שרשור חדש
איזה פחד!!!!! איך חוזרים בתשובה????אנונימי (פותח)

קרה לי מקרה, השטן הגיע לבקרני, לקחתי את הפלאפון של אחותי ופתחתי לה הודעות למרות, שכשחושבים על זה אני בטוחה במרבית האחוזים שאם היתי שואלת היא לא היתה מסכימה שאני אציץ. עכשיו כשתפסתי מה עשיתי אני לא יודעת מה לעשות. אם אספר לה היא תכעס נראה לי ואם לא אספר לה אז איך אוכל לחזור על העבירה הזאת הרי לא חוזרים בתשובה עד שמרצים את האדם שפגעת בו (כך לפחות אני יודעת, תגידו אם אני טועה)???

 

וכשאני חושבת על זה, זה רק עבירה אחת שעשיתי , בטוח יש עוד מאות מה עושים???

ואוו. איזו מתוקה את שאת ממש מצטערת.אוהבת את אבאאחרונה

אני כבר בטוחה שה' שמח שם למעלה.

בכל אופן, תתחרטי ותקבלי לעתיד 'לא לעשות את זה'.

אני לא באמת יודעת מה הייתי עושה במקומך, אבל אני חושבת שזה אומץ לגשת לאחותך ולהתוודות.

ואני חושבת שאת תרגישי יותר הקלה אם את תספרי לה. 

תגידי לה משהו כמו ' _____, אני ממש מצטערת, אבל בטעות שיחקתי לך בפלאפון ונכנסתי להודעות..ולא ידעתי מה חשבתי לעצמי..וממש רציתי להתנצל..," וממש תתנצלי.

 

אני חושבת שאני הייתי פשוט מחייכת ומחבקת את אחותי האמיצה.

אם זה יקרה, ב"ה.

ואם היא תהיה בהלם וקצת תכעס, תביני אותה. עשית מעשה לא בסדר, כפרי עליו.

 

אני בטוחה שה' למעלה דבק בך בהחלטה הנכונה, בהצלחה!

מחזור לחילוניים ליום כיפוראנונימי (פותח)

לפני כמה שנים נתקלתי בחוברת של תפילת ערבית ונעילה ליום כיפור, שכללה הנחיות מפורטות מאוד למתפלל (מה החזן והקהל אומרים בכל שלב ושלב).

 

מישהו מכיר את החוברת ויודע איפה ניתן להשיג אותה?
 

היתה מישהי שנוספה לה ה בשמה חוץ משרה?סוג'וק
שלום. האם נשים חייבות בסליחות?אנונימי (פותח)
תשובת הרב דב ליאור שליט"א (אתר "ישיבה")קיש חצילים

http://www.yeshiva.org.il/ask/?id=14458

 

סליחות לנשים

הרה"ג דב ליאור

שאלה:
בימים אלו נהוג בקרב עדות ספרד להגיד סליחות מראש חודש אלול. שאלתי היא, מהי ההלכה לגבי נשים באמירת סליחות? האם צריך להגיד סליחות כל יום ואם כן אז מתי?

תשובה:
נשים לא נהגו לומר סליחות, אבל כל אישה הרוצה לומר סליחות ודאי שמותר לה, ויפה עושה. אין עדיפות לאמירת סליחות בימים מסוימים. כל חודש אלול חשוב וטוב לאמירת הסליחות באותה מידה.

תודה, אני אשכנזיה, אבל בטח הרעיון אותו רעיון.אנונימי (פותח)אחרונה
למה ה' נתן לנו מידות כאלה רעות?!?!אם הוא רוצה עולםאנונימי (פותח)

טוב ונחמד שיברא פשוט רק מידות טובות!

באמת שאני לא מבינה!!=\

לקב"ה יש מספיק מלאכים מושלמים שם למעלה,קיש חצילים

אבל הוא רוצה דווקא את בני האדם, שחיים בתוך עולם של קושי,

עולם של מלחמה ושל התמודדות -

 

שיידעו להתגבר ולהתעלות על הקשיים (כשהקימה מהנפילות היא גם קושי גדול),

ודווקא מהיכן שהם - לתקן את מידותיהם ולעשות רצון קונם.

 

זה כבוד עוד יותר גדול לקב"ה מתהילת המלאכים.

שלום,יויו2

ה' נתן לנו כוחות, טובים ורעים.

גם הכוחות הרעים, הם לא באמת רעים- אם נדע להשתמש בהם נכון,הם בעצמם יהיו טובים.

אנחנו קוראים להם רעים, כי ברוב הפעמים שאנחנו מוציאים אותם לפועל, אנחנו עושים את זה בצורה לא נכונה..

אנחנו בוחרים איך להשתמש בכוחות שלנו,מתי,ובאיזה מינון.

אבל צריך לזכור- שגם את הכוחות שלכאורה רעים-אנחנו צריכים.

אנחנו צריכים גם את הכעס,וגם את הגאווה,וגם את השנאה. השאלה היא מתי,וכמה. כי יש מידות שצריך להשתמש

בהם,רק ממש טיפה,ורק במקרים ממש מסויימים.

ללא כעס- הורה לא יכול לחנך את ילדיו.

ללא שנאה- א"א לשנוא אוייבים.

 

ריה"ל בכוזרי מאמר ג',ג' כותב:

 

"אמר החבר: החסיד הוא המושל. החסיד הוא מי שכל חושיו וכל כוחותיו הנפשיים והגופניים נשלטים ועושים את רצונו. החסיד הוא איש השולט בעצמו שלטון מלא ומנהיג את עצמו כמנהיג מדינה. והוא מה שאמר שלמה: "טוב ארך אפיים מגיבור ומושל ברוחו מלוכד עיר". איש כזה ראוי לשלטון. כי הוא ינהיג את המדינה בצדק, כשם שהוא מנהיג את עצמו בצדק. החסיד המושל בעצמו, נותן לכל כוח מכוחות נפשו וגופו את חלקו ומספק לכל כוח את צורכו, וממלא את חסרונו, ומאידך הוא מונע את הכוחות המתאווים לעבור את גבולם הוא חוסם את כוח הכעס שלא יפרוץ במקום שאינו נצרך, ומאידך הוא נותן לו להתפרץ במקום המתאים, לשם גערה באנשים רעים, או בעת ויכוח בענייני דעות וחכמות, כאשר יש צורך להגיב בחריפות. כשם ששולט בידיו וברגליו, ומשתמש בהם בצורה הנכונה והמועילה, כך הוא שולט בשאר כוחותיו וחושיו: השמיעה, הראיה, הדמיון, המחשבה, הזכרון. החסיד אינו נותן לאף כוח מכוחותיו לעבור את הגבול על חשבון כוחות אחרים הצריכים גם הם לבוא לידי ביטוי. הוא מביא את כל כוחותיו לתפקוד נכון, בהרמוניה מלאה ביניהם.

 

ועל אותו עניין הרב קוק כותב בעין איה ברכות א',א,כד:

 

"הכוחות שבאדם הטובים והרעים, תכליתם להשתמש בהם בדרך הטובה, ע"כ כוחות הרעים שמצד היצה"ר אין זה עצה טובה להחלישם ולמעטם, כי לפעמים יהיו נצרכים לתכלית טוב ולא יוכל להנות מטובם. ע"כ הטוב שבהדרכות הוא שיהיו הכוחות כולם במילואם וטובם, רק שהכוחות הטובים יהיו השליטים בנפש והרעים יהיו כפופים תחת ידם. כי באמת גם הרעות טובות הנה, בשמרם את גבולם. והנה מצד טבע האדם הכוחות הרעים המה נעורים ומוכנים לפעולה יותר מהכוחות הטובים. ע"כ ירגיז אדם יצה"ט לעורר הכוחות הטובים שיהיו מוכנים לפעולה ושליטים על הכוחות הרעים".

 

המשנה בברכות ט,ה:"ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך- בשני יצריך, ביצר טוב וביצר הרע.

