פורום הורות (עמוד 26)

בהנהלת:
שרשור חדש
עשרים כוח לילדCheking
שלום יש לי בעיה עם הילדים,יכול להיות שזה ישמע נורא אבל באמת שככה אני מרגיש ולא יודע מה לעשות
לפעמים הילד בא לדבר איתי( לא משנה על איזה נושא,לאו דווקא בעיה שמטרידה אותו) וממש אין לי כוח אליו והוא בכל זאת מתאמץ לקבל צומת לב וזה קורה הרבה,כמעט כל פעם שיש לו הזדמנות הוא בא ומדבר ומדבר ואני לא יודע מה להגיד אבל פשוט אין לי שום חשק לדבר או לשמוע
אז שתי שאלות
1.האם זה לא משהו בעייתי בילד?הוא לא עצמאי מספיק אולי למשל?
2.איך להגיב? להגיד אין לי כוח לדבר תמצא לעצמך משהו לעשות? או להקשיב בכוח?(זה לא רק עניין לעצמי שאין לי כוח אלא באמת את מה שלטובתו,כי לדבר אל מישהו שלא מקשיב זה גם לא הכי בריא בעולם)
אשמח לשמוע תשובות או שיתופים לטווח הגילאים 8-14
תודה לעונים
אנסה...בת 30
א. זה טוב ונהדר שילד בא לדבר איתך. זה משהו שכדאי לשמר, ולהשקיע מאמץ בזה. תחשוב אם היית רוצה את ההפך- שהילד לא ישתף אותך ורק ידבר עם חברים או אחרים כל הזמן. בטח שלקראת גיל ההתבגרות זה משמעותי מאוד שיהיה דיבור פתוח עם הילד.
ב. זה טבעי שלהורים אין תמיד פניות נפשית לשמוע את הילדים שלהם. גם אנחנו אנשים, עם הטירדות שלנו והעניינים שלנו. אבל, מכיוון שזה הילד שלי, וחשוב לי לדבר איתו, אז כדאי לנסות להתגבר ולהתאמץ וכן להקשיב. ואם ממש א''א אז אפשר גם להגיד ''חשוב לי לשמוע אותך, אבל עכשיו אני לא פנוי. אני מעדיף להקשיב לך כשאני פנוי, אולי בערב נדבר קצת? אולי אחרי שאני אסיים כך וכך?''. או לחילופין ''אני שמח שבאת לדבר איתי, אני עכשיו באמצע משהו, אז נוכל לדבר חמש דקות ואח''כ אני אמשיך ואתה תמצא משחק או תעסוקה אחרת''.
נראה לי שחוויה מתמשכת של ילד שההורים שלו לא מעוניינים לשמוע אותו, היא לא חוויה טובה בכלל וכדאי מאוד למנוע אותה מראש.
ולהפך, גם אם לא נותנים לילד את מלוא הזמן שהוא רוצה לדבר, עדיין אפשר לתת לו את ההרגשה הבסיסית שהוא ומה שיש לו להגיד לנו- חשובים לנו. וזה לענ''ד יותר חשוב מכמה זמן הצלחתי להקשיב או לא. אז בטח שלא להגיד לו ''אין לי כוח לשמוע אותך לך תמצא משהו לעשות'-....זה ממש יכול לפגוע בו.
כשאני חסרת סבלנות או כבר עייפה ורוויה, בערב, אני לפעמים אומרת לילדה הפטפטנית התורנית שאני ממש עייפה וקשה לי עכשיו לדבר או להקשיב הרבה, אז מחר היא תוכל להמשיך את מה שהתחילה עכשיו. אבל זה לא בקטע של '-אין לי כוח אלייך''. זה פשוט בקטע של ''אין לי כוח באופן כללי, בלי קשר אלייך''. (אני לקראת סוף ההריון, הן גדולות, והתרגלו כבר שאני לא בכוחות הרגילים שלי)

ג. ממש לא נשמע שיש לו בעיה. יכול להיות שיש ילדים דברנים יותר ודברנים פחות, כאלה שמשתפים יותר וכאלה שפחות, אבל זאת לא בעיה. בטח שלא חוסר עצמאות.
תודה רבה!Cheking
האם אין לך כח לדבראמא וגם
עם אף אחד או רק עם הילד הספציפי?
אם בכללית אין לך כח לדבר או להקשיב, אולי אפשר להקשיב קצת ולהגיד שכרגע אתה צריך לעשות משהו/לא פנוי ותדבר איתו יותר מאוחר ואז תיזום שיחה כשאתה פנוי.

אם הנקודה היא מול הילד הזה כדאי לנסות להבין מה מפריע לך ומה מפעיל אותך בדיבורים שלו...
מסכימה עם אלה שמעלי, וגם הצעה -<מריומה>אחרונה

תמצא זמנים שמתחשק לך דווקא לדבר, ותקרא לו. לא כל כך משנה על מה, על מה שאתה אוהב לדבר. הרי בעצמך כתבת שלא מדובר בבעיות שמטרידות אותו דווקא, אלא בחיפוש תשומת לב דרך דיבור. אז תמצא את הזמנים שאתה כן רוצה לתת לו את תשומת הלב הזאת. אני חושבת שכשאתה בשליטה ואתה זה שיוזם כבר ממילא חצי מההתנגדות יורדת. וסביר שזה יענה על חלק מהצורך שלו ויפחית לו את הזמנים שהוא פונה אליך.

 

וממש מסכימה לבדוק עם עצמך עם זה משהו אישי מולו. לא בשביל הלקאה עצמית, שממילא לא תעזור בגרוש, אלא כדי לחדד לעצמך מאיזה כיוון להתמודד עם הבעיה. אתה לא היחיד שזה קורה לו, ובאמת שיש הרבה מה לעשות. אבל צעד ראשון הוא לברר איפה הקושי.

סבלה שנותן ממתקים כל יום לילדים .אחת פשוטה
זקוקה לעצתכם.
יש מישהו מבוגר בבית כנסת שנותן לילדים שלי סוכריות וממתקים כל יום ואפילו כמה פעמים ביום.(אנחנו גרים ליד הבית כנסת )
כשאני מעירה לו הוא מפסיק ליום יומיים לתת להם סוכריות ונתן דברים אחרים ואחר כך ממשיך כרגיל.

מה אתם הייתם עושים?? כמה שאני אומרת לא עוזר וזה משגעעע אותי.
לדבר עם הילדים?מוריה
לא לתת להם לצאת ללא השגחה?

זה לא רק הממתקים. זה גם הסכנה שבדבר.
היום זה סתם איש נחמד שמחלק ממתקים, מחר זה יכול להיות פדופיל שמחלק ממתקים ותוקף.
להגיד לילדים לא לקחת כלום מאף אדם בכלל.רויטל.

ואם בעלך איתם ולקחו את הסוכרייה שיבאו את זה אליך,

ואת תשימי את זה בפח הראשון שנמצא  לידך, או לחברים

של הילדים שאוכלים כל ממתק.

