פורום יוצרים (עמוד 84)

בהנהלת:
שרשור חדש
שלום לכולם..לאל

אני כותבת ספר, ויש לי קטע שבו אנשים בכלא מקללים.

אני נערה דתיה ואין לי כוונה לכתוב קללות מזעזעות וכו'.

איך אני מראה לקוראים שהבנאדם מקלל, מבלי להשתמש בקללות??

אשמח אם תוכלו לעזור ותודה.. 

שלא תבינו שכל הספר בנוי על הקטע הזה!לאל
זהו קטע קטן מתוך הספר...
באמת תודה שמגיבים לי פה...לאל
אנשים לא נמצאים פה כל היום.שירה חדשה
וואלה?בת שמש
אולי כל מיני ביטויים, כמובת שמש
"קילל בגסות" וכו'...
אני אישית פשוט כותבת שהם יורקים. הרבה יותר עדין... =]
משהו בסגנון--ונדליסטית
"... ופיו הנפיק מילת קללה מבחילה"
"... ופצח בשרשרת קללות שהדהימה אף את חבריו לתא"
"... וירק/ סינן/ פלט שברי גסויות לא ברורות"

ועוד ועוד...

בהצלחה! נשמע ממך?
וואי תודה!... חחח עזרתם לי=)לאל
הנפיק? פי...בת שמש
ומבחילה...
לא מתאים לקטע עם קללות!
וגם "אף את חבריו" זה גבוה מדי.
לא מחייב שזה גובה מידי.בת מלך
בעזרתו יתברך נאמין באמת

מי אמר ששאר הסיפור לא כתוב בשפה עשירה וגבוהה?
רק בגלל שיש בתוכו איש המקלל ונשמע ברמה רדודה וכו',
לא מבטיח שמשלב הסיפור אינו גבוה.
עד כאן לעתה.
לאל, בהצלחה בהמשך. נשמח לשמוע ממך.. ;)
בספר,ונדליסטית
כזה שרוצה להמכר ושיקראו אותו, השפה אמורה להיות גבוהה. לדעתי. אני הרבה יותר נהנית לקרוא ספר כתוב כהלכה. מילא ציטוטים, זה יכול להיות בשפה רדודה ושטחית, אבל המספר צריך בהחלט לכבד את המילים שהוא כותב. כזו שפה יפה יש לנו, למה לקלקל אותה?
נכון,בת שמש
אבל יש גבול להפרת האיזון שבין המילים לציטוטים.
החברה בכלא מגדפים אחד את השניהמדינה
לא קשור .בדולח
הוא פתח את פיו ופלט שרשרת קללות בוטות במיוחדמשה
משהו כזה אאל"ט.
תודה רבה לכולם!!!!=)לאל
תקללי בקטנה..גייטל רייזל
תקללי בקטנה תצטרכי מנורה לאור,ה' אור למאירים שמו.המדינה
מה זה הודעה אחרונה רוצה הסבר,מהעורכות העורכים תודהאנונימי (פותח)
סימון להקלה על המעקב אחר השירשור11111אחרונה
הסימון הוא להודעה האחרונה (גם היא גם ראשונה)
זוג תמונות מושלגותשמעון_

"שחור על גבי לבן"

 

 

"על רגל אחת"

 

יש לציין ששתי התמונות משום מהשמעון_
נפסלו לפרסום ב"ללא תולעים"...
אתה יכול לבדוק את העניין עם העורך.שירה חדשה
הוא נימק נימוקים מנימוקים שוניםשמעון_
אך לא נחה דעתי בהם.
אני חושב שלאתרים שרוצים להתפתח, לא כדאי לנקוט בצורה כ"כ נוקשה.

שלחתי אחת מהתמונות לאתר בעל שם, ודווקא שם קיבלו אותה...

מעניין.
שמעוןאגם-כנרת

תחושת דחייה היא פיכסית לכל הדעות, במיוחד למי שחווה אותה.

אני הייתי מפרידה בין יוצר ליצירה. פסלו את היצירה ולא את היוצר,
וזאת משיקולים שונים, שאולי לא נשמעים לך.

קשה לחוות דחיה, אך לדעתי זו הזדמנות לצמיחה...

עבורי -  שלג תמיד יגלוש על עורקי ליבי
ימים יפים ומכילים

כּנרת

השלג העיר אותך מקווה שתחזריבדולח
אז תנהל איתו את הדיון.שירה חדשה
בס"ד.

אני רק לא חושבת שזה צריך להתנהל על גבי הפורום.
אף אחד לא ניהל כאן דיון..שמעון_
אני דווקא מבינה למה הן נפסלו..גייטל רייזל
תמונות יפותמשה
אבל מוצפות בפרטים. היה יותר חכם להשיג תמונה למשל של החתול על רקע לבן לגמרי, עם מינימום הפרעות מסביב.
מה ז"א "להשיג"שמעון_
לקנות בחנות?

אתה יודע, החתול לא רודף אחרי אלא להיפך...
תמונות לא משהו..גייטל רייזל
השלג לא נראה בהם לבן..
בתמונה הראשונה-הכלב הזה תקוע..העצים..

התמונה השניי'ה-היא אפילו לא יפָה בעיני...

לדעתי רואים יותר מדי את העשבים האלה..
ואני לא מבינה באמת למה תמונות כאלה נקראות יפות..

מצטערת. אם זה פירסומת לתמונות בעלון "בין הטיפות" אז זאת פירסומת גרועה בטירוף!!

אפשר להבין מה בדיוק הקשר ל"בין הטיפות"?שמעון_
איזה חוסר נימוס!!!!!! לא יפה לדבר ככה!!מולאן
הראשונה באמת לא משו.בת שמש
יותר מדי פרטים.
השניה יפה, עא"פ שלא הבנתי את הכותרת.
מה העורך אמר לך?
הסבר התמונה:שמעון_
או בעצם רמז.

שימי לב טוב טוב לעקבות...
אם.......אז......DG
יש לתמונה הרבה פוטנציאל(השנייה) אם רק היו ראוים את העקבות על השלג הבתולי והזך
אבל כל צד ימין הורס את התמונה עם הארון חשמל בצבע אפור שדכדך את התמונה וגם האבני מחצבה לא מוסיפות הרבה
ועם כל זאת עדיין מאד מבאס לחשוב על תמונה שהיא יפה וזה אישי מאד
ולגלות שלא מעלים אותה
אותי זה מאד משביז שמכל שלוש תמונות אחת שלי עולה אם לא פחות....
ותמיד יש אתרים שמעלים תמונות בכלל ללא סינון פשוט התגובת הבוטות שם הם סוג של סינון אם התמונה לא משהו
מצטרף...משה
ולפעמים זהו סוד ההצלחה של אתרים אלו.שמעון_
ודי לחכימא...
באמת זה נושא חשוב ששווה למנהלים לבחון את הנושאDGאחרונה
האם כדי סינון קפדני ע"י המנהלים או שמא עדיף להעלות ללא הרבה סינון.
כמובן שאם סינון של מנהלי האתר צריך ביקורת אישית רצינית של מי שמתכוון להעלות תמונות, או כל חומר אחר נראה לי שכדי שיוצר יגיע עצמאית לביקורת אישית גבוהה. צריכים גם כלל משתתפי האתר לעזור כל ביקורת רצינית ללא פשרות, לא מספיק לכתוב על תמונה\כל חומר אחר שהיא יפה, צריך לכתוב איפה היא מכוערת ומגעילה לא שייכת וסתמית
כמה שהביקורת מהמשתתפים תהיה כנה וחסרת פשרות כך כל אחד יחשוב וישפר ולא סתם יזרוק חומר לאויר(ללא כל כוונה ספצפית לאף אחד חוץ מלעצמי) כמובן שהאתר גם צריך שינוי לא שאני מבין בזה אבל נראה לי שיש מקום מוגבל לכל חממה ואם כל אחד יעלה הרבה חומר ללא ביקורת אישית זה נראה לי ... לא יודע מה זה יעשה אבל לא טוב.
ולמרות כל מה שכתבתי, ללא תולעים זה מקום מיוחד. תמיד ולא חשוב על מה ואיך, כיף לראות על תמונה שלך את התגבות החמודות "וואוו איזה יופי " "ממש מממש מדהים" וכו
לסיכום יש על מה לדון וממה ללמוד
ראיון עם עובדיה חממהצחקן
ב"ה
 

מה אתם אומרים על זה?
בעיני - למרות שבהתחלה היו לי צפיות די נמוכות, ששמעתי - זה מדהים וטהור כ"כ... גם מה שמעבר.

