פורום הורות (עמוד 350)

בהנהלת:
שרשור חדש
תכנון סדר יום- שאלה לאמהות שכל היום בביתאמא מסורה

וגם לאלו שלא ויש להם רעיונות

השנה אין לי עבודה, עקב אילוצים ומכיוון שהשנה אני בבית, אלא אם יתרחש נס ואמצא עבודה, החלטתי להשאיר את בת השנתיים ו-8 יחד איתי בבית, כדי לחסוך עלויות של משפחתון, יחד איתה יש תינוק בן 5 חודשים.

 

השאלות שלי:

1. איך בונים שגרה לילדה (ולי), עם התחשבות בכך שיש תינוק שעדיין אין לו ממש סדר יום, לפעמים הוא אוכל כל שעתיים ולפעמים יכול לישון 3-4 שעות- אני צריכה שתהיה גמישות בלי שהילדה תשתולל ותהפוך את הבית בזמן שאני לא פנויה אליה.

 

2. איך מכניסים בתוך זה את עבודות הבית?

שמתי לב שכשנמצאים יותר בבית= יותר בלאגן לסדר= פחות זמן שהוא נטו עם הילדים, כי אני כל הזמן סביב השוטף של הבית כביסות, בישולים, כלים, בלאגן טבעי ובלאגן שהילדים עושים כשהם לא מוצאים את עצמם (קרי פיזור משחקים וריקון ארונות ללא תכלית של משחק).

 

בחופש כשגם הגדול היה (בן 4), הרגשתי שכל היום היה-טיפול פיזי בילדים, סידור הבלאגן שלהם שאף פעם לא נגמר להכין משהו לאכול (ולא הכנתי ארוחות גורמה- בישולים פשוטים ביותר שלא דורשים יותר מ 20 דק' התעסקות) ואיכשהו היום נגמר בלי שכמעט הייתי נטו עם הילדים וגם בערב אחרי שהם הלכו לישון הייתי מסדרת את הבית, מטפלת בכביסות ובכלים- לא את הכל הייתי עושה בערב אחד, כל פעם משהו אחר, הולכת לישון מאוחר (אחרי 12 בלילה) ואף פעם לא הגעתי למצב שהבית ממש מסודר, תמיד הייתי הולכת לישון עם בית יותר מבולגן ממסודר ויום למחורת התוסף עוד בלאגן של הילדים- אני רוצה להמנע ממצב שהבית כל הזמן הפוך ושאני כל היום סביבו ועדיין לא מצליחה לסדר נורמלי.

 

מבחינתי בית מסודר זה שבסופו של יום כשאני הולכת לישון- הרצפה מסודרת בלי מליון חפצים שמתגלגלים שצריך לדלג עליהם כדי לדרוך על הרצפה, כלים שטופים (אני לא מצפה כל ערב לדנדש את המטבח, אבל שלא יווצר מצב שלא שטפתי כלים 3 ימים, וכדי שיהיה במה לשתות/ לאכול צריך לדלות את הכלי מכיור מלא ולשטוף באותו רגע) ושיש לילדים מה ללבוש ביום למחרת ולא לגלות שכבר עברו 3-4 ימים בלי שהפעלתי איפלו פעם אחת את המכונה וכל הבדגים של הילדים בכביסה.

 

לעומת זאת כשעבדתי, היו ימים שהבית נשאר בערב פחות או יותר מסודר כמו שהיה בבוקר לפני שיצאתי לעבודה, כי בבוקר הם היו במסגרות, עד שחזרנו הבייתה כבר היה שעות אחה"צ, היה מעט זמן להיות בבית, כי גם בשעות שהם היו איתי הם רצו החוצה ולא היה להם כמעט מתי לבלגאן ואז בערב היתי פנויה לשאר הדברים חוץ מלסדר את הבלאגן של הילדים.

אחרי החופש הזה גיליתי שיותר קל לטפל בבית כשעובדים מאשר כשנמצאים בו כל היום, למרות שאז אני לחוצה יותר ומרגישה שאני לא נושמת כי זה כל היום להיות במרוץ נגד הזמן (להספיק להגיע בזמן לעבודה, להספיק לחזור לבית בזמן להוציא את הילדים ובערב לארגן את הבית) 

 

כ"כ חשוב לי שהבית יהיה מסודר ואני אף פעם לא מצליחה להגיע לזה עם הילדים בבית, גם בערב שבת- כמה דק' אחרי הדלקת נרות- הבית לא נראה כאילו בעלי ואני השקענו המון זמן בלסדר ולנקות את הבית לכבוד שבת.

 

כרגע, אני לא יכולה לשנות את התנהגות של הילדים שלי (הם מסוגלים בזמן שאני עם התינוק, להכנס לחדר שלי ולרוקן לי מגירות, כן גם בן ה-4)

 

3. וכמובן- שאני אשאר שפויה בתוך כל זה, בלי להתעצבן על הילדים ושיהיה לי זמן מנוחה בין לבין.

 

עכשיו אני הולכת להיות עם הילדים אחזור בעז"ה בערב ועד אז מקווןה שיהיו כאן מספיק תשובות חכמות.

תודה רבה

תכנון סדר יוםאנונימי (פותח)

ואוו! באמת קשה! אני עם תאומים בני שנתיים בבית ואפשר להשתמש בכמה טריקים כשרוצים לשמור על יותר סדר חלק זה שלי חלק של אנשים אחרים:

1. למנוע מהילדים להיכנס לחדר מסוים - שמים למעלה מנעול הזזה פשוט ( לדוגמא אצל חברה שלי לשם הבטיחות יש מנעול כזה בשירותים). אין שום סיבה וצורך שהילדים יכנסו לחדר שלך (גם אצלי זה קורה וחברה נתנה לי משהו לשים על ידית שאצלנו היא עגולה כמו בארה"ב) ומנעול קטן זול ופשוט יעשה את העבודה. אפילו בחדר שלהם אפשר לשים ובעת הצורך להשתמש - לדוגמא אחרי שמסודר לשבת לא לתת להם לפזר את כל הצעצועים! להוציא כמה דברים בלבד ולשבת איתם או שישחקו לבד.

2. אצל חברה שלי המשחקים מחולקים לפי נושאים אם גם אצלך כך אז שיוציאו משהו מסוים אולי 2 נושאים ולא יותר! רוצים משהו אחר- חייבים ללמד אותם לאסוף!  הילדים שלי יותר קטנים וכבר אני מלמדת אותם לאסוף. לא כל הילדים משתפים פעולה (הבן שלי אוסף יפה הבת לא כל כך) אז אפשר לעשות מזה כיף ולאסוף איתם.  הכי חשוב - לא יתכן שכל יום/ערב הבית הפוך והם לא סידרו כלום!  הילדים שלך בגיל מספיק גדול ללמוד לאסוף וזו לא צריכה להיות מלחמה.

3. ראיתי טריק אצל חברה- מטאטאים אם כל הצעצועים לפינה אחת ואז אוספים (אצלנו לא מחולק לנושאים זה יותר מדי עבודה בשבילי) או לפי נושאים או הכל לקופסא או שתיים גדולות.

4. העסקת הילדים - לנסות לראות מה הבת אוהבת לעשות לבד. לחשוב על עוד דברים שאפשר לבד ובנוסף דברים שאפשר ביחד או ביחד שלא מצריך ממך יותר מדי.  אני שותה קפה ליד השולחן והם אוהבים להיות לידי ולהרכיב פאזלים.

יש אמהות ששמות את הילד/ה על כיסא (עומדים) לידם בזמן שטיפת כלים או הכנת אוכל והילדים יכולים מאוד להנות מזה - כמובן שטיגון או משהו מסוכן אי אפשר.  לדוגמא- בעלי חתך ירקות ושם את הבן לידו ונתן לו חתיכות לאכול והבן קצת התעסק בכלים בייבוש.  קצת לשים שירים קצת לשחק איתם - לפעמים מספיק כמה דקות והם ממשיכים לשחק לבד. לקרוא ספר ה\ביחד לתת לה ל"הקריא" לך בזמן ז\שאת עושה משהו.  יש לי חברה שנותנת לבת את הבצק ילדים (לא זוכרת את השם) והיא מאוד נהנית.

 

המון הצלחה!  גם אני אשמח לקרוא רעיוונות מאימהות אחרות.

תיקון-מנעול וו לדלת לא מנעול הזזהאנונימי (פותח)

צריך לדלת מבחוץ לשים וו פשוט שנכנס לעיגול בצד השני, מנעול הזזה מתאים כשנועלים מתוך החדר.

