אז...איפה אתם בשבועות?am42
בבית....שושנהא

במדרשה!~א.ל
במדרשה!!אי''ה

בביתתתת וטוב שכך! זמן לישון ולקרוא
פרח532
ביישיבה(=בן של מלך
הום:[ת-ה-י-ל-ה
חגשמח לכולם!חוזר מקוצרת לצבא ואז רגילה יום א בעז"הam42
תהילים שבועות.....שרבוב
א'-כ' כולל בלנ"דשרבוב
כ"א-מ' בלנ"ד בעז"ה חג שמיח!
~בת ציון~
מ'-נ' כולל, בל"נ ובעזרת ה'ראו כי טוב
מקפיצהשרבוב
m-eחשבשבת
צ-קחשבשבת
ק-קו כוללתמר!!
ק"ז-קי"ח כולל.. חג שמח!שביב
נשארשרבוב

נא-ס כולל. חג שמח! מתגעגעת...אמונה ובטחון
קי''ט-סוף..אלטנוילנד
ס"א- פחגיתוש18
פא- פט כוללקשלשאחרונה
יישר כח
בהמשך לשירשור הקודם- סיור בעיר ירושליםעדיאל

)פרטים נוספיםעדיאל

תיקון תאריךעדיאל
מי המדריך?בנדא מצוי!!
שמעון בעלה של פלפלתיעדיאלאחרונה
יום אחרי יום ההולדת שלי 
~א.ל
נשמע מעניין*שלי*
חברים וחברות יקרים- מצווה חשובה מאוד מאוד..~א.ל
הוספה-~א.ל
בלי נדר כל יום עד להודעה חדשה ק''כ עד הסוף...אלטנוילנד
טוב, אין לי בעיה להתחילבתאל1
י"א-כ' בלנ"ד בע"ה רפואה שלמה!~בת ציון~
עדיף..~א.ל

כ'- ל' בלנ"ד, רפואה שלמה לכל חולי עמו ישראל!נפשי ישובב

לא-לה' בע"ה במשך כל השבוע..~א.ל
לו-לט בע"ה.שמי
סליחה על הניצלו"ש -לרפואת רוית בת איילת!!!פאתחתותח
מקפיץ.איזה טוב ה'!!!!
וכמובן תודה רבה ויישר כוח לכל מי ששותף למצווה.איזה טוב ה'!!!!
אשרי כל מי שהצטרף..! מוזמנים גם השאר
~א.לאחרונה
מחפש שיר באינטרנט[להורדה..]am42
אז ככה...אלטנוילנד
נ.ב סתם שתדע החתימה שלך זה משפט של ר' אלעזר אזכרי [מחבר ''ידיד נפש''] שהרב יצחק הוטנר [ה''פחד יצחק''] שינה קצת את המילים והלחין... מצטער על החפירה...
[תודה על הנ"ב]רחלקה
]תודה..ליצנית לרגע
יישששש!!תודה!am42
לא עובד ממש..חחחam42
אחי האתר הזה נטען לאט ממש... נחת קצת ויהיה בסדראלטנוילנדאחרונה
התייעצות בנוגע להוריםאנונימי (פותח)
שלום חדשה23!w.w.m.n
באופן שנתייחס לאחרים - יתייחסו אלינו! |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
שלוםens62
רוב החבר'ה עדיין רווקיםאלעד
אני למשלראו כי טוב
אני בת 26 ואני מתחתנת שבוע הבא ביום ראשוןmeitafish
מ-זל טוב!!!נפשי ישובב
תודה, אני זקוקה לזה.meitafish
נשמע לא טוב, למה את זקוקה לזה?רצון הרצונות
נשמע מצוייןשרבוב
קוווללוווו עוד ישמע בהרי יהודה..מזל טובשובי אמונה
18!ת-ה-י-ל-ה
חח מיטהדג.. אחלה תרגום
פרח532
תודה לכולם. הייתי קצת עצובה כי החתונה שלי קטנהmeitafish
ממש לא!!מאמע צאדיקה
אל תדאגי!רצון הרצונות
..-עצמי-

