משהו מעניין שראיתי...אנונימי (פותח)
כשהילדים היו בביתאדרתאחרונה

יש לי שאלה...אני...=)

האם אין לך ליווי מקצועי?יוקטנה
אני לא יודעת בדיוק מה הבעיה של הילד שאת חונכת, אבל לי נשמע שזה שלב מתאים להתפתחותו לפי הגיל, לא? השאלה היא איך להתמודד, ואני בטוחה שיש מי שיכול לתת לך (ולהורים) את הכלים המתאימים. בשביל זה בדיוק קיימים אנשי מקצוע שמלווים ילדים ופרוייקטים כאלה.
חונכותיהודית פוגלאחרונה
להציע הרבה פירות, לדעתייוקטנה
תינוקת המסרבת לאכוליהודית פוגלאחרונה
מה עושים?אנונימי (פותח)
מה עושים עם ילד בן שנה ו4 חוד' שסורט או צובט גם כשאומרים לו לא כי זה כואב והוא ממשיך? בעלי חושב שמענישים או לומר לו עונש ולהרחיק אותו או אם זה מוגזם שמים אותו בלול ל2-3 דקות לי לא נראה שנותנים עונש בגיל כזה זה נראה לי מושג מפחיד ואם אי אפשר להרחיק את כיסא האוכל לדוגמא באמצע נסיעה מה עושים? זה נשמע מצחיק שאלות כאלו אבל אני לא רוצה לגרום נזק לילד. ובאמת רוצה לדעת מה הדרך הנכונה להתנהג עם ילד בגיל הנ"ל
עוד שאלה: אני קוראת לו בפארק והוא ממש לא מתייחס בורח למרחקים או אם יש כלב ענק שבאמת צריך להזהר מפניו וכמובן הוא רודף אחריו אני קוראת לו וכאילו אין אמא איך גורמים לו שיקשיב?
תודה לכם
הוא לא ילד. הוא עדין תינוק, ומגלה עולם.ריבק
עונש לא נותנים בגיל כזה,בדר"כ רק ילדים בכורים זוכים לעונשים כאלו ואחרים, ובילדים הבאים במשפחה, ההורים מקבלים פרופורציה, ויודעים להבליג יותר, להתעלם כשצריך ,ולא לעשות מהצביטה שהוא נותן-לדוגמא,טראסק גדול. יתכן והוא רואה את תגובתך הנדהמת מן הצביטה וזה משעשע אותו. לכן הוא יחזור על זה כי זה דרמטי בשבילו.
באותה הסירה...ananas
אה, ועוד טיפ- להקפיד לגזור לו ציפורניים בזמן! זה מפחית את השריטות בצורה משמעותית. אני משתדלת לגזור כל שישה ימים, או ביום קבוע בשבוע- בלי לפספס.
לגבי המשמעת- הוא עוד קטן, ולכן לא עדיין צריך אמא\אבא. אם זה מסוכן- אז תופסים אותו פיזית ולא נותנים לו להגיע, אפילו אם הוא משתולל. ואם הוא ירצה לקפוץ מהגג של עזריאלי מה תעשי? תמנעי בכל דרך. אז גם פה...
שיהיה ב"הצלחה לכולנו!
צודקת עונש בגיל הזה לא מתאיםאנונימי (פותח)
נכון בגינה צריך איתם 80 עיניים ולהיות כל הזמן לידם, כן עדיין החוש לסכנה לא ממש מפותח ועם כל הכבוד הוא עוד לא בגיל שמבין לשמוע בקול אמא
צריך פשוט להרים אותו ולקחת אותו מהמקום אל המקום הרצוי לך.
לגבי שריטות צביטות וכו', להרחיק את ידו, לא לתת לו להכאיב לאחר וכן להגיד זה כואב ואסור, נסי להעסיק אותו בדברים אחרים, יכול להיות שזה נסיון שלו לתשומת לב או משיעמום.
בעיקרון בגיל הזה צריך פשוט לנווט אותם למחוזות הטובים ופחות לכעוס ולנזוף ובטח לא עונשים , הוא קטן מידי בשביל להפנים את הקשר בין העונש למעשה, וזה בהחלט גורם נזקים.
בהצלחה וגמר חתימה טובה.
משמעת - לט.ג.יהודית פוגלאחרונה
בנים רביםאנונימי (פותח)
יש לי בן בן שנתיים וחודשיים ובן בן שנה.
הם כמו כל ילדים: משחקים ביחד, צוחקים ביחד, אוהבים, וגם רבים...
הגדול עולה על הקטן, לוקח לו משחקים כי הכל: "שלו "!, ומרביץ לו ( הקטן התחיל יפה מאד להחזיר ולמשוך בשיער של הגדול, אבל הגדול יותר גדול ומרביץ יותר חזק ולא מאפשר לקטן לשחק גם ).
אני מרגישה שהגדול צריך אולי יותר תשומת לב ולכן מתוך קנאה וחיפוש תשומת לב הוא מרביץ.
האם כדאי להתעלם ונסות למשוך את הגדול למשחקים אחרים כי אם אתן לו עונשים זה גם נחשב תשומת לב, אומנם שלילית, אבל תשומת לב בהחלט.
האם להעניש?
האם כל פעם שהוא מרביץ לתת צופר קטן לקטן ולא לו.
האם רק כשהוא ילד טוב לתת לגדול צופר?
בקיצור- אני ניסיתי קצת מהכל וזה לא עוזר כשהוא מרביץ אני מרגישה מתוסכלת ועצבנית.
אשמח שתעזרו לי וכן שגברת יהודית פוגל תצרף את דעתה.
תודה ושנה טובה!
גם לי יש ילדים כמעט באותם גילאיםאמא לשניים
האמת- עד לא מזמן היתה לי גם הבעיה הזאת והתייעצתי כאן מה לעשות. (את יכולה להסתכל כמה דפים אחורה)
הציעו לי הצעה מעניינת שאפילו די עבדה. (אני אומרת די עבדה כי לא התמדתי כלכך עם הטבלה, אבל כן עם הפידבקים החיוביים)
לעשות לו (לגדול) טבלה עם מדבקות עם כותרת- משהו כמו "התנהגתי בעדינות ל..." ולהדביק בכל פעם שהוא מתנהג בעדינות.
אני הסברתי לו את עניין הטבלה והלכנו לבחור יחד את המדבקות כך שהוא היה שותף לתהליך ודיברנו סביב הטבלה הזאת המון. כל פעם שאבא הגיע הראנו לו אותה ושיבחנו אותו על כך שהתנהג בעדינות לקטן.
באמת לאט לאט העניין השתפר והיום (כחודש אחרי התקופה "הקשה") הם משחקים יחד וכמעט שלא רבים. אם הם רבים אני מזכירה לגדול להתנהג בעדינות והוא מפסיק ומבקש סליחה.
במקרים כאלה הרבה פעמים הקטן "תופס טרמפ" על המצב ומשיג תשומת לב מההורים בכך שהוא צורח כל פעם שהגדול רק מתקרב. כך נוצר מצב שלפעמים אנחנו לא יודעים אם הוא באמת עשה לו משהו או שהוא סתם עושה סצינות.
אני מציעה להתייחס בשוויון נפש לשניהם.
לגדול- לתת פידבקים חיוביים רבים ככל האפשר על מנת ליצור התנהגות חיובית. (אפילו להפריז בהתחלה ואז להפחית בהדרגה), אבל לא להעניש. (כי זה נותן לו תשומת לב- שלילית, כמו שאמרת. אז הוא השיג את מה שהוא רצה- תשומת לב. אבל את הפסדת בגדול כי לא גרמת לו לשנות את התנהגותו. במידה מסויימת אפילו חיזקת אותה.)
לקטן- לא להתייחס כל כך לבכי שלו כי אם תסתכלי היטב (ואני מניחה שזה קורה בהרבה בתים) הוא הרבה פעמים בוכה סתם, ולא בגלל שהוא הרביץ לו.
בנוסף,אמא לשניים
בנוסף, עשיתי לו פינה משלואמא לשניים
זה יצר אפקט חיובי כי:
א. הגדול קיבל את תשומת הלב לה היה זקוק (גם אם בעקיפין- נתת לו הרגשה שהוא חשוב וזה יצר לו גאוה גדולה)
ב. חסכת מריבות כי יש הפרדה ביניהם. ברגע שהגדול לא רוצה שהקטן יגע לו בדבר שלו- הוא הולך לפינה שלו. ואם הקטן התקרב- הגדול אמר לו "אתה לא יכול לבוא, זו הפינה שלי..." או שהוא קרא לי
ג. בסופו של דבר אחרי ההתלהבות הראשונית די נמאס לו לשחק לבד והוא רצה לשתף את אחיו הקטן. ובעקבות הטבלה והפידבקים החיוביים הוא פשוט שיחק איתו יפה כי היה שווה לו.
אבל הכי חשוב זה פשוט לאהוב אותם (את שניהם) בלי סוף ולהגיד להם את זה כל הזמן. כולל חיבוקים ונשיקות ו-אווו כמה שאתה מתוק וכו' כיד הדמיון הטובה...
זה הכי יוצר התנהגות טובה. תשומת לב לפעמים היא מופרזת וצריך גבול. לאהבה אין סוף ואף פעם היא לא מופרזת.
לאם הבנים היקרהיהודית פוגלאחרונה
גם אני כמוך אמאלה,רק ששמעתי פטנט נוסףריבק
לפעמים אני לא מאמינה שכל הקוביות יכנסו לארוןריבק
אני מסדרת רק לפי עונותאנונימי (פותח)
רעיון ממש מעולה! אני אנסה אותו בע"ה...אודי-ה
אופציה נוספת במקום ניילון נצמד:דבורי
עוד לא קניתי בעצמי, אבל ראית אצל חברה וזה ממש פשוט ושימושי.
למה כל דבר צריך לשמוראליהועיני
לרוב אנו פשוט קונים בגדים חדשים וכך נוצר בארון עומס חבל על הזמן ואפשר פשוט להעביר את אותם בגדים לגמח"ים וכדו'
מניסיון של אח בכור לתשעה אחים קטנים ממנו
שכמויות הבגדים בארונות פשוט משגעת אותו
אפשר להצטרף??????ט'
אבל כמה כיף להיות הבן/הבת הגדול/ה?!אור77

ט' ואור77 מה אתן עושות פה?שרבוב
שרבוב.. ואת?? חחחאור77
אנחנו.. אממ..... מתכוננות! אהה!
אור77
שיהיה בשעה טובה ובקרובירוק זיתאחרונה
תזונה לתינוקקצת אחרת
שלום כולם! אשמח לשמוע מנסיונכם/ידיעותיכם: איך אפשר לגוון את התפריט של ילד בן 9 חודשים? הוא אוכל במעון פירות ומרק ירקות עם עוף (כמה עוף יש שם אני לא יודעת). אין לו שיניים עדיין, אבל הוא לועס מאוד יפה. בבית הוא אוכל לחם עם גבינה, תבשילי ירקות ותפוחי אדמה, עוף/בשר, אורז ופסטה, כמובן מטרנה ודייסה. האם אני אמורה לתת לו גם ירקות טריים? במה עוד אפשר לגוון את התפריט שלו? אני לא יכולה להרשות לעצמי כל יום עוף/בשר/דג. איך אני יכולה לוודא שהוא קיבל מספיק חלבונים? תודה ושנה טובה.
נשמע טוב...veredd
תודה ורדקצת אחרת
בעיקר...veredd
ונ.ב- באתר של מטרנה יש דוגמא לתפריט יומי של תינוק- נראה טוב, והרופאת ילדים שלי אמרה גם תפריט דומה.
אז איך מרסקים עגבניה???קצת אחרת
בלי בעיותדבורי
במגרדת: חוצים עגבניה, מניחים עם החצי החתוך על שיני המגרדת, היד על הקליפה, ומגרדים. הקליפה נשארת מאד בריאה לך! אין צורך לזרוק..
בבלנדר: משרים את העגבניות במים חמים, ואח"כ מקלפים את הקליפה. אפשר להרתיח מים בקומקום ולאחר הרתיחה לשים עגבניה בפנים, כך לא מלכלכים סירים. את העגבניה הקלופה מרסקים בבלנדר.
יש פומפיות מפלסטיקאופהאחרונה
תזונה לתינוקאנונימי (פותח)
תמר- נכון מאוד!veredd
אגב, הם גם אוכלים מעדנים, וזה ממש מתקבל בשמחה...
והדייסות של מטרנה מצויינות. אז ככה שבמקום לתת הרבה פחמימות, אני עושה לו דייסות עם מטרנה והוא ממש אוהב את זה. מומלץ בחום ממש, זה מאוד בריא, במיוחד אם סובלים מחוסר ויטמינים או ברזל.
דייסות זה לא פחממות?!בילי
יפה אמרת...בילי
תודה לכולם.קצת אחרת
דייסות זה פחמימות,veredd
זה בריא מאוד לתת דייסות, ילדים אכלו דייסות מימים עברו, ואני עד היום אוכלת דיסת סולת... אז גם אל תאכלו גבינה, כי חלב צריך לשתות, לא לאכול... אפשר לאכול אוכל בכל וריאציה שרוצים.
צר לי לאכזב אבל הדייסות של ימינו זה לא מה שהיה פעםבילי
אם כבר, אז אולי להכין דייסה ביתית משיבולת שועל וכו', אבל גם על זה לא הייתי ממליצה מכיוון שלרוב זה גורם לאכילה מיותר ועודפת של פחמימות.
ומיכוון שבדייסה אין מה ללעוס וישר בולעים אותה, כך גם העיכול שלה הרבה פחות טוב, כי חלק ניכר מהעיכול מתחיל בפה עם הרוק.
בקיצור לדעתי (קינגסטון) עדיף לחשוב בכיוון אחר...
הבן שלי לא שמנמן בכלל...veredd
למה אנחנו לא יכולות לכתוב!?בילי
ואין שום בעיה אם את חושבת אחרת, זו דעתך.
אני במקרה למדתי תזונה בשיטה זאת, ואני אומרת על פי הידע שלי.
וזו זכותך לחלוק עלי...
חשוב לבקש סליחהאלכסנדר
ייתכן וילד יעריך זאת.
עם זאת, נאמר יודע צדיק נפש בהמתי וכל הורה צריך להכיר את ילדו מה עלול לגרום התנצלות.
באופן כללי ילד צריך לדעת שההורה מתוקף תפקידו צריך לחנך אותו ואם מדובר בגערה שבאה בגלל מעשה לא טוב לא מגיע התנצלות.
אני תמיד אומר כך: "אני מתנצל אם הערתי לך כשלא הייתי צריך ואני מתנצל אם הייתי צריך לחנך ולא עשיתי זאת".
מסכימה: צריך לדעת לשמור על סמכות גם בזמןשל התנצלותדבורי
חשוב בעיני לבקש סליחה אך לא בהתרפסות, וצריך להיזהר בזה בעיקר עם מתבגרים, שהם מחפשים לשבור את סמכות ההורה אבל מצד שני הםפ זקוקים לסמכות הזו מאד, וירגישו אבודים אם הסמכות באמת תישבר.
בהחלט. ילד צריך תמיד סמכות וגב חזקאלכסנדראחרונה
שאלה מיוחדת על סבלנות:אורה*
מה זה סבלנות???
מה עושים בזמן שמחכים בסבלנות???
לשאלה זו פנים רביםאלכסנדר
אם הכוונה להיות סבלני בין בני זוג, כלפי הילדים, בזמני לחץ וכו'.
לא משנה למה הכוונה תמיד נחמד לזכור את הכלל הסובלני הבא: כשאתה בא לצעוק, לגעור, להעיר לילדך {או לכל אחד אחר} תספור קודם עד עשר ואז תענה או שתבטיח תגובה בעוד חצי שעה וכדומה. הסבלנות מועילה כי הכל נראה אחרת בפרספקטיבה של זמן.
נשמח לשמוע פרטים.
סבלנות "בין אדם לחבירו"אורה*אחרונה
הכוונה ביני לילדים וכמובן צריך גם עם הבעל...
פתאום שמתי לב שההתנהלות שלי עם הילדים. היא ממש לא סבלנית
לדוגמא אם אני מבקשת ממנו משהו והוא לא מסכים אז אני פשוט פונה לעניני ועיסוקי. אני לא מנסה לשדל אותו/להסביר לו. והוא נשאר ללא הכוונה!!
איזה מזל ששמתי לב ! אשתדל מעתה לפתח את זה יותר (זה ענין של יחס נכון ובנוי בכלל)
אני מנסה ללמוד - אז אם יש לכם דוגמאות מהיומיום של דו- שיח בין אמא/אבא לילד ורעיונות איך להמשיך שיחה שלא תתקע אחרי משפט/שניים.
וכמובן---תודה רבה!!
שנה טובהירוק זית
שנה מתוקה!!מיסטר דוםאחרונה
שנת בריאות ואושר,
שנת פרנסה ועושר,
שנת גשמים וברכה,
שנת הגשמה עצמית והצלחה בכל מעשי ידינו,
שנה פוריה ומוצלחת,
שנת ביטחון ויחס חם,
שנת הצלחה עם ילדינו,
שנה שירבו זכויתנו על חטאינו,
שיתמו אויבנו,
שנה שנצליח בכל משאלות ליבנו לטובה,
שנת של הצלחה וחשיבה בריאה,
שנה של ימים טובים יותר
שנה של זמנים בריאים יותר
שנשמע רק בשורות טובות השנה הזאתי!
שנה שנראה אנשים שלא ראינו שנים..
שנה משפחתית וחמה ..
בקיצור יש עוד המון ולי אין עוד כח אני שפוך אז -
ש-נ-ה ט-ו-ב-ה!!
דיסקים של דודו פישראנונימי (פותח)
היום קניתי לו עוד דיסקים חינוכיים (הוא עוד לא ראה) של למידת צבעים, צורות, מספרים. -אם את מגיעה לירושלים- מוכרים בתחנה מרכזית 10 דיסקים כאלו ב5 שקלים. ראיתי את זה ונראה נחמד מאוד. מקוה שבני יאהב אותם.
בהצלחה!
אני ממליצה על דורהשירק
שיניתי את השם בשביל ההודעה...אנונימי (פותח)
בת ובן בני 4.5 חברים בלב ונפש כל יום כל היום ביחד כבר החליטו שהם מתחתנים וגם מודיעים אחד לשני "אני אוהב/ת אותך"
הם גם עושים הרבה שטויות ביחד והשתולליות וגם בגלל שהם כ"כ מחובריםברגע שיש למי מהם משהו חדש/ידיעה/תספורת רצים לספר אחד לשני
יכול להיות שיהיו להם משקעים. כי אמרה הילדה אני רוצה להתחתן איתו וענו לה כשתגדלי...
אולי זה טיפשי שזה מלחיץאותי. אך נראה לי שמעודדים את השכנה ואומרים לה לומר לי ל"חמות" להתראות!!!
לבן שלי אני בכלל לא מתיחסת בכיוון כי זה בכלל לא בטוח!!!
( קשה לתאר אותם אחד בלי השני)
נראה לי שכמה שהם קטנים הם יותר חכמים...
אשמח להכוונה ותגובותיכם...
עזבי אותך, שטויות, מחר כל אחד יימצא לו "בעל" ו"אשהמתוקה שכזאת
איזה חמודים!!!!!!שירק
שלב התפתחותי שכזה...שומרונית
גם אח שלי מצא לו איזו רעיה בין כותלי הבניין בערך בגיל הזה, שניהם היו מתוקים בלונדיניים ותכולי עינים שכאילו יצאו מפוסטר, והיו באמת בטוחים שיתחתנו.. הם סיפו לכולם שבחתונה שלהם יאכלו הרבה במבה, או המון באדי, אני כבר לא זוכרת.
היום אחי בכיתה ו', הוא אפילו לא אומר לה שלום במדרגות..
איזה קטעים! גם הבן שלי היה ככה...אודי-האחרונה
לדעתי זה טבעי מאוד שמתחברים בגילאים האלה, כי אין להם עדיין יצרים של גדולים וזה לא נובע מזה, אלא רק מידידות ואהבה טהורה כמו שהם אוהבים חברים מאותו מין. אולי יש בינהם כימיה טובה וכיף להם לשחק יחד.
ילד חולה במשפחתוןנעמונונונה
בני בן שנה, ונכנס כעת למשפחתון (5 ילדים, שאחד מהם בן המטפלת). עד כה הוא היה לבד אצל מטפלת פרטית.
עד לפני שבועיים, הוא לא היה מעולם חולה, מצונן, מנוזל וכו. מרגע שנכנס למשפחתון, הוא מנוזל, מצונן וכו, אך לזה התכונננתי.
יום אחד הוא חזר וכל פעם שקיבל מטרנה הקיא את כל האוכל שאכל באותו יום! יום אחרי המטפלת סיפרה לי שגם הבן שלה ככה, ואמרו לה שזה וירוס מדבק שמסתובב עכשיו אצל פעוטות עד גיל שנתיים, ולמרות זאת הבן שלה נשאר במשפחתון (זה הבן שלה. לא?..) הרופא של הבן שלי לא חשבה שמדובר בוירוש, אלא בשיניים, רגישות לחלב וכדו'. המטפלת מודיעה לי שאני לא אוכל להביא את הבן שלי למשפחתון אם יש לו וירוס.
ועכשיו תאמרו לי אתם, במה שונה הוירוס של בני מהוירוס של בנה? במיוחד שלה אמרו שזה מדבק, ולי אמרו שאין מדובר בוירוס כלל!!! כי היום ילד אחד במשפחתון קיבל חום... ולמטפלת אין ספק שזה בגלל שהבן שלי הדביק ולא הבן שלה!!!
מה דעתכם? כי אני עצבנית!!!
מצב מורכבירוק זית
את זה ידעתם כשרשמתם את בנכם לפעותון.
אז מה את מציעה?
בכל מקרה בנך לא מרגיש טוב,ובמצב זה הכי טוב לו להיות עם אימו ולא במסגרת אחרת.
אני הייתי חוסכת את העצבים ונשארת רגועה בשביל ההרגשה הטובה של שניכם.
רפואה שלמה שתהיה.
גם אם היא היתה מסכימה לקבל אותו במצב הזה,לדעתי עדיין היה לו קשה לא להיות איתך.
יכולה להבין את העצבים שלך
אנונימי (פותח)
השאלה הגדולה היא מה סיכמתם בהתחלה? האם היה לכם איזשהו חוזה?
ההגיון הבריא אומר שאם הילד חולה ולא משנה אם זה הבן שלה או הבן שלך הוא לא צריך להיות עם שאר הילדים.
או שהיא צריכה למצוא מחליפה, או מטפלת לילד שלה, זה הרי כמו כל עבודה, לא?
אבל שוב, אם היא קבעה איתכם מראש שגם אם הילד שלה חולה היא משאירה אותו וזו החלטה שלכם מה לעשות זה משהו אחר.
מה שבסוף היה...נעמונונונה
ואחרי שעה וחצי התחיל להקיא... אז באתי מהעבודה, ולקחתי אותו.
בעז"ה תהיה רפואה שלמה!!!
ואחרי הצהריים, התקשרתי לרכזת המשפחתונים, ושאלתי אותה מה עושים במקרה והילד של המטפלת חולה, והסיכום הוא כזה - היא צריכה לקחת את הבן שלה למטפלת פרטית במקרה והוא חולה, מה שגם אני הייתי עושה אם לא היה לי מצב לעזוב את העבודה. לא?
ואם היא לא תסכים, היא תיקח בעצם יום חופש על חשבונה (מותר לה 3 ימי חופש בשנה), והאמהות האחרות יסבלו. מה שבכל מקרה היה קורה, כי לא הייתי שולחת את בני למשפחתון שיש שם ילד חולה במחלה מדבקת!!!
בינתיים זהו.
זה זוועה. כי עד כה הוא היה במטפלת פרטית, ומעולם לא היה חולה, ועכשיו, הוא רק 3 שבועות שם, וכבר מנוזל, מצונן, משתעל ואפילו חולה...
אין לי מילים.
צריך לעקוב אם יש הפרדה מלאה בין המוצצים,ריבק
והכי חשוב לעשות את זה בנעימות.ולא בביקורת ,כי גם לצוות ממש לא קל.
לא פעם הן עובדות עם הרבה ילדים.בתנאים קשים.
לא נעים לומר, אבל אני אצל אחד מן הילדים הייתי מודאגת, והחבאתי בעגלה שלו מכשיר אמפי4 שיכול להקליט 5 שעות.
וישבתי אח"כ בבית לשמוע את ההקלטה.
גיליתי שמתיחסים לילד באהבה, ומרגיעים אותו כשבוכה,
ועוד הפתעה- שאפילו מנסים להרדים אותו פחות משעה מאז שהגיע לפעוטון.
ילד חולהאנונימי (פותח)
בכל מקרה, כדאי שתבקשי מהמטפלת להרחיק את הילד שלה כמה שאפשר כשהוא חולה. שיהיה בחדר אחר, שלא ישחק עם שאר הילדים עד שיבריא.
רפואה שלמה!
יש כמה צדדים למטבעאודי-האחרונה
הכללים האלה אמנם קצת מעצבנים (מנסיון) אבל זה פשוט בלתי נסבל שילדים נדבקים כל שני וחמישי.
ב- זה דווקא טוב לדעתי שילד נמצא בחברת ילדים אחרים, גם אם הוא יותר חולה מדי פעם כי ככה הוא מתחסן.
בנוגע למקרה שלך שהילד נמצא עם מטפלת שהיא גם אמא - היא צריכה , לדעתי, למצוא סידור אחר לבן שלה או לחילופין למצוא בהסכמתך סידור אחר לבן שלך.
אני הייתי נורא מתעצבנת וזה גם יכול להיות מאוד מסוכן במחלות מסויימות ובגילאים מסויימים ובאמת אין שום הבדל בין הבן שלה לשלך בקטע הזה!
אם היא לא מבינה - הייתי שוקלת להחליף מטפלת, למרות שזה לא תמיד פשוט.
ילד לא מסכים לאכלאנונימי (פותח)
שלום וברכה! יש לי ילד בן שנתיים שבחודש האחרון כמעט לא אוכל. מאז שהוא התחיל ללכת לגן (1 לספטמבר) הוא לא מסכים לאכל ארוחת צהרים וגם לא ארוחת ערב. בבוקר הוא אוכל בערך חצי מהכריך שאני שולחת לו לגן. כשהוא חוזר הביתה הוא לא מסכים לאכל ארוחת צהרים. במקרה הטוב הוא אוכל קציצת בשר קטנה ו3 4 כפיות של פחממה. גם בארוחת ערב הוא לא אוכל טוב. לפעמים מסכים לאכל גביע של לבן או גיל ולפעמים אפילו את זה לא. בשולחן שבת הוא מסכים לאכל רק חלה. יש לו תאבון רק לחביתות ממתקים ותפוחים...
אני ממש מודאגת לגביו. הוא כמעט לא אוכל- ממה הוא חי? מדובר בילד שאכל ממש טוב לפני כן. הוא היה ילד שמנמן ועכשיו הוא הולך ומרזה.
אני יודעת שזה לא נכון לעשות כך אבל לפעמים אני רודפת אחריו בכל הבית עם צלחת ומנסה להאכיל אותו...
יש לכם עצות מה לעשות על מנת שיסכים לאכל?
יכול להיות שזה מבמעבר לגן, ויכול להיות שבדיקת דם -ריבק
לילדי בן ה-3 וחצי היתה ירידה בתאבון ובדיקת דם הראתה שהוא סובל ממחלת הנשיקה, זו היתה פעם ראשונה ששמעתי דבר כזה.
והרופא אמר לתת לו לאכול מתוק. ואני דוקא לפני כן ניסיתי למנוע ממנו מתוק כדי שיאכל בריא...
רק במידה והוא בריא..שומרונית
על הילדים שלי זה עבד מעולה. אבל- באמת רק אחרי שבררתם שזאת לא בעיה רפואית..
תיאבוןירוק זיתאחרונה
ואז קראתי את מה שרבקה כתבה לגבי מחלת הנשיקה והמתוק והכל הסתדר.
אז תתני לו לחם עם שוקולד מן הסתם הוא יסכים לאכול את זה, ועל הדרך זה יטפל באיזו מחלה במידה ויש.
בתיאבון (רפואה שלמה?)
ציותאנונימי (פותח)
יש לי קושי מסוים עם ילדי בן כמעט 5 הוא מסרב כמעט לכל דבר שמבקשים ממנו וזה מביא אותי לעשות דברים שאני ממש לא רוצה לעשות אותם (עונשים, מכות) אבל הוא ממשיך איך מביאים ילדים למשל לשבת יפה בשולחן שבת
קצת רקע הילד הוא השני מבין תאומים יש לו מספר בעיות שפה הוא משולב בגן חינוך מיחוד (גן משולב)
יש לו בעיות עם יציאות מעיים הוא מסרב לעשות בשירותים (הוא דורש טיטול כל פעם שהוא צריך לשירותים ) כל דבר שניסינו כדי שיעשה בשירותים לא עוזר הוא פשוט מסרב
מה ניתן לעשות על מנת לפתור שתי בעיות אלו
כמה דבריםאמא לשניים
אני מאמינה שלא. אז אם את לא רוצה לחנך אותו לכך- תתחילי קודם כל עם עבודה עצמית, כי הילד לומד ה כ ל ממנו- ההורים.
זו עבודה נורא קשה אבל משתלמת...
דבר שני- נראה שזה לא ילד רגיל כפי שציינת בדברייך, אולי כדאי לפנות לגורם מקצועי שמבין יותר בחינוך מיוחד?
לפי הבנתי עם ילדים מיוחדים יש לנהוג בדרך קצת שונה.
הדבר הכי חשוב, שרלוונטי עם כל הילדים בעולם, הוא
ס ב ל נ ו ת
מלא חופניים, בלי סוף ובלי הגבלה...
המון המון הצלחה!!
אפשר לפנות לטיפול אלטרנטיביירוק זית
יש מח אחד,הומיאופתיה קלסית,אפשר לחשוב על עוד אם תרצי.
בהצלחה
לרבקה 343יהודית פוגל
בגיל הזה הרבה פעמים הילדים קצת מזכירים אתמתוקה שכזאתאחרונה
לא יודעת, אבל זה נשמע כאילו יש לכם תינוק בבית שהוא מקנא בו-האם אני צודקת?
תזכירי לעצמך תמיד שהוא רק בן 5, הוא ילד קטן...
חוצמיזה, מה שהוא אומר לך בעצם זה שהוא רוצה תשומת לב, אז במקום שימשיך לנהוג כך ולקבל "צומי שלילי", תראי לו כל הזמן שאת אוהבת אותו, תחבקי אותו כשהוא עושה משהו לא בסדר ותגידי לו שאת אוהבת אותו, ואם קשה לו אתם תעשו את זה יחד...
בעיקרון זה די מניסיון, שווה ניסוי לדעתי, בהצלחה!!.
תובנה...שומרונית
בתי הגדולה והמתוקה התחילה ללכת לגן... ב"ה לא היו לה קשיי הסתגלות מיוחדים כי היא היתה לפני כן במעון כך שהיא רגילה למסגרת וחצי גן הם הילדים שהיו איתה במעון. ביומיים הראשונים היינו חוזרים הביתה בצהריים והיא היתה מבקשת ללכת שוב לגן... אפילו הערב היא שאלה אותי "נכון שמחר בבוקר הולכים עוד פעם לגן"??
בקיצור, הכול פסטורלי ויפה, אבל בשלושת- ארבעת הימים האחרונים היא חזרה מהגן עצבנית פחד!! בוכה ומתעצבנת מכל דבר קטן, עצובה, מרביצה לי ולאחיה הקטן וצועקת עלינו...
היום כבר כמעט חשבתי לבקש עזרה מהפורום ולשאול את הגננת אם קורה משהו בגן (אבל זה לא הסתדר לי עם זה שהיא כ"כ שמחה ללכת...) עד שפתאום נפל לי האסימון:
הילדה רעבה!!!
במעון אוכלים ארוח"צ מבושלת בערך ב-12, לכן כשהיינו חוזרים הביתה האוכל בכלל לא עניין אותה. בגן היא אוכלת סנדוויץ ופרי בשעה 10 וחצי, איך לא תגיע עצבנית?
(לכל המתעניינים למה אין אצלנו ארוח"צ- בעלי אוכל בעבודה, ואני עד עכשיו הייתי אוכלת לפני שהילדים [השבעים] באים מהמעון כדי שאהיה רגועה ואוכל לתת להם צומי. ככה שהארוחה העיקרית אצלנו היא בערב)
בקיצור, היה לי לימוד משמעותי, ואני משתפת בו את כולם לתועלת הציבור (בטח יש אימהות שיגידו שזה מובן להן מאליו, אבל בטח יש גם כאלה שלא)- קודם כל לפני שמתלבטים עם כל העולם על הבעיה החינוכית החמורה שלי ולהעניש ולהתייאש ולהתעצבן וכו'- לבדוק שלא חסר לילד משהו פיזי קל וקטן שגורם לכל הצרות!! במקרה שלי זה היה רעב, אבל זה יכול להיות צמא, עייפות, שיעמום, משהו כואב, וכו' וכו'- לא חסר דוגמאות. הבת שלי לא ידעה למה היא עצבנית, ולא יכלה לומר לי "אני רעבה", אבל בטוח שיש הרבה ילדים שאם נשאל אותם הם ידעו.
אהבתי את השיתוףירוק זית
בפסיכולוגיה זה ידוע...אור77אחרונה
עפ"י מדרג הצרכים של הפסיכולוג אברהם מאסלו:
והנה קישור: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%AA_%D7%94%D7%A6%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D
היום הראשון בגן...איך משכנעים?אנונימי (פותח)
בוקר טוב,
אבקש את עצתכם המחכימה...
כמובן, הימים הראשונים בגן, באופן כללי, וספציפית לבן שלי שעוד לא בן 3...קשים!!
הוא לא רוצה ללכת לגן, וכל שכנוע שלי, וסיפור בהתלהבות על הגן המקסים והגננת המתוקה והחברים והמשחקים- לא עוזר!!
אשמח אם תוכלו לשתף אותי מעצותיכם מה לעשות? מה כדאי לומר? ואיך להתמודד עם זה עד שמגיעים לגן ומהרגע שנמצאים בגן עם הילד והוא בוכה ולא נותן לך ללכת...
תודה מראש
תשאלי אותו מי מה הוא פוחדמתוקה שכזאת
תני לו דובי או בובה רכה שיתנחם בהאמא לשניים
זה עזר לו כנראה, כי הגננת סיפרה אחר כך שהוא הלך עם הדובי הזה כל היום ולא עזב אותו.
יום אחד כששכחנו אותו בבית- היה לו מאוד קשה והם הביאו לו דובי מהגן, אבל זה לא אותו הדבר...
היום כששלחתי אותו לגן הוא ביקש רק את הדובי שלו ולא את הדובי מהגן.
מעבר לזה- אני ממליצה לך להיות שלמה לחלוטין עם השליחה שלו לגן, כי אם יש לך סדק אפילו קטנצ'יק- הוא מרגיש את זה מאוד מאוד!!
תסמכי על הגננת שהיא מטפלת בו הכי טוב ותשדרי לו את זה.
אם הוא יראה שאת שלמה עם זה- הוא ירגע לאט לאט. (בתקווה שזה כבר קרה קצת בשבוע החולף)
בהצלחה!
וכמובן דברי איתו על הרגשות שלו- כמו שכתבה מתוקה שכאמא לשניים
להיעזר בגננת/סייעתאנונימי (פותח)
להיות שלמהאנונימי (פותח)אחרונה
אם את אינך שלמה כאן מתחילה הבעיה יכול להיות שבימים הראשונים הוא יבכה אבל אם את משדרת החלטיות בעניין ולפעמים לצאת תוך אמירה עניינית שאמא צריכה ללכת ותחזור מאוחר יותר אז העניינים ילכו יותר בקלות. הילד ילמד שזה המצב והוא יפסיק לבכות כ"כ הרבה. כמובן החלטיות היא להיות עניינית עם הרבה חום ואהבה.
נקיפות מצפון...אנונימי (פותח)
אני אמא לילדה מתוקה מתוקה בת שנה ותשעה חודשים. השבוע התחילה בתנו ללכת לגן. אני סטודנטית ומערכת השעות שלי מחייבת אותי להשאיר אותה בגן עד השעה ארבע אחה"צ...אף פעם לא השארתי אותה באופן קבוע לכ"כ הרבה שעות במסגרת...ויש לי רגשות אשם שאם אני עושה את זה, אז אני אמא לא מספיק טובה...כאילו,אני אומרת לעצמי: בשביל מה אנשים מולידים ילדים,אם אח"כ רוב שעות היום הם מטופלים ע"י מישהו אחר, ולנו נשאר איתם רק שלוש-ארבע שעות...?
חשוב לי לציין ששמעתי על הגן דברים מצויינים...ובכל זאת...מצפה לחיזוקים ממכן
יהודית-אשמח לשמוע דעתך...
מבינה אותךבלה
בגיל של הבת שלך זה אומנם יום ארוך אבל לפחות שעתיים אמורות להיות מוקדשות לשינה, וגם יש לה שם הרבה גירויים ועניין {אמור להיות..} הילדים שלי מגיל שנתיים ואפילו לפני כבר משתעממים מאוד בבית. אולי תוכלי גם לסדר את המערכת כך שיהיה לך עוד יום שתוכלי להקדיש לה חוץ משבת.
וגם את צריכה להשתדל שהשעות המעטות ביום שיש לכן ביחד יהיו איכותיות וכך תרגישי הרבה יותר טוב להשכיב אותה לישון בהרגשה שהענקת לה משהו "אימהי" היום.
בהצלחה בהכל!
לא מבינהירוק זית
אני יודעת שתיכף כולם יתנפלו עלי.אבלבאמת,ליבי ליבי עליך ועל ילדתך.
זו קריעה בעיני ,קריעת הלב.
בעתון בשבע בשבוע שעבר היתה כתבה עם הרבנית אליהו -אשתו של הרב שמואל אליהו מצפת,שווה לקרא.אולי אפשר אפילו כאן באתר ערוץ 7.היא מתייחסת לעניין גידול הילדים והגשמה עצמית(לפי דעתי גידול ילדים היא חלק מההגשמה העצמית),ועל כך שכדאי להיות בבית כשהילדים קטנים,ואח"כ לצאת וללמוד ולעבוד ובקיצור היום תוחלת החיים יותר ארוכה וזה נותן מרחב לתמרון רחב יותר עם הדברים האלה.
למי שקשה לה להיות בבית,אולי אפשר לעבוד פחות ,אבל עדיין להיות יותר נוכחת בהיום יום של הילדים.בכל אופן אני מאחלת לך הצלחה,ושזמנך עם ילדתך ארוך או קצר ככל שיהיה ,שיהיה זמן מהנה ומחבר .
לבלה ולירוק זיתאנונימי (פותח)
לחצאית היקרה, wellcome to the clubיהודית פוגל
לחצאית, אני החלטתי בשנה שעברהאנונימי (פותח)
עם הקושי, ויתור על שעות עבודה וצורך להתגמש, זה היה מצוין, ומאד תרם ליחסים בין האבא לילדים, הכניס רוגע ואמון בינינו, שהוא יכול להתמודד אתם חצי יום כולל הכנת ארוחת צהרים, גן שעשועים וכו', שהוא יכול ממש להנות מזה. שיום שלישי זה היום "שלו".
ואני יכולתי "לשחרר" קצת, לסמוך עליו (גם אם הבית לא נצץ כשחזרתי...), וללמוד ביום הזה עד הערב. אני מאד ממליצה על כך - לפעמים אנחנו שוכחים שאבא הוא עוד הורה עם אחריות על הילדים, ואפשר להעזר בו לא רק להשתוללות וסיפור בהשכבה ולשולחן שבת.
נסיון אישיאנונימי (פותח)
בהצלחה ותחזיקי מעמד..
לירוק זיתveredd
זה דבר ראשון. ודבר שני- לפעמים זה נחוץ. וכל מקרה לגופו. את אולי יכולה ורוצה להישאר בבית עם הילדים כל היום, אבל יש נשים (מפתיע- גם אני כזו) שרוצות ללמוד, לעבוד בעבודה מכובדת, לא קריירה עצבנית, אבל עבודה יפה שתשאיר הרבה מקום לבית וגם חסכונות נחמדים לילדים שיגדלו.
בנוסף לזה, לילד טוב במסגרת. תאמיני לי שאני אמא מסורה ואני מוותרת על כל מה שאני יכולה עם הבן שלי, מבשלת לו כל הזמן, מנקה והוא טיפ- טופ, אבל מה לעשות שהוא משתעמם איתי כל היום לבד בבית? אין סטימולציה, אין חברה. ובנוסף- לילדים טוב להתגבר לפעמים על פחדי נטישה שלהם, להבין שקשה- אבל אפשר להתמודד. אם לילד שקשה לו ללכת לגן פשוט תשאירי אותו בבית- איך הוא ילמד להתמודד עם דברים אחרים כשיגדל? ומה עם בית ספר? ישיבה? כל אלו? אם יהיה לו קשה?
נקודה למחשבה. ואני לא משתלחת, פשוט כואב לי שאת שופטת וגורמת לרגשות אשם מיותרים כאלו.
מי שלח פעם ילדים עד הערב?אופה
לגופו של ענין, חצאית. כרגע את בלימודים. אולי יהיה אפשר לארגן עזרה מסבא-סבתא או אחים/אחיות כך שהיא לא תהיה בגן עד 4.
את צריכה להשקיע כרגע בלימודים. אחר כך תוכלי לראות אם תהיה לך עבודה קלילה, אולי עבודה מהבית, ובכל אופן כדאי לבדוק כדאיות עבודה מחוץ לבית. בין מס הכנסה, מעון/גן, אוכל מוכן כי אין זמן להכין בבית ועוזרת כי אין זמן לנקות, אולי לא כלכך משתלם הכאב לב של להשאיר אותה רחוק ממך.
עצוב מאוד שהיום הנורמה היא שהאישה יוצאת לעבוד.יהודיה מא"י
ומצבה של חצאית טוב, יש רבות מאוד שכבר בגיל 3 חודשים שולחות את התינוק שלהן למעון.
אני עבדתי יום אחד בתור מטפלת במעון קצת לפני שילדתי, ואחרי היום הזה אני מתפללת לריבונו של עולם שאני לא אצטרך לשלוח ילד שלי למעון.
אני יודעת שלפעמים אין ברירה, אבל זה עדין עצוב
כולם רוצים את הכיטוב עבור ילדיהם.יוקטנהאחרונה
הלב שלך במקום הנכון - את יודעת שהטוב ביותר עבור בתך היא את. אין טעם להכחיש ולמרוח את העובדה הברורה והטהורה הזו. נכון, גם ל"מסגרת" יש יתרונות. כולם בטלים בשישים אל מול החיסרון הגדול - בתך נשארת בלעדייך למשך שעות ארוכות בגיל צעיר.
אני חושבת שעצם העובדה שאת מרגישה ומכירה בכך, תעזור לך ולה להתמודד עם החוסר הזה ולהתגבר עליו. כשילד נולד, אף אמא לא מתכננת עבורו כאב שיניים, או יד שבורה, או מצח פתוח, או... אילוץ להיפרד וללכת לגן. החיים מזמנים לנו התמודדויות כאלה ואחרות, הרבה מהן לא נעימות, אבל ביחד ועם הרבה אהבה ותמיכה, מצליחים להתגבר, וגם להנות מהיתרונות ולצאת מחוזקים.
מה דעתכם?veredd
למי שקרא את התגובה שלי לזו שקשה לה להשאיר את הילדה בגן-
מה אתם חושבים על זה שילד צריך להתמודד עם מצבים מסוימים? עד איזה גבול עוזרים ובאים לקראתו ומתי עומדים מהצד ונותנים לו לבד?
אני למשל, בדוגמא הכי בנאלית- אם כואב לו קצת בברך לעבור לחצר דרך התריס, אני מחכה שילמד לבד לדלג מעל- וכך היה! והוא כולה היה בן 8 חודשים. ואם צעצוע נתקע לו מתחת לכורסא- הוא מושיט יד, ומתבכיין עד שהוא מצליח. אני מעודדת אותו כל זמן שהוא מנסה, ואחרי זה מוחאת לו כפיים ומנשקת אותו., והוא כולו זורח מאושר. השאלה היא האם זה נכון? האם הוא ישמח יותר אם אני יעשה יותר בשבילו?
אולי!!מיסטר דום
הכי נכון שיכול להיותשירק
בפרט עם כל המחמאות שלך
כן...veredd
העליתי את הנקודה הזו כי אני חושבת שזו סוגייה מאוד מרכזית בחינוך ילדים כיום (אשמח לתגובה מאנשים שיש להם יותר נסיון מאשר פשוש אחד קטן בבית...). הורים, מורים ובכלל כל הסביבה חושבים שצריך להקל על הילדים כמה שיותר, מה שמביא לבית ספר דמוקרטי, הקלות (לא כאלו שבאות מליקויי למידה, הקלות בכלל בחומר הלימודי), אני למשל, כשנכנסתי לאוניברסיטה הייתי בהלם מהרמה שציפו ממנו, כאשר בבית הספר (ולמדתי בבית ספר שנחשב ברמה גבוהה בהרבה מהממוצע) הרמה הייתה רדודה לחלוטין! כאילו מפחדים להעמיס עלינו. ובכלל, היום יש תופעות ש"אם זה קשה לילד- אל תתני לו לסבול". אני מאמינה שעד גיל מסויים זה הכרחי ביותר (כשקטן- לינוק מתי שרוצה, להיות על הידיים כמה שרוצה) אבל כשמגיע החינוך- צריך קצת אתגר.
שוב, לדעתי האתגר מחשל את הילד, לא מרפה אותו. אם נתמוך קצת במערכת יותר דורשת- הילדים יתאימו עצמם אליה. תראו את הילדים של החרדים- הם לומדים אינטנסיבית, ונכון שהם לא לומדים לימודי ליבה, אבל מחקרים מצאו שבגלל שיש להם הרגלי למידה טובים יותר, שקדנות וחריצות, הם יכולים לגמור מגרויות ופסיכומטרי בהצטיינות בזמן קצרצר ממש!
זה לא אומר משהו?
וואי ורד את לא יודעת איזה מחמאהמיסטר דום
וורד אין לי ממש ילדים בעז"ה יהיו אני כולה בן 17...מיסטר דום
אתגריםאנונימי (פותח)
אבל הם תמידצריכים להיות ניראים!
כלומר, משהו שהמאמץ אליהם הוא קצת יותר ממה שהוא יכול ולא רחוק ולא מתאים מבחינת גיל וכישורים.
הוא צריך לראות לאן הוא רוצה\ או אנחנו רוצים שהוא יגיע. ולהתאמץ קצת יותר ממה שהוא רגיל.
אתגר גבוה ורחוק מידי- מחליש ומייאש.
את הדרך שלנו להראות להם שהם אהובים, מקסימים ורצויים, אפשר בלי קשר לאתגרים שמוצבים לפניו.
מחמאה ומילה טובה אחרי הישג זה מעולה.
מחמאה ומילה טובהופרסים וחיבוקים- בלי קשר להישג... זה אהבה וקבלה ללא תנאי.
בהצלחה לכולנו.
פשוט מאוד - להקשיב לילדיוקטנהאחרונה
השאיפה של ילד היא להיות עצמאי. הוא רוצה לקחת את המפתחות של האוטו ולצאת עם החברה' לבלות (ואני מדברת על גיל 3 - כן?). כשנזכור את זה, נדע בדיוק מתי לבוא לעזרתו - כשהוא מספר לנו שהוא זקוק לה. הוא לא היה מבקש עזרה אלמלא היה מרגיש שהוא זקוק לה, שכן שאיפתו היא להסתדר בעצמו ולהיות עצמאי. "אני לבד! אני לבד!" - באיזה גיל המשפט הזה נאמר אצלכם לראשונה? בגיל 16 או בגיל שנה וחצי?
כשנכבד את רצונו להתנסות בעצמו מצד אחד, ונכבד את בקשתו לעזרה מצד שני, הוא ירגיש שאנחנו מאמינים ביכולתו להצליח מצד אחד, אבל נמצאים שם תמיד עבורו, אם וכאשר יזדקק לנו, מצד שני.