שרשור חדש
קשה מאוד להרדםאנונימי (פותח)

מה אפשר לעשות?

 

אני סטודנט בן 22 לוקח רטלין LA 

20\40 מ"ג

( תלוי בעומס , אבל רוב הזמן 20)

 

אחרי ארוחה בשעות הבוקר, 

 

אבל עדיין אני לא מצליח  להרדם בלילה בגלל הרטלין 

 ובוודאות בגלל הרטלין!

 

בלעדיו אני ישן כמו מלך ואיתו אני נרדם בנץ

קשה קשה! שולחת את הזדהותי...אני ירושלמית

אצלי זה ביולוגי, ואין לזה קשר לריטלין שאיני נוטלת...

 

אבל באמת זה מקשה על סדר יום שמכונה 'נורמלי' ואם אתה סטודנט זה בטח עוד יותר קשה!

 

אולי תנסה להפחית מינון? אולי לקחת בשעה יותר מוקדמת? נגיד ב7:00 במקום 9:00 או אפילו קודם...

 

אם אתה ודאי שזה בגלל זה, אתה כבר במחצית הדרך לטיפול! אל תוותר גש לרופא ותתיעץ איתו! ואולי בכלל כדור אחר יהיה טוב יותר בעניין?

 

הרבה הרבה הצלחה! ושינה טובה!

תוספים טבעייםכלנית1

יש תוסף טבעי שנקרא "אינוזיטול" שנמצא גם בחלב אם. אפשר לקחת אותו לפני השינה. צריך לבדוק מינון ולנסות בהתחלה 1-11/2-2 עד שמגיעים למינון המוצלח. יש גם תערובות של ד"ר פישר, הדס ועוד חברות של צמחים מרגיעים שעוזרים להרדם, ושוב- לבדוק מינון. אם לוקחים יותר מדי, תמצא את עצמך ערני מדי.

דרך אגב, בד"כ ריטלין רגיל מחזיק מעמד כ-4 שעות. ריטלין מושהה קצת יותר, אבל אם זה מחזיק מעמד עד הלילה, כנראה שהמינון מוגזם. כדאי לבדוק את הנושא. נסה לאכול משהו, אפילו יוגורט ופירות בבוקר יחד עם הריטלין ובלבד שהוא יצטרף לארוחה מיד בבוקר, כי חבל על כל שעה של איחור שמשהה את השינה בלילה.

גם אתם ממש מיתחרפנים/מיתעיפים/מיתעמציםBreathing Fire

ליקרוא יותר מכמה שורות בקול ??? אני נעבקת עם אצמי להמשיך ליקרוא לאחינים שלי סיפור (למשל) ועוד.... זה מחרפן גם זה ביגלל בעיות קשב ?

האמת שכןמשה

החריג היחיד הוא היותי שליח ציבור, שם אני פשוט "יורה" את הטקסט בעל פה ובמהירות, מתוך כוונה להשלים במהירות האפשרית את התפילה

 

מי שהתפלל איתי פעם יודע.

כן.. וגם בגלל שזה נשמע גיבריישרות014
מה עושים ? מיתחרפנים ?Breathing Fire

אני אף  פעם לא מסכימה ליקרוא בקול אבל יש מצבים שאי אפשר

הקושי בקריאה יכול לנבועשיטת אלבאום

מכמה גורמים:

1.לקות למידה.

2. הפרעות קשב והיפראקטביות (סיבות מגוונות שעלולות להשפיע על איכות ויעילות הקריאה).

3. תפקוד שרירי גלגל העין ליקויים.

 

.....

כשיש לקות למידה כגון: דיסלקציה אין זה מפתיע שלקות זו משפיעה על איכותה ויעלותה של הקריאה

בשקט ובקול.

הקריאה אורכת זמן רב יותר וישנה תחושה של השקעת אנרגיה מרובה בפיענוח והבנת הכתוב.

כל זה גורם לתחושת עייפות, מתח, הימנעות מקריאה ותסכול.

 

ישנם דרכים רבות ומגוונות להתמודדות עם הקושי:

1. ע"י יצירת מעקפים

2. למידת אסטרטגיות שיסייעו ביכולת הפענוח והבנת הכתוב

3. פיתוח מערכת הזיכרון

4. אימון מוחי באמצעות עבודה גופנית

 

ועוד...

 

מעניין יהיה לדעת עם עוד אנשים נתקלים בסיטואציה זאת וכיצד הם מתמודדים עימה.

עזרא ת"א, תודה על השיתוף ההתמודדות אינה פשוטה.

אך, יש מה לעשות וניתן לשפר ולייעל את התהליך הקריאה.

לשם כך רצוי ומומלץ לפנות לגורמים המקצועיים.

 

שבוע -טוב

וחזרה לשגרה מהנה

 

אורנה פרידמן

מטפלת ומאבחנת בשיטת אלבאום

 

תודה אשמח לתגובות מאנשים שזה קרא להםאנונימי (פותח)
אני מתחרפנת מזה.בת שמש

אני מגמגמת גם בלי זה, אז לקרוא בקול?

אני לא מגמגמת פשוט ממש ממש קשה לי ליקרוא בקולBreathing Fire
דווקא אני אוהבת לקרא (רק בקול)אביגייל

אבל אני יודעת שיש הרבה שזה ממש דורש מהם מאמץ, אני למשל ממש מתעייפת מלקרא לעצמי

כן..שרבוב

גם לי אין סבלנות...

 

 

אני ממש מתחמקת מלעשות את זה

קווקא י אין בעיהההאנונימי (פותח)אחרונה

אין לי בעיה לקרא בקול אבל אני תוך שניה מתעייפת...

 

יומאושר!!! נשיקה

אזה פחד== מתחילה בסוף ללמוד...אביגייל

מקווה שיהיה טוב....

בהצלחה...שרבוב

מה? כמה? למה?

 

[אין לי כח לשגרה.....................]

תודה הלוואיאביגייל

אםםם וגרפיקה באריאל, עוד שבועיים

בהצלחה!!!!!!!!אנונימי (פותח)אחרונה
באסה! מסתבר שנשארה לי עוד בגרות....אביגייל

יאללה בחזרה ללימודים.. כ"כ לא התגעגעתי

איזה?רות014
נראה לי בתושב"ע יחידה אחתאביגייל

ואני גם אצטרך ללמוד לבד כי לא לומדים את זה בביתספר שלי

תושב"ע זה נחמד שרבוב
איזה יחידהרות014

יש מצב שיש לי חומר במחשב..

שסיכמתי בשיעורים..

אני יכולה לשלוח לך

משו נחמד.. בטחאביגייל

במיוחד שזה אחרי ש'נשמתי לרווחה' מהלימודים המעיקים האלה וחשבתי שסיימתי הכל.. ושאני אצטרך ללמוד אתזה לבד.. סתם מקצועות קודש זה הסיוט שלי בבגרות האחרונה בתנך, שלמדתי לבד, קיבלתי 20 לפחות זה עובר ביחד עם שאר היחידות

אםםם אין לי מןשג איזה יחידה זה עוד לא אמרו לי והביתספר שלי מוזר אז בטח גם הוא היחיד שעושה אותה וזה חומר אחר לגמרי משאר היקום....

ופשש רות, יפה לך שהצלחת לסכם בשיעורים

שאני אדע איזה אני אגיד לך, אולי בכל זאת אותו חומר..הלוואי

 

זה בסדר גם הבית ספר שלי עשה בגרויות הזויות..רות014

וכן..

בשמינית החלטתי שאני משלימה בגרויות ופשוט לקחתי מחברות של חברות והעברתי למחשב..

ואז למדתי..

פחח יפה לך.....אביגייל
ספר של דניאל אמןאנונימי (פותח)

כבר מזמן אני מבקרת בפורום המעניין מאוד הזה. כעת רציתי לבקדש את עזרתכם: הוזכר כאן ספר של דניאל אמן בשם "ריפוי ADD". חיפשתי אותו בחנויות ומצאתי ספר של אותו מחבר בשם : "לרפא ADD במערכות יחסים". האם זה אותו הספר? כלומר זה השם האמיתי שלו? או שיש לדניאל אמן שני ספרים שונים? אני מחפשת מידע על ADD ועל דרכים לעזור. בעיקר בכיוון של ילדים. לבן שלי (כיתה א) יש בעיית קשב וריכוז קלה, שעדיין איננו יודעים באיזו מידה תפריע לו בבית הספר (כולה התחיל כיתה א...). אבל אני אשמח לקרוא ספרים טובים על העניין, כדי שאדע איך להעריך את המצב ואיזה סוגים של עזרה יכולים להועיל.

לעת עתה בעיקר מעניין אותי לדעת על הספר של דניאל אמןן כדי לדעת אם לקנות אותו או לחפש משהו אחר...

