שרשור חדש
מקווה שזה הפורום המתאיםלב סדוק

מה הקטע של נ נח נחמ נחמן מאומן?

כאילו ההסבר הזה עם הסבא ישראל..

קראתי פעם ולא כ"כ הבנתי...

מישהו יודע?

המציאות מוכיחה, ש"צ התפרסם ונודע כנוכל בסופוהדוכס מירוסלב

הפתקא רק מקבלת אישושים.

אף רב ברסלבי לא מדבר נגד רבי ישראל כי הוא היה צדיק ות"ח גדול (שמעתי במפורש דברים בעדו).

גם נגד הפתקא לא מדברים במפורש.

ואם תלמיד חכם כזה אמר שזה משמים, מבחינתי ומבחינתך שיהיה משמים.

 

 

מה שאתה רואה ברחוב מה"ננחים", לצערנו, זה נרקומנים והומלסים בעיקר. הם לא מלמדים על הכלל.

תכיר אברכים של רבי ישראל, ותבין את ההבדל.

 

ותבין גם את השיטה, למה הם רוקדים ברחובות.

מי שהיה כאן ילד בשנות ה90, וישמע את הטעם שרבי ישראל נתן בזה, יבין וישמח מאוד שרבי ישראל הנהיג מה שהנהיג!!

 

נ.ב,

אין שום מקום להשוות בין השנים, אבל.

שבתאי צבי הכריז שהוא המשיח, הפתק לא קשור בכלל לעניין ואין בו שום נזק.

אולי תוכלו לעזור לי?סטופ
אני ממש מחפשת סט שולחן ערוך לקנות לאיש שלי.
מאחר והוא יהיה שימושי בעז''ה ולא ישב לקישוט על המדף, עדיף שהוא יהיה קטן יחסית. נוח לקריאה,
ואין צורך ביותר מדי פרשנים ותוספות.
בעיקרון שולחן ערוך הבהיר פנינים די עונה על הדרישה, אבל בינתיים בכל המקומות שבדקתי אין אותו במלאי.
תוכלו לומר לי על הוצאות נוספות שיכולות להתאים?
תודה(-:
כבר שנים רבות שאין להשיג אותו בגודל 'פנינים'אניוהוא
רק בינוני (29 ס'מ נראה לי) או גדול.
גם אני בהתחלה (לפני כ9 שנים) רציתי פנינים- לא היה ולכן קניתי בינוני- בדיעבד מתברר שזה באמת יותר נוח, הפנינים בשו'ע זה קטן מידי ( להבדיל מש'ס שזה נוח)

כל ההוצאות האחרות - גדול יותר
גדול יותר אפילו מהבהיר בינוני?סטופ
תודה!
כן. כמו הבהיר גדול (המאור) או כמו החתנים (צורת הדף)אניוהוא
טויב.סטופ
אז אני צריכה לבדוק מה יש לאבא שלי כי הוא אמר שכזה זה אחלה (ממש גבוה אבל כרכים דקים, ורק 7 כרכים אם זכרוני אינו מטעני. אולי אתה יכול לשער מה זה..? אבל ייתכן שכבר לא מוציאים אותו כי הוא די ישן.)

תודה רבה לך.
אז היום זה נקרא צורת הדףאניוהוא
יש צורת הדף חדשהדוכס מירוסלב


לזה התכוונתי.... אבל בגודל הוא ענק...אניוהוא
כן, יפה מאוד אבל לא נוח לתפעולהדוכס מירוסלב

היא אמרה פשוט שהיא התכוונה למהדורה שאין

זה מה שכתבתי שהיום זה נקרא 'צורת הדף' רק הוספת החדש...אניוהוא
לא הבנתיהדוכס מירוסלבאחרונה

אבל לא משנה כבר חח

בדקת בפינחס ראובן?asd100


'אין הקב"ה מעמיד אדם בניסיון שלא יוכל לעמוד בו'פסידונית

מה מקור הציטוט?

רמב"ן בראשית כ"בקלוד
אזור אישיEn

לוח שנה עברי
שאל את הרב
בית מדרש

דף הבית בית מדרש פרשת השבוע חומש בראשית לך לך
גירסת הדפסהקרא ב - word
שלח לחבר
תשס"ג / תשס"ד

הניסיון - נס להתנוסס
הרב דוד דב לבנון

נערך על ידי הרב

מוקדש לעלוי נשמת
ציפורה בת דוד

מטרת הניסיון
בפרשת השבוע לך לך אנו מתחילים ללמוד על הניסיונות שעבר אברהם אבינו מ"לך לך" הראשון ועד "לך לך" אחרון.

לשם מה ניסה הקב"ה את אברהם, האם היה לו ספק בצדקתו? הרמב"ן עומד על כך ואומר על הפסוק " והאלקים נסה את אברהם " (בראשית פרק כב פסוק א):
"ענין הניסיון הוא לדעתי, בעבור היות מעשה האדם רשות מוחלטת בידו, אם ירצה יעשה ואם לא ירצה לא יעשה, יקרא ניסיון מצד המנוסה, אבל המנסה יתברך יצוה בו להוציא הדבר מן הכח אל הפועל, להיות לו שכר מעשה טוב לא שכר לב טוב בלבד. ודע כי השם צדיק יבחן (תהלים יא ה) , כשהוא יודע בצדיק שיעשה רצונו וחפץ להצדיקו יצוה אותו בניסיון, ולא יבחן את הרשעים אשר לא ישמעו. והנה כל הניסיונות שבתורה לטובת המנוסה".

כלומר, הניסיון בא כדי להוציא את המידות הטובות של המנוסה מן הכוח אל הפועל, ועל כן הקב"ה אינו מנסה אלא את מי שיוכל לעמוד בניסיון, כדי להיטיב לו בשכר מעשהו הטוב.
יש גם מדרש רבה על זה שהקב"ה מנסה את הצדיקיםעובד
עם הקדר שמקיש על הכדים החזקים
תנחומא איפה שהוא בבררשית אבדוק עוד מעטכהנא צדק!
👍אני חושב שזה על אברהם אבינו אולי בלך לך🐪🐫עובד
כן. בדיוק. תודה שהזכרת.כהנא צדק!
תודה לכולכם פסידונית


אין הקבה בא בטרוניה עם בריותיוהרש

יש על זה מאמר מצויין של הרייצ (נראה לי).

 

וגם השכל הפשוט אומר את זה..

זאת נקודה שונה קצת.פסידונית


לא יודע מה שונה בזה...הרש

הכוונה שה' לא יבוא בטרוניה על מישהו שלא עמד במה שלא יכל לעמוד.

 

וגם, חסידות איזביצה מסביר את זה על זימרי.

כן, זה שונה מלומר שהקב"ה *לא מעמיד אדם בניסיון*פסידונית

אתה בעצם אומר שהוא מעמיד, אבל 'לא מתפלא' אם הבנאדם אכן לא עומד בו.

