שרשור חדש
עזרה ממורים במילוי שאלוןשואלת שאלה1

העוסק בענישה בביה"ס.

 

אודה מקרב לב לכל העונים.

 

https://docs.google.com/forms/d/1fDnKh0QHiHXm5qjbIW3mh3HEuzWswxqP64vwjmjpLD8/viewform

 

 

קשה לי עם השאלוןבדרךאחרונה

למה הכוונה עונש?

אני לא מתייחסת כעונש אלא יש לכל מעשה שלנו תוצאה...

כמו שתלמיד שמשתתף ועוזר אני מיידעת את ההורים כך גם כאשר תלמיד מפריע בשיעור אני מיידעת.

תלמיד שבאופן קבוע אינו עובד בשיעור-נשאר איתי לסיים בהפסקה

תלמיד שנהג באלימות- אם אני לא מרגישה שיכול לשמור על חבריו ועצמו בהפסקה- הוא לא יוצא...

ילד שנוהג באלימות-הולך הביתה....

תגדרי את זה עונש...תוצאה...

מינון? מקווה שאצטרך רק לצפר ולשבח...חלומה של כל מורה...

 

 

חטיבה צעירה,אנונימי (פותח)

מה אתם אומרים על זה?

 

- לדעתי זה ממש טמטום בהתגלמותו והנזק עולה על התועלת אך עם זאת יש כאלו שחושבים שלא.

למה נזק??ספגטי מוקרם
ממה ששמעתי מחברותבדרך

אני לא מכירה מספיק לעומק, חברה שלי גננת בחטיבה צעירה-

היא אומרת שממש מלחיצים שם את הילדים בקטע הלימודי והורסים להם את החוויה של הגן,

דרשו ממנה ללמד חיבור וחיסור ולקרוא....

לזה קוראים מכינה..ספגטי מוקרם

חטיבה צעירה זה בדרך כלל א'- ב' או גם ג'..

 

זה גן+א' (לפחות מה שאני מכירה..)יעל מהדרום
אני עבדתי שם שנהיטבתה

מזעזע-

מאוד מאוד מזעזע

טיפ להורים- אל, אבל אל תעשו את זה לילדים שלכם!!!

זה עוול!!

הם לא עשו לכם כלום, תנו להם לחיות וללמוד בשקט.

 

<ר>

מה מזעזע? הגן או הכיתה?יעל מהדרום
שניהם באותה רמהיטבתה

בחיי שזה אסון בהתגלמותו.. אני לא יודעת מי המציא את השטות הזאת אבל הוא ממש טעה.

ואני לא יודעת למה ממשיכים בשיטה הזאת בעידן שלנו..

 

אני לא אהבתי את הערבוב הזה של גן ובי"ס..יעל מהדרום

לק"י

 

יצא לי להיות במסגרת כזאת בשירות.

 

את האמתיטבתהאחרונה

עוד לא יצא לי לשמוע על מישהו שדיבר בשבחה של התוכנית הזאת... 

מה לשלוח לתלמידים במהלך החופשה?חי(נ)וך

אני מחנכת, וממשיכה עם אותה כיתה שנה נוספת (בנים בבי"ס יסודי), חשבתי לשלוח להם משהו נחמד במהלך החופשה (מכתב ממני + משהו...).

 

אשמח לרעיונות חמודים ומקוריים...

מכתב נחמד+מחזיק מפתחות פשוט עם משפט יפה?דוסית גאה!
באמת רעיון חמוד, תודה!חי(נ)וך

יכול להיות שזה מה שאני אעשה..

אם יש- אשמח לשמוע עוד רעיונות ואז לבחור.

 

 

להוסיף פעילות חוויתית לחופשנפשי תערוג

שיש בה איזה צד לימודי 

אבל כיפי לגמרי

 

לא תרגילים פורמלים בחשבון וכו'

 

אלא נגיד סיקור של חוויה בחופש לעיתון

השוואה בין פארקי שעשועים

המלצה על טיול שווה

 

או משהו דומה

 

אם יש לך פייסבוק 

את יכולה ליצור קבוצה עם פעילויות כאלה

ובתחילת שנה לעשות איזה סיכום 

 

אבל הכי חושב שזה יהיה משהו כיפי!!

 

 

למורים א ס ו ר להיות חברים בפייס של התלמידיםמייכ
וזה למה?נפשי תערוג

את יודעת, תמיד אפשר לפתוח פייסבוק מיוחד לתלמידים

לא חשבתי שהיא תשתף אותה בכל החוויות האישיות שלה....

 

אבל פייסבוק זה אחלה דרך לשמור על קשר עם הדור הצעיר

גם לנו אמרו שאסוריטבתה

להיות חברים של התלמידים בפייסבוק.

למה?

משרד החינוך:

הצורך להדגיש את יחסי עובד ההוראה והתלמיד. ברשת יש השטחה חברתית, בעוד שיחסים של מורה ותלמיד הם לא סימטריים, לכן השמירה על המרחק היא בגדר הצבת גבולות".

 

תכלס לילדים אין גבול (במיוחד בפייס) והם יכולים לרדת על המורה ללא בעיה שם ועוד כל מיני דברים בעייתיים.

 

כמובן שאפשר למצוא גם דברים טובים כמו שציינת אבל אלו הן ההנחיות.

אפשר דרך הרשת החברתית/ פורום כיתתי באתר בי"ס אם ישטליה
אני אומרת משהו קטן ופשוט כי...מיכל =>

זה הכי קלסי ונחמד לקבל קורץ !!!!

(רוב הילדים עד כמה שידוע לי לא אוהבים לחשוב על הבי"ס או מורים בחופש בדרך כלל,.אז עדיף לא להגזים)

הזמנה לתחילת שנה עם צופר מהחנות של הכל בשקלמיכי

הם ישמחו מאוד.

תודה רבה על כל הרעיונות!חי(נ)וךאחרונה

בסוף באמת קניתי להם משחק קטן בחנות של "הכל בשקל".

גם לכם קשה למצוא סטאז' בהוראה?אנונימי (פותח)

נראה כאילו בתי ספר לא צריכים מורים...

 

(מדובר על ירושלים).

שלחת קו"ח לכל בתי הספר?נפשי תערוג

אם לא, זה הזמן!!!

