נכון יש דעה שאומרת שלא הולכים לים בספירת העומר?פה לקצת
נראה לי שזה רק בשלושת השבועותצריך עיון
^^ גם אני שמעתי ככהמבקש אמונה
הבוקר שאלתי רבפה לקצת
הוא אמר שבספירת העומר מותר.
תודה לכם.
מה שאסור עכשיו (לפי הרב שלנו) זה 3 דבריםהפואנטהאחרונה
דבר תורה קצר על אדם חרוץהודיה גרמה
אבי יוצא לפנסיה ואנו מארגנים לו מסיבה.
רציתי לומר דבר תורה- משל-נמשל על אדם שעמל הרבה כל חייו והשתלם לו וכו'.
אשמח אם יש מישהו שיכול לעזור לי עם זה.
תודה מראש (:
שלח לחמך על פני המים כי בערוב הימים תמצאנושאג
ברב הימים*נפש חיה.
לך אל הנמלה עצל ראה דרכיה וחכםאניוהוא
אבל זה לא קצת מעליב?...נפש חיה.
הפוך. לומר שהוא זריז וחרוץ כמו נמלהאניוהוא
על כך שהעולם שלנו הוא עולם העבודה והעולם הבא מקום שכרyagelאחרונה
ומדוע ראה דרך ה'.. מזהיר ספק עמוק שפה גבוהה... הרמח"ל הקדוש!!
דבר תורה לפרשת אחרי מותאניוהוא
׳רק׳ אין מציל....
אבל ׳מה זה בא לי׳ עכשיו איזו שחיה קטנה... והרי ׳אני יודע לשחות׳ ו׳לי זה לא יקרה׳...
איך ניתן לשכנע אדם לא לסכן את עצמו?
ביצאתנו מבית המדרש אנו אומרים:
׳אנו עמלים והם עמלים, אנו עמלים ומקבלים שכר והם עמלים ואינם מקבלים שכר. אנו משכימים והם משכימים... אנו רצים והם רצים...
וצריך להבין, לשם מה מזכירים בכלל את נץהצד השני? לכאורה עצם ההזכרה היא נתינת לגיטימציה להתנהגותם!
בפרשתנו נאמר:
"וידבר ה׳ אל משה אחרי לו מות שני בני אהרן בקרבתם לפני ה׳ וימותו. ויאמר ה׳ אל משה דבר אל אהרן אחיך ואל יבוא בכל עת אל הקודש... ולא ימות..."
ויש לדקדק בכתוב. מדוע פעמיים ׳ויאמר ה׳ אל משה׳, ושוב, ׳וידבר ה׳ אל משה׳.
וכן יש להבין, הרי מדובר כאן באהרן הכהן, קדוש ישראל, אותו צריך להזהיר ב׳ולא ימות׳? לא מספיק להגיד לו שה׳ אמר לא להכנס??
רש"י מביא את דברי חז"ל:
׳מה תלמוד לומר, היה רבי אלעזר בן עזריה מושלו משל לחולה שנכנס אצלו רופא. אמר לו אל תאכל צונן ואל תשכב בטחב. בא אחר ואמר לו אל תאכל צונן ואל תשכב בטחב שלא תמות כדרך שמת פלוני. זה זרזו יותר מן הראשון, לכך נאמר אחרי מות שני בני אהרן:׳
אע"פ שהאדם מבין את דברי הרופא, אם הרופא לא יגיד לו ׳כדרך שמת פלוני׳ החולה לא בהכרח ישמע לו.
כך היא דרך האדם.. התאווה מושכת ואומרת ש׳לי זה לא יקרה...׳. זהו כח הגוף שממנו מורכב האדם.
אמנם בשכל, ברור שאכילת המזון הזה תזיק כדברי הרופא אבל הגוף אומר שהוא יתגבר..
האדם מורכב מגוף ונשמה. גם לאחר שהאדם התרומם למעלות עליונות עדיין הגוף יכול לבחור בטוב או לא ...
כמו ש׳יש קונה עולמו בשעה אחת׳ כך חלילה יש להיפוך ח"ו.
זה מה שה׳ אומר ומדבר למשה, שתי אמירות יש כאן. אחת לנשמה ואחת לגוף.
אהרן בשכלו ונשמתו מבין שאין להכנס כי כך ה׳ אמר.
אבל אפילו אהרן צריך אזהרה לגוף שלא יפריע להבנה זו.
וכך אנו בתפילה ביציאה מבית המדרש, אנו אומרים לנשמה אנו עמלים ומשכימים, וגם מדברים לגוף הן עמלים ואינם מקבלים שכר וכו׳.
מי שמבין יסוד זה ולא ישכח את האחריות לשים לב לגופו מובטח לו שיתרומם מעלה.
שנזכה,
שבת שלום
עפ אור יהל לפרשתנו (ובעוד מקומות)
תיוגיישן:
@90474|נפש חיה.]
@כנפיים
תודה! ה יברך אותך בכל!נפש חיה.
אמן וכן לגברתאניוהוא
ולפרשת קדושיםאניוהוא
אבל מה יהיה עוד שבוע? עוד חודש? חודשיים?
האם בית המדש יראה וישמע אותו דבר? (לצערינו זה דבר מצוי בהרבה ישיבות...)
למה זה לא ממשיך?
אפשר לראות דבר דומה גם אצל אדם פרטי, האם כשהנחת הבוקר תפילין הרגשת והתיחסת למצווה יקרה זו כמו שהרגשת בהיותך בר מצווה (או קצת לפני) כשהנחת תפילין לראשונה?
וכך בעצם בכל מצווה - כיצד משמרים את ההתלהבות וההרגשה הראשונה?
