יש פה כאלה שבאמת רוצים להתחתן?סוסה אדומה
- ולא מצליחים?

ואם כן, במה אתם תולים את זה?
לא. יש פה כאלה אחריםנפש חיה.
תולים את זה לייבוש
נשמע כאילו יש כאן הנחת יסוד מובלעתג'ון
לא התחתנתם עדיין = אתם לא באמת רוצים להתחתן (כי אם כן אז הייתם מתפשרים/מוצאים/ you name it)
בדיוק.כוס ברוח
ואכן כך ,לא?
לא.ג'ון
זה שיש לך אידאל מסוים בראש ואת לא מתפשרת עליו, זה לא רע. זה שיש לך שאיפה לגודל, זה לא רע.
אז מה כן?
יש התאמות, איך אני מחיל את הציור שיש לי במציאות, או יותר נכון איך אני מגלה שהוא קיים כבר במציאות. כלומר לא הייתה כאן שום התפשרות. (אני לא מדבר על ''רציתי להתחתן עם בלונדינית עם עיניים כחולות / רציתי להתחתן עם ת''ח שהוא גם משורר וגם לוחם על" שזה כבר שאלה על מה בעצם הדמיון הזה בא לומר לי וזה כבר נושא לדיון אחר..;))
זה נשמע הבדל סמנטי אבל הוא מהותי.
לא אמרתי שרע...כוס ברוח
אמרתי שכך העיניין
מי שלא מתחתן, כנראה שלא רצה מספיק.
אחרת היה עושה זאת.
לא נכנסת לפרטים של מה זה להתחתן בשביל כל אחד.
אני מתייחסת למובן הטכני:" שלום. אתה גבר. שנינו יהודים, מה טוב"
החלוקה הדיכוטומית הזו לא מדוייקת . בכ"מ בעיניינפש חיה.
...כוס ברוח
חתונה=ערך 1
לרצות מישו שמתאים לי=ערך 2
יתכן שהערכים הנל משתלבים ויתכן שלא..
בהנחה שלא...
אפשר תמיד לבחור בערך 1 או 2.
אנחנו מתפללים שהם ישתלבו...
להתחתן כדי לדפוק כרטיס יכול להיות מוביל לרבנות שובנפש חיה.
לא מעניין אותי המובן הרחב.כוס ברוח
השאלה. נשוי או רווק.
אם הנשוי הופך לגרוש זה לא מזיז כלום לנקודה
אז לא הבנתי מה את רוצה... בכל מקרה בהצלחהנפש חיה.
אמירה כזאת קצת מרדדת לדעתיג'ון
כאילו מסתכלת מתוך מבט גדול אבל בעצם מוחקת את שני הפרטים שבהם מתקיים הדבר הזה. וממילא די מעקר מתוכן את מושג הנישואין..
(ואני לא מתכוון לומר שאת רדודה או כל דבר אחר)
אני פשוט שונאת להתעלם מהדיכוטומיות הפשוטה...כוס ברוח
שבה ראיתי את השאלה מי שפתח אתהשרשור.
יש/אין.
חתונה/אי חתונה.
לא.שריקה

יכול להיות שאדם באמת רוצה להתחתן,

רק שהוא עוד לא מצא אדם ש*איתו* הוא רוצה להתחתן.

 

מבחינתי, הרצון להתחתן =רצון להתחתן עם מישהו שאני רוצה בו, שמחה איתו, אוהבת אותו

זה סוג של הכל או לא כלום.

להתחתן עם האדם הלא נכון לא באמת מממש את הרצון לנישואין.

 

(תגובתי יוצאת מנקודת הנחה שאת מסכימה עם הטענה שמי שעדיין לא התחתן כנראה לא באמת רוצה. אם טעיתי, את מוזמנת להתעלם מהתגובה)

את נכנסת למובן הסובייקטיבי של מה זה להתחתן...כוס ברוח
אני מתחייסת למובן הטכני.
איש+אישה=חתונה
מבחינתי מה שאת מתארת לא מתאר את הרצון שלי לנישואין.שריקה

אני מקוה שאצליח להעביר את עצמי למילים, כי אני קצת המומה מההסתכלות הזאת..

 

אבל אם מבחינתך אני יכולה להתחתן עם כל גבר יהודי

(ציטוט שלך: אני מתייחסת למובן הטכני:" שלום. אתה גבר. שנינו יהודים, מה טוב")

אז כנראה שאני באמת לא רוצה להתחתן, או לא מספיק רוצה.

