שרשור חדש
'אורות מהבהבים לשתי שניות..'מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

גרסת הביינישים - פה.

 


מכירים את זה שאתם הולכים לסמינריון שיא המטורף, ואתם חוזרים ממש באורות?
או שאתם עושים 'ניגונים' [יענו מנגנים ושרים שירי קודש..] עם החבר'ה, ואח"כ אתם מרגישים שיא הקרובים לאבאל'ה שבשמים?
א-ב-ל אחרי איזה יומיים, כבר יש כיבוי אורות, ואתם חוזרים להיות באותו מצב שהייתם קודם.
למה זה קורה? ומה הקשר של זה לפרשת השבוע (וארא)?

 


 


במכת ברד, אשכרה ירדו מהשמים ביחד מים ואש:
"ויהי ברד ואש מתלקחת בתוך הברד כבד מאוד אשר לא היה כמהו בכל ארץ מצרים, מאז שהיתה לגוי"
ז'תומרת שהיה כאן וואחד נס ענק - גם הברד, שעשוי ממים, לא כיבה את האש, וגם הכל ירד לפי ציווי ה' רק על המצרים.
ואנחנו רואים שאפילו פרעה באמת מתפעל מהנס, ואומר: "ה' הצדיק ואני ועמי הרשעים".
אז בעצם, אם פרעה מגיע להבנה הזאת שהכל מאת ה', למה הוא חוזר אח"כ לחטוא? למה הוא לא הפך ישר להיות צדיק?
אנחנו יודעים מהפסוקים שה' הוא זה שהכביד את לב פרעה, אבל מה אנחנו יכולים ללמוד על עצמנו מזה שלמרות שפרעה הכיר בנס העצום - הלב שלו עדיין אטום?

הופה, שימו לב -
נכון, פרעה ראה נס והרגיש ממש ב'אורות'. ז'תומרת הוא הבין שיש אלוקים, והכל מתנהל על פי האלוקים הזה.
א-ב-ל >>
זה בעצם היה נס שהגיע כולו מאת ה', זה היה משהו חד פעמי, שפרעה לא עשה כלום כדי שיגיע.
ולכן - אחרי שהנס הזה נגמר, לפרעה היה כיבוי אורות  --> הוא חזר לאותו מקום שבו הוא היה קודם.
ככה גם אנחנו מרגישים בעננים אחרי הסמינריון, או הניגונים, אבל אחרי כמה זמן - חוזרים למקום בו היינו.
למה?

כי בעצם עבודת ה' שלנו לא יכולה להיבנות מחוויות רוחניות שאנחנו מגיעים אליהם בבת-אחת. אלא, עבודת ה' אמיתית צריכה להיבנות שלב אחרי שלב, עם הרבה השקעה.
אני לא אומרת שזה לא טוב להיות באורות, אבל אני אומרת שעבודת ה' לא יכולה להתבסס על האורות האלה, וצריך גםלהתאמץ הרבה בשבילה, ולבנות את עצמנו לאט-לאט, כל אחד בקצב שלו.
כשאנחנו מרגישים שיא הקרובים לאבאל'ה שבשמים אחרי איזה שיחה מעוררת, או שבת טובה - ה' נותן לנו לטעום לאן אנחנו יכולים להגיע אם נשקיע, אבל אח"כ הוא לוקח מאיתנו את הטעם הזה, את ההתעלות שהרגשנו, ואומר לנו להתחיל לעבוד, כדי שנוכל להרוויח את זה בעצמנו.

אז בשורה התחתונה - זה מצוין לעשות ניגונים עם החבר'ה או ללכת לסמינריונים ודברים מחזקים אחרים. אבל צריך לזכור תמיד שבשביל באמת להגיע למדרגות גבוהות בעבודת ה' - צריך להתאמץ ולעבוד על עצמנו.
שנזכה, בעז"ה 

שתהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!

קשה לי לאהוב את ה'אנונימי (פותח)

אני כבר אדישה בתפילה,

כועסת עליו ועל מה שהוא עושה לי,

על התפילות שלא נענות כבר כמה וכמה שנים,

על העולם המייאש הזה.

מקיימת את כל המצוות מתוך הרגל, לא יותר...

לא מחוברת אליו בגרוש! לא מרגישה שבכלל אכפת לו ממני. לא מרגישה שאני הבת שלו.

כדאי לך לבדוק טוב טוב כמה דברים.אני77

1- האם את באמת מאמינה שהדת היהודית היא נכונה ומחייבת, וזה ברור לחלוטין?

2- האם כשקורה לך משהו לא נעים את מגיבה במחשבות ורגשות שליליים, או מקבלת עלייך את הדין בשמחה?

3- האם את מתפתה הרבה אחרי היצר שלך?

 

כל אחד משלושת הדברים האלו עלול לגרום לניתוק מהקב"ה ולחוסר שמחה או רצון לעבודת ה'.

אנונימית יקרה!אנונימי (פותח)

את לא יודעת עד כמה אני מזדהה עם הכאב שלך.

אני עובר את אותו תהליך בדיוק!

הדימוי שלדעתי מתאים זה אדם שקשור בידיים וברגליים,ומתגלגל לתהום....הוא יודע שהוא מתגלגל לתהום ויש לו חוסר אונים מוחלט ומשתק.

לעיתים אני חש ככה...רצון לקום ולהתגבר ושוב משתלטת עלי קרירות משתקת

זוית שונהאנונימי (פותח)

יקרות,אתן מתנסות בכאב עמוק.לפעמים, כאב לא מטופל משליך על היחס לה' או על היחס ל: הורה/ילד/בן זוג/וכו'. את מתארת מצוקה כואבת הנמשכת זמן רב.

אני מניחה שהמצוקה מכאיבה לך משני כיוונים:

1. הדבר המכאיב בעצמו.

2. ההתמודדות עם הראיה שלך את המצוקה.

אנסה להסביר בדוגמא, כי כמובן אינני יודעת מה הכאב הייחודי שאת חווה:

אם אח נפל בצבא, והגעגוע לא נותן מנוח, אז המצוקה המיידית, האובייקטיבית, היא געגוע לאח שלא אפגוש בעולם הזה.

אבל מהו הב?

הב' יכול להיות רגש אשמה ללא גבול, כי רבתי אתו ביום האחרון שלו...

או קנאה לא פתורה שקינאתי בו, ועכשיון אני מקנאה למה ההורים שלי כבר לא יכולים לשמוח בי, מה אם הוא נפל אני לא שווה כלום? החיים שלי לא בעלי ערך בעיניהם? או שאחוש אשמה על שאני חיה  ועומדת להתארס והוא לא...

העיקרון ברור, נכון?

עכשיו:"אין חבוש מנתיר עצמו מבית האסורים:" אבל בטיפול לא ארוך (הילינג,פסיכולוג,מוח 1, עובד סוציאלי,משהו נפשי כלשהו) את יכולה להגיע למודעותף, להבין ממה הכאב מורכב, ולפרק אותו.

מה יצא לך מזה?

בע"ה ,תשארי רק עם מה שאת חייבת לסבול,ולא עם הרובד הנוסף, ופתאום: עצמך/ ה'/ההורים/כולם יהיו נחמדים ואהובים. ואם את רווקה,פתאום תגלי שיש הצעות שאת יכולה להתחבר אליהן, כחי הכאב הענק כבר לא חוסם אותך כל כך...

בהצלחה רבה

עיצה של הרב דב ביגון שליט"אאם-פי-7

שמעתי את הרב ביגון נותן עיצה מתוקה לבחור -לנסות פעם בשעה (אפשר יותר) לחשוב על משהו טוב ולהודות עליו לה',לאט לאט מגלים את החסד שעוטף את החיים,

 

חוצ"מ כשהרגשתי ככה (ממש) ראיתי שיעורים של הר' ימימה מזרחי והיא החזירה לי חיוך גדול לפנים.

 

בהצלחה נשמה ,רק קווה אל ה' חזק ויאמץ ליבך וקווה אל ה'

כעס על ה'פלש

אבל לעצם העניין כעס דווקא מעיד על חיבור עמוק לא כועסים על מישהו שלא מאמינים בו

גם אני שהייתי קטן באמת אהבתי את ה' וגדלתי והתבגרתי והעולם הסתבך לי והקשר והאמונה התמימה באלוקים הסתבכה לי

וזה בסדר זה מעבר שלב באמונה, ולמרות שיש לי כמה תשובות אני לא ירשום אותם כי לפי דעתי זה תהליך, ותהליך לא סוגרים באיזה תשובה קטנה

(כותבת מאנונימי כי אני מעדיפה לא להזדהות פה)אנונימי (פותח)

מותר לכועס על ה'.

אבל יחד עם הכעס צריך להבין שלאבא מותר גם להגיד לא, ואם הוא אומר כנראה שזה רק לטובתך!

בניגוד לסנטה קלאוס, את לא מקבלת מה שאת רוצה! אלא מה שטוב לך באמת!

