אך מהי הדרך להשיג מעלות גדולות בעבודת ה'?
לפעמים אנחנו צריכים הוכחות לקיום העולם הבא והטוב הצפון בו לצדיקים, ביותר מכך טוב לנו בעולם הזה ו'שיפסיקו לבלבל אותנו עם מה שיהיה אח''כ'...
המקום של הרגשה כזו נובע מפחיתות בנפש.
בחובות הלבבות כותב רבנו בחיי שכשהאדם מרגיש בושה מכך שהוא נזקק לאכול ולשתות כבעלי חיים אז זה חלק מרוממות הנפש. כמו שהאדם לא הולך כשראשו למטה וההולך כך יחשב כחיה ומה שאנחנו לא מרגישים בושה באכילתנו משום שנפשנו עדיין לא מרוממת כראוי לה.
והנה יקשה הקורא הרי שנינו באבות:
'מאד מאד הוי שפל רוח'
ועוד שנינו שמי שיש בו רוח שפלה הוא מתלמידו של אברהם אבינו, ואם כן כיצד אני אומר ששפלות הנפש חסרון היא?
התשובה לכך היא שלכל דבר יש מקום ראוי לו. שפלות בלי מעלה רוחנית קודמת היא שפלות מחמת כוחות האדם וטבעיו הבהמיים - שפלות שאינה מעלה אלא חסרון.
אבל אדם שכבר הבין את גודל נפשו ומעלתה והוא מלא בחכמה אזי השפלות היא המעלה העליונה והמשובחת.
וכשהאדם בעל נפש, ומכיר הגדולה, מצטער הוא על כל מעלה שיכל להשיג ועדיין לא השיג.
יסוד זה מצוי בפרשתנו וכך אמרו במדרש:
בשעה שנגלה הקב"ה על הר סיני ירדו עמו כ"ב רבבות של מלאכים ... והיו כולם עשוים דגלים דגלים ...פ כיון שראו אותן ישראל שהם עשוים דגלים דגלים התחילו מתאוים לדגלים אמרו הלואי כך אנו נעשים דגלים כמותן ... אמר להם הקדוש ברוך הוא מה נתאויתם לעשות דגלים חייכם שאני ממלא משאלותיכם... מיד הודיע הקב"ה אותם לישראל ואמר למשה לך עשה אותם דגלים כמו שנתאוו:
הרי שעם ישראל רואים את המלאכים חונים בדגלים ורוצים גם. משום שכשהאדם מבין את ערכו הוא מתאווה למעלות העליונות , וכשהאדם מבקש מעלה כזו, הקב''ה נותן לו...
וכך מצינו בפסח שני, בגלל שהתאוו ישראל להזדמנות נוספת קיבלו. התאווה למצווה מביאה לתביעה להזדמנות נוספת לקרבן.
וכשהאדם באמת מתאווה לקדושה הקב''ה ממלא את רצונו.
שנזכה לרצות באמת ולהתאוות לקדושה!
שבת שלום
ע''פ אור יחזקאל ח''ד עמ' שטז
וע''פ שפת אמת במדבר תרלא



יפה מאד!
)