הזמנה לכל באי הפורום וכלל ישראל להדלקה המרכזיתבן ציון גגולה
בבית חב"ד בשער יפו של המחנה הצבאי צריפיןבן ציון גגולה
ב"ה
בית משיח גגולה מזמין את הציבור הכללי
להדלקה בצריפין
הציבור היקר -אוהב ארץ ישראל
וצבא ההגנה לישראל היקרים
הפעם אתם מוזמנים לשמח את
חיילי צה"ל ותושבי המרכז עם השמחה
המיוחדת שלכם
ארגון חב"ד מנהל קשר עם ראשי המדינות
בעולם ומשפיע על רוב יושבי כדור הארץ
אתם מוזמנים לבצע הדלקת מנורת חנוכה
בבית חב"ד צריפין הממוקמם בשער
יפו באותה כניסה של בית רפואה - אסף הרופא
ההדלקה תתבצע בשקיעת החמה
בימים שני עד חמישי
ניתן לעשות הדלקה יותר מאוחר אם תרצו
הפנייה וההצעה כדי לבטא את
האחדות בעם ישראל
והאור שאתם מביאים לעולם
בן ציון גגולה - שליח הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
שליט"א למחנה הצבאי צריפין
0523222083
תמונות שלנו:
ניתן לראותם בעמוד האחרון בעלון
http://www.chabad.info/#!g=1&url=article&id=70190
לידע כללי
בזמן חג החנוכה מדליקים ראשי מדינות ברחבי
העולם את המנורה עם שלוחי הרבי
הרעיון הוא להבליט את האור שכל אחד תורם
למען האנושות
תמונות בעולם ובארץ לדוגמא:
מגדל אייפל בצרפת
http://www.chabad.info/#!g=1&url=article&id=73308
בבית הלבן - ארה"ב
http://www.chabad.info/#!g=1&url=article&id=33873
תל אביב - דיזינגוף
http://www.chabad.info/#!g=1&url=article&id=73280
שיהיה לכם חג חנוכה שמח ושנזכה לגאולה האמיתית והשלמה
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
פירסום - ננעל אך לא נמחק.אוהבת את אבאאחרונה
האם לפי דעתכם~א.ל
אין מוסר בלי אמונה?
כלומר האם אדם יכול להיות מוסרי
אם הוא לא מאמין?
הודעה למתכתבי השירשור:אוהבת את אבא
לא קראתי את כל הדיון, ואני בטוחה שאם אקרא הייתי מגיבה לעניין וסוגרת את זה יפה.
אך בשל התנהגות ודיבור לא מוסרי, מקניט, מלכלך ומזלזל - הוא ננעל.
ננעל.
כמה שאלות...מוריה.ר =)
בעצם 2 שאלות...
אהלן חבר'ה! 
התעוררו אצלי בזמן האחרון 2 שאלות והבנתי שזה המקום לחלוק אותן...
אז ככה,
1. "קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף"....-ממתי יש דבר שקשה להקב"ה?
(איך ניתן להשוות בין 2 דברים שהשווה להם הוא כביכול הקושי של הקב"ה...?)
2. אונן (אדם שמעמדו זה אחד מ-7 קרובי משפחת הנפטר, הזמן מהפטירה ועד לקבורה..) פטור מלברך בשל מצבו,
אולם, מה עם העיקרון:"כשם שמברכים על הטובה כך מברכים על הרעה"?..
2. אונן פטור מכל המצוות האמורות בתורה מ2 סיבות:יהונתן..
א. מכיון שהוא טרוד בכל צרכי המת,קבורה וכו'.
ב. מפני כבוד המת,שזה נראה כאילו אינו מתאבל עליו.
העקרון של "חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה" מתקיים בכך שהוא מברך ברוך דיין האמת. על הרעה עצמה-הוא מברך.
>>אינסוף
1. האמרה הזו באה לומר לנו שהקושי שבדבר זה - הוא של הקב"ה. זה בא להרגיע, כמו "אל תדאג, זה הקושי שלו, הוא דואג לזה, זו העבודה שלו מאז בריאת העולם"
2. טוב ורע זה פירוש של האדם - הברכה באה לעלות לרובד מעל טוב ורע ולהביא לאיזושהיא הכרה של טוב עליון אמיתי ומוחלט גם ב"רעה"..
אבל ממתי יש להקב"ה קושי בדבר כלשהו?מוריה.ר =)
אין מציאות כזו שקשה לה' לעשות דבר מסויים..
לא כן?
ועוד יותר מכך, מי אנחנו שנוכל להשוות ברמת "הקושי" לכאורה של ה'?
ובאופן כללי, הכל זה מאת ה', ה' דואג להכל תמיד ובכל דבר. למה דווקא יש הדגשה במציאת הזיווג?
ובנוגע לדין אונן,
העיסוק של לא לברך, לא מעסיק את האדם( הטרוד בלאו הכי בשעה זו ..) יותר?
הלא אצל אדם ירא שמיים הברכות שגורות בפיו...
העניין שמעתה אינו יכול לברך, מעסיק אותו עוד יותר מאשר לברך כפי שרגיל כבר..
לא?
נכון שלאדם אמור להפריע עצם אי קיום הרכבה/מצווה..יהונתן..
אבל מצוות צריכות כוונה. וכשאדם ל"ע טרוד באיפה אני קובר אותו,לדאוג שמי שצריך להגיע להלוויה, לדבר עם חברא קדישא,המחשבות לא מעכלות את זה שהמת כבר איננו,כל כולו טרוד מחשבתית במת!ולכן אינו יכול להעסיק את מחשבותיו בכוונות מצווה..
תודה..מוריה.ר =)
מאיפה הגיע הפירוש המעניין הזה על "קשה זיווגו..."?מוטיז
נשמע מוזר למדי...
^^^עוגי פלצת
>>אינסוף
הרי עלה קושי: איך באמת קשה לקב"ה משהו?!
אז אם לא באמת קשה לו מה העניין של הביטוי "קשה.. לפני הקב"ה"?
התשובה היא שאמרה זו באה להרגיע ולא לייאש. אנשים בדר"כ מתיחסים למשפט זה כקושי של החיים.
האמת היא שמשפט זה בא להרגיע ולומר לך: יש השגחה פרטית, אין לך מה לדאוג, זו העבודה שלו מאז בריאת העולם. מה שנשאר לך זה לזהות את הטוב בהשתדלות קלה [או כלה..
] ולהתענג על ה'

1. זה ממש לא הפשט.עוגי פלצת
זה בא לבטא את גודל הפלא בכך שהקב"ה מתאים ומפגיש כל אחד ואחת.
פשוט צריך ללמוד את המדרש ממקורו ומהקשרו (ויקרא רבה ח א).
רואים שם גברת רומית אחת ששומעת מר' יוסי בר חלפתא שמאז שהקב"ה בורא את העולם הוא כביכול
מתעסק ב"זיווג זיווגים" - בין גבר לאישה, או בין פלוני לממונו של אלמוני וכן הלאה.
(זה ביטוי אגדי למרכזיות של עניין וערך הזיווג, כמובן שלא שייך הביטוי "קושי", או "עד עכשיו מהו יושב ועושה" כלפי מעלה.)
אותה הגברת מזלזלת בחשיבות העניין הזה, ומראה איך היא יכולה בקלילות להתמודד עם העניין.
בסוף היא נכשלת כישלון צורם.
ניתן לעיין במקור בנוחות כאן, על ההתחלה.
מתי ים סוף נקרע?ב.ש.
כשהמים הגיעו לנחשון לאף.
כך גם לגבינו. אדם שהאף שלו גבוה ייקח הרבה זמן עד שהמים יגיעו לאף ו"הים סוף" שלו יקרע...
^^^ וורט מקסים! מאוד!!!עוגי פלצת
פשט זה לא, כמובן...
הייתי מעיז ואומר שזאת אפילו בדיחה, לא?
מוטיז
הייתי מעיז ואומרב.ש.
שהבדיחה הזו אמיתית יותר מכל תשובה אחרת שיכולה להינתן...
אתה מעז לומר שהחיים הם בדיחה?מוטיז
אבל יפה ונכונה ועמוקה מאין כמוה.עוגי פלצת
אני יענה לשאלה הראשונה בע"המירימי
בקשר לקושי- רעיון שלי: זה דימוי. כמו שאומרים בהגדה של פסח שכביכול לה' יש יד ואצבעות וזה רק דימוי. בקשר לקושי- זה שמעתי בהרצאה של הרב אבנר קוואס: יש שני סוגי זיווגים. סוג ראשון ,ה"קל" - ארבעים יום לפני ההריון יוצאת בת קול ואומרת מי יתחתן עם מי (לא זוכרת בדיוק אבל נראה לי בת פלוני לפלוני.. משהו כזה). סוג שני של זיווג , ה"קשה"-לפי מעשים. זאת אומרת ככל שהבחור/בחורה יותר צדיקה/רשעה ככה יהיה הזיווג שלה. ומה הקושי? לדוגמא, נניח שיוסי 70% צדיק וה' בדק וראה שנחמה גם 70% צדיקה והם מתאימים להתחתן. ה' עשה שהם יפגשו ואז לפתע יוסי עשה מצווה גדולה או עברה חמורה.. עכשיו הם לא מתאימים! וכן הלאה..הבנת את הקושי? ועוד, ייתכן שנחמה מתאימה ליוסי אך היא כבר נשואה... לעיתים ה' במצב כזה מחליט "לסלק" את בעלה של נחמה (שימות) וכך נחמה תיהיה פנויה ליוסי. וזה מעשה מאוד קשה אצל ה' יתברך. כמובן אלו חשבונות מאד עמוקים אצל ה' ואין טעויות אצלו. אך אלו הדברים בפשיטות. בהרצאה הנ"ל של הרב אבנר הוא גם מפרט מתי הזיווג הוא בהחלטת בת קול ומתי הוא לפי המעשים אך לצערי איני זוכרת. אם תרצי לחפש יש לו קלטת ונראה לי גם וידאו של ההרצאה הזו בשם:"זיווג או מזל, גורל או בחירה" מאד יפה וגם מצחיק.. מעניין לשמוע אותו. מקווה שעניתי לך ולא סיבכתי אותך....
