העוסק בענישה בביה"ס.
אודה מקרב לב לכל העונים.
https://docs.google.com/forms/d/1fDnKh0QHiHXm5qjbIW3mh3HEuzWswxqP64vwjmjpLD8/viewform
העוסק בענישה בביה"ס.
אודה מקרב לב לכל העונים.
https://docs.google.com/forms/d/1fDnKh0QHiHXm5qjbIW3mh3HEuzWswxqP64vwjmjpLD8/viewform
למה הכוונה עונש?
אני לא מתייחסת כעונש אלא יש לכל מעשה שלנו תוצאה...
כמו שתלמיד שמשתתף ועוזר אני מיידעת את ההורים כך גם כאשר תלמיד מפריע בשיעור אני מיידעת.
תלמיד שבאופן קבוע אינו עובד בשיעור-נשאר איתי לסיים בהפסקה
תלמיד שנהג באלימות- אם אני לא מרגישה שיכול לשמור על חבריו ועצמו בהפסקה- הוא לא יוצא...
ילד שנוהג באלימות-הולך הביתה....
תגדרי את זה עונש...תוצאה...
מינון? מקווה שאצטרך רק לצפר ולשבח...חלומה של כל מורה...
אני לא מכירה מספיק לעומק, חברה שלי גננת בחטיבה צעירה-
היא אומרת שממש מלחיצים שם את הילדים בקטע הלימודי והורסים להם את החוויה של הגן,
דרשו ממנה ללמד חיבור וחיסור ולקרוא....
חטיבה צעירה זה בדרך כלל א'- ב' או גם ג'..
מזעזע-
מאוד מאוד מזעזע
טיפ להורים- אל, אבל אל תעשו את זה לילדים שלכם!!!
זה עוול!!
הם לא עשו לכם כלום, תנו להם לחיות וללמוד בשקט.
<ר>
בחיי שזה אסון בהתגלמותו.. אני לא יודעת מי המציא את השטות הזאת אבל הוא ממש טעה.
ואני לא יודעת למה ממשיכים בשיטה הזאת בעידן שלנו..
לק"י
יצא לי להיות במסגרת כזאת בשירות.
עוד לא יצא לי לשמוע על מישהו שדיבר בשבחה של התוכנית הזאת...
אני מחנכת, וממשיכה עם אותה כיתה שנה נוספת (בנים בבי"ס יסודי), חשבתי לשלוח להם משהו נחמד במהלך החופשה (מכתב ממני + משהו...).
אשמח לרעיונות חמודים ומקוריים...
יכול להיות שזה מה שאני אעשה..
אם יש- אשמח לשמוע עוד רעיונות ואז לבחור.
שיש בה איזה צד לימודי
אבל כיפי לגמרי
לא תרגילים פורמלים בחשבון וכו'
אלא נגיד סיקור של חוויה בחופש לעיתון
השוואה בין פארקי שעשועים
המלצה על טיול שווה
או משהו דומה
אם יש לך פייסבוק
את יכולה ליצור קבוצה עם פעילויות כאלה
ובתחילת שנה לעשות איזה סיכום
אבל הכי חושב שזה יהיה משהו כיפי!!
את יודעת, תמיד אפשר לפתוח פייסבוק מיוחד לתלמידים
לא חשבתי שהיא תשתף אותה בכל החוויות האישיות שלה....
אבל פייסבוק זה אחלה דרך לשמור על קשר עם הדור הצעיר
להיות חברים של התלמידים בפייסבוק.
למה?
משרד החינוך:
הצורך להדגיש את יחסי עובד ההוראה והתלמיד. ברשת יש השטחה חברתית, בעוד שיחסים של מורה ותלמיד הם לא סימטריים, לכן השמירה על המרחק היא בגדר הצבת גבולות".
תכלס לילדים אין גבול (במיוחד בפייס) והם יכולים לרדת על המורה ללא בעיה שם ועוד כל מיני דברים בעייתיים.
כמובן שאפשר למצוא גם דברים טובים כמו שציינת אבל אלו הן ההנחיות.
זה הכי קלסי ונחמד לקבל
!!!!
(רוב הילדים עד כמה שידוע לי לא אוהבים לחשוב על הבי"ס או מורים בחופש בדרך כלל,.אז עדיף לא להגזים)
הם ישמחו מאוד.
בסוף באמת קניתי להם משחק קטן בחנות של "הכל בשקל".
