שרשור חדש
בסדר 'אביר הרועים'על הרב עובדיה כשיש על אבני-נזר?מנחם שטיין

ראיתי שיצא עכשיו ספר על הרב עובדיה יוסף  ושמו "אביר הרועים " חלק א' 

 

 אבל יש כבר ספר בשם "אביר הרועים"  על הגאון הידוע בעל אבני נזר ואגלי טל , הרב אברהם בורנשטיין מיסד חסידות סוכאצ'וב .

 מה ההרגשה שלכם לגבי ז

תחושות מעורבות קיש חצילים

סתם... בחירת שם מוצלחת

תפסיק לחרחר ריב כל הזמןמושיקו

כן יצא ספר כזה לפני 80 שנה ואז?

ואיך אתה מרגיש שיש עוד 'מנחם' בארץ?אוהבת את אבא

בס"ד לק"י.

 

למרות שאתה צודק שעדיף שם יחודי רק לו, ועוד רב גדול וכו'.

אך לפעמים..זה באמת רק שם של ספר והמטרה היא התוכן, ולא הכריכה.

ננעל מחוסר עניין לציבור קיש חציליםאחרונה
שאלה שמטרידה אותי כבר המון זמן:יאש'ה

המון הלכות שקשורות לצניעות הם בעצם רק סייג שקבעו חכמים כדי להרחיק את האדם מהעברה

השאלה היא כמה רחוק צריך להיות הגבול הזה..

כלומר נגיד אצל החרדים שיש להם חברה מאוד סגורה והם לא יודעים מזה בנות בערך (אני בכוונה מקצין קצת..) כשהם נתקלים בבת וצריכים לדבר איתה או משו בסגנון אני די בטוח שזה לא נעים להם ואפילו יכול להביא אותם להירהור עברה וכדו'..

ומהצד השני יש את החברה החילונית שאצלה גם לגעת בבנות לא בהכרח עושה להם משו..

אתם מבינים..בעצם בהצבת הגבול אנחנו רק מסבכים את עצמינו..

אני למשל רגיל לשמוע קול אישה מהבית..וכשאני שומע קול אישה שום דבר בנפש שלי לא זז...ולעומת זאת יש לי חברים שזה מאוד מפריע להם לשמוע קול אישה...

מרוב הפחד הזה של עברה והרהורי עברה אתה בעצם רק מגדיל את ההסתברות...

בשביל מה זה טוב? לא עדיף כבר בלי כל זה?
 

אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי..

תודה!

הסברת את עצמך מצוין.אוהבת את אבא
מצד אחד, כפי שאתה מציג את זה, זה כך. אדם שמתרגל מתחספס - טבע העולם והאדם. האם טוב או לא? כאן ההלכה נכנסת. לדוג, זה שאתה רגיל מהבית לשמוע קול אישה, לא בהכרח מעיד שאדם ששומע לראשונה ומתרגש הוא ה'לא בסדר'. יתכן שאתה הוא הלא בסדר. הלכה היא אחת. החמרות/הקלות באו על פני ההלכה, זה שאתה שומע מהבית לא מעיד על ההלכה עצמה, במילים אחרות. ולכן, הגבול הוא אחד. מכיון שלא כולנו בנו מאותו מוצא, כאן נכנסו המנהגים וכו.
יש מטרה להלכותסוג'וק
עבר עריכה על ידי סוג'וק בתאריך כ"ה אב תשע"ב 20:40

 

 

והמטרה איננה (רק) השמירה שלהן.

 

הלכה אומרת לך בעצם איך תתנהג ע"מ שהמימד הנשמתי יתבטא בבריאות בעולם. איך מתנהג מי שנמצא במימד נשמתי.

אם אתה מקיים את ההלכה כמצוות אנשים מלומדה, או לצאת ידי חובה וכד' ואינך מחובר למימד הנשמתי - מה הרווחת?

וכמובן שגם אם לא תשמור על ההלכה לא הרווחת את המימד הנשמתי.

המפתח הוא איזון והרמוניה.

לא להחמיר מדי מתוך גישה של שמירת הלכה "בשביל עולם הבא" כמו שהיה נהוג בגלות אלא לבחור בדעות ממוצעות בריאות

[הגר"א כותב בפירוש על משלי שהעובד בשביל עולם הבא זה עבודה זרה כמו העובד בשביל עולם הזה והסיבה היא שהמטרה היא עולם הבא בעולם הזה! - גילוי המימד הנשמתי בעולם הזה]

 

המקיים בשביל "עולם הבא" מקיים מתוך פחד [גישה יותר חרדית]

המקיים בשביל עולם הזה בגאולה, מקיים מתוך אהבה [גישת הרב קוק]

 

 

...יאש'ה

לא עניתם לי....או שפשוט לא הבנתי...

אני יודע שיש מטרה להלכות...אבל איך שאני מבין את המטרה לא מסתדר עם המציאות...

כי תכלס מי אמר שלהתחספס בקטע הזה זה רע? יש המון דברים שעם הזמן אתה מתחספס אליהם...

אני מרגיש שעצם ההלכה רק מגבירה את תאווה...

 

אני לא שואל למה לשמור..אם בשביל העולם הזה או העולם הבא...

אני שואל למה בכלל חכמים תיקנו תקנות כאלה(לא דווקא בקטע של שירת נשים..זה סתם היה דוגמא שקפצה לי..) .כי איך שאני מרגיש ורואה את הדברים התקנות פועלות בדיוק הפוך ממה שחז"ל התכוונו....

 

מה הקשר חרדים?מושיקו

חכמינו זכרונם לברכה עשו גדרים על מנת לשמור גם על גברים וגם על נשים שלא יוזקו בנשמתם ובגופם

 

לכן הם פסקו את הלכות מסוימות באופן מסוים - ואם אתה סומך עליהם בנושאים אחרים אתה יכול לסמוך עליהם גם בענינים אלו.

 

יש חרדים שלקחו חלק מההלכות והקצינו אותם יש חלקים בעם (ולאו דווקא לא דתיים)שמתעלמים מחלק מההלכות.

 

גיל הנעורים הוא גיל שצריך לחנך את עצמך ע"פ תורה - רוב ההלכות האלו אתה מבין בהמשך החיים עד כמה הם נכונות.

העניין הוא שהגלות בילבלה אותנו וגם התקנות לא כמקורסוג'וק

 

ואנחנו לא בהכרח ניגשים מתוך גישה בריאה גם להלכות.

 

איך שחכמים תיקנו זה מעולה. הבעיה היא שמאז עבר זמן ותקופות והדברים לא מסודרים. בעיקר בראש. בגישה.

 

כחלק מזה ומהגאולה הגיעה גם חילונות שבסופו של דבר מטהרת (לא במתכוון) כל מיני סיגים ומחזירה אותנו לבריאות של "עולם הזה" במגמה לטהרה וקדושה.

חילונות (בצד הכופר) וחרדיות (בצד הכופה) זהו ציר ששני צדיו לא בבריאות ארצישראלית.

 

שים לב: ההלכה מתיחסת הרבה פעמים כנגד דברים ואומרת זה לא נכון אלא כך נכון. בסדר העולם המודעות עולה מתוך דבר והתנגדות לו , אבל בפועל עלינו לקיים זאת כי זאת האמת ולא כי זה "נגד".

 

לענייננו: אם מקימים הלכה כאנטי לפריצות אז בעצם נותנים חשיבות לפריצות. הגישה הנכונה יותר היא קיום הלכה כי זאת האמת והבריאות הנשמתית. ובתוך ההלכה למצוא את הדרך הממוצעת והבריאה לא מתוך סיגופים ועצבונות.. אם עוד לא התחברת לקדושה ולמימד הנשמתי שההלכות אמורות להביא אז זה שכרו בהפסדו וזו היתה הכוונה הנ"ל בקיום הלכות רק לשם קיום הלכות..

לא מבינה בזה כ"כ, אבל רציתי להוסיף-גפן36

תמיד השתדלתי להזהר בשמירת נגיעה כמו מאש,

עד שנאלצתי להתחיל לנסוע הרבה באוטובוסים.

בוקר אחד כשעליתי לאוטובוס התחככתי במישהו.

לא משהו טרגי, פשוט עברנו אחד ליד השני.

אח"כ כל היום זה צף לי שוב ושוב.

כשזה קרה שוב זה פחות הפריע לי,

עד שבאיזה שהוא שלב זה לא הפריע לי בכלל.

 

אבל בעצם זה כ"כ הפריע לי שלא מפריע לי.

אפילו שזה כזה דבר זניח (יחסית) ובדיעבד גם מותר. (עדיף שלא אבל מותר)

הפריע לי שנעשיתי אטומה ואדישה לזה,

כי זה פחות טהור ונקי לחיות ככה.

קיצרתי פה, אבל באמת שהרגשתי את זה.

(וב"ה- כשהתחלתי לשים לב ולהשתדל מאד להמנע גם ממגע באוטובוסים

חזרה לי הזהירות הזו... וזה חשוב. זה נותן נפש יותר נקיה ויותר אמיתית..)

אאל"טב.ש.

העין אי"ה הראשון בשבת מתייחס לשאלה שלך.

