האם יש בתה משום בישולי עכו"ם?רווק ב
שאלה לחידוד או למעשה?הדוכס מירוסלב
למעשה, תודה.רווק ב
נקודה למחשבהימ''ל
אמנם יש מחלוקת אם יש בתה משום בישולי גויים, גם משום שלא מדובר במאכל וגם מסיבות נוספות, אבל גם אם מחמירים - לא בטוח שכל סוגי התה שווים, למשל תה שמוכן מתיון ולא מחליטה/עלים אני לא משוכנע שהוא נכנס לגדר של 'עולה על שולחן מלכים'.
חשבתי..רווק ב
זכורני, כי יש חקירה באחרונים האם צריך להיות מין מאכל העולה על שלחן מלכים, או שצורת ההכנה צריכה להיות עולה על שולחן מלכים. (עיין ערך טונה בשימורים)
בכל מקרה בנידון דידן אני לא חושב כי יש נפק"מ, משום שתה בשקיות עולה על שלחן מלכים. פוק חזי, בבתי מלון היוקרתיים ביותר מגישים תת בשקיקים., ועל כן נראה לי כי לכו"ע נחשב עולה על שלחן מלכים.
עולה על שולחן מלכיםסתם 1...
נאמר בהקשר המקורי למאכל שמלפתים בו את הפת או תבשיל.
זו כבר הרחקה להחיל את זה על תה ועוד כבישולי גויים.
כידוע ישנם שני תנאים לאסור.
מאכל שאינו נאכל חי
ועולה על שולחן מלכים
על מה השאלה על תיון בלי הכשר שידוע שיש בו רק עלים, או על ספל תה שהכין לך גוי?
זו כבר הרחקה להחיל את זה על תה ועוד כבישולי גויים.
כידוע ישנם שני תנאים לאסור.
מאכל שאינו נאכל חי
ועולה על שולחן מלכים
על מה השאלה על תיון בלי הכשר שידוע שיש בו רק עלים, או על ספל תה שהכין לך גוי?
עיין לעיל.רווק ב
כבר הובאה לעיל מחלוקת הפוסקים לעניין מה שציינת, והאם זה דווקא בדברים המלפתים את הפת. עיין בתגובתו של פלוני מפונפן.
השאלה נשאלה לעניין בישולי עכו"ם.
לא פתחתי את הקישורסתם 1...אחרונה
והיו שאמרו שהתה או הקפה בטלים למים שהם העיקר ואין חשש בישולי גויים.
ככה שיש שני טעמים לצירוף להקל.
אחד- אין חשש עולה על שולחן מלכים במשקה
שניים- התה בטל למים שהם העיקר ואין חשש.
(לעיון ולא למעשה)
ככה שיש שני טעמים לצירוף להקל.
אחד- אין חשש עולה על שולחן מלכים במשקה
שניים- התה בטל למים שהם העיקר ואין חשש.
(לעיון ולא למעשה)
יום הכיפורים בשבת, מה עושים עם לחם הפנים?נגרינסקי
מחד - צום, מאידך - מעשה לחם הפנים נעשה כל שבת גם ביוה"כ...
שאלה יפהסתם 1...
בפרק יא במנחות דנים בדיוק בזה
יום כיפורים שחל בשבת החלות מתחלקות לערב.
יום כיפורים שחל בשבת החלות מתחלקות לערב.
תודה רבה!נגרינסקי
ישר כח על התשובה החדההדוכס מירוסלב
הלכות תמידין ומוספין פ''ה ה''הימ''לאחרונה
"ואם חל יום הכפורים להיות בשבת החלות מתחלקות לערב''
כמו כן בשנה כמו השנה הזו שראש השנה חל בימי חמישי-שישי החלות נאפות ביום רביעי (שם הלכה י)
זרקתי מבט בדרך ה' לרמחלטהר ליבנו
וזה ספר קצת מתסכל. האם מישהו מיושבי הפורום המכובדים מכיר ספר בו הרמחל מסביר למה הוא אומר את מה שהוא אומר ולא רק אומר את זה?
"ידידי" ה"טהור", מתנשא אתה כתבת. התחלת להטיל רפש ואז עצרתהדוכס מירוסלב
לבכות? וכשראית שדבריך לא מחזיקים, ברחת בטענות שאני זה שכותב בצורה לא מכובדת.
על זה אומרים אינשי דעלמא, "סע" או שמא "תתקדם".
ספר קודש ליום הולדת לבעל.פיצלושהה
מתנה. מחפשת ספר קודש מומלץ ליום הולדת. הוא אוהב ללמוד ולומד המון תורה. אני יותר מסורתית אז לא יודעת מה הכיון שלו אבל אשמח להצעות. תודה (אנחנו דתיים לאומיים )
נראה לי שהכי טוב להימנע מהפתעות במקרה הזהסתם 1...אחרונה
תשתפי אותו זה תלוי בהמון משתנים.
נושאים שהוא מתעניין בהם.
מקצועות שונים בתורה, פנימיות ,הלכה, רמבם, גמרא...
אולי כבר יש לו ותקני כפולות ...
תתייעצי איתו הוא יעריך אותך לא פחות. בהצלחה!
נושאים שהוא מתעניין בהם.
מקצועות שונים בתורה, פנימיות ,הלכה, רמבם, גמרא...
אולי כבר יש לו ותקני כפולות ...
תתייעצי איתו הוא יעריך אותך לא פחות. בהצלחה!
ספר ללימוד יומיכרוביתוש
בס"ד
מחפשת ספר ללימוד יומי לבעלי משו לא כבד אבל שכלי
תודה רבה!!
מחפשת ספר ללימוד יומי לבעלי משו לא כבד אבל שכלי
תודה רבה!!
רמב"ם יומי?סתם 1...
אין אדם למד אלא ממקום שליבו חפץימ''ל
עדיף לשאול אותו, ואם את רוצה שזו תהיה הפתעה אז לשאול מישהו שמכיר את סגנון הלימוד שלו ומה הוא אוהב (חברותא שלו למשל).
חפץ חיים יומי.אנו_נימי (G+)
דרך ה' להרמח"ל-די קשה ועמוק ומחולק בצורה נוחה יחסית.
דרך ה לרמחלעברי אנכי
תקראי בויקיפדיה מה זה.
זה הסגנון שהתכוונת? (תראי את החלוקה לפרקים)
שמעתי הרבה המלצות ללמוד את הספר וילדה שאני מכיר לומדת אותו... היא ממליצה בחום.
זה הסגנון שהתכוונת? (תראי את החלוקה לפרקים)
שמעתי הרבה המלצות ללמוד את הספר וילדה שאני מכיר לומדת אותו... היא ממליצה בחום.