 

ומה שתיארתי לא סוביקטיבי בכלל-

כל אדם אמור לרצות להתחתן עם מי שהוא עומד לעשות זאת.

סוביקיטבי זה *למה* אני רוצה אותו, *מה* גורם לי לרצות אותו.

אחת תרצה חכם,

אחרת תרצה מצחיק,

או ירא שמיים,

או תלמיד חכם,

או מדקדק הלכה,

או בעל חסד,

או עשיר,

או חתיך,

או כייפן,

או ג'נטלמן,

או פמיניסט,

או שוביניסט

או גם וגם וגם...

אבל עדיין- צריך לרצות את האדם.

 

 

צר לי,

אין לי שום רצון להתחתן עם אדם כלשהו אקראי, רק כדי לסמן V על משימת הנישואין.

וכבר כתבתי לך בהודעה הקודמת שלי, כשאני אומרת שאני רוצה להתחתן, כוונתי שאני רוצה להתחתן ב*איך* מסוים, שימלא לי צרכים מסוימים.

כלומר, כל הרצון שלי ל*מה* (שזה הרצון להתחתן), הוא בשביל ה*איך* (נישואין טובים). ואם אין את ה*איך*, אז גם אין ערך ל*מה*.

 

את יכולה להחליט עלי עכשיו שאני לא רוצה להתחתן..

למרות שאני עדיין חושבת שהסתכלות כמו שלי עשויה להוביל לנישואין טובים יותר, מאשר 'נישואין בכל מחיר'

 

 

אני מסכימה איתך בנק מסויימות.כוס ברוח
עדין לנקודה זו.
התשובה היא כן. אפשר להתחתן עם כל אחד.
השאלה מה יקרה.
נישואים זה ערך מטעם עצמו(מבחינה דתית בלבד כן?). וכל המצוות שכרוכות בזה.
זה שזה עיניין רגשי זה עסק של התקופה האחרונה בה אנו חיים.
טוב, כנראה אנחנו יוצאות מאיזה שהיא הנחת בסיס שונהשריקה

אבל עד כמה שידוע לי, הערך הדתי של נישואין, הוא שיחיו ביחד בשלום, באהבה, בכבוד

(אני לא מדבר על הוליווד, אוקי?.. וגם ההודעות הקודמות שלי לא דברו על הוליווד. אהבה היא משהו הרבה יותר עמוק)

 

את רוצה קצת מקורות? בבקשה:

*רק תסתכלי בשבע ברכות:

שַׂמֵּחַ תְּשַׂמַּח רֵעִים אֲהוּבִים כְּשַׂמֵּחָךָ יְצִירְךָ בְּגַן עֵדֶן מִקֶּדֶם; בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה מְשַׂמֵּחַ חָתָן וְכַלָּה.

בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר בָּרָא שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה; חָתָן וְכַלָּה; גִּילָה רִנָּה; דִּיצָה וְחֶדְוָה; אַהֲבָה וְאַחֲוָה. שָׁלוֹם וְרֵעוּת. מְהֵרָה יְהוָה אֱלֹהֵינוּ יִשָּׁמַע בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחוּצוֹת יְרוּשָׁלַיִם; קוֹל שָׂשׂוֹן וְקוֹל שִׂמְחָה; קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה; קוֹל מִצְהֲלוֹת חֲתָנִים מֵחֻפָּתָם וּנְעָרִים מִמִּשְׁתֵּה נְגִינָתָם; בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה מְשַׂמֵּחַ הֶחָתָן עִם הַכַּלָּה.

 

אני רואה פה שיח על אהבה,

אני רואה חתנים ששמחים בחופתם.

חתן ששמח עם הכלה.

 

 

*מכירה את הפסוק "ישיש עליך אלוקיך כמשוש חתן על כלה"?

חתן שמח בכלה שלו, רוצה אותה.

 

*שיר השירים-

שיר האהבה העתיק כל כך.

שלמה המלך כתב אותו בלי לראות אף סרט רומנטי, מבטיחה לך.

נכון שהוא מדבר בכלל על אהבת הקב"ה לעמ"י, אבל הוא בחר במשל. ואם הוא בחר בו- כנראה שהמשל אמיתי.

 

 

אני לא חושבת שאלוקים רוצה נישואין טכניים.