אל תדאגי פישית-ה-י-ל-ה
מזל טובב =]פז
אל תדאגי!פרח532
הכי חשוב- אל תתני לזה לעצבן ולבאס אותך ביום הכי שמח בחיים שלך!!!!!
מזל טוב אחותי (:
אווו מזל טוב!
חגיתוש18
היי מיטהפיש מתחתנת היום
מזל טוב..חחפרח532
כמעט22 פנוי לקשרam42
בת 21 (עוד מעטw.w.m.n
קפץ.. (עוד מעט). לא בקשר כרגע..w.w.m.nאחרונה
החברה מעצבנתשמוליק פיין
בת כמה היא?ת-ה-י-ל-ה
פשוט - לעזוב אותה. ו - מהר...אח..
חוג ל - 'כאסח' עם הבת זוג??....

בנחת...אודי4
לא נעים להגיד,ראו כי טובאחרונה
),עניינים עקרוניים בקשרפשוטת העם
יקרהשושנהא

חחחשפשוטת העם
בעקיפיןאודי4
עניין חשוב מאודראו כי טובאחרונה
גם אבא יכול לבחור חתן - מאמר מעולהtzvib
מאמרים של מרים בר- אוצר שלא יסולא בפזא.ביש
נראה לי שיש לפחות אחד שכן פיספסת:שירק
לא שירקי, לא פיספסתיא.ביש
איפה האו"ם כשצריך אותו???וופל אמריקאי
אולי שיחות שלום בתיווכה של מצרים?....שתי צמות
נראה לי קדום יותר..וופל אמריקאי
יאללה בנותא.ביש
לא אוהבת כתיבה קיט'שית.אני12345
א.ביש אולי תשנה ניק והכל יסתדר?צלי אש
אולי תכתוב בפורום סגור.. זה לא לעניין!!!!!!!וופל אמריקאי
צודקת, ולצלי אש אשקול להחליף ניק בתיאום עם שירק.א.ביש
אולי תחליף לז'אק והיא תישאר עם שירק???שתי צמות


רעיון טוב, שדכנית ותיקה תגיד- צריך להציע בצד השניא.ביש
תודה לשדכניתשירק
גם אני אומר תודה לשדכניתא.ביש
הרגע קראתי....Curious
לי אישית ב"ה לא מוזר שאבא שלי ישדך לי...שרבוב
נהננו!אבא שמואל
מה אכפת לך שהיא חושבת שאתה 8 ניקים אחרים?צלי אש
האם שייך רבי מאיר פה?אנונימי (פותח)
לא פעם ולא פעמיים שמעתי בפורום פה לגבי התייחסות לבן זוג שלך או לגבי התייחסות לפורום הזה או על הפייסבוק ועוד נושאים ביחסים שבין בני זוג ועל יחס התורה את המשפט "רבי מאיר - רימון מצא, תוכו אכל, קליפתו זרק".תאכל את הטוב ואת הרע תברור.ככה תתייחס בכלל למציאות.
אני בדילמה בעקבות הדברים שלכם כי
1. רבי מאיר לא אמר את המשפט הזה סתם אלא בתור דיון בגמרא וחכמים חלקו עליו וחכמים נפסקו להלכה.
אז אם אתם הולכים כמו רבי מאיר שלא נפסק להלכה זה כמו שאני הולך כמו המסכת בבא מציעא שאומרת שגזל הגוי מותר ועוד גמרות משהותר גופם הותר ממונם ואני יגיד שמותר לקחת מכל גוי מה שבא לי,קייצר אני לא יודע מאיפה קבעתם שמה שכתוב בגמרא זה מה שצריך לנהוג.
כתוב דיקא אחרינא אחרי חכמים ואם יש לך דרך חלקה ללכת בה חובה עליך ללכת בה!ואסור לך ללכת למקום שיש לך תוכו אכל קליפתו זרק!זה ההלכה.
2.תגידו לי בתור דבר הגיוני אני מבין את חכמים הרי אנחנו אומרים כל בוקר "ואל תביאני לא לידי חטא
ולא לידי עון, ולא לידי נסיון! מה אנחנו מחפשים כל הזמן לנסות לאכול את הבפנים....כמה נפלו בדרך לאכול את הבפנים ובסוף נגעו גם בקליפה! רוב האנשים הפשוטים לא בטוח שרבי מאיר היה הולך להם ואולי מובן לי למה לא נפסקה ההלכה כמותו!
3.אני מוכן לחתום לכם שרבי מאיר לא היה מנסה למצוא ולראות דרך משקפיים את הבת זוג של לאכול את התוכן ולזרוק הקליפה ולא היה נכנס לא לפייסבוק ולא היה עם אינטרנט חופשי והוא היה אוכל את הקליפה רק.אני תמיד תמהה לעצמי אולי זה תרוצים של בינוניות ולא באמת ירדנו לסוף דעתו של רבי מאיר בכלל.
אשמח לשמוע מה דעתכם!
כל הישועות!
אני לא עונה לך עד שמאמע צאדיקה
מכירים את זה ש..pm
מכירה מקרוב..נח"תיסטית
מכירה..~בת ציון~
מסכימה איתך..pm
מוכר ולפעמים קצת מבאס..בן של מלך
מזכיר לי...ruthi
ממרום גילי... ;)בעיתה אחישנה

פעם מסכת או שתי צמות כתבה על זה משו...מאמע צאדיקה
כנראה שאין מתנדבים ;)pm
איך מחפשים בשרשורים קודמים?נפשי ישובב

מה?אני מבינה את זה כמו....שועלאחרונה
בת-אל כולנו מאחלים לך בקרוב ומצטערים על...שועל
חבל על הזמןןןןןןןןןןןןןןןןןןן*שלי*
עברתי את זה עשרות פעמים בחיישלום-בית
מבולבלתאנונימי (פותח)
תשמעי...שבלול
וחוצמיזה, הרבה שמחה

האפ האפ, 'אין משיכה' זה ...?!אח..

את בהחלט נשמעת מבולבלת~א.ל

מצטרף, שאלות מכוונות לבירור הקשראודי4
הייתי שם...רצון הרצונות
אז ככהאנונימי (פותח)
אני מבולבלת ואני לא מצליחה ממש להבין את הכל..
איך שחלום מתפוצץ לו... |נאנחת|מאמע צאדיקה
מפוצץ - אז תחפשי בסרטים...אח..

אשריך!אבא שמואל
וואו!פשוטת העם

הקשבה פנימיתאודי4
)שלום לך, וברוכה הבאה!אבא שמואל
מסכים עם אח.. העיקר שלא תהיה דחייה.
החשוב ביותר זה מידות של האדם, אם אין לך בעיה איתו מצד מידותיו, יש בסיס איתן לבניית קשר, ובלבד שאין לכם דחיה זו/ה מזה/ו.
אין משמעות לפרפרים בשלב זה!
אם עדיין לא חתכת איתו, אז קחי אותו לשתותיהודית פוגל
מוכר... (מצטער שאין לי איזו עצה)hfmאחרונה
(ומכיוון שאני רווק אפשר להבין... הבעיה זה אח"כ שיש לך טיפה תחושת של "אולי פיספסתי..."
)מ-ז-ל טוב!!!אחד מאלף
מזל טוב!!
~בת ציון~
מזל טוב!!שבלול
יוהו! מזל"ט! איזה כיף לשמועשרבוב
מזל טוב!בתאל1
מזל טוב איזו שמחה שלא נשמע כמוהמעשיה נאה
ברכת ה' עליהם!!מאמע צאדיקה
מזל טוב =]פז
מזל טובליצנית לרגע
מזל טוב!!וופל אמריקאי
מזל טוב*שלי*אחרונה
עושים לנו באולפנא בדיקת דור ישרים(אני בי"א-)קראתיך

תמניה?! היום זה כבר ממש לא משמעותי!אפוש

כי אנחנו אולפנת מעלה לבונה..חח סתם.קראתיך
תגובה:פלונים אלמונים
ג.הסוגריים: שגוי מבחינה סטטיסטית, הסבר פשוט: תזרקי קובייה 6 פעמים, האם יש וודאות שיצאו כל המספרים? כל פעם ההסתברות ליציאת מספר מסוים (נניח 1) הוא 1 ל6, אבל את יכולה לזרוק 10 זריקות שלא יצא בהם אפילו פעם אחת אחד.
ה.מה הקשר להיום? אם היא מעידה על עצמה כתימנייה... (למה שמישהו יכפיש ככה את עצמו אם הוא לא כזה? |ציני|
)ולסיום, מצטרף: ב"הצלחה!
מדהים. התמנים באלה מקילים בכל דברמישהו10
אני הגזמתי?ממש לא.קראתיך
אשכנזים, תפנימו, נדפקתם.רחלקה
יש דבר כזה בדיחות שחורות של אשכנזים??וופל אמריקאי
ושקר לבן של תימנים?רחלקה
חחחחחחחחח---אפוש
חח) 
אפשר לחשוב איזה הבדל יש בין י"א לי"ב.קראתיך
למה אף אחד לא עונה כאן לעניין??+mp8
אני יודעת שבמכון פוע"ה ממליצים מאוד לעשות את הבדיקרחלקה
אז את יכולה בשמחה להתייעץ עם צוות הרבנים שם. הם יענו לך בשמחה. ממש חמודים שם. טלפון שלהם: 02-6515050. אני מקוה שזה מעודכן..תודה רבה!בע"ה נברר.......קראתיך
רח"לקה, אני לא אשכנזי !מישהו10
הבריחה מהמציאות..רחלקה
שלום שביעיסטית מתוקה!!מאמע צאדיקה
אנשים פה כן ענו לה ברצינות. את תזלזלי...רחלקה
צדיקה אחותך-תודה רבה!!סופסוף הבנתי בצורה ברורה!קראתיך
אני מסיקה מזה-מאמע צאדיקה
....רחלקהאחרונה
מתוקה!הביצה שהתחפשה
מה שלומך נשמה?
התגעגעתי..
אז ככה, אנחנו לא עשינו דור ישרים לפני החתונה, אלא לאחריה הלכנו ליעוץ גנטי.
מה שקורה, בדור ישרים וביעוץ בודקים את אותן מחלחות [טיי זקס וכד'], פשוט בדור ישרים לא ממליצים לזוג שהם נשאים של אותו גן חולה להתחתן.
ביעוץ אומרים- למה לא להתחתן? תתחתנו, תבדקו, ואם אתם נשאים ח"ו אפשר לטפל.
אה,הבנתי!אני טוב ב"ה!מאיתך?קראתיך
אני לא יודע אם אני רוצה או לא, מה לעשות?האריאלניקהנאמן
רוצה רוצהבנדא מצוי!!
לחכות לכשתרצה...---אפוש
לחתוך..ת-ה-י-ל-ה
השאלה היא: מה נקרא 'מוכן' או 'רוצה'?האריאלניקהנאמן
מה שיוצאאליסף ט
אני מרוצהליצנית לרגע
עזבו חבר'ה, לקבל מכם עצה זה לא כ"כ לכםהאריאלניקהנאמן
למה לדעתי היתה לי אחלה עצהאליסף טאחרונה
איך אתם מרגישים אחרי הדייטים הראשונים?אנונימי (פותח)
לא להתרגש מזהnick
קפץ...nick
חחח... זה טבע של בנים... (מכיר מקרוב)hfm
תקחי את זה דווקא כמחמאה...וופל אמריקאי
יש הרבה דברים שיכולים לעכבמשה
כמו שאמרת, זה לא מצדיקרחלקה
אני תמיד משתדל להתקשר יום למחרת - בין אם מתאים וביmenachem27אחרונה
"אחת לאחת, למצוא חשבון"עדי - בן
אז אחת ועוד אחת זה 2 = דו, לא חשבון מסובך
הגמרא אומרת\מניחה :
טב למיתב טן דו מלמיתב ארמלו: טוב לאלמנה להינשא - כתובות עה, א
פירוש: טוב לשבת בשניים, מלשבת אלמנה.
כלומר מניחים שהאישה מעדיפה להיות נשואה, ולחיות בחברת בעל, מלחיות לבדה כאלמנה.
להנחה זו נפקויות כשאיננו יודעים אם הסכימה האישה להינשא, אם לאו. אנו מניחים שהסכימה האישה להינשא על אף החסרונות שיש בנישואין אלה, משום שעצם היותה נשואה הוא דבר חשוב לה כל כך, עד שהיא מוכנה למחול על דברים רבים אחרים (ספר ניבי המשפט)
מה אתם חושבים
האם זה נכון גם היום, או שרק פעם ? וא"כ מדוע ?
ולמה דווקא אישה ולא גבר?
________________
^ לפירוש הפס´ הראשון יש פירוש מעניין סתם כדאי לתושמת לב לכל מחפשי המושלמות למיניהם:
"ייתכן שהפסוק מתאר את ניסיונו הכושל של שלמה למצוא את האישה המושלמת:
(תחילת ציטוט) ראה זה מצאתי - בהתחלה חשבתי שמצאתי דרך למצוא את האישה המושלמת:
אחת לאחת למצוא חשבון - אקח בכל פעם אישה אחת ואבדוק אותה, ואז עוד אחת, וכך "אחת לאחת למצוא חשבון " - אבדוק את כל הנשים אחת אחת, עד שאמצא את האישה המושלמת על-פי מחשבתי;
אבל הניסיון נכשל, כפי שהוא אומר בפסוק הבא:
"אשר עוד בקשה נפשי ולא מצאתי: אדם אחד מאלף מצאתי, ואשה בכל אלה לא מצאתי"
גם לאחר שבדקתי אלף נשים, אחת לאחת, עד שמצאתי את עצמי "אדם אחד מאלף " בארמון (הגבר היחיד בין 1000 נשים), לא הצלחתי למצוא,בכל אלה אלף הנשים, את האישה המושלמת (סוף ציטוט)
אענה על פי מיטב הבנתי לשתי השאלות גם יחד:אלעד
זקוקה לגבר להגנתה ולפרנסתה. מהבחינה הזאת כיום המצב שונה לחלוטין,
ולעיתים מצבה הכלכלי של אשה מסויימת והאמצעים העומדים לרשותה גדולים
משל הגבר. אבל לדעתי לא זאת היתה כוונת הגמרא. חז"ל דברו כאן על מצבה
הנפשי של האשה, וטענו שאשה ללא איש מרגישה חיסרון ואי-שלמות ברמה כזו
שהיא מעדיפה לחיות כמעט עם כל אחד (ע"ש בגמרא) רק לא להשאר לבד.
בנות- מה אתן חושבות?
בוודאי שנשים שונות בזה מגבריםדבורי
שאלתי פעם רבנית אחת, אמא ליותר מעשרה בלי עין רעה, איך יש כח לגדלמשפחה כל כך גדולה? ולא סתם לגדל אלא בסבלנות אהבה ושמחה - כאילו כל ילד הוא בן יחיד.
והיא אמרה לי משפט שלא אשכח לעולם.
היא אמרה: תארי לעצמך אשה שקמה בבוקר, ואף אחד לא צריך אותה - אף אחד לא מבקש ממנה כלום, לא קורא לה, אף אחד לא צריך אותה! נכון שהיא ממלאה את חייה בכל מיני עיסוקים, ובעבודה כמובן, אבל הלב נחמץ! מי היתה רוצה לקום בבוקר, בלי שיצטרכו אותה? בלי שתוכל לתת, להעניק את הדברים שרק היא יכולה לתת לבעלה, לילדיה, לביתה.
אז איך זה אצל גברים אני לא יודעת להסביר, אבל אני רואה בעיני שזה שונה. בגברים אני לא מומחית בכלל, ב"ה, יש לי רק את בעלי (הנדיר מאין כמותו).
לפי דעתי, זה גם נכון היום...אור77
אישה זקוקה לזה מבחינה ריגשית, נפשית- כי היא פשוט כזאת...
אענה בדיוק מה שעניתי במקום אחרקשלש
בנות לחוצות רצח להתחתן
ולא אתפלא אם הן באמת מוכנות לעגל כל מיני פינות שבנים לא מוכנים
במילים אחרות כמובן נכון גם היום
האם צריך בימינו להתחתן?יהודית פוגל
קצת ברחת מהנקודהעדי - בן
האם אישה שונה מגבר (כפי שמניחה הגמרא) ומדוע?
האם זה גם היום ?
אם כן למה?
אבל מה שכתבת בכל מקרה נקודה מענינת וגם זקוקה למחשבה ..
ישכוייח
אני ממש מסכימה עם אלעדיסמדוש
ועוד משהו,ruthi
ברח ליruthi
אלמנה- יש לה את הקטע של שמירת אמונים לבעלה הראשון ולכן צריך לומר לה שהיא צריכה להתחתן שוב, למרות הקושי והכאב של זה,
אלמן, לרוב, פחות שומר אמונים לאשתו הראשונה וקל לו רגשית להתחתן שוב (לא מעט זוגות שאני מכירה האישה גרושה והבעל אלמן)
חוצמזה, מעבר לקטע הרגשי והכספי, אישה יכולה להסתדר לבד יותר מגבר- אוכל, כביסות וכו' אז צריך יותר לדבר על ליבה בנקודה הרגשית, לגבר שהתרגל שיש מישהי שמבשלת לו ומכבסת לו, לא משנה כמה הוא עזר לה לפני מותה- קשה יותר להסתדר לבד והוא מחפש לא רק שיתוף רגשי אלא דברים יותר מעשיים...
למה לוותר? למה לעגל פינות?דרדוסית
מי אמר שדקא מחפשים את הצד הרגשי כמו בנישואין ראשונים אולי בגיל כזה רק מחפשים שותך מסויים- לא אהוב?
וכמו בכל דבר זה תלוי באדם שעליו מדברים- יש כאלו שיחפשו אהבה שניה ויש כאלו שלא מוכנים לזה ורוצים רק סידור טכני נח...
יש כאלו שלא מוכנים בשום פנים להתחתן שוב או בכלל לשמוע על זה ולא משנה באיזה גיל הם התאלמנו/התגרשו...
מעניין...מה ההבדל בין איש/ה צעיר/ה שהיו בקשר חזק עם מישהו ונפרדו ועכשיו הולכים לחפש את האדם הנכון.. לבין אלמן/ה או גרוש/ה שמחפשים את אדם נוסף להמשיך לבנות אתו בית..
והאפ אפשר לקרוא לזה לבנות בית? איזה בניה יש בזה?
השאלה האחרונה הכי עניינית.מה ידידות
''למה דווקא אישה ולא גבר''?
אז כאן אמור לבוא- ''ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך..'' לא כך?
נסתרות דרכי ה' ודרכי הטבע האנושי.
קשה לי להאמין שאפשר לעשות כאן הכללה מפאת תהליכי מודרניזציה ופמינזם שדי פלשו למחוזות הציבור הדתי לאומי..
היום, לא כל אישה שואפת לגבר חזק לצידה ולא כל אישה מתפשרת או מחזיקה ברצון לויתור והתפשרות.
בררנות יש בכל צד. גברים ונשים כאחד.
נו..ויש תשובה ל-למה דווקא אישה ולא גבר...?
.....
(תהייה)
כי...אמור לחכמה




ושוב חזרנו להקפיץ שרשורים ישנים??אי''ה
לא אני התחלתי...אמור לחכמהאחרונה

דבר תורה יפה....שבלול
חומש במדבר פותח בתיאור ההיערכות למסע העם מהר סיני לארץ כנען. המפקד המתבצע לאורך הפרשה הוא חלק מההיערכות זו. ההפטרה, הלקוחה מתוך ספר הושע פרק ב', פותחת במילים "והיה מספר בני ישראל כחול אשר לא ימד ולא יספר", המזכירות את מספרי המתפקדים בפרשה.
הנביא הושע מלווה בנבואותיו את מלכות ישראל מאחד משיאיה (ימי ירבעם בן יואש, גדול מלכי בית יהוא), ועד הריסוק והחורבן, בימי הושע בן אלה - אחרון מלכי ישראל. נקודות קיצון אלה מהוות תשתית לנבואת ההפטרה.
יחסי עם ישראל וה' מתוארים כיחסי איש ואישה. בתחילה היחסים הם טובים (כמו בימי השיא בפתיחת נבואת הושע) ובהמשך מתוארת בגידת הרעיה בבעלה ופנייתה אל זרים (עמים אחרים ואלוהיהם). בגידה זו מביאה עליה אסון, וכל מאהביה (המעמידים פנים כאילו הם אוהביה) נעלמו, ולא הושיעוה, כמו בחורבן. למרות כל אלה, ה' חוזר ומשיב את רעייתו אליו, מחדש את הברית עמה ומטיב לה כבימים ראשונים. "וארשתיך לי לעולם, וארשתיך לי בצדק ובמשפט ובחסד וברחמים, וארשתיך לי באמונה, וידעת את ה'".
את המהפך הזה, מן השפל והריסוק למציאות מלאת תקווה, מנסח הנביא במשפט: "ואת עמק עכור לפתח תקווה". הכינוי "עמק עכור" מהווה רמיזה לאירוע תנ"כי-היסטורי קודם: פרשת בגידת עכן לאחר כיבוש יריחו. עכן, שלקח משלל יריחו בניגוד לצו יהושע, נענש ב"עמק עכור". יהושע מוסיף: "מה עכרתנו? - יעכרך ה'". מנקודת השפל של הבוגדנות התרוממנו ל"פתח תקווה" - למציאות של אופק חדש ותקווה.
ביטוי זה היה אף המקור לשמה של אחת המושבות הראשונות: פתח תקווה. גרעין המתיישבים של סוף המאה ה-19, נהל משא ומתן מתקדם לרכישת אדמות ולהתיישבות יהודית באזור יריחו. ניסיון זה לא צלח והם הפנו את המשאבים הכספיים לרכישת אדמות בשרון. בהסתמך על הפסוק בהפטרה, הם קראו ליישוב שהקימו - פתח תקווה, כי הם הגיעו מעמק עכור (יריחו) וזו היתה תקוותם החדשה. אכן, פתח תקווה עם שאר המושבות בנות זמנה, הוו נדבך חשוב בחידוש האחיזה של האומה בארצה.
זו ברית הנישואין שהובטחה על ידי הושע ושאר הנביאים, שתשיב את יחסי ישראל עם אביהם שבשמים
למקומה הראשון. שיבת העם לביתו הוא מרכיב מרכזי בכך, והוא מהווה פתח תקווה לבאות, לאחר ימי הגלות הארוכים והעכורים, בהם היינו מוטלים ב"עמק עכור".
הקשר בין עם ישראל לקב"ה הוא נושא יסוד בתנ"ך כולו. מימי אבות האומה, עמם נכרתה הברית, דרך גלות מצרים וגאולת מצרים, ההליכה במדבר - העליות והמורדות בדרך זו, ימי הכניסה לארץ, השהות בה במשך כ-900 שנה, שהיו רצופים בעליות ומורדות - עד לחורבן וימי שיבת ציון של ימי בית שני. בכל הדיונים שהתנהלו בין העם לא-היו הובהר, שברית זו היא חוק יסוד שלא יבטל. "עמק עכור" יהפוך ל"פתח תקווה". זהו יסוד וסוד קיומו של עם ישראל. "וארשתיך לי לעולם".שבת שלום!
(דוד נתיב)
יפה מאוד!
אח..

איזה יופי של דברים.. נפלא!!נפשי ישובב
תודה רבה ושבת שלום!













