שרשור חדש
חיי שרה...אלה תולדות ישמעאלאנונימי (פותח)
מדוע מצא הקדוש ברוך הוא לסיים את פרשת חיי שרה בסיפור אלה תולדות ישמעאל?
שלושת הפרשות האחרונות. לך לך, וירא, חיי שרה. מקומו של ישמעאל בפרשה חשוב מאוד.
בפרשת לך לך...מחזיר ה' את הגר למחיצת אברהם בניגוד לרצונה של שרה.
בפרשת וירא...מברך ה' את ישמעאל לאחר שהגר מגורשת בשנית מבית אברהם
בפרשת חיי שרה מגיע ישמעאל להיות נוכח בזמן קבירת אברהם אבינו לצידו של יצחק וכאמור סוף פרשת חיי שרה מסתיימים בסקירת תולדות ישמעאל.
 
ישמעאל שהם בעצם עמי האיסלאם זוכים לאזכור חשוב בפרשות מאוד מהותיות בהיווצרות העולם.
כיצד עלינו להתמודד מול ישמעאל ביודענו שהוא בכורו של אברהם אבינו ויש להם תפקיד ומקום בתורה.
 
אשמח אם תקראו בלינק המצורף את המאמר "ריב אחים"
www/pronen.co.il
 
בשורות טובות
אליהו רונן פריבר אבוחצירא
 
להתנדב למד"א או לא - בגלל הבעית שישנם - מה דעתכם?נעם הנשמות
יש על כך דיון ב'עולם קטן' של השבת ושבת שעברה.
מה דעתכם בנושא?
>הסנה-בוער
בס"ד
זה מאוד תלוי בתחנה בה אתה נמצא, מי החברה איתם אתה מתנדב, וכו'.
בכללי, לדעתי לא. זו חברה חילונית ברובה, מעורבת מבחינת צניעות, וגם אם משתדלים להשמר- זה מקרין וקשה שלא להפגע.
כן, עם תוכנית מסודרת איך לא להפגע:עוזיה
א. הכנה קודמת.
ב. לכתוב על פתק או משהו כזה, בצורה שיהיה מצחיקה, משהו כמו "לא לגעת, זה מדבק!" או משהו כזה.
ג. לעשות נוהל שלא שוברים אותו: אחרי כל משמרת מספרים למישהו (מישו קבוע) מה היה במשמרת. אם מתפדחים מאמא, אפשר חברה. העיקר שברגע שיקרה משהו מישהו אחר ידע, ויעצור אותך מלהסחף.
 
אתם מוזמנים להוסיף כללים, אולי בסוף יצא מזה משהו ונפיץ את זה.
 
ובלי קשר - יישר כוח לכל המתנדבים. זו הצלת נפשות ממש!
>>שירה כים
לפי דעתי לא.

לאט לאט הרגש מתכהה והזהירות והגדרות שנוקטים בהתחלה עם הזמן הולכים ונעלמים.

גם אחרי שמתחתנים הרגש מתכהה.עוזיה
גם חברת המבוגרים מעורבת, אין מה לעשות. כל מה שמדובר עליו קיים בכל מקרה של מפגש עם חילונים. אז סתם ככה לא הייתי הולך לשבת עם בנות חילוניות, אבל כשמדובר בהצלת נפשות ממשית - אני חושב שפשוט שצריך ללכת.
מה הפתרון? להיות מבוגר! כמו שאדם מבוגר חוזר הביתה ומספר לאשתו מה היה בעבודה, ככה מתנדב במד"א צריך לספר למישהו. צריך להציב גבולות ברורים - כמו מבוגר.
אבל להתחמק - זה לא הפתרון.
 
(לא שאני אומר שכולם צריכים לרוץ למד"א. אבל מי שלא עושה זאת מבחינה דתית - קצת חוטא לאמת, לדעתי. פיקוח נפש דוחה שבת. אם הקב"ה מסכים לוותר על שבת בשביל פיקוח נפש, אני מאמין שגם אנחנו צריכים להתגבר על הקשיים ולהתמודד איתם בשביל המשימה הנעלה הזאת).
כמו בכל התנדבות אחרת. זה לא שונה מהותית.זית שמן ודבש
תשובה אמיתית!ב.ש.
מי שמגיע בשביל החבר'ה או לכיף או שחושב שזה תנועת נוער - נופל!!!!
מי שבא מתוך מטרה מוגדרת ועם אידיאלים - לא רואה ממטר!!!!
זו כל התורה על שתי רגלים. 
+++++אוסקראחרונה
לא מומלץ בכלל.
 
כל טוב.
האם נכון לתת למישהי שמתעניינת ביהדותאני12345
את הספר: "מגע הקסם"?
היא חיה עם חבר. ואני חוששת שזה יגרום לוויכוחים.
מצד שני, הם קוראים ביחד ספרים של הרב הרוש.
מה אני עושה עם כל השאלות שהיא שואלת? האם לתת לה כתובת של ראש יהודי או לתת לה לשאול ולתת לה לפתוח שאלות ולחשוב בעצמה ולראות מה הדרך שתמצא?
ברוח טובהשלוםג
אל תדחפי לה את הספר או את הכתובת...
אבל אם את מדברת אתה והיא משתפת אותך את יכולה בהחלט להציע לה גם את הספר וגם את הכתובת..

לדעתי כדאי שתמהריאליסף ט
ותחברי אותה לראש יהודי,מעייני הישועה,או כל אדם אחר מהציבור הדתי לאומי שיעזור לה וייתן לה תשובות.
 
אם תמתיני זה בקלות עלול להמשיך עם הכיוון של הרב ארוש וחרדיות.
אוי לא, געוואלדאלישע בן אבויה
בס"ד

חס ושלום, שלא יכנס לחרדיות ר"ל! ממש כפירה בעיקר!
בדיוק!צחקן
בעז"ה.
 
החרדים מתעלמים לצערי מכמה מצוות מרכזיות, ובמיוחד מהיחס לתקופה (להבדיל מהיחס למדינה).
לאליסף וצחקן- הרצי"ה לא היה מגיב כמוכםאנונימי (פותח)
לכן הם לא נולדו במקום הרצי"היאיר ויזנר
לצחקן ואליסף: לצערי גם חלק לא קטן מהציבור הדתי-לאומי הוא לא בדיוק טלית שכולה תכלת.
נכון שיכול להיות שאצל החרדים הבעיה היא כלל מגזרית במצוות מסוימות, אבל זה לא אומר שאנחנו יותר טובים מהם, או יותר קרובים מהם לרצון ה'.
אז מה אם לא כולו תכלת?אליסף ט
זה אומר שעדיף שתלך לציבור שחי בצורה לקויה?
 
עדיף שתלך בדרך התורנית לאומית,כן. פתאום כולם פה מתביישים בדרך שלהם? כן,הדרך שלנו יותר צודקת ואין מה להתבייש בזה. אם זה או חרדיות או חילוניות אז עדיף שתהיה חרדיה,נניח. אבל אם אפשר שתחזור בתשובה לציבור הדתי לאומי אז עדיף פי כמה וכמה. חו"מ שבציבור החילוני חוזרים בתשובה יהיו סוג ג' עד דור שלישי בערך,ואם הם ספרדים בכלל יהיו סוג ד', ואם הוא חוזר בתשובה ספרדי שמתכוון לעבוד ולא לשבת בכוילל הוא בכלל יהיה סוג ז'.
כן זה יכול לעזור להבין את פנימיות עניין המצווהבן ציון גגולה
ב"ה
וכמובן שיש להגדיש כי יש לשמור זאת כי השם צווה
ואם רוצים אפשר להבין את עניין המעשה בהסברה
ממאורעות החיים .
כשהייתי בצבא וכן לאחר מכאן ראיתי שהחוברות הללו
מתקבלות ע"י ציבור שעדיין לא שומר נגיעה בהבנה .
 
