שרשור חדש
אפשר לגלות לכם סוד?מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 

[גרסת הביינישי"ם - פה]

 

אבל בשקט-בשקט. בלי שאף אחד ישמע.
לפעמים אני חושבת שתכל'ס - התורה מנותקת לנו מהחיים.
כאילו, היא ניתנה בזמן שלא היה פלאפון, לא חשבו בכלל על מחשב - ולא היה אפילו חשמל.
בתקופה ההיא בכלל לא ידעו שכדור הארץ עגול, ואפילו לא גילו את אמריקה עדיין!
כאילו, העולם התפתח מאז בעשרות אלפי תחומים..
לא נראה לכם קצת מוזר שאנחנו ממשיכים לשמור בכזו אדיקות על מערכת חוקים שקיבלנו לפני כ"כ הרבה שנים, כשכל תפיסת העולם היתה שונה?! מבולבל

 

 

 

 

בפרשת השבוע (האזינו) מסופר על כפיות הטובה שלנו ביחס לה'.
ואחד הפסוקים בפרשה פשוט הדהד לי בראש כל כך הרבה זמן, שלא יכולתי לא לכתוב לכם אותו פה:
"הוא אביך קנך (=בוראך), הוא עשך ויכוננך (=העמידך)"

כלומר - ה' ברא אותנו, ומעמיד אותנו בכל יום ויום מחדש. 

אני יודעת שזה נשמע כאילו - בואנ'ה, מה נתפסת על הפסוק הזה?! הרי זה ברור שה' יצר אותנו.. 
אבל הפסוק הזה הזכיר לי משהו שכולנו יודעים, אבל לפעמים יותר קל לנו לשכוח -
בתכל'ס, המטרה שלנו בעולם היא לא לבלות, להעביר ת'זמן בסבבה עם החבר'ה ולעשות מה שבראש שלנו -
באנו לעולם עם מטרה אחת ברורה - לעבוד את ה' ולמלא את השליחות שלנו פה בעולם.


אבאל'ה שבשמים ברא אותנו כדי שנעבוד אותו. ולכן הוא נתן לנו ספר עם הדרכות והנחיות איך לחיות בעולם המבלבל הזה בצורה שבה אנחנו באמת צריכים לחיות
הוא גם הזהיר אותנו מראש -
לא משנה כמה תחשבו שהעולם התפתח, והתורה כביכול מיושנת ולא קשורה לחיים,
התורה היא העיקר בחיים שלכם, וכל ההתקדמות של העולם, התרבות, המדע, הטכנולוגיה, באו כאמצעי שבעזרתו תוכלו למלא את השליחות שלכם בעולם בצורה הכי טובה שאתם יכולים.

 


בדיוק עכשיו, אחרי היום הקדוש שבו ה' טיהר אותנו מכל החטאים -
אנחנו יכולים להתחיל התחלה חדשה, שבה נבטיח לעצמנו להשתדל לראות את העיקר בחיים ולא את התפל, ונתאמץ לנצל את הזמן כדי לעשות את רצון אבינו-מלכנו בכל רגע ורגע.

שנזכה, בעז"ה 

שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!

ישר כוחאנונימי (פותח)
יפה מאוד!!חייםאאחרונה

 

שליחות בחו"לאמונה19

שלום וברכה,

שאלה שמציקה לי מאד בזמן האחרון..

מצד אחד- יש חשיבות גדולה מאד של כל רגע ורגע של חיים בא"י,

כל מצווה שמקיימים בא"י שווה הרבה יותר ממצווה כזו בחו"ל

וכל רגע ורגע בא"י מקיימים את מצוות ישוב א"י

 

ומצד שני- יש חשיבות לשליחות בחו"ל, ועידוד יהודים לעלות לא"י

 

מה עדיף על מה?

האם עדיף לצאת לשליחות ובזמן זה לא לחיות בא"י או להישאר בארץ?

 

אשמח מאד לדעתכם

תודה רבה!

 

 

לפי דעתידיסה

יש אנשים שהתפקיד שלהם שליחות בחו"ל  (כמו שליחי חב"ד ועוד )

ויש אנשים שצריכים לעשות את השליחות שלהם בארץ לא תמיד צריך לצאת

 

זה דעתי

 

 

 

אין מה עדיף. זה ממש לא שחור לבן.אוהבת את אבא

אענה בקצרה כי אין לי זמן,

מה שאמרה זאת שלפניי - אני מסכימה איתה.

 

ואוסיף:

זה מאוד תלוי באופי האדם, ובמיוחד באופי הזוג,

האם הוא חי את הצורה של סוג השליחות הזו, וגם אם לא, האם מתאים להם.

אני, אישית, זה חלום חיי!!

אבל כרגע, לא מתאפשר בגלל נסיבות מסוימות. [לימודים, צבא בעל, וכו']

אולי גם כשהמצב יאפשר אני אתחרט.

 

אני רואה בזה אידיאל גדול. ענק.

אך מנגד, גם אלו החיים פה זה האידיאל הגדול והענק.

 

לדעתיים...

אם באמת תצליחי לגרום להם לעלות אז זה חשוב

אני לא רואה בזה אידיאל, יותר חשוב לי להיות פה ולתרום פה

 

 

זו שאלה לרב לדעתייוסלה קמצן (קדוש?)אחרונה

אם באת רק לראות מה אנחנו חושבים ולגבש דעה כללים וצדדים, סבבה

אבל בנוגע להחלטה , זו שאלה כבדת משקל שצריך לשהתייעץ עם רב שיבין את הצדדים ויתווה את הדרך, זו דעתי.

ושמחת בחגך (?!)מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 

טוב, אז לצערי לא הספקתי עדיין לכתוב את הקטע על סוכות.
מקווה ממש שבעז"ה בליל הושענא רבא זה יתפרסם [קצת באיחור, אבל העיקר הכוונה קורץ]
אבל עכשיו קבלו ד"ת מדהים על מגילת קהלת! 

גרסת הביינישי"ם - פה.

 

כמו שבטח אתם יודעים קהלת זה ספר דיכאוני, אבל וואחד דיכאוני..
כאילו, כל מילה שנייה בו יכולה להכניס אותך לדיכאון -
"הכל הבל", "מה יתרון לאדם בכל אשר הוא עמל", "כל הדברים יגעים", "ושנאתי את החיים" ועוד, ועוד, ועוד..

ועכשיו אני שואלת -
ראינו שבסוכות המצווה הכי גדולה זה לשמוח,
אז למה דווקא עכשיו קוראים את מגילת קהלת הדיכאונית?!..
כאילו מה, לא מספיק שהיצר הרע רוצה כל הזמן להפיל אותנו לעצבות דווקא בסוכות - גם מכריחים אותנו להתבאס עם המגילה הדיכאונית הזאת??..

 

 

 


אבל בואו נראה שנייה >>
נכון, שלמה המלך במגילת קהלת שולל את כל הדברים בעולם כמעט, ובאמת יכול להכניס אותנו לדיכאון..
אממה?!
כל הזמן הוא חוזר על זה שהקיום שלנו פה בעולם הוא ארעי.
נכון כל פעם כשיש יומולדת למישהו מהמשפחה, סבתא באה ואומרת: "יווו, אני לא מאמינה!! איך הוא גדל! אבל הוא נולד רק אתמול.."?.. 
באמת שסבתא לא סתם אומרת את זה -
החיים חולפים מהר, חביבי. 
תסתכל שנייה אל סוכות שעבר - אתה מאמין שכבר עברה שנה מאז?!..

אז בעצם שלמה המלך רוצה להחדיר בנו דרך קהלת ש..
החיים עוברים מהר, ואם אנחנו לא ננצל אותם בשביל עבודת ה' ה-כ-ל שווה הבל.
כי כל הדברים הגשמיים אולי (ואני מדגישה את האולי, כי לפעמים זה בדיוק ההיפך..) יעשו לך טוב עכשיו, יתרמו לאורח החיים שלך, אבל אח"כ אתה לא יכול לקחת אותם איתך לעולם הבא, וגם לעולם הזה, לדור שיבוא אחריך, לא בטוח שהם יועילו.
ולכן, אחרי ששלמה המלך (שאגב היה החכם מכל אדם, אתם יודעים..) בודק וחוקר, הוא מגיע למסקנה ש -
"סוף דבר הכל נשמע, את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור - כי זה כל האדם. כי את כל מעשה האלוקים יבא במשפט על כל נעלם - אם טוב ואם רע".

עכשיו נחזור לשאלה הראשונה ששאלנו - למה קוראים את מגילת קהלת בסוכות? 
כי בסוכות אנחנו עוברים לגור באמצע הרחוב, על שק"שים (ובמקרה הטוב מזרונים..). הכל בשביל להתנתק מהחומריות, ולהתחבר יותר לצד הרוחני.
אז קודם כל - המסקנה של ספר קהלת ממש מתאימה לסוכות, כי אנחנו מתחברים לצד הרוחני שלנו, ומסלקים את הגשמיות.

