ספר לימוד ספר יהושע בצורה מעניינת וחוויתית, מכירים?נשימה עמוקה
יש לי הרבה חומרים ביהושע. בואי לפרטי.אביול
לאיזו כיתה? ג' או חטיבה?פפריקה--
כיתה א וכיתה דאביולאחרונה
יש לכם המלצות להשתלמויות מקוונות?רבה אמונתך!
אני צריכה השתלמויות, עדיף מקוונות בלי אף מפגש אמיתי ![]()
כאלו שמוכרות לאופק חדש
ועדיף שלא עולות הרבה
הנושא התחום וכו' פחות משנה לי
יש לכם המלצות?
(ומתי בכלל נפתחת ההרשמה להשתלמויות?)
השתלמויות חינמיות מקוונות באתר אלנטאפ
תודה רבה!רבה אמונתך!
את יודעת מתי נפתחים הקורסים של השנה?
לא. זה כל פעם בתאריך אחר. הכי טוב להתקשראפ
לדעתי אחרי החגיםרק אמונה
י.נ.ררק אמונה
המכללה הוירטואלית לחיים.רק אמונהאחרונה
שלום!דוסית גאה!
גננות/מורות לגיל הרך, אשמח לעזרה:
- רעיון למשהו קטן ונחמד שאפשר לחלק לבנות והוריהן למפגש בתחילת שנה
- ספרים וסיפורים שאפשר לספר בתחילת שנה על התחלות חדשות, ובנושא חברויות. (חוץ מהספר "ליאור בכה כשאמא הלכה" ו"תגידי איך קוראים לך", מכירה אותם...)
תודה מראש!
יש את "ילד קטן הלך לגן"אביולאחרונה
מתאים לילדיםן ממש קטנים (אני סיפרתי במעון)
מישהי מלמדת את הספר על קצה הלשון בכיתה ד?לול ולולה
אשמח לעזרה 
חינוך כיתה ו'שירהלי
שלום לכולם,
בע"ה בשנה הבאה אחנך כיתה ו' בנים.
כיוון שהם בוגרי ביה"ס אני מאד רוצה לעשות איתם פרוייקטים שייקחו את הכוחות שלהם למקומות חיוביים כבוגרי ביה"ס..
יש לכם אולי רעיונות בשבילי?
זה יכול להיות משהו מתמשך לאורך כל השנה, משהו חד פעמי, פעם בשבוע וכו'.
תודה רבה!
אולי חונכות עם תלמידי שכבה קטנה יותר?ציליגילימימי
הפעלה בית סיפרית כל ראש חודש?
לארגן הפסקה פעילה לתלמידים ?
כמה רעיונותחי(נ)וך
שלום!
להלן מספר רעיונות:
- עיתון בית ספרי.
- מפגש שבועי מהנה עם תלמידים מצטיינים / נבחרים מכיתות אחרות (שהמורים בוחרים בסוף כל שבוע). במפגש ניתן לשחק משחק קצר / להביא כיבוד וכד'.
- לימוד מיוחד בהפסקות / דוכנים של שינון משניות / הלכות לשון הרע וכד'.
- קישוט של קיר אחד בבי"ס.
- ארגון פעילות בתחנות סביב נושא מסוים לשאר הכיתות.
בהצלחה!
תודה רבה!!רעיונות מקסימים!שירהלי
פותח את הראש לכל מיני כיוונים שלא חשבתי.
אם יש לעוד מישהו, אשמח...
נאמני הסעות, זה נותן להם המוןרוני בלילה
מה זה אומר?חי(נ)וך
אשמח לשמוע על זה. נשמע מעניין...
זה אומר-רוני בלילה
קצת דומה למשמרות זה"ב.
שיש תורנות קבועה של בוגרים, תלמידייך במקרה זה,
שאחראים להעלות את הילדים להסעות בבטחה.