אדישות בתפילה?! זה קורה לכולם... קשה לי להאמין שיש מישהו שתמיד תמיד מכוון!

זאת עבודה יום יומית, לאט לאט, תנסי להבין את מה שאת ממלמלת לעצמך מאז גיל 8, תנסי להבין את המילים הענקיות שמאחוריי ההרגל, זה יעזור לך להבין כמה באמת התפילה חשובה.

 בהצלחה!

אפשר לעשות רשימה אופטימית של הדברים הטובים שיש ליzmil

בחיים

 

לא יודע מה איתו, אבל כדאי שא-ת תתמודדי עם "מה שהואאנונימי (פותח)

עשה לך". נשמע שזה יושב עלייך ומועך את החלק שיכול בכלל לאהוב.

ה' לא חייב לנו כלוםzmil

הוא לא חייב לקבל את תפילתנו

ולעיתים אנו מבקשים דבר שנראה לנו טוב ובדיעבד הוא לא טוב בשבילנו ורק ה' יודע מה טוב לנו

כמו אישה בהריון שיש לה צירים והיא לא מבינה למה כואב לה ולבסוף הסוף טוב ונולד ילד או איש שהמנתח מכאיב לו אבל זה כדי לרפא אותו

 

נכון שהוא לא חייבאנונימי (פותח)

ודווקא זה מכעיס יותר.

אם הוא ברא אותנו בגלל שמכוח הטוב להיטיב ובגלל שרצה להיטיב עמנו-

מה אני קשור לעסק הזה? מה אני, בובת משחק?

לא רציתי את הטוב, ובטח לא את הרע שאני סובלת בשביל הטוב הזה.

קשה לי וזהו. וכמה שאני מתפללת לה' שאם לא ייתן לי את הטוב משיקוליו-

שלפחות ייתן לי את האמונה שהכול יהיה בסוף טוב. חוט של חסד, נקודת אור... משהו שאוכל להיתלות בו.

לחזור לאהוב אותו, להאמין בו קצת יותר למרות שרע לי.

אבל גם את זה הוא לא נותן לי (ולא שאני לא מנסה לחפש דרכים להאמין ולאהוב אותו שוב).

לאנונימית הפותחתאנונימי (פותח)

אני קוראת את הדברים שכתבת ומרגישה כאילו אני כתבתי אותם.

רב החיים שלי היו צעקה אחת גדולה כזאת. מלאה בכעס על ה' שברא אותי לפה, על העולם שהוא ברא. על הטוב הכל כך לא מורגש הזה. מי ביקש את זה. הרגשתי שאין לנשמה שלי שום מקום בעולם הזה. שעצם הבריאה שלה היא עוול.

תשובות בשכל אין. חיפשתי ככ הרבה. אבל היום אני יכולה להגיד לך שהדברים מתיישבים. בסוף מצליחים להיפתח לאור. אני יכולה להצביע על כל מיני דברים שהביאו אותי לשקט, הכי גדול שבהם זה החתונה. אבל בסופו של דבר, כשהנשמה מוצאת את הדרכים שלה למצוא מקום, מגיע שקט.

היום אני כבר לא בצעקה הזאת, ובלי שקיבלתי עליה תשובה שכלית. הנפש שלי מצאה את התשובות שלה.

ומהדברים שלך אני קוראת אותי וכותבת לך שאל תתיאשי. עוד תהיי באור. הדרכים נסללות. אם תרצי לדבר יותר אני יכולה להזדהות.

ועוד דבר,אנונימי (פותח)

תדברי איתו על זה, תצעקי עליו תכעסי עד קצה העולם. זה מנקה. זה מרפא

לאנונימית.*מישהו*

אשמח אם תפני אלי בשיחה אישית.

...עוד מישהי

בס"ד

 לגלות את אהבת ה' הנמצאת בתוך ליבך, ולהגיע לחוויה העמוקה הזאת,

זה לא משהו שקורה בעקבות עיצה 1 קטנה.

זה תהליך, ומה שאני באמת באמת ממליצה לך זה ללמוד את ספר התניא, יש היום הרבה ספרים של תניא מבוארת, אדמור הזקן מסביר שם איך בדיוק בנויות ופועלות הנפשות הקיימות בקירבנו.

לימוד אמיתי של התניא מביא לחיבור לקב"ה, ולחשיפת המקום הכי אמיתי ופנימי בנפש- אהבת ה' ויראת ה'.

 

גם ניגונים קדושים יכולים לעורר את הלב ישירות, בדרך שעוקפת את השכל, והמודעות הגלויה, ומזככת אותה.

 

יש כאן קישור לשני אתרים מומלצים,

 

http://eshetchail.org/%d7%a1%d7%93%d7%a8%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%91%d7%9e%d7%a0%d7%95%d7%97%d7%94-%d7%97%d7%9c%d7%a7-%d7%91/  זה קישור לשיחה קלילה יותר

 

ולהלך קיצור לדברים "כבדים" יותר, אבל גם מעמיקים יותר

 

http://www.daat.org.il/view.aspx?id=1742

והכי חשוב, גם כשאינך מרגישה את אהבת ה' יוקדת בליבך, גם כשבחוויה הגלויה שלך את מרגישה את ההפך,

הכי עמוק בלב היא קיימת, וה' רואה ויודע אותה.

אם את כועסת על ה', זה לא אומר שה' כועס עלייך בחזרה...

הוא ממשיך לתת לך את הכלים והכוחות לחשוף את המקום הפנימי שלך בנפש, והכל מתוך מטרה אחת להביא לך את הגאולה הפנימית שלך.

בהצלחה, ושה' יאיר את ליבך.

עוד מישהו!!!אחי אתה טוב

היצר הרע תמיד נותן תחושות כאלה ש ה'  לא אוהב אותך או שאת מרגישה שאת לא קשורה אליו  לפני שאתה עולה מדרגה  ותדעי לך שזה בידיוק מה שעובר עלי עכשיו !!

תדברי איתו...batsheva100

תספרי על הקשיים ותבקשי עזרה, תראי איך המצב ישתפר !! (לא להתלונן אלא לבקש עזרה בנסיונות שהוא שולח לך)

פה!!!!!!!! נמדדת האמונה*שלי*

לא רק שטוב לך, שאת שמחה, שיש לך הכל,

 

צריך לאוהב ולעבוד את ה' בכל מצב, גם כשרע לך,

 

דברי איתו , תגידי לו שרע לך, ושיעזור לך בימים קשרים שאת עוברת.  תראי שדברים ישתנו.

 

היצר תמיד עובד שעות נוספות ונותן לך הרגשה של יאווש, של מחשבות  רעות , שה' לא עוזר,

 

 

תדעי לך שכל תפילה שעולה לשמיים נמצאת במקום שהיא צריכה להיות ואת לא יודעת עד כמה

 

כמה יש שינויים בשמיים בגלל התפילה שלך,

 

 

אל תגרמי ליצר לייאש אותך כי זהמה שהוא רוצה, תמיד תיהיה בשמחה, ותאמיני כי אלוקים אוהב את כולנו, והכל לטובה.

 

 

ממליצה לקרוא את הספר בגן האמונה של הרב ארוש.

 

בהצלחה.

כעס על ה' זה משורשי החטאסוג'וק

כמו מילותיו הראשונות של הנחש לחווה : "אף כי אמר אלהים..." - "אף" מלשון כעס

חובה לבדוק מה העניין שם ולשרש זאת ממש. גם כל כעס.

אולי זה השתקפות של כעס מול אבא או ההורים\מורים וכד'

אבל ה' רוצה רק טוב והכי טוב עבורנו אז ממש לא שייך כעס, להיפך!

זה נראה לנו שאנו כועסים עליו בגלל העולם סביב, אבל העולם זה עולם השקר ולא ממש מאת ה'

"אלהים עשה את האדם ישר והמה ביקשו חשבונות רבים"

להאמין שה' טוב לכל ורחמיו על כל מעשיו, לכתחילה. ואין עוד מלבדו וגם טוב להודות לה'!

כמה דברים:אנונימי (פותח)

א. אני מדברת איתו המון (פעם זה היה יותר, היום קשה לי אחרי כ"כ הרבה שנים של תפילות, אבל אני כן מדברת...)

ב. לגבי מי שאמר/ה שפה נמדדת האמונה ושצריך להודות גם כשרע-

ובכן, כבר כמה שנים שעבדתי אותו בשמחה, קיבלתי ייסורים באהבה והאמנתי ש"הכל לטובה", ושבסה"כ אני לא מבינה כלום.

אבל כמה אפשר? כואב להגיד, אבל היום אני מרגישה שהאמירות האלו לא מדברות אליי.

לצערי אני מרגישה שהאמון שלי באמיתות שלהן קהה.

ג. בעניין ההמלצה על הספר "בגן האמונה"- כבר התחלתי פעם לקרוא. הסגנון הזה לא מדבר אליי בכלל... הפסקתי מהר מאד.

