חברהההשלבתוש
תהיות על הקשר בין הרגשי למעשי.. מאיפה זה בא??חסידת שטפנשט
הרגש הוא דבר קיים. מופשט, אבל קיים.
כולנו מרגישים אותו במצבים שונים. ואי אפשר להתכחש להמצאותו..
רגשות שונים גם גוררים תגובות פיזיולוגיות שונות.. חיוך, צחוק, בכי וכו'..
ויש את המעשים הרצוניים שבאים בעקבות הרגש.
אני חשבתי על חיבוקים ונשיקות..
חיבוק זה עוד הגיוני..
אנחנו רוצים קרבה.
בשבת החזקתי אחיינית שלי. יצור קטן וחמוד. ותכלס-דיי חסר אונים..
אני אוהבת אותה. וזה גרם לי לרצות לחבק אותה. להחזיק אותה קרוב אליי.
החזקתי את אחייניתי הישנה, הנחתי אותה במיטה ובאופן כמעט אוטומטי נישקתי אותה..
מאיפה זה בא? מה זה מבטא?
סתם מחשבות. אני מוצאת בפורום כאילו מעין תחליף לבלוג קטן.
אבל יש פה גם שאלה שיכולה לפתח אפיק חשיבה..
אולי רק אותי זה מעניין. מה המעשה מבטא ומאיפה הוא בא..
אבל אולי יש פה עוד כמה שתנעם להם החפירה המחשבתית...
יותר משהעגל רוצה לינוק הפרה רוצה להניק...ב.ש.
רגש חיבה (ועוד רגשות) מבטא את עצמו ע"י מעשה.
אם הפרה לא תניק את בנה היא לא רק תיסבול מכך פיזית אלא גם (ואולי בעיקר) נפשית.
קל וחומר, אנו, בני האדם.
קל וחומר, אנו, עם ישראל. (יש מושג המוכר בכל העולם שנקרא 'האם היהודיה' או ביידיש 'א יידישע מאמע'.)
נישוק זה הביטוי שלנו לקרבה....אדם אחדאחרונה
ולכן כשאנחנו רוצים לבטא קרבה אנחנו מנשקים....
עכשיו ברצינות!! זה חשוב!!חרותיק
עכשיו ממש, ישנו מאהל מחאה מול הכנסת.
(כן, בדיוק איפה שהמאהל של הגוש היה, בגן הורדים)
במאהל מפגינים אנשי שכונת האולפנה, גבעת אסף, וכו'..
חייבים נוכחות של אנשים.
אז תבואו,
תקפצו לרגע, תשארו לשעה,
תעשו פעולות שם. לבחירתכם..
העיקר תבואו!!
המאהל עומד עד יום רביעי הבא.
ביום הזה יצביעו על חוק ההסדרה,
שיהיה לטובתנו בעז"ה.
בבקשה. למען א"י.. בואו בהמוניכם!!!
חשוב ממש!!! אפילו רק כדי לחזק .קוקי...!
וזה לא רק "רק"..!!חרותיק
יש גם בשבוע הבא את הצעדה מבית אל לירושליםמרדכי
בס"ד
דף 3?? איך יכול להיות?חרותיק
תקפיצוף נו באמת..
סומכת עליכם.
קפיצייייי...וגם ביום ראשון הבא יש לפולארד!!חשוב!!!תן חיוך....=)אחרונה
תפילת יהודית בהר הבית - כבר 443 תומכים!הרנו
תפילה יהודית בהר הבית עכשיו!
לכבוד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו
הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר ליהודים בכל העולם כולו, ולמרות זאת ממשלת ישראל אינה מאפשרת ליהודים להתפלל בהר הבית, ולא ניתנת להם שום אפשרות להביע את דתם במקום מקדשם.
מניעת תפילת יהודים בהר הבית היא פגיעה בסיסית בזכויות האדם באשר הוא אדם, ובחופש הדת. היא חמורה שבעתיים כאשר ממשלת מדינת היהודים מגבילה את תפילתם של יהודים במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. במקום שלכוונו מתפלל כל יהודי שלש פעמים ביום, ושכל יהודי מתפלל שלש פעמים ביום לבניינו. המקום היחיד בעולם שבו אין מאפשרים ליהודי להתפלל הוא דווקא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ודווקא השלטון היהודי הוא האוסר זאת.
במשך שנים שלטו גויים במקום, ולכן עם ישראל לא תבע את זכות התפילה שם. האם ימשך מצב זה גם תחת שלטון יהודי?
אנו דורשים שממשלת ישראל תאפשר לכל יהודי להתפלל ולקיים את כל חובות התורה בהר הבית בכל יום ויום, יום חול, שבת ומועד.
צעדים מעין אלה יהוו ביטוי לשלטונה וריבונותה של ישראל בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט.