די כבד, יותר לחבר'ה רציניים וחזקים.אנו_נימי (G+)
מה העניין ללמוד דווקא דרך ה'? הוא ספר יותר רעיוני לדעתיהדוכס מירוסלב
למרות שהוא מסביר את כמעט כל עיקרי האמונה והוא חשוב מאוד למי שלמד רק ספרי מחשבה של ראשונים שלא היו מקובלים.
הרבה סברות היו אצל הראשונים הנ"ל שאנשים לוקחים לפעמים כאמת גמורה, כשכל המקובלים (מהגאונים והלאה) חלקו עליהם ואמרו שהדעות האלה באו מהפילוסופיה וגרמו לטעויות.
וואו, יש כ"כ הרבה:קופקליפטוס
רמב"ם יומי, יש גם כל מיני ספרים של החפץ חיים מחולקים לפי ימים, ספרי הרב קוק (באלו עם הפירוש של הרב לונדין הוא ממליץ לעשות פיסקה \שתיים יומיות.) פניני הלכה (יש יומי), תנא דבי אליהו ועוד ועוד...
מה שהוא מרגיש שזורם לו וקרוב לליבו.
זה אחלה הצעותעברי אנכי
אבל היא ביקשה משו שכלי...
נכון, חפץ חיים זה ספר חובה, ותד"א זה אחד הספרים. אבל זה לא הסטייל שהיא מחפשת.
אז ההצעה שלי יותר טובה ממשלך![]()
![]()
דרך ה' זה ספר די קשה... 1-1
קופקליפטוס
אמונה/הלכה/גמרא/תנ"ך/משנהארץ השוקולד
תנ"ך לדעתי די מומלץ

היא אמרה שכלי... נראלי שהיא לא התכוונה לתנך או משועברי אנכי
אולי ספר על התנך שאומר דברים כאלה.. לאיודע.
ואני לא ממליץ על גמרא. אבל בוא לא נפתח עלזה דיון
ואני לא ממליץ על גמרא. אבל בוא לא נפתח עלזה דיון
שכלי יכול להיות בכל מיני רבדים,ארץ השוקולד
ניסיתי להמחיש שכדאי לציין כיוון מוגדר יותר.
אולי לחשוב אלו ספרי קריאה הוא אוהב?
אולי לחשוב אלו ספרי קריאה הוא אוהב?
מממ.... עכשיו הבנתיך
עברי אנכי
'יום יום ידרושון' של רמת השרוןasd100אחרונה
טוב, ככהעברי אנכי
לחבר שלי יש בקרוב מאוד יומולדת. ו..אני חייב לקנות לו מתנה.
הוא בקרוב מסיים את מסכת שבת עם תוספות, מתחיל אחכ את המסכת בירושלמי.
בנוסף הוא גם לומד "מנחת חינוך" והוא עכשיו בקטע של לט אבות מלאכה.
בגלל זה הוא גם רוצה לדלג לבנתיים על חלק ב של המשנ"ב כדי ללמוד קודם את ג כי כל החומר של שבת בקיא לו בראש. (כן, הבנאדם תותח בלי עין הרע)
הוא ביקר פעם אצל הרב קנייבסקי והוא מאוד הושפע מהביקור. לטובה. וזה היה ביקור של 10 דקות כזה..
חשבתי אולי לקנות לו ספר של הרב קנייבסקי על הלכות שבת, ואני לא יודע עד כמה זה טוב, האם מישו שמע/מכיר ויכול לבדוק/למד בספר "תפארת ההלכה"?
הנה קישור של הספר באתר של ספרי אור החיים:
תפארת ההלכה הלכות שבת - תפארת ההלכה הלכות שבת למכירה
לא מכירימ''ל
את הספר של הרב קנייבסקי אבל לפי התיאור שלך נשמע שהוא יהנה מהאגלי טל.
קודם כל - חבר שלך אלוף!! תמסור לו חיזוק אישי ממניהדוכס מירוסלבאחרונה
דבר שני אני יודע בגדול מאוד שהספרים של הרב קנייבסקי כתובים בצורה של ישרות עיונית קצרה שזה דבר מאוד נחמד שעוזר לבחון את עצמך אם אתה מצליח להבין את הטעמים של דברי הרב. אל תסמוך על מה שאני כותב כאן ב100% זה הרושם שקיבלתי מלימוד ממש מועט בספרים אחרים של הרב.
מצטרף למה שכתב ימ"ל, הספר אגלי טל מיועד ליישר את העיון, כך כותב המחבר הגאון בהקדמה, והוא בכלל ספר שנראה לי יאתגר את רוב בעלי העיון.
שאלהיחיאל.
אם אני מאוד אוהב לשחק כדורגל ואני משחק הרבה
לא בקטע מקצועי או משהו..
זה ראוי על פי הדת היהודית?
האם זו עבודה זרה?
לא בקטע מקצועי או משהו..
זה ראוי על פי הדת היהודית?
האם זו עבודה זרה?
אין שום בעיה לשחק כדורגל בימי חולארץ השוקולד
בשבת יש על מה לדון ביחס לכך.
אמנם, צריך לחשוב ביחס לאווירה, אבל זה כמו בכל מקום.
לגבי הנאות, מותר לנו ליהנות מדברים שלא נאסרו, מקסימום ניתן לטעון שזה לא ניצול הכי טוב של הזמן אבל לא נראה לי שניתן לטעון שזה בעייתי
אמנם, צריך לחשוב ביחס לאווירה, אבל זה כמו בכל מקום.
לגבי הנאות, מותר לנו ליהנות מדברים שלא נאסרו, מקסימום ניתן לטעון שזה לא ניצול הכי טוב של הזמן אבל לא נראה לי שניתן לטעון שזה בעייתי
הזכרת לי ירושלמיימ''ל
שאומר על טור שמעון (עיר גדולה בתקופת החורבן) "למה חרב? יש אומרים מפני הזנות ויש אומרים שהיו משחקין בכדור". חלק מהמפרשים אומרים שמדובר על שבת וזה בגלל חילול השבת (לא ברור מה החילול, אולי טלטול ברשות הרבים) אבל בירושלמי אין לזה רמז.
אבל מסברה - תלוי מה הכוונה שלך, אם בשביל בריאות הגוף זה חשוב וטוב, אם בשביל הנאה זה מותר, אם זה בשביל לנצח או בשביל להתגאות אז זה לא ראוי. לדעתי.
נ"ב
יש פה טרנד לפתוח פצל''שים בשביל כל שאלה, אשמח שתפנה אלי במסר כי אני רוצה להבין למה.
כדור בשבתאנו_נימי (G+)
ע"פ הרב עובדיה מוקצה מחמת גופו.
מה זה פצל"ש?
