אבל אני חייבת פיתרון לזה.
בכללי, אני בן אדם מאוד זורם, ובפגישות אני רוצה שיהיה נעים ושהוא ירגיש טוב אז אני משתדלת לתת לו הרגשה טובה.
אבל אח"כ אני מרגישה זוועה שאחרי שאנשים משקיעים הרבה בשביל להיפגש איתי ושהם יוצאים בהרגשה טובה ולי זה נשמע פחות..:-//


קוד אבל פתוחויותר מזה הייתי רוצה שאלה גם יהיו ההעדפות של בן הזוג שלי
וכמובן שרוצה ילדים עם כל האחריות והכל

אבל ההדרגה שבה זה מגיע משנה מאוד את התמונה.
לי יש המון אחים קטנים טפו טפו וממש גידלתי אותם. ואני אוהבת אותם מאוד, אבל פשוט אין מה להשוות בין גידול הילדים שלך לגידול ילדים לא שלך. זה אולי לא קל אבל זה אושר ענק וזה ממלא את הלב בצורה שאין לתאר...
את שואלת שאלה טובה. אני מצליח להזדהות איתך כי גם אני מתקשה, אפילו מאוד להכיר בדרכים 'המסורתיות'..
כל שאני יכול לומר לך, שמהניסיון שלי, בגלל שאת בוחרת ללכת עם החושים שלך ולא לברור הצעות באמצעות 'שידוך', את עלולה להוריד מנגנוני חסימה מתוך כוונה טובה, אולם ברחוב לא תמיד נמצאים אנשים עם כוונות כמו שלך ואת חשופה לפגיעה. במילים אחרות, הרצון למצוא את העלם שלך בדרכים לא מקובלות, נתקבל במנגון חסימה. הורדת מנגנון החסימה אפשרי בכל מיני דרכים (בילוי בקרב חברים יותר 'זורמים', ניסיון להתחיל עם מישהו ולא לחכות שיתחילו איתך וכו'), אולם פירוש הדבר הוא חשיפה לאנשים שלא הייתי מגדיר אותם כ-'שמנה וסלתה' של הארץ..

בדרכים המקובלות העלילות לפגיעה נמוכה יותר, כי מגיעים לשם אנשים עם רצונות ברורים יותר ושאיפות ממוקדות יותר. בנוסף, לפני שנפגשים מבררים עם חברים על האישיות ומקבלים רקע מי הבן אדם... כל זה לא קיים בפגישות ארעיות בתחנת הרכבת..
מה את אומרת על לאכול תפוח מכושף וככה פשוט יגיע אלייך הנסיך שלך בלי חסימות ובלי בעיות?
רעיון, לא?

אגב, זה רעיון מקורי שלי לגמרי.
ממש לא שאבתי אותו מאיפשהו..
שלי.
נקי.
רק שלי.
חביב שזורםאם בחורים היו נועצים בי מבטים כי אני בחורה יפה (לא קרה מעולם, אבל אם) אז ממש לא חושבת שהיה כדאי שזה ימשיך לאיזשהו מקום.
בעיניי להגיב לנעיצת מבטים זה פלירטוט מגעיל.
ולהתעלם לגמרי מהמחסום הזה.
זה לא מחסום "רע" בהגדרה שלו, זאת מידה של צניעות.
כשנמצאים בתוך קשר זה הדבר היחיד שבריא ונכון. ואלה שאין להם את זה, עלולים גם בעתיד לבעיות.
את רוצה בחורים שלא למטרת שידוכים? לא הבנתי, כתבת במפורש שאת רוצה להתחתן.
בכל מקרה זה מחסום של צניעות והוא סבבה, מצטרף למה ש@הולם במיוחד כתבה
האטימות שאת מדברת אליה היא מנגנון הגנה
שבנית לעצמך על מנת לשמור עלייך. יתכן שהחומות
שבנית הן עקב פגיעה מהעבר או הרצון להימנע מפגיעה עתידית.
ככלל, המטרה של החומות הללו הן להגן, אך לעיתים צריך להוריד
את החומות על מנת לתת לתקווה לחדור פנימה.
נשאלת השאלה הכיצד?!
עצה אחת - תהי מי שאת, בלי תחפושות, פשוט את
עצה שנייה - תהי עם חברות שכיף לך להיות איתן
עצה שלישית - נסי לראות איזו התנהגות של הבן אדם שמולך
שמראה על האישיות מעבר ל״קנקן״
העצה האחרונה - נסי דרך צד ג׳