אבל זה לא ענה על למה דווקא בסוכות, 'זמן שמחתנו', אנחנו קוראים את מגילת קהלת הדיכאונית..
אז ככה,
שמחה אמיתית זה לא סתם להריץ צחוקים עם החבר'ה, או לראות סרט טוב -
שמחה אמיתית יכולה לבוא רק מדברים משמעותיים יותר.
כל ספר קהלת מלא בשאלות נוקבות, שבתכל'ס כל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו לפחות פעם בשנה -
מה המטרה של מה שאני עושה פה? יש בכלל ערך לחיים שלי?
רק מתוך החשבונפש הזה, אתה יכול להיות שמח באמת.
אחרי שתשב עם עצמך ותגיע למסקנה שקהלת הגיע אליה - שהחיים חוליפים מהר, וצריך לנצל את העולם הזה לתורה והמצוות - תוכל לשמוח שמחה אמיתית, שמחה של מצווה.

אגב, שתדעו שספר קהלת הוא אחד הספרים היותר מעניינים בנ"ך..
שווה לקום מוקדם לתפילה ולהישאר ערים בקריאת התורה.. 

שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת, מלאה שמחה, לכל עמ"י!! 
מועדים לשמחה!

שמחת בית השואבה בירושליםerik

יש איזה מישהו שידוע איפה ומתי יש?

חמישי ב20:00 בישיבת מרכז הרב.קיש חצילים
וכל ערב במאה שע(ו)רים-יויו2אחרונה

מ8 בערך עד 12,1..

יש בקרלין(יש מקומות), תולדות אהרון, וליד תולדות אהרון יש גם של ברסלב..

לענ"ד-עוצמתי.דוס

 

(ולא עוזר-אבל היה הערב במכון מאיר ואתמול בבית אורות)

שאלה שמפריעה לי כל חוה"מ מחדש:הבעטליר החמישי

האם אפשר לצייר/לכתוב (בין אם זה אומנות כתיבה- שירה וסיפורת ובין אם זה יומן וסתם רשימות) בחול המועד? אם כן- באלו מצבים?

זו שאלה הלכתית, זה לא כ"כ קשור לפה...הרשאחרונה

אבל מה שנראה לי -

 

כתיבה אסורה.

במחשב ללא הדפסה מותר.

 

אם אתה חושב שזה דבר האבד ממש - תשאל רב.

האם באמת הכל לטובה?אנונימי (פותח)
נשלח לי ריק...אנונימי (פותח)

חברה שלי נפגשה הרבה עם אובדן (לא קרובי משפחה)... ותמייד אמרתי לה שזה באמת מה שה' רוצה שיהיה לנו ולבנאדם שנפטר הכי טוב ושהכל טובה... גם אם זה לא נראה לנו...

אבל אחרי שחוותי אובדן מדרגה שנייה (בת דודה) לא הבנתי איך אמרתי לה את כל...

אני לא מבינה איך ה' לוקח את האנשים הכי מדהימים ולמה הוא עושה את זה?

איך הכל לטובה?

אשמח לקבל תגובות...

מקפיצה... בבקשה תענו...אנונימי (פותח)
לא עניתיאנונימי (פותח)

כי אני מזדהה עם ההרגשה. 

 

בשורה תחתונה אני חושב שאנחנו לא יכולים להבין את צורת ההתנהלות והקביעה האלוקית. להתמרמר, לטעון כלפי שמיא וכו' תמיד אפשר.. ועדיין לא משנה אם זה נכון או לא נכון- הרבה יותר עדיף לחיות בהרגשה שהכל לטובה (גם אם נניח זה לא נכון) מאשר לאכול כאפות ולחיות בתחושת רע וקיפוח.. אין ברירה אחרת!

העולם מתנהל ע"פ חשבונות שמייםגפן36

אם מטרתך היא שהעולם יתקדם כרצון ה', אז וודאי שהכל לטובה,

כי ה' מקדם את העולם כרצונו.

לא הכל נראה טוב מהמבט האישי והאנושי.

ויש בעולם גם רע, אבל המגמה הסופית מתקדמת וודאי לפי רצונו ית'..

נכון שגם מהות הרע היא טוב, בעומקו של העניין, אבל לעיננו הוא רע בלבד...

וע"כ- באמת לא הכל טוב...

אבל הכל לטובה,

כי וודאי שמטרת הקב"ה היא טובה.

קצת הסתבכתי במילים... מקווה שקצת עניתי..

כן, הכל לטובה. השאלה היא אם אתה מגדיר נכון "טובה"אני77אחרונה

ר' יוסף אלבו בספר העיקרים מחלק את הסיבות לאהבה לשלוש-אהבת הטוב, אהבת הערב ואהבת המועיל.

 

גם את הדברים0 שאנשים מגדירים כטוב אפשר לחלק לאותם שלושה דברים.

אמנם לא הכל ערב (הקב"ה מביא גם סבל לעולם), וגם לא הכל מועיל (הקב"ה מביא גם נזקים לעולם), אבל הכל טוב.

גם נזקים וסבל הם טובים אם הם במקום הנכון.

 

וכשהאדם חוטא, וכל אדם חוטא, אז נזקים וסבל הם במקום הנכון.

 

ופעמים רבות הקב"ה משתמש באותם נזקים וסבל שבלאו הכי צריכים לבוא עלינו מחמת הדין ובחסדיו הוא מסובב שאותם נזקים יבואו באופן שיועילו בעניינים אחרים.

'גם הרצל רצה, אבל זה לא יצא..'מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 

מכירים ת'משפט הזה?! 

אז באמת שרציתי להספיק ולכתוב ד"ת משמעותי ומועיל לפני החג,זאבל לצערי אני רואה שהזמן קצר והמלאכה מרובה [והפעולים עצלים? את זה אתם תחליטו ],
ואני פשוט לא מספיקה לכתוב..
אז אני מעתיקה לכם לפה ד"ת מקסים ממש ש'אח..' כתב בשנה שעברה לפני החג,
ובעז"ה במהלך חוה"מ אשתדל לפרסם את מה שרציתי.
אל תשכחו לפרגן בהקפצות ובמילים טובות כמו שאתם יודעים, 
כי מה ש'אח..' כתב באמת מדהים!
חג שמח לכל עמ"י! 
---

שמע אחי, אני מרגיש כזה...
נאכס. זהו, עברו להם הימים החשובים, ימי המטרה.
מה עכשיו? סוכות וזה. נו, זה לא זה. זה לא יום כיפור...


 

 

 

 

 


תמיד אחרי יום כיפור, יש הרגשה כזו, כמין ריח באויר שמפזר -
"זהו. את התכלית - עברתם. עכשיו קצת בין הזמנים מצחיק, וחוזרים לשגרה".
ו - באמת, זהו? אין עוד פסגה? עברה לה המטרה הכ"כ חשובה?

אז זהו, שלא. בואו נרשום לנו ביומן שבלב, שסוכות זה לא עוד איזשהי מסיבה
קטנה מחוץ הבית עם אוכל טוב + צחוקים בבנית הסוכה,
כי התכלית של הימים הנוראים שעברנו - סוכות.
זה כבר אומר, שיש פה משהו מעבר.

איך זה באמת עובד? איך הימים הנוראים, המפחידים האלה,
הם ה - 'הכנה' לחג השמח ביותר...?

התשובה? פשוטה מאוד. מי יכול להיות שמח שכל המדינות סביבינו 'חמות' עלינו...?!
מי יכול להיות שמח והוא לא יודע מה יהיה מחר עם כל הצרות שיש?!
ואם נלך שלב קדימה - עם כ"כ הרבה עבירות, מי יכול לחיוך?! לא, זה לא יעבוד.
לכן, בא "ראש השנה", ומזכיר לנו מי פה המלך בעולם, ושאנחנו בניו.
קרי, במילים אחרות: הגשמיות - מהקב"ה, וממילא אין לנו מה לדאוג.
בא "יום כיפור", ומכפר לנו על העוונות - עושה אותנו טהורים, לבנים.
אווו - ע כ ש י ו - רק עכשיו אפשר סוף סוף באמת לשמוח.
עכשיו, מגיע השיא, חג הסוכות.


כי, שמחה בעבודת ה', היא עצמה עבודת ה'.
ואז מתוכה -
נגיע להכרת טובה לקב"ה, להודות לו,
על הגשמיות, על החיים - על התורה ועל המצוות.


ו - הנה לנו כלל בחיים:
שמחה, לא נמדדת בכמה יש לך,
אלא דווקא בכמה אתה מ ע ר י ך את מה שיש לך!


"שבעת ימים --- והיית אך שמח".
שמחה, שתמשיך, שתהיה יסוד -
לשמחה אמיתית לכל השנה כולה.


אז יאלה, חברים.
מסתבר שיש לנו הרבה עבודה לחג הזה.
חג סוכות מלא שמחה בעז"ה לכל עם ישראל! 
התוועדות לרגל ההילולה לרבינו הקדוש צדיק יסוד עולם!שמוליק פיין

 

בס"ד

 

נחל נובע מקור חכמה רבינו נחמן בן פיגא זיע"א!!

 

בע"ה ביום שלישי ט"ז תשרי(א' דחול המועד) הבעל"ט תתקיים התוודעות של הרבנים החסידים הרה"ג יצחק גינזבורג שליט"א והרה"ג שלום ארוש שליט"א

 

ההתוועדות תתקיים בישיבת "חוט של חסד" בירושלים ברחוב שמואל הנביא 13.