 

[הכח היחיד שאנחנו לא אמורים להשתמש בו הוא העצבות.]

 

הוא לא.סוג'וק

"א-להים עשה את האדם ישר, והמה ביקשו חשבונות רבים" (קהלת)

המידות ה"רעות" הן רע מדומה שנוצר בין בני האדם באינטרקציות - "המה ביקשו חשבונות רבים".

נניח שהיינו שמים תינוק בן יומו באי בודד ללא נפש חיה - לא היו לו מידות רעות.

 

כך שבאמת באמת אין "רע" והכל דמיון שנובע מחוסר אמונה ושלוה פנימית.

 

"לא מבינה" זה גם צעד של מידות טובות מתוך הכנעה וענווה ואי ידיעה, כך שזה בסדר לא להבין..

 

^^עוזיה

לא שאין רע, יש רע - אבל הוא לא קשור למידות שלנו. הבורא נטע בנו (ובעולם בכלל) כוחות, ועכשיו אנו יכולים להטותם לטוב או לרע.

 

 

מערפילי טוהר:צוחק ברצינות
"הטוב הוא המוחלט, העומד, והרע איננו כי אם דמיוני.

אם כן די בבירור הדעת והגברת הרוח להפך הכל לטובה, ואין מקום לסיגופים ועצבונות,

רק שמחה ורוממות נשמה צריך למלא את הכל"

(הרב קוק, ערפילי טוהר עמ' מח)

אלוקים ברא כוחות חיוביים וכחות שליליים,אני77

כשבכוחות החיוביים צריך להשתמש כלפי דברים חיוביים, ובכוחות השליליים צריך להשתמש כלפי דברים שליליים.

כך שבעצם כל הכוחות נועדו לשרת מטרות טובות.

 

היצר הרע, תפקידו להסיט את הכוחות החיוביים לדברים השליליים ואת הכוחות השליליים לדברים החיוביים.

 

הערה חשובה:

כוחות חיוביים/שליליים הם לאו דווקא רגשות, אלא כל כוח שהוא, שכלי, נפשי, פיזי וכו'...

וכן דברים חיוביים/שליליים יכולים להיות כל דבר, במלא המובן של כל דבר.

 

דוג':

כוחות חיוביים-אמונה, אהבה, רחמנות, אושר, אחריות, זריזות, פעולה, כבוד, רצינות, נאמנות, שמחה, יצירתיות, השקעה, קבלה, נינוחות, שלווה ועוד...

כוחות שליליים-כפירה, שנאה, ליצנות, זלזול, אכזריות, עצלות, אדישות, צער, כעס ועוד...

 

דברים חיוביים-הקב"ה, צדיקים, מצוות, תורה, חיים ועוד...

דברים שליליים-ע"ז, רשעים, עבירות, רוע, מוות ועוד...

חלק מזכות הבחירה הואיוסלה קמצן (קדוש?)אחרונה

שיהיו שתי צדדים, אם הרע לא היה מושך, לא הייתה זכות בחירה,

 

שאלונת...ג'נדס

נכון שאת הפיוט "אדון הסליחות" שרים במנגינה הידועה..?

 

אז הגיוני שאת כל השיר, שבו משבחים את ה'- שרים. אבל איך אנחנו שרים "חטאנו לפניך, רחם עלינו"?

 

הייתי עכשיו בסליחות.. וזה הרגיש לי מוזר לשיר את זה... (אני אמורה להרכין ראש ולבכות...)

 

תודה!

..יויו2

מצד האמת אולי לא נכון לשיר את השורה הזו, 

אבל אם חושבים על המילים,לענ"ד גם במנגינה הזו זה יכול להביא להכנעה..

ואפשר לשיר את זה במנגינה הרגילה רק עם נימה יותר של בכי..(לוידע בדיוק להגדיר..)

לא סותר.האדמו"ר מצנעא

השמחה שבהתנקות (ובפרט בוידוי) היא שמחה עצומה, ו"אין אדם שר אלא מתוך שמחה". לא נאמר בחז"ל אין אדם שר שירים שמחים אלא מתוך שמחה, אלא כל שירה. גם שירה עצובה. איך שרים שירה עצובה מתוך שמחה? שרים אותה מתוך השמחה שמתמעטת באותם ימים (כמו במנחם אב, שבו אנו ממעטין בשמחה).

יש הרבה קהילות שדווקא המנגינות של הסליחות ובכלל של הימים הנוראים הן עצובות (כמו התימנים), אבל זה לא נובע מתוך אי-שמחה, אלא סתם מתוך האווירה של הימים הנוראים.

תודה!ג'נדס

אני מבינה את כוונתכם...

 

ההתנקות באמת משמחת, שלא נאמר הכרחית!

 

תודה!

אני חושב שהרעיון הוא שזה לאחר החזרה בתשובהאני77אחרונה

כשאדם בא להתוודות על מה שהוא עשה, הוא כבר טהור מהחטא, שהרי עקירת הרצון כעקירת המעשה, ולכן את הוידוי הוא יכול לומר בשמחה.

(הערה-לפי ההסבר הזה הוידוי אין פירושו צער או חרטה-אלא פשוטו כמשמעו-הודאה באמת, הודאה במה שהיה, ובקשה שהחטא מהעבר לא יפגע בנו)

עם יד על הלב..מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 

[גרסת הביינישי"ם - כאן]

קרה לך פעם שהתפללת בישיבה,
אבל מצאת את עצמך לא כ"כ מתכוון, קצת חולם..
אבל כשהרב עבר לידך, פתאום התחלת להתנדנד, ונראית כמו צדיק הדור?!
---

השבת פרשת כי- תבוא, הפרשה עם הברכות והקללות שנאמרו בהר גריזים ובהר עיבל.. זוכרים?!
אחת הקללות היא:
"ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" (כ"ז, כ"ו)

למה כתוב 'לעשות אותם'? זה לא מיותר?! 
כאילו, כבר כתוב שהאדם לא מקיים את המצוות, אז בכל מקרה הוא לא יעשה אותם..
בשביל מה הכפילות הזו?

הופה, תשמעו איזו תשובה מפוצצת מביא רבי יצחק עראמה >>
לפעמים יש אנשים שמקיימים את המצוות, אבל מה?!
הם לא מקיימים אותן ממטרות טובות, הם לא מקיימים אותן באמת בשביל ה' -
הם מקיימים ת'מצוות בשביל הכבוד שלהם. בשביל שיעריכו אותם.

נגיד, כמו בדוגמה למעלה - קרה לך שלפעמים כשהרב עובר אתה עושה את עצמך מתפלל יותר בכוונה?!..
מכירה את זה שלפעמים את מתלבשת צנוע רק בשביל שיתפסו אותך בתור הדוסה של החבר'ה?!..
נראלי שאם באמת נסתכל מקרוב נגלה ש.. וואלה, כולנו מכירים את המצב הזה לצערנו..

בעצם רבי יצחק עראמה אומר שהתורה התכוונה לאנשים כאלה בפסוק שלנו - 
אנשים שמקיימים מצוות, אבל בשביל האינטרסים שלהם, בשביל הכבוד והערכה שהם רוצים, אבל לא באמת בשביל אבאל'ה שבשמיים
לא באמת כי 'הקב"ה צווה, אז אני עושה' - אלא בשביל ש'אני אראה צדיק, ואז יעריכו אותי יותר'.

חבר'ה, בואו נחשוב רגע באמת -
בשביל מי אנחנו מקיימים את המצוות?
למה אנחנו עושים אותן?..
בגלל שככה החבר'ה יתפסו ממני יותר, או בגלל שככה אבאל'ה שבשמים אמר?!..
סומכת עליכם שתענו לעצמכם עכשיו באמת, עם יד על הלב, ואם צריך - תתקנו את מה שצריך.
אבל לתקן זה לא אומר להפסיק ללכת צנוע, או לדבר לשון הרע חופשי. לתקן זה אומר שכשאני עושה את אותה מצווה לשים לב יותר לסיבה שבגללה אני מקיים את המצווה, ולנסות לטהר יותר את הכוונות שלי..
בע"ה שנזכה, אחים שלי, שנזכה! 