׳ויעש כן אהרן אל מול םני המנורה העלה נרותיה׳ אומר רש"י עפ"י חז"ל ׳מגיד שבחו של אהרן שלא שינה׳
מסביר הרב טייכטל הי"ד (אם הבנים שמחה) שהחידוש הוא שאהרן כל פעם שהדליק הרגיש כאילו זו ההדלקה הראשונה, לא שינה את ההתלהבות והיחס -וזה שבחו הגדול.
האם רק אהרן יכול להיות ככה או שגם אנחנו יכולים...?
פרשתנו פותחת בציווי "קדושים תהיו" אין זו מידת חסידות, אלא ציווי גמור מתורה להיות קדושים.
וכיצד עלינו להיות קדושים?
להידבק במידות הקב"ה, ׳מה הוא רחום אף אתה...׳
אך מיד אחר כך בא ציווי "אל תפנו אל האלילים ואלהי מסכה לא תעשו לכם",
והפער בין הציווים זועק, מצד אחד הדרישה היא להיות קדושים במעלות עליונות ומצד שני צריך להזהיר על הפחיתויות הגדולות כעבודה זרה?
מכאן יש להבין שמי שלא בדרך של עליה, מי שלא נכנס בגדר של ׳הבא ליטהר" מיד הוא בגדר של ׳הבא ליטמא׳ ח"ו.
וכמשל האופניים הידוע:
אם קשה סימן שאתה בעליה ,
אם קל סימן שאתה בירידה,
וכשעומדים - נופלים.
אי אפשר לעצור ׳לנוח׳ בעבודת ה׳. חייבים כל הזמן להתקדם.
וכשכל הזמן רוצים להתקדם ו׳באים להטהר׳ אז גם זוכים ש׳הבא ליטהר מסייעין אותו׳.
לכן התטרה אומרתמאם אינך מה׳קדושים׳ או מאלה שבדרך לכך, צריך לצוותך מיד ׳אל תפנו אל האלילים...׳
שנזכה להיות מהבאים להטהר!
שבת שלום.
עפ אור יחזקאל חלק ז עמו שפו
כדרבנות. תודה רבה!נפש חיה.
אשריך! מאד יפהנפש חיה.
עלה לינפש חיה.אחרונה
שרטת בבשרכם אסורה
זה לעומת זה עשה אלקים
שרטת חוקקת רושם- דבר שלילי.
והיא אסורה
ולהבדיל מברית בשר שחוקקת בנו את הרושם- השייכות לצד הקדוש גם על ידי הגוף הגשמי.
למען בריתו אשר שם בבשרנו
כורת הברית.
מקודשים לו על מנת לקדשו פה בעולם.
אני לדודי ודודי לי
עלי תשוקתו.
לבטלהזדמנות
לא חתמנו חוזה אבל סיכמנו בתאריך מסויים (אבל לא אמרנו באיזה שעה)
אם אני רוצה לבטל האם יש בעיה הלכתית? שמעתי על משהו שנקרא מי שפרע מדור המבול (?) וכו׳ הוא יפרע ממי שלא עומד בדיבורו
@ימ''ל
@חסדי הים
@צריך עיון
אני רק יודעת שזה נקרא "מי שפרע" שבי"ד יכולים להפנות את זהנפש חיה.
למי שלא עומד בדיבורו. לא זוכרת יותר מזה.
[סלחה שהתערבתי]
מי שפרע לא שייך כאןאניוהוא
כאן אולי יהיה לו תתרעומת.
ואם זה מספיק זמן מראש- שיוכל למצוא הובלה אחרת אז יתכן שזה כלום.
לא הבנתי את המשפטהזדמנות
טוב....אניוהואאחרונה
אלא שחכמים גזרו 'שמא יאמר לו נשרפו חיטיך בעליה' - כלומר האדם ישלם על חיטים, והן עדיין בעליית הגג של המוכר. ואז אם תהיה שריפה אצל המוכר הוא לא יציל את החיטים כי הם לא שלו.
לכן אמרו חכמים שמשיכה קונה ולא המעות.
אבל מי ששילם ולא משך את החפץ - כלומר מדאו' הוא קנה, אבל רבנו ביטלו את הקניין
אבל אמרו חכמים - שמי שמבטל - חוזר בו- לאחר נתינת מעות הוא מקבל 'מי שפרע'.
שאלה על פרשת תזריע..מבקש אמונה
זכור לי שכתוב שאין אדם נתפס על צערו.
מה שהבנתי זה, שלא נענשים על דברים שנעשו מתוך צער...
אבל בפרשה כתוב שאשה אחרי לידה צריכה להביא קרבן. ולמה?
כי בשעת צער היא נדרה שלא תהיה יותר עם בעלה. ולכן היא צריכה לכפר על זה..
איך זה מסתדר? תודה לעונים 
קרבן יולדת בא לטהרה ולא כעונשהדרכה
הטעם שהבאת הוא דרושי ולכן אין להקשות ממנו ועליו.
זה גם תשובה.. אבלמבקש אמונה
דרש זה גם אמת... למה לא לשאול עליו שאלות?
נראה לי כי סיבת הצער היא עונש.קן ציפור
האשה נענשה "בצער תלדי בנים"
מקור החטא בצער הזה הוא חלק מהחטא הראשון, הוא הפיספוס שנוצר בחטא ההוא והחטאת באה גם בגלל החטא הזה.
(ככה שמעתי)
אה יפה...
מבקש אמונה
נראה לי שגם מה שנובע מצער צריך כפרה ותיקון..אדם כל שהוא
היא לא נענשת, היא מביאה קרבן לכפרה.
[זה ביחס לדרש, נראה לי שהפשט הוא כמו ש@הדרכה כתב].