תשובה ל-1אני77אחרונה
קושי בשביל הקב"ה הוא התנגדות של החוקים שלו לרצונו-דבר שקורה כאשר אנשים משבשים את הסדרים שבהם העולם נברא, ואז לפעמים מבחינת פתרון הבעיה-פתרון א' ראוי יותר, ומבחינת הדין-פתרון ב' ראוי יותר. אמנם זה לא קושי טכני אבל זה גורם שהקב"ה יצטרך לפעול נגד החוקים שטבע בעצמו בעולם, שבהם הדרך בה יפעל העולם היא גם יעילה וגם צודקת, וכאן הוא צריך באופן מסוים לבטל את אחד מהשנים. (חשוב לדעת, שלמרות כל זה הרמח"ל מסביר במסל"ש שהקב"ה לא מוותר על הצדק אלא שהוא מרכך אותו קצת בצורות שונות שלא יפגעו בו ממש, אבל יאפשרו לעולם להיות יעיל יותר.)
הגמרא שם מדברת לא על זיווג ראשון, אלא על זיווג שני, וזה באמת מובן יותר, כי זה נגד הטבע שהרי בטבע הראשוני-אדם ואשתו אמורים להדבק זה בזה לתמיד, ומכיון שהחוק הופר, יש קושי לכאורה לקב"ה לתקן את המצב, ומה שאומרת שם הגמרא, זה שהקושי הזה גדול כמו הקושי שבקריעת ים סוף-שההפרה הנדרשת של חוקי הטבע (וחוקי טבע יכולים להיות גם חוקים רוחניים) בשביל רצון ה'-היא חזקה בזיווג שני, כמו בקריעת ים סוף.
עד כאן לענ"ד.
קשה או לא, זו הבחירה שלו..אוהבת את אבא
כנראה שהוא דוגל בה.
אין משהו שהוא מוגזם, ואין משהו שהוא ההפך,
כל אחד יעשה כראות עיניו.
כמו שיש מ"פ שחוזר אחת לכמה זמן הבייתה,יהונתן..
וכן סמג"דים בצה"ל,ואלופים, וחלק מאנשי קבע,ורופאים שטסים לחו"ל לעשות ניתוחים בתדירות גבוהה, ואנשי עסקים, וטייסים שבקושי רואים בית, עושים את זה, ומוסרים את גופם ונפשם למען עמ"י, למען מטרה חשובה ונעלה, ובזכותם- יש לנו צבא חזק, רופאים טובים וכו',
כך גם צריך שתהיה בעמ"י מסירות נפש ללימוד תורה, ושיהיו אנשים שינהגו מעבר לממוצע.
לא כל אחד מתאים לזה,כמו שלא כל אחד משרת בסיירת..אבל מי שמתאים- אשריו ואשרי חלקו,ואשרי אשתו.
צריך להעריך אנשים כאלה,ולהבין ולהפנים שהם הם מחזיקים את עמ"י.
מצרף כאן פסקה מעין איה שקשורה:
ד"א הסכת ושמע ישראל, כתתו עצמכם ע"ד תורה, כדר"ל מנין שאין
ד"ת מתקיימים אלא במי שממית עצמו עליה שנא' "זאת התורה אדם כי ימות באהל"
כשם שבקיבוץ הנצרך לישובו של עולם, התכלית של ההנהגה הקיבוצית
היא שיחיו בני אדם יושבי הארץ חיים ממוצעים מסודרים. אמנם כדי שהכלל
יגיע לחיים אמצעים, צריכים אנשים יחידים, עומדים על משמרת עבודת הכלל,
להתנדב בעבודה רבה יוצאת חוץ לגבול האמצעי, כעבודת אנשי החיל שלפעמים
ינדדו שינה מעיניהם ויעמדו הכן על המשמר שעות רבות יותר מהערך הראוי
לחיים ממוצעים. והם מקבלים באהבה את העול הזה, אם בעלי נפש הם, ושמחים
בעבודתם, באשר יודעים הם כי רק בהתנדבם הם להעמיד את מצב חייהם במצב
יוצא מגבול הסבל הממוצע יצליחו את בני אומתם בחיים הממוצעים.
כן השרידים אשר ד' קורא העוסקים בתורה, הם אנשי החיל למשמרת, חומה המה לאומה
הישראלית בכללה, אני חומה של תורה ושדי כמגדלות אלו ת"חי. אם אנשי החיל
יאבו להיות מתנהגים בחייהם בגבול הממוצע, אז תהי' המדינה אבודה ולא תשיג
גם ארחות חיים ממוצעים, כי חמס ושד יתרבה בה וידי צריה תשיג להדפה ולכלותה
מעל פני האדמה.
ע"כ הת"ח אנשי המשמר צריכים להתנדב לעבוד יותר מהמדה הממוצעת, כדי
להביא שלום לעולם, כדי להמשיך יפה את הקיום לאור ישראל וחייו האמיתיים.
ע"כ לא נביט אל חלישות הכח המוכרח כמעט ברובו להמצא בין ת"ח עמלי תורה,
על כתיתות הגוף החומרי ועל המניעה מהמון תענוגי החיים וששון עליזים.
כי אך בזאת תתקיים התורה בעמל הגופני, הכתיתה נגד החלק המעשי הצריך
סבל ועבודה של עיון וגרסא בעמל גדול, והרחקה מרגשות העונג של הרחבת
החיים, ע"י ההתעמקות הנפלאה בעיונים שכלים מופשטים והגיונים מוסריים, איך
לישר דרכם של בנ"א להתרומם מעל כל יצר לב האדם למראה עיניו, למען יוכלו
בלא משוא פנים להורות לבנ"א הדרך הטובה והישרה, שתבא רק בהמתת
החפץ הסוער לתענוגי הרוח שהם ראויים אמנם להמון, אבל ראוי להיותם רחוקים
מלב בעלי עיון עובדי עבודת הקודש לישר דרך העם.
שכחת את ה-נקדש את שמך..
מכיוון שבלי זה, אי אפשר להתמיד ולשמוח באמת בחיים שכאלו..

נכון..ושכחתי גם את "זה המוטו שלי
"יהונתן..
ב"ה זכיתי להכיר כמה וכמה אברכים שבאמת מוסרים את נפשם וגפם למען לימוד תורה, ויש להם סייעתא לא נורמלית בהרבה בחינות..
שנזכה..![]()
למה מוגזם?~א.ל
מה צמח ממי שלא התמיד בתחום בו הוא
(התחום, וכן הבן אדם
) טוב מצד האמת?
אבל את שוכחת שיש הבדל גדול בין תורה ובין שארמוטיז
התחומים.
אז מצד אחד אפשר לומר: אדרבה! אם בשאר התחומים כך בתורה כל שכן!
ומצד שני. בניגוד לשאר התחומים. התורה שלנו היא תורת חיים.
והיא צריכה להתקיים בשילוב עם החיים ולא בניתוק מהם.
אני לא אומר שזה ניתוק!
צריך לחשוב ולהכיר טוב יותר את התורה כדי לדבר על זה.
אבל אם זה אכן ניתוק הרי שיש הבדל גדול בין שאר התחומים ובין התורה בהקשר הזה.
קודם כל צריך להגדיר מדוע זה ניתוק~א.ל
במידה וזה כן ניתוק. לטעמי זה לא, כל עוד כמובן המניעים הם טהורים וטובים.
נכון,
התורה היא תורת חיים, כלומר שהיא צריכה להיות ישימה גם בחיי היום יום
אך אני לא רואה סתירה בין זה, לבין כך שיושבים ומשקיעים בלימוד התורה, ככל שאפשר.
האם זה אומר שהוא לא מיישם את תורתו ביום יום?
ובמילים אחרות: מה בדיוק הבעיה שכותבת השאלה מתייחסת אליה?
אני לא בטוחה בכלל שיש כזו..
לא מבינה לאיזו גישה קשה לה להתחבר.
מה במה שהיא תיארה הוא "גישה"?
כך צריך להיות: אדם צריך להשקיע ככל האפשר בלימוד התורה.
ואם עדיין הנראה בעיניה לא מתקבל על הדעת
מה האופציה החלופית?
אשמח לשמוע.