אני חושבת שאלוקים רוצה ששני בני זוג ישמחו זה בזה, ויאהבו זה את זה, ויכבדו זה אז זה, ויחיו יחד בטוב ובשמחה.

לא, לא חושבת שאני יכולה להתחתן עם כל אחד, צר לי.

 

לא נראה לי שאלוקים רוצה שאתחתן עם בחור שדוחה אותי,

או שאני רק מחכה שהזמן איתו יעבור והפגישה תיגמר, ושיסתום כבר את הפה ויפסיק לדבר כל כך הרבה,

או עם האחד שהיה שתי רמת מתחתי מבחינה דתית,

או עם אחד שהתביישתי, כן, התביישתי להיות לצידו, בגלל חוסר טקט מחריד.

(אני יודעת שהבאתי דוגמאות קצת קיצוניות, אבל זה היה כדי להמחיש עיקרון.. ואגב חוץ מהדוגמה על בחור שדוחה אותי- הכל נכון באופן אישי)

ובטח שאלוקים לא מאשים אותי בכל המקרים שבחורים לא רצו אותי מסיבה כזו או אחרת.

נכון?

 

אני אגיד לך את האמת,

ו@מבקש אמונה גם לך (התיוג לא עובד לי..)

מצפוני נקי לגמרי.

אני רוצה להתחתן,

אני עושה את ההשתדלות שלי בשביל זה.

 

מאמינה באמונה שלימה שאני עדיין רווקה כי כך אלוקים החליט.

 

נחמד. תודה...כוס ברוח
עדין חושבת כמו שאמרתי לך.
וסליחה, לא התכונתי להגיד שאת רווקה נטו באשמתך. דיברתי על עצמי ועל גישתי...
בהצלחה
בשמחה שריקה

אז נסכים שאנחנו לא מסכימות..

 

זה בסדר,

הדגמתי על עצמי למה אני לא מסכימה איתך, פשוט כי זה הכי נוח לי,

לא כי חשבתי דיברת עלי..

 

בהצלחה גם לך

ברצון ה'שריקה


קראתי כמה תגובות שלך כאן,מור ולבונה
וזה הזכיר לי את הגישה של הבני דודים שלי
אז שתדעי שזה מגניב כי אני אוהבת אותם ממש.

לדעתי, השאלה הזו מסתכמת ב"הכל צפוי והרשות נתונה".
אדם שמאוד מאוד רוצה להתחתן ומגיע לשלב ההיכרות רק עם רצונות בסיסים מתוך נקודת הנחה שניתן לגשר ולבנות דברים משותפים יוכל לחפות עם הרצון שלו על דברים שאדם אחר עם פחות רצון להינשא לא היה מוכן להתגמש.
כמובן, שהקב"ה צפה את התהליך של שני הבחורים אך אין זה אומר שהם לא יכלו לפעול אחרת וגם את הסיטואציה הזו הקב"ה היה צופה.

בדייטים ובחיים בכלל, אני לא רואה טעם להיכנס לחשבונות שמיים.
שכל אחד יעשה חשבון נפש עם עצמו אם הוא פועל בצורה טובה ונכונה.

אז גם אותי את אוהבת?? ישש!!שריקה

 

 

אני לא נכנסת לחשבונות שמיים בכלל.

בודקת את עצמי שעושה את ההשתדלות הנכונה.

וזהו.

 

לא מתעמקת בחשבונות שמיים, מי, כמה, למה, איך.

ממש לא.

זה לא סותר את זה שברור לי שאני רווקה כי כך אלוקים החליט.

 

אולי זה ברור לי כי אני מרגישה שאני עושה השתדלות, ותמיד נותנת צ'אנס.

 

וברור לי שלא יכולתי לומר זאת לו הייתי יושבת בבית רגל על רגל ומחכה שהאביר ידפוק בדלת.

אבל במצב הנוכחי, אני כן חושבת שיכולה לומר זאת.

ומשום מה, יש לי תחושה שאני לא היחידה שזה נכון לגביה.

כמובן ✌מור ולבונה
מהמם, זו הגישה שלדעתי צריכה להיות לנגד עיננו.
(לגבי התחושה שלך, אני לא יודעת אם היא נכונה או לא אבל פחות קריטי).

רוצים, אבל לא מספיק. כך לדעתימבקש אמונה

כשרוצים מאד משהו מחפשים את כל הסיבות למה כן..

