בהמשך לשרשור בלנ"ו בנושא לימוד תורה לשמהאדמך
מסכים לגמרי שצריך לשאוף להיות למדן (ביחד עם צדיק)מבקש אמונה
אם כי לא כל אחד יגיע לזה, אבל לשאוף לשם בהחלט כן.
אם התורה כולה היא רצון ה'
אז אדם צריך לשאוף לדעת מה רצון ה' בכל סיטואציה אפילו שתהיה הכי מורכבת
ואני חושב שבשביל זה צריך להיות למדן. תקן אותי אם אני טועה
(אם הבנתי נכון מה הכוונה ב"למדן")
האידיאל של הרב קוק והרב נזיר זה שנהיה מושלמים בכל חלקיחסדי הים
אמנם לי ברור שהיסוד בכל הלימוד התורה זה לדעת להקשות ולתרץ ולרדת לעומקה של התורה. ברור שיש כמה דרכים לעשות זאת שכולם ליגיטימיות. אדם צריך לתפוס לעצמו דרך אחת או כמה דרכים.
כשאתה רגיל בלמדנות בחלק ההלכתי של התורה, זה מקל עליך לרדת לעומק האמוני של התורה.
הרב קוק אמר שצריך ללמוד מדרש באותו עומק כמו גמרא.
דרך אגב, אצלי חלק גדול מהעולם האמוני שלי מבוסס על מדרשים, אפילו לפני ספרי הראשונים.
נכון שלהיות למדן זה לא תמיד כיף, כי זה עבודה מפרכת להבין את העומק של התורה, אבל זה רצון ה' שנתייגע בתורה ואז היא הופכת לתורה דיליה.
מצד שני, כתבו הטור והבית יוסף (טור אורח חיים סימן קנו)ארץ השוקולד
"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו."
הבית יוסף על אתר:
"כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו."
וכבר ידוע ההגהת יעבץ על דברי הרמב'ם על המשנה הזואניוהוא
כל האחרונים??? מרן, הב"ח, המשנה ברורה לא נכללים בכל האחרוניםארץ השוקולד
בני דורנואניוהוא
והרב יצחק שילתארץ השוקולד
זה שיטה אחת.. רמביסטים..אניוהוא
בסדר, גם הטור פסק את הרמב"ם הזהארץ השוקולד
הם גם רמב"מיסטים?
שוב הם מדור אחר. בדורנו רק הרמבמיסטים סוברים כךאניוהוא
וגם, "עת לעשות לה' הפרו תורתך" זה מחמת צורך ולא אידיאליארץ השוקולד
לא אמרתי אחרתאניוהוא
גם לנצלש שרשור על איכות של לימוד תורה זה לא אידאליultracrepidam
הנושא של השרשור ממש לא היה "האם אדם צריך לעמול לפרנסתו גם במחיר פגיעה בלימוד התורה שלו" או כל ניסוח אחר של השאלה הזו.
צודק, הבנתי לא נכון את ההודעה הפותחתארץ השוקולד
$$ultracrepidam
אז הנה דעתי בקצרה:
לימוד תורה הוא ערך ומצוה. וכמו בכל דבר שאין לו קצבה, כמה שעושים בצורה יותר איכותית ויותר טובה זה יותר טוב.
ולכן, ככל שהלימוד הוא כזה שההבנה, העומק, ההיקף, או כל מאפיין אחר של *לימוד* הוא איכותי יותר, הרי שהלימוד הוא טוב יותר.
נכון שבלימוד תורה יש תוצרי לוואי, כמו ארבעים ושמונה מעלות של קניין תורה, ולכן אם מישהו למד תורה והיא לא "מלבשתו ענווה ויראה" אז הוא כנראה לא למד תורה לשמה אלא למד תורה לקנטר וכו', אבל זה מגדיר, או משמש כאינדיקציה ל"לשמה". זה לא מגדיר לימוד תורה. לימוד תורה הוא הפנמת הידע.