^^הנה היא:יויו2

"השכל יש לו חקים קבועים, שכאשר יתמלאו חוקיו יתן הוא את פריו בטח ככל ההויות הטבעיות שראוי לסמוך עליהן. אמנם על הדברים המקריים שאין להם יסוי חקי בטבע אין להשען, אפילו אם יזדמן שיוצלחו אין לדון ממקרה אחד על חבירו. ע"כ בהיות החכם עוסק בענין המושכל הנדון, אז ודאי יוציא שכלו דבר שלם ומתוקן. אמנם בהיותו קאי במסכת אחריתי, אז כפי דרך הרגיל הטבעי אין לבטח בתוצאות שכלו, כיון שההתיחדות לאותו הענין שהוא אחד מהחקים הטבעיים של השכל, חסרה כאן. אמנם יזדמן כי שכל נעלה יסקור בסקירה אחת אמתת העיון גם בענין שאין מעייניו שמה כעת, מפני שאצל הגדול כל המושכלות הפרטיים הם מתקשרים לחטיבה אחת שלמה, והכל הוא לפ"ז מסכת אחת. אבל דבר זה אינו נחלת הכלל באופן שיהי' חק קבוע כ"א הזדמנות בשאר רוחו של יחיד ומצויין שבבנ"א, וכל דבר מזדמן אפשר שיקרו סבות מעכבות שלא תבא ההזדמנות בכל עת. ע"כ אין ראוי לשום קו להנהגה כ"א מה שהוא בערך חק קבוע לשכל האנושי, דהיינו הוצאת האמת אחרי ההתיחדות הגמורה בענין הנידון. ויש בזה חסרון מוסרי כיון דאי לאו ררבי גברא רבא, כספתיה שלא יוכל להשיב, פן יארע שאותו היתרון הבא משאר רוח חוץ לטבע הקבוע האנושי לא יופיע באיזה זמן, כיון שכל דבר יוצא מן הכלל הוא עכ"פ מקרי ונח לקבל שינוי, ולבד החסרון המוסרי יוכל לבא ג"כ מזה לידי תוצאות של חסרון שכלי, דמשני לך שינוייא דלאו שינוייא הוא, ואולי לא תשיג רפיון הדבר ותקבלו שלא בצדק. ולמד ג"כ שאין לסמוך על איזה הנהגה שחקי ההגיון השכלי אינם מסכימים לה. אע"פ שהנסיון הורה שעלתה יפה איזה פעם, כי הוא רק מקרה שאינו מתמיד. ע"כ אע"ג דהשתא מיהת שפיר משני לך, מ"מ אין לסור מן האזהרה הנוסדת על אדני משפט צדק וחק קבוע בטבע האנושי בשכלו, שלא יתן פריו כ"א בהשלמת חקיו, שהתיחדות העיון בענין הוא אחד מהם."

הפרעת דה-פרסונליזציה.. מכיר?נקדש את שמך..
עבר עריכה על ידי נקדש את שמך.. בתאריך כ"ו אב תשע"ב 13:52
"הפרעת דה-פרסונליזציה או הפרעת נתק מהעצמי (באנגלית: Depersonalization Disorder או בר"ת DPD) היא הפרעה דיסוציאטיבית (ב-ICD-10 מסווגת כהפרעת חרדה) שבה הסובל חש רגשות מתמשכים או חוזרים של דה-פרסונליזציה ו/או דה-ריאליזציה. הקריטריון לאיבחון על פי ה-DSM הוא שהנבדק חש תחושה מתמשכת או חוזרת של נתק וניכור מתהליכים מנטליים ומגופו. הסימפטומים כוללים תחושת אוטומטיות, ניהול שגרה יומיומית ללא יכולת לחוות את החיים במלואם, הרגשה שהאדם נמצא בסרט או בחלום, תחושה של האדם שהוא נמצא מחוץ לתהליכי החשיבה והנפש שלו, תחושת נתק מהגוף, חוויות חוץ-גופיות, והרגשה כללית של ניתוק מ"האני-העצמי", מהסביבה ומהמציאות."
(ותודה לויקיפדיה..)
 
אולי זה לא אבחון מדויק, אבל בכיף הייתי מאבחנת כל יהודי שלא שומר תורה ומצוות, ככזה.
"הרגשה כללית של ניתוק מ"האני-העצמי"..."
ניתוק מהנשמה. שהיא "האני העצמי" האמיתי.
 
הצבת גבולות, גדרים וסייגים של חז"ל נועדו, בין היתר, על מנת לשמור על האדם כיצור מרגיש, חש. 
אנחנו לא מסבכים את עצמנו, כ"א שומרים על הרגישות שלנו... שנוכל לחוות את החיים במלואם.
 
כמו במכשיר קשר בצבא - ככל שיש פחות הפרעות בקשר, כך הצליל שנשמע הוא יותר נקי, יותר ברור.
אבל כשהמכשיר מלוכלך ומלא בחול, אתה שומע מקוטע, הברות בודדות ועמומות.
"וכשאני שומע קול אישה שום דבר בנפש שלי לא זז..."
התחספסת, אתה פחות מרגיש.. זה לא מצב בריא, ואנחנו לא הופכים אותו לאידיאל.
 
ולהבדיל אלף אלפי הבדלות,כמו שאנחנו סומכים על משרדיויו2
עבר עריכה על ידי יויו2 בתאריך כ"ז אב תשע"ב 19:30

התחבורה שסימן לנו קו רציף בכביש שלדעתם שם יהיה מסוכן לעקוף,ומקווקו שאפשר,ושמו תמרורים היכן שנראה להם, ק"ו שנסמוך על חז"ל שקבעו לנו גבולות וסייגים ע"פ ראות עינם,וע"פ ההסתכלות העמוקה שלהם על המציאות.

וכמו שנראה לנו לפעמים שיש מקומות שכן אפשר לעקוף בכביש,אבל יש קו רציף,אז אנחנו לא עוקפים,על אחת כמה  וכמה בדברי חז"ל הקדושים

 

(ההשוואה הזו התארה לי עכשיו בנהיגה..)

לענוית דעתי....צ.מ.צ

בס"ד

 

לענוית דעתי, מה שכתבה זה בדיוק הסיבה בגללה אסור להחמיר סתם על עצמך או להקל.
ה' ידעה את נפש האדם יותר טוב מכולם והוא יכל להגיד לנו איזה מעשים יגרמו לנו לכיספוס יתר שבגלל נאבד דברים חשובים ואיזה דברים יגרמו לעדינות יתר שתגדיל את הבעיותיות.

ה' לא כתב את הכללים במפורש בתורה ונתן לחכמים לקבע את הגבולות ולכן, לפי דעתי, דווקא שמירה על דברי חז"ל כפי שהם ללא הוספה לא יגרמו לפיספוס המטרה ולעומת זאת החמרת יתר תגרום לפספוס המטרה.

למה את מתכוונת באומרך 'החמרת יתר'?נקדש את שמך..

יש החמרות שיש להן מקום. והכל לפי מדרגתך..

ועייני מסל"ש פרק י"ג בביאור מידת הפרישות.

 

שבת שלום!

החמרת יתר = החמרות שאין להן מקוםצ.מ.צאחרונה
עבר עריכה על ידי צ.מ.צ בתאריך א' אלול תשע"ב 16:49

בס"ד

 

נכון יש החמרות שיש להן מקום אבל יש גם החמרות שאין להן מקום.

2 דגמאות:

* בפסח חובה לאכול מצה בשביל האפיקומן. אם אני אוכל את הכמות לפי הדעת המחמירה ביותר (נראה לי 4\3 מצה) בזמן של הדעה שהכי מחמירה (לא זכרת כמה זמן זה יוצא) אני לא יצא ידי חובה כי אני אוכל באכילה גסה דבר שאסור לפי כל הדעות.

* יש מחלוקת בין בית הלל לבית שמאי לגבי מה לעשות עם העצמות שנשארו מהבשר\עוף בשבת. אני לא זכרת מה בדיוק כל אחד אומר אבל היה רב אחד שלא רצה להיכנס למחלוקת ולכן הוא היה פשוט זורק את העצמות מאחורי מקום הישיבה. זה אולי היה נשמע בסדר עם המשפט הבא במשנה לא היה בגלל הענווה של אותו רב נחרב בית המקדש. לא ברור לי בדיוק מה הקשר בין המחלוקת הזו לחורבן הית אבל ברור שחכמים לא היו מרוצים מהחמרת היתר של אותו רב.

 

המסקנה שלי משני המקרים האלו היא שיש כזה דבר החמרת יתר כאשר מחמרים בלי סיבה. יכל להיות שאני טועה אתם מוזמנים להסביר לי איפה הטעות שלי.

 

ברור שיש מקרים שבהם יש להחמיר!! אבל כמו שאסור סתם להקל, אסור סתם להחמיר. (אל תגידו 'טוב זה ברור' כי אני ראיתי הרבה מקרים בהם אנשים מחמרים ממש בלי סיבה)

 

לגבי מסילת ישרים לצערי אין לי זמן להסתכל שם עכשו (בעזרת ה' אני אעיון שם בקרוב) אבל ממה שאני זכרת שלמדנו באולפנה על מסילת ישרים אז בתחילת הפרק על הפרישות גם הרב כותב שאסור לפרות יותר מדי (יש פרישות שאינם לרוח היהדות כמו מה שהנוצרים עושים).