 

אולי כדאי לנסות כאן-יהונתן..
תשובה לענ"דאנונימי (פותח)אחרונה

ב"ה

תלמדי ספרי פנמיות - אולי נש החיים, או תניא או סתם ספרי חסידות, שמלמדים איך לעבוד את ה' ולא רק לחיות על פי ציוויו כמו רובוטים ל"ע...

סרט חדש-תיעודי על הרבי מליובאוויטש וחסידות חב"דבן ציון גגולה

ב"ה

 

צפייה נעימה

להעביר לכולם

http://www.chabad.info/#!g=1&url=article&id=73939

לאחר שצפיתם מה דעתכם? האם עם ישראל בכל העולםבן ציון גגולה

ב"ה

 

יכול להתאחד כעת שידועה לו זהותו של מנהיג הדור

או שיש עוד דברים שצריכים לעשות?

כמו כן מה דעתכם  על התוכן המוצג בסרט?

 

אני לא חושבת שידועה לנו זהותו של המנהיג.אוהבת את אבא

 

אך זו האמונה שלך, ולכן איני תוקפת, זו זכותך להאמין.

 

זה לא מצחיק...מוטיז
עבר עריכה על ידי מוטיז בתאריך כ"ז בטבת תשע"ג 20:34
עבר עריכה על ידי מוטיז בתאריך כ"ז בטבת תשע"ג 20:33

חוששני שאתה מכור לסרטוני רבי...  כפשוטו. (כהלורד וולדמורט בראשו של קווירל בשעתו, להאא"ה)

 

איך אנחנו אשמים בזה בדיוק?

 

 

מה שחשוב זה לא האיש או האירוע, אלא התוכןסוג'וקאחרונה
עזרה שאלה בפר יהושעסמיילי...

מה הם 2 ההבטחות שהבטיח השם ליהושע בפסוקים א -ט זה למבחן דחוף 

http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0601.htm

משהו שהתחדש לי....עירית =)

"ועשו לי מקדש" (שמות כה ח)מצוות עשה, לבנות בית לשם ה', כלומר שנהיה מקריבים שם קרבנותינו אליו, ושם תהיה העליה לרגל וקיבוץ כל ישראל בכל שנה, שנאמר 'ועשו לי מקדש'. וזאת המצוה כוללת עמה עשיית הכלים הצריכים בבית בשביל העבודה, כגון המנורה והשלחן והמזבח וכל שאר הכלים כולם.

אתר חובה:קוראים תורה - פרשת השבוע:קוראים תורה
קוראים תורה - פרשת השבוע: 

אתר להפצת יהדות וזיכוי הרבים.
באתר תמצאו דברי תורה על פרשת השבוע, הלכות יומיות, אמרות חסידיות, ווארט היומי, קיצור ליקוטי תפילות ועוד...
כמו כן ניתן להירשם ולהפיץ מאמרים לזיכוי הרבים.
בשם ה' נעשה ונצליח!

 

ננעל, אך לא נמחק.אוהבת את אבאאחרונה
איך אתם מגדירים את עצמכם?מי אתם?אנונימי (פותח)
יצור. יצורי טילים.עוגי פלצת
מעתיק משהו שלמדתי הרגע..יהונתן..

 

נראה מי יודע או מנחש מאיפה הקטע הבא מועתק.. 

 

"ועד"ז יש לבאר האמור :ישמח משה במתנת חלקו כי עבד נאמן קראת לו"- היינו שאין לשמוח במתנת חלק החכמה, רק אם הוא עבד נאמן שחושב שהכל אינו שלו, ורק לרבו ואדונו, אז שמחה שלמה בקנין החכמה, ולולא זאת אפשר שאין שמחה בקנין החכמה שע"יז ח"ו יוכל להגיע לידי כפירה ח"ו.

 

והנה אם בהשקפה ראשונה רגשי אהבת עצמו ורגשי אהבת זולתו, הם כצרות זו לזו, אבל עלינו להשתדל להעמיק בזה למצוא הסגולה המאחדת אותם אחרי כי שניהם דורש ה' מאיתנו,

 

וסגולה זו היא שיתברר ויתאמת אצל האדם איכותו של האני שלו, כי בזה יומדד מעלת כל האדם לפי מדרגתו, האיש הגס והשפל כל "אני" שלו מצומצם רק בחומרו וגופו,

למעלה ממנו מי שמרגיש ש"אני" שלו הוא מורכב מגוף ונפש,

ולמעלה מזה מי שמכניס לה"אני" שלו בני ביתו ומשפחתו,

וה"אני" ההולך ע"פ דרכי התורה, ה"אני" שלו כולל את כל עם ישראל, שבאמת כל איש ישראל הוא רק כאיבר מגוף האומה הישראלית.

ועוד יש בזה מעלות של איש השלם ראוי להשריש בנפשו שכל העולמות כולם הוא ה"אני" שלו, והוא בעצמו רק כאיבר קטן בתוך הבריאה כולה, ואז גם רגש אהבת עצמו עוזר לו לאהוב את כל עם ישראל, ואת כל הבריאה כולה..

 

ולדעתי מרומז עניין זה במאמרו של הלל ע"ה שהיה אומר "אם אין אני לי מי לי, וכשאני לעצמי מה אני" היינו,

שראוי לכל אדם להתאמץ לדאוג תמיד בעד עצמו,

אבל עם זה יתאמץ להבין שאני לעצמי מה אני, שאם יצמצם את ה"אני" שלו בחוג צר כפי מראית עין, אז "אני" זה מה הוא, הבל הוא וכאין נחשב, אבל אם תהיה הרגשתו מאומתת, שכללות הבריאה הוא האדם הגדול, והוא ג"כ כאיבר קטן בגוף הגדול הזה, אז רם ונשא גם ערכו הוא, שבמכונה גדולה גם מסמר היותר קטן, אם רק משמש כלום ל(ה)מכונה, הוא דבר חשוב מאוד, שהכלל בנוי מפרטים, ואין בכלל אלא מה שבפרט.... "

פלא יועץ ערך אהבת עצמו?עוגי פלצת

(לא עשיתי גוגל)

לא..יהונתן..

ואל תחפש בגוגל,לא חכמה..

אז זה לקוח מ-יהונתן..אחרונה

הקדמת הספר שערי יושר,לר' שמעון שקופ.

 

לענ"ד הדלה ההקדמה הזו שווה לימוד, אין לה קשר לתוכן הספר אלא הינה אמונית.. 

 

לימוד מהנה

 

למי שרוצה אפשר לקרוא אותה כאן:

http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20983&st=&pgnum=4

"אהבת ישראל ב-נ-ש-מ-ה" מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

תקופת בחירות. הרבה בלבולים, כעסים, מתחים, ויכוחים.
דווקא בתקופה הזו צריך לזכור יותר מתמיד (כדברי ביבי ):
"עם ישראל חי". אנחנו עם אחד, שיכול, עם קצת רצון, להיות גם מאוחד.
בואו נקרא את הד"ת הבא ונלמד סוד שמאוד חשוב לזכור.. 

----

 

 

בפרשה שלנו (פרשת שמות), פרעה אומר לשוטרים:
"לא תאספון לתת תבן לעם".

א-ב-ל...
למה כתוב 'תאספון', ולא 'תוסיפון'?
כי בעצם כשאומרים 'תאספון' זה כאילו אומר: 'בואו, תתאספו פה כולם'.
אבל כשאומרים 'תוסיפון' זה מלשון להוסיף.
הרי מהפשט של הפסוקים זה נראה כאילו פרעה מצווה שלא יוסיפו לתת לעם תבן!

אז זהו שר"ד מללוב אומר ש..
ה' לא סתם התבלבל או משהו וכתב 'תאספון', אלא בעצם פרעה באמת התכוון שבנ"י לא יוכלו להתאסף - להיות כולם יחד.
מזה משנה לפרעה אם בנ"י ביחד או לא? בכל מקרה הם חייבים לעבוד.. לא?!
אלא שפרעה ידע סוד שכדאי מאוד שגם אנחנו נדע, כי הוא שיא החשוב >>
כשכל עמ"י מתאספים ביחד, מתחברים באמת אחד לשני ואוהבים אחד את השני -
הם יכולים לנצח את ה-כ-ל.

כשעמ"י כולו נמצא באחדות אמיתית, אנחנו באמת יכולים להתגבר על הכל. יחד.
ולכן - פרעה פחד שהם יקומו נגדו וינצחו אותו - וצווה לא לתת להם להתאסף ביחד.

- אבל עכשיו יש לנו עם כ"כ גדול, ויש כ"כ הרבה זרמים שונים, עדות שונות. אנחנו כ"כ שונים זה מזה..
איך למען ה' אנחנו יכולים להתאסף כולנו ולהתחבר אחד לשני?!
תחשבו שניה על מבצע עמוד ענן, לדוגמה. 
נראלי שכל אחד מאיתנו באמת דאג, התפלל ועשה הכל למען תושבי הדרום.
זה התחיל מתפילה למען התושבים, והגיע להזמנת התושבים למרכז, כדי שיהיה להם קצת שקט מהמלחמה.
בואנ'ה, באמת כל העם שלנו התאחד ופעל למען מטרה משותפת.
 


