לאן מתקדמים אחרי דייטים?שן כחולה
אני יומא עם מישהי כבר 10 דייטים. באני מרגיש שמיצינוי אתהשלב הטכני בהיכרות והגיע הזמן לקחת את הקשר צעד אחד קדימה וזה מעלה אצלי כל מני שאלות:
עד מתי סופרים דייטים? מה צפוי להשתנות בשלב הבא (אנחנו שומרים נגיעה)? צריך להכריז על ההצקדמות בקשר?
אני אובד עצות! עזרתכם בבקשה
תלוי ברמה הדתית, אבל לרוב התורניים זה כבר השלב של לדבר עלצקון לחש

חתונה

 

אחרת מגיעים לנסיונות וזה מתיש

אם סיימתם את החלק הטכניmatan

אז הגיע הזמן להגיע לחלק הרגשי.

קודם כל- דייט לא חייב להיות לשבת בבית קפה\פארק, מותר לעשות משהו חוויתי ביחד,

כמובן אם מתאים לצד השני, וכן הייתי מציע שתעלה את העובדה שזה רציני בעיניך.

הדבר החשוב ביותר לעשות מבחינת התקדמות זה להיפתח לצד השני.

הרב שלי נוהג לתאר את זה בצורה הבאה- יש לכל אחד בנפש שלושה מקומות- חצר קדמית, סלון וחדר שינה.

השלב הראשוני של הדייטים מתמקד ב"חצר"- החלק של איך אני מציג את עצמי לעולם הכללי הסובב אותי.

השלב הבא הוא כמובן, במידה ומתאים, להכניס אותה ל"סלון" - זה עדיין מקום שאנחנו מקפדים להשאיר ייצוגי,

אבל כבר יותר קרוב וחברי.

השלב האחרון הוא חדר השינה- המקום הכי אינטימי, הפחות נקי ומסודר.

תחשוב עם עצמך- לאן הכנסת אותה כבר? הקשר שלכם מסתיים בחצר? בסלון? אולי הגיע הזמן להכניס פנימה.

תחשוב עליה- לאיפה היא הכניסה אותך בחיים שלה?

 

אם טוב לכם ואתם מרגישים כימיה טובה ושמחה- יש מקום לחשוב על חתונה קורץ

אפשר לדבר על איך מרגישים בקשר.

 

בקיצור- השלב הבא הוא להתקרב רגשית ולהתחיל להתקדם לכיוון הרצוי

ממש יפה!-שמחה-
ואוו איזו דרך הסתכלות יפהביינישית
מאוד התחברתי לעולם הדימויים, תודה!שן כחולה


יפה ממש. אפשר לשאול מי הרב?כמעין הנובע
בשמחהmatan

הרב אבנר ששר

וואוו. יפה.*שלי*


התגובה היפה ביותר שקראתי אי פעם בפורום!שירה מ.


ממש אהבתי.!!!!האחר קודם


תשובותאהבה בתענוגים
עד מתי סופרים דייטים- לא נראה לי שיש בזה כלל כל אחד מפסיק כשיוצא לו...
מה צפוי להשתנות? תלוי בכם.

לדעתי תקיים איתה שיחת יחסינו לאן, ותגיד לה מה אתה מרגיש בעדינות...
בעיקרון תנסו ליצור חוויות משותפות...אביול

טיולים משותפים, באולינג, הליכה לסרט\הצגה... ועוד ועוד. דברים שהם לא רק ישיבה על ספסל ופטפוטים.

בהצלחה!!

הכל התחיל מסרט שן כחולה


אני חושבת שזה די בא באופן טבעי.חללית

לאט לאט מרגישים בנוח יותר ויותר אחד עם השני. מתחילים לפתח רגשות וכו..
וכמובן שחושבים האם הקשר הולך לחתונה או לא..

שבת?גאולה אחת קטנה
אצלינו היה להתארח שבת אחד אצל השני ולהכיר את המשפחה. בעייני להכיר את המשפחה זה ממש קריטי להכרת האדם מולך. רוב מוחלט של האנשים מתנהגים בדיוק כמו שהם ראו בבית
יש רבנים שמתירים את זה? למיטב זכרוני זה אסור לגמריצקון לחש


לא יודעת לגבי היתר..גאולה אחת קטנה
כמובן שישנו בחדרים נפרדים ושמרנו על ייחוד
עד כמה שאני זוכר אפילו אותו בית אסורצקון לחש


נהוג שמאורסים לא ישנים באותו בית, זה לא אסורצריך עיון
יש איסור... אתה רוצה מקורות?צקון לחש

http://shut.moreshet.co.il/shut2.asp?id=92272

הרמ"א (אבהע"ז סי' נה ס"א) כתב שארוס וארוסתו לא יגורו בבית אחד. 
מקור הדברים הוא בספר אגודה (מהראשונים, כתובות פ"א סי' ז) שגם מי שרק סיכמו להנשא ועשו שידוך ביניהם, גם ללא אירוסים, אין טוב להם להיות יחד בבית, והביאו הדרכי משה שם. 

