עבר עריכה על ידי ספק בתאריך כ"ח בחשון תשפ"ב 09:25
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך כ"ח בחשון תשפ"ב 09:24
הרבנות הראשית הוא מוסד די מיותר למעט אולי נושא הגיור כיוון שיש לו נפקא מינה בחוק השבות.
זה לא כמו לומר ש"לא אכפת לנו שאנשים יאכלו טרף" אלא בדיוק להיפך - אנשים אוכלים היום טרף *בגלל* הרבנות הראשית.
אני גם לא בעד "לפתוח פתח לרפורמים" - הם יכולים לעשות מה שהם רוצים בכל מקרה.
ואני לא בעד או נגד נישואים אזרחיים - אני בעד זה שהמדינה לא תתערב. מה אכפת למדינה מי נשוי למי ואיך? שני אנשים שרוצים לגור יחד ולנהל חיים משותפים יעשו זאת כך או אחרת בלי קשר לתעודה או הכרה כלשהי מאף מוסד כולל הרבנות הראשית.
הם אפילו יירשו אחד את השני לפי "ידועים בציבור".
מה שאתה מתאר הוא פטרנליזם ולא דאגה לזולת.
אתה אומר בעצם שאנשים לא מספיק יודעים מה חשוב להם אז אתה תחליט עבורם. זה פטרנליזם.
אני חס על חירותם ורצונם האישי של ישראל מתוך הבנה שאם אני לא אכבד את שלהם, אז הם לא יכבדו את שלי ואז מגיעה מלחמת תרבות שבסופה חורבן. ככה פשוט.
ברפובליקת הבננות הנקראת מדינת ישראל, כל קבוצת לחץ מנסה להשיג כמה שיותר על חשבון אחרים וככה כולם נדפקים עד הסוף המר.
הרבנות לא חריגה בנוף הזה - היא פשוט חלק ממשחק האינטרסים החולני הזה.
אגב, לכל קבוצת לחץ כזאת תמיד יש "מניע ערכי".
נהגי המוניות לא נגד אובר כי זה ייצור להם תחרות - הם פשוט דואגים לביטחונם ובטיחותם של אזרחי מדינת ישראל.
החקלאים לא נגד ייבוא פירות וירקות כי זה יחייב אותם להתייעל כדי לעמוד בתחרות - הם דואגים לבריאות שלך. הם לא רוצים שתאכל עגבניות שרוססו בטורקיה והושקו במי ביוב.
מגדלי הביצים לא נגד ייבוא בגלל שהם מפחדים מתחרות - הם פשוט דואגים לביטחון התזונתי ולגבולות של מדינת ישראל.
עובדי הנמלים לא נגד נמלים פרטיים - הם דואגים לבטחון המדינה כדי שלא נהיה תלוייפ בגופים פרטיים בשערים הימיים שלנו.
היבואנים הגדולים לא נגד הרפורמה במכון התקנים בגלל שהם מפחדים מתחרות שתחייב אותם להוריד מחירים - הם מאוד מודאגים מכך שהתקן האירופי הנחות לתקן הישראלי, יסכן את חייהם של אנשים עם מוצרים לא בטיחותיים.
וכן הלאה... כל קבוצת לחץ שרוצה לשמר את הכח שלה, מנמקת את זה באיזשהו מניע אידיאולוגי\ערכי.
זה לא חדש.
ומה התוצאה? שהחקלאים משלמים יותר על נסיעה במונית, נהגי המוניות משלמים יותר על ביצים, הלולנים משלמים יותר על מוצרי חשמל וכן הלאה... כולם הצליחו לדפוק את המערכת וכולם נדפקים ביחד.
וכן, עד כמה שזה עצוב, גם הרבנות הראשית היא חלק מהמשחק הזה.
הסברתי מה הבעיה ב"מדרון חלקלק" - שהוא כשל לוגי ולא טיעון.
אין סוף ל"מדרון חלקלק".
הנה, הדוגמא עם הרפורמים היא מצוינת: אסור לתקצב ישיבות בגלל שזה מדרון חלקלק שבסופו נממן טמפלים רפורמים.
כל אחד יכול להחליט לאיזה כיוון פונה אותו מדרון חלקלק בהתאם לעמדותיו וכמה הוא תלול. זו הבעיה עם הטיעון הזה.
אם יש לך טיעון ענייני - מעולה.
"מדרון חלקלק" הוא לא טיעון. בכל חוקים או כללים של דיבייט, "מדרון חלקלק" ידוע ככשל לוגי ולמעשה כהודאה בכך שאין למי שמשתמש בו טיעון רציני.
גדולי הדור - שגם יש להחליט מיהם, עם כל הצער שבדבר, הם לא צד בלתי תלוי בנושא.
איך אמור לשפוט - אפילו גדול הדור - את מי שמשלם לו משכורת?
אתה לא יכול לייחס לאדם אינטרסים זרים מבלי להגיד מהם.
אתה בעצם אומר: "הוא עושה מעשה טוב אבל הוא מרושע. אני לא יודע בדיוק למה הוא מרושע, אבל אני לא מסכים אתו אז הוא מרושע".
שוב, זה לא טיעון. זה כשל לוגי.