מסתבר שגם הרב מלמד סובר ככההדוכס מירוסלב
ט – משחקי כדור וריצה | פניני הלכה
מפחיד קצת, לא עלה על דעתי למרות שזה מובן מאליו
יש פה דיון נרחב של הרב אופיר מלכה, מעניין מאוד (יש גם מתירים שם)
כך בעצם כתוב בשו'ע בסוף סימן שחאניוהוא
אבל האחרונים מסבירים שזה מכיוון שהכדור היה עשוי מסמרטןטים ובלאי בגדים.
אבל כיום שיש תעשיה שלמה סביב זה, ומשלמים כסף רב על כדורים, אין הם מוקצה מחמת גופו אלא דינם ככלי.
וכן כתבו כמעט כל פוסקי אשכנז האחרונים
ולדעתי גם השו'ע היה מודה לזה ומתיר.
אבל כיום שיש תעשיה שלמה סביב זה, ומשלמים כסף רב על כדורים, אין הם מוקצה מחמת גופו אלא דינם ככלי.
וכן כתבו כמעט כל פוסקי אשכנז האחרונים
ולדעתי גם השו'ע היה מודה לזה ומתיר.
זה מבוסס על הירושלמי הנ''לימ''ל
כלומר זה ההסבר שנתנו לירושלים, אני לא מבין למה זה מוקצה.
פצל''ש זה ניק נוסף שאדם פותח בנוסף לעיקרי שלו.
פצל''ש זה ניק נוסף שאדם פותח בנוסף לעיקרי שלו.
מרן שח' מה' מפורש והרמא מקלסתם 1...
לי זכור שזה טור מלכאע מ
ושזה באיכה רבתי ושכתוב במדרש עצמו ששיחקו בכדור בשבת.
מחיפוש קל נראה שזה שם נרדףהדוכס מירוסלב
בירושלמי הנ''ל הם מופיעים בזה אחר זהימ''ל
כערים נפרדות?הדוכס מירוסלב
כך נראהימ''ל
ציטוטימ''ל
"טור שמעון הוה מפיק תלת מאוון דגרבין דמרקיע לקייטא כל ערובות שובא. ולמה חרב? יש אומר מפני הזנות וי"א שהיו משחקין בכדור". אתה צודק שבאיכה רבה נוספת על הירושלמי הזה המילה 'בשבת'.
ע מ
איפה זה בירושלמי?
הוא לא רוצה להגידפצלש לפעם אחת
הוא לא צריךימ''ל
יש את @צריך עיון שעושה עליו מראי מקומות ואותך שעושה עליו פרשנות.
@ע מ הוספת את התוכן בעריכה נכון? זכור לי שההודעה הזו הייתה ריקה כשראיתי אותה פעם ראשונה. 
בכל אופן צ''ע ענה.
(ותודה לגוגל)צריך עיון
זה היה מזמןע מ
לא זוכר כבר
ירושלמי תענית פרק ד הלכה הצריך עיון
תודהע מ
מצטרף למה שכתבו כאן לפניהדוכס מירוסלב
צריך כמובן שהכל יהיה בפרופורציה, ולא ללכת לשחק עם אנשים שהתחברות איתם אסורה בעצמה. וגם לא להגזים כמובן בכמות המשחק, יש עניין של ביטול תורה ובכלל בטלנות
אין בעיהעברי אנכיאחרונה
רק תשתדל לא להתעצבן כשמכניסים לכם גול 
הגמרא בשבת אומרת שאדם ששובר משו מעצבים כאילו עובד ע"ז
אבל בתנאי שזה עם אנשים טובים.. ויש לך גם את הקטע של ביטול תורה, אבל נניח בהפסקות בשביל להתאורר. זה בסדר לענ"ד
מקורות לדיון הלכתי על פתיל תכלתהדוכס מירוסלב
אשמח לראות דעות מסודרות אך ורק עם מאמרים הלכתיים, לא זכיתי אף פעם לגעת בסוגיה הזאת לעומק והנושא מסקרן אותי.
@קמנו ונתעודד @ברגוע! @אניוהוא @ארץ השוקולד @ימ''ל (הפעם תייגתי את הנכון?!)
שאלתי תאורטית בשביל להכיר את הדמות יותר מקרובהדוכס מירוסלב
תודה על התשובה
שאלה של.מתחילות סדרזוהרת בטורקיז
ראיתי במדרשה שיש סדר לפני שיעור(חצי שעה) ואז שיעור עם הרבנית על הסדר.
מזה אומר?אפשר תרגום?
זה מדרשה שאתחיל בעז'ה יום בשבוע
'סדר' הוא זמן של לימוד עצמי או בחברותא,אלעזר300
על נושא מסוים שעליו יהיה השיעור, באופן עצמאי או לפי דפי מקורות.
בהצלחה רבה לך! 
^^^ברגוע
רק מוסיף שהסדר אמור להכין אותך לשיעור,
וגם להרגיל אותך ללמוד ולהבין לבד את המקורות.
וגם להרגיל אותך ללמוד ולהבין לבד את המקורות.
לא יודע איך זה במדרשותalezishאחרונה
סדר זה זמן הלימוד
השיעור אמור לעזור ללימוד בסדר. להבין איך לומדים ו להוסיף הבנות חדשות
כמובן שבהתחלה עיקר הידע יגיע בשיעור אם לא יודעים איך ללמוד, והשיעור יראה בהתאם.
השיעור אמור לעזור ללימוד בסדר. להבין איך לומדים ו להוסיף הבנות חדשות
כמובן שבהתחלה עיקר הידע יגיע בשיעור אם לא יודעים איך ללמוד, והשיעור יראה בהתאם.
שלום אשמח שתפתחואוהב אותך ה
היתי רוצה מקורות הילכתים\מאמרים וכד' לקשירות עם תכלת זה די דחוף
על הקשירה?אוהב אותך ה
ממגמני
היה גם על זה שרשור מישהו העלה גם תמונותהדוכס מירוסלב
מעניין למה כל-כך הרבה שואלים על תכלת לאחרונה
אני לא שואל על תכלת אני רוצה מקורותאוהב אותך ה
מקורות יש בשרשור ש"גמני" הביא. שיטת קשירה יש בשרשור המדוברהדוכס מירוסלב
השני עם פירוט יפה חפש בפורום
תכנס לאתר של "פתיל תכלת"-כפר אדומים. יש שם הסבר על כל סוגי הי.אחרונה
הקשירה. יש להם גם ספר "משיכיר" ששם מופיעים גם כל סוגי הקשירה עם הסבר ותמונות.
סמיכות פרשיות, דין חייבי כריתות לממזרותהדוכס מירוסלב
(כותב בקיצור קצת מאילוצים)
רש"י (כ"ג א') בפרשתנו מביא את דברי חז"ל: "ולסמוך לה לא יבא ממזר, ללמד שאין ממזר אלא מחייבי (י) כריתות, וק"ו מחייבי מיתות ב"ד, שאין בעריות מיתת ב"ד (כ) שאין בה כרת".