 

בליווי בנגנים - נדב בכר,אורן צור ואריאל זילבר שינגנו ניגוני ברסלב עתיקים.

 

לפרטים ותרומות - 0542259459.

 

 

 

 

קדימה!האדמו"ר מצנעא

 

 

 

 

בפרשה (וילך) אנחנו קוראים שמשה רבנו אומר לעם שהוא לא יכול יותר להנהיג אותו, משום ש"לא אוכל עוד לצאת ולבוא".

מעיר רש"י בשם חז"ל, שלא יתכן שמשה מתכוון שהוא לא יכול להנהיג את העם מפאת כוחו הגופני שירד, שהרי כתוב עליו בסוף פרשת 'וזאת הברכה', ש"לא כהתה עינו ולא נס לחה", כלומר, שבמיתתו הוא היה בריא וחזק כמו שהיה בצעירותו. מבין רש"י שמשה שכח המון מהתורה שהיה צריך ללמד לעם, ולכן יש למנות את יהושע.

 

כותב על כך בעל ה'תולדות יעקב יוסף' (רבי יעקב יוסף כץ מפולנאה זצ"ל, תלמיד הבעש"ט) משהו מדהים: בעולם הזה, צדיקים לעולם לא עומדים במקום אחד. הם תמיד מתקדמים, הם תמיד עולים ממדרגה למדרגה. 

ביום מותו, חש משה שהוא לא יכול להמשיך לעלות. הוא לא יכול להמשיך להתקדם. לכן הוא מבין שהוא צריך למסור את השרביט למישהו אחר.

 

 

בתחילת ההפטרה אנחנו נקרא השבת (שבת שובה), את דברי הושע הנביא: 

"שובה ישראל עד ד' א-לקיך, כי כשלת בעונך."

 

האדמו"ר מפיאסצ'נה (בספר 'אש קודש', שנת ה'ת"ש, שבת שובה) מביא מדרש שבו נאמר שרבש"ע מקיים את כל המצוות (הירושלמי במסכת ראש השנה ז:, ובעוד מקומות). שואל האדמו"ר: אם כן, איך מקיים ד' ית' את מצות התשובה?

הוא עונה שאחד משלבי התשובה היא החרטה. את החרטה אנחנו יודעים שד' אכן מקיים, כמו שכתוב: "וינחם ד' על הרעה אשר דיבר לעשות לעמו" (שמות לב, יד). כלומר, ד' באמת מצטער על תוכניות רעות שתכנן לבצע על עמ"י. 

 

במה שונה תשובתו ית' מהתשובה שלנו?

התשובה שלנו היא חרטה וחזרה מהחטא אל המצב הקודם. התהליך הוא כזה: עמדתי, נפלתי ושוב עמדתי.

אולם התשובה של הקב"ה היא עלייה מהמצב הקודם. דוד המלך כותב: "שובה ד' עד מתי והנחם על עבדיך: שבענו בבוקר חסדך ונרננה ונשמחה בכל ימינו" (תהלים צ, יג-יד), דוד בעצם אומר: ההתנחמות ממה שרצית לעשות לנו לא מספיקה ("והנחם על עבדיך"), אלא שפר את מצבנו עוד יותר ("שבענו בבוקר חסדך" וכו')!

 

כך גם כתוב בהפטרה.

"שובה ישראל" - לאן? למצב הקודם? לא! "עד ד' א-לקיך"! - עוד יותר קרוב לרבש"ע! הושע אומר לעמ"י: תמשיכו להתקדם! אל תעצרו באותה מדרגה שהייתם לפני החטא, תעלו עוד יותר! 

 

 

המסר הכללי מהפרשה ומההפטרה, הוא שצריך להתקדם. לא מספיק רק לשוב בתשובה וזהו, צריך להמשיך ולעלות.

 

 

 

שנזכה לקבל שבת מתוך האמירה הזו, שב"ש! 

 

 

הד"ת לע"נ סבי זקני סעדיה בן רומיה הכ"מ.

הקפצה. מתאים גם ליו"כ.האדמו"ר מצנעאאחרונה
שאלה בקשר לתפילהאנונימי (פותח)

בכל התפילות אנחנו מזכירים את האבות - אלוקי אברהם, יצחק ויעקב אך האמהות לא נזכרות בתפילות הללו כלל.

מישהו מוכן להסביר לי למה? ולתת לי מקור שאוכל ללמוד ממנו.

 

תודה.

איפה מוזכר שאמהות התפללו?מושיקו

כל הקשר בין ה' לעם ישראל הוא דרך שלושת האבות, תפילתם והתקשרותם עם ה'  התחילה הרבה לפני ניושאיהם עם האמהות,לכן התפילה מתחילה עם "זכור חסדי אבות".

 

כל הנ"ל לא בא לשלול את מעלתן של האמהות שיש מקומות שמזכירים את זכותן

אני אשמח למקור ללמוד ממנו.אנונימי (פותח)

תודה.

אני מניח שזה משום שהם היו המובילים,אני77

שימי לב לכך שאברהם היה זה שחיפש ומצא את ה', ואז לקח את בת אחיו והיא הלכה אחריו. אלמלי אברהם, היא היתה נשארת עוד עובדת ע"ז חסרת חשיבות. אברהם היה המנהיג האמיתי לשם ה'.

יצחק לקח את רבקה, שגדלה בבית של עבודה זרה, ועד שהיא נלקחה היא מן הסתם היתה כמו כל משפחתה, ויצחק הוא זה שהחזיר אותה בתשובה לעבודת ה', אמנם כתוב שכבר בתחילה היא היתה צדיקה, אבל רק מבחינת ההתנהגות, גומלת חסדים, אבל בעבודת ה' לא היה לה חלק, ואלמלי יצחק לעולם לא היתה מגיעה לאן שהגיעה, אז גם פה, יצחק היה המנהיג האמיתי לשם ה'.

גם יעקב, בא ולקח את בנות לבן ושפחותיהן, כדי להביאן לעבודת ה' יחד איתו, ואלמלי היה בא לא היתה להן שום חשיבות.

אתה טוען שזה חשיבות שלהםאנונימי (פותח)

אבל גם לאמהות היה חשיבות לא פחות מלאבות

 

ולמה עדיין אנחנו אומרים

ברוך אתה ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, אלוקי אברהם, אלוקי יצחק ואלוקי יעקב, האל הגדול, הגיבור והנורא, אל עליון. גומל חסדים טובים, קונה הכל, וזוכר חסדי אבות ומביא גואל לבני בניהם למען שמו באהבה:

 

ולא אומרים גם אלוקי שרה, רבקה, רחל ולאה?

 

אני מאוד מבינה מה שאתם אומרים אני גם חושבת ככה אבל אני מחפשת מקור.

מדוע בתפילה נזכרים רק האבות והאמהות לא נזכרות כלל.

 

העניין פה זה מקור למוד ממנו.

תודה לעוזרים.

ברור שזו גם קריאה אפשרית,הסנה-בוער

אבל לא קצת מוזיל את האמהות שלנו? כאילו- זו היתה יכולה להיות כל יצור ממין נקבה ופשוט הנישואין עם הבעל הפכו אותה למשהו אדיר?

ממליצה לפתוח אפילו רק מהר"ל על שרה לפני הנישואין, בתור- "יסכה"- כמה היא היתה בפני עצמה וכו'... יש סיבה לזה שהאמהות נבחרו להיות אמהות  

זה כמו מלך ועם, לו יצוייר שיגיע מנהיג גדול שיאסוףאני77

סביבו אנשים רבים ויקים ממלכה לתפארת,אפילו שכל האנשים שהמלך אסף היו רמי מעלה עוד קודם, וגם בבניין הממלכה היה להם חלק חשוב, אחרי הכל הממלכה תיקרא על שם המלך, שלקח את אותם אנשים והצליח לבנות מהם ממלכה, ולא על שם העם, כי העיקר הוא המנהיג, הבונה, ולא הבניין.

הסיבה פשוטהיוסלה קמצן (קדוש?)

מזכרים את מתקני התפילות:

אברהם-תיקן תפילת שחרית

יצחק-תיקן את תפילת מנחה

יעקב-תיקן את תפילת ערבית

עודטעם הוא שכל אחד מהאבות הנ"ל הוא רגל במרכבה ואע"פ שדוד הוא הרגל הרביעית הוא לא הוזכר כי הוא היה צריך להיזכר ובגלל סיבה מסוימת (שאני לא זוכר כרגע) לא הוזכר

אני צריכה מקור + חידוד השאלהאנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי ?שאלה? בתאריך כ' אלול תשע"ב 13:59

בתפילת 18 יש את ברכת האבות שנחתמם באלוקי אברהם.

 

שכמובן הנושא שלה הוא לא האבות אלא אלוקי האבות - האלוקים הוא נושא הברכה והוא מכונה אלוקי האבות.

השאלה שלי היא למה אין ברכת האמהות שהכוונה של אלוקי האמהות.