עדינות
!!מירב!!ויפה שעה אחת קודם



אנחנו היינו אצל 2 הצדדים לפני החלטה סופית

הייזל
שתצליחי בהתמודדות, באמונה ובע"ה גם בחתונה השנה.
אני מדי מזדהה עם ה'בספק' שלך.... בזמן האחרון כל מי שמאחל לי ואומר לי ויודע עבורי שאני עוד שניה כלה, אני עונה בצדקנות אמן, ומהנהנת את ראשי לאות הסכמה. אבל בלב פנימה אני כל כך מזלזלת ב'ידיעה' הזאת שלהם. כל כך לא מאמינה בשינוי. כל כך מאחלת לעצמי שהם פשוט יסתמו ולא ירגיעו את האי נוחות שלהם כשהם רואים אותי, בכל מיני אמירות סרק ותקוות שווא.
והיום פתאום היתה לי הארה. שזה שבעצם אני פשוט לא מאמינה לכל האנשים האלו, לא מאמינה בטוב הזה, לא מאמינה שזה ייתכן שמה שהם אומרים עלי שאני אהיה כלה בקרוב, אכן אי פעם יתגשם, זה כאילו אני אומרת- אלוקים, אין לך שום סיבה לחתן אותי, אתה פשוט לא רוצה בטובתי, בכלל לא חושב עלי ואם כן רק בקטע מעצבן. כמו להפסיק לשלוח אלי הצעות, להפגיש אותי עם כל מיני מוזרים, לחתן את כל החברות שלי, את אחי הקטן, לתת לי תחושה של שקיפות.
והרי אני באמת לא חושבת ככה על אלוקים.
אז גיליתי שאני צריכה לעשות הפרדה בין כל הברכות והידיעות של האנשים מסביבי שכל כך מעצבנים אותי, לבין כל מה שאני יודעת ומאמינה באלוקים שהוא הרבה יותר גדול מכל אדם, נתון או סטטיסטיקה. וידו אשר לא קצרה היא, והשגחתו מן החרכים, ועצם זה שהוא ברא אותי ואני נשמת רוח אפו.
מקווה שלא עצבנתי אותך, בחיי שאת נשמעת לי אישיות מדהימה ואמיתית! פורים שמח!!
מאחלת לך שדווקא מתוך המצר הזה ה' יושיע אותך ותבשרי לנו בשורות טובות בקרוב ממש!!
ו.. אולי המאמר הזה יוכל טיפה טיפה לעזור, אותי זה חיזק כשהייתי צריכה..
אם לא, אני מתנצלת..
מה הטעם להמשיך לצאת לדייטים, אם בסופם אני תמיד מתאכזבת?
בהצלחה רבה אהובה