-------------------------------------------------------------------------
הראיון לקוח מכתב העת 'בין הטיפות', גליון הראשון.
(האתר האישי שלו: כאן )
יש לי את הדיסק שלו "שמים וארץ"בת גלאחרונה
דיסק מהמם ברובו. מומלץ!
יש שם גם שיר על כנרת מנדל הי"ד.
שלמות של ציפורמולאן

                     -ציפור-

עפה לי מעל המרומים

מיתנוססת אי שם מעל גורדי השחקים

מביטה ממעל אל הבתים הקטנים

אל הניסיונות אל הקשיים

עכשיו נמצאה לי השלמות.

ציפור קטנה מתחילה את דרכה מול העולם הגדול, עפה נופלת קמה מתייאשת היא לומדת, לא מתאכזבת,רואה חלקים, רואה שברים.

אך כשתלמד ,היא תעוף גבוהה תביט ממעל ותראה את השלמות אך מיד היא תיזכר שהדרך אינה נגמרת אלא מוסיפה ומאריכה.

מולאן,גייטל רייזל
האמת, אין לי כ"כ מה להגיד לך על זה..[מצטערת..]
אבל זה כ"כ מעודד, וכ"כ מתאים לי עכשיו אחרי הבכי באולפי..

תודה..
למה בכית?בדולח
כל מיני סיבות...גייטל רייזלאחרונה
אהלן וברוכים כל הנמצאים\ות....אנונימי (פותח)

אני חדש פה...

לא כ"כ הבנתי מה הנקודה של התולעים האלו...

מה עושים פה..יוצרים??

אשמח אם תתייחסו..

יומלאושר...

דבר ראשון ברוך הבא לאתרנו  ומוצרף הסבר מלמטה :בדולח
האתר הוא אתר יצירה מטעם ערוץ שבע הוא נקרא בשמו : "ללא תולעים" - היא אתר המכניס לתוכו יצרות יהודיות וערכיות .

באתר אתה יכול לשים מגוון יצירות : כפי שתראה למעלה בינהם שירה סיפורת צילום ועוד

אתה נכנס ליצירה חדשה כותב או מוסיף קובץ ומחכה לאישור העורכים באם העורכים יאשרו יצירתך תופיע באתר במידה שלו תשלח לך הודעה עם הסבר
כל טוב וברוך הבא
בדולח

נ.ב לכל בעיה שיש לך אתה יכטול לפנות למסר האישי שלי בכיף
תודה לך בדולח!!!אנונימי (פותח)
כיף לקבל יחס...
קבלת פנים חמה...
ותודה על ההצעה בסוף...
תהני מהחיים...
ביי...
האתר הזה מלא הפתעות מאחלת לך הצלחה !המדינה
ברוך הבא!שירה חדשהאחרונה
סדנה לזכרו של אברהם "יאיר" שטרן.ארגמן
עבר עריכה על ידי בת מלך בתאריך כ"א שבט תשס"ח 21:41

ב-כ"ה בשבט יחול יום השנה להירצחו של יאיר, מנהיג הלח"י, בידי הבריטים. יאיר היה לוחם ומשורר. בסדנה זו אתם מוזמנים לפרסם יצירות הקשורות אליו ואל פועלו. נשמח לשיתוף פעולה מלא ולרצינות בכל הנוגע לשרשור זה.

אברהם "יאיר" שטרן.

י"ח בטבת תרס"ח-כ"ה בשבט תש"ב

23.12.1907-12.2.1942

 

קורות חייו:

נולד בשנת תרס"ח למשפחה משכילה בעיר סוּבַאלק שבצפון-מזרח פולין וגובלת בליטא [אז חלק מרוסיה]. ביתו היה בית חילוני אך בעל מהות יהודית.
עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה, כשהיה אברהם [לימים יאיר] בן שבע, נכבשה עיר-ילדותו בידי הגרמנים והוא ברח יחד עם אימו ואחיו לרוסיה.

את השכלתו הבסיסית רכש בהצטיינות שם ותוך כדי כך גם למד עברית. כשהיה בן 11 חזרו אימו ואחיו לסובאלק, לפגוש את אביו והוא נותר ברוסיה עד שסיים את בית-הספר היסודי והתחיל ללמוד בגימנסיה [המקבילה לבית-ספר תיכון]. באותה תקופה למד גם לנגן בפסנתר והחל להתפתח כאמן.

בשנת 1921, כשהיה בן 14, חזר לבית הוריו והמשיך ללמוד בגימנסיה העברית בסובאלק. הוא רכש ידע רב בעברית, תנ"ך וההיסטוריה היהודית. הוא פגש בהרבה תרבות ואמנות וגם ספר התנ"ך השפיע על התפתחותו כמשורר. באותן שנים היה פעיל גם בתנועת "השומר הצעיר".

הגימנסיה העברית בסובאלק נסגרה לפני שסיים את חוק לימודיו  והוא החליט לעלות לארץ. ב-10 בינואר 1926 הגיע לארץ והמשיך ללמוד בגימנסיה העברית בירושלים, בעודו מתגורר בפנימייה שלידה. הוא למד שם עד 1927 והחל לספוג לתוכו את אהבת הארץ.

הוא קיבל תעודת בגרות ב-1927 ומאז ועד 1933 למד באוניברסיטה העברית בירושלים הוא למד ספרות עברית חדשה, שירת ימי הביניים, השפה והספרות היוונית, וההיסטוריה של יוון ורומא. בשנים אלו כתב את רוב שיריו והשכלתו ודעותיו התגבשו. באוניברסיטה נפגש עם רוני בורשטיין, לה נישא ב-1936 והייתה לאם בנו, יאיר, שנולד לאחר הירצחו.

תחילת דרכו הפוליטית הייתה בהקמת אגודת הסטודנטים "חולדה" שעקרונותיה היו נאמנות לתחיית האומה העברית. שם פגש בדוד רזיאל, בחור דתי, בוגר מרכז הרב, וצעיר ממנו בשלוש שנים שהיה לחברו הטוב. בהשפעתו של רזיאל התחיל אברהם לשמור כשרות והחליט להקים בית מסורתי. קשרו לדת מתבטא גם בשניים מן הכינויים המחתרתיים שאימץ במהלך השנים: "אריאל" ו"עזריה" ובשירתו ודעותיו.

פרעות אב התרפ"ט התרחשו כשהיה שטרן פעיל ב"הגנה" וערערו את אמונם של רבים מחברי ה"הגנה" בהנהגתה. שלוש שנים לאחר מכן הוקם האצ"ל, ארגון צבאי לאומי, ואברהם שטרן היה מראשוני הפורשים מה"הגנה". באותה תקופה בערך גם נכתב השיר "חיילים אלמונים" שהדי פרעות תרפ"ט נשמעים בו והפך להמנון האצ"ל ומאוחר יותר המנון הלח"י.

תקופה לא ארוכה לאחר מכן השלים שטרן את לימודיו לתואר שני במדעי הרוח וקיבל מלגה  ללימודי תואר שלישי בפירנצה, איטליה. בין הקמת האצ"ל והפסקת לימודיו בפירנצה, בסביבות השנים 1932-1934 כתב כ-45 שירים מתוך כ-50-60 שירים שכתב בסך-הכל. במהלך שהותו בפירנצה החליט לנטוש את הקריירה האקדמית הצפויה לו ולחזור לשורות האצ"ל.