לא. הוא לא מעמידהרש

הגעת לניסיון - זה אומר שיש לך כוח לעמוד בו.

טוב, אני הבנתי את דבריך אחרת.פסידונית


הביטוי הזה רחב יותר קצתהדוכס מירוסלבאחרונה


בחז"ל - "לפום גמלא שיחנא"הדוכס מירוסלב

תרגום - לפי כוח הגמל, כך המעמסה.

 

בע"פ אני זוכר שזה נאמר על דוד המלך.

היי מישו מכיר אתר של שיעורים באינטרנט בנושא של חיזוק ואמונהסתם נערה
לנוער בסגנון של רבי נחמן אבל לא ממש ברסלב?
יש אתר של שיעורי ברסלב.חותם-צורי
נדמה לי קול ברסלב. לא כ"כ הבנתי מה ההבדל בין ר נחמן לברסלב אבל תמצאי שם המון סגנונות ותוכלי לבחור.
ביוטיוב יש את הרב ארוש, פשוט מאד, מתאים לכולם. הרב ארז משה דורון קצת יותר עמוק.
אה יש גם את 'לב הדברים'. אתר. מאד מומלץ
מכון מאיר יש שם שיעורי ברסלבyagel


הרב רביד נגרדרור על דף מחיק
^^^שנזכה לשמוחאחרונה
מותר למי רווק לקרוא שיר השירים לבד?אנונימי (פותח)
תן סיבה אחת למה לא...תכלית הכוסף


בפשטס ודאי שכןקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אם נעבעך חושש שאפי' את זה הוא עלול לקחת למקומות בעיתיים שיעשה לעצמו גדר. לא עלינו מוטל לגדור את כולם בשבילו.

לא יודע אם זה בצחוק.. אבלמבקש אמונה

לפעמים אני באמת מפחד לקרוא את זה... 

..אנונימי (3)
תודה עח הציוג. אני בטיול ואענה כשאוכלנפש חיה.
לא בטוח היום.


בפשטות
נראה ש
אם קוראים ומתכוונים כמדרשו אני לא חושבת שיש בעיה.
עיין בתי כנסת ספרדיים בערבי שבתות.

@אניוהוא
לא מכיר התייחסות לזהאניוהוא
אבל מעולם לא בדקתי.

בקיצור לא יודע
אבל לא ראיתי שנמנעים
עדיין מחכים להרחבה אנונימי (4)
תראונפש חיה.
שיר השירים כולו
הוא קודש קודשים כדברי ר עקיבא

ממליצה לקרא את הקדמת הרב קוק
לשיר השירים.
ושם הוא כותב מה היחס הנכון אליו.


לשאלה


בגלל שהוא לא ניתן להבנה כפשוטו
מאד מאד צריך להבין שהוא צריך להילמד מתוך הבנה כזו.

וגם להיעזר במדרשים
ובראייה פנימית תורנית.


לכן
אני לא רואה מניעה ללמוד אותו -
אבל
לא כפשוטו בכלל.
חובה עם רקע מתאים
והתייחסות מתאימה.


עובדה
מה עושים בערבי שבתות בבתי כנסת ספרדיים?
-יפה.
שיר השירים.

הוא כמו כל מגילה אחרת בתנ"ך
הייחוד שלו הוא
שהוא כולו משל
לאהבת ה ועמישראל.

פעם
נתתי פה בפורומים צילום
של פירוש יפה שלו.

בלינדר
אחפש בכרטיס האישי
ואעלה לך.
אין שם תיאורים פורנוגרפיים? ואם מישהו קצת חלש וקשה לואנונימי (4)
למה אנונימי? ולעצם השאלה הגם שקצת תמוהה-נפש חיה.
מדרש.
דרש.
דרש.
לא כפשוטו בכלל
אני פשוט מתבייש בכינוי שליאיע
ואני לא הפותח.
השאלה אם מי שקשה לו יבין את זה..
אני רוצה לחלוק על הכותרת של השאלה בכותרתנפש חיה.
מה לחלוק?איע
לא להסכים איתה. בכלל.נפש חיה.
בעיניי
אי אפשר ואסור להבין את התיאורים כםשוטם. אחרת זה באמת רדוד ומאבד פרופורציה.



לגבי הכותרת


אין להשוות את שיר השירים לאותו דבר!! ממש לא שייך.
זה בדיוק עיוות גס וזר של עניין מסויים שבראייה תורנית מצטייר אחרת לגמרי.


מאד ממליצה ללמוד לעומק. ויש גם ספרי פירושים שכתבו רבנים בני זמננו וקדומים יותר.


מה יעשה מי שקשה לו?
בכנות
ייתפלל על זה.
וישוחח עם מישהו שמכיר אותו וייתן לו כלים.
ובינתיים לא יקרא שיר השירים?אנונימי (4)
למה לא?נפש חיה.
כי הוא חלש ויש לו הרהוריםאנונימי (4)
ממליצה לשאול רב כי זה באמת קשה.נפש חיה.
אני לא חושבת שזה נוגע לאמונה
אלא יותר לדרכי התמודדות עם הקושי הנ"ל
מה הקשר לאמונה..אנונימי (4)
את יודעת יש גם הרהורי זנות.

זה אסור לאלו שקשה להם.
לכן אמרתי- להתייעץ עם רב בעניין. שיהיה בהצלחה!+ שיעור שמצאתינפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך י"ב בסיון תשע"ז 16:40

רב ייתן מענה גם הלכתית- מותר/ אסור
וגם מענה או הבנה לקושי הזה.

אם לא רב אז מישהו אחר שכן יכול לעזור.

ובהחלט הקדמת הרב קוק נותנת פן מעניין על היצירה בכללה
ועל היחס הנכון לשיה"ש.

יש הרבה שיעורים יפים על זה. לדוגמא-

נכון, זה אסור לאלו שקשה להם.אנונימי (5)
ומומלץ מאד מאד להתייעץ עם רב.
אתה שואל מצד הסגולה?סתם 1...
לא מכיר בעיה ללמוד תורה בשום חלק שהוא וחוץ מזה התורה איננה סגולה...
וודאי. אגב מה זה משנה הפנימיות שלו עם הואכהנא צדק!
עם בן אדם נשוי?.
ומותר ללמוד כל חלק שהוא מהתורה כולל כל סדר נשים.
רק לסוד יש בעיה.
בוודאימצווהפשוט להיות

זה שיר אהבה נפלא

שמתאר את הקשר בין ישראל לקדוש ברוך הוא

שיטה אחת...נגרינסקי

יש מין החכמים בעיקר אצל חכמי ימי הביניים שפירשו את שיר השירים בכיוון יותר פילוסופי...