אם לא, זה הזמן!!!
עכשיו, בתחילת החופש מורים מודיעים למנהל שהם לא נמצאים אצלו שנה הבאה
והוא מחפש בנרות מורים
רוב החברים שלי שחיפשו משרת הוראה לשנה ראשונה
מצאו אותה בחופש
ובקו"ח אין צורך לציין שאת צריכה סאטז'
את זה תגידי בראיון האישי
ואם כבר,
הדרך הנכונה לעבור ראיון עבודה בבית ספר
סרטון טוב של המחלקה לחינוך בבר אילן
בהצלחה
תנסי עכשיו ! עכשיו המנהלים רגועים יותר.
מאחלת לך בהצלחה
ודרך אגב בירושלים קשה בלי קטע לבאס....
את נעולה רק על ממלכתי דתי או גם ממלכתי?
ולי זה לא התאים מבחינת האזור.
אני לא יודעת אם רלוונטי עדיין אבל אפשר לנסות.
בהצלחה!!
מטעמים שונים..![]()
את יכולה לשלוח לי מסר או בש"א ואתן לך בשמחה! 
אני מצאתי סטאז' יום לפני תחילת הלימודים, ממש קפיצה למיים.
כדאי מאוד לא רק לשלוח קו"ח אלא להתקשר לבתי ספר עצמם,
ואפילו ללכת אליהם פיזית- זה מראה על רצינות, נכונות, יזכרו אותך גם אם יצטרכו בהמשך השנה מילוי מקום.
קשרים, קשרים, קשרים- נסי להיעזר כל מי שאת מכירה ויכול לעזור, לא להתפדח מפרוטקציות, זו הדרך.
לחפש גם בפריפריה- גוש עציון, מבשרת, מעלה אדומים וכו'.
בהצלחה!
לפני כמה שנים זה היה?<
זה היה באופק חדש?
כי לפי מה שהבנתי בגלל ששנה הבאה כולם נכנסים לאופק חדש, הרבה יותר קשה למצוא. מנהלים לא רוצים יש לה םמלא מורים והם צריכים לתת לכל לאחד יותר שעות.
זה נכון?
איך זה בבתי ספר שאתם עובדים בהם??
ליסוע לגוש עצין נראה לי מטורף... זה לא שיש לשם מלא אוטובוסים. במעלה אדומים חיפשתי ולא מצאתי בי"ס שצריך...
על מבשרת לא חשבתי. יש שם בתי ספר ממ"ד? מישהו מכיר?
אני אבדוק בעז"ה...
תודה על הטיפים. הלכתי להרבה בתי ספר, ואני כמובן גם מתקשרת, אבל הם פשוט לא צריכים... ![]()
התוספת של השעות שהמורים מקבלים הן בשעות פרטניות.
אני נסעתי 3 אוטובוסים יותר משעה וחצי כל כיוון בשביל סטאז',
אולי זה חריג אבל לא כדאי להתפנק יותר מידי.
ואולי שווה גם לבדוק בבתי"ס לא דתיים, משרות חלקיות וכל מיני פרוייקטים שמוכרים לסטאז'.
הצעה שלי-
כנסי לאתר של משרד החינוך- "איתור בתי ספר" וחפשי פרטים של כל מה שרלוונטי בגילאים ובאזור שלך
ותתחילי לעשות טלפונים.
לפני 3 שנים, אופק חדש....
לפני שנתיים,כבר לא סטאז, מצאתי חינוך א' שבוע לפני, ויום לפני חזרו אלי מעוד 2 בתי ספר שקיוו שאני פנויה....
הכל כמובן באופק
מנהלים ומפקחים עכשיו בחופש...קחי זאת בחשבון
אני החלטתי לשנות גישה אחרי ששלחתי מלא פקסים.
אח"כ הייתי נוסעת בעצמי לבי"ס...
ואז הגעתי למסקנה ש:
בה"צלחה לך!
בעז"ה שנמצא בקרוב ובקלות!
כרגע יש שתי אופציות ושתיהן לא מושלמות מבחינתי אבל החלטתי בע"ה לסגור באחת מהן כדי לא להישאר קרחת מכל הכיוונים:
אופציה א'- קרוב לבית יחסית, 12 שעות בשעות "תקועות" (סוג של מועדונית) המנהלת ב"ה התלהבה ממני ואמרה שאם במהלך השנה יתפנו מילויי מקום היא תיתן לי. בי"ס נחמד, קפיצה למים איטית...