 

מקווה שהסברתי את עצמי כמו שצריך ושלא חפרתי יותר מדי.

א-נ-י לא בסדר?!..מתוק מדבש

 

בע"ה
 
קרה לכם פעם שפזלתם על חבר שלכם בתפילה, 
והוא לא נראה כזה מחובר.
והרגשתם מן תחושת עליונות כזו כלפיו, כי אתם מתכוונים בתפילה והוא לא?!
 
ולך קרה שראית חברה שלך שהולכת לא הכי צנוע,
וישר חשבת עלייה בלב - 
'מה נראה לה?! איך היא הולכת?! זה ממש לא בסדר!'
 

 
             
 
 
 

"ראה אנוכי נותן לפניכם היום"
למה כתוב 'ראה' בלשון יחיד, ולא 'ראו'?
הרי משה  מדבר לפני כל עם ישראל -'לפניכם'!
ולא יכול להיות שהוא התבלבל באמצע הנאום שלו, כן?!
 
אלא, שאפשר ללמוד מפה רעיון פשוט אדיר!
אתם איתי?! חבל שתפספסו את זה.. 


משה יודע טוב מאוד שהוא מדבר אל כל עמ"י -
אבל הוא גם מדבר אל כל אחד בנפרד.
מ'זתומרת?!

בד"כ אנחנו מסתכלים על החבר שלנו וחושבים שהוא צריך להשתנות,
שהוא לא בסדר במצווה הזאת.
ז'תומרת אנחנו עסוקים בלתקן את כל העולם, לפני שאנחנו מתקנים את עצמנו.
אבל פה משה רבנו אומר לנו בדיוק ההיפך -
המצוות מיועדות אליך. אל תסתכל על החבר שלך.
 
'ראה' - תסתכל קודם כל על עצמך, תבדקי אם את מתנהגת נכון.
אני צריכה להשתנות.
אני לא מתפלל מספיק בכוונה, ולא זה שיושב לידי בבי"כ.
אני הולכת לא ממש צנוע, ולא החברה שלי,
 

אחים יקרים שלי,
שנזכה באמת להסתכל קודם כל על עצמנו, לראות איפה אנחנו טובים, ואיפה קצת פחות -
זה ממש מתאים לימים שאנחנו עומדים להיכנס אליהם -
חודש אלול, זמן לחשבונפש אישי של כל אחד מאיתנו.
שתהיה בע"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י! 
פרסומי ניסאיויו2

 

אמא שלי שנה שעברה ניהלה בי"ס, והשנה עזבה אותו..עד היום לא קבלה משרה חלופית.
מסוף השנה,תמיד שאלתי אותה: אז מה יהיה איתך שנה הבאה,במה תעבדי? תמיד היא ענתה לי: לא יודעת,יהיה בסדר בע"ה..אל תדאג חמודי..מה שה' יחליט-יהיה.
ועובר שבוע,ועוד שבוע..וכל פעם אני שואל וזה מה שהיא עונה:מה שה' יחליט..יהיה בסדר! והיא הלכה למכרזים ובאף אחד לא נבחרה למשרה.
עד שה-יום, שבוע לפני תחילת הלימודים היא ב"ה קבלה משרת ניהול,קרוב לבית!
 
"השלך על ה' יהבך והוא יכלכך" (ברור שצריך לעשות את ההשתדלות)
 
אז רק רציתי לפרסם את ההשגחה, ואת כוחה של האמונה, ושנזכה בע"ה לאמונה תמימה ושלימה בה' יתברך!
ב"ה אוהבת את אבאאחרונה

בס"ד לק"י.

 

ממש כיף לשמוע שהיא מצאה עבודה.

 

באמת ברוך ה'!

קולולולו יש מנהלים חדשים!מאמע צאדיקה

תעלו ותצליחו!

 

תתרגמו לארמית

תתחדשו!!!ג'נדס
בהצלחה רבה!
מזלט (:אוהבת את אבאאחרונה
מי לומד כאן דף יומי?ליכא

אתמול סיימנו פרק ראשון, איזו זכות!

 

ב"ה,זכות גדולהיויו2

(מומלץ מאוד לעשות חזרות..)

זכינו זכינו...ב.ש.אחרונה
זה אמיתי שאישה בהריון לא תדרוך על ציפורניים?!אנונימי (פותח)

או שזה סתם שטויות כמו לא לעבור מעל ילד כי אז לא נגבה..?

בגמרא במועד קטן דף יח. כתוב:יויו2

"שלשה דברים נאמרו בצפרנים. הקוברן צדיק, שורפן חסיד, זורקן רשע, טעמא מאי? שמא תעבור עליהן אשה עוברה ותפיל."

 

ובמשנה ברורה סימן רס ס"ק ו':  איתא (מובא) בגמ´ השורף צפרנים חסיד, קוברן צדיק, זורקן רשע - שמא תעבור עליהן אשה מעוברת ותפיל. ולכן בבית המדרש דלא שכיחי נשי, ובבית המרחץ שעשוי רק להרחצת האנשים לחוד,מותר לזרוק. גם איתא (מובא) שם בגמרא דאין בכוחן להזיק רק בדוכתא דנפילי, אבל אי כניש להו בתר הכי ושדי להו לאבראי לית לן בה" (כוחן להזיק רק במקום שנופלות,וכלן אם נפלו וטאטא אותן לחוץ שוב אינן מזיקות.)

 

nash- אולי הבן איש חי זצ"ל כותב על זה ב"בניהו",אבל אני לא מבין בקבלה..

מובא בגמרא ונפסק להלכה שאדם לא ישליך את ציפורניוקיש חצילים

שקצץ על הקרקע, אלא יקבור אותן ("הקוברן צדיק, השורפן חסיד", גמרא מועד קטן יח א').

 

נפסק שאפשר גם לזרוק לפח את הציפורניים.

 

הטעם שהובא בגמרא - "מפני שאישה מעוברת עוברת עליהן ומפלת" (גמרא נידה יז א').

תודה!!עזרתם לי!אנונימי (פותח)
יש לעניין זה שורש בתורת הסוד.קיש חצילים

לדוגמא, במנורת המאור הקדמון (ר"י אלנקאווה):

"בזוהמת הציפורניים מתעוררת מידת הדין, והמבער אותן מן העולם מעיר מידת

חסד, לפי[כך אמרו רבותינו] ז"ל 'שורפן - חסיד'.

וירחיק אדם את עצמו מהכיעור, כדי שלא ייתן מקום למידת הדין".

אולי יש בזה הגיון?!סוג'וק

שאשה עלולה להתרגז מכך... (?)

 

 

;)

קיש- "העץ יוסף" (פרשן על העין יעקב) מסביר גם למה-יויו2

מביא את האליהו רבה שכותב, שמלבוש אדם הראשון קודם החטא היה ציפורן, וכתוצאה מהחטא הופשט ממנו הציפורן, ונשארו רק הציפורניים מאותו מלבוש, (כדברי רש"י: כותנות עור- חלקים כציפורן,מדובקין על עורן. כלומר,אדן וחוה היו מכוסים בכיסוי מגן כדוגמת ציפורן.) והאשה שגרמה לחטא בכך שאכלה ונתנה לאדם הראשון, צריכה להיזהר שלא יהיה קיטרוג להזכיר שגרמה לחטא. 

 

 היום נותרנו רק עם מזכרת קטנה בקצות האצבעות לאותו ציפוי הגנה.

ולכן ציפורניים מזכירות את חטא האישה,
ולכן אם אישה בהריון תדרוך על ציפורן, זה יזכיר כביכול לקב"ה את העונש של "הרבה ארבה עצבונך והרונך" והריונה עלול להנזק.

 

שכוייח! ב"טעמי המנהגים" מוזכר גם משהו דומה... קיש חצילים

 

כתוב שזה סכנה לאשה בהריון לדרוך על ציפרניםמושיקואחרונה

זה יכול להזיק.

 

לא כתוב בשום מקום שזה מזיק באופן וודאי.

 

רק עדיף להשמר

~מחפשת~אנונימי (פותח)

חברשלי מתחיל ישיבה גבוהה.

אני מחפשת ספר לקנות לו..

יש רעיונות? [ואיפה אפשר לקנות, וכמה זה בערך עולה..?]

תומ"ר

כיוון?משהו?יויו2
עבר עריכה על ידי יויו2 בתאריך כ"ד אב תשע"ב 00:20

אמונה/מוסר/אוטובויוגרפיה/עיון וכו..

 

מה שעולה לי-יש את הספר החדש על הרב חרל"פ "שירת הים",ממש יפה ומומלץ "מלאכים כבני אדם" על הרב קוק, "מצמיח ישועה" על הרב צביודה, "התורה המשמחת" על הרב שלמה זלמן אויירבך, "איש צדיק היה" על ריב אריה לוין.

 

אפשר לקנות לו ספרי בסיס שלומדים בתחילת הדרך- הקדמות הרמב"ם למשנה, כוזרי, מסל"ש, אורות, "החמישייה"(אורות התורה,התשובה,ריש מילין,מוסר אביך,מידות ראיה) מסל"ש וכו', כדאי לברר מה יש לו אכשהו לפני זה.