אז אחים שלי >>
בנימה אופטימית זו אני רוצה לאחל לכל עמ"י - שנזכה לקיים את הרצון של אבאל'ה שבשמיים באמת ובתמים!
ובעז"ה נזכה להתברך בכ--ל הברכות שכתובות בפרשה שלנו, ותגיע הגאולה!
שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

בינישים ובוגרי ישיבותאנונימי (פותח)

 

אהלן

אודה לכל בן ישיבה / בוגר ישיבה שיוכל להקדיש זמן קצר לענות על שאלון העוסק בסביבת למידה של בחורי ישיבות. השאלון הוא לצורך מחקר שאני עורך בתור סטודנט (שהינו בוגר ישיבה בעצמו) במסגרת לימודי הוראת העיצוב . אם יהיו תוצאות מעניינות, אולי בהמשך אפתח מוצר לתחום זה.

בקיצור זה מאד יעזור לי אם תענו על השאלון

תודה

 

 

הנה הקישור:

 

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFI2ZmNhV3FRdGYwNDFyeldIbWtMTEE6MQ#gid=0

רוצים להשתתף בסדרת טלויזיה בערוץ מאיר?כמעט

 

שלום, שמי בשמת ואני עובדת בערוץ מאיר לילדים.

אולי כבר נודע לכם שערוץ מאיר יעבור להוט בקרוב, ובזכות זה אנחנו מפתחים ומגדילים את מאגר התכניות שלנו.

 

לסדרה חדשה שתצולם בקרוב אנחנו מחפשים ילדים/ות בגילאי 7-13 ואת אביהם/ן.

הסדרה מיועדת לילדים ובה הילד מחליף את אביו במקום עבודתו ליום אחד.

 

מדובר בחוויה חד פעמית וכמובן מזכרת כיפית לכל החיים...

 

לפרטים נוספים אפשר לפנות אלי לאימייל: bosmat43@gmail.com

פורום איננו לוח מודעות - נא להימנע מכאן ולהבא.קיש חציליםאחרונה
עזרה-בעיקר מביינישים..אנונימי (פותח)

התחלתי עכשיו שיעור א' ב"ה- התיעצות לגביי חזרות בלימוד

כמה להשקיע בזה?כמה לעשות?כמה אתם עושים?!זה מתסכל!

לא בייניש, אבל...קיש חצילים

ראשית כל - נכנסת לשיעור א'.

לא להילחץ, אתה כעת מתרכז בלהתרגל לאטמוספירה הישיבתית.

 

עיקר ההישג שתוכל להשיג כעת - הוא ההתרגלות...

 

 

ועיקרון חשוב שראוי לשנן: הרבה ניסו - ועלתה בידם.

 

 

לגופה של שאלה:

אני מאמין שהשאלה החשובה הזאת,

היא הזדמנות נהדרת להתחיל ליצור את הקשר שלך עם הר"מ.

אזור אומץ, ופנה אליו בשאלה - מה ההמלצה שלו.

 

 

תצליח

אם תחזור תדעמושיקו

חזרה מהירה אפשר כל יום ויסידות פעם בשבוע.

 

מתסכל אבל שווה

>>יויו2
עבר עריכה על ידי יויו2 בתאריך ח' אלול תשע"ב 19:58
עבר עריכה על ידי יויו2 בתאריך ח' אלול תשע"ב 13:33
עבר עריכה על ידי יויו2 בתאריך ח' אלול תשע"ב 13:28

 

 קודם כל, בהצלחה ענקית.

 

כמה להשקיע בזה?

לענ"ד, כמה שיותר. כ"כ הרבה מקורות מדריכים לכך..:

 

"רבי יהושוע בן קורחה אומר:" כל הלומד תורה ואינו חוזר עליה דומה לאדם שזורע ואינו קוצר" (סנהדרין צט.)

 

" תרוייהו צדיקי גמורי נינהו,ואינו דומה שונה פרקו מאה פעמים, לשונה פרקו מאה ואחד." (חגיגה ט: )

 

"כי הא דריש לקיש,הוה מסדר מתניתין ארבעים זמנין, כנגד מ' יום שנתנה תורה, ועייל לקמיה דר יוחנן. וכי הא דרב אדא בר אהבה מסדר מתניתין עשרים וארבעה זימנין, כנגד תנ"ך ועייל לקמיה דרבא." (תענית ח)

 

אמוראים,ענקי עולם היו עושים 24,40 חזרות..ק"ו אנחנו..

 

הרב וולבא בספרו עלי שור, מסביר שתכלית החיים היא שיהיה "תלמודו בידו", ומביא שם את המדרש שהקב"ה עתיד לדון את כל העולם כולו בעמק יהושפט, ואדם שמגיע הקב"ה שואלו אם עסק בתורה ואם אומר לו שכן ה' אומר לו אמור מה קרית ומה שנית- משמע שצריך שמה שאדם לומד- יהיה תפוס בידו. כפשוטו!

 

הרב קוק באגרת ו' כותב: "לשמחת לבבי הגיעני מכתבך אשר זה כמה חכיתי. שמחתי כי הודעתני מלימודך, אף כי מאוד נבהלתי ממה שראיתי שהנך חוזר רק שלוש פעמים על תלמוד. דע לך אחי יקירי, כי הנני יודע ועד עP הניסיון, כי א"א כלל לזכות בחזרה של ג' פעמים, ואבקשך מאוד אחי יקירי להרגיל עצמך לחזור לכל הפחות עשר פעמים כל פרק, קודם שתתחיל פרק אחר, כי אין תועלת בלימוד שנשכח מיד אחרי הלימוד.

 

איך עושים בפועל?

 

יש הרבה שיטות, והחזרות בחלקי התורה שונות, א"א לחזור בעיון, כמו בבקיאות וכו'..

 

בעיון, כדאי לסכם, ואת החזרות לעשות על הסיכומים, א"א לחזור על הגמרא עם הראשונים והאחרונים מתוך הספרים..

 

בקיאות, יש המון שיטות- ממליץ לך להתייעץ עם הרב, אבל בגדול, לעשות כמה שיותר. שתראה ותרגיש שמה שאתה לומד- אתה יודע, וכאילו זה מונח לך בכיס. (לענ"ד, לפחות 8

 

תנ"ך אם אתה לומד- לסכם את הפרקים, ולחזור על הסיכומים.

 

אמונה- כנ"ל, לסכם ולחזור על הסיכומים.

 

מומלץ מאוד לחזור בסופ"ש ובשבת על הנלמד במהלך השבוע..

 

כדאי לעיין בנושא:

 

- פרק א' בספר עלי שור. (2 עמ'..) [בכללי,ממליץ מאוד על הספר הזה בתור התחלה בישיבה..]

- חוברת "מתוקים מדבש" (סיכום דברי הרב דוד ג'יאמי, (ר"מ בגמ' ואמונה בהר המור) בעניין החזרות בלימוד)

- ההקדמה למשנה סדורה.

- כרם יהושוע. חיבר הרב יהושוע כהן,ת"ח גדול שהש"ס ממש מונח בכיסו. מדריך שם בדרך משלו לגביי חזרות, שיטה קצת קשה ומפרכת- אבל לענ"ד הבאמת עניה, שיטה טובה. (בגדול גדול- הוא כותב ללמוד חלק בגמרא, נגיד שליש עמוד, לחזור על המהלך בע"פ 3 פעמים, ואז לעבור לקטע הבא, ואותו דבר עם רש"י, ואח"כ עם תוספות..עם לימוד כזה יוצא- לימוד עם חזרה של 9 פעמים, עוד רק בלימוד הראשוני..)

 

- בסוף הספר "עיונים בשיעורי ריב מרדכי" על פרק חזקת הבתים, יש נספח על לימוד גמרא.