מה שאני עשיתייהודיה מא"י
כשהייתי עם שני ילדים בבית (1.5,3 מבחירה)
קודם כל - אל תנסי לחכות את סדר היום של המעון - תעשי שיגרה גמישה יותר
סדר יום יכול להיות כזה: קמים בבוקר, מתלבשים, אוכלים. בצהרים אוכלים ארוחת צהריים (אם או בלי שינת צהריים) בערב אוכלים, מתקלחים והולכים לישון.
סדר יום קפדני ומפורט כ"כ כמו שיש במעון לא מתאים לבית, כי לא נורמלי לאנשים מבוגרים לחיות ככה.
הסדר יום של הקטן לא חייב להתאים לגדולה, אבל אם היא ישנה שנת צהריים, כדי לנסות להרגיל אותם לישון ביחד. הנסיון שלי שעם הזמן הם הסתכרנו יפה ביחד, וגם הקטן שישן פעמיים ביום, וגם הגדול שישן רק פעם אחת ביום היו ישנים ביחד.
עבודות בית - שתפי אותה בעבודת הבית! זה נפלא, זה מציע שפע של הזדמנויות לפיתוח מיומנויות שונות, ובלי שתשימי לב היא כבר ממש תעזור לך. רק צריך ללמוד לעשות את הכל לאט יותר כדי להתאים לקצב שלהם
לשטוף כלים - תעמידי אותה לידך על כיסא, תני לה סקווצשט' קטן וכלי פלסטיק לסבן. בהתחלה צריך לסבן אחריהם הכל, היום אפילו אחרי בן השנתיים אני לא תמיד צריכה לסבן. רק כלים שיש עליהם ליכלוכים קשים. אבל אפילו אם מסבנים אחריהם, זה כיף לילדים (במיוחד כשחם) וזה יופי של תעסוקה שמאפשרת לך לשטוף כלים תוך כדי
כביסה - ילדה בגיל הזה יכולה להכניס כביסה למכונה (אם יש לכם פתח בצד) כמובן שאת מביאה לה והיא רק מכניסה, להחזיק את סלסילת האטבים, להוריד כביסה ממתקן מתקפל, ולשבת איתך ולהרגיש כאילו היא מקפלת כביסה בזמן שאת מקפלת. ובגיל שלה, אוטוטו אפשר לתת לה לקפל את הבגדים שלה ושל התינוק.
בישול - ילדים אוהבים כ"כ לבשל עם אימא. אפשר לתת להם לשפוך מצרכים לקערה, לערבב, להביא דברים מהארון וכו'. ברירת אורז זאת הזדמנות נפלא לפיתוח המוטוריקה העדינה. תושיבי אותה לידך, ותצביעי לה על גרגירים שצריך להוציא. ואת צריכה רק סבלנות... את יכולה גם להסתכל בפורום מתכונים - בהודעה הנעוצה בראש יש קישור לשרשור של מתכוני הפעלה.
נקיון וסדר - טוב לזה לא צריך להוסיף. בשביל הילדים שלי להשתתף בשטיפת הבית זה צ'ופר גדול. קניתי להם מטאטא קטן ומגב קטן, והם משתתפים איתו בשישו ושימחו (שוב, סבלנות, הם לא תמיד מטאטאים לכיוון הנכון)
ולגבי הבלאגן שהם עושים. את כל המשחקים שיש בהם הרבה חלקים (פאזלים, לגו, סברס, מפתח להתפתחות וכו') שמי מחוץ להשג ידם! הם צריכים לבקש, מקבלים אותם רק בתנאי שאין משחקים אחרים מפוזרים, ורק אחרי שמזכירים להם שיאספו אחרי שהם מסיימים. זה לא קורה מיד, אבל לאט לאט הם לומדים. אה, צריך גם לאסוף איתם בגיל הזה. זה פשוט גדול עליהם.
חוץ מזה כדי לבנות את היום כך שיוצאים כמה שיותר, וכך שבכל יום את עושה משהו מיוחד איתה, ולא רק שהיא מצטרפת אלייך לדברים שלה.דוגמא ליציאה - מכולת, ספרייה, מרפאה, גן שעשועים, פינת חי
דוגמא למשהו מיוחד - יצירה, בישול של משהו מיוחד (כמו ארוחת ערב לאפות תוצרת בית ושיפודים, אצלנו זה תופס אחה"צ שלם) נגינה, משחק דידקטי שאת משחקת איתה (כמו מה במשבצת) וכו'.
הדבר הבא - חברים למשחק. חפשי נשים נוספות באזורך שנמצאות בבית עם הילדים, ותפגשו בבקרים. חברה לילדים, חברה לאמהות. ואולי תוכלי למצוא אפילו מישהו שתעשה איתך סבב אימהות, אפילו יום אחד שהילד שלה יהיה אצלך, ושהילדה שלך תהיה אצלה, וכבר יש לך בוקר שקט אחד בשבוע. (אולי את גרה בישוב שלי? אני מחפשת מישהי כזאת)
חוץ מזה כדאי לחפש כמה שיותר שתיפגש עם ילדים אחרים. אבל אני מזהירה אותך, בחורף זה קשה מאוד. בקיץ מספיק בדר"כ ללכת לגן שעשועים אחה"צ, אבל בחורף זה קשה יותר.
ועוד דבר אחד חשוב שברגע שאני הבנתי אותו נהיה לי הרבה יותר קל. הילדים, היחס לילדים במקום ראשון. עבודות הבית, סדר בבית וכו' רק במקום שני. עדיף שהילדה שלך תהיה שמחה, מאשר שהבית יהיה מסודר
עדיף לתת תשומת לב לילדה מאשר לשטוף את הכלים. הכלים יחכו, הילדה לא.
ואז הכל נהיה רגוע יותר, וגם מספיקים את הכל בסופו של דבר, מנסיון.
את יכולה לפנות אלי גם באישי לעוד הרחבות בנושא. בשמחה
ועוד עיצה אחת קטנה ששכחתייהודיה מא"י
לתינוק - מנשא על הגב. פתאום אפשר לעשות הרבה יותר
תודה על התגובותאמא מסורה

ירושלים- 1. זה בעייתי לי לסגור את החדר, כי הקטן עדיין ישן בחדר שלנו וכשהוא מתחיל לבכות אין לי סבלנות להתחיל להתעסק עם פתיחות וסגירות למינהם, או שכשהוא נרדם לי בידיים מסובך לפתוח את הדלת עם מפתח ולשמור שהוא לא יתעורר (לפני הלידה סגרתי את הדלת, חשבתי שזה עבר להם ומסתבר שלא).

2. רוב המשחקים שלהם נמצאים בארון סגור- מה שקורה זה שבאותם משחקים אנחנו כמעט לא מגיעים לשחק כי אני לא מוצאת זמן לשבת איתם, מעט המשחקים שבחוץ זה גם מחוסר מקום בארון משחקים וגם כדי שבכל זאת יהיה להם במה לשחק, בכל זאת אני לא רוצה שכ-ל המשחקים שלהם יהיו נעולים ואז עוד יותר הם ימצאו להם תחליפים בעייתיים יותר בבית (מבחינת הבלאגן שזה יוצר).

 

3. אני עושה את זה ועדיין לוקח לי קרוב לשעתיים לסדר את הרצפה של הסלון, איכשהו כל מיני חפצים, לאו דוקא משחקים, מוצאים את דרכם לרצפה וזה שעות לסדר בסופו של יום.

ומרוב בלאגן אין לי כוח כל יום לסדר יחד איתם את הכל.

4. נגעת בנקודה הכי קשה אצלי- הילדים שלי (כאמור בן 4 ובת 2.8) לא מסוגלים לשבת שניה!!! אחת בלעדיי, היום למשל בזמן שהאכלתי את הקטן, נתתי לבת שלי פאזל שהיא מאוד רצתה הושבתי אותה ברצפה מאוד קרוב אלי, תוך דקה שתיים, למרות שהייתי לידה אבל לא ממש לגמרי איתה, היא קמה ורוקנה לי את המגירה של כל הסכום במטבח לא יכולתי לקום (רק במצבים קיצוניים ביותר אני קמה עם הקטן באמצע שהוא אוכל, מקפידה לא לעשות את זה על כל דבר שהם מבלגנים) וכמובן היא התעלמה מה-לא שלי.

 

יהודיה- תודה, אני שמתי לב שאם אין לילדים שלי משהו מסודר מעבר ל- קמים, מתלבשים אוכלים כל ארוחה בזמנה, מתקלחים לפני השינה, הם בשלב מסוים מתחילים להתעסק עם כל הדברים שאני לא רוצה. בקשר לחברים נוספים- קצת קשה למצוא דבר כזה בישוב שרובו ככולו הנשים עובדות ולא נראה לי שאנחנו גרות באותו ישוב.

מנשא גב- אני יודעת שזה יותר משחרר אצלי אין סיכוי, אני בקושי משתמשת במנשא קדמי בגלל כאבי גב (שהתגברו לי לאחורנה אחרי המעבר דירה) אם אשים אותו על הגב באופן קבוע בכלל לא ישאר מהגב משהו...צוחק והבן שלי ממש לא שוקל הרבה, בן 5 חודשים ושוקל בערך 5 ק"ג.

 

היום, כשלקחתי את הגדול לגן שלו שמתי לב שבשעות הבוקר "מתבזבזת" לי לפחות שעה על לקחת אותו לגן, היום הלכנו כל כיוון 1/4 שעה, זאת אומרת- חצי שעה הליכה בבוקר (הלוך-חזור) כמה דק' של שהיה עם הגדול בגן לפני שנפרדים, צהריים שוב כחצי שעה הליכה של הלוך חזור ועוד כמה דק' עיכוב בגן לשמוע איך היה. מקווה שזה ישתנה בקרוב, אחרי שארענן את הנהיגה שלי ואז ההליכה לגן לא תהיה לי סיוטית כמו שהייתה היום.

מה שכן, כשהגעתי לגן ראיתי שיש שם גן שעשועים צמוד אליו- אני הולכת לנצל את זה במקום לצאת עם הבת במיוחד בהמשך הבוקר.

 

מאיפה את?הלהאחרונה

אפשר ליצור פורום ויטואלי או עדיף כמובן להפגש. יש עוד כמוך (וכמוני) שחיות את זה מאידיאל או שלא...

כרגע אין לי זמן לפרט אבל אשמח להשאר בקשר ולדסקס על זה...

בהצלחה ובהנאה!