חסרון מרכזי: מקבלים פר שעה, בחופש- לא אקבל.... וגם, לא מצטבר כשנת ותק.
אופציה ב'- משרה מלאה של חינוך כיתה, די רחוק מהבית- הגעה מסורבלת, המנהלת עושה רושם נחמד וסומכת עליי, אבל אמרה שההורים מתערבים הרבה והכיתה גדולה ומורכבת (כמעט 40 תלמידים...) נחשב לוותק כמובן... מפחיד אותי על ההתחלה ללכת על כ"כ הרבה שעות.
אני נוטה לכיוון האופציה הראשונה, השאלה אם זו לא טעות מבחינתי... מה אומרים?!?!?
וחוץ מזה- הייתם מחכים עוד כי אולי תקבלו משהו טוב יותר? (גם קרוב וגם יותר שעות)?
לק"י
לעניות דעתי, לכי על האופציה הראשונה.
אני מעדיפה לאט, אבל בטוח.
בהצלחה!
ואל חשש, פרנסה מאת ה'!! 
עדיף מקום שיבנה אותך ולא יגרום לקריסה, ומקום שהמנהלת לא תכשיל אותך בסוף...
אם זה לא שיקול כספי....אז זכית....






בשנה אחרי הסטאז,
על הסטאז בכלל לא התבקשתי
לק"י
חוץ מזה, שזאת אחריות של המורה החונכת לדאוג לזה- את עושה לה טובה.
אבל זה באמת לא נעים..
יש לי הרבה מאד חומרים, ואשמח לעזור.
בשביל זה, חשוב לי לדעת קצת יותר פרטים- זה בי"ס יסודי / תיכון, בנים / בנות, קישוט של כל הבי"ס, רק כיתתי וכד'.
לדעתי, מכיוון שבד"כ יש הרבה קירות מחוץ לכיתות, כדאי לך לחשוב מה הנושא שאת רוצה שיהיה בכל קיר (אם את אחראית על כולם), למשל, קיר אחד- חגים, שני- תורה, שלישי- תפילה, רביעי- זהירות בדרכים, חמישי- ציונות, שישי- יצירות של התלמידים וכד'.
אחרי שאת יודעת מה הנושא, הרבה יותר קל לתכנן את הקירות.
מכל מיני סיבות, אני מעדיפה לא להעלות לכאן צילומים של קירות שהכנתי..
אכתוב רעיונות באופן כללי, ואם את מעוניינת בתמונות ממש- אשמח לשלוח לך באישי (בגלל שאת מאנונימי אני צריכה שתשלחי לי מסר..)
1) לתחילת שנה- בכניסה לבית הספר ניתן לכתוב בגדול "ברוכים הבאים" / "מתחילים בחיוך" ולהוריד מהתקרה חוטים עם סמיילים חמודים, או לתלות מסביב למילים סמיילים.
2) חגים ולוח השנה- כמובן, כל חג וזמן בפני עצמו. אני ממליצה על הספר "בחן ובקלות" של ברוריה ברק. יש בו הרבה רעיונות.
דוגמא לרעיון מהספר שלה: בתחילת שנה ניתן לתלות 2 יונים משני הצדדים וביניהם לתלות חוט. על החוט לתלות עם אטבים פתקים שהילדים כותבים בהם איחולים לשנה החדשה. מעל החוט לכתוב: "תחל שנה וברכותיה" וכד'.
3) קיר תפילה- ניתן לכתוב את המילים של השיר של אהרן רזאל המדבר על התפילה- "נתחזק בתפילה תמיד", ולשים תמונה של ילד מתפלל או תפילות ובקשות של התלמידים וכד'.
4) קיר תורה- אם זה קיר שמחוץ לכיתה, אז צריך להתייחס לכל החומשים, ולא רק לחומש הספציפי הנלמד בכיתה, לכן ניתן אולי לכתוב את השמות של חמשת החומשים ומסביב לכל חומש לשים ציורים / אביזרים של דברים הקשורים ומאפיינים את אותו חומש, למשל בראשית - חלק מהבריאה, תיבת נח וסולם יעקב, חומש שמות- עשרת המכות, הר סיני וקבלת התורה וכו'.