אני חייבת לומר לך על זה משהו.אוסנת
פעם דיברנו על זה באיזה מסגרת,
היו אנשים שאמרו שזה לא מוסרי/אנושי שיושבים כל היום בישיבה,
ומה - הילדים לא מכירים את האבא שלהם כמעט...
אחרי אחרי כל הדיון הזה, פתאום נזכרתי שמדברים גם על אבא שלי.
אבל באמת בחיים לא הרגשתי ככה!
עד כדי כך שבמשך שעה מדברים על הנושא, ולא חשתי שזה נוגע לי אישית.
(כל חיי אבא שלי היה חוזר הביתה לשעה בצהריים, ואחרי 7 בערב. ואז מגיע תור הטלפונים בענייני שידוכים ותסבוכים...
עובד כ-ל השנה, כל שבת, כל מוצ"ש, גם בחגים)
אני באמת לא מרגישה שום טיפת חוסר באבא.
כמו בכל דבר: זה לא עניין של כמות, זה עניין של איכות.
לא דיברתי על "האם זה ניתוק"מוטיז
אמרתי. אני לא מספיק מכיר את התורה כדי להביע את דעתי בעניין... כך לעת עתה לפחות.
מה שאמרתי זה שההשוואה שלך לא בהכרח נכונה.
אי אפשר להשוות בין תורה ובין שאר התחומים. בין השאר גם בהקשר הזה.
לא מבינה איך זה קשור להכרת התורה~א.ל
פשוט..מוטיז
במבט שטחי. איך שאני רואה את זה כיום - צורת חיים שכזאת נראית לי אכן כמו ניתוק.
כי... אחרי הכל אתה משקיע עצמך בספר. ומפנה גב לעולם.
אבל, אני לא בטוח שאני מכיר מספיק את הספר... ואת צורת הלימוד בספר.
יכול להיות שלו הייתי מכיר טוב יותר את לימוד התורה ומבין באמת במה מדובר - הייתי חושב שזה לא ניתוק אלא חיבור הכי גדול לעולם...
הרש"ר הירש כותב איפשהו על כך שלימוד התורה רק מחבר יותר לעולם... הוא אומר שם איזה רעיון... לא יודע, לא חוויתי את זה. אולי ממש בקטנה.
מוטיז, אתה מרשים... ממש.אוסנת
אכנן נראה כך,אבל כמו שאמרת- במבט שטחי..יהונתן..
[למוטיז]
שנזכה...מוטיז
אחרי מחמאות שכאלה איך אוכל להגיב?
~א.ל
ובכ"ז- ע"ס מה הגיעה הקביעה שישנה הפניית גב לעולם?
בגלל שהוא שקוע בספר לשעות רבות??
אני אשאל בפשטות......
אז מה?
מה ההבדל בינו לבין אדם שחוזר הביתה מאוחר,
אחרי יום עבודה?
או בינו לבין חייל?
( נראה לי שהדיון הגיע לכיוון של מהי תורה וערכה, וכו'
בעוד שבכלל לא זו הייתה הכוונה הראשונית)
"תורה עם דרך ארץ". לשיטתך התורה היא לא פחותמוטיזאחרונה
דרך ארץ מהעבודה ומהפרנסה וכו'. לא?
גם מתמטיקאי שמשקיע את רוב עיתותיו בעיסוק במספרים וקריאת ספרים - הוא מנותק מהבחינה הזאת לדעתי.
ולכן דיברתי על ערך התורה. משום שלא התכוונתי לערך. דיברתי על מהות.
כנראה שיש הבדל מהותי בתורה. שמסביר למה העיסוק בה הוא לא ניתוק.
(המחמאות הן מחוסר היכרות איתי. אני לא כותב הרבה דברים ברוח הדברים שכתבתי בתגובה ההיא
)
כנס פעילים של תנועת חוזרים להר!אביה7
עד כמה אתם מחכים לתחיית המתים?doni
אני מתכוון - יותר בפן האישי, פחות במובן הרוחני
השאלה שלךמטבחון
מטלטלת אותי קצת.
כנראה שבמהלך החיים אני בורח מלחשוב יותר מדי על המתים.
בזמן לוויות וסביב תאריכי היארצייט יש לי כמיהה חזקה מאד
(אולי זה קצת משונה, אבל כמה פעמים היה לי מוזר שהקברים מולי לא מתחילים להתעורר).
ביומיום אני מדחיק.
(נ.ב. אתה בטוח שזאת שאלה ל'בראש יהודי')
תודהdoni
בטוח, כן.
אני מחפש את העניין של האמונה בתחיית המתים, אבל לא מצד אמונה ב-ה'. אני יודע שהל ממנו.
יותר מהצד של האמונה הפנימית שבתוך כל אחד. ההרגשה הפנימית הכנה ביותר
מחכה מאודיוסף6
יש כמה אנשים שאני רוצה לפגוש ![]()
ואו, לא חשבתי על זה אף פעם.אוהבת את אבא
וכשחושבים על זה, אני רוצה. מאוד.
יש לי כמה אנשים חשובים שהייתי עושה הכל למענם בכדי לראותם שוב.
השאלה היא אם כולם יהיו זכאים לתחייה ממיתתם..~א.ל
זו לא השאלה. דיברו על איך א-נ-ו חשים.אוהבת את אבא
זו בעיה.עוגי פלצת
אין לי התחלה של מושג איך זה בדיוק אמור להיות.
אני תמיד מצפה לדברים חיוביים.
אבל ככל שהם פחות נתפסים - אני פחות חדור בזה, ודאי.
המתים לא יקומו לעולם ששוב מתים בואינסוף
כך שתחיית החיים קודמת!
ואוו..כזו מחכה.פוסעת בחול...אחרונה
ממש מחכה !!
אני מחכה לפגוש את הקרובי משפחה שמלעולם לא ראיתי,ואת אלה שראיתי ואינם איתנו עוד.
אבל הכי אני מחכה לפגוש את האבות והאמהות. במיוחד את רחל ..[ומעניין למה (;
]
אווף הלוואיי..
ש"יבוא משיחח יבוא גואל!!" 
מתמטיקה? מצווה? מה זה קשור בכלל?!מתוק מדבש
בסיעתא דשמייא!!
שווה להשקיע 2 וחצי דקות ולקרוא..

צריך פתאום לעבור לגור בבית של אחת ממשפחות הפשע הכי ידועות במדינה.
מה נראלכם שהוא היה מרגיש?
הוא מן הסתם היה שיא הפוחד ולא היה יודע מה לעשות עם עצמו..
בום. תחזרו למציאות.
זה קרה בדיוק בפרשת השבוע שלנו, פרשת ויצא - יעקב אבינו, שהיה רגיל כל היום ללמוד תורה, ולא היה חשוף כמעט לרשע -
צריך פתאום לעבור לגור אצל לבן הרשע. יעני, כמו משפחות הפשע של היום.
ויעקב פוחד, ממש פוחד.
הוא פוחד להתקלקל, הוא פוחד שעכשיו, כשהוא יצטרך לעבוד, ולא רק ללמוד תורה כל היום - הוא יאבד את הקשר שלו עם ה'.
ולכן, ה' מראה ליעקב את החלום על הסולם -
"ויחלום, והנה סולם מוצב ארצה, וראשו מגיע השמימה"
בואו נפרש את החלום הזה -
הסלם הוא בעצם יעקב.
יעקב הולך עכשיו לעסוק גם בגשמיות ובחול, ולא רק ברוחניות ובקודש -
ולכן, הסולם מוצב ארצה - הארץ מסמלת פה את הגשמיות.
אבל - 'וראשו מגיע השמימה' - השמים מסמלים פה את הרוחניות.
אז מה בעצם אנחנו יכולים ללמוד מפה?
שלמרות שיעקב הולך עכשיו לעסוק בגשמיות, ולא יושב ולומד תורה כל היום -
מה שמשנה זה איפה הראש שלו נמצא - 'וראשו מגיע השמימה'.
ז'תומרת ש-
גם אם עכשיו יעקב לא עוסק בקודש, מה שחשוב באמת זה על מה הוא חושב. למה הוא עובד עכשיו?
כי מה שהאדם חושב - זה איפה שהוא נמצא באמת.
המטרה שבשבילה אתה עושה מה שאתה עושה עכשיו - זה מה שחשוב.
איך זה קשור אלינו עכשיו? יענו, מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?!
שגם כשאנחנו לא עוסקים בפועל במצוות, ולא לומדים כרגע תורה -
זה לא אומר שאנחנו לא עובדים עכשיו את ה'.
גם כשאנחנו נגיד לומדים מתמטיקה [ושיקום מי שיגיד לי שזה קודש
] - אם אנחנו עושים את זה כדי לעבוד את ה', ז'תמורת כדי שתהיה לנו תעודת בגרות טובה, וככה נוכל לתרום לעולם במקצוע שנרצה לעבוד בו -אנחנו אשכרה מקיימים מצווה בזה שאנחנו לומדים.
תודו שזה מגניב!


ככה בכל דבר בחיים - בשינה, אכילה, ואפילו ספורט.
אם אנחנו עושים את זה לשם שמים - בשביל שנוכל לגרום לעולם הזה להיות מקום טוב יותר להיות בו, או בשביל שיהיה לנו כוח לעבוד את ה' -
אנחנו אשכרה מקיימים מצווה בדבר הזה.