תודה

 

אני לא מכירה את הספר הספציפי הזהשרבוב

אבל יש עוד המון ספרים טובים...

 

בנוסף לספרים של המבוגרים יש גם ספרים חמודים לילדים,

[כמו "הADHD שלי" גם לADD]

אני חושבת שלילד כיף לקרא ספר נחמד על הנושא ולהפגש עם הלקות באופן חיובי.

יצא לי לקרוא (חלק מ) ספר שלואילה שלוחה

 

זה היה די מזמן (לפני שנתיים בערך... אולי אפילו יותר). זה היה נראה ספר טוב ורציני.

 

לא זוכרת איך קראו לו, אבל לא נראה לי שזה היה אחד מהשמות האלו. מצד שני - זה היה מזמן....

אם יש לו ADD עדיף לא לקחת ספריםחילא דמשכנא

על ADHD זה עלול לבלבל. אפשר ללכת לחנות כמו צומת ספרים ולעייין שם מה נראה ספר טוב.

תודהאנונימי (פותח)אחרונה

תודה לעונים. וחג שמח!

ואוו! כמה בלאגן יש כאן...שרבוב

ופתאום מישהי אמרה לי שהיא באה...

 

צריך מהר לסדר הכל..

|רץ|

 

מוכר..רות014
חחח באסהאביגייל

לפחות יש סיבה טובה לסדר

|עדיין פה|שרבובאחרונה

כן..לכן זה כיף שלפעמים מגיעים אורחים וחייבים לסדר...

 

מצד שני- כשהם באים את/ה עם "לשון בחוץ"

נימאס -----------------------ליsopa20
למה כל דבר לוקח כפול מהזמן שלוקח לאדם שאין לו לקויי למידה או קושי אחר.
למה כל הזמן זה מקשה את החיים ????????
נימאס לי אני עמוסה במטלות ושעורי בית ואני לא יודעת מה לעשות קודם אז עכשיו תאמרו לי תעשי קודם את מה שהכי חשוב, ואם הכל חשוב ודחוף לימים הקרובים בשבוע הבא ומה אם אני אומר שיש לי עוד מטלות משבוע שעבר שעוד לא הצלחתי לסיים.
נימאס לי .................................................
כבר אין לי כוח, תגידו לי מה עושים ???.??אין לי זמן לעצמי אפילו.......
אני מצוננת וממשיכה ללמוד כרגיל כי המטלות רק ניהיות יותר גדולות ורק עולה הערמה.
מה עושים ?????????????.....
תעשי מעט אבל הכי טובנחשונית
ולמורים תגידי: זה מה שאני יכולה עם ה ADD  שלי כרגע. אם לא טוב, גם את זה לא אעשה.
אני כ"כ כ"כ מזדהה איתך. זה בדיוק אני רק שאז לא ידעתי מה יש לי ולמה אני גם כזאת מבריקה וגם כזאת דפוקה.
תנסישרבוב
להשאיר לך זמן לעיסוקים שלך.
 
גם לי אין בזמן האחרון זמן לנשום, וגם אני נזכרת כל הזמן בלימודים של התיכון, שהשקעתי בהם כ"כ אך כמעט ולא זכורה לי חויה מהזמן הזה... כי פשוט ישבתי ולמדתי!
מצד אחד, חשוב להשקיע בלימודים אך מצד שני אנחנו רוצים לעשות דבים שאנו אוהבים..
 
אז עצתי היא (ואני עושה אותה כיום)
תשאירי לך זמן להנות, או לעשות דברים שאת רוצה.
(למשל לנגן, לעשות ספורט וכ"ו..)
ואל תוותרי על הזמן הזה! (ואם זה קשה תקבעי לך זמן ביומן שאת פשו טעוזבת הכל ועושה את זה)
במקרים ממש יוצאי דופן אפשר לוותר, אבל שזה לא יהיה כל יום...
 
זה יתן לך כח להמשך הלימודים וגם לא תהיי מתוסכלת.
(ואם זה חייב לבוא על חשבון הלימודים אז תבדברי עם מוריך, על כך שאת חייבת להשקיע שעה ביומיים (למשל) כדי לחיות..
ואני מאמינה שהם יתחשבו בך.)
 
אבל מה שכן- אני לא חושבת שכדאי מראש לא להשקיע בחלק מן הדברים.
אבל כמובן שכל מקרה (של השקעה או לא) צריך לשקול בנפרד..
 
ממש בהצלחה!
בתגובה לנחשוניתsopa20
א' זה לא מורים כי אם מרצים וזה הבדל גדול כי במכללה אי אפשר לומר אני לא יכול יש רק לא רוצה...
כמובן תלוי במרצה יש מרצים שלא יתחשבו ויאמרו מה את כמו כולם אין שום הנחות ויש מרצים שיבינו שזה כבר משהוא ויינסו לעודד .
אבל כל העול אחרי הכל מוטל עליי וזה לא משנה אם מרצה אחד מקל כי גם ההקלה הזאת היא לרעתי כי אחרי הכל אני יצטרך לעשות את המטלה הזאת או אחרתבמועד יותר מאוחר..
חוץ מזה שהבעיה העקרית היא שאני דורשת מעצמי הרבה ומה שלא יהייה זה מתוסף למה שמבקש המרצה או המרצה וזה כמובן יוצא יותר וזה גם מתוסף לקושי של להבין קודם כל כל מטלה ורק אחרי זה לשבת ולבצע אותה שזה עוד כמה שעות לוקח.
רק אתמול הסתבר לי שלא הבנתי נכון את המטלה שהמרצה בקשה וזה לא משנה אם אני היחידה שלא הבינה או שהיו עוד בנות וניראה לי שהיו עוד בנות אבל זה אחרי שישבתי שעות על גבי שעות רק על המטלה שלה ואני לא מגזימה עכשיו היא דורשת את הראשונה וגם את השנייה ואני לא יודעת מאיפה להתחיל כי יש לי עוד מטלות שאני צריכה להכין.
טוב אז אלך לי להמשיך להכין אותם.
להת' ובהצלחה לך גם.
אני שמחה לשמוע שיש עוד אנשים במצב שלי כי זה מעודד אותי שאני לא היחידה כמובן אבל שאני לא שמחה לשמוע על צרות של אחרים אבל במובן הזה לפחות אני לא היחידה.
תודה בכל אופן על התשובה. יום טוב!
 
בתגובה לתגובהנחשונית
1. לא תיארתי לעצמי שאת כבר סטודנטית כי רוב הנכנסים לפה הם בתיכון.
2. באיזה שנה את בלימודים? כמה עוד נשאר לך? בת כמה את? את נשואה או בדרך להיות? אלה פרטים חשובים מאוד.

אני לא רוצה לייאש אותך. אבל אני אספר לך את הסיפור שלי וזו המציאות העגומה:

1. מדרשה - אחרי השירות למדתי במדרשה לבנות. לא ידעתי מה הלאה, מה אני רוצה ללמוד ואיפה. עשיתי פסיכומטרי בלי קורס והוצאתי 500 ומשהו. אבל כולם במשפחתי אקדמאים והיה עלי לחץ גדול מאוד ללמוד לתואר, אז עשיתי מה שכולם עושים ומה שציפו ממני.

2. אוניברסיטה - נרשמתי ללשון עברית ומידענות בבר-אילן. היה קשה בטירוף, מירוץ אחד גדול בלי הפסקה, סבל ויאוש נורא. בסוף סמסטר א' היה מבחן גדול בקורס שציון עובר שלו זה 90, וככה גם במבחן. קיבלתי 88. המרצה הקשוחית אמרה לי: "תראי, משהו פה לא מסתדר לי. את כ"כ מוכשרת, את כמעט כמעט מצליחה אבל לא. זה נראה לי כמו ליקוי למידה. לכי תבדקי את זה באגודת ניצן."  הייתי בהלם, לא ידעתי מה לחשוב לאו לעשות.
ביום הראשון של סמסטר ב' היה אמור להיות לי מבחן ענק על חומר של כל סמסטר א' בערבית. נורא. המבחן היה אמור להיות בשיעור השני. בשיעור הראשון היה לי ג'ודו. שברתי 3 אצבעות ברגל. ואני יודעת שזה היה מתוך לחץ אטומי, עדיף לשבור רגל מאשר להיכשל במבחן ושכולם ידעו. לא התכוונתי שהחלטתי לשבור, אלא שזה היה בתת מודע. את השנה לא סיימתי. נרשמתי למכללה במחשבה ששם יהיה יותר קל.

3. מכללה - למדתי חינוך מיוחד 4 שנים כולל סטאז'. רק שם, בגיל 24,  אובחנתי סוף סוף כלוקה ב - ADD  קיבלתי המלצות להקלות מהמאבחנת. ביקשתי לקבל את ההקלות ועזרה, קיבלתי 0.00001 הקלות חסרות משמעות. ולא סיימתי, יצאתי בלי כלום, לא תואר ולא תעודה. הלך הכסף, הלכו השנים, הלכה כל ההשקעה בלימודים. למרות שבשיעור מבחן, אחד הדברים הכי חשובים קובעים וגורליים בלימודי חינוך,  קיבלתי 95  ציון גבוה לכל הדעות.

4. הדרכת כלות - הייתי נשואה 3 שנים והחלטתי ללמוד הדרכת כלות. למדתי שנה שלמה ורק בסוף השנה למדנו את החלק הכי קשה בשבילי, חישובים מתמטיים של טהרה. כבר לא היה לי מספיק זמן ללמוד. לא ניגשתי למבחן ושוב נשארתי בלי תעודה.


היום במחשבה לאחור, בכלל לא הייתי הולכת ללמוד משהו שמצריך שנים ארוכות של לימודים קשים. אלא רק משהו פשוט שלומדים בשנה אחת מקסימום עם תעודת מקצוע, לא תואר. העיקר שיהיה תעודה ומקצוע ופרנסה ביד. היום אני נשואה ואם לשני קטנים, ואין לי עבודה ופרנסה, אין לי במה להתפרנס. וזה נורא, האמיני לי. אז חישבי היטב על מצבך. כמו שאומרים, יותר טוב ציפור אחת ביד משתיים על העץ. בבקשה אל תתייאשי בגללי, רק תהיי מציאותית. הכירי ביכולותייך האמיתיות. בהצלחה רבה.
וואו..... ממש ממש לא פשוט.....אילה שלוחה
בס"ד
 
 
ומה את עושה עכשיו? [אפשר לשאול....]
 
95 לשעור מבחן זה מעולה!!! הלוואי עלי בע"ה.....
 
 
אפשר לשאול ועצוב לספרנחשונית
אני בבית, אמא במשרה מלאה, מגדלת שני קטנים וכל הזמן מחפשת עבודה במשרה חלקית, מהבית או מחוצה לו. כזו שלא דורשת תעודה או תואר או רישיון נהיגה. גם זה אין לי בגלל ה-ADD .  עבדתי בעבודות מזדמנות: בייביסיטר, שיעורים פרטיים, סייעת בגנים, טיפול בקשישים, ניקיון, הקלדת מסמכים, ובטח עוד כמה ששכחתי. רובם עבודות ושכר של תיכוניסטים, בקושי שכר מינימום. לא יכולתי להתמיד בכלום בגלל הריונות קשים, לידות קשות והטיפול בילדים. זהו זה.
אני כ"כ כ"כ מזדהה!!!אילה שלוחה
בס"ד
 
זה נראה בערך כאילו אני כתבתי את כל זה...
 
אני לא יודעת אם אני לקויית למידה, אבל ב-א-מ-ת אני לא מספיקה כלום!!!
 
אני סטודנטית שנה ג', לא נשואה, גרה אצל ההורים ואוכלת על חשבונם, ולצערי גם לא בדיוק העוזרת הדגולה בבית...
המערכת שלי מפוצצת עד חנוקה באופן יחסי, ואני כמעט לא מסוגלת "להבריז" משעורים.....
אין לי זמן לכלום!! אני בקושי נושמת... לא עובדת, לא מוציאה רשיון [משום מה עוד לא עשיתי את זה...], לא מספיקה להתייחס כמו שצריך לאחים שלי...
יש לי אוסף ענק ובלתי נגמר לחלוטין של מטלות, אני הולכת לישון מאוד מאוד מאוחר, ואני כבר לא עייפה מזה, זה פשוט עושה לי בעיות אחרות.... למשל אתמול בצהרים הראש שלי התפוצץ בצורה מטורפת....
יש לי חברות נשואות, חלקן עם ילד, שהן תלמידות הרבה הרבה יותר טובות ממני, מספיקות גם ללמוד כמו שצריך, גם לעבוד, גם לנהל בית וגם לטפל בילד.... ואני?? אפילו חצי מזה לא, למרות השעות המטורפות....
 
לצערי אני ממש ממש איטית, באופן כזה שאני לא מבינה את עצמי. אני קמה מאוד מוקדם ביחס לשעה שאני יוצאת מהבית, אוכלת לאט, מתארגנת לאט, עובדת לאט.... סוג של צב כזה...
תצאי מהפורום... זה ממכר ומבזבז זמן....-נiעם-
בתגובה למה שכתבת נחשונית.sopa20
אני עצובה לשמוע על מצבך כיום.
בכל אופן אשמח לדבר איתך באישי כשיצא.
בכל אופן אני בערך כמו אילה שלוחה רק בהבדל קטן שתמיד אומרים עליי שיש לי כוח רצון אני לא יודעת אם זה נכון שיש לי אני רק יכולה לומר שאני עושה את הדברים שאני צריכה לעשות לא משנה אם אני רוצה או לא רוצה אני מחיייבת את עצמי לעשות ולכן אני עושה זה לוקח המון זמן תמיד צחקו עליי שכמה זמן לוקח לי להעתיק וכמה זמן לוקח לי לעשות ש.ב. אבל מה לעשות זאת אני ואין לי ברירה אלא להמשיך.
אני מאוד היתעודדתי לקרוא את מה שכתבתן אני לומדת חינוך לגיל הרך שנה ב' ברוך ה' עברתי בהצלחה שנה א' וגם התקבלתי למכללה בלי צורך וחובה לעשות פסיכומטרי, מכיוון שהממוצע של התעודת בגרות שלי 100.4 אני משביצה כי אני לא מאמינה על עצמי איך עשיתי את זה אחרי כל כך הרבה קשיים ומאמצים רבים מאוד באולפנא.
וזהוא אני בשנה ב' בשנה ב' הרמה עולה וכן גם הדרישות והתחרות מול בנות אחרות והעבודה מעשית הצגת שיעור לפני מורה ומדפית מרצה ביום ראשון זה יש לי גם נקווה שיהיה בסדר.
נחשונית- מותר לי לשאול איך זה שאחרי שלמדת 4 שנים חינוך מיוחד אין לך תואר ? לא עברת ?
אולי לא למדת במקום המתאים לך כלומר יש מקומות שהדרישות גבוהות יותר.
לי יש רשיון עברתי אחרי הרבה שעורים אומנם אבל העיקר שעברתי בסוף.
אני למדתי שנה קודם לפני החינוך לגיל הרך סיימתי שתי קורסים שלקחתי להנאה אבל אני משתמשת עם זה בעתיד עיצוב והפקת ארועים זה אחד והשני שזירת פרחים לכל דבר וארוע כולל לחופה חתונה או יום הולדת אני משתמשת בזה וכשיש לי זמן שוזרת אני מציעה לך גם לקחת קורס כזה או דומה שמחייב אותך להיות רצינית למשך כמה חודשים  וזה שווה את ההשקעה הרבה כי אחרי הכל אחרי זה תלוי בך ובשמך אם יפנו אלייך או תעבדי או האם תשתמשי בידע הזה שאת לומדת.
זהו לעכשיו אה ואני רווקה אשמח לשמוע הצעות
לילה טוב ונקווה בעז"ה ד' שיהייה מצוין בהמשך !    להת'............
תשובהנחשונית
בשביל לעבור ולקבל תואר צריך למלא את כל החובות - מבחנים, עבודות, סמינריונים, בקיאות, הכל. לא הצלחתי לעשות אפילו שליש מכל זה, בכל שנה בנפרד וגם הכל יחד. על המעט שכן הספקתי לעשות קיבלתי ציונים גבוהים. אבל מה זה שווה? חובות צריך לעשות ולגמור, אחרת אין תואר. לא, אני כבר אסיים את זה. עברו כ-10 שנים, אם אז לא יכולתי, אין מצב בעולם שעכשיו כן. נא לא לנסות לשכנע אותי. אני כבר מעבר לזה. לא רוצה לחזור לשם. למדתי במכללה, כמוך, והדרישות שם נדמו לי נמוכות יותר מאוניברסיטה, אבל בלימודי חינוך והוראה במכללה דתית זה בכלל לא נכון, הדרישות גבוהות מאוד, וטוב שכך. צריך מורים טובים. אבל זה לא בשבילי. מקום מתאים לי? נו זהו, למדתי בשני מקומות ובשניהם הדרישות היו גבוהות מדי בשבילי. כלומר זה היה ככה בכל מקום. אין תואר בפחות מזה.
הייתי רוצה כמובן ללמוד אחת ולתמיד איזה קורס קצר שיתן לי פרנסה. אבל בשביל זה צריך כסף שאין לי. חוץ מזה, אני ממש לא יודעת מה אני יכולה לעשות, במה אצליח. אני ממש לא מוכשרת במיוחד בשום דבר. כבר בדקתי את זה במכון הכוונה תעסוקתית, והתוצאות היו בדיוק שני התחומים שנמשכתי אליהם ושאותם הלכתי ללמוד: עיסוק במילים ושפה, ובילדים. ובאמת למדתי לשון עברית ואח"כ חינוך מיוחד. וכאמור לא יצא מזה כלום.

כל הכבוד לך על ההתמדה וההשקעה. הלוואי שתצליחי.
נחשוניתשרבוב
אמא שלי (כנראה- בטוח ADD)
משלימה עכשיו את התואר
והיא תלמידה מעולה מעולה רק שהיא ג"כ לא הגישה את כל העבודות למכללה...
ככה שאף פעם לא מאוחר!
(עכשיו, כשהקטנה בת 6)
 
הערהד.
כתבת שיש דרישות גבוהות מאד ו"טוב שכך כי צריך מורים טובים".
עלי לציין, מעיוני ומנסיוני, כי מה שעושה "מורים טובים" הוא בעיקר אישיותם, יחסם לילדים, וכו'. אלו דברים ששייכים לתכונות ולעבודה עצמית. אינני מזלזל  ב"הכשרה" - היא גם עוזרת לפעמים "לסנן" מי שאינו מתכוין לכך ברצינות - אך בהחלט אינה העיקר.
יש לכך השלכה גם לגבייך - גם אם כרגע לא תצמח ממנה "פרנסה": מכתיבתך ניכר שאת מאד מוכשרת, בניגוד לדברייך.  בעיית ריכוז מסויימת מקשה על העמידה במטלות הרשמיות.  יתכן שאם היית עומדת מול מסגרת שאיננה תלויה תקציבית ב"מערכת" - היו מעדיפים אותך, כשם שבת"תים מסויימים מעדיפים תלמידי חכמים בעלי גישה וכשרון חינך טבעי+ הכשרה כלשהי, על פני "מדופלמים" למיניהם, פעמים רבות בצדק.
ובהיות שלפני תעודה, תואר וכד' - חשובה ההערכה העצמית; לכן אני מציע לך קודם כל לראות את הטוב שבך כעיקר, גם אם זה לא הצמיח תעודה.  גם לימודייך לא הלכו לבטלה: ידע של ארבע שנים חינך מיוחד אינו נעלם בגלל מבחן בסוף. גם הדרכת כלות (אגב, אין כל בעיה לעשות השלמה של הצד ה"חישובי" - זה לא כ"כ מסובך אם לומדים חלק חלק).
ראיה עקומה צמחה, למרבית הצער, בזמננו, שלומדים בשביל התעודה. אח"כ מחנכים כך גם ילדים ומגדלים אנשים לחוצים.  אז צריך לעשות סדר: קודם כל האדם מול אלוקיו, מול עצמו. אח"כ הלימודים שמעשירים אותו וגם עוזרים לעסוק כראוי במה שמתאים. בסוף - הצדדים ה"טכניים" שנדרשים כרגע לצורך התעסוקה.  לא הצלחת בדבר האחרון - מצער מאד, אך עוד יותר מצער אם תחשבי שזה העיקר ותהיי מרה ובעלת הסתכלות נמוכה על עצמך.
מחנך אמיתי חייב לדעת את סדר הדברים, ולכן גם אם לא קיבל "תעודת מחנך" - הרי הוא מחנך בנשמתו ואופיו.  יחנך את ילדיו ומן הסתם עוד רבים באופן טבעי.  יתכן שבסופו של דבר את העצות החינוכיות המהותיות יבואו "בעלי התעודה" לקבל דווקא ממנו שלא הפסיד מרוב נוסחאות את כשרונו הטבעי...
לדעתי, אם תפנימי הסתכלות זו - גם הפרנסה והרעיונות אליה יבואו ביתר קלות. מי שלוקח בחיוב ובשמחה את כחותיו - עם הענוה והידיעה שיש לו מה להתקדם - מקרין זאת גם סביבו, וגם מעוּדד יותר. כך מוצאים ביתר קלות מה מתאים וגם "מבוקשים" יותר.
הצלחה רבה.
תודה, זה מעודדנחשונית
אכן כתבתי שיש דרישות גבוהות מאד ו"טוב שכך כי צריך מורים טובים". ברור שזה לא מספיק וגם לא העיקר, אלא כמו שכתבת אישיות האדם המחנך. אבל כיום בגלל שרף הקבלה ללימודי חינוך הוא נמוך, באמת חלק מהמגיעים ללמוד את זה הם אנשים שרמתם האישית לא בשמיים, בלשון המעטה. בעיקר במכללות חילוניות. בשנים האחרונות העלו קצת את הרף ולדעתי זה טוב, כי ככה רק מי שבאמת רוצה לחנך את ילדי ישראל היקרים, יבוא ללמוד את זה. המחיר האישי שלי הוא עניין אחר. כנראה שזה לא הכיוון שלי בחיים, ואני ממשיכה לחפש אותו...
אם את אוהבת לעבוד עם ילדים,אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך ז' תשרי תשע"א 22:49

אז את יכולה לעבוד כמטפלת במעון יום לתינוקות מגילאי 3 חודשים עד 3 שנים.

לומדים את זה לתעודה וזה לא הרבה זמן אם אני לא טועה, ואני לא חושבת שיש בזה הרבה חלק עיוני ולמידה של חומר רב, זה נראה לי יותר מעשי, אם אני לא טועה, ואני חושבת גם שהלימודים לא עולים הרבה ושמשרד התמ"ת מסבסד את זה מאוד.

שווה לבדוק!!!

 

בהצלחה! 

חשבתי על עוד משהושרבוב
האמת שלא כ"כ חשבתי...
(מחשבה בעקבות קורס עם נוירולוג)
 
תעשי פעילות גופנית (הכי טוב זה חצי שעה לפחות 3 פעמים בשבוע)
אחרי חצי שעה בערך יוזרם יותר דופמין, וכך, למרות שישנה דליפה בתאים שמסביב אצל בעית קשב וריכוז,
תהיה מספיק רמת דופמין במח, וזה יעזור לך להתרכז!
 
אני ניסיתי אפילו פעילות קצרה של 10 ד"ק וזה עזר!
 
ונזכרתי בעוד משהושרבוב
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך כ"א חשון תש"ע 00:57
(סליחה שאני כותבת כל פעם קצת- יש לי קושי בשליפה אז לוקח לי זמן להזכר)
 
תעשו לעצמיכן מטרות קטנות, ראליות (שאתן בטוח תעברו אותן) וברורות (להגדיר ב-ד-י-ו-ק מה המטרה)
 
המטרה היא, שבטוח תעברו את המטרה, תהיה לכן הצלחה, יהיה לכן יותר בטחון עצמי, וזה יתן לכן כח להמשיך.
 
למשל: אם המטרה היא לעשות תואר, אז לפרק את זה לכל עבודה ועבודה, וגם להציב רף ברור
 (שאני בטוח אעבור אותו, למשל, לקבל בעבודה 70%) ככה יש פחות לחץ, תהיה יותר הצלחה וזה יתן כח להמשיך למשימה הבאה.
 
 
(זה על קצה המזלג..
מי שרוצה, אני ממש ממליצה על הספר אימון מוחי להפרעות קשב וריכוז של ד"ר גימפל,
רוב הדברים שאני כותבת מבוססים על השיטה שלו)
אבל יש לי בעיה....sopa20
אני דורשת תמיד מעצמי מעל מה שמבקשים ואז יוצא שזה כפול שניים ואז כמובן שקשה לי כי זה מיתווסף לכל הקשיים שיש לי גם ככה.
נקווה שיהייה בסדר!
אני משתדלת לא לדרוש מעצמי הרבה אבל כנראה שזה לא הולך כי החברה משפיעה עליי.
אז תנסי להציב מטרות קטנותשרבוב
היום ניסיתי את זה (והיה לי מאוד קשה כי ידעתי שאני מסוגלת ליותר)
ממש לא ציפיתי מעצמי יותר מידי.. וב"ה הצלחתי, כי הייתי רגועה (הייתי בטוחה שאני אעבור את המטרה, אך אם היתה לי מטרה גבוהה יותר זה היה גורם לי להכנס ללחץ, והלחץ הוא מפחית הצלחה)
עוד מעט חופש של כמה ימים, ומשלימים גם את הבריאותאנונימי (פותח)

 

למה נשים אוהבות פרחים, שוקולדים או תכשיטים? מה יש בזה שהן לא מסוגלות להגיד להם לא? לעיתים קרובות אני מפנק את זוגתי במשלוח פרחים של זר ורדים ובונבוניירה קטנה. והיא כל הזמן מופתעת ומתרגשת. אני לא יודע מה עשה לה את זה כול כך או מהו ההגיון שעומד מאחורי ההתלהבות שלהן, אבל דבר אחד טוב בזה: שאפשר לקנות אותן.

