ללמד רוסים עברית
2 בנות
איזה מושגי יסוד להקנות?
ללמד רוסים עברית
2 בנות
איזה מושגי יסוד להקנות?
שתיים: להבין לשמוע להזדהות ואם את יכולה תתני עצות ותתני לה תחושה שהיא איתך שלוש: שכל המעמסה של הבית תשתדלי שזה יהיה גם באחריותך כביסות כלים שטיפות אוכל סדר הבית השכבת הילדים ולדאוג לה למנוחה שהיא חוזרת שהכל יהיה נקי ומסודר תוכלי להגיש לה קפה להציע לה שינה או מקלחת מרעננת[אבל שיהיה מים חמים אה?
] שהילדים לא יתנפלו עליה שהיא חוזרת ויעשו את מה שהם צריכים לעשות ובשקט ארבע:פינוק תיקחי אותה בערבים לכל מיני מקומות נגיד הופעות הרצאות מסעדות אפילו לנשום אוויר צח בחוץ עם כוס קפה בלילה תשימי לה פתקים כזה על המיטה אם משהו מתוק או שוקולד מימך ומשאר הילדים חמש:אם את אמיצה אולי תנסי גם לעזור כלומר חוץ מכל מה שאמרו פה ואמרתי אני תוכלי לדבר אם המנהלת או להתקשר להורים של הבנות שאמך אמרה שהן הורסות לה תיום ולדבר איתן ולספר את האמך על מה שעובר על אמא בגלל הבת שלה שש:את בת נהדרת ומחונכת אשרייך!! כל הכבוד נתפלל ביחד איתך שזה יעזור ומה שהכי חשוב השנה זה סבלנות בהצלחה!!
תתפללי על אמא, תעודדי אותה, ותזכרי שהקב"ה נתן לה שנה של התמודדות קשה והיא בע"ה תשרוד את השנה. את לא יכולה לקחת אחריות במקומה על הכל, את יכולה לעזור מהצד אבל לא לקחת לה את כל התפקידים. יש לך חיים משלך!
כשלאמא שלי הייתה כיתה קשה, הקשבתי לה ועודדתי אותה. היא רצתה לפרוש בגלל אותה כיתה, אז אמרתי לה שבגלל שבדרך כלל כל כך אוהבים אותה וטוב לה, שלא תעזוב אחרי שנה כזו. שתלמד עוד שנה כיתה אחרת, ואז תפרוש בשיא כשהיא מרגישה שהיא טובה. (וכך באמת היה)
שלו כאילו הם ילדיו הוא זוכה שגם ילדיו יקבלו מורים כאלה. אצלכם כנראה בזכות המסירות נפש של אמך- יש לה בת מקסימה כמוך. אני חושבת שדיבור על כך שהיא עושה את המירב למען ילדי ישראל והקב"ה רואה את מסירות הנפש שלה- גם אם ההורים לא במצב להעריך זאת- יכול לעודד.
סטאז'רית בחינוך מיוחד בגן/ בבי"ס? מלמדת שנה ראשונה? אשמח לעזרתך במילוי שאלון בן 20 שאלות בלבד!
שלום, אנו סטודנטיות שנה ד' לחינוך מיוחד במכללת אפרתה.
במסגרת העבודה הסמינריונית אנו עורכות מחקר העוסק במסוגלות עצמית בקרב עובדי הוראה.
נשמח אם תוכל/י להקדיש מעט מזמנך למילוי שאלון זה. הנתונים שיוזנו ישמשו למטרות העבודה בלבד.
השאלון אנונימי ולכן מובטחת לך סודיות מוחלטת.
אנו מודות לך מאוד על שיתוף הפעולה!
תודה רבה!
שלום לכולם/ן
אני אמא ל-2, חוזרת בתשובה... .שוקלת להירשם ללימודי הסבת אקדמאים להוראה לבתי ספר יסודי א-ו
יש לי מספר שאלות, אודה לכל מי שיענה
1. מאוד חשוב לי להשתלב בבתי ספר דתיים- איך זה עובד? האם ההכשרה (בבית ברל) תאפשר לי להיכנס גם למסגרות הדתיות?