למדנות היא כלי מרכזי. למדנות היא היכולת לנתח, להבין, להגיע ללמסקנות מתוך הדברים הכתובים במקורות אותם אנחנו לומדים. זאת בעיני ההגדרה של למדנות, ואז השאלה באילו כלים אנחנו משתמשים, וכאן בכל דור יש כלים למדניים שונים. אבל בוודאי יש צורך בעצם הלמדנות ככלי לעסוק בתורה.
--- ---רב שמואל
כי "מלבשתו ענווה ויראה" שאתה מציין את זה כנושא של "קנייני תורה" - אבל זה פשוט לא - קנייני תורה זה ארבעים ושמונה דברים שצריך לעשות ובהם קונים את התורה בנפש.
"מלבשתו ענווה ויראה" זה דבר אחר שכתוב במקום אחר, וזה מעלה שאפשר לזכות אליה אדם עושה את הקניין מספיק חזק.
קניין תורה זה חובה.
כל מיני מעלות, זה יפה אם קנית, ואם לא, זה כמו שאתה מתנסח "לא נורא".
לדעת להתפלפל, להיות "למדן" - זה יותר דומה ל"מלבשתו ענווה ויראה", כמו שינוי שם גם כן "ונהנין ממנו עצה ותושיה בינה וגבורה ונותנת לו מלכות וממשלה וחיקור דין". זה לא חלק מ"קנייני תורה". בענייני תורה, יש "ענוה" סתמית, "יראה" סתמית, ""דבוק חברים" לא איזה השפעה בלה בלה בלה, "פלפול התלמידים" כתלמיד לפני רבו (עיין מ"ש הגר"א, בספר אבן שלימה, פרק שישי "כשלומד לפני רב לא יאמר לפניו חידושי תורתו להתפאר לפניו, אך יראה לקבל ממנו תורה" וכתב גם כן (בפרק שלפני) שמה שלומד, כן יאמר לפני חבריו ובני ביתו שהם עימו תמיד, שאם ישכח יזכירוהו וכו'"). לכן כל הדברים האלו הם הפוכים מבחינת ההגדרה, למרות דודאי יש מעלה, תמיד יש מעלה לכל דבר שאדם משפיע וכד'. אבל כל זה פשוט לא קשור לעניין הזה.
--- ---רב שמואל
מי שלומד תורה "לשמה" - כפי שכתוב במשנה שציטטת - הוא זה שזוכה לכל הדברים האלו "מלבשתו ענווה ויראה" "ונותנת לו מלכות וממשלה וחיקור דין". ואם כן, זה "הישג" משיגים אותו על ידי "לשמה", בערך כמו "אורך ימים בימינה בשמאלה עושר וכבוד". אם מלכתחילה הכוונה שלך היא לזה, אז זה לא "לשמה". וכמובן, העיקר הוא ה"קנייני תורה", שזה חובה, ומי שמקיים אותם, אפשר בכלל לדבר על "לשמה"
--- ---רב שמואל
ביאור הגר"א למשלי
על הפסוק "את פני מבין חוכמה, ועיני כסיל בקצה ארץ"
לימוד תורה זה ערך ומצווה וגם הרבה מעבראדמך
אולי זה מה שהתכוונת בהפנמת הידע. ללמוד מתוך הבנה שזו ההדרכה של רבש"ע כיצד לחיות נכון. כיצד לגלות שמו בעולם ולהדבק בו.
זה מעולה שאתה מדגיש שהלמדנות היא כלי להעמקה בתורה, אך הענין הזה מתפספס הרבה פעמים כשלומדים, בגלל שכל כך עסוקים בעצם הלמדנות ולא במטרת הלימוד האמיתית. אנחנו לומדים על מנת להתחדד, או מכל מיני סיבות, ולא על מנת לדעת מה דבר ה' אלינו.
הדיון המקורי היהultracrepidam
לגבי השאלה אם למדנות היא חשובה ונצרכת או מותרות למי שממש רוצה.