עכשיו, בתחילת החופש מורים מודיעים למנהל שהם לא נמצאים אצלו שנה הבאה

והוא מחפש בנרות מורים

 

רוב החברים שלי שחיפשו משרת הוראה לשנה ראשונה

מצאו אותה בחופש

 

ובקו"ח אין צורך לציין שאת צריכה סאטז'

את זה תגידי בראיון האישי

 

ואם כבר,

הדרך הנכונה לעבור ראיון עבודה בבית ספר

סרטון טוב של המחלקה לחינוך בבר אילן

 

 

 

 

בהצלחה

 

אני מצאתי השנה קרוב לחנוכה, וב"ה נשארתי עד עכשיויעל מהדרום
כ"כ מבינה אותך אני ממש השבוע מצאתימוריה169

תנסי עכשיו ! עכשיו המנהלים רגועים יותר.

מאחלת לך בהצלחה

ודרך אגב בירושלים קשה בלי קטע לבאס.... 

את נעולה רק על ממלכתי דתי או גם ממלכתי?

בן\בת? כי שלחו לי משהו על בי"ס יסודי בי-םיטבתה

ולי זה לא התאים מבחינת האזור.

אני לא יודעת אם רלוונטי עדיין אבל אפשר לנסות.

בהצלחה!!

אם את יכולה לפרסם פה, אני אשמח מאוד. (אני בת)אנונימי (פותח)

כן, אני רוצה רק ממ"ד (לא אכפת לי יסודי/חטיבה/ תיכון)...

 

אני יודעת שאולי נכון להתפשר, אבל לא מתאים לי כרגע פיזית ונפשית...

 

שלחתי מלא קורות חיים, עכשיו ממשיכה לשלוח.

תודה.

מעדיפה לא לפרסם ככהיטבתה

מטעמים שונים..קורץ

את יכולה לשלוח לי מסר או בש"א ואתן לך בשמחה!

קודם כל- הרבה סבלנותאנונימי (פותח)

 

אני מצאתי סטאז' יום לפני תחילת הלימודים, ממש קפיצה למיים.

 

כדאי מאוד לא רק לשלוח קו"ח אלא להתקשר לבתי ספר עצמם,

ואפילו ללכת אליהם פיזית- זה מראה על רצינות, נכונות, יזכרו אותך גם אם יצטרכו בהמשך השנה מילוי מקום.

קשרים, קשרים, קשרים- נסי להיעזר כל מי שאת מכירה ויכול לעזור, לא להתפדח מפרוטקציות, זו הדרך.

לחפש גם בפריפריה- גוש עציון, מבשרת, מעלה אדומים וכו'.

 

בהצלחה!

 

 

 

שאלה למי שמצא ברגע האחרון (הפותחת)אנונימי (פותח)

לפני כמה שנים זה היה?<

זה היה באופק חדש?

 

כי לפי מה שהבנתי בגלל ששנה הבאה כולם נכנסים לאופק חדש, הרבה יותר קשה למצוא. מנהלים לא רוצים יש לה םמלא מורים והם צריכים לתת לכל לאחד יותר שעות.

זה נכון?

 

איך זה בבתי ספר שאתם עובדים בהם??

 

ליסוע לגוש עצין נראה לי מטורף... זה לא שיש לשם מלא אוטובוסים. במעלה אדומים חיפשתי ולא מצאתי בי"ס שצריך...

על מבשרת לא חשבתי. יש שם בתי ספר ממ"ד? מישהו מכיר?

אני אבדוק בעז"ה...

 

תודה על הטיפים. הלכתי להרבה בתי ספר, ואני כמובן גם מתקשרת, אבל הם פשוט לא צריכים... עצוב

לא נראה לי שזה קשוראנונימי (פותח)

התוספת של השעות שהמורים מקבלים הן בשעות פרטניות.

 

אני נסעתי 3 אוטובוסים יותר משעה וחצי כל כיוון בשביל סטאז',

אולי זה חריג אבל לא כדאי להתפנק יותר מידי.

ואולי שווה גם לבדוק בבתי"ס לא דתיים, משרות חלקיות וכל מיני פרוייקטים שמוכרים לסטאז'.

 

הצעה שלי-

כנסי לאתר של משרד החינוך- "איתור בתי ספר" וחפשי פרטים של כל מה שרלוונטי בגילאים ובאזור שלך

ותתחילי לעשות טלפונים.

מצאתי חודשיים לאחר תחילת שנהבדרךאחרונה

לפני 3 שנים, אופק חדש....

לפני שנתיים,כבר לא סטאז, מצאתי חינוך א' שבוע לפני, ויום לפני חזרו אלי מעוד 2 בתי ספר שקיוו שאני פנויה....

הכל כמובן באופק

 

מנהלים ומפקחים עכשיו בחופש...קחי זאת בחשבון

יו, ממש...!!! כל היום אני על זה...אנונימי (פותח)

זה כזה מעצבן, אני לא באזור י-ם וגם לא מוצאת,

מצאתי משהו שאולי אולי וגם לא בטוח שייחשב סטאז' ולמרות שאמרו שרוצים אותי לא החזירו לי תשובה סופית, ולא נעים לי לנקץ להם...

 

בע"ה!!

ממש כאילו אני כתבתי זאת.ענת=)

אני החלטתי לשנות גישה אחרי ששלחתי מלא פקסים.

אח"כ הייתי נוסעת בעצמי לבי"ס...

ואז הגעתי למסקנה ש:

  1.  צריך שהקו"ח היו טובים!
  2. צריך לא להפסיק להתפלל!!
  3. צריך גם לנג'ס ולהתקשר כל יומים...

בה"צלחה לך!

בעז"ה שנמצא בקרוב ובקלות!

התלבטות סטאז'!אנונימי (פותח)

כרגע יש שתי אופציות ושתיהן לא מושלמות מבחינתי אבל החלטתי בע"ה לסגור באחת מהן כדי לא להישאר קרחת מכל הכיוונים:

 

אופציה א'- קרוב לבית יחסית, 12 שעות בשעות "תקועות" (סוג של מועדונית) המנהלת ב"ה התלהבה ממני ואמרה שאם במהלך השנה יתפנו מילויי מקום היא תיתן לי. בי"ס נחמד, קפיצה למים איטית...

חסרון מרכזי: מקבלים פר שעה, בחופש- לא אקבל.... וגם, לא מצטבר כשנת ותק.

 

אופציה ב'- משרה מלאה של חינוך כיתה, די רחוק מהבית- הגעה מסורבלת, המנהלת עושה רושם נחמד וסומכת עליי, אבל אמרה שההורים מתערבים הרבה והכיתה גדולה ומורכבת (כמעט 40 תלמידים...) נחשב לוותק כמובן... מפחיד אותי על ההתחלה ללכת על כ"כ הרבה שעות.