ז'תומרת שבכל דבר בחיים - אנחנו יכולים לקיים מצווה.
שווה, לא?
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י.
א-מ-ן.
יפה!!דרום
ישר כווח צדיק !! (:פוסעת בחול...אחרונה
אחרי כל הדיבורים על תחיית המתים...אוסנת
רציתי לצטט לכם מספר אהוב.
"נפוח בראוו האורך אין קץ נמנה - למעשה, נמנה - עם המיעוט המצומצם מאוד של היצורים בני האלמוות.
אלו הנולדים בני אלמוות יודעים באופן טבעי כיצד להתמודד עם אלמותם, אך נפוח בראוו לא נמנה עם אלו. למעשה הגיע לכדי שנאת האלמותיים-מלידה, קובץ הממזרים השלווים. אלמותיותו נאכפה עליו בשוגג עקב תאונה מצערת עם מאיץ חלקיקים אי רציונאלי, גלולת ארוחת צהריים וזוג גומיות. פרטי התאונה המדוייקים אינם חשובים כלל ועיקר, משום שאיש לא הצליח מעולם לחזור על הנסיבות המדויקות שבהן התרחשה, ורבים יצאו מזה, בסופו של דבר, אידיוטים, או מתים, או שניהם גם יחד.
נפוח בראוו עצם עיניו בהבעת עוגמה יגעה, השמיע מעט מוזיקת ג'ז קלה בסטריאו של הספינה והרהר לעצמו כי היה מסוגל לעמוד בזה אילולא ימי שבת אחר הצהריים. באמת היה מסוגל.
בהתחלה זה היה כיף; הוא בילה כהוגן, חי על חבל דק, לקח סיכונים, גרף רווחים של השקעות ארוכות טווח וגבוהות תשואה ובדרך כלל נכח בהלוויות של כולם.
אך לבסוף לא הצליח להתמודד עם ימי שבת אחר הצהריים ועם אותו פיזור נפש נורא המתחיל להשתלט עליך ב2:55 לערך, כשאתה יודע שכבר עשית את כל האמבטיות שאפשר לעשות באותו יום (...) וכשתביט בשעון ינועו מחוגיו ללא רחם לשעה ארבע ואז תכנס לשעת המנחה האפלה והמתמשכת של הנשמה.
וכך החלו הדברים להלאותו. החיוכים העליזים שנהג לעטות בהלוויותיהם של אחרים החלו נמוגים. הוא החל לבוז ליקום בכלל, ולכל אחד ואחד שבו בפרט."
(החיים, היקום וכל השאר / דוגלס אדאמס)
מעניין אותי מה אתם חושבים בעקבות זה ![]()
ב"ה שיש תורה אין סופית ללמוד..יהונתן..
אבל באמת מעניין איך היינו מתנהגים אם היינו אלמותים.קשה לנחש.
או שהיינו ענקים בתורה,נביאים..
או שהיינו חוטאים גדולים..(עם שאיפה לחזור אי-שם,מתישהו בתשובה..)
מה שכן- בנתיים, "ימיו כצל עובר" כצילו של עוף הפורח- כפשוטו.
וואו.אוהבת את אבאאחרונה
בתחילה, לדאבוני, הייתה קשה לי השפה.
לאחר מכן - קראתי בשנית.
יש משהו מהמם, במובן המילה להיות אלמוות. אני חושבת שהוא פיספס השקעה אין סופית על הכרת עצמו.
הוא התעסק בהבלים ולכן מאס "מאוד מהר" מהעולם.
אני חושבת שאילו היה אדם ממוצע רגיל ואדם אלמוות, לא היה לו כלל משנה - אולי הוא הרוויח קצת ממה שהוא "זכה" בהיותו אל מוות אך בשל היותו לא מעמיק וחוקר - פיספס שתיים במכה אחת.
והינה קטע שכתבתי במכתב:
"...אדם מת, חבר קרוב נעלם, אדם טבע, זה עצוב במובן אנושי. בוודאי. אך במובן אלוהי? אין כלל תחושות ורגשות. זה מובן מאליו. רק אנו, הבני אדם, שקשה לנו להתמודד צריכים משהו שישמח, שירגיע.
למה אנחנו כאלה בינוניים? למה אי אפשר לשאוף גבוה? למה אנשים מוותרים לעצמם ולכוחות שלהם?
כל אדם הוא אלוהים בפני עצמו מהסיבה שהוא נברא מ"צלם".."
מסתבר שאם אתה אלמוות ואם אתה אנושי - כל עוד אתה לא זז מעבר לגשמיות - אתה לא נוגע באינסוף.
אולי אתם תוכלו לענות לי?ענבל
בס"ד
שלום 
חזרתי עכשיו משיעור תורה שבו דיבר הרב על- איך זה הגיוני שיעקב העדיף את יוסף? איך זה הגיוני שיעקב אהב את רחל יותר מלאה? איך זה הגיוני שיצחק אוהב את עשו ורבקה אוהבת את יעקב? הרי הורה אוהב את כל ילדיו ובטח שאת נשותיו.
והוא אמר שזה לא אהבה במובן הפשוט שלה, אלא זה עמוק יותר.
זאת בעצם ההתחלה של עמ"י, וכמו כל דבר בחיינו ההתחלה צריכה לבוא מהחומריות ולא מהרוחניות כי צריך להכין את הכלי לפני התוכן שיוצקים לתוכו.
הוא אמר שרחל מייצגת את החומריות ולכן התורה מתארת אותה כיפת תואר ויפת מראה, דבר ראשון חיצוניותה.
ולאה מסמלת את הרוחניות ולכן נאמר עליה "ולאה עיניה רכות" או משהו כזה, שהעיניים הן ראי הנפש, הפנימיות.
ולכן הוא אומר שיעקב העדיף את רחל כי קודם צריך להכין את החומר ואז את הרוח וכנ"ל עם יוסף..
ולכן גם יש משיח בן יוסף ומשיח בן דוד.
קודם חומר אחר כך רוח.
וגם שבעולם המעשה יש יותר סיכוי ליפול לשחיתויות וכו' ולכן רשום שיעקב העדיף את רחל ויוסף כי הם בעולם המעשה וצריכים יותר חיזוק..
השאלה שלי היא-
גם אם זה נכון, בחירת התורה במילה שלאה שנואה על יעקב היא לא נוקבת קצת? לא באה לומר לנו משהו מעבר?
נכון, זאת לא אהבה רומנטית ומעולם לא התיחסתי אליה ככה, אבל התורה לא סתם בוחרת מילים...
למה על לאה נאמר שנואה ועל שאר השבטים לא נאמר שנואים?
הרי לפי הפירוש הזה היחס שווה, יעקב מעדיף את רחל ואת יוסף אז למה על לאה רשום שהיא ממש שנואה ועל שאר השבטים זה לא רשום למרות שגם פה וגם פה הוא העדיף מישהו על פני שני הדברים שהזכרתי?
בקיצור מקווה שהבנתם ושתוכלו לתת לי תשובה מספקת 


תומ"ר.
למה לא אהבה רומנטית? בטח אהבה רומנטית!!מוטיז
אין מקרא יוצא מידי פשוטו. וגם התשובה על החומריות והרוחניות היא לא הפשט של הפסוק.
(לא מבין את הרבנים האלה....)
בקשר ל"שנואה", לא נראה לי שיעקב ש-נ-א אותה. אבל ביחס לרחל היא היתה "שנואה".
ברור שזה לא פשט...ענבל
בס"ד
את הפשט אני יכולה לדקלם לך מהגן 


ועדיין... זה לא מילה קצת נוקבת? זאת אומרת זה לא מעמיד את לאה באור קצת לא נעים?
כאחת שנדחפה ואפילו שונאים אותה?
לענ"ד-אריאל דל"ת
היא לא הייתה שנואה בייחס לסתם אשה אחרת, אבל בייחס לאיך שיעקב אהב את רחל היא הייתה נחשבת שנואה.
ו-"שנואה" של התורה זה לאו דווקא ששונאים אותה, אלא שהיא פחות אהובה, כמו- "וכי תהיינה לאיש שתי נשים אחת אהובה ואחת שנואה"
לענ"ד, לא שאלתי רב או משהו.
^^^^^מוטיז
מוטי- נכון שאין מקרא יוצא מידי פשוטו,אבל את הפשט ליהונתן..
א אננחנו קטנים אלה שמסבירים ומפרשים.
חחח, אתה עוקר לגמרי את המשמעות של "אין מקרא יוצאמוטיז
מידי פשוטו..."
בכל אופן, יש גמרא\ראשונים שאומרים שלא היתה שם "אהבה רומנטית"?
מממ... סליחה, אתה לא עוקר. התבלבלתי...מוטיז
חז"ל יסבירו לנו איך הם הבינו את הפשט ולא אנחנו..יהונתן..
איך תסביר את "והמלך שלמה אהב נשים נכריות רבות"?ואת שיר השירים?
מממ... לא מטרידות אותי במיוחד השאלות הללו.מוטיז
ז"א, שיר השירים הוא לא ספר פשט. עליו לא נאמר "אין המקרא יוצא מידי..." כי הוא רשמית נכתב על דרך משל. לא?