דוגמא אקטואלית של שליח מלך המשיח עם מלכת אנגליהבן ציון גגולה
ב"ה
 
הבוקר (שלישי) מדווח העיתון של המדינה, 'ידיעות אחרונות', על אות כבוד שקיבל שליח חב"ד מהמלכה אליזבת השנייה ● וכך נכתב בפתיח לידיעה: "בין מקבלי עיטור האבירות של מסדר האימפריה הבריטית לפני שבועיים היה גם חבר חדש אחד, שהמלכה אליזבת השנייה לא לחצה את ידו – אבל לגמרי לא בגלל חוסר הערכה. לחבר החדש במסדר קוראים הרב אריה סופרין, והוא שליח חב"ד באילפורד, אסקס".
 
 
מה הבעיה בחרדים?אנונימי (פותח)
כל אחד צריך ללכת בדרך שמתאימה לו כדי שיוכל לעבוד את ה'.

ועד שהמשיח יגיע לא נדע מה ההשקפה והדרך הנכונה לעולם!!

בציפיה לביאת הגואל.
תגובה לאליסף ט ^^^^אנונימי (פותח)
המשיח כבר פה ודרכו היא לכל עם ישראל על פי ההלכהבן ציון גגולה
דרך שמתאימה לו - לא אומר דרך שמוותרת על חלק מהמצווצחקן
בעז"ה.
 
ולא אמרתי שהמגזרים האחרים מושלמים.
ל'חרדית בנשמה' הנכבדה....r.u המחודש
לדעתי את טועה ובגדול, כי לפי דעתי הגישה החרדית לדת וליהדות
יש בה מן  החולניות ואי אפשר להגיד אנחנו לא יודעים מה האמת כי לפי הגישה הזו
אנחנו גם לא יודעים אם היהדות הם האמת, אלא צריך להודיע ולומר בקול ברור וחד את האמירה של מי טועה ומי צודק ואתם טועים ואני ממש לא מבין איזה גאווה זה להיות '"חרדית בנשמה" לדעתי זה בושה,אנשים צריכים להביןשזה לא הדרך הנכונה ואותה הקיצוניות החולנית שמאפיינת את השקפת העולם של מגזר זה
היא בעייתית, איפה שמענו בעבר לפני מאות שנים על מדרכות נפרדות, איפה?
מאיפה צמח ההבל והשטות הזו אם לא מחולניות בקיום הדת ושגעונות הזויים,
איפה שמענו על גזענות ואפטהייד כמו שיש במגזר הזה [תירוצים בשפע: הצביון
הטהור שלא יוזק חלילה ועוד שלל סיסמאות מרוקנות מכל תוכן והגיון אנושי] לפני מאות שנים? אה? אלא מה, כשמאבדים את הצפון אז זה מה שקורה וחבל
[וקורים עוד כמה דברים כמו שרה איינפלד למשל]
נו באמת..אלישע בן אבויה
בס"ד

לפני מאות שנים נשים לא היו יוצאות לרחוב. הן בקושי היו יוצאות פעם בחודש לטבול במקוה. אתה באמת מכיר מדרכה נפרדת איפשהו? אלא מה, כשיוצאים בקיצוניות נגד מישהו, לא בודקים אם כל מה ששמענו עליו נכון. בדיוק מה שהפנאטים ניסו לעשות לרב שרלו בטענות שהוא 'נאו רפורמי' ולרב אבינר בשאר טענות משונות למרות שאין להם מושג בכלל למה פסק מה שפסק, אם בכלל פסק.
'אבל גנאי הוא לאשה שתהיה יוצאה תמיד פעם בחוץ פעם ברחובות. ויש לבעל למנוע אשתו מזה ולא יניחנה לצאת אלא פעם אחת בחודש או כמה פעמים בחודש לפי הצורך. שאין יופי לאשה אלא לישב בזוית ביתה שכך כתוב כל כבודה בת מלך פנימה.' זה מה שפסק החרדי הקיצוני הזה, נו, מה שמו.. כן: משה בן מיימון.
>>הסנה-בועראחרונה
בס"ד
ואו, איזה חמודים, איך עזרתם לה.. ממש להתפעל ממכם אחד אחד 
אני יקרה, אני חושבת שכדאי שתסתכלי על השאלה שלך ביסודיות שלה.
למה לך להביא לה את זה? כן, זה ברור שזה כואב שבת ישראל עוברת עבירה כ"כ מהותית.
אבל היא בקשה ממך שתעזרי לה לחזור בתשובה?
את חושבת שפשוט תביאי לה את הספר מגע הקסם והיא תפרד לשלום מהחבר האוהב שלה?
אם היא מתעניינת ביהדות תשאלי אותה מה נעמיין אותה. דברי איתה על זה. [ויש המון חילונים ש"מתעניינים ביהדות". זה לא אומר שכבר בא להם לשנות אורח חיים.]
אל תזרקי אותה ישר להלכות שיהיה לה מאוד קשה איתן. מאוד מאוד קשה.
תתחילי בדברים יותר כלליים- אבל רצוי באמת הלכות, ולא רק הגות [שזה בעיקר מה שיוצא מהספרים של הרב ארוש נ"י]. 
את יכולה בכיף לחבר אותם לבראש יהודי או מעייני הישועה, או קוממיות וכו'- אבל לדעתי רק אם זה בא ממנה.
לחזור בתשובה זה לא דבר של "וואו איזה יופי, השליח ממעניי הישועה הביא לי ספר על למה אסור לגעת בבנים אז אני אפסיק לגעת בבנים" זה תהליך ארוך ומורכב. וכן, זה נראה עכשיו כאילו את הולכת להציל אותה ממש בזה שתביאי לה את הספר, אבל אני במקומך הייתי פועלת קצת יותר לאט.
פרשת השבוע --- שידוכין , חיים ו...כמה שאלות --אח..
 
אני פשוט צריך שתענו לי על שאלה קטנה ב - כן/לא.
ו...מהי? הנה: האם הייתי יכול לכתוב בכותרת "בואנה - מבטיח לכם שתהנו".
 
תשאלו - מה לעזאזל השאלה הזו?!
כן , זו השאלה. ו...עוד מעט הקווים יפתחו...
(חוץ מזה , למטה יש עוד חידון קטנצ'יק - כל מי שרוצה להשתתף - מוזמן בשמחה.)
 
 
אז ככה. אני לא רוצה להאריך. אבל מצד שני , זו אחת הפרשות שפשוט פתחתי >
ו - הופ! נדלקתי. אז , שני ד"ת יהיו בעז"ה. אחד קצרצר , השני קצת פחות קצר...
 
פרשת "חיי שרה".
 
 
"וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים; וַיהוָ-ה בֵּרַךְ אֶת אַבְרָהָם, בַּכּל"
 
בשביל מה הכפילות הזו?! תכתוב או זקן או בא בימים! מדוע לכתוב פעמיים??
 
אלא , שאלו שני מושגים שונים. "זקן" - מבחינת הגיל. "בא בימים" - מבחינת תוכן חייו.
אממ...ישנם אנשים שרק מאריכים ימים בשנים , אבל באים עם ימים רקי תוכן.
וישנם אנשים שממלאים את ימיהם תוכן , אך מצד שני נפטרים בגיל צעיר.
ו...אברהם אבינו - לא זו בלבד שהאריך ימים , אלא הוא הגיע גם עם ימים מלאי תוכן - "בא בימים".
אממ - שנזכה בעז"ה גם להאריך ימים וגם למלאות את ימינו בתוכן אמיתי. קיצור: להיות כמו אברהם!
 
 
 
עכשיו קבלו ת'הוא ש"הדליק" אותי  ---
הנה הוא:
 
"פרשת השידוכים" >>>
וָאמַר אֶל אֲדנִי:  אֻלַי לא תֵלֵךְ הָאִשָּׁה אַחֲרָי. 
 
איך כותבים את המילה אולי?! עם ו' , לא??
רש"י כותב שם: 
אלי כתיב, בת הייתה לו לאליעזר והיה מחזר...להשיאו בתו.
 