 

אני נוטה לכיוון האופציה הראשונה, השאלה אם זו לא טעות מבחינתי... מה אומרים?!?!?

 

וחוץ מזה- הייתם מחכים עוד כי אולי תקבלו משהו טוב יותר? (גם קרוב וגם יותר שעות)?

 

 

אם את לא לחוצה על משכורת יותר גבוהה-יעל מהדרום
עבר עריכה על ידי יעל מהדרום בתאריך ז' באב תשע"ג 20:36

לק"י

 

לעניות דעתי, לכי על האופציה הראשונה.

אני מעדיפה לאט, אבל בטוח.

^^^גמאני חושבתיטבתה

בהצלחה!

ואל חשש, פרנסה מאת ה'!!

לא לחוצה, ב"ה...אנונימי (פותח)

נראה לי שזה מה שאעשה, מתלבטת קצת...

תודה לכן!

תבדקי טוב טוב שהאפשרות הראשונה מוכרת כסטאז'אנונימי (פותח)

כי זה עושה רושם שלא

המנהלת ארה שכן, וכל שנה יש ככה,אנונימי (פותח)

אני קצת חוששת גם מזה, אבל המנהלת מתעקשת שזה סטאז', איך אני יכולה להיות בטוחה בזה מיליון אחוז?!

 

תשאלי את הרכזת סטאז' במכללהיעל מהדרום
^^^^^^^ אל תסתבכישרבוב
א ברור!מייכ
ליד הבית זה ליגה!
וגם המנהלת אמרה שתיתן לך עוד שעות.
אם יהיה לך משעמם תוכלי להתנדב..
אם תירצי עוד משכורת תוכלי לעבוד במשו נוסף..

מלא שעות בהוראה זה קשה! בטח בהתחלה.. זה מקצוע כבד ודורש מהרבה בחינות.
תודה! לבינתיים מחכה קצת..אנונימי (פותח)

לשניה החזרתי תשובה שלילית (מנהלת חמודה! "מקווה שלא הלחצתי אותך, לא התכוונתי" וגם: "אם לאתסגרי תחזרי אלינו"..)

ומחכה קצת עם הסגירה אצל השניים כי אולי יהיה משהו קצת יותר טוב..

סטאז-צריך מקום שיעביר אותךבדרךאחרונה

עדיף מקום שיבנה אותך ולא יגרום לקריסה, ומקום שהמנהלת לא תכשיל אותך בסוף...

אם זה לא שיקול כספי....אז זכית....

איזה לא נעים...סטאזשרבוב
שכחתי להגיש את הפגישות של החונכת כדי שתקל כסף
נראה לכם עדיין אפשר??
אני לא נורמאלית
העיקר אצמרתי שאזכור!
טיפשה
לדעתי כן,אני הגשתי בשלב הזהבדרך

בשנה אחרי הסטאז,

על הסטאז בכלל לא התבקשתי

יש סיכוי שעוד אפשר- דברי עם רכזת הסטאז' אצליכםיעל מהדרוםאחרונה

לק"י

 

חוץ מזה, שזאת אחריות של המורה החונכת לדאוג לזה- את עושה לה טובה.

 

אבל זה באמת לא נעים..

מחפשת רעיונות לקישוט בי"ס,כיתה,מרחבי למידה וכו'..אנונימי (פותח)

רעיונות, עצות ותמונות לדברים שמצאתם ברשת או צילמתם בבית הספר שלכם- 

יעזרו מאוד מאוד!!

 

כל נושא, כל עיצוב ובכל תקציב..

 

מוזמנים לשתף

 

תודה.. 

אשמח לקצת יותר פרטיםחי(נ)וך

יש לי הרבה מאד חומרים, ואשמח לעזור.

בשביל זה, חשוב לי לדעת קצת יותר פרטים- זה בי"ס יסודי / תיכון, בנים / בנות, קישוט של כל הבי"ס, רק כיתתי וכד'.

בית ספר יסודי, תורני, קומות נפרדות בנים ובנות..אנונימי (פותח)

הצורך כרגע הוא בעיקר מחוץ לכיתות- במסדרונות, בכניסה לבי"ס.

 

אך גם קישוט כיתתי יסייע.. 

 

לפי דעתי גם קיר באולפנה יכול להתאים, אגאד להתאים אותו

 

ביקשתי- כי אני צריכה בעיקר השראה, רעיונות..

 

תודה!

קירות עם-חיהלב
ציור רקע ושיר/ חמשיר עם משהו מהנושא
לדוגמא על התחלות... פרידות חגים שגרה וכו
או סתם פתגמים יפים כמו "כשקשה לך סימן שאתה בעליה" וציור של אופניים...
תודה! יש לך במקרה צילומים של דברים??אנונימי (פותח)
אין לי איך להעלות-חיהלב
אבל יכולה לאמר איך בניתי:
עשיתי משהו לסופשנה על סיום ...
חיפשתי בגוגל תמונות תחת הכותרת קיץ תמונה שתתאים לי ומצאתי תמונה של 2 עצי דקל וחוף ים... נדפסתי אותה, והעתקתי ...
חיברתי 5 ברחסטולים, כאורך הקיר, נתתי למורה מוכשרת לצייר ולתלמידים לצבוע, בגואש, ואת השיר הדפסתי בגדול, ניילתי והדבקתי עם דבק חם...
כמובן שכתבתי שהכיתה שלי הכינה...

בתכנית שלי לעשות משהו כזה ביום הראשון ללימודים, ולתלות מיד... עם שיר על התחלות חדשות וקשיים של התחלה...
אבל למה מאנונימי? שואלת באמת...חיהלב
כנראה שיש סיבות אנונימי (פותח)

תודה על הרעיונות..

 

צריכה יותר רעיונות ביצועיים- חומרי אמנות, טכניקות וכו'.. 

רעיונות לקישוטחי(נ)וך

לדעתי, מכיוון שבד"כ יש הרבה קירות מחוץ לכיתות, כדאי לך לחשוב מה הנושא שאת רוצה שיהיה בכל קיר (אם את אחראית על כולם), למשל, קיר אחד- חגים, שני- תורה, שלישי- תפילה, רביעי- זהירות בדרכים, חמישי- ציונות, שישי- יצירות של התלמידים וכד'.

אחרי שאת יודעת מה הנושא, הרבה יותר קל לתכנן את הקירות.

 

מכל מיני סיבות, אני מעדיפה לא להעלות לכאן צילומים של קירות שהכנתי..

