שרשור חדש
למה יש מלחמות וכאב?!..מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 
אחים יקרים שלי,
יש פה משהו באמת קטן, שאני מקווה שבע"ה יצליח לנגוע לנו בנשמה.
יאללה, תשעה באב, בואו ננסה קצת לחוש את החורבן.
סומכת עליכם שהשרשור יישאר למעלה 
 
כל שנה כשמגיעים תשעת הימים, רובנו חושבים בשקט-בשקט, בלי שאף אחד ישמע:
 
'יוואוו!! מה הימים האלה תקועים לי עכשיו באמצע החופש?!
אסור לשמוע מוזיקה, אסור להתגלח, אסור להסתפר, אסור ללכת לים, 
אסור ואסור ואסור..!
ועוד מילא באמת היינו מתאבלים על משהו שקרוב אלינו, שאנחנו יודעים מהו -
אבל מה בית המקדש קשור אליי עכשיו?
בחייאת, תנו לכייף קצת בחופש!!'
 
אבל יודעים משהו?! בית המקדש הזה, שנראה איזה ענתיקה,
החורבן שהיה לפני יותר מ2000 שנה, לא באמת כ"כ רחוק.
איך זה יכול להיות?!
בואו נצלול קצת לעומק של הדברים ונראה.. 
--
 
שואה.
מי לא מכיר איזה סבא של חבר טוב שנהרג שם?
מי לא מרגיש שזה העבר של העם שלו?
מי לא מזדהה עם הכאב של עמ"י בזמן הזה?
אני חושבת שבאמת כ-ו-ל-נ-ו מרגישים שייכים לפוגרום הנורא הזה באיזשהו אופן.

מלחמת לבנון השנייה.
כולנו חווינו את המלחמה הזאת. 
לכולנו, לצערנו, יש איזה קרוב משפחה\שכן\חבר של המשפחה וכו' שנהרג במלחמה הזו. 
ואם לא דווקא במלחמה הזו, אז באחת ממלחמות ישראל האחרות.

אינתיפאדה.
לצערנו, כולנו שמענו בחדשות על הפיגועים.
כולנו מכירים אדם כלשהו שהיה נוכח באיזשהו פיגוע.
כולנו מכירים את חוסר האונים הזה, כששומעים שהיה פיגוע במקום שבו נמצא מישהו שאנחנו מכירים,
ואנחנו לא יודעים אם הוא בסדר או לא.
 
מישהו יכול לקום עכשיו ולומר לי שלא צריך לבכות על האירועים האלה?!
בוא נראה אותך גבר אומר ביום השואה שלא צריך לזכור את כל מה שקרה, שלא צריך לזכור את כל הנרצחים.
ברור לכולנו שמותר, צריך ואפילו חובה לבכות על האירועים האלו.
ברור לכולנו שצריך לציין את יום השואה, 
שצריך להנציח את החיילים שנהרגו בשביל שנוכל לחיות במדינה הזו,
שצריך לכאוב את הכאב של המשפחות השכולות בפיגועים.
 
אבל פססט,
איך כל זה קשור לתשעה באב ולחורבן ביהמ"ק?
הלו, אנחנו אפילו לא קרובים עכשיו ליום הזיכרון וליום השואה!
הופה, שימו לב עכשיו טוב, ליסוד מפוצץ >>
השורש של כ---ל הצרות של עמ"י,
השורש של כל הפוגרומים, הפרעות, הפיגועים, המלחמות,
 ה---כ---ל הוא בחורבן ביהמ"ק.
 
 
 

אנחנו צריכים להבין שחיים של חורבן, זה חיים שיש בהם ייסורים, 
שיש בהם רצח,
שיש בהם מלחמות,
שיש בהם שואה.

אנחנו לא מתאבלים בתשעה באב רק על ביהמ"ק הפיזי,
אלא אנחנו מתאבלים על כל הצרות של עמ"י בכ--ל הדורות.

ביום הזה, אנחנו חייבים לבכות גם על האירועים שקרו בעבר הקרוב -
גם על הפיגוע בבורגס, שהיה ממש לפני שבוע וקצת, גם על הרקטות שלצערנו בשבת אשה נפצעה מהם קל, גם על החיילים שנהרגו ונפצעו במלחמות,
על ה-כ-ל.
ביום הזה, אנחנו צריכים להתחנן לאבאל'ה שבשמים שאנחנו לא יכולים יותר עם הצרות האלה -
שאנחנו חייבים גאולה, ועכשיו.

וככה, כשבאמת נתחבר לחורבן האישי והלאומי שאנחנו חווים בדור שלנו -
נוכל בעז"ה להרגיש גם את החורבן של כל הדורות - את המקור לכל הכאב של עמ"י - את חורבן בית המקדש.

יהי רצון שבעז"ה עוד השנה נזכה שתשעה באב יהפוך לנו מיום אבל ליום טוב,
ונזכה לראות בבניין בית המקדש במהרה בימינו!
אמן כן יהי רצון! 
מכשולים הם הדבר המפחיד הזה שאתה רואה,מתוק מדבש

 

 

בסיעתא דשמייא!!!

 

ברגע שאתה מסיט את עינייך מהמטרה. [הנרי פורד]

 



 

 

 

 

קרה לך פעם שהסתכלת באמת לעומק על הלכות שבת וחשבת לעצמך: 'איך אפשר לקיים את כל ההלכות האלה?! זה פוווול!! אין מצב שאני אצליח!'


או שעכשיו בחופש - גילית שאת צריכה לקרוא 2 ספרים שלמים באנגלית (!!), והקצב קריאה שלך באנגלית זה משהו כמו 3 עמודים בשעה - 
ופשוט אין לך מושג איך תצליחי לעשות את זה?!

--

 

בפרשת השבוע שלנו [דברים] כתוב:
"רב לכם שבת בהר הזה, פנו וסעו לכם"
ה'מאור ושמש' דורש על הפסוק הזה ש..
לפעמים יש דברים בחיים שאנחנו מרגישים שהם פשוט גדולים עלינו ואין סיכוי שאנחנו הולכים לעבור אותם,
ובגלל זה אנחנו פשוט מחליטים לוותר לעצמנו מראש.