אנחנו יכולים ללמוד מכל זה שוואלה, למרות שאנחנו שונים זה מזה בהרבה דברים - אנחנו עדיין עם אחד.
גם כשאנחנו שומעים על יהודים שאנחנו בכלל לא מכירים - כואב לנו לשמוע שהם סובלים.
אז זה מראה שכן, יש לנו פוטנציאל להתחבר כולנו ולפעול.

אז עכשיו, אנחנו יכולים גם לנתב את הכוח הזה שיש לנו כעם, כשכולנו יחד - למטרה טובה.
אנחנו לא חייבים להתאחד דווקא כשיש צרה, או כשקשה - 
אנחנו יכולים להרגיש את השותפות הזו גם כשב"ה הכל טוב ויפה.

 

 

 



ואיך בתכל'ס אנחנו יכולים להתאחד בפועל, שזה לא יהיה רק דיבורים?
אתה יכול לחייך ולומר שבת שלום לאדם שנראה קצת עצוב ברחוב, גם אם אתה לא מכיר אותו.
את יכולה לומר שלום לשכנה, למרות שהיא אף פעם לא אומרת לך שלום.
דברים כ"כ קטנים כאלה - פשוט עושים פלאים, עוד תראו את זה.
ואיך זה קשור לאחדות ישראל?
כי אם כל אחד מאיתנו יקבל על עצמו להיות נחמד\לעזור לאדם אחד, שאולי לא מהחבר'ה שלנו  -
זה יכול לפעול בשיטת 'תעביר את זה הלאה', וככה כולם יתחילו לדאוג ולהיות נחמדים יותר אחד לשני, ויהיה הרבה יותר טוב לחיות כאן 

 


אז יאללה, אחים שלי!
מעכשיו כל יום, כל אחד מאיתנו משתדל להתחזק קצת באחדות ישראל.. 
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

וידיאו מעניין: בקשת ברכה מהרבי להצליח.. בשוק השחורבן ציון גגולה

ב"ה
 
וידיאו מעניין וחדש שמתפרסם ברחבי אתרי האינטרנט
 
מראה יהודי מברזיל שמבקש ברכה מהרבי להצליח
בשוק השחור ומה הוסיפה אשתו?
ראה את תגובת הרבי
http://www.kaduri.net/?CategoryID=230&ArticleID=2390

 

יחי  אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!


 
מה דעתכם בסוגיה האם מותר לעבוד בצורה כזו?בן ציון גגולה

ב"ה

 

האם מותר לעשות דברים  שאינם על פי חוקי המדינה שבה אתה גר?

להעלים מס לעבוד בשחור בצורות שונות ועוד

 

רשום שיעקב עבד אצל לבן ומאז

שראו מה זה לבן התחילו חלק מהאנשים

לעבוד בשחור *-)

זו שאלה קשה.אוהבת את אבאאחרונה

 

מצד אחד, אם נמחק את כל המציאויות של כל האנשים ונשאיר אותי מול החוק: אסור. זה עוול.

אך מצד שני, אני לא אומר את זה באופן וודאי מכיוון שעדיין אצלי זה לא יושב חזק, אך אם אשמע אדם שעושה שחור לא אסתכל עליו בעין צרה. יש הרבה. המון. לא חסר. וחוץ מזה, המדינה בעצמה עושה שחור.

כך שמדובר כאן בנושא שהוא מאוד מורכב, שאין לי התמחות בו. אז...

 

 

אני צריך סיפורים על תשובה..יש למישהו?תודה!חשקה
אתר לסיפורי תשובהאנונימי (פותח)אחרונה
יחס בין פורענות לנחמהיוסף6

יש לי שאלה,

 

למה רוב מוחלט של הנבואות בתנ"ך הם נבואות פורענות ורק חלק  קטן הם נבואות נחמה?

 

ובאותו עניין, למה בקללות בפרשת "בחוקתי" ובפרשת "כי-תבוא" יש הרבה יותר קללות מברכות?

 

מודה מראש לכל המגיבים.

נראה לי בגלל שמטרות הנבואה הן לעורר את העםדוסית גאה!

לשוב בתשובה..

וכדי להזהיר צריך להתריע שיהיה לא טוב, לא שאחרי הלא טוב יהיה טוב...

בתקופה שבה היו נביאים,אני77אחרונה

עם ישראל היה בשיא פריחתו, ואף אחד לא היה צריך לספר להם שיהיה להם טוב אם יעבדו את ה'.

 

עם ישראל של אותם ימים יכל לרמוס מעצמות, היה בקשר ישיר עם הקב"ה-נבואה, היה בימ"ק. אז למה צריך נבואות נחמה?

 

בתקופה יותר מאוחרת, אחרי הרבה נבואות פורענות, ועוד יותר אחרי החורבן-אז התחילו נבואות הנחמה, כי אז היה להם מקום, היה מישהו שצריך נחמה.

"הכל זה מלמעלה.."מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!


תמיד ממש הפתיע אותי איך יוסף לא מתנקם באחים שלו.
כאילו, תחשבו מה הם עשו לו - הם אשכרה מכרו אותו לעבד.
ומילא אם אחרי המכירה שלו היה לו רק טוב -  עד שהוא הפך לשליט, היו מלא שנים שהיה לו בהן שיא הקשה.
אז סבבה, בסוף ב"ה יצא מזה טוב - אבל האחים לא ידעו מה ייצא מזה. 
ובינינו - 99% שיוסף היה מבלה את כל החיים שלו בתור עבד במצרים, כי לא היה כמעט סיכוי שבעולם שהוא יהפוך בסופו של דבר לשליט על מצרים - את זה האחים לא היו יכולים אפילו לנחש.
אז למה למען ה' הוא לא כועס עליהם? מתנקם בהם?

הופה, תשמעו מה יוסף אומר לאחים בפרשה שלנו [ויחי] >>
"אל תיראו: כי התחת אלוקים אני. ואתם חשבתם עלי רעה - אלוקים חשבה לטובה"

אל תפחדו שאני אתנקם בכם או משהו, כי אני יודע שאבאל'ה שבשמים הוא זה שמסדר את העניינים. 
כמו שכשאתם, האחים, רציתם למכור אותי לעבד במצרים מתוך כוונה רעה, אבל בסוף ה' סידר את הכל ככה שיצא מזה טוב - ועכשיו אני שליט במצרים,
ככה גם אם אני ארצה להתנקם בכם, מתוך כוונה רעה - ה' יסדר את הכל כדי שבסוף זה ייצא לכם טוב. כי ה' הוא זה ששולט בעולם, וגורם שהכל יצא בסופו של דבר הכי טוב לכולם.

ועכשיו, אני רוצה שנלמד מפה משהו פשוט א-ד-י-ר >>
מכירים את השיר 'הכל זה מלמעלה'? [ואולי עדיף שלא תכירו ]
לפעמים כשאנחנו כועסים על מישהו, אנחנו חושבים כמה שיותר איך לגרום לו רע, איך להתנקם בו.
אבל אנחנו צריכים להבין שבתכל'ס - 'הכל זה מלמעלה' - ה' הוא זה שמכוון פה את הכל.
ואם מגיע לנו איזה עונש - ה' לא ישלח איזו יד מהשמים כדי להעניש אותנו, אלא הוא 'מגלגל זכות על ידי זכאי, וחובה על ידי חייב'.
ז'תומרת שהוא מגלגל איכשהו שאדם עצבני, לדוגמה, יוציא עלינו ת'עצבים שלו,
או שגם בכיוון החיובי - אם ה' רוצה לתת לנו 'פרס' - הוא ישלח את חברה שלך לקנות לך מתנה, סתם כי היית נחמדה אליה אתמול.

ולכן, אין קטע שננסה להתנקם במישהו, כי בכל מקרה אם מגיע למישהו עונש, ה' יגלגל את העונש שיגיע אליו איכשהו.

 

 

 

 


אז לסיכום >>
כמו שיוסף ידע שאין לו קטע להתנקם באחים שלו, כי בתכל'ס ה' גלגל את הכל בצורה שהכי טובה בשבילו -
ככה גם אנחנו לא צריכים לכעוס ולרצות להתנקם באיזה אדם שעשה לנו משהו רע - כי בעצם 'הכל זה מלמעלה', וה' מסדר את העניינים כדי שיהיו הכי טובים בשבילנו.

אחים שלי, נהנתם?
אז עשו טובה - ותכתבו אפילו ... בתגובה כדי שהד"ת יקפוץ ללמעלה של העמוד.
ככה בעז"ה עוד אנשים יוכלו לקרוא ולהתחזק, אני מקווה לפחות.. ;)

שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י! ?