 

גם הרב רצאבי אוסר ולא משום "מנהג" (כמו שלמשל ראיתי את הרב שרלו כותב), אבל כרגע לא יכול לצרף מקור (האתר גרוע).

 

http://www.kipa.co.il/ask/show/228447-שינה-בבית-ארוסתי

 

לא יודע אם לקרוא לדעת הרמ"א "מנהג". נראה לי קצת קשה.

זה אולי לא אסור משום ייחוד, אבל זה בטח גדר ברור למניעת עבירות

לא קראתי הכל..*צועד*
אבל זה מאורסים שלנו?
כן זה מדבר על משודכיםצקון לחש

למאורסים מהתורה תאורטית אין בעיה, בטח בזמננו, כי זה הכל קורה בחופה

ככה שהם כבר מותרים וזה...

יישר כח.*צועד*
תבורךצקון לחש


שמעתי שיש חרדים שאצלם זה מקובל (להתארח בשבת)שירה מ.


שמעתי לא מועיל להלכהצקון לחש


נכון ולכן זה מוזר שזה קיים..שירה מ.


גם מוזר שיש אנשים שקוראים לעצמם חילוניםצקון לחש

ולא הולכים לפי התורה... אבל אנחנו כבר לא מתפלאים

חח מה שנכון נכוןשירה מ.


וואו איזה חתימה יש לך!!אביול
התחברתי...
תודה!! ;) גם שלך מאד יפה!שירה מ.

נ.ב - גם אהבתי את החלק של דייטים עם אנשים מהפורום.. חחחח סתם ;)

זה מדבר על מאורסים.עשו יכין
אין שום בעיה לישון תחת אותו גג כל עוד לא התארסתם.
וד'א האירוסים פעם היו שווה ערך לעניין הקידוש בחופה אז בכלל בימנו אנחנו רחוקים מזה...אבל בכל זאת נוהגים להחמיר גם במאורסים שלנו
הרמ"א כותב "ואפילו בשידוכין (=מה שנקרא היום אירוסין)...אדם כל שהוא

בלא אירוסין יש לחוש."

רציתי לענות, אבל "אדם כל שהוא" ענה לך כברצקון לחש

תקרא טוב במקום להגיד דברים שמקלים לחינם

צריך לדייק:ד.

מה שכתבת "למאורסים מהתורה תיאורטית אין בעיה", זה לא מדויק. כי הרמ"א אכן מדבר על מאורסים מהתורה. וחכמים גזרו. נכון מה שהוספת, שבזמננו זה הכל מתחת לחופה.

 

לגבי המשך דברי הרמ"א, "ואפילו בשדוכין בלא אירוסין יש לחוש", יש מקום לדון לכאורה, מה כוונתו. כי דבריו מוסבים על מה שנאמר קודם לכן לגבי ארוס עם ארוסתו - מדין תורה שזה כמו קידושין - ש"י"א דאין להם לדור ביחד (אפילו אם עשו 7 ברכות) שלא יקוצו זה בזה" - ועל כך כתב "ואפילו בשידוכין" וכו'. אז לכאורה לא נראה שביקור כזה הוא בגדר "לדור ביחד".

 

אלא שסביר, שיש מקום לגדור. 

 

שמעתי בזמנו מר' אברום שפירא זצ"ל בזו הלשון, ש"בני תורה נהגו" שלא לישון באותו בית אחרי האירוסין. משמע, שזו לא ממש "הלכה".

 

והחכם עיניו בראשו, גם להכיר את המציאות הספציפית לגביו, גם להיזהר מאד מכל התקרבות ליחוד, שזה יכול להיות גם בית, כשמדברים עד מאוחר, וגם לשאול שאלת חכם ספציפית אם זה נצרך.

הוא לא פוסק כאן שאסור, זה לא חד משמעיעשו יכין
שוב הוא אומר את זה על אירוסים ואני מדבר על התקופה של לפני כשאתה יוצא עם מישהי, בשלב הזה אין לך שום מחייבות הלכתית כלפיה שום הצהרה או משהו כזה. בשלב הזה זה לא משנה אם היא סתם מישהי שמתארחת אצלך בבית או מישהי שאתה יוצא איתה. עם ההיגיון הזזה היית אומר שאסור לי בכלל לישון עם אישה מתחת לאותו גג...זה כולל קרובות משפחה רחוקות וחברות של אחותך.
אני מקווה שאתה מבין כמה אבסורד זה נשמע
למה שבחורה שאתה אמור לצאת איתך תהיה איתך בבית לפני שהתחלתםצקון לחש

לצאת?

