חייבת להתייעץ!!!!!!!! אני צריכה רב באיזור בני ברק רמת גן או תל אביב!
אני ממש שוברת ת'ראש!!!!!!! תזכו למצוות!!!
חייבת להתייעץ!!!!!!!! אני צריכה רב באיזור בני ברק רמת גן או תל אביב!
אני ממש שוברת ת'ראש!!!!!!! תזכו למצוות!!!
אני לא מכיר אותך, לכן זה לא פשוט לתת לך שם של רב. שאולי לא יתאים לך.
את זה את צריכה לעשות. מכל מקום, אפשר לנסות - שמו הרב משה צוריאל (לא חרדי), גר בבני ברק. טלפון
03-5799499
התלבטתי אם לפתוח את זה פה או בספרים וסופרים, בסוף החלטתי ללכת על שני הפורומים..
מישהו פה מכיר את הספר 'כך לא כתוב בתנ"ך' או את ספר ההמשך שלו 'גם כך לא כתוב בתנך'?
אני מתלבטת אם לקנות, וזה ממש דחוף.. מה יש לכם להגיד עליהם?
לא עיינתי האמת בספר, רק שמעתי כמה ציטוטים ממנו,
אך לדעתי מי שאין לו בסיס בלימוד תורה ומוסר שלא יתקרב לספרים הללו
ואם יש שם זלזול על חכמי ישראל (שוב לא עיינתי בו) אז הרמב"ם מגדיר זאת כאפיקורסות
צריכים לשים לב מאוד, ולהיזהר שקוראים ספרי מחקר
ויש לזכור את דברי החתם סופר:
שאומר שקודם אומרים אין כאלוקינו ואחרי ידיעה כזאת וממנה אפשר לשאול
מי כאלוקינו
יש ספרים שח הרב בכרך (הוצאת ישיבת אור עציון) או הרב ריבלין (כרם ביבנה)
שהם טובים להעברת שיעורים אולי הסגנון יתאים לך.
ועזבי, זה ספר כבד לחוקרי תנ"ך, לא משהו שנראה לי יעניין אותך (בלי להכיר, עצם העובדה שאת גולשת כאן מעידה(-
ואם כבר, אז תקראי את השני, גם כך לא כתוב בתנ"ך.
בסוף לא קניתי אבל מסיבה אחרת לגמרי..
[אני עדיין רוצה,אולי בהמשך..]
תודה בכל אופן.
למה מזמינים את האושפיזים רק בסוכות ולא גם בפסח?
למה אנחנו מזמינים את האושפיזים דווקא כשאנחנו נימצאים מחוץ לבית שלנו (בסוכות) ולא כאשר אנחנו בבית שלנו (בפסח)?
כיוון שכמו שאנחנו "נודדים" לסוכה כמו שהם נדדו , אנו מזמינים אותם, או במבט אחר אנו מתארחים אצלם...
העניין הוא שהסוכה איננה המקום הרגיל והיא מקום אירוח.
יצחק נדד בדרום, בגרר, באר שבע...
אם אנחנו מתארחים אצלם למה אנחנו מזמינים אותם?
אם הסוכה היא לא המקום הרגיל אז למה היא מקום אירוח?
אם מה שיצחק עשה ניקרא לנדד מי לא נודד\נדד?
כמו שמגיעים למקום מפגש מחוץ לבית עם אנשים חשובים ואז באותו מקום מכניסים את החשובים במעין הזמנה ("הקשב" בצבא) - אפילו שמקום האירוח שלנו אבל האורחים החשובים הם עיקריים יותר וגם מכובד יותר שזה במקום מיוחד לשם כך ולא בבית (הם גם לא אורחים פרטיים שלנו אישית אלא של כל ישראל). העניין צריך העמקה בכלל מה מהות האושפיזין - האם זה סתם אירוח או התחברות למהות שלהם שהיא בעצם הבניין של עם ישראל מאברהם עד דוד המלך..
הנדודים שלהם היו אצל שלטון זר ולא להם ולא דווקא מבחינת מרחק. יצחק היה אצל אבימלך בגרר. [זה שגם רובנו נודדים בכל מיני מובנים זה עצמו גם מראה שעוד לא הגענו אל המנוחה ואל הנחלה ואנו מזדהים עם האושפיזין..]
היום לקראת סיום החג ראיתי ב"מי השילוח" מגדולי החסידות , ששמיני עצרת הוא האושפיזא של שלמה המלך!
הוא עושה הקבלות בין 7 ימי החג והיום השמיני ובין דוד לשלמה וכו' שבעצם שלמה זה השיא וההוצאה לפועל של כל הכוחות עד דוד ...
לענייננו , שלמה כבר לא נדד ובימיו ישראל במצב הכי טוב שהיה אי פעם מעין ימות המשיח וכבר מסודרים ב"בית" שלנו ובית המקדש... כך גם ביום השמיני אנו יוצאים מהסוכה והנידודים ומכניסים את כל ההשפעות והקדושה לתוך הבית למציאות בריאה ושלמה!
שכיוון שסוכות הוא 'זמן שמחתנו' - אנחנו מזמינים אורחים (-את בני המשפחה שלנו
) לשמוח איתנו.
לא היה יותר הגיוני להזמין אורחים בזמן חרותינו (פסח)?
נדמה לי שראיתי שאבותינו מצטרפים לאירוע. חוץ מאליהו הנביא כמובן
החדש של עמיר בניון בתוכנית "סבבת שלום" ברדיו!
וגם: יובל טייב מדבר על הכל בראיון בלעדי על המעבר ממוזיקה מסורתית לים תיכונית מודרנית. השמעות בכורה מהאלבום החדש של עמיר בניון, וגם קטע של האח אבי בניון, ועוד השמעות בכורה בלעדיות.
להאזנה והורדה לנגן או למחשב (לחצו על מקש ימני בעכבר ובחרו בשמירה בשם):
http://pod.icast.co.il/0d89006d-fb6a-4c54-8966-d00aef762f76.icast.mp3
כדאי להרשם כאן בחינם:
http://www.icast.co.il/default.aspx?p=PodcastSubscribe&id=347246
המוזיקה שאין ברדיו רק ב"סבבת שלום" כל שישי 12-2 בצהרים ברדיו קול רמת השרון 106FM וברשת כל הזמן:
www.sababat.co.cc
אם 'נהמא דכיסופא', לא אומר לכם יותר מאשר 'סינית עתיקה', אז כדאי לקרוא ת'קטע הבא...
אגב - הוא כהמשך לקטע הזה:
> מהיום אני קובע: מתקלחים ר-ק אם מלוכלכים!!
כמה פעמים קרה לי שאני בא 'לחטוף' אנשים בטרמפ - יענו להביא אותם עד פתח הבית שלהם,
אני בא לפנות לרחוב שלהם, פתאום אני שומע -
'לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא'....
אמאל'ה. אני כולי קופא על ההגה. מה קרה? פיגוע? מחבל? אש? איפה? מי מת?...
ואז אני שומע את הבחור אומר - 'לא! אל תכנס, תוריד אותי פה'...
וואו, לא נורמלי זה. מה אתה גנוב?! שב במקום. כולה אני עושה לך טובה בחינם...
אגב, עזבו שבסופו של דבר בד"כ אני לא שואל אותו, שם גז ונכנס ממש ליד הבית שלו,
אבל הוא עצמו. מה עשיתי לו שהוא כל כך - 'לאאאאאאאאאאאא'....?!
תגידי, היית פעם אצל דודה שלך בחופש שבוע שלם?
זה הולך משהו כזה -->
ביום הראשון - אחלה. את שמחה. כיף - הכל בחינם...
ביום השני - טוב. איזה יופי שזה בחינם. לא צריך לעבוד.
ביום השלישי - את כבר מרגישה קצת לא נוח. הולכת לדודה ושואלת אותה -
'דודה, אני יכולה לעזור במשהו?'...
והיא עם חיוך מרוח אומרת לך - 'לא חמודה, שבי, תנוחי. דודה תעשה הכל'...
ביום הרביעי את קמה כזה עם 'קורי עכביש' על העיניים -
'דודה, אני לוקחת ת'מטאטא, מנקה ת'רצפה'...
'מתוקה, הכל כבר נקי, שבי תאכלי בכיף, אל תטרחי".
ביום החמישי - את כבר אש. וואלה, את כבר לוקחת ת'מטאטא בידיים, לא רואה את דודה שלך בעיניים -
והיא כזה כולה מנסה לחסום אותך ולקחת לך ת'מטאטא - ואת, את פשוט מתחילה לטאטא...
את מה?! הכל נקי! את מה את מנקה?!...
אני אגיד לך את מה את מנקה. את מנקה את ---
הבושה. אין מה לעשות - לקבל חינם, כמה שזה 'כיף' ובלה בלה בלה,
זה פשוט מבייש, ובסופו של דבר ממש לא כיף.
עכשיו זוכרת ת'שאלה שלך? נעלה אותה לרגע לפה:
אם ה' רוצה שיהיה לנו רק טוב , אז...
הלו, ה' - שלח את כולנו ישר לעולם הבא! מה צריך לעבור את העולם המעצבן הזה?!
הרי אתה אוהב אותנו, תן לנו ישר הכל טוב. עולם הבא. לכולם...
למה כל הדרך הארוכה, הקשה והמייגעת הזו שיש בה הרבה נפילות וסבל?!
אחלה. גם הטרמפ וגם המטאטא - המכנה המשותף של שני הסיפורים הוא אחד:
אדם לא נהנה ב-א-מ-ת מדבר שהוא בחינם.
או אם נגיד את זה יותר פשוט:
מה שעבדתי והזעתי עליו, הרבה יותר שווה - מאשר מה שקבלתי בחינם.
אגב, אם נחזור לבנות, תשאלי את עצמך -
שאת הולכת לחנות בגדים לקנות חולצה. אם זה כסף של ההורים,
אז וואלה, חוגגים עליו. כמה עולה חולצה? 300. סבבה, בכיף...
אבל אם זה כסף שלך, את כזה באה לדלפק, מוציאה ת'מאה שקל על הבושם שקנית בהנחה ענקית,
וכולך - 'אי. אי. כואב לי בלב. כספי הטוב, איך אני משחררת אותך. כואב'...
מה אומרת? שנחזור מהר לגברים?...
צאי רגע לרחוב, תסתכלי על אדם שגידל בצל בחצר שלו.
כמה הערכה, איזו התלהבות, הוא ילטף אותו, ישקה אותו באהבה, יעטוף אותו בזהב...
ואת כזה עומדת בצד - רבאק!! בואנה איש, רוצה נעשה לך מגבית לקילו בצל?...
לך ל - 'הכל בשקל' וקנה שם עשרים קילו. מה אתה מזיע על קילו..?!
זהו. מכאן נבין אחלה ת'תשובה ---
'נהמא דכיסופא', בתרגום חופשי = לחם של בושה. דברים שמקבלים חינם, הוא של בושה.
זו הסיבה שה' לא לקח אותנו ישר לעולם הבא.
קיצור - ה' עשה איתנו חסד כפול.
לא רק זה שהוא נותן לנו שכר, אלא > הוא ל-א נותן לנו אותו בחינם.
כי - שכר בחינם - לא כיף לאדם. האדם מרגיש לא בנוח.
לכן ה' נותן לנו לעבור פה בעולם הזה, להזיע, להתגבר, לעשות מצוות, להלחם עם היצר -
בשביל שנקבל את השכר בעולם, זה יהיה שכר על 'עבודה', ולא שכר של חינם.
= לא נתבייש לקבל ת'שכר הזה, ו - נהנה ממנו ה-כ-י הרבה בצורה הכי מהנה שיש.
יוצא שת'כלס -
ה' היה יכול לתת לנו את העולם הבא ב - 'מתנה'. את כל הטוב. בקלות.
אבל אז, אנחנו לא היינו מרגישים כמו שבעז"ה נגיע למעלה ונוכל לומר בכיף -
'ה', מגיע לי השכר הזה. עמלתי - הגברתי - השתדלתי. הוא שלי, מגיע לי משכורת'...
זה שיא הכיף. לקבל משהו ולהנות ממנו. משהו שמגיע לך לא 'בחינם',
אלא דוקא בגלל שעבדת והזעת בשביל להשיג אותו...
אז בעצם - וואו.
שופו כמה ה' אוהב אותנו.
זו - אהבה אמיתית.
ה' , תודה. באמת.
אוהבים אותך.
עד לכאן מי שרוצה והכל סגור לו - סבבה.
אבל מי שרוצה עוד, או למי שתהיה אי פעם שאלה על מה שאמרנו -
מזומן להמשיך לקטע הבא:
> שאלות - תשובות. אבל יש יסוד ענק שפותר הכל...
בכל מקרה, עשו טובה ותקפיצו ת'שרשור.
אם הקפצתם, אני יודע שקראו את הדברים וזה פשוט מעלה לי חיוך על הפנים...
אז, מי המתנדב/ת להעלות לי חיוך מתוק על הפנים?... 
באהבת ענקית,
אח..
מלמעלה אלוקיםאחרונהבסיעתא דשמייא!
ביינישי"ם? לחצו כאן.
אחח.. איך אני אוהבת את שמחת תורה!
תחשבו איזה עוד עם היה עושה חג על זה שהם קיבלו איזשהו ספר לפני אלפי שנים?
אין על עמ"י הצדיקים! 
מכירים את זה שאתם באמצע הריקודים בשמחת תורה, ופתאום אתם רואים יהודים שממש לא קשורים לתורה (יענטו חילוניים, אבל לא סתם חילונים, ערסים כבדים כאלה..) באים ומצטרפים לריקודים?
חשבתם פעם מה הם עושים פה?
לא בקטע של להעיף אותם או משהו, אלא פשוט כי למה שאנשים שלא באמת לומדים תורה ומקיימים מצוות יבואו לרקוד עם התורה?..
הם כאילו לא מתאמצים בה ולומדים אותה.
אבל בעצם אנחנו מפספסים פה נקודה ממש חשובה -
בכל יהודי יש נשמה קדושה, טהורה.
לכל יהודי, גם זה שנראה הכי רחוק בעולם מהתורה [ח"ו!] - יש קשר לאבאל'ה שבשמיים, למצוות, לתורה.
רק שלפעמים הוא עצמו לא רואה את זה, כי הוא עסוק כ"כ בכסף, בפוזות, בחיצוניות - קיצור בעולם הזה.
אבל כשהוא רואה שאחים שלו רוקדים עם התורה, שמחים בה - משהו נדלק בו.
הנשמה שלו מאותת ואומרת: 'היי, גם אני פה. אני רוצה קדושה, טהרה. אני רוצה לשמוח שמחה אמיתית. אני כל כך מתגעגעת לאבא שבשמיים. אני רוצה לחזור אליו".
לא תמיד הוא מבין את זה, לא תמיד הוא באמת יודע למה, אבל פשוט יש לו דחף לרקוד, לשיר.
ואז הוא בא, ומרביץ בריקודים, כמו שהוא לא רקד מעולם.
ריקודים שיוצאים באמת מהלב.
שמתם לב פעם לזה שרק אצלנו כולם רוקדים ממש יחד?
בכל שאר המקומות בעולם אולי כולם נמצאים באותו מקום, אבל כל אחד רוקד עם עצמו, ומקסימום עם בן\ת זוג אחד\ת.
אבל אצלנו כולם נותנים ידיים, כולם רוקדים יחד במעגל.
וזה גם לא משנה לי למי אני נותנת עכשיו יד, אם היא חברה שלי או לא, או אם אני בכלל מכירה אותה - אני רוקדת איתה, שמחה איתה.
ככה גם בשמחת תורה, כולנו רוקדים יחד במעגל - הבייני"ש שכל השנה למד תורה, עם החילוני שהיום נכנס בפעם הראשונה לבית כנסת - כווולם.
זה מראה, יותר מהכל, על האחדות בינינו, ועל זה שלכל יהודי יש חלק בתורה.
השמחה בחג הזה היא לא על הידע והלימוד שיש לכל אחד בתורה, אלא על המתנה הנפלאה שאבאל'ה שבשמים נתן לנו, ועל הקשר המיוחד שיש לנו איתו בזכות מתנה הזאת.
שתדעו שבחג הזה כל שערי השמחה נפתחים, וזה ממש הזמן לאסוף שמחה לכל השנה.
תחשבו שנייה על השנה שעברה,
אם היית שמח בה - בטוח אתה מבין עד כמה זה כיף להיות בשמחה,
ואם קצת התייאשת, והיית עצובה - את בטוח מבינה כמה השמחה חשובה כדי שנוכל לחיות חיים טובים יותר.
אז הנה, ה' בא ואמר לנו - קחו כמה שמחה שאתם רוצים!!
אם תנצלו כל רגע בחג הזה, ותשמחו באמת - אתם לוקחים אתכם שמחה לכל השנה.
שווה, לא?! 
אז עכשיו כשאתם רוקדים בחג, עשו טובה - תקראו גם לאלו שלא ממש שומרים תורה ותגידו להם שיבואו לראות שמחה מטורפת, משהו לא מהעולם הזה.. 
[נכון שעכשיו אתם רוצים לשמח מישהו?
אז בבקשה תקפיצו את ההודעה, כדי שעוד יהודים יוכלו לקרוא את הד"ת..
2 מצוות בהודעה אחת. לא שווה?
]
שבעז"ה יהיה חג שמח באמת לכל עמ"י הצדיקים!
א-מ-ן!
יישר כח..נעמונת!!!אחרונהבע"ה
נכון אומרים שמי שמזכה את הרבים - אין חטא בא לידו?
אז לא הבנתי איך אפשר לומר את זה, כי יש כאלו שמזכים את הרבים וחוטאים..
אשמח לתשובה.
תודה רבה, ותזכו למצוות!! 
אולי כי אנחנו לא במציאות מתוקנת
קודם צריך להבין את הביטוי המקורי "אין חטא בא על ידו". אחרי שנבין את זה ניתן להקשות.
אין לי תשובה מדוייקת. אך אולי אפשר ללמוד ממה שכותב ר' אברהם בן הרמב"ם בספר "המספיק לעובדי ד'"
שם הוא שואל , הרי יש הרבה פסוקים המלמדים שמי שבוטח בד' לא ניזוק , ובכל זאת , רואים צדיקים שניזוקים! תשובה: אלו חשבונות שמיים מסובכים. כמו שאמר ד' למשה כשראה את ר' עקיבא מתייסר - "שתוק! כך עלה במחשבה לפני".
מלבד זאת, אי אפשר להבין ש"חטא בא על ידו" שהוא לא חוטא , כי אז ביטלנו את הבחירה החופשית שיש לכל אדם ואדם כל ימי חייו! כנראה שהכוונה, שמי שמזכה את הרבים זוכה לסייעתא דשמיא , בגדר השתדלות, שלא יחטא, אך לא ייתכן שיש כאן הבטחה שלא ייחטא.
יעל =)איך אומרים ש"שלוחי מצווה אינם ניזוקים", וקרה לא פעם ששלוחי מצווה ניזוקו. [הדוג' הראשונה שעלתה לי לראש זה הזוג מחב"ד, נו, הבן שלהם מוישי עלה לארץ.. נרצחו לפני איזה שנתיים.. הם שיא השלוחי מצווה, והנה , מתו.]
אולי התכוונו ל"אינם ניזוקים רוחנית". אבל יש מצב שהם ימותו או יפצעו או משו אחר ח"ו... יש לכם תשובה אחרת?
בס"ד
איך זה הולך? מה מותר לכתוב ומה אסור?
- לסכם שיעורים- מותר?
- לכתוב תזכורות ביומן?
- יש בזה את העניין של דבר האבד? אם כן- מה נחשב דבר האבד?
מועדים לשמחה! 
]הסנה-בוערhttp://www.yeshiva.org.il/midrash/Shiur.asp?id=751
תרדי איפושהו לאמצע, "כתיבה"
בחול המועד..
מותר לי לסכם ולעשות שיעורי בית..
נגיד בראשון יש לי ואז בשלישי עוד אחד
ובין לבין שיעורי בית
ואם אני לא יעשה אני לא יצליח להבין את מה שקורה שיעור אחרי
"מח. אדם שלומד או מכין שיעור ורוצה לכתוב לעצמו חידושים, ראשי פרקים או את מהלך השיעור, יכול לכותבם בחול המועד, כיוון שאם לא יכתבם יכול לשכוח חלק מהדברים והוי "דבר האבד" (שו"ע תקמה סע' ט ועיין כה"ח ס"ק עט)."
אבל שוב, זה לא פורום פוסקים פה, תבדקו שזה באמת נכון.
בסיעתא דשמייא!!
[גרסה יותר מבוגרת - פה]
כמו שבטח אתם יודעים קהלת זה ספר דיכאוני, אבל וואחד דיכאוני..
כאילו, כל מילה שנייה בו יכולה להכניס אותך לדיכאון -
"הכל הבל", "מה יתרון לאדם בכל אשר הוא עמל", "כל הדברים יגעים", "ושנאתי את החיים" ועוד, ועוד, ועוד..
ועכשיו אני שואלת -
ראינו שבסוכות המצווה הכי גדולה זה לשמוח,
אז למה דווקא עכשיו קוראים את מגילת קהלת הדיכאונית?!..
כאילו מה, לא מספיק שהיצר הרע רוצה כל הזמן להפיל אותנו לעצבות דווקא בסוכות - גם מכריחים אותנו להתבאס עם המגילה הדיכאונית הזאת??.. 
אבל בואו נראה שנייה >>
נכון, שלמה המלך במגילת קהלת שולל את כל הדברים בעולם כמעט, ובאמת יכול להכניס אותנו לדיכאון..
אממה?!
כל הזמן הוא חוזר על זה שהקיום שלנו פה בעולם הוא ארעי.
נכון כל פעם כשיש יומולדת למישהו מהמשפחה, סבתא באה ואומרת: "יווו, אני לא מאמינה!! איך הוא גדל! אבל הוא נולד רק אתמול.."?.. 
באמת שסבתא לא סתם אומרת את זה -
החיים חולפים מהר, חביבי.
תסתכל שנייה אל סוכות שעבר - אתה מאמין שכבר עברה שנה מאז?!..
אז בעצם שלמה המלך רוצה להחדיר בנו דרך קהלת ש..
החיים עוברים מהר, ואם אנחנו לא ננצל אותם בשביל עבודת ה' ה-כ-ל שווה הבל.
כי כל הדברים הגשמיים אולי (ואני מדגישה את האולי, כי לפעמים זה בדיוק ההיפך..) יעשו לך טוב עכשיו, יתרמו לאורח החיים שלך, אבל אח"כ אתה לא יכול לקחת אותם איתך לעולם הבא, וגם לעולם הזה, לדור שיבוא אחריך, לא בטוח שהם יועילו.
ולכן, אחרי ששלמה המלך (שאגב היה החכם מכל אדם, אתם יודעים..) בודק וחוקר, הוא מגיע למסקנה ש -
"סוף דבר הכל נשמע, את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור - כי זה כל האדם. כי את כל מעשה האלוקים יבא במשפט על כל נעלם - אם טוב ואם רע".
עכשיו נחזור לשאלה הראשונה ששאלנו - למה קוראים את מגילת קהלת בסוכות?
כי בסוכות אנחנו עוברים לגור באמצע הרחוב, על שק"שים (ובמקרה הטוב מזרונים..). הכל בשביל להתנתק מהחומריות, ולהתחבר יותר לצד הרוחני.
אז קודם כל - המסקנה של ספר קהלת ממש מתאימה לסוכות, כי אנחנו מתחברים לצד הרוחני שלנו, ומסלקים את הגשמיות.
אבל זה לא ענה על למה דווקא בסוכות, 'זמן שמחתנו', אנחנו קוראים את מגילת קהלת הדיכאונית..
אז ככה,
שמחה אמיתית זה לא סתם להריץ צחוקים עם החבר'ה, או לראות סרט טוב -
שמחה אמיתית יכולה לבוא רק מדברים משמעותיים יותר.
כל ספר קהלת מלא בשאלות נוקבות, שבתכל'ס כל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו לפחות פעם בשנה -
מה המטרה של מה שאני עושה פה בעולם? יש בכלל ערך לחיים שלי?
רק מתוך החשבונפש הזה, אתה יכול להיות שמח באמת.
אחרי שתשב עם עצמך ותגיע למסקנה שקהלת הגיע אליה - שהחיים חוליפים מהר, וצריך לנצל את העולם הזה לתורה והמצוות - תוכל לשמוח שמחה אמיתית, שמחה של מצווה.
אגב, שתדעו שספר קהלת הוא אחד הספרים היותר מעניינים בנ"ך לדעתי..
שווה לקום מוקדם לתפילה ולהישאר ערים בקריאת התורה.. 
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת, מלאה שמחה, לכל עמ"י!! 
מועדים לשמחה!
[ד"ת לסוכות]מתוק מדבשבסיעתא דשמייא!
[הגרסה לביינישי"ם - פה.]
"מי שלא ראה שמחת בית השואבה, לא ראה שמחה בימיו"
כולה שופכים מים יחד עם הקורבנות, במקום לשפוך רק יין...
מה כ"כ משמח בזה?!..
נכון בברכת המזון ובתפילה אנחנו אומרים בפסח - 'זמן חירותנו', בשבועות - 'זמן מתן תורתנו'.
אבל בסוכות לא אומרים 'זמן ניסוך מימינו' - כמו שהיתה מצוות ניסוך המים בבית המקדש, או 'זמן סוכתנו' -
אלא אומרים 'זמן שמחתנו'.
למה סוכות הוא זמן השמחה שלנו?
כאילו בואו נדבר רגע דוגרי - מה כ"כ משמח בלשבת בסוכה, עם כל הנמלים והג'וקים, בחום הזה בחוץ?!..
ומה כ"כ משמח בניסוך המים שהיה בביהמ"ק?!..
עד יום כיפור, אנחנו עובדים את ה' ביראה,
אנחנו מזה פוחדים מה'. פוחדים לעשות כל חטא הכי קטן - כדי שלא יהיה לנו עונש.
ומשתדלים לחזור בתשובה על כל חטא, אפילו הכי קטן.
אבל עכשיו בא ה', ונותן לנו את חג הסוכות -
שמראה את האהבה הגדולה בינינו לבין ה'.
אבאל'ה שבשמים בא ואומר לנו >>
עכשיו, כשאתם נקיים, כשחזרתם אליי, אני יודע שאתם רוצים רק אותי, אז בואו נהייה יחד - ולכן, הוא אומר לנו לבנות סוכה.
בזוהר הקדוש כתוב שהסוכה זה - "בצלו חמדתי וישבתי".
מ'זתומרת?!
שאבאל'ה ממש איתנו בסוכה, הוא ה'אושפיזין' שלנו. הסוכה זה כמו בית מקדש קטן, שכל יהודי בונה למשפחה שלו.
וואי, תחשבו שניה [להבדיל מיליון הבדלות] שהרב הראשי בא אליכם ואומר לכם שהוא רוצה לגור איתכם במשך שבוע, כי אתם ממש צדיקים..
איזה שמחה.. הא?!
אז תחשבו שמלך מלכי המלכים בא ואומר לכם את זה..
השמחה כפולה פי מיליון, לא?!.. 
ונכון ב"לדוד, ה' אורי וישעי" שאנחנו אומרים כל יום אחרי התפילה עד הושענא רבא כתוב -
"אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש - שבתי בבית ה'.."?
אז הנה, ה' נותן לנו להיות בבית שלו, שזה הסוכה.
ה' באמת גר איתנו בסוכה.
ועכשיו באה שמחת בית השואבה, 'ניסוך המים'.
המים מסמלים אהבה.
בקורבן של ניסוך המים אנחנו בעצם מראים לאבאל'ה שבשמים עד כמה אנחנו אוהבים אותו.
אנחנו בעצם מקריבים לה' יחד עם הקורבן גם את האהבה שלנו. שזה בעצם כל כולנו.
אחרי שהתנקנו מכל העבירות שלנו ביום כיפור, עבדנו את ה' מתוך יראה -
בא השלב של האהבה.
אנחנו מראים לה' שגם עכשיו, אחרי ה'משפט' שהיה לנו -
אנחנו עדיין ממשיכים לעבוד אותו, כי אנחנו אוהבים אותו.
אז עכשיו אתם מבינים איזה שמחה עצומה יש לנו בסוכות?!
לא סתם שמחה של "וואי, איזה כיף היה אתמול במסיבה"..
אלא שמחה פנימית, אמיתית. שמחה שבאה באמת מהנשמה.
אבל שימו 3> -
דווקא בזמן הזה, שהמצווה היא להיות שמח -
היצר הרע בא ומנסה לגרום לנו להיות עצובים.
אז כשאתם מרגישים קצת בדיכאון - תתעודדו מיד, כי זה סתם היצר הרע הזה שרוצה להפיל אותנו.
הד"ת היה ע"פ הספר 'נתיבות שלום' שכתב האדמו"ר מסלונים.
[מי שיכול להקפיץ את ההודעה - ממש ישמח אתי, וזו מצווה לשמח עכשיו, לפני סוכות..
]
אז חבר'ה -
שיהיה לכולנו בעז"ה את החג הכי הכי שמיייח שיכול להיות!! 



בס"ד
לא מתייחסים בכלל? מתייחסים ומחשיבים גם חטא וגם מצווה של תשובה?
מחשיבים רק את התשובה בתור מצווה?
מישהו יודע איך זה עובד?
שבתשובה מיראה - זדונות נעשות כשגגות,
אבל בתשובה מאהבה - זדונות נעשות כזכויות
כיוון שבסוג תשובה כזה יש המתקת שורש החטא והפיכתו בעצם לטובה כשמבינים את העומק ומה גרם לחטא שהרי כל נפילה היא בעלת פוטנציאל לעליה...
עייני באורות התשובה למשל (גם מה זו בכלל תשובה..)
והעיקר מתוך שמחה שהרי זו מצווה ממש...
שנה טובה!
בס"ד
הרי במקרה כזה שאני מתנצלת בפני מישהו על מריבה או משהו שעשיתי לו אין פה עניין של תשובה מאהבה ורצון להידבק יותר לה', ואין פה גם עניין של פחד מעונש. רק רצון להשלים עם בנ"א..
מה אז?
את יכולה להתנצל כי "צריך" או מפחד וכו' ויכולה להתנצל מאהבה והבנה עמוקה של מה שאת עושה.
אם את מתקנת רק ברבדים חיצוניים - מיראה , אז היחס שלך הוא שהיה משהו ועכשיו הוא בסדר אבל אם את באה לתקן מהשורש ומאהבה ורצון וחיבור - את מסוגלת להפיק מזה גם טובה גדולה ולראות איך זה יכול לקדם ולהפוך לזכויות ממש...
לולה=]אחרונההבעש"ט מסביר את הקשיים בעבודת ה' ע"י משל:
משל למלך שהסתתר בהיכלו מפני עבדיו, את היכלו הקיף במחיצות עשויות אחיזת עיניים (שאין בהם ממשות) חומות ואש ונהרות. ומאחוריהן העמיד מעבדיו, שיפזרו ממון רב לכל מי שמגיע לשם ובזה יפתוהו שדי לו בכך ואינו צריך לראות את פני המלך.
בנו אוהבו חשב על כך שלא יתכן שאביו הרחמן אינו רוצה להראות לבנו אהובו ומכך הגיע למסקנה שכל המחיצות הן בהכרח אחיזת עיניים בלבד. ומטרתן לבחון את אנשי המלך, אם ישתדלו לבוא אליו למרות המחיצות המאיימות-ולכן החליט במסירות נפש לעבור את כל המחיצות ולא לשעות לפיתויי הממון ולקשיים שבמעבר למחיטצות והמכשולים.
והנה מיד שהחליט הבן להכנס ולעבור את הנהר, בטלה אחיזת העיניים והוא עבר בלי קושי וכך היה גם בכל המחיצות הבאות, עד שהוא הצליח להגיע אל היכל המלך. היו מעבדי המלך לעומתו שלא ניבו כלל לעבור את המחיצות משום שיראו מפניהם.
עבדים אחרים עברו אומנם את מחיצת המים אבל נסוגו מפני מחיצת החומות והאש. ואחרים עברו את כל המחיצות אבל כשקיבלו את הממון הסתפקו בכך ושבו לאחוריהם. הללו כמובן לא הגיעו אל המלך..
וכשהגיע הבן אל המלך ובכה לפניו על הסתר הפנים הסביר לו המלך שעשה זאת כדי לנסותו וכדי ששונאיו ומשטיניו לא יוכלו להגיע אל המלך
שנזכה...
בסיעתא דשמייא!

אומרים שלפני יום כיפור צריך ללמוד הרבה בשביל להיות ב - 'אימת הדין'.
שבת בבוקר... הולכים לבית כנסת... לפעמים מגיעים די מאוחר/באמצע... החזן אפילו כבר באמצע מוסף...
שאלתי היא- איזה קטעים בתפילת שבת בוקר הכי חשוב לומר אותם.. על מה אפשר לוותר אם אין זמן..?
וגם- נדמה לי ששמעתי פעם שאסור להתפלל תוך כדי קריאת התורה.. זה נכון?
ו- האם מתי שאני באמצע להשלים ת'תפילה ובדיוק אומרים קדיש/ קדושה בביכנ"ס, אני צריכה לעמוד ולהגיד ת'קדיש (כאילו "אמן יהא...") או להמשיך רגיל בתפילה?
ועוד משו קטן אם עדיין יש לכם כח- מה לדעתכם עדיף/ צריך (לבנות בעיקר) : להתפלל תפילה שלמה אבל לא בביכנ"ס/מניין או לא להתפלל את כל התפילה אבל בביכנ"ס?
זהו! אני מקווה שלא חפרתי יותר מיד...
* חשוב להדגיש שיש הבדלים בין בנים לבנות בתפילה כי אישה לא חייבת בכל התפילות ולכן גם ההתיחסות היא למי שמתפללת בקביעות
* המיני' הוא ברכות השחר , "ברוך שאמר" , אשרי , "נשמת כל חי" , ישתבח והלאה עד סוף תפילת העמידה
אם יש יותר זמן מוסיפים את ההללויות והמזמורים שאומרים ביום חול שהם יותר תדירים וקודמים אם אין זמן
* עדיף כמובן לא להתפלל בזמן קריאת התורה
* לגבי קדושה: מפסיקים תמיד וצריך להקשיב או לענות היכן שאפשר לענות וכן לגבי "אמן יהא.." ואמן של "דאמירן בעלמא" (יש סידורים עם טבלאות בסוף שכתוב בפירוט לאילו דברים עונים ומתי
* לגבי תפילה במניין לבנות: נשים לא חייבות בתפילה ובמניין. בנוסף - אפילו לגבי גברים יש דעה מכובדת שאם איחרו למניין עדיף שיתפללו על הסדר ולא ידלגו, לכן נראה שעדיף שתתפלל הבת לפי הסדר ובנחת.
ובכל מקרה צריך לדון לגופו אם זו נשואה או רווקה ואם זו תפילה מיוחדת יותר כמו בחגים וכו'
הרב שלי אמר שחשוב בזמן קריאת התורה, גם אם מאחרים, לא להתפלל אז שמע/עמידה אלא לשמוע את הקריאה.
אני תמיד מתפללת בזמן קריאת התורה...אז אסור??? [אבל כך אני לא יוכל להתפלל.!..]
למה אין צום משה?
אלא בגלל שבאותו רגע פסק שלטון יהודי מארץ ישראל.
באותו אופן אבל הפוך - למה אנחנו חוגגים את חנוכה ולא את הניצחון על מלך אשור לדוגמה? - כמו שכותב הרמב"ם: "וחזרה מלכות לישראל יתר על מאתיים שנה."
עצם קיומו של שלטון יהודי בארץ ישראל אפילו אם אינו שלטון של תורה (ע"ע החשמונאים שהיו מהם אף צדוקים) הוא דבר גדול מאוד והפסקתו של שלטון זה זהו יום עצוב.
בעזהי"ת.
ולא שם עם משמעות שלטונית?
קוראים לזה צום גדליה בגלל שהמעשה שנעשה באותו יום (או בעצם יום לפני) זהו רצח גדליה.
המשמעות היותר עמוקה של הרצח זהו מה שכתבתי.
ושתי עובדות מחזקות את הענין:
א. כפי שעוד מישהו שאל אנו לא צמים ביום פטירת משה רבנו או בשום יום של פטירת צדיק. (להיפך בהילולת רשב"י אנו עושים יום שמחה)
ב. הצום נחשב כאחד מצומות החורבן (להבדיל מתענית אסתר)
כמו ראש הקהילה היהודית זה לא נקרא שאנחנו שולטים בארץ
כל צום על החורבן(17 בתמוז,10 בטבת,9 באב וצום גדליה)בא ללמד אותנו שיעור,על החורבן.
צום גדליה מראה לנו,שגם אם חשבנו שהגרוע ביותר כבר קרה,מעכשיו כבר לא משנה מה נעשה-כי כבר נענשנו בעונש הכי חמור שיכול להיות,עדיין אפשר להדרדר.
הרי זה לא באמת שלטון,רק עבדים שמשחקים בפוליטיקה.
כבר אין בית מקדש,וכל עבודת ה' שלנו לא שווה.
הקב"ה כבר הראה לנו שהוא לא רוצה אותנו,ולא קשר איתנו.
אז מה זה משנה אם נמשיך לחטוא??אם נהרוג את גדליה,שממילא הוא שליט בובה של מלך בבל??
אז זהו-יכול להיות יותר גרוע.יכולה להיות מלחמת אחים.יכולים לרדת חזרה למצרים.
זאת הגישה שצום גדליה בא לעקור.
גם כשהמצב ממש גרוע,באשמתי,אסור לזרוק את הכל ולהתיאש.
במקום לומר שהחטאים שלנו כבר הביאו אותנו לשער הטומאה האחרון,ולכן אין שום ענין להתקדם(כי אי אפשר\קשה\אנחנו ממילא כאלה גרועים),צריך לחתור קדימה.העונש לא בא לדכא אותנו ולהרחיק אותנו,אלא כדי לזכך אותנו\לכפר על חטאינו.
האם אנחנו עדיין רלבנטיים?
האם אנחנו קיצוניים?
לא חברתיים?
לא שומעים את קולנו?
תשובות.
א. לא רלוונטיים.
הולכים ומקצינים.
חברתיים באופן אישי, באופן ציבורי - לא מספיק(לא ביחס למישהו אחר, פשוט לא מספיק).
לא שומעים את קולינו.
אבל אני חושבת שלהתייחס ל"ציונות-הדתית" כציבור אחד זה כבר קצת לא נכון. אישית, אני לא רואה את הציבור שנקרא דתי-לאומי כציבור אחד,פעם היינו ציבור אחד,אבל מאז הציבור גדל ונוספו בו זרמים,והיום זה ציבור שמורכב מכמה וכמה ציבורים שונים מאד אחד מהשני. להתייחס לכולם אותו דבר רק כי יש לנו כיפות דומות, זה פשוט להתעלם מהמציאות. מה שנכון לציבור אחד לא נכון לציבור אחר. [ציבור הכוונה לזרמים,אבל הם כבר כ"כ שונים, וגם די רחוקים אחד מהשני ולכן נראה לי שהמילה ציבור כבר יותר מתאימה מ'זרם'].
שוב-לא קראתי את דברי הרב, אין לי מושג מה הוא אמר, רק נתפסה לי העין השורה של "דברי הרב שרלו בהתייחסו לציונות הדתית" וזה מה שגרם לי לכתוב את זה^. אם דבריי לא קשורים- עמכם הסליחה..
באג2000ואני חושבת שיש בדבריו המון אמת וצדק.
וזה היה מגעיל מצד הערוץ לצאת במבזק פרובוקטיבי עם שורה שיוצאת מהקשרה ולהוסיף עוד שנאה. ![]()
אנחנו נוכל להיות רלוונטיים, ודי לחכימא!
ציונות דתית שדוגלת במפעל עצום של הפרת חוק אנטי דמוקרטית שנקרא "מאחזים" יכולה להיות רלוונטית?
ציונות דתית שמתוכה יוצאים הפוגרומיסטים של "תג מחיר" ומנפצים ופוצעים כל מי/מה שבא ליד והיא לא עושה כמעט כלום יכולה להיות רלוונטית?
ציונות דתית ששולחת את מיטב בניה לשרת פחות מהחילונים בחצי שירות יכולה להיות רלוונטית?
ציונות דתית שמשקיעה את כוחה במאבק אבוד - רוצים יו"ש אבל לא רוצים טרנספר של הערבים - יכולה להיות רלוונטית?
ציונות דתית שמשקיעה את מיטב כוחה ביו"ש(המאבק האבוד הנ"ל) כאילו אין ערים מעורבות, אין הנגב והגליל, אין פשע ואין שכונות מצוקה יכולה להיות רלוונטית?
ציונות דתית שלא מייצרת תרבות באופן ציבורי יכולה להיות רלוונטית?
דתיים לאומיים מהסגנון שלך, שמתנגדים אחרי 1900 שנות גלות לנס הכי גדול שקרה לעמנו מזה 2000 שנה - סוף כל סוף מדינה עצמאית - יכולים להיות רלוונטיים?
זה הזמן המיטבי בו בחור ישיבה יכול לתרום לצבא וגם לרוחניות שלו.
ולא ישלחו את החילונים למות בשבילם.
אבל זו אכן רק נקודה אחת.
וכ-85% מההסדרניקים הולכים לקרבי. לידיעתך.
אז מה???
למה אני צריך להיות רלוונטי לציבור החילוני???
אני צריך להיות רלוונטי רק לקב"ה!
ואני-שאני נגד הרג ערבים-קראתי סיכום של "תורת המלך"(-שכתב אותו תלמיד של הרב שפירא)
וכל מהשכתוב שם זה בסדר גמור חוץ מאולי שני משפטים שאני לא מסכים איתם אלא בשעת הדחק-אבל הספר הזה הוא בסדר גמור!
(אע"פ שלדעתי לא היה כדאי לפרסם אותו-בגלל תגובות שהוא עלול לעורר-ומשום שגויים עלולים להתרגז)
אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאם העם כועס עלינו אז גם ה' כועס עלינו.
אם כך אתה לא ציוני דתי.
היהדות החרדית רואה את מצבנו כגלות ולכן מאמינה שעלינו להתבצר בקופסה ולקיים את דבר הנביא "חבי רגע עד יעבור זעם", בקיצור - מלחמת הישרדות.
הציונות הדתית מאמינה שאנחנו בדור שבו צריך לצאת מהמגננה ולהתחיל להשפיע על על העם ועל העולם.
אם אתה באמת חושב שצריך להיות רלוונטים רק לקב"ה ואפח'ד אחר לא מעניין אותך, למה אכפת לך שגויים יתרגזו אם תפרסם את הספר??
אולי באמת כן אכפת לך,אבל זאת בריחה נוחה לפעמים להגיד שלא אכפת, כי זה מאפשר לך לא להתאמץ להסתדר עם אנשים, כי זה אומר שבעצם אתה המ-ו-ש-ל-ם פה,וכל השאר סתם דפוקים ואין לך מה ללמוד מהם, וזה הופך ללגיטימי כי "אני רלוונטי רק לה'. מי שמנסה להסתדר עם אחרים הוא סתם טועה. אני לא צריך להקשיב לאף אחד".
יותר מדויק לומר שהוא סותר אותך.ובאופן יחסי אנחנו באמת מושלמים,אנחנו יהודים,וגם אם אנחנו לא מושלמים (מה שנכון-נכון) אנחנו לפחות שואפים להיות כאלו ויחסית לגויים אנחנו מושלמים. ואנחנו לא אמורים למצוא חן בעיני הגויים אלא בעיני ה' ואדם,קודם ה' ואם אפשר אז גם בעיני אדם.לא תמיד צריך (ואפשרי) למצוא חן בעיני הסובבים.את תלכי לא צנוע רק כי הלבוש שלך לא מוצא חן בעיני החילונים? יש להניח שלא.אז למה בדברים אחרים את לא מתייחסת ככה? מה ההבדל?
לכל העולם.
המשימה שהקב"ה הטיל עלינו היא לגרום לכך שכל העולם יגיע למצב יותר טוב ומתוקן.כל העולם,ולא רק כמה מאות אלפים עם כיפות סרוגות.ובשביל זה צריך להיות רלוונטיים גם למי שיש לו כיפה קטנה בס"מ אחד או גדולה ב2.גם לחילונים וגם לגויים.
יש זמנים יוצאי דופן שבהם אנחנו נהיים לא רלונטיים,בעקבות מה שהקב"ה מצווה אותנו,אבל המטרה הגדולה,שוב ממצות ה',היא שנהיה רלוונטיים"והלכו גויים לאורך"
אז קודם כל שנה טובה.
ועכשיו לעניין: קראתי בעלון של עולם קטן האחרון שיש אנשים שרוצים שצעירי הציונות הדתית יעבדו במשטרה. להגיד ת'אמת- זה לא מריח טוב. זכורים לי יותר מדי תקלים עם המשטרה וגם בעיות רוחניות צצות שם כל הזמן יותר במקומות אחרים.
גם הנסיון של המשטרה לבוא ולומר כאילו אפשר לפתור את הבעיות האלו לא נראה לי ישים.
אני(ונראה לי שהרבה מהכותבים כאן יזדהו איתי) מנסה להקים כאן מדינה יהודית.
ובמדינה יש משטרה.חייבים משטרה."שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך".והמשטרה תפעל לפי הדרכת התורה (וההלכה).
מכיוון שקצת קשה להאמין שפתאום ביום אחד,תיפול מן השמים משטרה חדשה שבה כל שוטר מכוון את דרכו לפי התורה,ופקודות המשטרה ניתנות על פי ספרי המוסר ושולחן ערוך(יש סיכוי שזה יקרה,בערך כמו הסיכוי שלא יהיו פושעים ולא יצטרכו משטרה),אנחנו צריכים כבר עכשיו לעסוק בשיטור בארץ במעשה(הכנסת אנשים משלנו למשטרה,שיום אחד כולה תהיה ממורכבת ממאמינים בדרך ה'),כך שלאט לאט תיבנה כאן מדינה יהודית.[יש גם דרך אחרת למי שרוצה-עיינו בכתבי הרב גינזבורג].
על מנת לבנות מדינה יהודית,צריך גם לעיין בכל ההלכות על ההתנהלות הלאומית,שכבר 2000 שנה כמעט ולא התעסקו בהן.ובשאלות כאלה קשה מאוד לדון אם לא מכירים את המציאות.באמצעות הכנסת אנשים משלנו למשטרה,יווצר דיון מעמיק בשאלות שקשורות למשטרה(שוטר דתי,צריך למצוא פתרונות וסדרי עדיפויות הלכתיים בנוגע לשבת,פגיעה בפושעים,שקר בחקירות ובבילוש חרש,העלמת עין מפושעים,פינוי ישובים,ועוד.שוטר חילוני,כנראה יעשה מה שבא לו, ולא ילך לשאול רב).
כך שבאמצעות הכנסת אנשים מאמינים למשטרה,יהיו פחות תקלים ופחות בעיות רוחניות.
למרות כל האמור לעיל,אולי זה לא הזמן ולא הדרך להיכנס למשטרה.וגם לי זה באמת מריח קצת לא טוב.