בס"ד
לא מתחייבים
(נשארים מסריחים
שת-חנקו
לא אכפת לנו
|מנופף בידיים כמו טו טו טו טו טו בתאלניק סתום|)
בס"ד
לא מתחייבים
(נשארים מסריחים
שת-חנקו
לא אכפת לנו
|מנופף בידיים כמו טו טו טו טו טו בתאלניק סתום|)
בס"ד
תחת כישוף (קישוא!)
כל הלילה גילנו
סודות של הגוף
תני לי יד תני לי מקום תני לי יד תני לי מקום
אצלך בעולם
תני לי יד תני לי מקום תני לי יד תני לי מקום
אצלך בעולם
השדים של הלילה
יוצאים כבר לרקוד
הם נוגעים בי נוגעים בך
נוגעים עוד ועוד
זה אני מנגן לך
מנגן לך ניגון
זה אני שלוקח
אותך לטיול
(אני מתגעגעת
כל כך מתגעגעת שזה כואב)
(וי
אז עשיתי וי
לסבתא הוי לא מספיק
לו רק היו שוכחים ממוסכמות לאף אחד לא היה אכפת)
(|רוטן|)
בס"ד
רק שמים כמה ציפורים
ואחר כך שם בין הפחים
הם נגעו בה
היא ואבא לא דיברו הרבה
הוא קרא לה שבר כלי רזה
היא שנאה בו כל דבר כמעט
כשהביט בה
עוד כדור של פחד
עוד כדור שמחה
עוד סיבוב בדרך
אל האשליה
כך עובר עוד רגע
כלום לא משתנה
היא תמיד נשארת
שבר כלי רזה
דודה לילי באה יום אחד
היא צועקת מה יהיה איתך
את בושה אמא בוודאי
לא סולחת
כמה חום וכמה אהבה
את קיבלת כשהיית קטנה
דודה לילי מה את מבינה
תסתלקי כבר
עוד כדור של פחד
עוד כדור שמחה
עוד סיבוב בדרך
אל האשליה
כך עובר עוד רגע כלום לא משתנה
היא תמיד נשארת
שבר כלי רזה
לילה לילה עד אובדן חושים
עם החברה שתמיד רוצים
לשחק קצת ואז הם הולכים
לא הביתה
שש בבוקר הנה עוד זריחה
היא שותקת ריק בנשמה
מגששת
אין שם נחמה
מסתלקת
עוד כדור של פחד
עוד כדור שמחה
עוד סיבוב בדרך
אל האשליה
כך עובר עוד רגע
כלום לא משתנה
היא תמיד נשארת
שבר כלי רזה
כבקשתו באישי!
כל מי שרואה את @נחמיה17 כותב אחרי השעה 00:00 בלילה- שלא יענה ויעיף אותו לעזאזל בכל צורה לא שנונה (שנונה משאירה אותו על המחשב.) רק תגובה אחת וזה תגובה שמעיפה לעזאזל.
הכותב בדמעות, ההוא שער בשעה הכתובה למעלה.....
פצל"ש אמיתי!
מקפיץ לי בזיגזג....
@נחמיה17, אולי תביא עוד בנים לפה?!
עלה למעלהינחם אותך ה' בתוך שאר אבלי ציון וכו'....
לי קרה דבר דומה, ואפי'- אולי יותר נורא!:
נולדה לי אחות לפני 8 שנים!.... והמבין יבין.......

שעועית ירוקה"אני כל החיים קונה בגדים ואוכל, ובכל זאת תמיד אין לי מה ללבוש ואני תמיד רעבה, עולב,עילבי,עולבים"
![]()
![]()
![]()
חוצפנה! ובכל זאת אני קניתי אותם אז זה קשור גם אלי איכשהויומנים נשרפים
)
עם המשפחה הזאת לזרום לא ילך טוב~תות~
טוב נו. תעדכני לאן. בדרך נחליט גם אנחנו לאן נוסעיםיומנים נשרפיםבלילה ערב 
יומנים נשרפיםאהבתי מאוד להסתכל ב"המ" של @כישוף כושל, ולהגיב עליהם, וואי כמה שהקפצתי!
נחמד לדבר על דברים כאלה, ואשמח מאוד אם יהיו עוד "המ" כאלו (נראלי שאפתח בעצמי כמה) זה ממש בסגנון המחשבות שעולות לי רבות- ועוזר מואוד למציאת דרך חשיבה.....
בס"ד
אני חושבת שמצפון זה דבר נרכש
לפי ערכי החברה עליהם אנחנו גדלים
ואם ככה
אין למצפון שום סמכות עליונה על האדם
הוא רק עוד פרי חינוך שמוטבע בנו
או שלא?
ואולי לא
לאדם כן יש מצפון טבעי...
בס"ד
אז ככל שהחברה לא השפיעה עליו ושינתה אותו, יש למצפון סמכות אמיתית,
אבל לא חייבים לקבל את ההנחה הזו.
בכל אופן, למה אם זה פרי החינוך אין לזה סמכות? אנחנו צריכים פשוט לבחור לחנך את עצמנו לטוב.
בס"ד
שכל דבר שמושפע משיקולים אנושים מוטה ולא טהור
אז לא אתן שדבר שהוא אולי רק תבנית חינוכית יגביל את הפעולות שלי
בס"ד
עד כמה אנחנו יכולים לסמוך על עצמינו?
אם דבר שאני רואה בצבעים מסוימים רואה עיוור צבעים בצבע אחר
החושים נורא מוגבלים
ומבוטאים אצל כל אחד כדי שיוכל לתפוס את העולם
אבל אין לנו דרך לעמוד אם כולם תופסים את העולם באותה צורה
או רק קוראים להכל באותם מילים
כלומר
אם הכלי שלנו להבנת המציאות היא תפיסה חושית
עד כמה אנחנו יכולים לקרוא לדבר הנתפס ידיעה?
אולי הכל בחזקת אמונה
ועד כמה ברור לנו ששווה להאמין בחושים
אנחנו תופסים את המציאות כברירת מחדל?
|מבולבל מעט מעצמו|
|מניח את המוח בצד|
|הולך לו לדלג בשדות|

)בס"ד
סוּבְּייקטיביות היא התבוננות מזווית ראייה מסוימת, אישית, שאינה מתבססת רק על העובדות אלא על מחשבות,רגשות ותחושות הקשורות לסובייקט, לפרט. את הסובייקטיביות נהוג להנגיד לאובייקטיביות.
הסובייקטיביים טוענים כי לא ניתן להתעלם מעולמו הפנימי של הסובייקט, וכי גם לרגשותיו ולהסתכלותו הייחודית האישית יש חשיבות מכרעת בהסתכלות על העולם
(מויקי)
בס"ד
הרי גם עיוור צבעים, זה לא שהאור שמגיע לעיניים שלו שונה מהאור שמגיע לשלך, אלא רק שהעיניים שלו מעבדות את המידע שהגיע אליהן באופן שגוי, או שהמוח שלו מפרש את המידע המועבר מהעיניים לא נכון.
וכן על זה הדרך בכל שאר המקרים. יש דרך אחת נכונה לקלוט את המציאות, ויש דרכים שגויות. בין אם בעקבות מום פיזי, כמו עיוורון צבעים, ובין אם בעקבות חינוך לקוי, מוסכמות חברתיות שגויות או בחירה גרועה של האדם עצמו.
בס"ד
כמעט הוספתי את המשפט "ואת כל השונים כבר גירשנו או הפכנו לכמונו", אבל אז ניסחתי הכל מחדש וכבר לא היה לי לאן להכניס את זה.
בכל אופן, כמו שכתבתי שם, יש אמת אחת. גם אם היא נמצאת בידי הרבים, וגם אם בידי המיעוט. והאמת היא הנכון.
בס"ד
עד כמה האמת כוללת את הפרטים הקטנים של מה היא צורה ומה הוא צבע?
בס"ד
והתפקיד שלנו כאן הוא לענות עליה.
עד הסוף. האמת צריכה להכיל מענה לכל שאלה באשר היא.
בס"ד
ואתה תופס דבר אחר
איך נדע מי הצודק?
בס"ד
זה כל העניין.
אחרת ההיסטוריה היתה נגמרת כבר מזמן מזמן.
בס"ד
כי אנחנו לא יכולים לעמוד אותה
אז מה החשיבות של אמת?
חשיבה שלא מולידה מעשה
היא ריקה
וככה גם אמת
בס"ד
אבל ההשפעה מתבררת אחרי כשמאוחר מדי.
מסופר שקיסיג'ר שאל את ראש ממשלת סין ג'ואו אנלאי האם לדעתו המהפכה הצרפתית היתה מאורע חיובי והוא אמר שמוקדם מדי לדעת. אז אני לא לוקח את זה לקיצוניות כזו, אבל בהחלט בכיוון.
בס"ד
מצד אחד אתה אומר שהתפקיד שלנו הוא לברר מה היא האמת היחידה שלפיה מתקיים העולם (שאלה מצויינת )
ואז אתה אומר שאין דרך לדעת מה היא האמת (לא נדע )
לפי זה יש לנו תפקיד שאין לנו דרך למלא
ושבעצם זה גם טוב שאנחנו לא יודעים מה האמת כי "זה כל העניין.
אחרת ההיסטוריה היתה נגמרת כבר מזמן מזמן."
ואם זה טוב שאין לנו דרך לדעת את האמת
אז למה האמת חשובה?
כשאין לנו דרך לתפוס משהו
יש לנו 2 דרכי התמודדות
או להקטין אותו למושגים שלנו וממילא לפספס חלק ממנו כך שהוא לא מושלם
ואז גם ההגדרה שלנו לאמת מוחלטת היא חסרה
או להתעלם ממנו
ובכל מקרה אין דרך לאדם להתנהל לפי האמת
ויוצא שאין לאמת המוחלטת השלכה על המעשים
גם לא עכשיו
וגם לא בעתיד
בס"ד
התפקיד שלנו הוא לברר את האמת. איפה נמצא אותה, זו שאלה מצויינת.
עכשיו, סוף ההיסטוריה הוא דבר טוב. יש הקוראים לזה 'ימות המשיח'. ו'כל העניין' זה לא בהכרח דבר טוב. אלא שזה כל העניין שבגללו אנחנו מסתבכים פה.
וכעת לדיון עצמו:
אם אני מגיע למסקנה אחת, ואת לאחרת- יש לכך הסבר פשוט. אחד מאיתנו טעה. אולי שנינו. הסיבה לטעות היא אחת משתיים. או חוסר בנתונים, או היסק שגוי. לכן, אפשר להשוות את הנתונים שעמדו לכל אחד, ואפשר להשוות את דרכי ההיקש.
יכול להיות שנגלה שאת ידעת משהו שאני לא, ולכן אני אקבל את דעתך. אבל יכול להיות שנגלה שאת קיבלת משהו כנתון, ואני קיבלתי את ההפך, וכשנגלה את זה עדיין נתווכח על השאלה מהי המציאות, מה שימנע ממנו להגיע למסקנה.
הדברים רק מסתבכים כשמגיעים לשלב שבו כל אחד מסיק מסקנות מהנתונים שבידיו. יכול להיות שיתברר שהסקת מסקנה מסויימת בדרך שגוייה, ולאחר הסבר קצר את תביני מה הבעיה ותקבלי את דעתי. אבל יכול להיות גם, וזה הגורם לרוב המחלוקות, שכל אחד מאיתנו יחשוב שהסקת המסקנות שלו נכונה, והשני פשוט פחות חכם ולכן הוא לא מבין את זה.
לכן, הדרך היחידה להגיע למסקנה האמיתית היא לסמוך על החכמים ביותר. ופה טמונה המלכודת- כל אחד חושב שהוא החכם ביותר.
ולכן יש פתרון. והוא, אם כולנו נעבוד גם על החכמה שלנו, וגם על הגאוה שלנו. אולי בסוף נצליח להגיע לאמת.
וזה מתקשר למה שנאמר בהמ הראשון, שכל אחד, בין אם הוא היחיד ובין אם הוא הרוב, צריך לשאוף לכך שכולם יקבלו את דעתו. כי אדם בריא חושב שהוא צודק. מן העבר השני הוא צריך להיות קשוב לדעות אחרות, כי עדיין הוא צריך לתת מקום לאפשרות הקטנה שהוא טועה.
בס"ד
אז עכשיו אתה אומר שיש דרך לדעת מה האמת
ושטעות נעוצה ב-1.חוסר בנתונים 2.הסקה שגויה
אני מוסיפה נתונים שגויים כסיבה נוספת ועיקרית ביותר
בעיה היא שכדי לברר בין שתי דעות
אפשר לקבל את זה שאין בידי את הנתונים שנצרכים
יהיה לך קשה יותר להגיד שההסקה שגויה
כי כל אחד יטען על השני שמסיק בצורה לא נכונה
וממילא שוב לא נגיע לתשובה
ובבעיה השלישית שהוספתי
נצטרך להעמיק ולהתווכח על נתונים בסיסים
(כמו שכתבתי באחד ה-המים אנחנו מבסיסים את הדעות שלנו על פי מושגי בסיס שלאו דווקא נכונים)
וככל שאנחנו נוגעים בבסיס יותר קשה למצוא את הנכון
כך שאין באמת דרך לבירור
מה שנורא הגיוני
אין דרך למוח מוגבל להגיע לתפיסה מוחלטת
ושוב לא יכול להיות שיהיה מוטל עלינו תפקיד שאנחנו לא מסוגלים לבצע
וזהו
התחלתי להסתבך בתוך עצמי
עדיף שאקרא בבוקר ואחשוב מחדש
בס"ד
אבל אני די בטוח שאני צודק.
כנראה שזה שמשהו קשה לא אומר שהוא בלתי אפשרי.
ז"א- ביחס למציאות עצמה באופן המעשי, באופן התודעתי- ידיעה ופתיחות לדבר עליון, אבל "בשקט" לך דומיה תהילה....
בס"ד
[אגב- המים בחזקת הירהורים קטנים בלבד]
כשלא מאמינים בשום דבר
המציאות כולה בחזקת אשליה
כלומר
חייבים להניח לדברים מסוימים להיות אקסיומה
למרות שיש תמיד סכנה שנבחר בדברים הלא נכונים
וממילא נמצא שהגרסה שלנו לראיית המציאות מעוותת
אז עדיף לחיות במציאות מעורערת ללא בסיס
או בעולם שהגיוני שמבוסס על הנחות שגויות?
בס"ד
אין באמת אנשים שלא מאמינים בשום דבר
מה שאומר שלכל אחד יש הנחות בסיס
ומכאן ההמשך הברור
מובן שאם ההשקפה שלך בנויה על יותר מדבר אחד סתירה שלה לא תסטור הכל
ועדיין זה משפיע מאוד
וואווו! תודה!
סתם.
הלוואי, בא לי טיול מדברי.
תראו את השעה!!!!!!!!!

סתאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאם
יומנים נשרפים
מקום אחראחרונה
בעז"ה.הנסיך הקטן.אחרונה
טוב אז תגידי פה מתי הולכים
יומנים נשרפים
~תות~
~תות~כותרת מוזרה
בכלאופן.
-אנשי התאבדות על המטרה או התעלמות מוחלטת עם נגיעות יציאה ידי חובה-
באמת שכבר קשה לי לחיות ככה
וכבר קשה לי לשמוע את עצמי משננת-
איזון,איזון,איזון.
-מדהים איך אפקט העדר זה גם בדברים הקטנים
אוכ כמה מגעיל אותי לראות חוסר עמידה על עקרונות גם סתם פשוטים (תכלס-בעיקר על דברים כאלה)
והחלטה שהיא תלויה בדעת הרוב
גם אם זה בקטנות של ממש.מזעזע אותי.
איזה אנשים תהיו?|תוהה|
וחשבתי על זה שמספיק כבר לנתח כל דבר
זה סתם סתם מוריד מהערך של הדברים שאני עושה
פשטות גמכן.קשה לי לראות את עצמי מצליחה
(נוסטלגיה:גיטרה נוסח שנות השישים ברבי יהודה וזעקות שבר בלוזיות לקור:"לעזאזאל עם הפשטות")
-ואיןאין כמו לנגן עם אנשים טובים בהרמוניה לא הרמונית שכל אחד מוסיף קונטרה לצורה הכללית
-ואני על שלוש שעות שינה.אז היו שלום.
המבין והמגיב
(מה שפחות קורה מפאת מיעוט ההיגיון והבהירות של מה שאני כותבת.וזה בסדר.ככה אני יודעת שלא נפלתי לפח הקלישאתיות.בנתיים)
יבוא על סיפוקו