אבל בדיוק בגלל זה אבאל'ה שבשמים אומר לנו פה >>
"רב לכם שבת בהר הזה" - תפסיקו לחשוב על מה שעומד מולכם כמו איזה הר ענקי, שאין מצב שתצליחו לטפס עליו אף פעם.
"פנו וסעו לכם" - פשוט צאו לדרך ותאמינו בה' ובעצמכם.

זה כמו שלפני ששמתחילים מסלול בטיול חושבים שוואלה, אין מצב בעולם שנצליח להגיע לראש ההר הזה! 
אבל אם פשוט יוצאים לדרך - מצליחים להגיע למעלה. 
ככה גם בכל תחום בחיים - גם בעבודת ה' וגם בגשמיות:
אם נפחד אפילו לנסות להתגבר על המכשולים שיש לנו בחיים, ונתייחס אליהם כמו על איזה הר מפחיד - 
אין מצב שנצליח לעבור אותם.
אבל אם למרות הכל נתמקד במטרה ונאמין בה' - נצליח להתגבר על כל מכשול.

 

אז שנזכה בעז"ה לא לפחד מהמכשולים האלה שיש לנו בדרך,
ולהצליח להתמקד במטרות שלנו ולהגשים אותן.
שבע"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י! 

 

אמןגפן36אחרונה

ותודה רבה רבה רבה.

יש הרבה מה לקחת מכל ד"ת שלך לחיים.

שבת שלום לכולם.

זיכרון גוש קטיףאנונימי (פותח)

כולם מכירים את הסיפור של גוש קטיף, כולם קראו על כך בעיתונים, או צפו בטלוויזיה ועקבו בדריכות אחרי הסיפור הכואב הזה שהסעיר מדינה שלמה.
כולם אולי מכירים את הסיפור אבל רק מעטים מכירים אותו מקרוב.
אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לעמוד החדש של מרכז גוש קטיף ולקחת חלק בהפצת הסיפור של אנשי גוש קטיף - סיפור של אנשים שבחרו להפריח את השממה ולהתיישב בחבל ארץ מיוחד מתוך שליחות ציונית ואהבת הארץ
https://www.facebook.com/GushkatifCenter
תודה גדולה על העזרה

מרכז גו קטיף בפייסבוקאנונימי (פותח)

כולם מכירים את הסיפור של גוש קטיף, כולם קראו על כך בעיתונים, או צפו בטלוויזיה ועקבו בדריכות אחרי הסיפור הכואב הזה שהסעיר מדינה שלמה.
כולם אולי מכירים את הסיפור אבל רק מעטים מכירים אותו מקרוב.
אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לעמוד החדש של מרכז גוש קטיף ולקחת חלק בהפצת הסיפור של אנשי גוש קטיף - סיפור של אנשים שבחרו להפריח את השממה ולהתיישב בחבל ארץ מיוחד מתוך שליחות ציונית ואהבת הארץ
https://www.facebook.com/GushkatifCenter
תודה גדולה על העזרה

שאלהגפן36
עבר עריכה על ידי גפן36 בתאריך ו' אב תשע"ב 18:30

בעצם לא

 

אחי מפחד מהחושך... מותר לשים לו מוזיקה רעשנית מסוגאנונימי (פותח)

לק"י

 

כלשהו?

מדובר במישהו שעבר בר מצווה, ויש לו עדיין בעיות.

שאלה על כביסה בתשעת הימיםדינה ל.

מותר לבקש מגוי לכבס/לגהץ? [לא הספקנו לגהץ... מבולבל ]

---אוסקר

בס"ד

 

השנה שתשעה באב חל במוצאי שבת אין לספרדים דיני שבוע שחל בו תשעה באב, מותר לכבס, לגהץ, להתרחץ כרגיל. רק בשר לא אוכלים.

טוב, למדנו בשבת מהקצוש"ע-דינה ל.

לגוי אסור לכבס עבור יהודי, אבל ליהודי מותר לכבס לגוי.

 

באסה.

 

לאשכנזים האיסור הואיוסלה קמצן (קדוש?)אחרונה

לא רק לגהץ ולכבס אלא גם ללבוש מכובס ומגוהץ

אז לא יועיל לא ע"י גוי ולהבדיל טריליוני הבדלות

גם לא ע"י ספרדי נחמד

הוא לא אוהב זיקוקים וכותב פה רק לפעמים. אבל-ננשמה!

 

היום יום הולדת ל-

 

תופיםתופים

 

 

סוג'וק!!

 

הרבה ברכות, שמחה ונחתבלון

 

בהצלחה בכל אשר תעשה ותפנה,

ושהחיוך  לא ירד אף פעם!! מוציא לשון

 

אושר ותקווה בריאות ועשייה, עד 120! חושף שיניים

 

 

 

בהערכה רבה!

 

 

 

[אני ממש לא טובה בזה, קבל בהבנה.. ]

מישו מכיר הסבר לשינוי התנ"ך בין יונתן לי'הונתן?יויו2

איזה מה(יי)לך על העניין הזה..הרי לא ייתכן שסתם נכתב בתנ"ך לפעמים עם י' ולפעמים בלי..

 

הלוואיתודה!

למה לא? זה כמו כל השמות עם ה'ו' בסוף שיש בתנ"ךטליה
>>>אמונה אמונה

 

אם הבנתי את השאלה נכון אז..

 

* לאחר גילגול מהיר בווקפדיה-

משמעות השם יהונתן היא "יהו-נתן", כלומר ה' נתן, כדרכם של שמות מקראיים רבים המשלבים בתוכם את שם ה'. ייתכן ששמו מוסב על הולדתו, וייתכן שהוא קרוי על מאורע אישי או היסטורי.