זכר במעומעם- אנסה לחפש מקוראניוהוא
לצער שאדם אומר שהוא מתכוון לתמיד ולא רק בגלל הצער
יולדת דומה לצער הדני
מעניין מאד... מקווה שתמצאמבקש אמונה
אופס....אניוהוא
חיפשתי אתמול בלילה קצת ולא מצאתי.אניוהוא
בסדר, לא התכוונתי להלחיץ אותך סליחה
מבקש אמונהאחרונה
חשבתי על נקודה מעניינת אשמח לשמוע מה אתם אומריםאניייי
שהנסיעה לפולין על מנת ללמוד על ההסטוריה של העם היהודי ועל ההשלכות של השואה על חיינו היום והתפתחות המדינה וכו.. קצת מזכירה לי את החזרה למצרים שהרי שם נולדנו כעם ומשם הכל התחיל.. אבל למצרים אסור לחזור (תקנו אותי אם אני טועה)..
השאלה היא האם זה אותו דבר לגבי פולין וגם לפולין אסור?
פשוט ההקבלה הזאת ממש מציקה לי..
או שאולי אסור לנסוע לפולין מסיבות אחרות בכלל? (אשמח שתפרטו) הרי רוב האולפנות והישיבות היותר חזקות לא נוסעות..
או שזה כן כדאי לנסוע וללמוד? (אני יודעת בוודאות שיש רבנים שאומרים שזה מותר, גם לכתחילה)
אז..מה אתם אומרים?
תודה רבה! תזכו למצוות
לא לנסועסמיילי...
רק לקברי צדיקים (בהיתר השדי חמד)
או לשלוש המקומות שפרט הרמב"ם.
מעבר לזה קיים איסור
דווקא אחד ההיתרים בנסיעה לפולין זה בגלל העניין שנוסעים לקבריאניייי
לקברי צדיקים של קדושי השואה ורבנים אחרים שקבורים בפולין...
אבל בכל מקרה השאלה העיקרית שלי היא על ההקבלה למצרים...
לכאו'אי"נ
איסור החזרה למצרים נלמד מפסוק איסור היציאה מא"י לשאר ארצות לכאו' דרבנן (אולי ביטול עשה של ישיבת א"י)
ההשוואה למצריים מעניינת אבל לא אותו דבר...
בכל אופן כמש"כ יש המתירים ויש שאוסרים אני אישית הייתי, ואני לא יודע אם הייתי יוצא היום אם כי זו לא עמדה הלכתית אלא הרגשה
לא נכוןdavid7031
רמב"ם מלכים ומלחמות ה ז
ומותר לשכון בכל העולם חוץ מארץ מצרים מן הים הגדול ועד המערב ארבע מאות פרסה על ארבע מאות פרסה כנגד ארץ כוש וכנגד המדבר הכל אסור להתישב בה בשלשה מקומות הזהירה תורה שלא לשוב למצרים שנאמר לא תוסיפין לשוב בדרך הזה עוד לא תוסיף עוד לראותה לא תוסיפו לראותם עוד עד עולם ואלכסנדריאה בכלל האיסור.
הנסיעה לקברי צדיקים תהיה מותרתסמיילי...
אם רק נוסע לקברי צדיקים בלי לטייל.
ברגע שמטייל נמצא שיצא גם לטייל.
תמיד טוב לנסועשפיפול
יש הרבה מאוד מקומות אחרים.
נגיד אני מאוד אהבתי את דרום מערב הולנד, את החופים הקסומים של הים הצפוני.
בקיצור לנסוע ולנסוע
לא להשאר
גם אם היה מותר לנסוע למצריםסמיילי...
וזה אסור יש איסור מצד פיקוח נפש
אסור.הדרכה
מזכרון- איסור מצרים אינו בטיול אלא במגורים.העני ממעש
היום אם בקולו מתשמעוחתול מיאו
בזמן האחרון אני שואל את עצמי מה צריך לקרות כדי שהמשיח יבוא.
1.בגמרא כתוב שאם בני ישראל חוזרים בתשובה מיד נגאלים אך נשאלת השאלה איזה תשובה בני ישראל צריכים לעשות? 2. לשון הפסוק היום!! אם בקולו תשמעו. ולא נאמר היום אם תקיימו מצוות או היום אם תשובו לבתשובה. אז מהו אותו קול שבני ישראל צריכים לשמוע? יש מקום בילקוט שמועני שאומר שאם לבני ישראל יש רק צפייה לגאולה מיד נגאלים.
לפי הבנתי הסיבה היחידה שהמשיח עוד לא בא לא בגלל חוסר מצוות שהרי כל בני ישראל מלאים מצוות כרימון. הסיבה שהגאולה מתעכבת זה בגלל שקשה לנו להבין שיבוא יום נתעורר בבוקר ונגלה שנגאלנו רק אם בני ישראל יבינו שיבוא יום ונגאל. אז שום דבר כבר לא יעכב את הגאולה ואם אין עיכוב מיד בני ישראל נגאלים.
וכך יש לפרש את הפסוק היום!! אם תשמעו בקול השופר שמכריז על הגאולה.
גם אתם מרגישים שהלימוד שלכם מבולגן? לא שלם.. חלקי וכו''yagel
או שסתם אני מוזר....
כולםקמנו ונתעודד
בס"ד
זה משתפר עם הזמן
אתה לא מוזר..מעוף
פעם יותר היום יותר קל לי ואני יותר שיטתי..
יש דברים שיכולים לעזור..אדם כל שהוא
1. לא לדלג שלבים בסוגיא. למשל, לא לדלג לתפוס לפני שמהלך הסוגיא בגמרא ברור.
2. לבודד את הנקודות שלא ברורות. להגדיר לעצמך מה הבנת, ומה הנקודה שלא הבנת/שחסרה לך.
לא לימוד גמרא מפוזר הלימודי אמונה הפירושים לפרשת שבוע וכדן'yagel
אתה מנסה ללמוד את זה בצורה מסודרת?אדם כל שהוא
אם שמעת וורט חסידי לפרשת לפרשת צו...אדם כל שהואאחרונה
דיוקי פשט בפרשת שמיני, רעיון של הרש"ר הירש לתזריע מצורע, ושיעור אמונה ליום העצמאות - אין מה להתפלא שהם לא משתלבים לך ביחד למבנה מסודר..