דחוף!!שיבת-ציון

בבקשה להתפלל דחוף לרפואת יעל אליז רבקה בת חיה ברכה סעידה, בחורה שהייתה אמורה להתחתן אתמול ומצאו אותה אתמול בבוקר בלי הכרה במצב קשה. בבקשה להעביר ולהפיץ ברבים, לא לשבור!!!

עדכון?אני והואאחרונה

בס"ד

 

מכירה אותה באופן אישי? יודעת מה מצבה כרגע?

אולי כאן יידעו לעזור לי...אדום צהוב ירוק

מישהו יודע איפה אפשר לקנות את שיחות הרצי"ה במהדורת כיס? (של ספר שמות, אם זה משנה..)

זה משהו שאמור להיות בכל חנות ספרי קודש או שיש רק מקומות מסויימים שמוכרים את זה?

 

אין לי כוח להסתובב בכל העולם ולחפש, אבל אין לי בעיה גם ללכת במיוחד לאיפה שהוא...

רצוי בירושלים, אבל אני יכוה להגיע לעוד אזורים בארץ...

 

תודה.

בחנויות של ספריית בית אל יש את זה.נעמה*

בדברי שיר זכור לי פעם שלא היה, אבל אולי יש- שווה לבדוק.

 

אבל בעיקרון בחנויות של ספריית בית אל.

יש בדברי שיראוסנת

קומה שלישית

25 ש"ח לחומש.

מה? אין מצב..נעמה*
לפני שבועיים בערך ראיתי...אוסנת

זה נמצא בכניסה מצד שמאל, ליד הקופה.

 

בכללי יש שם המון ספרי כיס.

מוזר..נעמה*אחרונה

אף פעם לא ראיתי.. וזה גם ממש זול!

טוב נו, להבא נדע. תודה!

מחפשת ספראנונימי (פותח)

שעוסק באדם, תפקידו, כוחותיו שכתוב בשפה פשוטה יחסית ומתאים גם לכאלה שזה המפגש הראשון שלהם עם ספרי יהדות, לא משנה אם משהו חדש או ישן יותר.

 

אשמח לרעיונות. 

מסילת ישרים ופרקי אבותאוסנתאחרונה

יש פירושים של הרב אבינר.

למה ה' רוצה שנשבח אותו?!אנונימי (פותח)
בשבילנו,יהונתן..

"שיוציא האדם שלימותו מן הכח אל הפועל, בהיותו מסדר רעיוניו, לספר בגדולתו ית' ולהרגיל דעותיו וכל כוחות נפשו לחזות בנועם ה', שהוא פרי החיים ותכלית השלימות" (עין איה א, פ"א,מח)

 

האדם נברא בצלם אלוקים, "בצלם אלוקים ברא אותו" בכל אחד ואחד מאיתנו יש ממש חלק מהקב"ה. ["ויפח באפו נשמת חיים", "מאן דנפח מתוכיה נפח"- כמו שכאשר אדם מנפח בלון, בתוך הבלון יש חלק מהמנפח, האויר שלו. כך בנו יש חלק אלוקי, הנשמה.]

 

ובאותו צלם-חלק אלוקי שבכל אחד ואחד מאיתנו, טמונות וגלומות המידות האלוקיות. החסד, הרחמים, הגבורה..שאנחנו צריכים לתת להם ביטוי בחיינו, שימלאו אותם, שיופיעו בנו ממש.

 

איך?

אחת האפשרויות היא ע"י קיום המצוות. כאשר אדם נותן צדקה, מעשר, לקט, שכחה, פאה, וכן הלאה..הוא נהיה אדם בעל חסד. כאשר אדם מרחם על יתום,אלמנה,גר, בע"ח וכן הלאה, הוא נהיה בעל מידת הרחמים.

 

אפשרות שנייה- ע"י זה שאנחנו משבחים את הקב"ה, אנחנו מוציאים לפועל את מידותיו שאצורות בנו. אנחנו אומרים בתפילה האל הגדול, ומפנימים שאנחנו  צריכים להיות גדולים. האל הגיבור, אנחנו צריכים להיות גיבורים. מחייה המתים, מפנימים שבכח האדם גם להחיות מתים!(כמו רבה ועוד אמוראים בגמרא.)בכח האדם גם לברוא, "רבא ברא גברא",וכן המהר"ל שברא גולם.

 

אומרים אלוהי אברהם אלוהי יצחק ויעקב ואח"כ האל הגדול הגיבור והנורא, למה? 

מכיון שאנחנו לא רק סתם משבחים את ה', אלא אנחנו מופיעים את השבחים והמידות שלו בנו, כמו האבות הקדושים שהופיעו בצורה השלימה את מידותיו של ה'.

 

ה' לא צריך שבחים, ה' רוצה שנדבק בו.

"מה הוא רחום אף אתה רחום, מה הוא חנון אף אתה חנון, מה הוא קדוש, אף אתה קדוש."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כאשר אתה רוצה לקבל דבר מבן אדםמושיקו

אתה משבח אותו ומתוך כך הוא שמח ונותן בהרחבה.

 

זה הענין של השבח שמשבחים אותו ית' שע"י זה הוא משפיע לנו יותר שפע

לפי דבריך יוצא שבתפילה אדם פועל על הקב"ה?יהונתן..
עבר עריכה על ידי יהונתן.. בתאריך כ"ט חשון תשע"ג 10:44

הרי הקב"ה אינו נפעל (רמב"ם, יסודי התורה א,יא) , והתפילה היא לא איזה כספומט למילוי רצונות.

מה שאתה אומר זו תפיסה קצת שטחית..אדם משבח את ה', הוא שמח הוא נותן, ואם אדם לא משבח אז הקב"ה לא שמח?ה' לא צריך את השבחים שלנו..והשבחים שלנו לא "מזיזים" לה'. בעצמך אמרת- כשאתה רוצה לקבל דבר מבן אדם. אצל בנ"א אולי זה ככה, אך רק אצל בנ"א.

 

ע"פ המעט שלמדתי,

התפילה פועלת על המציאות ועל האדם, ה' ברא את המציאות חסרה ולא מושלמת כדי שנתפלל. כדי שנשתפר ונתקדם אנחנו, כדי להשלים אותנו.

 

אכן כך,ה' קבע את המציאות הזומושיקו

מצד ה' הוא לא צריך שום שבח.

 

אב הוא קבע עובדות בעולם שתפילה היא בקשת צרכיו של אדם - וזה התפילה מדאוריתא, כל הטקסטים שאנחנו אומרים היום זה לא מהתורה, החיוב של התפילה מהתורה היא פעם ביום לבקש את מה שצריך בגשמיות מה'.

 

והוא קבע שבקשת השבח ממנו ישפיע שפע ממנו 

מה יש חנופה לקדוש ברוך הוא?! מה פיתאום?פלש

אתה משבח את ה' כי אתה רוצה לשבח אותו, ולא חס ושלום כי אתה רוצה להתחנף אליו (וד"א זה גם סוג של שיוויתי

ואםהאני קמה בבוקר במצב רוח מזופת, ואני יודעת שממשבת-ישראל-וציון

אין לי כח לשבחים, ושהשבחים יצאו מזופתים כמו המצב רוח שלי, אז יש מצב לדלג על פסוקי דזמרא לפי מה שאתה אומר?

 

 

בכך שאנחנו משבחים אותו גדל כבודו בעולם.אני77

ותכלית העולם היא שיגדל כבודו. מקורות-בחתימה שלי.

למה?..מכל מלמדי..
את שואלת בשביל לדעת? או כדי לשאול?
יש לך הרבה שאלות באמונה...
א. אנחנו עושים כי אנחנו חייביםפלש

ב. תפילה זה באמת עבודה

ג. אולי היום את לא רוצה לשבח אותו אבל בכללי כן

כי השבחים נכונים.עוגי פלצת
כמה פסקאות בנושא מהות השבח לעיון למי שמעוניין..יהונתן..
עבר עריכה על ידי יהונתן.. בתאריך ז' בטבת תשע"ג 21:08

 

"תניא אבא בנימין אומר אין תפילתו של אדם נשמעת אלא בביהכ"נ, שנאמר לשמע אל הרינה ואל התפילה. "