שמו של יהונתן משתנה לאורך הסיפור מיונתן ליהונתן. כאשר הקו התוחם שממנו הוא מתחיל להקרא יהונתן הוא בפרק י"ח פסוק א'"וַיְהִי כְּכַלֹּתוֹ לְדַבֵּר אֶל שָׁאוּל, וְנֶפֶשׁ יְהוֹנָתָן נִקְשְׁרָה בְּנֶפֶשׁ דָּוִד, וַיֶּאֱהָבֵהוּ יְהוֹנָתָן כְּנַפְשׁוֹ", דבר שהרד"ק עומד עליו במקום. כמעט כל הפעמים שבהן מופיע השם 'יהונתן' עם האות ה' הן לאחר פגישתו עם דוד. הוספת האות ה' לשמם של אנשים היא מאורע החוזר על עצמו במספר מקומות בתנ"ך, כמו בשינוי שמותיהם של אברהם (אברם) ושרה (שרי), אך מה שמיוחד אצל יהונתן הוא ששמו משתנה וחוזר, שכן במקרים שמדובר על יהונתן בהקשר של ה' ורוחניות, או שה' עמו ועוזר לו נוספה האות ה', אך במקרים שלא, היא מושמטת.


ניסיתי..

לא לוקחת אחריות על כך

 

עתליה- לא הבנתי..יויו2

אמונה אמונה- גם לפני יח' א' מוזכר יונתן עם ה' פעמיים: ביד', ו'. יד', ח'. השאלה שלי היא למה?למה דווקא בפעמיים האלה?

נסיון להסביר--טליה

אולי, כלומר אני נותנת השערה כן זה לא שמעתי מאף אחד ולא קראתי

בשום מקום אז קח את זה בעירבון מצומצם מאד-

שכמו שיש שמות בתנ"ך שהם פעם עם סיומת ה' רגילה ופעם עם תוספת ו'

כמו ()עתליה-עתליהו שמופיע באותו הפרק פעם ככה פעם ככה.

כמו חזקיה-חזקיהו, ירמיה-ירמיהו ועוד הרבה כאלה עם סיומת ה' ולפעמים סיומת ו'

ככה גם יונתן-יהונתן אז יש את יוזבד-יהוזבד ואני לא זוכרת עוד..

כלומר נראה לי זה סוג של כתיב חסר\מלא.

 

אבל עכשיו אני חושבת שבעצם אין שום דבר מיותר בתורה, אז בטח יש למיקום של ההוספות האלא- הקשר הנושא שאמרו את זה  בקיצור התשובה שחשבתי עליה לא נכונה.

סליחה על הבילבולי שכל

 

אני לא חושבת שזה אותו הדבר.כתר הרימון

הסיומת עם הוי"ו פשוט הייתה נפוצה מאד באותה תקופה.

לכל אות יש משמעותרות כ1

לדוגמה: אליה ואליהו

אליה כתוב 5 פעמים בכל התנך וכל השאר אליהו

ואם תבדקי יעקוב כתוב גם כן 5 פעמים וכל השאר יעקב

 

מפרשים חכמינו שנטל יעקב ה -ו' של אליהו כערבון לכך שיבוא ויגאל בניו.

לגבי למה זה 5 פעמים עוד לא העמקתי בנושא אבל בטוחני שגם לכך משמעות.

שימי לב שיונתן מוזכר שלא בהקשר דודרות כ1

ויהונתן בהקשר של דוד.

בעצם יהונתן הוא בסיס למלוכת דוד יהונתן יש בו את תחילת שם ה'

ודוד הוא בעצם המלכות ולפי הקבלה ה' האחרונה בשם ה' היא המלכות

ולכן השלמת שניהם ביחד נותנת את התגלות ה'.

 

יונתן שלא בהקשר דוד.  (במלחמה וכו' כתוב יונתן)

ויהונתן בהקשר דוד. (בהקשרו כמו בברית או בסימן החיצים או כשהם מדברים או ששאול מדבר על דוד גם נכתב יהונתן)

 

 

אם כבר הזכרתסוג'וק
עבר עריכה על ידי סוג'וק בתאריך כ' תמוז תשע"ב 21:17

 

אז "נתן" = בגימ' כמו "המלכות" וכן כמו "צבאות" וכן כמו "אילת חן" שכולם ביטויים לשכינה ולמלכות.

החיבור לשם מתבטא אצל יהונתן, גם ואולי במיוחד כשבט בנימין שהוא בחינת המלכות ובחלקו השכינה 

(יוסף הוא היסוד והמלכות עוברת ליהודה דרך בנימין).

לכן אצל יהונתן גילוי מלכות בית דוד 

 

ויש עוד רמזים שם..

תודה רבה!החכמתם אותי..מי שיש לו עוד מה להוסיף מוזמיויו2

ן..

וממליץ על הספר "עוז מלך"- של הרב יגאל אריאל, עיונים בספר שמואל. מתוך סדרה של עיונים בחלק מספרי התנך, נותן מבט כולל על דמויות ומקרים בתנ"ך בשילוב הקדמות, מפות, תמונות, ועיונים בדברי חז"ל.

 

ואני לא מקבל אחוזים

תשובה מהאלשיךסוג'וק

אלשיך:

ויאמר יונתן - נראה שמסר נפשו, כי הוא היסב הצרה בהכותו את נציב פלשתים, ובטח בה' שיושיעהו שלא כדרך הטבע, ולכן לא התייעץ באביו. ויאמר יהונתן - לרוב בטחונו הוסיף לו כאן ה"א על שמו. (שמואל א יד א וו)

יש לי חבר שכתב מאמר על זה.עוזיהאחרונה

אנסה לחפש. הוא משווה וחוקר זאת לעומק ועושה על זה מיילכים רציניים.

 

[אני מוכרח לסייג ולומר שאני סבור שהוא טועה, ושאין משמעות לעניין. התופעה מצויה גם בשמות שבקושי מסופר עליהם משהו]

כל מעשיך - לשם שמיים!האדמו"ר מצנעא

 

לכולנו קורה לפעמים שאנחנו מקיימים מצוות שלא לשם שמיים באמת.