תמיד יש בלאגן כשהילדים עולים או יורדים מההסעה
אפשר להוציא תקנון, יחד עם התלמידים ולחשוב איך הם יכולים לעזור בסדר של ההסעות
(לדאוג שיש תור מסודר למשל לפני העלייה להסעה, להוות כתובת לפניות ולתלונות)
השנה תלמידותיי עשו את זה, והיו אחראיות על התלמידים הצעירים שעל על ההסעות לפניהן
(הם סיימו בשלוש וחצי והצעירים בשתיים),
ואם יש יותר מהסעה אחת זה אפילו נצרך עוד יותר, כך הצעירים חיכו בשער בית הספר ונאמני ההסעות בדקו איזו הסעה הגיעה וכך יצאו מהשער רק הילדים שהיו שייכים להסעה.
ואפוד זוהר לכל תורן ישביח את העסק 
תודהחי(נ)וך
נשמע טוב!
כתלמידה מעניין אותי להסתכל פה.שעועית ירוקהאחרונה
שנה שעברה עשו לנו את הנאמני הסעות. ובחודש הראשון זה היה נחמד, אחר כך כבר פחות.
לאף אחת לא היה כח כי התלמידות הקטנות יותר התחכמו, והתחצפו,כי לאף אחד אין כח לחכות לכולם.
ורוצים ללכת הביתה. בלי להיות אחראים בסוף יום ארוך לתלמידים
סיירת הפסקהנועה 28
פשרים במריבות. זה תפקיד שצריך מאוד להסביר מה התפקיד שלהם, ואיך עושים אותו, כדי שהוא באמת יהיה טוב.
אפשר לעשות אפודה מיוחדת לסיירים, ואם זה עובד טוב, זה מעצים מאוד, ובכלל משפיע על ההפסקות שלהם גם, אחרי שהיו סיירים, פחות יהיו מריבות שלהם גם בכיתה.
אפשר גם להכין משהו לקראת סוף שנה כמתנת פרידה לבית ספר, משהו אומנותי- פסיפס או בכיוון של נגרות- ספסל/ נדנדה לחצר
רובוטיקהzmil
תוכנית חדשה לבגרות בלשון לממ"דנינלה
בעז"ה אתחיל ללמד לשון לבגרות לפי התוכנית החדשה של ממ"ד.
אני ב"ה מאוד טובה בלשון והבעה ..אבל לא מכירה את התוכנית בכלל..מה הדרישות?וכו..
אשמח להסברים,להפניות לאתרים ועוד..
ממש תודה ושתהיה שנת לימודים פוריה לכולנו!
אני לא מכירהציליגילימימי
בהצלחה
תבדקי באתר של משרד החינוך בתוכניות לימודיםפה לקצתאחרונה
אין לי. אבל אצלינוציליגילימימיאחרונה
אשמח לקבל חומרים במקצועות הבאים...מחנכת ח'
בס"ד
שום לכולם
השנה אחנך כיתה ח' בנות בעזרת ה' אשמח אם יש חומרים שתוכלו לשלוח לי
בתורה חומש שמות ונביא שופטים
וכן שיעורי חינוך וחגים וספרות.
האם יש אתר מוכר שאוכל לחפש שם?
תודה מראש
אתר ללמוד וללמדציליגילימימיאחרונה
ספרים להוראת חומש ויקראציליגילימימי
שלום וברכה,
אני מחפשת ספרים לעזרה בהוראת חומש ויקרא. מישהו מכיר?
כדאי מאוד להשתמש בספרים בהוצאת ת"ת מורשהחנהלה
תודה. יש אותם מודפסים?ציליגילימימי
יש לי קישור שלהם באינטרנט. הם באמת מעולים!
אבל הרבה יותר קל לי לא מול המחשב כל היום... אז אם יש אותם מודפסים במחיר סביר אני מוכנה לקנות.
ואני מחפשת גם ספרים נוספים...
תודה.
לי יש אותם בתור חוברות מודפסות. קיבלתי בהשתלמות.חנהלה
יש לי גם כל מיני חומרים במחשב אם תרצי לשלוח לי את המייל שלך.
אני אשמח. שולחת בפרטי.ציליגילימימי
אני לימדתי חומש ויקראב"ה!אם בישראל!
יש לי את המספר של הרב שחילק שנה שעברה את החוברות למורות שלימדו ויקרא.