יסוד הדברים, כי הנה תכלית התפילה הם שני דברים, שלעומתם נחלקו חלקי התפילה, שהם רינה ותפילה, דהיינו שבח ובקשה. האחד הוא ששם השי"ת חק בעולמו שע"י תפילת האדם יעשה לו צרכיו. "ותפילת ישרים רצונו"י, "ואת שועתם ישמע ויושיעם" . והשנית, שיוציא האדם שלמותו מן הכח אל הפועל, בהיותו מסדר רעיונו לספר בגדולתו ית' ולהרגיל דעותיו וכל כחות נפשו לחזות בנועם ד', שהוא פרי החיים ותכלית השלמות, ובכלל סוג זה הוא הוא הדבר העיקרי של הודעת כבודו של מקום בעולמו וקרבתו לבנ"א וביותר לדבקים בדרכיו. והנה ראוי שיהי' חקוק בלב, שגם חלק התפילה של בקשה, היא ג"כ נמצאת בעולם, כדי שעי"ז יבא האדם בכלל יותר לשלמותו האמיתי, הנמשך מהכרת כבוד ד' ית'. שע"י מה שהתפילה מועלת, וע"י מה שכל שהאדם קרוב יותר לשלמותו ית', ע"י מעשיו הטובים וכשרון חכמתו ומדותיו, הוא קרוב יותר שתועיל תפילתו, ודבריו יעשו רושם לגזר אומר ויקם לו . דבר זה מביא את המין האנושי אל קרבת אלקים, וע"כ המציא השי"ת חק זה בעולמו כדי להכשיר את האדם לשלמותו. והמשכיל יבין בזה שורש מציאות התפילה, באין צורך לחשבונות הרבים של הפילוסופים. ע"כ יש בתנאי חלק הבקשה, שתהי' תמיד משועבדת לחלק היותר עליון של התפילה, שהיא מצד הודעת כבודו ית'. והנה מציאות בתי כנסיות וקדושתן בתור מקדש מעט, היא מפני שהם הבתים שעל ידם יפורסם מציאות השי"ת וכבודו. ע"כ ראוי להראות שגם חלק הבקשה משועבד ונמצא בשביל זה התכלית, כדי להנצל משיבוש הדעת של שינוי רצון חלילה לאדון כל ית'. ע"כ אין תפילתו של אדם נשמעת אלא בביהכ"נ, שהוא מקום רינה, שיסוד תפילת ביהכ"נ הוא מיוסד על החלק המעולה השכלי, שהוא הכרת גדולתו ית' וקרבתו. והנה באלה שני החלקים הכוללים של התפילה, נכללו שלשה חלקים לפי האמת. דהיינו, תכלית מילוי הבקשה של צורך האדם, הוא החלק התחתון של התפילה. החלק היותר עליון מזה, הוא להכשיר את האדם להתענג על ד'. והחלק היותר עליון ונשגב, הוא להודיע גדולתו ית' בעולם. וע"ז נתקנו שלשה חלקי התפילה, של ג' ראשונות וג' אחרונות ואמצעיות. הג' ראשונות להכשר מעלת האדם, ומזה יהי' האדם נכון לבקשה בלא שיבוש דעת. והג' אחרונות תכליתם להכרת גדולתו ית' ע"י התפילה ופעולותי' בעולם, ע"כ אלה הב' ענינים הרוחנים אינם מקבלים חלוקה', כי יסודם דבר שכלי שאינו מורכב כלל בחומר מפאת תכליתם. ע"כ חשובים הם כ"א הג"ר וג' אחרונות. מה שא"כ האמצעיות, שהן לתכלית חמרי בהם יש חילוק מדרגות לפי הצרכים. (עין איה ברכות א, א, מח)

 

 

"רבא בר רב הונא רמי פוזמקי ומצלי, אמר הכון לקראת אלהיך ישראל. רבא שדי גלימא ופכר ידיה ומצלי, אמר כעבדא קמיה מריה."כשם שנחלקה התפילה בכללה לשתים מערכות שהנה רינה ותפילה, שבח ובקשה, כן שונות הנה הפעולות שכל אחת מהנה צריכה לפעול על נפש האדם. מגמת השבח, חלק הרינה שבתפילה, הוא לרומם את נפש האדם בשבחה ליוצרה, למען תכיר בזה את ערכה המרומם, ותהי' מוכנת יותר להשכיל באמתת ד' קונה. ובהיות האדם נוטה אל החכמה והדעת, אל כבוד ד' ועזו, ממילא הוא מתעלה בדרכיו ומתקדש במעשיו, ועובד את בוראו מאהבה, לא עבודת עבד כ"א עבודת בן אהוב וחביב. הנטיה הזאת צריכה שמירה ביחש אל הזהירות במעשה רק מדעה אחת רעה, שלא יחשוב האדם שכאשר כבר מעלתו רמה ונפשו נוטה אל אור ד' ואהבתו, שהוא אינו צריך להיות כ"כ מדקדק במעשים פרטיים, שהם לדעתואינם כ"א בתור הערות לכונן צעדיו אל המושכלות והנטיות הטובות למי שלא הגיע עדיין עליהם. ומזאת המכשלה יצאה פעמים רבות שערוריה בישראל ובאדם. ע"כ צריך לסמן כי תמיד על האדם להיות מכין עצמו לקראת אלהיו, כי אין קץ לעילוי הנפש ואין תכלית לכבוד האור האלהי הזורח על הנפש המוכנת, וכל מה שיוסיף מעלה צריך עוד להוספת הכנה למעלה יותר עליונה, גם שלא יפול בנופלים מרום מעלתו, מפני שכל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו. ע"כ גם במעשים היותר חיצונים צריך להיות זהיר הרבה עם רוממות מעלתו, כמו שאמר הכתוב"שמור רגליך כאשר תלך אל בית האלהים", כלומר בהתנשאך לחקר שדי ולחשק באהבת אור ד' תשמור עצמך מכל הסרה מעשית גם היותר קלה ונמוכה, כי זה כל האדם באשר הוא אדם וכל ימיו נתונים המה להיות מכין עצמו לקראת אלהיו. ובסורו מדרך הטובה המעשית כבר אבד את הכנתו ולא יזכה לאור היושר האלהי שיופיע בנפשו. ע"כ ברצות רבא בר"ה לסמן את הערך של חלק הרינה שבתפילה, שהוא אמנם מלביש את האדם מלכות והוד והדר מצד רוממות מעלת נפשו המתנשאת להדרת קודש, ועם זה רמי פוזמקי, להורות שצריכה הוראת הגדולה להתפשט על כל הצדדים האנושיים גם היותר נמוכים שבו. ובזה קשור הוא הצד המעשי שבאדם עם צדו העיוני באופן מוצלח מאד, ובזה הוא נכון לקראת אלהיו שהוא ג"כ מגביהי לשבת ומשפילי לראות. ותואר הכנה נאות מאד נגד מעלת העיון, שהרי אין האדם משיג את האמת הגמורה, וכל יתרונו הוא שהוא משיג את דעת ד' לפי ערכו, א"כ כל כבודו הוא רק לפי ערך הכנתו לפי הדבר המושג לו. ע"כ צריך להיות האדם מכבד מאד את כל מעשה וכל תכונה הנושאת עליה כבוד והוד לשם ד' לפי ציורו של האדם, אע"פ שלפעמים ישאהו לבבו לומר כי במה נחשבו דברים כאלה המוגבלים לעומת הדר כבוד שם ד', לא ישכח שכל מעלתו האנושית איננה נערכת כ"א לפי ערך הכנתו מצדו לקראת אלהיו. ע"כ הכל גדול ורב ערך הוא, רמי פוזמקי ומצלי. רבא הפליא לציין את הפעולה, שחלק הבקשה של התפילה צריכה שתפעל על האדם גם בהיותו בשפל מצבו, בעודנו נוטה אל תכונת עבדות, אל רצונות זרים, יזכר כי אלהים צורו אשר בידו כל טובו וחייו, ורצונו הפרטי הנוטה לדברים שפלים ורעים מה הוא נחשב כיון שאין בידו לכונן צעדיו אם לא חסד ד' ורחמיו. ע"כ לא לו להתהדר מצדו החמרי, שדי גלימיה הממשכת עליו רושם כבוד, ופכר ידיה להורות שהנה גם ידיו אסורות ואין בו בעצמו יכולת גם להגן על עצמו אם לא חסד ד' ישגבהו. ע"כ ראוי לו להתנהג כעבדא קמיה מריה, ובהיותו מוגדר משובבות נטיותיו הפחותות הנה הדרך מפולשת לפניו להתרומם אל הר ד' ומקום קדשו, מן הבקשה, התפילה, אל הרינה. (עין איה שבת א,א,ד)

 

 