אני לא טוען שאין עוד דברים חשובים, אבל אני כן טוען שלמדנות היא כלי חשוב ונצרך
ודאי שהיא לא מותרותאדמך
אך כדאי שנחדד מה אנחנו מתכוונים במושג למדנות.
לפי הבנתי כרגע זה טכניקה יסודית מאוד של בירור סוגיות, ע"י חקירות ודיוקים.
לכן אני חושב שהלמדנות לא הכרחית. אולי זו השיטה הכי מוצלחת כדי לגדל תלמידי חכמים והכי מקובלת כיום בישיבות. אבל עדין אפשר להעמיק בלימוד גם בצורות אחרות.
אבל זאת היתה השאלה... אז אתה מסכים איתיultracrepidam
בקשר לטכניקה - ברור (לי...) שכל טכניקה שמביאה לתוצאות דומות (לא באופי אלא באיכות) היא חלופה לגיטימית.
הטיעון היה שישיבות חרדיות מביאות תוצאות טובות יותר מבחינת המיומנות של בוגריהן ב"למדנות", והטיעון שכנגד היה שזה לא יתרון חשוב כל כך שיצדיק מעבר אליהן.
כן, למה לאאדמך
הבנתי, שלום על ישראל
^^יום של הפתעותאחרונה
"לשמה" - לשם המטרה שהיא משרתתadvfb
אתה עושה משהו לפי המהות שלו, מה שהוא נברא בשבילו.
התורה היא מלשון המילה הוראה. מורה לנו את הדרך ללכת בה.
כשהתורה השמיימית האובייקטיבית נפגשת עם האדם הסובייקטיבי - זה יכול להיות באינסוף צורות.
כל אחד צריך לראות איך התורה מחייה אותו ומדריכה אותו באופן המקסימלי והמתאים עבורו ביותר.
הכי חשוב שבתורה - זהו קיומה, הוא קודם ללימודה.
לכן הרובד הבסיסי הוא לדאוג לכך שהמפגש עם התורה היא מפגש מרומם ולא יבש.
יחידי סגולה חפצם לאחוז בכתר תורה אך זהו לא נחלת ההמון.
ההמון צריך לדאוג לקיום התורה בראש ובראשונה ואח"כ ללמודה (שכמובן הם כרוכים אחד בשני).
ודבריך מבארים יפה את דעת הפוסקים שלשמה זה לשם ידיעת ההלכהארץ השוקולד
^^^ניקי נקניקי
למדנותהמצפה לישועה
ששמע מהחזון איש זצוק"ל שכשהיה צעיר בימים היה לומד הרבה טור וב"י והיו מלגלגים עליו שיצא ממנו מלמד תינוקות והנה זכה להגיע לאן שהגיע.אדם חייב לדעת ללמוד גמ' בצורה טובה שהסוגיא תהיה פרוסה לפניו אבל הלימוד הפלפלני הוא לא קשור לכמה יהיה ת"ח המהר"ל כידוע יצא על הפלפול והשל"ה הקדוש.לענ"ד כמו שכתבו צריך להשתלם בהכל בכל מקצועות התורה זו הגדרה של ת"ח ואם ידע את כל הש"ס עם גפ"ת והגרי"ח מבריסק אבל הוא לא מונח גם בפנימיות בוודאי שזה חסרון גדול...
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לבאחרונה
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
אופס🫢מבולבלת מאדדדד
רעיון טוב💪ארץ השוקולד

בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
לאפצלשי"ת
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויק
לאבחור עצובאחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
בטח, קרה ליפצלשי"ת
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט
אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם
מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
יואוהרמוניה
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
אה וואלה...הרמוניה
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תודה רבה!הרמוניה
בכיף!ארץ השוקולד
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה
תלוי איזה סגנון אוהבים
מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח
בס"ד
שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור
מה שאני מכיר בירושלים יש כמה קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) ,
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך מרכז בית אל רמת גן מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.
מחפש קהילות נוספות בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד.
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר .
אשמח לשמוע.