לדוגמא,הרלב"ג... לשיטתו, שיר השירים כתוב כמחזה שמשתתפות בו שלוש ישויות בשתי שיחות. דו שיח אחד בין השכל ההיולי לבין כוחות הנפש, ודו שיח שני בין השכל ההיולי לשכל הפועל...

מה זה השכל הפועל?נפש חיה.
השכל האלהי, המשלים את השכל האנושי הראשוני,נגרינסקי
ומוציאו מהכח אל הפועל...
אתה יכול להסביר? כי לא הבנתינפש חיה.
התוצר הסופי הנקנה בהשגת המושכלות מהשכל הראשוני האנושי ההיולינגרינסקי
השכל שמסיק מסקנות וחושב מפני שהשיג את המושכלות...

ממליץ ללמוד את פירוש הרלב"ג על שיר השירים או לפחות את ההקדמה בשביל מושגים ראשוניים...
מגיב אליי או אליו?נפש חיה.
אלייך...נגרינסקי
ההמלצה גם בשבילך, למעשה היא בשביל כולם...
זה מושגים מהפילוסופיה של אריסטוסתם 1...
גם הרמבם מפרש על כוחות הנפש.
השכל הפועל זה הכח שמשלב בין הכח והפועל של השכל.
בין הפוטנציאל למצוי בכח.
סגולה ידועה לקרוא 40 יום ברצף שיר השירים לזיווג. כך שלא נראההדוכס מירוסלבאחרונה

לי שאסור.

ספר בניין האמונה של הרב.בלייכרזוהרת בטורקיז

מומלץ מאוד!

קוראת ונהנית ולומדת.

^^^קוד אבל פתוחאחרונה
ספר מדהים...
למדתי אותו בשיעור א', צריך לחזור אליו מתישהו...
שאלה... הלוואי שתבינו מה התכוונתילב סדוק

נכון לפעמים בתפילה שרים קטעים?

ואז חוזרים על פסוק\ חלק ממנו כמה פעמים?

(לדוגמא: אנא ה כי אני עבדך אני עבדך בן אמתך אני עבדך בן אמתך פיתחת למוסרי....

או שנגיד בהודו חוזרים על אותו פסוק כמה פעמים.. אין לי רעיון לדוגמא..)

זה מותר?

גם אני תוהה בעניין הזה..מבקש אמונה

לא בטוח.. אבל נראה לי שאם זה באמצע ברכה יש בעיה לחזור.

חושב שבברכה אסור (למעט הלל) ובשאראנונימי (2)
אפשר אבל לא יותר מדי
יש הבדלמקור חכמה
מה שידוע לי, זה שפסוק שלם אין בעיה לחזור בכל מקרה. חלקי פסוק, זה תלוי אם זה בתוך ברכה (כגון הלל) או לא (הודו לפני ברוך שאמר).
הרב אצלנו ביישוב מאוד מתנגדdavid7031

הוא נסמך על איזו שהיא תשובה באגרות משה לא יודע בדיוק איזו

אבל יש הרבה שמתירים (כנראה-עובדה שהרבה רבנים חוזרים)

אם זאת ברכה אחת עם פתיחה וחתימה אני חושב שאסור להגיד אפילואנונימי (2)
פסוק שלם
נראה לי רק האוהבי חזנות והבעלי בתים עושים את זהאנונימי (2)
אם אני לא טועה אפשר לחזור עוד פעם 'אני עבדך בן אמתך' (למרות שיש כאלו שנוהגים שלא, והם ממשיכים לזמזם..) אבל לא יותר מדי כי אז זה כבר לא נראה כמו צורה של פסוק ויכול להיות אפילו חוכא והיתלולא
מורכבאנונימי (3)

בס"ד

 

בעיקרון ברוב המקרים קשה לאסור, אבל יש הסתייגות.

מחלוקת ישנה בין הרבניםאניוהוא
לבין החזנים....



בפשטות אסור.
יש מקומות שזה גם ממש בעייתי ויש מקומות שזה 'לא נורא'
אני יודעת שאם זה לא עניין עם של ה אין עיהנפש חיה.


זה לא נכון. אם חוזרים על מילים בלי שם ה' בתוך ברכהאניוהוא
זה ממש בעיה.

גם בהלל - אם מברכים - זה כמו ברכות ק'ש שאסור להפסיק כלל באמצע.
תודה על הדיוק. אשמח להרחבה.נפש חיה.


הוא ירחיב אל תדאגי.אנונימי (4)
נא לא להבטיח בשמי כלום.אניוהוא
אשתדל בלנ'-ד
לא יודע אם יהיה לי זמן- יש לי עומס גדול
כשיהיה אפשר. בנחת. כשנוח! צודה רבה רבה!נפש חיה.
נכון.אנונימי (4)
תודה לכולם!!!לב סדוקאחרונה


ד"ת(למעריב,במובן מסויים)אנו_נימי (G+)

שיר המעלות-אשא עיני אל ההרים מאין יבוא עזרי?

 

כל מי שקרא את תיקון ליל שבועות ודאי נפגש במדרש בו נאמר כי אברהם וכן כל האבות נמשלו להרים.[וע׳ אגדת בראשית פע״ח אברהם נמשל להר עיש ].

והדרוש כך הוא. הרוצה לישר[אותיות "שיר (ל)"] מעלותיו[דהיינו מידותיו] מה יעשה?

ישא עיניו אל ההרים,דהיינו האבות הקדושים ומהם ילמד ויישר אורחותיו.

מחזק.. האבות נקראו ישרים..yagelאחרונה


אני רוצה ללמוד את הלכות שבת בלי נדר,אנונימי (פותח)
אבל הבעיה שקשה לי ממש ללמוד לבד ואני משערת שאתקע ואין לי רב/רבנית שאני יכולה לשאןל..
יש לי את הספר ׳פניני הלכה-שבת׳ את שני הכרכים, הבנתי שהוא די מובן והשפה לא גבוהה מדי , אבל מה אפשר לעשות?
איך לנסות ללמוד? את מי לשאול במקרה ויש הרבה חלקים שלא מובנים ושיהיה הסבר ברור?
אשמח לעזרה, תודה (:
מישהו?אנונימי (פותח)
כןסתם 1...
כדאי ללמוד את הספר שאמרת אבל לא על הסדר.

תלמדי לפי הרלוונטי יותר. לפי פרקים סימנים. הלוך חזור.
העיקר שיתפתח אצלך עניין ותתחילי לראות ולהבין לאט לאט את החוקיות של הלכות שבת..

לאט לאט, כדאי חברותא, לא חייב.

הלכתית לשאול רב אם אין תשובה ברורה בספר...

מה ז״א את החוקיות של הלכות שבת?אנונימי (פותח)
כש...סתם 1...
תתחילי ללמוד תראי. יש מלאכות. יש איסורים מהתורה אחרים מחכמים. מה חמור ממה והלאה...

לאט לאט תראי ויבנה אצלך מבנה ברור ולא תהיי מבולבלת ביחס להלכות הללו.

