שרשור חדש
זקוקה לעטיפה למחברת חגים לכיתה ב'ב"ה!אם בישראל!

חפרתי ברשת ולא מצאתי

תעשי בוורד זה מאוד קליטבתה
אם היה לי כרגע מחשב הייתי מכינה לך..
אולי מחר יהיה לי ואשלח לך.
אבל תנסי זה ממש פשוט
יש בחנויות למוצרי גננות.. עטיפות למחברות על פי .מייכ
נושאים..
הנה מה שאני הכנתי...יעל...
התמונה של בית המקדש לא סתם מוכרת לי, נכון?כתר הרימון

רק בצבעוני

אפשר להכנס לפורום מעצבים ברשתממשיך לצעודאחרונה

נשתדל לעזור 

יום ראשון של סטאז' ביסודי- מצבי קשה אך יציבp.i.m.a

הם לא הקשיבו כמו שתכננתי ושאלו שאלות פסיכיות שקשורות להכל חוץ מלנושא. כל השיעור הייתי עסוקה בלהשתיק אותם ולהפריד מריבות. בקיצור-נורא. אז איך מחזירים את הכבוד האבוד ומחדשים יחסים תקינים עם הכיתה?

א. לא צריך להתייחס לכל רעש לעיתים מתעלמיםzmil

ב. לימדתי על חלבונים וילד שאל אותי איך נולדים ילדים

ישר חתכתי את זה "זה לא נושא השיעור!"

גבולות וכללים.יום השביעי

איזה כיתה זו?

הם בכיתה ד'p.i.m.aאחרונה
שאלה...אנונימי (פותח)

שלום לכולם

אני ממש לקראת סוף התואר (אנגלית ועוד משהו) ורוצה לחפש עבודה לשנה הקרובה.

אין לי זמן לעבוד שעות מסודרות בבית ספר, אבל חשבתי לנסות להעביר שיעורים פרטיים באנגלית בישוב.

מעניין אותי כמה כסף אני יכולה לקחת על שיעורים פרטיים (עוד אין לי תואר אבל אני ממש בסוף אם זה משפיע, וגם יש לי כבר ניסיון...)

תודה!

זה מאד משתנה ממקום למקוםחיהלב
נסי לברר גמה לוקחות מורות באיזורך,
ואז תשקללי עם התואר והוותק...
בהצלחה!
באזור השומרון...אנונימי (פותח)

בישוב עם אוכלוסייה מגוונת. מישהי מכירה/ יודעת?

וגם כמה יש לזה ביקוש בכלל?

תתחילי נמוך ואח"כ אנשים יפרסמו אותך ותעליzmilאחרונה
מחפשת סטאז'...אנונימי (פותח)

מה השכר שיוצא לחודש בתיכון?

בערך לפחות?

 

שליש משרה, חצי משרה, משרה מלאה...

 

זה ממש יעזור לי, תודה!

מישהו?..אנונימי (פותח)
חפשי מחשבוני שכר באינטרנטנפשי תערוג


יש באתר ההסתדרות .תלוי בשנת צבא שירות השתלמות תוארzmilאחרונה

שהייה פרטני סוג כיתה וכו'

העצמת תלמידותרקריקי

שלום

אני מחנכת בכיתה ז

כיתה הטרוגנית ביותר מכל הבחינות, לימודית דתית וחברתית.

יש 3-4 בנות שמאד בולטות  ביכולת שלהן - לטובה.

אשמח לקבל רעיונות כיצד ניתן להעצים את הבנות האלה לטובתן האישית, ובנוסף שהן תתנה את הטון להוביל את הכיתה קדימה? 

 

תודה רבה

התנדבות בבית אבותzmil

ללמד את הכיתה כולנו  נושא מסוים

להרים הצגה או חידון

תערוכה וכו'zmilאחרונה
כיתה ה' שיעור חשבון -רעיונות לפתיחה ?אנונימי (פותח)

 

מחר בע"ה יש לי שעתיים חשבון עם כיתה ה'.

אני רוצה שיהיה לנו קליל ונחמד.

 

ואני רוצה פיתחה שתעשה להם כייף.

 

יש לכם רעיונות?

 

כיתת בנים .

אולי לשלב חידות מתמטיות?אנונימי (פותח)

להראות שצריך לחשוב ולצאת מהמשבצת לפעמים

 

ובעיקר

כדי להראות שמתמטיקה יכול להיות גם נחמד..

אין לי רעיון, אבל גם אני אשמחאנונימי (פותח)אחרונה

אם זה כבר היה, אשמח לקבל את הרעיון. תודה.

אז- איך היו שיעורי הפתיחה שלכן? והימים הראשונים?יום השביעי
התחלנו מזמן, בראש חודש.חיה וקיימתאחרונה

ב"ה היה מצוין, למרות שדי הפחידו אותי פה ששנה ראשונה זה נורא קשה, היה דווקא טוב מאוד.