 

לא יודע מה הוא אוהב ומתחבר,תני כיוון ואולי נוכל לעזור יותר

רעיוןאוסנת

http://www.meemekhevron.org/155937/%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%94

מומלץ מאוד.

 

עין איה http://www.zolsefer.co.il/171616/%D7%A2%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%99-%D7%94 (המחיר בקישור הזה מאוד זול!)

 

אם תכווני יותר (סגנון, לאיזה ישיבה הוא הולך וכו') - אולי יהיו לי רעיונות נוספים.

 

 

עין איה במכון הרצי"ה ביותר זול- כל כרך 45,חוץיויו2

משבת ב' שעולה 50.

מכון הרצי"ה נמצא ליד מרכז הרב.

מסילת ישרים כיס! אפשר להשיג בפחות 15 ש"ח,קיש חצילים

אבל ייקח לכל מקום!

 

כמעט בכל חנות ספרי קודש.

פרט שולי,מה התקציב?יויו2
תודה אנונימי (פותח)

איזה סגנון...

ממ בעיקרון הוא לא בחור שלומד. ממש לא. אני פשוט רוצה לקנות לו משו סמלי להתחלה..

 

המסילת ישרים נשמע סבבה

 

ובכללי- זה יותר בכיוון של לימוד.. ספרים על רבנים לא ממש יעניינו.

 

יש תקציב.. זאת לא הבעיה ב"ה אבל אני רוצה משהו סמלי.. קטן כזה.. לא ספר רציני, כי אני יודעת שהוא ישב בצד ולא יעשה כלום.. ספרי כיס זה מאוד יכול לעזור

אז אפשר גם משנה סדורה כיס אולי עולה בסביבות 50+יויו2

או שמירת הלשון..

יש בב"ב חנות יחסית מוכרת, של "פנחס ראובן" יהודי מזכה הרבים, שיש שם ספרי יסוד בעיקר, במחירים פשוט מ-טורפים,נטו לזיכוי הרבים!שווה לקפוץ לשם. ויש שם המון ספרי כיס: שו"ע,מ"ב, ח"ח,בן איש חי,נ"ך..

^^הסנה-בוער

אולי באמת משהו שבטוח יהיה שימושי?

נגיד, מסל"ש- עם כל הכבוד, לא כולם מתחברים, גם כשזה מהדורת כיס..

אבל משהו כמו משנ"ב או שו"ע- זה מן הסתם דברים שהוא בטוח ישתמש בהם... 

את לא חיבת לקנות ספר לימוד.אוהבת את אבאאחרונה
אפשר את הספרים של נק' למחשבה, כמו; הכיסא הריק, ניצוצות. ויש את אלו של הרב קוק, הספרים הקטנים הללו, זה נחמד ומחכים, נותן לאדם כיון חשיבה משלו.
חכי שהוא יכנס לישיבה ורק אחרי זמן רב תשאליב.ש.
עבר עריכה על ידי ב.ש. בתאריך כ"ה אב תשע"ב 00:44

אותו מה הוא רוצה..

עכשיו הוא ממש לא סגור על הכיוון שלו.

משתנים המון בישיבה.

 

 

המלצה חמה של ביניש:

עם הספרים שהוא מעוניין ללמוד הוא כבר הסתדר.

גם עם הספרים הנלווים (ספרי קריאה וכו') הוא מאורגן ומצויד היטב.

מבחינת הספרים אין לו עוד צורך כרגע בשום ספר.

 

אם הוא לא לומד באילת הייתי דווקא הולך בכיוון של תרמוס לתה/קפה (כמו האלה שיש באוטו). בזה בוודאות(!) יהיה לו צורך...

מרד החשמונאים כמרד חברתי של המעמד הנמוךאנונימי (פותח)

מאוד מעניין להבין שהאנשים הקדושים האלה בזמן ההוא נהגו בין השאר גם ממניעים חברתיים

 

מרד החשמונאים כמרד חברתי של המעמד הנמוך

יש מצב לתקציר?הסנה-בוער
אתה אולי מבלבל עם המרד הגדול?עוזיה


לא קראתי (רימון חוסם)ב.ש.אחרונה

אולם עלינו לזכור שתלודותיהם של החשמונאים מובאים כלל ממקורות יראי שמים אלא רק מ"ספרים חיצוניים" (אם מישהו יודע אחרת - נא לתקן אותי).

על כן עלינו להיזהר טוב טוב בכבודם של ענקי רוח ולא להסתמך על כל מקור שמקטין את אישיותם. (בדיוק כמו שצריך להיזהר כשקוראים כתבה עיתונאית על רבנים מעיתון שאינו אמון על תורת ישראל).

 

חזק וברוך!

מקווה שזה המקום הנכון...וממנה יוושע

אני מחפשת חומר- ספרים, מאמרים וכו' בנושא של בניין מתוך הרס ביהדות (גלות וגאולה, עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע, שבירת הכלים...)

אשמח לרעיונות!

תודה רבה!

יש בעין אי"ה הרבה, מעוניין?הרש


כן, אשמחוממנה יוושע

למען האמת חשבתי על עין איה אבל אני לא מספיק בקיאה ואין לי ממש זמן לשבת ולעבור על כל הכרכים... אפילו לא ברמת התקצירים שבהתחלה. אז אם יש רעיונות לפסקאות ספציפיות בחלקים ספציפיים אני אשמח.

תודה!

 

(אה, ובפעם האחרונה שבדקתי באקדמיה, המילה "מחפשת" היתה בלשון נקבה. אבל אולי אני סתם לא מעודכןחיוך גדול)

קצת מה שעולה לי עכשיו בראש.הרש

אולי בהמשך יהיה לי זמן לחפש.

 

שבת א' -דף יז  (או משו כזה..) "שמעון בן שטח תיקן כתובה לאשה וגזר טומאה על כלי מתכות. - כלי מתכות דאורייתא נינהו, דכתיב "אך את הזהב וגו'"! לא נצרכה אלא לטומאה ישנה... מאי טעמא? משום גדר מי חטאת נגעו בה." - הפסקה מדברת על איך מתמודדים עם מצב לא מתוקן, ואיך בונים את המצב השלם מתוכו דווקא.

 

וכן בדף לג - סוגיית רשב"י -פסקאות רעא' - רעח' - שמסבירות גם על ההשקפה הנכונה על הרשעה בעולם, מה רשב"י חשב בהתחלה ומה השתנה אצלו.

 

מומלץ בשני סוגיות אלו ללמוד גם את 'לאמונת עתנו' עליהם שמסביר את זה מצויין.

 

יש אמרה בגמראיוסלה קמצן (קדוש?)

לא נפיק נהורא אלא מגו חושכא, (לא יוצא האור אלא מתוך החושך)

 

יש את הפסוק על אחרית הימים: וכתתו חרבותם לאתים וחניותיהם למזמרות וכו'

 

שבע יפול צדיק וקם

 

 

 

 

זה זוהר...הרש
הספר קמעא קמעא של הרב חיים דרוקמן.ב.ש.אחרונה

הוא מדבר על זה רבות עם המון מקורות.

ואהבת!האדמו"ר מצנעא

 

"תראה את דוד הזה, כל היום לומד תורה ואז פוגע בחברים שלו."

"תראי את נעמי הזו, מתלבשת כ"כ צנוע... אבל אז מדברת לשון הרע."

"הוא לא יותר מדי חזק בקשר שלו עם רבש"ע, אבל הוא בסה"כ אדם טוב. מתנהג בסדר, לא פוגע באף אחד."

 

 

 

 

לפעמים אנחנו פוגשים כל מיני אנשים שהם במצוות של בין אדם למקום מחמירים מאוד: אין הידור בכשרות שהם שוכחים. אין שום נקודה ולו הקטנה ביותר על האתרוג שלהם. ממש מחמירים. אלא מה? הם לא מחמירים בהלכות לשון הרע, בלשון המעטה. בין מנחה לערבית הם לומדים דף יומי בקביעות ובהתמדה עצומה, אבל אחרי ערבית... הם יושבים עם כל החבר'ה ויורדים על אחד החברים שנמצאים שם, או סתם מדברים לשה"ר. 

לפעמים אנחנו פוגשים אנשים הפוכים. מידות טובות, דרך ארץ, נימוס ואהבת הבריות - אבל בתפילות... פעמיים בשבוע יוצא להם לבקר בדוכנו של החב"דניק בשכונה ולהניח תפילין. לא יותר מזה. אנשים כאלה, הם בעלי "כיפות שקופות". אתה רואה אותם ואומר לעצמך: הם כ"כ נחמדים, כ"כ אוהבים ואהובים - איך הם לא שומרי מצוות?!

 

בפרשה שלנו (ואתחנן) אנחנו רואים את הציווי "ואהבת את ד' א-לקיך". חכמי המסורה מציינים שבכל התורה יש שלוש פעמים את המילה "ואהבת": א. "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח), שזו הפעם הראשונה; ב. "ואהבת לו (=לגר בארץ) כמוך" (שם, לד), שזו הפעם השנייה; ג. "ואהבת את ד' א-לקיך". זו הפעם האחרונה. 

