מגיע למקום לא מוכר, ופתאום מגלה שגם אחת שיצאת איתה וגם אחת שהציעו גרות שם..
חג שמח
מגיע למקום לא מוכר, ופתאום מגלה שגם אחת שיצאת איתה וגם אחת שהציעו גרות שם..
חג שמח
סילוןאחרונה
סילוןאממ יש התפתחות מעניינת בנושא מסויים,
נראה מה יוליד יום
אבל עזבו אתכם מה עשיתם היום,
מחר סוכות!!!!! חג השמחה!!!!!!!!!!!!
ניצניםשירבו השמחות
אני היום נשארתי בעבודה הרבה מעבר למה שתכננתי. אבל לפחות סיימתי. אז זה כיף!!
ובערב קיבלתי טלפון מפתיע וגם קצת משמח.
וממחר חג.
בהקשר של לנ"ו, היום היה לי קטע מצחיק ממש...אבל אני אעדיף לא לשתף אותו
(אוטינג וכאלה...)
וחשבתי על רעיון שעל פניו נראה מתאים והלוואי שהוא יצליח להתקדם.
שיהיה ושמחת בחגך לכולנ"ו 

הולם במיוחד
לב טהור:)בס"ד
ואיך התגעגעתי לשרשור הזה
היום היה לי הרבה עבודה של גן!
בבוקר עבדתי בגן
אח"כ המון המון המון המון טופסולוגיה!
ישבתי על כל התיקים האישיים של הילדים-
קראתי וסידרתי אותם,
עברתי על האבחונים שצריך לעשות להם,
חרשתי את האתר של המתיא כדי לסדר לעצמי את כל הנושא של התח"י
ועוד מלא דברים שיש לי ממש אחריות עליהם....!
חבל שאני לא יכולה לצלם את כמות הטפסים שעומדים מולי..
ככה אולי יובן למה ככ כואב לי הראש כל הזמן..
אבל ב"ה עם כל הקושי והלחץ אני שמחה ממש!
.
לב טהור:)למדתי בבוקר,
בניתי סוכה בערב,
ושמעתי בריפיט את הקריאה של קהלת,
בתקווה שייכנס משהו עד שבת חוה"מ.
בהקשר של הפורום - מצפים לישועה..


פסיפלורה1
השיחה חיזקה ב"ה את ההבנה שזה תהליך שלוקח את הזמן שלו..
ובעז"ה נרבה תפילות והכל יהיה בסדר 