 

 

זה קשה בהתחלה,בעיקר נפשית..כי יש יצה"ר להתקדם ולהספיק ללמוד עוד,

מאשר לחזור על מה שלמדנו, אבל הורונו גדולים מאיתנו שרק ככה קונים תורה, רק ככה היא נבלעת בעצמות.

ובע"ה שנזכה שתלמודינו יהיה בידינו ויעמוד לנו ימים רבים. 

בהצלחה ענקית!

 

 

אני מציע חזרה מיידית -עוזיה

כל פעם שאתה לומד משהו תחזור עליו מיד, ושוב בסוף הסדר. כך החזרה היא מהירה מאד, ונחקקת בראש.

זה מספיק לך?..יויו2
הבחור אמר שחזרות זה מתסכל.עוזיה

זה באמת לא קל... בשיטה שהצעתי אפשר לעשות 'עבודה קלה' של חזרות, שאפקטיבית לא מעט. היא לא תחליף לחזרה כוללת בסוף ה'זמן', אבל היא תקל על החזרה ההיא, ותהוה תחליף לחזרות של פרקי זמן קצרים יותר.

 

בכיתה ט' למדתי את הטריק: הרב אמר שמי שישנן ארבע פעמים הכל, יקבל בונוס של חמש נקודות. היינו מסכמים בע"פ אחד לשני כל תוס' ותוס' שלמדנו, ועד היום אני שורק את מה שלמדתי אז.

הבחור אמר שהבלבול מתסכל קיש חצילים
סתמא דתלמודאעוזיה


הרמנויטיקה של טקסטים קאנוניים.קיש חצילים
[ספר של רסלינג כלשהו] עוזיה


[וגם: להרביץ שטייגן בפוסטמודרנית ]קיש חצילים
מסכים שזה מתסכל..יויו2

אבל כשמפנימים שזו בדרך היחידה שתלמודינו יהיה בידינו,אז זה פלות מתסכל,ואחרי כמה זמן שמחים בזה

ולוידע,לי אישית 2 חזרות לא מחזיקות לטווח הרחוק  בכלל..האמת שגם יותר,אבל אולי זה רק אני..

 

תנסה לחזור בקולעוזיה

על כל תוס' שתלמד - מיד! תחזור פעמיים בקול.

אוף גם לי אין כוח....זורוגורו

אבל אין ברירה צריך להשקיע כמה שאפשר!!!!!!!

כמובן לבקש עזרה אם קשה.. בכל זאת לא מגיע לאף אחד לסבול...

"אם בחוקותי תלכו"-יויו2
עבר עריכה על ידי יויו2 בתאריך י' אלול תשע"ב 20:24

רש"י: שתהיו עמלים בתורה.

 

והשגחה שקרתה לי ממש הרגע-

אני בדיון מדבר עם מישהו על חזרות..

הוא תוך כדי מדפדף סתם בספר "דברי יעקב" של הרב יעקב עדס,

פתאום הוא אומר לי: סתכל מה נפתח לי בטעות:אני מצטט בערך,לא מדוייק.

והנה בעניין זכירת הלימוד מובא בספרים הקדושים,שמועיל לעניין זה מאוד-שמירת העיניים,

ולומדים זאת מסמיכות הפסוקים "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" ו"למען תזכרו".

 

ממש משמיים

 

אתה שואל או פותח דיון?האדמו"ר מצנעא

אם אתה שואל - פנה לר"מ/ראש הישיבה/משגיח וכיו"ב. לא פה יוכלו לתת לך מענה היותר מתאים לך מהמון סיבות.

אולם אם אתה פותח דיון, אז בכיף.

 

הרב קוק כותב באגרת ו לאחיו הקטן ר' דב שיש לחזור על כל פרק בגמ' לפני שעוברים לפרק הבא עשרה פעמים, לפחות!

זה קשה מאוד, במיוחד למי שלומד בקצב שלא הוא שולט בו. לומדי הדף היומי, למשל, ממש לא יכולים לעשות את זה, אבל זכירת כל השקלא וטריא היא לא אחת מהמטרות של הדף היומי, אז זה בסדר.

בקיצור, צריך לחזור על הלימוד המון, מכיוון שלימוד שלא נכנס לראש היטב לא שווה (כמו שכותב הרב בהמשך האגרת).   

כמה להשקיע? את כל הנשמה! אחרת הלימוד - הלך לאיבודיוסף ב.
קודם כל יש אפשרות לשאול את הרבב.ש.אחרונה
עבר עריכה על ידי ב.ש. בתאריך י"ד אלול תשע"ב 23:06

הרב קוק כתב שצריך עשר חזרות ולכן אצלנו בישיבה מחלקים דף חזרות (טבלה קטנטונת) עם עשר משבצות ליד כל שם של דף ואז אתה ממלא את המשבצת אחרי כל חזרה של דף וזה נותן המון סיפוק. זה גם לא קשה כי אחרי בערך שתים שלוש חזרות אתה מטיס את הדף כשתוך כדי החזרה הרש"י עובר לך בראש והדף נהיר וברור.

 

עקב היותך שיעור א' - אני לא בטוח שהדברים שנכתבו לעיל מתאימים לך לשנה זו.

 

הבסיס שבכל אופן צריך שיהיה (גם ובעיקר לשיעור א') זה חזרה בסוף כל סדר על מה שלמדתם בסדר ולמחרת לחזור שוב על מה שהספקתם אתמול באותו סדר. יש לזה המון סיבות ממש ממש יסודיות. אני לא חושב שניתן לוותר על זה בשום אופן.

 

אחת הסיבות העיקריות שאנשים נמנעים מלעשות חזרות כי אז הם מרשים לעצמם "לחפף" בלימוד ואז גם הלימוד והסדרים נראים בהתאם וגם יוצאים עם מעט מאוד יכולות התמודדות בגמרא בפרט ובלימוד בכלל.

 

נקוט בידך: עדיף 20 דף ברורים ומובנים** מאשר 30 דף שאין לך יד ורגל בהם.

 

 

 

**זאת אומרת שאם מישהו שואל אותך פשט גמרא-רש"י תדע לענות לו (מהגמרא, לא בע"פ) לאלתר ובלי להסתבך.

 

 

 

 

זכור!

שיעור א' זה המקפצה שלך ללימוד. ככל שתקפוץ בו יותר חזק כך תגיע לשנים הבאות (ולחיים בכלל) יותר גבוה ויותר רחוק...

נצל אותו...

יש לי חברה והיא מהממת ו...אח..

 

איני יכול לנגוע בה..
מה?! סליחה, למה לא?!
לקחת איזו גויה שנראית לך טוב - התירה התורה,
ולי - לאשתי לעתיד כאפרה עליה, שנשבע לך, הקב"ה -
היא צדיקה רצח, צנועה, מתוקה, בעלת חסד, מנהיגת הדור,
בה אסור לי לגעת?! מה? מה הולך פה...?!

 
 

אם יש נושא בתורה שלא התיישב על ליבי טוב, זה 'אשת יפת תואר'.
אנחנו ממש לקראת פרשת כי תצא, ותורתינו היא 'תורת חיים',
ואני חייב לדעת מה הפשט שם - "לא דברה תורה אלא כנגד יצר הרע",
אני מבין, כל התורה היא כנגד יצר הרע - אבל...
"שאם אין הקב"ה מתירה ישאנה באיסור"...!
סו ווט? לכן ל-ה-ת-יר..?! וואלה, לא מובן. נתיר גם נגיעה במין השני,
כי - "הקב"ה, שומע? תסתכל מה הולך ברחוב, תתיר להם וסיימנו"...
אולי תתיר גם לדבר לשון הרע, כי הרי ת'כלס אנחנו לא עומדים בזה,
ואם תרצה ככה לתת לנו דובדבן שבקצפת - בא נלך ת'כלס על הדברים
הקשים - תתיר לבחור להסתכל לאן שהוא רוצה, ולבחורה ללבוש מה שהיא רוצה,
מה זה אתה מחמיר?! הקב"ה? יש לנו כלל - 'אם לא תתיר, נעשה באיסור'...
א-ל-ו-ק-י-ם-א-ד-י-ר-י-ם. 
מ-ה-ה-ו-ל-ך-פ-ה..?!