והחצי האחרון של הפסקה הזו-

"כל המתפלל אחורי ביהכ"נ נקרא רשע, אמר אביי ול"א אלא דלא מהדר אפי' לבי כנישתא אבל מהדר אפי' לבי כנישתא ל"ל בה. ביהכ"נ הוא מקום הקיבוץ הציבורי לעבודת השי"ת. והנה הכלל הוא שהאדם אף שיהי' רשום במעלה, מאד צריך שישתף נפשי' בהרי' ציבורא, אז הוא נהנה מן הציבור והציבור נהנה ממנו. אבל אם יבור לעצמו דרך, אפי' בעבודת ד', לפרש מדרכי הציבור, אז לא ירצה, וילך מדחי אל דחיי. וזהו נרמז ג"כ שלא יתפלל אחורי ביהכ"נ, כאילו הוא ראוי לבנות במה לעצמו אפי' לשם עבודת ד'. ול"א אלא דלא מהדר אפי' לבי כנשיתא. גם בזה יש רמז, שהכלל הוא נכון רק אם הכוונה של אותו הפורש לפרש מן הציבור לחלוטין, ולדרוך בעצמו בדרך עבודה כפי חזיון לבבו, אז אפי' יהי' גדול שבגדולים הוא בכלל הרשעים, אבל אם מגמת פניו הוא להיות נכלל ומשתתף עם הציבור.אלא שלפעמים צריך ללכת בדרכי עבודה לפי ערכו ומצבו, לית לן בה. ובמ"א רמזנו אחורי ביהכ"נ, כי הביהכ"נ יש לה ב' תכליות. האחת הוא לגדל ולרומם שם השי"ת, ובאמת עיקר תכלית מציאות התפילה נברא לזה, כדי שיכירו הבריות יד ד', ויראו מלפניו וילכו בדרכיו לטוב להם. והב' נסתעף מזה, שהתפילה מועלת להשיג המבוקש. והנה לו לא היה בא מתפילה התועלת המוסרי כ"א השגת המבוקש לבדו, ודאי היה, קשה, מה תכלית וטעם יש במציאות התפילה, הלא השי"ת לא יתכן שינוי רצון לפניו, ולמה לו לתפילתינו. אבל כיון שיש בתפילה תכלית מוסרי, כי ע"י ההכרה שהכל מידו ית', יוטב מצב המוסרי ותתרבה הצדקה והמשרים, כבר נמצא תועלת גדולה במציאות התפילה. והנה התכלית הפנימית העקרית של התפילה שהיא הצד המוסרי, היא מרומזת בפנים של ביהכ"נ וצד העקרי של מציאותו, והצד הטפל של השגת המבוקש יומלץ באחורי ביהכ"נ. ע"כ כל המתפלל רק אחורי ביהכ"נ, ולצד המוסרי של התפילה לא ישים לב כלל, הוא נקרא רשע ותפילתו תועבה, כי ע"כ מסיר אזנו משמע תורה ולהיטיב דרכיו, תפילתו תועבהנ. כי תפילה, אם לא יוצמח ממנה הטבה אל המעשים, הרי הוא כחירוף וגידוף, כאילו יש שינוי רצון למעלה ח"ו, ע"כ רק תפילת ישרים רצונו , כי בכל תפילתם הם שואבים התכונה הפנימית של התרוממות הנפש, שהוא תכליתה ופריה של התפילה." (עין איה ברכות א,א,נו)

 

 

אגב,ככה הרב קוק מסביר בעולת ראיה,יהונתן..אחרונה

את משמעות "להשתבח בתהלתך".

 

שע"י כך שאנו מהללים את הקב"ה, אנחנו משתבחים ונעשים יותר משובחים,יותר טובים,יותר מוסריים,יותר אלוקיים..

להיות או לחיות?..מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 

מכירים את זה שאתם יודעים מה נכון וצריך לעשות, אבל פשוט אין לכם כוח לזה?
נגיד אתם מתלבטים אם ללכת להתנדבות, או שאולי כדאי להישאר בבית כי קר וגשום בחוץ, ובבית חם ונעים.. 
או שבמקום ללכת לשיעור תורה, בא לכם סתם לשבת ולראות איזה סרט..

---

 

בפרשת השבוע שלנו (ויגש), יעקב אבינו נפגש עם פרעה.
והשאלה הראשונה שפרעה שואל את יעקב היא - 
"כמה ימי שני חייך"?
כאילו, אחרי כל הדרך שיעקב עבר והטלנובלה המרגשת שהמשפחה שלו עברה - מה שיש לפרעה לשאול את יעקב זה בן כמה הוא?
מוזר קצת, לא?!

ועוד יעקב, במקום לענות תשובה של 3 מילים, מתחיל להרצות על השאלה הפשוטה הזאת -
"ימי שני מגוריי שלושים ומאת שנה. מעט ורעים היו ימי שני חיי, ולא השיגו את ימי שני חיי אבותי בימי מגוריהם"
כאילו, שאלו את יעקב שאלה פשוטה, אז שיענה את התשובה המדוייקת. למה צריך את הכפילות הזאת?!

 

אז זהו, שבעצם השיחה הזאת בין יעקב ופרעה מייצגת 2 גישות שונות לחיים.
כשפרעה פוגש את יעקב, הוא מתפעל מאוד מהגיל המבוגר שלו, כי מבחינתו הזמן שהאדם נמצא פה בעולם זה מה שקובע.
ז'תומרת שהתרבות המצרית אומרת שמה שחשוב הוא הקיום החומרי והפיזי של האדם - הגוף שלו.
אבל יעקב מייצג תפיסה אחרת לגמרי -
יעקב אומר שמה שמשנה באמת זה לא הגיל של האדם, אלא התוכן שהוא יוצק לחיים שלו.
ולפי זה, הפירוש של דבריו לפרעה הוא:
"ימי שני מגורי" - הימים שהייתי פה בעולם. מהיום שנולדתי ועד עכשיו עברו 130 שנה.
"ימי שני חיי" - הימים שבהם הצלחתי לחיות באמת. הימים שניצלתי, יצרתי, הגשמתי את הייעוד שלי פה בעולם, עשיתי דברים חשובים ומועילים.
ווהימים האלו היו "מעט ורעים". יעקב אומר שהוא לא הצליח לנצל את החיים שלו לדברים ערכיים ומשמעותיים, ולכן הימים שבפועל בהם הוא חי היו מעטים.

 

 

 

 

אנחנו יכולים ללמוד מפה יסוד חשוב מאוד -
הגיל שלנו, הזמן שבו אנחנו חיים לא נקבע ע"פ מה שכתוב לנו בתעודת זהות.
הזמן בו אנחנו חיים נקבע לפי המעשים שלנו. לפי הדברים המועילים, הטובים והחשובים שאנחנו עושים.
נער ממוצע בן 18 בישראל חי בפועל 14 שנה,
כי 4 שנים מהחיים הוא ישן, רואה סרטים, אוכל, גולש באיטרנט ובקיצור - מבזבז ת'זמן היקר שיש לו.

אז הגיע הזמן שנתחיל לנצל ת'חיים שלנו קצת יותר.
שנשתדל לעבוד על עצמנו יותר, לעזור לאחרים, לקיים את השליחות שלנו פה - ופשוט לגרום לעולם שלנו להיות מקום יותר טוב.
 

ככה בעז"ה כל אחד מאיתנו יוכל להגיד עוד 120 שנים "רבים וטובים היו ימי שני חיי" -
הצלחתי להכניס תוכן איכותי, ערכי, אמיתי לחיים שלי. הצלחתי לפעול, לקדם, ולשנות את העולם, אפילו קצת.
אז קדימה, לעבודה קורץ

(הד"ת מבוסס על שיעור של הרב יוני לביא)

שבעז"ה תהייה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!

שאלה בעין איה, אשמח אם מישהו יעזור..יהונתן..

בברכות א,א, נו: [מועתק מאצע הפסקה]

 

 

"ובמ"א רמזנו אחורי ביהכ"נ, כי הביהכ"נ יש לה ב' תכליות. האחת הוא לגדל ולרומם שם השי"ת, ובאמת עיקר תכלית מציאות התפילה נברא לזה, כדי שיכירו הבריות יד ד', ויראו מלפניו וילכו בדרכיו לטוב להם. והב' נסתעף מזה, שהתפילה מועלת להשיג המבוקש. והנה לו לא היה בא מתפילה התועלת המוסרי כ"א השגת המבוקש לבדו, ודאי הי, קשה, מה תכלית וטעם יש במציאות התפילה, הלא השי"ת לא יתכן שינוי רצון לפניו, ולמה לו לתפילתינו. אבל כיון שיש בתפילה תכלית מוסרי, כי ע"י ההכרה שהכל מידו ית', יוטב מצב המוסרי ותתרבה הצדקה והמשרים, כבר נמצא תועלת גדולה במציאות התפילה. והנה התכלית הפנימית העקרית של התפילה שהיא הצד המוסרי, היא מרומזת בפנים של ביהכ"נ וצד העקרי של מציאותו, והצד הטפל של השגת המבוקש יומלץ באחורי ביהכ"נ. ע"כ כל המתפלל רק אחורי ביהכ"נ, ולצד המוסרי של התפילה לא ישים לב כלל, הוא נקרא רשע ותפילתו תועבה, כי ע"כ מסיר אזנו משמע תורה ולהיטיב דרכיו, תפילתו תועבהנ. כי תפילה, אם לא יוצמח ממנה הטבה אל המעשים, הרי הוא כחירוף וגידוף, כאילו יש שינוי רצון למעלה ח"ו, ע"כ רק תפילת ישרים רצונו , כי בכל תפילתם הם שואבים התכונה הפנימית של התרוממות הנפש, שהוא תכליתה ופריה של התפילה."

 

אם מישהו/י יודע מהו המקום האחר שהרב מתכוון אליו, אשמח אם יאיר את עיניי..

 

תודה רבה!

