מה אפשר לעשות?
אני סטודנט בן 22 לוקח רטלין LA
20\40 מ"ג
( תלוי בעומס , אבל רוב הזמן 20)
אחרי ארוחה בשעות הבוקר,
אבל עדיין אני לא מצליח להרדם בלילה בגלל הרטלין
ובוודאות בגלל הרטלין!
בלעדיו אני ישן כמו מלך ואיתו אני נרדם בנץ
אצלי זה ביולוגי, ואין לזה קשר לריטלין שאיני נוטלת...
אבל באמת זה מקשה על סדר יום שמכונה 'נורמלי' ואם אתה סטודנט זה בטח עוד יותר קשה!
אולי תנסה להפחית מינון? אולי לקחת בשעה יותר מוקדמת? נגיד ב7:00 במקום 9:00 או אפילו קודם...
אם אתה ודאי שזה בגלל זה, אתה כבר במחצית הדרך לטיפול! אל תוותר גש לרופא ותתיעץ איתו! ואולי בכלל כדור אחר יהיה טוב יותר בעניין?
הרבה הרבה הצלחה! ושינה טובה!
יש תוסף טבעי שנקרא "אינוזיטול" שנמצא גם בחלב אם. אפשר לקחת אותו לפני השינה. צריך לבדוק מינון ולנסות בהתחלה 1-11/2-2 עד שמגיעים למינון המוצלח. יש גם תערובות של ד"ר פישר, הדס ועוד חברות של צמחים מרגיעים שעוזרים להרדם, ושוב- לבדוק מינון. אם לוקחים יותר מדי, תמצא את עצמך ערני מדי.
דרך אגב, בד"כ ריטלין רגיל מחזיק מעמד כ-4 שעות. ריטלין מושהה קצת יותר, אבל אם זה מחזיק מעמד עד הלילה, כנראה שהמינון מוגזם. כדאי לבדוק את הנושא. נסה לאכול משהו, אפילו יוגורט ופירות בבוקר יחד עם הריטלין ובלבד שהוא יצטרף לארוחה מיד בבוקר, כי חבל על כל שעה של איחור שמשהה את השינה בלילה.
ליקרוא יותר מכמה שורות בקול ??? אני נעבקת עם אצמי להמשיך ליקרוא לאחינים שלי סיפור (למשל) ועוד.... זה מחרפן גם זה ביגלל בעיות קשב ?
החריג היחיד הוא היותי שליח ציבור, שם אני פשוט "יורה" את הטקסט בעל פה ובמהירות, מתוך כוונה להשלים במהירות האפשרית את התפילה 
מי שהתפלל איתי פעם יודע.
אני אף פעם לא מסכימה ליקרוא בקול אבל יש מצבים שאי אפשר
מכמה גורמים:
1.לקות למידה.
2. הפרעות קשב והיפראקטביות (סיבות מגוונות שעלולות להשפיע על איכות ויעילות הקריאה).
3. תפקוד שרירי גלגל העין ליקויים.
.....
כשיש לקות למידה כגון: דיסלקציה אין זה מפתיע שלקות זו משפיעה על איכותה ויעלותה של הקריאה
בשקט ובקול.
הקריאה אורכת זמן רב יותר וישנה תחושה של השקעת אנרגיה מרובה בפיענוח והבנת הכתוב.
כל זה גורם לתחושת עייפות, מתח, הימנעות מקריאה ותסכול.
ישנם דרכים רבות ומגוונות להתמודדות עם הקושי:
1. ע"י יצירת מעקפים
2. למידת אסטרטגיות שיסייעו ביכולת הפענוח והבנת הכתוב
3. פיתוח מערכת הזיכרון
4. אימון מוחי באמצעות עבודה גופנית
ועוד...
מעניין יהיה לדעת עם עוד אנשים נתקלים בסיטואציה זאת וכיצד הם מתמודדים עימה.
עזרא ת"א, תודה על השיתוף ההתמודדות אינה פשוטה.
אך, יש מה לעשות וניתן לשפר ולייעל את התהליך הקריאה.
לשם כך רצוי ומומלץ לפנות לגורמים המקצועיים.
שבוע -טוב
וחזרה לשגרה מהנה 
אורנה פרידמן
מטפלת ומאבחנת בשיטת אלבאום
אני מגמגמת גם בלי זה, אז לקרוא בקול?
אבל אני יודעת שיש הרבה שזה ממש דורש מהם מאמץ, אני למשל ממש מתעייפת מלקרא לעצמי
גם לי אין סבלנות...
אני ממש מתחמקת מלעשות את זה
יאללה בחזרה ללימודים.. כ"כ לא התגעגעתי
ואני גם אצטרך ללמוד לבד כי לא לומדים את זה בביתספר שלי
שרבוביש מצב שיש לי חומר במחשב..
שסיכמתי בשיעורים..
אני יכולה לשלוח לך
במיוחד שזה אחרי ש'נשמתי לרווחה' מהלימודים המעיקים האלה וחשבתי שסיימתי הכל.. ושאני אצטרך ללמוד אתזה לבד.. סתם מקצועות קודש זה הסיוט שלי בבגרות האחרונה בתנך, שלמדתי לבד, קיבלתי 20 לפחות זה עובר ביחד עם שאר היחידות
אםםם אין לי מןשג איזה יחידה זה עוד לא אמרו לי והביתספר שלי מוזר אז בטח גם הוא היחיד שעושה אותה וזה חומר אחר לגמרי משאר היקום....
ופשש רות, יפה לך שהצלחת לסכם בשיעורים
שאני אדע איזה אני אגיד לך, אולי בכל זאת אותו חומר..הלוואי
וכן..
בשמינית החלטתי שאני משלימה בגרויות ופשוט לקחתי מחברות של חברות והעברתי למחשב..
ואז למדתי..
כבר מזמן אני מבקרת בפורום המעניין מאוד הזה. כעת רציתי לבקדש את עזרתכם: הוזכר כאן ספר של דניאל אמן בשם "ריפוי ADD". חיפשתי אותו בחנויות ומצאתי ספר של אותו מחבר בשם : "לרפא ADD במערכות יחסים". האם זה אותו הספר? כלומר זה השם האמיתי שלו? או שיש לדניאל אמן שני ספרים שונים? אני מחפשת מידע על ADD ועל דרכים לעזור. בעיקר בכיוון של ילדים. לבן שלי (כיתה א) יש בעיית קשב וריכוז קלה, שעדיין איננו יודעים באיזו מידה תפריע לו בבית הספר (כולה התחיל כיתה א...). אבל אני אשמח לקרוא ספרים טובים על העניין, כדי שאדע איך להעריך את המצב ואיזה סוגים של עזרה יכולים להועיל.
לעת עתה בעיקר מעניין אותי לדעת על הספר של דניאל אמןן כדי לדעת אם לקנות אותו או לחפש משהו אחר...
תודה
אבל יש עוד המון ספרים טובים...
בנוסף לספרים של המבוגרים יש גם ספרים חמודים לילדים,
[כמו "הADHD שלי" גם לADD]
אני חושבת שלילד כיף לקרא ספר נחמד על הנושא ולהפגש עם הלקות באופן חיובי.

זה היה די מזמן (לפני שנתיים בערך... אולי אפילו יותר). זה היה נראה ספר טוב ורציני.
לא זוכרת איך קראו לו, אבל לא נראה לי שזה היה אחד מהשמות האלו. מצד שני - זה היה מזמן....
על ADHD זה עלול לבלבל. אפשר ללכת לחנות כמו צומת ספרים ולעייין שם מה נראה ספר טוב.



)אז את יכולה לעבוד כמטפלת במעון יום לתינוקות מגילאי 3 חודשים עד 3 שנים.
לומדים את זה לתעודה וזה לא הרבה זמן אם אני לא טועה, ואני לא חושבת שיש בזה הרבה חלק עיוני ולמידה של חומר רב, זה נראה לי יותר מעשי, אם אני לא טועה, ואני חושבת גם שהלימודים לא עולים הרבה ושמשרד התמ"ת מסבסד את זה מאוד.
שווה לבדוק!!!
בהצלחה!
)
למה נשים אוהבות פרחים, שוקולדים או תכשיטים? מה יש בזה שהן לא מסוגלות להגיד להם לא? לעיתים קרובות אני מפנק את זוגתי במשלוח פרחים של זר ורדים ובונבוניירה קטנה. והיא כל הזמן מופתעת ומתרגשת. אני לא יודע מה עשה לה את זה כול כך או מהו ההגיון שעומד מאחורי ההתלהבות שלהן, אבל דבר אחד טוב בזה: שאפשר לקנות אותן.
ביום הנישואין הקרוב אני מתכנן לעשות ערב מיוחד של חברים, שיתארחו בחצר. מתכנן להביא גם קייטרינג חלבי איכותי. מקווה שהאירוע יצליח.
חג שמח
מי ייתן ונהיה לראש ולא לזנב
היה נעים (קצר אומנם) אשתדל לבקר מידי פעם, שיהיה לי מחשב
תודה על כל התשובות המועילות! וגם על התגובות.. ותודה לשירבוב! באמת יישר כח לך..אחלה פורום (כבר אמרתי את זה?)
