פיצול שרשור בנושא גרביים לבנות ישראליעל מהדרום
ברור שאצל החרדלי"ם זה מקובל ואף מתבקש יותר מזה!! ללכת עםשלמה גר

חצאית עד כפות הרגליים, ויישר כוחם!!!

 

אולם את צריכה לדעת, שמה שכתבת שלפי ההלכה חובה לללכת עם גרביים, זה טעות!! ואל תוציאי לעז על בנות אחרות, כי לפי ההלכה נטו (משנ"ב), מותר ללכת בלי גרביים, העיקר שלא יראו מעל הברך. כל טוב.

יכולת לכתוב אותו דבר בשפה יותר נעימהיעל מהדרום
לק"י

(וגם אתה לא צודק לגמרי..יש עוד דיעות חוץ מהמשנה ברורה).
חלילהניצנים

אני אוהבת את בנות ישראל מאוד. 

 

המקומות בהלכה שאני ראיתי בהן ניתן להקל הן "כדרך מנהג המקום". 

כאשר מדובר במקום שבו רוב הנשים הולכות כך ומקובל עליהן גדרי צניעות אלו. 

הולכים כמנהג המקום. 

 

אבל במקום שאני גרה ועובדת בו בו רוב הנשים הולכות עם גרביים 

ומי שלא הוא החריג. 

וגם רוב הנשים הולכות עם חצאית קצרה. 

 

היו תקופות שהלכתי בלי גרביים (וגם עכשיו מידי פעם) 

אבל אני מרגישה שההרגל עושה את שלו (ועם כמה שזה נשמע מוזר) פשוט הרבה יותר נוח לי עם גרביים. 

 

 

אני חוזר שוב, זה חשוב ויקר מאוד שהולכים עם גרביים!!, אבלשלמה גר
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך ט"ז בסיון תשע"ח 15:00

צריך להבין שבשום מצב, גם כשהולכים לסביבה שיש בה הרבה בנות שהולכות כך, אין "חיוב הלכתי" ללכת עם גרביים, וגם לא על אותם בחורות, הם עושות את זה מדין "חומרה", ואצל הציבור החרדי והחרדל"י החומרה נהיה מין "מוסכם מחויב" בתוך הציבור, אבל שוב זה לא "חיוב הלכתי", זה "הנהגה ציבורית". מקווה שהובנתי,

 

וחס וחלילה שממני יצא שלא ישימו גרביים, כי אני את הבנות שלי בעז"ה אחנך לשים חצאית עד כפות הרגליים, כמו שנוהגים בציבור החרדל"י שאני כל כך אוהב אותו (אפ"י שלמדתי בישיבה חרדית במקור), ואני יודע שמרן הרצי"ה זיע"א היה נוהג לומר על זה שתלמידיו היו מחמירים שבנותיהם ונשותיהם ילכו עם חצאית עד כפות הרגליים, "שבדיני צניעות יש עניין מיוחד להחמיר" עכ"ד, אבל גם לו זה היה ברור שזה חומרא ולא חיוב, וחשוב להדגיש את זה, א. כי זה האמת ואסור לשקר, ב. כדי שלא יהא הוצאת לעז על בנות אחרות וצדיקות בציבור שלנו.

כל טוב.

סבבהניצנים

לא יודעת איך ומה הבנת 

 

אתה צודק!!!! אין חיוב וכל אחת תעשה מה שטוב לה. אין שום קשר ללעז ואף אחד לא מנסה להוציא לעז. 

 

לא זה היה העניין!!!!!! 

 

הכנסת דיון שהוא לא קשור בכלל 

לא אמרתי שהתכוונת להוציא לעז ח"ו, אבל תכלסשלמה גר

כאשר אנשים שלא מבינים בהלכה אומרים שיש חיוב הלכתי לשים גרביים (למרות שאין), יוצא לעז .

לא אמרתי שיש חיוב אמרתי שזו ההלכהניצנים

ואכן זו ההלכה. 

בכל נושא הצניעות מדובר - בגדרי צניעות - "בנות ישראל קיבלו עליהן"

 

וכמו שאמרתי הכל הולך לפי דרך המקום ומה גדרי הצניעות המקובלים בו. 

 

 

 

 

 

ואם כבר מישהו מוציא לעז זה אתה 

כאשר אנשים שלא מבינים בהלכה אומרים שיש חיוב הלכתי לשים גרביים (למרות שאין), יוצא לעז (משפט שלך)

 

על סמך מה אתה קובע ואומר משפט כמו "אנשים שלא מבינים בהלכה אומרים"???

 

בכל מקרה כמו שאמרתי לפני כן זה לא הנושא וממש לא הדיון. 

וואי וואי את אומרת כאן גדרים למדניים כאילו למדת שנים בישיבותשלמה גר

ואת כבר יכולה לפסוק הלכות לציבור.

תקשיבי כשאת אומרת זה "ההלכה" - המשמעות הפשוטה היא שיש "חיוב" (לא  מוכרח אבל זה המשמעות הפשוטה, ולכן את צריכה להדגיש שזה לא חיוב), 

ולגבי המשך דברייך, כבר עניתי לך שגם אם יש מקומות שקיבלו על עצמם זה עדיין לא הופך את זה להלכה "מחייבת" לכל מי שנמצאת בסביבתם (ואפ"י הם בעצמם יכולים להתיר את הנדר ולנהוג כפי שורת הדין), ומה שציינת לרבי זירא שאמר "בנות ישראל קיבלו על עצמם" זה נאמר לגבי דיני נידה, וזה גמרא מפורשת שהוכרעה בהלכה ואין להביא ממנה ראיה לדברינו.