 

אתה מבין כמה אבסודר *זה* נשמע??

מה היא משפחה שלך? שכנה? נזקקת..?

וגם אם אסור יש פיתרונותה-מיוחד
היא ישנה בבית שלך ואתה אצל חבר
אם יש לה משפחה באיזור אז שתישן איתם
חבר שלך נסע שבת להורים שלו והבית פנוי תבקש ממנו שתישן בבית
לא חסר פיתרונות
לגבי הפיתרון הראשון, נראה לי שמסתבר שלא יהיה לה כ"כ נעים..אדם כל שהוא

לישון אצל המשפחה שלו, כשהוא לא שם.

מה הבעיה? שתישן או שישן אצל שכןרשפיה רשפי אש


זה לא אסוראודי-ה
יש כאלה שנוהגים שלא.
אנחנו ישנו באותו בית וההורים שלי מאוד מאוד דוסים. פשוט זה היה כל אחד בקצה אחר של הבית.
לא מכיר שום רב שמתיר את זה בצורה הזאת.צקון לחש

זה לא "מנהג" כמו לעשות כפרות בתרנגולת, זה מנהג שמבוסס על פוסקים

 

לא לומדים בדור שלנו מ"מעשה רב" גם מגדול הדור, אז את רוצה ללמוד מבית של דוסים?

חיפוש קטן בגוגל יראה לך שזה לא בדיוק הלכה.ענבל
מנהג שנפסק להלכה הוא הלכה.צקון לחש

את מתכוונת שזה לא דין (דינא דגמרא), אבל זאת הלכה

ושוב, גוגל יעלה לך רבנים שפוסקים אחרת.ענבל
למשודכים? תמצאי רב שאומר שזה מותר לכתחילהצקון לחש

גם בגוגל

כמה תשובות:ענבל
בס"ד

http://www.kipa.co.il/ask/show/219731-מאורסים-שינה-בבית-אחד

https://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=5455

http://www.kipa.co.il/ask/show/1380
96-שינה-בבית-אחד

האחרון לא רב אבל כמדומני שהוא גם מביא את תשובותיו של הרב שרלו.

בכל מקרה הם כולם אמרו שזה נוהג יפה וראוי. החילוק ביניהם הוא האם זה נפסק להלכה אבל ברור שזה לא כמו הלכה רגילה.
הרב שרלו מקל בהקל, לפי ראות עיניו כלפי הציבור.צקון לחש

לגבי התשובה השניה הוא כותב במפורש "מעט בכל חברה שמדקדקת במצוות נהוג שלא לעשות זאת אלא הולכים לישון בבית אחר.
מי שגר הולך לישון אצל חברים או שכנים ובן הזוג המתארח ישן אצל קרובי משפחתו לעתיד."

זה שזה לא מעיקר הדין ולא דינא דגמרא לא אומר שלא צריך לעשות את זה.

כל המנהגים של כל העדות שהתקבלו והפכו להלכות הם כאלה, זה לא סופגניות בשמן.

חברה שמדקדקת במצוות = יהודי ירא שמים. ומסתמא צריך להיות אחד כזה.

 

וגם הרב שרלו כותב שראוי לעשות ככה.

כלומר זאת ההוראה.

 

לא למדים ממי שפוסקים לו מחוסר ברירה, ובטח לא ממשהו דחוק שלא שייך לדור שלנו.

מי שחושב שהוא חי בתקופת הגמרא עם אותם נסיונות, אשריו ואשרי חלקו, ואשרי מקומו בגיהנם.

 

בהצלחה

המילה "נהוג" מעידה על מנהג.ענבל
בס"ד

מנהג מעיד על דבר שהוא לא חובה.
יש הבדל בין הוראה לבין הלכה.
הוראה אני יכולה לבחור אם לקבל.
במיוחד שגם הוא רושם שמעיקר הדין זה מותר אם אין ייחוד.

אני לא חושבת שזה מה שיביא לי גהנום אבל סבבה..
שבת שלום!
הוראה הלכתית את לא בוחרת, אם שאלת רב את מחוייבת לקייםצקון לחש

יש מנהג ויש מנהג.

"מנהג ישראל דין הוא" וזה מספיק לדיון הזה.

 

בהצלחה!

אני לא שואלת רב, אני הבאתי לך פסקי רבנים כי דיברת על זה.ענבל

בס"ד

 

אני ישנה בבית של חברים שלי.

כשאתארס נחשוב על זה, בינתיים זה ככה ולא באמת שאלתי יותר מדי.

יש המתירים וזהו.

 

אין מי שמתיר יש מי שאומר שיש על מי לסמוךצקון לחש

בכל התשובות שהבאת בעצמך כולם אמרו מה לעשות, רק לא רצו לחייב אף אחד כי אנשים לא מקשיבים.