 

וברור לי שהאבות למדו אותנו איך להתפלל ותיקנו את התפילות

 

אבל גם האמהות שלנו לימדו אותנו תפילה מהי, ובעיקר מהי כוחה של תפילה.

(היו עקרות וזכו להיפקד)

 

מדוע הן לא מוזכרות.

אני משערת שיש סיבה. ואני אשמח שתעזרו לי למצוא אותה.

 

כי תפילת האבות מודגשת במקרא והם תיקנו תפילותסוג'וק

ועם זאת גם תפילת חנה מודגשת בנביא וכנגדה תפילת מוסף של ר"ה!

יש אומרים שרחל היא הרגל הרביעיתט'
ואי ,שאלה ממש מצויינת..הסנה-בוער

ממש מעניין אותי לקרוא תשובות של אנשים פה ואם את שואלת מישהו אחר ושומעת תשובה- אשמח לשמוע! 

 

אולי מישהו בכל זאת???אנונימי (פותח)
הסיבה פשוטה.rivka501

את התפילות - אבות תיקנו, כמובא בגמרא, ברכות כ"ו, ב':

"אמר רבי יוסי ברבי חנינא: תפילות אבות תקנום....תניא כותיבה דר' יוסי בר' חנינא: אברהם תיקן תפילת שחרית, שנאמר: 'וישכם אברהם בבקר אל המקום אשר עמד שם את פני ה' '. ואין עמידה אלא תפילה, שנאמר: 'ויעמד פנחס ויפלל… ותעצר המגפה'. יצחק תקן תפלת מנחה, שנאמר: 'ויצא יצחק לשוח בשדה לפנות ערב' ואין שיחה אלא תפילה, שנאמר: 'תפילה לעני כי יעטוף ולפני ה' ישפוך שיחו'. יעקב תקן תפילת ערבית, שנאמר: 'ויפגע במקום וילן שם כי בא השמש' ואין פגיעה אלא תפילה, שנאמר: 'ואל תשא בעדם רנה ותפלה אל תפגע בי' (ברכות כ"ו, ב')". 

 

ומדוע לא אומרים את האמהות?

אולי, מפני הסיבה הפשוטה - שנשים פטורות מתפילה מסודרת,

הרי התפילה שהאמהות התפללו - היתה תפילה אישית.

(לכן, עד היום, נשים פטורות מתפילה במניין, ומחוייבות בתפילה מועטה יחסית לגברים)

ולכן ברור שאינם מוזכרות בתפילת הגברים...

תשובתי:עוזיה

מטבע הלשון "א-להי אברהם יצחק ויעקב" הגיע מהמקרא. כך מוזכר בתפילות שבתנ"ך, וכך ד' בכבודו ובעצמו מציג את עצמו בפני משה.

 

זו הסיבה. עכשיו השאלה היא מדוע ד' מכנה את עצמו א-להי אברהם ולא א-להי שרה.

לפי דעתי זה בגלל ענייני צניעות~א.ל

כך שזה לא בגלל הפחתת כבודן חלילה

אלא להפך- משום כבודן עשו כך

עם האבות ה' כרת ברית.....צ.מ.צ

אני שמעתי שמזכירים את האבות כי איתם ה' כרת ברית ובתורה לא מוזכר שהוא כרת ברית אם האימהות.

האבות תקינו את התפילות -רות כ1

אבל כשאת  מדברת על אברהם אל תשכחי שגם שרה כלולה בו

וכן ביצחק -רבקה וכן ביעקב

במוסף ר"חאנונימי (פותח)אחרונה

ב"ה

התפילה: "ראשי חדשים לעמך נתת"...

האות הראשונה ב3 המילים הראשונות יוצרות את המילה רחל

מכיוון שזה תפילה שחברה רחל אמנו

מצטערת ממש.אנונימי (פותח)

אבל אם יצליחו להאיר את עיניי, זה יהיה שווה.

 

 

לפעמים אני פשוט שונאת את ה'. מצטערת על הבוטות, אבל אני לא יכולה להתכחש..

על מה שהוא מסובב לי בחיים, על הדברים שקורים לי, על הדברים שקורים בעולם- למה העולם נראה ככה?? דווקא בגלל הידיעה שהכל בהשגחה פרטית, אני מגיעה לכעסים הכי חזקים. כי אם הכל אבל הכל ממנו, אז הוא גם אחראי לרע הפרטי ולרע הכללי?? 

 

כל התאוריה של טוב נסתר נחמדה עד למאד- עד מקום מסוים. אתה לא יכול לראות אנשים מתים, חולים, במצבים קשים ולהגיד- זה טוב, הכל טוב, זה רק אני..

 

 

וזה משפיע על הכל!!! וזה כואב!! 

את נשמעת מאוד בוגרת.אוהבת את אבא
אבל משהו קטן שחייבים לומר אותו, אנחנו לא ה'. ולפעמים אי אפשר לקבל תשובות לכל השאלות. זה לא אומר שהחיים שלך ישתנו, אך כנראה מה שמיועד רק לך מכוון אותך לדרך שמיוחלת לך, וזה המון.
זה נכון ומנחםאנונימי (פותח)

על משהו אירוע או סיטואציה ספציפית, אפ' מתמשכת. אבל כשמדובר בהנהגה שהוא מנהיג אותי כדרך חיים?? קשה מאד!!

 

 

ואדרבה, אני לא ה', אבל הוא כן!!! והתפיסה האלוקית שלו כטוב לא מסתדרת לי! בוכהבוכה

שמעת מה אמרת? 'התפיסה האלוקית שלו כטוב..'אוהבת את אבא

בטח שהיא לא תסתדר לנו.

 

אך נסי רגע לשים לב לדברים השונים שהוא הטביע בעולם.

אושר, שמחה, אהבה, אחדות, שלום, רעות ועוד.

תפיסה אלוקית - זה לא משהו שאפשר לתפוס או להבין בפרוטרוט או אם בכלל.

להבדיל, זה כמו איך שאת תופסת את החיים, ואיך אביך/אימך תופס/ת את החיים או כל אדם אחר.

זו תפיסה שונה.

לדעתי,

 

ממליצה על ספר- מסילת ישרים.

 

לילה טוב,אוסנת

אני חושבת שקודם כל צריך להפגש עם הכאב וחווית הרע שאת חשה,

קודם כל להתמודד עם זה ברמה האישית והרגשית.

לעבד, לדבר על זה, לבנות כלים.

ואז אפשר להתקדם הלאה - ללמוד, לשאול, להעמיק את הבירור.


אי אפשר להתעלם מהרגש הפשוט באמצעות הסברים רציונליים-תורניים, צריך לתת לו מקום.

גם ככה אי אפשר לעכל את ההבנה העמוקה יותר כשהלב מוצף.


(כמובן שהדברים יכולים לבוא במקביל - גם בירור נפשי, גם בירור אמוני. 

הרעיון הוא, שצריך קודם כל לדאוג לגוף, לרגש, כדי שיהיו כוחות ויכולות למדרגות הגבוהות יותר)


לכן, אני אשמח אם תשתפי קודם בתחושות שלך (אם זה שייך), ומתוך כך אולי אוכל לכוון יותר.


בהצלחה רבה, יקרה.


אבל התורניותאנונימי (פותח)

אמורה להשפיע על כל המישורים! לתת את אותותיה בכל תחום.. גם בהיבט הרגשי והאמוני! ותכלס, זה לא מתבטא הלכה למעשה!

 

 

בעיקר תחושות של תסכול ואכזבה.

תודה!

זה נכון מאוד!אוסנת

אבל לפעמים, אנחנו בקטנותנו לא יודעים איך להוציא את הדברים מן התורה.

ולכן - "חוכמה בגויים תאמין".

וכמו שאת צריכה להיות בריאה בגופך כדי שתוכלי לחיות ולעבוד את ה', כך את צריכה להיות בריאה ושמחה בנפשך כדי לתת מקום לקומות גבוהות יותר.

ובוודאי שהתורה משפיעה וצריכה להשפיע על הגוף והנפש, ולכוון אותם למקומות הנכונים,

אבל צריך לזכור לתת לצדדים האלה את האוכל הבסיסי שלהם, קודם כל.

אוכל זה דבר טבעי לגוף, ואת צריכה לאכול גם אם לא למדת איך להעלות ממנו ניצוצות,

וביטוי לנפש שלך את צריכה לתת, גם אם זה נשמע לך לא נכון (לתת מקום לכאב, למרות שאת יודעת בראש ש"הכל לטובה"). לא לרוץ ולחפש תשובות שימחקו את מה שאת חשה...

 

ושוב, כמובן, שעם הזמן והלימוד (והבירור שאת עוברת עכשיו), הביטוי שלך יהיה אמוני יותר ו"טוב" יותר.

 

 

 

צריך להבדיל בין החוויה האישית שלי: אני חווה את הדברים שקורים לי כרעים,

לבין הידיעה שהקב"ה לא עושה רע, אלא מכוון את הדברים לטובה.

זה לא נכון, אמונית, להגיד ש"זה לא רע מה שקורה לי" - כי זה כן רע! בעולם הבא לא תסבלי כך.

אלא שהקב"ה מכוון לטובה.