 

ביום הנישואין הקרוב אני מתכנן לעשות ערב מיוחד של חברים, שיתארחו בחצר. מתכנן להביא גם קייטרינג חלבי איכותי. מקווה שהאירוע יצליח.

חג שמח

מי ייתן ונהיה לראש ולא לזנב

מה ההבדל בין ADD ל ADHA?גולי =]
ADHD זה גם היפר אקטיביותאביגיילאחרונה

ADD זה רק קשב וריכוז

היו שלום חברים יקרים! ניפגש בעוד שנה...אביגייל

היה נעים (קצר אומנם) אשתדל לבקר מידי פעם, שיהיה לי מחשב

תודה על כל התשובות המועילות! וגם על התגובות.. ותודה לשירבוב! באמת יישר כח לך..אחלה פורום (כבר אמרתי את זה?)

וואו! לאן את נעלמת לשנה???אני ירושלמית

אם זאת שנת שירות, לא יהיה לך אינטנט??.

 

בכ"א בהצלחה רבה מאד!! פרח

תודה רבה!אביגייל

ולא נראה לי שלא יהיה לי אינטרנט, השנה לא היה לי בכלל...

דיי..אין מצב..אפילו אני הגעתי למחשב השנה קצת..רות014
כן אה, אני קצת נדפקתי בקטע הזהאביגייל

ובעוד כמה 'דברים... לא נורא המקום שווה אתזה! ו... רות, במה את עושה שירות,אם מותר לשאול? סתם מעניין אותי כי אני נגיד נאלצתי להתפשר, לא מצאתי שום תקן שמתאים לי

טוב כנראה שלא...אביגייל

התבטל לי סופית השירות!

אז באמת תבואי עלי.. את תהני,.רות014

בדוק.. שזה לא כמו שאר המקומות שאת מכירה..

התבטל? למה?? לכבוד מה??שרבוב
אםםם הרכזת בדיוק התחלפה והיה טעותאביגייל

המנהלת של התקן התבלבלה.. משרד החינוך לא מאשר.. משו כזה

לא נורא מקווה למצא לימודם/ עבודה והכל יהיה לטובה בעז"ה בנתיים חופש=

חח ותודה רות... אם אני לא יתקבל אני אבוא לבדוק אצלאביגיילאחרונה
מפחדת מאיבחונים..סקארבן

אני כבר הרבה זמן חושבת שיש לי הפרעות כלשהן (לא מבינה בזה יותר מידי...) בלהתרכז, זתומרת בתחילת שיעור מתאמצת ומקשיבה, ואז פשוט יש נפילה של הריכוז ואני מאבדת אותו לגמרי..

או יוצאת הרבה החוצה (הרגשה כזאת של לחץ בבטן- שאם לא יוצאים אז...מתפוצצים)  אבל מפחדת ללכת לאיבחון (לא בצורה אישית לאבחון- יש לי בעיה עם רופאים בכללי, וללכת למקומות שבוחנים אותי=\\)

 

יש אמצעים כלשהם שלא מצריכים מרשם רופא? ראיתי בעיתון כל מיני כדורים של "עדן טבע מרקט"- חייב מרשם?

 

אשמח מאוד אם תענו, ותודהמוציא לשון

אני ממש מזדהה..שרבוב

ביקורי אצל רופאים נדחים ללא הרף,

בדר"כ לפני שאני נכנסת אליהם כואבת לי הבטן בצורה מטורפת...

 

משום מה בנושא הזה לא פחדתי יותר מידי.

אולי בגלל שלא באתי ישר להתאבחן.

באתי לנוירולוג אחרי שכבר הייתי בקורס אצלו, ואז הוא היה רק צריך לאשר את התחושה שלי ומה שהוא ראה בשיעור...

 

לפי דעתי כדאי לך להתגבר על הפחד וללכת לנוירולוג.

אם תלכי עם אחד ההורים או חברה זה יעזור לך?

אולי פשוט לקבוע תור וזהו?

דווקא במקרה הזה הרופא לא עושה שום דבר כואב...

[ואני עכשיו נזכרת בתקופה שבה הייתי מפחדת לעשות בדיקת ראיה ]

 

בהצלחה

גם אני חושבתאביגיילאחרונה

ששווה להתגבר..

יאללה תעשי את זה פעם אחת וניגמר הסיפור! זה לא כזה נורא אני אפילו נהנתי בזה..

לומרות שהייתי בלחץ אטומי ופשוט תעשי מהלך ותקבעי תור באמת..

חח אני משכנעת ת'עצמי תוך כדי כבר שנה אני דוחה את התור לניורולוג..

ואם את לא בכיתה י אז את יכולה לקחת תזמן... הכי טוב לדעתי זה לאובחן בשלב הבגרויות לא לפני.. לדעתי

רטליןאנונימי (פותח)

לכמה זמן הרטלין משפיע בד"כ???

מה ההבדל בין רטלין לקונצרטה??

אני צריכה לקחת קונצרטה...

לרטלין יש המון סוגיםשרבוב

הרטלין ה"פשוט"- משפיע ל4 שעות

רטלין LA - משפיע ל8-10 שעות..

ויש עוד אאל"ט.

 

 

אני חושבת קונצרטה משפיע ל12 שעות.

 

 

בהצלחה

באסה!! ;(אנונימי (פותח)

את לא חושבת שזה מבאס לקחת קונצרטה??

זה הורס לך את כל היוום!!!

לא תמיד.. לפעמים זה ממש עוזר..רות014

למרות שאני על רטלין ולא על קונצרטה

אא...אורי=]אחרונה

קונצרטה פשוט יותר חזק.....

ביופידבק??אביוס

שלום,

מישהו מכיר את הטיפול הנל?

 

לפי מה שהבנתי הטיפול אמור לעזור לבנ"א לשלוט על המחשבות שלו ולאמן את המוח..

 

מישהו פה עשה את הטיפול ויכול לחוות דעתו?

 

אשמח.

 

תודה!

בעבר בררנו על זהשרבובאחרונה

אני לא זוכרת למה בסוף החלטנו לוותר,

בעז"ה אברר לך בהמשך

 

שנה טובה

ילדהhoy
יש לנו ילדה שממש לא מסוגלת לשבת הרבה זמן בכיתה היא יוצאת כמעט כל שיעור להתאוורר וחוזרת, היא חייבת לרוץ הרבה וכו... אבל בבית לדוג אנחנו רואים שהיא כן מסוגלת לשבת במחשב איזה שעה פלוס ברצף בלי לקום. אז אנחנו מתלבטים אם לשלוח אותה לאבחון,אולי היא היפראקטיבית?
"במחשב"-שרבוב
זאת דוגמא ממש לא משקפת, כי ישנם המון גרויים שתופסים אותה, חוץ מזה שזה מעניין...
 
האם היא תולעת ספרים?
סביר להניח שלא, כי קשה לה להתרכז ולשבת הרבה זמן ברצף (ממה שהבנתי).
 
לא נתת מספיק פרטים כדי שנוכל לדעת האם היא היפרקטיבית או לא, ולכן אני לא אוכל להגיד לך.
(והאמת שגם אם היית נותן היינו יכולים רק לשער..)
 
לפי דעתי כדאי לך להתייעץ עם המורה שלה בביה"ס, או עם היועצת,
ואפשר ללכת לנוירולוג בכל מקרה,
זה לא דורש כ"כ הרבה מאמץ,
ותוך שניות הוא יוכל להגיד לך האם היא היפרקטיבית או לא.
 
בהצלחה!!!
 
המשךhoy
לא היא מממממש לא תולעת ספרים!!!!!
היא בכיתה י",א היא יוצאת ממבחנם הרבה לפני שהם נגמרים כי היא פשוט רוצה לגמור כמה שיותר מהר... ולכן יורדות לה נקודות בגלל זה..  נירולוג הוא זה שמפנה לאבחון או שהוא עושה אתזה? תודה רבה..
נויירולוג מאבחןכינוי סתמי
וגם מטפל.
מומלץ מאוד ללכת. זה יכול רק לעזור לה.
אישית הייתי אצל ננויירולוג בכיתה ט. הוא נתן לי טיפול תרופתי אבל הדגיש שזה לא קסם. אלא שעם זה- כשארצה- אוכל ללמוד ולהצליח.
ואכן.
ההתנהגות והציונים השתפרו לרווחת הצוות, ההורים וגם לרוחתי.
בהצלחה
נוירולוגשרבוב
מאבחן. תוך כמה דק'. (_זה פשוט ברור לו כשמש בדר"כ)
הוא גם יכול לתת טיפול תרופתי.
בהצלחה!
תודהhoy
תודה רבה!!
משהוא יודע כמה עולה הניורולוג??
וhoy
ואיפה הולכים לנירולוג?
 
תשאל בקופ"ח שלךשרבוב
זה לא יותר מידי מסובך, וגם לא יקר...
הבעיה היא שזמן ההמתנה ארוך בדר"כ
נורולוג יכול לקבוע בודאות, מאבחנת רק מפנה לנורולוג*#&למה?!*#&אחרונה
לא לשכוח שהיא ילדהmor_1116
בס"ד
לפי דעתי וממה שאני רואה כאחת שעובדת בגן חינוך מיוחד
וחלקם היפרים ברמות שאי אפשר לדעת, ושאף הורה בישראל לא ידע!
כאשר אני עובדת איתם אחד על אחד במשהו שהם אוהבים אז הם יושבים יפה מאוד!
יש ילד שהוא מסתובב שעות בגן אי אפשר לעצור אותו,כאשר אני תופסת אותו ויחד אנחנו בוחרים סיפורים שהוא אוהב אני קוראת לו 7 סיפורים ברצף,עד שאני מפסיקה להקריא! אז כשאשר משהו מעניין אותם הם מעצמם נעצרים זה גורם להם לחשק של מרץ אחר בגוף. או שזה טבעי שכאשר אנחננו עושים דברים שאנו אוהבים אז מן הסתם שנשב,ובמיוחד מחשב,כולם מסוגלים  לשבת מעבר לשעות שהם אפילו מצפים מעצמם!
יש עניין לעשות איבחון,כי מחשב זה לא דוגמא!
או לברר יותר לעומק מה הן הסיבות שהיא יוצאת מהשיעור ומה התדירות...
ומאיפה זה בא!
לכו לייעוץ,ועדיף עם איזה מורה שהיא לא הכי בעד לשלוח בטיסה לאיבחון, למה היום המורים רק שולחים וממליצים בלי להפעיל שיקול דעת! לכן ההורים צריכים לפעמים להיות עם היד על הדופק בצורה כפולה, בשביל שהכל יצא בסופו של דבר לטובת הילד!
הצלחה וברכה מאת ה' יתברך!
וגם ילדים היפרים מצליחים בחיים, עם הכלים הנכונים, והכלי הכי חשוב זה הגב והתמיכה ואהבה של ההורים והבית!
ואמונה בע"ה שתתבשרו בבשורות טובות תמיד
מה שכן צריך לזכור שאם כן יש בעיה כדי להתחיל לטפלרות014
כבר מעכשיו...
אותי למשל איבחנו בגיל מאוחר מדי..
וזה כבר היה אחרי שכבר הספקתי להפסיד מלא חומר ולהגיע למקומות ממש לא טובים..
 
נhoy
באזה גיל אבחנו אותך?
 
זה קצת מסובךרות014
את ההפרעות קשב גילו רק בכיתה ד
לרותאמא ל-5
גם לבן שלי גילו הפרעות בגיל זה ואין התקדמות בכיתה, רק כשאני יושבת איתו באופן יחידני.
איך ניתן לטפל מנסיונך האישי, מה עזר לך?
באמת עזר לי הרבה ישיבה פרטניתרות014
ההורים שלי ישבו איתי שעות..
וגם חונכויות בגיל נמוך..
וגם חברות בגיל מאוחר יותר שכבר ידעתי לדבר על זה..
בכיתה עזר לי רטלין..
אבל אז באו התופעות לוואי..
 
תודהאמא ל-5
זה טוב לשמוע מנק' מבט של הילד.
אני מבינה שאם ההורה לא נלחם על הילד שלו- הילד לא יוכל לבד.
לא לגמרי נכוןרות014
אבל יש בזה הרבה אמת..
אני בלי ההורים שלי לא יודעת אם הייתי מצליחה להגיע לאן שהגעתי..
הם לא נתנו לי שניה אחת להתייאש..
והרבה מאוד בנו איתי כלים..
כמו לנסות להבין למה לא התרכזתי בשיעור..
ואיך להתמודד..
נכון לא תמיד זה דברים שקשורים בו..
כמ הזבוב שנכנס לכיתה..
אבל יש דברים שהוא כן יכול לעשות שיהיה לו יותר קל להתרכז..
 
לרותאני פה
מה היו תופעות הלוואי של הריטלין? למה לא לקחת תחליף כמו קונצרטה? איך הצלחת לא להתמכר לזה?
 
הייתי מכורה..רות014
כאבי ראש, הקאות, דיכאון, חוסר חשק, אי תאבון..
ברגע שהרטלין היה מפסיק להשפיע היייתי אוכלת פולל.. וזה שיא הלא בריא..
 
ולא החלפתי כי קונצרטה זה לא בסל התרופות והיה יותר מדי יקר.. והורי לא הצליחו לממן..
היום אני לא לוקחת שום דבר..
בתקווה שאני יגיע לאונברסיטה אני גם לא יזדקק.. הרופא שלי טוען שאם הגיל המצב שלי נהיה יותר טוב..
אני לא מכורהשרבוב
אם רוצים לייצר מריטלין סמים צריך בשביל זה כמות גדולה מאוד.
בכמות הקטנה שיש בריטלן אין התמכרות.
אם כבר, אני מכורה להרגשה של עשיה, כשהמוח מתפקד נורמאלי.
 
יום אחרי ריטלין- אני בדר"כ רעבה יותר,
אבל אצלי גם כשההשפעה שלו פגה, אני עדיין מחוסרת תיאבון
[ועדיין ב"שוונג" של ריכוז]
 
ולגבי הטיפול- חוץ מחונכויות חשוב מאוד לבנות לילד את הבטחון העצמי שלו
[שכבר התרסק מספיק לאחר חוסר ההצלחה]
וכן, תגמולים רבים שמדרבנים
 
מכורה זה לא קשור לסמים...קינמון
התמכרות= תלות בדבר מסוים, כך שכאשר אין אותו- האדם מפתח תסמינים גופניים (קריז) וכאשר יש אותו ישנה הסתגלות, כך שצריך להגביר את המינון.
 
רוב הסמים ממכרים- מצד אחד הרגל ומצד שני תלות, כך גם אלכוהול, וניתן להתמכר לכל דבר (כמעט) לדוג'- שוקולד, סיגריות, טלויזיה, מתמטיקה, שינה, קוקה קולה ו-תרופות.
 
ריטלין ידוע כחומר בעל יכולת התמכרות. כלומר- מצד אחד ישנה תלות (ביום שלא לוקחים יש תופעות לוואי) ומצד שני הסתגלות (משפיע פחות פחות וצריך להגדיל מינון) במקרה שכזה צריך ללכת שוב לניורולוג כדי שיעשה תוכנית "גמילה" (או פשוט להמשיך הלאה, לקוקאין טהור יותר(;
 
***אני לא רופאה או משהו כזה! כל המידע שלי בא מידע כללי***
 
התייעצות בבקשה..*#&למה?!*#&

אני בת 16, ואובחנתי לא מזמן כהיפר אקטיבית.

אני מדריכה בבני עקיבא, והשאלה שלי היא האם ומתי לספר לקומונרית שיש לי ADHD???

אם יש פה מבוגרים שיכולים לספר לי איך זה בד"כ הולך במקומות העבודה שלהם- אשמח לשמוע גם על כך.

אני פשוט מרגישה, שזה כן משפיע על תפקודי כמדריכה, ושאולי זה יועיל אם היא תבין אותי יותר..

מצד שני, אולי היא לא ממש מבינה בזה, ואז אני רק אגרור סטיגמות על עצמי ואצור בינינו מרחק..?

אין לך במה להתבייש..רות014

באמת שADHD..

לא אומר שאת מפגרת או לא יכולה..

הרבה חברות שלי עם ADHD הדריכו דווקא בצורה מדהימה...

דווקא בגלל שהיה להם את הנמרצות..

נכון אז את יותר מבולגנת ולהכין פעולה זה קצת יותר מסובך..

אבל דווקא הדרכה זה מקום מצויין לADDיסיטים..

תודה לך.. אהבתי את המושג ADDסטים*#&למה?!*#&

ואני יודעת שזאת לא בושה, אבל אין מספיק מודעות לזה..

ולא בטוח שאני רוצה להיתפס אצלה כחריגה..

והאמת שהבעיה הרצינית שלי היא עמידה בזמנים.. זה ממש מבייש לאחר כמדריכה, וזה כ"כ קשה לי..

אני חושבת שזה תלוי בקומונריתשרבוב

יש המון אנשים שלא יודעים בדיוק מה זה הפרעות קשב.

גם אם הם לא ילגלגו על בעלי הפרעות קשב, הם לא יבינו אותם.

הבעיה היא שהם לא יודעים מה התסמינים של ההפרעה.

לעיתים גם אם מסבירים להם, הם לא מספיק מפנימים את זה,

והם עדיין לא יבינו.

 

לעומת זאת, יש המון אנשים שכן מבינים בזה,

ומכירים אנשים קרובים/חברים בעלי הפרעות קשב.

 

לכן, לענ"ד, כדאי לך לחשוב אם הקומונרית תבין אותך,

והשיתוף בנושא יועיל.

אני לא חושבת שצריך להתבייש בכך שיש לך הפרעות או להסתיר אותן,

אך מצד שני לא צריך לספר 'סתם' לכולם.

 

מנסיון, אני הצלחתי להסדר גם בלי לספר, אז אל תפחדי מזה.

 

בהצלחה

אוקיי, סבבה, תודה רבה!!*#&למה?!*#&אחרונה
אני לא יודעת אם זה קשור לפה...talr123

בעיקרון, אני אובחנתי כילדה "מחוננת".. אין לי יותר מדי מושג מה זה אומר, אבל באמת אין לי בעיה להבין בקלות ובתהירת את החומר בכיתה.. הבעיה היא שאני פשוט לא מצליחה לשבת כל השיעור! (הגיוני שזה סתם כי אני מוותרת לעצמי..) אני פשוט משתעממת! למשל שיעור הסטוריה- המורה רק מסבירה מה שכתוב בספר, אז אני קוראת את את מה שהיא מלמדת, מבינה ו..זהו. אין לי יותר מה לעשות! אז שנה שעברה (כיתה ט') פשוט לא הייתי נכנסת לשיעורים האלו... הייתי ישנה או סתם יושבת בחוץ..  לא יודעת למה, זה מפריע לי שאני לא משתעממת מהר ולא משקיעה יותר מדי מאמצים בלהקשיב למורה..

אשמח אם תעזרו לי!!

דווקא מחונן נשמע טוברות014

יש לי אח כזה..

בדיוק כמוך..

ואני ממש מבינה מה שאת אומרת..

את הקטע שהוא לא מסוגל לשבת בכיתה כי הוא מבין את הכל..

אני לא יודעת בת כמה את..

אבל בשבילך הייתי מבקשת מהמורה אתגרים..

וגם הייתי מציעה לך למצוא משהו שאת אוהבת ולהשקיע בו..

למשל אחי התחיל קורסים באונברסיטה..

שממש מקדמים אותו..

או אפילו סתם ללכת ללמוד נגינה או משהו מעבר.

לכאורה זה נראה לך לא קשור אולי לבעיה שהצגת כאן..

אבל זה יכול ממש לעזור לך לטווח הרחוק..

ואני מאמינה שגם בהקשר של השיעורים..

יש גם בתי ספר למחוננים.. אופק, מרחבים ועוד.. אבל נראה לי שאולי עברת את הגיל כבר..

תבדקי למהשרבוב

את לא מסוגלת לשבת יותר מדקה בכיתה.

יכול להיות שזה אכן בגלל שאת משתעממת בקלות,

אבל יכול להיות שיש עוד סיבות...

 

את יכולה לשים לב אם את מרוכזת כשאת לומדת בבית,

אם את מסוגלת לשחק משחק שדורש המון ריכוז לאורך זמן בלי להפסיק וכ"ו.

 

 

גאונות לא סותרת הפרעות קשב וריכוז,

כדי לך לברר את העניין.

לא יודעת איך להסביר את זה..talr123

אם יהיה משו שיעניין אותי אני כן אוכל לשבת... אין לי בעיה לשבת שעות עם ספר אפילו שקראתי אותו מלא פעמים.. ובקשר לאבחון- ניסיתי כמה פעמים להגיד את זה להורים שלי, אבל הם לא ממש מקבלים את זה... אני כאילו הזאתי שהכי טובה בלימודים ו"אין מצב שאת צריכה את זה".. וכל מיני כאלה... ובי"ס למחוננים- בכיתה ד' הייתי באחד כזה, זה יום בשבוע, וזה אחד הדברים המטופשים.. זה שאני מחוננת לא אומר שאני אוהבת מתמטיקה או פיזיקה...ועוד נקודה- במקצועות הריאליים (בעיקר מתמטיקה) אני ממש לא טובה.. אבל בכל השאר כן- מקצועות קודש, ספרות, היסטוריה.... זה אומר משו? 

קוראים למקצועות האלה "הומניים" נראלי..*#&למה?!*#&

ויש בעיקרון (לפי מה שאני הבנתי) 2 סוגים של אנשים- אנשים שאוהבים מקצועות כמו פיזיקה, מ"מ, מחשבים... וסוג שני -אנשים שאוהבים מקצועות כמו ספרות, הסטוריה, תנ"ך..

זה פשוט אופי..

ולדעתי, לא משנה מה תעשי בסוף- עדיף לך  להקנות הרגלי למידה, ולא להתרגל שהכל הולך בקלות, כי זה פשוט נורא אם אחרי זה תמצאי משהו מאתגר ולא תדעי להתמודד איתו.

ואגב, אני ממש שמחה בשבילך, זה בטח יותר כייף מלהיות מאובחנת כ"דיסלקטת" לא?

חח..סתם, כל אחד הוא מיוחד!

זה פשוט קורה המוןשרבוב

אני לא יודעת אם בטוח יש לך הפרעת קשב, אבל זה קצת הגיוני

 

יש המון אנשים מחוננים וגאונים שיש להם הפרעת קשב...

הם מצליחים להסתדר איך שהוא בלימודים,

אבל הם מנצלים ממש מעט מהכוחות שלהם.

(וזה במקרה הטוב, יש כאלו שלא מצליחים ללמוד)

 

 

אין לי עיצה איך לנסות לשכנע את ההורים שלך לעשות איבחון,

אבל אני חושבת שכדאי לך לעשות את זה.

מנסיון

 

[אולי תבקשי מצוות ביה"ס להעריך אם את צריכה? ובמקרה הצורך להמליץ להורים?

יש המון אנשי מקצוע שמבינים בזה ואפשר להתייעץ איתם.

לפחות לשאול אם נראה להם שיכול להיות שיש הפרעת קשב...]

 

בהצלחה

 

אני ההפך...ת.מ.אחרונה

במקצעות הראליים אני טובה יחסית (למשל בביולוגיה לא הייתי כמעט בשיעורים ויש לי אחלה ציוניים ופחות או יותר אותו דבר במתמ') לא הייתי לומדת הרבה כי אני לא מסוגלת לשבת ולהתרכז לא הייתי נכנסת לשיעורים וכו'... ואז לפני מבחן הייתי מנסה ללמוד בלי הרבה הצלחה להתרכז ובסוף הייתי מצליחה במבחנים אבל במקצעוות ההומנים אני ממש ממש גרועה...(55 בספרות למשל) ומה שהפריע זה שלא הייתי מצליחה לשבת ולפעמים זה קצת מעצבן לדעת שהייתי יכולה בקלות יחסית להוציא עוד נק' במתמ' או ביולוגיה אבל אני לא יכולה בגלל שקשה לי ללמוד...

וזה שאת מצליחה לשבת ולקרוא הרבה זמן זה לא סותצר בעיות קשב!!!!! אני מכירה הרבה כאלה שמאובחנים כבעלי הפרעות קשב (אני אפעם לא עשיתי איבחון של בעיות קשב וריכוז כי הסתדרתי ככה פחות או יותר...) ויכולים לשבת לקרוא שעות ולהיתנתק מכל מה שקורה סביבם....

האביגייל

לא הייתי קוראת לעצמי ילדה מחוננת... אבל זה בהחלט היתה הבעיה שלי גם.. זה מה שגרם לי להפסיק ללמוד, לעבור למסגרת מיוחדת... ולקפיצת כיתה לא מתוכננת...

האמת שזה די עזר לי כי אז היה לי לימודים עמוסים ולא "משעממים" וככה הייתי לומדת טוב

למצא לעצך העשרה חוץ מהלימודים זה באמת פיתרון מצויין,וזה באמת עוזר!

את יכולה גם פשוט  לצאת אחרי נגיד 20 דקות מתחילת השיעור

ואם את יודעת ללמוד לבד זה גם פיתרון! אחי עושה מה שבא לו בזמן השיעור ואז לומד את השיעור כולו בעצמו תוך חמש דקות והוא מצליח מצויין ככה!

אבל רות צודקת, הפתרון הכי טוב זה למצא לך אתגרים

 

את מזכירה לי את חברה שלי..רות014

מחוננת ברמות..

טובה במקצועות קודש ומקצועות המוניים..

שהחליטה ללכת למדרשה חלק מהזמן ואת הבגרויות עשתה על הדרך..

והיה לה מטורף..

תשקלי את זה..

רק אל תפגעי בבגרות שלך..

את יכולה לעשות ערבים במדרשה..

או לדבר עם הבית ספר ולראות מה את יכולה לעשות

ריטליןאנונימי (פותח)
מישהו יודע מהם אפשרויות הטיפול הנוספות שיש להפרעת קשב וריכוז חוץ מריטלין?
יש לציין שגם אם קיימת הפרעה כזו אצל הילד אז היא לא רצינית (כרגע הילד בכיתה ג ועד עכשיו אף אחד לא חשב  על הפרעה כזו אצל הילד כי הוא ילד שקט ורגוע שלא מפריע לאף אחד רק לא ברור למה הציונים שלו במבחנים נמוכים כאשר הוא יודע טוב את החומר הנלמד בכיתה)
זאת בדיוק הבעיה שלי- קשה לי כ"כ להתמיד!!!!....*#&למה?!*#&
עצות-איך אפשר להישאר בריכוז?somewhere
אפשר יותר פרוט?שרבוב
כמה זמן?
באיזה תחום?
לכמה זמן?
וכ"ו...
האמת שאין יותר מידי פתרוןאביגייל
אני בכל אופן מעסיקה את עצמי בדברים שמצד אחד מעסיקים אותי אבל מצד שני גם לא דורשים את כל הריכוז שצריך כדי להקשיב לשיעור למשל,
בד"כ אני משחקת סנייק או מקשקשת וזה די עוזר לי להקשיב
לומרות שפשוט למדתי להבין את השיעור לפי חלקי המשפטים שאני קולטת מידי פעם והתרגלתי לעניין שחצי ממנו אני פשוט מפספסת, בכל מקרה את מכירה את עצמך הכי טוב ויודעת מה עוזר לך...
מקווה שעזרתי
אם זה כמו שהבנת- בשיעוריםשרבוב
אז אני מסכמת...
ממש עוזר
[או אוכלת]
יש מספר דרכים אשר עשוייםשיטת אלבאום
לשפר את יכולת הריכוז:

1. מודעות- מתי, איפה ובמה אני מתקשה להתרכז?
2. התאמת הסביבה אשר תסייע לי להתרכז
3. עבודה גופנית, כאשר אני מאבד ריכוז הגוף מאותת לי להתעורר
    לשם כך, מומלץ לבצע עבודה גופנית- קפיצות,ריצות,הליכה ועוד...
    כמו-כן מומלץ לשתות מים.


     בברכה,
"אורנה מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"
אני מתרכזת אם אני כותבת במחשברות014
אז בשיעורים הייתי עם מחשב
מה שלא מעיניין אותך את אף פעם לא תיהיה מרוכזת..יקירה
אני מסכימה עם שיטת אלבאום...*#&למה?!*#&אחרונה

אנשים לא כל כך מודעים לזה, אבל ספורט ממש עוזר לריכוז!!!

הוא מפקס את הראש ומפעיל את המוח!

ובנוסף, כמובן שאי אפשר לתת עצה לפי מה שאני עושה,

כי כל אדם צריך להכיר את עצמו ומתוך זה לראות מה עוזר לו 

ועוד יותר חשוב- מה מפריע לו להתרכז

(אם זה לא ברור, אז ההצעה שלי,

היא לסלק גורמים שעלולים להפריע, ולעשות ספורט!)

יש פה עוד מישהו שיש לו בעיות שינה?אביגייל
יש לי ADHD ואני לא יכולה להירדם בלילה, (לפעמים אפילו שעה-שעתיים בלילה)
זה קשור אחד לשני?
מה אני יכולה לעשות כדי להירדם.? זה ממש משפיע לי על ההרגשה הטובה במהלך היןם,
 
תודה לעןנים=)
אשרייך!!!!אנונימי (פותח)

תודי לה' על שהגעת לשנה ג'.....חחחחחח, אני את זה לא הצלחתי...

                גם סובלת מהפרעות שינה.....

אפשר למחוק הודעות שכתבתי בפורום(בטעות)?אביגייל
או שאין אפשרות כזו,? מ
את יכולה לבקש מהמנהליםחילא דמשכנא
בוודאישרבוב
לבקש ממשה (admin) ואם זה כאן אז אפשר גם ממני
סבבה==אביגייל
אני אדע לפעם הבאה...
בגלל הבעיות שינה?הנביא היומי
?אביגיילאחרונה
המלצה חמה על מוסד שתומך בלקוי למידה בתחום הקולנועאנונימי (פותח)
בחסדי ה' אחרי שנים רבות של חיפוש אחרי מסגרת שאוכל בא לילמוד בהצלחה ולמרות הלוקוים שלי (דיסלקסיה קשה) מצאתי את בת ספר לקולנוע של תורת החיים  שם יכלתי לפרוח בתחום דרך עבודה מעשית ולא עיונית  כך קיבלתי הערכה למה שאני באמת מסוגלת לעשות לכול מי שיש אהבה לתחום או שסתם מחפש מקום לילמוד אני ממליצה בחום   !!!!!!!!!
מבחן טובהhoy
הי! משהוא יודע אם במבחן טובה בשעערי צדק גם נותנים ריטלין?
אני חושבתשרבוב
(לא בטוחה)
שכן, נותנים, בפעם השניה
המשךhoy
משהוא ייודע מה זה אומר תוצאה של מבחן טובה ADHD=(מינוס)_2.80?
מעניין..שרבוב
מה מעניין?hoy
סתם מענין אותישרבוב
מה זה בדיוק אומר,
כי אני לא יודעת.

אולי אנסה לברר...
>>שרבוב
מוצפת סקרנות חיפשתי את משמעות התוצאות.

תוצאות ומשמעות:
בסיום הבדיקה המחשב מנתח תוצאות של כל אחת מהבדיקות ואת ההשוואה ביניהם. התוצאות של כל אחת מהבדיקות מוצגות בטבלה, ובה מופיעים ארבעת הפרמטרים, לכל אחד מהם המדידה מספקת 3 רמות של תוצאות, ומציגה בטבלה את התוצאות שהתקבלו עבור הנבדק, ביחס להתפלגות נורמלית כללית מצופת מקבוצת הגיל של הנבדק. כן, המחשב מנתח את התוצאות תוך חלוקת הזמן לחצאי ורבעי זמן, מסך הזמן שנשכת הבדיקה.
התוצאות נמסרות באחת משתי צורות:
א. על פי רמות תקן (בין 2 - ל 2+), כאשר ה –0 מהווה מרכז ההתפלגות ומייצג נורמה
ב. על פי מספרים גולמיים ( בין 85 ל 115). כאשר 100 מהווה את מרכז הסקאלה ומייצג את הנורמה. (הבאתי מהאתר הזה )

אם הבנתי נכון, ככל שההפרעת קשב וריכוז מורכבת יותר כך המינוס הוא גדול יותר (ולהפך).

מוזר שנתנו לך תוצאה של יותר ממינוס 2...
(ובכל האתרים לא היה כתוב שיש מינוס מעל 2), יכול להיות שחידשו את המבחן.
בכ"א כדאי לך לשאול במקור מוסמך יותר
[ולשתף אותנו!]


בהתפלגות נורמלית בד"כ יש עד מינוס 3....אילה שלוחה
אם מעניין אותך אני יכולה לחפש לך כמה אחוזים מהאוכלוסיה נמצאים שם
 
אהה תודה רבה!hoy
חמודה בכל אופן!
כן ברור אני אמורה ללכת לנירולוג אבל את ייודעת מתוך סקרנות!
ואל תדאגי אני ייישתף אותכם בעעז|ה.
תודה רבה!!!!!!!!!
ראיתי מינוס 37אשירתית
במו עיני
..אשירתית
בעיקרון עושים את המבחן השני רק בהוראת רופא נוירולוג, אלא אם כן אתה מביא את הריטלין איתך.
 
אם יש לך הפנייה מרופא נירולוג עבור מבחן tova עם ריטלין, יתנו לך את הריטלין
 
אבלל צריך לקבוע שני תורים!! לא עושים בשע"צ את שני המבחנים באותו יום.
כל מבחן תשלום נפרד של 212 ש"ח.
וואו מינוס 37?hoy
כן זה היה השיאאשירתית
אבל המון פעמים יש מתחת למינוס 10
אז את אומרת מינוס2.80 זה לא רצני אה?hoyאחרונה