 

ואנשים משום מה מחפשים למה לא

אז לדעתך אתה רווק באשמתך הבלעדית?שריקה

(האמת שתהיתי אם לכתוב לך בכלל, כי כבר דנו בזה פעם. אבל היה לי קשה לשתוק..)

לא יודע אם בלעדי.. אבל וודאי שהרוב זו אשמתימבקש אמונה

אם הייתי באמת רוצה, הייתי עושה הרבה יותר כדי להתחתן.   ומן הסתם גם הייתי מצליח  

(מאמין שגם הייתי נשאר נשוי)

אבל יש פחד שגורם למצוא סיבות למה לא... כמובן שזה מתלבש בסיבות "הגיוניות"

 

 

יתכן שהקב"ה רואה מישהו שלא באמת רוצה, אז גם העזרה היא בהתאם

לא מאמינה. מסכימה שצריך השתדלות אבלנפש חיה.
מפה ועד לומר מה שאמרת
יש מרחק
מסכימה עם כל מילהכוס ברוח
ואולי, רק אולי,שריקה

הקב"ה החליט שלא הייתי אמור להתחתן אז, ולכן הוא החליט להכניס לך פחד?

מי יודע.. אבל זה לא סותרמבקש אמונה

יש מצבים שאדם הפסיד משהו בגלל חיסרון כלשהו..  וזה משמים

 

אבל.. וזה הנקודה שאני רוצה להגיד.    

הקב"ה לא סתם גורם לי להפסיד בגלל אותו חיסרון, אלא כדי לעורר אותי לעבוד עליו ולשנות אותו.

לא שאני אטפח לעצמי על השכם שהכל בסדר.      

צריך להיות עם יד על הדופק, לבדוק אם מצידי אני בסדר או שאני הגורם לחיסרון

 

 

ודבר שחשוב לדעת, שר' נחמן כותב שאדם לא מתייעץ עם חכמים ועושה דברים על דעת עצמו,

יתכן שהוא יביא עליו צרות שלא נגזרו עליו.

לכן צריך לבדוק אם הדרישות שלנו נכונות בכלל, או שזה בא מדמיון פורה

 

 

 

 

 

 

 

ולגבי השאלה כללית מי באמת רוצהמבקש אמונה

אני חושב שהמדד הוא כמה באמת מנסים להתגבר על קשיים,

כמה באמת מחפשים, בלי לעשות הנחות לעצמנו..

 

אדם שבאמת רוצה, רואים שהוא מנסה למצוא פרצות במחסומים...

מנסה.. טועה.. מנסה שוב.   כמו כל דבר בחיים שמנסים להשיג

 

לדוגמא, היה לי חבר שבאמת יכלתי להגיד עליו שהוא רצה להתחתן..   (והיום הוא נשוי)

יצא עם מלא בחורות, כל הצעה שיכולה להתאים ברמה מסויימת הוא ניסה,

התארס, וביטל כמה פעמים..   רואים שהבנאדם באמת נחוש להשיג את המטרה.

 

אבל יש כאלה, מלאים תירוצים כרימון.. ואפילו פוסלים עוד לפני שיצאו על איזה סיבה שלא תהיה

זה סימן שלא באמת רוצים.  

 

 

התארס וביטל כמה פעמים?שריקה

נשמע לי יותר כפזיזות, מאשר כנחישות.

 

 

מסכימה איתך שיש כאלה שלא באמת רוצים, ואז הם פחות יתנו צ'אנס

(בחור אחד אמר לי פעם בדייט שהוא בכלל לא רוצה להתחתן , כאילו, הלו, מה אנחנו עושים פה בכלל? באמת לבזבז לשנינו את הזמן?)

 

אבל לא הייתי יוצאת בהכללה כזו.

*יש* כאלה, לא אומר *כולם* כאלה.

 

 

וכשמסתכלים על העולם, ורואים כ"כ הרבה רווקים היום בשונה מפעם,

זה משהו כ"כ לא טבעי שקורה,

ופשוט אין דרך אחרת להסביר את זה מלבד רצון ה'. אין.

 

 

 

ביטלו לו לרוב. אבל קורה שמגלים דברים אחרי אירוסיןמבקש אמונה

אבל שוב את מתעקשת להאשים את הקב"ה

 

להפך...

אני מכיר הרבה מהכל כך הרבה רווקים.  ואני גם שומע את הדרישות שלהם.