והרי יש את פרשת "פצוע דכה" שמפרידה ביניהם, ואיך מסתדר הדבר עם הלימוד מהסמיכות?
בכל מקום שיש סמיכות, הכוונה היא לסמיכות ממש בלי הפרדה ביניהם למיטב זכרוני.
עריכה: מסתבר שהשאלה נענתה כבר בשפתי חכמים, ראיתי את "עיקר שפתי חכמים" לפני.
הנה התשובה:
"(י) ר"ל וגם בשביל זה נכתב ולא יגלה כנף אביו כדי שיסמוך לה לא יבא וגו' ואם תאמר והא מפסיק קרא דלא יבא פצוע דכה וי"ל כיון דלאו בני בני' נינהו ולא שייך בהו ממזר לא חשיב הפסק".
מעניין קצת החידוש הזה. יש למישהו את הרא"ם או שאר מפרשי רש"י שנוגעים בזה?
הסמיכות הזאת זה סוג של "דבר הלמד מעניינו"ים חי מיה"ך
כמו ש"לא תגנוב" שבעשרת הדיברות לומדים שמדבר בגונב נפשות - ב"דבר הלמד מעניינו" - ונלמד מלא תרצח, אע"פ שיש ביניהם את לא תנאף (ובאמת לפי הפשט זה קשור, כי גם לא תנאף הוא עניין הנוגע לדבר בסיסי בחיים)
וכך גם כאן, שזה למד מעניינו, ונראה שיש הרבה מה להסביר פה, אבל בקצרה זה מלמד על כל איסורי הביאה בקהל, שלמרות שהם מסוג שונה מאיסורי עריות, מ"מ כולם באים לשמור על הסדרים החברתיים כמו שאיסורי עריות באים לשמור על הסדרים החברתיים.
לא חושב שזה דבר הלמד מעניינו מכמה סיבותהדוכס מירוסלב
קודם כל זה לא עניין אחד כמו עשרת הדברות שהם דיבור אחד ממש.
דבר שני גם השפתי חכמים הרגיש בקושיא הזאת ותירץ אחרת שבגלל שהפרשה שמפסיקה לא יכולה ללמד משהו היא לא נחשבת מפסיקה
אני חושב שכןים חי מיה"ך
עשרת הדיברות הם דיבור אחד? מנלן?
והתירוץ של השפתי חכמים דחוק לא פחות מהתירוץ שלי.
בכל אופן, לא אמרתי שזה "דבר הלמד מעניינו" אלא "סוג של".כלומר, כמו שיש "דרשה" ויש "אסמכתא", ובראשונים מובא שיש "דרשות" שהם גם קצת בגדר "אסמכתא", אז אותו דבר כאן. לא הכל שחור לבן.
מה מנלן? זה רש"י על אתר, מדרש מפורסם שנאמרו בבת אחת, הנפשותהדוכס מירוסלב
יצאו וכו'. חוץ מזה גם אם לא נצטרך את המדרש שהם דיבור אחד, זה עניין אחד בוודאי. כל פעם שעשרת הדברות מוזכרים הכל כתוב כעניין אחד.
פה לא מדובר במעמד אחד, אלא בדיבור מתמשך של משה רבנו לפני הכניסה לארץ. לכן אי אפשר להגיד שמעניין הזה נלמד הכל אחרת היה לנו סלט בכל ההלכות.
התירוץ של השפתי חכמים אולי נראה לנו דחוק, אבל הוא תירוץ. אתה משנה את מה שכתוב בחז"ל שהלימוד פה הוא סמיכות פסוקים (פרשיות במקרה הנוכחי) ללימוד אחר בכלל שהוא דבר הלמד מעניינו. זה לא תירוץ בכלל...
מקבל את מה שאתה אומר שזה לא לגמרי דבר הלמד מעניינו, אבל אם ככה למה שלא נלמד מכל פסוק שבאותה פרשה דברים אחד לשני? פשוט הרי שאי אפשר ללמוד ככה הלכות, צריך גבולות, הגבלות, גדרים, שיטה.
למה שלא נקח גם מהפסוקים שבפרשה הסמוכה אחרי ונלמד מהם *הלכות*? זה כל-כך לא מוגדר שזה מבלגן את כל השיטה של הדרשות בתורה
שים לב שלא מדובר פה בוורט או בחידוש או באגדה, אלא מדרש הלכתי חמור וחשוב מאוד לגבי דיני ממזרות.
(מחזק כמובן על התגובה והנכונות להתפלפל
)
תודה על החיזוק
ים חי מיה"ך
מנלן שזה דיבור אחד לעניין דבר הלמד מעניינו? ואל תביא ראיה מזה שלמדו מזה דבר הלמד מעניינו, כי זה כמו להגיד - מנלן ששתיים כפול שתיים שווה ארבע? תשובה: כי כך כתוב בלוח הכפל. זה פשוט לא מסביר.
אני לא בא ללמד הלכות, אלא לפרש את חז"ל. אני לא בא בשם הסמכות של עצמי לומר ש"זה סוג של דבר הלמד מעניינו" אלא בשם חז"ל
, אני מביא שיש כאן מקום לדרוש דרשה. עכשיו, שאני יודע שיש מקום לדרוש דרשה, נשאלת השאלה: איזה דרשה? והתשובה: חז"ל אמרו שזה סמיכות. ונשאלת השאלה, הרי זה לא סמיכות? אז אני מביא ראיה שיש גם דרשות של דבר הלמד מעניינו. ולא ראי זה כראי זה ולא ראי זה כראי זה וכו', הצד השווה שבהם ששניהם נלמדים מכתיבה של פסוקים שונים בקרבת מקום אחד לשני, ולימדתך התורה, שבדבר הלמד מעניינו, אע"פ שמסתמכים על פסוקים הכתובים בקירבת מקום זה לזה, בכל זאת מוותרים על הצורך להיותם צמודים. אף בסמיכות, אם יש עילה מספיקה, אז אפשר לוותר על הצורך להיותם צמודים. ואם תרצה, אפשר לומר שהשפתי חכמים מסביר למה יש עילה מספיקה. עד כאן![]()
פשוטהדוכס מירוסלב
ההגדרה ל"דבר הלמד מעניינו" הוא שיהיה בהם עניין אחד.
מעמד הר סיני הוא עניין אחד, מקרה אחד, מעשה אחד ורצף של אמירות (שנאמרו בבת אחת ע"פ המדרש).
פה מדובר על מעמד אחד שכולו נקרא ספר דברים שבו משה רבנו אומר הכל ברצף, לכן ברור שלא למדים מנושא לנושא ע"פ דבר הלמד מעניינו כי יצא לנו סלט מכל התורה כולה.