====

תחזיקו חזק, כי אנחנו הולכים לשאוב מכאן שני יסודות ענקיים לחיים.
קודם כל - מכאן הוכחה כנגד כל אותם אלה שאומרים:
"התורה לא מתחשבת", "אני לא מסוגל לקיים ת'תורה, אין בי כוחות".
אין. אלו לא טענות מתקבלות בבית דין של מעלה. (ר' יחזקאל אברמסקי זצ"ל)
א-ם לא היית מסוגל, זה לא היה אסור עליך. ה' לא מביא לאדם נסיון
שהוא לא יכול לעמוד בו, כי אם הוא לא יכול לעמוד בו -
הנה לנו פרשת 'יפת תואר', שהותרה. אבל שאר המצוות שלא הותרו -
מוכח וברור שאנחנו כן מסוגלים לעמוד בהם, ואין שום תירוץ לתת..
"כי המצווה הזו אשר אנוכי מצווך היום, לא נפלאת היא ממך...
כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך - לעשותו".


מדהים. במילים - אני דרשן נחמד, הא?
אבל ת'כלס, למעשה, מה אני מדבר?! תשאלו כל בחור שנכנס
לאתר לא צנוע באינטרנט אם הוא מסוגל 'לעצום עיניים' פתאום,
הסיכוי שואף ל - 0 מאשר ל - 1. ת'כלס, בשטח ---
יש דברים שבאמת, הקב"ה, מן הראוי שתתיר לנו. לא לדבר כל החיים
לשון הרע - זה משהו 'כמעט' לא בגדר הטבע. את זה, שיתיר לנו...!
וסתם ככה אני בתור בן - אמנם לא מבין כ"כ ת'ראש של בנות -
אבל ראיתי הרבה שאלות של בנות ב'חברים מקשיבים' על צניעות,
ו ---- ה', תשמע. תעשה טובה ותתיר לאחיות שלי ללכת איך שהן רוצות.
הן טוענות שזה קשה להן כמו קריעת ים סוף, נו - אז בבקשה,
אנחנו מוותרים על היתר 'אשת יפת תואר', העיקר תתיר להן ללכת...


~~~~

לא לא, בבקשה אל תגע בי אריה יקר.
זה לא הוגן, אתה גדול ושמן - אופס, סליחה, התכוונתי 'מלא' -
ואני כזה צפלוך. בבקשה, אני לא יכול עליך. או בעצם:
ה' אלוקים היקר, תציל אותי, אני לא יכול מול האריה הזה...
"ויאמר ה' אלוקים - לא יכול, הא?! איך לעזאזל הגעת לגונג'ל
באפריקה - וואלה אני לא יודע. נכון, אמנם יש 'מצוות עשה' ללכת
אחרי הצבא להתמסטל בחו"ל, אבל טיפש! נכנסת ליער כזה
בלי הדרכה ואח"כ אתה צועק שאתה לא יכול...?!
ל-מ-ה נ-כ-נ-ס-ת-?!
זו - ההחלטה אם להכנס לתחום שבו לא תוכל לשלוט -
זו, הייתה בידך. ממילא, אתה אשם.
האריה - אוכל. הדב - בולע. והאדם - טיפש,
נכנס להם לתוך הגרון, ואז מתחיל לצעוק שהוא לא אשם..


"שמור מרחק", יש שלט על המכונית שמולך -
אז למה לעזאזל לא שמרת מרחק?! אתה לא אשם?!..
נכון, בעצם הפגיעה אתה לא אשם, כי הרי הוא נתן ברקס 'פתאומי',
אלא שהתביעה עליך היא אחרת. למה לא שמרת מרחק?! למה הכנסת את
עצמך למלכודת שבה אם הוא יבלום לא תוכל לעצור בזמן...?!
שלם - פסק השופט - אין פה חוכמות. אתה האשם.

~~~~


התורה - תורת החיים שלנו - מחייבת אותנו להפעיל את השכל הפשוט,
קרי - אל תתקרב, כי אז מן הסתם תפול. כלומר - אתה חייב לשים גדר...!
פוסק הרמב"ם להלכה - "ונאמר לא תקרבו לגלות ערוה, כלומר:
לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערוה".
אז נכון - לקרוץ, לשחוק, להקל ראש או להסתכל על בחורה -
זה פשוט שאסור. אבל...
מי הגבר שיבוא ויגיד שהתורה 'לא אסרה' ידידות בין בן לבת...?!
איפה זה כתוב בתורה? זה לא כתוב בשום תורה ובשום סעיף בשו"ע,
אלא 'רק' כל התורה ז-ו-ע-ק-ת את זה. שמור מרחק! אל תתקרב...!
לא, אני לא אוסרת רק את ה ---- אלא, גם לפני. ו - הרבה לפני,
דווקא כי אני יודעת - זועקת התורה - שאחרי שתכנס פנימה כבר לא
תוכל לעמוד ביצר, לכן - כמו שאתה מבין שלא רק שלא שופכים חומר דליק
על אש, אלא גם לא מתקרבים איתו לאש - בדיוק אותו דבר גם ביצר.
אל תתקרב, אל תתקרבי, לא נתקרב. ואם כן נתקרב, שלא נבכה ונגיד
אח"כ שהתורה לא מתחשבת ואנחנו ממש לא מסוגלים - כי התביעה
נגדנו תהיה "למה לא שמרת על ההלכה! למה לא שמרת מרחק מהעבירה"...?!
ומול השאלה הנוקבת הזו - למי יש תשובה אמיתית?!...

אוו'ץ.
זהו, הכל מתחיל משם.
מהחובה שלנו לשים את הגדר. בלי פשרות.
ל-ה-ת-ר-ח-ק מהעבירה. ו - זה, ביכולתנו בהחלט.


בואו נפגוש מישהי מוכרת לנו -
בנות - לכן פחות, אבל היא תהיה לכן מובנת -
שהיא תספר לנו את מה שיש לה להגיד.
גמרא, מסכת בבא בתרא:
יש פסוק שאומר 'שבח' על מי שלא מסתכל על נשים -
והגמרא מבררת במי מדובר. תוך כדי הבירור הגמ' אומרת:
אם יש דרך אחרת (שאין בה נשים כאלה) והוא הולך דרך שם - 'רשע' הוא.
מסביר שם הרשב"ם - ואף על פי שעוצם עיניו. (הוא נקרא רשע)
שלא היה לו לקרב אלא להרחיק מן העבירה [שנאמר] הרחק מן הכיעור.


====

יש שתי דרכים ללכת,
ואתה בוחר ללכת בדרך שבא יש נשים שמכבסות כביסה -
שהיום כמעט כל בחורה ברחוב לבושה חצי (...) מהן -
אתה נקרא...
אפילו (!) אם עצמת עיניים.
אוו'ץ.
וההסבר - פשוט.
הרי ת'כלס לא נפלת, על מה אתה נקרא רשע?
והבת קול עונה - מה אתה נכנס לנסיון?! "ואל תביאנו לידי נסיון",
לא מופיע אצלך בסידור?! ואח"כ עוד תבכה שנפלת למרות שהיית בטוח ש...?!
לא! אל תהיה גבר כזה, אנחנו לא מחפשים קונצ'ים. גם אם אתה צדיק
יסוד עולם - נכנסת אחי לנסיון מיותר, חצית גבולות שהתורה לא מסכימה -
כמעט שכבר אפשר לתת לך 'מי שברך' שהנפילה שמן הסתם כבר מוכנה לך,
רק שתעבור עם כמה שפחות צלקות ופגיעות בנפש עמוק פנימה...