 

תודה לך על שאת נותנת לי לחדד לעצמי את הדברים.

 

 

 

אני רק רוצה להאיר את עינייך,עוזיה

שרבים מגדולי ישראל במשך הדורות אמרו שאין הנהגה פרטית - כלומר ד' משגיח אבל מתערב מעט מאד בעולם; בין לא מתערב בכלל למתערב רק בעניינים גדולים מאד שמשפיעים על ההסטוריה.

 

לפעמים כשרואים הרבה רוע, עדיף להאמין שמי שגרם אותו אלה בני אדם רעים או הטבע, מאשר להתחיל להסביר שד' רצה שבדיוק העץ הזה יפול ויהרוג שלושה ויפצע שניים, כי זה הגיע בדיוק למשפחות של כולם לסבול באותה מידה וכו' וכו'.

מטריד משהו..אנונימי (פותח)

אז למה אנחנו מתפללים אם אין השגחה פרטית?

וגם כל העניין של שכר ועונש, עם הלך ההשקפה הנ"ל, לא יהיה דקדוק ודין על מעשים של האדם לפרטי פרטים לכאורה, וממילא כל העניין של ג"ע וגהנום לא כ"כ רלוונטי..

גם בענייני נישואים- כתוב שהי"ת יושב ומשדך? וילדים שמגיעים לעולם- שלושה שותפים לו לאדם וכו', וממילא ה' מתערב ביצירת כל נשמה ונשמה, אזי מה יותר מדוקדק ומושגח מזה?

 

 

 

ומהפן הרגשי- איך אבא מסוגל כך לנטוש את ילדיו בעולם שיש בו פוטנציאל גדול של רע, שיתמודדו לבד?? האינסטינקט האבהי הבסיסי הוא הגנה על הצאצאים!!

נכון, קצת מטריד.עוזיה

אבל אין צורך להיות עם החשיבה הזאת 'עד הסוף'. מספיק לקבל את האפשרות שיש דברים שד' רואה ומשגיח, אבל בוחר לא להתערב אלא להניח לעולם להתנהל כדרכו, דרך הטבע. מישהו עישן? הריאות שלו בסכנה. מישהו נהג לא בזהירות? ח"ו הוא יתנגש בעמוד חשמל.

 

כשמתחילים לחשוב קצת בצורה הזאת, אפשר קצת יותר 'לנשום', ולא לראות איזה רמז נסתר או אפילו 'התנכלות' של ד' בכל דבר שקורה. לפעמים דברים קורים כי הם פשוט קורים.

 

והחלק היפה בכל העניין, שהמסקנה לא משתנית. גם ר' נחמן וגם הרב סולוביצ'יק דיברו על הרוע בעולם, ושניהם הגיעו לאותה מסקנה: לא משנה למה קרה, משנה מה אנחנו עושים אחר כך. משנה איך אנחנו מתמודדים עם עצם העניין הכואב. 

 

 

וד' הוא מלך גדול על כל הארץ עוד לפני שהוא אבא.

אפשר פירוט?מוטיז

מי זה "רבים מגדולי עולם"? שמות בבקשה... תודה

רמב"ם.עוזיה

אפשר גם למנות את תלמידיו, אבל הראש לכל אלו הוא הרמב"ם.

משהו ראשוני די פשוטסוג'וק
עבר עריכה על ידי סוג'וק בתאריך ח' אלול תשע"ב 13:51

נכון שיש השגחה נפלאה.

בשביל לראות אותה ולחוות אותה צריך לחבור אליה, להבין אותה ולהזדכך. כשהתודעה משתנה - גם המציאות משתנה וגם מציאות מהעבר תיראה שונה.

כך שלא מספיק לומר שיש השגחה. יש "רע" בעולם והרע הזה הוא לא מה'! אין רע יורד מלמעלה. כל הרע הוא תוצר אנושי, כולל מחלות ומוות.

"אלהים עשה את האדם ישר והמה ביקשו חשבונות רבים" (קהלת)

ולמרות זאת יש השגחה, גם על הרע. השגחה אותיות השגה + ח'. ההשגחה פועלת עפ"י ההשגה (תודעה) ולקוחת בחשבון גם את החטא והרע, שלא רק שלא יזיק אלא שגם יגלה טוב בדרכים עקיפות שונות ומשונות. הבחירה היא אם להיות ולחוות את ההשגחה. אדם "מואר" חווה אותה ובשביל להיות במקום כזה עובדים על מידות ודעות. העניין הוא "לנקות" מאיתנו "מסכים" שדבקו בנו ומסתירים לנו את האמת הטובה שתמיד היתה שם, כמו ילד קטן שאין לו ממש בעיות בחיים.

ברגע שמטפלים ב"חשבונות הרבים" ע"י לימוד אמונה ובירור הדעת וכו' , אז גם מתחברים מחדש לאותה ישרות ראשונית שהכל מושלם שם , "כגמול עלי אמו". ושם יש גם נסים!

 

 

"הטוב הוא המוחלט, העומד, והרע איננו כי אם דמיוני.

אם כן די בבירור הדעת והגברת הרוח להפך הכל לטובה, ואין מקום לסיגופים ועצבונות,

רק שמחה ורוממות נשמה צריך למלא את הכל"

(הרב קוק, ערפילי טוהר עמ' מח)

 

 

אז שובאנונימי (פותח)

אני הפרובלמטית? 

 

מצטערת, הוא יצר אותי עם הכלים הגשמיים הנוכחים, ואיתם אני משתמשת.

והתוצאה קשה...

 

 

תודעה וחשיבה חיובית אני יכולה ליצור גם עם תובנות בודהיסטיות , באמצעות השפעה מאסיבית וקבלת אנרגיות חיוביות מחסידי מפלצת הספגטי, ואולי בכלל איזה הרואין טוב יסדר הכל?  

לא אתסוג'וק

אלא התיכנות האנושי המקולקל שמעלים את האמת הטובה. ואין אחד שלא נגוע בו כך או אחרת. זה נקרא "יצר הרע".. היצר הוא בעולם המחשבות - "יצר מחשבות".

אז קדימה לתודעה חדשה רעננה!

 

מה רע בתובנות בודהיסטיות? כמעט הכל ביהדות כך או אחרת.

אנרגיות טובות גם תומכות. דברים שמתמכרים אליהם לא באמת עוזרים..

העיקר שזה יהיה אמיתי ויגלה אמת פנימית.

אפשר להתיעץ באישי

הגידי נא,נקדש את שמך..
לאחר יום עבודה עמוס, עינייך טרוטות, כל היום ייחלת לרגע הזה בו תטילי את גופך על יצועייך ותשקעי בשינה עמוקה. 
ופתאום, יורש העצר המתוק מתעורר.. מה תגידי לו?
״מצטערת חמודי, הקב״ה יצר אותי עם הכלים הגשמיים הנוכחים ואיתם אני משתמשת״? (אם כן, התוצאה באמת תהיה קשה..)
או שמא תתאזרי בגבורה על עייפות הגוף ותקומי להעניק לו את צרכיו?

הגיבור הוא זה שיכולתו בלתי מוגבלת... הוא לא נכנע למגבלות הגוף, ליצרים, לתאוות.. הוא מסוגל להתעלות עליהם.
ת׳כלס? וואלה צודקת..נקדש את שמך..
אבל רק - כשאנו מסתכלים מבחוץ, ולא מעמיקים את המבט לפנים.

עם ראיה כזאת, המציאות באמת נראית סטטית, קבועה. 
את יכולה להסתכל על פיסת האדמה שהרגע הטמנת בתוכה גרעין, ולהשתגע מכך ששום דבר לא זז! יחלפו עוד שבועיים, חודשיים, וכלום! 
אלא ש- אנו מבינים שזו ראיה שטחית.. 
עין האדם קולטת רשמים מן החוץ, המוח מעבד אותם, ועדיין - אין זו המציאות כפי שהיא באמת!
עין האדם אינה מסוגלת לראות תנועות איטיות.. וגם זה בעצמו חסד ד׳ עמנו.
החושים שלנו מוגבלים מעצם היותנו בני אדם, קרוצי חומר.

מי שמסגל לעצמו ראיה פנימית, רואה שבתוך האדמה מתרחשים חיים שלמים! 
וגם כשהגרעין נרקב, אנו מבינים שזה היה הכרחי לגדילתו.
ובהמשך, לפני שהפרי יצא, הפרח יקמול ויבול.. 

את מסתכלת על המציאות ולא מבינה איך רבונו של עולם מסוגל לעשות זאת לבניו האהובים.. ובצדק.
הנביא ישעיהו אומר ״פועל ד׳ לא יביטו ומעשה ידיו לא ראו״.
הגר״א מבאר פס׳ זה ואומר שפעולה זה עניין שצריך להעמיק כדי להבין ולראות אותו. 
תפיסתנו אינה יכולה להיות מטריאליסטית (חומרית) חלילה. לא רק מה שנראה לנו כלפי חוץ, בראיה בעלמא, זו אמיתת המציאות. זו תפיסה שמקטינה את החיים!   
עלינו למצוא בכל דבר שקורה את פועל ד׳ שבו.