בעקבות מאורעות נוספים ורצח אלפי יהודים התחילו להתגלות סדקים ופלגים גם בהנהגה החזקה של האצ"ל אך התנועה עדיין לא התפצלה ויאיר המשיך למלא תפקידים חשובים בפעילותה הצבאית. כמו כן הוא כתב יחד עם דוד רזיאל את הספר "האקדח" והם חתמו עליו בשם ד. ראש, ראשי התיבות של שמותיהם.

חילוקי הדעות באצ"ל התעצמו עד לשנת 1941, אז התפלגה קבוצה קטנה מתוך האצ"ל שקראה לעצמה בתחילה "הארגון הצבאי בישראל" ומאוחר יותר הפכה ללח"י- לוחמי חירות ישראל.

זמן רב לפני לכידתו ידע יאיר כי הבריטים מתכוונים להרוג אותו. בפגישתו האחרונה עם רעייתו רוני, שנשאה ברחמה את בנו היחיד, יאיר, שנולד לאחר מות אביו ונקרא על שמו, ביקש ממנה להיות אם טובה לילדו ובאותה תקופה אף כתב לה: "לא יכולתי ולא רציתי ללכת בדרך אחרת מזו שהלכתי בה. אינני מתחרט אף לרגע קט ולעולם לא אצטער על כך". ב-כ"ה בשבט תש"ב, 12 בפברואר 1942, הוקף הבית שבו הסתתר, ברחוב מזרחי ב' 8, ביתו של משה סבוראי ע"י הבריטים ויאיר נמצא ונרצח כשידיו כבולות.

מותו לא עצר את הלחימה העיקשת של המאמינים בדרכו וגם הלח"י, הקטן שבתנועות ההתנגדות לבריטים, תרם משמעותית להקמת המדינה.

ספרים רבים של שיריו פורסמו לאחר מותו בהוצאת "יאיר" הקרויה על שמו וכן ספרים העוסקים בפעילות הלח"י. רחובות ויישובים רבים בארץ נקראים על-שמו ולאזכרותיו מגיעים אנשים רבים, ביניהם שרים בממשלה, חברי לח"י לשעבר וצאצאיהם ואף הדור הצעיר- בני-הנוער.

________________________

תמונות:

20080121231052.jpg ->יאיר

20080121232356.jpg ->סמל הלח"י

20080121232500.png ->רוני, אלמנתו של יאיר, ליד תמונתו.

20080121232630.png ->המצבה של יאיר.

_____________________________

שיריו:

"הוא יבוא, בוא יבוא, הגדול בימים", בכתב ידו של יאיר:
20080121233718.png
_________________________________

חיילים אלמונים:

חיילים אלמונים הננו בלי מדים,
וסביבנו אימה וצלמוות.
כולנו גויסנו לכל החיים,
משורה משחרר רק המות.

בימים אדומים של פרעות ודמים,
בלילות השחורים של יאוש.
בערים, בכפרים את דיגלנו נרים,
ועליו, הגנה וכיבוש.

לא גויסנו בשוט כהמון עבדים,
כדי לשפוך בנכר את דמנו.
רצוננו: להיות לעולם בני חורין,
חלומנו: למות בעד ארצנו.

בימים אדומים...

ומכל עברים רבבות מכשולים

שם גורל אכזרי על דרכנו -

אך אויבים, מרגלים ובתי-אסורים

לא יוכלו לעצר בעדנו.

 

בימים אדומים...

 

ואם אנחנו נפול ברחובות, בבתים

יקברונו בלילה בלאט.

במקומינו יבואו אלפי אחרים

ללחום ולכבוש עדי עד.

 

בימים אדומים...

 

בדמעת אמהות שכולות מבנים

ובדם תינוקות טהורים

כבמלט נדביק הגופות ללבנים

ובנין המולדת נקים.

 

בימים אדומים...

 

 ___________________________________

הרי את מקודשת לי מולדת:
 
הרי את מקודשת לי, מולדת,
כדת משה וישראל.
שפחה שחה, כורעת ואובדת,
אני לך בעל וגואל.

ורחקו ממך מבלעייך
בחיי ובמותי
אני - אלין ראשי בחיק הריך;
את- בדמי לעד תחיי.

ולקראתך, מלכה, ליבי חרד עת
תפארתך פי ימלל
הרי את מקודשת לי, מולדת,
כדת משה וישראל!
________________________________
אני יודע: יום יבוא או ערב,
אפול בדד, גוסס בשדה קרב;
וסביבי תרבצנה חיתו-טרף:
הישימון, המוות, השרב.
 
אך מה ימתק בשדה-הקרב המוות,
מה-יערב שרב לי בישימון,
כשעיניי - תוהות בתהום-צלמוות -
תראינה משואות-ניצחון.
_______________________________
 
הגורל מפקד והריני טוען.
(שיר - שחלה, וחרוז - המלאי).
כדורי-המילים אלוהים יכוון:
ייפלו חללים: צורריי.
 
אם להם ניצחון וכתום השנה
תרקב גופתי בחזית,
יהי-נא שירי כפצצה ישנה
הקמה לתחייה - להמית!
 
וימות האויב הדורך בדיצה,
בגאון שר שירי-ניצחון.
ומוחו יישפך מרקה מחוצה
על אדמת ישמעאל בציון.
________________________
 
כן, גם אני חייל ומשורר!
היום אכתוב בעט - מחר אכתוב בחרב;
היום אכתוב בדיו - מחר אכתוב בדם;
היום - על הנייר, מחר - על גוו אדם;
שמיים נתנו הספר והחרב.
גורל חרץ: חייל ומשורר.
 
נורא-הוד ושגיא שיר משורר:
בשחור אודי-בתים, בלובן להב-חרב,
בזהב להבת-אש, בארגמן-הדם,
בכחול-כוכבים נרקם חזון אדם,
אשר מחר לחירותו ילחם - וערב
קרב במחנה שיר משורר.
___________________________
 
יצירות ב'ללא תולעים' על יאיר ובהשפעתו:
_______________________________
המידע מתוך:
'בדמיי לעד תחיי'- הוצאת יאיר.
'לח"י אנשים'- הוצאת יאיר.
'לקסיקון לח"י'- נחמיה בן-תור.
__________________________
 
נשמח לקבל את יצירותיכם בהקדם האפשרי!!
יצירה ראשונה:בדולח
בס"ד

כבה אורו

להרים דגל בעזות מצח,

הכנעה - אלמנה חוורת,

לא כתובה בלקיסיקון.



בטחב אפילת מרתף,

מנורה באושה,

חיים של מחתרת .



לשאוף נש(י)מה - אבק דרכים,

להשתעל לוותר,

על הפעולה הבאה.



בחיים במוות,

חתונה ( שאולי) התקיימה ,

להתקבל זכית במרבד אדום.

מדם.



יפה.ארגמן
הסוגריים מסביב ל'לא' מיותרים לדעתי. גם בגלל שזה יוצר משפט שלא בטוח מה הוא רוצה להגיד, וגם בגלל שהם מפקפקים באמונתו של יאיר בצדקת דרכו.
מענוות וטענות על השיר במסר אישי תודהבדולח
סדנאות מיועדות ללמידה.ארגמן
לא לפרסום אישי של כל יוצר, כמו האתר.
ובגלל שכולנו רוצים ללמוד זה מהיצירות של זה אנחנו צריכים לשמוע גם את הביקורת הבונה של חברינו.

אני בכל מקרה, סיימתי עם הביקורת הבונה שלי.
דרך אגב תודהבדולח
יפה מאד!ציר 60
אכן יצירה שראוי לפתוח בה את הסדנא.
לענ"ד אחד הטובים שלך.
יישר כח!
ואם תבוא לכאןצחקן
ב"ה

אם תגיע, עם אש ורשף,
תראה שיש שכר לפעולתך
אותה מוכריםתמורת כסף,
וגם תמורת חינם.

דמך שנשפך, שווה נדל"ן.
זה לא חידוש, אם אתה כאן;
אבל כאן, ישנם עדי'ין מעופפים,
ובערך הדם, ישנה רק אינפלצי'ה.

אויב בא, אויב הולך,
ואיתו גם ישנו המוות.
עדי'ין ישנם חי'ילים בלי מדים
שנרצחים בדרך לבית.
 
ומה שנטעת, בדם ויזע,
נחשב כגזענות.
העץ כבר אינו חלק,
מן הציונות...

הלהב כבר אינו נחלת חרב,
וגם העת פינה מקומו.

בעידן המדי'ה,
האדום
הוא רק תוצאה נלווה,
קרבן חטאת של
שלום.

ניסיתי את כוחי. עוד דורש עיבוד, ואני מניח שכבר נכתב רבות בסגנון הזה, ובמחאה על מה שקורה כאן.
יפה אהבתי  , דורש שיפור יצחקבדולח
יפה.ארגמן
זה קצת מבלבל, כי אתה בונה מבנה ואז שובר אותו לגמרי, וגם חורז רק מדי פעם ובצורה לא אחידה.
יפהציר 60
לא מפתיע שבחרת לכתוב שיר מחאה.
יפה
אך לענ"ד צריך עוד עיבוד.
תרומתי הצנועה והאילמת - קישוראבינעם 7
ליצירה ישנה:

/Mosaic/Read/3626


משה סבוראי שבביתו נרצח יאיר מסתכל במצבת יאיר.
תודה.ארגמן
כנראה שפספסתי את זה, אחרת היייתי מכניסה את זה בגוף ההודעה.
בן יאירציר 60

בס"ד

בן יאיר

בני על קברו של אביך

אל תכאב, דמעתך בל תִגר

רוחו מפעמת עוד - מרד!

אף כי מן השורה כבר שוחרר

 

מול מעצמת רשע כובשת

קיבץ הוא אנשי גונדתו

הניף אז אביך הדגל-

תחיית ישראל בארצו

 

בני איך הכריז אז אביך

כאלעזר בן יעיר בשעתו

מלֹא דמנו נקיזה

עד נשיב לעם חירותו

 

אחים מוקיעים אף בוגדים

ואביך נשאר הוא איתן

אך בני, לבסוף השיגוהו

כדוריו של אותו השטן

 

דמו שהותר ונשפך

היה שמן לאש התחייה

ויורשיו- האחד הניס אלף

ושניים רדפו רבבה 

 

בני אביך איננו

אך רוחו בין השורות

מלכות, מקדש, גאולה

בלהט עיניו חרותות

 

בני בזכות דם אביך

עוד תיכון פה מלכות עולם

ויבוא יום נקם ושילם

ושבו בנים לגבולם.

 

 

הייתה כאן 'סטיית תקן מהנושא', לא שייך.יעקב רובין
בעקבות דברי ואנשים רגזו על דבריאומן ר''ה
אשאלאתם יודעים איך נרצח לא רק שידיו כבולות שעם הגב מאוחר אליו ירה לו שתי כדורים
ממש יפהמלמלה


אהבתי את התייחסותך לשירו של שטרן "חיילים אלמונים", מעיין דו שיח עם השיר. "כי משורה משחרר רק המוות" - "אף כי מן השורה כבר שוחרר".
השפה הנכתבת מאוד עשירה!
אהבתי מאוד.
שכחת ביתאומן ר''ה
מחיילים אלומנים

מכל עברים רבבות מכושלים
שם גרול אכזרי על דרכונו
אך אויבים מרגלים בתי אסורים
לא יכלו לעצור בעדנו
אני מצטערת.ארגמן
את השירים הקצרים הקלדתי ידנית אך חיילים אלמונים הוא ארוך והוצאתי אותו מהאינטרנט בלי לבדוק.
טעות שלי.

אודה למנהלי הפורום אם יתקנו.
מדהים. חזק ביותר.בת שמש
באותו ענין: מחר - אזכרה לאברהם שטרן וחללי לח"יציר 60
בס"ד

טקס אזכרה לאברהם ''יאיר'' שטרן וחללי לח''י ייערך ביום חמישי, כ"ד בשבט בשעה 16:00, בבית העלמין בנחלת יצחק בתל אביב.

הטקס באחריות העמותה להנצחת מורשת לח"י
(לפרטים:03-6837681/582).

מוקירי זכרם מוזמנים.

רגע הוא לא היה כבר .בדולח
לא, היו אירועים לרגל 100 להולדתוציר 60
נראה לי בערך לפני חדש וחצי..
חידון,
וכנס באונ' העברית
יוצרים יקרים, יש פה סדנא!ציר 60
כל איש אשר רוח אלוקים מלאה אותו (וגם מי שקצת פחות) מתבקש לקחת חלק.
יצירות בבקשה!
אני עשיתי את שלי אני חושבת . נכון יעקב?בדולחאחרונה
תמונות וסירטונים משבות עמיאנונימי (פותח)

זה מהעליה שהיתה מזמן(ענתיק)מכ"בתשרי התשס"ו לצפייה לחץ


זה מהעליה האחרונה בסוכות(י"ח תשרי) לצפייה לחץ


זה גם מהעליה של סוכות(י"ח תשרי) לצפייה לחץ


תמונות



זה מהעליה האחרונה בסוכות(י"ח תשרי) לצפייה לחץ


זה גם מהעליה של סוכות(י"ח תשרי) לצפייה לחץ


תמונות



זה מהעליה האחרונה בסוכות(י"ח תשרי) לצפייה לחץ


זה גם מהעליה של סוכות(י"ח תשרי) לצפייה לחץ


תמונות


 

רצף מחובר להרקדה!אנונימי (פותח)

http://www.f2h.co.il/862804

מרקיד במיוחד! מומלץ...

תודה רבה!!benadamguyאחרונה
בעזהשי"ת!!

נהנתי ממש לשמוע..
תודה לך..
היצירה כמנוף לתהליך השלוםצחקן
ב"ה
כידוע או לא, אני משתתף מעת לעת בשיעור 'דף יומי' בישיבה. השיעור, מטעמי חוסר מקום מתקי'ים בחדר מורים, ומלמד אותו ראש הישיבה תוך כדי ארוחת בוקר.
 
לאחרונה יצא לי לראות שם ספר "נוער חושב מחר (2,3) ". כמרבית הספרים שמקבלים ממשרד החינוך, ואינם ראוי'ים לקריאה, הם בד"כ מגיעים לחדר מורים להעפת מבט - ומשם לחדרו של ראש הישיבה, מתחת לכמה קרטונים - המכילים כמה עשרות או מאות של ספרים שלא נבדקו, או לחילופין שנמצאו לא כשרים לקריאה.
 
אבל, סקרנותי גברה עלי. פתחתי את הספר בכמה הזדמנויות בחדר מורים.

הספר, פרי ביאושיו של משרד החינוך, הסוכנות היהודית, מוזיאון הרצל, ועוד כמה גורמים רשמי'ים מהסוג הנ"ל, מפרסם סיפורים, מסות ומאמרים של נערים ונערות (ט'-י"ב) במדינת ישראל.
 
בספר, חוזים איך מדינת ישראל תראה ב2025. חוץ משני'ים שלושה תלמידים דתי'ים, אף אחד לא זוכר את התאריך העברי. האיזון בספר לא רע, ויש שם גם עיירות פיתוח לצד דתי'ים (ואפילו תלמידת 'בית יעקב').
-------------------------------------------------------------------------
מי שרוצה לעי'ין בסיפורים, בטרם אתן חוו"ד עליהם:
http://future.cet.ac.il/chosenCreation.aspx
-------------------------------------------------------------------------
בכל זאת, נורא הפריע לי שהיחיד שכתב על ארצנו, הוא ערבי מנצרת.

כמעט כולם כתבו על שלום; אף אחד לא כתב על מלחמה כלשהיא, מעבר לאלה שהי'ו. אם עתידנות היא הזיות, מה היא שווה?

אני חושב שמדובר פה בכשל חינוכי, שגם חבר'ה משלנו (ואפילו אחד שאחים שלו לומדים איתי בישיבה...), כותבים על הפתרון היחיד לשלום - הסכם פוליטי מדיני.

מדובר פה בבעי'ה כללית. במערכת חינוך שלמה שמוציאה רק אנשי 'שלום', בעוד שהאויב מוציא רק שנאה.
מדובר פה במערכת שמתעלמת מיוזמות כמו - 'היוזמה הישראלית - מה שטוב לישראל'.

התחרות עדיין פתוחה.
את התחרות, ליווה הפוסטר הזה. מעני'ין שהוא של פרסומי ישראל (מי שמוציא לאור את 'באהבה ואמונה').

 למי שרוצה להשתתף - אתר התחרות:
http://future.cet.ac.il

שלבי התחרות:
  1. שליחת היצירות באמצעות האתר עד ליום שני, כ"ד באדר ב' תשס"ח, 31.3.2008.
  2. צוות בדיקה שיוקם ע"י המפמ"ר המתאים יעריך את העבודות עד ליום שלישי כ"ו בניסן תשס"ח, 1.5.2008
  3. הצגת התוצרים וטקס חלוקת הפרסים ייערכו בסמוך ליום הרצל, י' באייר תשס"ח, 15.05.08.
חבר'ה -זו ההזדמנות להשפיע על זה, לכתוב על המשיח, אודות אישור הגבעות, סילוק הפליטים, עליה המונית מאירופה, אי-קיום יוזמת ז'נבה כי זה-נבוב וריק, וכו'.

יש זמן עד לכ"ד באדר ב'. חודשי'ים וקצת זה מספיק....
לא הבנתיבדולח
צחקן, ואייי...גייטל רייזל
אני מסכימה איתך.
זה כשל חינוכי לגמרי.

תודה שהודעת פה על התחרות הזאת..!

מוזמנת להשפיע. את שביעסטית, לא?צחקן
איפה אתה מוצא את כל זה?משה
אבל כן. זה נכון. יש המון שטיפת מוח בעד ה"שלום".
מבחינתם זו הצלחה. יהי רצון שיכשלו ויפלו...עמישבאחרונה
עבודה על יאיראנונימי (פותח)

יש לי עבודה בהדפס על יאיר שטרן.

יש למישהו מושג איך אפשר להעביר אותה לבן שלו?

חרות

את יכולה לנסות דרך אלו:ציר 60אחרונה
בס"ד

העמותה להנצחת מורשת לח"י - 036837681

מוזיאון הלח"י - 036837582
יוצרים יקרים!בת שמש

אני רוצה לבקש בקשה.

כשאני משוטטת באתר (ירק אקראי), אני נתקלת לפעמים בשיר או בסיפור שמצית אצלי משהו.

לפעמים זה הרעיון של השיר, לפעמים זה משפט או ביטוי בו.

ואז אני כותבת על השיר או הסיפור- שיר אחר.

יש אנשים שקוראים לזה גניבה, ולכן אני פונה אליכם:

מי שהדבר מפריע לו, שיפנה אלי.

אמנם לא אמנע מלכתוב על שיריו, אך לא אפרסם אותם כאן.

בתקווה לשיתוף פעולה,

אני.

בת שמש, יקרה.גייטל רייזל
א. כל הכבוד לך שאת כותבת הודעה כזאת בפורום!

ב. כולנו עושים את זה, לא כולם מודעים לכך. זה טבעי..אז אל תבהלי...!

ג. סליחה, אנשים שקוראים לזה גניבה לא מבינים שומדבר מהחיים שלהם, ככה זה האדם, מושפע מכל דבר. גם מיצירה שקרא, וטבעי, הגיוני ולגיטימי שאחרי זה היא תעלה לי בסיטואציה כלשהי משפט שקרה והוא יכתוב על זה..

=}

בהצלחה בכתיבה..
נשמח לראות יצירות יפות מפי ידייך.



מצטער על הג'יבריש הלא ברור הזה...lorianאחרונה
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך כ"ג שבט תשס"ח 19:16

בס"ד
מה שרציתי לורמ שציטוט מקומי תוך ציון העובדה לא מהווה בעי'ה כלל
וזה דבר נהוג כדברי תה[י]לה מעלי.

יעקב.

יוצרים בתיאטרון, בנות ראו זאת כהזמנה אישית.אנונימי (פותח)

בעוד כשבועיים תעלה ההפקה "חוות החיות" בביצוע בוגרות שנה ג' במכללת אמונה.

מכללת אמונה נמצאת בירושלים, דרך בית לחם 104. קו 21 מתחנה מרכזית.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים [חובה] צירפתי את הפירסום.בואו בשמחה.

מתוך פורום מס"ט11111
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך כ"א שבט תשס"ח 20:17
זה באמת נכון, עד כדי כך??
הקישור לא עובד. אצלי לפחות.שירה חדשה
כנ"לבדולח
ככל הנראה אחת מהמערכות של האתר שיבשה את הקישור ...11111
Forum/Forum.aspx/t28990#384056;
ונקווה שהפעם הוא לא ישתבש
הסבר11111אחרונה
ההודעה הראשונה שלי פה היתה בקשר להודעות שהיו עד לזמן שהיא נשלחה.

זה הדבר העיקרי שבגללו הבאתי אותו לפה לשמוע מה אתם אומרים:

אה.. תודה. - השביעיסטית
אז רק כדי שאני אבין.. לכל מי שיש פוטושופ במחשב בגרסה מלאה, הוא הוריד אותו בגרסה לא חוקית?

כן. בגדול. - פלפלתי
מדריך: ככה תכינו את אפקט המזל טובצחקן
ב"ה
 
נו, אז איך הכנת את המזל טוב?

רבים שאלו אותי (ומיעוט רבים שני'ים...) אז הכנתי מדריך מפורט ומדוקדק. ראשית, אעלה את האפקט שנשאלתי עליו, אח"כ את המדריך.

הגופן הוא תוצרת עצמית (הגופן שכתוב בו: מזל טוב ללא תולעים בן שנתי'ים ו-גם בשמיטה, במצע מנותק נזרע, וכן ה'בהצלחה' בסוף).

אל תעשו את זה לפני שקראתם את המדריך כולו...

התוכנה היא כמובן PhotoShop, מבית Adobe.

האפקט:

א. פתיחת קובץ חדש.


ב. לאחר שפתחנו קובץ, ניגשתי לצורות המיוחדות: 



ג. בוחרים את כל הצורות הכי משוגעות שיש, והכי טובות שיש, מהרשימה המוזרה להלן.
אם לא כולן מופיעות, יש חץ בצד ימין שפותח תפריט, שם תסמנו All. ניתן להגדיל ולהקטין את הצורות להדגמה. את הצורות מומלץ לעשות בצבעים חזקים אבל שקופות  30% - 75%. המידע הזה ג"כ נשמר בSmart Object, עלי'ו נפרט בהמשך בע"ה.

זה חלק מהאפקט, בוודאי כאשר הרבה צורות קי'ימות. השתדלו כמה שיותר למלא את המסך! תהפכו כל שכבה, תצבעו בצבעים שונים וכו'. תמעיטו בשכבות. כדאי לסדר את הכל בתקי'ה, ואח"כ להופכה לSmart Object.


ד. משחקים כטוב בעינכם, ויוצרים כמה שיותר צרות מוזרות ונחמדות (איור ג').