אנחנו באים למניין בנוסח שלנו כי הוא יותר מאוחר.

אנחנו מביאים לחבר שנייה לפני המבחן עט כדי שבפעם הבאה הוא יתן לנו.

וכו' וכו' וכו'...

כמה פעמים יצא לנו לקיים מצוה לשם שמיים באמת?

 

 

אנחנו קוראים בפרשה (מטות) דבר תמוה: "כאשר צוה ד' את משה, כן עשו בנות צלפחד" (לו, י). 

התמיהה היא מה עניין הפסוק הזה, והרי לאחר מכן כתוב במפורש: "ותהיינה... בנות צלפחד לבני דודיהן לנשים" (שם, יא). תזכורת קטנה משבוע שעבר: בנות צלפחד רצו שנחלת אביהן לא תעבור לשבט אחר מכיוון שאין לו בנים, ורק בנים יורשים. לכן משה אומר להן להתחתן עם בני דודיהן כדי שvנחלה תישאר באותו שבט. אם כן, הפסוק הזה לא מחדש שום דבר, הן התחתנו עם בנות דודיהן!

הספורנו עונה: התורה באה להדגיש לנו שבנות צלפחד התחתנו עם בני דודיהן לשם שמיים. הן לא התחתנו עם בני דודיהן משום שיש להם כסף או אפילו מידות טובות להבדיל, אלא גרידא מפני שכך צוה ד' את משה! הן עשו הכל ללא פניות ורק לשם שמיים.

 

הד"ת לע"נ סבי סעדיה בן רומיה הרי כפרת משכבו. שבת שלום ושנתבשר רק בשורות טובות! 

פרסום| נבואות אחרית הימים שהתגשמו כפי שהבטיח הקב"האנונימי (פותח)

ממליץ מאוד לקרוא בעיון

מאמר - 

נבואות אחרית הימים שהתגשמו כפי שהבטיח הקב"ה - חלק א'

 

http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=10808971

 

אנחנו לקראת הגאולה, חשוב להתחזק בעניין הזה.

 

ניתן גם לראות את שאר הקישורים בפורום פה:

 

יום טוב

מרומם ונפלא מאד. יישר כח!נפש חיהאחרונה
מוכר שתי סוגי מכשירי פלאפוןASEP_1

נוקיה E5, יפייפה בצבע לבן מקלדת מלאה, מצלמה 5 מגה פיקסל, מתאים לאוהבי כתיבת הודעות
ואנשים רציניים, כמו חדש היה בשימוש אולי פעם פעמיים.

מחיר- 550 ש"ח, גמיש.

נוקיה E72, גם מכשיר מעולה, מקלדת מלאה, לאנשים רציניים,
שמור לגמרי, היה בשימוש חודשיים.

מחיר- 650 ש"ח,


שניהם הוחלפו באייפון, ולכן אני מוכר.
באיזור חיפה וחוף הכרמל.איש קשר ומספר-
 

אודי- 0548318188

"יואאאו! איך נפלתי כ"כ חזק?!מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 

איך חטאתי בכזה חטא גדול?!
אין לי בכלל קטע לחזור בתשובה, כי גם ככה ה' לא ירצה לקבל אותי אחרי מה שעשיתי!"
--


במפקד של בני לוי בפ"ש [פנחס], מוזכרת גם משפחת הקורחי.

אבל, היי! לא קראנו לפני כמה שבתות על זה שקורח וכל עדתו נבלעו באדמה?!
אם ככה, איך הבנים של קורח נשארו בחיים?!..

 

הופה, תשמעו איזה תירוץ מדהים רש"י עונה על השאלה הזו >>
בני קורח באמת היו אלו שהתחילו עם המחלוקת של קורח ועדתו.
אבל אחרי שהמחלוקת פרצה, הם חשבו שוואלה, זה לא מתאים כל הריב הזה,
והיו להם הרהורי תשובה.
בגלל שהתשובה שהם עשו היתה רק בלב, והם לא עשו עם זה שום מעשה חיצוני - 
הם באמת נבלעו בתוך האדמה, כי שאר בנ"י לא ידעו שהם התחרטו על מה שעשו,
אבל אח"כ ה' הפריד אותם משאר עדת קורח, וסידר להם מקום גבוה בגיהנום, והם ישבו שם, וככה הם ניצלו ולא מתו.

 

בעצם אנחנו לומדים מכאן את אחד היסודות הכי חשובים שיש >>
בני קורח, שחטאו בחטא שיא הקשה, יכלו להינצל מעונש מוות (!) בזכות הרהור תשובה קטן שהיה להם בלב!
ולכן, אנחנו יכולים ללמוד שלא משנה מה עשינו, ובאיזה חטא חטאנו -
אם אנחנו באמת נצטער על זה, ובאמת נרצה לחזור לאבאל'ה שבשמים - אבא יקבל אותנו בזרועות פתוחות!

 

אז גם אם אנחנו מרגישים עכשיו בשיא הירידה, ושוואלה, ה' כבר לא ירצה לקבל את התשובה שלנו -
אנחנו צריכים תמיד תמיד לזכור שכל זה סתם בלבולים שהיצר הרע מנסה להכניס לנו למוח.
כי אם אפילו הרהור תשובה קטנטן יכול להציל מעונש מוות,
אז תחשבו איזה כוח ענק יש לתשובה שלמה!!

[הרבי מליובאוויטש]

 

אחח.. שנזכה בעז"ה לחזור באמת בתשובה שלמה ולהתקרב לאבאל'ה שבשמים מחדש (:
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!! 

עד איפה נגיע??רות כ1

להכניס את הערבים לצבא??

הווי אומר שהם הולכים להישאר כאן?

האם לזאת ייחלנו?   האם אלו ציפיותינו??