גם אם כל דבר טוב בפני עצמו, ואפילו כולם ביחד, ואולי אפילו תוכל למצוא איזה שהם קישורים ביניהם, אבל אין מה לצפות למבנה מסודר שיצא מזה.
אם אתה מנסה ללמוד בצורה מסודרת (למשל, פרשת שבוע עם רש"י, סדרת שיעורים באמונה, ספר אמוני על הסדר, להקיף נושא), ובכל זאת אתה מרגיש שזה מבולגן, כדאי שתמקד יותר מה ניסית, ואיפה אתה מרגיש את הבעיה.
הר'מ שלי בשיעור א' היה אומר וחוזר ואומראניוהוא
-.ככה הלימוד פחות מבולגן
ספירת העומר..שנזכה לשמוח
אני משתדלת לא לשמוע שירים בספירת העומר וזה בעקבות תהליך או משהו שקיבלתי על עצמי להשתדל להתחזק בו בלי נדר כשבעבר הייתי כן שומעת..
בחזרה לעניין, שאר המשפחה שלי לא מקפידה ולעיתים הם שמים מוזיקה בקולי קולות בבית, או אחי ששומע שירים בבוקסה וגם כשאני מעירה לו ומבקשת שינמיך או אומרת לו שאסור לשמוע, הוא לא מוכן להקשיב ועדיין משמיע את השירים (גם שירים משמחים) בקולי קולות ולא מתייחס..
השאלה שלי היא מה עליי לעשות? יש שירים שאני אוהבת ולפעמים הוא שם אותם, אז לפעמים זה גורם לשיר וסוג של "הנאה" בשמיעת מוזיקה שמחה.. איך עליי להתייחס לכך?
נ.ב- שאלה נוספת שלא קשורה, האם בערב שבת כששרים "שלום עליכם", מותר לי לשיר יחד עם אבא גם כאשר גיסי נמצא או שאסור? שאלה שעולה לי כל פעם כשהם מגיעים שבת..
הנושא העיקרי שלו הוא דווקא האדם הפשוט..אדם כל שהוא
ואחת האפשרויות שהוא מציג היא לבחור רב וללכת בצורה קבועה ע"פ פסקיו.
את האפשרות לבחור פסיקות ע"פ רצונו של האדם הוא שולל במפורש, ע"פ דברי הרא"ש והרמ"א.
ראה את הסיכום השימושי שבסוף המאמר, (אות ח').
למה להגיד שהקב"ה יכול לברוא עוד הקב"ה, סותר את זהמוטיבציה
שהקב"ה הוא כל יכול?
לא אוהבת התפלספויות כאלה, אבל תוהה אם לא הבנתי את הרמב"ם או מה.
פרדוקס... אבל לא באמת!!סתם 1...
ו"אין חיסרון ביוצר בכך שאינו יכול לעשות את הנמנע [...] ולא נייחס לאל יתעלה חוסר אונים מכיוון שאין הוא יכול להפוך את עצמותו לגוף או לברוא את מי שהוא כמותו".
הטעות שמתוכה נובע הפרדוקס היא שהקנה מידה שלפיו בוחנים את האל הוא ההיגיון האנושי המוגבל.
זאת אומרת שזה פשוט הבל מכיוון שהשאלה כלל לא מתחילה מכיוון שאנחנו לא יכולים להכיל את מושכ האינסוף והבלתי מוגבל בשכלנו האנושי המוגבל...
אפשר מקור לרמב"ם?לך דומיה תהילה
אבל מדעתי נראה לי שמובן על פי דבריו בתחילת יסודי התורה.
נתון ש:
א. הקב"ה כל יכול.
ב. מציאות כל בריאה תלויה בקב"ה.
אם כן:
קב"ה "נברא" תלוי בקב"ה "הבורא".
ואם שניהם זהים זה לזה,
יוצא שגם הראשון משועבד.
לכן:
לא ייתכנו שני אלוקים זהים מקבילים.
אם זה בהקשר של אריסטו, בהשתלשלות של המלאכים
והשכל הפועל וכו', יש על זה גם הרחבה בכוזרי במאמר
ד, כה.
על פי אריסטו נתון:
א. יש אלוקים אחד.
ב. האחד מוליד זהה לו.
ג. העולם מורכב מהפכים.
אם כן, סתירה בין נתונים ב ו-ג.
פיתרון:
המודעות של האלוקים לעצמו מולידה אל זהה,
ולאל השני יש מודעות ביחס לעצמו ולמקורו,
והוא מוליד מלאך שמוליד מלאך זהה ומלאך יותר נמוך,
וכו' וכו' וכו'.
מכל מקום, יוצא שלפי אריסטו הקב"ה לא יכול לברוא באופן ישיר יש מאין, אלא יש השתלשלות מאורעות שאין לו שליטה עליהן והבריאה נעשית מעצמה. יש כאן הגבלה של הקב"ה. איך אריסטו מתרץ את זה? הוא לא מתרץ ובאמת לשיטתו אין לו בחירה וידיעה... (יש על זה עוד קושיות, אבל זה רק בקשר להגבלה של הקב"ה. תירוץ חלופי לאריסטו יש במהר"ל, נצח ישראל, ג).
מקווה שכיוונתי. ![]()
מוכרת לי השאלה הזו...מאיר.
זה כמעט כמו שאלת האבן ויכולת ההרמה או האם האל יכול לברוא אלכסון קטן יותר מהצלע שלידו
גם לי הזכיר את שאלת האבן
פסידונית
מסיבה פשוטהחמש דקות
את המנגנון של בריאה שאל שיוצר אל שיוצר אל שיוצר אל חייב להיות מישהו מבחוץ בקבע את המנגנון הזה והוא לא בתוך המנגנון הזה..