(חוץ מכתה אחת שעושה יותר מידי רעש )

~~~שירשור היום הראשון ללימודים הגדול~~~שרבוב

איזה שיעור פתיחה אתם עושים?

צ'פורים? ועוד..

 

החכימו ברעיונתכם

אני אוהבת אסוציאציות...חיהלב
להניח על השולחן מכל הבא ליד שיש בבית ובשפע
להגדיר כל אחד בוחר חפץ ומספר על חוויה שהיתה לו *ביטוי לכל אחד... *לא דורש הכנה מיוחדת *לא אמור להכשיל/להביך אפאחד
יפה! תודה!מייכאחרונה
שיעור פתיחה:חיה וקיימת

בתור תלמידה היו כל מיני שיעורים שלא הבנתי מה הרעיון ללמוד אותם כמו היסטוריה וגאוגרפיה, כיום בתור מורה למקצוע בשיעור הפתיחה אני מסבירה מה המטרה.

תחילת השיעור זה כביכול אני איתם- "למה בכלל צריך ללמוד היסטוריה? מה יוצא מזה?"

התלמידים מביאים כל מיני סיבות, (לפעמים מוזרות כמו למשל שהמורה צריכה משכורת... או שסתם בשביל לתקוע אותם עוד שעות בבית ספר).

זה התחלה די משעשעת.

גם אני תמיד עושה ככה!אדם נוף מורשתו
בתור תלמידה אני זוכרת שהיה לי מורהאנונימי (פותח)

להיסטוריה שבשיעור הראשון איתו הוא עשה לנו הסבר חובות וזכויות.

הוא הסביר לנו איך זה יתנהל. מרגע שהוא מופיע בדלת יש לנו 60 שניות להיות מוכנים במקומות עם כל הדברים שרלוונטים לשיעור, מי שלא נמצא עף.

הוא הבהיר שאין בשיעורים שלו דיבורים מכל סוג שהוא, שהמחברות יהיו מסודרות והוא יגיד לנו באיזה צבע כל כותרת וכל סעיף (יש לציין שבבגרות בירכתי את השיטה שלו).

 

אני זוכרת שפעם הביאו לי צו'פר של סיפור משהו על זה שחידדו את העיפרון, והביאו לי עם זה עיפרון יחד. אבל אני לא מצליחה להיזכר בסיפור. ואם אני לא טועה זו הייתה הבת שירות שהביאה, או בעצם המורה לא זוכרת.

שיעור פתיחה מאולתר משנה שעברהלב שמח!

אני אילתרתי בשנה שעברה שיעור מאד מאד 

יש איזה סיפור עם תמונות,

על ים גדול עם הרבה סוגי דגים...

כל מיני סוגים אחד שאוכל את השני כדי לגדול ואחד שדוחף ואחד שמתעלם וכו וכו וכו

ויש את הדג זהב, שהוא מיוחד, הוא דואג והוא אוהב וכו כו 

ואחד כל אחת מקבלת דג בצבע קרם, מקשטת אותו בדפים או דפים בצבע זהב,

איך היא רואה את עמה בים של הכיתה שלנו

מה יהיה עליה לעשות ומה חשוב לה שיהיה בכיתה, איזו אווירה וכו

היא מדהים

מי שרוצה את הסיפור והתמונות

בשמחה....

אני אשמח! עשיתי משהו בכיוון...חיהלב
עם מפתחות... שכל מפתח הוא טוב למשהו אחר...
לכל מפתח המעלות שלו ואף אחד לא מיותר...
ובסוף היה "מפתחות להצלחה" כל אחד חשב מה הדברים שלדעתו הכי חשובים בשביל להצליח ותלינו את זה על קיר עם איזה משפט על המפתח להצלחה... יכולה לחפש אם זה יעניין מישהו...
כן, תחפשישרבוב
^^^ אני גם אשמחיום השביעי

שלחתי לך מסר, קיבלת אותו?

תלוי איזה סוג פתיחה-Rעות-

בס"ד

 

בתור מורה מחנכת הייתי עושה שיעור פתיחה של הכירות ביני לבין התלמידות.

מספרת להן על עצמי.

וכל אחת בתורה מספרת על עצמה שם תחביב וכו' .

כמובן לשבת במעגל או משו'.

[תלוי בגיל\אוכלסיה וכו']

מביאהמלא עיתונים ולכל בת שמינית בריסטול כל אחת מקבלת שם בפתק .

וצריכה מהגזרי עיתונים לברך את החברה שיצאה לה לקראת השנה החדשה ודברים שהיא רואה בחברה וכו'.

 

בתור מורה מיקצועית.

הייתי עושה תיאום ציפיות ביני לבין התלמידות\ים .

מה הדברים שחשוב לי בשיעור.

לדוג' הגעה בזמן .

ש"ב.

וכו'.

ומה חשוב להם .

 

וזהו נראלי

מישהו פה יודע מה זה אומר לקבל משכורת מרנה קסאן?ציליגילימימי

(משהו כזה)

הציעו לי עבודה לתקופה של מילוי מקום, ואני רוצה לברר את המשמעות של זה...).

 

תודה

זו עמותהאנונימי (פותח)

שמעסיקה עבור העיריה,

המשכורת והתנאים נמוכים ממה שמקבלים במשרד החינוך,

לא נראה לי שזה מוכר עבור קביעות וכו',

סוג של עבודה בקבלנות,

אבל כדאי לברר מולם מה בדיוק המשכורת והתנאים.

תודה. יש אפשרות לפרט יותר?ציליגילימימי

אפשר גם באישי.

 

כמה משכורת?

איזה תנאים?

מקבלים ותק?

זה משכורת לפי שעות?

 

 

כן, לפי שעותשרבוב
אני לא יודעת כמה לשעה
תנאים- זה משתנהמעמותה לעמותה, צריכים לומר לך טת זה בראיון