עובדה היא שבסדר הכרונולוגי קודמות אהבת הרע והגר לאהבת ד'.

התורה אומרת לנו פה בעצם, שאהבת ד', עם כל הכבוד לחשיבות העצומה שלה, היא אחרונה בסדר האהבות. לפניה מגיעות אהבת הרע והגר (עניי ביתך, הרעים, קודמים לעניי עירך, הגרים). התורה אומרת לנו, שקודם כל דרושה אהבת ישראל. רק אז אהבת ד'. לא ניתן לאהוב את ד' ללא לאהוב את בניו הקדושים

האר"י בכוונותיו כותב שיש לקבל לפני התפילה מצות עשה של "ואהבת לרעך כמוך", ויכוון לאהוב כל אחד בנפשו. למה? ע"פ מה שאמרנו קודם, ניתן להסביר שזה מכיוון שהתפילה, כמפגש ומפגן אהבה בינינו לבין ד', לא קודמת לקבלת האהבה לרעים שאנחנו חייבים בה עוד לפני אהבת ד'.

 

יהי רצון שנזכה לאהבת ישראל, אהבת התורה (וכך גם נאחל "חזק ואמץ" למסיימי הש"ס) ואהבת ד', כמאמר חז"ל: "ישראל, קודשא בריך הוא ואורייתא - חד הם". שב"ש. 

הד"ת לע"נ סבי סעדיה בן רומיה הכ"מ.

מעניין, תודה הסנה-בועראחרונה
מה אכפת לה' אם אני כולה מדליקה אור בשבת?!מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 

יואו, מה אכפת לה' אם אני נועלת קודם את נעל ימין או את נעל שמאל?!
ומה אכפת לו בכלל אם אני הקטנה מדליקה אור בשבת?!
כאילו, בואנ'ה, לא קצת הגזמנו עם כל הקטע הזה של המצוות?!
למה זה נכנס לי לכל דבר בחיים?!..

 

 

--

 

בפרשת השבוע שלנו [עקב] כתוב:
"והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה, ושמרתם ועשיתם אותם -
ושמר ה' אלוקיך לך את הברית ואת החסד אשר נשבע לאבותיך"


שואלים על הפסוק הזה - למה כתוב דווקא 'עקב תשמעון'?

למה לא כתוב נגיד 'והיה אם תשמעון'?!
אלא שחז"ל עונים על השאלה הזאת שכתוב דווקא עקב, כי מדובר כאן על המצוות שהאדם 'דש בעקביו'.
ז'תומרת מצוות שבד"כ אנחנו מחפפים בהן, לא ממש מתייחסים אליהן.
אבל דווקא אם נשמור את המצוות האלה - ה' ייתן לנו את כל הברכות שמתוארות בפסוקים.

 

אבל כאן אנחנו חוזרים שוב לשאלה שאמרנו בהתחלה - 
בינינו - מה אכפת לה' מכל מה שאני עושה?!
יאללה, למה התורה נכנסת לנו לכל פרט הכי קטן בחיים?! 
כאילו, זה באמת משנה לה' אם אני כרגע מדברת לשון הרע או לא?
זה באמת משנה לו אם אני קושרת קודם את נעל ימין או את נעל שמאל?!

 

תחשבו שנייה מה היה קורה אם בכביש לא היו חוקים. לא היו תמרורים, רמזורים, מעברי חצייה והכל -
אלא רק היו אומרים לנו 'סעו בזהירות ושימו לב למה שקורה סביבכם',
נראלכם שזה היה מחזיק מעמד?!
בטוח שהיו פי אלף יותר תאונות דרכים ממה שיש היום, ושהכביש היה מקום הרבה יותר מסוכן.
אבל רגע, למה זה ככה?!
הרי יש כלל שממש מקיף את כל מה שצריך להיות כדי שלא יהיו תאונות!

אלא שבני אדם לא יכולים להסתדר רק עם חוקים בסיסיים והנחיות כלליות.
אנחנו צריכים שממש יפרטו לנו מה צריך לעשות.
כמו שאי אפשר לנסוע בכביש בלי חוקים - ככה גם אי אפשר לחיות בלי ממש חוקים ברורים.
אחרת, אנחנו לא נוכל לחיות בצורה שהכי נכונה והכי טובה לנו.

 

ועכשיו, מה זה משנה לה' אם אני הקטנה מדליקה אור בשבת!?
הרי הוא כ"כ גדול וכ"כ עצום שזה לא צריך להפריע לו שאדם כ"כ קטן, מסכן וחסר חשיבות [לכאורה] יעשה איזו עבירה קטנה.
א-ב-ל >>
כמו שלהבדיל הגדולה של האדם נמדדת דווקא באיך שהוא מתייחס לאנשים שפחות 'נחשבים' ממנו -
ככה אנחנו רואים שהגדלות של ה' היא דווקא זה שאכפת לו באמת מכל אדם בעולם שלו.

הגדלות של ה' היא דווקא שהוא מתייחס לכל מעשה הכי קטן שלנו ומייחס לו חשיבות.

 

אז עכשיו אפשר להבין למה באמת ה' נותן שכר כ"כ גדול למי שדווקא מקיים את המצוות הקטנות האלה, שנראות כ"כ חסרות חשיבות -
כי אדם שהוא באמת גדול, יקיים גם את המצוות הקטנות האלה, שבד"כ לא מתייחסים אליהן.
ודווקא לאדם כזה מגיעות כל הברכות שמופיעות בפסוקים - כי הוא באמת שם לב גם לדברים הקטנים, ומנסה כמה שיותר להידמות לבורא עולם.

יש משפט של הרב קוק, שממש מסכם את כל הקטע הזה -
"האנשים הגדולים ביותר, באים למבוקש הקטן ביותר בדרכים של גדלות".
 

אז אחים שלי, 
פעם הבאה שאתם באים להתחמק מאיזשהי מצווה -
תחשבו קצת על הקטע הזה, ועל זה שדווקא לפרטים הקטנים יש חשיבות כ"כ גדולה.
אחח.. שנזכה בעז"ה באמת להיות מהאנשים הגדולים האלה 
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!! 

שאלה על הרהוריםצ.מ.צ
עבר עריכה על ידי צ.מ.צ בתאריך כ' אב תשע"ב 10:21

בס"ד

 

מה ההגדרה של הרהור עברה? זה רק בין איש ואישה או גם לגבי עברות נוספות?

אם נגיד אני מדמין ניסיון לפרוץ לבנק בצורה ממש מפורטת בדמיון שלי ואחרי זה אני יחליט שזה יכול להיות רעיון מציון לסרט, זה הופך את ההרהור שהיה לי קודם לבסדר? כי אם זה חלק מסרט אז לא באמת גונבים משהו כי הכל שיך לבמאים.

 

נ.ב: אין לי הרהורים על גנבות אבל יש לי הרהורים על נושאים אחרים אז אם תכלו לפרט בתשובה מה הוביל למה שאתם עונים זה היה נחמד

תודה..צ.מ.צ

בס"ד

 

תודה, אבל עדין לא הבנתי... הבעיה עם הרהורי עברה זה רק על נושאים הקשורים לאישות?

לאו דווקא,מושיקו

רוב הרהורי עבירה הם בזה.

 

אבל זה תקף בכל דבר.

תודהצ.מ.צ
לדעתימוטיז

כל הבעיה בהרהור עבירה זה רק כי זה יכול להביא לידי חטא...

לא נראה לי שהרהור על שוד בנק עלול לגרום לחטא.

תלוי את מי אתה שואל.ניסוי

יש דעות רציניות בהלכה שאומרות שגם להרהור עצמו יש משקל כמו לעבירה(כשגם בתוך העבירה עצמה יש
"רמות").

אם אני לא טועה.............עובד ה בשמחה!!אחרונה

האיסור הוא רק על אישות,

בגלל שכידוע לי הלימוד לאיסור הרהורים הוא בק"ש "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עניכם אשר אתם זונים אחריהם" וכמובן שמדובר על אישות אבל יש ענין של" והייתם קדושים" שנראה לי שזה גם מדבר על מחשבה של יהודי!!!! 