5) קיר ציונות- אני לא יודעת בדיוק באיזה בי"ס את מלמדת, ואם שייך בכלל לעשות קיר כזה. אם כן שייך, מכיוון שציינת שאת בבי"ס תורני, לדעתי, כדאי שבקיר כזה יהיה ציטוט קצר של אחד מגדולי ישראל על התחלת הגאולה/ מדינת ישראל, וגם תמונות של רבנים שלקחו חלק בתנועה הציונית.
6) זהירות בדרכים- ניתן לשים ציור או תמונה גדולה של ילד / ילדה חוצים כביש / רוכבים על אופניים, וליד זה לתלות ציורים של ילדים על בתחום זהירות בדרכים, או כל מיני כללים של זהירות בדרכים (ילד עד גיל 9 לא חוצה לבד וכד').
אני מקווה שלרעיונות כאלה התכוונת, ושזה עוזר לך...
אשמח לתת עוד רעיונות בהתאם למה שאת צריכה. אם בחרת להכין קירות בנושאים מסויימים, תכתבי אותם בבקשה, ואז נוכל להתמקד יותר ולתת לך רעיונות ספציפיים.
שיהיה בהצלחה!
במרחב של כיתות א-ב אפשר להתייחס למספר נושאים:
1. התחלה של בי"ס (כיתות א)- אפשר לעשות קיר שכתוב בו "שלום כיתה א", ומסביב הרבה תמונות או ציורים של חפצים הקשורים לבי"ס- קלמר, ספרים, מחברות וכד'.
אפשר לעשות קיר שבמרכזו יש ילקוט גדול וכתוב: "מה בילקוט?", ומסביב לשים תמונות של כל הדברים שצריכים להיות בילקוט- ספרים, מחברות, קלמר, אוכל, בקבוק וכד'. (מומלץ מתחת לכל דבר גם לכתוב במילים במה מדובר, למשל מתחת לבקבוק לכתוב "בקבוק" מכיוון שזה השלב שבו הילדים לומדים את הקריאה, ובעזרת מילים כתובות הם יכולים לאט לאט לזהות את האותיות).
אותו רעיון אפשר לעשות עם "מה בקלמר" ולשים מסביב תמונות של מכשירי כתיבה.
2. רכישת הקריאה- כידוע, בכיתה א' לומדים לקרוא ולכתוב, ולכן בד"כ עושים קיר הקשור לכך. ניתן לעשות קיר עם בלונים פורחים שבכל בלון יש אות אחרת, ולכתוב למעלה "אותיות פורחות", או לשים הרבה פרחים, שבמרכז כל פרח כתובה אות אחרת, ובעלי כותרת מסביב יש ציורים המתחילים באותה אות (למשל ב- בית, ברווז, בלון).
בכיתה ב' הרמה כבר גבוהה יותר, ולכן כדאי לשים על הקיר דברים הקשורים לנלמד בכיתה, למשל, אפשר לתלות על הלוח את כללי הכתיבה, או לכתוב דוגמאות של תיאור דמות, מקום וזמן.
3. חשבון- כיתה א- ניתן לשים את המספרים עד 10 או 20 בצורה צבעונית וחמודה, או לשים מספר ולידו כמות מתאימה של חפצים / אצבעות (יש הרבה כאלה- ניתן בקלות למצוא את זה בגוגל), וכמובן, כדאי לשים גם את לוח המאה.
כיתה ב- ניתן לשים הסברים למושגים הנלמדים במהלך השנה, כמו- מנה, מכפלה, סכום וכד', או מושגים בהנדסה (גם את זה ניתן למצוא בקלות בגוגל), וגם את לוח המאה / לוח הכפל.
לדעתי, כאשר שמים כללים- לא כדאי לשים אותם בצורה מלבנית פשוטה- אפשר לעצב אותם ולשים אותם בעיגולים, משולשים או משושים- משהו מיוחד ומעניין, שיגרום לילדים להסתכל, ולקיר להראות יפה...
רעיונות לכותרות לקיר חשבון: "חושבים ומחשבים", חשבון שלי", "כיף חשבון", "מחשבים בהנאה".
יש כאלה שאוהבים לעשות קירות פעילים, זאת אומרת, שבקיר עצמו יש פעילויות שהילדים יכולים לעשות, למשל- לשים בצד אחד כרטיסיות עם תרגילים, ובצד השני- פתרונות, והילדים מזיזים את הכרטיסיות ומתאימים בין תרגיל לפתרון שלו. כמובן, שאם עושים דבר כזה- חשוב שהלוח יהיה די נמוך, כך שהילדים יוכלו להגיע אליו, וכדאי מאד לניילן את הכרטיסיות כדי שהן ישמרו.