ותק מקבלים, תברריבכל זאת
וזה לפי שעות.


אני בשוק שזה לפי שעותציליגילימימי

מה זה אומר שיש מורים שלא מקבלים משכורת בחופש הגדול?

בחודש של פסח? בתקופת החגים...

איך אפשר שמשפחה תחיה ככה?

 

זה כאילו הכנסה לא קבועה...

 

זה בלי קשר אלי, שכנראה אסגור שם לתקופה של שלושה חודשים (מילוי מקום), כי כרגע אין לי אופציה אחרת, וזה גם מתחיל אחרי החגים, אז יחסית אין הרבה חופשות (חוץ מחנוכה), אבל זה ממש הזוי בעיני...

(ולפי מה שנראה כרגע, זה או זה או שלא תהיה שום עבודה אחרת...)

 

תודה בכל מקרה.

אה, ועוד שאלה.ציליגילימימי

אין מצב שלא יחשיבו לי את זה כסטאז' בגלל שזה לא משכורת של משרד החינוך, נכון?

זה לא קשורחיהלב
זה צריך להיות מקום שמוכר לסטאז...

אבל תמיד אפשר לשאול את המורות האחראיות על הסטאז

נ.ב. גם קרן קרב זה לפי שעה ללא חופשים וגם כל המורות שיש להן שעות עיריה (תגבור) ויש עוד הרבה...
תודה. פשוט אני לא מצליחה לתפוס את הרכזת סטאז'.ציליגילימימי
אני לא מכירה את הגוף \ מקום הזה...אילה שלוחה

בס"ד

 

 

אבל בקשר לסטאז' -

 

אם את עובדת בבי"ס ומלמדת מקצוע "רגיל" (תורה, נביא, אנגלית, מדעים וכו') והמנהל מוכן לחתום לך על זה - זה לא משנה ביחס לסטאז' (למשל אני בהתחלה עבדתי דרך גוף אחר אבל בתוך אולפנא ולימדתי מתמטיקה ברגע שהמנהל חותם אין בעיה ולא משנה מי הגוף המממן).

למשל: אם יש מורה שמלמדת אנגלית דרך "קרן קרב" בבי"ס רגיל והמנהל מסכים לחתום לה זה יוכר לה כסטאז'.

 

אם מקום העבודה הוא מחוץ לבי"ס - למשל מועדונית, מתנ"ס או כל מסגרת אחרת, זה יכול להיות בעייתי...

 

 

 

ואני ממליצה לנסות לדחות את התשובה שלך לרגע האחרון שאפשר ואז לומר כן (בהנחה שאין משהו טוב יותר)

בע"ה אחרי שתעבדי יהיה לך נסיון ואז תוכלי להתקבל יותר בקלות למקום שתרצי..

 

 

ב"הצלחה!

תודה. ב"ה הצלחתי לתפוס את הרכזתציליגילימימיאחרונה

זה נחשב סטאז'. חיוך

שאלה- כניסת מורה חדש למערכתיום השביעי

הביאו לי מביה"ס ים של טפסים,

מישהו צריך לתת הערכה עלי, חתימת המפקח, מאיפה אני מביאה את כל זה?

שנה שעברה גמרתי סטאז' בקרן קרב,

והשנה אני במשרד החינוך..

 

אני סיימתי השנה את כל החובות לתואר ראשוןאנונימי (פותח)

אבל לא עשיתי סטאז' עדיין. (דחיתי אותו).

 

יש לזה משמעות כלשהיא לגבי המשכורת?

אין לי עדיין תואר ביד, אז זה אומר שאני כאילו בלי תואר עדיין? (כי הבנתי שלוקח כמה חודשים עד שמקבלים אותו).

את התואר מקבלים גם בלי סטאז'.כתר הרימון

אחרי הסטאז' מקבלים רישיון הוראה.

 

לא יודעת לגבי המשכורת.

אני יודעת את זהאנונימי (פותח)

אני שואלת גם לגבי המשכורת, וגם לגבי זה שכאילו אין לי תואר ביד עדיין, ולפי מה שהבנתי ייקח לי זמן לקבל אותו...

כן... כשיש לך תואר+ תעודת הוראהחיהלב
את מקבלת "כפל תואר"
עוד כעשר אחוז...
ומתי יש לי תואר +תעודת הוראה?אנונימי (פותח)

אם סיימתי כבר את כל החובות, אני יכולה לקבל?

איך זה הולך?

הבנתי שזה רק עוד כמה חודשים, אז בינתיים אני אקבל משכורת של מתמחה?

(אני מתמחה בעיקרון, כי עדיין לא עשיתי סטאז', אבל מצד שני סיימתי את כל החובות לתואר).

את התואר תקבלי לאחר שתסיימי את חובותייךיטבתהאחרונה

את התעודה רק לאחר שנת סטאז' מוכרת.

לגבי המשכורת אין לי מ ושג תבדקי עם המוסד שבו למדת.

חינוך אנטרופוסופישם אחר

מישהו יודע אם יש בעיה הלכתית ללמד בבי"ס בשיטה אנטרופוסופית?

אני לא מלמדת בשיטה אבל הבי"ס הוא כזה (בי"ס חינוך מיוחד ברוח אנטרופוסופי ואני מורה לחינוך מיוחד).

תודה ויום טוב!

לא חושבת..זה לא נוגד את ההלכהיעל מהדרום

לק"י

 

ויש גם מסגרות כאלה דתיות.

תודה שם אחראחרונה
מישהו יודע האם מחפשים עוד מורים..איפושהו, בירושליםשוברת גלים

???

 

הלוואי שתעזרו לי..

 

בעדיפות לגילאי יסודי. (פתאום בא לי! וממש!)

אבל לא חייב.

 

מחפשים באולפנת שעלביםיום השביעי
עדיין רלוונטי?ציליגילימימיאחרונה

בואי לאישי, אולי אני יכולה לעזור.

חינוך ב'-עצות לתלמידים שעוד לא קוראיםבדרך