*******

אחרי זה - כל התשובות על 'חבר/ה', 'אינטרנט', 'פאב לדתיים',
הכל ברור כשמש. אבל רק למי שמסיר מעצמו לרגע את הנגיעות אישיות.
והרוצה לטעות - אומרים חז"ל - יבוא ויטעה. מול רצונות להכנס לכיעור,
אנחנו לא נלחמים. מי שרוצה תאוות, שום הלכה לא תזיז לו,
כי הרי מה זה לעקם את ההלכה בשביל היצר? כלום, ביני ובינך מה היא...


=====

אז ---- אם כך, למה בכל זאת יש היתר של אשת יפת תואר?
עכשיו נוכל להבין את זה - פשוט מתוק מדבש. החיילים היו הולכים
להלחם ובנות הגויים (מופיע ברש"י) היו מתגנדרות בשביל לפתות אותם. בזה,
ועוד באוירת 'הפקר' של מלחמה, קשה מאוד - אם בכלל אפשר - לעמוד ביצר...
ואמרנו, שמה שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בו, הקב"ה לא דורש מאיתנו.
לא מסוגל לעמוד בפיתוי של אשת יפת תואר? טוב, קח אותה לאשה.
אבל סתם ככה ללכת ברחוב ולראות איזו שבדית ולחמוד בה...?!
מה פתאום הכנסת את עצמך למצב כזה? מה פתאום הרמת את העיניים?
מה פתאום הגעת לשם סתם ככה? מילא, במלחמה - וזו התשובה -
אי אפשר להגיד 'שים גדר, אל תצא למלחמה', הרי ה' הסכים לצאת,
וממילא - ה' הסיר לנו את ה'גדר לעבירה' - הוא גם מתיר לנו...
אבל סתם ככה?! למה נכנסת לשם? למה אתה חי עם חבר'ה כאלה?
למה ה-ס-ר-ת ל-ע-צ-מ-ך את המחסומים...?!
על זה - על שבחרת להכנס לנסיון -
זו התביעה.

בדוגמא קטנה -
מי שנחת במקרה באיזה חור בסין לא תהיה עליו תביעה
'מדוע אכלת מאכלות אסורות', כי הרי הוא לא נכנס למצב הזה בכוונה..
א-ב-ל, מי שבחר מרצונו לגור באיזה חור תקוע בסין,
שלא יתלונן שהוא 'אנוס' לאכול מאכולות אסורות.
נכון, אנוס אנוס, אבל למה בכלל נכנסת לשם?!...


~~~~~~

אפשר לחיות גם בעולם של פריצות, לשון הרע, גזל -
כמו שאפשר לחיות בעולם שיש בו גן חיות אמיתי,
אלא שהסוד, החיוב, הטיפ היחיד בעולם להנצל -
הוא פשוט...
לא להתקרב. לא לחפש קונצ'ים. שמור מרחק - מהנסיון.
אחרת? מובטח לך שתכשל, ואל תתפלא, כי כבר חתמנו..

ולא נאמין לשום עצת יצר שאומרת 'אני נכנסתי ולא נפלתי'.
אין לנו שום מצווה להאמין להם, אלא רק מצווה להאמין לדברי חז"ל
החד משמעיים, שרק מגלים לנו על דברי המסיתים -

"אין" - פשוט א-י-ן "אפוטרופוס לעריות"...

=====

וואו, עכשיו מדהים כמה העומק שבתורה.
חשבנו שנוציא 'היתרים' מפרשת 'יפת תואר',
אלא שלמדנו שני יסודות חשובים בתורה:
א) בכל מצוות התורה אנחנו יכולים לעמוד.
אחרת? לא היו אוסרים עלינו אותם...
ב) הסוד, הטיפ היחיד לעמוד, החובה הברורה היא -
לא להתקרב לנסיון. לא להתקרב לאש. "שמור מרחק".

וכבר אמרנו ש ---
המצווה הראשונה בתורה היא...


כל העולם ואשתו עכשיו עוד רגע מתפוצצים ש...
את כל התירוצים בעולם הם ישלפו. יצר הרע שלכם +
יצר הרע שלי שכבר דופק לי בבטן -
ווא ווא, אפשר ליפול ברשת שלהם בקלות...

אבל כבר למדנו -
לא נתקרב אליהם, לא נתן להם חניה אצלנו,
ונעמיק בשכל פשוט, באמת באמת, לחפש את האמת.


~~~~~

למה כתבתי את הדברים?
מן הסתם לא כולנו ניישם את הדברים בבת אחת,
ועוד הרבה מלחמות מחכות לנו - בלי שנזמין - עם היצר.
אבל באמת, שנדע - את הפסיגה. את השאיפה,
לאן אנחנו צריכים לכוון תמיד...
'דע את האויב', מתחיל לפני הכל ב -
דע את עצמך! את התורה שלך...!

ו...
איך אפשר בלי לסיים בדבר כ"כ אמיתי.
לא יודע מי פה בגיל של חתונה, אבל אני כבר שם,
ו --- חייבים לדעת בדיוק איזה בית אנחנו רוצים לבנות.
בית של 'פייסטוק', או בית של אהבה, אמיתית.
אבל אמיתית. עם כל פרק ה - 'אשת חיל' שבדבר.
מ - "מי ימצא", עד - "ויהללוה בשערים מעשיה",
דרך נתיב 'בטח בה לב בעלה', שלא פשוט בדור שלנו.
אם רוצים לבנות בית ש-מ-ק-ר-י-ן קדושה וטהרה,
אי אפשר להשלים, אפילו לא עם 'טיפת' טומאה...




מי שיכול בבקשה לכתוב בתגובה אפילו רק נקודה,
אולי יזכו עוד כמה אחים ואחיות שלנו להכניס ללב פנימה.






 

נקודהL ענקאחרונה

 

ישראל, מ-ל-ח-מ-ה!מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 

אחים שלי!
יש פה ד"ת חשוב וזורם, ששיא המתאים לימים שאנחנו נמצאים בהם עכשיו.
באמת כדאי לקרוא, כדי להמשיך את חודש אלול בצורה קצת שונה,
קצת יותר מעמיקה.
סומכת עליכם שהשרשור יישאר למעלה! קורץ

 

גרסת הביינישי"ם - פה.
---


"כי תצא למלחמה על אויביך ונתנו ה' אלוקיך בידך ושבית שביו" (כ"א, י')

הרב משה אלשייך אומר שהפסוק הזה מדבר על המלחמה שלנו עם יצר הרע,
הוא אומר שבתכל'ס היצר יותר חזק מאיתנו.
אבל אם ככה, איך אנחנו ב"ה מצליחים לקיים מצוות?!
הנה, אני עכשיו לומדת תורה - זאת מצווה. אז איך אני עושה את זה?!
הופה, הנה נכנס לנו פה הפסוק - 
"כי תצא למלחמה על אויביך" 
אם רק נצא למלחמה נגד היצר הרע, שהוא האויב הכי הכי גדול שלנו -
"ונתנו ה' אלוקיך בידך".

נכון, היצר הרע יותר חזק מאיתנו, אבל אבאל'ה שבשמים פונה אלינו ואומר לנו פה -
אם רק תתחילו את המאבק, אם רק תנסו לנצח את היצר,
אני אלך יחד איתכם ואעזור לכם לנצח.

אבל >>
אם לא תנסו בכלל להילחם,
אם לא תנסה בכלל להפסיק לכעוס כי 'ככה אני. יש לי פתיל קצר, מה אתם רוצים ממני?!'
אם לא תנסי לא לדבר לשון הרע כי 'אני לא יכולה לא לדבר לשון הרע, על מה אני אדבר עם חברות שלי?!'
אז תפסידו מראש במלחמה עם האויב הכי גדול שלכם.
רק אם תתחילו במלחמה - ה' יעזור לכם. 
אבל מ'זה יעזור לכם? חבל על הזמן.
ממש יעשה בשבילכם את העבודה.