מוזמנת לאישי
הרב עמירם אלבהנועה 28אחרונה
מיזם חברתי עם משרות בתחום החינוךירון_כהן_11
בס"ד
צהריים טובים.
ב"ה נפתח מיזם חברתי עם הצעות עבודה בתחום החינוך וההדרכה.
המיזם נקרא דרושים בחינוך.
ממליץ לנסות כמובן ללא תשלום.
פתיחת שנה עם כיתה ג'מורה חדשה
בעז"ה מתחילה שנה במילוי מקום בכיתה ג' בנות.
מחפשת רעיונות לפתיחות לשיעורים ראשונים, רעיונות לקישוט הכיתה וכל עזרה ועצה תתקבל בברכה...
לימדתי ביסודי אבל אף פעם לא כמחנכת. קצת מלחיץ...
בנוסף, אשמח לשמוע את חוות דעתכם על השיר הנ"ל לפתיחה, אחריו אני רוצה לחלק ציור של עיפרון צבעוני לכל תלמידה שתכתוב עליו את שמה וברכה\ איחול\ בקשה לשנה החדשה ואז לתלות הכל על קיר בכיתה עם משפט כלשהו- גם אשמח לרעיונות...
זה השיר:
ילדים כמו צבעים/ חגית אמסטרדם
ילדים- כמו קופסה של צבעים,
כלפי חוץ- כולם דומים.
אך אם נפתח את קופסת הצבעים-
נגלה בפנים את "סודות החיים":
הכחול הבוהק שונה מהתכלת,
חזק וצועק מזו החוורת.
צהוב מאיר לנו בעיניים
והכתום- מסנוור שבעתיים.
האדום הרועש מפגין נוכחות,
הורוד השקט נשאר לו לחוד.
שחור עם לבן רבים כל הזמן
בעוד שהאפור מסתדר עם כולם.
הצבעים נראים לנו דומים
כי בקופסה בגודלם הם שווים.
אך אם נפתח את הקופסה
מיד נבחין בהבדל בצביעה:
יש הקופצים ומשתלטים על הדף
ויש כאלה שנראים בחטף.
יש כאלה שמשתמשים בהם הרבה
ובאחרים- קצת פחות מזה.
לעיתים צבע נראה לנו חזק
כי לצבע בהיר הוא נזקק.
אך אם יהיה ליד צבע אחר-
מנוכחותו- כלום לא ישאר.
צבעים- הם כמו ילדים,
ניתן בהם לראות דברים נפלאים.
כי הרי שילוב טוב של צבעים-
יתן לנו את היופי שבחיים.
תודה!!
קריאה, קריאה ועוד פעם... קריאהחי(נ)וך
בעבר פתחתי פה את השרשור הזה, וחשבתי שהוא יכול לעזור גם היום, ואולי אפילו נזכה לעוד רעיונות...
זה מה שכתבתי בעבר:
לא משנה באיזה כיתה אנו מלמדים ומה המקצוע שאנו מלמדים, בכל הכיתות אנו נתקלים בילדים שלא אוהבים לקרוא.
בתור מורה לכיתות הנמוכות, אני מתעסקת הרבה מאד בחשיבה ובהעלאת רעיונות- כיצד להאהיב את הקריאה על החמודים הקטנים? איך להקנות אותה בצורה יותר חוויתית כדי שיהנו ממנה וכד'?
חשבתי שזה יהיה לתועלת הציבור אם נעשה פה שרשור רעיונות למבצעי קריאה / טקסטים יפים ועוד, כיד הדמיון הטובה עלינו.
מצורפים פה הרעיונות שעלו אז:
1. קישור לאתר הדברות שיש בו המון המון טקסטים מנוקדים בליווי תמונות חמודות לילדים, ועוד הרבה דברים מקסימים:
http://www.hidabroot.org/he/category/448
2. מטלות קריאה - אחת לחודש צריך להגיש מטלה על ספר שהילד קרא.
ספריה בכיתה - להביא כל מיני ספרים לכיתה. בזמנים "מתים" אפשר לתת זמן לקרוא מהספרים.
