שרשור חדש
תוכלו לנסות בבקשה לעזור לי? די אבודה...ג'ירפה

אהלן! P:

אני מאמינה שתוכלו לעזור לי... אם תהיה לכם עצה כלשהי אני ממש ישמח...

טוב... אז מאז שאני זוכרת את עצמי בבי"ס בחיים לא הייתי מקשיבה ללימודים או לומדת למבחנים, ותמיד הייתי מקבלת 100... הייתי שובבה ותמיד הפרעתי למורים אבל עדיין,הייתי מקבלת תעודה מעולה ממש בלי ללמוד למבחנים...

אבל באמת...היה לי קשה ללמוד שיעור שלם. כששאלתי את המורה שלי אם היא חושבת שיש לי בעיות קשב וריכוז היא אמרה לי "ברור!" XD אבל הצלחתי להסתדר עם זה... אז לא בדקתי או משהו.

אבל~~~ השנה עברתי לאולפנא [כיתה ט'...]. אולפנא שהרמה הלימודית לא כ"כ קשה, לפחות לי, אבל צריך לעבוד בבית. צריך ללמוד למבחנים. צריך להקשיב בשיעור...

והיה לי כ"כ קשה עם זה!!! לא הייתי רגילה ללמוד,לא ככה, במשך 8 שנים...

הלכתי לאבחון. אמרו לי שאין לי בעיות או לקות, אלא שפשוט מעולם לא היו לא הרגלי למידה.שאם אני רוצה להצליח, אני צריכה ללמוד איך ללמוד.

ואני מנסה!! ואני פשוט לא מצליחה... 

בכל המקצועות הייתי בקבוצה הכי טובה שהייתה והייתי מקבלת 100...

וקיבלתי השנה ב5 יח"ל מתמטיקה 20!!!

וזה לא שאני לא מבינה את החומר. אני יודעת אותו מעולה. אני מסבירה לחברות שלי...

אני פשוט לא יודעת ללמוד אותו...

יש לי טונות של עבודות לעשות, אבל אני פשוט לא יודעת איך להתיישב בבית ולעשות אותם... איך לסדר לעצמי את הזמן... איך ללמוד למבחן...

יש לכם רעיון בשבילי? אני מפחדת שאני אתייאש...


כן!!!!!!שולמית=]

יש לי פיתרון!!!

תקשיבי, שמעת פעם על המושג אסטרטגיות למידה??

זה בדיוק מה שאת צריכה, אצלינו באולפנה מלמדים את זה.. זתומרת, יש מורה שמלמדת את זה..

מורת שילוב..

ואני מדברת איתה מלא, מיום ליום היא מגיעה למסקנה שאני צריכה אסטרטגיות (אחד הדברים שהיא חושבת שאני צריכה בהקלות זה רמזים במבחן.. תודו צחוקים..)

קיצור.. זה בדיוק מה שאת צריכה.. 

מקווה שעזרתי

היי!ג'ירפה

תוכלי להגיד לי קצת מה היא אמרה?

ורמזים במבחן? לא שעתי על אף פעם.. הזוי

מזתומרת מה היא אמרה?שולמית=]

נכון זה מצחיק הקטע עם הרמזים? ממש צחקתי עליה בהתחלה..

מנסה -אילה שלוחה

1. כדאי ממש ממש לבנות לעצמך סדר יום. למשל: 4-5 ש"ב, אח"כ חצי שעה הפסקה ואז לומדים למבחן עד 7 וחצי

2. לקבוע יעדים מוגדרים וממש ממש קטנים! לתת צ'ופרים לעצמך על כל הצלחה קטנה.

3. ללמוד עם חברה.

.

 

איך לומדים למבחנים?

א. מתמטיקה (וגם לשון) - תרגול תרגול ותרגול!! פשוט לפתור תרגילים! כדאי ממש לקחת תרגילים שיש לך את כל הדרך לפתרון ולא רק את התשובה הסופית. ככה ממש אפשר להשוות בכל שלב מה עשית ואיפה טעית. אם אין לך תרגילים פתורים אפשר לקחת גם תרגיל שפתרתם בכיתה ולפתור שוב ורק בסוף להשוות.

כדאי לעשות לעצמך דף מסודר (צבעוני ויפה) עם כל הכללים\נוסחאות וכו'

 

ב. היסטוריה - לקרוא את הספר\מחברת ולהדגיש בעיפרון\מרקר דברים חשובים. את הדברים הכי הכי חשובים להעתיק בסיכומון קטן. אם יש סעיפים כדאי לכתוב ראשי תיבות.

ספרות די דומה להיסטוריה.

 

ג. אנגלית - בעיקר לקרוא ספרים ולראות סרטים באנגלית \ לשמוע שירים.

 

 

 

שיהיה ב"הצלחה!!

 

 

תודה! בעז"ה יהיה טוב! עזרתם! :*ג'ירפה
זה גם הרבה כוח רצון... אם את רוצה לשבת את תתצליחירות014אחרונה

אני באמת מאמינה בזה..

ובאמת פשוט לשבת וללמוד..

לכל אחד יש את הדרך שטובה לו ללמוד..

ואת צריכה למצוא את הדרך שלך..

אני יכולה להגיד לך שאני למשל הייתי לומדת להכתבות באנגלית עם חומר מוקלט - וכדור פינג פונג ביד שהייתי זורקת על הקיר..

או עם מוזיקת טראנס..

אז באמת כל אחד והדרך שלו

״חרדת בחינות״..אנונימי (פותח)
מכירים את השם האימתני הזה?

יש איזו אשה יר״ש מומחית לטיפול בבעיה הזו ואתם ממליצים עליה?
מישהי שתתאים למישהי שכבר סיימה את האולפנא ומפחדת מלהמשיך ללימודים גבוהים..
השאלה האם חוץ מהחרדה קיימים עוד דבריםרות014
לא נראה לי.אנונימי (פותח)אחרונה
באבחון, אי שם בכיתה ט׳-י׳, הפסיכולוגית אבחנה רק את זה וההקלות היחידות שנתנה לי היה תוספת זמן. ועוד בטענה שזה יותר ירגיע אותי, כלומר- גם את זה אני לא צריכה בכלל.
מאז זה לא טופל, והתעודת בגרות שיש לי, ב״ה, זה כמעט בלי למידה כלל.
שנים שלא זכורות לי לטובה, ויצאתי מהאולפנא במחשבה שאין מצב ללימודים אקדמאיים.
הי שלום יש לי שאלה!!!!אנונימי (פותח)

מה עדיף לי להיות בכיתה קטנה בלי רטלין או להיות בכיתה רגילה עים רטלין??

בכיתה רגילה עם רטלין!אבודה!


אני גם חושבת.. כי זה כי נורמטיבירות014
מה זה נורמטיבי??אנונימי (פותח)

סליחה שאני מאנונימי כי יש לי חברות בערוץ ואני לא רוצה שהם ידעו...

כאילו- יהיו לך הרבה חברות.. זה רגיל שזה כך..רות014

אלא אם כן את רואה שגם אם רטלין זה לא הולך..

אבל אני ממש מאמינה בכך שאם המורה שותפה ואת רוצה להצליח

בכיתה גדולה יהיה לך בסדר

בעיקרון אין לי בעיות קשב וריכוז...אנונימי (פותח)

מישהוא שלח אותי לעשות בדיקת טוב''ה יש לי משהוא מסובך...כיאלו אים זה כיתה  קטנה אז אני יותר ממוקדת במורה ובחומר ואים זה כיתה רגילה אז בבנות יותר  מאשר בשיעור...מה לעשות אווףף!!!!

אז מה יש לך? אני אוהבת דברים מסובכיםרות014
אני יכולה להסביר לך באישי סבבה?אנונימי (פותח)
ריטלין זה סם רעיל ולא הכרחי ברוב המקריםאנונימי (פותח)

אני לקחתי ריטלין ולמדתי בכיתה קטנה.

בכיתה י' החלטתי שאני מפסיק לקחת, בתחילה זה היה ללא ידיעת הוריי ואח"כ סיפרתי להם.

חזרתי לניורולוג, הוא בדק אותי ואימת את העניין שאני לא צריך לקחת ריטלין.

ביה"ס שלי עזר לי מאוד עם בעיות הקשב שלי וב"ה עברתי את הבגרויות בהצלחה.

הרבה מחברי לביה"ס לקחו ריטלין ולחלקם זה גרם לתופעות לוואי כמו תשישות וחוסר תיאבון.

תבדקי טוב טוב לפני שאת לוקחת תרופות. קחי חוות דעת נוספת מרופאים אחרים.

הסיבה העיקרית להצלחה שלי בלימודים הייתה שמורים היו לוקחים אותי רציני והקשיבו לי ועזרו לי אישית(לא הריטלין)!

תודה לכולם-אנונימי (פותח)

ביניתים אני נישארת בכיתה קטנה כי ככה...יותר מצליח לי שם..

מישהו מבין פה בבעיות קשב וריכוז?תהילונת
אנירות014אחרונה
אני מבינה שאני ממש לבד פה..רות014

קראתי עובדה מעניינת על לקויות למידה

ואני חושבת שזה ממש מענין.

העובדה היא שלקות למידה נובעת מבעיה כולשהיא במוח.

זה חשוב כי הרבה פעמים אומרים לנו הלקוי למידה.

זה כי אתה עצלן.. או אין לך באמת לקות למידה..

אבל היום אפשר ממש לראות את זה..


אז הנה מאמר

לכתבה

http://www.itu.org.il/Index.asp?ArticleID=14241&CategoryID=1552&Page=1

תודהילדת ירחאחרונה

יש מחקרים רבים ושונים. כל כך עצוב לי לשמוע שעדיין יש אנשים שחושבים שליקויי למידה נגרמים מעצלות. בשעה שזו אפילו לא תופעה פסיכולוגית, אלא נוירולוגית פיזיולוגית לחלוטין.


דיון מעניין שהיה לי היום בטרמפ.רות014

נסעתי היום בטרמפ עם איזה מורה קשיש שמלמד בישיבה חשובה בירושלים.

וניהלו דיון על לקויות למידה. 

הוא טען שהיום יש יותר מידי לקויי למידה ושאין כמעט דבר כזה

והרבה ילדים כיום מקבלים סתם הקלות.

ומנצלים את זה ללא ללמוד..

ואני טענתי שזה לא כזה מדויק.

כי גם אם תביא לילד את כל ההקלות שיש והוא לא ילמד הוא לא יצליח.

וזה שתתן לילד הארכת זמן- אם הוא לא יודע זה לא יעזור לו. 

אבל אם הוא זקוק לזה אז זה יהיה לו לעזר..


או כתיבה במחשב- הוא טען שאין דבר כזה מישהו שלא יכול לכתוב, או כתב יד לא קריא..

ואני טענתי- שיש כזה דבר - שזה לא ניתן לשינוי משמעותי.. ולמה לא לתת לו לכתוב במחשב..

אם זה יכול לשפר לו את הציון..


אז מה אתם חושבים?

ת'אמת שאחרי שירדתי מהטרמפ התחלתי לחשוב יותר על כל כיוון לעומק..

והסתבכתי.. כי מצד אחד יש שיוון- שכולם יהיו שווים במבחנים. מצד שני יש כן תלמידים שאולי זקוקים- אבל עד כמה..



סיפור מצחיק כדי לעורר פה את העסק..רות014

אז למי שעדיין לא יודע יש לי בעיות קשות בכתיבה.

בשבילי להחזיק עיפרון דורש הרבה מאמץ.

בקיצור ביקשתי מהאונברסיטה אופציה לכתוב על המחשב את התשובות.

אפילו במבחנים אמריקאים- כדי למנוע מהמרצה בילבולים בין מה שסימתי למה שלא.

ואז הם אמרו לי שאי אפשר לעלות את טופס הבחינה למחשב.

ובמקום זה הם יתנו לי מישהי שתקיף לי בעיגול את התשובות.

תודו שזה מצחיק..

כאילו אני הולכת להגיד לה תקיפי את א.. אוי לא.. תקיפי את ב'..

רק המחשבה על זה גורמת לי לצחוק

אממ..! חייבת עזרה!! ממש!~אנונימי (פותח)

אז ככה נולדתי בשעה טובה, עליתי לכיתה א' בשעה עוד יותר טובה..

הייתי ילדה דיי גאונה.. ושובבה לא למדתי למבחנים, או בכלל, קיבלתי מאות.. וזה המשיך עד לכיתה ו'..

בכיתה ז הלכתי לאולפנית ושם קצת למדתי לפני מבחנים וקיבלתי ציונים נחמדים, בלי ללמוד בשיעורים..

(80-90...) גם במתמטיקה לא הייתי לומדת בכלל והייתי ברוב הפעמים מוציאה ציונים מעל 70...קיצר סביר..

ועכשיו, עליתי לאולפנא, וכן מתחילות הבעיות, אני מקבלת 40, חורשת למבחנים וכלום לא נכנס לי לראש,..!! מנסה ללמוד בשיעור אבל מהר מאוד מוצאת את עצמי עם ראש על השולחן מדברת עם בנות או סתם מתעסקת בדברים או פשוט קמה מסתובבת ויוצאת, המצב הזה לא חדש והוא היה תמיד! אבל בחיים לא באמת הרגשתי וניסיתי ללמוד. ועכשיו אני כל יום קמה, היום אני לומדת! אין פשוט כלום! זה לא קורה...! היה לי קטע כזה השבוע שמדברים באנגלית ואז כשהתאמנתי לו עמדתי קפצתי זזתי..., אחותי לומדת עכשיו מדעי ההתנהגות סתם הקדמה. קיצר היא הסתכלה עלי..

אח"כ ניסיתי ללמוד עם אמא שלי למבחן וכל פעם התעסקתי עם השרוכים בסווצר... לא באמת שמעתי מה היא אומרת.

אמא שלי ניסתה שאתרכז ואז אחותי אמרה: אולי יש לה בעיות קשב וריכוז??
הקדמה: כן כבר חשדתי בזה שיש לי בעיות קשב וריכוז לפני כמה חודשים... ואפשר להגיד שאני דיי בטוחה בזה..

אמא שלי אמרה לאחותי שקט.

ואז בערב היא שאלה אותי אם אני באמת מתרכזת בשיעורים, אני לא לא מתרכזת! לא מצליחה אבל לא אמרתי לה. אמרתי לה: בטח כולי אוזן למורה..

וכך זה נגמר. אני בטוחה עכשיו שיש לי משו, אבל למה??
ככה פתאום?, אני תמיד חולמת על החיים שלי  בעל, הרבה ילדים, מקצוע אקדמאי. וככה? זה פשוט הורס הכל!

יום אחד אני בהכחשה- אין לי שום בעיות אני סתם ממציאה.

יום אחד אני פשוט מבינה שדיי יש לי בעיה.

לאמא שלי עדיין לא אמרתי... אוופ אני פשוט בדיכאון זה מתסכל, משקיעה חורשת, נחשלת, מנסה ללמוד, לא מצליחה!

 

אני כאן שואלת בפורום כי כולנו באותו סירה! מישוו הלפפ!!

א. זה שאולי יש לך לקות למידה לא אומרת שאת לא חכמהרות014אחרונה

ושאין לך אינטליגנציה..

אלא להפך..

יש לך אינטיליגציה- את רק צריכה את הדרכים שלך להיבחן..

ואם אמרת שפעם היו לך ציונים גובהים אז זה בכלל מעודד את מה שאני אומרת שאת לא טיפשה.. שיש לך הרבה שכל וחוכמה- פשוט יש לך דרכים אחרים שהחומר נכנס.

ומה הקשר לבעל וילדים?  ב"ה אני מכירה כל כך הרבה אנשים עם לקוי למידה נשואים וחיים באושר ועושר.. 

אפילו שרבוב המנהלת השניה מפה נשואה באושר ועושר..

ואני יכולה להגיד לך שאני לומדת כרגע באקדמיה..

ונכון- שאני נלחמת על הזכויות שלי בתור לקויות למידה.. 

אבל זה לא אומר שאני לא יצא עם תואר בסוף- וגם עם ציונים טובים (ורק שתדעי שאני בבגרויות הוצאתי 113 ממוצע..)


ועכשיו בכלל- את לא יכולה להגדיר את עצמך גם אם את מאוד רוצה בתור לקוית למידה..

את יכולה ללכת לעשות איבחון- ואז יכלו להגיד עם יש לך משהו או לא..

גם אם יש לך הפרעות קשב יש כל מיני סוגים- וכל מיני דרכי טיפול..

ויש הפרעות קשב שהם אפילו רק בגלל שאת לחוצה וכאלה..

אז אם את באמת רוצה לדעת ולממש את עצמך הכי טוב.

אני מציעה לך לדבר עם ההורים והמורים ולשאול מה הם חושבים- כי להורים יש ראיה רחבה וגם כך למורים.

וגם חשוב שאם הם כן חושבים שאת צריכה ללכת לאיבחון אז שהמורים יתנו את דעתם וגם ההורים.. כי זה גם יכול להביא לתוצאות יותר מדויקות באיבחון.

ואני תמיד אשמח לדבר איתך פה..

ולנסות לעזור/ לייעץ / וסתם לדבר

שלוםאנונימי (פותח)

אני אמא של ילד מקסים שצריך לעלות לכיתה א' (מירושלים..) ויש לו וודעת השמה בתחילת פבואר אם להעלות אותו לכיתה א', בשביל הוועדה אנחנו חייבים חוו"ד מנוירולוג ילדים.

מישהו מכיר נוירולוג טוב מירושלים עם תורים קרובים? או שיש רשימת המתנה? או שהמזכירות נחמדות ויוכלו לעזור לי מעט?

אין לנו בעיה לשלם פרטי

 

אשמח אם תעזרו לי!

אנחנו בברוך.

 

שערי צדקאנונימי (פותח)

התורים אליהם ממש רחוקים (יגידו לך בהתחלה רק עוד 10 חודשים) אבל אם תסבירי להם את המצוקה שלך הם ישמחו לעזור המזכירות שם.


יש שם שני בנות שתמיד עוזרות לי- רוחמה ושרית.


וגם אפשר לפנות למנהלת מחלקה בפקס- לפרופסור שליו, היא פותחת תורים לדברים דחופים. 


אנחנו מטופלים אצל ד"ר עדי ארן- מקסים מקסים אבל הבנתי שכול הצוות שם מעולה


תודה אני ינסה כבר מחר בבוקראנונימי (פותח)

יש לך את הטלפון הישיר שלהם?

וגם הפקס יהיה מצוין

הנהאנונימי (פותח)אחרונה

הטלפונים של המזכירות:


026666641

026555414


הפקס שלהם:

026555672


בהצלחה תעדכני אותי

אדרלאנונימי (פותח)

מישהו ניסה פעם? שווה את המחיר ואכן עוזר?

ישיבה לילד עם addאנונימי (פותח)

היי..חדשה בפורום,

יש לנו ילד מדהים בן 14 עם הפרעת קשב, אנחנו מחפשים לשנה הבאה ישיבה מתאימה{כן...כן...זה פרוייקט מורכב אז כבר מתחילים מעכשיו}, שמענו על כל מיני ואנחנו רוצים לשמוע מהורים שעבור בנם הישיבה הייתה מועילה, מקדמת, טיפולית וחווייתית ברמה ש"כדאי, לכו להירשם", נשמח לשמוע על מגמות וחוגים,, ולא רק מאתרים של ישיבות, רק מנסיון בבקשה.תודות

שמעתי על ישיבת בני חילילדת ירח

בכך שהיא מיועדת לילדים עם הפרעות קשב. כדאי לברר שם.

אם לא, אז כדאי ללכת על ישיבה שמספר התלמידים בה לא גדול ויש עזרה לימודית ותמיכה מצד הצוות.


בהצלחה

השאלה היא גם מה הילד רוצה יותר מהכל..רות014

ובני חייל- הם עובדים מדהים.. אבל ממש לא מתאים לכל ילד.

אם הילד הוא ילד תורני ורק עם ADD יהיה לו קשה מאוד בבני חיל מבחינה חברתית..

כי יש שם הרבה בעייות התנהגות וכאלה

ישיבהאנונימי (פותח)

תודה, חשוב מה שציינת על הקטע החברתי בבני חייל, את יודעת את זה מקרוב? מנסיון? הילד מביית תורני, עם "מראה" תורני,{פאות ארוכות, כיפה חצי ראש...}, וחשוב לנו שירגיש שייך חברתית ולא רק לימודית.שוב, תודות.

בני חיילבני חייל

שלום לך היום קבלתי את תעודת הבגרות הרשמית שלי

אני בוגר ישיבת בני חייל בקדומים (שעור ג) רוב הציונים שלי הם מעל 96

גם אני מגודל פאות וכיפה ענקית בישיבה יש ר"מים מדימים וצוות מדיהם אני ממליץ לכם לגש ודבר עם ראש הישבה

ידרכו אתכם בדיוק לצוכי ילדכם החמוד (שאלתך הזכירה לי את הורי לפני 6 שנים )

אחד המתנות שהק"בה נתן לי זשלמדתי שם

שלוםאנונימי (פותח)

אני לא הייתי רוצה להוציא שם רע או משו כזה.. רק להמלצה

אני מכירה אמא אחת ששלחה את הבן שלה לשם (משפחה דוסית) הילד עם פיאות והכל והחבר'ה שבישיבה הזאתי ממש דרדרו אותו רוחנית והוא סיים שם שמינית וכרגע הוא חילוני... אני ח''ו לא מאשימה את הישיבה או משו כזה..

טבעי שילדים עם בעיות קשב וזה יגיעו למצב כזה אם הילד שלך חזק וזה, זאת אחלה ישיבה בשבילו אבל אם הבן שלך מחפש את עצמו פה ושם... אז עדיף שלא...

אבל לעומת זאת אני גם שמעתי על משפחה מסורתית ששלחה את הילד שלהם לשם (משפחה מפורקת האבא בבית סוהר האמא נפטרה) והילד יצא משם פשוט צדיק! דתי, דוס וכ'ו וכ'ו...

אני לא מכריחה והגיוני שהילד שלך הוא לא מבין הילדים האלו והוא סוג אחר לגמרי

אני רק נתתי דוגמא.. תחשבי על זה טוב!

בהצלחה ענקית

ד''א הצוות שמה מדהים אחד אחד!!! באמת.. אין מילים!

אם יש צוות מדהים בעולם הזה- זה הם!

בהצלחה!=]


ישיבת אהבת חיים -כוכב השחראנונימי (פותח)

בני סיים את הישיבה בכוכב השחר- ברוך ה' עם בגרות ושפיות.

במקום אחר לא בטוח שהיה מסיים לא עם זה... ולא עם זה...

לצערי היום הוא בלי כיפה, אבל אני מכירה הרבה חברה שלו שנשארו עם הכיפה, כך שנראה לי שזה מאד תלוי בילד...

הצוות נפלא, העובדות הסוציאליות, המורות המקדמות, המורות למתמטיקה, ואנגלית, המורים המחנכים כמו בכל מקום, לפעמים מריח לפעמים.... שנתיים ראשונות נהנו מאד עם הרב גואל, אח"כ עם רב אחר בכלל לא היתה תקשורת בין כל הילדים לבין המורה, ואני רק התפללתי שיסיים שם ולא ברחוב....

המלצתי לחברתי- היא לא מאושרת שהבן שלה שם, אבל שוב לצערינו לעיתים זה מחוסר ברירה, 

אם את מאזור פ"ת, יש את תיכון אדר ששמעתי עליו דברים טובים אבל זה אקסטרני, לומדים רק לבגרות, ואין לי מושג על הרמה התורנית, אצל הישיבה של הרב שי פירון בפ"ת יש כיתה ללקויי למידה, אבל שוב זה אקסטרני, שמעתי שגם "בדרכי נועם" בפ"ת אם אני לא טועה בשם- פתחו כיתה לל"ל.

בהצלחה והרבה תפילות.

מה זה חינוךבני חיילאחרונה

נכון יש אחוז גדול בציבור הדתי לאומי שחוזרים בשאלה

אז לא נלמד בשום ישבה תיכונית?

חניוך זה לא רק בישיבה זה גם בישיבה

חינוך זה בעיקר מהבית הורים שרק מהשמים את הישיבה הם ההשמים

חינוך לפני האם הוא ילך אם ציצית רשת או צמר זה קודם בריאות הנפשת זה קידום התלמיד זה לגלות את היכולות שלו וזה מה שאני חשתי שלמדתי בבני חייל

ישנו צוות של תלמידי חכמים שיטפלו גם בבעיות הרוחניות של תלמיד זה או אחר( תוך כדי שכתבתי סלסלתי בפאות ראשי)

עזרה!!קצת דחוף!!אנונימי (פותח)

שלום,אני בכיתה י"ב מאובחנת בADHD. אני לא לוקחת ריטלין או משהו.כלום לא משפיע עלי!!רק עושה אותי עצבנית ובתת משקל.

 

יש לי כוח רצון מטורף,אני רוצה-אני מצליחה!!!

 

יש לי בעיה,כל השנים באולפנה הצלחתי ללמוד איכשהו,הצלחתי לשבת,והצלחתי בסופו של דבר במבחנים.ובבגרויות.

השנה פשוט יש לי בעיה.אני לא מצליחה לשבת,לא מתליחה ללמוד.לא קולטת חומר.לא מבינה כלום.חורשת למבחנים.לא ישנה בלילות.מוציאה את הנשמה.ולא מצליחה כלוםםם!!!!

אינלי כוח כבר להשקיע.אני מיואשת רציני.

מה עושים?????

אני אנסה לעזור........אנונימי (פותח)

קרה לך איזה מקרה מיוחד השנה שהשפיע עליך?

עשית איזשהו שינוי?

נהיית יותר עצובה, מאוכזבת, או הרגשה רעה אחרת השנה?

את חושבת שריטלין אולי יעזור לך? (זה לא שאני בעד ריטלין, אבל בכל זאת.......).

                                   מקווה שכיוונתי קצת.... את מוזמנת לפנות אלי באישי, אם את רוצה.

                                                                                  יום טוב ושמח!

יש מצב שעברתי שינוי.אנונימי (פותח)

היה לי קשר לא מאוד רציני עם מישו,וזהו.כבר לא!!

אני לא יודעת אם נהייתי עצובה מזה כי ההחלטה הייתה שלי,ברור שהייץי מבואסת ועצובה קצת.אבל לא יותר מזה.

 

ניסיתי ריטלין לפני כמה שנים, וזה עשה אותי רק עצבנית וחוסר יכולת מוחלט לשבת בכיתה וללמוד.

 

 

 

הלוואי שיהיו לכם רעיונות בשבילי מה לעשות!!!

אולי כן כדי לך להתייעץ עם נוירולוג ולראות אם אפשררות014

מינון אחר של רטלין..

עדיין יש לך מוטיבציה ללמוד?

יש מצב שדברים מהסביבה מפריעים לך- לחץ משנה הבא וכאלה?

או אולי אפילו דברים שלא במודע כל כך.. - כמו מיקום של כיתה שהשתנה ועכשיו יש יותר רעש..

וכאלה..

תנסי להבין מה השתנה.

אני יכולה לזרוק מליון דברים שמשפעים עלי..

אבל לא נראה לי שזה יעזור לך.

לא עוזר כלום!!!אנונימי (פותח)

הייתה ישיבה פדגוגית שבוע שעבר.אני על הכוונת של האולפנה.מתים להעיף אותי!!!!


גיליתי שממש טיפה מורות יודעות על הלקויות למידה שלי.רוב המורות לא יודעות!!

אז אולי כדאי שידעו.. זה קצת יעזור להם להעריך אותך.רות014

אני יודעת שלי בתחילת האונברסיטה היה לי ממש קשה כי המרצים לא ידעו את הבעיות שלי.

והיו כמה תקריות כמו שאחת מהם התעצבנה עלי שאני כותבת במחשב.

ופשוט באתי עליה בסוף השיעור ואמרתי לה..

תקשיבי יש לי בעיה..

אני לא סתם כותבת במחשב ..

אני באמת מקשיבה לך בשיעור..

אני יודעת שאני לא נראת מרוכזת אבל אני כן..אני משתדלת..

ומאז היא ירדה ממני..

והיא מנסה להיות איתי בסדר..

זה רק יכול לעזור לך שהם ידעו..

כי שידעו למשל שלפעמים שאת קופצת או מתמתחת או לא יודעת מה..

זה לא אשמתך.. יענו זה כן.. אבל אין מה לעשות.. שזה חלק ממך ..

ושזה לא כי את רוצה להפריע.

ביקשתי מהמחנכת שלי שתדבר עם המורות,אנונימי (פותח)
אבל היא אמרה שהיא לא חושבת שבאמת צריך לידע,כי אני מסוגלת לשבת בשיעורים וללמוד כמו כל הכיתה..
תראי.. אם את חשה שיש מורה שזה כן משנה לךרות014אחרונה

אז תידעי אותה את..

זה יגרום לה להעריך אותך יותר..

ואת מוזמנת להתייעץ איתי גם בשיחה אישית לא בתור אנונימית..

יש לי טיפים לא רעים בשבילך

ברוכה הבאה לעצמי..רות014

אז מאחר ושרבוב התחתנה..

והיא כבר פחות פה והפורום קצת גסס.

נכנסתי לניהול.

חשבתי על כמה שינויים שניתן לעשות פה על מנת שיהיה פה מעניין.

אבל ברצוני לדעת האם יש בכלל רצון לכך או התנגדויות.

א. לשנות את הפורום שלא יעסוק רק בלקוי למידה אלא גם בחינוך מיוחד.

ב. שמדי פעם אני יביא לפה מאמר או דברים שלמדתי ונוכל לדון בהם.- או טיפים ללמידה וכאלה..

וכמובן אם ש עוד רעיונות למישהי/ו זה הזמן להציע..

פששש..מזל טוב!שרבוב

א. בעיקרון היו כאן שאלות לא רק על לקויות למידה, ככה שזה בהחלט פורום כללי על חנ"מ.

ב. ניסיתי פעם להעלות מאמר ולא היו כ"כ תגובות,

אבל בעיקרון את יכולה לנסות שוב,

זה רעיון נחמד לשיפור.

 

 

יישר כוח

וד"ש

 

שרבוב

נראה לי שאפשר לקרוא לזה הפורום שלי ושלך רות014
חחח...דווקא לא! אני אוהבת את הפורום הזה!אנונימי (פותח)
שרבוב? מזל"טטיםם תודה על הכולאבודה!אחרונה

רות בהצלוחה:]

צ'כה עידוד!!!אנונימי (פותח)

אני בכיתה קטנה בכיתה ט' וכל הזמן יש מריבות בכיתה שלי ותמיד איכשהוא כולם מאשימות אותי!!! זה הגיוני לכיתה קטנה??

כן.. זה הגיל.. גיל ההתבגרות קורה לכולנורות014

שחושבים שכל העולם עצבני עליהם אבל הוא בעצם לא.

הבעיה שהם עצבניות..מירי!
עבר עריכה על ידי מירי! בתאריך כ' כסלו תשע"ב 12:44
עבר עריכה על ידי מירי! בתאריך י"ט כסלו תשע"ב 19:14

בכיתה שלנו אף אחת לא מקבלת ת'שניה אין כבוד כולם צורחות למלא בנות יש יצאות כל הזמן בנות קופצות בנות מאחרות אי אפשר לנהל דיווין בכיתה כל אחת והדעה שלה לא מקבלים אחת ת'שניה אין כבוד!!! כל היום צרחות!!!

זה כך זה.. אתם מחפשות את "האני" שלכםרות014אחרונה

ובכך לא מקשיבות לאף אחת.

ברגע שקצת תתבגרו תבינו שאתם יכולות לקבל גם אנשים ששונים ממכם.

ויהיה להם יותר קל לדבר אחת עם השניה בלי לריב

שלום לכםאנונימי (פותח)

אני לא מאובחנת, אבל נורא קשה לי להתרכז הרבה זמן בשיעורים, ואני ילדה די אנרגטית,

אני רוצה ללכת להתאבחן, אבל אמא שלי אומרת אין לי שום בעיות, וגם כי אח שלי כבר מאובחן בהפרעות קשב, ועם אני אהיה גם מאובחנת, אמא שלי תהיה נורא עצובה..

עצות פליז?

אשמח לענות לך באישיכלנית1
לא תמיד טוב....אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי הסבתא שלכם בתאריך א' כסלו תשע"ב 22:17

לפעמים האבחון חשוב וטוב מאוד, ולפעמים הורס. האבחון לפעמים יכול להביא לך סטיגמות על עצמך, וירידה בהערכה העצמית שלך. תחשבי- אם את במצב נסבל, מעריכה את עצמך, מכירה את הכוחות שלך, וכו', תוותרי על האבחןן. הוא לא יוסיף לך שום דבר, לדעתי.                         ברכה והצלחה. העיקר שתיהי שמחה.

לדעתי תתיעצי עם מישהו בבית ספר גם שמכיר אותךרות014אחרונה

מורה/ מחנכת יועצת..

כי הרבה פעמים אנחנו חושבים על עצמנו משהו אחד..

וההורים משהו אחר..

וצריך בנ"א שלישי- שמכיר ויודע ממקום שהוא לא של הבית.

אם המורה חושבת שכן אז תבקשי ממנה לדבר עם ההורים שלך..

בכל מקרה בשביל האיבחון הרבה פעמים טוב שהמורה עוזרת

שלום לכולכם, כמה מילים.אנונימי (פותח)

אני באה ונכנסת לפורום הזה- קודם כל, כל הכבוד למי ש"יצר" אותו, הוא חשוב מאוד.

ועכשיו- כואב לי, פשוט כואב לי לראות את ההתייחסות פה לכאלה עם לקויות למידה.

לקויי למידה הם אנשים נורמלים ל-ח-ל-ו-ט-י-ן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

יש לי בשכבה לפחות 3 בנות עם ADHD ו-2 מהן בכלל בלי רייטלין.

נשמע כאילו אנשים עם לקויות למידה הם אנשים שונים, אחרים, מוזרים, מסכנים. כ"כ, כ"כ, כ"כ לא.

לי באופן אישי יש הפרעת קשב וריכוז, ואני לא מרגישה שונה ומוזרה בכלל.

יש רמות שונות של לקויות למידה.

לקות בולטת, "קשה", שבה צריך לטפל- ואם לא יכולים לקרות דברים שעליהם מצטערים כל החיים.

ועוד כל מיני לקויות, שאם כן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מאבחנים אותם הן עושות את הפעולה ההפוכה.

יש כאלה שאחרי אבחון מגלים את עצמם, את הכוחות שלהם, הביטחון העצמי שלהם עולה, וגם הלימודים- ואותם הצלתם בזה שאיבחנם אותם.

ויש כאלה שאם אבחנתם- אתם הורסים אותם. ההתנהגות שלהם הייתה נורמאלית יחסית, קצת קשה להתרכז, קצת זה, קצת זה, אבל זה לא מפריע להם יותר מידי, לא דופק אותם.

ואז איבחנתם- ואז הילד מבין שיש לו בעיה, ואז יכול להיות שהערך העצמי שלו יורד: אני עם בעיה. והוא סתם מרחם על עצמו, ומרגיש שונה, וכו'.

אז בגלל שאיבחנתם אותו סתם דפ קתם אותו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

צריך לדעת לנהוג בזהירות.

ובכל אופן- אני לא קובעת, לא תמיד זה ככה, ויש אנשים פה הרבה יותר מנוסים ממני. פשוט אמרתי מה אני חושבת, יודעת, מרגישה.......

בהצלחה לכולם, שנדע תמיד לבנות ולא להרוס- ושנצליח.

א. אף אחד פה בפורום לא מאבחן..רות014אחרונה

נכון שגם אני וגם שרבוב שהיא המנהלת לומדות דברים דומים לזה.

אבל ממש ממש לא מאבחנות..

מה גם שאנחנו לקויות למידה ומבינות מה את אומרת.

אני יכולה לספר לך על עצמי..

ההורים שלי איבחנו אותי מספר פעמים בחיי..

פעמים הראשונות הם לא טרחו להסביר לי מהם תוצאות האיבחון וכל זה..

לא היה לי מושג שיש לי בעיה..

ככל שגדלתי והתקשתי בלימודים או בכתיבה וכאלה והייתי מתוסכלת מזה שמורים למשל לא מצליחים לקרוא את מה שאני כותבת ורק אחרי שפסלו לי בגרויות על כתב יד לא קריא ושעתוק לא אותו דבר (כי אני גם לא מבינה את הכתב יד של עצמי)

הורי השכילו / אחרי שלחצתי עליהם.. לספר לי מה יש לי..(דיסגרפיה- כתב יד לא  קריא וADD)

והיום אני יכולה להגיד לך.. שנכון שיש מדי פעם אכזבות תיסכולים ורחמים..

אבל אני יודעת מה הפתרון אצלי..

אני יודעת להגיד- הכתב יד שלי לא קריא וזה לא שאני לא משקיעה..- זה כי יש לי בעיה...

וואני יודעת להגיד למרצים באונברסיטה- שלטובתם ולטובתי כדי למשל שאני יכתוב במחשב.

או שאם יש שיעור ארוך מדי שאני ישב ליד הכניסה ויעשה סיבוב יחזור- או אפילו שהם יבינו למה הרבה פעמים אני פשוט מתפרצת לדבריהם שלא בכוונה...

אבל אני יודעת שאני עושה את זה.. פעם לא הייתי מודעת.. הייתי יוצאת נכנסת, כותב ואף אחד לא מבין..

הרבה יותר קל לדעת לטפל בבעיה שאתה מודע לה..

 

הצעת עבודהמישהו10


 

1)למועדונית עמיח"י הפעילה בחט"ב ממלכתית דתית לחינוך מיוחד בפתח תקווה
דרושים מדריכים חברתיים לעבודה עם בני נוער עם נכויות התפתחותיות (פיגור שכלי ואוטיזם).
העבודה בימים א-ה בשעות 13:30-16:30.
לא דרוש נסיון קודם, אך מסירות וחמלה הן תכונות הכרחיות.

ניתן לעבוד משרה חלקית.

לפרטים: עדי 054-6889150 או במייל addi@amichai.org.il

 

 

2)למועדונית עמיח"י בבי"ס ממלכתי דתי לנוער עם צרכים מיוחדים בפ"ת דרושה אחראית משמרת

העבודה בימים א-ה בשעות 13:00-17:00.

לפרטים: עדי 054-6889150 או במייל addi@amichai.org.il

 

שאלה לגבי מכשיר שמיעהאנונימי (פותח)

היי, אני יודעת שזה לא הפורום הכי מתאים, אבל לא הצלחתי למצוא משהו טוב יותר אז אשמח אם תוכלו בכל זאת לעזור לי.

שאלתי היא כזאת: אובחנה אצלי לאחרונה ירידת שמיעה (אשר פוגעת בין היתר ביכולתי ללמוד) והאנשים שבדקו אותי במכון תדרים (בפ"ת) המליצו לי לרכוש מכשיר שמיעה של חברת וידקס בשם C4-FS RITE (לשם קבלת מושג במה מדובר, הנה הלינק לעמוד מכשירי השמיעה שלהם). לפני שאקבל החלטה, החלטתי לגשת לרשת האינטרנט ולערוך מחקר על מנת לקבל מעט יותר מושג במה מדובר ולקבל החלטה מושכלת. 

האם מישהו מכיר אנשים שמשתמשים במכשיר הזה ויכול להמליץ? ואם הבקשה הזו ספציפית ומוגזמת מדי אז יספיק לי גם לדעת אם חברת וידקס הזו טובה ומומלצת. אגב, אשמח לשמוע אם למישהו יש המלצות על המכון הזה!


תודה רבה אנשים ושיהיה המשך שבוע טוב!

פורום יעודי למכשירי שמיעהכלנית1אחרונה

אני מציעה לך לנסות לחפש בפורומים לגיל הזהב מאחר שבשלב זה של החיים יש אחוז גבוה יחסית לחלקם באוכלוסיה, של אנשים עם בעיות שמיעה. לדוגמא:

http://community.walla.co.il/?w=/1935/2220/@f/index.forums2

מזה לקוי למידה?אנונימי (פותח)

מזה לקוי למידה??

זה שאלה שבסמסטר שלם באונברסיטה אולי תצליחי להביןרות014

אם  זה באמת מענין אותך אני יכולה להביא לך סיכומים משיעור על זה

שם כולל לכל מיני קשיים שגורמים להרבה סבל וצרותילדת ירח

בחיים. המקור של הקשיים הוא נוירולוגי, והם יכולים להופיע בכל שלב בחיים.

באמת שאלה קצת רחבה אנונימי (פותח)אחרונה

לקויות למידה כוללות עשרות לקויות שונות, כל אחת משפיעה בדרכה שלה, ולכל אחת טיפול ייחודי.

לקויות למידה לפי חושיםאנונימי (פותח)

היי,

מישהו יכול להסביר לי תעניין הזה של לקויות לפי חושים הבנתי שלכל אחד שיש לו לקויות יש לו בעיה באחד החושים או יותר

לדוגמא חוש השמיעה, שומע המון דברים במקביל ולא מתרכז, חוש הראיה, רואה את הכל מסביבו ולא מצליח להתרכז וכו..

זה נכון?

לקויות למידה חדשהילדת ירח

שלום וברכה לכולם,

 

אני לקוית למידה, בת 25. הקשיים שלי התגלו עוד שהייתי ילדה קטנה. אני לא אלאה אתכם בהמשך הדרך, זה גם לא כ"כ משנה, אבל - כיום סיימתי כמעט תואר שני (הכול חוץ מתזה), ואני הולכת לעשות דוקטורט. כך שתאמינו תמיד שהכול אפשרי

אני לומדת אבחון לקויות למידה והוראה מתקנת.

אשמח מאוד לעזור לכל מי שצריך עזרה בייעוץ בפורום.

 

בהצלחה לכולם!

איזה ליקוי למידה יש לך?רות014
בעיקר מוטורי וקצת שפתי וייתכן שגם קשב וריכוזילדת ירח

(פשוט לא הלכתי לנוירולוג לבדוק, אבל אני די בטוחה בזה). די קשה להצביע על ליקוי אחד כי

לקויות למידה מתבטאים בד"כ ברצף של קשיים ולא אחת מסוגים שונים.

ברוכה הבאה!שרבוב

איזה כיף לשמוע שכבר סיימת את הדרך...

 

הרבה הצלחה!

(כותבת לך מסר )

תודה רבהילדת ירח

לא ממש סיימתי, אבל את רוב הדרך הקשה כן.

בהצלחה לכולם

לקויתלמידהאבודה!

נולדתי לבית של אנשים היפראקטיבים  ברמות...

אני בכיתה ט' מקבלת 20 במבחנים...וכוולנו ככה...עם הורים  אקדמאים וסבים דוקטורים... ככה שתבינו שאין מצב  לעקוף  את זה (כמה שההורים שלי ניסו, היינו בפול חוגים  וקאוצ'נגים ושטויות חפרנים)

בקיצור אל תתאמצו יותר מידי מי שנולד כזה ימשיך כזה עד סוף חייו... והציונים תמיד יזרמו כלפי מטה...

אני בכל זאת מאמינה שאת יכולה להצליחילדת ירחאחרונה

קשה לי להאמין שאת לא יכולה לעבור מבחנים ושהמקסימום שאת מסוגלת לו הוא ציון 20.

לבטח, משהו השתבש בדרך האבחון או הטיפול.

עברת אבחון שלדעתך, איתר את הבעיה?

האם יש לך רק קשב וריכוז או גם לקויות למידה? (לרוב קשב וריכוז לא בא לבד)

ניסית הוראה מתקנת? הוראה מתקנת מסייעת לא רק ללקויות למידה, אלא גם להפרעות קשב. לא אחת, ריטלין לבד לא מספיק, וצריך להקנות הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה וסיוע בתחומי הקשיים. גם ילדים שלא הגיבו כלל לתרופות, הצליחו לשפר את התפקוד באמצעות הוראה מתקנת. אם ניסית הוראה מתקנת ולא הצליח, כדאי לנסות מורה אחרת.

את מקבלת ריטלין או תרופה אחרת לשיפור הקשב? אם הפרעת הקשב כ"כ מפריעה לך, אולי כדאי לשקול טיפול בקשב?

את יכולה לנסות לחשוב על מה מפריע לך בלימודים ובמבחנים? מדוע את מקבלת 20, אולי נוכל למצוא כיוון שיכול לסייע לך.


בהצלחה