ועכשיו, עוד משהו ממש קטן שאומר הבעש"ט >>
איך המילים "ושבית שביו" מתייחסות למלחמה מול היצר?
צריך ללמוד ממנו את הטכניקות שלו,
צריך לשחק במגרש של היצר הרע.
ממש באותן תחבולות שהוא משתמש - תשתמש גם אתה.
היצר אומר לך שזה לא טוב ולא עוזר לך בחיים לעשות מצוות?! שזה סתם מגביל אותך?
תראה לו את החשיבות של המצוות - כמה כיף יש במצוות, כמה זה נותן לך.
ואפשר גם ללמוד מהיצר את העקשנות
וואו, כמה חשוב להיות עקשן במאבק איתו..
היצר ניצח אותך היום? לא נורא, תאגור כוחות ומחר בעז"ה תקום. 

 

 



אחים שלי, אנחנו בחודש א-ל-ו-ל.
בדיוק עכשיו המלך בשדה, מחכה לראות שאנחנו רוצים לשוב אליו..
זה בדיוק הזמן להתחיל את המאבק, להתחיל להילחם מול היצר ממש באותה שיטה כמו שלו.
להראות לה' שהנה, אנחנו רוצים לחזור בתשובה ולשוב אליו -
ואז הוא יעזור לנו להיטהר באמת, להכניע את היצר.


אחח.. שנזכה בעז"ה! 
שבת שלום ומבורכת, מלאה בקדושה לכל עמ"י! 

אהבתי ממש!! תודה רבה ויישר כח אהבת חינםאחרונה
הפרשת חלה לרפואת החיילרות כ1

אחים יקרים!
היום וביום שישי הקרוב

נקיים איש איש בביתו הפרשת חלה

לרפואת החייל יהונתן בן נאווה

שד' יברא וישלח לו רפואה שלמה בקרוב!

 

נא להעביר לכמה שיותר אנשים!!!!

**יש לעיין בהלכות הפרשת חלה שלא תבוא תקלה תחת ידינו

שאלה בהלכהאנונימי (פותח)

בס"ד

 

 

מה גידם מברך כשהוא נוטל ידיים(יד)?

 

אני שואלת ברצינות....

שאל רבגפן36
שאלות בהלכה,תמיד כדאי קודם כל לפתוח ספר לראות מה כיויו2

תוב.פניני הלכה,קיצוש"ע,קיצור ילקוט יוסף וכו'..

אם אין נגיש, לשאול רב/ת"ח.

אני לא יודע אם יש כאן אנשים שיכולים לפסוק הלכה.

 

 

 

 

 

למה לשנות את הברכה?מושיקו

מברכים על המצוה של נטילת ידים.

 

גם פצוע בידו שנוטל יד אחת מברך אותה ברכה

יש הוו"א בגלל שבטבילת כלים על כלי אחד מברכים נוסחיויו2

שונה,אבל הרב עובדיה כותב שבטבילת כלים זה שונה,כי חכמים תקנו נוסח שונה מלכתחילה..וגם מכיון שרוב בנ"א נוטלים 2 ידיים לכן לא משנים את הנוסח.

וכדאי בהזדמנות זו להדגיש:להדליק נר (לא נרות)של שבתמנחם שטיין

כי המצוה היא להדליק נר אחד .

 ומי שמהדר מדליק הרבה נרות , ומי שמהדר ממש מדליק שני  נרות כנגד זכו וכנגד שמור.

 

 וכן מברכים בכל יום בחנוכה : להדליק נר של חנוכה . ( לא נרות ).

 ו

בחנוכה זה לא הנר החדש שמוסיפים?מושיקואחרונה
עזרה במציאת מקום לחוזר בתשובה..יויו2

חוזר בתשובה בגיל 24 בערך, מתחיל ללמוד באונברסיטה בת"א, והוא רוצה ללמוד בזמן הפנוי שלו תורה..(הוא דיי בתחילת דרכו, חזר בתשובה לפני כמה חודשים) מישהו מכיר מקום כזה?הוא מעדיך אפשרות של פנימייה..

הוא בירר במעלה אליהו וזה לא רלוונטי,אבל אם מישהו מכיר מקום לחוזרים בתשובה,אשמח לשמוע.

תודה,תזכו למצוות

אין על מכון מאיר!!!!אברי

זה בירושלים אבל... אין עליו!!!

ושכחתי לציין,הוא מעדיף ממש בת"א..יויו2
ראש יהודי.עוזיהאחרונה

שאל בגוגל.

ישיבת חב"ד ברמת אביבמושיקו

ישיבה לחוזרים בתשובה ברמה גבוהה.

יש מסגרת מיוחדת למי שלומד באוניברסיטה וכו'

צריך לשמור נגיעה מאחים?תמי4
רמב"ם מחמיר, תוס' מיקל.עוזיהאחרונה

הפוסקים נחלקים מאז ולכל אחד יש על מה שיסמוך.

דרך מרן הרב קוק [?!]קול צופיך

לק"י

 

אהלן,
רציתי לעלות דיון, מה דעתכם.

 

1. מה היא בעצם דעתו של מרן הרב קוק זצ"ל על דרך החיים שצריך לחיות (בדור הגאולה),
ומה היא דרך החיים אותה אנחנו צריכים לחיות?
2. והאם אנחנו באמת הולכים בדרך הזאת?

 

[לענות על 2 השאלות!]

 


* שאלות למחשבה ולדיון. קורץ

יותר מדוייק: רק מי שמשמש תלמידי חכמים.קיש חצילים

יש פרופסורים עם היקף נהדר בכתבי הרב שיודעים לעוות היטב בכל אותם המקומות.

 

הבנת הנקרא ושכל ישר פותרים את רוב הקשיים...

אני מסתפק במועט חושף שיניים

 

ואם לשיטתך אי אפשר להבין פשט ברב מקריאה רגילה, במקומות (לפחות באותם

המקומות) בהם הרב פונה בצורה ציבורית ופתוחה (לאפוקי פנקסים) -

זו קושיא חמורה מאוד.

 

(להזכירך - כנראה שחוץ מהרב זצ"ל ועורכי כתביו - ה"ה הרצי"ה והרב הנזיר, כנראה

שאין מי שזכה להספיק לעבור אפילו על רוב כתביו...)

סליחה על הבורות אבל מה זה כנסת ישראל?אנונימי (פותח)
מסוג הדברים שכדי להבין לא מספיק שאלה בפורום,יויו2

אלא צריך לימוד,עיון והעמקה ע"מ להבין באמת ובשלימות מה זה אומר.

 

ההגדרה היסודית והבסיסית נמצאת במהר"ל בנתיב התורה פרק יד', בפסקה של ד"ה "אמר רב פפא בר חנינא כל הנהנה מן העולם הזה בלא ברכה"..עד המילים "שהם הכלל".

 

הרב זצ"ל מסביר את מהות כנסת ישראל ותכונת חייה פרק א' באורות ישראל.

 

עוד מקורות שכדאי לעיין בנושא:

- אגרות ראיה ח"ב אגרת תט.

- עולת ראיה ח"א עמוד קיג'.

 

 

 

אם תרצה/י את המקורות מהרב, יש לי במחשב,בשמחה

 

לימוד פורה,מחכים ומהנה!

 

קישור לשיעורים בנושא נכבד זה:קיש חצילים
תפתח מילון הראי"ה...הרש
תמצית ההויה כולה :]נקדש את שמך..
תודו שזה דרש..
לדייק בדברי הרב! יש וא"ו א-ח-ת קיש חציליםאחרונה
מכתב הרבי הריי"צ לרב א"י הכהן קוקמושיקו

 

ועוד(מוקדש למוטי ז)מושיקו


ועוד אחד - על התפילות לרפואתומושיקו
קטע מיומן המסע לאה"ק על ביקורו אצל הרב קוקמושיקו
אני יכול לשים פה עוד מכתב שקשור בהבלין...מוטיזאחרונה

אבל עדיף שלא...

אני שונא את המובאות האלה.הרש

לא שיש לי משו נגד חב"ד והריי"צ (ונהפוך הוא...).