אולי שיהיה כוס ששמים בה את הממתקיםרקלתשוהנ
ןכשממלאים אותה מקבלים ממתק אחד גדול במקום?
זה בטח פחות סוכר ושטויות

אם זה היה משהו לא כשר או סכנת חנק?אמאשוני
היה לך ספק מה עושים?
כשלך ברור, גם לילדים ברור.
הסבאלה הנחמד לא קשור לחינוך שאת נותנת להם.
אומרים לילדים לא לקחת ממנו!ק"ש
זה מסובךאחת פשוטה
כי הקטן בן 2 זה גיל מסובך לחנך אותו לא לקחת.
הוא בהשגחה והוא לא יוצא לבד.
פשוט הבית כנסת צמוד לבית.
אם הוא בהשגחה, אז לא נותנים לו להתקרב לבית כנסת.מוריה
הוא בחצר שלנו.אחת פשוטה
רואה את ההוא שמחלק סוכריות ורץ אליו לקבל סוכרייה . הוא לא נכנס לבית כנסת. רק בכניסה ואני כל הזמן מסתכלת עליו אין מה לפחד ממוגנות וכו'.

אבל גם לכבול אותו ולא לתת לו לרוץ לאיש ההוא אי אפשר . אוף
זה החלטה שלכם.מוריה
אם זה קו אדום מבחינתכם, אז מלמדים שהוא לא יוצא מהחצר בלי רשות.
אפשר. את רואה, ניגשת ואומרת שאת לא מרשה!ק"ש
הילד קצת יבכה, המבוגר יעלב. הילד ילמד שאבא ואמא קובעים (חשוב מאוד) והמבוגר ילמד שלא נותנים לילדים דברים בלי רשות של אבא ואמא.
עשיתי את זה כבר כמה פעמים.אחת פשוטה
הילד כמובן צרח.
המבוגר לא נתן סוכריות יום יומיים וחזר לסורו מיד אחר כך . לא ייאמן זה מרתיח אותי שהוא ככה לא שם עלי
חינוך הילד מוטל על ההורים.מוריה
את השכן אי אפשר לחנך.
את הילד כן.


וכן. זה מעצבן שאנשים מחלקים דברים בלי לשאול את ההורים.
עוד כמה פעמים הוא יתרגל ולא יצרחק"ש
בדיוק כמו שאם היית חוששת שיש מתפלל פדופיל (ולצערינו הרב יש...) היית מרחיקה ממנו את הילד, גם בפעם המאה - תעשי את זה גם עם הממתקים. כשהילד יבין שאת עיקבית, הוא יפסיק לבקש.

זה טוב לבעיית הממתקים ויועיל לבניית הגבולות והמוגנות של הילד באופן כללי.

זקנים זה בעיה בהקשר הזה, קשה לשנות הרגלים.
משגיחים שהוא לא יקחק"ש
וגם שמתפללים לא יפגעו בו בכל מיני דרכים.
כנראה אדם מתוק, שעושה לו טוב לראות שהילדים נהנים...ד.

[בהנחה שאתם מכירים במי מדובר - והוא איש כשר ונורמלי]

 

צריך אכן להסביר שיש לך בעיה עם ההתרגלות לדברים מתוקים ועם השיניים,

 

ולסכם איתו למשל שזה יהיה רק בשבת (או עוד יום בשבוע).

 

נקוה שיעזור.

 

 

[אולי כדאי גם שתנסי לברר משהו על האיש הזה. למה זה. מה נסיבות חייו. לפעמים זה נותן שיקול בהתייחסות..]

2 אפשרויותאמא וגםאחרונה
אם את לא רוצה למנוע מהם לקחת ממנו (שבעיני יום יום זה מוגזם בכל מקרה).

או להגיד לילדים שיביאו לך את הממתק ותחליפי במשהו בריא. או שתקני את פעם אחת שקית עם דברים בריאים ותגידי לו שיחלק להם רק מזה בתקווה שיבין את הרמז.
תינוק שמכחיל מקור אחרי מקלחתשוקו מוקה

שלום לכולן, אשמח להתייעץ. אני עובדת כעוזרת ומטפלת בתינוק קטן בן 4 ח. 

אחרי המקלחת כאשר אני מביאה את התינוק לשידת ההחתלה הוא פשוט קופא מקור! מכחיל בידיים וברגלים וזה מלחיץ אותי. אני משתדלת להלביש אותו הכי מהר שאני יכולה  אך הוא עדין מכחיל. זה עלול להוות סכנה לתינוק?

אמרתי להורים שקר לו אחרי מקלחת ושהוא מכחיל ושכדי לחמם את החדר אך הם לא חושבים כמוני.

איך אני יכולה לעזור לו ולהקל עליו? 

באמבטיה נעים לו ואני דואגת להרטיב אותו כל הזמן במים החמימים שלא יהיה לו קר..

לעטוף אותו במגבת ולדאוג שיהיה מכוסהנפש חיה.
להלביש ארוך
אולי להלביש בחדר האמבטיה?44444
אין לי שם כלכך איפה לצערי :/שוקו מוקה
תעטפי אותו טוב במגבת עבה, כולל הראש והגפיים.נפש חיה.
כדאי שהחדר יהיה מחומם. כדי שהילד יגיע לחדר בטמפרטורה נעימה. משתדלים להספיג מהר את המים ולהלביש מהר בלבוש ארוך. כדאי להשתמש באוברול עם רגליות/ גרביים חמות ולהוסיף גומי שייתפוס אותן על הרגליים.
אפילו על השטיח. תפרסי על השטיח מגבת ותלבישי עליה.44444
אפשר למצוא פתרונות להלבשה בחדר האמבטיהמתואמת
שאולי דורשים קצת מיומנות או קצת יצירתיות:
- לשבת על האסלה הסגורה, ולהלביש אותו על ברכייך.
- להניח קרש יציב על האמבטיה ולהלבישו עליו.
להניח קרש על הכיור וכנ"ל.
- לחכות איתו באמבטיה עד שהוא מתייבש לגמרי, ורק אז לצאת להלבישו.
אבל למען האמת קצת מוזר שההורים מתנגדים לחימום החדר... בגיל הזה מקובל לחמם את כל החדרים שבהם התינוק נמצא במשך היום...
יש שם גוף חימום כלשהו? אולי להפעיל אותו בכל זאת למרות ההתנגדות?
ואם החשש שלהם הוא מחשבון חשמל גבוה - הורים שמסוגלים לשלם למטפלת שאפילו מקלחת את התינוק - יהיו מסוגלים לעמוד בתשלומי החשמל האלה...
לא קשור לחשמלשוקו מוקה
פשוט הורים צעירים שמקשיבים לאחות בטיפת חלב שאומרת שתינוקות חשים קור וחום בדיוק כמונו ואולי להם אפילו קר פחות. איזה שטויות אוף.
את רוב העצות כבר עשיתי .תודה לכולם
משתדלת להלביש אותו בחדר הכי חם בבית
איזו טיפת חלב זו??מתואמת
טוב, את לא האמא, ואת באמת עושה הכי הרבה שאפשר.
לפחות הם זכו במטפלת כמוך - אם בטיפת חלב יש אחות לא משהו...
אני כמו ;)שוקו מוקה
וואי זה בדיוק הפוך!אלטלנה
הם הרבה יותר רגישים לקור. אולי להציע להורים שבגלל המצב הזה של ההכחלה אז לחמם את החדר כשאת מתחילה לקלח אותו כדי שתחזרו אז כבר יהיה שם נעים ואז כשיהיה לבוש אז לכבות
להתייעץ עם רופא או אחות או אחות טיפת חלבהעני ממעש
הבת שלי גם היתה מכחילה אחרי מקלחתשלומצ'
אפילו שהחדר היה מחומם.