 

יש דרכים לפסוק הלכה, לא כל אחד שקרא קצת קיצורים הוא פוסק

הם לא כתבו שזה כי אנשים לא מקשיבים, זאת פרשנות שלך.ענבל

בס"ד

 

אני תמיד יכולה לפרש אחרת.

 

אם ככה אז איך אתה מחשיב את עצמך לאחד שיכול לפסוק או להחליט מי פוסק?

מה לפרש..? חחחצקון לחש

אני אומר את מה שאני אומר כי אני נמצא סביב רבנים ות"ח רוב היום שלי, ואני יודע את כללי הפסיקה (הבסיסיים לפחות) ויודע איך רבנים פוסקים, מהכרות אישית, קרובה, עם הרבה פוסקים.

אם את חושבת שאני יושב וקורא קיצוש"ע כלשהו מהבוקר עד הלילה, אז את טועה. ומצחיק שאת יוצאת מנקודת הנחה כזאת מזלזלת.

 

אסביר לך את זה בפשטות,

אם יש גדר שצריך להחמיר בו, וברור לכל שהדור כזה שצריך להחמיר (כי העבירות היום הן דבר של מה בכך) אף רב לא יתיר, הוא רק ישאיר פתח כדי שהאדם יתחייב רק בעבירה ולא גם בזה שעבר על "ככל אשר יורוך", עוד כששאל מפורשות.

זהו זה.

 

ככה זה. את רוצה להתווכח, תהני, את לא חייבת לסמוך עלי בזה, אבל זאת האמת.

 

בהצלחה בעבודת ה' בס"ד.

נערך-שמחה-
מקובל להתארח שבת בלי שינה.אדם כל שהוא

[מוצאים איפה לארח באיזור].

לא יודע מה ההלכה.

זה שאוסרים, אני יודע בוודאות. השאלה אם יש מי שיתיר...צקון לחש


מה הבעיה להתארח בשבת??לקוס
הבעיה זה לישון באותו בית-שמחה-
אבל זו בעיה שאפשר לפתור ממש בקלות, כן?כמו צמח בר
אחרי שהתארסנוגאולה אחת קטנה
לא ישנו באותו בית.. ממש חדש לי מה שאתה אומר
אשריכם, כשזה לא באותו בית למיטב זכרוני אין בעיה בכללצקון לחש


שבת? אם הם רוצים להתחתן אז זה ממש הכרחי כמעט...רשפיה רשפי אש


תקרא בדיון, מדובר על אירוח בבית אחדצקון לחש


מה שאסור לכאורה זה רק כאשר מאורסיםותן טל
ובכל מקרה גם אז מה שאסור זה שינה בבית אחד. אם היא או הוא ישנים אצל השכנים אין בזה בעינ.

אבל לפני שדיברו בכלל על אירוסין, שהיא נגיד תבוא לישון בבית שלו נניח עם אחותו בחדר אחד והוא בחדר אחר, לא מכיר שדבר כזה אסור...
אין דבר כזה אירוסין, זה שידוכין בהלכה, ואין הבדל עם טבעת אוצקון לחש

בלי, האיסור הוא באותה החומרה, כל דיבור על שידוך מכניס להגדרה של שידוך.

 

למי שלא יודע, אירוסין זה החלק הראשון של החופה, קידושין השני. בשני החלקים (שפעם היו נפרדים במשך שנה) האישה אסורה לכל אחד אחר רק שבאירוסין היא אסורה גם לו.

 

לגבי כל השאר אתה חוזר על מה שכתוב בתשובות הנ"ל.

נראה לי שצריך לעשות קצת סדררשפיה רשפי אש

עד שהההוא לא מקדש אותה בכסף בשטר או בביאה היא לא מאורסת ולא מקודשת ולא כלום, כשהוא "קונה" את זה קידושין\אירוסין, ואז החופה החלק השני, זה נישואין, עכשיו כשמשתדכים ויוצאים וזה הדין לא קל ובגלל שהיא נידה אז זה כמו ארוסה (שהיא אסורה גם על בעלה) שהיא אסורה על כולם.

עכשיו לא משנה מה אסור להם לישון באותו בית כל עוד הם לא נשואים (אסור להתייחד עם ארוסתו אם כי לא משורת הדין ממש שיש מקום להתיר אבל איני זוכר את הפרטים במדוייק והרי יש לך את בני יהודה שהתייחדו עם ארוסותיהם מפני ההגמון), עכשיו אני פשוט הבנתי מההתחלה ב' דברים: שאומרים שעצם ללכת לבית של אחד מהם לשבת זה אסור, ושברור שישנים בבתים נפרדים, אבל עכשיו שאומרים שהדיון הוא על לישון באותו בית אז הדברים יכולים להסתדר- שברור שצריכים ללכת כל אחד לבית של השני אבל גם בגלל שאסור לישון בואתו בית אז מה שעושים זה ישנים אצל שכן, האורח או אורחת ישן או ישנה אצל שכן וזהו, ככה פשוט וזה, אבל זה כן היה אולי מין ניצול"ש כי זה כבר סטייה מהנושא העיקרי...