הקב"ה ממש לא אשם בשטויות שהם המציאו לעצמם

לרוב?? נשמע רע שכבר אפשר לעשות לו על זה סטטיסטיקה..שריקה

ברור שקורה,

אבל אם בנ"א אחד גילה כמה פעמים דברים משמעותיים אחרי האירוסין, זה מעלה סימן שאלה.

 

 

אני לא *מאשימה* את הקב"ה.

אני מאמינה בו ובזה שהוא מנהל את העולם.

(מתכוונת לומר שאני לא רואה דבר רע בזה שהוא הגורם לתופעת הרווקות)

 

גם אני מכירה הרבה רווקות,

אז אולי פה נעוץ ההבדל..

כי אתה מכיר רווקים..

תקשיבי חחחמבקש אמונה

לא כתבתי כמה פעמים זה קרה...  אז שתדעי, זה קרה כולה פעמיים שלוש..

עכשיו את רגועה?      זה יכול לקרות לכל אחד ואין בזה שום סימן שאלה..

 

אם כבר, יש סימן שאלה על הפחדנים שלא טעו אפילו פעם אחת... 

הוא לפחות ניסה... טעה אמנם, אבל ניסה.. וגם הצליח.

 

 

 איך אומרים "מי שמפחד להפסיד לעולם לא ינצח"  

ואין שום קשר לרווקות או רווקים.

 

 

אגב, למה הגבת לי? אולי הקב"ה לא רוצה שאני אסכים איתך? כאילו מוציא לשון

 

 

 

 

 

פעמיים או שלוש? זה משהו שאמור להיות לו מספר מדויק, לא?שריקה

לא אמרתי שזה בהכרח בעייתי, אבל סימן שאלה - כן.

אם יציעו לי בחור שביטל שידוך פעם אחת- סבבה.

אבל שביטל שידוך 3 פעמים? הרבה יותר ירתיע אותי. כאילו מה, זה תחביב שלו? נכון שזה יכול לקרות לכל אחד, אבל אני הרבה יותר אבדוק.

 

אגב, אתה לגמרי צודק שזה יכול לקרות לכל אחד. אתה יודע למה? כי ככה אלוקים החליט שיהיה. אבל אני בנאדם, וזה יפחיד אותי.

ואם היית מסתכל על זה באותה דרך שאתה נהנה להאשים את עצמך ברווקות שלך- היית יכול להגיד שהוא בטח אשם. או שהוא אשם כי הוא התארס בלי לחשוב, או שביטל בפזיזות. אבל אשם.

אבל מסכימה איתך- הוא לא אשם. אלוקים החליט שזה יקרה לו. ולכן זה קרה.

 

 

 

טענה חדשה ומענינת הבאת כאן.

לא התארסת אפילו פעם אחת בחיים שלך?

איזה פחדן אתה! לוזר!

ואיי, הרגת אותי עם הטענה הזאת

רק להודיעך, גם לצאת פירושו לנסות. וגם לברר. וגם להתפלל.

(ומכירה הרבה בנות שהיו רוצות לנסות ולצאת ולטעות, ואין להן עם מי. אז מה הן? סופר סופר פחדניות?)

 

 

 

ולמה הגבתי לך?

בעצמי לא בטוחה..

אולי כי כל כך חורה לי שאתה מאשים ציבןר שלם, שאני חלק ממנו, במשהו שהוא לא אשם..

 

אז לא הבנת אותי.. מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך י"ב באלול תשע"ז 16:45

קודם כל, לא עקבתי אחריו כך שבאמת אין לי מספר מדוייק.   מצטער

 

ב. לא אמרתי מי אשם...

העיקרון הוא, שכל עוד אדם לא עשה הכל מצידו, הוא לא יכול להאשים את הקב"ה במה שקרה.

 

ג. לאו דווקא להתארס, 

אלא לצאת עם כל אופציה אפשרית.. ולא לברוח כל פעם עם תירוץ אחר.

לנסות להתגבר קצת על קשיים   

 

 

ד. לא הכללתי שום ציבור, שכל אחד יבדוק את עצמו אם הוא רוצה או לא.

אבל להגיד גזירת שמים על כולם זו באמת הכללה.

 

אז טוב שהסברת שריקה

א. סבבה שלא עקבת,

סתם היה נשמע מוזר ההתנסחות על דבר כזה פעמיים-שלוש..

לי בכולופן.