תפריד בבקשה את הקטע של דבר הלמד מעניינו, זה נושא מעניין ללמוד את ההבדל בין סוגי הדרשות והיכולות ללמוד על פיהם, אבל סמיכות היא חזקה יותר מדבר הלמד מעניינו למיטב זכרוני (בחינוך מודפסים לפעמים הסברים של דרשות על י"ג מידות אם אני לא מבלבל בין הספרים).
קיבלתי את הרעיון שלך לגבי דבר הלמד מעניינו, והוא יפה רעיונית, אבל אחר המחילה אני דוחה אותו בשתי ידיים 🙌.
רוצה לנסות גישה אחרת? אני אודה לך 
אתה יכול לפתוח את מפרשי רש"י האחרים בכיף, אין לי אותם פשוט
אני מאמיןים חי מיה"ך
שחילוקי הפלפולים יכולים להתפרש (בשי"ן שמאלית) בבחינת אילו כל הימים דיו וכל העצים קולמוסים וכו'. אז לכן אני לא רואה צורך לדייק ולדקדק בכל אפשרות לפרט יותר, אני מחפש הסבר כללי שמניח את הדעת ונותן כיוון "סביר" להבנת העניין, ובזה אני מסתפק. עיין בהקדמת "חובת הלבבות" ו"מסילת ישרים" (ונדמה לי גם עוד ספרים של הרמח"ל)
לא הבנתי מה שייך ספרי המוסר כאן?הדוכס מירוסלב
אתה מביא רעיונית דבר מעניין אבל הוא לא תופס בכללי הדרוש.
אי אפשר לקחת מדרש של סמיכות ולהפוך אותו למדרש של דבר הלמד מעניינו.
בלי נדר אעיין שוב בהסבר של המידות
הרעיון של ספרי המוסרים חי מיה"ך
נוגע לזה שאני מסתפק בפירוש כללי למרות שיש עוד הרבה מה לשאול ולברר. לפעמים אני מעדיף לעצור את הדיון בנקודה עם הסבר סביר, ולא להמשיך לבדוק גם אם יש מה לבדוק. זה עניין של גישה, כי גם על המסקנות שאתה תביא יהיה אפשר למצוא עוד שאלות,
חולק על דרך הלימוד הזאתהדוכס מירוסלב
אשמח אם תביא מקור למה שאתה אומר, נראה לי שההבנה שם לא נכונה.
בתירוצים, בטח כאלה שנוגעים לכללי לימוד, חייב לדייק ולדקדק היטב היטב כי הם היסודות של כל התורה
לא הבנתי למה אתה מבקש מקורים חי מיה"ך
ההסבר הוא בשם עצמי. הרעיון להסתפק בהסבר הזה, הוא רעיון על סמך מה שכתוב בספרי המוסר.
אין כזה דבר תירוץ שאי אפשר להקשות עליו עוד קושיות. רק צריך להתאמץ מספיק, ללמוד עוד דרכים להקשות קושיות, לקשר עוד דברים שלא קישרנו בהתחלה, וכל מיני דברים כאלה. לאט לאט צומח לך הר גדול של פלפולים. ועל זה נאמר "יקוב הדין את ההר"
אני מתכוון מקור למה שהבנת מספרי המוסר, לא מצליח להבין מאיפההדוכס מירוסלב
זה.
אל תגזים אנחנו מנסים להגיע פה לתשובה אחרת משל השפתי חכמים לא להתפלפל לחינם על כללי הדרשות
טוב תראהים חי מיה"ך
אם אמצא מקור "חותך" אביא אותו, אם לא אתה בין כה לא תקבל כי תפרש אותו בהתאם לדרך הלימוד שלך,
רק אני לא מבין למה אתה קורא לזה "להתפלפל לחינם"? האם דמם של פלפוליך סמוק יותר משל פלפוליי?
אל תגיב מהמותןהדוכס מירוסלב
התכוונתי לומר שפלפוליך בשרשור הזה קבילים עלי ואינם פלפולי סרק
טובים חי מיה"ך
אני לא יודע על סמך מה אתה קובע שאני :"מגיב מהמותן", אבל אשמח לשמוע כיצד דבריך האחרונים (1:49) משתמעים מדבריך הראשונים (23:59)
כתבתהדוכס מירוסלבאחרונה
"אין כזה דבר תירוץ שאי אפשר להקשות עליו עוד קושיות." קרי פלפולי סרק.
אני כתבתי
"אל תגזים אנחנו מנסים להגיע פה לתשובה אחרת משל השפתי חכמים לא להתפלפל לחינם על כללי הדרשות" קרי לא פלפולי סרק
פסק הלכה שקשה לי לקבלעברי אנכי
רב כלשהו התיר בפומבי לאישה לא נשואה לעלות להר הבית.
וכן,זה כולל טבילה.
והוא גם כתב טעם (לא מצטט) - כאשר הרצון להתקרב לה' דרך עליה להר מתנגש עם הגזירה שגזרו של תטבול (כולנו יודעים למה הגזירה..), יהיו כאלה שיגידו שלא תעלה, ותחכה לחתונה.
אבל אני מהאומרים הפוך, ועדיף שתעלה להר.
אני די בטוח שאם אני אומר את השם שלו אתם מכירים אותו.
ואני לא סגור על זה.. כאילו - הוא פירסם אתזה באינטרנט, אז אני די בטוח שזה לא לשון הרע (לא סגור עלזה)- ובכל זאת לא כתבתי שם.
עכשיו עזבו אם מותר בכלל לעלות, כן.. אני גם לא עולה.
גם לרבנים שאומרים כן - איפה ההגיום אנשים?!?!
מוזר, בדיוק ראיתי דיון הלכתי על זה לפני כמה שעותהדוכס מירוסלבאחרונה
העניין הוא שזאת לא גזירת חז"ל, וגם היא לא ממש מפורשת לאיסור (ראיתי שאומרים שזה חרם אבל אין לזה מקור כל-כך).
לכן אפשר ללמד זכות על מי שכתב ככה.
אבל נראה שזה יקל לאנשים את האיסורים שגם ככה הם דאורייתא.
אנשים נוטים לדמיין שאיסור נגיעה, קירוב, ואפילו ח"ו חמור יותר, הם רק גזירות בגלל טומאת נידה (אין שום קשר בעולם, אגב).
לכן בוודאי שלא צריך להגיד דברים כאלה שיכניסו לדור הערמומי (בקטע חצי מחמיא) הזה רעיונות לראש.
בקיצור: תורנית אפשר ללמד זכות, בפועל נראה לי טעות חמורה להגיד את זה
האם יכול להיות דין מסוים של יחוד במקרה...אוהב אותך ה
שאדם נמצא בחדר לבד עם מחשב ונגיד אין אף אחד בבית?
בהחלטמושיקו
יש ויש דעות כאלו מאחר ואין אפוטרופוס וכו' בנובהרדוק היו אומרסתם 1...