אסור לעשות חקירות בכלל!סמיילי...
אם עולה מחשבות של פילוספיה וחקירה בהקב"ה יש לדחות ולהאמין בפשיטות ותמימות וכבר כתב רבי נחמן מברסלב בשיחון הר"ן מ "בְּעִנְיַן סִפְרֵי הַמְחַקְּרִים
מְבאָר כְּבָר אֶצְלֵנוּ כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁאָסוּר לַעֲסֹק בָּהֶם וְצָרִיךְ לְהַרְחִיק מְאד לִבְלִי לִלְמד אוֹתָם וְלִבְלִי לְהַבִּיט בָּהֶם כְּלָל
אֲפִילּוּ בְּסִפְרֵי חֲקִירוֹת שֶׁל גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל
כִּי הוּא. אִסּוּר גָּדוֹל מְאד לִלְמד אוֹתָם
[וּכְבָר מְבאָר בְּכַמָּה סְפָרִים גּדֶל הָאִסּוּר לִלְמד בָּהֶם
כִּי לא בְּאֵלֶּה חֵלֶק יַעֲקב, כִּי אֵין לָנוּ שַׁיָּכוּת בָּהֶם
כִּי אָנוּ מַאֲמִינִים בּוֹ יִתְבָּרַךְ בֶּאֱמוּנָה לְבַד בְּלִי שׁוּם חֲקִירָה
כִּי הוּא יִתְבָּרַךְ בָּרָא אֶת הָעוֹלָם כֻּלּוֹ וּמְקַיֵּם אֶת עוֹלָמוֹ וְעָתִיד לְחַדֵּשׁ אֶת עוֹלָמוֹ וְכוּ'
וְדֶרֶךְ אֵלּוּ הַסְּפָרִים לְהַקְשׁוֹת קֻשְׁיוֹת שֶׁנִּרְאִין כְּקֻשְׁיוֹת גְּדוֹלוֹת וְהַתֵּרוּץ חָלוּשׁ מְאד
וּמִי שֶׁרוֹצֶה לַחֲקר יוֹתֵר וּלְהַקְשׁוֹת עַל הַתֵּרוּץ
יָכוֹל לְהַקְשׁוֹת וְלא יוֹעִיל לוֹ הַתֵּרוּץ
עַל כֵּן אָסוּר לְעַיֵּן בָּהֶם כְּלָל
וּבֶאֱמֶת כָּל הַקֻּשְׁיוֹת שֶׁלָּהֶם אֵינָם כְּלוּם
וְהֵם כֻּלָּם הֶבֶל וְרַעֲיוֹן רוּחַ..."
ואז איך תדע אם זה נכון?פסידונית
תמימות ופשטיות שאין עוד מלבד, הכול רק מה' אחדסמיילי...
אז ישו הלך על המים. ובן האל. אתה צריך לקבל את זה אסור לחקור.חמש דקות
לא. צריך לקבל מה שצדיקים אמרו ולא לחקור. לא רשעים.סמיילי...
כמה שרבי נחמן היה גדול הדורות,לך דומיה תהילה
לא בכל דבר חייבת להיות הלכה כמותו.
ולא ירדתי לסוף דעתו בזה.
חוץ מזה שמורה נבוכים באמת לא מתאים לכל אחד, כמו שהרמב"ם כבר אמר.
מי אמר בכלל שהוא גדול הדורות?! היו הרבה גדולים ממנולישועתך קיויתי
היו הרבה גדולי דורות.לך דומיה תהילה
לא אמרתי שהוא היחיד.
"גדול הדורות" זה אדם יחיד. אולי התכוונת ל"אחד מגדולי הדורות"לישועתך קיויתי
אתה נתפס לקטנות.לך דומיה תהילה
איך הרב אמנון יצחק אומר- לא, וזוהי יכולתו.דניאל אא
תשובהחן הכתב
כשאנו עוסקים בשאלה מי זה ה' , זה אומר התגלות ה' לנו, ולא עצם ה' , ואי אפשר להתיימר לנסות להבין את עצם ה' בשכלנו אם הוא מעל השכל, זה כמו להסתכל ישר על השמש בלי להסתנוור, או כמו לשאול מה היה חמש דקות לפני שנוצר הזמן, אנו יכולים להיפגש עם ה' , בכלים שאנו יכולים לקלוט ולא בכלים שאין לנו, זה כמו לשאול האם ה' זכר או נקבה או גם וגם או לא ולא או גם לא וגם כן באותו זמן.... ועוד אלף התפלספויות כמו שהאם ה' יודע לברוא אבן שהוא לא יכול להרים, האם ה' יכול להיות נברא האם הוא יכול לברוא לו אבא ואז הוא גם לא יהיה בורא ואז יוצא שאין מציאות כי הוא בעצם לא יצר אותנו למפרע וגם זה יכול להיות כי הוא יכול הכול...
כמו כן שאלות מעין אלו לא נותנים שום מענה של שום צורך, כי אם אני אפתור את השאלה הזאת , אז מה ? אני אהיה יותר טוב? אני אתחיל להאמין בה'? אני אתחיל לשמור תורה ומצוות?
כל התועלת זה להיפגש עם ה' ואז יש פה כוונה מה התכלית שלי בעולם מה המשמעות שיש לתורה ולמצוות מה ה' רוצה ממני? מה התפקיד שלי מה הזהות שלי. מה זה הנשמה שלי שאלות של משמעות וכוונה. ולא סתם כי אני סקרן.... ה' לא זכר ולא נקבה כי זה לא שייך לייחס לו משהו, אלא שה' מתגלה כמשפיע אז הזכרות מופיעה בעולם ואם כמקבל אז הנקבות מופיעה בעולם.