חס וחלילה באנו לכאן ע''מ להקים מדינה יהודית ע''מ

להשיב את עם ישראל היקר את אחינו האהובים לארצינו שלנו

לארץ אבותינו....

השועלים האלו לא מספיק שחיים הם בתוכינו-- גם להכניס אותם למערכת הצבאית

המערכת המגנה על העם???

מה עוד נותר ...

 

כעת ועוד מזמן אפשר לומר בפה מללאא

ה' יתברךך " אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים"

 

 

חברה! מה עושים בנידון????

 

ומה עושים עם זה שפרס עדיין נשיא ישראל?גפן36

רק להתפלל.

אינלי שמץ של מושג מה עוד אפשר לעשות...

חבל שאנשים לא שמים לב למה שעלול לצאת ממעשיהם.

עם מגיסים את החרדיםarielish

אין שום סיבה לא לגייס את הערבים לשירות אזרחי או למשהו דומה וצריך לגרש רק את הערבים שלא מכירים בשלטון ישראל בארץ הקודש 

אז למה עד היום לא גייסו אותם?גפן36אחרונה

שואלת באמת, מה הסיבה? אם פג תוקפה אז אין סיבה שלא חוץ מזה שזה נותן להם לגיטימציה לגור פה ולא כגרי תושב... אבל זה גם עם הדרוזים..

מטרה חיובית בהשקטה של בין המיצריםסוג'וק

 

"כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה" - "יזכה ויראה" לא נאמר, אלא "זוכה ורואה" - בלשון הווה!

איך?

תכלית האבלות היא להזדכך ("זוכה") ולזכות ולראות כבר מידית בשמחה הפנימית הגנוזה ולהביא לגילויה בחזרת השכינה לציון. מתוך הימים האלו הגונזים בתוכם את הטובה, כמו גרעין שנרקב ומבשר שמחה לעת צמיחה.


התכנסות איננה דווקא דיכאון. יש התכנסות של התעצמות. של גילוי שמחה פנימית שאיננה תלויה בגורמים חיצוניים. מבפנים החוצה.

 

ל"ממעטים בשמחה" יש 2 היבטים:

ממעטים בשמחה חיצונית ותלוית חוץ, וממעטים את האבלות ע"י גילוי שמחה פנימית שורשית ואהבת חינם שאינם תלויים בדבר.

 

יש מימד חיובי בשקט. מימד של שלווה שאינה תלוית חוץ.

אפשר לנצל את האנרגיה הזו להתבודדות\מדיטציה - זה טוב!

אני מאמין שרבנים מתירים גם מנגינות הרפיה.

 

משם מגיעים לגילוי שכינה וכך יהיה גם בבית המקדש. הא-לוהות מתגלה בדממה!

 

איפה זה בתורה?

 

המצוה הראשונה של הרמ"א בשו"ע - "שויתי ה' לנגדי תמיד"

 

מה זו השתוות?

 

"שויתי ודוממתי נפשי כגמול עלי אמו כגמול עלי נפשי"

 

הדממת הנפש, הרפיה, רגיעה וגילוי שמחה נשמתית פנימית שאיננה תלויה בדבר

יפה! שכוייח=]ג'נדס
תודה רבהגפן36אחרונה
כל מי שמעונינת בכנס "בניין שלם" לצעירות..אנונימי (פותח)

 

 

 

 

זה ממש ממש שווה את זה.... מי שרוצה יכולה להתקשר אליי..(י"א/י"ב... ושירות לאומי.+).הרשמה דרכי......

זה ממש כדאי.. ומומלץ בחום...

כדאי להרשם מהר כדי שלא יתפסו המקומות!!! תודה... 0523431250

 

פרטים כאן: 20120708143919.pdf

 

 

 

צניעות- מה ההבדל??אנונימי (פותח)

למה בנים יכולים ללכת עם חולצה קצרה- ובנות לא??

מדוע אין שיויון בהלכה??

 

(אני באמת שואלת כדי לקבל ידע, ולא כאיזה התרסה)

אני אוסיף עוד...הרש

ואולי זה מחזק -

 

למה בנים נבראו בנים ובנות בנות?

למה צריך שני מינים שונים?

הרש- יש כאן שאלה אמיתיתאנונימי (פותח)

אני באמת רוצה לדעת למה לבנים מותר ולבנות אסור.

גם השאלה שלי היא אמיתית.הרש

למה הקב"ה ברא שני מינים?

 

כנראה שיש צורך ב2!

 

למה? מה הבבדל בניהם?

 

כשתענה על זה - יפתר הכל.

 

זה שני מינים שונים בתכלית, אין כמעט קשר בניהם! איש בנוי בצורה אחרת לגמרי מאישה - גופנית ועוד יותר מזה רוחנית-נפשית.

 

כתוצאה מההבל הזה יש דברים שמיועדים לנשים ויש דברים שמיועדים לגברים.

מכמה סיבות*שלי*

 "כל כבוד בת מלך פנימה" -בחורה שמתלבשת בצורה צנוע ככה היא מכבדת את עצמה וככה יכבדו אותה .

 

 

ישנם מקורות

 

"הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה טּוֹב; וּמָה ה' דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹהֶיךָ". (מיכה ו'- ח')

 

 "בָּא-זָדוֹן וַיָּבֹא קָלוֹן; וְאֶת צְנוּעִים חָכְמָה (משלי י"א -ב)

 

גם חז"ל מזכירים את זה   אנשים שמקיימים מצוות חייבים בהסתר וענווה, שכן שאסור לאדם להכשיל את חבירו בדבר עבירה וליבא לידו מכשול‏ לכן הליבוש צנוע.

 

 

כמובן שיש עוד מקורות,

 

אני מקווה שקצת הסברתי פחות או יותר

זה לא עונה על השאלהאנונימי (פותח)

לפי זה גם בנים צריך להיות צנועים -ולא ללכת עם קצר.

ואכן יש בניםראו כי טוב

שהולכים דווקא עם חולצות ארוכות ולא עם קצרות.