בנובהרדוק היו אומרים - חבל שלא גזרו ייחוד על כסף של הזולת כמו שגזרו על נשים...
עוד לא המציאו אז את המחשב...
עוד לא המציאו אז את המחשב...

אם היה - זה היה עוזר לך?התר
אם החשש שלך הוא הוצאת שזל אז לא נראה שיש עניין של 'יחוד'גמני
וגם אם החשש הוא שזה יביא אותך למעשה זנות עדיין יש פה עניין יותר להתרחק מהחטא ופחות 'יחוד'
^^הדוכס מירוסלבאחרונה
שאלה בעניין "הלומד מחבירו וכו' חייב לנהוג בו כבוד"מבקש אמונה
אני אביא את הציטוט אבות פרק ו משנה ג'
"הַלוֹמֵד מֵחֲבֵרוֹ פֶּרֶק אֶחָד אוֹ הֲלָכָה אֶחָת אוֹ פָּסוּק אֶחָד אוֹ דִבּוּר אֶחָד אוֹ אֲפִילוּ אוֹת אֶחָת, צָרִיךְ לִנְהָג בּוֹ כָּבוֹד, שֶׁכֵּן מָצִינוּ בְּדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל, שֶׁלֹּא לָמַד מֵאֲחִיתוֹפֶל אֶלָּא שְׁנֵי דְבָרִים בִּלְבָד, קְרָאוֹ רַבּוֹ אַלּוּפוֹ וּמְיֻדָּעוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר "וְאַתָּה אֱנוֹשׁ כְּעֶרְכִּי אַלּוּפִי וּמְיֻדָּעִי", וַהֲלֹא דְבָרִים קַל וָחוֹמֶר, וּמַה דָּוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל שֶׁלֹּא לָמַד מֵאֲחִיתוֹפֶל אֶלָּא שְׁנֵי דְבָרִים בִּלְבָד קְרָאוֹ רַבּוֹ אַלּוּפוֹ וּמְיֻדָּעוֹ, הַלּוֹמֵד מֵחֲבֵרוֹ פֶּרֶק אֶחָד אוֹ הֲלָכָה אֶחָת אוֹ פָּסוּק אֶחָד אוֹ דִבּוּר אֶחָד אוֹ אֲפִילוּ אוֹת אֶחָת עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה שֶׁצָּרִיךְ לִנְהָג בּוֹ כָּבוֹד, וְאֵין כָּבוֹד אֶלָּא תוֹרָה, שֶׁנֶּאֱמַר "כָּבוֹד חֲכָמִים יִנְחָלוּ וּתְמִימִים יִנְחֲלוּ טוֹב", וְאֵין טוֹב אֶלָּא תוֹרָה שֶׁנֶּאֱמַר "כִּי לֶקַח טוֹב נָתַתִּי לָכֶם תּוֹרָתִי אַל תַּעֲזֹבוּ"
עכשיו השאלה היא ככה,
א. עד כמה באמת חייבים לקיים את זה? (כי תכלס כתוב שחייב ודוד המלך קיים את זה)
ב. הרי לומדים מהרבה אנשים, אז צריך לקרוא לכל אחד "רבי"?
(שאלה רצינית לגמרי..)
הפרשנים על המשנה מנסים להבין מה בדיוק הראיהאניוהוא
הרי דוד למד שני דברים, אז מניין שעל דבר אחד צריך לקרוא לו 'רבי'.
יש כאלה שמתאימים שהרי קרא לו בשלוש כינויי כבוד ולכן נלמד שעל דבר אחד מכבדים אחד
ויש שתרצו באמת זו לא לגמרי ראיה ובאמת זה גם לא חיוב גמור וועוד שבאמת דוד היה גדול מאחיתופל ורק בשני דברים קיבל ממנו ואעפ'כ נכנע לפניו.
דבר זה לא מופיע בשו'ע כמדומני.
הרי שזה הנהגה טובה, וכבוד לתורה אבל לא חיוב.
יש כאלה שמתאימים שהרי קרא לו בשלוש כינויי כבוד ולכן נלמד שעל דבר אחד מכבדים אחד
ויש שתרצו באמת זו לא לגמרי ראיה ובאמת זה גם לא חיוב גמור וועוד שבאמת דוד היה גדול מאחיתופל ורק בשני דברים קיבל ממנו ואעפ'כ נכנע לפניו.
דבר זה לא מופיע בשו'ע כמדומני.
הרי שזה הנהגה טובה, וכבוד לתורה אבל לא חיוב.
^^ רק רציתי להוסיף שכן מופיע על שני תלמידי חכמים שהם צריכיםהדוכס מירוסלב
לקום אחד לכבוד השני גם אם הם שווים בחכמה ולומדים ביחד בחברותא.
זה היה לי חידוש גדול, לא ידעתי על ההלכה הזאת בעבר. השאלה היא מה גדר תלמיד חכם...
לגבי הלקרוא לו רבי נראה לי שזה בדיוק כמו ש@אניוהוא...
לנהוג כבוד צריך אבל לא לקרוא רבי וכ'אניוהוא
מה גם שאפשר למחול על הכבוד הזה בין חברים.
עד-כדי כך שבישיבת קעלם - גם מפני רה'י -הסבא מקלם לא היו קמים.(מאמר מעניין בעניין זה אור יחזקאל חלק ז' עמ' רו)
עד-כדי כך שבישיבת קעלם - גם מפני רה'י -הסבא מקלם לא היו קמים.(מאמר מעניין בעניין זה אור יחזקאל חלק ז' עמ' רו)
לא חלקתי...הדוכס מירוסלב
רק רציתי להוסיף לטובת השרשור שיש בזה עוד עניינים.
אבל אפשר למחול על כבוד התורה בכל מצב לא רק בין חברים
ואם אני רוצה לכבד.. איך עושים את זה?מבקש אמונה
מופנה גם ל@ארץ השוקולד ו@פלוני מפונפן
אפשר לקום לכבודו כאילו כשהוא נכנס לארבע אמות שלךהדוכס מירוסלב
ושאר כיבודים של הלכות תלמיד חכם...
או בכלל פשוט להתייחס אליו בצורה מכובדת יותר משאר העולם.
בכללי לדעתי לתייג את "אניוהוא" יותר מועיל 
תעיין במקור שהפנתי - אולי לא תרצה לכבד אותואניוהוא
כותבים איזה נסיון זה גורם לאדם....
מספרים ששאלו את הרב וואזנר זצ''ל כיצד 'כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו'.
והוא אמר שהם לא מבינים מה זה יצר הרע של כבוד, שאלפי איש עומדים לפניך ושרים לך 'ימים' וכו'...
מספרים ששאלו את הרב וואזנר זצ''ל כיצד 'כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו'.