העיקר שתתחילי ממה שקשור אלייך...

כשאני התחלתי ללמוד הלכות שבת חשבתי לעבור על הבית יוסף והשולחן ערוך לפי הסדר.. מהר מאוד הבנתי שאני יתייבש ככה לגמרי

כל מיני הלכות שותפות גויים, אדם שמפליג בשבת ועוד... אחרי שלמדתי את המבנה הכללי חזרתי למה שהיה לי רלוונטי...
אבל יש מלאכות מסויימות שכתובות בהקשר של משהואנונימי (פותח)
והאמת שאף פעם לא שמעתי עליהן , אמנם ידש הסברים קטנים ליד, אבל לפעמים מרגיש לי כאילן אני לא יודעת מאיפה להתחיל ואיך להבין את זה..
תנסי להתחיל מהפשוטסתם 1...
והמובן לך.. זה לימוד לידע הלכתי ולא להעשרה רוחנית.

אם יש שאלה ספציפית אפשר בפרטי
תודה רבהאנונימי (פותח)
בכל אופןסתם 1...
@אניוהוא

נראה שגם הוא יוכל לתרום לך
מה את מצפה מהלימוד?אניוהוא
ללמוד את הפרטים וההלכה או את המסגרת הכללית והרעיונית עם כללי ההלכות?
אולי גם וגם.. למרות שאולי עדיף קודם בצורה כללית כדי לקבל רקעאנונימי (פותח)
לפי מי את נוהגת בהלכות?אניוהוא
מבחינת ספרדים/ אשכנזים? לזה אתה מתכוון?אנונימי (פותח)
או שמשהו אחר?
ספרדיםאנונימי (פותח)
הרב עובדיה או הרב אליהו...? או אחר..?אניוהוא
הרב עובדיה יוסףאנונימי (פותח)
אז בשביל הפרטים - ילקוט יוסףאניוהוא
בשביל המסגרת כדאי לקרוא את הרב מלמד מקומות שהוא כללי ומגדיר ולא יורד לפרטים
תנבי בדיסקים או קלטות של הר ברכה.נפש חיה.
הספר הוא תמלול שלהן בעצם.
מאד ברור.
איך אפשר להשיג? אפשרי להגיע לזה דרך האתר שלהם? משו?אנונימי (פותח)
אפשר לברר באתר או בטלפון של המזכירות בישיבהנפש חיה.

תודה לך(: ושבוע טוב בע״האנונימי (פותח)
בהצלחה!נפש חיה.
תסתכלי מה מצאתי לך!!נפש חיה.אחרונה
http://a7.org/info/delivery/ck.php?ct=1&oaparams=2__b=42857__z=533

וגם
שבוע הספר ב'הר ברכה'- עד 40% הנחה!
היום בתפילההפואנטה
חשבתי על רעיון,

למה ב"והיה אם שמוע" רשום "לאהבה את...בכל לבבכם ובכל נפשכם" ולא ממשיך לכתוב "ובכל מאודכם", כמו שכתוב ב"ואהבת"..?!

אלא לומר שאם תאהב בכל לבבך (בשני יצריך..) ובכל נפשך (שתמסור נפשך) אז תגיע ל"ונתתי מטר ארצכם.." ואז תוכל גם לקיים "ובכל מאודך" - שפירשו כבר שזה לעבוד את ה' גם בממון.


בכלל מעניין ההבדלים בין ואהבת לוהיה אם שמוע
היה אחד מהחכמים שאמרסתם 1...

שזה בדיוק ההבדל בין עבודת ד' לשמה - ואהבת

 

ועבודת ד' שלא לשמה- והיה אם שמוע

 

עבודת ד' לקבלת שכר או עבודת ד' לשמה.

 

יפה ששמת לב, זה באמת נקודה שצריך להתעכב עליה. בכל מקרה שתי השיטות לגיטימיות לא כל אחד הוא אברהם אבינו....

אפשר להגיד שזה לא בשביל הפרס שיהיה טוב מבחינה גשמיתהפואנטה
אלא לעבוד עוד יותר טוב כי יש לי אפשרות לזה
מעריך מאד אנשים שמתבוננים בתפילה מבקש אמונה

חידוש יפה מאד!!    קטונתי מלתת אישור כמובן אבל אהבתי..

 

בכללי, ההבדל בין פרשת "שמע" ל"והיה אם שמע" מוזכר במשנה בברכות ב:

 

"אמר רבי יהושע בן קרחה

למה קדמה "שמע" ל"והיה אם שמוע?

אלא כדי שיקבל עליו עול מלכות שמים תחילה (שזו פרשת "שמע")

ואחר כך יקבל עליו עול מצות  (שזו פרשת "והיה אם שמוע")

 

 

 

 

תודה רבה נחמד מאוד מצדךהפואנטה
תשובה נוספתרועי11אחרונה

תסתכל בנפש החיים שער א' סביבות פרקים ז' ח' לא זוכר בדיוק שמסביר ע"פ המחלוקת בין רשב"י לר' ישמעאל האם צריך גם ללמוד תורה וגם לעבוד

שתי שאלותאורי מ
א. אדם ששכח להגיד יעלה ויבוא בלילה בברכת המזון, צריך לחזור?
ב. אפשר לפתור בברכה מאכל בשרי ע"י מאכל חלבי? כמובן בין לבין שוטפים את הפה כמו שצריך

תודה לעונים
תלוי מתי.אנו_נימי (G+)

בערב י"ט-חייב. בי"ט עצמו-אני חושב שלא חייב אבל אני בספק.

ב.-כמובן.רק אם כיוון לפטור.

אם כבר הפוך לא? הרי בתפילת ערבית לא צריך לחזור על יעלה ויבואאנונימי (2)
העיקרון הוא שחוזרים בסעודות שחייבים לאכול בהם פת ..אדם כל שהוא

ליתר פירוט, ראה שלחן ערוך אורח חיים סימן קפח.

[אא"כ נזכרים לפני שהתחילו את הברכה הרביעית של ברכת המזון, שאז יש ברכה מיוחדת שמוסיפים שם, גם זה מופיע באותו סימן בשו"ע].