4. שמות הילדים / ימי הולדת- ילדים מאד אוהבים לראות על הלוחות דברים שהם עשו או משהו שקשור אליהם ולשם שלהם, לכן ניתן להדביק עם דלת הכיתה מבחוץ ציורים קטנים, למשל של פרחים ועל כל פרח לכתוב שם של ילד, ובאמצע לכתוב: "גינת הפרחים שלנו", או לשים לבבות עם השמות שלהם וכד'.
את שמות הילדים אפשר לכתוב גם על דברים שמורידים מהתקרה- פרחים, עיגולים, לבבות, נרות (כי הם מאירים) ועוד.
דבר נוסף, ניתן לעשות קיר "יום הולדת" שבו כתוב מתי כל ילד נולד, באיזה חודש. ניתן שהקיר הזה יהיה קבוע מתחילת השנה (ויופיעו בו כל החודשים), או שהקיר יתחלף כל חודש, ובכל חודש יציינו למי יש יום הולדת. ניתן לעשות את הקיר עם בלונים, או עם ציורים של מתנות.
אם רוצים, ניתן לבקש מהילדים שיש להם יום הולדת להכין "תעודת זהות" על עצמם- מה הם אוהבים לעשות, כמה אחים יש להם, איזה מקצוע הם אוהבים וכו'- ולתלות גם את זה בקיר.
כמובן, שאפשר לעשות גם קיר תורה, בהתאם לחומש שלומדים וקיר חגים (שצריך להתאים לחומש הנלמד ולחג המתקרב).
שהיה ממש בהצלחה!
אם אתה צריכה- אשמח לתת עוד רעיונות...
מה טווח המחירים לשיעורי עזר במתמטיקה בכיתות ח'- ט'?
תודה 
זה יקר מאוד- אני שילמתי כך בכיתה י"ב בשביל בגרות וגם אחי.
בכיתות ח-ט זה בערך 60 ש"ח.
יישוב? עיר?
איזה סוג??
ותלוי גם מי מעביר? סטודנט? מורה? מורה מנוסה מאוד?
סטודנט מעביר אבל לא להוראה, יודע את החומר מעולה ומעביר אותו טוב
תודה חבר'ה!
אבל לוקחים די הרבה... נראה לי...
אני מורת שילוב והמנהלת ביקשה ממני להכין דו"ח סיכום שנתי של כל הדרכים שעבדתי עם הילדים,
כלומר באיזו שיטה, כיצד הם התקדמו והמלצות להמשך.
אין לי מושג מאפיה להתחיל, אני מורה חדשה ודי עבדתי לפי החוברות שלהן...
האם למישהי יש דבר כזה (או דומה) מוכן ויכולה לשלוח לי??
ואם לא אז לפחות המלצות - איך מתחילים לכתוב דבר כזה...
תודה!!
שלום לכולם!
אני ממש מתרגשת קיבלתי הצעה לחנך כיתה עם 3 ילדים משולבים עם אוטיזם בתפקוד גבוה.
רציתי ביה"ס דתי אבל הקב"ה החליט שכנראה השליחות שלי בביה"ס חילוני.
ומה אני רוצה מכם?
טיפים, הצעות רעיונות מדובר על כיתה ה'
ממש תודה
לק"י
בכיתה ו'.
שיהיה לך המון בהצלחה!!
אין לי עכשיו ממש כח להתחיל לכתוב, אז אם יש לך שאלה ספציפית- אפשר בשמחה!
למרות שאני עבדתי עם כיתה של אוטיסטים ולא כיתה משלבת.
תלמדי כמו שאת יודעת וכמו שהתנסית. תעשי קידוש ה' ויראו שהציבור הדתי מועיל בכל מקום.
הצוות מאוד מכבד...וזה חשוב...
כן זה מבאס שאי אפשר להתכבד במאכלים (למרות שמציעים לי שייקחו את העבירות במקומי
)...
בסוף שנה הוחלט על שינוי תוכניות למסיבת סיום ברגע האחרון כי מורה נפצעה ולא יכלה לצאת לטייל אז יצאו להצגה בבימה ולא יצאתי כי זה לא התאים לי (אבל הצטרפתי לארוחה אח"כ)...