להמתין לחבטות או מרצון לעשות רצון בוראנו?Moishe Peretz

אני יהודי פשוט וקטן בלי יכולת להעביד הלאה מסר חשוב למנהיגי העדות השונות במגזר הדתי בעם ישראל שאתם יכולים לנצל ע"י הערוץ שלכם: עם ישראל עומד להכנס לתהליך הטהרות קשה ומעמיקה על מנת להיות זכאי ומוכן לקבל את המשיח וכניסת השבת הנצחית, אך לדעבוננו הרב בית ישראל אינו מוכן כלל לזכות בכך כעת אך טרם החלו חבלי משיח הקשים עדיין נותן לנו הקב"ה עוד הזדמנות לתקון זאת מרצון ולזכות בכך לביטול הגזרות עלינו ובמקומן לזכות לברכות והשגחה פרטית מוחשית לראות כיצד עושה הקב"ה שפטים בגויי העולם.
כל זאת ניתן להשיג אך על מנת שיהיה באופן דחוף ומהיר יותר חייב להעישות אך ורק ע"י ההנהגה אחראית שתחדול לרדוף תקציבים הבלים ולמשוך את האמת לחצרו, צריכים המנהיגים יחד למצוא נוסחא למען הכלל ולצעוד יחד ולהוביל את העם להכנה הדרושה כי המשיח אינו יבוא לעשות סדר בתוך עם ישראל אלא למלוך על העם כשניהיה זכאים לכך לעשות סדר באומות העולם.
לכן על עם ישראל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו לנהוג כבוגרים ולעשות את רצון בוראינו וזהו רצונו ואין חולקים על כך: עם ישראל חייב להיות כאיש אחד ולפעול כגוף אחד ולא לפני כך נזכה לגאולה השלימה ולביאת המשיח.
ומה בקשתי מכם? להפיץ זאת בקרב ההנהגה ובקרב הציבור כי זו מצוות הדור הזה, אל נא נכשל במשימה האחרונה וחלילה נהפוך לבושה וחרפה בפני אומות העולם ביום הדין על כי התעלמנו חלילה ממשימה החשובה ביותר.
וכי אנו יכולים "לזרז" את ביאת המשיח וזו הדרך לעשות זאת וזה שווה כל מאמץ כולל נטישת האגו האישי מצד כל האומרים "הם טועים והם לא רוצים" ולרדוף שלום בין עם ישראל על מנת לתפקד נכון ולהיות ראוים להקרא בית ישראל ובני אלוקים אנו.

לא יודעת חשבונות שמים עד כמה עמ"י זכאיםגפן36

ועד כמה לא,

ולא יודעת כמה זה רלוונטי לנסות לשנות את השלטון.

האנשים שנמצאים למעלה נמצאים היום תחת מתקפה מטורפת מכל הכיוונים, מבית ומחוץ.

והם לא פנויים להקשיב ולשנות, כי הם בעמדת התגוננות.

לדעתי התפקיד שלנו הוא לא לנסות לשנות אותם, אלא להיות אנחנו כאלה,

ז"א- כל שאר העם, לאהוב אחד את השני, ולפעול יחד באמת,

כי בסופו של דבר לא השלטון הוא המשפיע על רמת האהבה שלנו אחד כלפי השני.

ובקרב הציבור- בהחלט צודק ומתחברת. צריך להפיץ את הקריאה הנ"ל...

למרות שהאמת שכבר יש הרבה התקדמות בנושא הזה.

 

רוצה רק להוסיף נקודה למחשבה (מהרב יצחק דור)-

כולנו יודעים לגנות את סיפור קמצא ובר קמצא,

אבל אם נחשוב לרגע-

האם יכול להיות שחכמי ישראל שהיו וראו- לא גינו מעשה חסר טעם שכזה???

אלא שכנראה גם הם חשבו שיש צורך לגנות אותו...

בר קמצא הוא דמות שנח לה שלא להיות מוערכת ע"י חכמי ישראל.

בר קמצא היה כנראה יהודי שתמך בדרכי השלטון הרומאי,

עובדה שהשלטון הרומאי כיבד אותו. (סתם אדם הרי לא יכול היה להכנס אל הקיסר כרצונו...)

כמו שהיום...

יש יהודים התומכים בדרכי השלטון האמריקאי... חושבים שאולי עלינו להקשיב לדעתם...

האם אנחנו, שידענו לגנות את הסיפור הנ"ל,

יודעים גם לגנות את עצמנו על יחסנו כלפי אותם אנשים??

האם כבר חזרנו בתשובה על אותו החטא?

האם אנחנו יודעים לראות גם באנשים כאלה את החלק שלנו עצמנו?

או שזו אותה גברת בשינוי אדרת... ואנחנו כולם צדיקים..?

מכוונת הקריאה להנהגה הדתית בלבדMoishe Peretzאחרונה

המגזר הדתי המשנן ומשתדל לקיום מצוות ה' אמורים להיות ולנהוג בהתאם לבר חכמה ובכך לראות את הנולד.

   הרי ידוע שחבלי משיח עלולים להיות קשים כמו כל האסונות שחוינו לאורך כל ההיסטוריה מחוברים יחד ועצם החומרה דוקא כי הנסיון כבר רשום וחרוט בנו ולמרות זאת נוהגים בכלליות כאילו אין השבת עומדת בפתח, כאילו אין זו שעת הדחק ויותר גרוע, כאילו אומרים כל יום ומיחלים לביאת המשיח משיניים החוצה ולא מכל הלב רחמנא ליצלאן.

     אלו הם ימים שההנהגה הדתית חייבת לזעוק בקול אחד וללמד אותנו כיצד מקיימים את האהבה האמיתית כלפי יהודים וזה חייב לבוא דוקא מלמעלה, אמנם כל אחד מאיתנו חייב גם לעשות השתדלות אישית לשיפור מתמיד אך הלימוד הלכה למעשה נעשה כשהם יראו במעשים כיצד לעשות זאת.

 

כל עוד כל אחד מהמנהיגים יושב בחצרו ודורש אם בנעימות או בתקיפות אך רק ב"טיאוריה" אין זה יכול להממש במעשים בדרגות שלנו (היהודים הקטנים)

 

השיטה של: השתדלות אישית בלבד תוכל לתרום אך זה לטווח ארוך מאד ולצערינו הרב זה בדיוק מה שאין, זמן.  כניסת השבת אינה ניתנת לדחייה חלילה ואנו חיים כיום בתוך הדקות האחרונות ובתוך שעת הדחק וכך חייבים לפעול, זהו הזמן בו צריכים להתארגן לשבת בבהילות הראויה, תארו לעצמיכם שבבית יהודי שומר תורה ומצוות ושום דבר בבית מוכן לשבת, לא מאכלים, לא חלות, לא בגדים נקיים, לא בית נקי וערוך, וחייבים להספיק ככל הניתן לערוך הכל לקראתה... מה עושים? האם יושבים בחיבוק ידיים ועושים השתדלות רגילה כאילו עדיין יש הרבה זמן? או שמא אב הבית יחלק תפקידים לכל בני הבית ויראה אחריות הראויה להכין את כולם במעט הזמן שנותר?

אמנם כיום התרגלנו לצערינו הרב למחשבה שדי בהשתדלות אישית "וה' יעזור"...  אוי לנו, העם בעל הנסיון של אלפי שנים שלא למד שום לקח ומטיל תלות שה' והמשיח יעשו לנו את כל התהליך הזה עבורנו בלי השתדלות אמיתית, בלי להתנער מהמוקצה ובלי להמשיך בתלות הבצע שממילא אין צורך בכסף כי השבת כבר בפתח.

 

שוב, המשיח אינו יבוא לעשות סדר בתוך עם ישראל, הוא לא יופיע אלא עד אשר העם יהיה מאוחד בין ברצון או חלילה בעל כורחנו, בלחץ אדיר כגודל שאננותנו, במחיר כבד ככל שנבזבז יותר זמן יקר לשינוי.                                     המצווה של הדור הזה דוקא להיות מוכן לקראת המשיח ולהתפלל שנזכה לבואו אך במעשים ולא רק ביחולים ריקים חלילה, מתוך הרגל כבר עושים זאת, ממשיכים שבוע אחר שבוע כאילו הזמן לגאולה עדיין רחוק.     אוי לעם ישראל וביחוד ליודעי דבר, המגזר הדתי בכל החצרות עלול דוקא זה שישלם מחיר הרבה יותר כבד כי זהו החלק של העם שאמור להיות מודע לכך וממשיך בשיטתיות להתעלם מהמציאות, והראיה לכך היא שכל אחד מהמנהיגים ממשיך להתעטף בפאר וכבוד במקום לצעוק וללמד במעשים מוחשים כיצד נוהגים בשעת הדחק, איפה הבהילות שאמורים להפגין? 

 

רוב היהודים שומרי תורה ומצוות משתדלים לקבל שבתות מבעוד מועד, זהו מנהג יפה וכל כך נעימה הציפיה הזאת עוד מצהרי יום השישי יש הרבה יהודים מוכנים ומתענגים לקראתה...     על אחת כמה וכמה השבת שתיכף נכנסת כבר הינו אמורים להיות כאיש אחד וכגוף אחד ערוכים ומוכנים, לכן הקריאה הזאת, לכן הדחיפות להתעורר מהר ככל האפשר ולהתנער מהחומר החובק את כולנו כולל את הגדולים.  

לצערינו הם עטופים ביהודים המונעים מהלך חשוב זה אך לא מבין כיצד הם מרשים לעצמם להמשיך כך כי הרי הם לעניות דעתי חכמים עצומים, אז אולי כפי שהם בכל זאת בשר ודם הם מפספסים נקודה זאת ורק צריכים מישהו מבחוץ שיעיר אותם לפעול למען כלל ישראל ולא רק לדאוג לחצר הפרטית.

'ראש גדול' - לא רק סדרת טלוויזיה..מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 

את נמצאת בבייביסיטר, הילד לא רוצה להיכנס למיטה, והאמא לא אמרה לך מתי הוא צריך לישון.
מה את אומרת? את תשאירי אותו ער עד 1:00 רק כי 'האמא לא אמרה', או שתקחי אחריות ותגררי אותו למיטה בשעה נורמלית?!..