רבי לוי יצחק מברדיטשוב שביום כיפור שחל בשבת היה רגוע
ואמר
שבשבת אסור לכתוב זה חילול שבת רק לצורך פיקוח נפש
ולכן ברור שהקבה יכתוב אותנו רק לחיים טובים
שזה פיקוח נפש אבל למיתה וודאי לא יכתוב שהר יאסור לכתוב בשבת
גמר חתימה טובה לכולם!
"פחד" זה הרגשה קמאית, פשטנית, "יראה" זה חלק מתרבות מפותחת, "יראת הרוממות"
הוא תמיד מצא דרך לסנגר עליהם. לא חשוב מה עשו. וזו דרך הרבה יותר טובה לקרב אנשים לתורה ולשמירה על המצוות מאשר לאיים עליהם, להפחיד אותם ואף להעניש אותם. יש סיפור אחר שידוע לי שרבי לוי יצחק מברדיצ'ב ראה פעם יהודי חוטב עצים בשבת. אמר לו ר' יהודי, לא ידוע לך ששבת היום? והיהודי ענה לו שידוע לו. ר' לוי יצחק חזר ושאל את היהודי האם לא ידוע לך שאסור לחטוב עצים בשבת? והיהודי ענה לו שוב -- שידוע לו שאסור לחטוב עצים בשבת. מה עשה רבי לוי יצחק למשמע התשובה הזאת? נזף ביהודי? לא. ניסה להסביר לו למה חשוב להקפיד על איסור מלאכה בשבת? לא. רבי לוי יצחק מברדיצ'ב פרש את כפיו כלפי שמיא ופנה את הקב"ה ואמר: ראה כמה נפלאים הם בניך ישראל שתמיד מקפידים לדבר אמת !
הוא לא היה מלמד על אנשים זכות כשהם עוברים עבירה.
אנשים נוטים למחוק את מצוות תוכחה כי יש מצווה לדון אדם לכף זכות.
הבנתי טוב
תוכחה זה לא לצעוק על האדם ולהכות אותו, פשוט להסביר לו קודם כל שהדבר אסור. אחרי זה ללמד עליו זכות.
אני לא אומר שזה שכתב מעלי טועה, פשוט שאנשים נוטים "לדון לכף זכות" על חשבון תוכחה. לפעמים אנשים פשוט לא יודעים שיש איסור
"חזר ושאל את היהודי האם לא ידוע לך שאסור לחטוב עצים בשבת? והיהודי ענה לו שוב -- שידוע לו שאסור לחטוב עצים בשבת".
לא התכוונתי להתפלפל בסיפור, פשוט להדגיש שלא מוותרים על תוכחה. אני מחזק את הכותב שצריך שזה יהיה בדרכי נועם כי כתוב "ולא ישא עליו חטא".
אני אוהבת את יום כיפור, אני שמחה על ההזדמנות שלי להיות כמלאכית, ועל כך שאפשר רק להתפלל בכוונה ומכל הלב ואלוקים סולח, אני אוהבת שאף אחד לא מדבר לשון הרע ושאף אחד לא נוסע ולא מסתכל באייפון, וזה יום כ'כ קדוש והשנה הוא אפילו יוצא בשבת שזה מעין עולם הבא, אני מדמיינת שככה יהיו החיים בימות המשיח, כל יום יהיה כמו יום כיפור, תמיד יהיה אפשר לכפר על העוונות וכולם יהיו טהורים.
לגבי אימת הדין, עיין כאן
מתחיל... - פרוזה וכתיבה חופשית
וכדאי גם כאן
אחת בשנה. שיר על משמעותו של יום הכיפורים - פרוזה וכתיבה חופשית
גמר חתימה טובה
האמת שהפעם, רציתי לדבר קצת על יום כיפור...
מישהי שמעה פעם – ש''אין יום הכיפורים מכפר - עד שירצה את חברו?''
ברור. ♥
זו ההלכה.
אני מרגישה, שלא פעם,
אנחנו ממש מסתבכות עם זה...