אבל כפי שאמרתי, בעצם ה' , זה מעל כל המושגים והמילים והחושים שאנו מכירים, מעל יכולת השגתנו כי המוגבל יכול לדבר רק עם מושגים מגבילים עצם החיתוך של המילים זה כבר הגבלה.... ולכן צריך לדבר על התגלות ה' אלי שרק אז יש לי יחס אל האלוקות. הופעות של ה'.
בברכה חן חברים מקשיבים
שאלה שעלתה לאמא שלי בשבת, אולי מישהו יוכל לענות.שיח סוד
(עם כל הניסים שלו וכו' , אבל לעניינינו... )
מה היה איתו בפסח?
פשוט לא הכינו?
מכרו?
או שזה לא היה חמץ?
הוא לא היה חמץברגוע
החמץ במקדש היה רק שתי הלחם וחלק מהחלות בקרבן תודהצריך עיון
בנוסף לכך שלחם הפנים הוא מצה,הדרכה
נכון, אבל את לחם הפנים גם אוכליםצריך עיון
אז למה לא מקריהים תודה??yagel
כי אוכלים את החלות אח"כ, עדיין יש איסור הנאהצריך עיון
וגם לא כל כך פשוט שלחמי תודה הם קדושיםdavid7031אחרונה
משהו יודע אם לפי הדעות שאוסרות שמיעת שירים בספירת העומר:לב סדוק
מותר לשמוע שירים בראש חודש?
והלל עם כלי נגינה- מותר?
אמרו לי שהרב מזוז מתיר לשמוע בראש חודשמבקש אמונה
וגם ביום שישי אחרי חצות..
ראיתי שהרב יעקב אריאל והרב אליעזר מלמד אומרים שגם בר"ח אסורברגועאחרונה
מישהו יודע מה המקור של הקטע?אנונימי (פותח)
מסילת ישרים/אורחות צדיקים אולי...נער גבעות מצוי
מסלש זה לאקמנו ונתעודד
זה קטע שלם? הוא נשמע לי סלט של כמה מקורותנפש חיה.
אולי הרבי מפיסצנא?קמנו ונתעודד
הגיוני!נער גבעות מצוי
///אנונימי (3)
וכמו שאמר הרב הקדוש מאבריץ' זי''ע: יהודי שאינו מאמין שהקדוש ברוך הוא הוא השוכן אתם בתוך טמאותם, גם הוא לאפיקורוס יחשב. ומרן הקדוש מקוברין זי''ע אמר: מי שאינו מסגל לעמד בתפלה לפניו יתברך אפלו אחרי שנכשל בעברה חמורה שבחמורות ולשפך שיחו כבן המתחטא על אביו ועושה לו רצונו, עדין לא דרך אפלו על מפתן החסידות. ואחר כך הוסיף, על מפתן היהדות, כי מפתן היהדות והחסידות הוא לדעת, שבין כך ובין כך קרויין בנים.
חוג שחיה בספירת העומר ( התקופה הנוכחית )חתולה פרסית
אין שום סיבה שיהיה אסורכבר לא ישיבישעראחרונה
מה דעתכם על שרשור עם קישורים לאתרים תורניים?קראנץ שוקולד
נגיד כמו הדף היומי, דעת, ממרא וכו' לשימוש הפורום?
רעיון מצויןעוגי פלצת
קראנץ שוקולדאחרונה
מוסיף
אתר שיעורים של כולל כרמי צור בנושא הר הבית והמקדש
http://www.tora.co.il/shiurim/malin_bakodesh.htm
מכון הלכה ברורה
http://www.halachabrura.org/alephlink.htm
תורת אמת
http://toratemetfreeware.com/index.html
דעת
http://www.daat.ac.il/daat/sifrut/yesod.htm
ציר זמן יהודי
הרב יוסף וויצן:ברגועאחרונה
ימי הספירה הינם ימים שיסודם ימים שמחים ועליונים. מתאים שנביע את הימים האלו ברגשות של שמחה וקרבת ה' שעלינו. אולם במשך הדורות בדורות רבים התברר שלא עמדנו בדרישות הגדולות שיש בימים אלו. היו ימים אלו ימים שמתו בהם תלמידי רבי עקיבא על כך שלא נהגו כבוד זה בזה. במקום להכין עצמם למתן תורה הם גרמו שהתורה לא תוכל להתקיים בנו. אם היו זוכים היינו נהנים מתורתם העשירה של תלמידי רבי עקיבא. אולם לא זכינו. כך גם בהמשך בזמן הגלות היו צרות רבות שנפלו דווקא בימים גדולים אלו. מסעות הצלב ומאורעות ת"ח-ת"ט. זהו סימן משמים שהתורה לא נמצאית בנו כפי הראוי. מידת הרחמים נהפכה לנו בימים אלו למידת הדין. משום שבימים אלו מידת הדין מתוחה אנו מדגישים עבודת ה' מתוך יראה ולא מתוך שמחה והתפרצות. במיוחד הדברים נכונים לגבי ההתעסקות שלנו בחיים הרגילים שלנו. אנו לא רוצים להסיח דעתנו מהיראה בימים אלו לכן אנו לא שוקעים בחיי הרשות ולא בשמחה יתרה. זהו הנוהג שלא לשמוע שירים שיש בהם זרימת חיים טבעית פורצת ושמחה. זאת נעשה רק לאחר חג השבועות מתוך קבלת התורה. אז נהיה בטוחים שנפנה את כוחותינו בדרך שלא מעוררת את מידת היראה עלינו. ל"ג בעומר הוא יום של מהפך. מימים שבהם לא הצלחנו והיה מיעוט של אור בל"ג בעומר התגברנו ואור התורה שהתגלה על ידי רבי שמעון בר יוחאי מעודד אותנו וקורא לנו לחזור לצהלת החיים והכנה לימי מתן תורה מתוך אהבה ושמחה.