לגבי האיסור להתייחד עם הארוסהצקון לחש

נראה לי שזה משום דרך פריצים פשוט, מאותה סיבה שלא מקדשים בביאה. שהרי אם היא ארוסה לו, מה בכך? יקדש אותה בביאה... אלא שאסרו את הביאה מהטעם שאסרו (לא זוכר) ולכן הארוסה אסורה לו.

אני סתם מפלפל עכשיו, לא זוכר כמעט כלום מהסוגיה הזאת, 7 שנים אחורה בערך

לכאורה זה לא אותו דבר כי הוא כבר קידש אותה וצריך עכשיורשפיה רשפי אש

נישואין, והנה כל עוד לא נשא אותה היא אסורה לו ולא כמו קודם שהייתה פנויה ומותרת לו (אם לא שהיא נידה...)

לא מבין את המותרת לו שלפני כןצקון לחש

הרי יש איסור קדשה. ממתי שכחנו את האיסור הזה? לא מבין את הדבר הזה.

אין כרת, אבל לאו ודאי יש.

ואם תאמר שאינה בעילת --ות, אז ודאי שהיא פילגשו והיא מקודשת לו בביאה.

 

ומאורסת לו, לא אסורה לו מדאורייתא גמור, כי יש קידושין בביאה.

כך לשון חז"ל, שקודם היא פנויה ומותרתרשפיה רשפי אש

כי אפשר לקחת אותה שלא כמו ארוסה שרק בעלה יכול לקחת אותה אבל חייב לעשות נישואין

מותרת בחופה וקידושין, וארוסה אסורה בחופה וקידושין לאחר.צקון לחש

חז"ל לא אמרו נגד התורה כלום.

 

למד ברמב"ם הלכות איסורי ביאה.

אני דיברתי על שידוכים כמו שמוגדרים היוםותן טל
וכאמור, לא מחוייב שמדברים על שידוך. כאשר מדברים על השידוך זה בכלל בלי טבעת וזה מה שקוראים היום מאורסים.

אני יודע את ההגדרה ההלכתית לאירוסין הלכתיים.

ממה שאני למדתי זה בדיוק מה שכתבתי. כל עוד לא "מאורסים" ("משודכים") הם יכולים לישון באותו בית, וכאשר כבר קבעו להיקשר בקשרי הנישואים, אז כבר צריך זהירות גדולה ואסור לישון באותו הבית.
תשאל רב ותראה מה הוא יגיד לךצקון לחש

היום לצערנו אנשים נופלים בשניה, זה לא מה שהיה לפני 10 שנים אפילו

שאלתי רב. כאמור זה מה שלמדתי... כתבתי את זה כבר פעמיים.ותן טל
לא ראיתי. מי הרב שמתיר? כדאי לדעת למקרים שאין ברירהצקון לחש


לא שאלתי רב גדול וידוע. רב מאצלנו. ושכל אחד ילך לרב שלו.ותן טל


אם אתה באמת יודע שאתה רוצה שהיא תהיה אשתךעוזיהו

אז תציע לה נישואין.

אני באופן אישי,במקומך הייתי מעדיף לחכות שהיא תעשה את זה...

תעשה את זה בדרך שאתה רוצה ואל תחשוש שהתגובה שלה תהיה שלילית.

אין דרך קלה לעשות את זה,אין קיצורי דרך הביתה.

 

נראה לי שהוא התכוון שהיא תעלה את הנושא פשוטצקון לחש


לגמרי.עוזיהו

הרב של השמיניסטים אצלנו אמר שאשתו הציעה לו נישואין

זה הגיוני שבחור יציע לבחורה נישואין?

נורמלי זה מה קורה בד"כ. ובד"כ הבחור מציע לגברת(:חללית


נכון,יש בחורות שמציעות נישואין לבחורים.עוזיהו

ולא אכפת לי מה החברה עושה,אני לא חלק ממנה.

אין שום סיבה שבחורה לא תציע לבחור.

 

כללים שהחברה קבעה-הם לא שווים כלום.עוזיהו


לא תמיד זה טוב לחיות ללא כללי חברה.חללית

לפעמים זה מרסן התנהגויות לא רצויות. 
אם לכל אחד ישנם חוקים משלו אז נוצר כאוס. חייב שתהיה מסגרת כלשהי. 
אמנם בנושא הזה, באמת לא רואה שום בעיה שהחוקים ישתנו...