2. איך שעות העבודה של מורה שעובד 36 שעות שבועיות? מ8 בבוקר עד?
3. האם המקצוע מאפשר להיות אמא מתפקדת וגם אישה או שהעבודה נסחבת גם הביתה?
4. מה עדיף ללמוד הוראה כוללת או מורה מקצועי? (מקרא, שפה וכו)
5. לגבי הקביעות - מתי מקבלים אם בכלל?
תודה רבה לכל מי שיענה
1 לא מכירה את בית ברל. בעיקרון לא אמורה להיות בעיה, רק מניסיון של חברה, מוסדות דוסים כן לפעמים יעדיפו מורה שלמדה במקום דוסי. אבל לא מחייב בכלל. בטח לא אם יהיה חסר מורה. (אבל אם יהיו להם 2 אפשרויות יכול להיות שיעדיפו את המורה שלמדה במקום כזה. בטח אם את באה להיות מורה לתנ"ך.).
2. 8:00 עד 15:30. (האמת, לא ממש מעשי לעבוד 36 שעות שבועיות).
3. ברור שנסחבת הביתה. ועדיין, אני משתדלת להיות גם אמא מתפקדת וגם אישה. יש לזה מחירים. אני עובדת שעות בבית אבל משתדלת לסדר את הזמן נכון כדי להצליח בכל.
4. מורה מקצועי. נראה לי.
5. קביעות אחרי שנתיים אם המנהל ממליץ את מתחילה תהליך של קביעות, ואז את מקבל אותה בסוף השנה השלישית. אם המנהל ממליץ על שנה נוספת אז עוד שנה.
ואם הוא לא ממליץ בכלל ![]()
זה כמובן רק במשרד החינוך.
אני עבדתי כמה שנים בעמותות. ולוקח זמן להשיג קביעות במשרד החינוך.
כמה את עובדת בבית בשביל ה36 שעות הללו?
אצלינו בביה"ס כמעט לא נותנים כ"כ הרבה שעות רק אם מורה ממש מבקש (ויש מספיק שעות) כי זה מיליון עבודה.
הכל תלוי כמה שעות את עובדת.
חפשי טבלאות שכר אופק חדש.
לא מבינה בזה כלום,
אפשר לקבל הדרכה מסודרת?
מה זה? מה אני צריכה לעשות בשביל זה?
את השאר הם יסדרו.
אבל אני לא בטוח שזה רלוונטי למורה לא קבועה.
בוודאות.
אבל למורה שלא עובדת בשעות קבועות (מחליפה וכו') לא בטוח. וגם לא בטוח שמשתלם לה לפתוח.
סטאז' אם הוא מלמד שנה שלמה זה בתקן ולכן הוא יכול לפתוח- הוא מורה לכל דבר.
את כל הרעיונות הטובים נאגד פה בשירשור למען כולנו,
אז תתחילו להעלות חומרים 
פדגוגיה
מת"ל - מכללת קיי. מכיל הרבה דפי עבודה במגוון נושאים
רעיונות יצירתיים במגוון נושאים (אתר כיפה)
מרכזיה חינוכית ארצית- "ילדים בסיכוי"
"אזמרגד" - דפי עבודה בנושאים שונים
תחילת שנה
כיתה א'
שיעורי יהדות
אלול/ תשרי
יוסי והגיברת הזקנה (בקשת סליחה)
הלכות שבת
עונות השנה
סתיו
ערב כיתה
אוכל, יצירה, פעילות (גילאי יסודי)
חינוך מיוחד
פעילויות בנושאים חברתיים ותקשורתיים ברמה נמוכה
מילויי מקום
תעודות
המון קבצים טובים שיכולים אולי לעזור לכם 
https://drive.google.com/folderview?id=0BxFuRLB5ZE_NUmlOTG81eEFXYzQ&usp=sharing
אבל לא תוכלי לקבל רישיון הוראה בלי סטאז'.
הקמנו קבוצת וואטסאפ למורים גברים שמלמדים תורה,
קבוצה עניינית שנועדה לעזור אחד לשני בחומרים ייעוץ וכו´
להצטרפות לשלוח הודעה ל - 050-9304975
העבירו לבעליכן...
בע"ה מנסה להשתלב במערכת על ידי החלפות על בסיס יומי.
בבקשה אשמח לעצות וכללים ראשוניים:
איך כדאי להציג את עצמי? איך לזכור את שמות הילדים בקלות?
בעיקר- איך ליצור משמעת בכיתה, שלא יכפכפו אותי כי אני ממלאת מקום אבל שכן תהיה אוירה נעימה.
כל טיפ שנראה לכם מתאים לסיטואציה..
מדובר על ילדי גנים ויסודי.
![]()
או לכתוב על מדבקה ולהדביק.
בנוגע לאווירה, תענייני אותם- זה המתכון הכי טוב לשקט.
תנסי לא לחייך יותר מדי, להיות קשוחה והחלטית.
אל תתני להם לעבוד עלייך בנוגע לאיך סדר היום שלהם עם הגננת הקבועה/ מורה. תתקשרי ובררי מראש.
תכיני לך סדר יום מדוייק, הלעדיו מתפזרים ויש בלאגן.
והכי חשוב לקבל הכל בנחת ולא נורא אם משתובבים. מגיע לילדים איוורור לפעמים.
אם עושים את זה הפוך זה פחות מצליח בד"כ
לגבי השמות- לי לוקח לפחות שבוע לזכור שמות כך שאני לא מנסה
ואת אלה שאת צריכה לקרוא להם הרבה את בטוח תזכרי מהרגע הראשון (:
לעשות לעצמך בקריאת שמות דף עם תרשים של הכיתה ואת רושמת את השמות של הילדים לפי סדר הישיבה שלהם... מדי פעם את מציצה בדף לראות מה השמות..
תהיי קשוחה כי תלמידים מנצלים מורים חד פעמיים...
סתם זה תלוי בכיתה..
אני גיליתי שככל שיש יותר משימות שצריך להתעסק בהן- כמו לענות על שאלות, להעתיק מהלוח... אז יש פחות הפרעות ויותר למידה.
פתיחה מעניינת לשיעור או שאלה מעניינת...
הורידי מהקישור המצורף את הסימולטור והכניסי את כל הנתונים שלך.
העמודה השמאלית ביותר שייכת לעולם הישן.
מכירה הרבה מורות אולפנה שרשומות בהסתדרות
התחלתי לעבוד בתור מורה לאמנות לפי שעות. אממה- בפעם הראשונה- ביטלו לי את השיעור בהתראה של יום,וזה גם היה רק אחרי שהתקשרתי לשאול שאלה טכנית (אם לא הייתי מתקשרת, כנראה שלא היו מודיעים) בנוסף, לשיעור הראשון הגעתי, והחדר היה הפוך, כולל חוסר מקום בארונות.
שתי שאלות: האם אני צריכה לבקש תשלום על הזמן שסידרתי את הכיתה ואת הארון? (עוד נשאר לי הרבה מה לארגן, וזה לא יכול להיות תוך כדי השיעור,כי אני עם הבנות.
האם עליי לבקש תשלום על השיעור שביטלו לי? אציין שהתארגנתי לפנות את הזמן ושיניתי תכניות. מצד שני, לא נעים לבקש תשלום לפני שהתחלתי לעבוד.... (רוצה שיהיה רושם טוב)
ושאלה שלישית... אם כן- איך לעשות זאת? אני מתפדחת.
בגלל זה אני כבר לא מוכנה לעבוד ככה. אם הם רוצים - שישלמו גלובלי.
בכל מקרה תודיעי על כל דבר כזה למנהל. תבקשי לקבל הנחיות ברורת מה קורה אם הגעת לבי"ס ופתאום ביטלו לך את השיעורים, מה קורה אם השקעת זמן בלסדר את החדר? (אם הוא אומר שלא, תסדרי בזמן השיעור. את מורה, לא עובדת ניקיון)
אל תבואי בהתלהמות. תגידי שאת רק רוצה לברר.
אין סיכוי שהיא באופק חדש
שרשךזה שאלת רב
הגעת לעבודה וביטלו לך? יכול להיות שהם מחוייבים לשלם לך על זה