א. איזה לילה?ע מ
כפי שאמרו, כשיש חיוב לאכול פת בשיעור של ברכת המזון, אז אם שכח חוזר.
כלומר: בסעודה ראשונה ושנייה של שבת, ובסעודת ליל יו"ט ראשון של פסח וסוכות (נראה לי שבשבועות אין חיוב).
בר"ח לא חוזר, לא ביום ולא בלילה.
דיברנו רק על ברכת המזון.
ב. אסור מאכל בשרי ומאכל חלבי באותה סעודה. אז נראה שלאאורין


הוא שאל הפוך חלבי ואז בשרי.אניוהוא
אמנם לפי הזוהר כתבו להמנע מזה.
יש שהקלו בשתיית חלב לפני בשר באותה סעודה ואמרו שהזוהר דיבר בגבינה וכדומה
גבינה קשה ברור שאסוראנונימי (2)
צריך לחכות חצי שעה אם אני לא טועה
זה בגבינה קשה של פעם כגון רוקפור וכו'אניוהוא
וכנגד כל חודש ישון נהגו להמתין שעה.
הגבינות הקשות היום - צהובה ומלוחה הן תוך שעות עד ימים בודדים
אז מספיק לעשות שטיפה אחרי גבינה צהובה? (לא עפ"י הזוהר)אנונימי (2)
בעיקרון כן.אניוהוא
הזוהר דיבר על אותה סעודה
לדעתי גם הרמא לומד כהזוהר ולכן נראה שלא יפטורישראל יוסף

מקור שיטת הרמא שמספיק להמתין שעה אחרי בשר;

 

חולין קה "אמר מר עוקבא אנא חלא בר חמרא..לסעודא אחריתא אכילנא".

הרמבם והרא"ש למדו שהכוונה שש שעות או מצד בשר בין השיניים או מצד הטעם שנשאר בפה .

התוספות למדו שהוא בסמיכות אבל סעודה אחרת (סילוק שולחן וברכה אחרונה)

 

אחד מהבדלים (נפקא מינה)בין הדעות הוא;

האם דברי מר עוקבא הם רק בין בשר לחלב או גם בין חלב לבשר,  האם האיסור הוא לאכול חלב אם טעם בשר בפה, וממילא טעם וממשות נשארים רק אחרי בשר, או שהאיסור הוא לאכול בשר וחלב באותה סעודה וממילא לא משנה הסדר.

 

השו"ע פסק כהרמבם והרא"ש .

הרמא קיבל את המנהג להמתין שעה וביאר שהוא לפי דעת התוספות ,וחייב לברך ברכת המזון ביניהם.

וכתב הפמ"ג שאין הפרש בין ברכת המזון לברכה אחרונה. 

 

נמצאנו למדים הזוהר והתוספות דעה אחת הם.

 

היוצא מהאמור שלפוסקים כהרמא אסור לפטור בברכת חלבי בשרי, ויתרה מזו אפשר שאינו יכול לפטור שהרי מחויב לברך ביניהם ברכה אחרונה וכו.

אגב מכאן רואים את הקשר בין נגלה שבתורה לנסתר שבתורהישראל יוסף

הזוהר למד את הדין כמו מר עוקבא כפירוש התוספות

 

כמובן שכל הנאמר הוא בדרך אפשר לעניות דעתי

 

מתוק, בלבלת את הסוגיות.אניוהוא
הרמ'א והתוס' מדברים על בשרי ואח'כ חלבי.

הזוהר מדבר בכלליות על בשרי וחלבי בסעודה אחת.
והכי בסעודה אחת אין הכי תמצי שיהיה בשר ואחריו חלב?
אלא שהזוהר אסר אפילו להתחיל את הסעודה בחלב ולהמשיך לבשר .
כדאי שתעיין שובישראל יוסף

הרמא תכנית מדבר  בשר אחרי חלב וכן התוספות (כך מששמע בפשטות לשון הסוגיא)

 

אמנם המעיין  בטעם האיסור יראה כפי שהארכתי:  כל הסיבה להפרש אם אוכל קודם בשר הוא מצד הבשר שבין השיניים או משיכת טעם בפה. 

 

התוספות שאינו חושש לכך , מה כן האיסור-החשש?

והתשובה היא איסור אכילתם בסעודה אחת וממילא אין משנה הסדר. 

 

 

(אף שבספרי הסיכומים אין מסדרים את השיטות כן , כל אחד יעיין בסוגיא וישפוט כהבנתו)

 

עיין כעין זה שפתי דעת ה-ו

קראת את הרמ'א?? זה לא פשוטות בסוגיא זה מה שהוא כותבאניוהוא
סימן פט סעיף א
...והמנהג הפשוט במדינות אלו להמתין אחר אכילת ה*בשר* שעה אחת ואוכל אח''כ גבינה מיהו צריכים לברך גם כן ברכת המזון אחר הבשר... אבל בלא ברכת המזון לא מבני המתנת שעה...
ומה שהביא הפמ'ג בשפתי דעת ו' - זה ''למאן דנזהר לאכול בשר *אחרי* גבינה מטעם הזוהר...''
מקרה הפוך לגמרי. ואינו קשור כלל לטעמי ההמתנה במח' רשי ורמב'ם.
שתוס' כתבו שהבעיה היא אותה סעודה כלל לא מטעם הזוהר וראה שם בש'ד ס'ק ז - שמפורש שטעם התו'ס זה מפני משיכת הטעם.
מותר לעייןישראל יוסף

כבר כתבתי לעיל שתכ נית הרמא מדבר על חלב אחרי בשר...  

הנידון היא מה סברת התוספות , והם לא פירשו טעמם כלל רק כתבו שהיא סעודה אחת . (ולא באו לסתום אלא לפרש שזהו כל טעמם)

מקביל לגמרי להגדרת הזוהר סעודה אחת , אלא שהוסיף תוצאות וטעמים בנסתר.

 

שפ"ד ד לא כתב שטעמם הוא משיכת טעם , הוא דן האם שעה מחליף חיוב קינוח.

 והיינו בגמרא יש שתי מימרות א. רב חסדא -קינוח. ב. מר עוקבא ,לרמבם- המתנה שש שעות, ולתוספות- סילוק וברכת המזון .

ומחדש הפמ"ג ששעה מחליף קינוח אבל עדין בעינן סילוק וכו

 

בנוגע לשפ"ד ו כתבתי לעיל כעיין זה. 

 

כתבתי שפ'ד ס'ק ז.אניוהואאחרונה
שאלהשאג
המקור שממנו לומדים שמת מותר בכניסה למחנה לויה וכל שכן טמא מת... לומדים את זה מהפסוק שאומר שמשה לקח את עצמות יוסף עמו ומזה לומדים שהעצמות היו באוהלו של משה במחנה לויה ולכן מותר...
השאלה היא כזאת, אם משה פרש מאשתו כדי שלא יהיה טמא בעת שהוא מדבר עם ה', איך יכול להיות שעצמות יוסף היו איתו באוהל? העצמות לא מטמאות?

תודה מראש
עצמותסתם 1...
מת מטמאות, רמב"ם הלכות טומאת מת פרק ב...

מת ועצמות מת וטמא מת, מקל וחומר, מותרים להיות במחנה לויה...

אתה שואל אם משה כל כך נזהר מטומאה ופרש מאשתו, מדוע נטמא במת.