אולי לא מהסיבה שזה לא צנוע אלא בגלל ההרגשה שזה יותר מכובד.

(פחות סביר לראות מלך עם חולצה קצרה, לא?) חיוך גדול

(חוץ מפוטין)אנונימי (פותח)
ובכל זאתארלט

ברור שהצניעות היא בראש ובראשונה בפני עצמי ובפני אלוקים, אך עדיין בנות חייבות ביותר צניעות

צודק !אנונימי (פותח)

אחד מהראשי הישיבה שלי היה תמיד לובש חולצה ארוכה. וגם  כשהלכנו כל הישיבה לבריכה הוא נכנס למים עם חולצה ארוכה. 

יום אחד כשאלנו אותו בפרום מצומצם של בחורים, מה הסיבה לזה . הוא הסביר לנו שבצעירותו הוא היה לומד בישיבה בחו"ל.  ושם היה לו חדר כושר והוא התאמן במשך 7 שנים. ונהייה לו שרירים ענקיים (אגב עד היום הוא מתאמן כדי לשמור על כושר וכדי לא להתפרק ).  ולדעתו זה לא מן הראוי לא מכובד  שהבחורים יראו את השרירים הגדולים של הראש הישיבה 

באמת בנים צריכים ללכת צנוע גם.. צודקת..2 גדות לירדן
תיקון קטנטן: "כל כבודה בת מלך פנימה"... האדמו"ר מצנעא

אחרי הד' יש ה', ומה שהרבה לא יודעים זה שהב' בשורוק.

תשובה ממש ממש בקטנה...עוד חוזר הניגון

בס"ד

 

כמו שהרש אמר, בנים ובנות שונים זה מזה הן פיזית והן נפשית-רוחנית.

 

בגדול:

1.גוף האישה מושך יותר מגוף הגבר.

2. לבנים יש יותר את יצר המשיכה הזה מלבנות.

צניעותאנונימי (פותח)

יש שיחה של הרב יחיאל יעקובזון בנושא צניעות, מאלף ומעניין,

ובקשר לתשובה השטחית והבלתי מבריקה שמעלי,

כמו שאומר הרב, אם יש לגברים בעיה של קושי בנסיון שייסגרו הם בעצמם בתוך הבית, למה אשה צריכה להגביל את עצמה בגלל בעיות התנהגותיות של גברים?

השאר מוסבר בשיחה הנ"ל.

 

http://www.kolhalashon.com/New/Media/ShowJwPlayer.aspx?RavID=0032&RavName=יעקובזון הרב יחיאל&Title=חינוך לצניעות, א סיון, תשסט&Path=Hebrew|HWomen|HinuchYeladimShlomBayit|HinuchYeladim|R0032&Lang=Hebrew&ShiurNum=16&Order=149982&NewOrder=New2Old&Source=0032-20090524-191542-חינוך_לצניעות.wmv

אין לי כרגע כוח לענות תשובה מלאה ואמיתית-דינה ל.

[אולי בהמשך]

 

אבל בינתיים אני ממליצה לך ללמוד את החוברת "והצנע לכת" (ככה אני חושבת שקוראים לה) שהוציאו מרכז הרב כחלק מהסדרה "בשביל הנשמה".

זה על מהות הצניעות, ונוגע גם בשאלתך.

 

 

 

תמליצו על ספרים ומאמרים או שיעוריםארלט

טובים על צניעות

השאלה צריכה להיות הפוכה:אנונימי (פותח)

למה בנים צריכים ללכת בלבוש מכבד ומכובד אבל בנות מרשות לעצמם להסתובב כמו בחוף הים או בחצי עירום?

גם בנים לא הולכים מי יודע מה צנועארלט

ברחובותנו, אך זה לא מציק כמו בנות שמסתובבות כך.. מלבד זאת, לבנות יש יצר הרע  להיראות, כמו שאצל בנים יצר הרע החזק יותר הוא הכבוד

מצטרפת לשאלה.רוש לילה.

ואף אחד מכם עוד לא ענה עליה. צביפ, יוטיוב חסום אצלי, אתה יכול להסביר במקום הסרטון?

חוץ ממה שאמרו פהרער

שאישה בנויה אחרת מגבר-בכל זאת

יש עוד משו:

היצר-ז''א הנטיה, הרצון של האישה הוא "להיראות"[להתלבש הכי יפה כדי שיסתכלו עליה וזה...]

ולעומת זאת, היצר של הגבר הוא להפך- לראות...

ולכן לכל אחד יש ת'תיקון שלו ליצר הטבוע בו ---הגבר צריך לעבוד על שמירת עיניים והאישה יותר צכה לעבוד על צניעות

 

מקווה שעזרתי=]

אנסה לענות ..עץ על מים
אשה היא משהו פנימי וטהור, הגוף שלה הוא משו עם עומק היא מביאה ילדים לעולם, אם היא מחצינה את גופה זה מאבד מהפנימיות שלה מהטוהר שלה.
זה על קצה המזלג..
ההלכה פשוט הוגנת..גפן36
עבר עריכה על ידי גפן36 בתאריך ט"ו תמוז תשע"ב 15:58

המטרה היא להגיע לשלמות כל אחד.

זה כמו לשאול - מדוע אין שיוויון בהכנת מלפפון וחציל? (לא בכוונה ללעוג לשאלתך, פשוט לא עלה לי דימוי אחר)

לכאורה באמת אין שיוויון-

גם החציל וגם המלפפון שניהם ירקות, אבל מלפפון אסור לבשל/ לטגן (בכולופן לא מומלץ)

וחציל- חייבים...

הבנים והבנות מאד שונים זה מזה, במהותם,

ולכן גם דרכי הגעתם לשלמות שונות.

הבנים צריכים להקפיד פחות על הצנעת גופם, ולקיים יותר מצוות מבנות,

והבנות צריכות להצניע יותר, אבל פטורות ממצוות שהזמן גרמן...