אסור לשמועמ מוזיקה כל השנהasd100
מה אני עונה לו?אנונימי (פותח)
דוגרי, אני מרגיש כל כך צבוע. רקוב מהשורש. לפני רגע הייתי בבית עשיתי את העבירה הכי חמורה בתורה ועכשיו אני לומד גמרא בבית כנסת כמו איזה בחור צדיק. לא צביעות? זה אפילו יותר מצביעות. זה גועל נפל.
וכן, אני חושב שכולנו צבועים. כי גם אתה, הבחור ישיבה הזה שעכשיו מתנועע לו בתפילת ערבית לפני רגע עשית את העבירה הכי חמורה בתורה. איך אתה מסוגל בכלל לחשוב על יהדות? על תורה? על ה'? אתה רחוק מה' כמרחק מזרח ממערב!
מה עונים למי שאומר לי את זה?
ברור שלא אמרת את זהשפיפול
כי אתה מערבב בין קבלה להלכה, בין מקורות לגוזמאות , בין עובדות להזיות.
אין לך שום מושג על מה אתה מדבר.
מישו אולי מכיר ספר טוב שמברר את עניין התכלת בציצית?תכלית הכוסף
איזה ענין?קמנו ונתעודד
בס"ד
נושא קצת רחב...
מברר את העניין,למה כן/לא צריך לשים...תכלית הכוסף
מה הסברות לשים בימינו,מה הסברות לא לשים...
איזה סוגים יש וכו'...
יש ספר של הרב בורשטיין "התכלת"ארגוב
שכוייח.תודה רבה!תכלית הכוסף
אתה יודע איפה אפשר להשיג אותו?תכלית הכוסף
אני ראיתי את זה בבית כנסת שליארגוב
ובאינטרנט יש הרבה שיעורים למאמרים שלו בנושא
אחלה.תודה רבה לך!!!תכלית הכוסף
מי שלובש תכלת עובר על דברי חכמיםשפיפול
מי שפוסק הלכה מהרמ"א עובר על דברי חכמיםקמנו ונתעודד
בס"ד
של הרמ"א בעצמו.
אם המשנה ברורה לא חלק אז פוסקים לפי הרמ"אסמיילי...
והרב מרדכי אליהו אם אני לא טועה פסק לא ללכת עם תכלתסמיילי...
יש איזה סיפורצריך עיון
נראה לי שהרב בורשטיין כתב על זה פעם
הרב שמואל אליהו אמר לי אישית שמי ששם תכלת "תבוא עליו ברכה"י.
מי שלובש תכלת מקיים את ציווי התורה. הרמ"א מדבר על החוטיםי.
הלבנים שהרמב"ם סובר שצריכים להיות בצבע הבגד ,והרמ"א כותב שגם אם הבגד צבעוני , יעשה אותם לבנים. אבל ברור שהוא לא דיבר על חוט התכלת. זה גם מפורש בחזון איש הלכות ציצית.
אתה לא עיקביאניוהוא
אאלט- ביחס לבגד צבעוני.העני ממעש
אני אסביר לך למרות שזה מסובךשפיפול
ישנו תהליך של הכנת צבע שנקרא כחול פרוסי.
זה גם הכינוי של גז קטלני שידוע גם כציקלון ב'
היה איזה אדמו"ר שלקח דיונון , שהוא לא חילזון ולא כלום, וייצר ממנו צבע כחול באמצעות "כחול פרוסי" . התהליך לא מיוחד דווקא להפרשות של הדיונון.
זה החלק הראשון.
עד כאן מובן?
שקר מתחילה ועד סוףקמנו ונתעודד
בס"ד
אמנם יש קשר כימי בין התכלת של האיזביצער לציקלון בה, אבל זה מסתיים בקשר.
"היה איזה אדמו"ר" - מדובר באחד מגדולי ישראל שמספיק לציין את ההסכמות הנלהבות של כל חכמי אותו הדור ל"סדרי טהרות" שכתב בגילאי העשרה.
"לקח דיונון, שהוא לא חילזון ולא כלום" - מה זה חילזון? מה שהחליטו "מחדשי השפה העברית"?
"התהליך לא מיוחד דווקא להפרשות של דיונון" - האמת היחידה פה. אמנם הטעו אותו בנקודה זו ואילו היה יודע היה ממשיך לחקור ואולי מוצא כבר אז את הארגמון.
"עבר על דברי השו"ע (פתילות בצבע הטלית)" - ברור שדבריו הם רק כשליכא תכלת.
"עבר שוב על דברי השו"ע (ליכא תכלת)" - השו"ע תיאר מצב. אין שום פסק הלכה בכך שבזמנו לא היה תכלת.
"עבר על דברי הרמ"א והבה"ט (פתילים לבנים)" - ברור שדבריהם הם רק כשליכא תכלת כנ"ל. חוץ מזה שאני לא יודע איך אתה רוצה להעביר אותו אבי-תרי השו"ע והרמ"א שחלוקים.
והסוף שאני לא מוכן אפילו לצטט זילות כזו בגדולי ישראל - אדמו"ר האיזביצער זי"ע נלב"ע כמעט חמישים שנה קודם השואה, כך שאינני יודע מנין לך הבל שכזה.
למה ללכת כל כך רחוקetamary
אמנם אנשי ביקורת המקרא חכמים וגדולים ונבונים וצודקים בכל העניינים, אבל ספק אם צריך להגיע עד הוד מעלתם וקדושת מדרגתם כדי להבין דבר שכזה.