 

בדקת במפתח כתבי הרב קוק של בועז אופן?עוגי פלצת

או בתוכנות החיפוש בכתבי הרב, את "אחורי ביהכ"נ"?

לא,אם יש לך גישה אני אשמח..יהונתן..אחרונה
ידוע לי שנוצריה אחת מתפללת עלי...אנונימי (פותח)

איך לאכול את זה...? זה בסדר?

אני מיודדת איתה, והיא מתפללת להצלחתי.

 

מממ... מה רע?מוטיז
למי היא מתפללתב.ש.אחרונה
בשביל שלא נצטרך לקרב, עוד 'מקרב'...אח..

"נר חנוכה מצוה להניחה על פתח ביתו מבחוץ
ובשעת הסכנה מניחה על שולחנו ודיו
".


החנוכיה מבחוץ. לא סתם, דרישות, הא?..
וגם זמן ההדלקה - שכל החבר'ה בצ'כונה מסתובבים,
בשביל שכולם יראו את אור הנרות, פרסום הנס..

 

 


-----

 

מממ. בשעת הסכנה - מניח על השולחן בתוך הבית ומספיק.
רגע, ומה עם פרסום הנס?! כאילו, בסדר, סכנה - אבל...

אבל אבל אבל.
ואנחנו נקח את זה לכיוון אחר.
עזבו רגע ת'חנוכיה המדליקה הזו, בואו רגע נתקרב לעצמינו.
אנחנו - באנו לעולם להפיץ את אור הקב"ה. לקרב, להשפיע, לתקן, לשפר.
ממש, כל אחד ואחת מאיתנו - 'חנוכיה קטנה'. יש של שמן, יש של שעווה, ויש גם של נפט...
סתם, לא. כולנו טהורים. העיקר הכוונה...

באים חכמים ואומרים לנו -
"בשעה הסכנה? מניחה על שולחנו ודיו".
נו, מה אתה רוצה להגיד בזה?! אז כאן סיפור קטן. קרה לי לפני זמן מסוים, בצא'ט בפייסבוק. (בפייס' של 'מתוק מדבש'..)
איזשהו בחור אחד פתח איתי בשיחה, בלה בלה בלה - ואז הוא סיפר לי שהוא אחד ששולח הודעות בפייס'
לחבר'ה להתחזק. מממ. ממש 'בונבונירה' של בחור.
- יש'ך חסימה באינטרנט אחי?
- לא. אני לא צריך את זה.
|שוק|
פשוט חטפתי שוק. מה אני מתרגש אתם שואלים?! מילא כאלה שיש להם ת'גועל האסור הזה במסך, שזה בעעע,
אבל לפחות אין להם דרישות. אבל אתה? אחד שיש לו דרישות מאחרים להתחזק - יש לך...?!
עזבו מה שהוא ענה לי, ומסתבר שהוא 'בחור ישיבה' לשעבר, שהגיע כבר לשפל המדרגה,
ועכשיו רוצה לכפר על העבר שלו. הביא לי שם וורטים וכו', אבל מה שהכי עצבן שהוא אמר -
"כל המזכה את הרבים - אין חטא בא על ידו",
פה, ממש פה באים חכמים וצועקים אליו - פססט, תקשיב, 'בשעת הסכנה', כשיש סכנה רוחנית -
עזוב, אל תלך להשפיע. שב אתה לבד, תתמלא ותסתכל על הנרות. 'מניחה בתוך ביתו ודיו'...

~~~~~~

לקרב, להשפיע, להחזיר בתשובה או כל מיני מילים כאלה שאנחנו אוהבים להגיד אותם -
בואו נשתדל שלא נזיז ת'הלכה בגלל השליחות הזו. יענו אנחנו רוצים לקרב, ובסוף מתקרבים לשם...
פעם שמעתי ת'משפט הזה - "תגיד, אתה נורמלי, שאני לא אלך לקולנוע לראות סרט..?!
אין פלא למה הציבור החילוני לא אוהב אותנו. אנחנו מתרחקים מהם! צריך לקרב אותם"..

אנחנו נקרב, ואם יהיה צורך - גם נתקרב. לא לתרבות שלהם, אלא ללב שלהם.
אבל זהירות, כי הגבול ממש לא פשוט. או במילים של חנוכה -
'בשעת הסכנה מניחו בתוך ביתו - ודיו'. מספיק. שיאיר לבד.

 

שמור על עצמך אחי,
בשביל שלא נצטרך לקרב, עוד 'מקרב'...





שנזכה לנצל את האורות של חנוכה, להתמלא בקירבת אלו-הים טהורה!
חנוכה שמח בעז"ה לכל עם ישראל, אמן! חיוך
 

מכירים את זה שכלום לא הולך, הכל תקוע?!מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 
 
מכירים את זה שכלום לא הולך?
הכל נראה רע, וכל דבר שאתם מנסים לעשות - נהרס.
ומילא זה היה רק יום-יומיים, אבל לא, זה נמשך ונמשך, ויכול אפילו להיות חודשיים.
בואנ'ה, מה עושים במצב כזה?! מבולבל
--

בואו נחזור שנייה לסיפור של יוסף הצדיק, בהמשך למה שדיברנו עליו שבוע שעבר - 
חשבתם פעם איזה סיפור חיים קשה יש ליוסף?
קודם כל - אחים שלו, האנשים שאמורים להיות הכי קרובים אליו, שאמורים לתמוך בו כשקשה - שונאים אותו.
ומילא אם זה היה כמו היום, שאחים שלנו מציקים לנו בזה שהם לוקחים לנו ת'מחשב, או נכנסים לחדר שלנו בלי רשות - אבל אצל יוסף זה לא ככה, אחים שלו רוצים להרוג אותו, ובסוף מוותרים לו, ומוכרים אותו לעבד במצרים. תחשבו מזה - יוסף כולה בן 17, לא ממש רחוק מהגיל שלנו, וכבר צריך להתמודד עם כאלה נסיונות גדולים..

ובמצרים, כשיוסף הוא עבד בבית של פוטיפר - אשתו של הבוס שלו מנסה לגרום לו להיות איתה, וממש בקלות הוא יכול לחטוא, ואף אחד לא ידע - אבל לא. יוסף שלנו לא מוותר לעצמו, עושה את המעשה הנכון - ולא חוטא.
ואז>> בגלל שיוסף לא חטא, אשת פוטיפר ממציאה עליו שקרים - ומשליכים אותו לכלא המצרי
כאילו, בואנ'ה, אם זה הייתי אני - הייתי שיא המתלוננת. 
אחרי שעמדתי בנסיון - לא רק שה' לא מצ'פר אותי או משהו, הוא אפילו מכניס אותי למצב יותר 'נאחס' ממה שהיה קודם!
 
 
 
 
 

אבל יוסף הצדיק שלנו לא מתלונן, הוא סומך על ה' גם בכלא, ומתמודד עם המצב.
ואחרי 12 שנים, פתאום קוראים ליוסף לפתור את החלום של פרעה, וכל המצב שלו משתנה לגמרי.
תחשבו  - איך יוסף הרגיש יום לפני שקראו לו לפרעה?
הוא היה בכלא, במצב הכי גרוע בעולם, והרגיש ממש תקוע - שומדבר לא התקדם עם המצב שלו.
אבל ברגע אחד קטן - הכל השתנה.

לפי המדרש: "ויהי מקץ שנתיים ימים" = קץ שם לחושך.
אבאל'ה שבשמים בבת-אחת בפסיק את הסבל של יוסף, ואת המצב שבו הוא היה - הפסיק את החושך שלו.

אז מה אנחנו יכולים ללמוד מפה?
קודם כל >>
שגם כשאנחנו מרגישים בשיא החושך, שהכל גרוע - צריך לדעת שאת הכל אבאל'ה שבשמים מכוון, ועושה את הכל בצורה הכי טובה שאפשר.
כמו אצל יוסף - שהוא לא היה יכול לעלות פתאום למלוכה של מצרים אם הוא לא היה נכנס לכלא, כי רק ככה הוא היה יכול לפתור את החלומות של פרעה -
ככה גם אצלנו. כל מה שקורה לנו קורה בגלל שזה המצב הכי טוב לנו כרגע, גם אם אנחנו לא יכולים לראות את זה.
ודבר שני >>
גם כשאנחנו מרגישים, כמו בדוגמא למעלה, ששומדבר לא הולך - הכל תקוע, יכול לעזור לנו לזכור שברגע אחד - הכל יכול להשתנות.
גם המצב הכי גרוע בעולם - נפתר ברגע אחד קטן.
כמו אצל יוסף, שבהתחלה הוא היה במצב הכי 'נאחס' ותקוע בעולם - אבל ברגע אחד הוא עלה למצב הכי גבוה -
ככה גם בחיים שלנו. 
ברגע אחד קטן - הכל יכול להיות טוב יותר, אם רק נאמין, ולא נשקע בדיכי. 

שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י, וחנוכה שמח!