זה ממש על קצה המזלג, ושוב התחלתי להסתבך עם המילים,

אז אשמח להרחיב רק תמקדי אותי על מה...

וכמובן- הכל לענ"ד...

כןאנונימי (פותח)
כןdrorit
ולמה בנים צריכים ללבוש לפחות שלוש שכבות?קטנציק

ולבנות מספיק אחת? ולמה בנים חייבים מכנסים ארכים (לפחות בתפילה) ולבנות מספיק עד הברך (למרות שעדיף מאוד ארוכות) ובנים צריכים לקום (כן, גם בחופש...) כל יום לשחרית ולהפסיק הכל באמצע היום וללכת למנחה וגם כשעייפים בסוף היום ללכת לערבית? ולמה בנים חייבים בכל מצוות שהזמן גרמן? לא חסרות שאלות.. לפי דעתי השאלה על שוויון תלויה בהגדרה של של שוויון:
שוויון=אותו דבר לששני המינים, או שוויון= דברים שונים אך שווים בערכם.
לענ"ד התשובה היא הפירוש השני, ועפ"י ההלכה זה כך. (שוב, לענ"ד) (בתור בן)

צניעותאנונימי (פותח)

ולמה בנים צריכים ללבוש לפחות שלוש שכבות? י קטנציקי

רוב הבנות שאני מכירה הולכות עם 3 שכבות ויותר לא רק הבנים

וגם בנות צריכות לקום להתפלל בחופש..

וחלקן קמות  (לפחות אני)...

 

נ.ב

את רוב הדברים בצניעות אני מבינה רק את העניין של אורך החולצה אני לא מבינה

למה הבנות לא יכולות ללכת עם חולצה קצרה ובנים כן?

למה בקיאקים (לדוגמא..) הבנים בלי חולצה והבנות עם כמה שכבות ....?

תכלס.. אין תשובה לזה.. זה מה שהחליטו למעלה..אנונימי (פותח)

ואנחנו פה למטה

ברור, אבל אנחנו מנסים להבין למה...הרש
אם כבר -אין תשובה שאנחנו יכולים להבין...גפן36

(כי זה מה שהחליטו למעלה וכו'..)

אכן, בכל כך הרבה מקרים זה באמת ככה- שאין תשובה להבנתנו,

אבל מצד שני- אנחנו צריכים לפחות לנסות להבין..

אחרת על כל דבר נאמר (ודי בצדק ) שמפני קטנותנו אין לנו לֵמה ללמוד כי ממילא..

וחובה עלינו ללמוד ולנסות להבין ע"מ שנוכל לעבוד את ה'

גם ממקום האדם שלנו כמה שיותר בשלמות.. (ומה לעשות, לאדם חשובה ההבנה, ולו החלקית,

של מעשיו על מנת לעשות אותם בלב שלם..)

אי לכך ובהתאם לזאת=)

אנחנו מנסים לנסות להבין מה ולמה ומדוע ואיך...

 

 

צום מועיל..

מילא אם היה מדובר במצווה דאורייתא,אני77

אבל צניעות בלבוש-זה הלכות שחכמים קבעו לנו, וכל הלכה שנפסקת, שאינה בדאורייתא, או הלכה למשה מסיני, מקורה הוא בהיגיון ובסברא האנושית, טיפשי לומר שאי אפשר להבין את זה בהיגיון שלנו.

תודהגפן36

לא דייקתי, מצטערת.

בנים נמשכים הרבה יותר לבנות..מאשר בנות שנמשכות לבנסאלח שבתי

ים.. ככה זה בטבע..!

לא נכוןקוד אבל פתוח

לשני המינים יש משיכה מאוד חזקה

רק שאצל גברים זה יופי

ואצל נשים זה כריזמה וכו'

(שמעתי שכתוב בגמרא שבנות נמשכות יותר אבל מתביישות אבל אני לא בטוח)

הכול טוב ויפהמוטיז

מבחינת מראה חיצוני הגבר ממהר יותר להתרשם ולהימשך, אין שוויון בזה ולכן אין שוויון בצורת הלבוש,

 

פשוט מאודarielish

כאשר אישה הולכת לאצנוע היא מכשילה את הגברים ויש איסור בהלכה שגברים יראו נשים לא צנועות לעומת זאת אין איסור כזה של נשים לגברים וכאשר אישה הולכת עם שרוול ארוך זה מונע כל מיני יצרים מהגברים וזו זכות מאוד גדולה

 

לא מדוייק.הרשאחרונה

יש דיני צניעות גם לגברים.

גיוס חרדיםאנונימי (פותח)

ב"ה

גיוס החרדים

החרדים נקראים להתגייס
אין מנוס מהצו
אבל יש שתי אפשרויות: שהם יבחרו לשמור שמטה כדת וכדין ואז יתגייסו לצבא ה' או שיבחרו להמשיך לשמור פרוזבול ואז יתגייסו לצה"ל וליתר עולם העסקים המלוכלכים

במקביל, לוחצים על החרדים לצאת לעבודה. הם יכולים להשתעבד לעולם העסקים ממושחת והמלוכלך או הם יכולים להקים שותפויות שיספקו אוכל בריא וטהור ומוצרים בעלי ערך חברתי

הבחירה חופשית לחלוטין - והיא כולה שלכם

https://vimeo.com/45373999

דורין אלן בל-דותן, צפת
 

הו, הדמגוגיה....הרש

שמיטה מול פרוזבול...הרבה יותר שנון לכתוב 'היתר מכירה'.

 

דמגוגיה זולה של אנשים שלא רואים מה קורה להם מול העיינים ולא מעניין אותם מה ה' אומר להם.

 

אז גם לי יש קצת דמגוגיה.

 

 

ה' מצווה לכבוש את הארץ ולהציל את עמ"י.

אי אפשר לעשות את זה בלי צבא.

מ.ש.ל.

 

ה' מצווה לא לגזול.

מי שלא משלם מס גוזל (שו"ע).

מ.ש.ל.

 

ה' מצווה לא לדבר לשון הרע.