ה. לאחר שיצרנו הרבה צורות, אנו מאגדים אותם כאוביקט חכם (Smart Object) ומכפילים את הצורה (Duplicate Layer), כדי למלא עוד מקום במעט זמן...

ההפיכה לSmart Object, שתי שורות מתחת לשורה שעלי'ה העכבר (Duplicate Layer). לא יודע אם זה זמין בכל הגרסאות. אנחנו מבצעים את הפעולה הזו שוב בשלב שמיני.

לא חובה להמיר לSmart Object, ניתן לעשות כמה צורות באותה שכבת Shape. ההפיכה לSmart Object, מיועדת להקל עלינו לשים שם מדרגים (Gardient) לצבוע את הכל (Color Overlay), וכל האפשרויות שב- Blending Optins. כמו כן, ניתן לשים עליו Filter, בלי לקלקל את היותו צורה וקטורית (Shape). האוביקטים שב Smart Object, שומרים על איכותם, והוא בעצם כמו תקי'ה ללא אפשרות פרוק (חסרון גדול לענ"ד).


ו. החלון שנפתח עם הDuplicate Layer. ללחוץ על אישור. אם רוצים לשכפל לחלון אחר, תחפשו שם ברשימה...


ז. לאחר השכפול, הצבע הופך להיות חזק יותר ממה שהי'ה קודם.
כדאי גם להפוך את הצורות  המשוכפלות בזויות שונות.
בגלל חוזק הצבע, אנחנו מורידים מהם עוד שקיפות, עד שאנחנו מגיעים לחוזק רצוי.


ח. את שתי השכבות החדשות (והחלשות. הפכנו אותם לשקופות, לא?), אנחנו מאחדים לSmart Object עליו פירטתי קודם.
 

ט. צובעים את הSmart Object. כאן הכי מומלץ זה הכלי Gardient, אבל זה טעם אישי שלי.


י. כעת, הבמה עדי'ין ריקה מדי. בשביל זה המציאו את המברשות המיוחדות - עלה, קנה, כוכב והעלה השני. יש עוד מברשות וצורות מוזרות ברחבי האינטרנט, אני מאמין שאתם תמצאו ותוסיפו לאפקטים שלכם.


י"א. ב"הצלחה! אל תשכחו שהקב"ה אוהב אותכם...


עוד מעט ר"ח אדר! האפקט יהא מאוד שימושי....
כל הכבוד על ההשקעהישראל שאחרונה
אבל זה קצת מסובך.

לי בכל מקרה זה כבר לא משנה, כי הפוטו-שופ שלי משום מה לא עובד.
פרויקט פוטושופruthi

אני צריכה להגיש לוח שנה בתור פריקט בפוטושופ וזה צריך להיות בעל נושא מאחד (לא כל חודש נושא חדש)

אין לי בעיה לצלם את התמונות הדרושות (יש לי מצלמה דיגיטלית איכותית) אבל אין לי רעיון לנושא!!

למישהו יש?

אולי מעגל השנה...אנונימי (פותח)
משהו בסביבה שלךמשה
פרחים? התיישבות?
ים? (אם את באזור).

תחפשי אפשרויות באזור שלך...
תנו רעיון שמצריך עבודה...ruthi
זה הציון שלי חברה....
חשבתי אולי עבר ועתיד... אבל אין לי רעיון איך לבצע...
אולי תהליך מסוים. לדוגמה...אנונימי (פותח)
אפיית הלחם: מהחיטה עד ליציאה מהתנור. תתקבלי בברכה בכל מאפייה...
אהבתי... תודהruthi
עוד רעיונות חברה...
אולי עדות?בת שמש
מאכלים, לבוש, מסורות, תפילות...
אולי בנושא ארץ- עיר- חי...אנונימי (פותח)
תקחי כל נושא בזה ותפרשי אותו נגיד על חודשייפ, לדוג'- בחודשים תשרי, חשוון תצלמי תמונות יפות של א"י, בחודשים כסלו, טבת תצלמי תמונות של ערים בארץ.. יש בתוך זה הרבה נושאים- ארץ, עיר, חי, צומח, דומם, מקצועות, ואנשים מפורסמים (זה מספיק לך אפילו ליותר משנה..) בהצלחה רבה!
יו זה ממש מגניב!!ruthi
רבנים, ערים בעולם...יאיר ויזנר
החלטתיruthi
אני לוקחת את הנושא הכי טריוויאלי שיש: עונות, ומחלקת את השנה לארבע: תשרי חשון כסלו- סתו. טבת שבט אדר- חורף. ניסן אייר סיון- אביב, תמוז אב אלול- קיץ.
והשם יעזור שאמצא את הל התמונות שאני צריכה.
בהצלחהבדולחאחרונה
לכבוד היומולדת שנתיים לאתר:בת גל

בעז"ה.

העקבות כלמיני דברים החלטנו השבוע להפסיק לפרסם את הסיפור "ואת עפרה יחוננו" ולשמור אותו אצלנו (במחברות המסכנות *מוקדש* שלי ובמחשבים המאובקים של האולפנא).
סליחה לכל המאוכזבים.
רחל.

תוך הסרת הכובע, לניתוכחם: "כמו בלדה"/ נתן יונתןסוד היצירה

בס"ד

"כמו בלדה"/ נתן יונתן

 

אם זר קוצים כואב

זה מה שאת אוהבת,

אלך אל המדבר

ושם אלמד לכאוב.

ואם שירים אהבת,

רק שכתובים באבן-

בין הכפים אגור

ובסלעים אכתוב.

 

ואז, כשנתכסה

עם החולות בחושך

וספר הדברים

בחושך יתכסה,

תגידי לי מילים

יפות מבכי ואושר

הוא כנראה אהב

אותי, האיש הזה.

 

*מה משתמע מהשיר בקריאה ראשונה?

**איזה סוג אהבה קיים בשיר?

*ניתוחכםסוד היצירה
בנו של נתן יונתן נהרג במלחמת יוה"כ...סוד היצירה
בס"ד

מהקריאה הראשונה משתמע מהשיר כי הוא שיר- שבעצם בנוי כמכתב אהבה מנער לנערתו האהובה.
אך אם מביטים בין השורות, ומחפשים בין הרמזים הסמויים המרובים בשיר מבינים, כי לא כך הדבר!
במלחמת יום הכיפורים נהרג בנו של נתן יונתן- ליאור. ליאור כל כך אהב את ארץ ישראל, היא התבטאה בכך שהוא אהב לחרוש את הגאיות והעמקים ולצלול אל מול פני השקיעה. כאשר ליאור נלחם כארי בעוז, באומץ ובגבורה על אדמת ארץ ישראל הוא בעצם הוכיח את אמיתות אהבתו הגדולה אליה בפועל... נתן יונתן היה עד למערכת היחסים הכ"כ מופלאה הזאת בין בנו לבין האדמה שהוא הקריב עצמו קורבן עליה, והחליט לעלות זאת על הכתוב.

"אם זר קוצים כואב, זה מה שאת אוהבת"- ליאור אל האדמה- אם את אוהבת את המרחבים המלאים בדרדרים ובקוצים אז אני אלמד גם לאהוב אותם, כי מה שאת אוהבת גם אני אלמד לאהוב. אם האדמה "אוהבת" קוצים - אז גם אני אלך למדבר. אני מוכן ללכת גם למקום אשר מלא בקוצים כדי להתחבר לאדמה כשכואב.

אם השירים שהאדמה שרה יוצאים מההרים הגבוהים, אז אני, בתור אוהב האדמה, אעקור את דירתי ואגור שם, כדי לכתוב (לאדמה) לאהובתי את השיר שהיא אוהבת.
מן הראוי לכתוב בד"כ על דף אבל ליאור הוא יכתוב את מכתבו לאדמה אהובתו כפי שהיא קובעת, כפי שהיא חפצה, והוא יחרוט לה את המילים היפות שהוא מקדיש לה על האבן.

כשליאור נהרג. יצא שהוא סוף סוף זכה "להתייחד" עם אהובתו האדמה כשקברו אותו בתוכה ("עם החולות בחשך"). האדמה אז יכלה לומר לו מילים שיפות מכל ההספדים "בכי" ורגעי השמחה המשותפים "אושר". היא אמרה לו שעכשיו, כשהוא נתן את חייו, היא יודעת שהוא באמת אהב אותה ואהבתו היא לא מסתכמת במילים.
וכעת כשהבנו את השיר לעומק ניתן להבין את המשמעות של "זר קוצים כואב" אלה הם הוורדים שהונחו כנראה, על קברו של ליאור, זה שאהב אותה באמת, את האדמה!

אהבה של להט
האהבה בשיר הזה היא אהבה שיוצאת מתוך להט חזק, עוצמתי וכביר. כשקוראים שיר כזה, כשמתוודעים לחייו של אדם שהיה כולו אהבה והתמסרות, מתעוררת אצל כל אחד מאיתנו הכמיהה לרגש סוחף שכזה. כל אחד רוצה למצוא את עניינו המיוחד בחיים - את הדבר שמייחד אותו, מלהיב אותו, סוחף אותו. כל אחד רוצה לחיות את חייו ולהתמסר מתוך אהבה, להט והזדהות.


ועכשיו... תורכם להוסיף....






כתבת יפה !משה
תודה, אבל ניסיתי לפתוח לכם צוהרסוד היצירה
אתה מוזמן להוסיף... על השיר המקסים מאוד הזה!
נתן יונתן אחד ממשוררי השירה המודרנית ....בדולח
ניתוחים לשיר מאוחר יותר

( שהזמן יתפנה)
נסיון שלי:בדולח
שהוא מדבר על כאב חד ואיום
והוא מדדבר על אהבה בין אב לבן
אני חייבת להוסיף שמרצה אחת סיפרה ליסוד היצירהאחרונה
שהיא פגשה את נתן יונתן וניצלה את ההזדמנות לשאול אותו למי נכתב השיר, והוא ענה בחצי חיוך אמיתי חצי שובב: "למישהי מיוחדת מאוד", ספק אמת ספק לא. כך שאף אחד לא ידע למי האהבה הגדולה מופנית באמת בשיר "לאישה של חייו", או לאדמה- מבנו... שלא זכה לספר לאדמה על אהבתו אליה...
טוב...בת שמש
קראתי את הניתוח שלך, והתחברתי מאוד.
אחרי שקראתי שהוא נהרג במלחמה, חשבתי שהוא כאילו אומר:
"אם את אוהבת כאב של מלחמות, אלך להילחם."

"ואם שירים אהבת רק שכתובים באבן"-
העלה לי תמונות של מציבות... ה"שירים" (דברי ההספד) חקוקים באבן, שיר תהילה לגיבור שמת למען ארצו.

"ואז, כשנתכסה עם החולות בחושך"-
הוא לא לבד. נתכסה, בלשון רבים. גם במיתה, האדמה איתו. תמיד.
"וספר הדברים בחושך יתכסה"-
שוב... בספר דברים משה חוזר על כל סיפור בנ"י,
ובשבעה משחזרים את חייו של החייל הנופל...
ובתום השבעה כל הדיבורים נעלמים, מתכסים...

"תגידי לי מילים יפות מבכי ואושר"- פה התחלתי להתפלסף...
כשאני הולכת בטיולים, תמיד נדמה לי שאני שומעת מישהו מדבר אלי. באמת. כאילו האדמה אומרת לי: "אני אוהבת אותך. תמשיכי ללכת עליי, לטייל בי."
ואלו מילים נהדרות, הדבר היפה ביותר שאי פעם נשמע.
סדנא, מה אתם אומרים? (עורכים...)ציר 60
עבר עריכה על ידי יעקב רובין בתאריך ה' שבט תשס"ח 19:57

 בס"ד

בעוד פחות מחודש - כ"ט שבט, חל יום הרצחו של מייסד ומפקד הלח"י אברהם שטרן (יאיר) מגדולי מעוררי התחיה הלאומית, מנהיג, חוזה, הוגה ומשורר. (אין צורך לפרט, עוד חומר אפשר למצוא בגוגל)
מה דעתכם על סדנא כללית (ז"א כל סוגי היצירות) למורשתו לדמותו ולזכרו?

אני חושב שזה המעט שאנו יכולים לעשות להנצחתו והנצחת מורשתו.

מבחינתי- בסדר.שירה חדשה
בס"ד.

אבל הכל תלוי בשיתוף הפעולה של היוצרים.
בכל אופן- ישר כח.
הממ...יעקב רובין

בס"ד

עשרה יוצרים פעילים לכל הפחות לכל אורך הסדנה ויש אישור. זו לא באמת בקשה גדולה מידי.
עשרה יש כבר?

יעקב.

[כן, עשרה שפשוט ירשמו את עצמם כאן.
 נשארו תשעה]

אניאנונימי (פותח)
בלנ"ד גם אניציר 60
תלוי בגישה לאינטרנט (משתנה לפרקים)
(מה אני עושה פה בשעה כזאת?)
לדעתי- רעיון מצוין.ארגמן
אם יהי'ה לי זמן.. ב"נ.. לא מבטיחה כלום..פעימה
כנ"ל... בל"נ... נשתדל.אנונימי (פותח)
אני מוכנה ב"נסוד היצירהאחרונה
"ספר שירי"/ רחל- על שולחן הניתוחיםסוד היצירה

השיר נותח במסגרת הקורס "צורות השירה המודרנית" היישר מהאקדמיה (החוג לספרות), והוא מונח פה לפניכם.

מצאתי לנכון להעלות פה את "ספר שירי" של רחל, שיר ארספואטי במהותו.

וכולם מוזמנים להביע עמדתם.

"ספר שירי"/ רחל

"צרחות שצרחתי נואשת, כואבת

בשעות מצוקה ואובדן

היו למחרוזת מילים מלבבת

לספר שירי הלבן.

 

נגלו חביונות לא גיליתי לרע,

נחשף החתום בי באש,

ואת תוגתו של הלב הכורע

יד כל במנוחה תמשש.

**כיצד מתארת המשוררת את תהליך הכתיבה? (האם הוא קל/ קשה)?

 

 

 

בדיוק ניתחנו אותו בספרות.אגל-טל
רק חבל שהברזתי מהשיעור הזה...

אבל נראה לי שאני טיפה זוכרת:
"השימוש בשורש החוזר (צ.ר.ח) "צריחות שצרחתי"
בא להדגיש את הקושי של המשוררת.

המשוררת גם מביאה ניגודיות
"מחרוזת מילים מלבבת" לעומת הבית השני.
הניגודיות הזו מראה לנו ששיריה נכתבים בקושי רב ובהם היא חושפת
רגשותיה וכן דברים אישיים. לכן קשה לה לפרסמם אך כאשר הם מתפרסמים היא מרגישה שאחרים חדרו למקום פרטי והם נהנים משיריה שעלו לה בסבל רב.

בשיעור השוונו את השיר שלה לעומת שירו של ביאליק "לא זכיתי באור מן ההפקר"
כשלמדנו על שירים ארספואטיים.
(שיר ארספואטי- שיר שבו המשורר כותב על כתיבת שירים. הוא חושף בו את רגשותיו בעת הכתיבה, קשייו וכו')


רואה שירה?! למדתי משהו אפילו שהחסרתי קצת הרבה... ד"א, כדאי להתפלסף בספרות גם אם לא יודעים את החומר... יצא לי ציון מצוין!
יישר כוחסוד היצירה
כן... וכו וכו, בלה בלה בלה.בת שמש
ספר שירי הלבן- לבן מסמל תום וטוהר, הרגשות הכי נקיים שלה.
אגל- כמה קיבלת?
95!!!!אגל-טל
מנוחה, תקנאי!!
מקנאה, מקנאה!בת שמש
פילספתי ככל יכולתי- וקיבלתי רק 85...
לא סתם אמרויהודה ו.
שבשיר הזה יש המון פאתוס.

אבל אחד הדברים המעניינים הוא שהשירים שלה אינם "יפים" אלא "מלבבים".
אני חושב שזהו העיוורון מצד הקורא, קורא ואינו יודע מה קורא, מבחינת הכותב[ת] - אלו הן צרחות שצרחה וכו', ומבחינת הקורא - מחרוזת שירים. עוד מחרוזת שירים, אחת מני רבות.
יפה. לא חשבתי על זה.בת שמש
ואוסיף עוד מבחינת הכותבתסוד היצירה
לא רק שזה עוד מחרוזת שירים מני רבות מבחינת הקורא אלא גם "את תוגתו של הלב הכורע יד כל במנוחה תמשש"- את המועקות הגדולות והחביונות שהיא לא גילתה אפילו לחבריה הטובים ביותר היא חושפת במחרוזת השירים המלבבת שנחה על מדפי הספריות וחנויות הספרים והם ממשים אותם במנוחה שסותרת בעצם את תוגתו של הלב הכורע.
המשוררת רחל כותבת שירי כתבי בשעת תוגההמדינה
כמובן שזה כך או בתוגה,או בשמחה חשוב בסיטואציה.
רחל כותבת כתבתי בשעת צער וכאב,
לא רציתי לאיש להכאיב,
אך אהבו את השיר מה שכתבתי חתום באש ליבי ,
והלב תשוש מתוך זעקה מלב דואב,חתום באש ,
לא להרע רציתי פשוט בכאב באש ליבי, ואהבו
אם כבר קפצתי לכאן לשניה,פלפלתי
מעניין לראות את זה. ועוד יותר מעניין לראות ולהזכיר לכם שכבר היינו בסרט הזה. תסתכלו בפורום השני.
חבר'ה, מה קורה לכם? או שכולכם התחלפתם, או שאתם צריכים משקפיים.

אבל בסדר.
מחלנו מחלנו מחלנו
כפי שנכתבעמישב
בס"ד לק"י

יש כאן מצלול (האות צ'. וכן תמשש, השי"ן), סימבוליות (לבן, חתום בי באש), האנשה (תוגתו של הלב, לב כורע), ניגודיות (תוגת הלב הכורע, חתום באש, אל מול "במנוחה תמשש". וכן, צרחות שצרחתי נואשת כואבת, אל מול, מחרוזת מילים מלבבת), הקבלה (שתי שורות ראשונות בכל בית, השיר מבחינתה, שתי השורות האחרונות בכל בית, השיר בראי האחרים), אירוניה (שהרי גם שיר זה נעשה למחרוזת שירים מלבבת, ועוד יכנס לספר הבא, ויד כל בו תמשש במנוחה...), מטאפורה (חתום באש, תוגת לב כורע)

המעניין הוא, שאת חשיפת השיר היא כותבת בגוף שלישי, "נגלו חביונות", "נחשף", לא היא פירסמה את זה, אלא אנשים אחרים.
המילה מלבבת מעצימה את זה הרבה יותר מ"יפות". מלבב, זה סתמי כזה, נחמד וקליל. ל"יפה" יש משקל ואיכות, מה שאין כן ב"מלבבת" שמזכיר גם ילדים.
זה כל העניין של המוען והנמען בשירסוד היצירהאחרונה
היא כותבת בגוף שלישי- בחלק הזה של השיר המוען מובלע, כלומר אינו מפורש אולי היא לא רוצה להוסיף חשיפה על כל מה שכבר כביכול נחשף מבחינתה.
תותחי פוטושופ: משימה קטנה בשבילכם.אנונימי (פותח)

עיצוב סמל תנועת עזרא בגודל 15X15 פיקסלים, בדיוק.

בצבע תכלת.

הזוכה המאושר יקבל ח"ח

וברצינות! מי יכול?

מישהו ראה את הסירטונים של המגמותקשורת שיש בערוץ 7?אנונימי (פותח)

ראיתי את הסרט של אולפנת עפרה. אם מישהי מיוצרות הסרט או שקשורות אליו תוכל לענות לי- אני אשמח מאוד.

עצם פירסום הנושא של בעיות יחוד שעלולות לקרות במיוחד בסניפי בנ"ע הוא נכון, אבל- האם זה מתאים שבנים ישחקו בסרט כזה?

גם ככה הנושא הזה הוא בעייתי ורגיש ועצם זה שבן משחק בסרט כזה ביחד עם בת הוא התקרבות לבעיה שמעלה הסרט!

אני כותבת את זה לא כדי לפגוע, חס וחלילה, אלא בשביל להעלות שאלה ולקבל תשובה, אם אפשר.

תודה! 

יש קישור לסרטים?נעמי בת מלך
לא שידוע לי זה נמצא פה בערוץאנונימי (פותח)
קישור:צחקן
הבעיה עם הסרט המדוברמשה
היא ההאשמה של בנ"ע בפשע החמור שהוצג שם. זה בכלל ובכלל לא מתקרב לנושא של נגיעות פה ושם.

זה נראה כאילו שהבנות שצילמו וביימו את הסרט הזה "קנו" את אישור הנהלת האולפנא לנושא הרגיש על ידי "מכירת" בני עקיבא.
משה,צחקן
ב"ה
הבנות הללו בסניף, אם הן מצלמות שם או קשורות לשם. לא?
משה- לא הבנתי את השאלהאנונימי (פותח)
הבנות שצילמו את הסרט אלה גם הבנות שחשבו על הרעיון לסרט! (ומן הסתם גם משחקות בו).
כן, אבל לי מפריעה הכפשת בני עקיבא על לא עוול בכפהמשה
נושא הסרט הוא אונס, ולא איסור נגיעה או בעיות בנ"ע
צודק.אנונימי (פותח)
ראיתי את זה..תפוזה 1
למה זאת הכפשה?אנונימי (פותח)
א. כנראה שיוצרות הסרט רצו להעביר מסר של מה שעלול לקרות בתנועת נוער מעורבת אם לא נזהרים מספיק.
ב. דווקא בגלל הדיוק שזה לא היה רק חוסר שמירה על יחוד, אני שואלת אם אין בעיה ליצור כזה סרט ועוד שהשחקנים בו יהיו בנים, קו"ח בכזאת סיטואציה?!
הנושא הוא לא תנועת נוער מעורבת אלא חולרותמשה
שמנצלים מצב זמני לביצוע זממם.


אם היו רוצים לעשות סרט על נושא ת.נ מעורבות, לא היו הולכים על סצנה קיצונית.
כבר אמרתי בהתחלה-אנונימי (פותח)
הנושא הוא לא הבעייתיות בתנועת נוער מעורבת דווקא, אלא העלאת הסיטואציה וההעברה למודעות שכאלה מקרים יכולים לקרות.
וזה יכול לקרות גם בחברה נפרדתמשה
אם כי בעטיפה שונה.


ואגב, יכול לפגוע גם בבנים.
אבל מה לעשות, ברור שהבת נפגעת יותר!בת גל
עוד מיתוס נפוץמשה
שאפשר להבין מאיפה הגיע, אבל הוא ממש חסר בסיס.


הפוך, לבנות שנפגעות יש מעטפת שמעודדת אותן להתלונן על הנבל, בעוד שבנים נמצאים תחת מעטפת הסתרה עבה הרבה יותר.


בחברה החילונית, אגב, המצב של הבנים הללו גרוע יותר.
אוף! אתם סוטים מהנושא!אנונימי (פותח)אחרונה
הנושא היה הצגת עצם העלאת הנושא והמשחק של הבנים בו ולא- מי נפגע מזה יותר, הבנים או הבנות. על זה אפשר להתדיין בפורום גירושין ונישואין.. סתם- לא לקחת קשה..