אתה מצליח להתעורר בבוקר לתפילה בישיבה, עוד חצי שעה שיעור ראשון - כל החברים שלך בחדר ישנים.
אתה תעיר אותם כדי שגם הם יקומו, או שתלך בלי להגיד להם מילה, כי הרי 'הם לא ביקשו ממני להעיר אותם'.

--


בפרשת השבוע שלנו [מטות] כתוב:

"ויקצוף משה על פקודי החיל.. החיתם כל נקבה"
אבל פוס רגע. לא היה שום ציווי להרוג את הנקבות!
אז איך זה שמשה כועס עליהם, אם הוא בכלל לא ציווה אותם לעשות את זה?!..

הופה, שימו לב לאחד היסודות הא-ד-י-ר-י-ם, שצריכים ללוות אותנו כל החיים >>
השל"ה הקדוש אומר כאן, שבעצם זה היה ברור שהיה צריך להרוג גם את הנקבות.
אבל מה?! פקודי החיל לא עשו את זה רק בגלל שלא היה ציווי מפורש לעשות את זה.
ז'תומרת שבמקום לקחת אחריות, ולעשות מה שנכון לעשות - 
הם העדיפו 'להקטין ראש', ולא להרוג את הנשים.

ולכן משה כועס עליהם.
 

 

 

 

איך כל זה קשור לחיים שלנו?!..
אחי, ה' הביא לך שכל. אז יאללה, תתחיל לנצל אותו!
אין שום קטע להיות 'ראש קטן', לא לקחת אחריות על כלום, לא לעשות שומדבר מעבר למה שאמרו לך.
הגיע הזמן שתתחיל לחשוב. שתתחיל להגדיל ראש.
 

זה נכון בכל תחום בחיים -
גם בבית - כשאתה רואה שלאמא קשה עם כל העבודה ויש הר של כלים בכיור -
יאללה, תקח יוזמה ותתחיל לשטוף. לא צריך לחכות עד שיבקשו ממך.
גם בעבודה - אל תחכה רק להוראות מפורשות. אתה רואה שצריך לעשות משהו - קום ותעשה.
וגם עם החבר'ה - את רואה שלחברה שלך קצת קשה בזמן האחרון -
אז לכי אליה, תשאלי מה העניינים. תתענייני. אל 'תקטיני ראש' ותחכי שהיא תפנה אלייך - אלא תראי לה שאת שם בשבילה. תעזרי לה.

 

אחים שלי, 
במיוחד בחופש, שב"ה יש לנו כ"כ הרבה זמן פנוי -
הגיע הזמן שנתחיל לחשוב קצת מעבר לעצמנו. הגיע הזמן שנתחיל לקחת אחריות גם על הסביבה שלנו ולתרום לה.
ככה נוכל בעז"ה להפוך את העולם הזה למקום שטוב יותר לחיות בו 
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכ--ל עמ"י!! 

וואו אשריך ישכוייחחח!!!!רות כ1אחרונה
"גם אם אשתה את כל הים הוא לא ירווה את צמאוני"yuval_huck

ישנו שיר חילוני עם המילים "גם אם אשתה את כל הים הוא לא ירווה את צמאוני..."- מי ים לא מרווים צמא... הם רק מגבירים אותו... זה הבעיה בחילונים, יש להם צמא לקשר עם ה' אך הם מנסים למלא אותו עם רוחניות מזויפת. זה באמת לא ירווה את צמאונם. עד שיתפקחו.

רבים אומרים את זהגפן36

נראה לי שהגיע הזמן להפסיק לתמוך בצורת המבט שלנו,

ובמקום "זה הבעיה בחילונים" (<ציטטתי)

להתחיל להגיד "זו הבעיה שלנו"

(ואם קשה להסתכל על החילונים ועלינו כ"אנחנו"

אז לפחות על המגזר אליו את/ה משתייכת, או לפחות על עצמך..)

ויש בנו בעיות, ב"ה.

כעם, כמגזר.. (<עצם המגזר..)

נוח מאוד לבקר אחרים. (למרות שכשמבקרים חלקים מעמ"י לא מבקרים אחרים..)

אבל מועיל הרבה יותר לבקר בעיות שבאפשרותך להועיל להן.

את השאר פשוט לשתוק.

בטח אם אומרים אותן כבר הרבה אחרים.

בכל אופן (לסיום..)

אהבתי את דבריך.

אם צמאוננו לתורה רק יגבר ויגבר הרי שבקרוב מאד נשוב אליה לחלוטין, כולנו.

ואם זה המצב- הלוואי שגם המגזר שלנו היה שותה מהים,

כי בנקודה זאת יש בנו הרבה גאווה. (במובנה השלילי)

חפרתי...

הם צודקים ומשלימים צדקסוג'וק

כיוון ש"הנפש לא תימלא" (קוהלת)

דבקות איננה דווקא דרך "ידע" והרוחניות החילונית מביאה איתה משהו חדש שלא הכרנו, רוחניות גם של נפש ולא רק של שכל.

ועל כך כבר רמוז על ימות המשיח ממש באותן מילים: "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" - המים אף פעם לא יכולים לכסות. יש כ"כ הרבה מים, כ"כ ספרים בספריה, כ"כ הרבה "ידע", אבל האלוהות היא לא בידע, הידע הוא רק אמצעי טוב ואמר החכם: "תכלית הידיעה - שלא נדע" (ר' ידעיה הפניני ספר בחינות עולם)

אפשר להסתכל בצורה שונהרות כ1אחרונה

זה דווקא יכולה להיות אמרה מאוד חזקה

אין מים אלא תורה

 

מי בא מחר לכנס סיום הש"ס בבנייני האומה?האדמו"ר מצנעא
למה?הרשאחרונה
שבוע טוב..שאלה קטנה בקשר ל"כספי מעשרות" שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

מישו יודע מה דינם של כספי מעשרות?

לאיזה מטרה מותר להשתמש בהם?? ספרי קודש? חייב שיהיו להנאת הציבור או שאפשר לקנות משו פרטי בשבילי? אפשר להשתמש לכרטיס לאומן (בלי לפתוח דיון בבקשה אם זה טוב או לא)? מותר לתרום למשפחות נזקקות? 

אם תוכלו לתת מקור, או קישור להלכות בענין, אשמח מאוד...

 

אשריכם ישראל, ושבוע טוב

משיטוט קל באתר ישיבה לפי הבנתי הדלה בהחלט-נפש חיה

אין להשתמש לנסיעה לאומן.
כן- לעניים ולצדקה.
עיין שם בפירוט.
הכי טוב- לשאול את הרב [אמיתי שלך, לא "הרב גוגל!!!"]

 

חח מה ציפית? שאתר ישיבה יכתבו שמותר להשתמש לאומן??שדות האמונה
ולהר הזיתים?הרש
אז ככה:כל הזמן שמח

>כספי מעשר זה מנהג טוב לא חובה ממש. לכן כדאי לאמר בלי נדר..... כי אם יהיה קושי כלכלי ח"ו פעם ולא תוכלי לתת מעשר כספים, אז לא היה בעיות של התרת נדרים.

 

>לאומן מותר ככה צדקים בברסלב אומרים.

 

>להפצות, מאבק על ארץ ישראל, למשפחות נזקקות ברור שכן!

 

(אם למישהו יש בדיוק כסף אני זקוק בשביל הפצות אשמח שתפנו באישי.)

 

כל השיעות ושבוע טוב!!!

 

 

---אוסקר

בס"ד

 

א. עיקר מצות מעשר כספים הוא לתתו לעמלי תורה ההוגים בתורת ה׳ .ותורתם אומנותם

 

ב. וכן לצדקה לעניים, לפדיון שבויים, הכנסת אורחים, לחולים, ליתומים, לגמילות חסדים, הצלת ילדים ממיםיון וחינוכם לתורה, להכנסת חתן .וכלה לחופה.

 

ז. לקנות ספרים ולתתם לבני חבורה העוסקים בתורה או להאכיל בני החבורה מממונו ולשלם עבור החשמל ושירותים אחרים הדרושים להם .ללימוד תורה, רשאי להוציא ממעות מעשר.

 

ח. לקנות ספרים ללמוד בהם הוא בעצמו ולהשאילם לאחרים, אם אין יכולת בידו ולא היה קונה אלמלא. כסף המעשר רשאי להוציא ממעות מעשר, ובלבד שישאילם לאחרים, וגם יכתוב עליהם שהם מהמעשר בכדי שלאחר פטירתו לא יחזיקום יורשיו לעצמם.

 

טז. אינו רשאי לשלם דמי הנסיעה לארץ ישראל כדי לבקר במקומות הקדושים או להשתטח על קברות הצדיקים ממעות המעשר, אבל . הנדבות שמנדב בא״י לעניים יכול לתתם מהמעשר [ולפי זה הוא הדין לאומאן אסור, אבל חסידי ברסלב ורבניהם מחשיבים את זה מצווה עצומה ומתירים בזה].

 

מקורות:  http://maasrot.org/ArticlePage.aspx?Article=14

זה מתוך ספר דיני ממונות של הרב עזרא בצרי, מגדולי הדיינים בירושלים. תוכלי לקרוא שם הלכות נוספות.