 

ולגבי סיום דברייך  - כשאמרתי "אנשים לא מבינים בהלכה" התכוונתי לרוב האנשים במדינת ישראל (לצערינו), שלא ישבו בישיבות שנים על גבי שנים בעמל הסוגיות והפוסקים, ועל כן הם לא מבינים בהלכה!! וזה כולל אותך כבוד הרבנית (ע ערך המפשטים שכתבת בהודעה כאן).

 

נא להרגע, כבר אמרתי שאת לא התכוונת להוציא לעז, אבל בלי ששמים לב, וכשלא מדייקים במשפטים יוצא לפעמים לעז כמו המקרה שכאן, והייתה פה עוד אישה שהסכימה עם דבריי שחשוב להדגיש שזה לא חובה ובכך לא להוציא לעז על אחרות, וטעויות יכולות לקרות במשפחות הכי טובות, אפ"י אני טועה לפעמים . ואל תקחי את זה קשה, זה לא מכוון אלייך אישית, רק מודעות כללית שצריכה להיות לאנשים שזה לא חיוב הלכתי.  סליחה אם נפגעת.

איזו שטות. ממש לא מדין חומרה.ותן טל
חומרה זה כשאתה עושה משהו מעל החיוב הרגיל. רוב מי שהולכת עם גרביים פשוט לא פוסקת כמו המשנה ברורה אלא כמו יתר כל הפוסקים, ולכן זה לא חומרה בשבילן אלא עיקר הדין. אל תוציא לעז על בנות ישראל ואל תנסה להפוך אותן ל"נוהגות חומרות" רק כי זה נוח לך...
מה נעשה שכל הליטאים הולכים לפי פסקי המשנ"ב, שלשיטתו זה מדיןשלמה גר

חומרא, ושוב אתה לא עונה על הראיה שאמרתי למבקש אמונה המוכיחה שההנהגה הזו אינה מעיקר הדין, בכך שהם מסתפקות בללבוש גרביים ולא לובשות חצאית ארוכה, ודם לגבי השפרדים עדיין לא הוכחתי לי שיש מקור קדום בעניין, וגם לגבי הרב עובדיה זה צריך בירור (ואם הצדק עימך ביחס לדעתו של הרב עובדיה, שאני פשוט לא ביררתי את דעתו בנושא, הרי שאני חוזר בי ביחס לספרדיות החרדייות, אבל עדין הם לא רוב עולם התורה).

ונא לדבר בשפה יפה (דרך אגב, לומר על משיהי שהיא מחמירה זה לא להוציא לעז, קצת שכל ישר גם כשאתה מתעצבן) 

 

מסקנת הדברים שרק דברי דמגוגיה רועשים ראיתי שכתבת.

עיין במשנב שם*צועד*
מזכיר לא פעם את מנהג המקום.
שכוייחשלמה גר


אז תגידי את זה אם ישאלו אותךרק אמונה

זה ממש ניסוח מסביר והגיוני

 

מי שיסתכל במקור של הדין יראה שזו טעות בהבנהמבקש אמונה

פרי מגדים וכף החיים...

 

בקיצור,

הפרי מגדים כתב את דבריו מרגל של בהמה  - ששונה מרגל אדם.

לכן, כשהוא כותב (שבמקום שהולכים יחפים מותר לגלות) מהפרסות עד ה"קניא"

אמנם נראה שזה ברך. אבל זה הקרסול.

 

וכך פירש כף החיים:  שבמקום שהולכים יחפים מותר שיהיה שהפרסות יהיו מגולות.

 

(אגב, אם הפירוש הוא ברך, אין קשר לאם הולכים יחפים או לא)

הנקודה שאתה מעלה, כבר דנו בה רבים עיין בעיקר בקונטרסשלמה גר

"בגדים ללבושך" של תלמיד הרב רצאבי שליט"א, ודרך אגב דע לך שזה דעה מחודשת שהתעוררה בתקופה האחרונה ממש.

 

בכל אופן אני לא הולך להיכנס לפרטי הדיון ולהציג בפניך מה עונה "הדעה המקובלת בישראל" על מה שהצגת,

אני רק אומר לך שרוב ככל גדולי ישראל, ובוודאי לפי הפסק של המשנ"ב (שהחזו"א, שהוא המנהיג של כל הציבור הליטאי בעניני השקפה וכללי הלכה אמר שהמכריע האחרון בעניני או"ח הוא המשנ"ב ואין לזוז מפסקיו, וכן סבר מרן הרצי"ה קוק שהוא גדול מנהיגיו של הציבור הדתי לאומי לאחר אביו הענק זיע"א, וכך הבינו גם בתוך דעת הכף החיים ועוד, אלא שהתעורר לדון מבחינת ההשוואה לרגל של בהמה וכו' כפי שהצגת, וכבר השיבו על זה גדולים), סברו שמעיקר הדין אין חיוב לכסות את השוק (בלשון ימינו),

והראיה הגדולה לכך, שהרי לפי דעתך בהבנת דברי הפוסקים, יוצא שהשוק (של לשון ימינו) הוא גם צריך להיות מכוסה כמו הברך (בלשון ימינו), והרי בברך וודאי שלא מספיק מכנסיים וכ"ש שלא גרביים שהם צמודות!!, על כורחך, דהא שכמעט כל נשות הציבור החרדי כולל נשות הרבנים הכי גדולים שם (גם בהווה וגם בעבר), הולכות עם חצאית שלא מכסה את הברך, זה מוכיח שהם לא סברו כמו הדעה שהצגת!!.

 

אז קח את דבריך בפרופורציה, שהם "קושיה מסוימת" על הדעה ההלכתית המקובלת בישראל, ושכבר ענו על השאלה הזו, ומי שלא מתיישב ליבו בתשובתם ורוצה להחמיר תבוא עליו ברכה, אבל אסור להוציא לעז על אלה שהולכות בלי גרביים שהם עוברות איסור ח"ו!!.