ישנו חוק במציאות - ההעדר קודם להויה.
הקב״ה ברא עולמות והחריבן. ולא רק, אלא שמכל חורבן צומחת מדרגה גדולה יותר!
מי שמבין דברים אלו, מבין שצריך לכך סבלנות.
סבלנות שנובעת מאמונה גדולה. לא לפול ברוח, לא להתייאש, לא לשבור את הכלים...

עם ישראל צריך אנשי אמונה גדולים כאלה. 
ואת, את נשמעת לי אחת פוטנציאלית בהחלט!
עצם השאלה שהתעוררה בך והובילה אותך לבירור אמוני זה, מראה שיש לך שייכות נפשית לדבר.
זכרי - אמון זה דבר שמצמיח, תאמיני במציאות ותהיי בעצמך זרז לגדילתה וצמיחתה.
לא סתם אנו חותמים בברכה ״מצמיח ישועה״ ולא ״יצמיח ישועה״...
כבר עתה המציאות הולכת וגדלה, הולכת וצומחת.
תמשיכי לשאול, לברר, להעמיק ולגדול. 
מאמינה בך!
אלוקים באמת ברא עולם מושלם בלי מוות,אני77

בלי פציעות, בלי מחלות, בלי חסרונות.

גן עדן, שם הוא שם את האדם.

אבל האדם חטא, ובניו המשיכו לחטוא גם כן, ובני בניהם, המשיכו לחטוא גם כן, אז הגיע להם עונש.

 

וזה לא משנה כמה תועלת תצא מזה לעולם, לא בכל עונש חייב להיות טוב נסתר.

מידת הדין פירושה עונש לשם עונש בלבד, לגמול לרשע רע כרשעתו. אמנם הקב"ה שיתף מידת הרחמים עם מידת הדין כדי שנוכל להחזיק מעמד, ולא נקבל על הראש מייד אחרי כל חטא, ובמלא העוצמה, אבל עונשים, ודאי שעדיין יש.

 

מלבד זאת, כפי שכבר ראיתי שכתב מישהו כאן בשרשור, זה ממש לא ברור שיש השגחה פרטית על כל אחד ואחד, יש השגחה על עם ישראל ועל הצדיקים.

מכיוון שהאדם קלקל את מעשיו ואת הטבע, אז מי שזכאי להגנה מפני תאונות טבעיות ומפני מעשים של אנשים אחרים (ואף מפני טעויות שלו עצמו), זה רק אדם צדיק, ולאור העובדה שאין אדם שהוא צדיק גמור והוא שלם לגמרי, אין למה לתמוה על כך  שאנשים נפגעים...לפעמים הקב"ה מגן על האדם מפגיעות הטבע ולפעמים לא, כי לא מגיעי לו שיגנו עליו, ולפעמים הקב"ה שולח עליו פגעים, כי מגיע לו שייפגע...

 

ואל תטעי לחשוב, שאם ככה-יוצא שהקב"ה עושה דברים רעים חס וחלילה, ברוך דיין האמת.

העולם לא נברא כדי שנחיה, אלא כדי שנחיה לשם ה', ומי שלא חי לשם השם, הדין דורש שייפגע, וה' שהוא דיין אמת, לא יכול להתעלם מזה.

 

וכשחושבים על הדברים בגישה הזאת, גם הדברים הרעים, הם לא כל כך נוראיים, לפחות כל עוד לאדם באמת אכפת מהאמת ולא מכל מיני דברים אחרים, כי הדין הוא דין אמת, אז אמנם הדין פוגע בנו, אבל אדם צריך לקבל את הדין.

קצת מוזר מה שאתה אומרשורש וגרביים

יש בגישה שלך מאפיינים נוצריים חזקים מאד.

להגיד שהאנושות רעה וחוטאת כל הזמן ולכן מקבלת עונשים - זו לא גישת היהדות

כך אומרים הנוצרים - העולם הזה מקולקל לגמרי ואין שום סיכוי להעלות אותו, ומזה נובע עוד דברים רבים וחולניים.

 

וחוץ מזה, יש עונשים כלל לא פרופורציונאלים למשל השואה. ואתה לא יכול לחשב מה כנגד מה.

 

גן עדן הוא מציאות אוטופית ולא ממשית. והוא נכתב כמשל.

אדם לא יכול מעצם טבעו לחיות בגן עדן ללא חטא. (אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב וכו')

כל אדם חי במציאות אפורה, שבה הוא משתדל לעשות טוב אך גם חוטא לפעמים

זה בסדר וזה חלק מהתוכנית המקורית של ה'

וכאן בדיוק מתחילה העבודה האמיתית של הבחירה החופשית בין טוב לרע

ולהעלות את עצמנו מתוך הצד הרע

 

מידת הדין היא במקור אבסולוטית ותקיפה

אך אין מקום להגיד שכל מי שמועד מעט מוצא עליו גזר דין מוות

 

חוץ מזה, לא כדאי לנתק את הרגשות ולא להתייחס אליהם, אלא רק לפי השכל, זה לא טבעי 

לכן יש לתת מקום להתמודדות של הרגש שלנו לבין ההבנה שה' מסדר הכל בסופו של דבר.

 

ראה למשל את ספר איוב שבו מתוארת ההתמודדות שלו עם כל הקשיים שה' מביא עליו

רואים שם שיש מקום לרגש ולהתמודדות שלו גם הגזרות (אגב, שם די ברור שה' העניש אותו ללא סיבה מיוחדת מלבד הניסיון)

איך אתה יכול לומראוסנת

שגן עדן הוא מציאות אוטופית ולא ממשית?

זה לא פחות גרוע מלהזכיר מאפיינים נוצריים...

 

האדם חטא וגורש מגן עדן.

עכשיו הוא צריך לתקן את החטא כדי לחזור לשם.

יש מושג של עולם הבא ויש תחיית המתים. אל תשאר תקוע במציאות העכשווית...

ישנם גדוליםשיינדי

וטובים שדיברו על גן עדן כמציאות אוטופית. 

 

מה זה לחזור לשם?? מה זה עולם הבא?? 

זה ברור שזו לא מציאות שאנחנו מכיריםאוסנת

ויכול להיות שהכל נכתב כמשל כדי שנבין.

בעצם, בטוח שהכל נכתב בלשון פשוטה כדי שתהיה לנו קמצוץ הבנה במושגים שלנו.

 

אבל אי אפשר לומר "עזוב, זה סיפור אוטופי ובכלל משל, המציאות היא אחרת".

גן עדן זה דבר מציאותי, לגמרי. אי אפשר לומר שלא, אחרי שזה כתוב בתורה.

 

 

מה זה לחזור לשם? מה זה עולם הבא?

בשביל זה לומדים אמונה.

לא לעזוב,שיינדי

אבל בהחלט להבין שאין לנו מושג מדוייק על ג"ע, ואם אנחנו נצמדים לפרשנויות, אז לדעת שישנם פרשנויות נוספות גם...

 

 

לומדים אמונה- כן.

של איזה הוגה דעות? של איזה מורה דרך?

תנ"ך ומשנה פשוטהסוג'וק

"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא שנאמר (בישעיה על גאולת אחרית הימים -השיבה לארץ) "ועמך כולם צדיקים לעולם ירשו ארץ..."

ירשו ארץ של ישעיה, לפי חז"ל זהו עולם הבא

 

וגן עדן ? - גם כן - פסוקים פשוטים בנביא על גן עדן בארץ ישראל באחרית הימים במקום הארץ השוממת

 

ו.. זה אוטוטו..

ימות המשיח

 

בהחלטשיינדיאחרונה

דעה שמתקבלת על הלב והשכל. שהג"ע יהיה כאן ממש

מחפשת חברותא ללימודהבת של אבא!
האלןן,
אני מחפשת מישו/מישהי לעזרה ( / חברותא )בלימוד יסודות האמונה והגישה הציונית דתית (דרך האימייל, או פה) ..
אם יש מישו שבעניין אשמח לתגובה..
תודה מראש
גמר חתימה טובה לכולם ושנה מוצלחת !! =]
דחוף!!שיבת-ציון

נא להתפלל לרפואת נועם אברהם בן רויטל, תושב מעלות ולומד בישיבה באיתמר שנפצע קשה מנפילה מסוס.

ממצבו התדרדר בלילה!! ניסו להעיר אותו והגוף לא הגיב.

מצווה להפיץ את ההודעה הזאת לכמה שיותר אנשים שיתפללו וילמדו תורה לרפואתו.

 

נועם אברהם בן רויטל.

 

שנשמע בשורות טובות!

'תופסת' עם ריבונו של עולם...?!אח..

 

"אף מי שאינו נזהר מפת של כותים, 
בעשרת ימי תשובה
 צריך ליזהר".
 (שולחן ערוך)

 


לא מבין. משחקים פה תופסת עם הקב"ה? אם אתה רוצה להזהר - אז תזהר כל השנה.
ואם אתה לא רוצה - אז כלום. מה?! רק כשיש דין אתה משתדל יותר?! זו ממש צביעות!...
ועוד הכי מוזר פה שזה בשם ההלכה! יענו חכמים אומרים לך - 'תשחק אותה ילד טוב עכשיו'...
 