אני לא חי בחברה.עוזיהו


כן,אלא אם כן זה יכול לפגוע באנשים ונשיםעוזיהו

ואני לא מתכוון לכללים הלא כתובים שהחברה המציאה משום מקום,אני מדבר פגיעה שאפשר להרגיש.

 

מעניין אותי לראות אותך עוד 10 שניםירא ורך לבב

לראות אם יגדירו אותך כשפוי..

לא אמרתי אם זה טוב או רע. פשוט זה לא הנורמל.חללית

באמת אין שום סיבה, אם זה מתאים לה ולבחור. למה לא? 

זה נורמלי לגמרי.עוזיהו


הגדר נורמליצריך עיון
אני לא אוהב להגדיר מילים כאלו כמו ''נורמלי'' מחדשעוזיהו

אבל אני בהחלט מצפה ומתפלל בעזרת השם יתברך להגדיר מילים אחרות מחדש.

 

ליהיא לפיד הציעה ליאיר לפיד.היא פירסמה את זה בעיתון.דתיה 50 נשואה+6

וגם אני הצעתי לבעלי אבל אנחנו שומרים על זה בסוד. (שנינו דתיים)

לילדים שלי אני אומרת שלחכות שהבחור יציע זה שטות.

ושצריך לדבר על זה  שיחה הדדית ולהחליט ביחד.

בעלי ואני היינו נבוכים מכדי לדבר , אז אני פשוט קפצתי עם ההצעה הוא אמר בסדר וזהו.

טוב, הם שמיניסטים...אביול

מטורלל

הוא התגייס בגיל 22 לצבא,והם התחתנו אחרי הצבא כמדומניעוזיהו

אני מניח שהם היו בני 26 לפחות.

ומה ההבדל בין זוג שמיניסטים לזוג בני 20+?

אוהו. הבדל גדול.אביול

יש עניין שנקרא בשלות לחתונה. לא כל בנאדם שרוצה להתחתן בכל מאודו באמת בשל לכך. אז יכול להיות שיש אנשים שבגיל 18 הם בשלים לחתונה, ויש כאלה שאולי גם לפני, אבל הם בודדים. וכל אדם צריך לבדוק עם עצמו טוב טוב אם הוא באמת בשל ובאמת מוכן למורכבות הזאת שנקראת חתונה.

לצערי אני מכירה הרבה מקרים שבהם התחתנו בגיל צעיר וזה הוביל לגירושין כואבים, כי אלו היו נישואי בוסר. כדאי באמת שכל אחד ינסה להיות הכי אמיתי עם עצמו ויבדוק מה ההשלכות של חתונה, לא רק מה ה"כיף" בזה.

לא.חללית

בדרך כלל זה הדדי. שיחה כזאת של יחסינו לאן. יש כאלה שמציעים לבת. אבל מעולם לא שמעתי הפוך

זה בסדר,זה מה שלימדו אותך להאמין בו...עוזיהו

החברה חינכה אותך שהגבר צריך לעשות הכל בשביל האשה,ואם הוא לא רודף אחריה כל היום ושולח לה לבבות בלי סוף ומוציא עליה כסף בלי סוף שהיא לא פותחת את הארנק אז היא צריכה להיפרד ממנו.

זה לא אשמתך שאת עוד קורבן של החברה.

אם את מאמינה בזה...שיהיה לך בכיף,אבל מקווה שיום אחד תביניעוזיהו

שאת טועה.

 

וואו עוזיהותתתתתתתתת
אני רואה את התגובות שלך בעוד פורומים. אתה נשמע הזוי פורץ גדר. וכזה שמנותק מהכול. נשמע משהו ילדותי למדי.
אולי בן 16? אני צודק?
אז תן לי להגיד לך משהו.
אולי צחזור להגיב כשתהיה בן 24 נניח?
מקוה שצגדל עד אז
אילו פורומים?עוזיהו

אני אקח את זה כמחמאה,אין שום דבר רע בלהיות מוזר.

להיות נורמטיבי זה חסר טעם..אתה כמו כולם,גדל איתם,חי איתם,ולבסוף מת איתם..ההבדל בין מי שמתבודד מהחברה ובין מי שלא הוא הטעם לחיים הללו.''מה הטעם לחיות בעולם הזה אם כל מה שאתה עושה זה להיות טוב עם כולם ולהימנע מצרות?אני בעד לשבור את החוקים,לא להפר את הכללים אלא לשבור את החוקים''(ארנולד שוורצנגר).

לבדוק לי בכרטיס אישי כל מי שיש לו פה משתמש יכול לבדוק בן כמה אני..אל תחלקי לי פקודות,אני לא עובד אצלך,את לא הרס''ר שלי,את הכללים שלך תשמרי לבעלך ולילדים שלך,אל תוציאי אותם עליי,כמה אני שונא את זה ה' יתברך ישמור..