מסכימה שצריך לבדוק אופציות בכל זאת להלביש בחדר מחומם, ובעיקר להלביש בזריזות יחסית, שתי שכבות ארוכות.

כמה דקות של קור זה לא מסוכן. בעיקר אם החדר סהכ נעיםמיקי מאוס
מודה שכאמא הייתי מחממת את החדר או את הבגדים (מחנה על רדיאטור לפני בזמן המקלחת)
אבל הם ההורים. וזה לא באמת מסוכן אז תשחררי...

איזה מטפלת מדהימה!
הלוואי על כולנו
זהירות עם חלקי מתכת שיש בבגדים שמתחממים על הרדיאטור.מוריה
מה עם תנור אמבטיה?אמא וגםאחרונה
בכל מקרה כדאי לשפשף אותו טוב טוב עם המגבת כשאת מוציאה.
אפשר לשבת על האסלה להניח עלייך ולהלביש לפחות חלק מהבגדים
כל היום באים אלינו לבית וזה כבר מפריענערה אחת
בת דודה שלי בגיל 16 לא מסתדרת עם אמא שלה, הן רבות מדי פעם אבל ביחסים טובים. היא החליטה שהבית שלה משעמם יש לה אחים קטנים, אין לה מסגרת בגלל הקורונה והיא מחפשת אטרקציות וריגושים. היא הפסיקה לגור בבית שלה כבר חצי שנה שהיא מגיע אלינו כל שבוע לפחות ל3 לילות או יותר היא אומרת שאצלנו מעניין.
זה מתחיל להיות קשה שאין פרטיות, תמיד יש מישהו מסביב שבוחן, לא רוצה לישון בלילה ומחפשת שידברו איתה, שילכו איתה לקניות, שידברו איתה שיכינו לה אוכל, לא מכבה את האור עד שעות מאוחרות של הלילה.
לא מביאה מספיק בגדים, לוקחת בגדים מהארון בלי לשאול ולא מחזירה. זה כבר תקופה ארוכה ומתחיל להיות לי קשה, היא נחמדה והכל אבל זה מעיק
לא יודעת מה לעשות, ושמעירים לה בקטנה ממש היא מפגעת ובורחת אבל בסוף אחרי כמה ימים חוזרת.
מרגיש לי שהיא מחפשת ריגושים בגיל 16 אבל אני בת 21 סטודנטית ועובדת שלא יכולה לספק לה ריגושים כל היום.
אשמח לשמוע מה הייתם עושים במקומי ובעיקר פרקתי
מה זה אלינו. זוג? בבית ההורים שלך?העני ממעש
בבית של ההורים שלי, אבל עדיין אין פרטיות של משפחהנערה אחת
וזה כבר קשה.
זה לא שבאים לביקור והולכים זה 4 ימים בשבוע או יותר 24 שעות
זה מצב יוצא דופן ...העני ממעש
מה דעת ההורים שלך בנידון?

האם הסברת להם את מה שרשמת כאן?

עוד אחים בבית?
...נערה אחת
לאמא שלי זה גם כבר מתחיל להפריע, מדיי פעם היא מתפוצצת עליה ואז היא הולכת אבל אחרי כמה ימים חוזרת.
אמא שלי דברה עם אמא שלה ואמרה לה שזה לא פתרון לבוא אלינו והיא צריכה לבדוק מה הבעיה של הבת שלה, לבדוק למה היא לא רוצה להיות בבית אמא שלה גם נפגע מזה ואמרה אם אתם לא רוצים אותה תסלקו אותה.
יש לי עוד אחים בבית שלפעמיים גם חברים שלהם באים ואז היא חושבת שהבית שלנו מגניב כי תמיד יש בו משהו.
לאמא שלי יש נתינה מאד גדולה.
אבל זה מוגזם
אז תמצאו פתרון וסוףהעני ממעש
לו היה זמני, מילא
לו היה זמן מועט, מילא

המצב המתואר זה כמין אומנה. וזה יכול לקרות רק ברצון הדדי של כולם, וב'קריאת התינוק בשמו'
קשהאמא וגםאחרונה
אולי כדאי לחשוב על כללים שחשובים לכם ולהציב אותם כעובדה (לא רק את אלא גם הורייך).

לא לוקחים בגדים בלי רשות
כיבוי אורות בשעה x
לתת לה גם לעזור בעול הבית ולהיות חלק עד הסוף
אם יש זמנים שלא מתאים להגיד שלא מתאים (למשל שהיא צריכה להתקשר מראש לודא עם
אמא שלך שמתאים שתבוא היום ועד לאיזה יום).

גם את נשמה אם לא מתאים לץ לדבר תגידי לה את חמודה והכל עכשיו אני רוצה לקרוא או לישון או לא מתאים לי קניות.

אל תעירי לה דברי על עצמך:
אני ממש חייבת לישון
ממש מפריע לי כשלוקחים לי בגדים אני מבקשת שאם חסר לך משהו תשאלי אותי
וכן הלאה

ומהצד השני נשמע שהיא במצוקה אם זה ההתנהגות שלה צריך לזכור שזמן הקורונה קשה לבני נוער לכן כמה שאפשר נראה שרצוי לתת לה כתובת אבל עם כללים ברורים (ותאמיני לי שהכללים גם לטובתה זה רק יעזור לה בחיים
וגם אתם יותר תשמחו בה ותוכלו לעזור).
ילד מתוק שמרביץ במעוןבשמחה תמיד :)
יש לי בן (יחיד כרגע) בן שנתיים ו5 חודשים.
בשנים קודמות הוא היה אצל מטפלת ומשפחתון. השנה פעם ראשונה במעון.
ילד מאוד אנרגטי ופעיל. חברותי מאוד!!!!
אני מקבלת עליו בחודש האחרון הרבה תלונות שהוא נושך, מרביץ ודוחף בגן ללא סיבה (לא כשהוא כועס או רוצה משהו אלא סתם ללא סיבה)
אחרי צהריים ההתנהגות שלו שונה לחלוטין...ילדים ממש אוהבים אותו ומשחקים איתו הרבה ללא שום סימני אלימות.
מציינת שהשפה שלו מאוד מאוד עשירה לבני גילו וב"ה הוא גם מאוד חכם. הוא משחק בעיקר עם גדולים ממנו (ילדים בני 4+) אינטרקציה מצוינת ורק במעון מתלוננים...
ניסינו לדבר ולהסביר..הוא מבין אבל זה לא עוזר..הבטחנו דברים וגם לא עוזר...
אי אפשר לומר להם במעון להתעלם כי הוא פוגע בילדים אחרים.
לדעתי הוא פועל כך כדי לסחוף תשומת לב..הנחתי את המשנת להפסיק להסביר ולדבר איתו אלא לקחת אותו הצידה לומר לו שכיון שהוא הרביץ הוא לא יכול דקה לשחק עם חברים וזהו..
היום היה היום הראשון לניסוי והבנתי שלא היה מידי מוצלח..
יש לכם הסבר להתנהגות כזאת?
אני לא יודעת אם בגיל שנתיים וחצי הוא יבין מה רוצים ממנוארץטרופיתיפה
אבל כשהוא מרביץ פשוט להזיז אותו הצידה
אוליאמא וגםאחרונה
מנסה למשוך יחס או לחילופין מרגיש מאויים.
אולי שווה להתייעץ עם המדריכה במעון היא יכולה גם לנסות לצפות ולתת עצות.
מה ילדים אוהבים לאכול?ענבלית

אצלנו הם מוכנים רק שניצל, עוף בתנור או מרק עוף.

נמאס לנו ורוצים לגוון.

יש לכם רעיונות למתכונים (לארוחה בשרית / תוספות) שילדים אוהבים?

תודה רבה

פסטות - ברוטב עגבניות, פסטה ברוטב בולונזכינוי-לרגע
קציצות מטוגנות,
קציצות ברוטב עגבניות
אורז לבן
תפוחי אדמה בתנור
״עוף סיני״ - חתיכות חזה עוף מוקפצים עם בצל מטוגן,
כנ״ל, אך בתוספת רוטב צ׳ילי.
פתיתים
שניצל-דג
להלן :Hodaya11
*תפוחי אדמה חתוכים פרוסות בתנור
עם חתיכות חזה עוף ובצל מטוגן עם פטריות או בלי + אורז/ בורגול + סלט ירקות או חתוכות חתוכים .
* דג בתנור ופירה עם שועית מאודת + סלט ירקות בצד .
* קציצות בקר / בשר טחון ברוטב אדום עם איזה רוטב שתבחרי + אורז / פסטה + סלט .
* ממולאים + סלט .
*פסטה בלונז.
* שקשוקה + סלט.
יש לך מתכונים של הכל באינטרנט
מנסהבת 30
לדעתי רוב הילדים אוכלים מה שבסוף הם מתרגלים אליו.
אצלינו באמת בשרי לא כ''כ אוהבים. הדבר היחיד שכולם אוכלים זה דג סלמון.
אבל גם טונה הרוב אוכלים.
בכל אופן, לא חייבים בשרי. חלבונים אפשר לקבל גם מביצים ומשילובים של קטניות ודגנים.
אצלי, אורז ועדשים או מג'דרה - כולם אוהבים אוכלים.
מרק ירקות , כנ''ל
פסטה, שקשוקה (הרוב), שעועית ירוקה ואפונה, גרגרי חומוס מבושלים, קציצות- גם בשריות וגם קציצות ירק או עדשים.
עדיף באמת להרגיל אותם למתכונת בריאה ולא לחפף את האכילהHodaya11
קציצותאמא וגםאחרונה
פלאפל
עראייס
צ'יפס
שניצל דג
קציצות דג
מרקים לא של עוף (כתום/עדשים)
משה בתיבה
פסטה בולונז
חזה עוף מוקפץ
או מבושל
שבוע טוב! למישהו יש המלצות ליועצת שינה לתינוקות? תודה! 🌷Smiley123
באיזה אזור בארץ?משהאחרונה


מסגרת לתינוק בקרית משהsarale2105

בס"ד

 

שלום לכולם,
אני מתעניינת בקשר למסגרת לתינוק לשנה הבאה, הוא יהיה בן שנה בקיץ.
אשמח לשמוע המלצות על מטפלות/משפחתונים באזור קרית משה
זה ילד ראשון ומבולבלת מאד ;)

תודה רבה!!

לאיודעת אם זה בדיוק הגילאים שלה, תנסי-דודאיתאחרונה
ויקי- 052-691-0046
מומלצת מאוד בשכונה
חחנופר20
עבר עריכה על ידי נופר20 בתאריך ט"ו בטבת תשפ"א 18:11
חח
ילד עם בעיית התנהגותהודעה
איך מתמודדים עם ילד שלא מוכן לקבל "לא" וכששומע גבולות הוא מאבד עשתונות וזורק הכל?
מדובר על ילד בגיל גן 3-4.
עצות מהורים/גננות להעצמת הילד מצד אחד ונתינת גבול בריא שלא יטלטל אותו ככה יתקבלו בברכה .
אני הייתי ממליצה קודם כל לא להיבהלשוקו מוקה
הגבול לא מטלטל אותו ולא מתיש אותו נפשית.. קשה לו כמו שתיארת אבל הכי בריא עבורו זו העבודה שאתם מעניקים גבולות.
אני הייתי ממליצה כך:
1.ראשית, בזמן התפרצות אם הוא מתנהג בצורה שלא מתאימה לכם כמו לזרוק חפצים, להכות, לעצור אותו מיד. לרדת לגובה עיינים ולומר בקול סמכותי ובאסרטיביות גם אם אתה מאוד כועס אתה לא זורק חפצים!. ילדים פעמים רבות נבהלים מהעוצמות של העצמם ולווסת את הכעס שלהם זה דבר כלכך חשוב שמקנה ביטחון. יש כאן מישהו מבוגר שמסוגל לעצור אותי מעצמי

2. אם הוא מגיב בצורה לגיטימית כמו בכי ,מביע אי שביעות רצון. ניתן לשקף באמפתיה.. ואגב.. גם ברגע שהעוצמות יורדות ניתן לשקף " אני רואה שזה ממש הכעיס אותך והרגיז אותך שלא הרשתי לך ממתק".

3 אפשר להציע דרכים להרגע... (לא לכל הילדים זה מתאים)אתה יכול ללכת לחדר להרגע.. לשבת לצייר לשתות מים..

4 לעשות הטרמה זה מבורך עובד על כולם ומעניק תחושת שליטה וביטחון " מתוק תתכונן בעוד 5 דק אתה עוצר את המשחק והולכים להתקלח ". או " אנחנו הולכים לסופר.. היום אני לא קונה ממתק "

5 להציע אלטרנטיבה להסחת דעת (כשהעוצמות יחסית נמוכות ). אנחנו לא יורדים היום לגן משחקים... אבל אם אתה רוצה אני אשמח להרכיב איתך פאזל.
וכמובן לשבח כשהוא מקבל בבגרות את הלא
תודה רבה ממש!הודעה


גבולותשירוש16
הם עבור הילד. לא כדי שאנחנו נוכל להתמודד איתם ביום יום ושיעשו כרצוננו.
גבולות הם עובדה קיימת. בכל העולם בכל שלב בחיים צריך לדעת איך להתמודד ולהקשיב לגבולות.

הגבול הכי ברור ומובן מעליו - כביש מדרכה. משהו מוחשי.
עובר אורח שעובר את הגבול הזה שם את חייו בכפיו ועלול לשלם על כך בצורה קטלנית. לנו, זה מאוד מוחשי. לאוו דווקא לילד.

מה שבאתי להגיד זה ככה:
הילד צריך ללמוד גבולות. לא (רק) בגלל שזה מקל עלינו אלא בעיקר בגלל שזה נכס לכל החיים.
מכאן ועד להחליט איזה גבולות ללמד אותו - זה סיפור אחר. כל הורה והגבולות החשובים לו.
אבל ילד שיודע מה זה המושג 'גבול', 'כן ולא', 'מותר אסור' ידע להקשיב גם כאשר מציבים לו אותו מול הפנים.
לדעתי,ד.

א. לא להרבות מידי ב"גבולות". רק מה שצריך באמת.

 

ב. להתרגל, במה שכן צריך, לעמוד על שלך בנחת. בלי להתרגש ובלי להיבהל. להסביר מתוך הזדהות, ולעמוד על ההכרחי. יתרגל.

אם יש לו "הסבר" טוב למה שהוא רוצה, אפשר ללכת לקראתו ולהציע פשרה קטנה..

 

ג. סבלנות...

איזו פשרה?הודעה

צ'ופר?

לא..ד.

נניח שאת אומרת שכעת הולכים לישון.

 

והילד אומר, אני רק גומר לבנות את הבית מהלגו..

 

אז את אומרת, טוב - אני אסתכל על השעון. אבל כשהמחוג מגיע לכאן, מפסיקים ואם צריך ממשיכים מחר.. בסדר?....

אה אוקיי, הבנתי את הראשהודעה

ומה עושים כשילדים אחרים רואים את זה וגם מנסים לבדוק גבולות? כשההתנהגות שלו והתשומת לב (השלילית) של המחנך\הורה מופנית אליו אז ילדים אחרים גם מנסים

צריך לתת לילדים האחרים את תשומת הלב משלהם,ד.

ללא קשר לילד הספציפי.

 

כל ילד בפני עצמו.

 

וגם עם ילדים אחרים, יש גבולות הכרחיים שמציבים - ואפשר ללכת לקראת בדברים מוצדקים, לפי המינון שההורה קובע.

 

 

[ילדים גם די מודעים להבדל בהתנהגות ביניהם. הם קולטים את הבדלי האישיות. העיקר, שכל ילד יקבל תשומת לב וחום מצד הטוב שבו, לכתחילה, ללא צורך לעורר פרובוקציות..]

וואי באיזהשהו שלבהודעה

גם לי זה מעלה תגובה אימפולסיבית, לפעמים כשהתגובה שלו היא קשה מאוד לגבולות  והוא לא מוכן לשמוע לא וזורק חפצים הוא כאילו באיזה "אמוק" כזה, כי אפשר לדבר איתו אבאותו רגע.. (למרות שאח"כ אני לא מוותרת והוא גם מרים הכל בעזרת סנקציות קצת) אבל יש שלב שזה מרגיש שזה הולך להיות ככה תמיד וגם אני נהיית כבר פחות סבלנית ורגועה.

 

איך שומרים על איזון וסבלנות לאורך זמן? כמה זמן לוקח להכניס ילד כזה לגבולות או להרגלים מסויימים אם בכלל?

אוי מקסים, תודה רבה ממש על העצות המועילותהודעהאחרונה

נתת לי כיוונים..!

פעוט בן שנה וחציSivan1010
עזרה דחופה!! הבן שלי בן שנה וחצי שמתי אותו במעון בספטמבר ובכמה ימים הראשונים שהייתי איתו וגם הגננת סיפרה לי. הוא רואה למשל שתינוק יושב הוא מרביץ לו וממש מחטיף לו אני הצלחתי די לעצור אותו. אבל הבנתי מהגננת שהוא מתנהג באלימות גם אם תינוק לא לוקח לו צעצוע. בשעה הוא יכול להרביץ ל4 תינוקות. גם כלפיי וכלפי בעלי זה ככה. האווירה בבית אצלנו מאוד רגועה ואין ויכוחים. איך מתמודדים?
הוא בן שנה וחצירקלתשוהנאחרונה
זה שהוא מרביץ זה לא צריך להיות בגלל שהוא רואה אלימות בבית. זה ממש לא קשור!!!
הוא מדבר כבר? ראיתי שילדים שכמעט מדברים אבל עוד לא מספיק מרביצים הרבה. יכול להיות שכשיצליח להתבטא יותר זה יירגע.
ובכללי, זה גיל כזה...קראתי איפשהו שילדים בני שנתיים הם הכי אלימים: גונבים, מרביצים, נושכים 😁 צריך פשוט להרחיק אותו בתקיפות, ולעצור אותו מיד מלהכאיב למישהו אחר. אבל זה לא אומר עליו כלום.
דכאוןמאמא36
תמיד הייתי עצובה ורגישה ונעלבת בקלות ומפוחדת.מאז שהבן שלי נולד אני הכי מאושרת בעולם ועם זאת אני מרגישה דפוקה וזה ממש מדכא אותי נפשית. עשיתי לו עוגה ליומולדת והיא יצאה מכוערת וישר עלו לי מחשבות כמו איזו אמא אני למה כולן כן יכולות ואני לא. אני בכלל בגלל עבר חברתי דפור מרגישה דפוקה וחסרת תועלת. בעלי אומר לי לשכוח מהעבר אני מרגישה שכולם שונאים אותי ההורים האחים כולם ויש לי רק 3 חברות או 2 ואני אדם חברותי בדרך כלל. מסכן הבן שלי שיש לו אמא כמוני שלא יודעת להכין עוגות ולבשל כמו כולם
אין שום מצווההעני ממעש
בלחלק ציונים לאוכל
ילד צריך אהבה והשקעה של ההורים

טעם וריח- אין להתווכח

ואם ספציפית לא טעים לו- יאכל טופי אחר כך. לא קרה כלום.
מציעה לך בהחלט לבדוק את הכיוון של דיכאון.מתואמת
טיפול בדיכאון יכול לשפר את מצב הרוח והתחושות העצמיות בצורה נהדרת.
את יכולה להתחיל אצל רופא משפחה, ואת יכולה גם לפנות לארגון ניצ"ה, שעוזר לנשים בדיכאון אחרי לידה.
כדאי לפנות לעזרה מקצועיתהיום הוא היום
זה יעזור גם לך, גם לבעלך וגם לילד.

חשוב להשיג כמה המלצות על אשת המקצוע
כבר מצאתימאמא36
השבוע אני אצלה
יופי. בהצלחההיום הוא היוםאחרונה
ילדים חכמיםבת 30
שההורים שלהם מספקים להם את יצר הסקרנות והלמידה.
רק צריך, בתור הורים, לוודא שההשכלה לא באה על חשבון הרגש והכישורים החברתיים.
ילדים שהיו בסגר תקופה ארוכהאמאשוני
והיה להם ספר/ משחק טריוויה שחרשו עליו.
הבן שלי יודע את כל הספר על התפתחות המדינה בע"פ כמעט.
תשאל אותו שאלה קצת יותר עמוקה על הנושאים הנ''ל,
אין לו מושג.
השוק היה מכמות הנושאים שהם לכאורה בקיאים בהם אבל אני בטוחה שזה פשוט אוסף של הרבה מושגי ידע כללי שנחשפו אליהם (לא שזה רע) בלי להבין כלום.
השאלות הן שאלות טריוויה קלאסיות.
דווקא הם שאלו את אבא שלהם שאלות והוא ענהבינייש פתוח
ככה אחותי מספרת. בהחלט יש מצב שזה בגלל סגר הקורונה שיש להם ידע ברמה הזאת.
אבל זה לא הגורם היחיד. הם הכירו אטלס גם לפני שנתיים בערך. אבל כנראה רמה כזאת זה בגלל הזמן הפנוי הרב עם אבא.
גם הבן שלי מכיר את האטלס בע"פאמאשוני
היום הוא בן 9,
התחיל להתעניין מגיל 5 בערך.
הייתה לו חוברת צביעה ענקית כזאת בסגנון אטלס בלי צבעים והיה צריך לצבוע לפי כל מיני הוראות כמו אטלס אמיתי.
מכיר דגלים של יותר מ100 מדינות, את כל סוגי המטוסים שהיו בשימוש חיל האוויר ומתי וכו' וכו'
סתם כי זה ספרים שבמקרה יש בבית אז הוא יודע.
הכל שאלה של איזה מידע הוא נחשף אליו.
ילדים אחרים בני גילו יודעים בע"פ שמות של שחקני כדורגל מספר הגופיה ועוד נתונים דומים.

לי כאמא באופן אישי הרבה יותר חשוב שילמדו קצת יותר לעומק מכל נושא (בהתאם לרמתם כמובן) מאשר שידעו לדקלם הרבה מושגים.
(למשל מנהרת הזמן זאת סדרה מוצלחת בעיני כי מעבר למושגים שהיא חושפת אליהם, היא מביאה רגשות, קונפליקטים ועוד)
אני גם קוראת את הספרים שהוא קורא (כי זה נחמד לי, לא מתוך עיקרון חינוכי) אז הרבה פעמים מפתחים דיון על אירועים שתוארו בספר.

אם כבר יש להם הרבה זמן עם אבא הוא יכול ללמד דברים שספרים לא יכולים. לכוון לחשיבה, להרחיב לתחומי ידע משיקים, להביא צדדים שונים לדילמות שונות, לפתוח סוגיות מוסריות, הפן הרגשי ועוד.

נגיד את השאלה מי היה הנשיא הראשון של מדינת ישראל הייתי מפתחת לשאלה מה זה בכלל נשיא, מה תפקידו, האם הוא חשוב, מה זו ייצוגיות, מה זה חנינה, האם מוסרי לתת חנינה ומשם גולשים לשיחה ולא ממשיכה למהי הרשימה המלאה של נשיאי מדינת ישראל.

אני לא נגד ידע כללי כטריוויה. זה נחמד ומעניין וגם קצת מועיל לסקרנות הבריאה של הילדים.

בכל אופן, מה שבטוח נשמעים מתוקים ומשפחה מקסימה!
אפשר לשאול מאיפה חוברת הצביעה הזאת?בת 30
נשמע מענין...
כן, בלנ"ד אבדוק בבית מאיזה הוצאה זהאמאשוניאחרונה
ערב חנוכה משפחתי-רעיונות?מבשרתת
רוצה להתארגן על ערב חנוכה משפחתי מצומצם נחמד עם הילדים ובעלי,
אשמח לרעיונות איך לשמח אותם,
כמו ארוחת ערב, משחק נחמד, וכ'ו (אשמח לרעיונות למשחק מעניין ומשמח)
הילדים בני 5 ו-6,
תודה!
אם זה עדיין רלוונטיישי דודאחרונה
עבר עריכה על ידי ישי דוד בתאריך ב' בטבת תשפ"א 19:34
שולח לך כאן סרטון עם רעיונות למשחקים גם זוגיים וגם משפחתיים לחנוכה.. אולי עוד תספיקו השנה

חנוכה שמח!
רעיונות לפעילות בחנוכהסימן שאלה?
עם משפחה מורחבת-
הרוב גדולים אבל יש גם קצת ילדים מתחת לגיל 6
הפעילות צריכה לפנות בעיקר לגדולים.
אשמח לרעיונות
פעילות בזום או נפגשים?אמאשוני
כולל מבוגרים או לא?
מפגשסימן שאלה?
הרוב בגילאי 15-30
איך בא לי להמליץ על תחרות קבוצות ODTאמאשוני
ממש מתאים לגילאים שציינת וגם אפשר לשלב את הקטנים כי יותר קל להרים ולהעביר אותם.
אבל אני חושבת שממש רוב המשימות זה עם מגע אז פחות מתאים לעכשיו.

אולי אפשר לשלב חידות ומשימות בסגנון חפש את המטמון/ חדרי בריחה.
לא משנה איך קוראים לזה.
יהיו משימות פיזיות, חידות מחשבתית, חידות ידע
צילומים באתרים שונים, הכנת סרטון וידאו (נגיד להכין ריקוד) מרוץ שליחים... זה דורש עבודה.
יש ערכות שאפשר לקנות מוכן. יש הרבה פרסומים.

אפשר גם להרים "יום שדה"
חלק בונים מתחם, מארגנים מדורה, חלק מבשלים (על האש, ציפס ועוד)
הקטנים יותר מכינים סלט וכדורי שוקולד.
חותכים פירות.. ערב נחמד ומחמם.
אפשר גם להוסיף תוכנית
אם זה עדיין רלוונטיישי דודאחרונה
עבר עריכה על ידי ישי דוד בתאריך ב' בטבת תשפ"א 19:35
שולח לך כאן סרטון עם רעיונות למשחקים גם זוגיים וגם משפחתיים לחנוכה.. אולי עוד תספיקו השנה

חנוכה שמח!
סקר חינוכי (מעט מביך)האחרון שבעם

בעבר הצעתי שרשור בקטע שמאוד נוגע לשפה הביתית של כל משפחה והיא-

איך אתם מכנים או קוראים לאזורי הגוף המוצנעים.

אצל הילדים. הנושא הזה מעניין משום שישנם משפחות שאצלם הדבר תיבת פנדורה מטעמים של שפה נקיה וכו'

. וישנם כאלו שלוקחים את העניין בטבעיות.

אשמח בשרשור זה לדעת מה הדעה והשפה המקובלת בכלל הבתים בעניינים אלו. ומה לדעתכם השיטה הבריאה?. 

אשמח לדוגמאות בהם אתם משתמשים בבית (ישבן טוסי' תחת או כינויים אחרים)

היה כזה שרשור לפני כמה זמןבת 30
משתנה בין ילדיםהעני ממעש

אצלינו חשוב-

א. שמה שצריך להיות מובן, יהיה מובן ללא ספק.

ולכן, למשל, צוות רפואי משתמש בשפה נמוכה, בכדי שיידעו שהשאלה הובנה.

ב. שלמרות פרטיות אישית, פעמים שיש צורך הדוחה זאת.

מביאים גם דוגמאות מ(אפילו) אבא ואמא

זה לא קצת מוזרהאחרון שבעם

כי לרופא אומרים משהו אחד ולאמא משהו אחר ולגננת משהו אחר

לא עדיף משהו אונברסלי או עממי יותר.

והאם המילים העממיות הם באמת גסות? טוסטוס ופושפוש יותר מכובד?

(ושאר המקומות קדימה מאחורה למטה?)

 

לא מוזרהעני ממעש
מלים עממיות הם עממיות. לא בהכרח גסות.
פושפוש ושות' - בכל מקרה לא נכנסים
אצלינו קקי- פיפי וישבן. איבר ומקום כמו בספרות ההלכתית.44444
גדולים וקטנים אני ממש לא אוהבת בגלל הדו משמעות.
גננת לחינוך מיוחדשוקו מוקה

על פי מה שלמדתי מגוון קורסים ועל פי דעתם של פסיכולוגים התפתחותיים ואנשי חינוך חשוב לקרוא לדברים כמו שהם על מנם לא ליצור מרחק רגשי וחומה. כאילו אלו דברים שלא מדברים עליהם. אלא להיפך לתת להם לגיטימציה. אפילו נמצא קשר בין השימוש במילים הקיפות ובין קשיי גמילה מחיתולים אצל  ילדים 

מצרפת לכם מאמר שמדבר על הנושא מכוונת לעמ 197    20201215202338.pdf 

 

רק שבעברית לאיברי מין אין מילים ישירות....44444
פות זה שער- היום משתמשים בו רק בהקשר של איבר מין נשי.
לאיבר אין בכלל שם בעברית.
אז זהו.. בגלל הסיבה הזו ובגלל שאלו שמות יחסית מופשטיםשוקו מוקה
ומשמשים לרוב בתחום הרפואה נותנים לאיברי המין שם שקרוב למציאות כמו " פיפי" "בולבול". ולא בשם מרוחק כמו "המקום" "האיבר" "נוחיות" במקום שירותים.
תסתכלי במאמר .. הוא מסביר את זה ממש טוב
בולבול זה שם של ציפור (הופתעתי לשמוע שגם בצרפתית44444אחרונה
קוראים לאיבר "ציפור קטנה").זה גם כינוי רומז ולא ישיר.
ברפואה משתמשים בפין אבל זה לא בעברית אלא מושאל מאנגלית אאל"ט.

לא רואה הבדל בין בולבול, פין ,האיבר- העיקר שיש שם. בעברית פשוט אין כינוי ישיר....
כנ"ל לפות. פות והמקום שניהם רומזים. היום פשוט לא משתמשים במילה פות לשער אבל זה בדיוק אותו עקרון.
ילדה בגן שלא קיבלה ספריפית10

שלום

רציתי לשתף לשמוע דעתכם

יש לי אחיינית בגן חובה , גיל 5 בישוב ליד ירושלים

ביום שישי חלקו לכל הילדים ספרים ולה לא נתנו, למה כי ההורים עדיין לא הסדירו תשלום

 

לאן הגענו להעניש ילדה בגיל 5 ?? נגמר להם מה לעשות

הם לא שלחו מכתב לא התקשרו לפני לתת תזכורת... להגיד שמחלקים ספרים והם לא הסדירו תשלום.....

 

כואב לי כל כך על הילדה כי היא כל כך נפגעה ולמה???? ממתי מותר לפגוע בילד ככה

עצם המעשה הזה כל כך מחריד מזעזע אותי....

 

גיסתי ואחי כמובן מטפלים פנו לפיקוח

 

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא

מדובר בגן של משרד החינוך ששייך לעמותה

.

 

 

לא מבינה למה הספרים קשורים לתשלוםבת 30
הגן מקבל אותם ממשרד החינוך...
והאמת שהספרים האלה הם לא מציאה גדולה...אבל זה לא הענין כמובן
עניין כאובהעני ממעש
חמור מאד.ד.

אכן, התלונה חשובה. לפי החוק דומני שזה אסור.

 

צריך שבגן, מי שלא נתן לה יתנצל בפניה, מה שיותר בהקדם (אפשר להגיע לזה עם הפיקוח), יאמר לה שממש מצטערים וזו היתה טעות - ונותנים לה ספר עם שוקולד לפיצוי.

 

גם את יכולה לקנות לה משהו בתור פיצוי. להגיד לה ששמעת, וזה ממש לא בסדר, ושהיא הכי מתוקה ואת נותנת לה מתנה במקום זה.. (יכולה גם לתת את אותו ספר, אם לא יתנו לה).

בהחלט לא לענייןאמא וגם
נראה לי שזה גם אסור לפי נהלי משרד החינוך.
זה אסור לעשות זאת ועצוב שכך מתנהגים אנשים שצריכים לחנך אתבת חוה
הילדים שלנו. מי שמתנהגת כך לא ראויה להיות גננת ולחנך את הילדים.
ברור שהפיקוח יהיה איתך וברור שהגננת צריכה להתנצל.
מי שלא משלם דמי שכלול לא ניתן להדיר אותו מכל תוכנית חינוכית/פעילות בגן ולקפח אותו במתן נקודות.
פרט לכך ספרי ספריית פיג'מה מתקבלים ממשרד החינוך לילדי הגנים ולא נקנים מדמי שכלול כלל.
אמנם מדובר באחיינית אבל נניח היה מדובר בילד שלךאמאשוני
אז לדעתי לא להפנות אצבע מאשימה כלפי הגן.
האחריות פה היא על ההורים ולדעתי הכי נכון לתווך לילד שלפעמים עושים טעויות וזה לא נעים ועדיין סוף העולם לא קרב.
בדיוק כמו שאם לקחתי אותו לחנות והוא בחר משהו לקנות, עמדנו בתור באנו לשלם וגיליתי שאופס אין עלי כסף זה לא אשמת המוכר.
יוצאים, מסבירים את הסיטואציה שנוצרה, נותנים מקום לאכזבה ולתסכול. ומלמדים איך להפיק לקחים.

לא משדרים לילד התקרבנות.
מול הצוות מבלי שהילד מודע אפשר להעיר בעדינות עם הצעת עזרה לפתרון. למשל להתנדב לוועד ההורים ולקחת אחריות על המכתבים, תזכורות להורים וכו'.
בתור הורים שמתעסקים בגבייה שנים זאת באמת עבודה קשה והרבה פעמים נחשפנו למצבים שגננות שילמו מכיסן לכסות חובות וזאת סיטואציה לא פחות חמורה.
אז ילד לא צריך לסבול, זה נכון. אבל גם להפנות אצבע מאשימה זה לא נכון.
אפשר להציע פתרונות, ללמוד לקח באופן אישי ולהציע עזרה להבא.
שאפו שהעזת לכתוב את זהrivki
חשבתי שאני החייזרית היחידה שחושבת שונה מכולם.

ספציפית לגבי השירשור - אם מדובר בספר מ'ספריית פיג'מה', אין שום קשר לתשלומי הורים.

אבל באופן כללי, לא ברור, למה אנשים שלא משלמים מצפים שהילד שלהם יהנה על חשבון אחרים. (שוב, לא מדברת על המקרה הפרטי שההורים כנראה שכחו או פיספסו ולא קיבלו תזכורת). יש יותר מדי הורים כאלה
תגובה יפההעני ממעש
לדעתי כן צריך לבקר את הגננת על התנהגותה עם כל הרצון לגבותבת חוהאחרונה
תשלומי הורים, זו לא הדרך וכך מחנך לא צריך להתנהג! את זה לא צריך לעשות ליד הילד כמובן והוא לא צריך להיות מעורב בזה (מה גם שספרי ספריית פיגמה לא קשורים לתשלומי הורים כך שזה עוד יותר מכעיס).
גם אני חלק מוועדי ההורים של ילדי ואכן הגביה היא נושא שמאד לא נחמד להתעסק בו ולעיתים קשה לגבות ולא תמיד כולם משלמים, אבל, גננות צריכות להתנהל לפי הכסף שנגבה בפועל ולא להכנס לחובות לפני שהן יודעות שיש להן כיסוי לכך. הגננות יודעות שתשלומי הורים הם לא חובה ולכן יתכן שיהיו הורים שיסרבו לשלם ולכן הן צריכות לקחת את זה בחשבון בהתנהלות שלהן.
חום תינוק בן שנה ו5אביבית 09
הבן שלי עם חום כבר שלושה ימים
בנוסף מנוזל וקצת שיעול
לפי המלצת רופא און ליין אמר לתת תרופה מורידה חום כל כמה שעות לפי התרופה עם לא עובר לגשת למרפאה .
עכשיו הבן שלי מראה סימנים של רעד בגוף ומכחיל קצת באצבעות הידיים יותר בציפורניים בלי חום .נגשת מחר כמובן למרפאה רציתי לדעת עם מישהו נתקל במצב כזה
להלביש אותו חם בגלל הרעד ? מפחדת שזה יעל לו את החום
מה עושים ???
הייתי ממליצה למדוד חום ולראות אם הילד לא סובל מחום נמוךשוקו מוקה

(פחות מ36.0 ). וגם ממליצה להלביש רגיל בהתאם לעונה כמו שהיית מלבישה אילולא לא היה חום 

לדעתי- סעו ל''טרם''בת 30אחרונה
הכחלה בקצות הציפורניים יחד עם שיעול נשמע לא טוב. עלול להעיד על ירידה ברמת החמצן בדם.
הורים צעיריםקול געגועים
רציתי לשאול שאלה מוזרה...

אנחנו היסטריים ודרמטיים, וכל הזמן אנחנו מפרשים התנהגויות של התינוק החדש שלנו (5 חודש) כחלילה בעיה כמו אוטיזם...

האם זה נורמאלי? יש סימנים?
ממה שידוע לי אוטיזם אפשר לאבחן רק בגיל שנתיים.מתואמת
אז כרגע אין לכם מה לדאוג בכיוון...
אם תתאר את ההתנהגויות שאתם חוששים מהן - אז נוכל לומר בפירוט מדוע אין קשר...
אוקיי מפרטקול געגועים
חיוכים מאוד אקראיים ונדירים, לא מתהפך, לא מגיב לשמו, לא מביט באמא בזמן יניקה, לא מרבה ליצור קשר עין...
אוקי...מתואמת
אז זה לא אוטיזם, כנראה, אבל נשמע שיש כאן עיכוב התפתחותי כלשהו, ואולי בעיה אחרת.
התייעצתם עם אחיות טיפת חלב? עם רופא ילדים? הם המקום לשיתוף חששות כאלו, כי הם גם יוכלו להפנות לטיפול...

דרך אגב - לא מגיב לשמו זה עוד תואם גיל כמדומני.
הייתי מתחילה מבדיקות מבדיקות שמיעה וראייהטלטאביז
אולי עיכוב התפתחותיאבטח בו
לא מתהפך זה עדיין סביר- קצת איטי אבל בסדר עדיין
כנ"ל מגיב לשמו זה בכלל עוד לא מצופה ממנו בשלב זה

לגבי קשר העין וכד' כדאי לפנות לרופא ילדים להתייעץ אולי בכלל מדובר במשהו אחר קל יותר

אוטיזם זה דבר שמאובחן בגיל גדול יותר
אוטיזםיהושבעט5אחרונה
אבחנה של אוטיזם או p.d.d לא עושים כל כך מהר.צריך לשלול בעיית ראיה /שמיעה .קושי מוטורי.התינוק נולד בזמן?פגות?
דברו עם רופא ילדים מנוסה.עדיף להיות הורה היסטרי שמטרטר את המערכת על קושי .התפתחותי שמטופל בזמן .מאשר לפספס וחבל.
מה גם שהסל של טיפולים פרא רפואיים בגיל
0-3 הוא בהציע גדול מאוד.
אל תקראו אבחונים בגרוש באינטרנט .לכו לאנשי מקצוע תהיו הורים נודניקים.אל תהססו "להפוך שולחנות" .אני מורה לחינוך מיוחד לתלמידים.בתפקוד נמוך נמוך.כבר שמעתי הורים שדברו על תחושות בטן.
אני לא מתכוונת חלילה להלחיץ אני לא יודעת אבל גשו לבדוק.
רופא ילדים שישלח לרופא התפתחותי.לשלול בעיה .או לחילופין למצוא אותה ולטפל.
המון בהצלחה ורוב נחת.
מה לקנות לסבתא?בינייש פתוח
אני אסע אליה אי"ה ליום ראשון של חנוכה. חשוב לי לקנות משהו מושקע כי היא תומכת בי כלכלית לאורך כל תקופת הקורונה.
אלמנטים עם תמונות שלי ושאר הנכדים קניתי פעמים, פרחים קניתי לפני חגי תשרי בשיתוף שאר האחים והיא כנראה יודעת שהיוזמה היתה אצל אחותי הגדולה.
איזה עוד אפשרות מומלצת?
מה היא אוהבת?בת 30
היא אישה שאוהבת לבשל?
לצייר?
לטייל?
סיעודיתבינייש פתוח
לכן למיטב ידיעתי לא מסוגלת כעת לעשות אף אחת מהפעולות הללו
וואובת 30
ספר?
רעיון טוב...בינייש פתוח
אני יכול לשאול את אמא איזה נושאים היא אוהבת...
אם תביא לה מתנהnnn
היא עלולה לחשוב שנתת לה מתנה מהכסף שהיא תומכת בך.
לדעתי מה שחשוב בגיל הזה זה קשר קרוב. להתקשר מידי פעם. לבא לבקר (ממש בזהירות בקורונה)
לשאול אם אתה יכול לעזור במשהו, (לקחת אותה לבדיקות, לקנות לה משהו שהיא צריכה, ללכת איתה לאיזה משרד שהיא צריכה וכו') כשאתה בא, להציע טיול בחוץ אם לא קר מידי... זה המתנה הכי גדולה שאפשר לתת לאנשים מבוגרים שכנראה מסודרים כלכלית, אם הם מסוגלים לתת לנכד...
מצד אחדבינייש פתוח
אני יכול לקנות לה משהו שהיא אוהבת שמראה בעיקר על השקעה והתחשבות (כמו אלמנט עם תמונות של נכדים ונינים עם השקעה אישית) שגם זול בהרבה מהכסף שהיא תומכת בי.
מצד שני הזכרת לי שלא התקשרתי אליה לפני שבת ובזכותך דיברתי איתה הרגע
נכד מסורnnn
בקרוב אצלי...
עציץ עם איזה פרח יפהחילזון 123


אולי משהו מחמם ומפנק לחורף?באר מרים
נעלי בית חמות איכותיות, צעיף..
שמיכה רכה ומפנקת..

לפעמים בגיל הזה משתמשים בדברים בלויים מפני המון שנים..
אם היא גרה בביתאמאשוניאחרונה
תעבור על הבית לראות מה צריך לתקן, לשפץ
לפעמים מספיק שהתריס נתפס או משהו קטן כזה ולא נעים לבקש עזרה אבל האור לא נכנס הביתה
אז לא לחכות שהיא תבקש, ליזום מה שאפשר באחזקת הבית (כמובן עם רשותה)
לוודא שאמצעי החימום זמינים, שמישים ובטיחותיים.
טלפון לאמצעי תקשורת זמינים ונוחים לשימוש.
(כפתורי מקשים גדולים)

לשבת להתעניין בה זה הכי משמח.
אפשר לחקור בנעימות על העבר, לשמוע סיפורים שאולי הודחקו עם השנים זה בשבילך להכיר טוב יותר את ההיסטוריה המשפחתית.

אגב, משהו שמאוד משמח זה לחדש תמונות של קרובי משפחה מהעבר. יש אתרים שאפשר להזמין מהם. שולחים תמונה ישנה והם משחזרים לתמונה חדשה גדולה עם יותר הבעת צבע.
יש גם שמציירים על קנווס.
נניח תמונות של ההורים שלה או תמונה משפחתית שלה כשהייתה נערה.