מכירות את האנשים ש''כועסים עליכם''?
מקפידים עליכן? פגועים מכן?
אולי זו חברה שלך, טובה, אבל לא הכי
ולפעמים גם כן הכי.
חשוב לה שתיפגשו ותעשו ותשבו ותדברו
מלא. מלא.
לא בקצב ובמינון שטוב לך.
ואת מנסה, באמת מנסה, לעשות מעבר למה שטוב לך
ועוד קצת מעבר, ועוד קצת
כדי שיהיה לה טוב. כי היא חשובה לך.
וגם חשוב לך לא לפגוע בה. באמת.
וגם כי זה מלחיץ לפגוע.
ואין יום הכיפורים מכפר עד שירצה את חברו...
והיא נפגעת. שוב. ושוב. ושוב
כי לא מספיק הקשבת, ולא היית שם עד הסוף,
וגם אחרי שדיברתן שלוש שעות
היא לא הרגישה שהיית איתה באמת
ושזה מספיק עשה לה טוב.
ואולי זה דווקא הבחור שחתכת לו. אחרי קשר ארוך
ואחרי בירור מעמיק ממש בתוכך – שאין מה לעשות.
אחרי כל הניסיונות וכל ההשקעה של שניכם –
זה לא יעבוד. זה לא טוב לך. ואם ככה-
זה גם לא יהיה טוב לו.
והוא כאוב. והוא פגוע. והוא לא מבין למה
ואת לא תמיד גם יכולה לה??ביר...
וגם אם כן הסברת – הוא לא מקבל את זה.
ואולי זה מישהו מהמשפחה. שמצפה ממך לדברים.
לכל מיני. ואת מנסה, באמת.
והוא לא מרוצה. הוא/היא היה רוצה יותר
במינון, באיכות, בכמות בנוכחות...
ואולי זו חניכה, ואולי זו בוסית, ואולי גם הבחור בדייט –
שלא מספיק מרגיש שאת משקיעה, שאת מספיק שם,
ואת מנסה, ומנסה ונגמרת...
ויש גם את האנשים שלא אומרים.
רק משדרים. בתנועות, בהתעלמות, הבעות פנים,
במשפטים שהיו רגילים לומר ועכשיו לא...
שאת לא בסדר.
אני פגועה ממך.
ועכשיו את מלאה רגשות אשמה.
עד שירצה את חברו...
אבל מה לעשות שחברו לא מרוצה?
כמה שמרצים אותו זה לא עוזר.
אוף. שוב פגעתי...מה אני יכולה לעשות כדי לא לפגוע?
לשבת בבונקר? לא לדבר עם אף אחת?
אני כל כך רוצה לא לפגוע. כל כך רוצה להיות רגישה. באמת.
אבל זה פשוט לא נגמר. לא נגמר.
כמה שאני יותר מנסה לבוא לקראת, ולראות שזהו, מרוצים ממני
שאני כבר בסדר. שלא מקפידים עלי
גם בגלל יום כיפור, אבל גם בגלל שפשוט זה חשוב לי לא לפגוע!
ולא לצער. ושיהיה לאנשים סביבי טוב! באמת!
זה לא עוזר לי. זה פשוט לא עוזר לי!!
******************************
יש כלל כזה. שבמערכות יחסים יש משהו הדדי.
לאו דווקא אותו דבר,
אבל משהו שמזין משהו נגדי, כמו שמינוס חמש פלוס חמש זה אפס.
כשאני מנסה לרצות - מתוך לחץ הלכתי, אכפתיות וכו'...
הרבה פעמים עומד מולי מישהו שלא מרוצה. ולא. ולא.
וכמה שאעשה, ואנסה, ואהיה רגישה, ואסביר, ואתגמש...
הוא עדיין יהיה פגוע.
וזה פשוט גומר אנרגיות. גומר.
(לשני הצדדים אגב. והגיוני שאנחנו לפעמים
בצד אחד של המשוואה ולפעמים של השני...)
את כל האנרגיות לחזרה בתשובה אמיתית, שמחה
להתחבר לעצמי, להתחבר לאנשים שסביבי.
הרבה כוחות הולכים על הנקודה הזו.
ואני רואה גם המון באימונים הרגשיים –
שלפעמים מישהו אחד כזה, או כמה כאלה במערכת יחסים
קרובה – וההתמודדות עם זה מחסלת הרבה מהכוחות
לשמוח, לצמוח, להתחתן.
כאילו אנחנו עסוקות
במעגל של ריצוי שלא נגמר ורק מזין את עצמו.
ואולי לפעמים נכון – דוקא לא לרצות. לא לפייס. לא לבקש סליחה.
לא להכנס למשבצת של ה''אשמה'' והמרצה.
הרי תכל'ס-
המטרה של לבקש סליחה ולרצות את חברו,
זה לא ה –V
של הסליחה, אלא הבראת מערכת היחסים.
לבנות מערכת יחסים שהיא בריאה יותר,
נכונה יותר ממעגל של ריצוי.
להרבות אהבה אחווה ושלום
ואם הדינמיקה היא כזו שדווקא הריצוי גורם להיות לא מרוצה
זה לוקח אחורה. ולכן אולי צריך לא לרצות..
אבל איך אפשר? ואם יום הכיפורים לא יכפר לי?
אחד הדברים שלמדתי, זה לברר הלכתית.
מה השם אומר שנכון לעשות במסגרת היחסים הזו.
אני פשוט מתקשרת לרב
(נכון. פאדיחות. אבל נראה לי הוא כבר רגיל)
והוא אחד מגדולי הדור.
והוא פשוט אומר לי. מה אני אמורה לעשות.
בדרך כלל - הוא אומר לי פשוט - עזבי. זו הבעיה שלה.
זו העבודה שלה.
זה לא קשור אלייך בכלל.
עזבי.
כן? בטוח? אבל היא כל כך פגועה? עד שירצה את חברו?
ממש בטוח.
(אל תיבנו על התשובה הזו...כמובן כל אחת ועניינה..)
ההלכה, ודעת התורה, פשוט עוזרת לא להגרר למעגל - ריצוי
לעבוד את השם.
ולא את הפחד שלי מלפגוע.
כמובןןן שחשוב להיות רגישים, אכפתיים, ולעשות מעבר ל''שורת הדין''
אבל מתי שאתה פשוט נהיה סמרטוט (האמת רצוי לעצור קודם)
מרוב נסיונות ריצוי - זה ממש לא רצון השם.
היום בלילה, הלילה הראשון של סוכות- ללמוד על שולחן החג משניות מסכת סוכה.
זה מהאר"י מובא .
אממממ
וזהו.
ובכללי- זה חג עם שפע גדול.
אחד החגים שבלי לעשות כלום כמעט, אנחנו מושכים על עצמינו שפע של טוב וברכת ה.
"ויהי בשלם סוכו"- מתי אדם "שלם"- עושה מצוות בשלימות [ובלי יטרחא מרובה]
"סוכו"- סוכות
"ומעונתו בציון"- ישיבת א"י.
מסקנה שלי-
שינה בסוכה בא"י, לנו שתי מצוות בבת אחת- גם שהיה בארץ ישראל, וגם שהיה בסוכה ...
שניים במחיר אחד 
זהו.
סימן טוב ומזל טוב יהא לנו ולכל ישראל.
אאאאאאאאאמן
אלה 2 המצוות היחידות שכל הגוף משתתף בהם - שיש לכל האיברים בגוף שכר בהם, בשונה מתפילין, ציצית, וכו'
לזכות בה.
די לשהות בסוכה, לדור בא"י כדי לאסוף ים מצוות.
טבילה לעומת זאת- מחייבת הכנות ועיסוקים בדברים
בצורה פיזית...
וזה ההבדל בעצם.
לגברים זה מצד המנהג או מצד זה שיש בזה מעלה לדעת המקובלים (ש"י עולמות וכו')
למיטב ידיעתי, לדעת מרן, טבילה לגבר כמצווה מוזכרת רק בהקשר של הכנה ליום כיפור.
אבל הרגליים הן שיקבלו שכר על זה..לא כל הגוף

למדתי מתמטיקה. וב"ה גם זכיתי לשמח חתן וכלה ולשמוח איתם 
בעיתו ובזמנו אצלך!!!
תהלים בלנ"ו


לב טהור:)
תהלים בלנ"ו
לב טהור:)
יישר כח לכולם!! חג שמח!

תהלים בלנ"ו
נפש חיה.
לב טהור:)תכלס כן.
אין לי צורך בחברים שלו.
יש לי מספיק חברות משלי.
אנשים שיודעים להיות לבד ולא מתוך מצוקת ההכרח זה מצרך מבורך בעיניי.

והתאהבתי.. 

היי, אשמח לשמוע את דעתכם.
נפגש עם מישהי, יחסית בהתחלה, באחת הפגישות נסעתי מרחק של יותר מ-3 שעות שעות נסיעה מהישיבה שלי עד מצפה רמון בשביל לפגוש אותה. ציפיתי שלאחר הפגישה היא תשלח לי הודעה שתביע הערכה על המרחק שנסעתי. לא כי אני צריך הערכה, אלא סתם נראה לי שזה הכרת טוב בסיסית..מה חושבים ? אני מגזים ?

לב טהור:)בס"ד
מצרפת כאן קישור לשרשור שירים ברוח החג!
מוזמנים להיכנס, להינות וכמובן להוסיף!
פסיפלורה1אחרונהבניית סוכה משותפת בשביל פיקניק שווה 
הולם במיוחדמבחינת ייחוד אין בעיה כי יש מצלמות בכל מקום, וזה אחלה חוויה זוגית ומשפתית![]()
רוב חדרי הבריחה פתוחים בשבת קודש,
ורומסים ברגל גסה את הקב"ה, תורתו
(ולהבדיל - חוקי המדינה [הקדושים?!?]).
חשבתי פעם שאפשר לשנות את זה:
להתקשר לחדרי בריחה ספציפיים במקומות כמו ירושלים
(שיש שם מספיק שומרי שבת וזה משתלם להם),
ולשאול, כאילו בתמימות:
'רגע, ואתם פתוחים בשבת?'.
'כן'.
'אה, אז זה לא רלוונטי. להת''.
לענ"ד זו מהפכה, ואשמח להניע את זה איכשהוא,
אם יש למישהו רעיון...
דווקא אם לא יבואו,
ויבואו למקומות ששומרים שבת...
דווקא אם לא יבואו,
ויבואו למקומות ששומרים שבת...
ככה שזה לא הבעיה, פשוט אם יהיה באופן עקרוני הצפה של דתיים במהלך השבוע ואז בשבת דממה זה יעשה משהו
היחס בין כמה שמגיעים ביום חול לשבת זה לא מה שמשפיע עלייהם.
אם בשבת גם ככה לא מגיעים הרבה הם מראש לא היו פותחים בשבת.
אבל אם הדתיים יחרימו אותם כל השבוע זה יהיה מאוד מורגש, והם יבינו שזה בגלל שהם פתוחים בשבת (ואפשר אפילו להודיע להם, כמו שהמליצו פה).
לא חסר אנשים לא דתיים ובכל מקרה מקומות שפתוחים בשבת לא ששים לסגור גם אם אין הרבה לקוחות כי עדיין זה יום הפסד... אבל מסיפורים שאני מכיר על בעלי חנויות, ברגע שדתיים היו דומיננטיים במהלך השבוע ובשבת לא, זה גרם להם לחשוב שאולי יש משהו בלעצור את העבודה ולנוח יום אחד..
(בפשט, בגלל המצלמות כל הזמן שעוקבים אחריכם בשידור חי ויש מפעיל, אין ייחוד - אבל בכל מקרה אם רוצים אפשר לדאוג להביא עוד חבר/ה/אח/אחות וכו', אם זה כבר שייך בשלב הזה...).
ויש חדרי בריחה בהרבה מקומות, בטח במיוחד במרכז. רק זה כמובן עם תג מחיר...
חיהל'הקדושה, טהרה. נגיעה אישית אמיתית- אובייקטיבית, ולא בריחה, פחד, ורדידות.
טהרה כמו שכתבו הנ"ל. מחדש את האדם לגמרי. התבודדות.
* אדם פשוט - לכבות את מצב הגמרא שתקוע במוח.
עושים דברים חדשים,
אפילו ברמת ללבוש בגד חדש (אצל נשים מן הסתם זה יותר חזק),
הולך לישון וקם כמו חדש,
מתפלל על זה (קרלין ותולדות אהרן - מומלץ בחום!),
מנגן שירים על התחדשות,
מדי פעם לומד או שומע שיעורים של ברסלב (הרבה עיסוק בהתחדשות).
לגבי להגיע לפגישות מחודש ככל יכלתי,
הייתי לוקח זמן הפסקה ושוקע בלימוד.
אותי לפחות זה ממש מרפא ומחייה,
כמו לטבול במעיין צונן ושליו, מי הדעת (רמב"ם שם שם)
לא נולדתי.אחרונהסתם
משהו בסגנון בגד חדש, תכשיט
כשנכנסתי למטבח וג'וק ע נ ק עם מחושים 2 מטר מתרוצץ לו מצד לצד ![]()
![]()
![]()
והלך על הארוחת ערב שרציתי להכין ![]()

התחלתם לדבר עם מישהו (דרך שידוך לא אתר) דיברתם איתו כמה ימים שיחות והדועות ואז הוא נעלם ולא יוצר קשר/עונה להודעות.. ועברו כמעט שבועיים מההודעה/שיחה אחרונה...
מה גם שהשדכן גם לא מצליח לאתר אותו.
לענות להצעות אחרות?
לא עונה לא ווטאפ לא SMS ולא שיחות..
חשבתי אולי טס לחגים.. אבל לפחות לעדכן, לאגיד לא רלוונטי כרגע משהו..
השלושה אופציות שלך נכונות
אם א. אז למה להתקשר?
אם ב. או ג. מה יעזור להתקשר מחסוי?
אם הוא לא יודע איך להתנהל והוא מתחמק אז מה יש להבין?
אם הוא לא עונה לא לה ולא לשדכן אז למה להתקשר מחסוי?
אם נעלם לו הפלא אז הוא יענה מחסוי? אם קרה לו משהו והוא לא יכול לענות אז מחסוי הוא כן יכול? אם הוא לא יודע להתנהל למה להתקשר אליו בכלל? אם הוא לא מעוניין בקשר אז אין שום סיבה להתקשר אליו. אם הוא רוצה שיענה
יכול להיות שהוא לא מתנהל כמו שצריך ובנוסף הוא בנאדם שלא עונה למספרים חסויים(כמוני
)
שמעי.
לדעתי דברי עם הגורם המשדך ותבקשי שיבררו מה נסגר איתו.
תכלס, יש אחוזון קטן לענד שמשהו קרה/עובר בדיוק על הבנאדם ולכן לא עונה,
אבל רוב הסיכויים שהוא פשוט כבר לא מעוניין ולא אחראי כדי להגיד לך את זה.
שיהיה בהצלחה עדכני מה נסגר ![]()
וגם אם היא מעוניינת אבל איבדה את הטלפון, אז אני בטח לא רוצה לצער אותה שנאלצתי לחכות בגללה.
כמעין הנובעאחרונהגם אם הוא לא מקבל הודעות
למה הוא לא שולח או מתקשר?
פה נראה שהוא גם לא מקבל שיחות במשך שבועיים (גם השדכן ניסה)
הוא היה שם לב לזה..
נשמע לא טוב.
לפי מה שהבנתי הוא טס המון,
מה שאמרו לי זה שהוא עולה חדש יחסית ו ה 5 שנים האחרונות היה יותר בחול מאשר בארץ
לא מובן מאליו בכלל שחיכית שבועיים (!!!),
ומקווה שזה יעמוד לך ותזכה לישועה בקרוב 
איך את מרגישה לגבי זה?
רק שקצת אנושי לאגיד לא מתאים, ולא להעלם סתם..
איך מרגישה לגבי זה?- פסיכולוג?עובד סוציאלי?
מכירים במקרה מקום נחמד שאפשר לטייל עם הדייט בסוכות באזור המרכז.
אשמח לרעיונות
1. היו דברים אחרים (לבוש זה משהו שאפשר לשנות, לא מבין את הדרישה), לא ספציפיים (מרגיש לי יותר שייך לנשים), וזה היה יותר בגיל צעיר.
2. אצלי לא. לא זכור לי כאלה לא מהישיבה ולא מהחברים הקרובים
לגבי הנקודה הראשונה יש דיבור אבל זה לא נושא מרכזי- ברור שיש טעם שבחור אוהב אבל בגלל שזה נכנס טיפה לנושא של צניעות אז זה פחות מדובר..![]()
ולגבי הנקודה השנייה אני לא חושב שלהרבה בנים זה עניין חובה, כי בסוף אצל בנות העולם התורני שונה- וגם כאלה שלא היו במדרשה יכולות היות מאוד תורניות מה שאצל בנים לא כ''כ קורה בד"כ![]()


אורה2xבקבוצה עם הרבה חברה לא אבל מול חבר שניים כן
כאילו גם אני רוצה בחצוניות משו מסויים אבל אני לא אכתוב את זה פה מול כולם אם מישו ירצה להציע לי אני גם יגיד לו
מדרשה זה ממש לא חובה ישכאלה שדווקא לא ירצו מישי שעשתה מדרשה וכן הפוך
![]()
️ששחום יתחתן עם לבנה ולבן יתחתן עם שחומה
1. יש לנו מודל בראש שהתעצב ממילא מהצרכים שלנו, מזוגות שנחשפנו אליהם או ממדיה שצרכנו. כך או כך, הפנטזיות והדיבור עליהן זה כבר בבחינת שפיכת שמן למדורה. הציפיות האלה מזיקות, בטווח הקצר והארוך, כי האכזבה מובטחת. זה לא משנה אם המפנטזים הם בנים או בנות.
2. אצלי לא. אבל אני אשמח לבחורה שלמדה יותר כי היא תבין את הראש שלי יותר. גם בין המדרשות יש הבדלים. אבל שום דבר עקרוני. בשמחה אצא עם מישהי שלא למדה במדרשה.
אבל זה כבר סוטה מנושא הדיון. נושא הדיון היה האם בשלים\ לא בשלים תכל'ס, ולא מה המצב האידאלי. חשבתי שאתה נגד עצם הטענה שבחורים לא בשלים בגיל 20.
מחכה22

זה כמו לומר שלא אוכלים כי העיקר זה המידות.
יש את הדרך אל הבחור, ויש את הדרך עם הבחור.
הדרך אל הבחור היא ההשתדלות להכיר אותו,
ועבודת המידות היא בשביל הדרך עם הבחור.
[ראיתי מלא נשואים שלא עבדו על המידות (לכאורה),
ויש לי הרבה רווקים בעלי מידות, ולא XXL.
מה שכן, מי שעובד נכון על המידות טוב לו, נשוי או רווק, למרות הקשיים,
ואצל מי שצריך הרבה תיקון במידות - פחות נעים בד"כ].
המון הצלחה!


כוס ברוחאם יש לך במה להשקיע.
ויש לך אנשים שאת סומכת עליהם והם קרובים ויש להם את היכולת והם גם מביאים לך אנשים.
אין לך למה לפנות לשדכניות או אתרים אם לא בא לך.
לא ככ הבנתי את ההתלבטות
זה לא בהכרח חייב להיות ככה.
אני בסך הכל אומר מה קיבלתי מהקב"ה,
ואיך אני מצפה שיראה השותף שלי לחיים
(תרגמתי ללשון נקבה, למען הסר ספק
).
אין מה לשווק את עצמי.
ברור שאני טוב, ה' העיר אותי הבוקר.
אדם שמלא מהתחושה הזו גם ישדר אותה הלאה.
לדעתי הענייה, עיקר העבודה שלנו בעולם היא דווקא היציאה מאיזור הנוחות.
(מזל שיש עוד כמה מקורות שתומכים בזה...
).
בע"ה תעשי ותצליחי,
ומקווה שתראי ישועה בקרוב!
מחכה22לא חושב שזה ערך ששייך להאמין בו או לא להאמין בו.
אמונה לא נכנסת כאן במשוואה. זו חסימת פתח פוטנציאלי. נתון.
צריך ענווה ולהכיר במציאות כשהיא לא הולכת לפי התיאוריות שלנו.
אני אומר דווקא כי אני מזדהה עם מה שאת אומרת.
הרבה בהצלחה.
(סליחה שאני מקצר).
אם את מרגישה שיש לך הצעות הגיונות, ובכמות הגיונית, מאנשים שמכירים אותך-
אז סבבה, באמת אין צורך לעשות השתדלות נוספת.
אבל-
אם יש לך הצעה לא קשורה אחת ל3 חדשים... או משהו בסגנון הזה- קרי: אין לך מספיק הצעות,
אני כן חושבת שכדאי לחשוב על דרך שתספק לך עוד הצעות,
גם אם הדרך הזאת קצת מעצבנת 
אי אפשר לשבת בבית רגל על רגל ולחכות שבעלך יצנח מהתקרה 
מחכה22
את חושבת שאם תפני לשדכנית תזרזי תהליכים בניגוד לרצון ה'?
זה מצחיק, יש רצון ה' יותר גדול מזה שתזרזי תהליכים? ![]()
ואם זה רצון ה', יוצא שאין פה קיצור דרך, אלא סייעתא דשמיא שלו...
להאריך את הדרך בשידוכין זו השיטה הכי פחות עדיפה.
----
חוץ מזה ששדכנים לא מקצרים את הדרך, גם שם הדרך ארוכה, לפעמים יותר...
יכול להיות - ואולי אני טועה, אז תקני אותי - שזה מה שבאמת מפריע לך? המלאכותיות
של השדכנות מול ההעדפה להכיר את בעלך בטבעיות ביום יום, והנימוק האמוני רק מחזק
אצלך את הרצון הזה? זה חשש שיש להרבה אנשים, אם זה המצב, אני מציע להתגבר עליו
כמה שיותר מוקדם, לא כי "תישארי לבד", אלא כי זה יכול לעזור מאוד וחבל לוותר מראש.