אני מסתפק ברש"י פרשת בהעלותך, שנלמדת לא באוניברסטאות הגדולות והנישאות אלא בבתי ספר ממלכתיים בכיתה ד'
אומר רש"י בפסוק (ג) ויעש כן אהרן. להגיד שבחו של (ה) אהרן שלא שנה (ספרי ס):
וכאן יש קושיה עצומה, אלא מה צודק רש"י כיוון שידע שיבואו אנשים וישנו ויחליפו וימציאו אזי בא המקרא ובאו המדרשים לשבח את אהרן שעשה כפי שנאמר לו דייקא.
וגם אני הלוואי שאזכה להיות מתלמידיו של אהרן, לא אחליף תמנון בחילזון ולא סרדין בקרפיון ובזכות זה יבוא במהרה גואלה לציון, אמן.
טוווב....נחמיה17
המ...
אנשי בקורת המקרא שבאוניברסיטה.
טועים ותועים. וברוך הוא שהבדלני מהם.
מה שאני מדבר עליו באמרי "ביקרות המקרא" מלא באפיקורסות וכפירה.
לא משנה.
שינוי- חס ושלום!
תכלת הוא פחות שינוי ממה שאנו נוהגים כיום, בלית ברירה, להטיל רק פתילי לבן.
התביעה למציאת התכלת היא לא בקשה ורצון לשינוי חו"ח. היא נסיון להחזיר עטרה ליושנה.
ולעשות את מצות/מצוות התורה כאשר נצטונו.
אלא מה?
שהשאלה היא אם זה באמת זה או שינוי חס ושלום.
טוב.
אכן הבאת צד שמסביר קצת על הצד שזה לא התכלת למה עדיף להמנע מלהטילו.
כל טוב.
בדרך כללvlad
מי שמשתמש בביטוי אפיקורסיות וכפירה מעיד על עצמו שהוא נבער ומלא באמונות טפלות.
זה לגמרי נכון אם מייחסים כאלו תכונות לאנשי ביקורת המקרא, אני למדתי את זה באוניברסיטה.
לא מספיק לטעמי , אבל די בכדי לקבוע שתחום ביקורת המקרא הוא מדע רוחני אמיתי שמנסה לספק לנו כיהודים ןישראלים , כלים ראויים להתחבר עם מורשת אבותינו.
אה ידועתכלית הכוסף
ידוע ש@שפיפול הוא גדוייל וענק וצדיק וכולם כאלה קטנים לידו.מותר לו לזלזל במי שהוא רוצה גם אם מדובר בגדול עולם.
החלזון הוא ארדמון קהה קוצים ולא הדיונון של רדזין.י.
זה ודאיקמנו ונתעודד
בס"ד
אבל יש מי שנוח לו להציג את הזיהוי השגוי הראשון כדי לרמוז שגם השני מפוקפק.
כנראה שזה גם לא נכוןetamary
מה שהסביר לי מומחה לבעלי חיים בים התיכון שישנו חילזון דומה, שהוא קטן הרבה יותר שנקרא ארגמונית אדומת פה והוא מצוי עד היום בחופי עכו והוא ככל הנראה חילזון התכלת העיקרי.
הדבר ידוע והייתה כוונה של כמה חסידים לפנות לדייגים בקישון לדוג כמה אלפי חלזונות כאלו, אבל העניין נפל בגלל שזו חיה מוגנת ואסור לצוד אותה.
לא נכון. אדומת הפה מתאימה יותר להפיק ארגמן (צבע אדום)י.
כיוון שיש בה יותר ברום ופחות צבען כחול. בערמות החלזונות שמצאו, אדומת הפה וחד קוצים היו בערמות יחד, כי מהם הפיקו ארגמן, ואילו ארגמון קהה קוצים הוא בערמות נפרדות, כי ממנו הפיקו תכלת.
שוב, זה ברור, כי באדומת הפה אין כמעט צבען כחול. עם כל הכבוד למי שהסביר לך, ישבו על זה גדולי המומחים כבר. בכל מקרה כיוון שהצבען הכחול בשנייהם זהה, כאשר מבודדים אותו נראה ששניהם, (גם קהה קוצים שממנו מפיקים היום תכלת, וגם אדומת הפה יהיו כשרים. כך כותב הרב מורגנשטרן שליט"א(ת"ח חשוב).
ומה עם החלק השני?etamary
יש ספר טוב שנקרא "משיכיר". יש בו מאמרים מצויינים בעד.י.
וגם מאמרים (שאני לא מסכים איתם כלל) נגד.
אצל אנשי זילברמן ברובע היהודי וודאי אפשר להשיג, ויתכן שגם קיים בחנויות הספרים. שווה ממש.
אני השתכנעתי חד משמעית שארגמון קהה קוצים הוא חלזון התכלת. ידוע בספרות הטבע שיצאה בזמן חז"ל שבחלזון
הזה צבעו תכלת, וגם סגול. נמצאו מליוני קונכיות באזור צור (שבו חז"ל אומרים לנו שייצרו את התכלת). הוא דומה מאד בהרכב הכימי שלו ל"אינדיגו" שה"ערוך" כותב לנו שהוא "קלא אילן".
רואים בגמרא שהשתמשו באותו תכלת גם לציצית וגם לצורכי חול. וחז"ל לא הזהירו אותנו מחלזון פסול , אלא רק מקלא אילן שהוא סוג צמח "אינדיגו". לכן, כדי להגיד שזה לא החלזון צריך לומר שהיו 2 חלזונות שמפיקים תכלת, ( שזה עצמו דבר נדיר מאד) שהיו באזור צור וצידון, אחד שיש לנו עליו עדויות וממצאים רבים, והוא פסול, וחז"ל לא הזהירו מפניו, ועוד אחד כשר שלא מוזכר בספרי המדע , ואין עליו ממצאים.זה דבר רחוק מאד!
כמו כן, הגמרא במנחות כותבת בדיקות איך לבדוק אם התכלת בא מהחלזון הכשר , והתכלת מהארגמן עמד בבדיקות. זה אומר שהוא התכלת הנכון.