והוא אמר שהם לא מבינים מה זה יצר הרע של כבוד, שאלפי איש עומדים לפניך ושרים לך 'ימים' וכו'...
נראה לי שכל מי שמסר שיעור, ויש לו קצת ישרות, יכול לדמיין איךהדוכס מירוסלב
זה לגדולי עולם.
לא יודע אם הם בכלל בני אדם! זה נסיון שמפחיד אפילו לחשוב עליו.
אתה יכול לצטט מהמקור ההוא? אין לי את הספר (מחפש כרגע בגוגל)
אני לא יכול להעלות לכאן קובץאניוהוא
מעלההדוכס מירוסלב
רק עכשיו קלטתי כמה העניין הזה עמוק...הדוכס מירוסלב
נשמע באמת שזה יכול לגרום בלאגןמבקש אמונה
אשמח באמת אם תביא ציטוט.
לפנות ולהתנהג בדרך שהיית רוצה שיפנו אליךארץ השוקולד
כבוד מתחיל בחיוך וסבר פנים יפות.
זה יכול להיות בהצעות עזרה קטנות עם צריך, אבל הבסיס זה להראות הערכה
זה יכול להיות בהצעות עזרה קטנות עם צריך, אבל הבסיס זה להראות הערכה
מופיע שצריך לנהוג בו כבודארץ השוקולד
ולכן כך ראוי לעשות, ראוי שננסה לכבד כל אדם שקיבלנו או למדנו מהם משהו.
עם זאת, יש מדרגות בכבוד, לא נאמר שצריך לקרוא לכל אדם רבי, אלא שזה היה הדרך בו דוד העניק כבוד.
יהי רצון שתמיד נזכה ונצליח לכבד את האחר/ת ושיכבדו אותנו
עם זאת, יש מדרגות בכבוד, לא נאמר שצריך לקרוא לכל אדם רבי, אלא שזה היה הדרך בו דוד העניק כבוד.
יהי רצון שתמיד נזכה ונצליח לכבד את האחר/ת ושיכבדו אותנו

בכגון זה נאמרימ''ל
'רצונו/ה הוא כבודו/ה', אם תקרא לכל מי שלמדת ממנו הלכה 'רבי אלופי ומיודעי' אתה תביך הרבה אנשים. צריך לכבד, כן, אבל בטוב טעם ובדרך הנכונה.
לכבד תמיד צריך וראוי השאלה איך. כבוד הוא דבר משתנהסתם 1...אחרונה
שבוע טובבעוז ובענווה
לא יודע אם זה הפורום המתאים , אבל בכל זאת מנסה..
אני מחפש מסגרת בירושלים בשעות הערב ללימוד תורה מעמיק שמחבר בין ש״ס וראשונים ללימוד על דרך הסוד.
האם קיימת חיה כזו ?
תודה לעוזרים ושבוע טוב
אני מחפש מסגרת בירושלים בשעות הערב ללימוד תורה מעמיק שמחבר בין ש״ס וראשונים ללימוד על דרך הסוד.
האם קיימת חיה כזו ?
תודה לעוזרים ושבוע טוב
הכוונה ללימוד סוד ממקורות גמרא?הדוכס מירוסלב
או שיש סדר כזה וסדר כזה?
הראשון עדיףבעוז ובענווה
הסוג הראשון, למיטב הבנתי, מצוי רק אצל תלמידים של הרב וייצמןהדוכס מירוסלבאחרונה
מישיבת מעלות או אצל מקובלים יחודיים... יש הרבה ישיבות למקובלים בירושלים, אפשר לבדוק בהן אם לומדים גם ראשונים.
יש את שער השמים, נהר שלום, בית אל ועוד.
שמעתי שלרב וייצמן יש ספר שמסביר את השיטה עם דוגמאות ואפשר אולי לקבוע חברותא לפי זה.
שם הספר הוא "מיטב הארץ" http://yesmalot.co.il/goadv/teigo5772.asp
מותר לפתוח בקבוק שתיה בשבת?פפוק
בשמחה...
קופקליפטוס
יש הבדל בין יהודי לגוי בפועל?אישיות
זאת אומרת אפשר לראות\ לחוש חיצונית שיש פה יהודי, נשמה של יהודי?
ומאידך התנהגות שאפשר להגיד זה אין לו נשמה יהודית?
דוגמא, חיפוש כזה של משמעות. קיים רק ליהודי? לא. נכון? אני מאמינה שגם לגויים יש את זה (יצא לי לקרוא ספר של גויה שהחיפוש משמעות מוזכר שם וכו')
או שלא? מה דעתכם?
אז קיים רק שוני שאנו לא רואים אותו? או שכן יש דברים בפועל שאפשר לראות את השוני?
שאלה בעקרונות הלכהאנו_נימי (G+)
משנה ברורה על השו"ע או"ח סי' רע"ט סעיף א
(ג) לטלטלו ולהסתפק ממנו וכו' - דהואיל והוקצה בתחלת כניסת השבת דהיינו שבביה"ש כשהיה דולק היה אסור להסתפק ממנו דהמסתפק משמן שבנר חייב משום מכבה וכדלעיל ברסי' רס"ה איתקצאי לכולי יומא שלא להסתפק ממנו אף אחר שכבה וכיון שאסור ליהנות ממנו כל יום השבת ממילא אסור ג"כ לטלטלו דאינו ראוי לכלום ומלבד זה בטלטול גופא הוקצה בבין השמשות שנעשה הכל בסיס להשלהבת וכדלעיל בריש סק"א:
איזה סוג מוקצה היא השלהבת?
נ.ב. בביצה דף ל"ט ,אם איני טועה, כתוב במשנה שהשלהבת מותרת בטלטול והגחלת אסורה.
שלהבת אין בה ממש לכן היא לא מוקצהמושיקו
אבל היא מחוברת למשהו שהוא המוקצה..
לא ככה נראה מדברי המשנ"ב.אנו_נימי (G+)
שאלה טובה.רווק ב
עבר עריכה על ידי רווק ב בתאריך כ"ה באב תשע"ז 01:05
האחרונים מתלבטים מאוד מדוע שלהבת נחשבת מוקצה.
נדמה לי כי הגר"מ פיינשטיין סובר שהיות ואינה כלי הרי כמוקצה מחמת גופו.
יש שאמרו בנוסח קצת אחר, היות ואין בה ממשות.
ויש שאמרו שהיות ואין דרך לטלטלה.
למעשה אף סברה איננה מספקת דיה.
אתה צודקסתם 1...
לגבי ההפניה למסכת ביצה, אבל המקור למוקצה בשלהבת הוא במסכת שבת דף מז'.
שם רש"י מסביר למה שהשלהבת היא אסורה ומוקצה ואסור לטלטל את בסיסה.
בראשונים לא נכנסו לזה כל כך כי לט הייתה נ"מ כמו היום.