 

 

ואם שונים על תתערבתתתתתתתתת
לעולם תהיה דעתו של אדם מעורבת עם הבריות.
וכן הלאה.
כן זה רע להיות מוזר.מלשון ממזר.
ויש הרבה טעם בחיים גם כשלא מנסים להיות שונים מככולם.
וזהירות. התכונה הזו משותפת להרבה מאוד נרקומנים.
וואותתתתתתתתת
לא היכרתי את העניין של הכרטיס טוב לדעת
ומדהים ממש קלעתי בול.
בקיצור נער נחמד.
שב ללמוד מוסר קצת לפני שתאבד את זה.
יעשה לך רק טוב.
ותנסה לרצות לקבל את האמת. תמיד
מה התלבשת עליו?אביול
מסכם הבחור.. את מכירה אותו כדי שתוכלי להטיף לו מוסר?
שמענו גם שמענו על היפוך...כמו צמח בר
זה לא חייב להיות הצעה גדולה ורומנטית שכוללת כריעת ברך. אבל בהחלט להעלות את הנושא על כל מורכבותו (,או פשוט לשאול- בא לך להתחתן איתי?)

מכירה לפחות 3 בנות שזה ככה אצלן... מניחה שיש עוד הרבה יותר..
מגניב לדעת(:חללית


אני לא חושבת שכדאי להנחית עליה הצעת נישואיםלולוש1
רצוי מאודדדד לדבר על זה קודם
אם אחרי 10 דייטים הם אפילו לא דיברו על זה משהו פה מוזרצקון לחש

אלא אם הם לא תורניים

אני לא מכירה את המקרה באופן אישי אבללולוש1
1) יש הבדל בין לדבר על חתונה בכללי, הרצון להתחתן, השאיפה לשם, לבין השיח הספיציפי של "אנחנו מתחתנים" וכל הרגש הכרוך בזה.
יתכן וכאן היו רמיזות על הנושא אבל לא עשו אותו באופן רשמי והחלטי. לדעתי, חשוב להקדים הצהרת כוונות ודיבור ישיר על "החתונה שלנו" לפני ההצעה.
2) יכול להיות שהזוג הנזכר תורני גם אם הוא לא דיבר על חתונה ב10 הדייטים. הקביעה שלך גורפת מדי וקצת לא הוגנת משום שיש אנשים שהקצב שלהם איטי יותר.
3) לא מעניין אותנו אם הם תורניים, זה בכלל לא קשור לגוף השאלה.
בד"כ כשיוצאים לשידוכים, בקטע תורני, ולא כשמכירים וזורמים עםצקון לחש

הזמן הנושא של החתונה שם מהפגישה הראשונה

 

בטח שזה משנה, יש כאלה שיוצאים שנה וחצי לפני חתונה כי לא מדבר אליהם הצד ההלכתי.

מה תעשי תגידי להם ש10 פגישות זה המון ושיתחתנו?

תגיד בן כמה אתה? הראשונה שלך?תתתתתתתתת
מי אמר שסופרים דייטים? מה נראה לך שצריך להגיע לאיזה מספר ? הכול נשמע לי כל כך טכני אצלך. ספק אם התפתח רגש? חשבת לציין מה אתה מרגיש? חושב? על הקשר הזה? פשוט לא כתבת כלום על זה. אין שלב הבא.
המטרה היא לבחון קשר למטרת חתונה. אם היא נראית לך ואתה מרגיש וחושב שהיא בת זוגתך לעתיד אז מתחילים לדבר על חתונה ובוחנים מה היא מרגישה.
אם זה משותף אז מתחתנים.
אה ולא.. לא . לא מתחילים נגיעה. אין שלב שזה נהיה מותר לפני חתונה.
נשמע שאתה מחכה לשלב הזה. תבדוק באמת מה אתה רוצה להשיג מהקשר ואם זה אמיתי. או יצרי.
ולא נראה לי שזה הערוץ המתאים לשאול האם עוברים הלאה ומתי בקטע הגופני.
יותר מתאים לערוצים חילוניים ןשם גם לרוב לא מחכים 10 פגישות.
אבל אתה יהודי.
אז תתנהג בהתאם
מה את רוצה מהבחור המסכן?בחור כארזים

הוא לא כתב שום דבר ממה שתקפת אותו עליו. אולי יכולת להבין ככה מהדברים שלו, אבל ממש לא נראה לי שזו הייתה המגמה. ובכלל הצגת את זה באופן בוטה וגס.

הוא ציין שהם שומרים נגיעה, כנראה לא נראה לאו שזה מובן מאליו לכולם פה. איך החלטת לקפוץ מזה למסקנה שהוא שואל אם להתקדם לנגיעה?!

ומה בדיוק הבעיה שהוא סופר דייטים? דייט עשירי היה בערך איפה שאני וחברה שלי הפסקנו לעקוב...