גם אני במצב הזה ולפי מה שתיארת אני גם קרובה לגילך
אני למדתי על עצמי שאני מאמינה שאת תתחתני בע"ה בזמן הנכון והמתאים והמדויק לך.
ועדיף שכשהוא יבוא את תהיי במצב טוב
שמחה ומלאת כוח
אלא שאחרי שעוברים כל כך הרבה. ורק מי שעובר כל כך הרבה יכול להבין כמה קשה וכואבת התקופה הזו.
והכאב והתסכול והאכזבה וכל הרגשות הקשים סוחטים מהאדם את הכוחות.
עד כדי כך שהאדם לא מסוגל לשמוח כי הוא מלא וספוג בכאב
עד שהוא מרגיש שכוחותיו עזבו אותו.
אז מה עושים?
קודם כל מתנקים, מהרגשות השליליים
ומתמלאים חזרה בכוחות טובים.
קחי לך הפסקה מהחיים מהמירוץ.
המטרה כרגע היא לא להתחתן אלא קודם כל להרגיש טוב!
להתמלא בכוחות מחודשים והרבה מרץ ואנרגיה.
להעביר את היום יום כשאין לך טיפת כוח זה לחיות על אוטומט
וחתן לא מהווה פתרון להחזרת כוחותיך
מאחלת לך את כל הטוב שיש
ושבקרוב תבשרי אותנו בבשורות טובות
למרות שאני מאלה שיצאו רק שנתיים עד כה, אני מרגיש את הכאב שלך, לא פשוט.
העצה היחידה שאני יכול לתת היא לנסות למצוא את השידוך דרך דרכים שאת נותנת בהן אמון.
ז"א, אמרת שאת הולכת לדייט גם אם השיחה לפני לא הייתה משהו וזה בגלל שצריך לעשות השתדלות.
היה פה מאמר לפני מספר חודשים ובו דווקא טענה הכותבת שעדיף להיות בררנים. אני לא יודע איך את נוהגת עם זה אבל אולי עדיף לא ללכת לדייט אם זה לא מרגיש שזה עשוי באמת להיות "זה", גם לפני הפגישה הראשונה. יש סיכוי מסוים שזה יהיה טוב, אבל אם זה לא (וזה מה שקורה ברוב הפעמים שמרגישים מראש עוד לפני שנפגשים שזה כנראה לא יתאים) זה פשוט יתיש אותך וייאש אותך.
אם מותר לי, אני מציע לך לקבל הצעות רק ממי שאת נותנת בו אמון שיציע לך את מה שאת מחפשת. אם זה שדכן/ית, אז כזה שאת מרגישה שבאמת מקשיב לך ולא מנסה לדחוף את האג'נדה שלו.
אם זה מאתרי הכרויות - אם זה לא נשמע ממש טוב בתיאור של הבן ונותן הרגשה שזה עשוי להיות זה, לא רואה טעם להיפגש. גם לא הייתי מוותר על תמונה כשזה מדובר על אתרי היכרויות. כשאני עובד עם שדכנים אני לא מבקש תמונה כי אני אומר לשדכן איך אני רוצה שבת זוגתי תיראה פחות או יותר ואני סומך עליו שיציע מישהי שנראית בכיוון.
בהצלחה ופורים שמח
!
+ מציע להתרחק מאתרי היכרויות לתקופה, כי מרוב עצים לא רואים את היער, או מרוב תמונות ופרצופים קשה להתמקד וזה מבלבל.

קוד אבל פתוחגם להם קשה. מאד קשה.
את בת שלהם - ואיכפת להם ממך.
אז את יכולה להחליט: או שאת הולכת בדרכך ומביאה בחשבון שהם לא יקבלו את זה. זכותם.
או שאת מתחשבת גם בדעתם.
נכון שבכללי מותר לאדם לבחור את דרכו - אך בהיות שלהורים יש נסיון והם רוצים בטובתך - כדאי גם להקשיב לדבריהם, ואז לשקול. לא פעם תחושת מצוקה אצל אנשים צעירים, גורמת לחפש פתרונות "אינסטנט" שיוצאים מהם בסוף פגועים. תקשיבי היטב לדבריהם, ותראי האם זה באמת רק כי הם "אחרת ממך", או שיש להם מבט לטווח קצת יותר ארוך.
שלהורים יש מטרה לדאוג לך -
אבל הם רואים את המטרה שלהם מול העניים ולא אותך ואת המטרות שלך.
המטרה שלהם זה לדאוג לך לפי איך שהם חושבים שנכון לך ועדיף לך, והם ממש רוצים לדאוג לך - זו המטרה שלהם. זו הנקודת מבט שלהם - ואת חייבת להבין את זה.
יש כאן רק בעיה אחת.. (זו אולי בעיה של הרבה הורים)
שהם לא מנסים להבין לראות לשמוע ולהפנים את נקודת המבט שלך, את מה שנכון לך מתוך ההסתכלות שלך וההבנה שלך, הם מנסים ורוצים שיהיה לך טוב אבל מתוך נקודת המבט שלהם.
אם אין לך דרך אחרת להתמודד...
אז פשוט תביני שהם עושים את זה נטו מתוך כוונה חיובית ורצון לדאוג לך.
אוקיי.. זו אולי מנקודת מבט אחרת, ואולי גם קצת מעיקה.... אבל ממש מתוך אהבה ורצון לדאוג.

בדר"כ אני נותן חבר שיודע לדבר.
לפעמים אחות. תלוי איך בדיוק הגיעה ההצעה.
!!מירב!!
Pandi99
קוצ'ינית =)
מוטיבציה








רחפת..
לב טהור:)בס"ד
זה פשוט כי אני חושבת שגם בשבת בבוקר צריך לאכול ארוחה בשרית בשביל כבוד השבת.
בעז"ה ככה שיהיה בבית שלי
למה זה חלום של כל גבר? אף פעם לא הבנתי את הרעיון
איזה מוזר זה בעיניי אני זוכר את הפעם הראשונה שראיתי את זה בחיי, הייתי בשוק
לב טהור:)
גם אני, כשאני נתקפת בחרדות וחששות לגבי העתיד, מזכירה לעצמי שה' אוהב אותי, ואם הצלחתי ב X Y ו- Z רק כי ה' רצה שאצליח ושמע את תפילתי- אין סיבה שגם עכשיו הוא לא ייתן לי, לא כי מגיע לי אלא הכל מאהבתו אליי, החסד שלו, והרחמים העצומים..
שבוע טוב, לאחר בירורים עם עצמי, ולאחר ניסיונות העבר, החלטתי שסגנון הבנות שאני מחפש מגיע למכון טל. למישהו יש מושג איך יוצרים קשר עם שדכנית משם או משהו כזה?
אניודעת שהיא מכירה את הסגנון [מדרשת הרובע/ מכון טל...] ועובדת איתם.
לכן כדאי לברר איתה
0556692200
שיהיה בהצלחה!
נפש חיה.
לצערי, אני גר רחוק מהשדכנית הזאת, והיא מצריכה להגיע אליה.. 
סתם..
כל השבת ניסינו לפתור את החידה שלהם בפרסומת ללא הצלחה![]()
אני לא כזה במתח.. בעיקר כמה בוגרי טכניון ובן גוריון ניסו לפתור.
אבל אם בא לך לנסות
בעמוד האחורי:
ואני שובר את הראש על נוסחאות מתמטיות
ברגועחשבנו בכיוון הזה ואיכשהו לא עלינו על זה![]()
חיזוקים
ונוגעת עמוק, ואמיתי, ומרגישים את הכאב שלך מכל שורה, וגם את היופי של הנשמה שלך השותתת
ואני מאחלת לך שאת כל המיוחדות הזאת שבך תצליחי לראות לנגד עינייך ברגעי הקושי ולדעת כמה את מיוחדת וכמה את אהובה- לא אהבה שתלויה בדבר, אלא פשוט כאקסיומה. וכל מי שתולה את הערך שלך בדבר מצבי ולא מהותי, כמו סטטוס, אינו אלא טועה.
לב טהור:)בקרוב בשורות טובות בע"ה..
בהצלחה רבה
לחן - ישי ריבו
שמעתי את השיר והוצאתי אותם משמיעה
בדיוק ביום המתאים![]()
זה פשוט מדהיםםםם, לא יכולה להפסיק לשמוע
הפסנתר הוא אהבת חיי אבל יכולה רק לחלום לנגן ככה...
אני מאלה שמאמינים שאפשר להיות טובים במשהו רק אם אוהבים אותו,
וכיון שאת מעידה שזו אהבת חייך, אז אני מאחל לך להגשים את החלום 
למדת פעם פסנתר או שהכל ממש לבד?

בס"ד
הלוואי והייתי יודעת לנגן ככה בפסנתר....!
מכירים שדכנים/יות שמכירים/ות בנות תורניות מאיזור דימונה?
תודה
סקר למועניין
מעשה בקנאי אילם,
שעטה על עצמו פרצוף משתומם,
כדי להוסיף עומק לכאבו,
על הריק והשיממון שהוא חש בתוכו.
לא היה מצבו כך תמיד,
מנוכר, זר ואפילו מטריד.
בעבר היה מוקף הוא בחברים,
שהרחיקו ממנו מחשבות על מצבים רעים.
אולם כיום,
הלה לא בחלום,
שאחריתו מציאות טובה,
ותקווה עדינה.
אלא במציאות גרועה,
בלי אישה,
ואפילו לא חברה,
שתמלא את חסרון החבורה.
וכך שורף הוא יום ועוד יום,
עם מבט נורא ואיום,
שמאיים לכלות ביקידתו,
את כל אשר עמל עליו בתורתו.
ובנוחו על משכבו ילחש,
עם המון חשש,
אנא ה׳ הוציאני וגאלני מן המיצר,
והביאני אל האורה והשמחה, הששון והיקר.
למען האמת, אני לא מרגיש כאן תמיד ב"ה, אבל לעיתים רחוקות, התחושות הללו מתרוצצות בקרבי, וחשבתי שהן יכולות לבטא גם תחושות של אחרים..

קוד אבל פתוח
תפוח יונתןאחרונה
איך אפשר לעזור?




אבל כשחז"ל אמרו "כל המתפלל על חבירו נענה תחילה" כנראה שלא התכוונו במקרה שמתפללים על החבר בשביל עצמנו..
מאיפה הנפקא מינה הזאת?
המקור לכך שנענה תחילה הוא אברהם ושרה שהתפללו על אבימלך ומשרתיו ובסמיכות לכך שרה נפקדה. צריך לדקדק שם, לא נראה לי ששייך הדיוק שלך (וגם ההפך לא מוכרח, אלא לא שנא זה מזה).
מה גם שלשון הגמרא המלא הוא "כל המבקש רחמים על חברו והוא צריך לאותו דבר, הוא נענה תחילה". כלומר דווקא כשצריך לאותו דבר, ופשוט שהוא מתפלל גם על עצמו, בין השאר.
ראיתי איזה רעיון בגוגל, שלא ממש אהבתי, אבל עלה לי כך. דווקא מתוך כך שאדם שאין לו את אותו הדבר מתפלל על חבירו, הוא נענה תחילה. שלמרות שצר לו, אין עינו צרה בשל חבירו. אבל בסתמא לא משנה אם הוא מכוון גם על עצמו או רק על חבירו.
לא כתבתי שהתפילה הזאת לא טובה, אלא שההבטחה שהוא יענה תחילה נראה לי לא שייך.
כי כל העניין הוא שאדם לא אגואיסטי אלא מתפלל על חברו, אז אם הוא מתפלל על החבר רק בשביל עצמו נשמע לי בדיוק הפוך מהגמ'.
ולא כתבתי שיש בעייה להתפלל גם על עצמו, אבל כשמתפללים על החבר- להתפלל עליו באמת.
הגמרא לא כתבה שום חילוק, לא צריך להכניס בדברי חז"ל סתם דברים... אם היו רוצים לדבר על חוסר אגואיסטיות היו כותבים מפורשות.
אין קשר בין תפילה מעומק הלב לבין תפילה על עצמו. ויותר מזה, תפילה על עצמו עדיפה מתפילה על חבר. התפילה של אדם על עצמו נשמעת יותר (שכחתי כרגע את המקור בחז"ל ואין לי זמן לחפש)
"לא שייך" התכוונתי שחז"ל לא התכוונו למקרה כזה. נראה לי חילוק פשוט, אתה לא חייב להסכים.
אם אתה מתפלל על החבר בשביל עצמך, ברור שהתפילה על החבר לא מעומק הלב, כי אתה חושב על עצמך.
אם אתה מתפלל על עצמך אז התפילה מעומק הלב.
אין שום קשר בין תפילה על עצמך או על מישהו אחר לכוונה בתפילה.
אתה מערבב דברים לא קשורים אחד לשני בכלל.
ההפך! כשאדם מתפלל על עצמו אז הוא מגיע למעמקי הנפש שלו הרבה יותר ומשתתף בצער חבירו וזאת דרך הרבה יותר מציאותית להגיע לתפילה מעומק הלב.
אדם שיתפלל רק על אחרים ולא יחשוב על עצמו, אם הוא לא במדרגת צדיק, לא יגיע בחיים לתפילה מעומק הלב.
כתבתי שבזמן שאתה מתפלל על מישהו אחר אל תחשוב על עצמך.
"אדם קרוב אצל עצמו". מעל הנפש, בראש השכל, מונחת נקודת ה"אני", שהיא בשורש של "אנוכי ה' אלו'" וגו'.
אדם שרוצה להגיע לעומק שבעומק צריך להגיע לנקודת האני.
מי שיכול לבטל את נקודת האני שלו, בטל לחלוטין לה'. וחז"ל דיברו לרוב העם, קרי מי שלא מגיע גם לנקודת האני בכלל.
בקיצור, לא שייך ה"חוסר אגואיזם" הזה. זה ערך נוצרי.
אצלנו מעלים את האני למדרגה כללית, איפה שכלל עם ישראל הם גוף אחד. ורק כך אפשר להגיע לשותפות אמיתית עם הזולת (הוא והזולת שניהם זה "אני" ו"אדם קרוב אצל עצמו").
לבטל את עצמך כלפי אחרים, בשבילנו, זה דמיון. אנחנו לא בדרגת הצדיק שהוא צינור שמעביר הכל ולא משאיר לעצמו כלום.
הגיע הזמן לעקור את כל הערכים הנוצריים האלה מהראש של העם שלנו...
כבר הסברתי, אבל נראה שלא הבנת אותי עדיין.
בסה"כ כתבתי שאל תתפלל על החבר במטרה שאתה תענה תחילה. אלא תתפלל באמת בשביל שהוא יתחתן.
כמו שאם אתה עוזר לחבר, אל תעשה את זה בשביל שהוא יעזור לך אח"כ, אלא באמת בשביל לעזור לו.
לא כתבתי לבטל את נקודת האני שלך, אח"כ (או לפני) תתפלל על עצמך כמה שאתה רוצה.
"ואהבת לרעך כמוך"- כמו שאתה רוצה להתחתן ומתפלל על עצמך, ככה תתפלל על החבר.
נכון שלא תמיד אפשר להגיע לאותו עומק בתפילה, אבל זה לא מה שכתבתי. לפחות תכוון קצת על החבר, אל תתפלל על החבר רק כי אתה רוצה להתחתן גם, אלא כי אתה באמת רוצה שגם הוא יתחתן.
מקום לחלק בהבטחה שלהם
)ואני לא אוהב לדחוף פילים לחורים של מחטים 
וברצינות יותר, אדם צריך לשקול את מה שמשתמע מדבריו שמשתמע מפשט דברי חז"ל.
איפה כתבתי שהוא רפורמי? אתה מפריז, לא כל פעם שאדם טועה הוא רפורמי.
עשה את המהלך שאני עשיתי כראוי. כשהוא אומר שזה "לא שייך", כשזה פשט דברי חז"ל והוא מנסה לדייק אחרת, הוא בעצם אומר את זה על דברי חז"ל.
אם הוא היה רפורמי לא הייתי מתדיין איתו על זה. בגלל שהוא אדם שאני מעריך העדפתי להעמיד אותו על טעותו באיך שצורת הכתיבה שלו מתבטאת.
דבר שהייתי עושה לכל אחד, כולל לעצמי.
(לא יכול להיות שאני טועה, אני יודע כל. אתה לא יודע את זה?
)
אתה מנסה להכניס מילים ודברים בגוף התגובה שלי. וזה מיותר ומציק
"אדם שלא רואה את עצמו כפוף לדברי חז"ל" את זה אתה כתבת, לא אני.
אני אמרתי שהביטוי לא היה נראה לי במקום. וזה לא משנה שהוא אמר שהוא התכוון למשהו אחר, זה עדיין לא נראה לי ניסוח מתאים. זה לא אומר שהוא רפורמי, או אחד שכופר בדברי חז"ל וזה בוודאי לא מה שאני חושב.
אתה מנסה להסביר לי מה אני אמרתי ע"י דקדוקי לשון לא נכונים.
אם אתה רוצה להמשיך את הפלפול המגוחך הזה עד שאסביר לך למה אתה טועה בכללי הדקדוק העבריים אתה מוזמן לפנות אלי בפרטיות.
כאן זה מיותר... שבוע טוב!
אבל תמיד אפשר לברך, ובפורים אפשר לבקש בבחינת כל הפושט יד וכו'
אאמת ויציב, מאיפה להתחיל להגיב?נפש חיה.