קיצור: אליעזר רצה לשדך את הבת שלו ליצחק. כך לומדים חז"ל.
 
נשאלת השאלה: מאיפה ראו חז"ל לחשוד את אליעזר לדברים האלה?
הרי יש מצב שהאשה באמת לא תבוא אחריו - אז מה היה רע בדברים שאמר שאולי היא לא תבוא??
וחוץ מזה - זה שחסר ו' ב - "אלי" , so what....? איך זה מראה שהוא רצה את יצחק לביתו?
 
 
"אולי" , "פן" - שתי מילים שונות שבאות להראות ספק בדבר מסוים.
מה ההבדל בניהם?
אולי = האדם אומר כאשר יש ספק ורוצה שיתקיים הדבר.
פן = האדם אומר כאשר יש ספק ואינו רוצה שיתקיים הדבר.
 
הוכחות: (אפשר לדלג על זה )
"פן יפתה לבבכם וסרתם". "פן יהיה דברך בליעל". "פן תמותון". וכו'.
"אולי אבנה ממנה". "אולי ישא פנים". "אולי אכפרה בעד חטאתכם". וכו'.
 
 
קיצור: מה אומר אליעזר? "אלי לא תלך האשה".
פססט - מה זה אומר "אלי"?? ש...אתה רוצה שזה יתקיים - שהאשה לא תבוא איתך!
למה? מה זה יתן לך?! רמז הפסוק: "אלי" - יש לי בת ואני צריך את יצחק את המשפחה שלי...
 
 
ממילא - מובן בצורה מתוקה את הדברים שאמרו חז"ל על אליעזר.
זה לא "עלילה" בלי הבנה , אלא - זה מבוסס ומתוק על אמת.
 
-----
עד כאן.

עכשיו , נראה מי ימצא בתנ"ך (בראשית ואיוב) שתי מקומות שכתוב -
"אולי" ו...זה סותר את מה שהגדרנו על המילה הזו. ו - עוד יותר , מי יביא תירוץ למקורות שיעלו כאן בעז"ה.
יאלה , למקומות היכן ו...צא! ל..."רבי גוגל"...
 
 
 
תודה לבורא עולם , ו...ל - 'פנינים משולחן הגר"א' שלפחות לי ,
הם עשו ת'יום. ת'שבוע. אממ...גם חלק מהחיים...
 
 
 
ו...כמובן בברכה --- יבורכו כל עם ישראל בברכת כל טוב. אם בשידוכין אנו עוסקים , אז שכל אדם יקבל את
החצי השני שראוי לו. וכל אחת את שראוי לה ובעז"ה נזכה למלא את הימים שלנו בתוכן ולהאריך ימים כשבית
המקדש בנוי וזוהר מולו בתפארתו. שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
א-מ-ן!
 
 
 
 
 
 
 
יפה מאוד וגם לי יש...אוסקר
משהו קצרצק שקראתי:

ישנם זמנים, בהם אנשים יכולים ליהנות ולהפיק תועלת מהעזרה שנעניק להם. בזמנים שכאלה, קיימת בידינו הבחירה,

לראות את הבקשה שלהם כמטרד מעצבן או כהזדמנות!

 

בפרשת השבוע שלנו מחפש אליעזר, משרתו של אברהם, אישה עבור יצחק. הוא יודע שהיא חייבת להיות אישה מאד מיוחדת, כיוון שהייעוד שלה הוא להיות אמם של כל בני העם היהודי, לכן הוא מנסה למצוא מישהי, שהמעלה העיקרית שלה היא טוב-לב ונכונות לעזור לזולת.

 

כאשר רבקה בוחרת להתנדב ולסחוב בעצמה כמות אדירה של מים עבורו ועבור הגמלים הצמאים שלו, יודע אליעזר בוודאות שהוא מצא את האישה המתאימה.

אנו למדים מרבקה כיצד ביכולתנו לרומם את חיינו ואת חיי הסובבים אותנו, בעזרת השמחה האמיתית שבנתינה מכל הלב.

 

כל טוב.

יפה ביותר!אנונימי (פותח)
מקסים.-Rעות-
בס"ד
 
ישר כוח!!!
התשובות:אח..
א.
 
יעקב >>>
"אולי ימושני אבי".
למה?
 
כי הוא באמת רצה שאביו ימוש אותו בכדי שידע שהוא יעקב -
וממילא תמנע כאן גניבת הדעת. כך הייתה מידת יעקב - מידת האמת!
לכן , הוא אמר "אולי" , אני רוצה שזה יקרה - שלא יהיה שקר.
 
 
ב.
 
 
איוב >>>
"אולי חטאו בני וברכו אלהים בלבבם"
אחרי משתה - שמחה , כמעט בטוח (או יותר נכון: 99.9%) שנחטא.
לכן , אומר איוב - אם כבר , הלוואי - אני רוצה שיחטאו ר-ק בלבבם ולא גם במעשים וכדו'.
ממילא מובן האולי = הוא רוצה שכך יהיה , שהרי הם כ-ן (ו...עיינו תעניות בה"ב. וזה לא שנשללת
הבחירה , פשוט איוב אומר לעצמו - הן מן הסתם , כן , בטוח -) חטאו.
 
 
 
מקוה שזה הובן.
יישר כח לכל המשתתפים... ;)
 
 
שבת שלום ומבורכת!
אמן!
 
 
 
 
יישר כח! יפה מאוד! גם הדברי תורה כולם וגם החידותנעמונת!!!
שבת שלום ומבורך!!
יישר כח!צ.מ.צאחרונה
ממש יפה! שבת שלום!
לא בטוח שזה המקום, אבל.....אודליוש
בעלון של הישיבה של אח שלי יש לעורך פינה שבו הוא מלהג לעצמו.
קרע אותי שהוא כתב:
"אוףףף! איזה ליטוואק המחשב שלי! הוא סימן לי קו אדום מתחת ל"גוועאלד"!
נשפכתי......
יותר מתאים לפרוייקט השטו"ת או לפורום חברתי כלשהו.רחלקהאחרונה
חידת חז"לאנונימי (פותח)
כשאנו אומרים חז"ל למה אנו מתכוונים? מה שזכרו חכמינו (טרם מותם) לברכה הוא לנו? או זכרון אנו את חכמינו ברכה הוא לנו? כיצד היו עונים על כך חז"ל?
>>>>אוסקר
כתוב בפסוק זכר צדיק לברכה.
כשמזכירים צדיק צריך לברך אותו.
לכן כשמזכירים את חכמינו מברכים אותם.
 
כל טוב.
אפשרות שניהאנונימי (פותח)אחרונה
אדם לפני שנפטר מהעולם בודאי מתקימות שניות מענינות מאוד ביציאה מהעולם הזה.
זכרונו לברכה....או זכר צדיק לברכה....יכול לרמז על רצוננו לחשוב שזכרונו של הצדיק מהעולם טרם עזיבתו לעולם הבא...יהיו לברכה.
 
כך כשאנו אומרים זכרונו לברכה....אין למעשה הבעת סיפוק עצמית שכביכול אנחנו עושים טובה שאנו זוכרים אותו...כי אם תפילה לכך שזכרונו טרם עזיבתו לעולם הבא היתה ותהיה ברוכה.
 
 
הנכם מומנים לפתוח את חודש כסליו בציונה של רחל אמנואנונימי (פותח)

המרכז לפנימיות הנשמה מזמין אותך :

לפתוח את שערי השמיים לרפואה ,זיווג, פריון וכל אשר על ליבכם בראש חודש כסלו בציונה של רחל אמנו

יום חמישי   ב'  כסלו (19.11.09).
16:30- התכנסות ברכבת ארלוזורוב ת"א (מסוף אל על לשעבר).
17:00-
יציאה מתל אביב .
במהלך הנסיעה: תועבר הדרכה על כוחה של תפילה בציון של רחל , יחולקו תפילות  ייחודית לפרנסה , לזיווג, לרפואה ועוד 

 
אשר ישמשו אתכם בציון. התפילות  בהשראת רבי נחמן מברסלב.
כמו כן במהלך הנסיעה נלמד על "כוחה של השמחה" מתוך תורתו של רבי ישראל הבעל שם-טוב.
18:30-
הגעה לקבר רחל אימנו ותפילה חופשית .
19:15 - 
הפרשת חלה משותפת תוך כדי הדגמת קליעות ייחודיות וחלוקת סדר הפרשת חלה. בתום ההדגמה, כל אחת מהמשתתפות תקבל בצק/לחמנייה קלועה לאפייה בבית .
20:30-
יציאה מקבר רחל לכיוון תל אביב.

*לפרטים נוספים על הנסיעה ועל פעילויות נוספות במדרש , כנסו לאתר החדש שלנו :

www.pnima.net

 

 

*מספר המקומות מוגבל*

לפרטים והרשמה :

יפית-0547252482

הילה-0527958033

ייחודיותו של עם ישראל מפי הגויים! מדהיםשלוםג
2 דברים שראיתי לאחרונה:

ערבייה אתאיסטית "נכנסת" בשייח ערבי על ההבדל שבין האסלאם הברברי לבין ההערכה לה זוכה עם ישראל בקרב האומות


העולם משתאה לנוכח ההתפתחות הדינאמית הכלכלית של ישראל (בעשרות אחוזים יותר בהשוואה למדינות אחרות) למרות התנאים הקשים שהיא נמצאת בהם. הם מנסים למצוא לכך הסברים ותירוצים עד שבסוף מדברים על כח החיים וההישרדות של עם ישראל!! (מי שלא מבין אנגלית שיבקש שיתרגמו לו)

http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1311023934&play=1


כן זה אנחנו, העם הנבחר
שווה ביותר
וואו,הראשון יפה.אבל הוא לא דווקא על יהודים אלאשיראל.
על חוסר הצדק והמעותות שבאיסלאם.
בסוף היא משווה את המוסלמים ליהודיםשלוםג
ושם היא מדברת על איך הצליחו 15 מיליון יהודים פזורים ברחבי העולם להקים מדינה בעמל כפיהם וגם שהיום אנו זוכים להערכת העולם בזכות תרומתנו הגדולה לאנושות למרות היותנו קטנים..
תודה לבורא עולםבן ציון גגולה
אולי זה יפה...נדנדה כתומה.
אבל למה לא אמרתם שזה בערבית?!?!
 
בעעע! שונאת תשפה הזו!!
לרבבה בנשמה היקרהבן ציון גגולה
ב"ה
 
טוב ללמוד שפות גם אם משתמשים בהם שונאי ישראל
מכל מקום אנו גרים באיזור הזה ויש מעלה לדעת את שפת
המקום ובמיוחד שזה יכול לעזור לפרסם שהרבי הוא נביא
וכן את 7 מצוות בני נוח מה שיוכל לעזור לאחד את העם הערבי
לעזור לנו לקבל את כל הארץ בדרכי שלום תוך הכרה באמיתות
תורת ישראל
הנה כמה דוגמאות קטנות [שאין שפה קל וחומר שיש]
 

יחסים עם ערבים

הערבים -ערוץ 11

http://www.chabad.info/php/videonewp.php?lang=he&vid=88

וכן 7 מצוות בני נוח לאומה הערבית - ערוץ 7

http://www.chabad.info/php/videonewp.php?lang=he&vid=243

יהודים וערבים – ו7 מצוות בני נוח – הערוץ הישראלי


רבבה בנשמהמישי' מאפושו'
אל תדאגי- הערבית של השכנים שלך היא הרבה יותר מגעילה.
בעעע!! ערבית עזתית מגעילה!!
עוד אחד...שלוםגאחרונה
מה גורם ליהודים להיות אינטלגנטים יותר?   איש מחלקת המדינה האמריקאית

/News/News.aspx/196297



הודעה לתשומת ליבכם!אוהבת את אבא
עבר עריכה על ידי אוהבת את אבא בתאריך כ"ו סיון תשס"ט 00:41
בס"ד
למשתמשים היקרים שלנו,
תקחו הכל בערבון מוגבל, אנחנו פה לא פוסקי הלכה
אך בהחלט אפשר לשמוע דעות לכאן ולכאן.
נחמד מאוד לעשות דיונים וזה תורם הרבה,
לכולם.
 
בברכה,
אחד מאלף ואוהבת את אבא.
אחד מאלף לא התנדף מפה כבר?!רחלקה
הוא פרש, כן.אוהבת את אבא
עבר עריכה על ידי אחד מאלף בתאריך ט' תמוז תשס"ט 22:28
עבר עריכה על ידי אוהבת את אבא בתאריך ח' תמוז תשס"ט 17:12

אבל הוא עדיין שותף בחלק מהדברים.
זקוק לעזרתךאנונימי (פותח)אחרונה
מנסה לקדם את "יוזמת השלום היהודית".. .הפורום קצת לא מגיב
אליהו רונן פריבר אבוחצירא
"יוזמת השלום היהודית"אנונימי (פותח)
לחברי הפורום היקר שלום רב
 
כניסה ראשונה, הרשמות ושליחת דעה. כפי שתבינו בהמשך, עוד "שלח לחמך" בתוך מסע ארוך להפיץ בשורות טובות.  העניין שהייתי רוצה להעלות על הפרק...."יוזמת השלום היהודית"!
 
יוזמת השלום היהודית קוראת ל"יציאת מצרים עכשיו"! - קרי חיפוש ארכיאולוגי מקיף ומושקע לאיתור "מפת הדרכים האמיתית" - זו שמופיע בפרשת מסעי. מטרות היוזמה:
 
1. להוכיח שאכן יציאת מצרים התרחשה כפי הכתוב בספר התורה.
2. להעביר את מוקד העניין מארץ ישראל לעבר מדבר סיני
3. ליצור את האתר הארכיאולוגי ואת אתר התיירות הגדולים בעולם!
 
הסכסוך האמיתי איננו בין ישראל לפלסטין כי אם בין יעקב לישמעאל. דרכו של יעקב להוכיח את תורתו לישמעאל תהיה (בין היתר) דרך הוכחת יציאת מצרים.
 
אשמח אם תעיינו בתכנית בהרחבה  www.pronen.co.il
 
בשורות טובות
אליהו רונן פריבר אבוחצירא
 
  
שאיבת כוחות מפרשת השבוע לחיים הנפלאים! אח..
עוד שבוע עבר. מעניין. אם נחשוב לרגע , זה ממש מגניב. או , לפעמים - מאוד מוזר.
החיים עוברים , זורמים ואנחנו בתוכם. לפעמים איתם - לפעמים נגדם.
 
 
עם כל הקשיים. עם כל הניסיונות. עם כל העצבים. עם כל הבכיות. עם כל הכאבים.
אני מקוה שכל אחד מאיתנו הצליח לנצל ת'שבוע הזה.
 
 
פרשת "וירא".
מלאה סיפורים.
לחלקינו זה יהיה מוכר. לחלקינו לא. אבל זה לא כ"כ משנה.  כי...
לפעמים דוקא משום שזה "מוכר מידי" - זה לא נכנס באמת מידי ללב.
 
 
 וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְהָאֱל-הִים, נִסָּה אֶת-אַבְרָהָם; וַיּאמֶר אֵלָיו, אַבְרָהָם וַיּאמֶר הִנֵּנִי.
 
 
מי מאיתנו לא מכיר את הפסוק הזה בעל פה - הפסוק שפותח את ענין עקידת יצחק.
מוזר - "והאל-הים נסה את אברהם" -
ה' צריך לנסות את אברהם?! בשביל מה?
הרי ה' יודע ה-כ-ל - ככה למדנו. אז הוא גם יודע אם אברהם ישמע בקולו או לא -
אז בשביל מה לנסות את אברהם??
 
 
[יש מצב שזה בדיוק בזמן -] אומרים הפרשנים יסוד ענק בחיים -
ה' יודע הכל. אלא - ה' נסה את אברהם , בשביל להראות לאברהם שיש בו את זה.
שהוא מסוגל להגיע לפסגות כאלה. שהוא יכול גם עם כל הקשיים - ברגע שיש את האמונה -
לעבור אותם. הניסיון הוא לאדם. בכדי שיוכל לראות ולדעת לאיזה מקומות הוא יכול להגיע.
 
 
לא צריך להאריך בדיבורים בענין הזה. בנינו - כל אחד יודע מה עבר עליו היום.
איך ההוא עצבן אותי. איך אמא לא מבינה אותי. למה אבא צועק עלי. איפה לעזאזל יש טרמפים.
איזה חברות - "עאלק" חברות. מה המורה הזו רוצה. אני בחיים לא יוציא רשיון כנראה. למה אני כ"כ לא טובה במבחנים.
 
ה-כ-ל > וכן , זה ממש לא פשוט לומר את זה < יכול לעלות אותנו דרגה.
רק , בלבד אם נבין את המסר שנשלח אלינו ישירות.
 
 
זה על עניין הנסיונות - הקשיים. זה אשכרה - בלי שום לוקשים מומצאים - קרש קפיצה.
ה' מנסה אותנו קשיים , בכדי שנדע ונסתכל עוד כמה זמן אחורה: "הנה , את זה אנחנו עברנו. יש בנו את הכוחות באמת".
או במילים אחרות: להוציא מהכח אל הפועל. החוצה - את הפנים-בתוכו שלנו שלפעמים נראה כאינו.
 
 
לפעמים אנחנו גם נופלים מהקרש קפיצה. כועסים , מתרגזים , מתגאים , מתאווים , מתעצבנים , עצובים וכדו'.
הפשט הכי יפה בעיני הוא של ר' יצחק הוטנר זצ"ל:
"שבע יפול , צדיק וקם" - שימו לב היכן ממוקם הפסיק במשפט. שאומר: דוקא מהנופלים - יקומו צדיקים.
תתראו לכם תינוק שמתחיל ללכת. על הנפילה הראשונה שלו הוא אומר:
"בואנה , מה הם חושבים לעצמם. אני לא יכול ללכת. ניסיתי. נפלתי - אני לא קם אף פעם" -
עד עכשיו הוא יהיה שם בריצפה...
כך , ו - שוב , עם כל הקושי שבראייה זו - החיים שלנו עובדים. באמת.
 
 
 
בואו נלמד מאברהם. בואו נהיה כמוהו. אנחנו גדולים - ושאף אחד לא ינסה לסבן אותנו.
אנחנו מסוגלים , יכולים - ונצליח. בכוח האמונה. לא משנה איזה מכשול יש מולנו , לא משנה באיזה עומק של
בוץ אנחנו נמצאים , לא משנה אם הדבר נראה "ענק עלינו" - יש בנו את הכוחות להתחיל מחדש. ממש.
 
 
 
בעז"ה שנזכה להסתכלות תמידית כזו על החיים.
כשנזכה - אז , אין חיים יותר טובים מהחיים בהסתכלות הזו.
 
 
 
לסיכום: הפרשת מספרת ש - "האלוקים נסה את אברהם" - מדוע ה' צריך לנסות אותו? הרי ה' יודע הכל!
אלא - שהניסון הוא לאדם עצמו. שהאדם ידע שבכלל קיימים בו כוחות כאלו של אמונה. שהאדם
ידע להוציא את הכוחות האלה מהכח אל הפועל. הדברים אמורים ממש אלינו - להשתדל לעמוד בנסיונות.
ו...כמובן , לזכור תמיד שאם נופלים - זו היא הדרך להצלחה. "שבע יפול , צדיק וקם" - מהנופלים יקומו צדיקים.
 
 
 
יכול להיות שיש כעת הרבה חבר'ה במצב רוח לא כ"כ טוב שזה מאוד יכול לתת בהם כוחות , או סתם ככה
אנשים מאיתנו שרוצים לקחת ולחזק בעצמם את הדבר הזה בצורה תמידית , עשו טובה לכולם - תקפיצו בבקשה.
 
 
 
 
 
תודה רבה לכולם. אתם נותנים את הכוחות להמשיך גם כנראה "אבוד". בזכותכם עמ"י חי וקיים.
עמ"י - אין עליכם. אוהב אתכם. שנזכה בעז"ה. שבת שלום ומבורכת עם הרבה שמחה ואמונה -
א-מ-ן!
 
 
ממש יפה!דביבונת
שכוייח!
קראתי לפני שבת [ולא הספקתי להגיב],יורביתאחרונה
ואח"כ בבית כנסת כששמעתי את ההפטרה היא גם התחברה לי..
כמו שהכלי עם השמן [אגב, זה נכון לחנוכה] היה נראה כאילו הוא מכיל כמות מסוימת מאד של שמן, היה אפשר לדלות ממנו עוד ועוד ועוד.. ככה גם אנחנו -- נראה לנו שאנחנו מסוגלים לדברים מסויימים ומוגבלים בדברים אחרים. אבל אם נחפש, אם נרצה, אם יהיו לנו נסיונות שבהם נאלץ "ליצוק" את ה"שמן" שבתוכנו-- נגלה שיש שם הרבה יותר ממה שחשבנו..
בקשת גשמיםצ.מ.צ
נכון מבקשים גשמים מז' בחשון כדי של עולי הרגל יגעו לביתם בשלום ולא תוך כדי סופות גשמים, אז למה לא מפסיקים לבקש גשמים לפני פסח כדי שעולי הרגל יוכלו להגיע בשלום ולא תוך כדי סופות גשמים?
 
כי לא מפסיקים טובהalezish
אפשר לדחות ולבקש מאוחר יותר
אבל כשיש טובה לא מבטלים
<<<<<אוסקר
שלום,
 
הסיבה שנכתבה בפוסקים לכך היא שכדי להתחיל אפשר להתעכב, אבל להפסיק לא מפסיקים לפני הזמן, שיותר מורכב להפסיק, צריך הכרזה, וצריך זמן שכולם ידעו, וזה עושים רק בחגים.
וכיוון שזו הייתה התקנה, היא לא משתנה.
 
צריךלהאריך בזה.
 
כל טוב.
תשובה של הרב שלמה שלמן אויערבאך:ii
כי כשהם באים לפסח, הם יודעים שיש גשם, אז הם באים מצויידים.
לעומת זאת בסוכות - לא יורד גשם - אז הם לא מצטיידים.
*זלמןii
תודה, אבל...צ.מ.צ
רב"תניק- מתי הגשמים מפסיקים להיות ברכה?(במילים אחרות מתי הקיץ מתחיל?)
אוסקר- אז למה לא התקינו תקנה שמפסיקים לבקש גשמים לפני פסח?
ii- כמו שבפסח הם באים אם הידיעה שכשהם יחזרו כבר לא ירד גשם, אז בסוכות הם יבאו אם הידיעה שהם חוזרים כשיורד גשם.
גם אני חשבתי על זה..ii
אבל תחשוב שהם יוצאים מהבית עוד באזור אמצע אלול - אז אולי בכל זאת לא חושבים על זה.
>>>>>אוסקראחרונה
כי לא מספיקה תקנה, צריך להכריז על כך, ושיעשו כך כולם יחד.
למהעין שלישית
אנשים בורחים מחשבון נפש? למה?
זה מפריע לחלקם לאגו האישיתהילה=]...
ולבטחון העצמי..
או שהם מפחדים להכיר בטעויותיהם....
קשה להכיר בטעויות שלך וקשה לשנות הרגלים כשרואיםשיראל.
קפץ.כשרואים שטעית עד עכשיו.שיראל.
כי הרבה יותר קל להאשים אחריםאלישע בן אבויה
בס"ד

הכל באשמת הבנים רודפי התאוות!
אשמח אם תסביר לי מה הקשר לחשבון נפש.עין שלישית
מי מפחד מחשבון נפש?!!??! אולי מפחדים מ-------no name102
להגיד, לספר לאחרים שעושים חשבון נפש.
ואין שום מצווה בלהשפיל את עצמך, ולהתעלם מהדברים הטובים שלך בחשבון נפש.
אלא לדעת, הנכון יש לך הרבה מה לתקן אבל אתה גם טוב במידה כזו, כזו ,וכזו.
מה רע להעריך את הדברים הטובים שלך.???..
אגב, בדרשות הר"ן כתוב שענווה- זה לא התבטלות עצמית, אלא לדעת שה' הוא מקור הצלחתך, ומשם הכוחות מגיעים לך.
על אותו משקל- גם החשבון נפש.
חחח    איזו שאלה... תסמכי על היצה"רשלוםגאחרונה
יש הרבה מניעות על זה. זה מה שמכניס את האדם לעיקר תיקונו בחיים...
חלקם כבר הוזכרו כאן

א. לא מודעים לחשיבות
ב. זה פוגע לאנשים בתדמית העצמית ובאגו שלהם, כמו שמפחדים להודות בטעויות ובחסרונות.
ג. לא יודעים איך לעשות, יודעים להגיד מה לא היה בסדר אבל לא איך לשנות ולתקן, וזה הופך לסתם משהו מבאס ומייאש. הרבה מאוד אנשים התחילו פעם לעשות והפסיקו בגלל זה..
ד. עבודת התיקון עצמה דורשת כח ומאמץ נפשי

והמסל"ש (פרק ה') מביא עוד שלשה:  (חלק ממה שכתבתי קצת מקביל)
א. הטיפול והטרדה העולמית (חשבון נפש דורש פסק זמן מחשבתי. כאילו לעצור את "זרימת" החיים ולהתבונן עליהם עצמם מבחוץ. זה שונה מהותית מכל סוג של מעשה או לימוד שבתוך מערך החיים עצמם)
ב. השחוק והלצון (הסתכלות צינית, חוסר רצינות ביחס למעשים ולעולם)
ג. חברה רעה

ומחילה מכבוד היצה"ר אם לא עליתי על כולם...
משו שמפריע לי...אורושקוש
בגן ובכתות הנמוכות כשמלמדים פרשת שבוע או דברים כאל משתמשים במדרשים...וזה מאוד מבלבל את הילדים כאילו מה כתוב בתורה ומה לא כתוב...אני יודעת שאני אישית לפעמים מתבלבלת מהדברים האלה...וזה נראה לי לא נכון להכניס את את הילדים לתוך הבלבול הזה..אני רואה אצל אחיות שלי שאנחנו שעה יכולים להסביר להם שזה לא כתוב בתורה... אבל הם מתווכחות ואומרות שגננת אמרה...
מה אתם אומרים?
קשה ללמד את התורה בלי מדרשים אבל חשובחילא דמשכנא
שהגננות יציינו תמדובר במדרשים כשהן אומרות אותם.
מסכימה מאוד.הסנה-בוער
בס"ד
פתאום כשלומדים עוד פירושים בכיתות העליונות קשה לצאת מהתפיסה. אבל זה הרבה יותר סיפורי עם כל המדרשים.
אם כבר, לדעתי יש דברים שגם את הפשט לא צריך ללמד בגן- כדוגמאת עקידת יצחק. אל תעלו עלי.
צודקת לחלוטין.עוזיה
אבי מורי (הוא רב יישוב) היה מעביר סדנאות לגננות, שלא יקרה שילדים ילמדו כל מיני אגדות מצוצות מן האצבע.
לשלול להן את הרישיון! אלישע בן אבויה
בס"ד

נכון. הרבה פעמים גם מתברר שמקור המדרש הזה הוא ב'גננת רבה'..
זה ממש נכון.מזל שלי לא היתה גננת כזאת...;)שיראל.
אין הרבה ברירההרועהאחרונה
מה את רוצה שהגננת תבוא ותגיד להם את זה חז"ל המציאו כדי להמחיש רעיון? יאלה אני יוצא בקראיה נרגשת
 
 |קול רדיופוני|
 
ילומד הרב מדן בגנים!! בעצם יותר טוב.. באו נלמד ילדים ביקורת המקרא.
 
אנשים, הגננת מספרת תורה ברמה שמתאימה לגן והיא עושה את זה מצוין עובדה שזה מה שכולנו זוכרים, חשוב שהיא תשתמש רק במקורות אמיתיים אבל מעבר לזה אני חושב שמי שאשם בזה הם כל שאר מערכת החינוך. 
יש בעיהאורושקוש
שמורה יתפלל עם בנות בכתה? וכאילו יש גם שירים וכאלה... 
אסור לגבר לשמוע אישה שרהotk100
(תלוי באיזה גיל הבנות)
זה הרבה פחות בעייתי כשזו קבוצה.אלישע בן אבויה
??? למה? מקורotk100
כי יש הרבה פחות חשש להרהור, לא שומעים מישהי מסוימתאלישע בן אבויה
אבל זה בדיעבד.. לא?שמחה ואמונה
לשאול רב.אח..
יש בזה הרבה מאוד פרטים.
[חוץ מהמנהגים השונים.]
 
כמו:
קבוצה , תפילה , בקדושה וכדו'.
 
 
 
בשורות טובות!
 
 
זה אכן בדיעבד.רחלקה
בעזהי"ת.
 
תקראו בפניני הלכה [אני אשתדל להביא מיקום יותר מדוייק בע"ה.], הרב מפרט שם את הכל..
יש פה הרבה יותר מצד אחד להקלמשה
להגיד שזה אסור - קשה מאוד לאמר.
מקור ????otk100
זה בנותאורושקוש
בכתה ח'...
והמורה הוא רב בי"ס...
אבל יש סיכוי שישמעו רק בת אחת...כי לא כולן ממשמתפללות..
אז מותר לי לשיר..?
יש בזה הרבה "דברים" -אח..
שא"א לומר על רגל אחת.
מאוד תלוי המנהג שלך. מאוד תלוי המצב עצמו. וכדו'.
 
 
שוב , כדאי לשאול את הרב שלכם. (בבית כנסת וכדו'.)
 
 
בנתיים - אולי כדאי שלא תשירי , עד שתבררי את הדברים.
("שב ואל תעשה עדיף" - משו כזה.)
 
 
 
מקוה שהובנתי.
בהצלחה!
תודה!אורושקוש
 
>>>>>אוסקר
יש בעיה, אבל לפעמים אין ברירה והמורה סומך על דיעות מקילות, אבל אם אפשר עדיף להימנע.
 
בהצלחה.
העדפתי להמנע אבלאורושקוש
לא יכולתי...אם אני לא הייתי מתפללת בקול עדיף שלא תדעו איך התפילה היתה נראת...
 
>>>>אוסקר
תנסי אולי ללחוש חזק כזה..
לדעתי את יכולה לשיר בקול.עוזיה
ואם המורה רוצה - הוא יכול לצאת מן הכיתה. לא יתכן שבגלל מורה אחד בנות יתפללו פחות טוב או פחות בכוונה. אם המורה לא יוצא, גשו למחנכת ואמרו לה שאתן מבקשות להתפלל לבד - אם תהיה בעיה אני מניח שהיא תוכל לפתור אותה, נניח שהמורה יכנס ויצא מידי פעם במשך התפילה אבל לא יהיה באופן קבוע, וכדו'.
 מה גם שבתפילה אין כל כך הרבה קטעים שממש שרים.
אני מניח שהרב שלך ברר בעצמו עם כל הנתונים,כלליאחרונה
ואם הוא או הרב שלו הורה לו להקל את לא פטורה מלדאוג לחשבונות ההלכתיים שלו.
ואם זה בכ"ז מעניין אותך את יכולה לשאול אותו בעצמו על מה הוא סומך.
אני יודעת שזה נדוש, אבל---טימון!
יש לי שאלה על הורדת תוכנות מהאינטרנט.
 
בזמן האחרון יצא לי לדבר עם כמה אנשים שמבינים במחשבים, שכמובן מורידים תוכנות מהאינטרנט כולל מספרים סריאלים [שזה אומר שכל תוכנה שקונים במלא כסף אפשר להפעיל בכל מחשב אם יודעים מה המספר הסידורי שלה..]
 
מצד אחד- נראה שזה גניבה גמורה.. אנשים השקיעו מלא זמן וכסף כדי לפתח תוכנה חדשה ואני אוריד אותה בשתי שניות ויהנה ממנה בלי לשלם בכלל?!
 
מצד שני- כשיש תוכנות פרוצות שאפשר להוריד בחינם זה נותן המון המון פירסום לאותה תוכנה.
והיא דוגמא שקרתה לי עם הטכנאי מחשבים שלנו-
בפעם האחרונה שהוא פירמט לנו את המחשב הוא שאל אותי אם אני רוצה שהוא יתקין לי פוטושופ במחשב.
שאלתי אותו מאיפה יש לו את התוכנ כי אני יודעת שהיא עולה הרבה כסף.
והוא אמר שהוא הוריד מהאינטרנט.. אמרתי לו שזה אסור ושזה גזל וכו'..
ואז הוא הסביר לי שכמו שאת מערכת ההפעלה של המחשב (ווינדוס' של מיקרוסופט) מקבלים בחינם [והיא בעקרון עולה פולל כסף אם קונים אותה באופן חוקי] כי מיקרוסופט רוצה להתפסם וזה הצליח לה.. אז ככה היוצרים של פוטושופ שמחים שמורידים את התוכנה שלהם כי ככה הם מקבלים פווול פירסום. וממילא הם מליונרים פלוס..
 
אז מה אתם אומרים?? אני ממש לא יודעת מה להחליט..
ותאמת- זאת לא החלטה שלי או שלכם, מה דעת ההלכה אומרת על זה??
אבל אני רוצה תשובה עמוקה של מישו שבאמת מבין במחשבים ובאינטרנט ולא סתם אומר:
 "זה גזל להוריד מהאינרנט. נקודה."
 
אשמח לקבל קישורים או תשובות פה..
 
תודה וסליחה אם השאלה קצת לא מובנת..
פרשת השבוע לך לך..אנונימי (פותח)
בס"ד
 
פרשת השבוע - פרשת לך לך
 
השבת אנו קוראים על הציווי של הקב"ה לאברם לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך והקב"ה מבטיח לו ואעשך לגוי גדול ואברכך ואגדלה שמך והיה ברכה ואברכה מברכיך ומקללך אאור ונברכו בך כל משפחות האדמה.
 

וזה היה נסיונו הראשון של אברהם מתוך עשרה נסיונות כדברי רבותינו ז"ל והשאלה נשאלת איזה נסיון זה אם הקב"ה מבטיח לו כל כך דברים אם ישמע בקולו?
 
 
שאלה זו נוכל להבין על ידי שאלה אחרת בפרשה בפסוק נאמר ויאמר ה' אל אברם, לשון אמירה ואילו בהמשך נאמר ויעש אברם כאשר דיבר אליו ה' והשאלה נשאלת מדוע בציווי לאברם נאמר לשון אמירה "ויאמר" ואילו בביצוע של הציווי ע"י אברם נאמר לשון דיבור "ויעש אברם כאשר "דיבר" אליו ה' לכאורא היתה התורה צריכה לכתוב לשון אמירה בשניהם או לשון דיבור בשניהם?
על שאלה זו עומד אור החיים הקדוש בפירושו על התורה ומסביר הרב כי מצינו בתורה שאמירה היא בלשון רכה, ודיבור הוא לשון קשה כמו שראינו בפרשת יתרו ,"כה תאמר לבית יעקב", אלו הנשים, אם כן כשאמר הקב"ה לאברם שילך לארץ כנען אמר לו בלשון אמירה שהיא לשון רכה ולכן הבטיח לו את כל ההבטחות אבל התורה מעידה כי אברהם אבינו עשה זאת לשם שמים בלי קשר להבטחות אלא אך ורק מפני שהקב"ה ציוהו לכן נאמר ויעש אברם כאשר דיבר אליו ה', שזהו לשון דיבור קשה ללמדינו שעשה זאת אברהם לשם שמים ללא שום מטרה לקבל בתמורה על ששמע לדברי הקב"ה.
לפי זה מתורצת גם השאלה הראשונה ששאלנו איזה נסיון זה מאחר שהובטח לו כ"כ הרבה הבטחות אך לאור הדברים הללו מובן שהיה זה נסיון גדול בו הוכיח אברהם אבינו כי כל רצונו הוא לעשות את רצונו של הקב"ה ללא כל תמורה וללא מטרה לעשות את רצון ה' עבור טובות הנאה כל שהן אלא אך ורק מפני שזהו רצונו של הקב"ה ובזה הוכיח אברהם אבינו את אהבתו האמתית להקב"ה וכי ראוי הוא למעמד של עומד בנסיון.
 
 

כאשר אברהם אבינו מוכיח זאת לכל אורך הדרך.
ובזה מבואר לשון התורה "לך לך" המורה כי על האדם להיות תמיד במצב של הליכה ועליה בתורה יראת שמים ומעשים טובים ולא במצב של עמידה ודריכה במקום כמו שנאמר אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת ה', כי כל עמידה במקום סופה ירידה.
משל יפה על זה מביא רבינו יוסף חיים - על אדם תמים ופשוט שחלם על סולם ובו מאה מדרגות ובחלום רואה הוא את המלך עולה בסולם עד המדרגה החמישים ושם הוא נעצר, בבוקר הלך הוא אל המלך וסיפר את חלומו למלך, שמח המלך וציוה את שר האוצר להעניק לו סך חמישים דינרי זהב, שמע זאת שכינו של הנ"ל ואץ אף הוא המלך, וסיפר לו כי ראה את המלך עולה בסולם של מאה מדרגות אך בחלום שלו המלך עלה את כל המדרגות והגיע לסוף הסולם. בטוח היה החולם כי עתה יקבל מאה דינרי זהב, אך מה היתה אכזבתו כאשר המלך ציוה לגרש אותו מהארמון בבושת פנים, התפלא הנ"ל ושאל מדוע שכיני שחלם על המלך שעלה עד חמישים מדרגות נתת לו חמישים דינרי זהב ואילו אני שחלמתי עד מאה מדרגות אני מגורש בבושת פנים? ענה לו המלך חבירך השאיר אותי באמצע הסולם, ממילא נשאר לי רק לעלות הרי זה ברכה בשבילי לכן הענקתי לו מתנה, אבל אתה ששמת אותי בראש הסולם לא נותר לי מעתה אלא לרדת אין זה אלא לרעה לכן אתה תצא בלא כלום.
 
 
כך אנו אם נרגיש תמיד שאנו רק באמצע הדרך של עלייתינו הרוחנית נדע רק לעלות, אך מי שמרגיש שהוא כבר מושלם והוא בראש הסולם הרי שלא נותר לו אלא רק לרדת.
 

נזכה להיות תמיד במצב של "לך-לך" ועליה רוחנית אמן.
 
 

שבת שלום
 
 
[מאמרו של הגאון רבי זבדיה כהן שליט"א, חבר בית הדין הרבני בתל אביב, עבור הלכה יומית.]
"ויאמן בה'" << >> "רבה אמונתאח..
מכירים ת'פרפרים בבטן שעושים לנו כ"כ טוב?
אי. זה השיא. זו ההרגשה התמימה. המתוקה. הבוערת של האהבה.
 
 
 
בואו נדבר לרגע שיא הפשטות. בקצרה.
 
בפרשת השבוע - מוזכר , הישר - אבינו אברהם.
גדול המאמינים בה'. עברו עליו כ"כ הרבה נסיונות והוא - מאמין.
 
"ויאמן בה' - ויחשבה לו לצדקה".
ודאי. שוב , אברהם מאמין בה'.
 
 
---------------
 
 
יודעים , פעם ישבתי עם עצמי ושאלתי -
אמונה. חד צדדית?
לא. אנחנו רוצים שיהיה הדדיות.
ה' - ה-ד-ד-י-ו-ת. איפה?
אוקי , מאמינים בך. אבל...
מה מבחינתך?!
 
 
 
לא שמתי לב. לשתי מילים קטנות שהיו יוצאות מפי כל יום על הבוקר.
"מודה אני לפניך מלך אל חי וקיים שהחזרת בי נשמתי - רבה אמונתך".
אה?! האמונה של ה' גדולה - זה מה שכתוב. במי?
ב-י.
 
אוו'ץ. זה נכנס בי כמו מחט ללב.
ופתאום פקחתי את העיניים -
איך זה לעזאזל שאני מקבל כל יום ת'נשמה שלי מחדש?! בשביל מה?
הרי אני לא מנצל אותה מספיק - למה מחזירים לי אותה??
 
ו - בום. "רבה אמונתך" - יאפ. ה' מאמין בך!
 
מאמין -
מאמין בך שתפתח יום חדש.
מאמין בך שתראה לעולם את האור שבך.
מאמין בך שתתן אהבה לסובבים אותך.
מאמין בך שתשתדל להשתפר.
מאמין בל שתנצל לשפר.
מאמין בך שתפתח נתיבים לאחרים.
מאמין בך שהיום אתה מתקדם.
מאמין בך שיש בך את הכוחות.
מאמין.
בך!
 
 
 
זהו.
"רבה אמונתך".
ו...על זה אבאל'ה - מודה אני. באמת. תודה.
 
 
 
על - "שהחזרת בי נשמתי בחמלה".
 
רבה - האמונה שלי בך!
ו...האמונה שלך - בי.
 
 
 
 
אני מאמין. ו - נאמן.
אמונה. הדדית.
 
 
 
אהבה.
 
 
 
לא צריך לומר דבר. הפרפרים בדרך...
לחשוב על זה בשיא הפשטות.
 
 
 
 
 
בברכת אמונה בעצמינו. אמונה בה'. אמונה בעם המדהים שלנו.
בעז"ה , עוד נרגיש. נתרגש. נורגש בעולם. באהבה ובאמונה.
שבת שלום ומבורכת!
 
קצר וקולע..-Rעות-
בס"ד
 
פשוט מדהים..
 
ישר כוח ענק!!
השבת מתקרבת... אח..אחרונה
מה אתם אומרים?נצח לנצח!!!
יש ספר שהוא ממש טוב!
הוא היחיד שאני הכי מרוצה ממנו..
ואז אמרו לי- שאי אפשר שבן יספר אותי!
אבל וואלה לא מצאתי בכלל כיוון מחשבה.. למה לא?!
זה לא כמו רופא?
 
שלילי לחלוטין!!!ב.ש.
חל איסור מוחלט לבת לספר בן ולבן לספר בת!
והמסתפר עובר ב'לפני עיוור'!
אפשר להסביר מה הקשר???נצח לנצח!!!
יאפ.אח..
זה לא כמו רופא. [זה לא כזה נצרך.]
לפחות לא לפי חלק מהפוסקים כמדומני.
 
מה שגם...
שהמצב היום , שההיתר של "בעבודתו טרוד" - לא כ"כ עובד ,
ו...במיוחד לא כ"כ על ספרים...
 
המציאות מדברת בעד עצמה.
 
 
קיצור:
כדאי לחפש בת ספרית.
יש , טובות מאוד. רק...לחפש יותר.
ו - בשביל אבאל'ה , זה משתלם.
 
 
 
מקוה שהובנתי.
בשורות טובות. בהצלחה!
-----אח..
"כדאי" - הכוונה ל - "צריך".
זו פשטות ההלכה כיום.
 
 
 
 
בשורות טובות.
בהצלחה!
לא כדאי להיות כל כך חד.עוזיה
אני למשל מכיר רבנים שמתירים. ודווקא רבנים לא קטנים.
הרב שלי אוסר.
.........ב.ש.
אתה מכיר רב שאומר שמותר (לאדם בר דעת) ללכת להסתפר אצל בן המין השני?
וכמו  שאח אמר, היום יש עוד הרבה ברירות אחרות. יש מספיק בנות ספריות. 
לא חסר ספריות טובות! אני יכולה להמליץ לך...(=טליה=)
כן.עוזיה
אני מכיר רב שמתיר בנסיבות מסויימות. אם אי פעם אני אמצא שוב את התשובה שלו אני אראה לך.
טובנצח לנצח!!!
אח- הקישור עזר- תודה!
עוזיה- נשמח אם תמצא..
לא שאני מחפשת הקלות..
אבל נשמח לדעת..
מצאתי.עוזיה
מדובר ברב דוד לאו, רבה של העיר מודיעין (הבן של). מתיר באופן עקרוני כי אומן במלאכתו טרוד, אך כותב שזה עניין אישי לכל אחד ואחד, על פי האווירה שיש במספרה, ושכל אחד יעשה את החשבונות שלו.
 
ברם, כששאלתי את הרב שרלו על כך, טען שאסור משום שזו מלאכה שהיא לשם יופי, וכאן גם אם טרוד במלאכתו - הרי שעדיין יש לנו בעיה עם מלאכתו עצמה.
 
 
ושאלה לחבר'ה כאן באתר: נניח שמישהי חיפשה ספרית טובה ולא מצאה באזור מגוריה, וגם לא בעיר הסמוכה. הדבר גורם לה צער רב, ונסיעה לחפש ספרית שאולי תמצא חן בעיניה תעלה לה בזמן יקר ובכסף רב.
כעת, אתם צריכים להחזיר לה תשובה. אתם יודעים שיש רבנים שמתירים, למרות שאתם חושבים אחרת. האם תתירו לה על סמך הרבנים שהתירו?
לא. [אין לי איך לנמק]קוגל ירושלמיאחרונה
התוועדות עם הרב גינזבורג במוצ"ש ביצהריוסי פ.
במוצאי שבת זו - פרשת לך-לך - בשעה 20:30 
תתקיים בע"ה
התוועדות מלוה-מלכה עם הרב יצחק גינזבורג
בישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר
עזרת נשים פתוחה

עזרה-שלבוקית
אני לא כ"כ יודעת אם זה קשור אבל נסה...
יש לנו לימוד בשיכבה ועכשיו תורי להכין!
אני חייבת עזרה חיפשתי ולא מצאתי כלום!!
אני רוצה שלא יהיה ארוך ונושא שמתאים לנות, עדיף אם סיפור!
אני ממש אשמח לעזרה!
תודה בכלמקרה...
באיזה עניין?אלישע בן אבויה
בס"ד

תורה, גמרא, הגדות חז"ל, ביוכימיה, מכנקיה ניוטונית?...
אוווך לוידת..שלבוקית
משו מעניין! מה שיש..
רק שהיה!!!
ממליץ מאודאליסף ט
על הספר של הרב בזק "בצל ידך" (נדמה לי),כתוב בשפה ממש פשוטה ומאוד מעניין ויפה,תוכלי לקחת משם תכנים ולהעביר את זה בשיעור,יש שם גם סיפורים וכל מיני.
זה ספר מהמם! ^^הסנה-בועראחרונה
בס"ד
כמו שאמרו, יש את בצל ידך.
יש את החוברות של מרכז, שאפשר לבנות שיעור קליל מהמקורות להרחבה שבסוף החוברת.

כדאי לך קודם למצוא נושא ומסר, ואז הרבה יותר קל לבנות שיעור.