לא כתוב שנטמא אלא כתוב שמשה רבינו דאג לעצמות יוסף (והאחים!) מאוד ולקח אותם באוהלו. הוא עצמו יכל להיות ב"חדר"אחר או לא להיטמא על ידי אריזתם באריזה סגורה לפי דיני טומאה וטהרה...
הבנתישאג
תודה!
בכל אופןסתם 1...
זו מחלוקת גדולה והגדולים חולקים בתשובותיהם על זה. כמו ששאלת, נראה שהוא נטמא...

החידא כותב שצדיקים לא מטמאים במיתתם ולכן לא נטמא.
חלקו עליו כי הלימוד הוא על כל טמא מת... ויש כאלה שאמרו שהיה לפני מתן תורה ועוד לא קיימו אותה ודיניה ועצמות יוסף שקדמו את מתן תורה טמאו רק במגע ולא באוהל...

שאלה גדולה, אשריך
אפשר לחלק בין טומאת קרי לטמא מתאניוהוא
כפי שהתוס' בשבת מחלקים מדוע עמ'י הפרשו מנשותיהן ולא לשלבים מצורעים וכו' -( לא זוכר כרגע את הדף)
ותרצו שבטומאת קרי הבעיה היא - קלות ראש מה שאין בשאר טומאות
שים לב שגם בעל קרי אסור בהר הביתdavid7031


תירוצים שעלו לי לראשקמנו ונתעודדאחרונה

בס"ד

 

א. אין בעיה בטומאה, ולא זו הסיבה לפרישה.

ב. לשיטת הסוברים שבני יעקב נידונים כבני נח, אליבא דרשב"י שלא מטמאים באוהל. (ק"ק מה היה עושה בעת המשא, שבמשא לכ"ע מטמא, וי"ל מכך שאומרים עה"פ "ויהי אנשים" שהיו נושאי ארונו של יוסף, שאה"נ משה לא נשא את הארון).

ג. פותח טפח בגג הארון ושאר פטנטים שלפחות מדאורייתא יחצצו בפני הטומאה. ויל"ע מה בדיוק יעזור לפי כל שיטה, אני לא זוכר ומעולם לא התעמקתי, אבל תוכל לעיין בסוגיית "א"ר צדוק מדלגים היינו לראות מלכי גויים" ובסוגיית הטומאות שנזיר מגלח עליהן.

היי, מישהו מכיר רב שאפשר לשאול אותו משהושנזכה לשמוח
לגבי הלכה מסויימת בשבת במקרה של מחלות כרוניות כגון קרוהן?
חשוב מאוד ודחוף!
תודה ויום טוב(:
(לא מכיר ממש, ממה שידוע לי מכון פועה מתעסקים ברפואה והלכה)צריך עיון
אבל הם מתעסקים יותר בפיריון וכו..שנזכה לשמוח
לא יודעת אם יוכלו לתת מענה.. ודחוף ממש :/
תבדקי, מה תפסידי?צריך עיון
הם מתעסקים גם בדברים אחרים, ועוד כמה אפשרויותאניוהוא
אבל אפשר לפנות גם לרב הלפרין - מרפואה והלכה או לעורך של 'אסיא' (ברח לי השם)
אולי אפשר לפנות לרב קליין - הרב של בי'ח שערי צדק.
לרב זילברשטיין יש סדרת ספרים של הלכות לרופאים - בטח גם יוכל לעזור.
הסתדרתי, תודה בכל אופןשנזכה לשמוח
סתם מתוך סקרנותdavid7031

את יכולה להביא את השאלה והתשובה? אפשר גם בפרטי 

(גם לי יש קרוהן)

אוקי, בלי נדר מחר..שנזכה לשמוחאחרונה
תורה יפה לשבת קיבלתי מווטצאפ ומעבירה לזיכוי.נפש חיה.
"יאר ה' פניו אליך. יאר, זה מאור תורה" (ספרי).

ובמילים אחרות: התורה היא חיוך של הקב"ה אלינו.

כשמישהו מחייך אלינו, נדלק לנו אור בעיניים, ואנו מחייכים בחזרה. ועל זה אנו מבקשים 'והאר עינינו בתורתך'. התורה תאיר את עינינו אם נראה את החיוך האלוקי המציץ מבין מילותיה, דרך מצוותיה.

"פניך האר בעבדך ולמדני את חוקיך". אמר דוד. "ואור פניו הוא רצונו, כמו שכתוב באור פני מלך חיים ורצונו כעב מלקוש" (רד"ק).

שבת שלום!

<אסף שפירא>


@כנפיים
@אניוהוא
נאמר לי...לא נשברים!
שאם לא הולכים עם גרביים אז חובה חצאית עד לקרסול.
זה נכון?
יש מקור לעניין?
אם זה נכון אז אשמח לדעת למה בעצם צריך עד הרצפה ואחרי הברך לא מספיק.. הרי נראה לי שכולם התרגלו לראות בנות עם חצאית עד מתחת לברך (כמובן שהיא מספיק ארוכה שבכל מצב ותנוכה היא עדיין מתחת לברך...)
ממש תודה רבה לעונים...
תפתחי שולחן ערוך או כל ספר הלכה אחראנונימי (2)

ההלכה אומרת שאסור לראות את השוק

לכן חייבים ללבוש חצאית ארוכה או לגרוב גרביים

דעת המשנה ברורה היא שהשוק זה החלק שמעל הברך אבל זו דעה יחיד

ולפום צערא אגרא

כנראה שבחיים לא פתחת שולחן ערוך.vlad
אין שם שום "הלכה" כזו
דרכה של אישה לכסות או אין דרכה...Rrr
לא הבנתי..לא נשברים!
חכמים מתבטאים בשני כיוונים שוניםRrr
אחד לאשה ואחד לגבר.

לגבר אומרים לא להסתכל(!) אפילו באצבע קטנה של כל אשה אך באם היא חייבת לכסות את כולה?

לאשה אומרים לנהוג את מנהג הצהיעות הנהוג בקרב בנות ישראל הצנועות. עד המרפק וקצת מתחת לברך.

מכאן אין לדבר סוף ולא סתם חכמים אמקו דרכה לכסות ואין דרכה לכסות כי זה משתנה...
אשרייך יצדיקהה הלוואי והיו מלא בנות כמוך שהולכות עד הברךאנונימי (3)
כמו שצריך, ויש
אמרו לך נכון. המקור הוא קודם כל בגמרא בברכות שכותבת כמהי.

מקומות שאסורים בהסתכלות אצל האשה. אחד מהם הוא "שוק". 

 

ההגדרה של "שוק" בתנ"ך ומחז"ל מאד ברורה. מהקרסול עד הברך. מעל הברך נקרא "ירך".

 

כך מבואר במשנה במסכת אהלות, וגם בכמה גמרות, למשל בעניין חליצה, שחולצים בקשירה של הסנדל שקשורה על השוק. גם ברמב"ם זה מפורש.