אני עולה מ-א' לב' בשנה הקרובה (פעם ראשונה ב-ב')

בכיתתי יש קבוצה גדולה של תלמידים (לא מאבחנים) שלא סיימו את רכישת הקריאה.

עצות איך לעבוד איתם?איך לשלב בכיתה?

קצת מפחיד אותי (כי אני יודעת כמה השקעתי בהם ב-א'....)

תודה

הוראה מתקנת-אביה*
עבר עריכה על ידי אביה* בתאריך י"ז באב תשע"ג 11:48

קודם כל- לא להלחיץ אותם, כי זה רק יעכב...

דבר שני- כמה שיותר דרך משחק ובצורה נחמדה.

 

תראי, את קודם כל צריכה "לאבחן" אותם, גם אם זה לא מקצועי:

לבדוק איזה מהצלילים הם רכשו ואיזה הם נתקעים (אַ אֶ וכו') זה ממש חשוב, כדי לדעת מה לעבוד איתם.

תשימי לב לשים להם מילות תפל, כי ילדים (במיוחד מתקשים) הם ממש חכמים ומנחשים לפי ההקשר.

אז מילים כמו: נעח, בורקע, גדק, שצי, וכד' עם ניקוד.

 

משחקים:

יש לך כרטיסיות של מילים לפי רמת הילד (אם צריך לעבוד איתו על חיריק אז חיריק וכו') 

אפשר לשחק זיכרון (כמו: דגל, סמל=זוג, זיכרון חרוזים, כשהילד קורא)

יש לי עוד רעיונות למשחקים, אבל השאלה אם תהיה לך אפשרות לשבת איתם פרטני?

 

אולי בחופש כדאי לשלוח להורים חוברת עבודה של תרגול קריאה וכתיבה כדי שישתפרו?!

קריאה בכיתה בחי(נ)וך

לפני כל הלחץ והחששות, חשוב שתדעי שמאד כיף לעלות עם אותה כיתה לכיתה ב! בכיתה ב' קוצרים את הפירות, ונהנים מכל מה שהקנית להם והרגלת אותם בכיתה א'.

 

ולגבי מה ששאלת-

- כמו ש"אביה*" כתבה- לפני הכל את צריכה לאבחן ולבדוק איפה כל ילד נמצא, מה הרמה שלו, מה הוא קלט והפנים, ומה לא.

"החוברות הורודות" (של ראמ"ה) שמשתמשים בהן בכיתה א, מאד עוזרות למקד את הקושי של הילדים. השתמשת בזה שנה שעברה?

 

- אחרי שבדקת את הילדים, ואת יודעת מה מצבו של כל ילד, מתחילה העבודה...

צריך להתאים תכנית לכל אחד ואחד. אם יש מספר ילדים ש'נתקעו 'באותו שלב של רכישת הקריאה- אפשר לעבוד איתם ביחד, בקבוצה. אך אם יש ילדים שכל אחד מהם במקום אחר- ממש לא מומלץ לעבוד איתם כקבוצה, כי אז קשה מאד לצמצם את הפער ביניהם. במקרה כזה צריך ללמד כל אחד מהם בנפרד.

 

- ניתן לשבת עם התלמידים וללמד אותם בשעות הפרטניות (אם יש לך), או בזמן ששאר הילדים עובדים בכיתה בחוברות או בדפים בשיעורי עברית- הרי גם ככה בשיעורים הללו אין להם הרבה מה לעשות בגלל שהם לא יודעים לקרוא. (ובכל זאת, תמיד לשים לב שהם לא מפסידים חומר חדש שנלמד ואסטרטגיות חדשות.)

 

- חשוב וכדאי לדבר עם ההורים של אותם תלמידים- לעדכן אותם במה שאת עושה (גם בזה שאת עובדת איתם בשיעורים, כאשר אחרים מתקדמים בחוברות- זה פרט שחובה שההורים ידעו), לדווח להם על מה שראית באבחון שעשית לילדים- ומתוך זה להסביר שצריך גם התגייסות שלהם על מנת לקדם את הילד. אני מאמינה שאם הם הורים אכפתיים, ודואגים לילד, הם ישמחו לדעת כיצד הם יכולים לעזור לו ולקדם אותו, וכדאי שתכווני אותם ותגידי להם מה לעשות.

 

- יש ילדים שמתקשים בתהליך רכישת הקריאה, ועל מנת לקדם אותם צריך לעבוד איתם בשיטה אחרת (ולא משנה מה השיטה שבה את מלמדת)- לכן כדאי להיעזר בתכניות ובשיטות אחרות בשביל ילדים מתקשים.

 

- אם יש לך מורה להוראה מתקנת בבי"ס- יכול להיות שכדאי לך לדבר איתה ולקבל ממנה רעיונות ועצות איך לעזור לאותם תלמידים.

 

ולסיום, שיהיה ממש בהצלחה!!

 

קודם כל תודה לעוניםבדרך

אני עובדת על פי קבוצות (גם שנה שעברה) עם המון המון משחקים....מכל סיפור הייתי מכינה משחק לפני קריאה חוץ ממשחקים כללים לתנועה שבה הם נמצאים.

ברור שהם מאובחנים לפי 8 המשימות (זה לא חובה?) וברור שאצטרך לאבחן שוב בתחילת שנה....

בגלל שזו קבוצה יחסית גדולה מדריכת השפה אמרה לו לעשות תוכנית יחידנית לכל אחד....

וממש מפחיד אותי שיהיה לי כיתה קטנה בתוך הכיתה (כ-8 ילדים מתוך 27) שאחד לא מזהה את כל האותיות (ועד שהרווחה יסכימו לממן אבחון לא יהיה זכאי לשעות שילוב)

אני פשוט לא יודעת מה אפשר לעשות עוד...במיוחד לאור זה שהכיתה ממשיכה להתקדם והם....

עכשיו החשש שלך יותר מובן...חי(נ)וך