אבל אני לא מכיר את שיר השירים, ולא מכיר את הפסוק על שלמה - כך שאני לא יכול לענות לך.
אז מעניין לראות איך פירשו פרשני הפשט הקלאסיים שם.עוגי פלצת
מישהו פתח ספורנו/רשב"ם/חזקוני/בכור שור ודומיהם?
אם לא - אז בכבוד!
בחירת התורה במילים אלו,נקדש את שמך..
״״וירא ד׳ כי שנואה לאה ויפתח את רחמה״
בהתבוננות על הפסוק נראה כי ישנו קשר של סיבה ותוצאה בין תחילת הפסוק לסופו.
אך זה עדיין לא מובן - וכי בגלל שלאה מסכנה אז ד׳ ׳פתח את רחמה׳?
אלא שחז״ל מסבירים לנו שאת המילים ״שנואה לאה״, יש להבינם ש׳מוכנה לאה׳ ולא ׳מסכנה לאה׳.
בבראשית רבא ע״א: ״והיו הכל סונטין בה מפרשי ימים היו סונטין בה מהלכי דרכים היו סונטין בה
אף הגתיות מאחורי הקורים היו סונטין בה והיו אומרים לאה זו אין סתרה כגילויה
נראה צדיקת ואינה צדיקת אילו היתה צדיקת לא היתה מרמה באחותה״.
חז״ל אומרים שלאה אינה שנואה על יעקב, כ״א כולם שונאים אותה.
לאה הופכת להיות שיחת היום בכל מקום. אבל כל זה בא עליה מתוך בחירה שלה בדבר.
לאה ׳היתה יושבת על פרשת דרכים׳... אין הכוונה למקום הפיזי, אלא למעמד הנפשי שהיתה נתונה בו עד שהתחתנה עם יעקב.
לאה - הבכורה, היתה מיועדת לבכור - עשיו.
אך אומרים חז״ל שעיניה היו רכות מרוב תפילות ובכיות שנשאה לפניו ית׳ במטרה לשנות את יעודה, ולהיות שייכת לביתו של יעקב.
לאה מבינה מי זה יעקב אבינו, מי זה האדם הקדוש הזה, ומוכנה להיות שנואה על כולם - אז, זה נקרא שלאה מוכנה.
(רחל היתה עקרה משום שהיא עדיין לא היתה מוכנה...)
זה שיעקב העדיף את יוסף, זה משום שיוסף מבטא בצורה הכי חזקה מי הוא יעקב.
יעקב אבינו הוא אדם קדוש ועליון, כולו פנימיות. ועל יוסף נאמר שאין עין הרע שולטת בו - מי שעולמו הפנימי ברור לו, מי שיודע מי הוא ולאילו מגמות ואידיאלים הוא שייך - עין חיצונה אינה שולטת בו. הוא יהיה מסוגל להיות במצרים, רחוק מבית אביו, ולזכור מי הוא ולמה הוא שייך.
על פי הפשט, שנואה זה עניין יחסי.אני77אחרונה
ואם יעקב היה שונא את לאה במובן מוחלט ולא יחסי, אז למה הוא לא גרש אותה? ולמה הוא אפשר שיוולדו לו ממנה ששה שבטים?
עד כאן ענ"ד.
הרב קרליבך..צמח בר
אני אוהבת, מעריכה ומכבדת את הרב קרליבך..
ובלי קשר אליו ספציפית, אני חייבת הסבר לעניין של השמירת נגיעה מבנות.
בבקשה, זה רלוונטי לי וחשוב, אם אתם יודעים הסבר או משהו שרב אמר על זה..
אחרי הכל, זו באמת שאלה.
כל התייחסות לזה.. אשמח מאוד!
בבקשה!!
מי רוצה לקנות סט של רש"ר הירש על התורה?מוטיז
הוצאת הרב יצחק ברויאר.
חדש לגמרי, עם מכה קלה באחד הכרכים מנפילה.
על חומש בראשית כתוב השם שלי בקטן. אבל חוץ מזה ממש לא נגעתי בו. (למיטב זכרוני)
בחנות הוא עולה 278 ש"ח (פלדהיים)
אני אמכור אותו בפחות.
מישהו? משהו?
לפנות באישי.מוטיז
כנראה נמכר.מוטיזאחרונה
הפסדתם... מה ל'שות...
הרהורים לגבי חטאיםדינה ל.
שלום לכם,
הרהרתי ביני לביני לגבי חטאים, מעניינת אותי דעתכם:
האם ביהדות הרהור וכמיהה לבצע חטא (כל-שהוא, גנבה למשל)חמורה כמו ביצועו?
הרי נאמר לנו "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם", בפירוש! אז אם מהרהרים בחטא- זאת עברה בפני עצמה? והאם היא חמורה כמו הוצאה לפועל?
רק טוב...
תלוי למה כוונתך-יהונתן..
אם זה הרהורים על תאוות נשים, על זה נאמר "לא תתורו", וזה חטא בפני עצמו, גם ההרהורים והמחשבות עצמם.
להרחבה אפשר לקרוא כאן:
הרהור נחשב מעשה במידה מסויימתמושיקו
ובמידה רבה הוא יותר חמור ממעשה, כי במעשה פוגמים רק בכח המעשה - שהוא כח חיצוני ובהרהור פוגמים בכח המחשבה שהוא יותר נעלה ורוחני
נשמע לי בדיוק הפוך!דינה ל.
המעשה מוציא לפועל השלכות מצטברות- למשל- העלבת מישהו, הוא מתמרמר בגללך, נוהג בתוקפנות על מישהו אחר/מכה וכו'... (או הסיפור/משל הידוע על כרית הנוצות ולשון הרע)
מחשבה, זה ביני לביני ובין קוני.
הגמרא אומרתיוסף6
ש"הרהורי עבירה קשו מעבירה" (יומא דף כט'.)
ואולי בגלל שכמו שאמרו כאן מקודם, שפוגמים במשהו יותר עליון.
זה בגללשי"מ
שבהרהור באשה יש הנאה גם מהרהור עצמו.
לא מכירה את הסוגיה הזו לעומקה..~א.ל
אבל אני יכולה להגיד כמה דברים ממה שאני מכירה+ תחושתי האישית
- לדעתי כן. מחשבה יכולה להיות קשה ממעשה, ובמרבית המקרים מעידה על חומרה גדולה יותר. ומדוע?
כי מחשבה לא צומחת על רִיק. היא צומחת על מצע כלשהו..
כלומר אם עלתה במוחנו מחשבה לא ראויה, כנראה שמשהו במעשינו אינו ישר
הרי איך מחשבה צומחת אילולא אנו מכירים אותה?
- עוד דבר: כתוב בבראשית "וירא ה' כי רבה רעת האדם בארץ וכל יצר מחשבות לבו רק רע כל היום... ויאמר ה' אמחה את האדם.."
כלומר מקור הרע, שגרם להביא את המבול,
למחות את האדם מעל פני האדם הוא יצר המחשבות הרעות.
וזו נקודה שכדאי לעיין בה היטב.
ראי איזו חומרה. המחשבה הרעה גרמה לה' לרצות למחות את האדם מעל פני האדמה.
אלו לא דברים פשוטים..
- קשה מאוד לפרוש ממחשבה רעה, לעומת מעשה.
מחשבה רעה יכולה להשתרש בנו בחזקה לעומת מעשה ועל כן חומרתה גדולה יותר.
- וברמה הפשוטה: מחשבה רעה הרבה פעמים מביאה לידי מעשה. העין רואה והלב חומד ...
טוב, קשה לי הענין הזה.דינה ל.
ואני חולקת:
מעשה יותר חמור.
מחשבה לא מזיקה לאיש, רק לי.
מעשה- לא מנותק מהמחשבה, אלא רק מוסיף מדרגה- הוצאתי אותה אל הפועל. איך שלא מסתכלים על זה- זה יותר חמור.
כנראה חז"לנו רצו להרתיע אותנו עוד בשלב ראשוני, ולכן אמרו- אפילו אל תחשבו על זה, כי זה יותר חמור מהמעשה. (בהנחה שבין ההגיג למעשה עוד ארוכה הדרך.)
על אותו עקרון- "יותר קשה לפרוש ממחשבה מאשר מעשה"- (כדברי לעולם חסדו)
שוב, המעשה לא תלוש מהמחשבה.
אפשר להסיט מחשבה הצידה ולמלא את החלל במשהו אחר (ככה התיאוריה הידועה גורסת...). מעשה זה יותר קשה. עליך לקטוע מנהג, הרגל, פעולה...
מעשה יכול להזיק לכלל. מחשבה לא.
דמייני לך עולם איום, בו כולם מתנהגים כראוי, אך חושבים רע. העולם ימשיך לתפקד (גם אם הוא רקוב ומגעיל בתוכנו)
אבל אם כולם ינהגו שלא כראוי... הלך עלינו.
ההרהורים חמורים במידה מסויימת מ2 סיבות-יהונתן..
א. יותר קשה לשלוט על מחשבות, מאשר לחטוא בפועל. כדי לחטוא בעריות/שמירת העיניים צריך לצאת לרחוב, וכו' או לעשות מעשה, כדי לחטוא ע"י הרהור- מספיק שנייה אחת שדמיינתי משהו אסור,חטא.ושנייה אחר כך,עוד איסור,ועוד איסור..ועוד איסור.בשניה!בשבריר מחשבה!