 

זו שיטת הפסיקה האשכנזית בעיקר.אניוהוא
לפי רוב פוסקי הספרדים יש חיוב בגרבים
ציין לי בקשה לפוסק ספרדי (שאינו מן האחרונים ממש כמו הגר"עישלמה גר
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך י"ז בסיון תשע"ח 19:29

שהתוו את "ההנהגה שבציבור החרדי" כדבר מחייב, אבל אין זה מעיקר הדין), בייחוד שראיתי שכתבת שזו דעת השו"ע, ואני שואל היכן היא?

צודק, טעיתי שכתבתי שו'עאניוהוא
בן איש חי פרשת בראשית שנה א

טפח מגולה באשה במקום שדרכה לכסות הרי זו ערוה, ואסור לקרות כנגדו קריאת שמע וכל דבר שבקדושה, ואפילו היא אשתו, אבל הפנים והידים שדרכן להיות מגולין מותר לקרות כנגדן אפילו באשה אחרת, ויש אומרים דלא אמרו טפח באשה ערוה אלא דווקא באשתו, אבל באשה אחרת אפילו פחות מטפח הוי ערוה בכל מקום שדרכה לכסות ויש לחוש לדבריהם...

דייק מלשונו - דווקא - פנים וידיים מותר אבל רגלים דרכן להיות מכוסות.
זה אינו ראיה, הוא עוסק בדין אמירת דברים שבקדושה, שאו אזשלמה גר

ההכרעה היא מצד הנוהג לכסות, ולפי דבריו, אם יש מקום בארצות אסלמיות שנוהגים לכסות גם את פרקי הידיים שבבגדד לא נהגו לכסות, הרי ששם יאסר גם לקרוא דברים שבקדושה כנגד פרקי היידים,

 

אבל פשוט שאין ללמוד מדבריו שיש איסור שהשוקיים (בלשון ימינו) יהיו מגולות, כי הוא רק הציג את המציאות מצד דין אמירת דברים שבקדושה, ולא נחית לדיני צניעות דנן. מקווה שהובנתי

פשוט שזה אותו דבר. הלכות ערווה נלקחו משם.אניוהוא
הקו המנחה בהלכות אמירת דברים שבקדושה הוא "מנהג המקום"שלמה גר

והמצב של לבוש הנשים שהוא מתאר, זה רק תיאור "מנהג המקום", ולא בא להכריע מבחינה הלכתית לענין דיני לבוש האישה, כפי שפשוט מלשונו,

 

וציינתי לך לזה נפק"מ שמדגימה שהוא לא בא לומר דיני לבוש האישה, כי הרי לפי דבריו גם לגבי פרקי הידיים עצמם במקום שנהגו לכסותם הרי שאסור לקרוא כנגדם, והלא לפי שיטתך שדבריו הם כוללים דיני לבוש האישה, הרי פשוט שמותר ללכת כשפרקי היידים מגולות (מהמפרק והלאה כוונתי), ומדוע יהא אסור לקרוא כנגדם?, על כורחינו כדבריי.

זה פשוט, לא?

אתה מניח הנחה ומקשה קושיא.אניוהוא
הוא לא מזכיר פרקי ידים כלל.
התכוונתי ללשונו "אבל הפנים והידים שדרכם להיות מגולין מותר"שלמה גר

שעולה ברור מלשונו דווקא בגלל "שדרכן להיות מגולין" אבל אם יהיה מקום שדרכן לכסותם הרי שיהא אסור, ועכשיו הראיה שלי שרירא וקיימת להוכיח לך שאין ללמוד מדבריו שום דבר לדיני לבוש האישה. מצפה לתשובה

כל הלכ' צניעות נלקחו מהלכ' ק'ש מול ערווה.אניוהוא
שהרי הראשונים מסבירים - טפח האשה ערווה - טפח שאמור להיות מכוסה - והוא גלוי - הוא ערווה ומשכך אסור לקרוא ק'ש כנגדו .
מה טעם אסור לקרוא ק'ש כנגד ערווה?
משום הירהור.
אם הערווה הזו גורמת להירהור - ממילא בהלכ' צניעות היא אמורה להיות מכוסה.

מה קובע מה מוגדר ערווה?
זו שאלה טובה. - מה שמקובלנו מרבותינו - שיש מקומות - כמו כתפיים וירך וכן שער לנשואות - ששם גם במקרה שיש נשים שהולכת שהן מגולות - בזה לא מועיל קשה ערווה לכו'ע.
יש שאלה לגבי הרגליים - וזה תלוי במח' האם רגל זה כמו כתף או כמו שיער לרווקות.
הבא'ח מכריע לכאו' שזה כמו כתף.
..טיפות של אור
1. למה לא הבאת מפרשת בא, שם יותר מפורש שהשוק אסור?


..ובספרי הקטן "מקבציאל" כתבתי בסיעתא דשמיא דגם לדברי זוהר הקדוש הנזכרים החלק מן היד ומן הרגל שדרכו להיות מגולה כגון הכף והאצבעות מותר לקרות כנגדם דאין נקרא על זה שם ערוה.






2. יש מקור מפורש בבא"ח, שגם לדעתו יהיו תמיד מקומות אסורים?..
שוב טעות. וגרביים בעובי שמטשטש את הרגלותן טל
מספיקים מאחריי הברך גם לסוברים שצריך לכסות את כל הברך.