 

להלכה כך כתבו כמעט כל הפוסקים, למשל: בעל התניא, חתם סופר, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הרב אליהו זצ"ל בדרכי טהרה, הרב זילבר זצ"ל, הרב ואזנר זצ"ל בשו"ת שבט הלוי, הרב שמואל טל בשו"ת טל חיים ועוד .

 

המשנה ברורה כתב שעד הברך במקום שנהגו לגלות- מותר.  זה נגד כל המקורות, והוא הסתמך על פרוש ה"פרי מגדים" שהסתפק בזה. למעשה גם הפרי מגדים שו"ת שלו כתב שהשוק מתחת לברך, כך שאין מקור להקל. 

אני יודע שהרבה מקלות, כי היצר הרע אומר שה מותר, אבל במקורות ובפוסקים ברור שכל הרגל צריכה כיסוי.

יש לי עוד פרוט של המקורות ,אם רוצים. 

בכל מקרה , ממש מעריך את כל מי שמקפידה בזה!

רק שבגמרא מדובר על קריאת שמעvlad
עבר עריכה על ידי vlad בתאריך כ"ו באייר תשע"ז 08:29
ורק שלא פוסקים הלכה מהגמרא
ורק שבשולחן ערוך לא תמצא זכר ל"הלכה" הזו וסביר להניח שהוא ידע גמרא לא פחות ממך.
וואו איזה פירוט, תודה!אנונימי (2)


אוקי.. והעובדה שרוב ישראל נוהגות עד מתחת לברך אינה משנה כלוםלא נשברים!
שואלת בשביל לדעת באמת לא לחפש התרים..
זה בדיוק מה שמשנה... מה שדרכה!!! לכסותRrr
אבל..לא נשברים!
אז כולן ילכו עם קצר ויגידו שזה הדרך שלהן.. לא?

שוב אני שואלת באמת כדי להבין אז סליחה למי שזה חופר לו
לא, רק בתוך הגדרים... מהברך מהמרפק...Rrr
דת יהודית
הבנתי. תודה .. יש לך מקור לזה?לא נשברים!
אבל זה בדיוק העניין שאני טוען. "בתוך הגדרים" זה לא עד הברךי.

אלא עד הקרסול. כמו שגם לך מובן שמעל המרפק אינו תלוי ב"דרך".

יש אומרים שהמנהג אינו מתיר, כי הגמרא למדה מפסוק שמתחתי.

לברך הוא מקום צנוע. לכן זה מוחלט , ולא תלוי מנהג.  

דרך אגב, בציבור החרדי מקובל ללכת עם גרביים, ולא לגלות את השוק.  

לכן זה לא שהמנהג להקל בדווקא.

 

מותר לך ללכת גם עם עם מיני בלי גרבייםvlad
אין הלכה בתחום החצאיות.

מגיב פה סליחה על הנצלוש רציתי לבקש סליחה ממישהי ואני מקווהאנונימי (4)
שהיא תקרא את זה
אוףף סיבכתם אותיי.. מישהו יכול להסביר לי את השורה האחרונהלא נשברים!
של הדיון הזה?
יש גדרים נפוצים מוכרים...כלRrr
דבר מעבר לזה זו חומרה וכו...
תסתכלי בפניני הלכה על הגדרים הללו ואל תחששי מהשאר..אלא אם כן יש לך כח להחמיר וכד...

מתחת לברך ושרוול במרפק...נדמה לי
סיכום: המקורות מורים שצריך לכסות את החלק שמתחת לברךי.

עד הקרסול. ככה גם פוסקים הרבה פוסקים חשובים כמו הרב אליהו זצ"ל, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הרב ואזנר זצ"ל.  המקלות נסמכות על המשנה ברורה.

לדעתי עיקר ההלכה צריך לכסות עד הקרסול או קרוב לשם. תהיה בשאיפה לעשות כך. 

לדעתי גם הרבה יותר יפה ומכובד ללכת צנועה. 

תודה רבה לכל העונים.. נראה שאני פשוט יעשה שאלת רב..לא נשברים!
כי די בלבלתם אותי.. אבל ממש תודה
הכיוון והרעיון הכללי הבנתי וזה ממש עוזר
אם את רוצה עד הקרסולאנונימי (5)
או עד הברך, תלכי. דעת המשנה ברורה התקבלה בעם ישראל ולכן זה לא קולא כלל.
(זו "קולא" רק מההיבט הלשוני..כי שאר הדעות לא כך..)
אם את רוצה להחמיר אז עד הקרסול.
ההלכה והמנהגמראה מקום

יעויין בהפניה הבאה בנוגע למנהג בנות ישראל ללכת עם שמלות ארוכות, שהוא כפי ההלכה המסורה והמקובלת, ואף דעת המשנה ברורה היא כן, שלא כמו שטעו רבים בהבנת דעתו:

 

http://www.ateret4u.com/online/f_01943.html#HtmpReportNum0033_L2

צניעות.אנו_נימי (G+)אחרונה

והחטאת הרבים שנגרמת מזה-לחומרא גם אם אין פסק(ויש!!).אם הרוב התרגלו זו לא הוכחה.

לכבוד החג!נפש חיה.
*פלא ה"ו" במגילת רות* | *הרב שמואל אליהו*

בתורה כמעט 70% מהפסוקים מתחילים באות ו'. לעומת 62% מהפסוקים בנביאים שמתחילים באות ו' ורק -41% מהפסוקים בכתובים. המשמעות היא שככל שהספר יותר קדוש יש בו יותר פסוקים שמתחילים בו' ומחוברים זה ולזה.

היוצאת מן הכלל הגדולה היא מגילת רות, שבה 89% מהפסוקים מתחילים באות ו', יותר מספר תורה. כל הפסוקים - פרט לשמונה מתחילים בו' - תבדקו. (ילקוט שמעוני רות, פרק ד, רמז תרח). והדבר הוא פלא.

עוד כותב מדרש רבה (שמות ל ג) מציין שבכל הפעמים שכתוב "תּוֹלְדוֹת" בכל התנ"ך כולו, המילה מופיעה בכתיב חסר "תֹּלְדֹת". פרט לשני מקרים בבריאת העולם, שעוד לא חטא האדם, ובפרשה זו של לידת דוד המלך במגילת רות. למה?
כיוון שהוא עתיד לתקן את קלקול הנחש. ובימיו הקב"ה מבליע המוות שנאמר (ישעיה כה) "בלע המות לנצח".

בשיר השירים, לעומת זאת, רק פסוק אחד מתחיל באות ו'. מתוך 117 פסוקים: "וְחִכֵּךְ כְּיֵין הַטּוֹב הוֹלֵךְ לְדוֹדִי לְמֵישָׁרִים דּוֹבֵב שִׂפְתֵי יְשֵׁנִים". וזאת בגלל ששיר השירים, שנקרא כל ימי העומר, מתאר את הכאב של הניתוק מאהבת אלוקים שקרה אחרי חטא העגל. ואת ההשתוקקות לבניתו מחדש.