מי שתולה פשקווילים בראש חוצות...

מ.ש.ל.

 

ה' מצווה שנחיה בא"י.

יש מצב שאי אפשר לעשות את זה אלא ע"י היתר מכירה.

מ.ש.ל.

 

ה' מצווה 'לא תחנם'.

אם קונים מגויים....

מ.ש.ל.

 

 

יש עוד הרבה...

אנשיםגפן36

הדמגוגיות הנ"ל הם לא מה שעומד להוסיף שלום בעמ"י, לענ"ד.

אז בואו לכבוד שלושת השבועות נשתדל לזנוח אותם טוב?

די לקשקשת חסרת האחריותמוטיז

צבא:, החרדים לא כופרים בצורך בצבא, ואני מדבר משום פיקוח נפש, (בנוגע למצוות כיבוש א"י, יש מה להתווכח, למרות שהעמדה שלי היא קרובה לתד"ל יותר מלחרדי, אבל הנושא לא פשוט,

החרדים טוענים במידה רבה של צדק שהם האחראים על חלק שהוא אינו פחות חשוב לעם, מסורת לימוד התלמוד...

 

מיסים? חרדים לא משלמים מיסים? הטענה היא שהם לא משולבים במעגל העבודה וממילא אין להם את ההזדמנות לשלם, ולכן תורמים פחות לכלכלה, אין טענה על גזל,

אצל הנוער החילוני לא לגנוב כשאפשר זה להיות פראייר.

 

ההכללה שלך בנוגע לפשקווילים מגוחכת לחלוטין, מדובר במיעוט זעום, למעשה החלק הזה לא ראוי להתייחסות,

 

הגיע הזמן שהטפשים ישתקו כשמדובר בנושאים שאין להם שיג ושיח בהם,

מסכים עם כל מילהיוסלה קמצן (קדוש?)
לא אתה ולא החרדים שווים את ההשקעה להגיב...הרשאחרונה
כנס המקדש!בית ה' נלך

 

המדרשה לידע המקדש שמחה להזמינכם לכנס המקדש החמישי לנוער (וצעירים, אם אתם מתעקשים).

http://www.temple.org.il/show_shgrir.asp?id=52986

 

ועכשיו תכל'ס:

ביום רביעי כ"ח תמוז יתקיים הכנס באולם ישיבת הכותל.

היום מתחיל בסיור מיוחד מהר הצופים, בית אורות אל העיר העתיקה. עלות 10 ש"ח, הרשמה מראש חובה!

בשעה 14:00 מתחיל הכנס עצמו באולם ישיבת הכותל, הכניסה חופשית!

 

מי ידבר? 

הרב ישראל אריאל, הרב ארל'ה הראל, הרב יהודה קרויזר והרב הלל מרצבך.

ומה עוד?

סדנת הכנת פרוכות, סיור במכון המקדש, סרטוני פעילים למען המקדש והצטרפות לסיבוב שערים.

 

מחכים לכולכם!

בברכת מהרה ייבנה המקדש.

דחוף!!!פלוני0

 

משהו שאל אותי ואני צריך להחזיר לו תשובה תוך חצי שעה-

למה בי"ז בתמוז צמים, ובאסונות אחרים שקרו לעם ישראל(שואה, גירוש ספרד, פוגרומים וכו'..)- לא צמים???

לשואה יש את י' בטבתיוסלה קמצן (קדוש?)

שנקבע כיום הקדיש הכללי

גירוש ספרד היה בט' באב!

אולי אפשר לומר שט' באב לוקח את כולםהרשאחרונה

מעין צום על כל אירועי הגלות.

 

בעצם כל צום הוא על משו אחר רציני שנחסר לנו, וט' באב הוא על גמר החסרון של ביהמ"ק ועל זה שאנחנו בגלות.

אין הבדל משמעותי בין גירוש ספרד לפוגרומים ברוסיה, זה אותה קטגוריה.

 

 

משו חשוב  - אנחנו לא מחוייבים לאף אחד, אנחנו נענה או לא נענה לפי מה שיהיה לנו נוח ונכון.

לא תמיד תשובה מיד היא נכון, ולא תמיד תשובה בכלל זה נכון.

(דוג' - אם חילוני שואל אותי למה אסור להתגלח בתער - אז לא הואלתי כלום בזה שאני עונה לו, הנקודה היא אחרת!)

לבין המיצרים - חידושי גאולהאינסוף

"המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות דוד ליושנה לממשלה הראשונה ובונה המקדש ומקבץ נדחי ישראל" (רמב"ם הלכות מלכים)

 

מהי מהות עניין המלך המשיח? האם זהו (רק) בן אדם?

 

רמח"ל , בספר קנאת ה' צבאות: "וצריך שתדע כי היחידה נמצאת באדה"ר, אך לא מפני היותה ראויה להמצא, כי אז לא היה הוא בסוד הכתר, אלא שם היתה עומדת, להתעטר בה לגמרי אם לא היה חוטא. וזהו תיקון המשיחות כראוי, המעלה עליות עד הבחינה שקודם השבירה... והיחידה הזאת היא הנקראת בכל מקום "מלך המשיח", כי היא ממש נשמת המשיח בבחינת משיחותו"

 

משיח היא ראשית כל תקופה, שמתבטאת כמובן גם אצל אנשים באותה תקופה.

המהות של "המלך המשיח" דהיינו ההופעה הנשמתית של הדור של משיח, זהו חידוש מציאותי בעולם, עד חזרה למצב של לפני החטא ("השבירה"), וממילא נוצר עולם מתוקן של אחרית הימים - "שמיים חדשים וארץ חדשה" ועד "בילע המוות לנצח" כדברי ישעיה הנביא.

במצב המתוקן מתגלה ה"יחידה" - הכתר, הנשמה השלמה שאין בה חסרון וממילא מזומנת לחיי העולם הבא לקראת סוף האלף הששי והכניסה לאלף השביעי - יום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים.