שרשור חדש
נתקעתם בלי תשובה? תשלפו שאלה -אח..

תכירו: ספיר, תלמידת תיכון חילוני, כיתה יב'.
המיוחד שבה, הבחורה חוזרת בתשובה...
כן. אחת בת 18, שתפסה את עצמה,
החליטה שבמקום מסיבות ולרקוד עם הבנים,
היא דווקא רוצה למלא ת'נשמה שלה. להתקרב לאבאל'ה.

אז איפה אנחנו?
כן. ספיר הזו. יצא לה לדבר בהפסקה עם עדן, בחורה מהשכבה שלה על שמירת מצוות וזה.
היא מוציאה מהלב את מה שהיא קלטה, והאמת? נראה שזה חודר בלב של עדן, פנימה.




---


"מה המילה האחרונה שאמרת?", נשמע קול מאחוריה.
"מצוות", היא מסתובבת לדעת מי המדבר.
הוופה. זה לא אחר מאשר המורה שלה לפיזיקה.
תכירו: אליישיב, בן 35, דתל"ש.
'אהה, מצוות. מוכר לי מתישהו ששמעתי ת'מילים האלה.
אי, היו זמנים', הוא אומר. כאילו נזכר במלחמת העולם השנייה.
"1939, המורה? רוצה לספר לנו משהו?", מחייכת עדן.
'האא עדן. בואי נשאיר ת'סיפור הזה לזמן אחר. אגב, שלי זו השלישית,
אבל לא משנה כרגע, רק שמעתי שספיר דברה על התורה שזה אמת וכו'.
אז שתדעי לך שיש סתירה בין התורה למדע בעניין סיבוב הגלגלים בשמיים,
ככה שאל תהי בטוחה שהתורה אמת וצריך לשמור מצוות'...

גלגלים?! בשמיים?! מסתובבים?!...
היא לא יודעת מה הקשר בין המילים, חוץ מזה ש -
אי! הראש שלה מתגלגל ומסתובב בשמיים...!

אוווף! תענה כבר! תענה!
דווקא עכשיו אתה...

---
תכירו:
פנימיאל, הקול הפנימי האמיתי של ספיר.
היא גלתה אותו לא מזמן. זה ההוא שעזר לה לחזור בתשובה,
וכל יום הם עושים שיחות נפש עמוקות עם הרבה מחשבות.

- אההה! ספיר, מה זו השעה הזו?!...
- אררר! פנימיאל, למה אתה מאחר דוקא בשעות החשובות?!
- מצטער, ישנתי טוב. את מודעת לזה שהפרעת לי באמצע שנת בוקר?..
- הא? לא קמת לתפילה?!
- התפללתי וחזרתי לנוח. צריך לאסוף כוחות לשחנ"שים שלנו בערבים...
- וואלה, צודק. אבל עזוב עכשיו, תקשיב מה המצב,
המורה שלי לפיזיקה פה שאל אותי משהו עם שמיים - גלגלים - סתירה לתורה,
אין לי מושג מה הוא רוצה. אווווף! אני באמצע לדבר עם עדן ודוקא הצלחתי
לחדור ללב שלה, אבל עכשיו בא המורה הזה ואין לי תשובה, ובכלל,
לא הבנתי ת'שאלה. זה יראה עכשיו כאילו התורה שקר. אוווווווף! פנימיאל...
- אהה, רגע, ספיר? לא דברנו על המושג 'שאלת כיס'...?
- לא. למה? זה קשור? פנימיאל, אני חייבת שתעזור לי!

- ספיר. הנה זה בא. 'שאלת כיס'. תזכרי ת'מושג הזה חזק.
בן אדם בנוי שבפנים יש לו קול אמיתי שצועק, שנותן להרגיש לפעמים שיש אלוקים,
שהתורה אמת. ששרשרת הדורות שאנחנו חלק ממנה, היא אמיתית.
במיוחד אצל 'דתי לשעבר', הקול הזה צועק. הוא יודע פנימית שהתורה אמת,
אבל --- אם הוא יודה בזה, הוא לא יוכל עוד לראות בערב 'השרדות' עם מה שהולך שם...
- פנימיאל?! השרדות?! ווואו, מאיפה א-ת-ה מכיר אותה?
- חח ספיר, עזבי. מהעבר, פעם. עוד יבוא יום ונשב לספר לך על העבר שלי, בהרחבה.
אבל בכל מקרה, אם הבן אדם יודה שהתורה אמת = זה יחייב אותו הרבה דברים.
להפסיק בתאוות, להתאפס על עצמו ולהתחיל לשלוט ברצונות שלנו.
ואת יודעת ספיר, זוכרת בטח את עצמך - שאנחנו לא רוצים להתחייב למצוות...
אז איפה אנחנו? האא, כן. אז המצפון של האיש צועק - 'יש משהו אמיתי בשמירת מצוות',
והוא כמובן, רוצה להשתיק ת'מצפון הזה. איך עושים את זה?!...
'שאלת כיס'. הוא זורק שאלה לאויר, שאלה שאין מצב שהנשאל יענה עליה תשובה,
במיוחד לא את. למה? כי את לא אמורה לדעת תוך שנה את כ-ל התשובות שהיהדות עונה.
את למדת ת'בסיס, ראית שזה אמת. זה אומר שאת יודעת הכל? לא. ובכל זאת מקיימת,
כמו שבן אדם לוקח אנטיביוטיקה למרות שלא בדק מה המרכיבים של האנביוטיקה,
כי פשוט הוא לא לומד רפואה. עוד יגיע הזמן שתדעי, כשתלמדי, אבל זה לוקח זמן.
קיצור - הוא זורק שאלה לאויר, את - או מישהו אחר שלא הספיק ללמוד ת'תשובה על השאלה הזו -
לא יודעים לענות, וממילא = המצפון שלו נקי, כי הנה, אפילו לדתיים אין תשובה...
זה המושג 'שאלת כיס'. שאלה שמכינים מראש, מוזרה ומסובכת - בשביל להשתיק ת'מצפון.
- וואו, פנימיאל, את חייבת להגיד שאתה תותח. אז בעצם אני לא אמורה לדעת ת'תשובה עכשיו,
וזה לא סותר שום דבר מזה שחזרתי בתשובה. אי אפשר ללמוד הכל ביום אחד...
- בדיוק. חמודה את ספיר, אמרו לך את זה פעם?...
- בואנה, תרגע. אני עוד שנייה מסמיקה פה. שב שם בתוכי בשקט, תנוח. יש לנו שחנ"ש בערב.
- אחלה. אז שיהיה לך יום מתוק מלא שמחה!
- חח גם לך! האאא, רגע. אבל מה אני עונה למורה? מה אני עונה לעדן? יענו, הבנתי שזה לא סותר
אצלי כלום ולמה המורה שאל ת'שאלה הזו דוקא, אבל מה לענות להם?...
- האא. פשוט מאוד. תגידי למורה ש -

\ \mathrm {Na^{+}_{(aq)}+Cl^{-}_{(aq)} \rightarrow NaCl_{(s)}}

תגידי לו שהנוסחה הזו סותרת את זה שהוא רואה סרטים ומחלל שבת.
- פנימאל? מה זה אמור להיות?...
- חח מה זה משנה? עקרונית, זו הנוחסה של - 'גובה בין יון נתרן ויון כלור לקבלת נתרן כלורי',
אבל עזבי. זה אפילו מורה בפיזיקה לא מכיר. זה רק לפרופסורים.
- ומה לעשות עם זה לעזאזל? מה זה יעזור?..
- ספיר, לא מכירה יהודים?! עונים בשאלה. זה הכלל.
- האא, חמוד אתה. הבנתי. יענו להגיד לו את זה, ולראות איך הוא פותח ת'עיניים בלי שהוא מבין,
קיצור - לענות לו ב - 'שאלת כיס', וממילא הוא יבין שלא כל מה שהוא 'יזרוק' לאויר, אני חייבת לענות
על זה וזה גם לא אומר שאם הוא אמר, הוא צודק. ואם הוא רוצה תשובה לשאלה שלו -
אני לא הכתובת. יש רבנים ואנשי אמונה שכבר למדו את הכל ויודעים תשובות, נשאל אותם.
- בדיוק ספיר. מתוקה את, כבר אמרתי?...
- די! פנימיאל. בסוף אני אהיה אדומה בגללך. יאאא, מזל שגליתי אותך בתוכי!

---

- ספיר? הכל בסדר? היא שומעת את עדן.
יש כזה משפט שאומר - 'שתיקה כהודאה', זה אומר שאין לך תשובה לשאלה של המורה?
אז אולי בעצם התורה לא...?
- עצרי! תקשיב המורה. אומרת ספיר בחיוך ענק.
- שומעים? אז ככה, יש נוסחה ש...


---

 

- וואי, ספיר. הפצצת היום. אני חייבת להגיד לך. הבנתי בדיוק מה שהסברת.
- חח תודה רבה עדן. בעזרת אבאל'ה בשמיים...
- רק שאלה לי אלייך, מהיום נקרא לך דוקטור ספיר?! כאילו מה, מאיפה הבאת ת'נוסחה הזו?!...
- עדן, תקשיבי, אני ממהרת. נדבר בעז"ה מחר בהפסקת צהרים?
- סגרנו. ממש בשמחה. אני רוצה שתעבירי לי שיחות בנושא.
- אחלה, רק, אל תשכחי לקרוא למורה לפיזיקה...
- חח ספיר, נראה לי שהוא עדיין מחפש ת'נוסחה שאמרת בגוגל, עשית לו בלבול בראש... (;

=====



אהלן חבר'ה.
כולנו מכירים את התוכן של המושג 'שאלת כיס'.
נזכור תמיד, שהיהדות - לא מפחדת משאלות. ממש לא.
מותר, כדאי ויש מצב אפילו 'חובה' לשאול שאלות בנושא האמונה.
א-ב-ל, לשים לב שאנחנו במקום הנכון. לא לחפש 'מרשם לעוגה',
ב - 'מוסך רכבים'. או במילים אחרות, יש מקומות שבהם נוכל למצוא את התשובות.
אבל האמת, מה שרציתי מאוד להדגיש בקטע הזה הוא ש -
'שאלת כיס' שעולה, כמו שהיה לספיר,
נדע לענות עליה חזק, בלי להתבלבל. גם אם לא תשובה על תוכן השאלה,
לזכור את המושג 'שאלת כיס', והוא עצמו - תשובה לשאלות כיס.
גם אם אנחנו לא יודעים הכל, זה בדיוק כמו שאחות בקופת חולים לא יודעת לנתח.
אז לאן הולכים? לרופא. יש רופאי הגוף, ויש רופאי הנפש.
"זכה - נעשית לו (התורה) סם חיים"...


 

עשו טובה ותקפיצו ת'שרשור.

רק ככה אני יודע שקוראים. מעלה אצלי חיוך מתוק.
תודה מ
תוקים! (:

 



מי שלא קרא, כדאי -
הרימל, אוווווווווווווווווווור, הרימל...
Get out - now
מה קורה מאמי?
קריאה מהנה! (:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאד מאד מחזק ומרגש...רוש לילה.אחרונה

יש לך חתיכת כישרון פצצה!!!

 

קראתי בערך חמש מכתביך ו.. התרשמתי מאד..

אנשים -תפקחו עין. אנשים לידכם מגיעים למצבים קשיםזית שמן ודבש

שבוע טוב.

ת'אמת לא כיף לי לדבר על זה אבל בכל זאת: האנשים שמסתובבים לידינו מגיעים למצבים קשים בחיים שלהם. והרבה פעמים איש לא מעודד אותם. כן, אני יודע שיש לימודים ומבחנים וכל מיני דברים אבל בזל זאת- למה אי אפשר לזרוק איזה מילה של חיזוק?

אתה צודק.אוהבת את אבא

בס"ד לק"י

 

אבל לפעמים האנשים שעוברים קשיים לא מראים את זה וקשה מאוד לראות את זה עליהם.

אך אם חברה טובה שלי עובר עליה משהו, אני שמה לב לזה. מאוד.

 

וחוץ מזה, לפעמים אני בעד שאנשים יתמודדו לבד, כמובן אם יש להם את היכולת.

זה מחשל ומחזק.

אז את שמה לב לחברותזית שמן ודבש

ומה עם שאר האנשים? הם כן שמים לב?

 

וגם לא דיברתי על האנשים שיש להם יכולת להתמודד. יש הרבה אנשים שלא מצליחים בהתמודדות ואין להם "גב".

אנחנו לרוב לא שמים לב אליהם.

 

כ"כ נכון.-יהודית-
אנחנו עושים השתדלות.יאיר ויזנראחרונה

אבל כמו שכבר אמרו, לא תמיד מצליחים לשים לב לזה שהם במצב קשה.

מתי בפעם האחרונה אמרת למישהו/מישהי שאתה במצב קשה? מתי בפעם האחרונה פגשת מישהו/מישהי ששיתפה?

בד"כ אנשים לא משתפים אחרים בקשיים שלהם. ולנו כחברים קשה לתמוך בהם.

באמת - אנחנו עושים השתדלות, תאמין לי. אחרי הכל הם חברים שלנו...

אבל אנחנו לא יכולים לעשות מעבר.

אוסקר

שתי הלכות חפץ חיים

 

הלכות רכילות, כלל ד', סעיף א'

איסור הרכילות הוא גם אם אינו מספר לו דבר חדש, אלא מסב את תשומת ליבו למעשה שעשו לו כבר והוא ידע, ומעורר מחדש את הענין. כגון שאומר לראובן "מה קורה בדינך", והשיב ראובן "פסקו כך וכך". ואומר לו "לא יפה שפסקו לך כך". אסור, כיון שעל ידי דיבורו נולד ענין חדש שגורם שנאה בלב ראובן על הפלוני שהיה איתו בדין.

 

הלכות רכילות, כלל ד', סעיף ב' ג'

אם ראובן גינה את שמעון בפני שניים, ועבר אחד מהם על איסור רכילות וסיפר לשמעון. אפילו ככה על השני להיזהר לא לספר לשמעון, וכל שכן אם רוצה להטעים את הסיפור יותר, ונקרא הולך רכיל אם מספר לו. ואפילו אם שמעון שואלו בסתם, לא בשביל לחזק את הסיפור, בכל זאת אסור לספר לו. כי כשמספר לו שוב מחזק יותר את השנאה לראובן, כיוון שמתקבל יותר כששומע משני אנשים ששמעו את זה. או שהמריבה תתעורר מחדש כיון שישמע את הסיפור שוב.
ואם עבר וסיפר רכילות על חבירו, אין לו תקנה עד שיפייס אותו ויבקש ממנו מחילה, וגם יעשה תשובה לה', כיון שעבר על "לא תלך רכיל בעמך".
 
כל טוב
תודה רבה!!!כל הזמן שמח

קראתי את זה עוד פעם גם כאן וגם בנוג"ה

החכמת! תודה.אוהבת את אבאאחרונה
מה יותר שווה - מתנה, או מה שאתה עובד עליו?מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!


[גרסה לביינישי"ם - פה]
 
אהלן, חבר'ה!
מנשמע?
באמצע ההכנות לשבת ארגון? 

יש פה כולה וורט שלוקח כולה 3 דקות קריאה לפרשת תולדות. 
לא כדאי לפספס.. שיהיה לכם מה לומר בסעודת חבריא ב' בשבת.. 
 
כולם מכירים את המדרש שאומר שכשרבקה עברה ליד בתי מדרש ובתי כנסת - יעקב בעט ממש ורצה לצאת,
אבל כשהיא עברה ליד בתי עבודה זרה - עשו רצה לצאת.
אבל חשבתם מתישהו למה יעקב רצה לצאת?
בואנ'ה, מה רע לו שם?!
יש מלאך שיושב ומלמד אותו תורה. מה הוא מתלונן? למה הוא רוצה לצאת לעולם השקרי הזה?!
 
אז זהו, שיעקב רצה לצאת כי הוא רצה אשכרה לעבוד, לעמול בתורה. 
הוא לא רצה שיתנו לו הכל על מגש של כסף, אלא הוא רצה שיהיו לו את הזכויות של לימוד התורה.
ובעולם הזה - לומדים את התורה, עומלים בתורה.
 
זוכרים ש'אח..' כתב על 'נהמא דכיסופא'?
אחד היסודות החשובים בעולם הזה.
זה אומר שאבאל'ה שבשמים ברא את העולם הזה בשביל להיטיב איתנו, עם בני האדם.
עכשיו, איך בעצם הוא מטיב איתנו?
הוא לא נותן לנו סתם מתנות בחינם, כי הוא יודע שוואלה, לאדם לא נעים כשעושים בשבילו הכל, והוא בכלל לא עושה כלום בעצמו.
זה כמו שכשאת נוסעת לדודה שלך לשלושה ימים, ואת רואה שהיא עושה ה-כ-ל לבד - מ'זה לא נעים לך.
היא שיא הרוצה להיטיב לך, לעזור לך. 
אבל מה?!
לא נעים לך שעושים הכל בשבילך. את גם רוצה לעשות משהו. את גם רוצה לעזור -
כי זה שיא הלא נעים כשעושים לנו טובות, בלי שאנחנו מחזירים.
ולכן - ביום השלישי את פשוט תקומי, ותעזרי. 

עוד דוגמא - זה קבצנים ברחוב.
נראלכם שזה נעים להם לשבת ולקבל כסף מאחרים?
ממש לא.
אבל למה?! תכל''ס זה יכול להיות שיא הכיף שאתה יושב וכולם מביאים לך כסף, בלי שתעשה כלום. לא?
אבל זה בדיוק ה'נהמא דכיסופא' = זה לחם בושה.
הקבצן ברחוב אולי מקבל כסף, אבל הוא מעדיף לעבוד בשביל הכסף הזה, ולא לקבל סתם טובות.
אגב, לכן גם המעלה הגבוהה ביותר של הצדקה זה למצוא לאדם עבודה - כי ככה הוא מרוויח את הכסף שלו, ומרגיש טוב עם עצמו, ולא מרגיש שהוא סתם חי על חשבון אחרים. 

בעצם ה' יכל לשלוח אותנו ישר לעולם הבא, בלי שנצטרך לעבוד פה בעולם. 
אבל מה? ככה שיא הנתבייש, כי זה בעצם מתנה שבכלל לא עבדנו בשבילה. לא עשינו כלום בשביל להגיע לעולם הבא ככה.
ובגלל זה - ה' נתן לנו את העולם הזה. פה אנחנו יכולים לעבוד כמה שאנחנו יכולים, ועל פי מה שנעשה בעולם הזה - נגיע לדרגה שלנו בעולם הבא.

ולכן - יעקב רצה להגיע כבר לעולם הזה. 
כי בעולם הזה הוא יוכל לעמול על התורה, וככה הוא לא יקבל מתנות 'סתם' -
אלא אשכרה יעמול בשביל זה.

מוזמנים להסתכל פה ולראות מה 'אח..' כתב על 'נהמא דכיסופא':
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t328155#4072639

שיהיה מלא ב"הצלחה בשבת ארגון, תנצלו כל רגע 
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י! 
 
.בעזרת ה'!!אחרונה
מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו???מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 
גרסה לביינישי"ם - פה
 
"ואברהם זקן בא בימים"

כל מי שאי פעם למד לפסיכומטרי [וגם מי שסתם יש לו ידע כללי..] יודע ש- 'בא בימים' = זקן.
אז בואנ'ה, למה התורה חוזרת על זה פעמיים?
ה' לא למד פסיכומטרי? 
 
אז זהו, שאפשר ללמוד מפה משהו פשוט אדיר.
תתרכזו, כי זה יכול להפוך כל סתם יום בחיים שלכם ליום מיוחד >>
 
האלשיך אומר ש..
'בא בימים' זה לא סתם זקן, אלא זה מלמד אותנו שאברהם אבינו אשכרה ניצל כל יום ויום שלו.
הוא לא סתם שכב במיטה ובהה כל החיים, אלא באמת כל יום שלו היה מלאה בתוכן, בעשייה.

תחשבו איזה כיף זה באמת להרגיש שכל יום בחיים הוא משמעותי. שפעלת ועשית כל החיים שלך.
אחח.. שנזכה!
 
* הרב מקוברין אומר ש..
זוכרים שכל יום בשחרית אנחנו אומרים 'תתן אמת ליעקב, חסד לאברהם..'?
אז בעצם המידה המרכזית של יעקב היא האמת, ושל אברהם היא החסד. אברהם אבינו עשה כל יום בחיים שלו חסד. 
אז מה הקשר ל'בא בימים'?!
הרב מקוברין אומר שלומדים מפה שיום שיהודי לא עושה בו חסד - לא נחשב כאילו הוא חי בו.
ז'תומרת שאולי אתה יכול ללמוד כל היום תורה, אבל אם אתה לא עושה ביום הזה שומדבר בשביל אחרים - היום הזה לא נחשב לך כיום שחיית בו.

וואו. תחשבו על כל הימים שפשוט ב-ז-ב-ז-ת-ם עד עכשיו, כי לא עשיתם בהם חסד.
לא חבל?
אז יאללה, אחים שלי - מעכשיו אין כזה דבר יום מבוזבז. אין כזה דבר יום בלי לעזור בו למישהו.
אחי, אז מה אם אתה עייף? אתה לא יכול למצוא את ה-5 דקות כדי ללכת לתת צדקה לקבצן שמנגן ליד הבית שלך?
אחותי, אז מה אם יש מבחן מחר? את לא יכולה להקדיש חצי שעה בשביל לעזור לאמא עם האחים הקטנים? 
 
ויודעים משהו?
חסד הוא כמו בומרנג - כשאתם עושים טובים למישהו, אתם לא יכולים לדעת לאן זה מתגלגל. 
יכול להיות שבעוד 20 שנה, אותו קבצן שנתת לו צדקה ברחוב, יהפוך לרופא גדול. ואחד מבני המשפחה שלך [ח"ו] יצטרך לעבור ניתוח מסוכן - והרופא-הקבצן יעשה את הניתוח בחינם, רק בזכות הצדקה שלך.
טוב, אולי זאת דוגמא קיצונית, אבל באמת שכל דבר - חוזר אלינו.
שווה, לא?
 
אז שבעז"ה נזכה לנצל כל רגע בחיינו, ונזכה לעשות חסד כל יום.
וכמובן - שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת, מלאה בשמחה וקדושה, לכל עמ"י!
א-מ-ן.
קפיץ קפוץ מתוק מדבשאחרונה
ספרים שמדברים ישירות על המידות מישהו מכיר?עדיאל
בבקשה:דני-יהונתן

אורחות צדיקים; מסילת ישרים לרמח"ל (יש שני כרכים פירוש של הרב שלמה אבינר); תיקון המידות לרב אביחיל; והלכת בדרכיו של הרב שלמה אבינר; אבן שלמה לגר"א מוילנא. שערי קדושה לרבי חיים ויטאל; תומר דבורה לרבי משה קורדברו.

הספר "בלבבי משכן אבנה"נחשונית
חן חן לכםעדיאלאחרונה
להתגבר על היצר - Get out - now >אח..
לא לא לא.
זה לא הודעה מהמורה שלכם לאנגלית.
חח מי יודע, אולי עוד כמה שנים זה מה שיהיה,
המורה תרצה להגיד לך לצאת מהכיתה, זה יהיה משהו כזה -
"פתח פייסבוק, מיד! באינבוקס, קבלת הודעה, מ-י-ד",
ואתה כזה:
Sorry teacher, שכחתי ת'קוד.
ואז כל הכיתה ביחד: "like, like, like"...
 
 
 
 
---

בואנה, מתן. תסתכל. איכס, פשוט לראות  ולהיגעל. מה הם רצים לחדר האוכל?!
תראה תראה, עוד שנייה הוא דופק לו ראסייה בראש. שירגעו. כולה אוכל...
אז מה אומר יוסי, מה קורה ככה? איך היה הדרך לפה?...
היה ממש סבבה, חוץ מ...
בואנה, ממש לא נורמליים. גמרו לנו ת'אוכל. אנשים פה מושפלים.
תראה ת'צלחת שם. כמה צ'יפס, 20 פרוסות, 2 שניצלים ומה עם אחרים?!...
עזוב אחי, בא נלך למסעדה פה, נשלם כמה עשרות.
עדיף מאשר לאכול עם אנשים בלי נימוסים. בהמות. ממש, מגעיל.

הבן אדם הזה דפוק. מה יש לו? מה הוא נכנס לי ככה לנתיב?!...
אם הייתי יכולה, בחיי שהייתי נכנסת בו עכשיו. מי נותן לכאלה אנשים רשיון?!
את מבינה עכשיו למה יש כל יום יש עשרים הרוגים בכבישים? בגלל האדיוטים האלה.
תאמיני לי, כאלה אנשים חובה להכניס לכלא. גועל נפש של אנשים...

אני כאן סובל וזה נוסע לו על מרצדס. שיעצרו, מה קרה. אני לא מפלצת ואפילו
גם אני בן אדם. חם לי רצח. אווווף! איזה אנשים. תעזרו לי, מה כבר בקשתי.
טרמפ. ארר! אין לאנשים האלה לב?! רואים אותי פה והם עוברים ככה לידי?!...
מסתבר שיש אנשים חסרי לב. אל יהי חלקי עמהם. לא רוצה מגעילים לידי.
אני פה כולי מים, ושום מכונית לא עוצרת?! בעעע. איזה אנשים...


---

כל אחד פה מזדהה עם לפחות איזשהו מקרה אחד,
ונגיד יש בנות - שמזדהות עם כל המקרים ביחד,
יענו, אם נרצה הן יוציאו ספר כזה של 'בואנה, א-נ-ש-י-ם'...

תגידו רגע, אבל את כל האמת.
מה קורה ש-א-נ-ח-נ-ו רצים לחדר האוכל?!
ש-א-נ-ח-נ-ו לוקחים מנה כפולה ולא חושבים על אחרים?!
ש-א-נ-ח-נ-ו עוקפים בפראות בלי לסמן כמו שצריך?!
ש-א-נ-ח-נ-ו לא עוצרים לטרמפיסים מלאי זיעה?!


אז? אז יתחילו כל התירוצים.
'סליחה, אם לא ארוץ לא ישאר לי אוכל, וחוץ מזה אני לא רצה, אני הולכת רגיל'...
'בואנה, אני משלם פה כסף על המקום - קרי, אני צריך לשבוע. שיכינו יותר אוכל'...
'שיסע באוטובוס. חוץ מזה הוא יכול לקנות רכב. אני לא חייבת לו כלום'...

אני רואה פה חיוכים ביישניים,
אהה? יש משהו... (;

אבל דוקא בואו נוציא מסקנה נחמדה.
= אדם, את עצמו - דן לכף זכות חופשי. הוא יעשה כל מיני דברים,
שאם אחרים היו עושים אותם הוא היה נגעל - אבל כשהוא עושה, אין בעיה...


עצרו רגע.
החידוש, מתחיל רק מפה.


copy - Paste.
הנה היסוד לחיים:
שאנחנו באים לעשות משהו מגעיל, משהו לא מוסרי, משהו לא טוב,
או בקיצור - שאנחנו באים לעבור עבירה,
>>> איך נתגבר?  נצא החוצה מגוף, נתבונן לרגע על עצמינו מבחוץ,
כמו שאנחנו מסתכלים על מישהו אחר -
נגעל מעצמינו, ומשם ההתגברות על העבירה, לא קשה.
 

אחי, תחשוב לרגע על עבירה שאתה עושה. קח ת'טיפ הזה, שמור עליו חזק.
שאתה בא לעשות ת'עבירה, "צא מעצמך", תראה כמה מגעיל להגיע למצב שאתה נמצא בו - ופשוט תגעל.
מעצמך, מהעבירה שאתה רוצה לעשות. או יותר נכון - מההוא שם (תזכור: 'יצאת מעעצמך',
בשביל שלא תדון את עצמך לכף זכות..) שרוצה לעשות ת'עבירה, שזה בעצם אתה...


אחותי, את בכלל. תרגעי עם הריצות שלך לחדר האוכל.
לא לא, אל דברי. ראיתי אותך, ובואנה, הצלחת שלך קצת -
בלשון המעטה - מלאה... (:
סתם. אבל גם אתן, בנות. בכל מצב בחיים, שאת באה לדבר על ההיא לשון הרע,

תזכרי כמה את נגעלת לראות אנשים שמרכלים, תגעלי. מעצמך.
שאת צוחקת עם הבנים בסניף - וואו, תדמייני בת כמוך דתייה עם חצאית - לא מתאים, נכון אחותי?
פשוט לא. יענו - מגעיל לראות דתייה ככה מתנהגת באי צניעות...

אז הנה, נקח את הגועל שלנו ממקרים אחרים שאנחנו רואים אחים,
ונשאב ממנו כוחות להתגבר על נסיונות בחיים. נגעל מהעבירה, וכך נתגבר לטוב.


בדיוק ככה גם בכביש, ככה גם בטרמפים.

בעצם ככה זה בכל החיים. לזכור -

Get out - now -

"עוף החוצה, מ-י-ד".
= צא מעצמך ותתבונן על עצמך כאילו אתה זה מישהו אחר.
משם, הדרך להגעל מעצמך =
הדרך להתגברות על העבירה - הרבה יותר קלה...


- like
Sweeter than honey...
יענו -
'מתוק מדבש'... (:


--
 

 

 

 

עשו טובה ותקפיצו ת'שרשור.

רק ככה אני יודע שקוראים. מעלה אצלי חיוך מתוק.
תודה מ
תוקים! (:

 

 

נ.ב.

למי שלא קרא -

מה קורה מאמי?

קריאה מהנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

יישר כחצ.מ.צ

שבוע טוב

יפה מאוד! תודה!נעמונת!!!אחרונה
יכול להיות שה' פשוט עזב אותי?..מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 
גרסה לביינישי"ם - כאן.
 
"ויקרא אברהם את המקום ההוא ה' יראה, אשר יאמר היום בהר ה' יֵרָאֶה".
ז'תומרת שאברהם קורא למקום ככה, כי שם ה' נראה אליו.
אבל בתכל'ס ה' נגלה אל אברהם בעוד מקומות, אז למה דווקא שם אברהם מדגיש כ"כ את ההתגלות של ה'?

זוכרים ששבוע שעבר, ולפני שלושה שבועות דיברנו על הנסיונות? 
אז גם השבוע אני רוצה לדבר על זה, כי זה באמת קשור לחיים היומיומיים שלנו.. 
אתם איתי? אז יאללה, בואו נכנס לעומק של הפסוקים 
 
מכירים את זה שדווקא כשהכי קשה לכם, אתם מרגישים כאילו האבא שבשמים פשוט לא נמצא שם?
אתם אשכרה מרגישים כאילו ה' עזב אתכם, הוא כאילו אומר לכם שזהו. עד כאן. תסתדרו עכשיו עם הקשיים שלכם לבד.
מן הסתם כולנו מכירים את זה.
ויודעים מי עוד מכיר את זה?
אברהם אבינו.
כן, כן. אותו אברהם אבינו הצדיק, גם כן הרגיש דווקא כשהכי היה לו קשה - כשהוא עמד לעקוד את הבן שלו - שה' פשוט מתרחק ממנו. שהוא עוזב אותו.
דוגרי אם אני הייתי אברהם אבינו, נראלי שפשוט הייתי אומרת חאלס. מספיק. אם ה' מתרחק ממני, למה שאשמע בקולו?
אבל ב"ה שאני לא אברהם אבינו, הא? כי אברהם אבינו לא מוותר. הוא אומר שלא משנה מה - הוא עושה את מה שהקב"ה ציווה.
 
זה בעצם העניין של הנסיון.
זה לא חכמה לעמוד בנסיון כשהכל טוב ויפה, ואתה שיא המרגיש את ה', החכמה האמיתית היא לעמוד בנסיון ולעשות את מה שה' ציווה גם כשמרגישים שאבא שבשמים פשוט נטש אותנו.
 
ומה קורה בסוף לאברהם?
דווקא אז, מתוך הנסיון, מתוך ההסתר פנים הזה - הקב"ה מתגלה אליו, ובעצם מראה לו שהוא אף פעם לא עזב אותו.
הוא מראה לו שהוא תמיד היה שם איתו, אבל לפעמים ה' הוא כמו דנידין, ז'תומרת שהוא רואה ואינו נראה.
 
מה אנחנו בעצם לומדים מפה?
שגם בשעה שאנחנו חושבים שוואלה, ה' פשוט לא נמצא איתנו, וחושבים שהוא עזב אותנו להתמודד לבד עם כל הקשיים -
אנחנו צריכים לדעת שכמו אבא שמסתכל על הבן שלו משחק בחצר דרך החלון - הילד חושב שהוא לבד, אבל האבא תמיד משגיח עליו, ככה אבאל'ה שבשמים תמיד תמיד שם, פשוט לפעמים הוא מסתתר.הוא רוצה לראות איך אנחנו נתמודד ככה, אם אנחנו באמת מאמינים בו.
 
וזה גם מה שאברהם אבינו הבין, כשהוא קרא למקום העקדה 'ה' יראה'.
הוא מבין שה' תמיד היה איתו, ה' תמיד רואה את האדם ומסתכל עליו, אבל רק אח"כ הוא נראה אלינו - רק אח"כ אנחנו רואים את זה שה' היה שם.
 
נהנתם? אז יאללה, קפיץ קפוץ 
 
שבעז"ה נזכה באמת לעמוד בכל הנסיונות, כמו אברהם אבינו.
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומברוכת לכל עמ"י 
ממש יפה!צ.מ.צ

לא ראיתי לפני שבתעצוב, אבל ממש יפה. 

מי שלא קראה שווה לקראו גם אחרי שבת.

שבוע טוב!חיוך

יישר כח!! יפה מאוד!נעמונת!!!אחרונה
שאלה הלכתית-אולי מישהו יודע ?-נאוה-

בס"ד

 

שמעתי לאחרונה שלפי ההלכה אסור להשאיר במקרר בלילה

ביצה, שום ובצל שהורידו לו את השורש.

 

שמעתם על זה?

מישהו יודע מה הרעיון שעומד מאחורי זה?

ולגבי ביצה- מדובר בביצה לא מבושלת או גם בביצה קשה, בלי קליפה, עם קליפה...

 

אשמח לקבל הסברים אם מישהו יודע.

 

תודה ושבת שלום!

מקווה שהדברים דלקמן יעזרו לךדני-יהונתן

אין בזה איסור גמור אלא הנהגה. יש מחמירים ויש מקלים בזה משום שחששות סגוליות לא נפסקו להלכה. עייני במקורות דלקמן מתוך הספר "דרכי נועם":

 

כג. שום, בצל וביצה קלופים שעבר עליהם הלילה

שו"ת מנחת יצחק, הרב יצחק יעקב וייס, חלק ב סימן סח אות יג.

ועיין חתם סופר (יורה דעה סימן קא) ושדי חמד (מערכת ט כלל ה), ובספר יביע אומר (חלק ראשון יורה דעה סימן ט אות ב), הביא מספר זבחי צדק (סימן קטז ס"ק סא), שעל הים של שלמה הנ"ל סומכין העולם שאינם נזהרים במה שכתוב (שם בנדה דף יז א) האוכל שום קלוף וכו' עיין שם, אולם הביא (שם להלן)מהגר"א ושאר גדולי אחרונים המחמירים בזה וכיוצא בזה.

שו"ת שבט הלוי, הרב שמואל הלוי וואזנר, חלק ג סימן קסט.

ובעיקר הדין נראה לעניות דעתי דיש לחקור לכאורה אם הסכנה של בצלים ושומים קלופים היא סכנה טבעית או סכנה סגולית של רוח רעה, ומרהיטת הש"ס יראה דהוא סכנה סגולית של רוח רעה דומיא דלן בבית הקברות דתני התם ודומיא דנותן מאכלים תחת המטה והדומה להם, ואם כן על פי מה שכתב תוספות (יומא עז ב דיבור המתחיל משום שיבתא) בעניין שיבתא דְמה שהעולם אין נזהרים בזה לפי שאין אותו רוח שורה באלו המלכויות כמו שאין נזהרין על הגילוי ועל הזוגות. כו' הרי דכתב כסברתנו כיון דלא שכיח בינינו לא חיישינן, ואף על פי שכתב עוד טעם, מכל מקום סגנון הלשון שכתב להסכים עם השואלים שצדדו דלא שכיח בינינו מורה יותר דהאי טעמא עיקר, כו' על כרחך אמינא דקים להו דרוח רעה זה לא שייך בזמנינו, על כן לא העתיקו אותו הפוסקים, ומה דנזהרים בו לכתחילה הוא כמו זוגות וכו', וכידוע דהגר"א החמיר גם בגילוי, על כל פנים אפשר להקל בכל קולא אפשריתוהיינו כשהם מבושלים אפויים או מטוגנים כבר, ואין חשש בזה, כיון דבלאו הכי איכא מקילים כהאי גוונא.

הליכות שלמה, הרב שלמה זלמן אוירבעך, הלכות תפילה פרק ב הערה 103.

ואמר רבינו עוד, דכל אלו הדברים[1] אין בהם איסור מדינא אלא משום זהירות, ולא אמרינן בעניינים סגוליים חמירא סכנתא (וכן צידד בשו"ת תורת חסד חלק אבן העזר סימן ה אות ה)[2].

 



[1]   הדברים אמורים לגבי מים מגולין, לבישת שני מלבושים, הליכה בין שתי נשים, אכילת שום ובצל מקולפים שעבר עליהם הלילה.

[2]   כתב הרב יהודה אריה הלוי דינרבספר 'הבית בכשרותו'(סימן ד עמוד פט) - אוכלים ששהו מתחת למיטה או בבית הכיסא - יש אומרים שאין רוח רעה בזמן הזה כלל (רש"ל ים של שלמה על מסכת חולין פרק כה סימן יב).

אני לא יודעת לגבי שום וביצה,שיראל.

אבל בבצל אני יודעת שאצלינו בבית זה ממש אסור,ואם משאירים את זה לילה ללא הקצוות שלו אנחנו זורקים אותו לפח..

זה משום רוח רעהno name102

ואסור ביצה בלי קליפה שלא בתוך מאכל. (לדוג' בתוך סלט ביצים..בעע)

לגבי הבצל והשום, אסור להשאיר במשך הלילה אם הוא בלי השורש, וזה גם משום רוח רעה.

אגב, גם אסור להשאיר מים, יין, חלב, דבש פתוחים לגמרי במשך הלילה.

תודה למי שהגיב ובמיוחד לדני-יהונתן-נאוה-אחרונה

בס"ד

 

תודה, זה עזר לי מאוד.

שבת שלום!

עזרה דחופה!!באג2000

המוח שלי מתנוון! אני חייבת ללמוד!

מישהו יכול להמליץ לי על ספרים טובים שאפשר ללמוד? [אבל לא תנך/לימוד יומי/חסידות] ומשהו שלא קשה להשיג, כי אין לי פה יותר מדי ספרים בהישג יד.

 

ו-מישהו מוכן להסביר איך לומדים ספר קודש? מה אני אמורה לעשות? פשוט לקרוא אותו? לסכם?לשכתב? ללמוד בע"פ? מבולבל

 

בס"דאוסקר

יקרה,

שמחתי לראות את השירשור הזה..זה נותן אור בנשמה לשמוע על עוד ועוד אנשים שרוצים להתקרב לאבא=]

 

איזה סגנון את אוהבת? ספרים רגילים באמונה שקוראים ומבינים או פירושים וכאלה..? 

 יש של הרב ארוש-בגן האמונה המבואר,חובת הלבבות,אורחות צדיקים,מסילת ישרים(מוכר),

פרקי אבות(יש לזה פירושים מדהימים).

 

לגבי איך לומדים...

השאלה בשביל מה את לומדת. אם זה סתם להעשיר את הידע- אז ללמוד בע"פ זה רעיון נחמד

(ממ..לכל התוהים..אני לא באמת מתכוונת לזה)

 

המטרה ללמוד דברים כגון אלו הם כדי להתקרב ולהידבק בהקב"ה כמה שאפשר.

מפה- את צריכה לחשוב...מה הכי יעזור לך מהאפשרויות שרשמת הכי להגיע למטרה הזאת.

מאמינה שתדעי...

 

שיהיה כל טוב!דוס

 

הייתי מציעאנונימי (פותח)

את הספר "שולחן שבת".

באיזה נושא את רוצה ספר?noga14אחרונה

ולומדים אותו בצורה פשוטה:יושבים,קוראים,מתעמקים ושוב קוראים ומפנימים.

-דחוף-באג2000

יש משפט/מאמר, אני לא יודעת מאיפה הוא, אבל הוא משהו כמו 'תתחברנה הידיים ותעלנהמעלה מעלה עד כיסא הכבוד', משהו כזה [הגיוני שסילפתי את זה קצת] ואני צריכה את הניסוח המדויק (ועדיף גם מקור) בדחיפות ממש, אם יש למישהו, זה יעזור ממש.
תודה.

מי אמר אותו?אדמו"ר,רב,סתם מישו.מי?ומתי בערך?noga14
מצאתי באג2000

תודה לכולם..

 

זה הולך ככה:

"אמר להם הקב"ה לישראל, בני אהובי, מה אני מבקש מכם, אלא שתהיו אוהבים זה את זה, ועוזרים זה לזה, ונותנים יד זה לזה- ויתחברו הידיים ליד אחת המגעת עד כיסא הכבוד"
(כנראה אמר את זה ר' ישראל מרוז'ין)

אכן,אמר את זה רבי ישראל מרוז'יןnoga14אחרונה
חנוכה --כן כן הזמן עובר מהר אפוש

בס"ד 

בנות שמיניסטיות ומעלה מוזמנות בכיף

שאלה מאתגרת בפרשת השבועמושיקו

ה' אמר לנח "צהר תעשה לתיבה", ורש"י מפרש שזה חלון/אבן טובה להאיר את התיבה.

 

ויש שתי שאלות על זה:

א) לכאורה כל הגלגלים של השמש והירח נעצרו בזמן המבול וגם היה כל הזמן גשם, אז מאיפה היה אמור להגיע אור חיצוני?

ב) איך חלון אחד או אבן טובה אחת יכולה להאיר את כל התיבה?  

ב) זה לא בהכרח חלון אחדבאג2000

או אבן טובה אחת. הוא יכל לשים גם 30.

זה כל מה שמטריד אותךדגיגת זהב

והעובדה שהשמש והירח עצרו זה מובן?

זה היה פלורוסנט.אנונימי (פותח)

תומס אדיסון כבר נולד בתיבה בידי נח בן למך הממציא האגדי.

ואיך ה' ברא את העולם אתה מבין?noga14

לא.לא הכל אתה יכול להבין.זו המציאות

אבל זה לא אמור לגרום לו לא לנסות להבין.באג2000
תשובה אחת לשתי הקושיותאלעד
ה' עצר את השמש בדיוק באמצע השמים, מעל אותו צוהר בודד
וכך היה מספיק אור
אבל אם היה גשם לא ראו כלוםעוד מישהו

ושתיים צהר זה אחד זה לא רבים התורה יודעת מה היא אומרת

שאלה שלי איך הי מכום לכל החיות בתיבה?

עוד שאלה החיות היו משוחררות ?

ונח היה צריך לאסוף אוכל לחיות?

הטענות שלך על התשובה שלי כעפרא דארעהאלעד

ולשאלותיך: היה מקום. עובדה שהן נכנסו (יש פרשנים הסוברים שזה אכן היה בגדר נס), ובקשר למיקום- אכן היו כלובים, לפחות לחלק מהחיות

למה? ואיפה כתוב מה שאמרת?עוד מישהואחרונה
מי עבר עשרה נסיונות? [פרשת לך-לך]מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 
[גרסה לביינישי"ם - פה]
 
כל אחד מאיתנו זוכר מגן רוחל'ה שאברהם אבינו עבר 10 נסיונות, נכון?
אבל מתישהו חשבתם לעצמכם מה הנסיונות האלו מלמדים אותנו?
כי כל דבר שכתוב בתורה בא כדי ללמד אותנו משהו, שומדבר לא נכתב סתם. ובמיוחד הסיפורים של האבות - "מעשה אבות סימן לבנים".
אז מה בעצם אנחנו יכולים ללמוד מעשרת הנסיונות של אברהם אבינו?!
 
האדמו"ר מסלונים כותב בספר 'נתיבות שלום' שלומדים מהנסיונות של אברהם אבינו שכל יהודי, בכל דור, עובר 10 נסיונות במהלך החיים שלו, והנסיונות האלה עוזרים לו להגיע לשלמות. זאת אומרת שהם מחשלים את האדם, ובעזרתם הוא יכול להגיע לדרגה הכי גבוהה שהוא מסוגל.
כל נסיון מתאים לרמה ולמצב של אותו יהודי. יכול להיות שהנסיון שלי זה לקום בבוקר לתפילה, למרות שהלכתי לישון אתמול ב-3:00 ואני שיא העייפה, והמיטה החמה אשכרה משחנ"שת איתי ואומרת לי להישאר,
והנסיון שלך הוא לא לצאת לטיול של הסניף, למרות שהוא הולך להיות 3 ימים, משהו מטורף, צחוקים ודאחקות, אבל אתה יודע שתדבר שם יותר מדי עם בנות.

בספר 'שערי תשובה' כתוב שאהבת ה' זה כשאתה שיא הרוצה לעשות משהו, אבל אתה עוצר שנייה, ואומר: 'אבאל'ה, אני לא אעשה את זה, כי זה לא רצונך'.
אהבת ה' הזו עוזרת לנו לעמוד בנסיונות בגבורה. תחשבו איזה נחת רוח זה עושה לה' כשאנחנו מתים לעשות עבירה, אבל אנחנו עוצרים את עצמנו, ואומרים שלא נעשה את זה כי זה לא רצון ה'..
אחח.. שנזכה.
 
אבל זה לא חכמה לעמוד בנסיון כשאתם ב'אורות', ואתם מרגישים שיא הקרובים לאבאל'ה שבשמים -
החכמה היא להצליח לעמוד בנסיון דווקא כשאתם מרגישים קצת רחוקים, כשלא הכל הולך הכי טוב בעולם
דווקא אז - ה' בוחן אותנו, הוא רוצה לראות אם אנחנו באמת מאמינים בו, או שכשטיפה קשה לנו - אנחנו עוזבים הכל.
 
מי שרוצה לקרוא עוד קצת על הנסיונות מוזמן להסתכל כאן.
אשמח ממש שתקפיצו את ההודעה, ותפיצו את הד"ת, כדי שבעז"ה עוד יהודים יוכלו להתחזק

שנזכה בעז"ה לעמוד בגבורה בכל הנסיונות שאבאל'ה שבשמים נותן לנו, ולאהוב אותו באמת.
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י! 
א-מ-ן!
יישר כח!צ.מ.צ

שבת שלום!

תודה רבה!!מתוק מדבשאחרונה

בסיעתא דשמייא!

 

שתהיה בעז"ה שבת של שלום לכל עמ"י!

פרשת לך לך על פי החסידותאנונימי (פותח)

"ויאמר ה' אל אברם: לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך" - הציווי האלוקי לכל אדם - שיעזוב את ארצו, את מולדתו ואת בית אביו, ויתחיל לנדוד בכיוון הארץ המובטחת. לכל אדם יש את ארצו ומולדתו ובית אביו שלו, כל אדם נולד עם הטבע שלו, עם התכונות שלו. תכונות הנפש של האדם נמשכות לו קודם כל בתורשה מאבותיו ואבות אבותיו. אנו יכולים לראות כבר בגיל ילדות אצל האדם שיש לו כיוונים מסוימים המיוחדים רק לו, ואלו הן תכונות קבועות בו.

הבסיס של כל בני האנושות הוא התכונה, הטבע, של הרצון לקבל הנאה ותענוג, זה מה שמשותף לכל בני האנושות, אבל מה שאנו מכנים בשם תכונות הנפש המיוחדות לכל אדם, הן למעשה הגבולות של הרצון לקבל של כל אדם. כי אחד נמשך לקבל הנאה ותענוג ממדע וממושכלות, וזה השטח העקרי השולט שלו, וממילא כל שאר הדברים נידחים על ידו, ולא נמצאים ברשותו. השני נמשך לקבל הנאה ותענוג מתאוות בהמיות, זוהי התכונה השולטת שלו, וממילא כל שאר התכונות נדחות על ידו.

הוה אומר שתכונות הנפש של האדם הן תוואי של הרצון לקבל שלו. הרצון לקבל הוא הטבע שמשותף לכל בני האנושות גם יחד, אבל התוואי, הגבולות, התכונות של מה שהאדם רוצה לקבל, אלו הן דברים שונים בין אדם לאדם, וזה מה שעושה את ההבדל בין אדם לאדם. לזה התכוונו חז"ל כשאמרו - כשם שאין פרצופיהן דומים זה לזה, כך אין דעותיהם דומות זו לזו.

אבל הקב"ה אומר לאדם: באם אתה רוצה להגיע לארץ המובטחת, אתה צריך ללכת ולהסתלק מארצך וממולדתך ומבית אביך, כלומר אתה צריך לעזוב את תכונות הנפש המבטאות את הרצון לקבל הנאה ותענוג שלך, את האהבה העצמית שלך, ואז תוכל להגיע אל הארץ המובטחת היא ארץ ישראל. א"י מרמזת על המצב הרוחני הנעלה ביותר שאליו יכול להגיע האדם, א"י מסמלת את המצב ההפוך מן הטבע שבו נולד האדם שהוא טבע של איגואיזם ושל אהבה עצמית. א"י היא רצון של נתינה, תשוקה להטיב עם הזולת, אהבה בלתי מסתיימת, בלתי נגמרת, של הזולת ושל הבורא. המדרגה הזאת של א"י, היא הפסגה שאליה יכול להגיע האדם, זוהי אהבת האדם ואהבת ה' המוחלטת שאינה ניתנת לערעור או לקלקול כל שהוא.  

לקריאת המשך המאמר- פרשת לך לך על פי החסידות

שווה קריאה. לא כדאי להפסיד ת'יסוד הבא...אח..

מהיום אני קובע: מתקלחים ר-ק אם מלוכלכים!!

כפי איך שאתם מבינים מהכותרת,
הקטע הבא הולך להיות בטוב טעם ו-ר-י-ח...
וואי אני קולט עוד שנייה את כל הבנות צועקת ובאות עם נבוט -
אתה תגיד לי להפסיק לחפוף עם Head & Shoulders ?! רוצה כאפה?...

אז זהו ש - לפני שאנחנו ממשיכים אני חייב להגיד משהו.
אני קמתי עד למקלחת בשביל לכתוב ת'אותיות המסובכות האלה באנגלית,
בחייאת, דירבאלק אם אתם לא משקיעים דקה וחצי להמשיך עד הסוף...

ואם נלך ישר לעניין, אז זה משהו כזה:
למי פה לא נמאס לשמוע ת'מילה 'תשובה'....?
יענו חפרו לנו עליה, ובאמת שעכשיו מספיק, כי עברנו את יום כיפור,
די! חאלס! כולנו נקיים מעברות...


אז זהו ש - הכל מתחיל מיום נחמד לפני השינה, חבר שלי בחדר אומר משהו על -
'מקלחת', שבלה בלה בלה אם מלוכלכלים...
לא יודע בדיוק מה אמר שם, אבל אז נדלקתי בבום אחד.

מה כ"כ מגניב? עוד מעט תבינו.
כמעט כל בחור (הסדר/גבוהה/מכינה) יודע את החידוש של הרב קוק זצ"ל במושג התשובה >>
V - רואים ת'וי הזה? דמיינו אחד כזה בגדול, אבל ענק...
העולם לפני בריאתו היה בנקודה הגבוהה בצד ימין של הוי,
ובזמן שה' ברא את העולם - כל הבריאה ירדה אל נקודות המינימום של ה'וי'. הכי למטה שם...
התשובה = המטרה שלנו בעולם = להביא את העולם לנקודה הכי גבוהה של ה'וי' - בצד שמאל שלו.
עד לפה קפיש?...
(אגב - אם העולם היה במצב גבוה פעם, למה להוריד אותו למטה? התשובה בקצרה מאוד - המושג: 'נהמא דכיסופא'. אומר לך סינית? בשמחה ארחיב - 'אחד מהעם' בפייסבוק...)

ממילא יוצא לנו דבר ענק ומדהים.
המושג תשובה?! לקחת אותו לצמצם אותו רק ל - 'ניקוי החטא', זה ממש לא זה...
תשובה = השבת העולם, האדם, כל יצירת ה' - להשיב את הכל אל ה'.

שופו אז מה ת'כלס יש לנו פה -
עכשיו, ממש כמה שעות אחרי יו"כ שאנחנו 'נקיים ממש', למחוק את המושג 'תשובה' מהמילון שלנו?!
זה פשוט פשע. עכשיו חייבים להמשיך בתשובה. להתקדם עוד, עוד. כל התקדמות = עליה בצד שמאל של ה - V = לשוב אל ה' = תשובה. גם אם עכשיו אנחנו 'מצוחצחים', אבל אנחנו לא בנקודה למעלה ב'וי', אלא רק מחקנו ת'עבירות - ת'נפילות. אבל ממש עוד לא הגענו למעלה. [החטאים = נפילות 'קטנות' בעלייה בצד שמאל ב - V...]


קיצור?
כן ---- ת-ש-ו-ב-ה, גם עכשיו.
לשוב, לעלות - כמה שיותר = ע"י תורה, התחזקות, גמילות חסדים, תפילה וכו',
לאבאל'ה בשמיים.
אז אם נסכם את זה יוצא דבר כזה ---->
עכשיו הגיע הזמן לחזור בתשובה =
לא על חטא מסוים, אלא דווקא להרבות כמה שיותר במצוות ומעשים טובים, וזה מה שיעלה אותנו למעלה בצד שמאל של ה'וי', זה מה שישיב אותנו אל אבאל'ה...

אגב, זה גם מאוד מסתדר עם מה שאמרו חז"ל שגם צדיק גמור צריך לעשות תשובה.
צדיק גמור?! על מה בדיוק תשובה?! איפה חטא?! מה יש לו לתקן?!...
אלא, שזה שהוא לא חטא, לא אומר שהוא עלה בצד שמאל של ה - V, אלא רק שהוא לא נפל שם...
אבל מה עם העלייה בצד שמאל? מה עם ה - 'לשוב אל ה''? מה עם התשובה?!...
לכן - גם הוא צריך 'תשובה'. ל-ע-ל-ו-ת, כמה שיותר להתקרב אל ה'.



אז נכון שמתקלחים גם כשלא מלכולכים?!...
יפה. כך גם חוזרים בתשובה גם כשאין חטאים.
'תשובה' היא לעולם. כל יום, כל דקה, כל שנייה -
כל התקדמות לעבר ה', זה לשוב - אל ה'.
זו תשובה.

אז כן -
גם בתפילה ערבית (לפני שנייה מחקנו את כ-ל העברות, לא?!...) של מוצאי יום כיפור אמרנו -
"השיבנו אבינו". כי לעולם ותמיד, רוצים לשוב, אל ה'...
אין 'פוס משחק' בתשובה אל אבאל'ה.

 

 

(בבקשה, עשו טובה ותקפיצו ת'קטע הזה שעוד כמה יראו אותו...)
 


שנזכה.
באהבת ישראל ענקית...

 

 

מדהים! הופ!למעלה! תקראו!! זה יפה..נעמונת!!!
יפה מאוד! תודה!מלמעלה אלוקים
בא תשמעחנן.לב

אגלה את אזניך בדבר מיוחד ששמעתי פעם מרבי בישיבה: כתוב "אז תשמח בתולה במחול" וכתוב שהכוונה שתשמח בחודש אלול שמזלו בתולה הנשמה שתחזור בתשובה, תשמח במחול- היינו במחילת עוונותיה.

 

אבל יש כאן רובד עמוק יותר, רק המקבל על עצמו עול מלכות שמים למעשה בשלמות ובא לקיים הכל ונכשל קצת ובא יו"כ ומכפר עליו, אז ישמח ויגל שהוא שוב במצב של קודם החטא...חיוך

יפה מאוד, רק:אנונימי (פותח)אחרונה

1. אכן כבר נאמר בחסידות שתשובה היא מלשון "והרוח תשוב אל האלוקים אשר נתנה".

 

2. העולם ירד אל תחתית ה"וי" בעיקר בעקבות חטאו של אדם הראשון. ("נורא עלילה על בני אדם"... ויש, יש בחירה!).

עין הרע--שירה כים

יש דבר כזה?
מה התורה אומרת על כך?
אני לא מאמינה בזה בכלל,
אבל שמעתי השבוע כמה פעמים שבהחלט המושג הזה קיים ופוגע.
זה נכון?!
ואם כן,איך צריך להתייחס לכך? 

על עין הרע והתמודדות עפ"י הרב קוק:סוג'וק
מה ששמעתימושיקו

שמי שמחזיק מזה, יש לו את זה

לא קיים. אין שום חובה להאמין בזה.באג2000

ומי שנהנה להאמין כל הזמן שאנשים סביבו צרי עין וצריך לפחד מהם- שיבושם לו.

אה,ואין לזה מקור בתורה. סתם אמונות טפלות.באג2000
תודה אנשים!שירה כים

והקטע על העין הרע ע"פ הרב קוק מדהים!!

קיים ועוד איך!! גמרות מפורשות!אנונימי (פותח)

א. בבא בתרא דף ב עמוד ב

ב. יגידו הבקיאים איפה, אני למדתי את זה ושכחתי איפה זה הגמרא אומרת שרב [או שמואל] אמרו ש-99% מהאנשים מתים מעין הרע (זה צריך להיות בסוף ב"ק או ב"מ)

דודה שלי סיפרה לנו שהיהשיראל.

קצר ומריבות תמידיות בינה לבין בעלה.

הם הלכו לרב אליהו זצ"ל והוא אמר להם שזה מעין הרע ושלח אותם לאיזו מוציאת עין הרע.היא הוציאה ובאמת מאז זה נגמר.לגמרי.

שמעת על אהרון הכהן ואיך שהוא השכין שלום?באג2000

קצת פסיכולוגיה ופתאום הכל מסתדר.

אם זה היה פסיכולוגי,אני לא חושבתשיראל.

שהרב אליהו היה שולח אותם למוציאת עין הרע.

דווקא נראה לי הגיוני.באג2000

אבל אין לי כוח לפרט, אם בא לך תגידי.

בא לי.שיראל.

בכולופן,לא נראה לי שהרב אליהו היה משלה אותם וגורם להם להאמין לדבר לא אמיתי..

פעם אחת הרב אליהו ברך מישהועוד מישהו

והאיש יצא שמח אח"כ הרב אמר למישהו שהיה שם "האיש הזה הולך למות ברכתי אותו בשביל שישמח"

אוקייבאג2000

אז דווקא בגלל שזה פסיכולוגי,הוא שלח אותם, כי אז הם הם מרגישים כאילו אין ביניהם באמת בעיות אלא זה משהו חיצוני להם שגורם למתח בבית ואם הם ילכו למישו שיוציא את זה הכל יהיה בסדר, ואז הם הלכו לאישה הזאת והיא כביכול "הוציאה" להם ת'עיןהרע ומאותו רגע הם הרגישו בסדר אחד עם השני,כ בתכל'ס הם באמת כן אהבו אחד את השני והכל, רק היו להם כמה מתחים, ופשוט שיכנעו אותם שהוציאו את זה אז הם האמינו, ומאותו רגע, מן הסתם גם באמת היה להם יותר טוב, א'- כי הם 'ניקו' את המתח שהיה בינהם בלי להאשים אף אחד ובלי להשאיר צלקות [הרי אפח'ד לא אשם, זה משו חיצוני להם] וב'- כי גם בלי להיות מודעים לזה הם יתנהגו עכשיו אחרת אחד לשני, לא יודעת להסביר את זה, זה פסיכולוגי, בכ"מ ככה זה עובד. הסתבכתי קצת בהסבר, אבל מקווה שהובנתי.

ולגבי האשליה- ע"ע תגובתו של 'עוד מישהו'.

אויש כל הסיפורי סבתא האלואנונימי (פותח)

סבתא שלי מספרת לנו המון סיפורים על הרב מרדכי אליהו הנביא ועל ד"ר עין הרע.

אני הלכתי למוציאת העין הרע, והיא הוציאה לי את העין הרע, זה היה כאבי תופת אבל זה שווה,

דרך אגב היום יש עדשות ורודות שאפשר להרכיב אותם על העין הרע וזה מוריד את התסמונת.

הבנתי את זה מלכתחילה,ועדיין - לא מאמינהשיראל.

שהרב אליהו השלה אותם,ולא מאמינה לסיפור של 'עוד מישהו'.מצטערת.לא מאמינה על הרב אליהו.

 

[זה מזכיר את הסיפור של הרשלה שהוא אמר לאבא שהבן שלו יהיה גדול בתורה והאבא שמח מאוד ואז כשהלך שאלו את הרשלה חבריו איך הוא יודע את זה והוא אמר שאם הוא שימח את האבא - למה לא?...תמיד התעצבנתי לקרוא את הסיפור הזה.אם זה משמח את האבא - זה מצדיק לשקר ולהשלות?..שטויות.]

עצה מהתלמודאנונימי (פותח)אחרונה

"עין הרע" פירושו אנרגיות רוחניות שליליות הנוצרות ע"י אנשים המביטים בנו בקנאה וברגשות שליליים.

 
לאורך השנים פיתחו האנשים סגולות שלדעתם מונעות את אותם אנרגיות. חלק ממציאי הסגולות עשו זאת על מנת לצבור כסף על חשבון אנשים תמימים.
 
ה'תלמוד', במסכת פסחים דף קיא, נותן עצה פשוטה וזולה יותר: מי שאינו מאמין ולא מתחשב ב"עין הרע" - אומר התלמוד - הוא לא ינזק ממנה.
 
אם בכל אופן יהודי רוצה להשקיט את חששותיו מהאנרגיות השליליות הללו, עליו להוסיף באנרגיות חיוביות: תפילה בכוונה, צדקה ואהבת ישראל.
 
בהצלחה ובברכת גאולה שלימה.
הרב גוגל שליט"אזית שמן ודבש
קפץזית שמן ודבש

שמתי לב לאחרונה (כן גם על עצמי) שאנחנו סומכים יותר מדי על הרב גוגל (הכוונה היא לדף הבית של חלקנו)

בכל שאלה שיש לנו או מידע חסר- רצים לפניו ומשטחים את טענותינו.

אמנם גוגל הוא רב גדול שידיעותיו עמוקות מני ים ומגיעות במהירות עד קצה העולם- אבל אעפ"כ רב זה הינו רב מסוכן ולמעשה מורכב מכמה גורמים שלא תמיד מבקשים את טובתינו ומתחשבים בנשמתנו.

 

אז זוהי עצתי: כמובן להמשיך לגלוש אבל בצורה מבוקרת. את השאלות היותר חשובות להשאיר לאנשים שהוסמכו לכך, ובכלל לא להבלע ברב גוגל. נכון, זקנו לבן ויורד על ברכיו כזקן אהרן, אבל לא כל מי שיש לו זקן הוא באמת בןאדם טוב!

צודק.הוא באמת לא בן אדם טוב..שיראל.

אבל בתור מקור מידע אינטרנטי הוא אחלה.

 

ברור שבנושאים עמוקים אני לא אכתוב בגוגל..כאילו מה? איפה הפן האישי פה..?

אבל כמו שכתבתי למעלה - בתור כלי,לא בן אדם,הוא אחלה.

אבל אנחנו לא יודעים איך להשתמש בכלי הזהזית שמן ודבש
תתפלאי לשמוע אבל יש הרבה שאין להם בעיהזית שמן ודבש

לחשוף את כל מה שהם מרגישים.

לא רב רק עוזר של הרבמושיקו

יש למשל את אתר היברו בוקס וכדו' שזה ארון ספרי קודש וירטואלי

לא לזה התכוונתי,אלא למישהו שבאמת מכיר אותך.שיראל.אחרונה

לפעמים אין לזה תחליף.

"מי שמאמין לא מפחד.."מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!

[למבוגרים ולביינישיי"ות - הגרסה פה ].

חבר'ה!
יש פה ד"ת ממש קצר ופשוט מתוק לפרשת נח..
באמת שאפשר ללמוד מפה יסודות שאשכרה משפיעים לנו על החיים.
שווה להקדיש 2 דקות בשביל חיים טובים יותר, לא?

"ויבא נח ובניו ואשתו ונשי-בניו אתו אל התבה, מפני מי המבול".

למה כתוב 'מפני מי המבול'??
כבר אומרים לנו מתחילת הפרשה שצריך לבנות תיבה בשביל להינצל מהמבול..
אז זה נראה כאילו המילים האלו מיותרות.. לא?

רש"י בא ועונה שכמו כל האנשים מאותה תקופה, גם נח לא באמת האמין שיגיע המבול, ולכן רק כשהוא ממש ראה את המים מתחילים לרדת - הוא נכנס לתיבה..

אבל שניה, נח?! זה שה' אומר שהוא צדיק ותמים - לא מאמין שמה שהקב"ה אומר מתקיים? אז איך התורה כותבת עליו כאלה מחמאות?
לא הגיוני, נכון?..
הופה, תשמעו 2 תשובות פשוט מתוקות על זה >>

"נקודה טובה, ועוד נקודה טובה.." מכירים את השיר?
נח האמין בנקודה הפנימית של כל אדם, במוסר של כל אדם - הוא הבין שיש נקודה פנימית, שבה האדם תמיד נשאר טהור, לא משנה מה הוא עשה. שיש מקום שבו גם האדם שנראה הכי רשע בעולם עדיין טוב..
ובגלל זה הוא באמת האמין שהדור שלו יחזור בתשובה, והמבול בכלל לא יצטרך לקרות..
וואלה, זה נקרא אדם צדיק ותמים באמת. להצליח לראות את הטוב שבכל אדם, את הנקודה הפנימית הטהורה שבו, להאמין שכל אדם טהור..
אחח..
אז רוצים טיפ לחיים טובים יותר?
תנסה להסתכל על חברים שלך, גם על זה שממש מעצבן לפעמים, בעין טובה. תתייחסי גם לזאת שלא הכי צדיקה בכבוד, בהערכה. תאמיני בה.
לפעמים באמת, כמו במקרה של נח, זה לא באמת עובד - אבל ברוב המקרים זה באמת עושה את ההבדל - גם אצלכם, וגם אצל האדם שמולכם.
אז מה אכפת לכם לנסות?
(הרה"ק מהר"י מוורקא)

ועכשיו לתשובה השנייה >>
ה'אוהב ישראל' אומר שמי שמקווה למשהו, מי שמאמין במשהו, יכול באמת לשנות את המציאות.
ז'תומרת שאם תאמיני באמת חזק שתצליחי במבחן, לדוגמה - יש סיכוי גבוה יותר שתקבלי 100.
אם תאמין שתצליח להתגייס לסיירת מטכ"ל - יש סיכוי ממש טוב שבאמת תתקבל.
ושתדעו שזה גם נכון מבחינה פסיכולוגית - מה שבאמת משפיע על ההצלחה שלך בכל דבר - זה האמונה העצמית שלך.
אז למה בעצם נח לא רצה להאמין במבול?
כי הוא לא רצה שבסופו של דבר המבול באמת יהיה. הוא ידע שאם הוא יאמין במבול יש סיכוי גבוה יותר שהוא יקרה. הוא כל הזמן התלבט אם להאמין במבול או לא, עד שהוא פשוט ראה את המים של המבול והבין שאין מה לעשות, זה קרה.

אז בעצם למדנו היום 2 דברים:
1. אפשר באמת להשפיע על כל אדם כשרואים את הצד הטוב שלו, את הנקודה הפנימית שלו, שבה הוא באמת טהור.
2. כשמאמינים במשהו באמת - יש סיכוי יותר גבוה שזה באמת יקרה. אפשר לשנות את המציאות ע"י אמונה.
שנזכה בעז"ה

שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

פרשת נח על פי החסידותאנונימי (פותח)

על הפסוק "אלה תולדות נח, נח איש צדיק". (בראשית ה' ט'), שואלים המפרשים: לכאורה צריך היה להיות כתוב שתולדותיו הם שם חם ויפת, ובמקום זה כתוב נח איש צדיק!? אומר רש"י שבאמת רצתה התורה להזכיר את בניו, כמו שכתוב לאחר מכן "ויולד נח שלושה בנים, שם חם ויפת", אך הואיל והזכירו סיפר בשיבחו, שנאמר: "זכר צדיק לברכה", זאת אומרת ע"י שמזכירים את הצדיק באה ברכה. והעניין הוא – כשמזכירים צדיקי אמת, למשל, כשמדברים על ה"ברכת שלום" זצ"ל, אז זוהי משמעות אמיתית, שאנו מתכוונים לדמותו הרוחנית, עקרונותיו, רוחו ורעיונותיו. וכשאדם מדבר ומזכיר את הצדיק, מזה צומחת ברכה אצל האדם, מכיוון שחושב מי היה אותו צדיק שלא רדף אחרי הבלי העולם, אלא ריכז את כל חייו על נקודת האמת, ואת כל שאר הדברים הוא טאטא ומחק, והאדם מתחיל לקבל תשוקה מזה לעשות כך גם כן, מכיוון שחבל על כל רגע, החיים הרי קצרים.

לקריאת המשך המאמר - פרשת נח על פי החסידות

למה דווקא כשאני רוצה להתחזק - מגיעים כל הקשיים??מתוק מדבש
בסיעתא דשמייא!
 
[גרסה לביינישי"ם - פה]
 
אחח..
בראשית. לחזור להתחלה.
 
כולנו למדנו בגן ש - "ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד".
אבל חשבם פעם מה זה אומר לנו בתכל'ס?
כאילו, מזה משנה אם היום מתחיל מהערב, מהבוקר, מהצהרים?!
זה באמת אכפת לך??

אז זהו, שיש פה יסוד שפשוט חבל לפספס.. אחד החזקים!!
 
מכיר את זה שאתה באמת רוצה להתחזק בתפילה, ואומר שזהו, מעכשיו אתה מתפלל לפחות 3 ברכות ראשונות בשמונה עשרה בכוונה, אבל דווקא אז כל המחשבות בעולם באות אליך לראש פתאום?
מכירה את זה שאת ממש מתה להתחזק בצניעות, ומחליטה שמהיום את קונה רק חצאיות ארוכות, אבל דווקא אז את רואה את החצאית הכי מהממת בעולם, במבצע מ-ט-ו-ר-ף, רק הבעיה שהיא ממש קצרה?..
 
תכל'ס כולנו מכירים את זה.
דווקא כשאנחנו הכי רוצים להתחזק - יש לנו את הנסיונות הכי גדולים.
ואני שואלת - למה?!
למה דווקא עכשיו, כשהחלטתי לקחת את עצמי בידיים הקב"ה מקשה עליי?
מה, הוא לא רוצה שאתחזק?!
 
הופה, חזרנו ל"ויהי ערב ויהי בוקר".
בלילה, ממש לפני הזריחה יש את החושך הכי גדול.
זה אשכרה נראה כאילו זהו, יותר לא תזרח השמש. הכל שחור משחור -
אבל בסוף ב"ה תמיד היא זורחת.
 
אז נחזור לשאלה הראשונה ששאלנו -
מזה משפיע עלינו בתכל'ס שהיום מתחיל דווקא מהלילה?
שכמו בחושך שבא לפני האור-
דווקא כשאנחנו רוצים להתחזק, רוצים להתקרב אל אבאל'ה שבשמים הוא עוצר אותנו שנייה, ואומר לנו -
פססט, אתם באמת רוצים להתקרב אליי? אתם יודעים, בשביל להתחזק צריך לעבוד..
ולכן, הוא שולח לנו את הנסיונות - שבאים בשביל:
1. לבדוק אם אנחנו באמת רוצים להתקרב אל אבאל'ה.
2. להראות לנו שבשביל להתחזק צריך לעבוד.
כמו שלא מספיק לרצות להצליח במבחן, צריך גם ללמוד אליו.
ככה גם פה >> זה לא מספיק לרצות להתחזק, צריך גם לעבוד בשביל זה. צריך לוותר על דברים -
אבל בסוף זה שיא השווה את זה.
 
ואל תשכחו שכמו שבסוף תמיד השמש זורחת, ככה גם תמיד יש לנו את הכוח להתמודד עם הנסיון.
רק מה אנחנו צריכים?
להחליט שאנחנו רוצים להתגבר, ולהשתמש בכוח הזה, שכבר נמצא אצלנו.
 
פססט, "האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם" -
אז הד"ת מעובד ע"פ מה שכתב אהרון שטראוס.
 
אשמח ממש שתקפיצו את השרשור, וככה עוד אחים שלכם יוכלו לקרוא 
 
אחים שלי!!
שבעז"ה נצליח להתגבר על כל הקשיים, ולעבוד את ה' באמת.
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!    
ממש יפה!צ.מ.צ

יישר כח! שבת שלום!

"אם ככסף תבקשנה וכמטמונים תחפשנה- אז תבין"...חנן.לבאחרונה

 

 

 

רק כאשר אנו מחפשים את האור שעות וימים ובסוף הדרך מוצאים, אז האור מאיר יותר ואנו מתרגשים יותר ושמחים יותר.חיוךחיוךחיוךחיוך גדולחיוך גדולחיוך גדול