*המעבר משיר השירים שאמרנו בימי העומר למגילת רות שאומרים בחג השבועות מסמל את המעבר מהניתוק של הגלות לכל החיבורים של הגאולה, חיבורים שנעשים על ידי מלכות בית דוד שתתגלה במהרה בימינו. אמן.*

📌
לקבלת עידכונים ושיעורים ב *וואצפ* , שילחו הודעה ל0584-52-52-00 ושימרו את המספר אצלכם בנייד
לקבלת *העלון* "קול צופייך" מידי שבוע הרשמו - הישארו מעודכנים - קול צופייך



@אניוהוא
@כנפיים
לכבוד החג!!נפש חיה.
הקשו רבים כיצד צווינו על אהבת ה'. וכי ניתן לפקוד על הרגש לאהוב?

מבאר התפארת שלמה: כל מצוה וכל דיבור של תורה הם מכתבי אהבה של הקב"ה עבורנו. רק זאת מבקש השולח: פתחו את המכתב. שימו אל לבכם כמה אני אוהב אתכם. סמוך ובטוח אני שממילא, כמים הפנים לפנים, תתעורר גם אהבתכם אלי. וזהו 'הבוחר בעמו ישראל באהבה'. באהבתו השלוחה אלינו, קושר הוא אותנו אליו בקשר בל ימוט. "בחבלי אדם אמשכם בעבותות אהבה"...

חג שמח!

<אסף שפירא>



@כנפיים
@אניוהוא
לא יודעת אם זה המקום הנכון אבל אוליזריחת הלבנה
מישהו יודע אם יש מקום שאפשר להשיג את ״תלמוד עשר הספירות /ר׳ יהודה אשלג״, יחסית ?
תודה!!
מצטרף לשאלהמבקש אמונה


ברורRrr
מוכרים בחנויות הספרים

יש הוצאה חדשה של שבעה כרכים ב350 שח.

תבדקי בגוגל איזה חנויות בדיוק. באתר של sefer יש.

אם הכוונה למהדורה הישנה בכרך בודד אני לא יודע.
בכל מקרה יש מכון לכתבי הרב אשלג והם פועלים ומוציאים ספרים ככה שהם עדיין יוצאים אים סיבה לא למצוא...
מאי טעמא? זה לא ספר שאמורים להתחיל בו על הסדרהדוכס מירוסלב

וזה לא מיועד לכל אחד

כן אה...חותם-צורי
בזהירות😁...
זה באמת קצת מלחיץ עם הדור שלנוהדוכס מירוסלב


בחורה שלומדת קבלה...חותם-צורי
ספרי לנו על עצמך!
@זריחת הלבנה
אם בא לך וזה...חותם-צורי
לא נראה לי שהיא לומדת...הדוכס מירוסלב


אז למי הסטחותם-צורי
לחתן?
אוי אתה מצחיקנפש חיה.


חחח באמת...חותם-צורי
אולי... אולי לאח/אבא/דוד וכו'הדוכס מירוסלב


לומדת ביחד עם החתןזריחת הלבנה
מה רע בבחורה שלומדת קבלה.., מאד אוהבת את זה ואנחנו לומדים הרבה ביחד
חחח המון הצלחההדוכס מירוסלבאחרונה
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך ז' בסיון תשע"ז 14:04

אם זה לא הובן זה היה בציניות גמורה.

לפעמים מבינים את הנזק מאוחר מדי... ובמקרים כאלה זה נזק בלתי הפיך

אם מישו יודע איך ניתן להוריד שיעורים של הרב טאו...תודה רבה!תכלית הכוסף


במחשבים של הר המור. ומן הסתם בעוד ישיבות של תלמידיו ישבחורצ'יק

אם כי לא בטוח שהכל על הסדר 

לא נראה לי שהמחשבים של הר המור רלוונטיים בשבילי...תכלית הכוסף


למה?בחורצ'יק

אולי יש גם בישיבה של הרב גנץ וחלק מסויים מהשיעורים בישיבות 'הקו' למיניהן לדוגמה מצפה ...אתה תמיד יכול לבקש מחבר קוניק שיעביר לך מהMP שלו גם 

 

כי איך אני בדיוק אמור להגיע להר המור??תכלית הכוסף


בדיוק היום ראיתי פרסומת לשבוע לימוד בהר המורבחורצ'יק

אם תרצה אני אבדוק פרטים 

אבל גם לפני זה .זה בירושלים אפשר פשוט להגיע.אני לא יודע איפה אתה גר או לומד אבל אם זה בירושלים או שאתה מידי פעם בירושלים זה לא בעיה.

סתם ככה להגיע ופשוט לגשת למחשבים?תכלית הכוסף

וכן אני אשמח אם תוכל לבדוק פרטים

כן. ובשמחה אבדוק ואעדכן אותךבחורצ'יק


תודה ברה.אשריך!תכלית הכוסףאחרונה


איך מצליחים למצוא את האות שלי בתורה??חן טוהר

כשהתורה עמוקה ורחבה מני ים?

בודקים למה את מתחברת ומה את יכולה בכוחך לעשות ולתת.נפש חיה.אחרונה
יש לי שאלה אשמח שתענו ותביאו מקורות אם ישדובשניה
שיבנה בית המקדש ויבוא המשיח אז תהיה חלוקה לנחלות.
שמעתי שאומרים שמי שגר בירושלים, הוא ישאר בירושלים בחלוקה למרות שזה לאוו דווקא הנחלה של השבט שלו. האם זה נכון ואם אפשר לכתוב לי את המקורות. תודה
ירושלים לא נתחלקה לשבטיםאניוהוא
אבל לא מדובר על כל העיר כיום אלא על אזור בית המקדש
אבל בירושלים היה את שבט יהודה וחלק מבנימיןדובשניה
וקרוב למקדש היו הלווים והכוהנים
השטח של ירושלים התחלק לשבטים הנ"ל, לא העיר עצמההדוכס מירוסלב

והכהנים והלויים לא היו שם אלא אם היו במשמר

המלביםחותם-צורי
אומר שירושלים תהיה עיר של כהנים, 40 מיל לכל כיוון.
ישר כח. מה המקור?הדוכס מירוסלב


יחזקאל ג נדמה ליחותם-צורי
אחפש בהזדמנות ( :
ירושלים תהיה עד דמשק וכן הכל מעלין לירושלים ואין הכל מוציאיןyagel


זה לא הפשט נראה לי...חותם-צוריאחרונה
כמו שכל סיר בירושלים יהיה לשימוש המזבח...
הרב שרקי אומר שזה בא לבטא משהו סמלי. שהחול יקודש או משהו כזה.
גם ארץ ישראל תמתח על פני כל העולם.. לא סביר שגם השבטים יתפשטו איתם