ובכל מקרה וודאי שהרב עובדיה לא פסק ככה לבני עדות ספרד וכמוהו רוב ככל פוסקי הספרדים. וגם בציבור האשכנזי הדעות אפילו בתוך הציבור החרדי חלוקות, כל שכן בציבור הדתי לאומי שאינו הולך לפי פסקי החרדים.
אל תביא לי מהרב עובדיה שהוא התווה לקיים את ההנהגה החרדית,שלמה גר

אבל אני משער שגם אצלו זה מדין "הנהגה חשובה" ולא מעיקר הדין ההלכתי. אבל לפני שאתה מציין לי מדברי הרב עובדיה, תראה לי מקור ספרדי קדום יותר, מזמן המשנ"ב, שאומר במפורש שאסור (ואל תציין לי לכף החיים שמבקש אמונה ציין, כי זה תלוי בפרשנות הנ"ל), 

 

וכמובן דבריך על ללבוש גרביים בעובי שמטשט את הרגל, הם ממש ממש לא דוחות את ראייתי, כנגד השיטה שהציג מבקש אמונה, כי אם דין השוק (של לשון ימינו) שווה לדין הברך כפי שיוצא מדעתו של מבקש אמונה, הרי שגם גרביים בעובי סמרטוט לא יעזרו, כי הם עדיין נחשבות צמודות ביחס לחצאית והם יותר גרועות ממכנסיים, אז בנתיים לא הוכחת לי איפה הטעות הגדולה שלי, אתה רק יודע לומר שאניטועה ואומר שטויות (דרך אגב תודה על השפה היפה שלך, שתהיה בריא)

החזון אי"ש בעצמו אמר ששוק הוא החלק התחתון.מבקש אמונה

ובוא לא נגזים, זו לא הדעה המקובלת. אבל בוא תגיד לי מה השיבו על הקושיה הזאת זה מעניין..

 

 

בכל אופן, גם הרב עובדיה כתב במפורש שזה אסור.  

יקירי החזו"א כתב עוד הרבה דעות ייחודיות, אבל הוא לא ציפהשלמה גר

שכל הליטאים ילכו לפי פסקיו (ובהרבה מהם הוא מחמיר), אלא אמר במפורש שיש ללכת ע"פ פסקי המשנ"ב שהתיר!! מקווה שזה ברור לך!

 

לגבי הרב עובדיה אינני יודע משום שלא למדתי את דבריו בנושא, אבל אני דיברתי על פוסקים ספרדיים קדומים יותר, ולא אחרוני האחרונים, וגם גבי הרב עובדיה יש להסתכל בפנים ולדקדק בלשונו האם גם הוא סובר שיש מקום מבחינת ההלכה להתיר.

איפה הוא אמר דבר כזה? (לגבי ההלכה הזאת)מבקש אמונה


לא לגבי ההלכה הזאת באופן מיוחד, אבל בוודאות לגבי כל פסקישלמה גר

המשנ"ב.

אז כנראה שבזה הוא קלט שיש משהו חשודמבקש אמונה


אבל גם בנושאים אחרים יש דעות שונות לחזו"אשלמה גר

לעומת המשנ"ב, כי החזו"א היה מקורי מאוד, ולמרות כל המקרים הללו (שזה לא המקרה היחידי כנ"ל) הוא אמר שההוראה לציבור היא ללכת עלפי המשנ"ב, וזה וודאי וכתוב בכתב ידו עצמו לא רק דרך תלמידיו, וזה מפורסם לכל.

סבבה. אבל פה יש ספק מהי בכלל כוונת המשנ"במבקש אמונה

וההיגיון לא בדיוק נוטה לפירוש הזה.

רוב גדולי ישראל נטו לפירוש הזה, וכבר הבאתי לך ראיה מהמציאותשלמה גר

בשטח בעולם החרדי,  ועדיין לא ענית לי עליה!!.

כנראה שאין חובה לטשטש את מראה השוק- כמו בזרוע. הגיונימבקש אמונה

ולא הבנתי מי זה "רוב ככל"

 

עכשיו אני קורא באתר "ישיבה"  וכך כתוב שם: "ומאחר שלדעת רוב הפוסקים, שוק הוא החלק שבין הברך לקרסול, ממילא מובן שעל האשה לכסות את כל רגלה עד לקרסול."

ההתעסקות המוגזמת שלכם בנושא הזה קצת צורמתשיר הרוח
הם מתייחסים לזה כמו הדקדוק מקום הנחת תפיליןנפש חיה.
טכני לחלוטין , פלפול הלכה למעשה.
לא צריך להתרגש מזה.
אמת. בירור הלכה גרידא!שלמה גר


זה נושא כל כך מורכב אצלינו וכל כך לא קשור אליכםשיר הרוח
מרגיש לי מקטין שאתם מתעסקים בזה באריכות
הלכה צריך לברר מבחינה שכלית, זה לימוד תורה, גםשלמה גר

בלי קשר להרגשה שבדברים. סבבה!?.

היא מדברת על עיסוק בדבר לכאורהנפש חיה.
שלא שייך שגברים יעסקו בו.
חכמי הגמרא היו גברים לא?מבקש אמונה

אגב, דווקא שמעתי פעם מהרב שלי (ז"ל ) שדווקא גבר יכול לומר מה אסור ומה מותר בעניין הזה

כי הוא מרגיש את הבעיה..

 

לחילופין, כמו שאשה תגיד לגבר מה לא להגיד לבחורה בשידוך.   

אז תלמד את זה עם עצמךשיר הרוח
באמת. הדיונים האלה מיותרים!
מבטיחה לך שאנחנו מכירות את ההלכות
מצטער אבל תורה היא וללמוד אני צריךמבקש אמונה

יש פה דעות שלא שמעתי מאחרים ואני רוצה ללבן אותן.

(ולא תמיד כולם יודעות...)

 

אם אני אתחתן עם חוזרת בתשובה חדשה שלא יודעת מה מי מו.. אני רוצה לדעת מה הדין.

אני לא מתווכח בשבילך

נכון.נפש חיה.
אבל נראה לי שהנשים מרגישות שמתערבים להם בדבר ששייך לתחום עדין של צניעות. למרות שבגד הוא הצד היותר מעשי של ביטוי המידה הנפשית הזו.
למה? דיון הלכתי נטו. מישהו דיבר נבלות פה?מבקש אמונה


לא אבל אולי בגלל שזה פחות נעים שגבריםנפש חיה.
שגברים מדברים על כללי הצניעות
של נשים
( גם אם זה הלכתי נטו )
אחינו, מה זה "כנראה"? הרי לפי השאלה שעוררת בפסקו של המשנ"בשלמה גר

ושל עוד פוסקים, יוצא שדין השוק (בלשון ימינו) הוא כמו דינו של הברך (בלשון ימינו) ושניהם צריכים להיות מכוסים,

 

אחר כותבינו את השלב הזה, נעבור להזכיר עובדה פשוטה - בברך לכולי עלמא (גם לדיעה שסוברת שהשוק של ימינו לא צריך להיות מכוסה) אסור באיסור חמור להסתפק במכנסיים וכ"ש שלא בגרביים, אז מדוע לפי דעתך בדברי אותם פוסקים שנתכוינו בלשונם (לשיטתך) גם לברך וגם לשוק של ימינו בחדא מחתא!! נחלק ונומר שבשוק סגי בגרביים, למה??

 

ובאמת אתה צריך להבין, שאחד מהראשונים שעורר על זה הוא הקונטרס "בגדים ללבושך" שהזכרתי לך למעלה, ועל כן מסקנתו שאסור ללכת גם עם גרביים, וכך גם הגר"ח קנייבסקי מנחה בשנים האחרונות אחרי שעלתה השאלה הזו שיש איסור ללכת עם גרביים וזה מתפרסם בכל השטיבלכים!!\ והיינו כפי ההבנה הפשוטה שאם אתה הולך עם השאלה שלך, אתה חייב ללכת איתה עד הסוף, מה שאומר לאסור גם גרביים בשוק של ימינו!!, זה פשוט כביעתא בכותחא!

 

ולאור זאת, כתבתי לך את הראיה הפשוטה, שמהא דרוב הציבור החרדי הולך עם גרביים על השוק, זה אומר שהוא סבור כמו ההבנה הפשוטה במשנ"ב ושאר פוסקים, והמשמעות של זה היא - שרוב הפוסקים בדור סבורים כך, כי לולא כן הרי שכל הציבור החרדי היה צריך לאסור על בנות הסימנרים ללכ עם גרביים על השוק!! זה פשוט!, ומכאן תשובה גם לחלק השני של שאלתך, שברור מתוך ראייתי שרוב ככל הרבנים סבורים שזה מותר מעיקר הדין!!

 

סיכום קצר, להפשיט קצת את הדברים - 1. לפי ההבנה במשנ"ב שכוונתו היתה גם לברך וגם לשוק  2. יוצא שדין השוק שווה לדין הברך, כי הרי כתבם בחדא מחתא וסתם את הדין לשניהם באופן שווה.  3. יוצא לשיטתם שגם אלו שהולכות עם גרביים על השוק עוברות על איסור וכפי שבאמת כתבו גדולי הרבנים שעוררו את השאלה שלך.  4. מהא דרוב בנות הציבור החרדי הולכות רק עם גרביים זה מוכיח שרוב הרבנים בציבור החרדי ובוודאי כל הרבנים בציבור הדת"ל סבורים כמו ההבנה הישנה הסוברת שמותר מעיקר הדין שהשוק לא יהא מכוסה כלל גם בלא גרביים, ודין גרביים הוא חומרא ומנהג טוב.  5. יוצא שבכך עניתי לך גם על סיום דבריך - על איזה "רוב ככל הרבנים" אני מדבר עכ"ד, והיינו שמוכח כפי שכתבתי במספר 4 שרוב ככל הרבנים סבורים שמותר מעיקר הדין גם בלא גרביים.

 

לילה טוב. מקווה שהבהרתי לך את הדברים, כי הם מאוד פשוטים.

@נפש חיה. ולכל מי ששאל מקודם בנושא, מומלץ לקרוא מש"כ כאן, כי ניסיתי לנסח את זה יותר בבהירות.

תראה..מבקש אמונה

אני עדיין לא חושב שזו ראיה, 

כי בתכלס הראיתי לך שהרב עובדיה שאומר שאסור להקל, אומר לשים גרביים.  

צריך לבדוק רק מה העניין..

 

לדעתי, זה לא נראה כזה סתירה, גם את הזרוע לא חייבים לטשטש אע"פ שהוא חייב בכיסוי

כנראה שלא כל המקומות אותו דין.    (לא זוכר איפה קראתי שירך זה בעיה בדווקא..)

 

עדיין אתה צריך להגיד לי מי זה הרוב.. מחילה אני לא משתכנע בקלות כאילו מוציא לשון

 

הרב עובדיה זה עדיין לא כל חכמי ישראל, יתירה מזאת הואשלמה גר

מאחרוני זמנינו, והשיקול של ההנהגה בציבור החרדי הצטרף לפסק שלו, ועל כן גם בדבריו הראיתי לך שזה לא פשוט בכלל, ויש מקום גדול שגם הוא סבר שיש מקום רחב להתיר זאת.

לא כולם. אבל דעה חשובה ואצלו זה לא סותר.מבקש אמונה

מחילה, לא מתקבל מה שאתה אומר שאצלו יש מקום להתיר.   

"אין להקל" זה אומר:  אין אופציה אחרת.

 

וגם אני יכול להתחיל להגיד על רבנים אחרים שהם משוחדים..

אם אנחנו חושדים ברבנים שהם מוטים רגשית אין לימוד תורה.   