 
כשהייתי ילד צעיר ראיתי אדם מתאמן בקפיצה לגובה, וואו.
הוא רץ - ואז מרים את כל כולו מעל המוט. בואנה, מגניב ביותר.
אבל תגיד, אתה הולך לעשות את זה מחר ברחוב?! בשביל מה זה?!...
אז, לא הבנתי. כמו ילד צעיר, נשארתי בשאלה הקשה שתמיד הפריעה לי בפנים.
נו, אז מה באמת התשובה?
האדם הזה רוצה להראות לעצמו עד איפה הוא י-כ-ו-ל להגיע.
נכון, מחר הוא לא הולך להשתמש בזה, וגם לא בעוד עשר שנים, מסתבר...
אבל כן - עכשיו, אחרי הקפיצה - הוא יודע שיש בו כוחות להגיע לגובה של 2.36 מטר.
 
בדיוק ככה גם אנחנו. יש לנו 'עשרת ימי תשובה',
בהם אנחנו רוצים להראות לעצמינו שבאמת אנחנו מסוגלים יותר גם מעבר למה שנראה...
זה העניין ב - 'חומרות הזמניות'.
לקחת את הכוחות שלנו, להוציא אותם זמנית 
אל הפועל יותר חזק -
בכדי שנדע בודוואות > יש בנו אותם. יש בנו יותר כוחות מעבר למה שנראה...
 
 
אז כן. יש עניין עכשיו דוקא לקחת חומרות או קבלות - זמניות. ל - 10 ימים.
בכמה ימים האלה אקום יותר מוקדם - בכמה ימים האלה אשתדל יותר בצניעות -
בכמה ימים האלה אשתדל מאוד שלא לכעוס -
אשתדל מאוד שלא ל... - השלימו את החסר כל אחד ואחת בנסיונות שלו...
נכון. אמנם זה זמני - אבל דוקא משום שזה זמני -
הזמני מראה לנו את הקבוע, שנמצא בתוכינו - בפנים. את הנסתר שנמצא שם באמת.
 