 

http://www.breslev.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=21103

כאן ההיתר של הרב ארוש מרבני ברסלב.

 

הצלחה

מענין לענין באותו בענין:אנונימי (פותח)אחרונה

אני נוראאאא מתלבטת כל חודש לאן להפריש מעשר כספים:

אני קבוע מפרישה חלק ל"משכן אהוד". כי הלב שלי נמשך לשם... מאז הפיגוע...

אבל אני רוצה גם כן להפריש ל"בית התבשיל" (נגע לליבי) ואני גם יודעת שמובחר לתרום לנזקקים ממש. וזאת הכתובת.

מצד שני, יש גם התרמות ספציפיות, לכלה חולה וכו' (מה שמשמיעים ב"קול חי" כל הזמן)

 

אני ממש מתלבטת לאן לתרום!!! מבולבל כי במשכן אהוד , למשל, רק משפצים ועושים פינישים עכשיו. האם זה יותר חשוב מלתרום לכלה חולה? או לעניים רעבים...?

שיעור דף היומי בגילה א בסמוך לכביש המנהרותliorf

שיעור דף היומי בגילה א בסמוך לכביש המנהרות.

שיעור דף היומי בבית הכנסת חזון נחום בגילה א רחוב המור.מתחילים מאחרי טו באב
בקיץ:שעה וקצת לפני מנחה(15 לפני השקיעה)
בחורף:שעה וקצת אחרי ערבית(נגמר 10 דקות אחרי צאת הכוכבים)

מראשון עד חמישי
כדאי מאוד,מגיד שיעור פה מפיק מרגליות

לפרטים 0528995761

למה יש מלחמות וכאב?!..מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 
אחים יקרים שלי,
יש פה משהו באמת קטן, שאני מקווה שבע"ה יצליח לנגוע לנו בנשמה.
יאללה, תשעה באב, בואו ננסה קצת לחוש את החורבן.
סומכת עליכם שהשרשור יישאר למעלה 
 
כל שנה כשמגיעים תשעת הימים, רובנו חושבים בשקט-בשקט, בלי שאף אחד ישמע:
 
'יוואוו!! מה הימים האלה תקועים לי עכשיו באמצע החופש?!
אסור לשמוע מוזיקה, אסור להתגלח, אסור להסתפר, אסור ללכת לים, 
אסור ואסור ואסור..!
ועוד מילא באמת היינו מתאבלים על משהו שקרוב אלינו, שאנחנו יודעים מהו -
אבל מה בית המקדש קשור אליי עכשיו?
בחייאת, תנו לכייף קצת בחופש!!'
 
אבל יודעים משהו?! בית המקדש הזה, שנראה איזה ענתיקה,
החורבן שהיה לפני יותר מ2000 שנה, לא באמת כ"כ רחוק.
איך זה יכול להיות?!
בואו נצלול קצת לעומק של הדברים ונראה.. 
--
 
שואה.
מי לא מכיר איזה סבא של חבר טוב שנהרג שם?
מי לא מרגיש שזה העבר של העם שלו?
מי לא מזדהה עם הכאב של עמ"י בזמן הזה?
אני חושבת שבאמת כ-ו-ל-נ-ו מרגישים שייכים לפוגרום הנורא הזה באיזשהו אופן.

מלחמת לבנון השנייה.
כולנו חווינו את המלחמה הזאת. 
לכולנו, לצערנו, יש איזה קרוב משפחה\שכן\חבר של המשפחה וכו' שנהרג במלחמה הזו. 
ואם לא דווקא במלחמה הזו, אז באחת ממלחמות ישראל האחרות.

אינתיפאדה.
לצערנו, כולנו שמענו בחדשות על הפיגועים.
כולנו מכירים אדם כלשהו שהיה נוכח באיזשהו פיגוע.
כולנו מכירים את חוסר האונים הזה, כששומעים שהיה פיגוע במקום שבו נמצא מישהו שאנחנו מכירים,
ואנחנו לא יודעים אם הוא בסדר או לא.
 
מישהו יכול לקום עכשיו ולומר לי שלא צריך לבכות על האירועים האלה?!
בוא נראה אותך גבר אומר ביום השואה שלא צריך לזכור את כל מה שקרה, שלא צריך לזכור את כל הנרצחים.
ברור לכולנו שמותר, צריך ואפילו חובה לבכות על האירועים האלו.
ברור לכולנו שצריך לציין את יום השואה, 
שצריך להנציח את החיילים שנהרגו בשביל שנוכל לחיות במדינה הזו,
שצריך לכאוב את הכאב של המשפחות השכולות בפיגועים.
 
אבל פססט,
איך כל זה קשור לתשעה באב ולחורבן ביהמ"ק?
הלו, אנחנו אפילו לא קרובים עכשיו ליום הזיכרון וליום השואה!
הופה, שימו לב עכשיו טוב, ליסוד מפוצץ >>
השורש של כ---ל הצרות של עמ"י,
השורש של כל הפוגרומים, הפרעות, הפיגועים, המלחמות,
 ה---כ---ל הוא בחורבן ביהמ"ק.
 
 
 

אנחנו צריכים להבין שחיים של חורבן, זה חיים שיש בהם ייסורים, 
שיש בהם רצח,
שיש בהם מלחמות,
שיש בהם שואה.

אנחנו לא מתאבלים בתשעה באב רק על ביהמ"ק הפיזי,
אלא אנחנו מתאבלים על כל הצרות של עמ"י בכ--ל הדורות.

ביום הזה, אנחנו חייבים לבכות גם על האירועים שקרו בעבר הקרוב -
גם על הפיגוע בבורגס, שהיה ממש לפני שבוע וקצת, גם על הרקטות שלצערנו בשבת אשה נפצעה מהם קל, גם על החיילים שנהרגו ונפצעו במלחמות,
על ה-כ-ל.
ביום הזה, אנחנו צריכים להתחנן לאבאל'ה שבשמים שאנחנו לא יכולים יותר עם הצרות האלה -
שאנחנו חייבים גאולה, ועכשיו.

וככה, כשבאמת נתחבר לחורבן האישי והלאומי שאנחנו חווים בדור שלנו -
נוכל בעז"ה להרגיש גם את החורבן של כל הדורות - את המקור לכל הכאב של עמ"י - את חורבן בית המקדש.

יהי רצון שבעז"ה עוד השנה נזכה שתשעה באב יהפוך לנו מיום אבל ליום טוב,
ונזכה לראות בבניין בית המקדש במהרה בימינו!
אמן כן יהי רצון! 
מכשולים הם הדבר המפחיד הזה שאתה רואה,מתוק מדבש

 

 

בסיעתא דשמייא!!!

 

ברגע שאתה מסיט את עינייך מהמטרה. [הנרי פורד]

 



 

 

 

 

קרה לך פעם שהסתכלת באמת לעומק על הלכות שבת וחשבת לעצמך: 'איך אפשר לקיים את כל ההלכות האלה?! זה פוווול!! אין מצב שאני אצליח!'


או שעכשיו בחופש - גילית שאת צריכה לקרוא 2 ספרים שלמים באנגלית (!!), והקצב קריאה שלך באנגלית זה משהו כמו 3 עמודים בשעה - 
ופשוט אין לך מושג איך תצליחי לעשות את זה?!

--

 

בפרשת השבוע שלנו [דברים] כתוב:
"רב לכם שבת בהר הזה, פנו וסעו לכם"
ה'מאור ושמש' דורש על הפסוק הזה ש..
לפעמים יש דברים בחיים שאנחנו מרגישים שהם פשוט גדולים עלינו ואין סיכוי שאנחנו הולכים לעבור אותם,
ובגלל זה אנחנו פשוט מחליטים לוותר לעצמנו מראש.

אבל בדיוק בגלל זה אבאל'ה שבשמים אומר לנו פה >>
"רב לכם שבת בהר הזה" - תפסיקו לחשוב על מה שעומד מולכם כמו איזה הר ענקי, שאין מצב שתצליחו לטפס עליו אף פעם.
"פנו וסעו לכם" - פשוט צאו לדרך ותאמינו בה' ובעצמכם.

זה כמו שלפני ששמתחילים מסלול בטיול חושבים שוואלה, אין מצב בעולם שנצליח להגיע לראש ההר הזה! 
אבל אם פשוט יוצאים לדרך - מצליחים להגיע למעלה. 
ככה גם בכל תחום בחיים - גם בעבודת ה' וגם בגשמיות:
אם נפחד אפילו לנסות להתגבר על המכשולים שיש לנו בחיים, ונתייחס אליהם כמו על איזה הר מפחיד - 
אין מצב שנצליח לעבור אותם.
אבל אם למרות הכל נתמקד במטרה ונאמין בה' - נצליח להתגבר על כל מכשול.

 

אז שנזכה בעז"ה לא לפחד מהמכשולים האלה שיש לנו בדרך,
ולהצליח להתמקד במטרות שלנו ולהגשים אותן.
שבע"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י! 

 

אמןגפן36אחרונה

ותודה רבה רבה רבה.

יש הרבה מה לקחת מכל ד"ת שלך לחיים.

שבת שלום לכולם.