 

ראה תורה יב בליקוטי מוהר"ן הוא מדבר על זה

שאסור לחשוב ככה שהצדיק מפלפל כדי שהתורה תסתדר עם מה שהוא חושב 

לא לא ח"ו, לא התכוונתי לומר שהוא משוחד, ח"ו, פשוט מאודשלמה גר

הנהגה ראויה שהתקבלה בציבור מסוים, אז פוסקי ההלכה של אותו הציבור כבר נוקטים בלשון שאין להקל כנגד אתה הנהגה כפי שנקט הגר"ע יוסף זצ"ל בנידון דידן, אע"פ שמבחינת ההלכה בטהרתה יש מקום רחב מאוד להקל, וסיבה נוספת שיש לצרף לזה, היא שברגע שאתה כבר לא מקיים את אותה הנהגה אתה כביכול מוציא אותך מאותו הציבור, ועל כן הגר"ע שראה חשחביות בלהשתייך לציבור החרדי גם ראה חשחיבות לנקוט בלשון שאין להקל ביחס לאותה ההנהגה שהתקבלה. מקווה שהובנתי

אוקיי הבנתי.. אבל זה עדיין לא נראה לי נכוןמבקש אמונה

אלו דברים שאי אפשר להוכיח.

אני יודע שלציבור החרדי יש הרבה מסגרות והנהגות (הייתי שם)  אבל אני לא חושב שהרב עובדיה הלך דווקא איתם.      אולי אפשר להוכיח להפך מהדוגמאות להלן

הציבור החרדי נוהג ללמוד גמרא בשבת, והרב עובדיה כתב שעדיף שלא

הציבור החרדי מצדד שלא לעשות כלום ביום העצמאות והרב עובדיה אמר שראוי להגיד הלל.

 

אבל בוא לא נכנס לזה כי זה כבר לא דיון הלכתי.

 

אני מציע שפשוט תגיד לי מי אלה "רוב ככל גדולי ישראל"  חיוך

חח, טוב אחי אני חושב שהבנו אחד את השני, וכל אחד הסכים שיששלמה גר

מקום לדעה של חבירו, הלא כן?

אין בעיה. אבל תגיד לי את מקור הדעה מבקש אמונה


אחד מהמגיבים פה, אמר שאת הראיה שלי כתב האגרות משה!!שלמה גר

אם כי הוא הוסיף "בערך". ומהראיה הזו עצמה - מוכח שכן דעת רוב גדולי הרבנים, וגם הערך העצום שיש לפסק של משנ"ב ביחס לפוסקים אחרים, הוא גורם לכך, בנוסף לכך, זה שגם בפמ"ג כתוב כדעה הזו במפורש, ומאידך לדעה השניה, כתוב רק במקור"ח, ואילו מה שמנסים לדייק דיקדוקים בפוסקים אחרים, ממש ממש לא משתמע, גם גורם שרוב הרבנים סוברים כדעת המשנ"ב

וכל זה "בפוסקים הקדמונים" שדנו בהלכה בטהרתה, אבל גם בגר"ע יוסף שציינת, הראיתי לך שזה לא פשוט, וכבר הסברתי לך שח"ו אין פה זילזול, אלא שבאמת יש חשיבות לשמר "הנהגה חשובה" של ציבור מסויים,  ומעוד טיעונים שכתבתי עולה - 

 

הוכחת דעתי שכתבתי בראשית דבריי - שרוב הרבנים סבורים שאין "חיוב" לשים גרביים וזה רק "חומרא" או לדברי הגר"ע יוסף שציינת היא "הנהגה חשובה שאין להקל בה" אבל לא חיוב ממש.

מה אני אגיד לך. מצטער אחי, לא משכנע מבקש אמונה

עד שלא יהיו לי מקורות ברורים אין לי מה לשנות את דעתי.

 

תראה,

כשאני רואה מישהי שלובשת ככה (אני מדבר על הצנועות! שהחצאית הרבה מתחת לברך)

אני בטוח שהיא חושבת שזה נכון ואני מכבד את זה.   ויכול להיות שהיא צדיקה ממני בהרבה

 

אבל בינתיים אם ישאלו אותי, אני אומר שזה אסור.

לילה טובשלמה גר


לילה טוב אחי היקר מבקש אמונהאחרונה


מצאתי בשבילך את דבריו של הרב עובדיה מבקש אמונה

אין להתיר לאשה לגרוב גרבי ניילון שקופות, שהבשר נראה דרך הגרביים. וחייבת לכסות את השוק והירך בגרביים שאינן שקופות כלל, או צבעוניות, ואין להקל בזה כלל[שם עמוד שנג. יביע אומר חלק ו חיו"ד סימן יד אות א]

 

ובמחילה, זה לא קשור חרדי או לא

יש המון דברים שבהם הוא מיקל 

*בשביל זה יש מס' שונה של צפיפות הניילון* בגרבנפש חיה.
רוב העולם הולכות עם עובי מסויים שמקובל במקומן.



*וכך זה מתיישב עם האמירה "שאינן שקופות"
נכון. הוא טען שמן הסתם הרב עובדיה לא אסר לגמרימבקש אמונה


מי זה "הוא"?נפש חיה.
ידידינו היקר, שלמה גרמבקש אמונה


אני לא מבינה בזה כדי לומר. לא בקיאה במי אומר מהנפש חיה.
אני רואה מה העולם עושים.
שים לב שהוא לא נקט בלשון "אסור" בכל הנוסח שציטטת, רק כתבשלמה גר

"אין להתיר", "ואין להקל", וביחוד מהלשון האחרונה, יש מקום לדייק, שהיות ויש מקום להתיר מבחינה הלכתית, הוא הוצרך לומר ש"אין להקל", הוי אומר (במובן מסוים) אלא -  "להחמיר" !!, אם כי אני חושב שיותר מדוייק לומר, שהגר"ע היה סבור שיש מקום רחב להתיר ו"המקל יש לו על מי שיסמוך" ו"אין למחות במי שמקל" (יש לו לשונות כאלו כמדומני בהלכות פסח או ספירת העומר בחזו"ע, או בהליכות עולם על הלכות ברכות השחר), אלא שלדבריו "ההנהגה" צריכה להיות לצדד בטעמים להיתר, אבל יש מקום!.

 

אם כי אני לא מכריח את דבריי, וצריך לשם כך להסתכל במקור בשלימותו, או שתואיל לציין אותו בשלימותו, ואז נהיה חכמים יותר.

נראה לי ש"אין להקל" לא אומר שהכוונה היא להחמיר.נפש חיה.
הרב לא כותב מילים סתם.
הן מדודות ושקולות.

נראה לי
אם הוא היה מתכוון לזה הוא היה כותב במפורש
"ראוי/ יש להחמיר"
אכן הצדק עימך, וזה היתה כוונתי שכתבתי בהמשך, ש"יותר מדויקשלמה גר

לומר" וכו' ראי שם שהתכוונתי לדברייך,

ואף ציטטתי לשונות שלו בעצמו ממקומות אחרים, שמתארים מציאות הלכתית שכזו.

תיקון הנוסח בסוף - "ההנהגה צריכה להיות על פישלמה גר

 הטעמים לאסור, אבל יש מקום רחב להתיר". רק תיקון נוסח.

זה פוסק אחד מול כל יתר הפוסקים.ותן טל
זה לא מבטל את דעתו אבל זאת טיפשות לנסות לטעון שאסור להגיד שהלכה ללכת עם גרביים, "כי יש דעה שלא סוברת ככה". נו, אז יש. היא לא הולכת לפי דעת היחיד הזאת ואומרת הלכה לפי הפוסקים האחרים. אסור לה?

איזה יתר הפוסקים??שלמה גר


המקור חיים (לבעל החוו"י)טיפות של אור
ודייקו מלשון הב"ח, שו"ע הרב, החיי"א, בא"ח וערוה"ש שהם סוברים כמותו -

חלק מהדיוקים טובים יותר וחלק פחות.

(חיפשתי הרבה, זה *כל* מי שמביאים)




יש שדייקו מלשון הט"ז שדעתו כפמ"ג והמשנ"ב.



--

אחרי המשנ"ב:

שבט הלוי והמנחת יצחק חלקו על המשנ"ב,
האג"מ והבני בנים בעדו.


(החזו"א והרב אלישיב דחו את הראיות נגד הפמ"ג ו*נראה* שנשארו בספק.

הרב אוירעבך בתחילה אמר כמשנ"ב, ומאוחר יותר אמר שראה שיש הרבה חולקים ולכן ראוי להחמיר

אצל הגרע"י יש תעלומה. אבל אני רואה שאתם כבר מתווכחים על זה)
חזק וברוך!, אבל עדיין צריך לראות את הדברים בפנים, וגם לפי מהשלמה גר

שאתה מציין, רואים שמבחינת הפוסקים הקדומים יותר, יותר מפורש להתיר זאת!! (משנ"ב, פמ"ג, ולמשנ"ב יש משקל עצום בכל המגזרים הן מצד החזו"א והן מצד מרן הרצי"ה שאמרו שההכרה ההלכתית צריכה להיות ע"פ המשנ"ב), ומכל להקת הפוסקים שהבאת, הם ניצרכים לדייק בכדי לטעון ההיפך, ואתה בעצמך אומר שלא תמיד הראיות משכנעות, ואני משער שבעלי הדעה המצדדת במשנ"ב ודעימה יאמרו לך שאין מדבריהם ראיה, מה שיוצא שיש רק מקור חיים מפורש כנגד, וגם בו צריך להסתכל בפנים.

 

קיצר, הראיה שלי מהא דרוב ככל העולם החרדי והעולם הדתי מתירים ללכת עם גרביים, מצטרפת להוכיח שרוב הפוסקים סבורים כהמשנ"ב שמעיקר הדין מותר גם בלא גרביים, אלא שהנהגה חשובה היא ללכת עם גבריים להוסיף בעניני צניעות (ובשם מרן הרצי"ה מקובלנו, שבעניני צניעות שיש עניין גדול להחמיר). שבת שלום וחזק וברוך.

נכוןטיפות של אור
בכוונה לא כתבתי, לדעתי האישית הדיוקים בב"ח ושועה"ר טובים מאוד, ומהבא"ח וערוה"ש אין בכלל הוכחה.


בנוגע להוכחה מגרביים - האג"מ מסכים איתך (בערך)

אבל צריך לזכור שעצם הטשטוש של הרגליים (=איסור מכנסיים) זה חידוש של הדור האחרון.
אפשר שאלה לקהל ה(באמת) קדוש שעונה פה?אורות הכתובה
פלוני אוחז בדעה א
אלמונית בדעה ב

כל אחד הגיע לדעתו לאור שנים של נסיון חיים, חיי חברה מסויימים, דעה הלכתית מסויימת ואולי לא

כל אחד יחיה את חייו עם בן/בת זוג שיתאים בגדול לעולם הערכים והתורה שמתאים לו/לה. שני אנשים המתנצחים כאן מסתומא לא יחלקו את אותו שולחן שבת שנמנעו מלדבר עליו כי זה כ"כ קלישאה וזה ולמה להפוך משו למלאכותי הרי דייטים זה כל כך זורם וטבעי ונורמלי בחיים.