 
~~~~~~

עד עכשיו דברנו על קבלות 'זמניות' בלבד.
ומה לגבי הקבלות התמידיות לשנה הבאה?...
אז הנה, חייבים לדעת ת'יסוד הבא -
 
 
 
 
לסיום - יש פה ד"ת מדהים לתקופה הנפלאה שבה אנחנו נמצאים >
 
 
 

וואו, התחלנו כבר שנה חדשה. בתפילה שכולנו נחתם לחיים טובים ומתוקים.
אגב, שאלתם את עצמכם למה הכפילות? למה גם טובה וגם מתוקה?
לפעמים יש דבר טוב, שהוא ממש לא מתוק. מאוד לא. כמו ניתוח...
לפעמים יש דבר מתוק, שהוא ממש לא טוב. מאוד לא. כמו סוכריה...
אז שומעים? שנזכה בעז"ה לשנה טובה ומתוקה.
מתוקה, הכי מתוקה שאפשר,
אבל גם טובה, הכי טובה שאפשר... 

א-מ-ן-! חיוך



נ.ב.
מה לעשות, טבע השרשור הוא לרדת למטה אם לא מגיבים עליו.
אז בבקשה, קחו איתכם עוד מצווה לקראת השנה החדשה, ותכתבו תגובה -

אפילו סתם לכתוב נקודה למטה - בשביל שעוד חבר'ה יקראו את הד"ת. תודה רבה.

שמחת בית השואבה בישיבת 'פרחי אהרון' עם מוסא ברליןoria45
ביום שני, מוצאי חג ראשון של סוכות ט"ו בתשרי (1/10) תתקיים בישיבת

'פרחי אהרון' בקריית שמואל שמחת בית השואבה, את הערב ילווה אמן

הקלרינט מוסא ברלין ותזמורתו, כולם מוזמנים.

 

אריה?! ימים נוראים?!האדמו"ר מצנעא

 

"אני לא מרגיש שום דבר מיוחד בימים הללו. יש אנשים שנמצאים בחרדות במשך 40 יום, אני לא מרגיש כלום!"

 

הסיפורים על גדולי ישראל שהתעלפו במהלך חודש אלול והימים הנוראים רבים הם. לפעמים אנחנו תוהים: על מה כל המהומה, בסה"כ עוד חודש וקצת מהשנה...

 

 

 

 

 

אל תירא ישראל, אל תירא 
כי גור אריה הלא אתה 
ואריה אם ישאג - מי לא ירא 
מי לא יירא 

 

דרשו דורשי רשומות: אריה, ראשי תיבות  של אלול, ר"ה, יו"כ והושענה רבא.

ההשוואה של ימים אלו לאריה פותרת לנו את התהייה הקודמת.

אדם יכול להיכנס לגן חיות ולחזות באריה, ולא לפחוד. אולם כאשר הוא פוגש באריה באמצע הרחוב, הוא נכנס לפאניקה.

נשאלה השאלה על אותו אדם: הרי בגן החיות לא חששת מהאריה, ואף שילמת מכספך ע"מ לראותו, ואילו כאשר אתה פוגש אותו ברחוב – אתה פוחד גם פוחד!

התשובה ברורה: כאשר אדם בא לפגוש אריה בגן חיות, יש בינו לבין האריה מחיצה, ולכן הוא לא חושש מפניו. לעומת זאת, כשאותו אדם נפגש עם אותו אריה ברחוב, אין מחיצה ביניהם ולפיכך הוא פוחד ממנו.

 

כך גם לענייננו: בין גדולי ישראל ובין הימים הללו אין מחיצה, כלומר, הם מבינים את חשיבותם וערכם של הימים הנוראים, אולם אנו, הקטנים, לא מבינים את הערך העצום בימים וממילא יש בינינו לבינם מחיצה.

אם נוריד את המחיצה, הווי אומר, נבין את מהותם של הימים הללו, נפחד בהם.

 

 

שנזכה להיות מהקבוצה שמבינה את הימים הללו, ושנזכה לשנה טובה! 

 

 

תשע"ג = תהא שנת עת גאולה! 

 

 

הד"ת לע"נ סבי זקני סעדיה בן רומיה הכ"מ.

לא יודעת אם זה לפה..אנונימי (פותח)

אבל אני מחפשת ציטוט יפה לר"ה.. משו ממש קצר, בערך שורה.. לברכה לחברה טובה

(מסוג המשפטים שאח"כ פשוט כותבים "שנזכה.." ושנה טובה..)

פרק צ' בתהילים, פס' אחרון.גפן36אחרונה

"ויהי נעם.."

אז מה, יש לך ביטוח שם למעלה?!..מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 

[גרסת הביינישי"ם - פה]


אהלן, אחים שלי!
יש פה ד"ת פשוט מדהים שכ"כ קשור לזמן הזה, שלפני ראש השנה.
יאללה, תקדישו 3 דקות בשביל הנשמה שלכם. 

"אתם נצבים היום כלכם לפני ה' אלוקיכם - ראשיכם, שבטיכם ושטריכם - כל איש ישראל" (כ"ט.ס')

בד"כ משה קודם כל היה מדבר אל האנשים החשובים שבעם, ורק אח"כ אל כל שאר בנ"י.
אז מה פתאום עכשיו הוא מדבר אל כל עמ"י יחד?!

תראו איזה תירוץ פשוט.. מתוק מביא האלשיך הקדוש:
אנחנו לא יכולים לדעת מי יותר חשוב אצל אבאל'ה שבשמים.
יכול להיות שדני, ה'זורם' של החבר'ה, זה שבואו נגיד את זה ככה - לא נראה הכי צדיק בעולם () נחשב יותר אצל ה' מאריאל, זה שנראה שיא הדוס.

 

 


איך זה יכול להיות?
החשבונות של אבאל'ה שבשמים והחשבונות שלנו שונים לגמרי. אנחנו פשוט לא יכולים לדעת איזה מצוות כל יהודי שנראה לא קשור בגרוש לדת עושה, וכמה קשה לו לעשות את זה - רק ה' יודע.
ולכן, אסור לנו לחשוב שאנחנו יותר טובים מאחרים, שאנחנו צדיקים יותר מאחרים. כי יכול להיות שהזאת בשבט שנראית שיא הלא דוסה 'שווה' יותר ממך, למרות שלך יש לוק שיא הדוסי.

ממש אותותו ראש השנה, יום הדין.
אנחנו באים ליום הזה רק עם המצוות שלנו, ולא עם מה שאחרים חושבים עלינו. לא משנה כמה דוסים אנחנו נראים, אבאל'ה שבשמים קובע לפי המעשים שלנו, ולא לפי התדמית שלנו.
אז תכל'ס - חבל לנו להסתכל על אחרים, כשנשאר לנו עוד קצת זמן בשביל לתקן את.. עצמנו.

ואם כבר הגעתם עד לכאן, יש פה ד"ת שפשוט לא יכולתי לא לכתוב, כי הוא פשוט מקסים:
"ובחרת בחיים - למען תחיה" (ל', י"ט)
למה כתוב גם 'ובחרת בחיים', וגם 'למען תחיה'?
שיכתבו רק אחד מהם, שניהם ביחד זה מיותר. לא?
תשמעו איזה יופי - 

יש אנשים שבתכל'ס חיים רק בשביל הגשמיות שלהם, בלי שום מטרה.
מכירים את המשפט "יש אנשים שאוכלים כדי לחיות ויש אנשים שחיים בשביל לאכול"?
אנשים ש'חיים כדי לאכול", ז'תומרת שאין להם שום מטרה בחיים - לא באמת חיים. אין שום ערך לחיים שלהם.
אז התורה אומרת לנו פה שבשביל שלא סתם נבזבז ת'זמן פה בעולם, בשביל שבאמת תהיה משמעות לחיים שלנו - אנחנו צריכים לקיים את המצוות.
כלומר, רק אם נבחר בדרך התורה יהיו לנו חיים אמיתיים.

אז בעצם למדנו היום 2 דברים:
1. לא לחשוב שיש לי 'ביטוח' שם למעלה בגלל שאני נחשב לדוס, כי יכול להיות שאפילו זה שנראה הכי חפיפניק 'שווה' יותר ממני בשמיים.
ולכן - אנחנו צריכים לחזור בתשובה, ולשפר את המעשים שלנו בלי קשר לאחרים.
2. אפשר לחיות חיים אמיתיים רק אם עושים את רצון ה'.

שנזכה, אחים שלי!! 
שתהיה בע"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!! 

אז מה, יש לך ביטוח שם למעלה?!..מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 

[גרסת הביינישי"ם - פה]


אהלן, אחים שלי!
יש פה ד"ת פשוט מדהים שכ"כ קשור לזמן הזה, שלפני ראש השנה.
יאללה, תקדישו 3 דקות בשביל הנשמה שלכם. 

"אתם נצבים היום כלכם לפני ה' אלוקיכם - ראשיכם, שבטיכם ושטריכם - כל איש ישראל" (כ"ט.ס')

בד"כ משה קודם כל היה מדבר אל האנשים החשובים שבעם, ורק אח"כ אל כל שאר בנ"י.
אז מה פתאום עכשיו הוא מדבר אל כל עמ"י יחד?!

תראו איזה תירוץ פשוט.. מתוק מביא האלשיך הקדוש:
אנחנו לא יכולים לדעת מי יותר חשוב אצל אבאל'ה שבשמים.
יכול להיות שדני, ה'זורם' של החבר'ה, זה שבואו נגיד את זה ככה - לא נראה הכי צדיק בעולם () נחשב יותר אצל ה' מאריאל, זה שנראה שיא הדוס.

 

 


איך זה יכול להיות?
החשבונות של אבאל'ה שבשמים והחשבונות שלנו שונים לגמרי. אנחנו פשוט לא יכולים לדעת איזה מצוות כל יהודי שנראה לא קשור בגרוש לדת עושה, וכמה קשה לו לעשות את זה - רק ה' יודע.
ולכן, אסור לנו לחשוב שאנחנו יותר טובים מאחרים, שאנחנו צדיקים יותר מאחרים. כי יכול להיות שהזאת בשבט שנראית שיא הלא דוסה 'שווה' יותר ממך, למרות שלך יש לוק שיא הדוסי.

ממש אותותו ראש השנה, יום הדין.
אנחנו באים ליום הזה רק עם המצוות שלנו, ולא עם מה שאחרים חושבים עלינו. לא משנה כמה דוסים אנחנו נראים, אבאל'ה שבשמים קובע לפי המעשים שלנו, ולא לפי התדמית שלנו.
אז תכל'ס - חבל לנו להסתכל על אחרים, כשנשאר לנו עוד קצת זמן בשביל לתקן את.. עצמנו.

ואם כבר הגעתם עד לכאן, יש פה ד"ת שפשוט לא יכולתי לא לכתוב, כי הוא פשוט מקסים:
"ובחרת בחיים - למען תחיה" (ל', י"ט)
למה כתוב גם 'ובחרת בחיים', וגם 'למען תחיה'?
שיכתבו רק אחד מהם, שניהם ביחד זה מיותר. לא?
תשמעו איזה יופי - 

יש אנשים שבתכל'ס חיים רק בשביל הגשמיות שלהם, בלי שום מטרה.
מכירים את המשפט "יש אנשים שאוכלים כדי לחיות ויש אנשים שחיים בשביל לאכול"?
אנשים ש'חיים כדי לאכול", ז'תומרת שאין להם שום מטרה בחיים - לא באמת חיים. אין שום ערך לחיים שלהם.
אז התורה אומרת לנו פה שבשביל שלא סתם נבזבז ת'זמן פה בעולם, בשביל שבאמת תהיה משמעות לחיים שלנו - אנחנו צריכים לקיים את המצוות.
כלומר, רק אם נבחר בדרך התורה יהיו לנו חיים אמיתיים.

אז בעצם למדנו היום 2 דברים:
1. לא לחשוב שיש לי 'ביטוח' שם למעלה בגלל שאני נחשב לדוס, כי יכול להיות שאפילו זה שנראה הכי חפיפניק 'שווה' יותר ממני בשמיים.
ולכן - אנחנו צריכים לחזור בתשובה, ולשפר את המעשים שלנו בלי קשר לאחרים.
2. אפשר לחיות חיים אמיתיים רק אם עושים את רצון ה'.

שנזכה, אחים שלי!! 
שתהיה בע"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!! 

סתם שאלה מוזרה,אנונימי (פותח)

נכון יש את הקטע של 'קול באישה ערווה'?

 

אז מה קורה אם האישה נפטרה? מותר לשמוע את הקול שלה?

 

אתן דוגמה, למשל: נעמי שמר וכו'. 

מותר לשמוע שירים שלהן שרות , למשל ביוטיוב או משהו?

הרי ברור שאין פה משיכה - היא נפטרה!!!

 

מה דעתכם?

לשמוע שירים במחשב זה הרבה יותר פשוטמשה

כי לא רואים ולא מכירים את הזמרת.

אז ברגע, נגיד, שאתה יודע מי זאת-אנונימי (פותח)

כלומר, רק את השם שלה - 

רק אז אסור לשמוע אותה?

 

זה מחדש לי הרבה

 

נ.ב. אני בת, אבל סתם מתעניינת ...

תשובת הרב יעקב אריאל (אתר ישיבה)קיש חצילים

http://www.yeshiva.org.il/ask/?id=5183

תשובה:
אם אתה זוכר כיצד היא נראית, דינה כמו זמרת חיה. אין הבדל בין צעירה לזקנה.

 

ברוך שעשני כרצונו אנונימי (פותח)
אפשר למצוא היתר אבל עדיף שלאמושיקו

לסמוך על בדיעבר גורם להיות קל מקלי ישראל.

למה ברור שאין משיכה?הסנה-בוער
אחרי שמישהי מתה פתאום יהיה מותר לראות תמונות לא צנועות שלה..?
סליחה שאני מערער,עוזיה

אבל כשמישהי בחיים יש משיכה לזמרת שראית פעם תמונה שלה (לא מדבר על הופעה)?

ברווור הן עושות פוזות למצלמה כמו לוידעת מה......אנונימי (פותח)
ואם הן לא?shira1210אחרונה

לא כל הזמרות ככה..

איזה פחד!!!!! איך חוזרים בתשובה????אנונימי (פותח)

קרה לי מקרה, השטן הגיע לבקרני, לקחתי את הפלאפון של אחותי ופתחתי לה הודעות למרות, שכשחושבים על זה אני בטוחה במרבית האחוזים שאם היתי שואלת היא לא היתה מסכימה שאני אציץ. עכשיו כשתפסתי מה עשיתי אני לא יודעת מה לעשות. אם אספר לה היא תכעס נראה לי ואם לא אספר לה אז איך אוכל לחזור על העבירה הזאת הרי לא חוזרים בתשובה עד שמרצים את האדם שפגעת בו (כך לפחות אני יודעת, תגידו אם אני טועה)???

 

וכשאני חושבת על זה, זה רק עבירה אחת שעשיתי , בטוח יש עוד מאות מה עושים???

ואוו. איזו מתוקה את שאת ממש מצטערת.אוהבת את אבאאחרונה

אני כבר בטוחה שה' שמח שם למעלה.

בכל אופן, תתחרטי ותקבלי לעתיד 'לא לעשות את זה'.

אני לא באמת יודעת מה הייתי עושה במקומך, אבל אני חושבת שזה אומץ לגשת לאחותך ולהתוודות.

ואני חושבת שאת תרגישי יותר הקלה אם את תספרי לה. 

תגידי לה משהו כמו ' _____, אני ממש מצטערת, אבל בטעות שיחקתי לך בפלאפון ונכנסתי להודעות..ולא ידעתי מה חשבתי לעצמי..וממש רציתי להתנצל..," וממש תתנצלי.

 

אני חושבת שאני הייתי פשוט מחייכת ומחבקת את אחותי האמיצה.

אם זה יקרה, ב"ה.

ואם היא תהיה בהלם וקצת תכעס, תביני אותה. עשית מעשה לא בסדר, כפרי עליו.

 

אני בטוחה שה' למעלה דבק בך בהחלטה הנכונה, בהצלחה!