הכיתה היא שלך- את מכניסה בה את האמת שלך,
אני מכניסה פרשת שבוע,
כל ראש חודש מציינת מה יש בחודש
משתמשת בלוח העברי בכיתה...
אני הכרתי אנשים ערכיים מאוד ותורמים מאוד- ולמדתי ענווה מהי...
תחנכי לכל הערכים החשובים
ברגישות ובעדינות
טיפ קטן: לשלב ערכים חשובים באמת בשמות ממלכתיים
זה מתקבל נהדר! מנסיון
בנוסף לכל מה שנאמר כאן, אני רוצה לציין שבל נשכח שלילדי החינוך המיוחד יש נשמות גבוהות מאד! וייתכן שאת תהיה השליחה להעביר להן את המזון הרוחני שכ"כ חסר להן במקום בו הקב"ה שתל אותן.
את וודאי יודעת את זה בעצמך: השליחות שלך כפולה ומכופלת!
ה' ייתן לך כוחות לעשות את המקסימום ולקדש ש"ש!
אולי זה ישמע לכן שאלה הזויה אבל...
איך מתחילים את כל הטירוף הזה?
מה אני יודעת ממה להתחיל את השנה.
המנהלת אמרה לי בחפיף מה אלמד לא בדיוק ישבה איתי.
מי אמור לשבת איתי? יותר נכון עם מי אני אמורה לשבת?
יש לי מורה מלווה אבל כולן עסוקות בחופשה ויש הרגשה שרק בימי היערכות יתעוררו דברים.
הגיוני?
לא כך זה כיתה רגילה עם ילדים משולבים.
ולכן אשמח לטיפים בעניין איך לשתף אותם? וגם בכלל על כיתה ה' טיפים לגבי משמעת שזה דבר שמלחיץ אותי
או בעיית משמעת- כי זה קיים הרבה וזה חלק מעבודת הקודש של מורה. תזכרי שיש לך כוחות ויש לך אידיאלים ושאת תצליחי .. בסוף הסיפוק אדיר
חשוב לא להתנחמד מדי בהחלה- כדי שלא יתפסו אותך כחלשה. להעמיד גבולות ברורים ולהפגין קשיחו ת ולשלב נקודות שבהן את באה לקראתם והתחשבות. וכמובן בלב- צריך המון אהבה. גם למאתגרים...
והרבה תפילה- בהצלחה רבה רבה
נ.ב. אולי כדאי לקבל טיפים לגבי השילוב מהמורה הקודמת?
עם המפקחות של המחוז שלכם ושל העיר.
לשלוח מיילים עם קו"ח, להשיג טלפונים- להתקשר ולקבוע פגישה.
אל תהיי שאננה, אם אין תשובה תנסי שוב ושוב,
ומיילים- תשלחי כל שבוע.
בהצלחה!!
שמחפשים גננת לגם בבית הכרם תחפשי שם או באתר שבתון.
בהצלחה.
היי,
אני מחפשת מככלה לחינוך בירושלים. אני רוצה לעשות תעודת הוראה במתמטיקה.
אשמח לשמוע את דעתכם על מכללה ירושלים.
אשמח להצעות נוספות של מכללות.
תודה 
והיה גם את ליפשיץ
אבל ממה שהבנתי בשנה הבאה הם עוברים לגוש עציון לקמפוס של הרצוג
אני רוצה לעשות רק תעודת הוראה כי כבר יש לי תואר.
התקשרתי אליהם (למכללת אפרתה) והם אמרו שיחזרו אליי.
בינתיים אני אשאל, מישהו יודע מהם התנאים לקבל מעונות? האם בגלל שאני רק עושה תעודת הוראה אני לא זכאית למעונות?
תודה לכולם.
נראה לי שזה רק ללומדות לתואר שלם (עם תעודה).
אבל תבררי שוב.
בכל מקרה שמעתי שיש בנות שמתגוררות בדירות בסמוך לשם אבל לא מטעם המכללה וזה לא יוצא להן יקר.
במסלול אזרחות שזה שנה
ובמסלולים אחרים נראה לי שנתיים
יש למישהו חומרים בשפה/ תורה או כל מקצוע שהוא לכיתה ו'?
תודה!
הקלסרים אצל מורה בצוות אבל יש לי מעט על המחשב. תוכלי לפנות אלי באישי אם מעניין אותך.