אכתוב רעיונות באופן כללי, ואם את מעוניינת בתמונות ממש- אשמח לשלוח לך באישי (בגלל שאת מאנונימי אני צריכה שתשלחי לי מסר..)

 

1) לתחילת שנה- בכניסה לבית הספר ניתן לכתוב בגדול "ברוכים הבאים" / "מתחילים בחיוך" ולהוריד מהתקרה חוטים עם סמיילים חמודים, או לתלות מסביב למילים סמיילים.

 

2) חגים ולוח השנה- כמובן, כל חג וזמן בפני עצמו. אני ממליצה על הספר "בחן ובקלות" של ברוריה ברק. יש בו הרבה רעיונות.

דוגמא לרעיון מהספר שלה: בתחילת שנה ניתן לתלות 2 יונים משני הצדדים וביניהם לתלות חוט. על החוט לתלות עם אטבים פתקים שהילדים כותבים בהם איחולים לשנה החדשה. מעל החוט לכתוב: "תחל שנה וברכותיה" וכד'.

 

3) קיר תפילה- ניתן לכתוב את המילים של השיר של אהרן רזאל המדבר על התפילה- "נתחזק בתפילה תמיד", ולשים תמונה של ילד מתפלל או תפילות ובקשות של התלמידים וכד'.

 

4)  קיר תורה- אם זה קיר שמחוץ לכיתה, אז צריך להתייחס לכל החומשים, ולא רק לחומש הספציפי הנלמד בכיתה, לכן ניתן אולי לכתוב את השמות של חמשת החומשים ומסביב לכל חומש לשים ציורים / אביזרים של דברים הקשורים ומאפיינים את אותו חומש, למשל בראשית - חלק מהבריאה, תיבת נח וסולם יעקב, חומש שמות- עשרת המכות, הר סיני וקבלת התורה וכו'.

 

5) קיר ציונות- אני לא יודעת בדיוק באיזה בי"ס את מלמדת, ואם שייך בכלל לעשות קיר כזה. אם כן שייך, מכיוון שציינת שאת בבי"ס תורני, לדעתי, כדאי שבקיר כזה יהיה ציטוט קצר של אחד מגדולי ישראל על התחלת הגאולה/ מדינת ישראל, וגם תמונות של רבנים שלקחו חלק בתנועה הציונית.

 

6) זהירות בדרכים- ניתן לשים ציור או תמונה גדולה של ילד / ילדה חוצים כביש / רוכבים על אופניים, וליד זה לתלות ציורים של ילדים על בתחום זהירות בדרכים, או כל מיני כללים של זהירות בדרכים (ילד עד גיל 9 לא חוצה לבד וכד').

 

אני מקווה שלרעיונות כאלה התכוונת, ושזה עוזר לך...

אשמח לתת עוד רעיונות בהתאם למה שאת צריכה. אם בחרת להכין קירות בנושאים מסויימים, תכתבי אותם בבקשה, ואז נוכל להתמקד יותר ולתת לך רעיונות ספציפיים.

 

שיהיה בהצלחה!

 

עזרת לי מאוד!! תודה רבה רבה!!אנונימי (פותח)

יש לך רעיונות למרחב כיתות א'-ב'? 

קירות, ציורים, דברים שנופלים מהתקרה, כל דבר שיעורר עניין וצבע..

רעיונות לקישוט- כיתות א-בחי(נ)וך

במרחב של כיתות א-ב אפשר להתייחס למספר נושאים:

 

1. התחלה של בי"ס (כיתות א)- אפשר לעשות קיר שכתוב בו "שלום כיתה א", ומסביב הרבה תמונות או ציורים של חפצים הקשורים לבי"ס- קלמר, ספרים, מחברות וכד'.

אפשר לעשות קיר שבמרכזו יש ילקוט גדול וכתוב: "מה בילקוט?", ומסביב לשים תמונות של כל הדברים שצריכים להיות בילקוט- ספרים, מחברות, קלמר, אוכל, בקבוק וכד'. (מומלץ מתחת לכל דבר גם לכתוב במילים במה מדובר, למשל מתחת לבקבוק לכתוב "בקבוק" מכיוון שזה השלב שבו הילדים לומדים את הקריאה, ובעזרת מילים כתובות הם יכולים לאט לאט לזהות את האותיות).

אותו רעיון אפשר לעשות עם "מה בקלמר" ולשים מסביב תמונות של מכשירי כתיבה.

 

2. רכישת הקריאה- כידוע, בכיתה א' לומדים לקרוא ולכתוב, ולכן בד"כ עושים קיר הקשור לכך. ניתן לעשות קיר עם בלונים פורחים שבכל בלון יש אות אחרת, ולכתוב למעלה "אותיות פורחות", או לשים הרבה פרחים, שבמרכז כל פרח כתובה אות אחרת, ובעלי כותרת מסביב יש ציורים המתחילים באותה אות (למשל ב- בית, ברווז, בלון).

בכיתה ב' הרמה כבר גבוהה יותר, ולכן כדאי לשים על הקיר דברים הקשורים לנלמד בכיתה, למשל, אפשר לתלות על הלוח את כללי הכתיבה, או לכתוב דוגמאות של תיאור דמות, מקום וזמן.

 

3. חשבון- כיתה א- ניתן לשים את המספרים עד 10 או 20 בצורה צבעונית וחמודה, או לשים מספר ולידו כמות מתאימה של חפצים / אצבעות (יש הרבה כאלה- ניתן בקלות למצוא את זה בגוגל), וכמובן, כדאי לשים גם את לוח המאה.

כיתה ב- ניתן לשים הסברים למושגים הנלמדים במהלך השנה, כמו- מנה, מכפלה, סכום וכד', או מושגים בהנדסה (גם את זה ניתן למצוא בקלות בגוגל), וגם את לוח המאה / לוח הכפל.

לדעתי, כאשר שמים כללים- לא כדאי לשים אותם בצורה מלבנית פשוטה- אפשר לעצב אותם ולשים אותם בעיגולים, משולשים או משושים- משהו מיוחד ומעניין, שיגרום לילדים להסתכל, ולקיר להראות יפה...

רעיונות לכותרות לקיר חשבון: "חושבים ומחשבים", חשבון שלי", "כיף חשבון", "מחשבים בהנאה".