יצר הרע - יש חיה כזאת ?!אינסוף
- תגיד אחי, אנ'לא מבין איזה יצר הרע יש כבר לתינוק בן יומו כ"כ חמוד?!
הרי חכמי ישראל לימדו אותנו שיצר הרע מתלווה לאדם מלידתו ויצר הטוב מצטרף אליו מגיל מצוות.
- וואלה שאלה טובה!
מה דעתך?
- השאלה הזו עוד מתרחבת. מהם אותם יצרים? מה עניינם? האם זה מוחשי או מטאפורי? האם זה רוחני או גשמי?
- כנראה זה לא בדיוק מה שחשבנו
אתה יודע, חז"ל לא טועים. אם כבר זה אנחנו שעוד לא הבנו.
יצר הרע נמצא כבר מלידה.
- כן. השאלה מהו..
- בגדול, יצר הרע זוהי הנטיה העצמית של האגו, אשר יש בה נטיה לסטיה לרעה. ביסודה היא לא לרעה.
כל מה שיודע תינוק במשך יומו, זה לישון, לשחק ולאכול. עסוק בלהיות הוא עצמו. הדאגה העצמית לבדה.
- ואז עם התנערותו של הנער, הוא מתחיל להתיחס יותר לסביבה ולתת מעצמו.
אם כך, כוחות הנתינה שמגיעים לבשלות בגיל מצוות הם יצר הטוב.
נתינה טהורה.
- אכן. אלא ששני היצרים תמיד נמצאים, מושכים לכיוונים שונים עם הנטיה הרעה של הפרזת העצמי.
א"א בלי היצר בעל הנטיה הרעה, בדיוק כפי שא"א בלי היצר בעל הנטיה לטובה.
גם כוחות הנתינה מעורבים עם כוחות הקבלה העצמית ואין פסול בזה.
התכלית של הכוחות כולם זהו האיזון וההרמוניה אשר מביאים לידי ביטוי שלם של היצרים,
ללא הנטיות הרעות, כולל הנטיה הרעה שבנתינה מופרזת ולא הרמונית.
- אז מה ש'תה אומר בעצם שהנטיה היא הרעה. הנטיה האנושית המופרזת לקבלה העצמית.
- נטיה אשר היא כמלכודת דבש , אפילו בפני אותה קבלה עצמית שלמה שאכן מסתתרת שם לטובה.
חכמים מלמדים שהיחס ליצר הרע הוא "שמאל דוחה ימין מקרבת"
ביצר יש פוטנציאל לטובה שבשבילה הוא נוצר,
אלא שלצורך יעודו השלם הצעד הראשון הוא דחייתו, להבין שיש מלכודת יחד עם הדבש.
דחיה שאחריה באה הקירבה היותר שלמה ומתוקנת לטובה.
אח"כ אפשר גם להגיע אל הדבש בשלום. בסבלנות, רוגע, שלווה והנאה אמיתית ושלמה.
חזק ביותר ישר כוח!!אמא מסורהאחרונה
שלום, יש לי בו דוד בן 10ילדותי שלא מפסיק סתם לבכותמצפה לגאולה!!

מה לעשות? אשמח לעצות

תודה מראש.

אשמח אם תענו לי בבקשה זה דחוףף!!מצפה לגאולה!!אחרונה
אשמח לשמוע חוות דעת על עגלתאומים של מיה מודה שלנסיכה בפיתה

ד"ר בייבי...תודה-(עגלת רכבת..)

בקשת סיוע בשכ"ל בישיבות/אולפנות מעליית הנועראנונימי (פותח)

הורים יקרים

 

ב"ה ילדינו גדלים, וכבר כמה מהם לומדים בישיבות ואולפנות. העלויות של החינוך בישיבות ובאולפנות מרקיע שחקים, ומשפחה ממוצעת כמונו מתקשה לעמוד בתשלומים. אנחנו משתדלים לחסוך ולקצץ בכל מה שאפשר כדי להצליח לעמוד בתשלומים הללו, אבל אנו שומעים על משפחות אחרות בסביבתנו (בעלות רקע סוציו-אקונומי דומה) שפונות לעליית הנוער בבקשה לעזרה בהשתתפות בשכר הלימוד, וחלקן אף נענות בחיוב.

ביני לבין אשתי יש חילוקי דיעות. אשתי טוענת שכל משפחה שקצת קשה לה - שתגיש בקשה, ולעליית הנוער יש כבר את המטרות והקריטריונים שלהם, וסינון הבקשות הוא תפקיד שלהם, לא שלנו. אני טוען שאנחנו לא עולים חדשים וב"ה מעורים בארץ, ועל כן אל לנו לפנות לעליית הנוער, ובוודאי נכונים במקרה שלנו דברי רבותינו "פשוט נבלה בשוק ואל תצטרך לבריות".

 

נשמח לשמוע את דעתכם בנושא

 

בתודה ובברכה

הורים ל-6 ילדים

ודאי שכדאי לבקש עזרה מעליית הנועראנונימי (פותח)אחרונה

א. זה לא נועד רק לעולים

ב. עלויות החינוך הן לא שפויות, וזה קצת עוזר

ג. באמת יש להם קריטריונים שלהם ואל תדאג, הם לא ייתנו לאף אחד יותר מדי.

 

כשאני הייתי נערה ההורים שלי לא ידעו בכלל על מוסד העליית הנוער למרות שהיינו עולים חדשים,

ואני בתמימותי חשבתי שעליית הנוער משלמת על פנימיה רק לכאלה ממוצא מזרחי.

 

ההורים שלי שאח"כ שקעו בחובות כבדים סתם הפסידו משהו שללא ספק היה עוזר להם.

(גם אני באה מבית עם 6 ילדים)

כיום כשיש לי שמונה ילדים משלי זו בכלל לא שאלה, אם יש במוסד עליית הנוער אני נרשמת לזה ואם אין אני מבקשת הנחה.

 

 

מה אתם אומרים על מחירי ספרי הלימוד ?אנונימי (פותח)

שערוריה ! מחכה למחאה בתחום הזה

אני קיללתי תוך כדי קניהעצמאית בשטחאחרונה

המוכרות השתעשעו ממני.

 

זה מזעזע ברמות!

 

אבל גדלתי על העצבים של אמא שלי מהנושא.

 

הלוואי ונוכל לשנות משהו לשנה הבאה...

מה דעתכם על חינוך ביתי-טבעיאורה.

חינוך ביתי-טבעי זה בעצם מה שכתוב על נשמותינו שלי ושל בעלי..

אנחנו מאוד רוצים ומאמינים בזה.

אבל אין לנו הדרכה איך בדיוק עושים את זה..  שלוש נקודות:

#איך משתלב פה המפגש עם החברים

# סדר יום

#ואיך מקנים להם ידע נרחב?

 

אשמח לשמוע מאנשים שיש להם ידע בנושא.

והאם אתם מכירים משפחות שעושות את זה שנוכל לדבר איתם 

 

תודה רבה!

יוקטנה? איפה את? איזה טוב ה'!!!!
אנחנו בחינוך ביתייוקטנהאחרונה

איפה אתם מתגוררים? את יכולה לשלוח לי מסר.

הילדים פוגשים את החברים שהולכים לבית הספר אחרי הצהריים ובחוגים. בבוקר יש מפגשים של קהילות חינוך ביתי (בגלל זה שאלתי איפה אתם מתגוררים).

לגבי סדר יום וידע - כל משפחה והגישה שלה

אפתם יכולים לקרוא הרבה על חינוך ביתי באתר "באופן טבעי".

הנה "ראיון" שעשו איתנו פעם לאתר http://www.inn.co.il/News/News.aspx/214163

זה נורמלי?קצפת

אופס..... החופש נגמר, פתאום אני רוצה שישארו איתי עוד קצת !!!! למרות שהבית נהפך למפגע אקולוגי ואני לפעמים רוצה לאשפז את עצמי [במקום שבו ידאגו להחזיר אותי לקו השפיות...] נראה לי שיהיה לי קשה בראשון לחודש...זאת הרגשה נורמלית? או שהחופש גרם לי לנזקים רציניים....?

אשפוז פסיכיאטרי דחוף!!!!איזה טוב ה'!!!!

 

 

מוכר... באמת לא פשוט..ד.אחרונה
אינטרנט רימוןאנונימי (פותח)

אני רוצה לספר לכם שבתור אינטרנט שמוכר את עצמו כאינטרנט בטוה, אז בטוח הוא לא.

כל יום נחשפים הילדים לפרסומות מזעזעות.

ותשובת החברה:

א. יש דרגות סינון מוגדרות. בדרגה שבחרת יהיה פרסומות גם לא צנועות. את יכולה לעבור למסלול חסום יותר.

 

אני לא רוצה לעבור למסלול חסום יותר שיחסום לי אתרים שאני אוהבת ומצד שני אני לא רוצה לראות פרסומות לא צנועות!!

וזה נקרא אצלם מוגן!!

חוצמזה המהירות מתחרה עם מהירות של צב, הצב מנצח.

 

הייתי בפיילוט של אינטרנט נט-צח והיה סבבה.

 

א. מהירות גבוהה

ב. חסימת פרסומות ותמונות לא צנועות טובה

ג. יש להם דבר כזה שמטשטש תמונות שלא לעניין, לפעמים זה קורה גם עם ריהוט אבל אני מעדיפה טשטוש לחומרה שלא מעכב אותי להיכנס לאתרים שאני רוצה.

 

הנה האתר שלהם למעונינים: http://nettzach.com/he/

 

 

המלצתי: למי שעדיין לא ברימון אל תתפתו.

יש אלטרנטיבה טובה, ולא, הם לא משלמים לי כדי לכתוב

והודעתי לאינטרנט רימון שאני אמשיך לכתוב את הביקורת שלי בכל פורום אפשרי, זה לא מזיז להם והם לא מוכנים לנתק אותי עד שתיגמר ההתחייבות שלי אליהם...

אז זה הקמפיין האישי שלי נגדם אבל אני בטוחה שיש עוד לקוחות לא מרוצים.

 

המשפחה שלי השתמשה בהם תקופה קצרהמשה
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך כ"ז אב תשע"א 23:13

היו מאוד מרוצים.

מדובר בעצם בסינון ע"ג ספק אינטרנט גדול ומוכר - 012. מהירות הגלישה דרכם הייתה בסדר גמור, חיבורים שונים (VPN...) עבדו נפלא.

 

 

אני עוד צריך לכתוב עליהם סיקור בהזדמנות.

 

 
(למען הסר ספק:
1. שוטטתי פה בנסיון למצוא אייטמים לדף הראשי.
2. בדקתי קצת בשרת, המפרסם כנראה תמים, אם כי ייתכן שאני טועה)
למי משני המוזכרים בהודעתה התכוונת?..ד.
אנחנו משתמשים באתרוגשירשוראחרונה

השלוחה המוגנת יותר של רימון.

אין לנו כמעט תמונות או פרסומות קופצות וממילא הרבה פחות אתרים.

נכון שהאינטרנט הרבה יותר איטי מכל חיבור אחר לא כשר

אבל זה בהחלט שוה את שמירת העיניים של המשפחה שלי.

אז נסבול טיפה איטיות כאן , ונזכה בעולם הבא.

 

חוץ מזה, אני לא חושבת שפייר להשמיץ חברה שעושה את הטוב ביותר למען עתיד ילדינו.

אם זה באמת כ"כ חשוב לכם שלא יקפצו פרסומות, תוותרו על התענוג להכנס לאתרים מסוימים.

מלבד זאת, ניתן תמיד לחסום לרמה גבוהה יותר ולמס' שעות לרדת לרמה נמוכה יותר כדי להיעזר באתרים מסוימים.

 

אנחנו אישית מרוצים מאוד.

חברים, דאגו לפנסיה שלכם.אנונימי (פותח)

חשוב מאד לדאוג כבר מעכשיו לפנסיה. אל תסמכו על הממשלה או על חוק הפנסיה.
זה לא מספיק כדי להבטיח לנו חיים בוגרים בכבוד.

פנסיה זה בדיחה.אנונימי (פותח)אחרונה

מי שיש לו את השכל ואת הכסף קונה דירה להשקעה וחי מדמי השכירות. עצוב אבל זו האופציה הכי שפויה שיש. נקווה שלפחות המחאה תוריד משהו ממחירי הדירות (עד כמה שאני רואה בפוסטים כמו זה, זה כבר מתחיל לקרות) השאלה מתי ייראה שינוי משמעותי בתחום, אם בכלל.

יוקטנה מה את חושבת על זה?נחשונית

Sir Ken Robinson: Do schools kill creativity?

 

סר קן רובינסון: האם בתי ספר מחסלים את היצירתיות?

 

too much english for meאיזה טוב ה'!!!!

ובכל זאת השקעתי וצפיתי עד הסוף.

 

צודק בהחלט.

 

במישור המעשי נראה לי שאין ברירה אלא להמשיך בתוכנית הלימודים הרגילה אבל להיות קשובים ליכולות ולשאיפות של התלמידים.

 

מי שמסוגל כמו יוקטנה לחינוך ביתי אשריו ואשרי חלקו.

 

 

אוי רציתי להפנות אותך לסרטון המתורגםיוקטנהאחרונה

ואז ראיתי שכבר השקעת וצפית מלך

באתר הבא אפשר לבחור תרגום באחת מ-50 שפות לסרטון הנפלא הזה:

http://www.ted.com/talks/lang/eng/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html

 

יש באתר הזה המון סרטונים של הרצאות מרתקות וסיפורים אישיים מופלאים, מתורגמים להמון שפות, וכל אחד יכול להציע לתרגם סרטון שעדיין לא תורגם לשפה שהוא מכיר. 

 

אני עצמי תרגמתי את ההרצאה המרתקת הבאה, אודות חגורות בטיחות:

http://www.ted.com/talks/lang/eng/steven_levitt_on_child_carseats.html

 

 

(ותודה לנחשונית על העלאת הנושא, לקראת ה-1 בספטמבר )

בת שנתיים- פרצוף של תם מושלם...אחותו

שובבות ברמות בינלאומיות!!!

איזה קצב..

רק לסובב את הראש ו....

 

הפתעות!!!

אשריכם... תהנו ותשמחו..ד.
נהנים זה מה שהספקנו היום:אחותו

לקחת טוש של אחותי ולקשקש על רצפת חדר הבנים ועל הסדין של המיטה התחתונה. ( מציירת עיגולים יפה לגילה, אגב)

להניח שרפרף סמוך למדף של הטלפון ( כדי שלא אגיע לשם) ולפטפט בו בכל רחבי הבית ( עד שנתפסתי על חם)

להפוך לאחותי הגדולה את צלחת האוכל על השולחן ( והרצפה, והכסאות הסמוכים... חשבתי שהיא סיימה.)

לטפס ממיטת התינוק למיטה העליונה של אחותי ולבדוק את אוסף המפיות שלה.

לסובב את כפתור מכונת הכביסה, מהירות הסחיטה שנבחרה היתה נראית לי מוגזמת...

לאייר מחברת אנגלית אחת, ואת דף הטלפונים של הישוב.

לשחק בבקבוק השמפו בחדר האמבטיה. זה נוזל נורא יפה, אגב. אמא לא האמינה שהצלחתי לפתוח לגמרי לבדי גם את דלת חדר האמבטיה וגם את הפקק...( שכחה שהיא השקיעה במוטוריקה הגסה והעדינה שלי כדי שאהיה מצליחנית שכזו)

וכמובן- להקליד משהו על המחשב.

 

 

פשוט מקסים.ד.

איזה ערנות ויצירתיות.

 

וה"פרצוף תם" בכלל לא סותר את זה, כמו שלהיות תלמיד טוב וערני לא סותר תום...

 

זה ה"בית ספר" (יותר נכון - בית חיים ולא "ספר") שלה, והיא לומדת בו מצוין.

 

פרצוף תם - זה כי אוהבים.  בלגאן - זה כי גם צריכים קצת לעבוד וללמוד..

 

ואם יש גם קצת תחושה שלא לגמרי ברור אם אמא מסכימה/מבינה שזה האופן הנכון ללימודים האלה - גם זה לא נורא. עם הזמן זה מתפתח לתיחום נכון מעצמה גם בעיסוקים הללו..

 

[ואגב, אכן לא מצאתי בכל עיסוקיה המופלאים הללו אפילו אחד שהייתי מעיר לה עליו בגילה. אין בהם שום דבר שהיא אמורה כעת לתפוס אחרת. לכל היותר מציע לה דף: את רוצה לצייר עוד עיגולים על הדף?]  

ה"בעיה" היא הפוכה. אנחנו "נמרחים" מצחוק ומתענוגאחותואחרונה

מכל השטויות שלה ורק בערב נאנחים כמה היא מריצה אותנו.

(לא. אנחנו לא מרזים בזכותה)

ופני התם שלה- זה כי היא באמת באמת עושה זאת בתמימות. זה מה שממיס אותנו.

ואצטט כאן את מי שאמר:

"ומה שנראה כ"הר" אצל ילדים ראשונים, לפעמים אינו יותר ממעלה חיוך בהמשך.."

ביקור בעיר דוד הקדומהאנונימי (פותח)

יש למישהו המלצה לבקר בעיר דוד הקדומה כטיול משפחתי?

מקסיםאחותואחרונה
הקאות בנסיעהטל תלתל

לפני מספר חודשים פניתי לעזרה בעניין הקאות בנסיעה אצל ביתי, שהייתה אז בת שנה ומשהו. המגיבים (אינני זוכרת מי הם היו) ביקשו שאעדכן אם משהו משלל העצות הועיל. אז ככה:

ניסינו שניים מתוך כל העצות- השתדלנו להימנע ממתן מוצרי חלב ואוכל כבד לפני הנסיעה, ובמקביל עבדנו על יציבות המערכת הוסטיבולרית. התחלנו להשתולל עם הילדה, להעיף אותה באוויר, להפוך אותה תוך כדי משחק, לנדנד מהר על הנדנדה, לסובב חזק (לא מידי...) על הקרוסלה וכו'.

מסתבר שזה עבד. המניעה ממזון מורכב לפני הנסיעה- לטווח הקצר, וכל תרגילי האקרובטיקה שעשינו לה- לטווח הארוך. היום היא כבר אוכלת לפני ותוך כדי הנסיעה בלי בעיות. מלבד זאת הרווחנו חיזוק למערכת שיווי המשקל והמוטוריקה הגסה שהייתה חלשה.

לכל הדואגים- לא עשינו לה שום תרגיל שלא מצא חן בעיניה, ומעולם לא הכרחנו אותה לעשות משהו שהפחיד אותה. התיאור לעיל נשמע קצת מתעלל, אבל זה רק בגלל שהילדה נהנתה מהמהירות, הכוח והעצמה שבכל הפעילויות.

אז אם מישהו נוסף סובל מהבעיה, מקווה שגם אני הועלתי במשהו.

וואו מה את אומרת! חשוב ביותר! תודה רבה!יוקטנה

(בתקווה שלא נצטרך חושף שיניים)

תודה רבה. חשוב מאד.ד.אחרונה
מכות בגיל שנתיייםאנונימי (פותח)

איך תגיבו לילדכם שנותן מכות להוריו או לאחיו הקטן (או סתם דורך עליו וכדומה...), אם בגלל רצון לתשומת לב, עייפות, רעב וכדומה - לא תמיד אפשר לפתור את שורש הבעיה לחלוטין באותו רגע והשאלה היא על התגובה המיידית למכה. תודה מראש!

מצטרפת בגיל שנה ושלושבדרך

בעיקר שלא עושים כרצונה

מצטרפת לשאלהקיווי

לפחות אני רואה שאני לא לבד

לדעתי,ד.

לומר - בקול נעים, אבל ברור: אנחנו לא נותנים מכות. אם אתה רוצה משהו - אתה יכול להגיד ונעזור לך.  ובהזדמנות שיגיד "רוצה אוכל" או משהו דומה, להיענות בפנים מאירות. כך שיתרגל שעיקר מה שמושך את ההתייחסות הוא הדיבור שלו.  כמובן, לשאול אותו גם בהזדמנויות אחרות אם רוצה משהו, להציע וכד', בנעימות, שלא יחשוב שיחס מותנה במכה מקדימה למישהו...

דןקיווי

זה ממש לא קנטרני אני באמת שואלת בכנות:

יש לך ילדים?

בגילאים האלו?

או סביבות הגילאים האלו (כי שוכחים די מהר)

בהתפרצויות של צרחות ומכות זה לא ממש הולך להגיד בקול נעים ורגוע 

הם ממש לא שמים על זה


אבל אולי שלי ממש לא מחונכיםמבולבל

אני משתדלת ברוגע (לא תמיד מצליחה אבל לרוב) לא מתנהגים ככה אם אתה רוצה להשתולל אתה יכול להמשיך במקום שאין אנשים ומכניסה לחדר לכמה דקות

 

 

 

זה פותר באותו רגע אבל זה לא פותר שזה לא יחזור על עצמו

אולי ממעיט

קיווי, אני בטוח שזה לא קנטרני...ד.

אבל -

יש לי  ב"ה די הרבה ילדים, יחסית, גדולים וצעירים (אמנם לא בגיל הזה).

ובניגוד למה שאת חושבת - לא שוכחים כ"כ מהר... (וסה"כ - אני גם רואה די הרבה ילדים קטנים בעיסוקי..)

 

ואני גם רואה מישהי קרובה אלי - שיש לה ילד בן שלש וקטנה יותר בת שנה וחצי, שטועמת לפעמים מנחת זרועו.. והיא נוהגת כמו שאמרתי..

 

וגם - אני עניתי בדיוק למה ששאלה השואלת: ילד בן שנתיים, לפעמים נותן מכה להורים, לפעמים לאחיו הצעיר, או "דורך" עליו, מרעב רצון לתשומת לב וכד'.  היא לא שאלה על הסיטואציה שהיזכרת: "התפרצויות של צרחות ומכות" ("קרבות" בין אחים).  והיא אכן שאלה על אותו רגע.  ובאמת, לא כ"כ חשבתי לענות; אך כשראיתי שאף אחד לא עונה - וחששתי שתשמע כל מיני "שיטות" איך לא צריך להתייחס לילד שרוצה תשומת לב וכד', או שתיקח "כבד" מידי התנהגות של ילד בן שנתיים - כמו שקורה אצל ילדים ראשונים - ראיתי לנכון לעזור באופן שאכן יכול לעזור, וגם להוסיף טוב מעבר לרגע.

 

חינוך ילדים הוא לא תמיד "מדע מדויק", תלוי מי הילד, תלוי גם במבוגר - לא צריך להילחץ מידי.

וההתנהגות של ילדייך יכולה לקרות גם אם הם "מחונכים"... ומה שאת נוקטת הוא גם פיתרון סביר, ביחוד אם לא הלך לנסות לברר משהו אחרי האמירה ש"לא מתנהגים כך", כדברייך. ולפעמים אפשר בין-לבין לעזור בדיבור ולהרגיע.

 

וידיעה חשובה: כנגד הצד שהיצגת ש"שוכחים".. יש גם צד אחר - שעם השנים, לומדים דברים מתוך הנסיון וישוב הדעת. לעיתים אין ברירה - וכל אחד צריך להגיע לנסיון הזה מעצמו, כולל קצת "עצבים" בדרך.. ולפעמים אפשר לעזור גם לאחרים מתוך הנסיון הזה...

אני מניח שגם את יודעת שלגדל ארבעה ילדים הרבה יותר קל משלושה.. קל וחומר עוד יותר...  ומה שנראה כ"הר" אצל ילדים ראשונים, לפעמים אינו יותר ממעלה חיוך בהמשך..

כך שיש סיכוי - אל יאוש...

 

[ואגב, די צפיתי שאקבל תגובה כזו מאיזו אמא... אבל לקחתי את ה"סיכון"..]

לתת מכותפטרוזיליה1
ד. תודה, בדיוק באמצע שלבי חינוך עם ביתי הראשונהשירשור

בתקווה שאכן השיטה תעבוד

תודה דןקיווי

אתה נשמע אדם שליו

אני צריכה לעבוד על זה (באמת!)

באמת,ד.

עבדתי על זה הרבה.. ועובד..

מעתיקה- מדביקה:אחותו

"ומה שנראה כ"הר" אצל ילדים ראשונים, לפעמים אינו יותר ממעלה חיוך בהמשך.."

 

אוהו כמה שזה נכון !!!

אני לא אמא, אבל אמא שלי פסיכולוגית.מתו"ש

בס"ד

 

היא הסבירה לי שילדים בגיל הזה לא יכולים להבין את הרגשות של האחר. מבחינתם, העולם סובב סביבם. הם לא מסוגלים לחשוב על זה שלאחר כואב, הם רואים רק את הסבל של עצמם!

ילד שמכה לא עושה זאת מכוונה רעה, פשוט מחוסר הבנה שמגיע בהתאם לגיל. זה דבר נורמלי ולא צריך להבהל.

מה חשוב? חשוב מאד לא להתקיף, כי הילד לא עושה זאת מכוונה רעה (אם מכים אותו זה אולי עוזר לטווח הקצר לסביבה, אבל לטווח הארוך ממש לא עוזר לילד ואפילו יעורר אותו לאלימות בעתיד. בשום אופן לא להכות את הילדים!!!)

אם הילד רואה שכשהוא מכה הוא לא מקבל את מה שהוא רוצה הוא מבין שהמכות לא מועילות לו ואין לו צורך להכות. אך אל תתני לו להבין זאת לבד, אם הוא מרים יד אמרי לו בטון רגוע אך תקיף שאת לא מרשה להרביץ, ושמי שמכה לא מקבל שום עזרה - רק מי שמבקש יפה.

אם תתמידי בזה^ פעם אחר פעם בעז"ה תראי את התוצאות. בהצלחה רבה

כמו שאמא שלך אמרהפטרוזיליה1

ילד מבין אם הוא מרגיש...

כמו שלא מספיק להגיד לילד אנ אוהבת אותך -אלא צריך בעיקר לחבק ולנשק 

-כנ"ל הפוך

מילים פחות משמעותיות בגיל הזה

וסליחה אם זה לא מסתדר עם הפתיחות וכו שבתקופה זו...

עוד לא ראיתי ילד בגן שעשועים שרק ע"י דיבור עדין (אך  סמכותי) הוא הפנים משהו. גם לאורך תקופה. נסי ובידקי.

(כמובן שהעיניין תחום בגיל מסויים וכו'...)

צר לי על האי-פוליטיקלי-קורקט. (:

 

 

O(ולגבי האישי- כמובן שהתגובה הראשונה הייתה בליווי חיוך קל

אני ראיתי הרבה ילדים שע"י דיבור נעים וברור הפנימוד.

הרבה - וביחוד לטווח ארוך.

כל כך ארוך, עד שמכח זה הם מדברים כל גם אל ילדיהם, ומרחמים.

ומי שמכה ילד בגיל שנתיים, כשיטה, גורם נזק, גם לטווח ארוך - והוא כמעט עבריין בעיני, גם אם כוונתו רצויה.

 

וכשהדיבור הנעים והברור בא עם "חלופה" - "אם אתה רוצה משהו, נעזור לך".  ואם זה לא מספיק - אז אחרי כמה פעמים: "קודם תגיד סליחה ל... כי זה כאב לו - ואז ניתן"..  או: "עכשיו אנחנו לא יכולים לתת - כי הרבצת. עוד מעט.. ופעם הבאה תבוא מיד לבקש מה שאתה רוצה, בלי להרביץ קודם, בסדר?" וכו', וכל זה בטון נינוח ומסביר ונעים וכדבר מובן שכך צריך להיות, ובעקביות -

כשעושים כך, ה"המחשה" שבדיבור ובהרגשה שעוברת בילד, ובטוּב שהוא מתרגל לחוש גם בתוכו - היא גדולה בהרבה מ"מכה" ובוודאי מועילה בהרבה ומחנכת באמת. עוזרת לילד לחוש רגשי חמלה.  וה"תוצאה" אינה נמדדת דווקא באיזו מהירות הוא יפסיק להרביץ. גם אם נקשור לו את הידיים -יפסיק מיד... נו, זה כמובן לא אומר כלום.

 

ואין זה שייך ל"פתיחות שבתקופה זו דווקא". לא ראיתי שאי פעם לימדו בעם ישראל להכות ילד בן שנתיים.  

ח"ו להכותקיווי

מקווה שלא היית אני הבלתי מובנת

 אני דיברתי על תגובה של להכניס לחדר להרגע ולא רק דיבור תקיף 

(כי אצלינו כדיין זהלאעובד)

תגובתי היתה למי שהגיבה לפנַי;ד.אחרונה

לדבריה של "פטרוזיליה".

 

וכבר ציינתי שיש גם לדעתי היגיון בדברייך במצבים כאלה.

 

וגם כשמכניסים לחדר - זה צריך להיות ללא שמץ "כחנות" אלא באמירה פשוטה שזה עד שתרגיש רגוע או משהו כזה.

 

והדיבור עליו דיברתי - הוא לא "תקיף" אלא "ברור". יש לפעמים הבדל גדול בין הדברים...

דיבור תקיף - בא לא פעם מ"לעומתיות" וגם מעורר כזו, כמגננה של הילד הנבהל..(אינני מדבר על מקרים חמורים יותר שצריך אולי "תקיפות". אם כי עם הזמן - הכל מסתדר עם "דיבור ברור" בלבד, לכל היותר).

לעומת זה דיבור ברור בא משלוה פנימית ומהידיעה הברורה שלהורה, המבוגר, יש הלגיטימציה לכך שהוא יודע מה הנורמה הנדרשת ואומר אותה.  לכן צריך לנצל אותו רק לדברים שהם באמת "ברורים"...

ואת הדיבור הזה, גם יותר קל - כשצריך - לדבר בו זמנית עם אהבה, מתוך אהבה, בנחת, ועם נכונות גם לשמוע את הילד (לפעמים אנחנו טועים בשיפוט...)

 

וסיפורון קטנטן: נער אחד, שהגיב בעוינות לגערות בבי"הס, נשאל ע"י מישהו מהצוות, למה הוא לוקח את זה כך: "בבית לא קורה שגוערים"?

 

הנער ענה לו: בבית, כשטועים (ההורים) - מבקשים סליחה...

 

זה כמובן לא קשור לגיל עליו נפתח הדיון. אבל קשור לסוגריים שהוספתי לגבי טעות אפשרית בשיפוט - ואולי לטווח ארוך, יועיל למישהו..

 

זה לא רק דיבור, זה המבט התקיף, זה שהוא לא משיגמתו"ש

בס"ד

 

כלום במכה. ואת זה שהוא לא קיבל את מה שהוא רוצה הוא בהחלט מבין.

כל ילד זה יצירה אחרתאנונימי (פותח)

יש ילדים שאצלם מכה אחת זה יותר מידי ,אלה הם ילדים ממושמעים בדרך כלל,מה שאנו קוראים 'ילדים טובים'  הם גם מאוד רגישים , אבל יש ילדים שממש משתוקקים להצבת גבולות ברורה .אלה ילדים שיעשו הרבה בעיות וממש מחפשים את הגבולות (לנו נדמה שהם מנסים להרגיז אותנו)ואם יתנו להם מכה לא חזקה הם לא יבכו כי הם יודעים למה הם קבלו מכה וזה עוזר להם למצוא את עצמם במרחב, כמובן שצריך אח''כ למצוא נושא שהם טובים בו ולהחמיא ולחבק(אגב לא מספיק להגיד ''אני אוהבת אותך'' צריך מגע גופני אוהב ,) אבל ילד שלא יציבו לו גבולות ברורים יהיה מאד מסכן בגיל מבוגר, הוא יהפך להיות בפי כולם''ילד רע '' ויספוג עונשים ועלבונות, ובגיל קטן יותר קל .

חיבוק מחנך ומציב גבולותפיגא

כשילד מאבד את השליטה - נותן מכה, דוחף, וגם גרוע יותר, הוא איבד שליטה.  יתכן שהוא רעב או שחם לו או שהוא רוצה את תשומת הלב של אמא.

 

רצוי לקחת כמה דקות, ולקחת את הילד בתוך זרועותינו, בחיבוק דוב, להזהר על הסנטר שלנו, שלא ינגח אותנו עם "ראש אחורנית".  קל יותר אם מחבקים אותו עם הגב שלו לבטן שלנו. 

 

החיבוק מוא הצבת גבול.  הגבול מוצב פיזית.  אנחנו מונעים את איבוד השליטה של הילד. 

 

למה?  כי לא מכאיבים לו, לא זורקים אותו הרחק מאיתנו ("לך לחדר") , אנו מקרבים אותו אלינו, כי הוא ילד טוב ואנו אוהבים אותו, אך זמנית הוא זקוק לסיוע עד שיוכל לחזור ולשלוט על ידיו ורגליו.  אנו, ההורים, מחבקים ומסייעים.

 

נסיון אישי של הרבה שנים מראה שבתחילה הילד מנסה לצאת מהחיבוק, ללא שנאפשר לו להצליח.  אחרי זמן קצר יחסית, הילד  ת מ י ד  נרגע.  הרבה פעמים הוא גם פורץ בבכי, שגם תורם להרגעתו. 

 

תוך כדי ההחזקה, לא מדברים עם הילד, רק בתחילה אומרים משפט קצר בסגנון של "אמא פה כדי לעזור לך לחזור לשליטה עצמית. "  או כל משפט אחר, קצר ועניני.

 

בהצלחה.

נשיקה

מסכימה וממליצהאנונימי (פותח)

התחברתי מאוד לדברים שפיגא כתבה.
זה מזכיר לי שחברה שלי ספרה לי על שיטה
שעוזרת לילדים שנמצאים במקום כזה
"עוצמת הרכות"- הם עושים כל מיני סדנאות למי שרוצה אז אולי כדאי לך לבדוק.
 

לפי הבנתי ילד שמגיע למקומות אלימים מפוחד מהכח של עצמו
הוא לא שמח שהשיג את מבוקשו בדרך אלימה להפך
ומהפחד הזה הוא נהיה עוד יותר מתוסכל ועוד יותר אלים.

הדרך היא לא במלחמה אבל בהחלט בהצבת גבול החלטית
מלווה בהרבה חם ובחיבוק.
 

רק לא לאבד פרופורציות...ד.

ילד בגיל שנתיים שמרביץ לאחיו/אחותו הקטן/ה כדי להשיג משהו, אינו מפחד מהכח של עצמו - הוא עוד לא הגיע לזה. זה פשוט חלק מה"שפה" שלו: רוצה משהו, לוקח.. לקחו לו - מרביץ... (לפעמים). אלאשחלק מהתפקיד שלנו זה ללמד אותו בהדרגה שלא זו הדרך, ולהרגילו בתחושת נעימוּת מה כן הדרך.. וגם לא לגרום נזקים תוך כדי....

 

ובכלל, כדאי לאימהות/אבות להאמין גם בחושים הטבעיים שלהם. בהתבוננות הישרה ("סימולציה"..) מה ייגרם אם אעשה כך, מה ייגרם אם אעשה כך..

כמובן, אפשר גם לשמוע עצות ורעיונות, לדון על דברים, אך להעביר את זה דרכנו, לראות אם זה "אנחנו". לבחון דברים, להפנים, לעשות מתוכנוּ - וגם להיות נכונים ללמידה ושינוי - "אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל בהם".  שלא נגיע למצב שיש לנו המון "שיטות" - רק איפה אבא ואמא?...

תודה, גם אני חשבתי כך- גלשנו לשיחה על ילדים גדוליםאחותו

יותר.

היא שאלה על תינוק בן שנתיים...

 

איפה היה השרשור הזה לפני 4 שנים?ראו כי טוב
התייעצנוראו כי טוב

עם אנשי חינוך ורבנים ומי לא?

כמובן שעכשיו כשיש לנו עוד ילד בגיל הזה אנחנו מסתכלים על זה אחרת.

פחות מאויימים,

פחות מדמיינים אותו בן 10,15,20 וכו' ילד אלים,

מבינים שמה שחשוב זה להזכיר לעצמנו כל הזמן שהילד זקוק ליציבות, והדבר האחרון שיתרום לנפשו ולבריאותו זה שגם אנחנו נתפרץ עליו.

אולי הוא יפסיק להרביץ, אך בתוך תוכו הוא יפנים את הכעס שמופנה כלפיו (כי בד"כ כשמרביצים זה לא מכונה ללא רגשות).

וכמו שאמר לנו רב גדול כששאלנו אותו על כך:

הרבה הרבה חום ואהבה.

וזה מה זה עובד!

 

פשוט וברור: הרבה הרבה חום ואהבה..ד.

והרגשת הילד והכוונה עדינה...

ו..סבלנות.

הרב צבי יהודה זצ"ל אמר (וזה היה תוך תשובות הענייני חינוך): בסבלנות משיגים הכל...

לעניות דעתי ..נעמה ושירה

למרות שזה קשה לקחת אותו לחבק אותו (אולי כשאי לבדוק שאין בעיה של תחושתיות יתר יש לנו את זה לי ולכמה מילדיי וזה לא בולט אם לא יודים על זה ) ולאמר לו בצורה ברורה ושלא מתפרשת לשני צדדים "אצלנו בבית מדברים בפה ולא משתמשים בידיים"

כשהוא רואה שזה כלל בבית ולא מולך חצי מההתנגחות יורדת .

חוץ מזה לחזור על זה המון ועודלצפות לפני שקורה משהו ולדקלם את המשפט

אם רואים שבכל אופן זה לא עוזר אפשר להגיד לא נעים לנו להיות עם משהו שמשתמש בידיים ולכן אתה הולך עכשיו לחדר וכשתחליט לא להרביץ תוכל להיות איתנו שוב .

ילדים קטנים לשים בלול לא להלחץ מהבכי.

 

 

אבל זה הכל בחזקת סור מרע....

עכשיו החלק היותר חשוב בעניי והוא עשה טוב

להקדיש לו כמה זמן לבד לבד ביום ועוד יותר חיבוקים ונשיקות ומילים טובות ... המון עד שימאס לו מזה ...

שיקבל את המקום שלו במלוא מובן המילה.

 

וגם לספר סיפורים (יש הרבה ספרים כאלה...) על ילדים שלא היה נעים איתם כי הם מרביצים

 

אם יש לו בעיה של תחושתיות יתר אז כשהוא מרביץ צריך במקום לדבר איתו ולעשות לו עיסוי מהכתפיים עד לכפות הידיים כשהוא יושב עלייך ואם זה מתבטא גם ברגליים אז כנ"ל 

 

ברכה והצלחה

 

אני חייב להגיד שאני לא מסכים להרבה ממה שכתבת..ד.

וביחוד למשפט: "ילדים קטנים לשים בלול ולא להילחץ מהבכי".

הרבה פעמים באמת לא צריך להילחץ מבכי של ילדים - אבל מבכי כזה צריך ועוד איך..

 

עד שאנחנו פותרים בעיות של תחושתיות בידיים - שלא נאבד חלילה את התחושתיות שבלב...

מה התמונה המכוערת הזאת שהצמידו לשרשור????דאץ
^^^לדעתי ממש חוצפה וגזענות!!אנונימי (פותח)
להדביק עם דבק לקיר עד שירגעיבחוש חרצוליים
אצלנו בבית פשוט-אנונימי (פותח)

כשאח שלי היה עושה דבר כזה, למשל נותן מכה לאמא שלי, אז היא היתה תופסת לו את היד ונותנת לו מכה עדינה (זו צריכה להיות מכה עדינה שלא תכאיב לו, אבל שתבהיר את העניין) ותוך כדי אומרת משהו כמו "לא!" או "אסור!" וכדומה...

אני אישית עדיין לא נשואה, אבל זה מנסיון עם אחי הקטן (אפילו שזה אותא דבר...)

בהצלחה=]

הצעת עבודה משרה מלאה - איזור נתניה/השרוןבת עמי שלי

דרושה מקשרת לאיזור נתניה/השרון - במשרה מלאה!!!
דרישות התפקיד:
- לאחר שירות לאומי
- יכולת ניידות גבוהה
- יחסי אנוש מצויינים
זמינות למשרה מלאה!
קו"ח יש לשלוח בהקדם ל: seminar@bat-ami.org.il ולציין בשורת הנושא: עבור משרת מקשרת לנתניה/השרון

גמילה ברגרסיהקרן2

שלום לכולן! לפני כ - 8 ימים התחלנו תהליך של גמילה לבני בן 2.5. הורדתי לו את הטיטול ביום ולפני כמה ימים גם בלילה. בימים הראשונים זה היה נראה כהצלחה מסחררת (למרות שכמעט לא הסכים לעשות בשירותים בקיטנה), בבית הוא היה אומר לפני / תוך כדי / אחרי - לפני מצב רוח, ושמח ומתלהב ללכת לשירותים. עם הזמן הוא פשוט חטף אנטי שהלך וגבר והפסיק בכלל לשתף פעולה. זה הגיע למצב שאתמול עשה במשך כל היום בתחתונים והיום בבוקר, אחרי שנת הלילה, בעלי נאלץ לשים אותו על האסלה כשהוא צורח ומתפתל. יכול להיות שהיתה התעסקות יתר מצידנו, שקצת הלחצנו אותו - גם ההתלהבות הרבה כשהוא עשה בשירותים, שכללה עדכון בקול רם לאמא/אבא על אותו ההישג שלו, וגם הבעת אכזבה (לא כעס) כשפיספס. אחרי שאתמול הייתי צריכה להחליף לו בגדים 8 או 9 פעמים, היום, אחרי הסצינה של הבוקר שמתי עליו טיטול והודעתי לו בעצבים שהוא כנראה עדיין תינוק ובזה נגמרה הגמילה לעת עתה.

מה עושים?

חשבתי לפנות ליועצת גמילה, רק שאני ממש לא מכירה והייתי מעדיפה לא לפנות למישהי סתם מפרסום באינטרנט...

אוף...

מעתיקה לך תשובה בנושא שכתבתי לפני כמה ימים כאן יוקטנה

חושבים שגמילה זה ברגע שהילד מבין שחיתול זה "אאוט" ושירותים זה "אין", אבל למעשה  זהו תהליך שאורך חודשים רבים, לעיתים אפילו שנים, עם הרבה עליות וירידות. אתם כרגע נמצאים בירידה   זה יעבור

מה שכן - ממש לא הייתי שמה אותו על האסלה צורח ומתפתל... פרח

תודה, תוכלי בבקשה לתת כמה טיפים קונקרטייםקרן2

איך אנחנו יוצאים מהמשבר הנוכחי?  הילד לא מוכן לשמוע על שירותים בשום אופן. וגם: הארוע של להושיב בכוח על האסלה היה כתוצאה מיאוש ותסכול מאוד גדולים מצידנו, זאת ממש לא היתה הדרך עד עכשיו...

מכירה את זהיוקטנה

גם אני מוצאת את עצמי מגיעה לתסכול מאוד קשה לפעמים באימהות, ועושה דברים שכבר שאני עושה איתם אני לא מבינה למה... נשיקה

אני לא יודעת עד כמה אתם דתיים - אני הייתי משאירה אותו בלי בגדים בכלל כמה ימים, כדי להקל על עצמי כשהוא מפספס, וככה לא להגיע לתסכול. אולי הוא גם ישמח לראות ולעשות "כמו אבא" אבל אני לא יודעת אם זה דברים ששייך להציע לכם בכלל... 

אז ככהקרן2

1. קשה לנו לתת לו להסתובב ערום לגמרי

2. מכוון שהוא ילד שלא ממש יודע להעסיק את עצמו, הוא זוכה להדגמות מסוג "כמו אבא" על בסיס יומיומי (הוא פשוט נדחף לשירותים כשאבא שם ולא מוכן לצאת בשום אופן), אז כנראה זה כבר לא מרגש אותו.

3. אשמח לדעת מה תגידי את והנשים המנוסות הנוספות כאן לגבי כמה דרכים שחשבתי עליהן:

א. כדי להוריד לחץ - לא להגיד מילה יותר בנושא - לחסום את פינו עד שיבקש לבד ללכת לשירותים.

ב. לתת לו פרס על כל פעם שמצליח.

ג. (בשונה מאופציה א') להושיב אותו כל שעה - שעתים ולהתעקש שישב כמה שיצליח, פשוט לקבוע עובדה שעכשיו הוא הולך לשירותים כמו שאנחנו קובעים לו עובדה שעכשיו הוא הולך לישון והדבר לא נתון לערעור.

ד. לא להחליף לו את בגדים הרטובים כדי לעודד את הרצון שלו להמנע מהרטבות. (כרגע זה לא ממש מפריע לו והוא יכול להסתובב רטוב במשך שעות, לפעמים הוא כן מתבאס מייד אחרי שעשה אבל הוא כאילו מתרגל לזה אחרי כמה דקות).

ה. כן להושיב אותו אחרי שינה או לא? כרגע הוא די באנטי ואני מתלבטת עד איפה עלי למתוח או לשחרר לגמרי לזמן מה...

תודה מראש!

לכל ילד ומשפחה מתאימים דברים אחריםיוקטנה

ואת האוצר שלך אני לא מכירה

תלכי עם הלב שלך, ובעיקר, תזכרי שזה זמני, ולא כל כך חשוב כמו שזה נראה עכשיו נשיקה

לעודד אותו שהוא גדול!!אם הבנים12

כל פעם שעושה בשירותים לחזק ולעודד איזה גדול אתה ולתת פרס קטן - שוקולד צ'יפס, מדבקה וכו'

 

אצלנו זה ממש עזר למקרה מאוד דומה.

 

הכי חשוב זה סבלנות ולדעתי ממש לא טוב להושיב אותו בכוח הוא יותר חזק ועקשן וימשיך לעשות 'דוקא'.

 

בהצלחה!!

תודה רבה על העצה!קרן2

מה שעשינו זה לשחרר את הלחץ לגמרי במשך שבוע וכמעט ולא הזכרנו את הנושא - הבעיה שזה לא גרם לו לבקש ללכת לשירותים אז פשוט היה מתנהג כאילו הוא עם טיטול, מה שנקרא "להיות בלי ולהרגיש עם", בסוף ניסיתי את שיטת הפרסים (מדבקות) ובו ביום הוא הפך לילד גמול (בלי עין הרע, חמסה חמסה). תודה רבה על העצה! יום נפלא!

אם זה עדיין רלוונטי- גם אצלי זה קרהאם היית

שבוע אחרי הגמילה פתאום התחיל לסרב לשבת על השירותים.

 קניתי ספר מעניין.

וסיפרתי אותו אך ורק בשירותים.

הפכתי לו את השירותים לאטרקציה עם אמא.

ואז הוא חזר להסכים שירותים

 

בעקרון אחרי כמה ימים התחלתי להוריד את מינון הסיפורים.

אבל גם עכשיו חודש אחרי - קורה שהבחנתי שהרבה זמן הוא לא הלך לשרותים

והוא לא מעוניין ללכת.

ואז אני שוב סוחבת אותו ב- "תשמע מה קרה לאבי שלא הלך לשירותים בזמן...." ותוך כדי סיפור לשירותים---

לפי דעתיקיווי

בשום אופן לא להפוך למאבק כוח

עדיף בדרך חיובית

זה ממש מה שהיה לי עם הבן שליאודי-ה

התחלנו גמילה בגיל שנתיים ושמונה חודשים ובהתחלה הוא התלהב ואח"כ לא רצה ללכת והיה מפספס כל הזמן.
כל השיטות מחיזוקים חיוביים ועד עצבים לא עזרו!!!
גמלנו אותו במשך שמונה חודשים כשכל יום הוא חזר מהגן עם תחתון מלוכלך בקקי!!!

אני ממש מציעה להחזיר את הטיטול בלב שלם, לחכות חודשיים בערך ולנסות שוב.

אני לא אומרת שאין פיספוסים בהתחלה אבל כשהוא בכלל לא רוצה לשבת אז אין טעם.
ואל תגידי לו שהוא תינוק, אלא הסבירי לו שכל עוד הוא לא הולך לשירותים הוא לא יכול להיות עם תחתונים.

ודרך אגב - כל הילדים שלי נגמלו באותו גיל (3 וארבעה חודשים) כשלאחד זה לקח 8 חודשים, לשני לקח 4 ולשלישי חודשיים...

אולי הבעיה היא בי? אין לי מושג...
אבל נראה לי שבגלל שהיום מתחילים לגמול מאוחר יחסית לפעם, גם הגמילה נמשכת יותר זמן...
ומה גם שאמא עובדת לא יכולה להיות כל הזמן עם הילד ולדאוג לגמילה כמו שצריך...
 

להסיר מכם את האחריותעצמאית בשטח

לא בהכרח עכשיו.

יכול להיות שאתם והוא בסוג של רויה מהנושא.

 

ממליצה בחום על ה DVD "בלי חיתולים". ישן וטוב!

אצלנו עשה יופי חלק גדול מהעבודה אצל כולם.

 

ולגבי האחריות- להעביר אותה אליו לגמרי.

לא לשאול אם הוא צריך, לא להזכיר ולא להילחץ אם מפספס.

 

וכשהוא מרטיב או מלכלך- פשוט להחליף.

ממש מעשה ותוצאה.

 

כשהולך לסיר/ לאסלה לתגמל קלות עם הרבה מילות שבח וגאווה.

 

בהצלחה!

זה בדיוק מה שעשיתי והוא פשוט הפסיק כמעט לבקשקרן2אחרונה

ועשה בתחתונים כל פעם. מה שעבד בסוף זאת שיטת הפרסים. תודה בכל אופן!

אמאלהההההההההההההההההההההההההההאנונימי (פותח)

איך מזהים עכבר בבית?? ראיתי בתוך הכיור, גם היום וגם אתמול מין דברים שחורים בצורת אורז. 

האם להתחיל לחשוד??

בבקשה תרגיעו אותי!

נשמע שיש לכם עכבר. צר לי...בת מלך
לא צריכים להיות עוד סימנים??אנונימי (פותח)
יש לך את הסימן בה' הידיעה (מנסיון...)אחותו
המממ...גם מקק יכול להשאיר כאלה סימנים...קצפת

השבוע ארחנו חולדה!!!!

בעעעע! ( רצינית לגבי מקקים???)אחותו

אז לנחם את עצמי?

השאריות בתבנית ששלפתי מהתנור היו של מקק.

איזו נחת...

( איכככככסססס!)

אני מעדיפה לחשוב שהם של העכבר שכיסחנו במוצ"ש.תודה

 

עידכון, זה אפילו לא היה עכבראנונימי (פותח)

שמנו מלכודת ויצאנו לסידורים. כשהגענו היה שם משהו בפנים. בהתחלה זה היה נראה כמו עכבר, אני שמתי לב שהוא טיפה גדול מהרגיל והצבע שונה.. מסתבר שזו הייתה חולדה!!

ה' ישמור!! 

חבל שבאה וטוב שהלכה---אנונימי (פותח)

איכס!

 

(יש לי בראש את הצרחה של החולדה שבעלי הרג במטאטה קש בטעות כשהוא בא להעיף אותה בכוח דרך הדלת-- זה סיפור של 14 שנים אחורה )

אופס...רק תוודעי שהיא רווקה וערירית...קצפת

שלנו מתה מרעל וזה היה יותר אסטתי, הילדים אפילו לא הבינו למה לא גידלנו אותה בתור חיית מחמד... אבל היא לא השאירה "הפתעות" בצורת אורז אלא משהו כמו זייתים...

די אל תלחיצי אותי.. איך מוודעים את זה?אנונימי (פותח)

שמנו עוד מלכודת אתמול בלילה אחרי שההיא נתפסה,ולא היה כלום. יש עוד משהו שאפשר לעשות?

צורת הזיתים באמת יותר אופיינית,אבל מדבירים אמרו לי שצורת אורז תתכן גם לחולדה

פשוט התקשרתי לכולם אחרי שראיתי את האורז החריג מרוב חרדה

 

 

אבל אני חוששת-אולי יש לנו גם עכבר?!אנונימי (פותח)
אין לי מושג.קצפתאחרונה

כשהייתה החולדה המדביר חשב שמדובר בכמה, אבל עכשיו [מחר סיום השבעה...] אני כבר לא רואה יותר סימנים [מלכודת סגורה בלי הנקניק שנגררה לאמצע החצר... ושקיות רעל פתוחות ואכולות לידן...לקח לה שבוע!!! למות]

מה דעתכם על שיטת שפר?אמא יקרה לי

רציתי לדעת האם מישהי מכירה או שמעה על  שיטת שפר  בחינוך ילדים ומה דעתכן על שיטה זו.יש לי חברות שמאד מתלהבות וחברות שמתנגדות בצורה נחרצת.אשמח לשמוע מנסיונכן.

מומלץ!פפריקה--

אצלינו בבית ב"ה תוצאות מדהימות.

 

זו לא רק השיטה כזה ראה וחקה (מלש' חיקוי)

 

אלא שילוב של כל מה שאנחנו בתור הורים בתוספת ניטרול רגשות שליליים שלנו.

 

ושיטת שפר היא בעצם עבודת המידות אישית של ההורים שמשליכה על התנהלות הילדים באופן מיידי.

 

 

מצד שני-- קשה לי לחשוב שכשיש צורך לא מאבחנים או בודקים לעומק קשיים אצל ילדים ובמקביל- לא בונים מערכת תומכת טיפולים בשעת הצורך.

 

 

 

יפה פפריקה- ה"מצד שני" שלך גרם לי לרתיעה מהשיטה.אחותו

יש בה אמירות נכונות אבל באופן כללי "שיטה" היא די קשקוש מוחלט בכל הנוגע בגידול ילדים. לא מדובר בגידול חית מחמד... יש לילד הגדל בביתנו רגשות משלו, אופי משלו,כוחות משלו, חולשות משלו, צרכים משלו והם אינם זהים לאחיו לעולם! ולכן אמרו חז"ל "חנוך לנער על פי דרכו" כל ילד ודרכו הוא. ואם כשלת בהתאמה אתה בבעיה כי התוצאות יהיו הפוכות ממה שרצית להניב. לכן אם ה"שיטה" עובדת יפה אצל 5 ילדים בבית ורק אצל אחד לא- זה אומר שהוא זקוק למשהו אחר לחלוטין. ( או שלכתחילה "קראתם אותו " לא נכון)

הכי חשוב- אם החלטת לקחת משהו מ"שיטה" מסויימת שיהיה זה לא כי הכרחת את עצמך להתאים עצמך לשיטה אלא משום שזה מתאים לך באמת. רק ככה זה עובד.

 

באופן אישי- שיטה בשבילי- זו שטותפפריקה--

בדיוק כמו שאמרת.

אי אפשר לבנות חינוך, עבודה ותהליכים לטווח ארוך רק עם סוג אחד של חומרים. חייבים מגוון.

 

ולכן- הצורך לקחת את הרעיון המתאים- שהוא גם המרכזי, להשתמש בו ולשלב אותו בעבודה שלנו עם עצמנו והילדים- הוא מבורך.

לעשות זאת כ"כזה ראה וקדש"- זו בעיה, בעיה גדולה מאוד.

 

אבל לשם כך חנן אותנו הבורא בתבונה- לא??

 

באופן כללי- השיטה היא לא בחינוך ילדים, השיטה היא בחינוך עצמי- שמשפיע בצורה מדהימה על חינוך הילדים.

 

הרעיון הוא- להתנטרל רגשית מתגובות ולעבוד איתן באופן ענייני- אז יש חום, אהבה, רצון וקרבה להיות יחד ולתת- מחד. ומאידך-- את לא כועסת, לא מקפידה, לא מבקרת את הילד אלא מתייחסת רק למעשה..

 

זה מוסבר בצורה שקל מאוד לאמץ ולתרגל.

 

אני מוצאת את עצמי כבר שבוע לא כועסת בכלל על הילדים! והם בחופש! ויש שמחות בבית, והמון בלגן וצריך עזרה-- וב"ה יש נינוחות. אז זו עבודה עבודה עצמית-- אבל אני אישית ניהנת ממנה.

 

ממליצה לקרוא את החוברת בלינקהכל מאיתו ית'אחרונה

הרב אבינר התייחס לשיטה לעומק , ממליצה בחום לכל הורה לקרוא

http://www.dnoam.022.co.il/BRPortalStorage/a/29/00/09-73kDcIchiI.doc

הורים כצוות הווי ובידורקרן2

יש לי שני בנים - בן 2.5 ושנה. אשמח לשמוע את דעתכם בעניין רמת המחויבות שלנו לשעשע ולהעסיק את ילדינו בזמן שהם בבית. יש משפחות שההורים עסוקים בשלהם והילדים מוצאים מה לעשות בינתיים, אצלנו (עם הגדול) זה פשוט לא עובד ככה - אם לא מתייחסים אליו הוא או מנג'ס או הורס את הבית. שאלה עד כמה אנחנו צריכים לנסות לשחרר את התלות הזאת בנו או להיפך - להבין שככה הוא ועדיף שכל הזמן אחד מאיתנו יהיה איתו ויפעיל אותו. אני יודעת שזה עניין אינדיבידואלי, אבל הייתי רוצה לשמוע מה הכוון במשפחות אחרות. תודה!

"נחמת החינוך"ד.

מאמר קצר על "שבע דנחמתא"- שבעת שבועות הנחמה שאחרי תשעה באב - וחינוך.

מתוך הבלוג שלנו: חינוך תורני חיובי- הורים וילדים.

 /blog.hinuch-torany.com/2011/08/blog-post.html

נפלה טעות בקישורד.

הקישור הנכון (נקוה..)

http://blog.hinuch-torany.com/2011/08/blog-post.html

זו ההזדמנות להודות לך על תרומתך לקוראי הפורום.אחותו

דבריך מאירים ובהירים.

תודה.

 

תודה, תודה.ד.אחרונה