באחרונים יש כמה שיטות עיקריות.
החזון איש בקונטרס המוקצה, הרש"ז אויערבך, הגר"מ פיינשטיין.
אם אני זוכר נכון כולם מקבלים את רש"י שזה מוקצה ואסור אך מחפשים את הגדרת השלהבת וסוג המוקצה.
שם רש"י מסביר למה שהשלהבת היא אסורה ומוקצה ואסור לטלטל את בסיסה.
בראשונים לא נכנסו לזה כל כך כי לט הייתה נ"מ כמו היום.
באחרונים יש כמה שיטות עיקריות.
החזון איש בקונטרס המוקצה, הרש"ז אויערבך, הגר"מ פיינשטיין.
אם אני זוכר נכון כולם מקבלים את רש"י שזה מוקצה ואסור אך מחפשים את הגדרת השלהבת וסוג המוקצה.
אחד הראשונים בביתה מתייחס לזה. אינני זוכר כרגע מיאניוהוא
נראה לי שיש הפניה בספר איזהו מקומן על המסכת
אני הבנתי מדברי הגמ' במסכת שבתחג'דומט
שזה דבר שמלאכתו לאיסור. לא כלי.
אאל"ט ההגדרה הזאת מוזכרת במפורש בתוס'חג'דומט
בעניין חומרי בערה, כמו חתיכות עצים, וכו'
המשנה מדברת על זה.עברי אנכיאחרונה
אם אתה לא מבין תבדוק בקהתי. הוא מסביר טוב.
זה שם בביצה. אני גם זוכר שבשלהבת אין בה ממש, לכן זה ככה.
זה שם בביצה. אני גם זוכר שבשלהבת אין בה ממש, לכן זה ככה.
אם יש רבכאן לשאלה
שעשה את המבחנים של הרבנות ופוסק הלכה בטענה "גזרה שהציבור אינו יכול לעמוד בה"
יש לזה תוקף?
יש לזה תוקף?
מה הוא פוסק? אם זה דין שנפסק בעבר, אין לזה תוקףהדוכס מירוסלב
בית דין לא יכול לבטל פסק של בית דין חברו אלא בכמה תנאים (אם גדול ממנו בחכמה וכאלה).
בד"כ התנאי הזה לא קיים, אבל זה תלוי מי אמר מה.
בהתייחסות למבחנים של הרבנות - אין לזה יותר מדי משמעות בלי שימוש ת"ח...
לא יודעכאן לשאלה
שואל שאלה תיאורטית. הרי אפשר לקחת את הכלל הזה ולהתיר הרבה דברים..
אני מתכוון לפסיקות של דורנו, לא מה שנפסק בעבר.
אני מתכוון לפסיקות של דורנו, לא מה שנפסק בעבר.
זאת שאלה מורכבת ויש בה הרבה פרמטרים. אי אפשר להגיד את זההדוכס מירוסלב
על כל מקרה.
כי יש מקרים שאומרים עליהם שזאת גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה (נניח החמרות חדשות שזה המקור לביטוי, או חומרא ישנה שפשוט לא עומדים בה ויש דעות שאפשר לסמוך עליהן וכו').
ויש מקרים שלא אומרים את זה בשום מחיר (דברי חז"ל ואין צריך לומר התורה, גזירות ותקנות מבתי דין קדומים מאחרי תקופת חז"ל וכו').
זה לא הטעם וזאת לא הסיבה, לא מביאים ראיה מתגובות בפורוםהדוכס מירוסלב
הטעם שהתירו שם הוא כי כולנו בגדר חולים וככה זה מופיע בשו"תים בני זמנינו...
לא שמענו על אף פוסק שאמר "זאת גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה" או משהו כזה.
חוץ מזה כמה אנשים הולכים ביום יום לשמוע תזמורות?!
זה בדרך כלל תלוי בציבורשארקי
נגיד העניין של בשלוש שעות בין בשר לחלב.
זה לא כתוב לא אצל הרמ"א ולא אצל הבית יוסף, אבל בגלל שהציבור מאוד התחבר לזה, החליטו שזו הלכה.
זה לא כתוב לא אצל הרמ"א ולא אצל הבית יוסף, אבל בגלל שהציבור מאוד התחבר לזה, החליטו שזו הלכה.
עאלק התחברהשרוט
מנהג של לייטים
מנהג בקהילות ישראל במשך מאות שניםשארקי
לפני שהחרדלים המציאו את השם "לייטים" לאנשים יותר חכמים מהם.
זה לא מנהג תשאל אפילו את סתם 1...השרוט
אם זה היה מנהג אז זה היה מנהג שטות לפי ההלכה (ממש חכמים. בינתיים הם אלו שמדברים בבי"כ כל התפילה. מזל שהם באים רק יום אחד בשבוע)
מנהג זה דבר שנוהגיםשארקי
ואין ספק שנוהגים אותו
לגבי ההגדרה "מנהג של שטות" היא כמובן היא עניין של טעם.
אני עוד לא מיניתי את סתם1 לאורים ותומים
תפתח ספר ואח'כ תדבר.אניוהוא
ואל תכנה מנהגי ישראל קדומים בשם 'מנהג שטות'
חחחח תראה את התגובות של מי שהוא הגיב אליוהדוכס מירוסלב
ואז תבין למה הוא הגיב ככה
אתה בעצמך כתבת שזה מחלוקת ויצאה הלכה כזו בגרמניההשרוט
כך שזה לא מנהג. כתבתי *אם* זה מנהג אז זה מנהג שטות כי זה למעשה לשמור שלוש במקום שש (לולא לא היה פסק הלכה כזה בגרמניה).
תלמד הבנת הנקרא כדי שתוכל ללמוד יותר טוב תורה
תלמד הבנת הנקרא כדי שתוכל ללמוד יותר טוב תורה
אני מוחה בתוקף. הניק שהגבת לו הוא תלמיד חכם ויש להזהר בכבודוהדוכס מירוסלב
הוא טרול בדיוק כמוךברלנדאחרונה
אין פלא שאתה נזהר בכבודו
צודק שיש משקל למנהג שפשט בפסיקהסתם 1...
דרך הפוסקים לראות מה נהוג ולחפש לו טעם להיתר או לחיזוק, אם לא נמצא בו איסור.
זה לא המקרה בשלוש שעות
זה לא המקרה בשלוש שעות
חח מצחיק לראות דיון "הלכתי" עם טעמים מומצאים
הדוכס מירוסלב
לא הבנתי מאיפה הוא שלף את ההמצאה ששלוש שעות נפסק משום מנהג 
אנשים טובים דחוףףףףףףףףףף!!!!!אוהב אותך ה
אני צריך אנשים שיקחו דפים במסכת פסחים מט' עד טו' לגמור היום חשוב!!!