אבל לא משנה

 

ב. כן אמרת מי אשם,

מי שלא עושה מספיק השתדלות.

ואת עצמך האשמת בוודאות.

העיקרון הוא, שאדם אמור לעשות השתדלות *סבירה*, ולא לנסות לנהל את העולם במקום אלוקים.

 

ג+ד.

מסכימה איתך שיש מצבים שאנשים פוסלים סתם, ולא נותנים צ'אנס, ולא באמת מנסים

(מהתחלה הסכמתי שיש כאלה, ככה שלא נכון לומר שהכללתי)

אבל לא נראה לי שזה הרוב.

ייתכן באמת שאנחנו נתקלים במדגמי אוכלוסיה קצת שונים, וסתם שאנחנו מדבברים כל אחד מהמשקפיים שלו ולכן כל אחד מאיתנו חושב שהצד שהוא מציג הוא הרוב

 

אז מה הבעיה במסקנה ב?מבקש אמונה

מי שלא השתדלות סבירה בהחלט אמור להאשים את עצמו..

וזה מה שאני עושה.

 

כל שכן מי שפוסל על שטויות...  

 

(עוד לא עשיתי את זה ברוך ה'

אבל אני יודע שאני לא מספיק משתדל)

התכוונתי לסייג את דבריךשריקה

אתה כתבת מי שלא עושה הכל

ואני סייגתי ואמרתי שצריך לעשות השתדלות סבירה

 

לא הבנתי מה אתה עושה?

אתה עושה השתדלות סבירה, או שאתה מאשים את עצמך??

 

 

טוב נו,

אנחנו מסתובבים סביב עצמנו.

נסכים לא להסכים?

(עד הפעם הבאה..)

אוווףףף בנות..מבקש אמונה

התכוונתי הכל במסגרת ההשתדלות הסבירה,  ואני מאשים את עצמי שאני לא עושה את זה עצבני

 

 

אגב,

יש אמנם את שיטת הנבוט.. (לתת למישהי שמוצאת חן נבוט על הראש, אחרי שהיא התעלפה לסחוב אותה הביתה, וכשהיא מתעוררת ושואלת מי היא, לספר לה שהיא סגרה איתו חתונה)

אבל זה.. אממ..צריך לבדוק אם זה בגדר הסביר

 

 

 

אוףףףף בנים..שריקה

איך אני אמורה לדעת שזה מה שאתה מתכוון, אם לא אמרת? מה אני, יש לי רוח הקודש אני?

 

ובמקום לשבת ולבכות את אשמתך במצב, פשוט תעשה משהו. סבבה?

כדי שלא תצטרך להמשיך להאשים את עצמך..

(וגם, את כל היום תאשים את עצמך, לא ישאר לך זמן לעשות השתדלות, ואז תצטרך להאשים את עצמך שאתה לא משתדל, ושוב לא ישאר לך זמן להשתדל וכו' וכו'...)

 

 

ולא, לא בשיטת הנבוט

 

הגברים האלה.

הלו,

יש עוד שפות בעולם,

לא רק אלימות!

 

חשבתי חרדיה זה בא עם רוח קודש קומפלט.מבקש אמונה

טוב נו..

אבל לפחות, לראשונה בהיסטוריה, הגענו להסכמה כלשהי. חושף שיניים

ואני מקבל את ההערה...

 

 

אגב, צודקת, לא חייב באלימות  

אני מאמין שאפשר גם עם סם הרדמה 

 

 

מזכיר לי דיון ארוך שנפתח פה פעםבהשתדלותי
בעקבות ההודעה הזו>> חלילה חלילה!! תלוי בך בי ובנו, ה' הוא טוב ובוודאי רוצה את - לקראת נישואין וזוגיות

אז אני לא אחזור על עצמי.. אבל מסכימה עם שריקה לגמרי.
לפני די הרבה זמן שמעתי שיעורמור ולבונה
של הרב יהושע שפירא (אם הזיכרון שלי לא חלוד) והוא היה די נחרץ שמי שרוצה להתחתן- מתחתן.
לדעתי, גם מיכל וולנשטיין מדברת על הרצון הזה.