בזמן שקוראים חומר לימודי מספר לימוד, עושים סבב. כל תלמיד קורא בקול פסקה אחת.
בכיתות נמוכות יותר - אולי דף קריאה אחת לשבוע עם חתימת הורים איך הילד קרא.
טקסטים (בכיתות יותר גבוהות) אחת לכמה זמן, לתת טקסטים בעברית עם שאלות. האמת שזה גם בתוכנית הלימודים. אפשר להכין שיהיה בכיתה כל מיני סוגים לתלמידים שסיימו מטלות כיתה וכו' (למרות שבדר"כ מי שלוקח לו זמן לעשות מטלות, פחות יספיק...) או לזמנים "מתים" למילויי מקום וכו'. כדאי מאוד לעבור אח"כ לראות אם התלמידים באמת הבינו. (ציליגילימימי)
3. מכינים כרטיסיה שמחולקת ל5- 8 משבצות. בכל משבצת יש מקום לכתוב את שם של ספר ומקום לחתימת הורים. ילד שקורא ספר, ההורים רושמים את שם הספר וחותמים ליד השם.
ילד שמסיים את כל הכרטיסיה מתוגמל במשהו נחמד
4. בסוף יום / שבוע / זמן קבוע אחר, לספר בכיתה סיפור מרתק ולעצור בשיא המתח. להביא לתלמידים הביתה את ההמשך.
אפשר גם לספר סיפור ארוך בהמשכים ובכל נקודת זמן קבועה מקבלים הביתה קטע ואח"כ המורה בכיתה ממשיכה מאיפה שהקטע ההוא נגמר. כדי להיות בעניינים חייבים לקרוא..
לסיפורים ארוכים בהמשכים יש את הספרים של להמן, של מאיר ברעם וכדומה. הם בד"כ מתאימים לרוב הגילאים.
סיפורים קצרים זה תלוי בגיל. יש מחניים וכה עשו חכמינו, אפשר גם מתוך המקראה של התלמידים לבחור סיפור מעניין.
עשיתי את זה פעם עם הסיפור על הצדיק הנסתר שהחזיר את האריות שברחו מהכלוב של הסולטן לארמון. (ספרון של מחניים). עצרתי כשהוא הולך לבד ברחוב והאריה רץ לכיוונו וכמעט מגיע אליו. נתתי לבנות להמשיך (בתוך השיעור) וגם בנות שבד"כ לא אהבו לקרוא, ישבו וקראו. (חיה רוז)
תודה!!...מישהי
אכן .ציליגילימימי
חחח למדנו על זה השנה באיזה קורס...אביול
אנסה מהזיכרון-
קודם כל, יש את מצעד הספרים של משרד החינוך.
חוצמזה- אני הייתי מציעה לשים ספרייה בכיתה, ולעודד תלמידים לשים שם ספרים שההורים מרשים להם להביא לכיתה (הייתי אומרת שיביאו ספרים שהם אוהבים אבל אולי הם רוצים שיישאר בבית...) ולעשות פינה כזאת נחמדה ליד הספריה, זה כבר יוצר תץחושה נעימה.
אפשר לתת את זה בתור פרס- מישהו גומר חוברת או משהו- הפרס שלו זה ללכת לקרוא (זה היה ככה בבי"ס שעבדתי בו.... נראה לי העניין הוא ליצור אווירה שספר זה פרס).
וכמובן יש את הדרך הקלאסית- שכל תלמיד ממליץ על ספר שהוא קרא, לתת הזדמנות לכל התלמידים להמליץ.
אפשר גם לעשות יצירות בעקבות ספרים.
או לעשות יום שוקולד בעקבות "צ'רלי בממלכת השוקולדה" ואז להכין פונדו וכאלה.
הכנו לילד דיסקסתם אני 2
קניתי רשיון לתכנת עריכה WavePad Sound Editor . יצא שווה .
1. הקלטנו אותו קורא סיפוק קצר למחשב.
2. הלבשתי על רקע הקול שלו פס קול של הסרט הנסיכה הקסומה(ITUNES) ועוד.
3. הוספתי אפקטים מאיזה אתר חינמי של אפטים של קול ללא זכיות יוצרים.
4. עשיתי מסגרת התחלה וסיום לסיפור מהסידרה הנוסטלגית סיפורי עמים (STORYTELLER למי שמכיר אי אפשר לשכוח) (ITUNES אם אינני טועה).
כל העריכה אחרי קצת מיומנות וסדר בלי הגזמות בין 5 ל10 דקות.(זה לא אני התכנה פשוט מעולה)
5. התוצאה היתה ילד נהנה לקרוא - עשינו דיסק שלם.
אוהבים קריאהכתום כתום
& אני והילדים היינו קוראים יחד את הסיפורים, קטע אני וקטע הילד.
&נתתי להם להתחפש ולהציג קטעים כשאנחנו הצופים
&בדקתי כל ספר לפני שהרשתי לקרוא כדי לוודא שהספר מעניין,כתוב בשפה עשירה ותיקנית,וכמובן נקי(היום הם מבקרים מעולים)
&עדיין,הם לא אוהבים את החובה להגיש דוח קריאה למרות שבישבילם זו בדיחה.
&פינת ישיבה נעימה עם כורסאות כמו בגן ושטיחון .
&והכי נחמד,קראיה זה פרס!!!(גם אני השתמשתי בזה כשהיו קטנים-אחרי שסיימת הכל טיפ טופ תוכלי לקרוא...
&היינו ממציאים סיפורים ביחד ,כל אחד קטע,כשיש מילות מפתח כתבנו הוספנו איור כרכנו .אח"כ קוראים מידי פעם
רעיון מקסים. לא שקראתי הכל...נסיכה יפהאחרונה
קיבלתי. אבל מבינה ממש. באמת שלב מעצבן ...ציליגילימימי
אוי. ממש מעצבן!ציליגילימימי
כמובן שלא מתחייבים.אבל שווה לנסות ...
לדעתי זה מאוד בעייתי!ציליגילימימי
אולי תשאלי איזה מקצועות את מלמדת? הם הכי יודעים .... זה לא קשור לסידור המערכת.
נשמע לי מאוד לא סביר שאת עוד לא יודעת ...
שיבוץ כבר קיבלתי- כיתה וצוות..מערכת אנחנו מקבלים ביום היערכויעל מהדרוםאחרונה
פתיחת שנה כיתה בשני 22
למישהי יש רעיון לשיעור פתיחה?
דבר שני קיבלתי שיעור זמרה בכיתות א ב ג אין לי מושג בזמרה למישהי יש רעיונות או מערכים?
אשמח לכל עזרה..
בהצלחה!חי(נ)וך
שלום,
אני מצרפת פה רעיונות שכתבתי למישהי שביקשה בקשה דומה לגבי כיתה ג. נראה לי שזה יכול לעזור גם לך:
- אני אוהבת ביום הראשון קודם כל להרגיע את הילדים ולתת להם תחושת ביטחון- להסביר להם שאני כאן בשבילם והם מוזמנים לפנות אלי בכל זמן שהם רוצים, אני אעשה הכל כדי שיהיה להם טוב וכד'.
- בהמשך חשוב לי להסביר בצורה ברורה את ה"שכר ועונש" אצלי- איך מתוגמלים (נקודות / מבצעים וכד'), וכן מה ההתייחסות שלי לגבי ההפרעות וכד'. גם זה נותן להם ביטחון.
- ניתן לחלק להם את הקטע על הפרפר שמראה שהכל תלוי בנו- ואז לדבר על זה.
- ניתן לתת להם פתקים שיכתבו מה הציפיות והשאיפות שלהם בשנה הזו- מעצמם, מהחברים ומהמורים. אם רוצים אפשר לתלות את זה על קיר בכיתה.
לגבי זימרה- אני לא מלמדת זימרה, אבל אני זוכרת שכשהייתי ביסודי, היה לנו קלסר וכל פעם הכנסנו את הדף עם המילים של השיר וקישטנו אותו. אותי אישית זה מאד חיבר לשיעור ולשירים. אפשר לעשות את זה גם בקלסר וגם במחברת.
בהצלחה!
ועוד משהו חשוב!חי(נ)וך
יש לי המון חומרים גם לכיתה ב, אם זה מעניין אותך. אשמח לשלוח לך- אם תכתבי לי את המייל שלך.
לגבי זימרהאנונימי (2)אחרונה
את יכולה ללמד שירים ולהשמיע מדיסק/מחשב.
לתת לקשט את המילים כמו שאמרו או אם שיר קצר- שיעתיקו את המילים מהלוח.
נראה לי כדאי ללכת על שירים עבריים שהיום הילדים כמעט ולא מכירים!
ולמצוא שירים בהתאם ללוח השנה-
בתחילת שנה את השיר- "כל שנה מתחילה בסימן שאלה...", למצוא עוד שיר שקשור לאלול/לחגים.
לפני טיול שנתי-"קום והתהלך בארץ", בכיתה א' ואולי גם ב' יכול להתאים השיר של 12 החודשים של נעמי שמר.
בהצלחה!
איזור בארץ?? בהצלחה!ציליגילימימי
לאיזה גיל?חי(נ)וך
מישהי יודעת-יודע?איך נהיים סיעות בגנים בעיריה?רק אמונה
נסי לברר דרך העירייהציליגילימימי
תודה.רק אמונה
נרשמים בעירייה או במועצה המקומיתיטבתה
וגם אם כבר שיבצו ואין תקנים הם ישמחו להכניס אותך למאגר המחליפות.
אפשר לבקש דתיים?רק אמונה
כן.יטבתה
בדרך כלל בתקופה כרגע היא לאחר השיבוצים הקבועים אבל תמיד יש בזה עבודה, מנסיון
שתצליחי

תודה לך!רק אמונהאחרונה
שלום לכולם! מערך שיעור מחשבת ישראלאנונימי (פותח)
אני צריכה להכין מערך שיעור די דחוף לצורך הלימודים.
הנושא הוא מחשבת ישראל-שאלות באמונה וכו'.
הבעיה היא שאני קצרה בזמן וזו גם לא ההתמחות שלי כך שאין לי הרבה מושג איך עושים זאת.
אם יש למישהו המלצה על אתר שבו אפשר למצוא חומרים או קישור כלשהו ממש אשמח-די דחוף להיום!!!
תודהה ענקית!!!!
לא מכירה. בהצלחה!ציליגילימימי
יש חוברת מצויינת- אמונה וגאולה.אביול
אולי תעשי להם לימוד בחברותות... איזה כיתה זה?
אה, לא...אביול
מצחיק שאנחנו מתכתבות באותו שרשור בשני פורומים נפרדים...
יש גם אתר hebrew books שפשוט יש שם מלא ספרים ביהדות, סרוקים. יכול להיות שכדאי לך לעיין בספרים רלוונטיים (מסילת ישרים לדוגמא)
זה שלא היה מישהו שיודע לעזור לךציליגילימימי
שיהיה לך בהצלחה בסיום התואר ואת מוזמנת לבוא להעשיר את כולנו כשתהיי מורה! וגם קודם ...
אתר דעת+mp8אחרונה
עוד שאלה- להיות מדריכה פדגוגית ועובדת במרפ"ד מה צריך ללמוד?רק אמונה
לא חושבת שצריך ללמוד משהו מיוחד.אביול
את פשוט צריכה הרבה פז"מ במשרד החינוך... (את הרי הולכת להכשיר מורים... אז את צריכה ניסיון גדול בשביל זה)
פז"מ שו הדא?רק אמונה
מממ מה זה שו הדא?אביול
חחח מה זהבלי שם
חחח אז בעצם שאלתי מה זה מה זה?אביול

פז״מ זה ניסיון... אני מכירה כמה מד״פיות, פשוט פנו אליהו אחרי שראו שיש להן הרבה ניסיון בתחום
לכן זה הצחיק
בלי שםאחרונה
אממבלי שם
בטח יש כמה השתלמויות או קורסים שצריך לעשות. אבל זה רק אחרי שצוברים ניסיון
ועובדת במרפ"ד זה משהו אחר, אין לי מושג.
וזו מערכת לא מתחשבת בשום בקשה שלי...