עבר עריכה על ידי חי(נ)וך בתאריך י"ט באב תשע"ג 12:08

א. 8 המשימות הן חובה לבתי ספר שעובדים תחת משרד החינוך, אני לא בטוחה שבתי ספר פרטיים עושים אותן, אבל אני לא יודעת.

 

ב. כתבת שאת עובדת על פי קבוצות- הקבוצות הן לפי רמות? אם כן, בזמן שאת עובדת בקבוצות תוכלו לעבוד עם המתקשים, לא?

 

ג. אם מדריכת השפה אמרה לך לא לעשות תכנית יחידנית לכל אחד, אז מה היא כן ממליצה לך לעשות? איך בכל זאת אפשר לקדם אותם? (לי אישית יש תכנית יחידנית לכל ילד בכיתה בכל התחומים, בלי קשר למתקשים או לא- בעזרת התכניות האלה אני יודעת שאני מגיעה לכל ילד ועושה למענו את המקסימום, אז בטח כשמדובר במתקשים, לכן אני לא כל-כך מבינה את זה..)

תודה על ההתייחסותבדרך

ב. בזמן בקבוצות ברור שאשב איתם, הקושי שהיה לי ב-א' שהם דרשו המון כוחות וזמן ממני, שכמובן בא על חשבון ילדים אחרים, שאני מרגישה שיכולתי לקדם יותר...אבל עדין גם עם אני עובדת בקבוצות מה אני יכולה לעשות אחרת.

 

ג. מדריכת השפה אמרה לעשות תוכנית קבוצתית (חוץ מהילד שלא יודע אותיות-שאיתו אעבוד בנפרד) ולהתחיל מהתחלה של כל התנועות, אבל שוב, שנה שלמה אני עובדת איתם- והייתה התקדמות אדירה, ומדריכת השפה התעקשה שאני חייבת לסיים איתם ב-א' את כל התנועות, למרות שאמרתי לה שזה יגרום להם בלבול כי עוד לא יושב להם, וחוץ מילד אחד שבאמת הצליח להתמודד וקורא מדויק (ומאוד לאט) כל השאר התבלבל להם כל התנועות-גם מה שישב אצלם...

אלה שעדיין לא קוראיםחי(נ)וך

עכשיו, אחרי שפרטת אני מבינה יותר את המצב, והוא באמת לא כל כך פשוט, אבל הרבה פעמים יש הפתעות בתחילת כיתה ב'- יש ילדים שפתאם מתחילים להפנים את העניין של הקריאה, גם אם בכיתה א' הם לא הצליחו (יש ילדים שאצלם זה עניין בשלותי).

לכן, כמו שכבר אמרת- בתחילת השנה תעשי אבחון לתלמידים. ויכול להיות שתראי שבעצם חלק מהם דווקא כן יודעים ומצליחים לקרוא).

 

לגבי אלה שלא קלטו את הקריאה:

א. ציינת שהמדריכה אמרה לך לחזור על כל התנועות מהתחלה- גם אם זה הצליח וגם אם לא (מהסיבות שהזכרת)- בכיתה ב' אין לך כל כך הרבה זמן להשקיע בזה, וכידוע, זה לוקח הרבה זמן.

אז אולי תנסי לעבוד איתם בשיטה אחרת? אולי תעברי לשיטה הגלובלית? זה קצר יותר, מהיר יותר- ובגלל שמדובר בילדים מתקשים- יש סיכוי גבוה שיעזור להם ללמוד בשיטה שונה ממה שהם כבר למדו (ולא כ"כ הצליחו..).

 

ב. יש ילדים שיש להם קשיים אחרים שמפריעים לרכישת הקריאה- כמו קושי בראיה או במיקוד ראיה, קושי בריכוז וקושי בזיכרון (זיכרון עבודה / זיכרון לתווך ארוך)- אולי כדאי לפני הכל לבדוק ולשלול את הדברים הללו.

 

ושוב, שיהיה ממש בהצלחה!

 

אם תרצי- נשמח להתעדכן בהמשך איך הולך...

שלום!*תכלת שמיםאחרונה

אני חדשה פה, עברתי על הפורומים וראיתי את ההודעה ומכיוון שגם אני באותו המצב אנסה לענות מנסיוני (הקטן).

קודם כל מדוע הילדים האלה לא מקבלים שעות שילוב? לא צריך אבחון בשביל שעת שילוב, ובנוסף צריך לבקש שהמורת שילוב תנחה אותך קצת.

עוד דבר האם יש בת שירות בבית הספר? כי היא יכולה מאוד לעזור לך.

המצב שאת מתארת של 8 תלמידים שלא רכשו קריאה הוא קשה, זה המון תלמידים. אני אומרת את זה כי בית הספר צריך לעזור לך ולתת לך עזרה!

בכל מקרה כמו שאמרו לך לאבחן אותם, לראות במה הם שולטים ובמה לא- הכרות עם שמות האותיות, קמץ- פתח, חולם, חיריק וכו' ולראות איפה הם מתחילים להתבלבל, משם לרדת רמה אחת למטה ומשם להתחיל. (למשל אם הסדר הוא קמץ- פתח, חולם, חיריק והם תקועים בחיריק, להתחיל מחולם).

לעבוד בקבוצות, כשאת עושה הקניה לקבוצה המתקדמת יותר תני לקבוצה שלא קוראת דפי עבודה בנושאים שהם כבר מכירים ויכולים לעשות לבד ואז זה בבחינת חזרה ולהפך.

עם איזה שיטה את עובדת? איזה חוברות? לפעמים כדאי לשנות חוברת. אני במשך השנה שיניתי ל 2 תלמידים את חוברת הלמידה.

אשמח לעזור אם יש לך עוד שאלות.

עצות וטיפים למורה מתחילה.חיה וקיימת

הי, אני אמורה להתחיל ללמד בעוד מספר ימים, אשמח לקבל עצות וטיפים בכל נושא ובפרט:

איך להטיל משמעת (ביחוד בכיתות גבוהות)

איך לגרות לשיעור להיות דינמי ומעניין.

איך להיות מורה אהובה שהבנות מצפות לשיעור , ולא מצפות שיגמר...

חשוב לציין שמדובר בבית ספר חרדי, כיתות ד-ח מורה מקצועית להיסטוריה טבע וגאוגרפיה,.(מקצועות מעניינים מעצמן שמשום מה למורות שמלמדות אותם יש נטיה להפוך אותם לשיעורים משעממים).

תודה.

דרך להפוך שיעור ליותר מעניין-יעל מהדרום

לק"י

 

לקשר את נושא השיעור ליומיום- לחיים של התלמידים, חדשות וכדו'.

לפעמים אפשר להוסיף סיפור או משל שקשור (אפילו בעקיפין), משחק וכדו'.

 

לגבי משמעת (לא כ"כ מניסיוני האישי)- להחליט על כללים מאוד ברורים ולעמוד בהם, לא לאיים סתם בעונשים שאת לא מתכוונת לקיים.

עוד משו- להתעניין בתלמידים, בחיים שלהן (לא לחפור..).

לא בזמן השיעור, אבל אם פונים אלייך בהפסקה וכדו'.

 

בהצלחה רבה רבה

תודה.חיה וקיימת
עבר עריכה על ידי דוסית אמיתית בתאריך ב' באלול תשע"ג 21:07

 

מורה מתחילהחי(נ)וך

להיות מורה מתחילה זה מיוחד ומאתגר גם יחד.

זה מיוחד כי סוף סוף את יכולה להכנסת לכיתה, ללמד, להשקיע ולתת- כמו שחלמת (אם חלמת..) כל השנים. סוף סוף יש לך את הכיתה והשעות שלך, ויש לך את היכולת להשפיע ולקדם את התלמידות.

ואם באמת משקיעים, ומשתדלים לעשות את התפקיד כמו שצריך- יש סיפוק גדול, וגם נהנים

 

אך, עם כל ההנאה, השנה הראשונה היא מאד מאתגרת.

זו השנה הראשונה שבה את באמת נדרשת להתמודד עם משמעת ועם הספק של חומר (ולא רק הספק- התלמידות צריכות גם להבין ולהפנים את הנלמד). כמו כן, את נדרשת להתמודד עם דרישות וביקורת של הורים, ומעל לכל- יש את ההנהלה שמן- הסתם עוקבת ובודקת איך את מתפקדת כמורה, והאם את עושה מה שצריך.

 

ומהיכרות עם הרבה מאד מורים חדשים (וניתן לראות את זה גם בשאלות שהופיעו בו בפורום בעבר)- השנה הראשונה היא מאד מאתגרת ולא פשוטה.

היא מאד מאתגרת ולא פשוטה- לרוב המורים החדשים. ואת זה חשוב שתזכרי- גם אם קשה, ולא הולך בדיוק כמו שתכננת- זה לא בגלל שאת לא טובה, או שיש בך בעיה, אלא זה בגלל שכך נראית השנה הראשונה. לכן, לא להשבר. להמשיך הלאה, לא לוותר. אם את באמת מתאימה להוראה- זה רק קשיים של התחלה, ובהמשך בעז"ה תראי שיהיה הרבה יותר טוב וקל.

 

בשנה הראשונה שלי היה לי מאד מאד קשה, וכל הזמן הרגשתי שזה בגלל שאני לא מתאימה להוראה, ולא הבנתי למה בחרתי את המקצוע. ממש רציתי לעזוב במהלך השנה. אם רק היה משהו שהיה מסביר לי שזה הגיוני שכך יהיה בשנה הראשונה- זה היה מאד מרגיע אותי ונותן לי כוחות להמשיך. לכן אני כותבת לך את זה ומדגישה את זה. זה ממש לא נועד להחליש אותך!

ואני מקווה שלך, בעז"ה, יהיה הרבה יותר קל!!

 

ועכשיו, לגבי הטיפים והעצות שביקשת:

א. משמעת- כפי שבוודאי יצא לך לשמוע בעבר, יש מספר דברים שמאד חשובים על מנת להצליח להשיג משמעת:

1. הגדרה של כללים מאד ברורים לתלמידות. (לפחות בהתחלה לא כדאי לבחור הרבה מאד כללים, אלא כמה מרכזיים, ולאט-לאט להוסיף עוד).

2. עקביות- חשוב מאד להיות עקבית. אם יש כלל בכיתה, את חייבת לשים לב שכולן מקיימות אותו- ואם לא, להגיב בהתאם.

3. (כמו שיעל מהדרום כתבה)- לא לאיים בעונשים שאת לא מתכוונת לקיים. זה דבר שפוגע מאד ביכולת ובסמכות של המורה.

4. לדעתי, חשוב מאד שהעונשים בכיתה יהיו מדורגים- לא על כל הפרעה קטנה בכיתה שולחים למנהלת... כאשר יש בכיתה הדרגה ידוע של עונשים- למורה פשוט יותר לשמור על הכללים, והתלמידות יודעות שהמורה לא סתם מענישה אותן, כי זה מה ש'בא לה' עכשיו.

 

ב. איך להיות מורה אהובה?

נראה לי שכאשר התלמידות מרגישות שלמורה אכפת מהם והיא מעריכה אותן מצד אחד (התייחסות לעולם האישי שלהם, יחס של כבוד לתלמידות ועוד), ומצד שני היא גם בעלת סמכות ו'יש לה מילה' בכיתה- הן אוהבות אותה יותר.

לאחרונה אחיינית שלי (בכיתה ד) סיפרה לי שיש מורה אחת בבי"ס שהתלמידות מאד לא אוהבות. שאלתי אותה למה- והיא אמרה לי שזה בגלל שהיא לא מצליחה ללמד בכיתה וכל הזמן יש רעש..

 

ג. שיעור דינמי ומעניין-

אני מצטרפת לדברים שיעל מהדרום כתבה, ומוסיפה שכדאי לגוון את השיעור. למשל, ניתן לעשות פעילויות מיוחדות- כמו חפש את המטמון כסכום לנושא שנלמד, או לעבוד בקבוצות, כאשר על קבוצה מכינה משהו לכיתה (שיר, עיתון, סיפור, הצגה וכד') ועוד.

 

שיהיה ממש בהצלחה!!

 

 

 

 

 

 

תודה, קראתי והפנמתי. אם תוכלי לפרט אלו כללים צריךחיה וקיימת

כדי שהכיתה תתנהל כמו שצריך.

(:צהלה

שלום לך, מורה מתחילה.

ראשית, איחולים להצלחתך!

למעשה, הבסיס למשמעת - להגיע מוכנה לשיעור!

כשיש לך שיעור מוכן, חומר ברור שאת שולטת בו היטב, מטבע הדברים את מפוקסת וממוקדת - והכיתה משתפת פעולה.

בעיית המשמעת מתחילה כשאת עצמך לא בדיוק יודעת מה את אמורה לעשות ואיך למרוח את ה45 דקות הקרובות....

התלמידים מרגישים זאת, והחגיגה מתחילה.

שמעתי את העצה הזו בשם אחד מגדולי ישראל, ומנסיוני בשטח היא מוכיחה את עצמה.

 

הרבה תפילה שתמצאי חן ושכל טוב בעיני אלוקים, וממילא - גם בעיני בנ"א. [כולל התלמידות]

הצלחות!

לחשוב אם באמת כדאי להקשיב לך עכשיו....tx,rxukyi

כי אם את בעצמך לא סגורה על זה שכדאי לשמוע מה שאת אומרת, למה שהתלמידות שלך יחשבו ככה?

אותו כנ"ל לגבי המשמעת והאהבה. זוכרת שבשנה הראשונה שלי (היה ברדק נוראי...) תוך כדי שהייתי אומרת לתלמידים לעשות משהו הייתה עוברת לי בראש מחשבה של "למה להם בעצם לעשות מה שאמרתי?" נחשי מה קרה בסוף?. נכון.

 

אח"כ קלטתי את הרעיון, ומאז אני חושבת שממש שווה להקשיב לי, וברור שזה בסיסי לעשות מה שאני אומרת ושמשאת חייה של כל תלמידה היא להיות בקשר טוב איתי (עפתי קצת... הרבה...) ותתפלאי שיש לי משמעת מצוינת ובנות ממש מסתדרות איתי טוב. (טוב, שמת לב שהענווה זה הקטע החזק שלי).

 

שיהיה ממש בהצלחה!

כללים בכיתהחי(נ)וך

- אני מלמדת בעיקר בכיתות נמוכות ופחות בכיתות גבוהות, לכן לא בטוח שכל מה שאכתוב יתאים לכיתות שלך- תקחי מה שמתאים לך

 

- יש בתי ספר שבהם מוגדרים כללים בית ספריים שעל כל המורים להקפיד עליהם- לכן כדאי לך לברר מה המדיניות של בית הספר שבו תלמדי (וזה נכון גם לגבי עונשים).

 

יש מספר כללים שלדעתי חשוב להקפיד עליהם מהשיעור הראשון:

1. כשהמורה נכנסת לכיתה- כל התלמידים עומדים.

2. אין לקום מהמקום בלי רשות.

3. אין לדבר ללא הצבעה ורשות מהמורה.

4. אין לצאת לשירותים / לשתות ללא אישור מהמורה. (יש בתי ספר שבהם יש סימנים- למשל על התלמיד להרים 2 אצבעות כדי לצאת לשירותים, ו-3 אצבעות לשתיה).

לגבי יציאה לשירותים / לשתיה- אני ממליצה לך לקבוע שבכל פעם יוצא רק ילד אחד. (אלא אם כן זה ממש דחוף..)

 

גם הכללים הבאים חשובים מאד, אך צריך להתאים אותם לגילאים של התלמידים: 

5. על מנת להוציא ספרים / מחברות מהתאים / מהמגירות קמים לפי סדר מסוים- למשל לפי טורים או קבוצות.

6. בתחילת כל שיעור התלמידים נדרשים לשים בפינת השולחן את הספרים / מחברות הנדרשים לשיעור +קלמר. (בכיתות הנמוכות יש כאלה שממליצים שבתחילת השיעור השולחנות יהיו ריקים, ורק לאחר ההקניה / פתיחת השיעור- התלמידים מוציאים את מה שצריך).

 

וכמובן, יש גם הכללים הללו, שהם ברורים וידועים, אבל חשוב להדגיש אותם:

7. אין לגעת ברכוש של חבר ללא רשותו.

8. אין להציק/ להרביץ לחבר.

9. אין לדבר בצורה שאינה מתאימה.

10. יש להכין שיעורי-בית בקביעות.

11. אין לאחר לשיעור.

 

 

כדאי מאד לחשוב מראש מה לעשות במקרה שאחד הילדים מפר את הכללים הנ"ל (ולא להמציא משהו במקום כי זה לא עקבי, ולפעמים גם לא מתאים למעשה שהתלמיד עשה).

למשל, אם תלמיד לא מכין ש"ב הוא נשאר בכיתה בהפסקה ומשלים את השיעורים/ משלים בבית ומביא חתימת הורים / הוא נרשם אצל המורה ורק בפעם השלישית נענש וכד'.

 

 

זהו בינתיים... אם יעלו לי עוד רעיונות- אוסיף אותם.

שיהיה ממש ממש בהצלחה!

 

 

וואו, באמת תודה, עזרת לי מאוד.חיה וקיימתאחרונה
דרושים רעיונות!!שיר27

שלום.

אני שיר, מחנכת בחטיבה(בנות). 

מבקשת רעיונות מקוריים המתאימים לגיל זה ..

רעיונות לפרויקטים מאתגרים,

ורעיונות לפעילות קבועה לזמנים מסוימים כמו- כל בוקר, ימי שישי, ראשי חודשים וכו..

כל דבר שירענן את השגרה יתקבל בברכה..

תודה לעונות ולעונים. מראש...

קבלת שבת?מייכ
תיבני לזה את האופי המועדף עליך, לדוגמה:
כל שבוע מישהי אחרת מכינה עוגה(גם המורה בסבב)
כל שבוע מישהי אחרת מכינה דבר תורה
או פעילות
או סיפור אישי
מידי פעם מישהי יכולה להביא כלי נגינה שהיא טובה בו
אפשר אפילו שכל שבוע מישהי מביאה קרוב משפחה שמספר על עצמו..
אפשר גם שזה יתקיים במקומות שונים:בחצר, בפארק, בבית של תלמידה או המורה. בבית אבות

מה שמתאים לך ולכיתתך...
וואו רעיון מעולה. תודה. אשמח לעוד..שיר27
שמעתי על מקום בו*חזרזיר*אחרונה

קבוע בראש חודש מחלקים איזה צ'ופר לתלמידות.

קיבלתי יום חופשי דפוק...אנונימי (פותח)

אני המחנכת היחידה שביום חופשי באותו יום.

זה היום של ההשתלמויות (גם בית ספרית וגם של הפסג"ה/ מתי"א)

 

הלוואי וההנהלה תצליח לשנות משהו בשבילי..

הלוואי!! בהצלחה..יעל מהדרום
אויש,אינמצב לשנות?-Rעות-אחרונה
מחפשת מקום עבודה בירושליםציליגילימימי

הוראה.

מישהו יודע מקום שצריך?

 

תודה.

כדאי לציין מס' פרטים על המשרה המבוקשתנפשי תערוגאחרונה

כיתות

מקצוע

דתי/אין חובה

וכו'

אולי כאן יתנו לי כיוון -טינטינטינה

בע"ה הולכת בשנה הקרובה להיות בתיכון כבת שירות,
ומסיבה מסויימת לא ממש עברתי הכשרה של האגודה שלי בעניין.

אולי יש לכם עצות, דרכי חינוך, טיפים?
ומי שיש לו בת שירות במקום בו הוא עובד - מה זה בשבילכם בת שירות?
מה היא מבחינתכם ומה תפקידה?
 

ונושאים ששייך להעלות לדיון ולגעת בהם בגילאים האלו? (16-18)


(אגב, מרגישה שצריכה קצת את הכיוונון שלכם, כי אני פחות או יותר ביציאה מ'החממה הדוסית', וצריכה את היד שלכם לצעד הראשון...)

בהצלחה!חיהלבאחרונה
חשוב שיהיו הגדרות ברורות ותיאום ציפיות

(אם זה לא מוגדר אז כל מורה ומזכירה יכולה לחשוב שהגעת כדי לעזור רק לה... ואז את תרגישי מנוצלת וחבל)

נושאים לדיון לתלמידים:
אינטרנט טוב/רע יתרונות מול חסרונות
חיי חברה מול משפחה

אם זה הכיוון אני ינסה לחשוב עוד..
מערכי שיעור על הכנסת אורחיםיטבתה

השבת אבידה, וכבוד מבוגרים.

אני צריכה מערכים לגילאי הגן.

אפשר גם ליותר בוגרים ואוריד מעט את הרמה.

 

זה ממש דחוף!

מי שיכול באישי גם טוב.

תודה!

אין לי מערכים אבל יש הרבה אגדות חז"ל על הנושאים-אביה*

כמו, בנושא השבת אבידה: רבי חנינא בן דוסא ם האפרוחים (מכירה?)

 

כבוד מבוגרים: רבי טרפון ואימו

 

הכנסת אורחים: זהבה ושלושת הדובים [חח סתם סתם ח"ו!!!]

 

בקיצור, פתחי "כה עשו חכמינו" תלקטי לך אוסף סיפורים מתאים ותמציאי פעילות קטנה...

 

 

תודהיטבתה

זה גם יכול לעזור

 

ואהבתי את זהבה

בבקשהנפשי תערוג

השבת אבידה כיתות א-ו

 

כבוד למבוגרים מצאתי חומר רק לגילאי חט"ב כך שאני מניח שזה לא כ"כ רלוונטי

 

הכנסת אורחים אולי זה יעזור

http://www.mibereshit.org/newsite/adult/rakazim/myfiles/vayera.pdf

 

וואי תודההצרפ/ה לשיחהאחרונה
תשלום על שיעורים פרטיים?אנונימי (פותח)

אני מתלבטת כמה לקחת על שיעורים פרטיים בשנה הקרובה.  מזמן לא לימדתי פרטי אבל מתאים לי לחזור לזה.

הנתונים:

המקצוע: אנגלית

הכשרה: תואר שני + קורס הוראה מתקנת

ניסיון:  מעל 10 שנים ביסודי רגיל + חינוך מיוחד ושיעורים פרטיים מיסודי עד בגרות

מיקום:  ישוב ביו"ש

משפחה: יש ילדים ב"ה שצריך לדאוג להם לסידור בזמן שאני מלמדת

 

כמה הגיוני לקחת לשיעור 45 דקות?

עקרונית, את יכולה לקחת המון, השאלה אם יהיה ביקוש-אביה*אחרונה

אם את יודעת שיהיה ביקוש את יכולה לקחת גם +120 ש"ח..

אבל אז ייתכן שהביקוש יירד. ]במיוחד ביו"ש..]

אולי 85?

תלוי גם לאיזה גיל, אם את מייעדת למבוגרים זה עולה.

 

כמו כן אם תפרסמי את עצמך בתור מורה לאנגלית בשיטה מעניינת, יצירתית ומקדמת, אולי ייקחו יותר

[אולי כדאי לך לבנות איזה שהוא רצץ שיעורים שאמור לקדם תלמידים]

 

הצלחה!!