אז לכאורה, התשובה היא די ברורה.
אבל כשיש כמה רצונות והאיזונים שאנחנו עושים הם לא יחס של 100-0 בהקשר של רצונות,
יתכן שיהיה רצון להתחתן אך הוא לא יצא לפועל כי יש עוד כמה פרמטרים למשוואה.
שזה אומר שיש רצון אך הוא לא מספיק חזק כי זהו לא הרצון היחידי.
שמעתי את השיעורבעוז ובענווה
של הרב הי״ו וגם הרב שלי מחזיק בדעה הזאת - שמי שלא נשוי זה בגלל שהוא לא רצה . הבעייה היא שלא יורדים לנקודה למה לא רוצים. הסיבות שהם נותנים הן ממש לא נכונות - רצון שימשיכו לחשוב עלי , רחמים עצמיים , מבחר גדול ...
אני לא מסכים עם אף אחד מהנקודות .
הרב גם דיבר על כמות הילדים שעם ישראל הפסיד כתוצאה מרווקות מאוחרת . כלומר כל נקודת המוצא היא ילדים. לא מדברים על האושר של הבני זוג , האם הם שמחים זה בחברת זו, עד כמה הילדים שלהם מאושרים...אלו שאלות שבכלל לא דנו בהם, וחבל. הרי זו לא חכמה להתחתן סתם. העיקר זה להתחתן נכון , עם מי שיהיה איתה סיכוי גבוה לחיי משפחה שיימשכו לאורך ימים בשמחה ואהבה רבה. וכנ״ל הפוך לבני זוג.
אז כן, לא מתחתנים בכל מחיר.
אני גם חושב שהנושא הזה של זיווג הוא סוד כל כך נעלם שאין אף בן אדם שיכול להצביע על סיבה אחת שבגללה כמות כל כך גדולה של אנשים נמצאים באותו סטטוס.

אז נכון שברמה היבשה הכל מסתכם בשלב של מסויים של פגישות שבו אומרים כן או לא . וה״לא״ משמעו - ״לא רוצה״, אבל זה הרבה יותר עמוק מזה. זה מה הציפיות שלנו מבן/בת זוג ומהם הצרכים שלנו וכמה מורכבת האישיות שלנו כדי שאדם זר יוכל להיכנס לתוכה בהרמוניה .
אני חושבת שהשיעור הזה ראוי לדיוןמישהי 1
שמעתי אותו.בכללי אני מאוד מאוד מחזיקה מהרב שפירא.
לא הסכמתי עם הקיצוניות הזאת שבאמת מבחינתו בחור או בחורה שלא מתחתנים עם הראשון-החמישי שהם נפגשים-יש להם בעיה
זה פשוט מלחיץ לומר משהו כזה!!
אולי נפתח על זה שרשור..
1. אני לא לגמרי רוצה. 2. אני בכלל לא מתאמץ. 3. אניחסדי הים
מאוד בררן.
וואי וואימישהי 1
לפי התגובות שלך ושל עוד כמה פה אני שולחת את כולכם ליעוץ דחוףףףףף!!;)
מה את מייעצת?מבקש אמונה


לעיתים זה אשמתנו לעיתים ממש לא.בעוז ואמונה
צריכים מחד להיות כנים עם עצמנו אם אנחנו באמת משתדלים.
מצד שני, לפעמים קורה שהצד השני לא רציני או שזה פתאום כבד לו להתחתן.
יש אלף פרמטרים אז קצת קשה לענות תשובה מלאה.
המטרה היא לא חתונהקוד אבל פתוח

המטרה היא זוגיות, חתונה זה הדרך היחידה להגיע לזה בשלמות.

 

ובשביל זוגיות צריך כמה דברים והבעיה בניגוד להרבה דברים אחרים, זה שפה צריך עוד אדם.

אם אני מובטל, זה נטו אשמתי. ואם אני בלי יראת שמים, זה נטו אשמתי. אבל כדי התחתן צריך עוד אדם וזה הרבה יותר מורכב.

^^^^^^שריקה

(גם אם אתה מובטל לא בהכרח שזה נטו אשמתך, יתכן שעשית הרבה השתדלות ולא מצאת עבודה מכל מיני סיבות.. אבל מסכימה מאד עם מה שכתבת על זוגיות)

זה נכון במקרים מסוימיםקוד אבל פתוחאחרונה
אבל ככלל, בניגוד לחתונה.
אממ בחוסר כוח לפנות לאנשים שישדכו?ענבל
בס"ד

או בפחד מהצעות בלתי קשורות בעליל?

אני רוצה להתחתן אבל עוד לא מוכנה להיכנס עד הסוף לסאגה הזאת של עולם השידוכים.
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך