שרשור חדש
כמה לוקחים לשיעור פרטי -שפה?ועוד שאלהרק אמונה

ללמד רוסים עברית

2 בנות

 איזה מושגי יסוד להקנות?

רעיונות לעידודאנונימי (פותח)
אמא שלי קיבלה השנה כיתה ממש קשה לחנך,הן מבחינת ההורים (בעיקר) והן מבחינת התלמידים וכל יום היא חוזרת עצובה ומדוכאת.
היא לא מצליחה להתמודד עם הורי התלמידים וטוענת שהם כמו ילדים - מתלוננים ולא שבעי רצו.
אדגיש שאמי כמעשרות שנים בתחום והיא נותנת מעל ומעבר ובמסירות רבה.
איך אוכל לעודד אותה בתור בת ?
לשמח אותה בדברים הקטניםאנונימי (3)

לעזור עם האחים.
נקיון הבית
כביסות

להוריד ממנה את העומס יכול מאוד לעזור
בנוסף לנ"ל^^^אנונימי (4)

להתפלל עליה.

שתצליח

שתשמח במה שהיא עושה וכד'

איזו מקסימה!גלויה
חינכה אותך טוב...
קרה גם לאמי שנה שעברהאנונימי (5)
פשוט תקשיבי לה ותזדהי.
גם אני מורה ולצערי מה שאת מתארת נפוץ. משנה לשנה נהיה קשה יותר ויותר המקצוע הזה. וה"תורמים" העיקריים הם ההורים, למרבה האבסורד.
מוכר מאוד לצערי!דניאלה 1
גם אני הייתי בסרט הזה, תאמרי לה שתיהיה אסיריטבית מול ההורים!!!!!!היא חייבת לשדר חוסן אחרת הם ימשיכו להטריד ולהשפיע אפילו על מיעוט שפוי, ואם נשארו כמה שפויים שתנסה לשדר להם עניינים כרגיל. ברוב המקרים זה קורה למורות עדינות שנותנות מעצמן מעל ומעבר, מה שהכי חשוב שתעודדו אותה ותחזקו אותה בלי סוף, היא זקוקה לכם כמו אויר לנשימה.
קודם כל להתפללאנונימי (6)

שתיים: להבין לשמוע להזדהות ואם את יכולה תתני עצות ותתני לה תחושה שהיא איתך שלוש: שכל המעמסה של הבית תשתדלי שזה יהיה גם באחריותך כביסות כלים שטיפות אוכל סדר הבית השכבת הילדים ולדאוג לה למנוחה שהיא חוזרת שהכל יהיה נקי ומסודר תוכלי להגיש לה קפה להציע לה שינה או מקלחת מרעננת[אבל שיהיה מים חמים אה?חושף שיניים] שהילדים לא יתנפלו עליה שהיא חוזרת ויעשו את מה שהם צריכים לעשות ובשקט ארבע:פינוק תיקחי אותה בערבים לכל מיני מקומות נגיד הופעות הרצאות מסעדות אפילו לנשום אוויר צח בחוץ עם כוס קפה בלילה תשימי לה פתקים כזה על המיטה אם משהו מתוק או שוקולד מימך ומשאר הילדים חמש:אם את אמיצה אולי תנסי גם לעזור כלומר חוץ מכל מה שאמרו פה ואמרתי אני תוכלי לדבר אם המנהלת או להתקשר להורים של הבנות שאמך אמרה שהן הורסות לה תיום ולדבר איתן ולספר את האמך על מה שעובר על אמא בגלל הבת שלה שש:את בת נהדרת ומחונכת אשרייך!! כל הכבוד נתפלל ביחד איתך שזה יעזור ומה שהכי חשוב השנה זה סבלנות בהצלחה!!

אל תדברי כלל עם ההורים וההנהלה!!!!!דניאלה 1
זה עלול להזיק לאימך, ברוב המקרים המערכת יכולה מתוך אינטרס ליישר קו עם ההורים כדי להשתיק את הסיפור!!! לצערינו להורים של היום יש כוח שמנוצל ע'י עד תום, הם לא מוותרים עד שהם ממצאים את כל האפשרויות כדי להגיע אל המטרה שהם חותרים!!! מאחלת לאימך בזכות אותה מסירות נפש של עשרות שנים ,שה' יוציא אותה מאפילה לאורה בקרוב. ...אמן!!!
קצת נחתאילת44

תתפללי על אמא, תעודדי אותה, ותזכרי שהקב"ה נתן לה שנה של התמודדות קשה והיא בע"ה תשרוד את השנה. את לא יכולה לקחת אחריות במקומה על הכל, את יכולה לעזור מהצד אבל לא לקחת לה את כל התפקידים. יש לך חיים משלך!

כשלאמא שלי הייתה כיתה קשה, הקשבתי לה ועודדתי אותה. היא רצתה לפרוש בגלל אותה כיתה, אז אמרתי לה שבגלל שבדרך כלל כל כך אוהבים אותה וטוב לה, שלא תעזוב אחרי שנה כזו. שתלמד עוד שנה כיתה אחרת, ואז תפרוש בשיא כשהיא מרגישה שהיא טובה. (וכך באמת היה)

אין לי רעיונותאנונימי (7)
אבל חשוב לי לומר שאת ממש בת טובה.
כיף לאמא שלך שיש לה בת כמוך.
מתוקה אתדבורית
אולי להקל בדברים הטכניים שבבית
לפנק או להפתיע במשהו מתוק לדחוף לתיק שלה
וגם אם יש לך רעיונות להפעלה קצרה
לפעמים כשעסוקים רק בלשרוד עם כיתה
זה נותן זריקת אנרגיה טובה שמישהו מביא רעיון כייפי וטוב
זה אכן לא קל... מניסיון
^^^ איזה חמודה את!!+mp8
בת כמה את ??? תצאי איתה להתאווררות. תזמיני אותה לקפה נחמד.אמא מחנכת


פעם שמעתי מאיזה רב שכשמורה מתנהג עם התלמידיםאוריןאחרונה

שלו כאילו הם ילדיו הוא זוכה שגם ילדיו יקבלו מורים כאלה. אצלכם כנראה בזכות המסירות נפש של אמך- יש לה בת מקסימה כמוך.  אני חושבת שדיבור על כך שהיא עושה את המירב למען ילדי ישראל והקב"ה רואה את מסירות הנפש שלה- גם אם ההורים לא במצב להעריך זאת- יכול לעודד.

עזרה במילוי שאלון! מפרסמת בשביל גיסתי..פסיפלורה1

 

סטאז'רית בחינוך מיוחד בגן/ בבי"ס? מלמדת שנה ראשונה? אשמח לעזרתך במילוי שאלון בן 20 שאלות בלבד!

שלום, אנו סטודנטיות שנה ד' לחינוך מיוחד במכללת אפרתה.
 

במסגרת העבודה הסמינריונית אנו עורכות מחקר העוסק במסוגלות עצמית בקרב עובדי הוראה.

נשמח אם תוכל/י להקדיש מעט מזמנך למילוי שאלון זה. הנתונים שיוזנו ישמשו למטרות העבודה בלבד.

השאלון אנונימי ולכן מובטחת לך סודיות מוחלטת.

 

אנו מודות לך מאוד על שיתוף הפעולה!

תודה רבה!

 

 

https://goo.gl/forms/XmZsP0FKIjzGu5dx1 

הסבה מקצועית להוראהאמא 2

שלום לכולם/ן

אני אמא ל-2, חוזרת בתשובה... .שוקלת להירשם ללימודי הסבת אקדמאים להוראה לבתי ספר יסודי א-ו

יש לי מספר שאלות, אודה לכל מי שיענה  

1. מאוד חשוב לי להשתלב בבתי ספר דתיים- איך זה עובד? האם ההכשרה (בבית ברל) תאפשר לי להיכנס גם למסגרות הדתיות? 

2. איך שעות העבודה של מורה שעובד 36 שעות שבועיות? מ8 בבוקר עד?

3. האם המקצוע מאפשר להיות אמא מתפקדת וגם אישה או שהעבודה נסחבת גם הביתה?

4. מה עדיף ללמוד הוראה כוללת או מורה מקצועי? (מקרא, שפה וכו)

5. לגבי הקביעות - מתי מקבלים אם בכלל? 

תודה רבה לכל מי שיענה 

 

 

מנסה לענות-טאבולה ראסה
1. התעודה היחידה שלא תוכלי להשתלב בכל מקום היא אם תהיה לך תעודה של המוסדות )לרוב- החרדים( הלא מוכרים... אבל אפשר לשאור אם זה תואר אקדמאי או אקוויוולנטי )שהוא המקביל לאקדמי(

2. שעות העבודה יכולות להיות 8-3:30 וגם יותר מאד משתנה... תוסיפי לזה ישיבות צוות וועדות אסיפות הורים (ולמחנכות ערבי כיתה)

3. העבודה בפירוש נסחבת הביתה גם במסגרת אוםק חדש. במיוחד בשנים הראשונות.. חבנות מערכי שיעור לבדוק מבחנים ותמיד יש גם טלפונים מאמהות וכו

4. לדעתי עדיף ללמוד מקצוע מסויים. שווה לבדוק במה יש חוסר (אפשר לדעת לפי איזה מקצועות מקבלעם יותר הטבות/ מלגות. ) לפני כ10 שנים זה היה מדעים ואנגלית...

5. קביעות מקבלים אחרי שלוש שנים במשרד החינוך. הקביעות ביחס לאחוזי המשרה (נראה לי שבאופק יש גם הערכת מנהל ועוד כמה פרמטרים. לא בקיאה בזה


לא נראה מעודד?
להוראה לא הולכים בגלל החופשים
הוראה היא מקצוע שחייבים בשבילו את הנשמה

תחשבי אם את אוהבת אתזה? רוצה לתת מעצמך? חושבת שאת בנויה לזה?

אם כן- שוטי!
בהצלחה...

למיטב ידעתיאנונימי (2)
1. תאורתית כן. לא אמור להיות הבדל כל עוד יש לך תואר ותעודת הוראה.
2. עד 3 בערך. (יהיה בממוצע פעם עד 4 ופעם עד 2)
3. נסחבת לגמרי הביתה. עוד 5-10 שעות בשבועלפחות
4. ביסןדי זה לא ממש משנה. תלכי על מתמטיקה כי המצב של מורות ביסודי בממתמטיקה הוא זוועה. לא שזה יתן לך יותר עבודה. אבל לפחות תלמדי נכון את התלמידים.
5. אחרי 3 שנים באותו בית ספר.
תשובותציליגילימימי

1 לא מכירה את בית ברל. בעיקרון לא אמורה להיות בעיה, רק מניסיון של חברה, מוסדות דוסים כן לפעמים יעדיפו מורה שלמדה במקום דוסי. אבל לא מחייב בכלל. בטח לא אם יהיה חסר מורה. (אבל אם יהיו להם 2 אפשרויות יכול להיות שיעדיפו את המורה שלמדה במקום כזה. בטח אם את באה להיות מורה לתנ"ך.). 

 

2. 8:00 עד 15:30. (האמת, לא ממש מעשי לעבוד 36 שעות שבועיות). 

 

3. ברור שנסחבת הביתה. ועדיין, אני משתדלת להיות גם אמא מתפקדת וגם אישה. יש לזה מחירים. אני עובדת שעות בבית אבל משתדלת לסדר את הזמן נכון כדי להצליח בכל. 

 

4. מורה מקצועי. נראה לי. 

 

5. קביעות אחרי שנתיים אם המנהל ממליץ את מתחילה תהליך של קביעות, ואז את מקבל אותה בסוף השנה השלישית. אם המנהל ממליץ על שנה נוספת אז עוד שנה. 

ואם הוא לא ממליץ בכלל עצוב

זה כמובן רק במשרד החינוך. 

אני עבדתי כמה שנים בעמותות. ולוקח זמן להשיג קביעות במשרד החינוך. 

מעשי מאוד לעבד 36 שעותאנונימי (3)
אני עובדת משמונה עד שלוש וזה נחשב 8 שעות, יש בתי ספר ששמונה עד שלוש ורב/ וחצי, תלוי בזמני ההפסקות, אבל שעה בהוראה לא שווה לשישים דקות אלא ל45, משרת אם היא 34 שעות ואת מקבלת משכורת על 36, תעשי חשבון- 4 ימים של 8-15:00, הם כבר 32 שעות , ועוד שעתיים ביום אחר ויש לך משרה, כמובן שבהתחלה לא בטוח שתמצאי עבודה במשרה מלאה, או שתצטרכי לעבד בשני בתי ספר כדי להשלים למשרה.
כפי שכתבו- יש עבודה בבית
מעשי. מאוד קשה.ציליגילימימי

כמה את עובדת בבית בשביל ה36 שעות הללו?

 

אצלינו בביה"ס כמעט לא נותנים כ"כ הרבה שעות רק אם מורה ממש מבקש (ויש מספיק שעות) כי זה מיליון עבודה. 

אצלנו כמעט לכולם יש משרה מלאהאנונימי (3)
וזה באמת עמוס, אני עובדת בבית אבל אני לא מורה חדשה, כבר 15 שנה , ופחות צריכה להכין חומרים( משתדלת להתחדש, אבל לא הכל מההתחלה)
זה לא 36 שעות לעבודאנונימי (2)
זה 26 שעות של ללמד
השאר זה פרטני ושהיה שלא צריך להכין להם חומרים.

אני עובד 120% משרה בעוז
שזה בערך 48 שעות שבועיות
תכלס זה להיות בכיתה 28 שעות
השאר זה פרטני ושהיה.

עובדים קשה
אבל אפשרי
תגיד תודה שהפרטני כזה קליל אצלך...טאבולה ראסה
יש מורות שצריכות לבנות תכנית ולהכין חומרים לפרטני
ויש שאומרות שזה אפילו יותר קשה...
פרטני הוא במהותו תרגול עם התלמידיםאנונימי (2)אחרונה
על החומר הנלמד בשיעור.
אין (לפחות לא אמורה להיות) למידה מחדש.
90% מהפרטני מנוצל לעשיית ש.ב בהשגחה. (שעות 2 עד 3.5 )

לאו דווקא שהפרטני הוא קל.
אבל הוא שונה. במיוחד אם יודעים לנתב אותו נכון.


להכין חומרים לפרטני? על זה לא שמעתי
בדרך כלל כאמור עושים ש.ב עם התלמיד(ים)
מקסימום חוזרים לנקודה קודמת שהתלמיד נעצר בה ומשם מתקדמים.

וטפסולוגיה?
מי שמעוניין בה שימלא אותה.
מנהל טוב יודע שעדיף שאני אשקיע את הפרטני ללימוד מאשר אשקיע אותו למילוי טפסים.
וב"ה שיש לי מנהל טוב.



דרך אגב, מחקר חדש (השבוע שמעתי) קובע שמעל 80% מהפרטני לא מתקיימים.

האמת. מיותר לחלוטין
בטח בכמות הזאת
ובטח עם התגמול המצחיק הזה שמכפיל את העבודה (ואת שעות העבודה) אבל מעלה בתלוש רק 20%

שיעורים שקשורים לפוריםפיט פט וטו.
שלום. אני סטודנטית לחינוך כרגע אני בתקופת מבחנים שאמורה להסתיים בסוף שבט. העבודה המעשית שלי היא בכיתה א בכיתה משולבת. זה כיתה רגילה ובתוכי כיתה קטנה. יש לי בין שני לשלושה שיעורים ללמד אותם עד פורים. איזה נושאים כדאי להתמקד בנושא פורים. אני יודעת שזה קצת רחוק לרב המורים פה, אבל אני בתחילת הדרך ולוקח לי מלא זמן לתכנן שיעור לכן אני מתכננת כבר מעכשיו. אשמח לרעיונות. תודה רבה.
סיפור המגילהאבוקת סוכראחרונה
ו4 הממים
היי יש לי שאלהאנונימי (פותח)
בתור מחנכת בשנת סטאג', לאיזה שכר מינימום בחודש היא יכולה להגיע?
כמה שעות שבועיות היא צריכה להקדיש בשביל זה?

כמה היא מקבלת אחרי השנת סטאג'?
שאלה ממש מורכבתציליגילימימיאחרונה

הכל תלוי כמה שעות את עובדת. 

חפשי טבלאות שכר אופק חדש. 

קרן השתלמות בשביל שנת שבתוןשוברת גלים

לא מבינה בזה כלום,

אפשר לקבל הדרכה מסודרת?

מה זה? מה אני צריכה לעשות בשביל זה?

ללכת עם תלוש שכר וצילום ת.ז לסניף של הבנק הבינלאומיa-a-a

את השאר הם יסדרו.

תלוש שכר אחד? ואם אני לא מורה קבועה? מה פירוש?שוברת גלים


כן, תלוש שכר אחד.a-a-a

אבל אני לא בטוח שזה רלוונטי למורה לא קבועה.

אני חושבת שלמורה לא קבועה לא נותנים..אבל לא יודעתבתאל1

בוודאות.

נותנים לכולםאנונימי (2)
גם לסטאז'
סטאז' כןa-a-a

אבל למורה שלא עובדת בשעות קבועות (מחליפה וכו') לא בטוח. וגם לא בטוח שמשתלם לה לפתוח.

לא נותנים למללא מקום.. רק למי שמלמד בתקןבתאל1אחרונה

סטאז' אם הוא מלמד שנה שלמה זה בתקן ולכן הוא יכול לפתוח- הוא מורה לכל דבר.

 

אני חייבת שזה יהיה בבנק הבינלאומי?לכל זמן ועת
אם אני בבנק דיסקונט זה לא תופס לי?
גם את את בדיסקונט את קרן ההשתלמות את פותחת בבינלאומיa-a-a


שיעורים, דפי עבודה, טקסטים לתעודה ועוד..שרבוב
עבר עריכה על ידי ציליגילימימי בתאריך כ"ג בשבט תשע"ה 23:36
עבר עריכה על ידי ציליגילימימי בתאריך י"ד בשבט תשע"ה 23:35
עבר עריכה על ידי ציליגילימימי בתאריך י"א בחשון תשע"ה 11:17
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך י' בחשון תשע"ה 19:57
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך ט"ז באלול תשע"ד 18:35
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך ט"ז באלול תשע"ד 18:34
עבר עריכה על ידי ציליגילימימי בתאריך ט"ז באלול תשע"ד 08:00
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך כ"ד בסיון תשע"ד 20:09
עבר עריכה על ידי ציליגילימימי בתאריך כ"ד בסיון תשע"ד 11:53
 

את כל הרעיונות הטובים נאגד פה בשירשור למען כולנו,

אז תתחילו להעלות חומרים

 

פדגוגיה

אתר עם המון רעיונות

מת"ל - מכללת קיי. מכיל הרבה דפי עבודה במגוון נושאים

רעיונות יצירתיים במגוון נושאים (אתר כיפה)

מרכזיה חינוכית ארצית- "ילדים בסיכוי"

"אזמרגד" -  דפי עבודה בנושאים שונים

 

תחילת שנה

כיתה א'

תפילת הסידור

 

 

שיעורי יהדות

אלול/ תשרי

יוסי והגיברת הזקנה (בקשת סליחה)

חוברת עבודה לחודש אלול 

 

הלכות שבת

מצגות על מלאכות שבת

 

עונות השנה

סתיו

סיפורים מנוקדים

 

ערב כיתה

אוכל, יצירה, פעילות (גילאי יסודי)

 

 

חינוך מיוחד

פעילויות בנושאים חברתיים ותקשורתיים ברמה נמוכה

 

מילויי מקום

טיפים למילויי מקום חד פעמיים

 

תעודות

צ'ופר לתעודה

אתר עם מגוון תכנים חינוכייםtamara

תכנים חינוכיים כדוגמת מערכי שיעור, פעילויות, מצגות, מבחנים.... במגוון נושאים כמו חגים, עונות השנה, תורה, הסטוריה... בהתאמה לכל הגילאים.
ניתן להוריד את התכנים ישירות מהאתר וגם להעלות משל עצמכם.
רוב התכנים בחינם, וההרשמה חינם.

מומלץ!
אדיופדיה

מורות משקיעותשעוונית

המון קבצים טובים שיכולים אולי לעזור לכם

 

https://drive.google.com/folderview?id=0BxFuRLB5ZE_NUmlOTG81eEFXYzQ&usp=sharing

אתר עם כל סוגי התכנים לכל הכיתותאנונימי (2)אחרונה
תואר b.ed שאלה חשובהאנונימית לגמרי
אם אני בשנה ד' כבר בסיום התואר והתעודת הוראה ,אבל לא רוצה לעשות סטאז ,האם אני יקבל את התואר והתעודה ? או שהתואר מחייב סטאז ?!
תודה רבה !
כמעט בטוחה שהוא מחייבהפואנטה
תואר ותעודה תקבליa-a-a

אבל לא תוכלי לקבל רישיון הוראה בלי סטאז'.

^^^אנונימי (2)אחרונה
בוודאות
תואר כן. רישיון לא.בתאל1


תואר כן ורישיון לא. כמו שכבר אמרופה לקצת
בעיקרון זה לא יפריע לך לעבוד בלהחליף
אבל בשביל עבודה קבועה תצטרכי לעשות סטאז ולקבל רישיון הוראה.

ממליצה לך לעשות ולסיים עם זה.
אחרי זה זה סתם נסחב ומעכב
אני לא עשיתי סטאז ויש לי קביעות במשרד החינוך...לשם שבו ואחלמה


קבוצת וואטסאפ למורים לתורהלשם שבו ואחלמה

 

הקמנו קבוצת וואטסאפ למורים גברים שמלמדים תורה,
קבוצה עניינית שנועדה לעזור אחד לשני בחומרים ייעוץ וכו´

להצטרפות לשלוח הודעה ל - 050-9304975

 

העבירו לבעליכן...

יש פה מורים ללשון?בתאל1

צריכה עזרה...

 

מקפיצה לי... אין פה אף מורה ללשון או לעברית בחטיבה?בתאל1אחרונה


טיפים למחליפה3015

בע"ה מנסה להשתלב במערכת על ידי החלפות על בסיס יומי.

בבקשה אשמח לעצות וכללים ראשוניים:

איך כדאי להציג את עצמי? איך לזכור את שמות הילדים בקלות? 

בעיקר- איך ליצור משמעת בכיתה, שלא יכפכפו אותי כי אני ממלאת מקום אבל שכן תהיה אוירה נעימה.

כל טיפ שנראה לכם מתאים לסיטואציה..

מדובר על ילדי גנים ויסודי.

חצי חיוך

 

בשביל לזכור שמות:אנונימי (2)
ילדים אוהבים את זה, ובנות במיוחד-לתת להם לכתוב את השם על דף (ואיך לא, לקשט!), לקפל אותו לשניים ולהציב על השולחן.
אפשר להביא תגים, לכתוב את השמות ולחבר לחולצה.בלדרית

או לכתוב על מדבקה ולהדביק.

בנוגע לאווירה, תענייני אותם- זה המתכון הכי טוב לשקט.

תנסי לא לחייך יותר מדי, להיות קשוחה והחלטית.

אל תתני להם לעבוד עלייך בנוגע לאיך סדר היום שלהם עם הגננת הקבועה/ מורה. תתקשרי ובררי מראש.

תכיני לך סדר יום מדוייק, הלעדיו מתפזרים ויש בלאגן.

 

והכי חשוב לקבל הכל בנחת ולא נורא אם משתובבים. מגיע לילדים איוורור לפעמים.

תכנסי קשוחה ואחרי שיבינו שאין משחקים איתך תהיי נחמדהפה לקצת

אם עושים את זה הפוך זה פחות מצליח בד"כ

 

לגבי השמות- לי לוקח לפחות שבוע לזכור שמות כך שאני לא מנסה

ואת אלה שאת צריכה לקרוא להם הרבה את בטוח תזכרי מהרגע הראשון (:

כמה רעיונות...ציוני דרך
דבר ראשון כדאי לפתוח את השיעור מול הילדים עם 2-3 כללים בסיסיים שחשובים לך (לדג', לא מסתובבים בכיתה ללא רשות, לא מדברים ללא הצבעה וכו') אל תקחי שום כלל כמובן מאליו שמתקיים בכיתה!
דבר שני, כדאי שתמצאי לעצמך איזושהי אסטרטגיית התנהלות מול הילדים בנושא עידוד התנהגות טובה. לדג', אם זה בכיתות הנמוכות לצייר בפינת הלוח חייכן גדול ולומר לילדים שאת הולכת לרשום מתחתיו את שמות הילדים שמתנהגים לפי הכללים במהלך השיעור (זאת גם הזדמנות להכיר את שמות הילדים!) כדי לתת להם הפתעה בסוף השיעור. אבל תדעי שצריך להשתמש בכלי הזה בחכמה כדי לא לקלקל את האפקט שלו!!!
לא יודע אם זה טיפ אבל כדאי לדעת..א א
א- ההכנה שמישהו אמר לי מראש זה שלא לשפוט על פי חודש. אולי על פי שנה. ההתחלה בהוראה ממש קשה. לא מצופה שהחודשיים הראשונים ילכו לך בכיף ובקלות. במיוחד כשאת מחליפה.
ב- מישהו אמר לי בתחילת הדרך " אם אתה לא רוצה להיות מורה אז תתחיל כמורה מחליף..". גם אם את מתחילה כך תדעי שזה הרבה יותר קשה ולא בטוח מייצג.

ג- את מלכת הכיתה. את קובעת מה שיקרה. את חייבת לבוא עם הגישה הזו- לטובת הילדי הקשבה אליהם אבל את קובעת את הכללים בלי גמגום ויקח זמן ליצור משמעת. עקביות.
ג- ילדים יכולים להתחיל דף חדש כל הזמן. זה לוקח אולי יומיים שלושה. כלומר גם אם עשית טעות עם הילדים (הענשת יותר מידי, לא הבאת להם הפסקה או אכזבת ילד) כמה ימים שאת משנה מדיניות זה ישתנה (אלא שיש ילדים שהם מקשים בלי קשר אליך וזה כבר דיבור עם המחנכת ועדיין את מחליטה אילו התנהגויות את מכילה אילו לא- בהתאם לילד וליכולות שלך).

זה בגדול. אני גם מתחיל אז קחי הכל בערבון מוגבל..
בהצלחה.
לזכור שמות-בתאל1

לעשות לעצמך בקריאת שמות דף עם תרשים של הכיתה ואת רושמת את השמות של הילדים לפי סדר הישיבה שלהם... מדי פעם את מציצה בדף לראות מה השמות..

תהיי קשוחה כי תלמידים מנצלים מורים חד פעמיים...

 

לדעת מה את רוצה להעביר לילטובהאחרונה
אישית עוזר. אפילו לתכנן באותו יום בבוקר שאת באה לגן לראות מה יש שם ואפשר גם להתייעץ עם הסייעת או הגננת שאת מחליפה. איזה ספר / ידע את רוצה להקנות. איזו יצירה. ב. תחרות בין קבוצות (ורושמת נקודות או לבבות ניתן גם להוריד לפי ההתנהגות) ג. ספורט (שחרור) מידי פעם. ד. הפתעה למי שמתנהג יפה או לקבוצה המנצחת. (בעיקר בבי"ס) ה. לדעת משחקי חברה במיוחד בגנים - גמד ביער, משחק התנועות, כיסאות מוזיקליים ועוד... ב"הצלחה רבה!
טיפים למשמעת בכיתהאנונימי (פותח)

ודרכים להעברת שיעורים בצורה מעניינת.. הכל יתקבל בברכהה

להעסיק אותם הרבה...בתאל1אחרונה

סתם זה תלוי בכיתה..

אני גיליתי שככל שיש יותר משימות שצריך להתעסק בהן- כמו לענות על שאלות, להעתיק מהלוח... אז יש פחות הפרעות ויותר למידה.

פתיחה מעניינת לשיעור או שאלה מעניינת...

 

טיפיםאנונימי (פותח)
מחר בעז"ה אתחיל ללמד (הרוב כיתות א') . אשמח לטיפים בעניין משמעת (כדי שלא יהיו או בקושי..) - איך לגרום שיהיה עניין בכיתה ורצון ללמידה חוויתית (במיוחד אצל הבנים.) תודה רבה
טיפים.פיט פט וטו.
אני עובדת בכיתה שרובה בנים, כיתה א. עושים להם הרבה תחרויות עם פרסים לדוגמה אצלנו לפי תורים תור שנגיד יושב בתחילת שיעור הכי מהר ומאורגן לשיעור מקבל נקודה. בסוף יום רושמים על דף את מספר הנקודות. יום למחרת יש הזדמנות שווה נוספת. בסוף שבוע סופרים את הנקודות שעל הדף ותור שיש לו הכי הרבה נקודות מקבל פרס קטן. זה ממש פועל. כמו כן תור שצריך להעיר לו או משהו כזה אפשר למחוק לו נקודות. בהצלחה
ב"ה היה טוב!!לטובהאחרונה
עשיתי באמת תחרות בין קבוצות ברוב הכיתות (לבנים בסוף השיעור נתתי את ההפתעה לבנות אתן ב"נ שבוע הבא אולי משהו אחר.) וגם תרגילים טיפה עשיתי שראיתי שצריך (ידים למעלה , למטה ולשלב ידיים... בסגנון). שבת שלום!
בקשה לסיוע בהתנדבות לצרכים מיוחדים לבגרותאנונימי (פותח)
שלום לכם,
שלום לכם,

אני אמא לנער עם צרכים מיוחדים
ובשל הזמן שנותר הזקוק לסיוע דחוף בלימודי אזרחות ותנך לבגרות.

גרים באיזור המרכז.

הפונה בבקשה לסיוע בהתנדבות?
יש איפשהו נוסחה מסודרת לחישוב שכר?טאבולה ראסה
הדבר הכי קרוב שמצאתי זה טבלת שכר יסוד
ועל זה רשימה ארוכה של אחוזים
(תוספות של כל מיני שנים
תוספות לפי גמולי השתלמות וגמולים נוספים...)

לא הגיוני שאין כזה דבר...
איזה תוכנה ולהכניס עליה נתונים שץעשה אתכל החישוב...
ישa-a-a
באיזו רפורמה?
בלי שום רפורמה...טאבולה ראסה
בעולם "הישן"
ביס יסודי...

(ביס מוכש"ר חנ"מ)
בבקשה:a-a-aאחרונה

הורידי מהקישור המצורף את הסימולטור והכניסי את כל הנתונים שלך.

 

העמודה השמאלית ביותר שייכת לעולם הישן.

 

http://www.irgun-hamorim.org.il/?CategoryID=881

לודעת אם מורה ולודעת אם לחייםאבל צריכה עזרהשטות
אני מלמדת הלכה בכיתה י"א, שעתיים.
והשבוע רוצה ללמד אותם הלכות חנוכה, אבל בצורה חוויתית כלשי(סופסוף לא חומר לבגרות אלא לחיים)
יש רעיון?
אני גרועה מאוד בכאלו דברים
חידונים, משחק קהות...אביולאחרונה


שאלה על חופשת מחלהאמאאחת
אני עובדת בבית ספר יסודי. וחברה אמרה לי שאם אני לוקחת ח. מחלה ביום של יותר מ 4 שעות עבודה אז מחשיבים לי את זה ליום וחצי או יומיים. האם זה נכון?
הסתדרות המורים? לאיזו אגודה כדאי להשתייך?אנונימי (פותח)

מורה מקצועית חדשה, לא מטעם משרד החינוך.

המזכירה שאלה אותי לאיפה אני משתייכת ולא ידעתי לענות לה. היא המליצה לי לברר ולהשתייך מתישהו.

אין לי מושג בזה.. אשמח אם תוכלו להסביר לי..חיוך

בעיקרון ממה שידוע לייטבתה
הסתדרות המורים מצרפת אליה רק עובדי הוראה מטעם משרד החינוך וגם תלוי אחוז משרה.
ממה שידוע ליציוני דרך
דבר ראשון צריך לברר אם מורה שלא עובדת דרך משרד החינוך יכולה להצטרף לעמותה. אם כן, תלוי אם את עובדת בבי"ס יסודי או בתיכון. אם הבנתי נכון בבי"ס יסודי משתייכים בד"כ להסתדרות המורים ובתיכון לארגון המורים.
החלוקה ליסודי ולתיכון ממש לא מחייבתאפ

מכירה הרבה מורות אולפנה שרשומות בהסתדרות

כי כיתות ז-ט זה עדיין שייך להסתדרותיטבתה
וזה כן מושפע.
אני בררתי לגבי אפשרות להצטרף לארגון המורים והתנאים זה עבודה בתיכון
זה כל התנאים?אנונימי (פותח)
האמת,אני מרגישה ממש בורה,
בשביל מה משתייכים לארגונים הללו? מקבלים מהם עוד זכויות?
גם אחוזי משרהיטבתהאחרונה
ותלוש ממשרד החינוך.

בעיקרון זה וועד עובדים והם דואגים למימוש זכויותייך.
לי הם עזרו ממש בנושאים שונים.
בנוסף את מקבלת גם הטבות בתור חברה באירגון (הנחות קבועות באתרים שונים/שוברים מוזלים ושי בכרטיס נטען אחת לשנה)
תודה לעוניםאנונימי (פותח)
מה אתם מציעים לי לעשות? לברר בהסתדרות ובארגון?
איך משרד החינוך משלם?אנונימי (פותח)
החלפתי שני מורים החודש וקיבלתי משכורת, אבל היא רק מחצית מהסכום לפי החישוב שלי (150 ש"ח על 8 שעות)

אני יודעת שיש מקומות שלא משלמים עבור כל החודש, אלא מה20 עד ה20 למשל. האם יש דבר כזה גם במשרד החינוך?
לא העבירו לך תלוש?בלדרית


עוד לאאנונימי (פותח)
אז חכי ל10 בחודש.בלדרית
אם יש טעות תבקשי שיתוקן במשכורת לחודש הבא.
תחכי לתלושיטבתה
וגם תראי שאכן דיווחו עלייך.
לפעמים הם לא מדווחים בזמן (אחרי 20 לחודש) ואז משה"ח נותן את השכר בתשלומים
ניתן לראות תלוש של משרדהחינוך באינטרנטאנונימי (3)
הפותחת-מסתבר שהם משלמים בשני חלקים.אנונימי (פותח)אחרונה
אחד בראשון והשני בעשירי, אז עכשיו קיבלתי את החצי השני.
תודה לכולם!
התייעצות- תשלום עבור שעות נוספותאנונימי (פותח)

התחלתי לעבוד בתור מורה לאמנות לפי שעות. אממה- בפעם הראשונה- ביטלו לי את השיעור בהתראה של יום,וזה גם היה רק אחרי שהתקשרתי לשאול שאלה טכנית (אם לא הייתי מתקשרת, כנראה שלא היו מודיעים) בנוסף, לשיעור הראשון הגעתי, והחדר היה הפוך, כולל חוסר מקום בארונות.

 שתי שאלות: האם אני צריכה לבקש תשלום על הזמן שסידרתי את הכיתה ואת הארון? (עוד נשאר לי הרבה מה לארגן, וזה לא יכול להיות תוך כדי השיעור,כי אני עם הבנות.

 

האם עליי לבקש תשלום על השיעור שביטלו לי? אציין שהתארגנתי לפנות את הזמן ושיניתי תכניות. מצד שני, לא נעים לבקש תשלום לפני שהתחלתי לעבוד.... (רוצה שיהיה רושם טוב)

 

ושאלה שלישית... אם כן- איך לעשות זאת? אני מתפדחת.

לדעתי תתחילי בטובאנונימי (3)
אם זה רק ההתחלה של העבודה אל תהיה קטנונית. אם זה תופעה אז תלכי למזכירה ותבקשי שתכתוב לך שעות נוספות.
מה זה מתבטל שיעור?
בעיה...mshlomo

בגלל זה אני כבר לא מוכנה לעבוד ככה. אם הם רוצים - שישלמו גלובלי.

 

בכל מקרה תודיעי על כל דבר כזה למנהל. תבקשי לקבל הנחיות ברורת מה קורה אם הגעת לבי"ס ופתאום ביטלו לך את השיעורים, מה קורה אם השקעת זמן בלסדר את החדר? (אם הוא אומר שלא, תסדרי בזמן השיעור. את מורה, לא עובדת ניקיון)

 

אל תבואי בהתלהמות. תגידי שאת רק רוצה לברר.

לע"דהעני ממעש
חודש ראשון לזרום
אחכ לראות לאן הכיוון בכללי..
ולפעול בהתאם
תרשמי לך את השעותגן נעול
שהשקעת וסידרת בהן. אם את באופק חדש- תשמרי אותן ל- 18 שעות הנוספות של מחצית זו, כך ובמידה ולא יהיו לך מספיק שעות תוכלי לבקש מהמנהלת להוסיף את אותן שעות בהן עמלת.

לגבי השיעור שבוטל- בתור חדשה הייתי מציעה לך להבליג, כפי שכבר כתבו לך.
תודה,מה הכוונה 18 שעות של מחצית זו?אנונימי (פותח)


באופק חדשגן נעול
יש 18 שעות שהמורה צובר כל מחצית. אלו 18 שעות שאינן נכללות בשעותיו הקבועות (שיעורים פרונטליים/פרטני/שהייה): אסיפות הורים, טקסים ואירועים המתקיימים אחרי שעות הלימודים וכו'. כמדומני שלפי אופק חדש הפעילויות צריכות להיות עם ההורים ו/או תלמידים, אבל יש מנהלים שיחשיבו גם דברים אחרים, לכן כדאי לזכור שעות ולשאול את המנהל/ת אם ניתן לצרף אותן, במידה ותרצי להשלים בעזרתן לסך של 18 שעות.

אצלי בבית הספר מחלקים למורים בסוף כל מחצית דף עם רשימת הפעילויות בו כל אחד ממלא כמה שעות צבר ליד כל פעילות (חשוב לציין שלא לכולם יוצא 18 שעות, מי שיוצא לו פחות- יקבל תוספת שכר בהתאם לשעות שמילא, ומי שיוצא לו יותר- מקבל אך ורק על 18 שעות). תבררי איך זה עובד בבית הספר שלך...
היא מקבלת תשלום לפי שעהmshlomo

אין סיכוי שהיא באופק חדש

אופס...גן נעול
פספסתי את זה. סליחה.
תודה בכולופן!אנונימי (פותח)אחרונה


שרשך

זה שאלת רב

 

הגעת לעבודה וביטלו לך? יכול להיות שהם מחוייבים לשלם לך על זה

גם מבחינה חוקית אני חושבת שחייבים..תבררי עם רבאנונימי (4)
לא הגעתיאנונימי (פותח)

אבל שיניתי תוכניות כדי להגיע...