כי אני בטוח שאם אני אחפש אני אמצא מלא מלא חומר
אפשרי גם המלצה לסרט ודיון בעקבותיו.
תודה
אני לא בוכה בדרך כלל בסרטים ועמדו לי ממש דמעות בעיניים בסרט הזה.
מדבר על ילדים דיסלקטים.
פסיפס, מוזאיקה, עבודות ממחיזור של דברים (שאפשר ליצור מהם למשל מוביילים וכו'.. יש הרבה רעיונות לכאלו..)
עיסת נייר..
מתאים לכם כאלה דברים או ממש לא שייך?
סדנא של קיפול מפיות?
עיצובים כל מיני?
תכשיטנות?
כשהנערים שרים.
סרט מצויין! מראה על השקעה ואהבה בתלמידים..
יומני החופש או כוכבים על האדמה.
השני ממש מרגש וענק. קצת קיצוני אבל נתן לי המון כיווני מחשבה.
חיהלב- הרעיון שלך מדליק, אם יהיה לי זמן נשתמש בו עוד הפעם, אם לא- ביום היערכות הבא.
אשמח לקבל עוד מנחי סדנאות שיוצאים להן עם איזו תובנה, חידוד רגישות, הפנמת מסר מסוים- מעבר לפעילות חוויה של אמנות.
מעבירה שיחה מרתקת וחשובה. הבת שלה (אפי מהקומיקסים של דביר) וחתנה נרצחו בפיגוע והיא גידלה את שני הנכדים כילדים לכל דבר. בשיחה, למרות שיש ברקע עצב רב, היא ממש לא מתרכזת באבל/בקושי. להיפך. זו אישה מיוחדת מאוד שבחרה בחיים.
אני לא מכירה אותה ואין לי שום רווחים מפרסום (למי שחושד). פשוט הייתי בשיחה שלה וקיבלתי המון כח.
בעלה של יהודית דסברג נהרג בתאונת דרכים לפני שנה וחצי שנתיים.
אז מין הסתם הקשי גדול פי שתיים והאמונה שלה חזקה יותר ויותר.
היא אישה מדהימה,
כדאי לכן
אז ביי חברות וחברים
בס"ד
לצוות שלי הבאנו את דקלה כהן ממגורשי גוש קטיף
שמוסמכת של ODT
העבירה סדנא ל40 מורות
היה מרתק
דקלה כהן0547775097
אני בהתלבטות אם להתחיל תעודת הוראה במקום בו אני לומדת, או לעשות במקום אחר. כרגע יש יותר טענות נגד מאשר בעד, בעיקר בגלל שבמקום בו אני לומדת תעודת הוראה מאוד עמוסה ויקרה. אשמח להמלצות על מקומות לא מעיקים מידי, אבל בעלי ידע ומקצועיות (גם אם למדתן לתואר, ולא רק במסלול של תעודת הוראה. בד"כ זה אותם מרצים וסגנון).
בנוסף אשמח לשמוע אם יש מישהי שיודעת להגיד לי עוד כמה שנים קדימה, על מקומות שנחשבים יותר או פחות? זה משנה בכלל בת. הוראה? שואלים על זה בראיונות עבודה?
השיקולים העיקריים שלי הם:
- זול (עד 10 אלף).
- במרכז, ואם בירושלים - באזור הכניסה לעיר (הרצוג זאת אופציה של 'אולי אולי אולי').
- יום מרוכז בשבוע למשך שנה, עם ליווי או לימוד מקוון בשנה שלאחרי מכן (אני לא מחפשת מקום עם שנתיים נוכחות חובה).
תודה רבה, שבת שלום.
בנוסף אני ישמח לקבל פרטים, למה דווקא המכללה הזאת מומלצת.
אפרתה ירד מהפרק. אני גרה רחוק מירושלים, ומבחינתי לעשות את כל הסיבובים עד ירושלים ובתוך ירושלים זה לא שווה את זה (השקעה של זמן + כסף).
לגבי תלפיות - ביררתי איתם, והם מוכנים תעודת הוראה רק למי שיש כבר תואר. אני כרגע סטודנטית.
תודה, אשמח לשמוע עוד!
השאלה האם זה בא בחשבון
אם אני לא טועה...
בהצלחה!
היי.
אני מסיימת עכשיו שנה ג' בחינוך מיוחד ואין לי מושג איפה ואיך למצוא סטאז' לשנה הבאה...(אני מאזור ירושלים).
ואני גם מאוד מאוד מפחדת להתחיל לעבוד! (מרגישה שאני לא באמת יכולה לקחת אחריות על כיתה...)
הלוואי ויש לכם עצות להרגעה ועזרה בכלל 
יום טוב!
לק"י
ובקושי חיפשתי עבודה, ובסוף התחלתי איזה מ"מ לפני חנוכה- ולא היה ברור מה יהיה ועד מתי אני אמלא מקום, ואני שם עד עכשיו.
וב"ה המצב השתפר מאז תחילת שנה.
אז כמה הצעות:
- להתחיל לחפש כבר מעכשיו עבודה: להתקשר לבתי ספר, למפקחת של החנ"מ...
- בסטאז' יש ליווי של מורה חונכת, תבקשי מישהי שאת מרגישה בנוח איתה, אחת שאפשר לפרוק בפניה, מישהי שתעזור לך באמת.
- לבקש עזרה במה שאת צריכה, בהכנת שיעורים, עם התלמידים. תיעזרי ברכזי מקצוע וכדו'.
אני ממש מבינה את הלחץ וההתרגשות, וזה טבעי ונורמלי!
רוב האנשים יבינו שאת מורה חדשה, ושיש לך לחץ, התרגשות וקשיים של מתחילות.
שיהיה בהצלחה בעז"ה
שנית זה לא להיכנס לשאננות יתרה (כמוני
)
ולשלוח קורות חיים לכל בתי הספר שנראים לך מתאימים.
בהצלחה!!
אפשר שאלה?
יעלי, את המורה המלווה אנחנו יכולות לבחור או שמכתיבים לנו כמה מורות ומהם בוחרים?
לק"י
אבל, יכול להיות שהוא יציע לך כמה מורות ואת בוחרת מתוכן.
בכל מקרה אם יש מישי מסויימת שאת רוצה- את יכולה לבקש (למרות שעדיף מורה שעברה קורס חונכים).
אני חושבת שלא כל מורה יכולה להיות מורה חונכת, יש כמה כללים- שהיא לימדה מספר שנים מסויים וכו' (אאל"ט).
בס"ד
נראה לי שצריכה להיות מורה עם ותק של 4-5 שנים לפחות במערכת.
מן הסתם גם דורשים שתהיה לה תעודת הוראה..
רצוי אחת שמלמדת את המקצוע שלך או מקצוע דומה. (וגם כדאי לך). אם את מורה יחידה בבי"ס שמלמדת את המקצוע הזה אז אפשר לקבל (אולי לבחור??) מורה מביה"ס שמלמדת מקצוע אחר, או מורה מבי"ס אחר שמלמד אותו מקצוע, תלוי מה יעזור לך יותר..
לא זוכרת מה עוד אבל זה בערך.. 
רשמית המנהל צריך לקבוע מי המורה החונכת. בפועל אני חושבת שרוב המנהלים עסוקים מדי וזה לא מעניין אותם כי זה עסק שלך. הכי טוב זה לחכות טיפה ולהחליט בעצמך לאיזה מורה את מתחברת ואז לבקש מהמנהל שיאשר את ההחלטה שלך. תבדקי היטב שהיא עומדת בתנאים ואין שום סיבה שזה לא יקרה...
בהתחלה זה טיפה מלחיץ. מאחלת לך שבע"ה עם הזמן יבואו גם הכוחות. ב"הצלחה!!
יטבתהמישהי אולי יודעת איך זה הולך גם עם גננות?
יטבתהמעודד לא להיות לבד 
נקווה לטוב (ושאני אמצא כבר!!)
ושוב תודה!
בעזהי"ת.
לא משנה באיזה נושא, העיקר שיהיה הלכה.
אשמח לעזרתכם!!
זו חוברת אבל אפשר ללקט ממנה דברים..
http://hinuch.education.gov.il/i01net/I01TeurParit.aspx?SemelParit=99282&Page=1
בהצלחה 
מתאים לך?
[הוא לא על המחשב, אבל אם תרצי אוכל לסרוק לך אותו, או לשלוח בפקס..
]
בעזהי"ת.
אבל שלא יהיה רוחני, על חשיבות המצווה וכו'.
צריכה את פרטי המצווה..
אם זו לא טרחה מדי- אני אשמח שתסרקי לי