אם זאת שנת שירות, לא יהיה לך אינטנט??.
בכ"א בהצלחה רבה מאד!! ![]()
ולא נראה לי שלא יהיה לי אינטרנט, השנה לא היה לי בכלל...
ובעוד כמה 'דברים... לא נורא המקום שווה אתזה! ו... רות, במה את עושה שירות,אם מותר לשאול? סתם מעניין אותי כי אני נגיד נאלצתי להתפשר, לא מצאתי שום תקן שמתאים לי
התבטל לי סופית השירות!
בדוק.. שזה לא כמו שאר המקומות שאת מכירה..
המנהלת של התקן התבלבלה.. משרד החינוך לא מאשר.. משו כזה
לא נורא מקווה למצא לימודם/ עבודה והכל יהיה לטובה בעז"ה בנתיים חופש=
אני כבר הרבה זמן חושבת שיש לי הפרעות כלשהן (לא מבינה בזה יותר מידי...
) בלהתרכז, זתומרת בתחילת שיעור מתאמצת ומקשיבה, ואז פשוט יש נפילה של הריכוז ואני מאבדת אותו לגמרי..
או יוצאת הרבה החוצה (הרגשה כזאת של לחץ בבטן- שאם לא יוצאים אז...מתפוצצים
) אבל מפחדת ללכת לאיבחון (לא בצורה אישית לאבחון- יש לי בעיה עם רופאים בכללי, וללכת למקומות שבוחנים אותי=\\)
יש אמצעים כלשהם שלא מצריכים מרשם רופא? ראיתי בעיתון כל מיני כדורים של "עדן טבע מרקט"- חייב מרשם?
אשמח מאוד אם תענו, ותודה![]()
ביקורי אצל רופאים נדחים ללא הרף,
בדר"כ לפני שאני נכנסת אליהם כואבת לי הבטן בצורה מטורפת...
משום מה בנושא הזה לא פחדתי יותר מידי.
אולי בגלל שלא באתי ישר להתאבחן.
באתי לנוירולוג אחרי שכבר הייתי בקורס אצלו, ואז הוא היה רק צריך לאשר את התחושה שלי ומה שהוא ראה בשיעור... 
לפי דעתי כדאי לך להתגבר על הפחד וללכת לנוירולוג.
אם תלכי עם אחד ההורים או חברה זה יעזור לך?
אולי פשוט לקבוע תור וזהו?
דווקא במקרה הזה הרופא לא עושה שום דבר כואב...
[ואני עכשיו נזכרת בתקופה שבה הייתי מפחדת לעשות בדיקת ראיה
]
בהצלחה
ששווה להתגבר..
יאללה תעשי את זה פעם אחת וניגמר הסיפור! זה לא כזה נורא אני אפילו נהנתי בזה..
לומרות שהייתי בלחץ אטומי ופשוט תעשי מהלך ותקבעי תור באמת..
חח אני משכנעת ת'עצמי תוך כדי כבר שנה אני דוחה את התור לניורולוג..
ואם את לא בכיתה י אז את יכולה לקחת תזמן... הכי טוב לדעתי זה לאובחן בשלב הבגרויות לא לפני.. לדעתי

) אני בת 16, ואובחנתי לא מזמן כהיפר אקטיבית.
אני מדריכה בבני עקיבא, והשאלה שלי היא האם ומתי לספר לקומונרית שיש לי ADHD???
אם יש פה מבוגרים שיכולים לספר לי איך זה בד"כ הולך במקומות העבודה שלהם- אשמח לשמוע גם על כך.
אני פשוט מרגישה, שזה כן משפיע על תפקודי כמדריכה, ושאולי זה יועיל אם היא תבין אותי יותר..
מצד שני, אולי היא לא ממש מבינה בזה, ואז אני רק אגרור סטיגמות על עצמי ואצור בינינו מרחק..?
באמת שADHD..
לא אומר שאת מפגרת או לא יכולה..
הרבה חברות שלי עם ADHD הדריכו דווקא בצורה מדהימה...
דווקא בגלל שהיה להם את הנמרצות..
נכון אז את יותר מבולגנת ולהכין פעולה זה קצת יותר מסובך..
אבל דווקא הדרכה זה מקום מצויין לADDיסיטים..
ואני יודעת שזאת לא בושה, אבל אין מספיק מודעות לזה..
ולא בטוח שאני רוצה להיתפס אצלה כחריגה..
והאמת שהבעיה הרצינית שלי היא עמידה בזמנים.. זה ממש מבייש לאחר כמדריכה, וזה כ"כ קשה לי..
יש המון אנשים שלא יודעים בדיוק מה זה הפרעות קשב.
גם אם הם לא ילגלגו על בעלי הפרעות קשב, הם לא יבינו אותם.
הבעיה היא שהם לא יודעים מה התסמינים של ההפרעה.
לעיתים גם אם מסבירים להם, הם לא מספיק מפנימים את זה,
והם עדיין לא יבינו.
לעומת זאת, יש המון אנשים שכן מבינים בזה,
ומכירים אנשים קרובים/חברים בעלי הפרעות קשב.
לכן, לענ"ד, כדאי לך לחשוב אם הקומונרית תבין אותך,
והשיתוף בנושא יועיל.
אני לא חושבת שצריך להתבייש בכך שיש לך הפרעות או להסתיר אותן,
אך מצד שני לא צריך לספר 'סתם' לכולם.
מנסיון, אני הצלחתי להסדר גם בלי לספר, אז אל תפחדי מזה.
בהצלחה 
בעיקרון, אני אובחנתי כילדה "מחוננת".. אין לי יותר מדי מושג מה זה אומר, אבל באמת אין לי בעיה להבין בקלות ובתהירת את החומר בכיתה.. הבעיה היא שאני פשוט לא מצליחה לשבת כל השיעור! (הגיוני שזה סתם כי אני מוותרת לעצמי..) אני פשוט משתעממת! למשל שיעור הסטוריה- המורה רק מסבירה מה שכתוב בספר, אז אני קוראת את את מה שהיא מלמדת, מבינה ו..זהו. אין לי יותר מה לעשות! אז שנה שעברה (כיתה ט') פשוט לא הייתי נכנסת לשיעורים האלו... הייתי ישנה או סתם יושבת בחוץ.. לא יודעת למה, זה מפריע לי שאני לא משתעממת מהר ולא משקיעה יותר מדי מאמצים בלהקשיב למורה..
אשמח אם תעזרו לי!!
יש לי אח כזה..
בדיוק כמוך..
ואני ממש מבינה מה שאת אומרת..
את הקטע שהוא לא מסוגל לשבת בכיתה כי הוא מבין את הכל..
אני לא יודעת בת כמה את..
אבל בשבילך הייתי מבקשת מהמורה אתגרים..
וגם הייתי מציעה לך למצוא משהו שאת אוהבת ולהשקיע בו..
למשל אחי התחיל קורסים באונברסיטה..
שממש מקדמים אותו..
או אפילו סתם ללכת ללמוד נגינה או משהו מעבר.
לכאורה זה נראה לך לא קשור אולי לבעיה שהצגת כאן..
אבל זה יכול ממש לעזור לך לטווח הרחוק..
ואני מאמינה שגם בהקשר של השיעורים..
יש גם בתי ספר למחוננים.. אופק, מרחבים ועוד.. אבל נראה לי שאולי עברת את הגיל כבר..
את לא מסוגלת לשבת יותר מדקה בכיתה.
יכול להיות שזה אכן בגלל שאת משתעממת בקלות,
אבל יכול להיות שיש עוד סיבות...

את יכולה לשים לב אם את מרוכזת כשאת לומדת בבית,
אם את מסוגלת לשחק משחק שדורש המון ריכוז לאורך זמן בלי להפסיק וכ"ו.
גאונות לא סותרת הפרעות קשב וריכוז,
כדי לך לברר את העניין.
אם יהיה משו שיעניין אותי אני כן אוכל לשבת... אין לי בעיה לשבת שעות עם ספר אפילו שקראתי אותו מלא פעמים.. ובקשר לאבחון- ניסיתי כמה פעמים להגיד את זה להורים שלי, אבל הם לא ממש מקבלים את זה... אני כאילו הזאתי שהכי טובה בלימודים ו"אין מצב שאת צריכה את זה".. וכל מיני כאלה... ובי"ס למחוננים- בכיתה ד' הייתי באחד כזה, זה יום בשבוע, וזה אחד הדברים המטופשים.. זה שאני מחוננת לא אומר שאני אוהבת מתמטיקה או פיזיקה...ועוד נקודה- במקצועות הריאליים (בעיקר מתמטיקה) אני ממש לא טובה.. אבל בכל השאר כן- מקצועות קודש, ספרות, היסטוריה.... זה אומר משו?
ויש בעיקרון (לפי מה שאני הבנתי) 2 סוגים של אנשים- אנשים שאוהבים מקצועות כמו פיזיקה, מ"מ, מחשבים... וסוג שני -אנשים שאוהבים מקצועות כמו ספרות, הסטוריה, תנ"ך..
זה פשוט אופי..
ולדעתי, לא משנה מה תעשי בסוף- עדיף לך להקנות הרגלי למידה, ולא להתרגל שהכל הולך בקלות, כי זה פשוט נורא אם אחרי זה תמצאי משהו מאתגר ולא תדעי להתמודד איתו.
ואגב, אני ממש שמחה בשבילך, זה בטח יותר כייף מלהיות מאובחנת כ"דיסלקטת" לא?
חח..סתם, כל אחד הוא מיוחד!
אני לא יודעת אם בטוח יש לך הפרעת קשב, אבל זה קצת הגיוני 
יש המון אנשים מחוננים וגאונים שיש להם הפרעת קשב...
הם מצליחים להסתדר איך שהוא בלימודים,
אבל הם מנצלים ממש מעט מהכוחות שלהם.
(וזה במקרה הטוב, יש כאלו שלא מצליחים ללמוד)
אין לי עיצה איך לנסות לשכנע את ההורים שלך לעשות איבחון,
אבל אני חושבת שכדאי לך לעשות את זה.
מנסיון 
[אולי תבקשי מצוות ביה"ס להעריך אם את צריכה? ובמקרה הצורך להמליץ להורים?
יש המון אנשי מקצוע שמבינים בזה ואפשר להתייעץ איתם.
לפחות לשאול אם נראה להם שיכול להיות שיש הפרעת קשב...]
בהצלחה
במקצעות הראליים אני טובה יחסית (למשל בביולוגיה לא הייתי כמעט בשיעורים ויש לי אחלה ציוניים ופחות או יותר אותו דבר במתמ') לא הייתי לומדת הרבה כי אני לא מסוגלת לשבת ולהתרכז לא הייתי נכנסת לשיעורים וכו'... ואז לפני מבחן הייתי מנסה ללמוד בלי הרבה הצלחה להתרכז ובסוף הייתי מצליחה במבחנים אבל במקצעוות ההומנים אני ממש ממש גרועה...(55 בספרות למשל) ומה שהפריע זה שלא הייתי מצליחה לשבת ולפעמים זה קצת מעצבן לדעת שהייתי יכולה בקלות יחסית להוציא עוד נק' במתמ' או ביולוגיה אבל אני לא יכולה בגלל שקשה לי ללמוד...
וזה שאת מצליחה לשבת ולקרוא הרבה זמן זה לא סותצר בעיות קשב!!!!! אני מכירה הרבה כאלה שמאובחנים כבעלי הפרעות קשב (אני אפעם לא עשיתי איבחון של בעיות קשב וריכוז כי הסתדרתי ככה פחות או יותר...) ויכולים לשבת לקרוא שעות ולהיתנתק מכל מה שקורה סביבם....
לא הייתי קוראת לעצמי ילדה מחוננת... אבל זה בהחלט היתה הבעיה שלי גם.. זה מה שגרם לי להפסיק ללמוד, לעבור למסגרת מיוחדת... ולקפיצת כיתה לא מתוכננת...
האמת שזה די עזר לי כי אז היה לי לימודים עמוסים ולא "משעממים" וככה הייתי לומדת טוב
למצא לעצך העשרה חוץ מהלימודים זה באמת פיתרון מצויין,וזה באמת עוזר!
את יכולה גם פשוט לצאת אחרי נגיד 20 דקות מתחילת השיעור
ואם את יודעת ללמוד לבד זה גם פיתרון! אחי עושה מה שבא לו בזמן השיעור ואז לומד את השיעור כולו בעצמו תוך חמש דקות והוא מצליח מצויין ככה!
אבל רות צודקת, הפתרון הכי טוב זה למצא לך אתגרים
מחוננת ברמות..
טובה במקצועות קודש ומקצועות המוניים..
שהחליטה ללכת למדרשה חלק מהזמן ואת הבגרויות עשתה על הדרך..
והיה לה מטורף..
תשקלי את זה..
רק אל תפגעי בבגרות שלך..
את יכולה לעשות ערבים במדרשה..
או לדבר עם הבית ספר ולראות מה את יכולה לעשות
]אנשים לא כל כך מודעים לזה, אבל ספורט ממש עוזר לריכוז!!!
הוא מפקס את הראש ומפעיל את המוח!
ובנוסף, כמובן שאי אפשר לתת עצה לפי מה שאני עושה,
כי כל אדם צריך להכיר את עצמו ומתוך זה לראות מה עוזר לו
ועוד יותר חשוב- מה מפריע לו להתרכז
(אם זה לא ברור, אז ההצעה שלי,
היא לסלק גורמים שעלולים להפריע, ולעשות ספורט!)
]