ב. האדם חושב שהוא בכלל לא חטא, כי מה זה..כולה מחשבה.ולכן גם לא יעשה על תושבה.
כשאדם פוגם בשכלו, במחשבות ובלב שלו, הוא פוגם בצד היותר עליון שלו. במהות שלו. זה הרבה יותר חמור..
נכון שלכאורה נראה שהמעשה בפועל זה העיקר, אבל הולכים אחרי המניע, אחרי הרצון והמחשבה.
ע"י מחשבה בלבד קורבן נהפך לפיגול.
ע"י אי -מחשבה בלבל אדם לא יוצא ידי חובה בחלק מהמצוות.
ע"י מחשבה בלבד מוציאים ידיי חובה.
ע"י מחשבה בלבד אפשר לעשות הרהור תשובה!
המחשבה זה מה שעומד מאחורי המעשה,והיא גם מה שהניעה אותו.היא עיקר המעשה.
ישנם צדיקים יחידי סגולה שמסוגלים לפעול על המציאות ועל ההוויה כולה בלי לנקוף אצבע, באמצעות המחשבה הטהורה והמכוונת שלהם.
בשיחות הרצי"ה מובא שבוקר אחד הרב קוק התעורר נסער.הרב צביודה שאלו לפשר הדבר, הרב ענה לו, שבלילה הוא הרג את השר ניקולאי(לא בטוח שזה השם)..ע"י מחשבה בלבד ללא מעשה.
חצי מסכיםאנונימי (פותח)
כשאמרו הרהורי עבירה קשים מעבירה דיברו על גילוי עריות ועבודה זרה שבהם יש משמעות למחשבות כשלעצמם גם בלי מעשה, בשאר עבירות אין למחשבה משמעות אם לא הצטרפה למעשה
וכמו שאמרו חז"ל שמחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה אך מחשבה רעה אינו מצרפה למעשה
אבל ההגדרה שמה שיש לי בראש זה ביני לבין הקב"ה אמנם נכונה אך לדעתי המסקנה שהסקת ממנה לא מדוייקת
את כולנו חינכו להקפיד בבין אדם לחבירו אבל לפעמים המורים קצת נסחפו ובמקום להעצים את חשיבות של ב"א לחבירו הם פשוט גימדו את בין אדם למקום ודחקו אותו הצידה עד כדי כך ש"ביני ובין ה'.... כבר נסתדר איתו" ח"ו
לגבי ממה יותר קל לפרוש ממעשה או מחשבה זה כבר דיון אחר שלא נוגע בחומרת העניין אלא בדרכי עבודה
לא יודעת~א.ל
אני עדיין מאמינה שקשה יותר לפרוש ממחשבה רעה מאשר מעשה.
מחשבה זה משהו שנחרט פנימה, ומעשה: אם אדם עובד על עצמו מאוד קשה הוא יתנתק ממנו.
לגבי הפיסקה הראשונה: ניסיתי לומר שמחשבה רעה, כוללת בתוכה -בהרבה מהמקרים- גם מעשה.
איך אדם חושב על משהו לא ישר אם הוא לא מכיר מציאות כזו?
כך שלמחשבה ייתכן שקדם מעשה וגם המחשבה עצמה.
ואכן- מעשה הוא עליית דרגה. ולכן בסופו של יום נידונים עליו.
וצריך להבחין: בין מה יותר חמור, לבין הענישה בפועל..
אע"פ שביני לבין עצמי הדברים עדיין לא מאוד מיושבים..
אין עולם שאנשים חושבים רע, ומתנהגים כראוי.אוהבת את אבא
זה פשוט לא.
גם לא מבחינה מוסרית ואף לא מבחינה פסיכולוגית.
אדם שיש לו מחשבות רעות, זה מתבטא. מתבטא בשאלות, מתבטא בצורת חשיבה, מתבטא באיכות חיוו.
אדם שמחשבותיו נקיות, רואים עליו עד כמה הוא זך ונקי. עד כמה חיוו שונים מאשר אדם שמחשבותיו זבל וריק.
העולם שלנו, האנושות כולה בנויה בצורה מורכבת אך פשוטה.
כשאדם חושב מחשבה הוא מזיק לעצמו. ובתורת הכלל, פוגע גם בהוויה הגדולה.
כי כאשר אדם חושב, הוא נותן למחשבה זו טון בעולם, דיבור, גם ללא מעשה.
אני לא אתעכב מה יותר חמור, אלא אגע בנק' זו ספציפית.
לחשוב רע, פוגע בך - נכון.
לחשוב רע, פוגע גם בעולם כולו.
אנשים מאוד גדולים וצדיקים מצליחים אפילו להרגיש את הפגיעה בכלל.
שאלה באותו עניין:זיויק
(ברור שאיפשהו באמצע 'עין רואה ולב חומד וכלי המעשה גומרים')
אבל בסוף דנים על המעשה, ולא על המחשבה.~א.ל
אני טועה?
"הרהורי עבירה קשים מעבירה" כך אמרו גדולים ממני ...מושמושית
(וגם "יוסף6" ;) )
מבחינת העונש וחומרה טכנית - כמובן שהמעשה הוא זה שמכריע. אין כמעט פעמים שהמחשבה פוסלת (יש אמנם - בקרבן ובעוד, אבל לא הרבה...).
אבל במהות העניין - המחשבה חמורה הרבה יותר. הנזק שלה הוא פנימי יותר ומושרש יותר, ובסופו של דבר יהיה קשה גם לתקן אותו.
לא סתם אמרו "הרהורי עבירה קשים מעבירה" - אדם שרצח במחשבה של רגע, ואח"כ מתחרט על זה כל החיים- ייענש אמנם אבל תמיד ירגיש רע עם זה וישתדל לתקן ולשפר.
מנגד - אדם שכל חייו עסוק במחשבתו על כך שהוא רוצה לרצוח מישהו, והמוח שלו עסוק בתכנונים ובעניין הרע עצמו - אולי לא ייענש אף פעם, אבל ניתן לראות שעם הזמן הוא ייעשה חייתי יותר, שלו ורגוע פחות, הוא אפילו לא ידע ולא יודה שזה בעייתי שהרי הוא לא עשה כלום! אבל אם נבחן את מצבם של השניים לאחר שנים - אני בטוחה שכולם יוכלו לראות שהנזק שנגרם הוא בלי השוואה אפילו.
הרהורי עבירה קשים מעבירהשי"מ
זה רק לגבי הרהור בנשים לגבי סתם עבירה. שאדם חשב ולא עשה על זה כתוב שאין הקב"ה מצרף מחשבה למעשה.
בסופו של דבר זו שאלה הלכתית שצריך לשאול פוסק...לשם שבו ואחלמה
רמב"ם מורה נבוכים כבר ענה על השאלהאנונימי (פותח)
בביאור זאת יש לי פירוש מפתיע מאוד, והוא שכאשר אדם עובר עבירה, הוא חוטא מבחינת המקרים הנספחים לחומר שלו, כמו שהבהרתי. כוונתי שהוא חוטא בבהמיותו. אבל המחשבה היא ממה שמיוחד לאדם ונספח לצורתו [=למהותו]. וכאשר הוא מהרהר במחשבתו בעבירה הוא חוטא בנכבד יותר מבין שני חלקיו (מורה נבוכים חלק ג פרק ח).
מורה נבוכים הוא לא ספר פסיקה,לשם שבו ואחלמה
וגם אם היית מצטט לי ממשנה תורה זה לא תחליף לשאילת פוסק
שהרי לא פוסקים ישירות מהרמב"ם (מלבד רמבמיסטים, שאין לי שום בעיה עם זה)
יש עוד דעות וצריך להכיר אותם ולהיות עם שיקול דעת להכריע בניהם.
מורה נבוכים אינו ספר פסיקה, אלא הגות.yair1112
ומותר לפסוק רק על פי הי"ד החזקה (משנה תורה) ולא על פי המורה.
מחשבה רעה אין הקב"ה מצרפה למעשה!!yair1112
שלום וערב טוב לכולם ...
אז ככה כידוע כל נושא הוא מורכב מהרבה דברים...
ומה שצריך בשביל לפתור אותו זה להכיר את כל הפרטים ואז לפשט אותם ומזה להגיע למסקנה...
יש כן עירבוב של יותר מדי דברים שאני אשתדל לשים כל דבר במקומו ומקווה שמזה תצמח הישועה לכל מי שיעיין כאן.. (וגם לכל העולם - כי כבר הגיע הזמן!!!)
אז ככה אין ספק שיש את עולם המחשבה ועולם המעשה. וכמובן שעולם המחשבה נכבד הרבה יותר מעולם המעשה.. אבל,,, אנחנו נמצאים בעולם המעשה. ויש צדיקים (גם היום) שיכולים לפעול במחשבה.
עכשיו זה שאנחנו עדיין לא שם לא פוטר אותנו משום דבר, כי כל אחד ואחד פועל גם במחשבה.. רק שעוד שהוא לא ממש שם (וכשהוא יהיה שם הוא ידע טוב מאוד שהוא שם) מה שקובע הוא המעשה !!!!!!!