קשת ההלכה מגוונת, לחומרא ולקולא.
זה שאני לא סובר/ת כמו מישו לא אומר שאין מקום וצד לצד השני/ה, לחומרא ולקולא. השאלה כמו מי אני נוהג/ת. בוחר/ת לנהוג. זורמ/ת לנהוג. הכל סבבה

אז לא כל כך הבנתי מה המטרה של הדיון הזה?
לשכנע תצד השני? עם סימני קריאה ודיבור נחרץ?
לא תצליחו. מקסימום תרחיקו
הצד השני לא ישתכנע כי הוא עסוק בלשכנע
היחידים שישתכנעו לאחד מן הצדדים הם אלו שכבר היו משוכנעים לצד הזה מלכתחילה
מה שנקרא, לשכנע את המשוכנעים
(זה קיבלתי פעם מיהודי יקר כלשהו)

להצדיק תצמכם?
כל עוד אתם שלמים בדרך בה אתם מנסים להלך (ולאו מילתא זוטרתא היא)- מאכפת לכם? ההוא החשוך/ ההיא החפיפניקית לא מתאימים לכם. שהדוסית תחיה את חייה החשוכים ואני את חיי בפאב החברתי. הכל סבבה כל עוד זה מתאים לכם (ואם זה חשוב עבורכם- לדרך התורה).

לברר הלכה?
להתפלמס ולהתרפק על כפות רגליהן של בנות ישראל- מחילה, לי קצת קשה לעיכול, יותר משני מלוואחים ברצף (ולאו מילתא זוטרתא היא).
יש דרכים, ונתיבים.
אם בחורה *רוצה* לברר- במעט חיפוש תדע אל מי לפנות. מספיק קרוב/ת משפחה או חברה מדרשיסטית (ווהוו מדרשיסטיות. עדיין מחפש עוד את שלי) שתדע לתת מענה או לפחות לתת כיוון, במידה והסגנון ביניכן שונה.
אם בחור רוצה רוצה לדעת מה ההלכה- שיחפש במקורות, ושיפנה לרבותיו. לגיטימי שירצה שאשתו תהיה טייפ מסויים מבחינה דתית/ רוחנית/ צניעותית/ לבושית, ושידע לחפש במקומות הנכונים (לא דומה מדרשת עין הנציב למדרשה בשבות רחל, וכן על זו הדרך, על פי מיעוט ידיעתי). בלא מעט פעמים זה גם יושב על מקום של סטייל חיצוני ואמות מידה חברתיות ולחץ חברתי מסויים. אני על עצמי לספר ידעתי שנורא רציתי מישי לבושה צנוע ממש ממש ממש, וזה ישב הרבה על מניעים לא טהורים, של מה יגידו, ואיזה פרצוף יעשו ראש הישיבה שלי ואשתו שיראו תגברת שלי כשאביא אותה לישיבה, ודברים שהייתי רגיל לראות כמובן מאליו בבית (ולי אין זקן/ פאות ארוכות/ סממן חיצוני המעיד על דרגות בחסידות כפי שציפיתי מאשתי).

תקנו אותי אם אני טועה, אך בד"כ הפולמוסים שנוצרים פה אודות חיצוניות וגדרי צניעות נסובים על הבנות ולא על הבנים

לא רבים פה באותו להט על פאות וזקן (פעם נתקלתי במה שהזוהר כותב בחשיבות הדברים האלו. דברים גדולים ממש. ואמנם זוהר בהרבה מקרים לא נפסק להלכה, אבל המשנה ברורה לעומתו כן, בדיונים מסויימים שנשנים פה על שוק באשה וכו)

מה עם בנים שמתפללים בטיולים עם מכנסיים קצרות? ואף מעל הברך? כמה תורנ אנו *קובעים*, כשאנו לא ברגע נתון במסגרת ישיבתית? או מפספסים זמן קריאת שמע על פי זמן המגן אברהם (היותר מוקדם, ספק דאורייתא לחומרא) או זמן תפילה? (וגם לי קורה מדי פעם)
מה עם בנים שנכנסים למעיינות בבגד ים תחתון בלבד? גם כשעוברים שם מטיילים ומטיילות? איפה הצניעות אז? שם זה מותר כי רוצים להשוויץ בשרירי הטרפז ובקוביות? (ולאו מילתא זוטרתא, קוביות)
(אני כמעט ולא מטייל, אם בכלל, כך שבזה אי אפשר להאשים אותי. ווהו!)


או שפשוט, יש משו שקצת כיף להתעסק בנושאים הקרובים למיניות. של נשים כמובן. ולדבר על חובות ועניינים הלכתיים- של מישהו שהוא לא אני, ולא נוגע אליי.

לענ"ד המיטב והבהחלט טוב שכרגע אני יכול לעשות בכדי לחזק צניעות בכללי ואצל בנות ישראל בפרט- זה פשוט להשתדל מאד בשמירת העיניים, להתפלל על עצמי, על אחיי ועל אחיותיי, ואולי גם להשתתף בהתרמה/ סבסוד רציני ב-Giveback או משו לביגוד צנוע ויפה. יצא לי לשמוע על תסכול של בנות על ביגוד צנוע/ מחירים וכולי.

זה המקסימום שאני יכול לעשות. אני יהודי פשוט.

ולאו מילתא זוטרתא היא

ב"הצלחה לנ"ו



כתבת יפה, בחן. (ובחסד וברחמים;))נפש חיה.
..טיפות של אור
א. לא יודע מה עם כולם, אני מנסה לגלות וללמוד דברים שלא ידעתי.

ב. אני מתווכח באותו להט על כל נושא הלכתי. באג של ביינישים

ג. נדמה לי שפותח השרשור מנסה להצדיק את המנהג, כי הוא נגד להגיד שהמזרחוניקים הם, ובכן, מזרוחניקים. וזה הסיבה ללהט..

(כלומר, גם כשמבקרים זה נשמע לי לא הוגן לנחש את המניעים של המתדיינים.
רק בגלל זה כתבתי את התגובה הזאת..)

ד. בנוגע שזה לא צנוע - אפפעם לא הבנתי את זה. אבל סומך עליך ומקבל ועוזב.

|מכה על חטא|
|עוזב את השרשור|
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך