שילה אריאל בן הדס ציביה - ילד קטן בין 2-3 שנרפא ב"ה מסרטן לפני בערך כמה חודשים (עבר טיפולים כימוטרפים וכו')
ועכשיו המצב שלו התדרדר עוד פעם.
שנשמע בעז"ה רק בשורות טובות!
לאן ללכת שנה הדבאה למבר או ליכיתה קטנה מה כדי לי???פליזזז תענו לי!!!!
תזכרי שאנחנו לא יכולים לדעת באמת מה יותר טוב לך,
אלא לייעץ בלבד.
האמת היא שאני לא מבינה מה ההבדל אים מישהוא יכול להסביר לי אני ישמח!תודה!
כדאי שתבדקי מה היתרונות ומה החסרונות של כל מקום. תעשי טבלה לכל מקום ותכתבי יתרונות וחסרונות: למשל, סוג הילדים שמגיעים לכיתה, המורים שמלמדים שם, גודל הכיתה, יחס המורה לתלמידים, שעורי עזר, הוראה מתקנת, חוגים ועוד.
אחרי שהכנת טבלה תוכלי לסמן באדום נקודות חשובות, ובכחול נקודות פחות חשובות ולהשוות באיזו כיתה יש לך יותר חסרונות גדולים (באדום) ובאיזו חסרונות קטנים, או פחות.
אחרי שעשית את זה וקיבלת כיוון לאן את חושבת ללכת, חפשי מבוגר שאת סומכת עליו (אמא, יועצת, מחנכת) ותתייעצי איתה. ב ה צ ל ח ה !!
ממ, בסופו של דבר- אמא קבעה תור לנוירולוג...|משלים עם המצב|
יש מישהו שיכול להסביר לי מה בדיוק יהיה שם? מה הוא עושה בעצם? |חושש קצת|
אני אשמח אם תענו היום, זה מחר בבוקר..
בכל אופן- תגידו לי בהצלחה (לא ביג דיל, נכון?.. ובכל זאת חשש כלשהו...|נאנח|- יש לי חתיכת חרדות מרופאים...=\ )
גם לי יש חרדות מרופאים,
אבל דווקא עם הנוירולוג ממש כיף לי
(כי הכרתי אותו מלפני כן..)
נכון שהוא לא אכל אותך?
סקארבןלא היה לי כיף, הוא התיחס אלי כמו אל "עוד מטופל" 
והוא סגר אותי אליו בצורה מוחלטת כשהוא שאל על אם יש לי חברות, הוא היה כ"כ קר, ושתקתי, ואח"כ הוא המשיך לקשקש לאמא, ואני רק חשבתי- זה נושא כזה כואב אצלי, והוא פשוט שואל על דברים כאילו הכל כ"כ פתוח, לעזאזל- מה, אני שואלת אותו על איך הזוגיות שלו עם אשתו?
"יש לך חברות?" ומה אתה מצפה, שאם אין לי, אני גם יגיד לך, עם הטון הזה שלך, הקר, המונוטוני.
לא משנה, בקיצור, הוא אמר שלדעתו זה לא משו נוירולוגי, כי לא הגיוני שזה "הופיע פתאום", אבל בכל זאת הוא נתן הפניה לאבחון, והוא המליץ גם ללכת ל"טיפול רגשי התנהגותי" , ובעברית מדוברת- פסיכולוג.
ואת זה אבאמא כבר לוחצים, הם מבררים לי..
זה באמת לא נעים...
בכ"ז-- תתעודדי!!
בעז"ה יצא מזה ר--ק טוב...
כידוע-
כשיודעים להגדיר מהי הבעיה זה כבר חצי מהפיתרון...
אני מקווה שבאמת תצאו מהאבחון עם מסקנה כולשהיא 
ואם תצטרכי ללכת לטיפול פסיכולוגי- זו לא בושה ....
כ"א צריך סיוע בחיים בנושאים שונים,
זה עדיין לא הופך אותך למפלצת 
מלא בהצלחה!
בס"ד
אל תלכי לפסיכולוג... אבא שלי הוא סוג של...
וזה לא ניראה לי בישבילך... אנשים שבאים אליו, זה או שיש ממש אלימות במשפחה,
או זוגות... או יתומים.. קיצור.. אבל בהצלחה!! ♥♥♥♥♥♥
מה שכן - תדאגי שזה יהיה פסיכולוג טוב (לדעתי בכלל עדיף פסיכולוגית...)
תבקשי מההורים שלך שיבררו היטב, ותאמרי להם שחבל על הכסף שלהם אם זה לא יעזור
את צריכה מישהו שיהיה לך נח להיפתח אליו...
שיהיה בהצלחה!!
שעשוי לסייע לך.
רק זכרי אף אחד לא בא חלילה לפגוע בך!
ואם את חשה כך תמיד בידך זכות הבחירה האם להמשיך או להפסיק.
בהצלחה.
ולשאר חברי הפורום.
אנא השתדלו להביע דעה מתוך נסיון אישי ולא לצאת בהצהרות וסטיגמות
מעולם המושגים שלכם.
אתם דנים כאן בדיני נפשות ויש להקפיד על כל דעה והמלצה.
בברכה,
אורנה פרידמן
מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום ופסיכותרפיה גופנית
בעזהי"ת
דוקטור מיכאל אבולעפיה, פסיכיאטר נוער [נראה לי..], מטפל מתוך אמונה, טוב ממש.
שלום
בני אוטוטו בן 8 לומד בכיתה ב'
יש לו בעיות בכתיבה(אולי לא קשור לנושא)
יש לו זכרון נהדר, תפיסה מרחבית מצויינת, תפיסה שפתית ומתמטית מצויינת.
אבל הוא מבולגן מאד, משאיר בכיתה מחברות וספרים שצריך להביא וההיפך
התיק שלו מבולגן מאד, והוא לא שומר על הציוד בקלמר.
באסיפת הורים המורים אמרו שהוא אמנם נבון אך מתקשה להתרכז לכל אורך השיעור ולרוב הוא מתנתק ומרחף כ 15 דק' בכל שיעור.
ב"ה הוא ילד חכם ומצליח לצמצם את הפער בזמן העבודה בחוברות בכיתה.
בבית הוא מאד אוהב לקרוא, והוא אף שוקע בקריאה עד שאינו שומע כשקוראים לו.
האם יש לחשוש לבעיית קשב? האם להמתין ולראות? כיצד אוכל לעזור לו בבית?
אודה לכל תגובה
ריקי
אני מורה מתקנת ועובדת עם הילדים המקסימים האלו.
בכיתה שלי יש ילד מתוק שנטה לחלום ולבהות. אמא שלו שלחה אותו לנוירולוגים, ולטיפולים טבעיים ונתנה לו בלי סוף כדורי ויטמינים מעודדי זיכרון ומעוררים למיניהם.
כשהוא הגיע לכיתתי ביייעוץ עם העו"ס החלטנו לעקוב אחרי ההתנהלות שלו והתברר שאחרי שהוריו עלו לישון הוא היה נכנס לאינטרנט ויושב לקרוא סיפורי אגדות על קוסמים ומפלצות ובכיתה כשהחומר היה קשה או משעמם הוא פשוט התחיל לחלום ולדמיין את כל מה שהוא ראה באינטרנט!
בכל מקרה, לדעתי קודם כדאי לשלול בעיות ראיה ושמיעה שהם בד"כ גורמות לבעיות קשב והסחת דעת. אף אחד לא יכול להקשיב ובטח שלא ללמוד כשהוא מתקשה לראות או לשמוע.
או שייתכן כי אינו שולט בחומר הלימודי ומעדיף לחלום מאשר להתאמץ.
מלבד זה, ייתכן כי ישנו עניין שמטריד את הילד (לידה של אח קטן, פיטורים של אחד ההורים, לחץ חברתי, מעבר דירה או אפילו סתם דמיונות) שמונעים ממנו להתרכז בכיתה
לאחר שנשללו הדברים הנ"ל אפשר לנסות מבחן טובה שבודק את הקשב.
בהצלחה!
(לעניות דעתי, ילד שקורא ספרים בשקיקה מתוך רצון כזה, לא ממש סובל מבעיות קשב.
שזה מסביר את בעית הכתב יד והבלאגן..
וכן, גם את החוכמה.
להרבה ילדים עם בעיות קשב יש עוד לקות למידה (למשל דיסגרפיה..)
והעובדה שהוא אוהב לקרא ממש לא עוזרת לשלול בעיות קשב.
כשהחומר הקריאה לא ממש מעניין אז רואים אם יש בעיות קשב או לא.
לעומת זאת, כשחומר מסויים יעניין מאוד ילד עם בעיות קשב הוא יהיה מרוכז מאוד (ריכוז יתר)...
בעיות קשב לא מעידות על חכמה-
יש המון גאונים עם בעיות קשב..
בהצלחה
אז גם חירשות זוהי סוג של לקות..
ולכן הכנסתי את זה לכאן..
טוב אז יש לי בשירות בן שירות חירש..
והוא עובד כבר הרבה זמן עם חבר'ה שלו על פסטיגל בשפת סימנים..
ממש חשוב לבוא..
ולהפיץ.. עוד פרטים אצלי..
פסטיגל בשפת הסימנים!
הפסטיגל הינו רעיון חדשני אשר הוקם בידי שחקנים חירשים.
החלום שלנו מילדות היה בעצם להנות מפסטיגלים כמו שילדים שומעים נהנים.
אז הגשמנו את החלום. אמרנו לעצמנו- בואו נקים פסטיגל, בשפת הסימנים. ניקח מבחר שירים מכל השנים של הפסטיגלים, ונשיר אותם בשפת הסימנים. בנוסף יהיו סדנאות מגניבות עם יצירה והפעלה בשפת ס...ימנים!
הפסטיגל יתקיים בחנוכה בתאריכים ה5.12 וה8.12
המופע ברמת גן ברחוב רוקח 118 אשכול פיס אוהל שם יתקיים ביום ראשון ה5.12
בשעה 10.00 ובשעה 12.00
המופע בחיפה ברחוב צה"ל 41 קריית אליעזר אשכול פיס רעות יתקיים ביום רביעי ה8.12
בשעה 11.00 ובשעה 13.00
שחקני הפסטיגל (לפי הא' ב')
אליהו גרומן
טליה סליס
יהושע בלומברג
מוריה פלס
שיר סליס
רויטל בנון
כולנו מבטיחים לתת לכם מופע מהנה ומיוחד!
ליצירת קשר-
שרית סמואל 0524722630 (טלפונית כל יום מ16:00, לא בשבת)
אליהו גרומן 0547211704 SMS בלבד!
ובעיקר תשתדלו לפנות באימייל
pastiamr@gmail.com
נדנדה כתומה.אז.. צ'מעו: עשיתי אבחון בקיץ, וקיבלתי כל מיני התאמות נחמדמדות... אבל>> אמרו לי שאם אני צריכה התאמות גם באנגלית (ההתאמות שאני בכ"מ מקבלת בעברית..>> תוספת זמן, בוחן ניטראלי, הקראה..) אז אני צכה לעשות אבחון נוסף, רק של אנגלית... אקיצער>>
מישו יודע אם זה נכון??
מישו עשה פעם אבחון שהוא רק של אנגלית, או חלק שלם של האבחון היה על אנגלית???
תנק'ס!!
וזה דיי דחוף.. אז..
תודה!!
רתם.
כשאני עשיתי את האיבחון של ההקלות (דידקטי) היה לי חלק על אנגלית ואוטומטית קיבלתי הקלות גם לאנגלית (מילונית, הקראה, הארכת זמן, התעלמות משגיאות כתיב ואולי עוד משהו שאני לא זוכרת)
אבל אני יודעת שחברות שלי שעשו איבחון פסיכודידקטי וקיבלו בע"פ \ מותאם היו צריכות לכתוב איזה חיבור או משהו כזה ומכתב למה הם צריכות את זה גם באנגלית כדי לקבל את ההקלות האלה גם באנגלית...
וכנראה שאני לא יצטרך לעשות עד אחד.. לפחות לא בנתיים...
צריך/ זקוק לרטלין?
שאין בקופ"ח כללית נוירולוג?
אני חושבת שאני יודעת מיהו..

בכ"מ זמן ההמתנה הוא ארוך..
כמעט חצי שנה..
אחרי זה למדתי לקבוע תורים שנה מראש..
אני נגיד פשוט התייאשתי...
ושתיה ש נ ה ט ן ב ה ו מ ת ן ק ה
לפעמים מתפללת ולפעמים חולמת..
במיוחד בחזרת הש"ץ..
[פדיחות, אני מסתכלת על כולן וכ"ו..]
אבל בסה"כ היה בסדר ב"ה, הצלחתי להתרכז כשצריך
איך היה לכם?
שש שעות תפילה?? חשבתי ששחרית של שבת זה סיוט מה יהיה ביום כיפור??
ואני ברחתי לפני חזרת השצ ופחח גם אני 'בוחנת' את כולם בזמן התפילה
אבל יום כיפור זה היום היחיד שאני אוהב להיתפלל (גם בראש השנה נהנתי קצת)
וגם אני תמיד מוצאת מה לעזור ולעשות..
נגיד לארגן את הקידוש לשמור על הילדים של הזאתי שמשתוקקת להיות בתפילה..
ושאני במיילא לא מרוכזת בגלל שהילד שלה עושה רעש..
אז לפחות שהיא תזכה בתפילה..
אני תןהה כבר אם עדיף לא להתפלל. כמה שם השם אני אומרת בטעות בתפילה אחת..
שיעזור לך להתרכז
(כמו ריצה לפני, הליכה, כדור,
להתפלל בקול ולאט)
אז כמובן שזה טוב.
אבל גם אם לא-
עדיף להתפלל כשאת לא מרוכזת מאשר לא כלום.
ואולי באמת כדאי לך לבחור קטעים מהתפילה שהם חשובים לך,
ורק אותם לומר, או להתרכז בהם במיוחד.
וכל הכבוד, כתבת על נושא חשוב 
בלי לעבור באמצא לעלינו לשבח או משו בסגנון... אבל אני אשאל רב אני באמת אומרת המון ברכות לבטלה...
שבנ"ד אתחזק בנושא התפילה ישמע מצחיק אבל מוסף (דווקא
) יוצא לי לאמר יותר בכוונה- אז מעתה בנ"ד ברשמי אשתדל שבמוסף אתכוון יותר. ובברכת המזון ברכה ראשונה. לא שבשאר הדברים ארחף דווקא בכוונה ..-אבל הפואנטה תפילה אחת בכוונה לדעת שלפחות-משהו אחד תפסתי וברכה אחת. וגם למשך השנה -לפחות בברכת המזון...
אני אישית לא מתפללת ביומיום. אבל זה לא קשור..
אם וכאשר אני כן מתפללת- עוזר לי ללחוש את המילים באופן שאשמע אותן, וגם לעקוב אחרי כל מילה עם האצבע- זה נור עוזר!!!
ואישית בתפילות הימים הנוראים אני ממש מתרכזת!
צריך להשתדל לעקוב ולהתכוון לכל מילה!
לי לפחות.. נגיד החלטתי להשקיע בשמונה עשרה אז בברכה הראשונה אני עוד איכשהו מתכוונת אבל אחרי שניה אני נמצאת עמוק בתוך הריחופים.. אפילו עשיתי על התפילה "עבודת בירור" כמו שרבנים המליצו אבל זה לא עוזר אני פשוט מאבדת את עצמי אחרי פחות מדקה
שמונה עשרה ובפסוק הראשון של קריאת שמע יש חשיבות הלכתית מיוחדת, אז טוב מאוד שאת זה את מצליחה לשרוד.
בנוסף כדאי לפעמים (כשמצב הרוח מתאים) להתפלל תפילות ספונטניות קצרות (גם ארוכות - למי שיכול), זה בדרך כלל הרבה יותר קל, וכך לא מפסידים לגמרי את התחום הרוחני שנקרא תפילה.
ביוכ"פ..
התנוענתי בכוונה בתפילה כדי להתרכז 

אני פשוט מתפללת ברכות השחר (אחרי הקפה של הבוקר שאז אני יותר מרוכזת)
ומנחה.
ובברה"מ- אפשר לעבור לברכה של הרמב"ם. היא יותר קצרה.. (אני אמנם מתפללת רגיל, אבל אין מניעה אמיתית מבחינה הלכתית)
ומתפללת מהר- לפני שהמוח יברח לי למקום אחר...
ועוד משהו- שבי יומחד לבד עם הסידור ותעברי ברכה ברכה. תנסי להתחבר לכל ברכה ולמצוא לה את הכוונה שלך האישית.
וכדאי גם לפני כל תפילה לחכות קצת ולחשוב, מה אני הולכת לעשות עכשיו? להתפלל!
ב"הצלחה!
יכול להיות שיש עוד סידורים דומים (אולי יסוד מלכות) אבל אני מכיר סידור 'תהילת ה' שיצא במקור לילדים שמצד אחד של הדף יש את נוסח התפילה הרגיל ומצד השני של יש את הנוסח אבל עם פירוש המילות (שכל כמה מילים של התפילה, יש כמה וכמה מילות הסבר) אני אוהב להתפלל בו כי כך כל התפילה מחולקת לקטעים של כמה מילים בודדות ויותר קל להתרכז, ומקסימום אפשר ל'טייס' קצת על הפירוש של המילים שכך זה מועיל ולא מזיק 
האמת היא שתפילה היא דבר קשה.
ואת לא היחידה, שקשה לה להתרכז.
יש עצה שאמר הרב שלום משאש זצ"ל שעשה אחרי שלא הפליג במחשבתו על אביו במחיה המתים, וראה שהגיע כמעט לסוף התפילה.
והעצה היא שבין ברכה לברכה יעשה הפסקה של שניה בשביל להבדיל במחשבתו, ובזמן הברכה יתכוון בפירוש המילים (לזה יש כל מיני סידורים שמסבירים, אך כדאי מידי פעם לקרוא את אבודרהם או שאר מפרשים שהולכים על פי הפוסקים)
א. לכולם קשה תעודד שאתה לא מתייאש
ב. אתה בעל הבית על המחשבות שלך אתה יכול פשוט לגרש אותם אין כמעט אפשרות שלא יבאו מחשבות זרות כל אחד לפי רמתו אבל כשהם באות פשוט יש לומר להם במחשבה זה לא הזמן .
ג. יש שיטה נוספת של אימון במחשבה לקרא בשם לכל מחשבה שבאה אליך לדגמא עלתה לי חשבה על כדורגל נתנתי לה שם אני מצייר אותה בדמיון בתור ענן מתאר לעצמי רוח נושבת שמעיפה את הענן והענן הבא מביא לי את המחשבה הצויה כל זה לא בזמן התפלה אבל כאשר מתאמנים על המיומנות רואים תוצאות
ד. כמובן יש ללמוד המון על חשיבותה של התפלה מתוך רבתנו מומלץ הספר בעמוד השחר של מו"ר הרב דוד חי הכהן
בס"ד.
כמה שזה קשה להתרכז בתפילה... אין ספק! אבל, כמו להרבה דברים אחרים יש וצריך למצוא פתרון.
אז ככה, שב/י עם עצמך כמה דקות לפני התפילה כשהסידור בידך וחשוב/י לפני מי את/ה הולך/ת לפנות. אם תפליג/י במחשבתך אודות גודלו ועוצמתו של הקב"ה שהוא מלך מלכי המלכים, שומע תפילה, להבין שהוא עומד מולך ואתה מדבר אליו ישירות וביכולתו לעשות ה-כ-ל ועוד מחשבות דומות שיגרמו לך לדעת ולהבין מהי החשיבות של התפילה ואולי יטילו בך לפחות מעט יראה ממנו יתברך עלינו לזכור בכל פעם מחדש לפני מי אנו עומדים "דע לפני מי אתה עומד" מאחר ולצערנו שגרת החיים לא מאפשרת לנו לתת את דעתינו על-כך מספיק ולכן, לפחות לפני התפילה נעצור רגע ונחשוב מי אנחנו ומה עוצמתו של הבורא ורגעי ההתקשרות הזו עם הקב"ה בתפילה יהיו הרבה יותר נשגבים . א"כ לאחר וההכנה המתוארת לתפילה בודאי תפילתך תראה אחרת, תבקע את הרקיעים ותגיע לפני כיסא הכבוד.
הלוואי ונזכה תמיד לעשות נחת וכבוד ליוצרנו אמן!
הריכוז שלי הוא בערך אפס ואני בחיים לא מרוכזת בתפילה וזה לא עוזר לי הדברים האלה...
מעניין מה לפי ההלכה עדיף לעשות ואם בכלל תפילה כזאת שווה משו
הרצון שלך והכמיהה לתפילה זה דבר גדול מאוד.
ואם אחת מהברכות מהתפילה אחת שלך, תציל בן אדם - זה לא שווה.
חוץ מזה אם יראו אותך הסובבות אותך מתפללת זה ישפיע עליהם.
בכל זאת רצוי להתפלל בשעה שיש מנין שמתפללים בעיר, ואז את נקראת שאת משתתפת עם הציבור ולכן התפילה שלך תתקבל, ד"א את לא מחויבת ללכת לבית הכנסת, הגר"א המליץ לקרובות שלו באגרת שלא ילכו.
ואם את ספרדיה אז לפי ההלכה מספיק לך תפילה אחת ביום (הרב עובדיה ממליץ על שחרית בגלל ברכות השחר וקריאת שמע)
אפילו אם תמצאי את עצמך מתכוונת רק במשפת אחד או שניים מכל התפילה. זה היה שווה.
וגם אם זה לא
תרגילי את עצמך להתפלל ולא תרגילי את עצמך לוותר לעצמך.
אנחנו במלחמה תמידית!
אם תאמיני בדרך - בסוף תנצחי!!!
יישר כח על הרצון העז, והחשיבות שאת רואה בתפילה.
ובברכת יגעת ומצאת תאמין!
חודש טוב.
שהתפילה בו ביחד ו"זורמת", קלה יותר.
מה זה קשור ללקויות למידה אם להתפלל זה חשוב לך את התתרכז ותתפלל!!!
וגם זה תלוי אן אתה מתפלל לבד או במנין.....
אאםםם.. אני בת,
כך שאפשרות של תפילה במניין לא ממש יש לי...וזה קשור לאפס ריכוז שיש לי שקשה להתרכז בתפילה
להגיד ברכות השחר בלבד
עד שהתחתנתי היה לי פשוט תסכול נוראי על שלא הצלחתי לדעתי להתפלל "כמו שצריך",עברתי ועוברת תהליך רוחני עם עליות ומורדות שבמהלכו אני לומדת להבין את המהות הרוחנית של חלקי התפילה:
*למדתי שטוב הרבות מעט בכוונה מהרבה בלא כוונה
* להקשיב לקריאת הנשמה
*ללמוד ולהבין בקצב שלי
*לזרום עם הלב
כמובן האוירה הטובה שבעלי יצר בבית גם כן מאוד עוזרת!
יש לי בנדוד שהוא פשוט גאון!!!
אבל הוא בלי ביטחון עצמי,הוא היה אצל מאבחנת,
והמאבחנת אמרה לו שהוא צריך ללכת לדבר עם פסיכולוגית,
והוא ממש לא מסכים,אבא שלו ביקש ממני לשכנע אותו,כי אני הייתי אצל פסיכולוגית,
ואני ממש לא יודע מה להגיד לו,ואיך לשכנע אותו??.
אשמח לעצות...=]]
אבל אולי אפשר להסביר לו שזאת ל בושה ללכת לפסיכולוג..
כל אחד צריך סיוע בתחומים שונים...
הרבה אנשים עושים את הטעות הזאתי וחושבים שזאת בושה ללכת לפסיכולוג....
הם מתבלבלים בין פסיכולוג ופסיכיאטר-
פסיכיאטר זה מישהו לאנשים חולים... (לא ידעתי איך להגדיר את זה)
ופסיכולוג... פסיכולוג זה מישהו שעוזר לאנשים "לסדר" את הראש שלהם... כשהם מבולבלים, לא יודעים מה לבחור... פסיכולוג יכול לסייע להם לראות את הדברים בצורה שונה. נכונה יותר.
ולשאלתך...-
תנסה להסביר לו את זה, שהרבה אנשים, גם הכי חכמים, הולכים לפעמים לפסיכולוג כשיש להם בעיות בזוגיות שלהם לדוגמה. כשהם צריכים שמישהו יראה להם את הדברים מזויות שונות.
וגם את ההבדל בין פסיכולוג ופסיכיאטר.
מקווה שעזרתי.
ב"הצלחה!
מה הבעיה ללכת לפסיכיאטר?
זה לא שונה מללכת לכל רופא אחר.
כמו שמישו עם רגל שבורה ילך לרופא- ככה מישהו עם נפש פגועה- ילך לרופא.
שהנוירולוג שלי אומר בהקשר של בעיות קשב וריכוז:
"לך יש ADD ולו יש עיניים חומות" 

למה פעם הייתי לומדת אפילו טיפה ומוציאה ישר ציונים טובים, ומקשיבה בשיעורים, והיום אני מנסה מנסה ולא הולך??=[
לאיפה נעלם השכל שלי?![]()
אני חכמה, למה אני לא מצליחה להושיב את עצמי לכמה זמן ללמוד, וגם להבין סופסוף משהו??
לא כיף לי ככה![]()
פעם ראשונה שיוצא לי לשוחח עימך בפורום זה.
בחרת לך ניק חזק - "חלל"...
לפי מה שכתבת נראה שפעם היה יותר קל ויותר טוב... והיום פחות...
אשאל שאלה רטורית -למה?
לאחר שענית לעצמך,
יהיה מעניין לדעת יותר מהלמה, איך ניתן לצור מצב שמה שהיה פעם יהיה גם היום?
כיצד אנו יכולים לצור סביבה חיצונית ופנימית שתאפשר לי לתפקד בצורה נינוחה יותר ובמקרה הספציפי להנות מתהליך הלמידה?
האם פנית בעבר לאיבחונים שונים?
האם עברת בעבר איבחון דידקטי, פסיכודידקטי?
האם את חווה קשיים בתחום הלמידה שלא נובעים מדיסלקציה,דיסגרפיה ודיסקלקוליה.
האם את בעלת רגישויות יתר?
האם את נוטה לזוז ולנוע רבות במהלך הלמידה?
האם יש משהו אחר שמסיח את דעתך בזמן הלימודים?
אחר...
במידה וענית על כל השאלות כן ,
מומלץ, לפנות לייעוץ על-מנת לקבל הדרכה והכוונה שעשויים בהחלט לסייע
ויותר מזה להפחית את עוצמת התסכול וחוסר ההנאה הנגרמים מהשקעה מרובה שלא מראה תמורה בצידה.
"תחשבי טוב יהיה טוב"
בהצלחה רבה
מוזמנת לפנות במסר אישי
אורנה
יכול להיות שזה נובע מקושי אמיתי ללמוד,
ויכול להיות שפשוט הלימודים עצמם נעשו קשים יותר...
בהצלחה!
נסי לדבר עם היועצת.
אז אחרי שהתאמצתי וכתבתי והכנתי ושלחתי..
הגיעו היום החוסר אישורים מהפסיכומטרי..
הם אישרו לי רק מבחן מוגדל..(האל יודע בשביל מה זה יעזור לי.. אני ב"ה עדיין לא עיוורת)
ועכשיו נשארתי בודדה עם הלקויות..
לפחות הם החליטו שאני לא ממש לקויה.. שזה כבר יפה מצידם..
ממש מעודד..
אילה שלוחה
שיהיה ב"הצלחה!!
איזה מבאס.
אבל אל תתייאשי..
ממש בהצלחה

הדרישות שלהם להקלות מטורפות באמת :S
[המענה לרוב בהתאם]
יש מצב שזה לא קשור, אבל שמתי לב שכל פעם, שעה- שעתיים אחרי שאני לוקחת, יש לי דאון מטורף!
אני לוקחת LA 20- הגיוני שזה קשור? מה עושים?
אגב, חוצמזה אינלי אף תופעת לואי!
מה עושים?
צריך להיות מודעים לכך שבזמן הזה כדאי "להנמיך ציפיות" מעצמינו,
ואפשר להיות קצת ב"דאון" ולא קרה כלום..
וכמובן לעשות דברים נחמדים שמשמחים. 
לא כל הכדורים משפיעים באותה הצורה...
אם אחד גורם לדאון, זה ממש לא אומר שגם השאר יגרמו...
תרגישי טוב!
לכדור, ושמעכשיו אני אקח כל בוקר באופן קבוע וככה אני אתרגל..אבל לא נראלי
א- כי אני לא רוצה לקחת כל יום אם אני לא חייבת, אולי רק עם מבחנים או ימי עיון ארוכים ומשמימים. אני יכולה ללמוד בלי, ולא נחמד להרגיש שאני תלויה בזה או משו'
וב- אני לא תמיד (או ליתר דיוק- כמעט תמיד לא) אוכלת ארוחת בוקר, ואז גם אם אני רוצה לקחת, אסור..
-בקשר לזה, נכון שאסור לקחת על בטן ריקה? אז כמה מספיק לאכול בשביל לקחת? צריך ממש ארוחה?
אבל מנסיון שלי,
כשאכלתי משו קטן היו לי יותר כאבי בטן..
אז תשתדלי לאכל ארוחה טובה 
כדי להתרגל את צריכה לבלוע כדור במשך שבועיים ברצף (חוץ משבת
).
אחרי השבועיים האלה את יכולה לבלוע רק פעם בשבועיים.
ילדה שהעלו לה את המינון בחופש, לא מסכימה לאכול כמעט לפני הכדור (אוכלת כמה בסקוויטים או פרוסה) ומאז שהעלו לה את המינון- היא בקריזות ובדיכאון ממש ורבה עם כולם, יכול להיות שקשור? ואם כן, מה אפשר לעשות? (העלו לה את המינון מ10 ל30)
היא טוענת שזה בגלל שהתחילה שנה קשה, ויש לה עומס בבגרויות והיו מלא שינויי
לחכות שבועיים ואם לא לשאול את הרופא..
וגם להסביר לה שכדאי לה לאכול לפני הכדור..
צריך להתייעץ עם נוירולוג
אני לא יודע לקורא ניקוד,
בעולם הדתי המצב שלי ניהיה מסובך, לקרוא בתורה אני לא יכול בגלל שאני לא יכול להתאמן על הקריאה,
בתפילה אני אפילו לא יודע אם אני מדקדק בכל המילים כראוי,
אם יש למישהו פתרון פתוח להצעות...
(עריכה: כתב בטעות בלי התוכן)
ניסית ולא הצלחת?
דילגת על השלב הזה סתם?
אם אתה יכול למצוא מישהו שיעקוב אחריך ויתקן זה ממש יעזור
(כשאח שלי מכין אני אוהבת לשמוע ולהעיר כשצריך למרות שב"ה אין לו שום בעיה)
לא יודעת יותר לעזור לך
ישר כח שאלו הסיבות שלך!!
כך אני עשיתי את זה..
בקריאה בתורה ומגילה.
וב"ה אפשר להגיד שאני קוראת בסדר..
יש כזה דבר אנשים שניקוד עושה להם 'בלאגן בעניים' ומפריע להם לקרא... (נראה לי זה מהסימנים של בעיית קשב לא?)
לא יודעת אני מילים עם ניקוד (רק מילים שאני מכירה ומזהה ישר ולא צריכה ממש לקרא הברה הברה)
הרבה יותר קשה לי לקרא זה מבלבל
אבל השאלה היא זה הבעיה שלך או שאתה פשוט לא שולט בניקוד? כי אפשר פשוט ללמוד אותו אם זה חשוב לך...
בכל מקרה אחרי שתקרא הרבה בתורה בטח תתרגל לזה ויהיה לך הרבה יותר קל
פעם אחת עברתי מילה מילה (בערך) וגיליתי מלא טעויות, עכשיו לפחות יש לי פחות
אם לא תבקש מחבר טוב להקריא לך..
כמה פעמים עד שתזכור..
או שיקליט את עצמו
אני חושבת שכדאי לך ללמוד.
אולי כדאי לך להתייעץ עם איש מקצוע?
לראות אם תוכל בקלות ללמוד ניקוד.
אם זה יהיה קשה אתה יכול לעקוף את הבעיה בדרכים אחרות כפי שהציעו פה..
(שכוייח
)
אבל אני אישית לא הייתי מוותרת על ידע
בתור אחת שלמדה לקרא לבד בלי ניקוד, ואח"כ הסתבכה עם הניקוד- פשוט תנסה שוב ללמוד.
קח חוברות של כיתה א' (כמו ר' עקיבא
) ותלמד.
זה יפתור לך את כל הבעיות שהזכרת פה..
לא להתייאש..
אתה תצליח ואת זה אני מבטיחה לך!!
הספרונים מחולקים ל-7 רמות. הסדרה הראשונה כוללת רק קמץ ופתח. בכל סדרה נוסף עוד ניקוד, עד שבסדרה האחרונה קוראים סיפורים קצרים של 2 עמודים קטנים בניקוד מלא. מומלץ מאד אם כבר יש לך בסיס כלשהו, כי דוקא בהיותך בוגר תוכל לתקן את עצמך מאד בקלות אם תטעה בניקוד.
לפני כשנתיים חיפשתי לבן שלי בחנויות והיה קשה להשיג. היום ניתן להשיג בהרבה חנויות ספרים את המארז. המחיר כ-60 ש"ח. תמיד אפשר בהמשך לתת מתנה לאחים או לשמור לילדים שלך.
אם אתה מרגיש שהרמה גבוהה מדי, יש את ספר המסורת שעל פיו לומדים ילדים בן 4-5 בחיידר. הוא מאד יסודי אבל משעמם. הסגנון הוא: א, ב, ב, ג,ד, ....ש,ש, ת. לכל אות נוסף קמץ ואז קוראים כל אות בסדר שונה. בהמשך נוסף לכל האותיות רק פתח ואח"כ רק שווא וכו'.
ללימוד יסודי של קריאה חובה להקדיש כל יום אפילו 10-15 דקות, אבל לא ללמוד פעם-פעמיים בשבוע, כי אז עלולה להיות נסיגה.
בהצלחה!
בע"ה.
וטועים בגלל זה.
לעניין התפילה- תעבור למניין ספרדי שמתפללים בו מילה מילה. הרוב זה פרקי תהילים ותדע לקרוא כשם שצריך.
לעניין הקריאה- כבר כתבו לך..
אפשר להעזר בתחילת הסידור.
היתי מציעה לך לעבור על חוברות לימוד קריאה של כתה א'.
או שיש אנשים שהם רק היפראקטיביים?
(חוץ מאלה שהם סתם אוהבים לזוז ואין להם בעיה ממש
שלום לך,
ADHD יכול ללבוש צורות שונות,
נוהגים לחלק ל 3 תתי קבוצות.
1. ADHD- המתבטא בלקות בקשב,
2. ADHD- המתבטא בהיפראקטביות ואימפולסביות,
3.ADHD- משולב המכיל בתוכו לקות בקשב והיפראקטיביות -אימפולסביות.
כלומר, לשאלתך היפראקטיביות לא חייבת לבוא בהכרח עם בעיית קשב.
אך, יכולה בשל מאפיינה לצור קשיים בתהלכי הקשב.
קשיים אלו ניתן לפתור ולצמצם באמצעות רכישת אסטרטגיות נכונות ולסייע בפיתרון הקושי.
מקווה שתשובתי עונה לשאלתך.
ניתן לשאול אותי גם בפרטי.
"קיים ויכוח לגבי קיומה של תופעה שלישית - היפר אקטיביות ואימפולסיביות ללא הפרעות קשב וריכוז. המצדדים בקיום התופעה טוענים שהיא נדירה בערך פי 10 מה-ADD"
תחשבו בהגיון:
ראשי תיבות: ADD= בעיות קשב וריכוז.
מוסיפים H להיפראקטיביות... וזה מה שיוצא..
ולפי מה שאמרה לי מאבחנת..א"א היפראקטביות בלי בעיות קשב וריכוז..
אבל אין לדעת.
נכון שיש נפוצים יותר ונפוצים פחות.
אבל זה בהחלט לא אומר שאין דבר כזה.
לא מדוייק, שמי שהינו היפראקטיבי הוא בהכרח בעל לקות בקשב.
ישנם היפראקטיבים אשר מסוגלים להיות פעלתניים ותוססים ובמקביל הם קשובים למתרחש סביבם.
אנשים שונים אנחנו וכל מקרה לגופו.
אני לא היפרית ויש לי בעית קשב רצינית מאווווד
אני לא ממש היפרית... יש רופאים שאומרים שאני צריכה ריטלין ויש שאומרים שלא...
איך יודעי אם לקחת או לא?

תנסי לקחת רטלין במשך שבועיים- שלוש שבועות.
אם את מרגישה שבאמת עם רטלין את לומדת טוב יותר-
אני חושבת שכדאי לך לקחת.
במיוחד אם כיף לך להצליח בלימודים, אם זה גם חשוב לך
ומעלה את הביטחון העצמי שלך.
למשל על דיסגראפיה לא צריך.
וגם על דסיקלוקליה ודיסלקציה ועוד..
רק ADD וADHD דורשים לכאורה רטלין..
ולדעתי זה באמת תלוי כמה זה משפיעה לטובה וכמה לא.
שרבוב