 

יש כאלה שאוהבים לעשות קירות פעילים, זאת אומרת, שבקיר עצמו יש פעילויות שהילדים יכולים לעשות, למשל- לשים בצד אחד כרטיסיות עם תרגילים, ובצד השני- פתרונות, והילדים מזיזים את הכרטיסיות ומתאימים בין תרגיל לפתרון שלו. כמובן, שאם עושים דבר כזה- חשוב שהלוח יהיה די נמוך, כך שהילדים יוכלו להגיע אליו, וכדאי מאד לניילן את הכרטיסיות כדי שהן ישמרו.

 

4. שמות הילדים / ימי הולדת- ילדים מאד אוהבים לראות על הלוחות דברים שהם עשו או משהו שקשור אליהם ולשם שלהם, לכן ניתן להדביק עם דלת הכיתה מבחוץ ציורים קטנים, למשל של פרחים ועל כל פרח לכתוב שם של ילד, ובאמצע לכתוב: "גינת הפרחים שלנו", או לשים לבבות עם השמות שלהם וכד'.

את שמות הילדים אפשר לכתוב גם על דברים שמורידים מהתקרה- פרחים, עיגולים, לבבות, נרות (כי הם מאירים) ועוד.

 

דבר נוסף, ניתן לעשות קיר "יום הולדת" שבו כתוב מתי כל ילד נולד, באיזה חודש. ניתן שהקיר הזה יהיה קבוע מתחילת השנה (ויופיעו בו כל החודשים), או שהקיר יתחלף כל חודש, ובכל חודש יציינו למי יש יום הולדת. ניתן לעשות את הקיר עם בלונים, או עם ציורים של מתנות.

אם רוצים, ניתן לבקש מהילדים שיש להם יום הולדת להכין "תעודת זהות" על עצמם- מה הם אוהבים לעשות, כמה אחים יש להם, איזה מקצוע הם אוהבים וכו'- ולתלות גם את זה בקיר.

 

כמובן, שאפשר לעשות גם קיר תורה, בהתאם לחומש שלומדים וקיר חגים (שצריך להתאים לחומש הנלמד ולחג המתקרב).

 

שהיה ממש בהצלחה!

אם אתה צריכה- אשמח לתת עוד רעיונות...

 

 

 

אולי תתנו לי גם רעיונות?חיהלבאחרונה
כיתת חנמ בנים גדולים ברמה קוגנטיבית נמוכה...
מצד הענין היה מתאים לתלות להם מעל הלוח את האותיות, כמו בכיתה א אבל מפאת כבודם... נמנעתי...

אוקי- פינת יום הולדת, מה עוד מתאים להם? השמה עשינט "מפתחות להצלחה" כל אחד כתב מה עוזר לו להצליח וכו עם איזה פתגם של ר נחמן מברסלב. לא זוכרת...
צריכה עוד רעיונות...
מחטץ לכיתה- יש לוח תכנון חודשי עם פעילויות וימים מיוחדים מודגשים + כל חודש שתי דמויות הקשורות לאותו חודש עם 5 שורות מידע.
עוד קיר- חדשות, צילומי כתבות מעניינות.
קיר- עם קישוט מתחלף שיר / משהו שקשור לתקופה
קיר תמונות מהווי בית הספר.
*נ.ב. האם כדאי בתחילת שנה להוריד את התמונות של שנה שעברה? ושיהיה ריק עד שיתחילו לפתח...
אגדאנונימי (פותח)

מחפשת לצורך מסוים סיפור כיפי על תפילהאנונימי (פותח)

קליל,קליט , עדיף בחרוזים או בשפה זורמת על חשיבות התפילה וכדו'.

תודה! 

אשמח לעזרתכם..ד"ר שוקו

מה טווח המחירים לשיעורי עזר במתמטיקה בכיתות ח'- ט'?

 

 

תודה

ממה שידוע לי זה נע בין 80-130 ש"ח ל45 דק'נפשי תערוג


רציני?יטבתה

זה יקר מאוד- אני שילמתי כך בכיתה י"ב בשביל בגרות וגם אחי.

 

בכיתות ח-ט זה בערך 60 ש"ח.

תלוי מאוד איפה.ציליגילימימי

יישוב? עיר?

איזה סוג??

 

ותלוי גם מי מעביר? סטודנט? מורה? מורה מנוסה מאוד?

בירושליםד"ר שוקו

סטודנט מעביר אבל לא להוראה, יודע את החומר מעולה ומעביר אותו טוב

 

תודה חבר'ה!

סטודנטים בדכ חמישים- שמונים..מייכ
בירושלים בדר"כ מאוד יקר. לא יודעת מחירציליגילימימיאחרונה

אבל לוקחים די הרבה... נראה לי...

עזרה ממורות חנ"מ/ שילובעובדת השם

אני מורת שילוב והמנהלת ביקשה ממני להכין דו"ח סיכום שנתי של כל הדרכים שעבדתי עם הילדים,

כלומר באיזו שיטה, כיצד הם התקדמו והמלצות להמשך.

 

אין לי מושג מאפיה להתחיל, אני מורה חדשה ודי עבדתי לפי החוברות שלהן...

 

האם למישהי יש דבר כזה (או דומה) מוכן ויכולה לשלוח לי??

ואם לא אז לפחות המלצות - איך מתחילים לכתוב דבר כזה...

 

תודה!!

יש לך תל"א?חיהלבאחרונה
בריעון זה אמור להיות הערכה מסכמת.
על סמך מה שכתבת בתלא אם היתה התקדמות.
תראי בחוברות באיזה שיטה הן עובדות ואז...
מישהו מכיר ישיבת תפרת שרגא?ותפארת צבי?אנונימי (פותח)

אם כן אשמח לקבל קצת רגע עליהם

אומנם הולכת לחנך כיתה בביה"ס חילוני תקבלו אותי?מוריה169

שלום לכולם!

אני ממש מתרגשת קיבלתי הצעה לחנך כיתה עם 3 ילדים משולבים עם אוטיזם בתפקוד גבוה.

רציתי ביה"ס דתי אבל הקב"ה החליט שכנראה השליחות שלי בביה"ס חילוני.

ומה אני רוצה מכם?

טיפים, הצעות רעיונות מדובר על כיתה ה'

ממש תודה

אני השנה הייתי מורת צהריים בבי"ס חילוני לאוטיסטיםיעל מהדרום

לק"י

 

בכיתה ו'.

שיהיה לך המון בהצלחה!!

 

אין לי עכשיו ממש כח להתחיל לכתוב, אז אם יש לך שאלה ספציפית- אפשר בשמחה!

למרות שאני עבדתי עם כיתה של אוטיסטים ולא כיתה משלבת.