וכן, יש שלבים בקשר, גם אם לא ברורים במיוחד. יש רמות שונות של היכרות, אינטימיות, קירבה ורגש. בהחלט ראוי שהם ישקיעו זמן ומחשבה על בניית הקשר, התקרבות ואהבה. הוא בסך הכל ביקש קצת הכוונה איך עושים את זה...

אז שן כחולה, לדעתי ומנסיון אישי זה הכל בא ביחד. ככל שתכירו יותר לעומק, בצורה יותר אינטימית, ככה גם הרגש יתפתח יותר ויותר, עם הזמן.

בכלל, המספר אינו מדד אלא סימןרשפיה רשפי אש

שאני זוכר שלימדו אותי בישיבה שאם אחרי עשר דייטים לא מרגישים שזה זה אז צריך לבדוק, או לדחוף את הקשר קדימה או לראות מה קורה ולא סתם להימרח, כי זה לא הקטע של שידוכים

אתה קצת סותר עצמך בין הכותרת לתגובהירא ורך לבב

בכותרת כתבת שהמספר הוא לא מדד, ובתוכן הזכרת אותו כמדד...

הוצאת לי את המילים מהפהשן כחולה

ותודה!

בדקת את עצמך קודם בחור כארזים?תתתתתתתתת
רק תגיד לי אתה מאיפה הסקת שאמרתי שאין שלבים בקשר?
אבל להגיד שהשלבים נקבעים לפי איזה מספר דייט הזוג נפגש זו בדיחה.

בנוסף שמת לב שהוא לא אמר מה הוא חושב על הקשר? מה הוא מרגיש? איך להכוין אותו?מה כל עןד הצד השני לא חתך אז נשארים?
אולי לגבי הנגיעה טעיתי אבל לגבי כל השאר לא חביבי
אז שן כחולה אל תהיה בקשר רק כי עוד לא אמרו לך לא
ואת בדקת את עצמך גברת?אביול
מה זה התגובות המתלהמות האלה?
כן, לפעמים סופרים דייטים. כדי לדעת כמה עברנו. ואין בכך פסול.
אבל למה את מתקיפה אותו בצורה כזאת? את מכירה את הסיפור בכלל? את יודעת מה הוא עשה או לא עשה?
ממש מצחיקהתתתתתתתתתאחרונה
סופרים דייטים כדי לדעת כמה עברנו....
ואז מה רושמים במחברת?
ואם תקראי בבקשה את התגובה שלי תביני שעל זה בדיוק אני מדבר.
הוא לא רשם כלום לגבי הרגשות או המחשבות שלו אחא אך ורק כמה דייטים הוא יצא. ולכן תשובה לשאלה כזו לא יכולה לקלוע לאמת. בקיצור תפסיקי את להתלהם ותקראי את אותם שורות בניגון אחר.
איבדת אותי לגמרישן כחולה

אבל לא נורא

אנחנו ספרנו עד החתונהרסיס אמונה
והיו המון..
תצאו, תכייפו, תעשו דברים יחד (באולינג/יציאה עם חברים/לבשל/לטייל)
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

בשביל זהנחלת

צריך הרבה תפילות. הרבה! זה תלוי בכל כך הרבה דברים; שלום הבית שלכם, לדוגמא...

 

מאמינה שאם זה כל כך ח שוב לך, תקבל את זה. ותעשה את כל המאמצים שזה יצליח.

אבל העיקר זה להתפלל על הכל, אני חושבת.

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

נפלאותנחלת

נפלאות כל התגובות כאן!  אתם באמת אנשים רגישים מאוד!

 

חושבת שבחורה המחפשת איש מאוד "גברי" - מעיד על אולי איזה חוסר בטחון בתוכה. מדוע "להישען ולהישען" כל הזמן?!

שנינו נשענים זה על זה...כל אחד מהמקום שלו. אבל נכון ש"אליו תשוקתך והוא ימשול בך.."  - זו קללה בעצם. לא?

הרב הירש (אם איני טועה) בפירושו לפסוק הנ"ל (או בהקשר הזה) אומר שלפני החטא, היתה הרמוניה נפלאה בין

האיש לאשה וזה התקלקל אחרי החטא.  אז כנראה מכאן נובעת ההזדקקות של האשה להישען, לקבל מהבעל,

להיות תלויה בו.... יש כאלו, מסיבות כאלה או אחרות, שבויות בכך יותר ויש....פחות. יותר מלאות בתוכן אולי,

פחות חרדות מהחיים....

 

אבל הרגישות שלך, מאחלת לכל בנות ישראל. זה נפלא. הקללה הזו, בעז"ה, תהיה מורגשת פחות אצלכם בבית.

הלוואי על כולנו....!

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנותאחרונה

יש להם גם קהילה פיזית?

תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך