שרשור חדש
נערךsimple man


הרהור על טו באבכי בשמחה תצאו.

"רבי אליעזר הגדול אומר:

מחמשה עשר באב ואילך תשש כחה של חמה, 

ולא היו כורתין עצים למערכה לפי שאינן יבשין.

אמר רב מנשיא: וקרו ליה יום תבר מגל.

['שבירת הגרזן שפסק החוטב מלחטוב עצים']

מכאן ואילך ['מחמשה עשר באב ואילך']

דמוסיף [לילות על הימים לעסוק בתורה'] - יוסיף ['חיים על חייו'],

ודלא מוסיף [לעסוק בתורה בלילות] - יאסף.

מאי יאסף? אמר רב יוסף: תקבריה אימיה ['כלומר ימות בלא עתו']"

(תענית לא. [ורש"י]).

 

לכאורה, ט"ו באב אינו יום האהבה, אלא יום ההיכרויות.

אלה השרויים בלא תורה הולכים להכיר,

ויזכו לתורה, חומה ושאר הדיבידנדים של הנשואים.

והנשואים - הם מתחילים ללמוד תורה עכשיו,

כי כשהלילות מתקצרים - החזקים מתגלים (משהו כזה..).

 

אלא שיבואו הנשואים ויקימו קול זעקה,

שגם הם רוצים יום להתחדשות הקן הזוגי.

על כן באתי בהצעה שיום י"ד אב יהיה היום של הנשואים,

שמתוך חיזוק הקשר הזוגי, ייבנה כלי חזק וכשר לתורה ולקודש.

 

אשמח לשמוע הרהורים מותרים וכו'

@חידוש @ימ''ל @חסדי הים @מבקש אמונה @אורות הכתובה |

@לב אוהב @אילת השחר @חיות צבעונית @חיהל'ה @כלה נאה

@מי שבא לו/ה להוסיף דעה מעניינת

בטו באבאילת השחר
קרו כמה דברים גדולים שעניינם חיים, ובעומקם הם ביטוי לחיבור, רחמים ולאהבה מאוד עמוקה וגדולה.

מביאה קצת מהמוזכר בספר התודעה:

פסקו מתי מדבר - זכו לחיים וגם חזר הדיבור מפי הקב"ה למשה רבנו גם בדברים שהם לא רק צורך מעשה.
הותרו שבטים לבוא זה בזה (לעניין ירושת הנחלות לבנות שלא תיסוב נחלה ממטה למטה אחר) והותר שבט בנימין- אחדות ישראל.
זה יום שהיתה בו שמחה של סליחה, מחילה וטהרה מעוונות כיום כיפור.
יום שהרוגי ביתר הובאו בו לקבורה (ועל זה קבעו את ברכת הטוב והמטיב בברכת המזון, הטוב- שלא הסריחו הגופות, והמטיב- שהובאו לקבורה).

וזה יום שבו מתחילים ימי תשובה, כשהראשון הוא יום שמחה על כפרת עוונות, פיוס וריצוי (כעניין שמחת דור המדבר). מתוכו יוצאים לימים של קרבת ה' גדולה, עד לעמידה מול אותו מלך ואב אוהב בחיבור אהבתו ויראת הרוממות בשעת הנעילה, ביום כיפור האחרון ברצף הזה.

בעומק ובמהות הוא יום של חיבור מאהבה ובאהבה. וזה נוגע בעיניי לכל אדם, הן נשוי והן רווק.


(אני אשמח להסבר על מה שרצית להגיד, לא הצלחתי להבין.)



טוב, מודה..כי בשמחה תצאו.

השמטתי כמה סיבות,

אבל כבר אמרו גדולים ממני שהסיבות יותר מעוררות תמיהה מאשר משכנעות

(פרי צדיק טו באב ג ועוד ועוד).

לדעתי השמטת את השומרים שהסיר המלך הושע,

שמנעו ממלכת ישראל להגיע לבית המקדש.

עוד סוג של הסרת מחיצות ואפשרות לחיבור.

 

מה שבסה"כ באתי לומר זה שטו באב מעולם לא היה חג האהבה.

הוא היה חג ה' בשילה מימים ימימה

(לכאורה כבר בראשית תקופת השופטים,

מה שהופך את כל ההסברים מלבד מתי מדבר והותרו שבטים לתמוהים,

אא"כ נאמר שהם לא סיבת היום טוב, אלא הסיבה לשמחה הגדולה בו).

 

ביום הזה גם היו עושים היכרויות,

אבל בעיקרו הוא יום של חיבור,

'וכל שיר השירים הוא משל לענין זה',

כלומר החיבור עם הקב"ה דרך תורתו

ואהבת דרך לימוד תורה (רש"י בפרשה שלנו).

מי שלא חווה אהבת אשה לא יבין מהי אהבת ה' (ראשית חכמה, אהבה)

ולכן הוא צריך למצוא אישה לפני שהוא מתחיל בחיבור האמיתי (מתוך וכו', כמובן).

 

לסיכום: טו באב הוא יום להיכרויות, ואהבה עושים תמיד.

עם כבר לייחד יום לאהבה - נראה לי י"ד אב,

כדי להטעין בכוחות את התגברות לימוד התורה בבתי ישראל.

 

חוץ מזה, להוציא ממך ומ@חיות צבעונית כאלה דיבורים נפלאים זה דבר קטן?

צודק...אילת השחר
אכן השמטתי את הסיבה הזו, אל גם להשמטה הזו היתה סיבה. ממה שהיה כתוב שם בספר התודעה, התוצאה היתה הפוכה ממה שהתכוון הושע, כיוון שהניסוח של ההיתר לעלות לירושלים היה בצורה מסוימת. ומכיוון שבפועל לא יצא חיבור בחרתי לא להביא את הסיבה ההיא.

תודה על פירוט המקורות הרחב.
אני חושבת שיש שם סתירה פנימית קטנה בסיכום...אם 'אהבה עושים תמיד' לדבריך, האם יש עניין לייחד יום לכך? הרי זה משהו שתמיד נוכח וקיים. גם אם לא בגלוי. המשימה והאתגר הוא כל יום לחפש ולמצוא את הגרעין הזה, את קיומו בחיינו בגלוי הן ביחס לסובבים אותנו, לתורה ולבורא עולם.


חז"ל לא השמיטו אותהכי בשמחה תצאו.

זה כנראה לימוד,

שעצם האפשרות לחיבור חדש יש בה לשמח אותנו.

 

לגבי הסתירה - מסכים.

כתבתי 'אם כבר'..

אבל אחרי הכל, אין ספק שאנחנו לא אומרים הלל בכל יום,

והחיים מורכבים משגרה ומשיאים (שבת, יו"ט וכו').

רק למה לייחד יום גלובלי לאהבה?

שכל זוג יעשה מה שמתאים לו ובקצב שלו...

יותר בשאלות, לא יודע..

אמת.אילת השחר
לא הצלחתי לראות לעומק הזה כשבחרתי להשמיט את העניין הזה מהדברים שכתבתי.

אני חושבת שהתבוננות וחיים מתוך נקודת מבט אוהבת זה דרך חיים. זה לא בחינת 'הלל בכל יום'. כשאדם ניגש לחיים מאהבה ומחפש אותה, אזי הוא מצליח לראות אותה גם בהסתרים, גם בתוכחות גם באתגרים היומיומיים.

מסכימה עם מה שאמרה איילת השחרחיות צבעונית
עם זה שזה יום שיכול לגעת ולחבר כל אחד.
הרב אשלג אומר שאהבה זה השתוקקות של ישויות נפרדות להיות אחד. מכאן שזה אפילו לא בהכרח עניין של איש ואישה
חיבורים יכולים לקרות בין חברים, משפחה, בינינו לבין עצמנו, בינינו לבין בוראנו. והתולדות של החיבור הזה הם שמחה, אחדות, התחדשות וכמובן אהבה.

הרב גינזבורג אומר שאפשר לקרוא ליום הזה 'יום הבחירות', שבו בחור בוחר בבחורה ושזה החידוש ביום הזה- הבחירה של האדם.
הוא גם אומר דבר יפה נוסף, שהיפוך אותיות של המילה בחר (אחד מהם לפחות) זה חרב, ושאולי בגלל זה הסמיכות לחורבן הבית. כשאנחנו לא בוחרים, או לא מאמינים ביכולת שלנו לבחור אז הכל נעשה חרב.
ויכול להיות גם רחבחדשכאן
כשאנחנו בוחרים, או מאמינים ביכולת שלנו לבחור אז הכל נעשה רחב.

🙂
נכון, יפהחיות צבעונית
זה גם חבר, זה מחבר אותנו
נכון, יפהחדשכאן
זה גם ברח, חוסר הבחירה היא בריחה 😅
הזכרתם לי שניכםאילת השחר
משהו שכתבתי בעניין ויצא לי לקרוא שוב לא מזמן, על משחק עם שורשי המילים האלו ומה עלה מזה.
שמעתי פעם שיש לכל שורשחיות צבעונית
6 משמעויות והיום אנחנו יודעים רק עד 5 מכל מילה והגאולה יובן גם המשמעות של השישית.
האמת שעכשיו אני נזכרת שאולי יש מילה אחת שאותה כן פירשו לנו שש..
וואושפחתיה

חזק הדיבור של הרב גינזבורג, איפה קראת? מה המקור?

בספר שלוחיות צבעונית
הזמן הפנימי
אין לי מה להגיד כל כך אז אני עוקב מבקש אמונה


מה שאני מבינה זהכלה נאה
שבימים האלה מפסיקים לעבוד. ולחטוב עצים
ואז יש יותר זמן לעסוק בתורה.

אני חושבת שמי שהולך לפי דרך התורה. אז הוא לא צריך דווקא יום מסוים בשנה בשביל לחזק את הזוגיות.
יש את ההתחדשות של כל חודש.
ויש את החגים ששוברים שיגרה. שכתוב עליהם "הוקירו לנשייכו"
ויש את ערב שבת. אשת חיל..

לא צריך לחכות ליום בשנה בשביל לחזק את הקשר הזוגי.




קיימא לן מהרב נבנצל שחתן שנה ראשונה דומה למלךאורות הכתובה
אך יכול להאריך המלוכה עד בלי די-
כל זמן שיעשה את אשתו מלכה

וכלל ננקוט בידנו
שבכל יום צריך להתאמץ למצוא, ולהיות בדרך לזוגיות ולחתונה
כמו שבע''ה נפנק את נשותינו בפתקים, פרחים, תפוחים ותמרים גם באמצע שבט, טבת ותמוז
ונגיד לאמא תודה לא רק ביום האם
ונתהה על מפלגת נעם לא רק ביום המשפחה

וכל החיים יודוך סלע

ותודה על התיוג, מאז הרב איידלס לא השתמעתי ממך
אמן!כי בשמחה תצאו.אחרונה

כל מילה, כרגיל.

 

טוב לשמוע ממך!

נראה לי אתה יודע איפה למצוא אותי רוב הזמן,

כשראשי ורובי בתערובת של זיעה, מלח, בשר וחלב

מוזמן בחום ובאהבה גם מעבר לשעות הפעילות הרשמיות

 

סטיגמותגרי

קבוצת סטודנטים קטנה השתלמה בפסיכולוגיה. לקראת סיום תקופת הלימודים הודיע להם הפסיכולוג המנחה שהוא עומד להטיל עליהם משימה מורכבת ומיוחדת, והמשימה מהווה את אחד המבחנים שיקבעו את הציון הסופי.

 

המשימה מורכבת משני חלקים: הראשונה סבוכה והשניה קלילה.

החלק הראשון: להצליח להתאשפז במוסד לפגועי-נפש! מדוע מדובר במשימה מורכבת? משום שלא כל מי שמעונין לשהות במוסד סגור הדבר ניתן לו, ולא כל הרוצה ליטול את השם "משוגע" מצליח בכך... ישנה ועדה שמחליטה על האשפוז, היא מורכבת מצוות בוחנים מומחים ובעלי אחריות.

החלק השני של המשימה: בתום שלושה ימי אשפוז, עליכם לגשת להנהלה ולגלות את הסוד: אנחנו סטודנטים השוהים כאן במסגרת הקורס, ואז פשוט לברר מאיפה דלת היציאה מהמקום.

 

וראה זה פלא: השערת המרצה שיהיה להם קשה לשכנע את הועדה בדבר אי-שפיותם לא הייתה נכונה. הם התקבלו למוסד די בקלות, הציבו בפניהם עוד שאלה פחות שאלה והם מצאו את עצמם בפנים.

 

השבר הגדול התחיל דוקא כשהם ביקשו לצאת. שום דבר לא שכנע את ההנהלה שמולם עומד סטודנט אומלל ולא משוגע אמיתי שמתעתע בהם! גם כאשר הציגו את כרטיס הביקור של הפסיכולוג המנחה שלהם, נענו שהם כנראה מטופלים אצלו. "השיטה הזו כבר מוכרת לנו" - גילה להם אחד המטופלים.

 

עד שהפסיכולוג המנחה לא הגיע למקום, ישב עם ההנהלה ונטל חסות על הסטודנטים שלו, הם לא הצליחו לצאת.

 

- - - - - - - - 

מסתבר שגם בתום שיעורי פסיכולוגיה הם נאלצו ללמוד בדרך הקשה כלל בסיסי בנפש האדם באשר הוא: הרבה יותר קל שתדבק בנורמלי סטיגמה בעייתית, מאשר שהבעייתי יצליח להיפטר מן הסטיגמה הלא נכונה. הם נוכחו לדעת באיזו קלילות ממהרים אנשים לשפוט את הזולת ובאיזו נמהרות מדביקים סטיגמה נצחית.

 

ואת כל התרגיל הזה תכנן מראש הפסיכולוג המנחה, הוא כבר הכיר את נפש האדם ורק ביקש ללמד את תלמידיו עד כמה חשוב לכל אדם - ובפרט להם - להיזהר לא להדביק סטיגמות ['הפה - קודש קדשים' - מפורסם באחד מעלוני השבת]

יפה אהבתיהמטיילת בארץ
זה אמיתי?סביוןאחרונה


שאלה לבנות: במה מתבטא ההבדל בין בחורה רוחנית לאחת שלא כזו?פוטפוט

אני בן ולא כ"כ מכיר את עבודת ה' של בת, מלבד צניעות, לכן חשוב לי לשמוע את הצד הנשי.

 

שתי בנות, שתיהן צנועות, ורוצות בית ע"פ תורה ושהבעל ילמד הרבה תורה.

 

אני מניח שיכול להיות שאחת צדיקה ורוחנית, ואחת לא. איך ה'צדיקות' מתבטאת אצל אישה? אני מאוד מאוד רוצה בחורה צדיקה, ושתהיה מפותחת רוחנית ולא רק שולחת את הבעל לכולל... אבל אני אפילו לא יודע מה זה בדיוק נקרא צדיקות אצל אשה מעבר למה שכבר כתבתי... לימוד תורה היא לא חייבת. תפילה (18) היא לא חייבת (לפי הרב שלי). וכולן נראות נחמדות... בהקשר של מידות טובות. אז מה כל הבנות צדיקות? מה עבודת ה' שלכן? נשמע לי מוזר למחוק 'צדיקה' ממה שאני מחפש.

הכיוון שלי הוא יותר חרדי.

 

אשמח שתגיבו. תודה רבה!!

ע.י.צ'יאל

אני דיברתי נגד ההכרזה, לא נגד אנשים ספצפיים.

הפרשי גבהים - פוסלים או ממשיכים הלאה?גרי

1.90 ו-1.60.

 

מה אתה אומר?חצילוש
לחתולים יש עיניים מלוכסנות והם אוכלים מהזבל.. אז כנראה גם אנשים עם עיניים מלוכסנות אוכלים מהזבל. הגיוני, לא?
סליחה על החפירה..מפוצל"ש

אבל אפשר את השרשור של המקומות לדייטים בירושלים?

יש בנעוץ למעלהחדשכאןאחרונה
בהצלחה!
ואתחנןבעוז ובענווה

שמעתי אתמול מהרב שלמה לוינשטיין שלומדים מהפסוק הראשון של פרשת ואתחנן הלכות תפילה - מתי תפילתו של אדם נשמעת.

 

"ואתחנן אל ה' בעת ההיא לאמור".

 

ואתחנן - לעשות תפילתו בלשון תחנונים, כד" רבי שמעון אומר: הוי זהיר בקרית שמע ובתפלה. וכשאתה מתפלל - אל תעש תפלתך קבע, אלא רחמים ותחנונים לפני המקום ברוך הוא".

 

אל ה' - הכוונה כשהתלות היחידה לקיום התפילה היא ע"י קוב"ה. בלי אופציות נוספות.

 

הרב מביא את המקרה של עיר מקלט, ושהאמא של הכהן הגדול הייתה מספקת אוכל ושתייה לרוצחים בשגגה כדי שלא יתפללו על מות הכהן הגדול.

נשאלת השאלה - למה שאספקת אוכל ושתייה לרוצח שאמור להישאר בעיר מקלט , תניח את דעתו והוא לא יתפלל על מות הכהן הגדול, הרי אוכל ושתייה לא מספקים אדם שצריך חופש?

והתשובה - היא שבתת מודע של הרוצח בשגגה, כשהוא מתפלל, אם יש אופציה נוספת שבה יהיה לו רווח (אפילו קטן, כמו אספקת אוכל ושתייה) מההישארות בעיר המקלט, אז הרי שהרוצח לא תולה את תקוותו היחידה בה', ואז התפילה אינה נשמעת.

 

בעת ההיא - תפילה נשמעת בעיתות רצון - תפילת מנחה של שבת, הדלקת נרות שבת, כשאדם עושה מצווה, מועדים מסויימים במהלך השנה.

 

לאמור - התפילה צריכה להיות מפורטת, כמו שילד לא מהסס לפרט מה הוא צריך כשהוא מבקש משהו מאבא שלו, אז בדיוק כך. שלא תהיה חוסר נעימות מלבקש.

 

שבת שלום

 

מקסים שבת שלוםהפי
יפה! כבר המדרש רבה לומד מהפסוק הזה כמה הלכות בתפילה.חסדי היםאחרונה
לגבי הקושיא מאמותיהם של כוהנים, זה עדיין לא מתרץ את הלישנא השנייה שאם לא היו מביאים מים ומזון תפילתם הייתה מועלת להמית אותו. איך השפיע הבאת המזון והכסות עד כדי כך שהיה מונע מהם להתפלל בכלל!
יש הבדל מבחינתכםצהרים
אם המציע הוא חבר רווק או נשוי?
מופנה כמובן לשני המינים.
בחינתי אין הבדלחדשכאן
מכיר כאלה שיש להם הבדל
השאלה היא כמה הוא מכיר אותה, פחות משנה אם הוא נשוי או רווקברגוע


מעדיפה רווקהחיים של
כי אם אני אומרת לא למישהי נשואה
היא בטוחה שאני סתם פוסלת
ומתחילה לשכנע אותי וכו'
מניסיון...
אם זה מישהי רווקה
היא בסירה שלי והיא יודעת שלא סתם פוסלים..
איתה^^סמטאות
יש משהו שמרגיע אותי ומרגיש לי שילחות שזאת חברה נשואההפי
אבלל ואבלל גדול יש אנשים שלא משנה כמה זמן הם נשואים אני בחיים לא ישמע מהם הצעה.. כי אני חושבת שהנקד מבט שלהם מאוד שחור או לבן.. וההצעה כנראה תהיה בהתאם.
לא משנה לפני כמה זמן הם התחתנו עדיין בעיני הראיה שלהם ילדותית.
אז כן צריך לא להסתכל על זה בצורה מכלילה יש ויש וכמובן הכי חשוב זה האדם ממנו אתה שומע.
ומרגיש לי "שילחות"? מה רצית לכתוב?צהרים
שליחות חחחחהפיאחרונה
סורי
שואלת בשביל חברה ;)פה לקצת
מתארת מקרה דימיוני

אני יושבת בפגישה, נחמד לי מאוד, השיחה דיי זורמת ונראה שגם הצד השני נהנה
אני יושבת עם בן דוד בבית קפה, נחמד לי מאוד, השיחה דיי זורמת ונראה שגם הצד השני נהנה

אמור להיות הבדל בהרגשה, נכון?
איך מזהים שיש פוטנציאל לקצת יותר מנחמד?
בשני המקרים יכול להיות רצון להיפגש שוב, או רצון שלא יגמר

מקווה שהובנתי; מרגיש לי שלא הצלחתי לנסח טוב
מה ההבדל בין כימיה טובה למשיכה?הפואנטה
את שואלת אם זאת השאלה שלי? אולי. לא יודעתפה לקצת
כןהפואנטה
זה סוג של ההבדל בין חברה טובה שכיף איתה לבינו... איתו יש משיכה. איתה מקווה שאין
פה לקצת
אחשוב על זה, תודה
עם בן דוד גם יכוה להיות משיכה ותן טל
אכןהפואנטה
אבל זה נראלי יותר מבוכה.. כפי שאני רגילה עם אנשים שאין לי איתם הכרות טובה מספיק
משיכה זה לא המדד היחידי.משיח נאו בפומ!
בטח שלא בתחילת הקשר
אממ חושבת..הפואנטה
בתחילת קשר נכון, אין המון משיכה.. זה כמו חברים טובים באמת
מנסה לענות...חיים של

עם בנדוד שאת נפגשת איתו אמור להיות לך נחמד טבעי - הכוונה נחמד בלי להתאמץ כי אחרת לא היית נפגשת איתו

אני שואפת שבפגישה יהיה לי גם נחמד טבעי שהשיחה תזרום לי ויהיה לי נחמד עם הבנאדם

ההבדל - שבפגישה אני גם אנסה לבדוק את המידות של הבנאדם ואת ההתמודדות שלו בכל מיני סיטואציות בחיים. כמה הוא חברותי, כמה הוא עצבני ואיך הוא מתעצבן. כמה הוא מוכן להשקיע בזוגיות, אם אני נמשכת אליו, מה ההשקפות שלו לחים בקטע דתי.

קיצור עם הבנדוד אני יושבת סתם כי נחמד לי

עם המדויט זה כי אני רוצה שיהיה לי נחמד גם בהמשך

זו אותה חברה ממקודם?קוד אבל פתוח
תלוי בשלב, בדייט ראשון הלוואי שארגיש בנוח לשבת איתה כמו שאני מרגיש בנוח עם בת דודה. אבל כאשר יש רגש מתקדם, כנראה שיהיה שם משיכה, וגעגוע, וצורך בה, הרבה יותר מבת דודה.
חח אנלא מרגישה נח גם עם בני דודים🤭הפואנטה
חח בדיוק אותה אחת ;)פה לקצת
קצת מחשבות שלי בענייןאילת השחר
עבר עריכה על ידי אילת השחר בתאריך י"ד באב תשע"ט 16:05
אני חושבת שיש גורם מהותי שונה בין השניים.
היכרות ארוכת טווח לצד היכרות ראשונית. הזמן ועומק ההיכרות (וכיוון ההתפתחות האפשרי לקשר) משפיעים רבות בלי ספק.
לזהות פוטנציאל ליותר מנחמד... אני חושבת שזה תלוי באדם וכמה מוכן לאפשר לעצמו להפתח ולהכיר את השני באמת, ולתת לזמן לפעול את פעולתו.
אם את מדברת על פגישה/ות ראשונה/ות אחרי שביררת שיש כיוון משותף, אני חושבת שבשלב הזה די ברצון להמשיך להפגש ושנעים לך להיות שם, בנוכחות ובתקשורת עם האדם השני.

זה מעלה לי מחשבות על חיבורים...כשיש חיבור טוב עם אדם בעולם את מרגישה את זה. אני שואלת את עצמי איך הרגשתי כשהיה לי חיבור טוב עם מישהו?
איך היום אני יודעת להגיד שזה חיבור טוב? או שלא ?
התשובה לזה בעיניי היא ביטוי לכימיה טובה @הפואנטה.
בן הדוד פנוי? אולי תנסו... ימ''ל

 

בלנ''ד אגיב ברצינות בהמשך.

זה לא היה רציני? חדשכאן
בלנ"ד אגיב ברצינות בהמשך 😁
חושב ההבדל הואחדשכאןאחרונה

עם בן דוד (או חבר) הקשר יותר אנוכי. אין בי רצון להיכנס לחייו, להיות שותף בהם, שותף לחוויה. נכון, אני נהנה איתו וכיף בחברתו. גם נחמד לשמוע סיפורים מחייו. אבל זה לא ממקום של שותפות. טוב *לי* בחברתו.

לעומת זו הקשר עם בן זוג הוא קשר של יציאה מעצמי. רצון להיות שותף בחייו של השני, להביא את עצמי אליו ולהכניס אותו לחיי. אנחנו נהנים להיות יחד, לחוות יחד. טוב *לנו* אחד בחברתו של השני.

בעצם התנועה בנפש היא ההבדל.
מקווה שהנק' מובנת..

(אפילו כאשר החבר צריך תמיכה ויש רצון לצאת מעצמי בשביל השני, יש חיבור ודאגה לעולמו של השני, עדיין הקשר הזה הוא חד צדדי)

@פה לקצת
חח יש לו כמה חסרונות מהותיים ;)פה לקצת
אשמח לשמוע
לא יודע הרגשה פנימיתאחיה1
בקשר זוגי את/ה מביא/ה את הקשר אל הקשריודו ל-ה' חסדו

חוט נקשר איפה שיש סיבוך של החוטים

בקשר, את/ה מדבר/ת על הקשר שלכם, על ההתלבטויות, על הצרכים שלך, על ההבדלים ועל הסתכלות לאותו כיוון קדימה. 

שם נוצר הקשר והעומק, שעם בנדוד לא תפתח/י. 

את/ה צודק/ת שיש שלבים ראשוניים בקשר, שעדיין יכולים להזכיר קשרים רגילים שיש לך ביומיום . 

עם הזמן כמו שכתבו, יש משיכה, ורצון להיות יחד יותר.

 

היא בתחדשכאן
שמחתי לעזור 😁
את בעצם שואלתיהיה בסדר....

איך לדעת אם נחמד לך לא רק בגלל שהוא בן דוד?

 

אם כן,

אז אולי להשוות את ההרגשה עכשיו למול הרגשה שהייתה פעם (איך עושים את זה? )

 

באמת שואלת?פה לקצת
אני לא יוצאת עם בנדוד שלי, וגם אין לי תכנון כזה

ההשוואה הייתה בין קשר עם בנדוד לקשר עם מדוייט
כן נו הבנתי את זהיהיה בסדר....
סתם עניתי בגוף ראשון
ההבדלשפחתיה

בין לשבת עם יהודי ללשבת עם ישמעאלי בעצם?חושף שיניים

הצחקת חיים של
חח עלית עלייפה לקצת
תודה לכל המגיביםפה לקצת
אני צריכה לחשוב על זה קצת, עוד אשוב לכאן
טויב.. אז ט"ו באבאור אש
והגעתי למסקנה. אני מיואש. אני מאמין שזה יקרה מתישהו בע"ה. פשוט כל מה שקורה לי בתחום של השידוכים כל כך מסובך ומוזר, כל כך הרבה דברים שפשוט קורים ההפך... כל כך הרבה רגעים שאני מרגיש שהקב"ה מראה לי בחוש שאין לי שום יכולת לתכנן ולגרום לזה לקרות. כל כך הרבה רגעים שהמציאות לועגת לבדידות שלי, וזה ממש כואב.