ועכשיו יותר לפרטים ...
אז ככה כידוע כל גדולי העולם נדרשו לשאלה מי יותר טוב מי שרוצה לעשות עברה ומתגבר עליה או מי שלא רוצה לעשות בכלל ???
והרי מצד אחד ודאי שמי שלא מתאווה לעברות הוא עדיף
מצד שני ידוע שהגדול מחברו יצרו גדול ממנו וגם נאמר לפום צערא אגרא (לפי הצער-השכר).
ויש עוד אמרות חז"ל רבות בעניין מה עדיף, שלפעמים נראות כסותרות, וכמובן שאפשר להביא כאן את הפסוק של לא תתורו שבעצם זה איסור, אז ודאי שעדיף מי שלא רוצה בכלל...
אז ככה רוב הדברים שאני אביא כאן לקוחים מתוך "ספר הברית השלם" לרבי פנחס אליהו מווילנא (חלק ב'-דברי אמת, מאמר ה'-הצדיק והחסיד. כל מי שיכול מוזמן לעיין שם בפנים. בכללי לדעתי זה אחד הספרים...)
יש טבע ראשון באדם איתו הוא נולד, וכל אדם נולד עם מידות שונות. וכל אדם מידותיו שונות מזולתו.
במידות,, מהם חזקות יותר ומהם חזקות פחות. (כשמם כן הם - מידות)
אבל,, יש טבע שני והמקום שאדם נמצא והחברה שהוא נמצא בה ומעשים שהוא עושה ומקרים שקורים לו משפיעים עליו ..
וגם אדם שנולד ביישן יכול להפוך את מדתו ולהפסיק להתבייש וכך בכל מידה ומידה... יש דברים קשים יותר ויש קשים פחות..
ויש לפעמים שנראה בלתי אפשרי לשנות ,, אבל עדין אפשר...
וכמובן כמו שכתבתי למעלה שיש השפעות חיצוניות,, וגם זה תלוי כמה האדם מוכן להשקיע.. וגם לעשות את זה נכון כדי שלא יקרו בעיות.
לדוגמא אדם שהוא פחדן ורוצה להפסיק לפחד צריך לעשות את זה בדרך מסויימת (כמובן שתלוי בו איך הוא לוקח דברים) ולא להרוס את עצמו. כלומר הוא מחליט שהוא נלחם בפחד, פנים אל פנים, והולך למקומות שמפחידים, אותו אז יש אנשים שככה יוצאים מהפחד, ויש כאלה שזה דופק להם ת'שכל, והם הופכים להוזיים והזויים- ואצלהם דווקא לאט לאט יעזור.. אז צריך להכיר את הנפשות הפועלות ו"חנוך לנער על פי דרכו"
ונחזור למחשבה ומעשה אז ככה בטבע הראשון מה שקובע זה רק המעשה בפועל !!! חוץ מזנות ומינות שעליהם נאמר "ולא תתורו" אבל עדיין הבעיה היא כשמחשבים בעניין, ולא המחשבה הראשונה... זה שאדם הולך ברחוב ופתאום רואה משו לא בסדר זה בעייה אבל על זה לא יעשו לו כלום. אבל אם הוא ממשיך לחשבן בזה כאן הבעיה, וזאת בדיוק הגמרא שהרהורי עבירה קשים מעבירה (רש"י מסביר שם שזה הרהורי נשים) כי ההרהור הוא הרבה יותר קרוב והמלחמה איתו הרבה יותר קשה וארוכה..
אבל !! אלה בדיוק החיים !!! כשרק המחשבה מגיעה...אז אם משתעשעים בה זה בעיה וזה יכול לפגום לפעמים יותר מהמעשה. אבל אם נלחמים איתה עוד ועוד ומנסים לגרש אותה אז עד שלא עושים מעשה הבן אדם צדיק גמור ולפום צערא אגרא !!!!!! וכמובן שגם אחרי שאדם עשה מעשה אז יש אפשרות לחזור בתשובה !!!
בהצלחה לכולנו...
בברכת גאולה שלימה בקרוב - כי עת לחננה כי בא מועד
מחשבה רעה אין הקב"ה מצרפה למעשהיוסלה קמצן (קדוש?)
חוץ מע"ז וג"ע
עונג שבתיוסף6
אני יודע שיש מצווה לענג את השבת לא זו השאלה.
השאלה היא מה העניין?
הרי כידוע עיקר המצווה היא לנוח בשבת- לשבות ממלאכה,
אבל מה העניין של העונג- הנאה, מדוע הקב"ה רוצה שנהנה בשבת?
הרי כידוע היהדות אמנם לא אומרת להתנזר מהנאות,יש הרבה הנאות מותרות,
אבל בכ"ז מדוע התורה הפכה את ההנאה בשבת למצווה?
אולי זה משהו יותר רחב,שיינדי
בכל הנו' שהיהדות מקדשת ומרוממת את החומר. והכל (כמעט) מותר, השאלה רק מתי ואיך.
לא הבנתי את השאלה..~א.ל
הקב"ה רוצה שנקיים את עונג השבת, בגלל השבת עצמה.
היום הוא יום מכובד אז צריך להרבות בו באכילה ובשתיה וכו'..
"ולוו עלי בני, ועדנו מעדניי,
(כי)שבת היום לה'.."
המהר"ל בבאר הגולה(באר שני):יהונתן..
"השבת הוא שה' יתברך ברא העולם והשלים אותו. לכך צווה ה' יתברך שישבות האדם ביום הזה ששבת ה' ממלאכתו והשלים אותה. ולא יאמר, אף כי השלים העולם, הוא עולם חסר בדבר מה. ועל זה בא עונג שבת לומר כי ה' השלים העולם, ולא נמצא חסרון כלל רק הכל הוא בעונג והשלמה. ומפני כך ראוי שיהיה מקיים ג' סעודות בשבת".
>>אינסוףאחרונה
כיוון שהשבת היא מעין עולם הבא המתגלה באחרית הימים לקראת האלף השביעי
וכידוע (תחילת מסלי"ש) האדם לא נברא אלא להתענג על ה'...
בפרק קיט בתהיליםמירימי
תודה על התשובה היסודית.מירימי
פרק קי"ט פרק התורהב.ש.אחרונה
שימו לב שבכל פסוק בפרק מוזכרת התורה.
וידאו מעניין: מיהו מלך המשיח? ומה זה אומר לנו?בן ציון גגולה
ב"ה ימות המשיח
גילוי זהותו של מלך המשיח הוא הכרחי
כיוון שברגע שיודעים מיהו נגמרות המחלוקות בעולם התורה
ומתאחדים יחד במטרה משותפת להביא את הגאולה עם השקפה אחת
מלך המשיח עתיד לקבץ את כל היהודים לארץ הקודש ולהביא לעם ישראל
את ארץ ישראל השלמה כפי שהובטחה לאבותינו ועוד פעולות רבות
במרכזה בית המקדש השלישי בירושלים עיר הקודש
השאלה היא מיהו?
שני סרטים מעניינים על בני תורה שחקרו את הנושא
מעניין לצפות ולהעביר לחברים לראות!
דוד סגל
בן ציון
דוד סגל
http://www.hageula.com/tishrey/video/8911.html
בן ציון
http://www.hageula.com/tishrey/video/8915.html
על דוד סגל ובן ציון
http://abc770.org/videos
הוקלט ע"י אתר www.770live.com במלווה מלכה, מוצאי שבת קודש בראשית,
במרכז חב"ד העולמי 770 ברוקלין ניו יורק,
את ההתוועדות כולה באורך 3:30 שעות ניתן לראות שם.
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
תמונות:תגובות גדולי ישראל כשמגיעים אליהם משיחיסטיםבן ציון גגולה
ב"ה
מכון ממש הוא מכון שמוציא ספרים בתנאי שהם ירשמו יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד על הכריכה
ומופעל ע"י חבדניקים משיחיסטים
חברי המכון הגיעו לגדולי ישראל והביאו להם ספר בהוצאתם על הקשר בין השיחות של הרבי ה-5 של ליובאוויטש הרבי הרש"ב
בתורת החסידות שנקראת בעולם הישיבות "עב" לבין השיחות של הרבי ב"דבר מלכות" בשנים תשנ"א-תשנ"ב שמו של הספר "במסתר צפונותיך"
גדולי ישראל מקבלים מהם בשמחה את הספרים
ושומעים על האמונה שהרבי הוא מלך המשיח ומזדהים איתה הנה מספר דוגמאות:
בסיום הדברים התבטא הרב ברנשטיין כי עיקר העיקרים הוא "התגלות הרבי מלך המשיח"
והאדמו"ר הגיב בהתרגשות גדולה: "נו, נו, מתי? עושים הכל מסביב, העיקר שבאמת זה כבר יהיה".
האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא
http://www.hageula.com/news/chabad/8940.html
האדמו"ר ממודז'יץ: יהודי צריך לצעוק 'רוצה אני' בביאת משיח
האדמו"ר ממוזיץ
http://www.hageula.com/news/chabad/8965.html
האדמו"ר מהארנסטייפל
http://www.hageula.com/news/chabad/8920.html
הרב מנחם מנדל שפרן
http://www.hageula.com/news/chabad/8957.html
וידאו: ראש הממשלה ביבי מצטט את הרבי בנאומו באו"םבן ציון גגולה
ב"ה
בשנת 1984 (תשמ"ד) כאשר התמניתי להיות שגריר ישראל באו"ם, ביקרתי אצל הרבי הגדול מליובאוויטש, והוא אמר לי דבר חשוב.
http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=2562
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
נשיא ארה"ב מורה ללמד 7 מצוות בני נוח בהנחיית הרביבן ציון גגולהאחרונה
ב"ה
ההכרזה הרשמית על פי חוק כבר משנות הלמדים (70) מאז הנשיא רייגן
מידי שנה חותמים נשיאי ארה"ב המעצמה הגדולה בעולם על חוק יום החינוך
המחנה את אזרחי ארה"ב ללמוד את 7 מצוות בני נוח על פי תורת משה
כפי שעורר לעשות הרבי מליובאוויטש
החוק נחקק תמיד בתאריך עברי זהה ביום יא ניסן יום ההולדת של הרבי
הרבי מסביר כי זאת ההלכה ברמב"ם שצווה משה רבינו לכוף את
כל בני העולם ב7 מצוות בני נוח ושהמעשה הזה מביא את הברואים
לדעת ולהכיר במעלת התורה ועם ישראל וזהו צו השעה כעת בדור הגאולה
אובמה חותם על החוק
http://www.chabad.info/#!g=1&url=article&id=68009
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
הפטרת השבת בנוסח מרוקאי לצפייה..Itamar48
אמירת תהילים למען תושבי הדרוםת
בקישור הבא, תוכלו להצטרף לאמירת ספרי תהילים ביחד,
אתם כותבים איזה פרקים אתם רוצים לומר וככה מסיימים כמה שיותר ספרים למען תושבי הדרום וצה"ל
מה אתם אומרים-יהונתן..
כשייבנה ביהמ"ק בע"ה, הטכנולוגיה תיכנס גם לשם?
יהיו פלאזמות עם מספרים בלשכת הטלאים? [כמו בחברות פלאפון,בנק,דואר וכו'..]
יהיו מסכי ענק בחוץ?
מזגן?
וכו'..
גם אני חושבת על זה הרבה |מהורהר|דלוקה...
נראה לי שבפנים לא, ובחוץ כן.שיראל.
כלומר - בתוך ביהמ"ק לא נראה לי שיהיה מזגן ופלזמות,
אבל בחוץ - בעזרת נשים והלאה, איפה שהעם עומד - זה יהיה ממש יעיל.
כמו שגם דרכי הגישה יהיו יותר טכנולוגיות - ברכב ולא ברגל.. בטח תהיה רכבת קלה..
אולי מפלסים מרחפים כי לא יהיה מקום בעזרת נשים.. |חולמני|
יטוסו על ענניםמושיקו
לכל אחד יהיה ענן פרטי שיגיע במהירת עצומה מכל מקום, כתוב והיה מדי חדש בחדשו ומדי שבת בשבתו יבוא כל בשר להשתחות לפני אמר ה' - שיגיעו בכל שבת ובכל ראש חודש לבית המקדש מכל פינה בעולם, לא רק בשלושת הרגלים
זה נקרא בלעז "מסוקים"..סוג'וק
קראתי באיזה ספריוסלה קמצן (קדוש?)
שמסיק מהמדרשים שזהיהיה משהו שיותר לשימוש בשבת (הענן הפרטי)
הרב מוצפיתותי77
אכן אומר שכך יהיה, אני נוטה להאמין לו
מגניב לא? ענן לכל אחד.
ולי נראה בקשר לשאלה שפשוט שבבית המקד אין צורך בכלום, המזג אוויר יהיה מושלם והכל יהיה טוב ונחמד מה לא?
ומי צריך פלזמה? השם? נראה לי שישלו פיתרונות משלו לעניין, במיוחד שהוא זה שאחראי על הכל לא?
מסוק של המכון לטכנולוגיה על פי הלכה?מטבחון
ממש לא,יטוסו על עננים כפשוטםמושיקואחרונה
ולכן זה יהיה מותר בשבת
כי אין תחומין למעלה מעשרה
לכאורה כןמושיקו
כל חידושי הטכנולגיה אומרים להשתלב בבית המקדש.
הסקה לרצפה... לכהנים היחפים.לך דומיה תהילה
פעם אחד הר''מים אצלנו לימד אותנו שכן, ככה זה יהיה.
אי אפשר לדעת כלום עד שזה לא יקרה.דוסית גאה!
ברור!! זה אמור להיות מעוז הטכנולוגיה...גפן36
עם פיתוחים הרבה הרבה יותר גדולים ממה שיש היום. פיתוחים מדהימים שיהיו רק שם!
זה המקום הכי בולט, עשיר, מפואר ומכובד בעולם כולו.
היום זהב נחשב כבר פחות "שווה" מאשר פיתוח טכנולוגי מתקדם מאד.
אז ברור שהכל לפי ההלכות והציוויים, אבל איפה שיש רשות להוסיף-
ברור שנותנים את ההכי טוב לכבודו יתברך...
ואולי אפילו חוסר בטכנולוגיה יראה כאילו זלזול...
לא לשכוח שאסור להכניס ברזל למשכןקוד אבל פתוח
והדברים האלה בנויים ממתכות
..יהונתן..
נראה לי אסור לבנות עם ברזל אבל מותר שיהיה ברזל.מירימי
אומרים שבית המקדש השלישי כן יהיה ברזלעוד מישהי
בס"ד
כי אז גם הברזל (כמו כל המציאות) יגיע לתיקונו
יהיה מיקרופון במעמד הקהל ?!אביתר ג
יהיו..... עם הגבלות.....
...לב אדום.
מתכות אסור להכניס, זו אמורה להוות בעייה..
(אבל יש פתרונות גם לזה.....
)...
כמו בכל דור, בית המקדש שודרג..
אדם אחד הוסיף פה, משפחה אחרת הוסיפה שם..
בבית שני היו שדרוגים לעומת בית ראשון..
לא ניסים, שדרוגים....!...
אז היום, במרחק אלפיים שנה...
זה נראה לנו קצת שונה..
אבל כן, בטח שיהיו שדרוגים.
עדין לא הבנתי מאיפה האיסור של מתכותמירימי
גם האיסור לבנות עם ברזל הוא רק על בניית המזבח, אבליהונתן..
את בית המקדש עצמו מותר.
"ואם מזבח אבנים תעשה לי לא תבנה אתהן גזית כי חרבך הנפת עליה ותחללה"
לעתיד לבוא יבנו את בית המקדש מברזלמושיקו
מכיון שיחיו אז חיים נצחיים אז לא יהי את הענין של ברזל שמקצר חיים, הוא יתעלה ויתברר
ציטוטיוסף6
"שיא השכלול שבעולם יהיה במקדש השלישי" (הגר"מ אליהו זצ"ל)
הדרך למלוכה...כתר הרימון
גם אצל שאול, גם אצל דוד וגם אצל שלמה היו כמה המלכות.
לקח זמן עד שכל העם המליך אותם.
שאלתי:
למה זה לקח כל כך הרבה זמן? למה לא בפשטות?
וגם - מה, אם יש, ההבדלים בין ההמלכות שלהם?
אם יש לכם ידע בנושא, או הפנייה לספרים/מאמרים (וירטואלים ושאינם וירטואלים) -
אשמח!
ובונוס:
אפשר להשליך איזה רעיון משם לחיינו, לביאת המשיח?
אשמח להרחבה על כך...
תודה מראש.
לא יודע אם זה קשוריוסף6
אבל הגמרא אומרת ש"אין מלכות נוגעת בחברתה אפילו כמלא נימא"
כלומר מלך מתחיל למלוך בדיוק ברגע שנקבע בשמיים (במסכת תענית דף ה' עמוד ב' מובאת הדוגמא של שאול)
כנראה לקח זמן עד שהם הומלכו כי עדיין לא הגיע הזמן שנקבע.
איך זה קשור לביאת המשיח? גם למשיח יש תאריך שנקבע להגיע, כמובן שהוא יכול להגיע לפני "היום אם בקולו תשמעו".
הפנייה לספר-יהונתן..
"עוז מלך- עיונים בספר שמואל" של הרב יגאל אריאל.
אין לי זמן לכתוב את הרעיון אבל הרב כותב שם על העניין הזה בדיוק, ומוכיח הכל מהפסוקים
כדאי מאוד לענ"ד..
תהליכים טבעייםסוג'וק
דברים לא קורים תוך יום וזה טבעי ובסדר.
וגם על הגאולה האחרונה כתוב כך בנביא במיכה ד שהמלכות צומחת בהדרגה מסוימת והמהרל מדבר על כך בנצח ישראל.
אנחנו רואים זאת בדורות האלו טוב מאוד - בהתחלה שלטון בריטי\יהודי , אח"כ מדינה ככל המדינות ואח"כ מלכות מלך המשיח.
[בדר"כ רואים זאת כ3 שלבים , 3 דורות]
מקורות נוספים לעיוןיוסף6אחרונה
"בין שאול לדוד"-הרב בכרך.
הקדמת דעת מקרא לספר שמואל.
