הוא אתה...
אפשר פשוט לקרוא מה שכתבת - ולראות שלא ענית עניינית לשום דבר שנאמר על דבריך, חוץ מחירופים ריקים שמעידים על כותבם.
דרשת מקודם מרבנים "לשמוע את כל הדעות" לפני שהם פוסקים בהלכות צניעות בין בנים לבנות, כי כך כתוב ב"חושן משפט"..; נענית ש"לשמוע את הדעות" ששם, זה על דיון בין בעלי דין, ששומעים את הצדדים השונים ומכריעים, ולא שמיעת דעות פופוליסטית ממי שאינם פוסקים, כדי לפסוק הלכה. וכמו כן, שבוודאי פוסקי הלכה, גם אלו שבדורות אחרונים, אכן מכירים גם מציאות-מעשית, לפני שמחילים את הפסיקה עליה (שלא לדבר על כך שחלק מה"נתונים המציאותיים" גם הם דברים קבועים. ויצר הרע לא התחדש בזמננו) -
ולא ענית על כך שום דבר ענייני, חוץ מלחזור על אותם מילים בנופך "פסאודו-למדני".. והעמדת פנים, "הנושא מוסבר בספרות ההלכתית, ואני לא אכנס כאן לתהליכים האלו כי הם מורכבים..." כפי שכותבים כאלו שרוצים ליצור רושם כאילו מדובר באיזה למדן עצום שמצוי בכל נבכי הספרות ההלכתית... מי שהוא באמת כך - פשוט לא היה מגיע למסקנה שהיא נגד כל גדולי הפוסקים, וגם בד"כ לא מנפנף באמירות כאלה על "מוסבר.. ולא אכנס"..
אז מה עושים? המאפיין השני כשאין משהו ענייני לומר, מלבד העמדת הפנים הנ"ל: מחרפים את השני שכלל לא מכירים ("רחוק מהעולם הזה", של הספרות ההלכתית, "יש לך פנטזיות לגביו".. אחרי שגם כל רוב-ככל הפוסקים בעיניך "רחוקים משם", שהרי הסברת מקודם שאי אפשר לסמוך על פסיקתם כי "לא שמעו דעות אחרות".. שלך למשל..), ומכנים "כשלים לוגיים" (שוב "פסואודואינטלקטואלי"..) ו"חוסר ידע מופגן" את מה שכל בעל שכל ישר יכול להבין בלי מאמץ מרובה. ובכך, מום שניכר שהוא בך - הן מתוך מה שיצאת נגד גדולי הפוסקים כאילו אינם מבינים איך לפסוק הלכה ("לא שומעים דעות"..), והן מתוך שלא הבנת אמירה פשוטה על ה"ציוּנים" הללו כלפיהם ועל המשמעות של שמיעת דעות בהלכה - אתה מנסה לתת בזולתך..
לא פלא שאתה מסיים, כדרכם של כאלו "נכון, אתה לא מבין בזה. מיצינו"... (לשון "הלכתית מובהקת"...). כאילו אם תנפנף מהעיניים שלך את ההטרדה הזו של הדרך הפשוטה והרגילה אצל הפוסקים, אז המציאות תשתנה, בדמיונך.
אדרבה, נראה איך אתה מתאפק ועומד בכך ש"מצינו" אחרי שלא אמרת את המילה האחרונה..
כמובן, את הידע המופלג בהלכות שמירת הלשן כבר ראינו כאן (ואל תלין על כך שהשיבו לך במטבע שכלל לא היו מעוניינים להגיע אליה. יכולת להשאיר מראש את הדיון על הענין ולא להתחיל לחלק "ציונים", שבד"כ מחליפים את מקום התוכן).