לכי על זה וה' יהיה בעזרךישקו

תלמדי כמו שאת יודעת וכמו שהתנסית. תעשי קידוש ה' ויראו שהציבור הדתי מועיל בכל מקום.

אני מחנכת במ"מ כיתה א'-ב'בדרך

הצוות מאוד מכבד...וזה חשוב...

כן זה מבאס שאי אפשר להתכבד במאכלים (למרות שמציעים לי שייקחו את העבירות במקומישטן)...

בסוף שנה הוחלט על שינוי תוכניות למסיבת סיום ברגע האחרון כי מורה נפצעה ולא יכלה לצאת לטייל אז יצאו להצגה בבימה ולא יצאתי כי זה לא התאים לי (אבל הצטרפתי לארוחה אח"כ)...

 

הכיתה היא שלך- את מכניסה בה את האמת שלך,

אני מכניסה פרשת שבוע,

כל ראש חודש מציינת מה יש בחודש

משתמשת בלוח העברי בכיתה...

 

אני הכרתי אנשים ערכיים מאוד ותורמים מאוד- ולמדתי ענווה מהי...

 

גם אני מלמדת בבמלכתיאנונימי (פותח)

בהצלחה רבה,גם אני מלמדת בבית ספר לחינוך מיוחד ממלכתי.

יש לי גם תלמידים אוטיסטים וגם כאלה שסובלים מפיגור,יש כבוד בצוות בערבי צוות מי שמביא אוכל  הם אלו ששומרים על כשרות.

כשיש כבוד הדדי בצוות  והליכה לקראת השני אז הכל מסתדר.

הרבה הצלחה! תזכרי תמיד שה' שלח אותך לשם!אמא לכמה...

תחנכי לכל הערכים החשובים

 

ברגישות ובעדינות

 

טיפ קטן: לשלב ערכים חשובים באמת בשמות ממלכתיים

 

זה מתקבל נהדר! מנסיון

בהצלחה רבה!צהלה

בנוסף לכל מה שנאמר כאן, אני רוצה לציין שבל נשכח שלילדי החינוך המיוחד יש נשמות גבוהות מאד! וייתכן שאת תהיה השליחה להעביר להן את המזון הרוחני שכ"כ חסר להן במקום בו הקב"ה שתל אותן.

את וודאי יודעת את זה בעצמך: השליחות שלך כפולה ומכופלת!

ה' ייתן לך כוחות לעשות את המקסימום ולקדש ש"ש!

איזה מחמם לראות את התגובות שלכן תודה! ושאלה בפניםמוריה169

אולי זה ישמע לכן שאלה הזויה אבל...

איך מתחילים את כל הטירוף הזה?

מה אני יודעת ממה להתחיל את השנה.

המנהלת אמרה לי בחפיף מה אלמד לא בדיוק ישבה איתי.

מי אמור לשבת איתי? יותר נכון עם מי אני אמורה לשבת?

יש לי מורה מלווה אבל כולן עסוקות בחופשה ויש הרגשה שרק בימי היערכות יתעוררו דברים.

הגיוני?

יש מצב שהובן שאני רק בביה"ס לחינוך מיוחד זהמוריה169

לא כך זה כיתה רגילה עם ילדים משולבים.

ולכן אשמח לטיפים בעניין איך לשתף אותם? וגם בכלל על כיתה ה' טיפים לגבי משמעת שזה דבר שמלחיץ אותי

קודם כל להחליט לא להבהל מכל נפילהאוריןאחרונה

או בעיית משמעת- כי זה קיים הרבה וזה חלק מעבודת הקודש של מורה. תזכרי שיש לך כוחות ויש לך אידיאלים ושאת תצליחי ..  בסוף הסיפוק אדיר

חשוב לא להתנחמד מדי בהחלה- כדי שלא יתפסו אותך כחלשה. להעמיד גבולות ברורים ולהפגין קשיחו ת ולשלב נקודות שבהן את באה לקראתם והתחשבות. וכמובן בלב- צריך המון אהבה. גם למאתגרים...

והרבה תפילה- בהצלחה רבה רבה

נ.ב. אולי כדאי לקבל טיפים לגבי השילוב מהמורה הקודמת?

 

מחפשת לעשות סטאז' בגן באיזור ירושליםצפתית=)
מישהו מכיר מקומות שמחפשים גננות או גננת משלימה?
איך מוצאים בכלל?
אובדת...
את צריכה לדבריטבתה

עם המפקחות של המחוז שלכם ושל העיר.

לשלוח מיילים עם קו"ח, להשיג טלפונים- להתקשר ולקבוע פגישה.

 

אל תהיי שאננה, אם אין תשובה תנסי שוב ושוב,

ומיילים- תשלחי כל שבוע.

 

בהצלחה!! 

 

ראיתי באתר של הסתדרות המוריםציליגילימימיאחרונה

שמחפשים גננת לגם בבית הכרם תחפשי שם או באתר שבתון.

 

בהצלחה.

אני חדשה! אשמח לעזרהshirley

היי,

 

אני מחפשת מככלה לחינוך בירושלים. אני רוצה לעשות תעודת הוראה במתמטיקה.

אשמח לשמוע את דעתכם על מכללה ירושלים.

אשמח להצעות נוספות של מכללות.

 

תודה

יש גם את אפרתהנפשי תערוג

והיה גם את ליפשיץ

אבל ממה שהבנתי בשנה הבאה הם עוברים לגוש עציון לקמפוס של הרצוג

אפרתה בעיניים עצומותמוריה169
תודה! ועוד שאלהshirley

אני רוצה לעשות רק תעודת הוראה כי כבר יש לי תואר.

התקשרתי אליהם (למכללת אפרתה) והם אמרו שיחזרו אליי.

בינתיים אני אשאל, מישהו יודע מהם התנאים לקבל מעונות? האם בגלל שאני רק עושה תעודת הוראה אני לא זכאית למעונות?

 

תודה לכולם.

תמשיכי לברריטבתה

נראה לי שזה רק ללומדות לתואר שלם (עם תעודה).

אבל תבררי שוב.

בכל מקרה שמעתי שיש בנות שמתגוררות בדירות בסמוך לשם אבל לא מטעם המכללה וזה לא יוצא להן יקר.

שירלי יש באפרתה הסבת אדמאים להוראהמוריה169אחרונה

במסלול אזרחות שזה שנה

ובמסלולים אחרים נראה לי שנתיים

חומרים לכיתה ו'יול-יול

יש למישהו חומרים בשפה/ תורה או כל מקצוע שהוא לכיתה ו'?

 

תודה!

יש לי- בשמחהפפריקה--

הקלסרים אצל מורה בצוות אבל יש לי מעט על המחשב. תוכלי לפנות אלי באישי אם מעניין אותך.

חיפשת באינטרנט?נפשי תערוגאחרונה

כי אני בטוח שאם אני אחפש אני אמצא מלא מלא חומר

מחפשת רעיונות לפעילות/ סדנה לצוות מורותפפריקה--

אפשרי גם המלצה לסרט ודיון בעקבותיו.

 

תודה

כמה זמן יש לך ואיזה תקציב?פלפלתי

המלצה לסרט- כוכבים על פני האדמה.להיות לאם

אני לא בוכה בדרך כלל בסרטים ועמדו לי ממש דמעות בעיניים בסרט הזה.

 

מדבר על ילדים דיסלקטים.

סדנאות:פלפלתי

פסיפס, מוזאיקה, עבודות ממחיזור של דברים (שאפשר ליצור מהם למשל מוביילים וכו'.. יש הרבה רעיונות לכאלו..)

עיסת נייר..

מתאים לכם כאלה דברים או ממש לא שייך?

סדנא של קיפול מפיות?

עיצובים כל מיני?

תכשיטנות?

 

משהו חמוד שרץ אצלנו...חיהלב
כל אחת קיבלה שמות של שתי מורות כמו בהגרלה.

ורשימה של ספרים. )הגדילו לעשות אלו שהביאו צילומים של עמודי שער כמו כרטיסים(

המטרה לחבר כל מורה לספר מסויים ולהסביר למה...

עוד ורירציה-לבחור ספר ואיך הוא משקף את התהליך שעברתי השנה...
סרט-אולי נדוש כבר אבל עוצמתי, תיכון ההזדמנות האחרונה.
המלצה לסרט:*עקבות בחול*

כשהנערים שרים.

סרט מצויין! מראה על השקעה ואהבה בתלמידים..

תודה לכולם. אני בתהליך בחירה בין שני סרטיםפפריקה--

יומני החופש או כוכבים על האדמה.

השני ממש מרגש וענק. קצת קיצוני אבל נתן לי המון כיווני מחשבה.

 

חיהלב- הרעיון שלך מדליק, אם יהיה לי זמן נשתמש בו עוד הפעם, אם לא- ביום היערכות הבא.

 

אשמח לקבל עוד מנחי סדנאות שיוצאים להן עם איזו תובנה, חידוד רגישות, הפנמת מסר מסוים- מעבר לפעילות חוויה של אמנות.

חפשי את יהודית דסברגגילגולה

מעבירה שיחה מרתקת וחשובה. הבת שלה (אפי מהקומיקסים של דביר) וחתנה נרצחו בפיגוע והיא גידלה את שני הנכדים כילדים לכל דבר. בשיחה, למרות שיש ברקע עצב רב, היא ממש לא מתרכזת באבל/בקושי. להיפך. זו אישה מיוחדת מאוד שבחרה בחיים. 

אני לא מכירה אותה ואין לי שום רווחים מפרסום (למי שחושד). פשוט הייתי בשיחה שלה וקיבלתי המון כח. 

 

גם בעלה נהרגטהורה

בעלה של יהודית דסברג נהרג בתאונת דרכים לפני שנה וחצי שנתיים.

אז מין הסתם הקשי גדול פי שתיים והאמונה שלה חזקה יותר ויותר.

היא אישה מדהימה,

כדאי לכן

אז ביי חברות וחברים

פעילות לחדר מוריםגילה חדד

בס"ד

לצוות שלי הבאנו את דקלה כהן ממגורשי גוש קטיף

שמוסמכת של ODT

העבירה סדנא ל40 מורות

היה מרתק

דקלה כהן0547775097

מה בדיוק היא מעבירה??אוריןאחרונה
מחפשת המלצות למסלול לתעודת הוראהפאתחתותח

אני בהתלבטות אם להתחיל תעודת הוראה במקום בו אני לומדת, או לעשות במקום אחר. כרגע יש יותר טענות נגד מאשר בעד, בעיקר בגלל שבמקום בו אני לומדת תעודת הוראה מאוד עמוסה ויקרה. אשמח להמלצות על מקומות לא מעיקים מידי, אבל בעלי ידע ומקצועיות (גם אם למדתן לתואר, ולא רק במסלול של תעודת הוראה. בד"כ זה אותם מרצים וסגנון).

בנוסף אשמח לשמוע אם יש מישהי שיודעת להגיד לי עוד כמה שנים קדימה, על מקומות שנחשבים יותר או פחות? זה משנה בכלל בת. הוראה? שואלים על זה בראיונות עבודה?

 

השיקולים העיקריים שלי הם:

- זול (עד 10 אלף).

- במרכז, ואם בירושלים - באזור הכניסה לעיר (הרצוג זאת אופציה של 'אולי אולי אולי').

- יום מרוכז בשבוע למשך שנה, עם ליווי או לימוד מקוון בשנה שלאחרי מכן (אני לא מחפשת מקום עם שנתיים נוכחות חובה).

 

תודה רבה, שבת שלום.

מכירה קצת את אפרתה - בירושליםאנונימי (פותח)

החיסרון: בקצה העיר (תלפיות).

 

היתרון: לימודים קלים יחסית, מקום נחמד.

 

לא יודעת מהו אורך הלימודים והמחיר, שווה לבדוק.

(הגיוני שיומיים: יום אחד לימוד, יום אחד עבודה מעשית.)

 

בחיפוש עבודה:

העיקר הוא ללמוד מקצוע שצריך אותו! פחות המקום.

 

 

באיזה התמחות?נפשי תערוג
לשון-הבעה, לא בכיוון של ספרות.פאתחתותח
מכללות לא דתיות באות בחשבון?נפשי תערוג
אם הן עם המלצה - אז כן.פאתחתותח

בנוסף אני ישמח לקבל פרטים, למה דווקא המכללה הזאת מומלצת.

אפרתה הם אחלה.אנונימי (פותח)

אין הרבה מקומות שלומדים בהם לשון, נתחיל מזה.

לשון זה כולל הבעה (50% מבחינת הבגרות), ספרות זה משהו אחר.

 

וזו התמחות עם אחלה ביקוש.

 

גם תלפיות בחולון יכול להתאים לך יופי.

לגבי ההצעות שלך:פאתחתותחאחרונה

אפרתה ירד מהפרק. אני גרה רחוק מירושלים, ומבחינתי לעשות את כל הסיבובים עד ירושלים ובתוך ירושלים זה לא שווה את זה (השקעה של זמן + כסף).

 

לגבי תלפיות - ביררתי איתם, והם מוכנים תעודת הוראה רק למי שיש כבר תואר. אני כרגע סטודנטית.

 

תודה, אשמח לשמוע עוד!

בקשת עזרה-לימודי חנ"מ לגברים.אנונימי (פותח)

מתעניין בלימודי חנ"מ לגברים (כולל תואר-לא רק תעודת הוראה)

 

מי מכיר/ממליץ/שמע?

 

תודה.

יש בהרצוגנפשי תערוג
חמדת הדרום בנתיבותיעל מהדרום
יש בשאנןנפשי תערוג
אין משהו יותר במרכז?אנונימי (פותח)
בטוח יש..אפשר לחפש בגוגליעל מהדרום
מין הסתם יש במכללות החילוניותנפשי תערוג

השאלה האם זה בא בחשבון

נראה לי יש מסלול ערב לגברים במכללה בבית וגןאנונימי (פותח)

כדאי לברר איתם

יש עד כמה שידוע לי בהרצוג...שם אחראחרונה

אם אני לא טועה...

בהצלחה!

הצילו! סטאז!שם אחר

היי.

אני מסיימת עכשיו שנה ג' בחינוך מיוחד ואין לי מושג איפה ואיך למצוא סטאז' לשנה הבאה...(אני מאזור ירושלים).

ואני גם מאוד מאוד מפחדת להתחיל לעבוד! (מרגישה שאני לא באמת יכולה לקחת אחריות על כיתה...)

הלוואי ויש לכם עצות להרגעה ועזרה בכלל

יום טוב!

הייתי במקום שלך לפני פחות משנה..יעל מהדרום

לק"י

 

ובקושי חיפשתי עבודה, ובסוף התחלתי איזה מ"מ לפני חנוכה- ולא היה ברור מה יהיה ועד מתי אני אמלא מקום, ואני שם עד עכשיו.

וב"ה המצב השתפר מאז תחילת שנה.

 

אז כמה הצעות:

- להתחיל לחפש כבר מעכשיו עבודה: להתקשר לבתי ספר, למפקחת של החנ"מ...

- בסטאז' יש ליווי של מורה חונכת, תבקשי מישהי שאת מרגישה בנוח איתה, אחת שאפשר לפרוק בפניה, מישהי שתעזור לך באמת.

- לבקש עזרה במה שאת צריכה, בהכנת שיעורים, עם התלמידים. תיעזרי ברכזי מקצוע וכדו'.

 

אני ממש מבינה את הלחץ וההתרגשות, וזה טבעי ונורמלי!

רוב האנשים יבינו שאת מורה חדשה, ושיש לך לחץ, התרגשות וקשיים של מתחילות.

 

שיהיה בהצלחה בעז"ה

קודם זה להירגע ולא להילחץ.יטבתה

שנית זה לא להיכנס לשאננות יתרה (כמוני )

ולשלוח קורות חיים לכל בתי הספר שנראים לך מתאימים.

בהצלחה!!

 

 

אפשר שאלה?

יעלי, את המורה המלווה אנחנו יכולות לבחור או שמכתיבים לנו כמה מורות ומהם בוחרים?

 

עקרונית מבקשים מהמנהל מורה חונכתיעל מהדרום

לק"י

 

אבל, יכול להיות שהוא יציע לך כמה מורות ואת בוחרת מתוכן.

בכל מקרה אם יש מישי מסויימת שאת רוצה- את יכולה לבקש (למרות שעדיף מורה שעברה קורס חונכים).

 

אני חושבת שלא כל מורה יכולה להיות מורה חונכת, יש כמה כללים- שהיא לימדה מספר שנים מסויים וכו' (אאל"ט).

יש כמה כללים לזה...אילה שלוחה

בס"ד

 

 

נראה לי שצריכה להיות מורה עם ותק של 4-5 שנים לפחות במערכת.

מן הסתם גם דורשים שתהיה לה תעודת הוראה..

רצוי אחת שמלמדת את המקצוע שלך או מקצוע דומה. (וגם כדאי לך). אם את מורה יחידה בבי"ס שמלמדת את המקצוע הזה אז אפשר לקבל (אולי לבחור??) מורה מביה"ס שמלמדת מקצוע אחר, או מורה מבי"ס אחר שמלמד אותו מקצוע, תלוי מה יעזור לך יותר..

 

 לא זוכרת מה עוד אבל זה בערך..

 

 

רשמית המנהל צריך לקבוע מי המורה החונכת. בפועל אני חושבת שרוב המנהלים עסוקים מדי וזה לא מעניין אותם כי זה עסק שלך. הכי טוב זה לחכות טיפה ולהחליט בעצמך לאיזה מורה את מתחברת ואז לבקש מהמנהל שיאשר את ההחלטה שלך. תבדקי היטב שהיא עומדת בתנאים ואין שום סיבה שזה לא יקרה...

 

 

בהתחלה זה טיפה מלחיץ. מאחלת לך שבע"ה עם הזמן יבואו גם הכוחות. ב"הצלחה!!

תודה יטבתה

מישהי אולי יודעת איך זה הולך גם עם גננות?

טנקס! יטבתה
תודה לכל המגיבים!שם אחראחרונה

מעודד לא להיות לבד

נקווה לטוב (ושאני אמצא כבר!!)

ושוב תודה!

מחפשת מערך שיעור בהלכה לכיתות ז-ח בנותרחלקה

בעזהי"ת.

 

לא משנה באיזה נושא, העיקר שיהיה הלכה.

אשמח לעזרתכם!!

יש פה מערך מקסים.~א.ל

זו חוברת אבל אפשר ללקט ממנה דברים..

 

http://hinuch.education.gov.il/i01net/I01TeurParit.aspx?SemelParit=99282&Page=1

 

בהצלחה

תודה, אני אסתכל על זה..רחלקה

 

יש לי מערך על כיבוד הורים לכיתות ז'שירה כים

מתאים לך?

[הוא לא על המחשב, אבל אם תרצי אוכל לסרוק לך אותו, או לשלוח בפקס..]

אם זה במובן ההלכתי אני אשמח!רחלקה

בעזהי"ת.

 

אבל שלא יהיה רוחני, על חשיבות המצווה וכו'.

צריכה את פרטי המצווה..

 

אם זו לא טרחה מדי- אני אשמח שתסרקי לי

זה עדיין רלוונטי?שירה כיםאחרונה