אז די. נמאס לי. אני מעדיף להתעסק יותר בעצמי ובבנייה האישית שלי מלחשוב כל הזמן על איך ומאיפה זה יגיע. אני אשתדל להיות הכי טוב שאני יכול, לעבוד את ה' בלב שלם. ואם הוא רוצה שאקים בית זה רק בידו לתת לי את זה. אני הבנתי בחוש, שאין לי שום מילה בעניין. אני יכול רק להמשיך לבקש. אבל נמאס לי להתעסק כל הזמן ולחשוב ולתכנן. די, עייפתי מזה. אולי הגמרא אומרת שאינני אדם, אבל אני כן יהודי שלדעתי זה מספיק כדי להמשיך לבנות את עצמי גם לבד.

וגם אם ימשיך להיות כל כך קשה ומתסכל ומפותל.. אני חזק. אני מחייך אחרי כל מה שעברתי ואמשיך לחייך תמיד, לא משנה כמה מכות אחטוף בדרך

מזדהים איתךחידוש


כאילו אני כתבתי את זהn.lאחרונה
יאללהחלל הפנוי
יצאתי לחפש אחר אבדתי ברחובות ירושלים...
אולי תהיי שם
אולי נזהה אחד את השניה רק ממבט
אולי נחייך אחד לשניה
אולי חבר/ה משותף יקיר בינינו
אולי רק את תראי אותי ויהיה לך אומץ
אולי רק אני אראה אותץ ויהיה לי אומץ

(יש הרבה אולי שליליים אבל אני לא רוצה להיכנס לשם.. כי לא היו ימים טובים (שמחה) לישראל כחמישה עשר באב)
שנזכה
כתיבה יפה.. מאחלת לך בקרוב n.l
הלכתי לכותל אולי שם תהייחלל הפנוי
תבא עם טבעת...אמיץ(ה)
אם הולכים לשם אז זה עד הסוף...
מי אמר שאין לי חחחלל הפנוי
שיהיה בהיכון! 💍אמיץ(ה)
אוישחיים של
זה מזכיר לי שפעם ישבתי עם חברה מחוץ לכותל וכל אחד שעבר אמרנו אם יש לו סיכוי אצלנו או לא... ואם לא לנו אולי למישהי אחרת🙂
פתאום שמנו לב שמישהי מסתכלת עלינו לא מבינה מה אנחנו עושות...
היא גם שאלה אותנו מה אנחנו עושות
וכמה שניסינו להסביר לה לא עלה בידינו...
לא נמצאה עדייןחלל הפנויאחרונה
לקראת טו באב חשבנו על יוזמה מקורית נשמח לעזרתכםהשדכן החייכן

חתונה של נתינה

רבים מאתנו מנסים לשדך ולכוון את החבר'ה הפנויים לחתונה. פה הסיפור שכבר יש רצון אך אין יכולת כלכלית. דרך אגב הזוג נמצא בשלבים ראשונים של התקרבות ליהדות ומלווה ע"י אנשי צוות של מכון מאיר. 

אז כמה מדברים?פגוגה
אני יודעת שזה ממש אינדבדואלי. ועדיין.
כמה אתם חושבים שצריך לדבר בטלפון כבר בשלב הקשר? (אחרי שיוצאים חודשיים ככה..)
כל יום? פעם בשבוע?
תודה
מדובר על בחור בצבא ככה שמתראים פעם בשבועיים.פגוגה
עבר עריכה על ידי פגוגה בתאריך י"ט באב תש"פ 10:40


אני חושב שלא צריכים בכללימ''ל

אני חושב שבשלב הזה כבר אמורים לרצות...

 

אז כמה? רק כמה שאתם רוצים ועושה לכם טוב.

כמה שרוציםאונקלוס

אבל בתכלס, כל יום. 

אני מוצא את עצמי לפעמים בתחושה של "אין לי משהו להגיד ואני לא ממש רוצה לשמוע" אז אנחנו לא מדברים אם היא לא מתקשרת. 

חודשיים?! ברור שכל יום... בד"כ הרצון הדדי משני הכיווניםn.l
לרצות לדבר.. ככה לפחות היה אצלי.. בהצלחה
אנשים, אל תשכחו שהבחור בצבאצהריםאחרונה
לצאת כל שבועיים זה אומר שהם פגישה חמישית בערך.
לדעתי, בלי לחץ, ממש איך שזורם.
אגב, כשזה הופך להיות מוגדר שמדברים כל יום, זה נהיה בנאלי. הציפיה שאולי היום נדבר היא טובה.
אני מתפלא על הידברות!!מבקש אמונה

במהלך החיפוש אני רואה שאישרו תמונה של בחורה בלי שרוולים. 

 

אמנם שבע ברכות מיועד למסורתיים.. אבל וואלה יש גבול. 

תשלח פנייה להנהלת האתר. זה יטופל.נפש חיה.
שלחתי לפני שבוע.. שום תשובהמבקש אמונה


איזה מוזר. כשאני נתקלתי במטרידנים ודיווחתי, זה טופל מהרנפש חיה.
והיו איתי בקשר ....כדי שאני אעקוב גם אחרי הסיפור.






ה ירחם .




שתזכה למצוא מהר ובלי בלבולים!
ברוך ה' הסירו את התמונה. כבר התחלתי לחשושמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך י"ד באב תשע"ט 16:55


מה שמעצבן שהם העלו את הגילאחיה1
איזה גיל? של מה?מבקש אמונה


של מי שיכול להרשם לאתראחיה1
באמת?!?! לאיזה? ולמה?נפש חיה.
העלו את הגיל של האתר 7 ברכות .. של הדברות..אחיה1
אבל למה העלו את הגיל?נפש חיה.
לפי החלטת ועדת הרבנים שלהם.אחיה1אחרונה
אמרתי כן להצעה אחת - חזרו אלי מהצעה שנייה-מה לעשות?חוזר מחדש
מצד אחד כבר אמרתי כן, כבר קבענו להיפגש, מצד שני אני לא רוצה לפסול לגמרי את ההצעה השנייה כי אולי זה לא יעבוד והבחורה היתה נשמעת קצת יותר מעניינת (שתי הדברים קרו ממש מהר - הייתי בטוח שאחת מההצעות תפסל)

היתה לי בעיה של חוסר אמונה (בעצמי ובה')
וגם חוסר ביכולת לחכות...

בקיצור למרוח את ההצעה השנייה ולראות אם עובד?
להגיד את האמת שזה המצב ואני רוצה לבדוק עוד אופציות?

(תכלס המצב לא כל כך נורא כי זה רק ברור עם שדכנית, עדיין לא דיברתי עם הבחורה - רק עשיתי ברור דרך חברה שלה)
לדעתי להגיד את האמתultracrepidam

אם כבר קבעת פגישה - תכבד, וזה אומר שתיקח את הקשר במלוא הרצינות.

 

אל תבנה על ההצעה השניה, היו מקרים דומים שקרו לי ופזלתי לעבר ההצעה השניה, וכשהתפניתי ובדקתי את ההצעה השניה בצורה טובה יותר - גיליתי שלא היה לי מה לפזול.

 

אז קבעת פגישה, מה' אישה לאיש, לך על זה וה' יהיה בעזרך

 

וההיא תלמד לא למרוח

קרה לי בדייט האחרוןאחיה1
אמרתי את האמת והכל היה בסדר ובסוף התברר שההצעה השנייה לא הייתה משהו
לדעתיחדשכאן
כשאומרים כן אז זה כן. אם זה מתעקב יותר מדי, אפשר להודיע לבחורה שממשיכים הלאה. ואז אם עונים כן בינתיים, הנוכחית בעדיפות ראשונה. לא טוב להיות במצב שיש שני הצעות של כן על השולחן.

בהצלחה!
אולי תנסה לגייס את השדכן לטובתך?אהבתעולם

קרה שלי שכבר אמרתי כן להצעה אחת ואז אחרי שיחה ראשונה ולפני הפגישה הציעו לי הצעה שנשמעה לי טובה יותר אבל הרגשתי מחוייבות להצעה הראשונה גם אם עדיין לא הייתה פגישה..שיתפתי את השדכנית והיא  חחח.. חמודה, אמרה לי "תבדקי את ההצעה הראשונה ואני אמרח בשבילך את השנייה.." חח וכך היה. מרחה  כשבועיים-שלושה בשבילי

לא הכי הכי אבל השדכנית צברה אצלי הרבה נק' זכות.

ממש לא נשמע טוב למרוח ככה בנאדם.צהרים
נכון.אהבתעולם

אבל בזמנו הייתי במצב לא פשוט מבחינתי והיה לי ממש נוח שמישהו אחר מסדר לי את העניינים, לא הצעתי את זה רק לא התנגדתי נשמה טובה, מה יכולתי לעשות?..אין לי מושג מה היא עשתה והאם היא באמת הצליחה לעכב אותו או שפשוט לא היו לו הצעות מתאימות עד אז.

מצד שני תחשוב על זה שאם הוא היה המתאים לי בסופו של דבר..היא עזרה לשנינו  ,בדרך קצת לא דרך אמנם,  לא לאבד זה את זו.

אני מבין אותך.צהרים

ועדיין אני חושב שצריך לא להסכים לרעיון של השדכנית.

אל תדאגי לקב"ה, הוא יוכל לסדר שתיפגשו. אף אחד לא יפסיד את הזיווג שלו אם הוא יהיה טוב לב.

לא מסכימה איתךאהבתעולם

 

המציאות הרבה יותר מורכבת ממה שאתה מנסה  לתאר.

נראה לי שאין טעם להמשיך לדון בזה.

 

אין אדם יוצא מן העולם וחצי תאוותו בידוצהרים
לדעתי צריך להיות אמיתי ואם קבעת עם מישהי אז להכנס לזה בכל הכוח ולשכוח מכל השאר. חוץ מזה הרבה פעמים ההצעה השניה תתגלה כהצעה לא טובה..
תודה לכולם...חוזר מחדש
בעזרת השם יהיה טוב
מקווה שלא קלקלתי אותך..אהבתעולם


לא תצליחסבבי
לא תצליח לפתח קשר עם זאת שכבר ענית לה כן. או שתחליט שאתה מוותר על ההצעה השניה.
מהאמת לא מפסידיםגרי


תודה, לכולם - זה הסתדר בסוף!חוזר מחדשאחרונה
השדכנית פנתה אלי - אמרתי לה את האמת שכבר בררתי הצעה אחרת והכל בסדר.

עכשיו רק צריך למצוא את הכוח לצאת...
שאלה לגבי מי מוביל בקשר ?אורית יעל
מי בדכ צריך להוביל את הקשר הבחור או הבחורה ?
או גם וגם.
אני מרגישה בקשר שאני זאת שמובילה בקשר הדומיננטית זאת ששולחת לו מקומות למצוא עבודה יותר טובה והוא פחות עושה זאת.
יש דרך שניתן שאדם יהיה פעיל יותר בקשר או מה לעשות ??? אני אובדת עצות
עונהn.l
*מבחינתי* ברור שהגבר.
לא כיף לי להיות ה"גבר" בקשר. זה התפקיד שלו. כמובן שזה גם לא אמור להיות חד צדדי אבל עדיין הרוב הוא..
מה שעושה לך טוב!!!אנונימי פלוס
אין 'מה אמור להיות' - רק מה שעושה לך טוב.
ואם את חושבת שיעשה לך טוב שהצד השני יהיה יותר פעיל את יכולה לשדר לו את זה או להגיד לו מפורשות (אם זה אפשרי - מומלץ מאוד!). את יכולה גם לתת לו 'הזדמנויות' להיות פעיל. לקש ממנו דברים שיחליט יפעל (לדוגמא לבקש ממנו שיבחר מקום לפגישה וכו')
בהצלחה!
רגע לא הבנתימישהי 1
את שולחת לו הצעות עבודה?
כי זה לא קשור להתנהלות בקשר
כל זוג מה שמתאים לוקוד אבל פתוח
למה את עושה לו את העבודה?!?השאלה.
אוי ואבוי לך! הוא יהפך להיות הילד שלך!

את צריכה לשאול אותו כל דבר, לגרום לו לענות את התשובות בעצמו. 'לאן נלך? מה נעשה?'
על הכל הוא צריך לענות, הוא צריך להיות זה שמוצא את הפתרונות.

אחרת אל תתפלאי שהוא נשען עלייך. זה נוח להשען.
זאת בדיחה? רצינות?ultracrepidam

את נשמעת מזלזלת, לא בטוח במי - ואני לא מצליח להבין מי ירוויח מזלזול. את יכולה להגיד שלדעתך זה קשר לא בריא, או שזה כן. אבל סתם לזלזל לא מועיל לאף אחד. אפשר להגיד אותם דברים בצורה מכבדת ונעימה

לא בדיחה. באמתהשאלה.
תקרא בטון אחר.
ניסיתיultracrepidam

הוא לא יהפוך להיות הילד שלה. גם אם הוא לא מוביל, הוא לא ילד. בטח שהיא לא אמא שלו.

 

השאר באמת תלוי בטון, אבל קל מדי לראות את זה כזלזול

זו החוויה הנפשיתהשאלה.
אולי לא במובן הפיזי, אבל היא בהחלט תרגיש 'אמא' שלו והדבר הבא זה שהיא לא תוכל להרגיש משיכה אליו
רה"י שלי מאוד חריף בנושא הזהבנט האח!

(מטפל בזוגות כבר שנים. לצורך העניין)

 

והוא אומר שחובה שהגבר יהיה המוביל בקשר. לא במצב של חונק ומדכא, אבל כן במצב של מנהיג. והוא חריף ואומר שהובלה בקשר זה עניין אפילו של הפסקת קשר!

לטענתו, אם היא מובילה, אין לה בהמשך הזמן הערכה כלפיו וזה יכול ליצור מצבים מאוד קשים בהמשך החיים. לכן זו נק' שצריכה הרבה בירור, ולא לזלזל בה

בדורותינו..פיצולאישיות

בדורותינו באופן כללי 'לא טוב' שהגבר יהיה המוביל *הבלעדי* (או הכמעט בלעדי) ולא טוב שהאישה תהיה המובילה *הבלעדית*(זה בודאי..).כך שמעתי מרב גדול מאוד שעוסק גם בתחום הזוגיות. 

צריך שלכל אחד תהיה 'אמירה' .באופן כללי ברור שיהיה מישהו שיותר יוביל.בד"כ רצוי שהגבר. אך לא בצורה שהאישה נגררת אחריו.

יש מושג ששמעתי עליו בתחום הזוגיות הנקרא הנשים 'הממליכות'(חח זה מושג סלנגי כן..),כלומר נשים כאלו שעושות הרבה את מה ש*הוא*.הרבה פעמים(אולי אפילו בד"כ) זה קורה עם גברים מאוד כריזמטיים ומובילים.

אני מכיר כאלו זוגות שעכ"פ בתקופה שהם יצאו זה די היה ככה.כיום לאחר הנישואים אין לי מושג מה טיב הזוגיות שלהם. מקווה שהתאזן. 

 

חריפות לא תעזורultracrepidam

ברוב המקרים לא מדובר בבחור שמסוגל וצריך לצעוק עליו. בדרך כלל זה בחור שזה האופי שלו. להיות חריף בתחום הזה זה להוריד לו את הבטחון העצמי בנוסף לכל, ואתה גם מבטיח לו שגם אם יצליח להתחתן יהיו לו בעיות בזוגיות - עכשיו יהיה לו המון אומץ להוביל.

 

אז אפשר להדגיש ולהעיר ולומר שזה חשוב, אבל בזהירות לא להרוס מה שבן אדם באמצע לבנות

 

ובפועל אני מאמין שיש כל מיני סוגים של זוגות. וכל מיני סוגים של בעיות זוגיות. אז זה נכון שזאת נקודה שיכולה להועיל כשעושים אותה נכון, אבל הרבה יותר חשוב לעשות נכון מאשר לעשות

יפה, מאוד.השאלה.
מה הצד השני של המטבע של אדם שלא מוביל?יודו ל-ה' חסדו

לכל תכונה יש תכונות קשורות שבאות איתה. למשל, מישהו שמוביל יכול להיות שתלטן.  מישהו שמובל יכול להיות נוח מאד, זורם. 

אז חדדי מה את רוצה בקשר. מה הצורך שלך שיתמלא כשגבר יהיה מוביל כמו שאת רוצה? האם את הצורך הזה תוכלי לקבל גם כשאת הדוחפת העיקרית? 

 

בכך שאת שולחת אותו לחפש עבודה, את לוקחת אחריות על תחומים שלו? או שנותנת לו את הדחיפה והתמיכה שהוא צריך? את משאירה לו מרחב בקשר? 

את יכולה להגיד לו או לגרום לוultracrepidam

בקשר לזה שאת עוזרת לו למצוא עבודה - זה לא חלק מהקשר, לא נראה לי שזה צריך להפריע. יכול להיות שיותר קשה לו למצוא מכל מיני סיבות.

 

עצם הנקודה שחשוב לך שהוא יוביל - זה מובן ונפוץ.

 

השאלה למה הוא לא כזה - בגלל שהוא לא מסוגל בכלל, בגלל שהוא לא יודע שזה מה שאת מצפה, או בגלל שהוא לא מודע מספיק?

 

אם הוא לא מסוגל בכלל את צריכה להחליט עד כמה זה חשוב לך.

 

אם הוא מסוגל, יכול להיות שכל מה שהוא צריך זה שתגידי לו שזה חשוב לך. אולי ייקח לו כמה ימים ללמוד איך, ותוכלי להגיד לו מתי הוא עדיין לא מספיק טוב ומתי הוא יותר טוב, ועם הזמן תראי אם הוא אחר

 

ויכול להיות לשעבוד על זה בצורה מודעת יבלבל אותו ויגרום לו לעשות את זה בצורה לא טבעית. בשביל האפשרות הזאת תחשבי מה את מצפה שהוא יעשה - למשל יחליט איפה תיפגשו - ותגידי לו שאת רוצה שהוא יחליט. וכך בדברים אחרים, תמצאי הזדמנויות שהוא יכול להוביל, ותבקשי ממנו לעשות את מה שחשוב לך שהוא יעשה

 

תחשבי מה האופציה המתאימה למקרה שלך

תנסי אולי להרפות ואז תבדקי מה קורה. מה הוא יעשהנאור97
כשאת לא לוקחת את האחריות. ואז תראי אם הוא לא מוביל מתוך חוסר יכולת או מתוך נוחיות פשוט.

אבל עקרונית יש זוגות שככה וזוגות שככה. אז השאלה היא האם זה מפריע לך ולא מי *צריך* להוביל.
נשמע שזה מפריע לך, כי בתוכך את מרגישה שהוא צריך להובילישי .א.
מהאהבתעולם
עבר עריכה על ידי אהבתעולם בתאריך כ"ד באלול תשע"ט 22:43


חשבתי בזמן המקלחת שאולי כדאי שתנסי ללכת איתו לחידוש שלנאור97אחרונה
מלך האריות שיש עכשיו בקולנוע. ותכחכחי בגרונך כשבדואט של נלה וסימבה יגיע הקטע שהיא שרה לו "הוא מנסה לסגת, ומלך לא להיות, אם כי מתוך עיניו ניבט לי מלך ה----".
ואז אולי תגלי שבתוך העלם הצנוע קיים מלך בפוטנציה.

צחוק×רצינות=אמת חודרת.
מישהו מכיר שדכן או שדכנית שמאפלים גם בגילאי עשרים?אחיה1
ויש להם הצעות ? אני בן 20 ומחפש שדכנים שמתעסקים.. והרשימה שיש לא ממש מעודכנת
שמטפליםאחיה1
איזה סגנון? איזה מגזר?אנונימיות
דתי לאומי תורניאחיה1
הרב קורץ אולי?איכה
בטוח למישהו יש את המספר שלו..

לי אישית יש סלידה משדכנים, אבל בהצלחה

אתה לומד באיזה ישיבה? (אני זוכרת שאתה בש''ל, אבל אולי התחלת בישיבה..) תנסה שם
דיברתי איתו נראה לי.. אין לו.. אני בשירות לאומיאחיה1
למדתי שנה ביפו.. שנה הבאה במקביל לשירות אולי מכון מאיר אז כרגע אין לי
נשמע מוזר שאין לו..איכה
הוא חולש על כמעט כל המגזר.
אבל אמרו לי פעם שהוא מתאים יותר לדתיים לאומיים היותר תורניים, אז תלוי בהגדרה שלך.

אני ינסה לחשוב על עוד רעיונות, אבל אל תבנה על זה שממנו תגיע הישועה.
אני תורני. לא תורני אולטרה .אחיה1
אז הייתיאיכה
ממליצה לך לנסות אליו שוב..
כן, מוזמן לפנות במסרשנזכה לשמוח
נראה לי נעלם לי מספרו ( דיברתי איתו לפני הרבה זמן)אחיה1אחרונה
מישהו יכול לשלוח באישי?
קטע מדברי הרב אבינר על טו באב. מישהו שמע על הדבר הזה?בלבב שלם
הכוונה היא שרק רווקים שלא התחתנו היו הולכים למקום הזה וגם כל זאת רק לשם מטרה של מציאת אישה בלבד ולא לשום עניין אחר. הראיה המרכזית לכך היא העובדה שרק הזקנים ידעו היכן נערכים המחולות הללו. הזקנים הם שהיו מדריכים את הרווק להגיע לשם והרווק היה מגיע כמובן אחרי שהזקנים וגדולי הדור ידעו באופן מפורש שכוונתו היא חתונה.

איך הרב קובע שרק הזקנים ידעו היכן נעשים המחולות?
רואים את זה אחרי האירוע הקשה של פילגש בגבעה. בני שבט בנימין שלא מצאו לעצמם אישה בבנות הגלעד קיבלו הדרכה מפורטת איך להגיע אל המקום. ושם ניתנת הדרכה מפורטת וממוקדת מאד. כלומר רואים שזה לא היה מקום מוכר אלא היה צריך הדרכה כדי להגיע אליו.
ולמאמר המלא: ספרית חוה • שאילת שלמה • הרב שלמה אבינר • מאמרים >> אין מקום בימינו לחגוג את ט"ו באב
מחפש רעיונות לט"ו באבביקר

לק"י

 

שלום עליכם!

בע"ה בט"ו באב הקרוב אצא עם מישהי שיחסית אנחנו יוצאים כבר זמן מה (כחודש). אני מחפש רעיונות ללימוד משותף ועוד משהו חוץ מלשבת במסעדה. אני חוזר בתשובה ולכן פחות מכיר מה מקובל יותר או פחות לעשות בערב כזה - כמובן וכמובן ששומרים נגיעה וכו' ושנינו בהשקפה חרד"לית, אז אשמח למשהו אולי שיותר יתאים לסוג המגזר הזה.

 

חשבתי להתחיל את הערב סטנדרטית במסעדה ואחרי זה לשבת איתה ביחד ללימוד על החוף, ובא לי לעשות עוד משהו חוץ מזה.

האם זה רעיון טוב להביא לה עוד משהו חוץ מפרחים ושוקולד? אשמח בכללי להצעות הערות והארות.

 

 

תודה

 

דווקא לימוד?קוד אבל פתוח
לדעתי משהו שאתם אוהבים, אולי לכתוב לה מכתב/שיר אם זה מתאים לך..
תודה! אני חושב שפחות יתאים לה, היא עדיין סגורה קצת.. לימודביקר

לק"י

 

לדעתי לימוד יעשה ממש עבודה טובה כי רצינו ואני לא מכיר ממש דברים שכדאי.

 

תודה רבה אבל על העזרה

יש על הגמרא "לא היו ימים טובים לישראל" יש על זה מהר"לנפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך י"ג באב תשע"ט 08:27
או משו אחר?
הרב קוק וכד
מובן ונותן נקודות לדיון


אני לא מכירה אבל שווה לברר
תודה רבה! מאיפה אפשר להשיג אולי שעורים מוכנים, את יודעת?ביקר


תנסה באתר ישיבת עלי/ אלון מורה/ בית אל וכו' . בהצלחה!נפש חיה.
תודה רבה רבה!ביקר


יש את שכינה בניהם של הרב בלייכר.יהודיה קטנה
תודה רבה! את יודעת אולי איפה אוכל למצוא?ביקר


בדברי שיר ובחנויות כאלה למינהן.. דיי פופולרי. יש לזה אפילויהודיה קטנהאחרונה
חוברת מקוצרת לפי מה שהבנתי
מחפש בחורהבלבב שלם
שתחולל לי מחר בערב בכרמים 😏
אני אסביר לך מה מפריע לי,אוויל מחריש

בפשטות כל עוד אין לך מקור לדעה שתומכת בגישתך אז אין לה משמעות מבחינתי, אני אשמח לראות מקור במידה ויש לך, אבל בינתיים זה המצב.

כאשר נקטת גישה שממציאה דעות רחוקות מההבנה הפשוטה ובנוסף הבעת יחס שלילי כלפי גדולי תורה (גם אם זה לא יונתן בן עוזיאל עצמו, אלא גדולי תורה מתקופת הגאונים) התגובה המתבקשת היא לסגור את הדיון, שכן כאשר אין יסודות מוסכמים מראש לדיון אז אין מה לעשות בו.

באשר לכך שאמרתי שכנראה זה נובע מקושי עם מנהגי עבר, זה נאמר כלימוד זכות עליך.

אז למה אין מענה?אחיה1
לא מזמן , היה פה שרשור הכרויות . פניתי לכמה בפרטי אבל מהרבה לא קיבלתי תשובה..זה נפוץ?
תנסהחיים של
דרך צד ג
לפעמים יותר נעים ככה
תודהאחיה1
אולי אלה בנות פחות פעילות והן פשוט לא ראו?פה לקצת
לא יודע .. לרוב רואים כמה הודעות הם שלחואחיה1
והם שלחו...
זה לא מדדפה לקצת
יש פה כאלה ששלחו המון הודעות אבל כבר שנים לא נכנסו
אפשר לראות לפי ההודעה האחרונה בכרטיס שלהם מתי היו כאן לאחרונה

בכל אופן, רק ניסיתי ללמד זכות
אולי באמת יש סיבה אחרת לחוסר תגובה
אני חושבת שיכול להיות שזה קצת מלחיץ אותן וישיר מידיאנונימיות
נסה צד ד שיתעניין אם הן מעוניינות בהיכרות דרך הפורום ואז ייתן פרטים אמיתיים עליך ולבסוף יחשוף אץ הניק.
שים לב שעל גבי הפורום אתה מאוד מהר נותן פרטים שאולי מחכים איתם קצת.
לפי דעתי זה לא יפה שלא עונים. אני תמיד מסרב פה לאנשים, וגםחסדי הים
לא נוח לי להתכתב בפרטי בכלל, אבל אני תמיד עונה.
זה מינימום כבוד.
נראליחיים של

שהייתה פעם אחת שלא ענית לי

אבל די עקצתי אותך שם

כי אני עונה רק לבקשות או לשאלות חסדי הים
לא זוכר שפניתי אליךאחיה1אחרונה
לדעתי יש סיכויאהבתעולם

לא מבוטל בכלל שמי שנרשם שם פתח פצלש לצורך העניין וכיום הם משתמשים בכינויים אחרים

והם לא זוכרים לבדוק או שכרגע הם תפוסים או לא מעוניינים.

בהצלחה.

אוקיי אז תודה לכולם!אחיה1
מסתבר שהיו שניים בזכות השרשור שאני ואפילו אמרו עם איזה ניקים הם משתמשים... אז תאחלו לי בהצלחה
בהצלחה רבה!בלבב שלם
אמן תודה!אחיה1