שרשור חדש
שאלה בספר איוב שעלת לי..-Rעות-
בס"ד
 
מצד אחד שמעתי על ספר איוב-שיש מפרשים שאומרים שאיוב לא היה קיים בכלל וספר איוב נכתב כמשל לע"מ..
ואיוב זה לא באמת אדם אמיתי שעבר את כל מה שמתואר שם..
 
מצד שני..
קראתי שאיוב היה אחד מיועצי פרעה יחד עם יתרו!
 
אז רגע!
 
איך זה יכול להיות?!
 
אם הוא היה אחד מיועצי פרעה חייב להיות שזה אמיתי..איך בכלל יכולים להגיע לדעה שזה לא היה קיים ונכתב כמשל?!
 
תודה מראש!
אפשר לשאול את זה על הכל...ii
איך יכול להיות שים סוף נבקע גם לשניים וגם לשנים עשר?
 
בכלל, איך יכול להיות שיש מחלוקת בין שני פרשנים? מה קרה באמת?
 
ובקשר לאיוב: איך אפשר לומר שזה לא אמיתי? - אולי זה מקרה שקרה להרבה אנשים בכללי, ולא סיפור אישי...
(המצאה שלי - קחו את זה בע"מ..., ואולי כדאי שלא תקחו את זה בכלל...)
אוקי כי זה דעות..-Rעות-
בס"ד
 
אבל ..
 
פה זה פרוש שאיוב לא היה קיים בכלל!!
 
אז איך יכול להיות דעה שהוא היה יועץ פרעה?!
 
 
אולי היה כמה...ii
"איוב בימי משה היה...איוב בימי מרגלים היה...איוב בימי שפוט השופטים היה...איוב בימי אחשורוש היה...איוב בימי מלכות שבא היה...איוב בימי כשדים היה...איוב בימי יעקב היה" (ב"ב טו)
 
אולי היה כמה וזהו סיפור כללי על כולם, לא אישי של מישהו יחיד? (שוב, ניחוש..)
יתרה מזו בעניין הזה -אח..
הגמרא בבא בתרא [דף טו'] - מדברת הרבה על איוב:
 
דא"ר לוי בר לחמא איוב בימי משה היה
רבא אמר איוב בימי מרגלים היה  
דר' שמואל בר נחמני ויתיב וקאמר איוב לא היה ולא נברא אלא משל היה
רבי נתן אומר איוב בימי מלכות שבא
וחכ"א איוב בימי כשדים היה
ויש אומרים איוב בימי יעקב היה ודינה בת יעקב
 
לפעמים נחלקים מה אמר התנא ההוא.
רגע , אבל הוא אמר דבר אחד!
מה המחלוקת? זה או זה , או זה.
 
 
 
מחלוקת במציאות?
בפשטות , אם זו השאלה - האם יכול להיות מחלוקת במציאות -
בפשטות - כן. מה הגדרים? לא יודע בברור. ארוך וממש לא פשוט.
 
מה שגם צריך להסביר את זה -
 
ותזנה עליו פילגשו רבי אביתר אמר זבוב מצא לה ר' יונתן אמר נימא מצא לה ואשכחיה ר' אביתר לאליהו א"ל מאי קא עביד הקב"ה א"ל עסיק בפילגש בגבעה ומאי קאמר אמר ליה אביתר בני כך הוא אומר יונתן בני כך הוא אומר א"ל ח"ו ומי איכא ספיקא קמי שמיא א"ל אלו ואלו דברי אלהים חיים
 
 
מה שעוד יותר מסובך כאן זה שיש מי שאומר שלא נאמר
"אלו אלו דברי אלוקים חיים" על מחלוקת במציאות.
 
 
 
קיצור: בפשטות - כן. אפשר לומר שנחלקו במציאות.
אבל , צריך ברור עמוק יותר. [ונראה לי שזה ממש שיעור שלם.]
 
 
 
מקוה שהובנתי. בשורות טובות.
שבוע מבורך לכל עם ישראל!
 
 
אז רגע..-Rעות-
בס"ד
 
אף פעם עד ימות המשיח לא נדע מי זה באמת איוב?
 
ואו..זה מבלבל..
אממ...אח..
זה ממש לא פשוט לי שאני יכול לומר - "כן".
 
מן הסתם הראשונים מדברים על זה באריכות. [יש מצב שהרמב"ם וכדו'.]
 
כדאי ללמוד את הנושא יותר לעומק.
 
 
כמו שבפילגש בגבעה - אנחנו לא יודעים עד עכשיו. כלומר: "אלו ואלו".
ו...גם בימות המשיח , מי אמר שנדע?! (לפחות ב"פילגש" וכו')
ה' אומר במקרה של פילגש בגבעה - ש - "אלו ואלו דברי אלוקים חיים".
זה לבד - בלי כל מה שאמרנו עד עכשיו - דרוש הסבר.
ו...יותר נכון , שיחה שלימה. שיעור מלא.
להבנת כל הדברים האלו ברובד הלא עמוק ביותר.
 
 
 
בשורות טובות.
שבוע מבורך לכל עם ישראל.
 
 
 
 
 
 
בימות המשיח הכל יתבאר..-Rעות-
בס"ד
 
"חידושה של מלכות בית-דוד שתשבי יבוא ויתרץ קושיות"
 
אז פשוט להאמין באומנה שלמה-ששבעים פנים לתורה?!..
 
 
 
זה בדיוק העניין.אח..
האם זו "קושיה" בכלל. [מי זה באמת איוב.]
אולי זה מדובר בכמה מובנים. ו - נדע כנראהמה הייתה ההסטוריה במלואה.
זה יתבאר , אבל לא מוכרח שכדעה אחת.
נדע מה המסקנא. כמו מה? אולי כמו שניהם.
[אגב - בדקתי את העניין של "פילגש". ויש מי שמפרש -
ש...כן. שניהם זה אמת. גם בגלל זה וגם בגלל זה.]
 
 
פשוט ללמוד את הדברים.
בנתיים - אנחנו לא יודעים.
 
עדיף לומר "לא יודע" , מאשר לתרץ תירוצים לא מהעולם הזה.
[איזשהו רב "חלה" על מי שאמר לו את זה. מאז - זה שוקע בליבי יותר בחוזק.]
 
 
 
מקוה שהובנתי. בשורות טובות.
שבוע מבורך לכל עם ישראל!
 
 
 
 
 
 
מי שמעוניין בתשובה עמוקה לעניין המחלוקות,אמת מארץ
בס"ד
 
שישלח מסר עם הדוא"ל שלו.
 
מזכיר לי את השאלה על בן סורר ומורהruthi
שכתוב עליו: "אמר רבי שמעון: וכי מפני שאכל זה תרטימר בשר ושתה חצי לוג יין האיטלקי אביו ואמו מוציאין אותו לסקלו? אלא לא היה ולא עתיד להיות, ולמה נכתב - דרוש וקבל שכר."
ומאידך: "אמר רבי יונתן: אני ראיתיו, וישבתי על קברו. "
ואני זוכרת שפעם אמרו לי שמה שר' יונתן התכוון זה שאומנם לא היה כזה מקרה שהורים סקלךו את ילדם שהיה בן סורר ומורה, אבל הקבר היה של מישהו שיכל להיות בן סורר ומורה ולא התקיימו בו כל התנאים לסקילה.
הערה קטנה לדיון אולי בפעם אחרת:שלומי20104
מי אמר שיכולה להיות מחלוקת במציאות?
עיין לנתיבות ישראל.(לא זוכר אפילו איזה חלק ברור שלא עמוד אז סליחה..)
 
מה הבעיה?הרועה
בסופו של דבר אחד צודק והשני לא, בכול מקרה כל הדעות שהוא בתקופה מסויימת באות להעביר רעיון.
 
הרמב"ם אומר שזה לא קרה באמת.
ל-'הרועה' - במחילה אבל זה ממש לא ככההשם הוא המלך!
הרבה פעמים שני הצדדים צודקים ו'אלו ואלו דברי אלוקים חיים' - אז איך זה באמת מסתדר?
 
שאלה קשה, ונכון שכפי שנאמר פה, בין היתר על ידך, לפעמים מדובר בעניינים רעיוניים ולאו דוקא במציאות.
קיצר, זה אכן קצת מסובך הנושא הזה - אבל אני בטוח שיש מקומות שניתן להבין יותר את המשמעות של מחלקות מסוג זה וכו'.
 
בדיוק באתי להזכיר את העניין של 'בן סורר ומורה', אך ראיתי שהוא הוזכר כבר, ותורץ גם (אגב, גם שמי יונתן, מעניין..סתאאם).
 
ומעניין לעניין, שאלה קשה ביותר, אך ייתכן שהתשובה תשפוך אור חדש על הנושא:
 
כתוב (פסיקתא רבתי, פרשה ל"ה, וכמדומה שבעוד מקומות) ש'אליהו הנביא יבוא שלושה ימים לפני בוא המשיח', ואם כן, נשאלת השאלה - האם היום למשל, לכאורה הרי אליהו טרם הגיע - ואז חלילה מוכרחים אנו לומר כי המשיח לא יוכל לבוא בשלושה ימים הקרובים - והרי זה סותר את העיקר היסודי של 'אחכה לו בכל יום שיבוא', ומוכרחים אנו להאמין שהמשיח יכול לבוא בכל רגע ורגע!!! - ואם כן איך מתיישבים הדברים ביחד????????????????????????
 