 

אבל זו גישה שאומרת שהרב זצ"ל היה שווה משו כי הריי"צ כתב עליו ככה, וחזו"א משו אחר, והיית לו התכתבות עם הגרצ"פ פראנק וכו'.

 

הרב היה גדול כי הוא היה גדול. נקודה.

לא צריך שום להביא שום סייעתא מרבנים אחרים! (שהוא היה יותר גדול מחלקם, ככה שזה מגוחך...)

 

אל לנו לפחד ברבותינו, הם היו גדולים, ענקי עולם, למרות שהם לא היו חרדים...

 

וגם היום יש לנו ב"ה רבנים ענקיים הן בנגלה והן בנסתר, ואנחנו לא צריכים להרגיש בשום נושא כפיפה מול החרדים ולקבל מהם אישור על התורה שלנו.

הכוונה היא אף שהריי"צ היה באופן קיצוני נגד הציונותמושיקו

הוא ידע לכבד רב עם דעות הפוכות לגמרי משלו.

 

יש הרבה מה ללמוד לשני הצדדים.

 

 

 

 

כל עוד הרב זצ"ל הוא לא קונצנזוס מוחלט בעולם התורה,קיש חצילים

יש בזה רבותא מבורכת מאוד.

נמחקה תגובה מתגרה מיותרת.קיש חצילים
רבותא למי?הרש

מה רבותא?

מזה מוסיף לך שהחזו"א כתב עליו מילות שבח ושהוא חיתן את הרב אלישיב??

 

יש לך חסר בהערכה אליו וככה אתה רוצה למלאות אותו?

כל מילה מדוייקת. מה הבעיה?... (מבולבל)קיש חצילים
והרצי"ה זצ"ל והרב נריה - הם לא הביאוקיש חצילים

בשם גדולים אחרים את שבחי הרב? מה רבותא בכך?...

 

הרצי"ה - למשל: בשם הנצי"ב והרידב"ז; הרב נריה - למשל בשם ר"ש שקופ.

(כמובן, זה רק מה שאני זוכר כעת בוודאי.)

 

 

מה גם שלשיטתך תימה על הגאון האדר"ת -

הרי הוא לשיטתו איננו מגיע לקרסולי חתנו - א"כ מאי רבותא בכך שהוא ישבח

את חתנו?

ומאי רבותא בכך שרצי"ה יציין זאת ב"לשלשה באלול"?...

יש הבדל גדול בגישה.הרש

הרצי"ה והרב נריה, וכמובן האדר"ת שיבחו את הרב מנקודת מבט שונה. מהי? לא יודע.

 

לעומת זאת היום אני שם לב שהגישה היא שונה - זו אמירה של 'בא נוכיח שהוא היה גדול, אם לא  - נדפקנו', 'תראו יש כמה חרדים בבני ברק שלומדים את הרב'. (הייתי ממשיך אבל נדפק לי האנטר...)

הצדק עמך.קיש חצילים

אם כי עולם התורה כן זקוק לדעת שהרב זצ"ל היה מוערך מאוד ע"י גדולי התורה המקובלים יותר.

 

וגם לנו יש חשיבות לשנן, שהרב'ה שלנו הוא לא רק איזה "הוגה" פיקנטי, עם פיסקאות יפות וחמודות.

(יש כאלה שזה מספיק להם. לדוג', יש כאלה שחושבים שבהיותם אמוניסטים, הרי הם תלמידי הרב זצ"ל,

שהרי הם בעלי סגנון שירי, ודיבור ססגוני באמונה, כמו שלו, ודי בכך.)

כאילו היה חלילה "עניין אחר" מכל אלה המשימים ראשם ורובם בקצות ובנתיבות.

 

לא כי.

מרן הרב זצ"ל מעל הכל - גדול עצום בתורה, דבר גדול ודבר קטן והוויות דאביי ורבא וכו' וכו'.

בשר מבשרם של חברת הפוסקים, ראשי הישיבות וגדולי מארי דתלמודא.

ועולם התורה מעיד על זה.

מיזה עולם התורה?הרש
אליבא דאמת, גם מרכז הרב ובנותיה.קיש חצילים

אבל לא כולם השרישו את זה מספיק טוב, לצערנו...

 

(זוכר דיווח מגוחך של מקור תקשורת חרדי פעם, שדיווח שב"מרכז הרב"

לומדים בחברה מעורבת )

אני חולק עליךמושיקו

לך ברור שהרב שלך הוא הכי גדול בתורה וכו' וכו'[ומי שלא ברור לו מצבו קשה] אבל צריך ללמוד מהדור הקודם -שלא כמו דורנו - היו בו הרבה מאוד תלמידי חכמים גדולים וגם שדעותיהם היו חלוקות מקצה לקצה בצורה קיצונית,ידעו לכבד ולהעריך את התורה של השני למרות שהוא לומד ומיישם אותה בדרך שונה משלו.

אתם יודעים מה התאריך היום?גאהלהיותיהודיה

בס"ד

אתם יודעים מה התאריך היום?

היום ג' אלול ה'תשע"ב.

היום זה ההילולא של הראי"ה זצקו"ל.

היום אנו מציינים 77 שנים להיסתלקו של מי שהיה גדול הדור,צדיק עצום ומורה דרך.

של מי שפעל רבות למען העם והארץ.

של מי שייסד את מרכז.

של מי שייסד את הציבור הסרוג.(במחילה על ההגדרה..)

הרב קוק היה דמות מאוד מוערכת בכל הציבורים,ובפרט בציבור שלנו.

אז..אני אשמח אם כל אחד יעלה לכאן משהוא אחד שהוא למד מהרב קוק,כדי שנוכל גם אנחנו ללמוד.

בהצלוחה..דוס

כושר ההבלגה המדהים שלו.האדמו"ר מצנעא

פעם שאלו אותו על הפשקווילים נגדו, אז הוא ענה: "בתי הדפוס בירושלים הכנסותיהם מועטות, אז אם בזכותי יש להם יותר פרנסה - הרי שאני שמח בכך...".

פעם אחרת הוא אמר על מוציאי הפשקווילים ש"גם למלקה בערב יום הכפורים נותנים שכר...". 

גם על תלמידו, ר' אריה לוין, מסופר שפעם אחת הוא אירח בביתו הלך אחד. אותו הלך באמצע הלילה גנב את פמוטי הכסף היקרים וברח מהבית. ר' אריה יצא אחריו וצעק לו: "הם שלך, הם שלך", כדי להקנות לו אותם וכך הוא לא ייחשב גנב...

 

אהבת ישראל עצומה שלקחה אף את הביקורות שלא יצאו מתוך רצון לבנות כביקורות בונות ולקיחתן לתשומת הלב. אני חושב שכולנו צריכים ללמוד את זה ממנו. 

כלל ופרט.אוהבת את אבאאחרונה

הנושא שבוער אצלי, ויבער אצלי תמיד.

בסדר 'אביר הרועים'על הרב עובדיה כשיש על אבני-נזר?מנחם שטיין

ראיתי שיצא עכשיו ספר על הרב עובדיה יוסף  ושמו "אביר הרועים " חלק א' 

 

 אבל יש כבר ספר בשם "אביר הרועים"  על הגאון הידוע בעל אבני נזר ואגלי טל , הרב אברהם בורנשטיין מיסד חסידות סוכאצ'וב .

 מה ההרגשה שלכם לגבי ז

תחושות מעורבות קיש חצילים

סתם... בחירת שם מוצלחת

תפסיק לחרחר ריב כל הזמןמושיקו

כן יצא ספר כזה לפני 80 שנה ואז?

ואיך אתה מרגיש שיש עוד 'מנחם' בארץ?אוהבת את אבא

בס"ד לק"י.

 

למרות שאתה צודק שעדיף שם יחודי רק לו, ועוד רב גדול וכו'.

אך לפעמים..זה באמת רק שם של ספר והמטרה היא התוכן, ולא הכריכה.

ננעל מחוסר עניין לציבור קיש חציליםאחרונה