 
תשובה מעניינת ענה על כך  הגאון הגרי"ז מבריסק (הרב יצחק זאב הלוי סולוביצ'יק זצ"ל):
 
כשיבוא אליהו (שעליו נאמר שיתרץ קושיות ובעיות) - הוא יתרץ גם את הקושיה הזו....
 
 
 
 
זה בנושאים הלכתיים וכאלההרועה
כשמדובר על מציאות הרבה פעמים הם פשוט טועים.. מה רע בזה?
 
אני צריך פעם לבדוק את הנושא לעומק אבל זה נשמע לי מוזר, כי זה לא כ"כ מסתדר עם המשיח של הרמב"ם.
ייתכן שכן, אך כככלל - לכל הדעות ישנו מקום.השם הוא המלך!
כמה נקודות:שלומי20104
א.הכן יש מחלוקות בהכול ואפילו במציאות(במקרים של מחלוקות במציאות הראשונים והאחרונים ינסו להסביר למה זה לא מחלוקת במציאות אבל בפשט צריך להסביר איך זה קורה אבל יש).
אבל באגדתות(כלומר לא בהלכה) יש מרחב ענק למחלוקות בגלל שאין לזה נפק"מ.
לדוגמא מה זה משנה לך עם איוב היה או לא היה?
ואת יודעת מה אני יהיה דמגוג מה זה משנה עם משה רבנו היה או לא היה*?
התורה היא אמת ובאה ללמד דברים ולא היסטוריה ולכן לא כל מה שהיה כתוב וכן לפעמים גם להיפך(בעיקר בנביא יש דברים שכתוב בגמרא עלהם שלא היו אלה משל היו).
אז מה הענין במחלוקות במציאות, שכל דעה באה להביע רעיון שיתוסף על גבי הסיפור עצמו ויוסיף לנו עוד דברים ואנחנו צריכים להבין מה הענין של כל דעה(בשביל להבין יותר טוב מה זה מחלוקות באגדה אפשר ללמוד קצת "עין אי"ה" ולראות איך לומדים מכל דעה חידוש עלינו)
ב."אלו ואלו דברי אלוקים חיים והלכה כבית הלל...ולעתיד לבוא כבית שמאי"
אנחנו לא מצלחים בשכלנו המוגבל להכיל דברים הפוכים ואפילו דברים דומים לא(כמו שמור וזכור בדיבור אחד)אבל צריך להבין שאנחנו מוגבלים ולא התנאים ובמיוחד באגדות אין בעיה ללמוד מכל דעה את המושר השכל שלה(כמו שכתבתי מקודם)
מה שכן באמת על דורות אחרונים כבר לא נאמר "אלו ואלו.." אלה נאמר "שלא שימשו את רבם כל צורכם" כלומר לא ירדו לסוף דעת רבם ובאמת שמה יש אחד טועה.
ג.(קצת פחות קשור לדיון)
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ
וְאַף עַל פִּי שֶׁיִּתְמַהְמֵהַּ
עִם כָּל זֶה אֲחַכֶּה לּוֹ בְּכָל יוֹם

איפה כתוב פה שהוא יכול להגיע בכל יום?

כתוב שאני מחכה בכל יום אולי הוא יגיע ולא מתייאש מזה שהוא מתמהמה.

תקרא\יno name102
לא שמעתי שהוא היה היועץ של פרעה,
 יש כמה דעות מתי הוא חי:
1. בתקופת משה רבינו (פרעה)
2. תקופת אחשוורוש
3. תקופת אליהו
 
או שלא היה ולא נברא(הרמבם)
 
זה בהכל ככה- יש כמה דעות- "70 פנים לתורה.."
מחלוקות בחז"ל[-]
הלענ"ד, המחלוקות בחז"ל לא נועדו לתת אמת היסטורית. הם באים להציג משהו עמוק יותר, הם רק סמל למשהו אחר.
מפורסם העניין של קין והבל. כתוב "וַיֹּאמֶר קַיִן, אֶל-הֶבֶל אָחִיו; וַיְהִי בִּהְיוֹתָם בַּשָּׂדֶה, וַיָּקָם קַיִן אֶל-הֶבֶל אָחִיו וַיַּהַרְגֵהוּ. " וחז"ל שואלים מה הוא אמר. הם נותנים 3 תשובות: 1. קין והבל רבו על בית המקדש, בחלקו של מי יבנה. 2. קין והבל רבו על התאומה של הבל, למי תנשא. 3. הם רבו על המטלטלין והמקרקעין.

מה מבקש המדרש ללמד אותנו? מה כל כך חשוב לדעת על מה רבו האחים? הם רבו וזהו! ועוד: מה הדעות האלה? חכמי המדרש לא מצאו נושאים אחרים עליהם רבו האחים, רק על שלושת הנושאים האלה?

אלא המדרש בא ללמד אותם יסוד חשוב בהתנהגות בני האדם: כל המלחמות בעולם יהיו בגלל שלושת הסיבות שהובאו במדרש: רכוש- אדמה (בצע), מלחמות דת ונשים.


האם זה משנה לנו אם איוב חי או לא? אם איוב היה יועץ של פרעה או חי בכלל התקופה אחרת?
לא!
העיקר זה שאנו יכולים ללמוד דברים לחיים שלנו מתוך הסיפור שלו. שכל העניינים במוזכרים בספר איוב יעזרו לי להתקדם בעבודת ה' שלי, יעזרו לי לקדש את שם ה' בעולם הזה.

גמרא בבא בתרא דף טזמאמע צאדיקה
לא להעלות שאלות ריקות לפני שלמודים את החומר.
וגם את ספר איוב. (אפשר להיעזר ה"דעת מקרא"- ולקרוא גם את ההקדמות.)
 
אחרי שלמדתם- רעיון קצת להעמיק-
איך כל תנא ואמורא מפרשים את פשט הכתובים, ולאיזה פסוקים אחרים בתנך הם מקשרים.
 
 
 
>!צחקן
בעז"ה.
 
זה כמו כמה צדדים. מי שיסתכל על קוביה הונגרית מצד אחד יגיד שהיא אדומה מחד גיסא [חד גיסא- צד אחד], ירוקה מהצד השני, וצהובה מהצד השלישי. מי שיסתכל מהצד השני יגיד שהיא צהובה, סגולה וכתומה. אם הוא יסתכל גם למטה הוא יראה שהיא כחולה. אבל שניהם תיארו את אותה קוביה הונגרית.
 
 
לא תמיד חז"ל מלמדים אותנו עובדות היסטוריות.רחלקהאחרונה
בעזהי"ת.
 
חלק ממדרשי חז"ל נועדו רק ללמד אותנו משהו, וזה לא באמת קרה.
אפשר לעיין בנושא הזה הרבה, יש הרבה מה לדון בו...
[יש לנו שיעור שבועי בנושא עם רב מישיבת הר-ברכה. בע"ה אם יהיה לי זמן אעלה סיכומים של השיעור.]
ירידת שרי ואברם למצרים.הסנה-בוער
בס"ד
היום למדנו בתנ"ך את פרק י"ב בבראשית, וכל השיעור הייתי ממש עצבנית. 
אז אולי למישהו יהיו בשבילי תשובות מספקות-
א) איך אברם מסכים לזה ששרי תלקח עם פרעה? למה הוא לא מתנגד? פונה לה'? משהו?
ב) שרי היא דג? היא לא יכולה לסרב? לא לרצות לומר שהיא אחות אברם? לא לרצות ללכת עם פרעה? לספר לפרעה שהיא נשואה?

[לא באתי לדון את אבות האומה, אבל זה ממש מעסיק אותי.]


פרעה הוא סוג של אלילצ.מ.צ

אם בן אדם ואישתו (המאוד מאוד יפה) באים לאירן ואחמנזד (או איך שכותבים את השם שלו) (ימ"ש) רוצה להתחתן עם אותה אישה (אבל גם לפי שאר הדתות אסור להתחתן אם אשת איש) אז הוא יברר אם אותה אישה נשוא אם כן - הרג את בעלה ואם לא - מתחתן איתה.

למה אברם לא פנה אל ה'? לא ידעת אולי כי הוא כי הוא קבל את זה כגזרת שמים.

למה שרי לא מדברת?כנרה כי היא לא רוצה שפרעה יהרוג את אברם.  

שאלות טובותהרועה
א) שאלה קשה, הייתי עונה שהוא לא פונה לה' כי הרגע הוא לא שם עליו ולא עמד בנסיון אבל אני צריך לבדוק לפני שאני אומר את זה..
ב) היא אישה וככזאת היא הורגלה מן הסתם לציות עיוור, ואני יודע שבסוף אצל שרה זה אחרת אבל אני מאמין שזה אחרי תהליך מסוים.
הוא כן עמד בנסיוןאנונימי (פותח)
בס"ד
יש דעות שהנסיון היה אם הוא יחזיק מעמד במצרים!
טוב, זה לפי רש"י ^^הסנה-בוער
בס"ד
לפי רמב"ן הוא חטא ונכשל.

..................אוסקראחרונה
שלום,
 
יש פעמים שאדם נתקל בדברים שהם גדולים עליו, שהוא לא מבין מדוע הוא הגיע אליהם, ואז הוא מנסה להילחם,
 
מגייס את כל הכוחות לבטל את הדברים.אדם גדול יודע לזהות דברים שהם מעבר לבחירה שלו, ובמקום להילחם
 
הוא בוחר לבחון מה ה' רוצה ללמד אותו, ולאן ה' מוביל אותו בתהליך הזה.
 
כך גם אברהם אבינו, הוא הבין שהירידה למצרים היא לא דבר שבבחירתו, בארץ יש רעב, ואין כל ברירה. הלקיחה
 
של שרה תהיה בעל כורחו שאם הוא יתנגד פשוט יהרגו אותו. ולכן הוא לא ניסה לשבור את המציאות אלא לחפש
 
לראות איך נבנים ואיך מתקדמים מתוך המציאות הזו, איך מוצאים את ה' בתוך המסובכות של הגלות, איך
 
מתקדמים...
 
אברהם בטוח בזכותה של שרה, בטוח בגדלותה ובקשר הנפלא שיש להם עם ה', ולכן הוא לא דואג לה, הוא יודע
 
שה' שומר עליה, ואכן רואים שמתוך כך זוכה אברהם לעושר גדול ולפרסום גדול ואף לילדים. מתוך המשבר
 
והקושי מגיעים לתיקון ולבניה. זו ראיה גדולה של אדם גדול שבא לחנך אותנו להמשיך ולהתקדם בתוך המצבים
 
שלנו, המצבים היום יומיים הלא פשוטים שאנו לפעמים עוברים. איך להסתכל עליהם ואיך להתקדם מהם.
 
 
כמובן שהדברים דורשים אריכות אבל...
שיהיה לימוד פורה, ואם תרצי יש על כך אריכות בשיעור שלם באתר מכון מאיר.
כל טוב.
חברה..צריכה עזרה.תהילה=]...

אני צריכה לשבת בע"ה דבר תורה קצר וחמוד על פרשת נח, 
עדיף משו עם סיפור חסידי.
ושמתאים לבנות בבנ"ע....חבריא א'...
תודה...!!!!
נמ..הסנה-בוער
בס"S
את יכולה לקחת כל סיפור חסידי, ולספר אותו בצורה מושכת.. ובסוף לקשר אותו לפרשה..
אז זהו...אני מחפשת סיפור חסידי שמתאים...תהילה=]...
למישו יש??
כבר מצאתי...תודה בכל זאת...תהילה=]...אחרונה
עזר?! כנגדו?! מאיר את החיים... אח..
אהלן לכווווולם.
[במיוחד לבלחי"ם / בלחיו"ת.]
 
 
---- יש סיכום למטה! ---- 
 
 
 
אז מה שלום הלחוצים שלנו?
כבר בנית על ההוא שרוקד טוב בהקפות שניות...?
את יודעת כבר מה תלבשי בחתונה שלך - איזו שמלה "מ-ה-מ-מ-ת".
מעזרת נשים את "מציצה" , לראות איך החתן שלך פותח ת'היכל.
ו...את השם לתינוק שלכם , כבר החלטת שהיית בת 8...
איי. עם ישראל חושב "צעד אחד" קדימה.
 
 
 
פרשת "בראשית".
נשמעת פרשה כזו ש...
מה?! שוב פעם - הכל מהתחלה?!
 
 
"לא טוב היות האדם לבדו , אעשה לו עזר כנגדו".
וכבר הקשו חכמים - תחליט: האשה היא עזר לבעל או כנגדו? ו - ישנם כמה תירוצים על הקושיה.
אבל , תמיד שאני שומע ת'צמד מילים האלו - עולה לי הפירוש ששמעתי.
ת'אמת שעם הגודל שלו הוא כבר היה אמור להאבד לי בכיס , אבל...הוא ע-נ-ק. ממש.
עזר - כנגדו.
כן , האישה היא עזר של האדם כשהיא נגדו. ו...לא , לא התכוונתי שצריך לפתוח כאן מלחמת עולם שלישית בין בני הזוג , ו...נסביר ת'דברים:
 
בא איש , ובאה אישה - "שני לבבות חצויים".
הם אמורים להשלים זה את זה. ו...כמו שלמדנו [או שלא ] בשיעור "פיזיקה" [עאלק] -
שני דברים מתחברים כאשר הם שונים זה מזה. פאזל , איך עובד?
לוקחים שני חלקים שהם הפכים אחד לשני ו...מחברים אותם. ו - הופ! הם מתחברים.
פססט. אבל החלקים לא דומים! כן , דוקא כי הם לא דומים , הם משלימים אחד את השני.
 
אותו הדבר באישה וגבר. הם לא אמורים להיות דומים. הם אמורים שיהיה כל אחד הוא עצמו.
ו - אז , כשיתחתנו - יתחילו לבנות את הפאזל של חייהם. כל אחד יתן את חלקו שהוא שונה משל השני ו...הופ! הנה לנו פאזל מוכן. ו...איך זה קשור למה שאמרנו?
עזר - האישה יכול להשלים את האדם , כאשר היא - כנגדו. בזמן שהם מגיעים שניהם מנקודות מבט שונות. כן - אפילו - או יותר נכון , בגלל שהם שונים , זו השלמות.
 
יש כאלה שחושבים ש - "אסור להתוכח".
בואנה , למה לא? מה קרה?
מותר להתוכח , ו...לפעמים זו גם חובה. כי - מתוך שמתוכחים , יוצאת הדעה הכי חדה. הכי אמיתית. הכי נכונה לשני הצדדים. כל אחד בא ומאיר מהצד שלו ו...אז - אין אור גדול יותר מזה.
 
רק , דבר אחד לסיום. להגדיר דבר - זה עוזר להתחבר אליו. זה הנה:
להתוכח = לדון > מותר. בודאי. דבר בונה עולמות. במיוחד בין בני זוג "טריים".
לריב = "להשליט את דעתי" > אסור. דבר המקלקל והורס את החיים.
 
 
עד כאן ל - "לחוצי חתונה" - "נשואים טריים" וכדו'. נאחל להם > בהצלחה!
מה הקשר אלינו - נערים ונערות [אפילו ב"רוח"] , צעירים וצעירות? 
אם נדע שמותר להתוכח עם החברים שלנו - אז זה יהיה מצוין. יהיו פחות מריבות , יותר הבנות , ו...כך - החברות תהיה יותר טובה. אך - נזכור תמיד , ברגע שזה מגיע ל"מריבה" - בואו נעצור רגע ונגדיר ת'דברים - "וואלה אחי , אני לא רוצה לריב. אני רוצה להתוכח , ככה בטוב".
ו...זה עוזר. הרבה. מאוד.
 
 
 
לסיכום:
"עזר - כנגדו" - נראה סותר , או שהאשה עזר לבעל , או שהיא נגדו?
האשה היא עזר - ע"י שהיא נגדו. שמתוכחים [לא רבים - אלא דנים] , כך יוצאת הדעה הכי אמיתית וטובה , וכך בעצם בעלי הזוג עוזרים אחד לשני בצורה הכי מושלמת שיש.
 
 
 
 
תודו [זוכרים ת'ד"ת של שבוע שעבר? קפיץ - קפוץ ] לרב שלי שאמר לי את זה.
ו...כמובן , לבורא העולם שנותן לנו את כל הכוחות.
 
 
מה אברך לו במה יבורך?
שבעז"ה , נזכה כולנו - כל עם ישראל , להקים בתים של אהבה בישראל. המושתתים על יסודות היהדות והאחדות. [אם את לא עונה "אמן" חזק - כנראה שאת לא בלחי"ת אמיתית...]
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל.
א--מ--ן
 
כל הכבוד!!!קשקושה קטנה
ישר כח לך!!
תמשיך לכתוב...קשקושה קטנה
שכוייעח!צפורה
מעולה! בדיוק מתאים!ב.ש.
אחותי מתחתנת היום...
אם כבר אז כבר...ב.ש.
מי בעד להקים פורום בל"חים/בלחיות?
בלי עין הרע לא חסרים פה בפורומים...
אני..אורושקוש
באמת לא חסר כאן כאלה...
ברור שלאא... כולנו דוגלות בשיטת 18(או פחות)לחופהההשירס
חבר'ה!ב.ש.
יש עוד דעות לפני שאני פונה ל-ADMIN?
אורושקוש-רוצה לנהל איתי את הפורום?
כן. לא אכפת לי..אורושקוש
אני נגד העניין.אנוכי חסויה...
לא מספיק שנוצרים כאן קשרים בגילאים צעירים מידי,
אם יכינו פורום שמיועד לחבר'ה שעוד לא הגיעו לגיל השידוכים, ששם הם יכירו אחד את השני- התוצאות יהיו אסון.
נגד נגד נגד!
אני דוקא חושבת שזה יכול להביא הרבה טובאורושקוש
 את רוצה לפרט קצת למה לא?
נגד!אוסנת
מילא פורום יותר על רמה, שמי שרוצה - יכול לשמור על עצמו לא ליצור קשרים.
אבל פורום כמו בלח"יות - זה המון קלות ראש ושטויות, והמון נושאים שממש לא שייך לדבר עליהם במעורב (לא מדברת על דברים שכולם יודעים לא לדבר עליהם, אלא מספיק על תיאורי שמלת כלה שזה קצת לא שייך לדעתי).
מפורום כזה יכולים להווצר הרבה יותר קשרים ובעיות.
 
תחשבי על זה -
בנים ובנות ביחד יקשקשו ויצחקו על נושאי חתונה.
זה פשוט לא שייך.
 
יום נפלא!
תאמת....תהילה=]...
אני די מסכימה עם אוסנת...
אבל אפשר לקבוע כללים וזה יכול להיות מאוד נחמד.....
ב.ש.....
תקרא מה שאוסנת כתבה ותחשוב על זה שוב....
אם אתה פותח...אין לי בעיה לנהל איתך....אולי זה אפילו יהיה נחמד..
וכן, אני יודעת שנובע מפה הפיצול אישיות שלי...פשוט אני עדיין לא סגורה על עצמי............
יש לי משו חמוד להוסיף..no name102
 זכה- עזר
 לא זכה- נגדו...
(רש"י, לא אני)..
אני גם די נגד!!!הכל לטובה:)
בס''ד
 
אולי להקים פורום בלחיות ופורום בלחים לחוד אבל ביחד-??!!!
השתכנעתי..אורושקושאחרונה
זה באמת יכול להיות ממש לא טוב..
ברך עלינו..-Rעות-
בס"ד
 
דין ברכת השנים
 
תיקנו חכמים לשאול ולבקש מהשם יתברך טל ומטר בימות הגשמים ב"ברכת השנים", ובארץ ישראל מתחילין לשאול מליל שבעה במרחשון, ואף על פי שהיה מן הראוי לשאול טל ומטר כבר ממוצאי החג, מכיון שהוא הזמן הראוי כבר לירידת גשמים (ולכן אנו נוהגים להזכיר "גבורות גשמים" דהיינו "משיב הרוח ומוריד הגשם" כבר מתפילת מוסף של שמחת תורה), מכל מקום תיקנו רבותינו שאין לבקש גשם מהשם יתברך בברכת השנים אלא מליל שבעה במרחשון, משום שבחג הסוכות היו ישראל עולים לרגל לבית המקדש, ואחר כך היו חוזרים לבתיהם, ויש מהם שהיו צריכים ללכת בדרך לביתם עד שבעה במרחשון, ובכדי שלא ינזקו עולי רגלים מחמת הגשמים, תיקנו שלא ישאלו גשמים אלא מליל שבעה במרחשון.
 

בחוץ לארץ יש להתחיל לשאול טל ומטר בברכת השנים, מתפילת ערבית של מוצאי הרביעי בדצמבר למנינם, ובשנה שיש בחודש פברואר עשרים ותשעה ימים, יש להתחיל לשאול טל ומטר במוצאי חמישי בדצמבר, וכך המנהג באירופה ובארצות הברית.
 

מקומות שהאקלים בהם הפוך מארץ ישראל ואירופא, דהיינו שימות החמה אצלם הם בין סוכות לפסח, אינם שואלים טל ומטר בברכת השנים, וכן אינם מזכירים "משיב הרוח ומוריד הגשם" בברכת "אתה גיבור", ובימות הגשמים שלהם, ישאלו טל ומטר בברכת "שמע קולינו".
 

נידון מיוחד קיים לגבי מדינות ארגנטינה וברזיל, ששם עונות השנה הפוכות מאלו שבארץ ישראל, וימי הקיץ שלהם הם בימי החורף שלנו בימים שבין סוכות לפסח, וימי החורף שלהם הם בימות הקיץ שלנו בימים שבין פסח לסוכות, ובימי בקיץ שלהם בארגנטינה בעיר בואנוס איירס וסביבתה ובברזיל בעיר סאן פאולו וסביבתה יורדים גשמים מרובים, ובימי החורף שלהם יורדים גשמים, אך פחותים הם מהגשמים שבימי הקיץ, ולכן נפל ספק מתי הם ימות הגשמים שלהם לענין שאלת טל ומטר.
 

ולפני מספר שנים נכנס לעומק דין זה וחקרו הן מבחינת ההלכה והן מבחינת המציאות בארצות אלו, הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, ומסקנתו היתה שמכיון שבזמנינו, עם התפתחות הטכנולוגיה, למדו המומחים בארצות אלו לנצל כראוי את הגשמים שיורדים אצלם בקיץ, שהוא החורף בארץ ישראל, ולא עוד אלא שעיקר ניצול הגשם לחקלאות נעשה מגשמי הקיץ.
 

ולאחר שהאריך בדין זה בדברי הפוסקים העלה להלכה, שבני ארצות אלו דינם כבני ארצות הברית ואירופה, ששואלים טל ומטר בברכת השנים ממוצאי הרביעי או החמישי בדצמבר וכמבואר לעיל, והסכימו לפסק דין זה מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, הגאון רבי שלום כהן שליט"א, ועוד רבים מגדולי הפוסקים.
שבת שלום,פרשת נוח.אנונימי (פותח)
לה"ו בס"ד                                                                                                                            "עמ חי וקים"
 
פרשת השבוע - פרשת נח
 
בפרשה זו נקרא, "אלה תולדות נח, נח איש צדיק תמים היה בדורותיו, את האלהים התהלך נח וכו', ותשחת הארץ לפני האלהים ותמלא הארץ חמס".

ומעתה נשאלת השאלה, כיצד בדור כזה שכולם השחיתו את דרכם, כולל הבהמות והחיות, זכה נח להשאר צדיק תמים? במה היה כוחו ?

תשובה לשאלה זו נמצא במה שדרשו חז"ל על המילים "צדיק תמים", צדיק בין אדם להקב"ה, תמים בין אדם לחבירו. ולכן נאמר פעמיים "נח", שהיה נח לשמים ונח לבריות.
 

בדור המבול שעיקר חטאו היה על גזל ועליו אף נידון, כמו שנאמר "כי מלאה הארץ חמס". נח היחיד שנשאר צדיק תמים. וסוד כוחו היה באמונה התמימה שהיתה לו בבורא עולם ובהשגחה פרטית שיש להקב"ה על כל אדם ונברא. באמונתו התמימה ידע נח כי אין אדם נוגע במוכן לחבירו כמלא הנימא, ומה שמגיע לו יקבל בהיתר, ומה שלא מגיע לו לא יקבל אפילו יעשה כל הטצדקי שבעולם. וכאשר זו אמונתו של נח ממילא ברור שאין מקום לגזל ולקיחה של ממון חבירו ללא רשות. אך דור המבול שאמונתם בהקב"ה היתה פגומה, חטאו בגזל, ואף נענשו על כך

רבינו יוסף חיים זצ"ל בעל בן איש חי, מביא על כך מעשה בבחור שהיה לומד תורה עד שעות הלילה המאוחרות, ואח"כ הולך לישון בביתו. באחד הלילות כשחזר לביתו בשעת חצות לילה, עבר ליד בית כשדלת הבית פתוחה לרשות הרבים. גברה בו הסקרנות לדעת מדוע בית זה פתוח בשעה כזו מאוחרת, ונכנס לרגע לבית לבדוק זאת. להפתעתו הבית היה ריק ועל השולחן עמדה קופסת תכשיטים מליאה במטבעות זהב. לרגע עלתה בו מחשבה אסורה, אולי זו ההזדמנות להתעשר, אך ברגע מיד נזכר באיסור החמור של לא תגנוב, ואת הנאמר "אין אדם נוגע במוכן לחבירו", אמר לעצמו, את מה שמגיע לי אקבל בהיתר ולא באיסור! ומיד יצא ופנה לביתו. באותו בית היתה גרה אלמנה צעירה שבעלה ניפטר והותירה ערירית שישנה בחדר סמוך ולא שמה לב ששכחה לסגור את הבית. באותו הלילה כשקמה בבוקר, הבחינה להפתעתה שהבית היה פתוח ואף יש סימנים שמישהו נכנס. מיד גמלה החלטה בליבה להנשא ולא להשאר לגור לבדה ולחיות בסכנה. מיד פנתה לראש הישיבה הגדולה שהיתה באותה העיר, ובקשה ממנו בחור טוב ומתאים שיהיה לה לחתן. מיד הציע לה ראש הישיבה בחור שקדן וחרוץ שעמל בתורה יומם ולילה, היה זה מיודעינו אותו הבחור שנכנס אותו לילה לביתה. ובליל האירוסין הוא קיבל ממנה מתנה את אותה קופסת התכשיטים שראה מונחת על השולחן בביתה. מיד נזכר בדברי חז"ל "אין אדם נוגע במוכן לחבירו" ומה שמגיע לאדם יקבל בהיתר ולא באיסור.

זהו יסוד גדול בחיי האדם ובאמונה בהשגחה פרטית, וזה היה כוחו של נח בעמדו יחיד מול כל אנשי דורו. וזכה שעליו נאמר "ונח מצא חן בעיני ה".
 
יסוד זה מצינו גם בדברי רבי אברהם אבן עזרא בפירושו על התורה בפרשת יתרו בעשרת הדברות, על הדברה של "לא תחמוד". שואל הרב, איך התורה יכולה לצוות דבר שאינו בשליטתו של האדם שלא יחמוד דבר שהוא רואה ורוצה שיהיה שלו? עונה הרב אבן עזרא, כמו שאף אדם לא חושב להיות ציפור ולעוף בשמים, וכמו שאף אדם לא חושב להנשא לאמו, ואף לא במחשבה, כיון שהוא יודע שדברים אלו לא שייכים כלל, ואין להם שום אחיזה במציאות, כך הדבר בין אדם לחבירו, אם יחנך את עצמו וישנן ויאמין כי הכל מאת הקב"ה ואין אדם נוגע במוכן לחבירו, ומה שמגיע לו יקבל בהיתר, ומה שלא מגיע לו לא יעזור לו כלום, ממילא הוא יגיע למצב שאין לו מה לחמוד מחבירו אפילו במחשבה. וזהו ציווי התורה באיסור של לא תחמוד.

ניקח יסוד גדול זה נר לרגלינו בחיי היום יום שאין אדם נוגע במוכן לחבירו ומה שמגיע לו יקבל בהיתר ולא באיסור ומה שלא מגיע לו לא יעזור לו כל מה שיעשה לקבלו. ונזכה אף אנו בזכות זו למצוא חן בעיני ה'. אמן.
 
 

שבת שלום
 
 
[מאמרו של הגאון רבי זבדיה כהן שליט"א, חבר בית הדין הרבני בתל אביב]
יפה ממש!!אהבתי!!תהילה=]...אחרונה
ואפילו לקחתי את זה לדבר תורה בסניף!!!
שאלה:ii
כשאתם אומרים "הכל לטובה" - למה אתם מתכוונים?
כאילו, איזו סוג של טובה?
שיהיה לכם טוב בחיים? שיהיה לכם טוב בעולם הבא?
 
שיש מישהו שמכוון הכל....יהודי מרמ"ג
וגם אם אנחנו לא מבינים משהו,
זה לא אומר שהוא רע.
כי אנחנו רואים הכל מנקודת המבט שלנו,
והקב"ה יש לו ראיה כללית על הכל!!!
"ומאחר שהכל מאיתו יתברך בוודאי שהכל לטובה"
"כשהאדם יודע שכל מאורועותיו הן לטובה זאת הבחינה היא מעין עולם הבא"
לא ענית לי..ii
שאלתי מה זה אומר "טובה". איזה "טוב" יוצא לך גם כשה' עושה משהו שנראה לך רע.
אני לא יודע מה יהיה הטוב....יהודי מרמ"ג
הקב"ה הוא המכוון! והוא היודע!!!
אני רק יודע שיצא מזה טוב כלשהו.
גם אתה לא ענית לי...ii
איזו "טובה". גשמית? רוחנית? כללית לעולם?
טוב במובן הפשוט "יותר טוב בעולם"הכל גשמית, רושלומי20104
תגובה...אנונימי (פותח)
לה"ו בס"ד                                                                                                     "ע"מ חי וקים"
 
תגובתי.
 
כל מה שד" עושה הכל לטובה. וכל מה שקורה בחיי האדם כנראה היה צריך לקרות משמיים. משמע שאם חלילה אדם נתקל בקשיים\יסורים הוא צריך לשמוח בכך.וזה מאת ד". ...
אנחנו לא יודעים חשבונות שמים,מהלכים שרצים,אנחנו הקטנים מפה לא רואים באמת מה טוב,מה שנראה לנו באמת טוב,זה רק בגלל שאין לנו את העומק להבין מה טוב,באמת!
 
לדוג'-ילד קטן רוצה סוכריה,ואמא מתעקשת שלא כי זה לא בריא וכו' לילד הקטן נראה לו שהדבר הטוב ביותר מבחינתו זה לאכול עכשיו את הסוכריה,ואמא סתם רוצה שיהיה לו רע,אנחנו בתור אנשים בוגרים מבינים שאמא עוווושה את הכי טוב מבחינתה לילד-אנחנו שמסתכלים כמה צעדים קדימה,יותר לעומק רואים את הטוב פה,ואילו העולל הזה לא..=)
כי הוא קטן ועדיין נסתרת ממנו הבינה.
 
להרחבה-http://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=61580
 
שבת שלום!
שנזכה.
 
כנראה לא הבהרתי את עצמי מספיק:ii
כשקשה לכם ואתם אומרים "הכל לטובה", אתם מתכוונים ל -
קשה לי עכשיו, אבל הכל לטובה - בזכות זה אני יצליח מחר במבחן?
או - קשה לי עכשיו, אבל הכל לטובה - ה' רוצה שיהיה לי שכר גבוה בעולם הבא?
או - קשה לי עכשיו, אבל הכל לטובה - בזכות זה העולם נהיה טוב יותר?
 
מבינים?
קשה לי עכשיו - אבל בזכות זהאוסנת
אני אהיה אדם טוב יותר, או העולם יהיה טוב יותר.
(וגם נקבל על זה שכר בעוה"ב)
 
האם בגלל זה אני אצליח במבחן? לא מחייב. וזה גם לא מה שחשוב.
---אוסנת
בהתחלה היה לי קשה לומר, כי זה היה נשמע כמו מנטרה פסיכולוגית שאדם עושה לעצמו, וככה נהיה לו יותר טוב בלי שהמציאות אכן משתנה.
אבל...
אז הבנתי שבאמת כל דבר שה' עושה לנו - טוב.
כל קושי בחיים שלנו נועד לקדם אותנו ולעשות אותנו מחושלים וחזקים יותר. כל קושי בונה בנו קומה נוספת.
הרי זאת המטרה שלנו בעולם הזה, זאת המשמעות!
אני רוצה למצות את כל כוחותי, להגיע למעלה ולדעת שעשיתי הכל, שלא הייתי פה לקישוט.
וזה מגיע באמצעות הקשיים שיש לי בחיים. קשיים שגם תורמים לי לחיים עצמם, שמצמיחים אותי. שבונים לי אישיות חזקה ועושים לי טוב בחיים, אחרי הכל.
 
ה' לא נותן לי קושי "בשביל הכיף", אלא כדי לגדול ממנו. וזאת מתנה גדולה מבחינתי, שיש לי משמעות לחיים. זה הטוב.
ולכן - כל מה שה' עושה - לטובה הוא עושה.
 
[ואני לא סובלת את ההבנה הפשוטה של "צריך להיות כמו ר' נחום איש גמזו, שאמר סתם כך...".
לא. יש בזה הגיון והבנה עמוקה שבזכותה אפשר לומר את המשפט הזה מתוך אמונה והגיון]
שה' עושה את זה לטובה! והוא יודע מה הטובה!הוא דואגנעמונת!!!אחרונה
לי ואני סומכת עליו!!
שבת שלום!
מתוק. ד"ת לפרשת נח. פנימה >>> אח..
אהלן!
מה שלומיכם?
 
 
------ יש סיכום למטה ------
 
 
תקשיבו. לא יודע מה איתכם , אבל -
 
על 5 יש 100. כלומר: היחס הוא שעל כל 1 - יש 20. 
כלומר שאם יש לי 100 - כמה צריך להיות לי?
100X20 = 2,000
 
תקנו אותי אם אני טועה.
 
אבל , הזוי > יש כזה דבר שאומר:
 
"ורָדְפוּ מִכֶּם חֲמִשָּׁה מֵאָה, וּמֵאָה מִכֶּם רְבָבָה יִרְדּפוּ"
 
וואו! הלו , "רבבה" = 10,000.
ו...הרי ע"פ החישוב שלנו יוצא שמאה אנשים , רודפים רק אחרי 2,000.
אז איך הגעת ש - 100 רודפים אחרי 10,000?!
 
 
----------------------
 
די. נשבר ממתמתיקה.
 
 
 
פרשת שבוע. נראה לי יותר מעניין.
פרשת - "נח".
 
כולנו למדנו אצל הגננת "חנה" / "רוחמה" / "שושי" אולי הצטרפו עוד כמה שמות... )  ש -
'פעם פעם' - כלשונן - היו את אנשי בבל. הם רצו לבנות מגדל ולהלחם בה'.
ה' אמר:
 
"הָבָה, נֵרְדָה וְנָבְלָה שָׁם שְׂפָתָם אֲשֶׁר לא יִשְׁמְעוּ אִישׁ שְׂפַת רֵעֵהוּ"
 
רש"י מפרש:
"זה שואל לבנה וזה מביא טיט, וזה עומד עליו ופוצע את מוחו".
 
כלומר , ה' אמר - נעשה שהם לא יבינו אחד את השני ולכן - יהרגו אחד ת'שני
ו...ככה , הם לא יבנו את המגדל.
 
לא הבנתי. מה ה' רוצה לגרום שיקרה? שהם לא יבנו את המגדל.
אז...למה הוא צריך לעשות שיהרגו אחד ת'שני?שאחד יכניס לשני "בלאטה" בראש. למה?
מספיק שיעשה שלא יבנו אחד ת'שני ו - ממילא , הם לא יוכלו לבנות ת'מגדל! אה?
 
ו - כאן , מונח יסוד ענק ממש.
כשאנשים באים למטרה אחת באחדות - שום מכשול לא יעצור בעדם. הם ימצאו כל מיני דרכים לעקוף
את המכשולים שבדרכם. אנשי בבל , בואו בעיצה לבנות מגדל , אז...בלבול שפתם - לא יעזור.
הם מאוחדים בצורה כ"כ חזקה , ככה שהם יצליחו גם עם שפה לא מובנת לבנות את הבנין.
מה כן יעצור בעדם? ר-ק המוות. לכן , הואיל והם ממש מאוחדים , בשביל להפר את עצתם -
לא מספיק רק לבלבל אותם , כי הם יתגברו על זה , אלא , צריך שהסיפור יסתיים ב -
"וזה עומד עליו ופוצע את מוחו" - מוות. רק המוות יכול לעצור בעד האחדות הזו להמשיך לפעול למטרה.
 
זו היא האחדות לדברים הרעים. אז...
היי , רוצים להגיד לי עכשיו מה עושים אם כל הכיתה עושה "מרד" לא להכנס לכיתה?? 
בואנה , סתם. לא אמרתי כלום!  תראו כאילו לא נכתבה השורה אחת למעלה...

בנינו - אם זו אחדות לרע , בואו נראה רגע מה זה "אחדות" לכיוון הטוב -
 
ו...הופ! אם נקח רגע ת'דברים אלינו ת'כלס , זה ככה:
אחדות. וואו , איזו מילה ענקית זו. שום דבר לא יכול לעצור בעדה.
אם רק נחליט שאנחנו מתאחדים ביחד , הולכים כולנו במטרה אחת , מתחילים לחיות "לב אחד" -
אין , אנחנו "על המפה". אף אחד לא יוזיז אותנו. נצחנו. חתום - כבר מעכשיו.
 
ו - בחזרה לתרגיל במתמתיקה למעלה -
כן. 5 יהודים מנצחים 100. אבל , 100 יהודים לא מנצחים רק 2,000 -
אלא - 10,000. וואו. זה הרבה יותר מהיחס הרגיל. ו...זאת למה?!
כי כשמאוחדים - אנחנו הרבה יותר חזקים. מי יגע בנו? מי?!
 
זהו כח ה - אחדות.
 
 
זה ממש כמאמר השיר:
"כשאני תמיד איתך אתם וגם אנחנו יחד מי יכול עלינו מי יטיל עלינו פחד....כי כשאנחנו יחד מי יכול עלינו"
 
 
לסיכום: נשאלת השאלה - אם ה' רוצה להוריד את עצת "אנשי בבל" - מדוע הוא צריך להרוג אותם? למה לא מספיק
ר-ק לבלבל את שפתם? אלא , שכאשר אנשים מאוחדים - שום דבר לא יעצור בעדם. כל מכשול הם עוברים. לכן , רק
המוות יפריד בין האחדות שלהם למטרה שהם דוגלים בה. לכן , ה' גרם להם להרוג אחד את השני , כי הרי לבלבל את שפתם זה לא היה עוזר כי הם היו מוצאים דבר לעקוף את זה - כי הרי הם מאוחדים בדעתם - אלא , רק המוות יפריד בין האחדות שלהם לבין המטרה שלהם.
 
 
פססט. הגיע הזמן לתפוס ת'מושג הזה שנקרא "אחדות" , יותר ברצינות.
כל אחד , בינו לבין עצמו. נתחזק בענין הזה. ו...ברגע שבאמת נתפוס ת'קטע הזה -
נ-צ-ח-נ-ו. שום דבר לא יוכל לעצור בעדינו. ממש כך!
 
 
קאריט ל - "הגרי"ז מבריסק". לא יודע מה איתכם , כדאי לומר לו תודה [קרי: ע"י ההקפצה ] על ד"ת כזה נפלא.
ו...כמובן , לאבאל'ה שם בשמיים , שממש מחכה לנו שכבר נהיה "לב אחד"  - כל עם ישראל.
 
 
איך לא , נסיים בברכת אחדות. שנזכה בעז"ה כולנו , כל עם ישראל להתאחד.
להיות אחד. ממש. ו...כך , בעז"ה , נקרב את הגאולה במהרה בימינו.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
א--מ--ן
 
יפה מאוד יישר כח! רק משו--נעמונת!!!
מה שאני למדתי בגן.. ...
שאת דור הפלגה לא הרגו בזכות שהיו מאוחדים.. עכשיו אתה אומר שה' גרם להם להרוג אחד את השני.. ?!?!
 
שבת שלום! ותודה!
שאלה יפה.אח..
ת'אמת , שיש מצב שגם לי אמרו את זה בגן...
קיצור , גם לי זכור משו כזה.
 
 
אממ. תשאלי יותר קשה - לא עלי , אלא על חכמים >
רש"י אומר שאחד היה רוצח את חברו. אבל הרי חכמים אחרים אומרים אחרת?
אולי -
מי שהיה עוסק בבנין > ה' היה הורג אותו. [אע"פ שהיה באחדות , בכדי לבטל את מעשיהם.]
מי שהיה במחשבה הזו - ה' הגלה אותם. [ולא הרג אותם , בגלל האחדות שלהם.]
 
 
 
שוב , שאלה טובה. כנראה שיש לה עוד כמה הסברים.
מקוה שהובנתי. בשורות טובות.
שבת שלום לכל עם ישראל!
 
 
 
יפה.. טוב.. תודה! שבת שלום!!!נעמונת!!!אחרונה
מ-ד-ה-י-ם!עין שלישית
מקסים!אורושקוש
מדהים ביותר..-Rעות-
בס"ד
 
פשוט יפה!!!
שאלה:עין שלישית
רציתי לשאול מה דעתכם על שיטת ברסלב:
שיטת ההתבודדויות,לדבר עם ה' על הכל בכל זמן..ובכל מצב..
והכי חשוב..
באיזה התבטאות שלא תיהיה-ז"א לדבר אליו בחופשיות כזאת כאילו...בסלנג כזה כמו איך שברסלבים מדברים איתו...יש עם זה בעיה? אני חושבת שאם זה בא מהלב..אז לא אמורה להיות בעיה נכון?!
או שצריך לדבר איתו בצורה מכובדת.
צורה שראויה למלך....
פשוט שמעתי מאיזשהו מקום  שהקב"ה בעצם דורש ממנו לדבר אליו כמו אל  אבא(שזה אומר בחופשיות)
מה אתם חושבים על זה?
 
אשמח לשמוע מה דעתכם,
תודה מראש.
 
ברור כי כל מה שבא מהלב-עין שלישית
כ"כ רוצים לצעוק אותו וזה גם מעורר את הכוונה
כמו שאומרים להתפלל בקול כי כך מתעוררת הכוונה.
ואני לא רואה בזה שום זלזול.
משו לפרשת נחתהילה=]...
חבר'ה אני צריכה דבר תורה /סיפור חסידי קצר וקולע לפרשת נח.
משו שמתאים לחבריא א' בבנ"ע...
תודה!!
כך אדם צריך לחיות...אנונימי (פותח)

האדם עם אמונה אמור להיות, בקב"ה לבטוח, ואת תורתו ללמוד, וכך את חייו לחיות.

רק את האהבה של אלוקים יש בחיים, מתוכה אור גנוז בוקע וממלא את כל חדרי הלב, ומשפיע בצורה רוחנית אמת חסד וצדק על כל העולמות שבגופו החומרי, ומתוך גופו החומרי השפע האלוקי פועל, ונכנס אל עולם המעשה,

מתוך זיו שכינת עוזו הוא חי ממש את אלוקים, וכך משפיע הוא עצמו על כלל החיים.

יפה מאוד בן ציון גגולה
נשמע כמו אורותאנונימי (פותח)
ממש לא.אוסנתאחרונה
מזה ניסיון???עין שלישית
שאלה זו^ היא שאלה רטורית!
 
רק רציתי לדעת מה אתם חושבים. ;)
 
 
נ.ב
התשובה אמורה להיות עם מילה אחת.
בדיקה?יויו2
(אולי ה' בודק אם אתה מצליח לעמוד במשו מסויים...)

נס. ז"א דגל(נס)כדי שאנשים יבנו למה עליהם לשאוף.rec
אואלישע בן אבויה
בס"ד

כמו בדיקה, רק שבדיקה היא כשמניחים שיש את התכונה הזו בדבר הזה, ובניסיון לא יודעים.
חיבן ציון גגולה
ב"ה
 
להאמין שלמה שרשום בתורה גם שהעיניים מראות אחרת
כמו שהרבי מלך המשיח חי וקיים בגוף גשמי
 
ניסיוןרחלקהאחרונה
בעזהי"ת.
 
פה תוכלי למצוא הרבה כאלה...
שאלה למלומדים:זית שמן ודבש
שאלה ששאל אתאיסט:
אי אפשר להוכיח דבר שלא ניתן להפריך אותו. מכיוון שאי אפשר להוכיח שה' לא קיים -אי אפשר להוכיח שהוא קיים. מה לענות לו?
לא נראה לי שהוא יקבל תשובה סגנון: ה' בכוונה לא מראה את עצמו כדי לאפשר בחירה חופשית לאדם.
התירוץ שלך נשמע בעבר - ואנשים הפריכו אותו לצערנובן ציון גגולה
ב"ה
 
כל מיני ארכיאולוגיות שמוכיחות שזה לא קרה
נסיון להסביר את הדברים בדרך הטבע
להגיד שהם לקחו סמים
מה לא אמרו כדי לא להאמין
צריך משהו חדש ואקטואלי מעבר
להוכחה הנכונה והאמיתית שהבאת
 
מה אתם אומרים על זה?*^שלמה-בת-ים^*
20091016121807.bmpזה פורסם בעיתון "בשבע" של השבת עמ' 36 אמממ תאמת שאני קצת הזדעזתי... מאיפה הביאו את הרעיון הזה? כאילו מאיפה לנו שזה מותר? לתרום שנה מהחיים שלי למען מישו אחר(גדול ככל שיהיה..) זה לא קצת כניסה לחשבונות שמיים?
 
מה אתם אומרים?
אוףף זה לא עולה לי...*^שלמה-בת-ים^*
אני ינסה עוד מעט..
הנה הקובץ:*^שלמה-בת-ים^*
.
 
הזוי לחלוטין..ii
זה נראה לי כמו גיבוב של שטויות...
זה הקטע שזו מודעה רצינית שמופיע בעתון!...*^שלמה-בת-ים^*
זה מותר בהחלט, והחפץ חיים תרם משהו כמו דקה מחייוהשם הוא המלך!
לטובת איזה יהודי.
כתוב שכך נהגו גדולי ישראלrec
ז"א שהם יכולים לתרום אנחנו לא...
כשהוא יהיה החפץ חיים...ii
וואו!!!נצח לנצח!!!
הזוי בהחלט!!
נראלי רק גדולים יכולים לעשות את זה..
ומי כמונו יכול?
באמת הזוי...
סיפור ישן... עוד מאדה"ר...ט'אחרונה
אדם הראשון התגלגל באבות, ומאחר שכך: מה שנתנו לו האבות זו בעצם המתנה של אדם הראשון בעצמו. בזוהר ח''א קס''ח מובא: דוד המלך קיבל את חייו גם מן האבות הקדושים. חוץ ממה שאדם הראשון נתן לדוד, האבות הניחו לו מחייהם כל אחד ואחד, ודוד חי בכל אלו השנים שהניחו לו האבות.

ב"אור החמה" מובא: הנה מה שהאבות הניחו לדוד המלך 70 שנה אחרי שכבר השאיר לו אדם הראשון, כי אחר שאדם הראשון חטא, נפגמו אותן השנים ע''י שנגזרה עליו מיתה ואז בטלה מתנתו. וכשחזר אדם הראשון להתגלגל באבות ונתקן בהם, חזר ונָתַן לו באופן שיועיל לו. הרי בעל המתנה הראשונה הוא בעצמו בעל המתנה האחרונה.

אברהם - הניח לדוד המלך 5 שנים. כיון שהיה לו לחיות 180 שנה כמו יצחק, והוא חי רק 175 שנים.

יצחק - יצחק לא הניח לדוד המלך כלום, כיון שיצחק בא מצד הדין וגם דוד המלך בא מצד הדין. וכתבו גורי האר''י שיצחק נתעבר ביוסף ולכן יוסף נָתַן במקום יצחק. וכן, יצחק משעת העקידה ואילך נחשב כמת, כיון שקיבל דין המיתה על עצמו. ומה גם שפרחה ממנו נשמתו בפועל, ונכנסה באיל שנשחט במקומו והוא קיבל נשמה חדשה, ומאז לא היה לו לשייר לדוד כלום, לכן נכנס יוסף במקומו ושייר לדוד המלך 37 שנים בשביל יצחק, כנגד אותן 37 שנים שחי יצחק לפני העקידה, שהרי יצחק בעת העקידה היה בן 37 שנים.

יעקב - העניק לדוד המלך 28 שנים. היה לו לחיות בעולם כימי אברהם 175 שנים, ולא חי אלא 147 שנים.

יוסף - העניק לדוד המלך 37 שנים. יוסף חי 110 שנים, והיה לו לחיות 147 שנה כימי יעקב. מובא ב"ניצוצי אורות": שלמרות שיוסף לא היה גלגלול אדם הראשון, יוסף נתן לדוד המלך את רוב השנים מתוך 70 השנים, כיון שמשיח בן דוד יחייה את משיח בן יוסף.

אברהם 5 שנים + יוסף 37 שנים + יעקב 28 שנים = בסה''כ 70 שנה.
מסופר על אשתו של ר' שלום שבדרוןruthi
שהיתה אחותו של ר' שלמה זלמן אוירבך, שכמה שנים לפני שר' שלמה זלמן נפטר הוא עבר ניתוח מסובך והיה חשש לחייו, והיא חזרה הביתה מבית החולים ונעמדה מאחורי הוילון ועשתה שם "עיסקה" עם הרבוש"ע שהיא תתן כך וכך שנות חיים שלה עבור אחיה הגדול, והתבטאה שהעולם צריך אותו יותר מאשר אותה.
ואת הסיפור הזה סיפרה ביתו של ר' שלום, ששמעה את אמה מאחורי הוילון, והיא אמרה שבאמת אפילו שר' שלמה זלמן היה יותר מבוגר מאחותו הוא האריך ימים אחרי הניתוח בדיוק כמספר השנים שהיא נתנה לו באותה עיסקה!
שמיני עצרתאלישע בן אבויה
בס"ד

יש איזשהו מקור בתנ"ך לאיזושהי סיבה לחג שמיני עצרת? זה מן נספח של סוכות, אבל מה העניין שלו? זכר למה הוא?
יש אתii
הזה שה' אמר שפרידתנו קשה עליו וביקש שנישאר עוד יום...
ואשאל שובאלישע בן אבויה
בס"ד

יש איזשהו מקור בתנ"ך לאיזושהי סיבה לחג שמיני עצרת?
שמיני עצרת לא מוזכר בתורה ואפילו לא בתלמוד.אוהבת את אבא
בס"ד להש"ית
זה מן מנהג יהודי בבלי.
אז סיבה בתנ"ך? חוששני שאין.
אוהבת--יורבית
"... בַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם, לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי הַזֶּה, חַג הַסֻּכּוֹת שִׁבְעַת יָמִים, לה'... בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי מִקְרָא-קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם וְהִקְרַבְתֶּם אִשֶּׁה לַה', עֲצֶרֶת הִוא--כָּל-מְלֶאכֶת עֲבֹדָה, לֹא תַעֲשׂוּ."
[ויקרא כ"ג]
 
לא כתובה פה סיבה, אבל החג מוזכר בהחלט.
[ומנהסתם יש עוד כמה אזכורים..]
לא כתוב משו על שמחת תורה.אוהבת את אבא
עבר עריכה על ידי אוהבת את אבא בתאריך י"ז תשרי תש"ע 11:04
בס"ד להש"ית
ולא את הסיבה שלה.
התבלבלת...עוזיה
שמיני עצרת מוזכר בתורה, שמחת תורה הוא שלא מוזכר בתורה...
לא חשובאלישע בן אבויה
בס"ד

למה חוגגים את היום ה22 בחודש השביעי?
מהתנ"ך - אין הסבר.עוזיה
אפשר לעשות היקשים כמו שחז"ל עשו - אבל מן התנ"ך אין לנו מקור. לא בתורה, לא בנביאים ולא בכתובים.
לא התכוונתי למקור שיהיה ממש כתוב בפירושאלישע בן אבויה
בס"ד

אבל גם לא לאיזה מדרש מטורף. משהו שיוכל לרמוז לנו - ברמת הפשט - מה זה. הרי לא יכול להיות שהתורה נותנת לנו חג בלי סיבה..
הבנתי. אז ככה:עוזיה
שמיני עצרת נקרא עצרת, כשם ששבועת נקרא עצרת וכשם ששביעי של פסח נקרא עצרת. כל אחד מן החגים הללו מסיים תקופה של ימים מיוחדים - שביעי של פסח ושמיני עצרת מסיימים את חול המועד, ושבועות מסיים את ימי הספירה, שהם ימים שמחים ובדרגה גבוהה יותר משאר השנה (זה שאנחנו הפכנו אותם לימי אבל זה כבר סיפור אחר).
 
הסבר נוסף הוא משהו המשותף לפסח וסוכות. החג מתחיל ביום טוב. שפע של קדושה והתעלות רוחנית 'נופלים' על היהודי ביום טוב. ואז, מגיע חול המועד. מעין מציאות - הווה מתמשך - של קדושה, שכביכול הכל כרגיל, אבל בעצם. חג. את ההווה מתמשך, המציאות הזאת - חותם יום טוב. אי אפשר שחול המועד פשוט יתמסמס לו לימי המעשה. אנו זקוקים ליום טוב נוסף, לעוד פצצת רוחניות שתמלא אותנו שוב.
לכן חול המועד פסח נחתם ביום טוב, וחול המועד סוכות אף הוא נחתם ביום טוב.
שמיני עצרת הוא היחידאלישע בן אבויה
בס"ד

שבאמת כתוב עליו בתורה "עצרת"
מה פתאום!עוזיה
שֵׁשֶׁת יָמִים תֹּאכַל מַצּוֹת וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי עֲצֶרֶת לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תַעֲשֶׂה מְלָאכָה. - פרשת ראה.
 
לגבי עצרת - נדמה לי שאכן אתה צודק, וזה מופיע רק בחז"ל במסכת ראש השנה.
---אנונימי (פותח)
נכון, בתורה מוזכר רק חג שמיני עצרת
אבל שמחת תורה אנחנו חוגגים, כי ברוב קהילות ישראל, יצא שגומרים את סבב הקריאה בתורה בשבת - בשמיני עצרת, ולכן קבעו על זה חג - סתם , מנהג
נכון, בחו"ל זה לא אותו יום...אנונימי (פותח)
מסכנים!..
מה זה משנה אם זה אותו יום?אלישע בן אבויהאחרונה
בס"ד

שני ימים טובים יש בכל מקרה. למאי נ"מ אם שמחת תורה באותו תאריך כמו אצלנו?
מישהו יודע איך אני יודעיהוזבד
בליבון חמור של כלי נירוסטה אם הוא מלובן? הוא הגיעה לצבע כחול.
תשאל רב.iiאחרונה
לא פוסקים פה הלכה.
מישהו יודע משהואנונימי (פותח)
על סדר גזירת ציפורנים שכתוב בשו"ע?
 
סדר גזירת ציפורניים זה עפ"י הזוהר.ב.ש.
לא השו"ע.
או"ח סימן ר"ס סעיף א' ברמ"אאלישע בן אבויה
היא לא באמת תפתח עכישו.. מצחיקים..הסנה-בוער
בס"ד
אאל"ט זה אחת כן אחת לא, תקנו אותי.
באמת?שמחה ואמונה
לא ידעתי..
גם אמרו לי שצריך ליטול אחרי גזיזת ציפורנים את הידים..
הסדר הוא יד שמאל דבהגאנוער-חומש כבוד
שזה האצבעות לפי אותיות זתומרת שהאגודל זה א והאצבע זה ב וכו' ואח"כ יד ימין בסדר בדאגה.
אאל"ט ע"פ האר"י אין שום עניין בסדר כלשהוהשם הוא המלך!
אממ..הסנה-בוער
בס"ד
כן, אבל מי שיודע את הנ"צ, אני מאמינה שהוא גם מכיר את ההלכה. 
מחלוקת:אנונימי (פותח)אחרונה
יש סדר ב"אבודרהם" (ראשון) אך האר"י לא הקפיד עליו
וכן לגבי קציצת ציפורניים ידים ורגליים היו שאסרו אך הבן איש חי אומר שאין לחשוש ומה שכן לחשוש הוא שלא יפלו על בגדיו (נ"ל קבלה).
 
בכל מקרה יש ליטול ידים אח"כ לכל השיטות רק שלא צריך מכלי.
בא"ח ש"א תולדות: ואלו דברים שצריכין נטילה מפני נדנוד רוח רעה, דדי להם בפעם אחת ואין צריך ג"פ בסירוגין, ואלו הן... והנוטל צפרניו ואפילו לא נטלן כולן, ויש מחמירין בנוטל צפרניו והנוטל ג"פ בסירוגין היכא דצפרניו עודפין על הבשר ומסתבר טעמייהו ע"פ הסוד
פרשת בראשית בדרך בעל הסולםאנונימי (פותח)

את הפסוק "ויאמר אלוקים יהי אור" הפשטנים לומדים על האור הגשמי, אבל מצד הפנימיות מדובר פה על אור רוחני. ז"א שהקב"ה קובע כאן כמטרה שצריך להיות אור בנפש האדם. וצל"ד שכיון שמדובר כאן על ענין של ימי בראשית, ע"כ כל מאמר ומאמר הוא למעשה אחד מהיסודות שיסד הבורא בבריאה.
בפסוקים שלפני כתוב "והארץ היתה תוהו ובוהו", דהיינו שהרצונות של האדם (הארץ מרמזת על רצון) נמצאים במצב של תוהו ובוהו, של בילבול.  "וחושך על פני תהום". תהום נקרא חיסרון, מקום חסרון, החסרונות של האדם נמצאים במצב של חושך, של ריקנות, וזהו מצד הטבע. כשהאדם חי את החיים שלו מצד הטבע זה יהיה המצב- תוהו ובוהו, דהינו בלבול וערבוב, אדם לא יודע מה חשוב ומה לא חשוב, מה טפל ומה עיקר.  "וחושך על פני תהום"- חשיכה גדולה בנפש האדם, שנמצאת בתהומות הנפש, בחסרונות של הנפש. אין החסרונות ממוקדים בעיקר, אלא נעים ונדים, מגשמיות לרוחניות, מקבלה להשפעה.

לקריאת המשך המאמר- פרשת בראשית על פי הקבלה

 

מחאה נגד ערוץ 7  !!!אנונימי (פותח)
מי התיר לכם להשים פירסומת של מכון קליקים עם תמונה אסורה???
האם נהפכתם ל"מקור ראשון"?? אוש זה סתם טעות??
אני לא חושבת שזה המקום למחות...צפורה
בס"ד
 
נראה לי שמן הראוי להעיר על כך למנהלים וכדו' ובעז"ה זה יטופל.
 
 
לא הבנתי. באיזו פרסומת מדובר?משהאחרונה
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך כ"ה תשרי תש"ע 22:11
המקום של הודעות כאלה זה פורום משוב. ננעל.
משו שלא הבנתי..כפ"ד בנשמה
למה כולם צריכם לעלות בקריאת התורה בשמחת תורה?? מה עושים בביכנ"ס שיש בו המון מתפללים?
לא נהוג בכל המקומות , ו -אח..
מסתבר שבמקומות שיש הרבה אנשים [ונוהגים בכלליות מנהג זה] , לא מעלים את כולם.
אחרת , אם יש המון מתפללים ויעלו את כולם - יעבור זמן תפילת מוסף.
 
אבל - מה עושים במקרה שיש הרבה - אולי יבוא מישו שמתפלל בבית כנסת
שמעלים ויש הרבה ויש את המנהג שם.
 
[רק באתי להבהיר שאם זה לא ידוע , אז יש הרבה מקומות שלא נוהגים מנהג זה בכלל.]
 
 
 
בשורות טובות.
שבוע מבורך לכל עם ישראל!
אצלנו יש הרבה ו....בשמחה תמיד=)
יש ברוך ה' מספיק ספרי תורה ומתפצלים וכך לא לוקח כ"כ הרבה זמן כל העליות של כולם
כמה זה לא כ"כ הרבה זמן?כפ"ד בנשמה
כי אצלנו זה לקח כמה זמן.. והספקתי לנמנם בינתיים.. (בלי כוונה)
אצלנו העליות לתורה של כל המתפלליםנדנדה כתומה.
זה בזמן של ההקפות.. ויש כמה מוקדים של ספרי תורה...
ולאבא שלי ואחשלי אינבעיה- הם כהנים-אז אינלהם כמעט צורך לחכות....
הסיבה,אמת מארץאחרונה
בס"ד
 
שמחת תורה נודע לכל יהודי ויהודי,
ולכן משתדלים שכולם יעלו.
 
אין זה מן הדין, כמו שציין אח, אבל זהו מנהג קדוש ויפה.
 
וכמו שציינו, כשייש הרבה מתפללים - מתחלקים לכמה מוקדים...
 
אגב - יש חובה לשמוע את קריאת התורה פעם אחת בלבד. ולכן אחרי פעם אחת שקראו את "וזאת הברכה" עדיף לצאת החוצה מאשר לדבר, אפשר ללמוד וכו'..
שלי יחימוביץ,מאברוקאנונימי (פותח)
שמעתי את שלי יחימוביץ מדברת בתכניתה של רבקה פאלוך על שמירת השבת כדבר הכרחי למנוחת הגוף,על זה שמומלץ לעסקים לסגור בשבת וכו'.בגלל נשים צדקניות נגאלו......
זו לא הסיבה לשמור שבת...ii
אני לא אוהב את הסיבות האלה - כמו אלה שצמים ביו"כ כדי 'לנקות' את הגוף.
 
אם מישהו עובד דרך המחשב בביתאלישע בן אבויה
בס"ד

עדיף שיעשה את זה ולא ייסע לטיול במכונית.
אנחנו לא שומרים שבת כי זה בריא או כי זה כיף. אנחנו שומרים שבת כי ככה צוונו.
לא בדיוק....יהודי מרמ"ג
היא אמרה יום ראשון....
דעתילהבת-כוחאחרונה
עבר עריכה על ידי אוהבת את אבא בתאריך כ"ג תשרי תש"ע 23:01
מסכימה עם קודמי, 
אפשר למצוא סיבה שכלית למה המצוות טובות לנו. אבל חשוב מאוד שלא לשכוח שבסופו של דבר יש סיבה הרבה יותר חשובה.. כי הקב''ה ציווה, כי אנחנו מאמינים בקב''ה ושהכל אצלו אמת וצדק, ולכן אנחנו הולכים על פי דברו. 
אין קטע ליפות את המציאות ולמכור את התורה בסלוגנים ובסיפורים על כמה שווה לך, וכמה זה יציל אותך. 
העובדה ששווה לנו, שטוב לנו, שכדאי לנו הם הידע שיעזור לנו כדי להגיע לדבר האמיתי, שהיא האמונה. 
אבל הבסיס הראשוני היא שאנחנו מקיימים את התורה כי אנחנו יודעים ומאמינים שהיא האמת. 
אחרי זה, זה טוב וחשוב למצוא את ההשגחה שיש במצוות, לראות באמת כמה הן טובות. אבל לדעתי זה צריך לבוא אחרי. 
תורה מוכרים עם תורה. לא עם משפטים שמייפים את המציאות. 
המציאות היא המציאות, התורה היא דבש, אבל עדיין לא קל ללקק אותה. יש הרבה ניסיונות, הרבה עליות וירידות. אבל אם מאמינים שזאת האמת, מתגברים על הכל.