====================================================================
לא חובה אבל חשוב: לקבלת עידכונים ופעילות של ארגון "העם עם ההר" הוסיפו בטופס את הדוא"ל וטלפון נייד.
נודה לך אם תקדיש דקה נוספת להעביר את הקישור לעצומה לחברים ולמשפחה:
מטרתנו:
1. להגיע עד תשעה באב ל-50,000 חותמים.
2. לייסד רשימת פעילים וסניפים של תנועת "העם עם הר" ברחבי הארץ.
3. לעורר בציבור ובתקשורת את המודעות לצורך בהיתר לתפילה ופולחן יהודי בהר הבית.
תודה,
העם עם ההר
^^^^מקפיץ...פלוני0
חשוב מאוד!!!
זה גם יעזור העצומות שלכם ><שוקו =)
נו שוקו... למה ציניות??? לפחות עושים משו'...אברי
יותר גרועשמשון ר
לחתום ל עצומה ולהרגיש ש"עשיתי את שלי" מאשר להשאר עם מצפון שלא עשית כלום ואולי זה יביא אותך לעשות משו אמיתי ויעיל
חביבי... אם היית יודע מה עשיתי...אברי
פשוט הבנתי שעמ"י חושש ולא באמת רוצה את הר הבית אלא מסתפק בלהאשים את משה דיין....
מה עשית? לא מספיק...שמשון ר
מסתבר, עובדה שאין בית מקדש.
אגב, אז הבנת שעמ"י לא באמת רוצה את הר הבית, אז מה הקשר לעצומה? שלאנשים יהיה טוב על הלב שהם "עשו את שלהם"?
קודם כל..אברי
1.עשיתי יותר ממך זה בטוח!!!!
2.אם אנשים יחתמו ויגישו את זה לראש ממשלה זה משהו...
אני לא ארד לרמהשמשון ר
של "אני עשיתי יותר ממך"
כל מה שאני אומר לך זה שעדיף לא לעשות כלום ואז מתי (ח"ו) יקרה משו בהר הבית יהיה להם מצפון על זה שהם לא עשו כלום ואז אולי הם יעשו דברים מועילים באמת, מאשר שהם יגידו "אני עשיתי את שלי, אני חתמתי על העצומה להר הבית!"
אה. ותסלח לי על הזלזול בעצומות, אבל אני לא ראיתי פעם אחת שעצומות עזרו במשו, אם ה50000 אנשי םשלך יבואו להפגנה על הר הבית, אז זה יהיה הרבה יותר יעיל.
אם בא לך שאני אפרט לך יותר, אז באישי סבבה?
אשריכםגעגוע..
עדיף את זה מאשר כלום... =]תותים בקצפת
דוגרי צודקים ..דודה שוקואחרונה
אני חושבת שכן...זה מסוכן...יעל נ
כן..להפסיק עם זה!!ש.מאפושו!
זה באמת קשה-אבל כמו כל דבר גם אפשרי!!=]]רעות :)
אני לא יודעת מה זה עושה בדיוק אבל זה בהחלט לא בריא.. ב"הצלחה=]
סביר להניח שאין שם הרבה חומר פעיל כדי להרוג..טובי =][=
כמה כימכלים רעילים יהיו ב20 מ"ל טיפקס.
אני חושבת שאת צריכה חשיפה הרבה יותר ארוכה, וממושכת כדי להסתכן מטיפקס.
אבל אני לא באמת יודעת. יכול להיות שאני טועה 
כן.אדם אחד
זה ממש לא בריא!....
אם אנלא טועה זה מעלה אדים רעילים למח...ר"חאחרונה
אהלן לכולם!אש"ה
אני צריכה עזרה מכם.
לקראת שבוע הספר, ביקשו ממני לעשות רשימה של ספרים יפים ויחסית נקיים לנוער בגילאי 13-17 בערך ..
הרשימה צריכה להיות עם שם הספר, שם הסופר וההוצאה לאור.
אני ממש אשמח להצעות. כל ספר שקראתם ואהבתם.
תודה
אש"ה
את יכולה ללכת לפורום ספרים וסופרים..יותר שימושי*1 משועממת*
טוב...אברי
דמדומים [כל הסדרה]
סטפני מאייר
לא זכור..
פורום סופרים וספריםענבלאחרונה
צריכה הצעות...ענבל
לא שידוכים, אפשר להירגע :p
אני צריכה הצעות לספרים שניתן ללמוד בזוג על טינה, נקמה, שימוש במילים לא יפות וכדומה... אפשר ספר שמדבר על הכל ואפשר שמדבר רק על אחד מהם.
בנוסף אשמח לספר ללימוד בזוג על כעס

אשמח גם אם תוכלו להביא קישור לספר באינטרנט אם יש.
וגם קישורים באינטרנט לכל מיני דברים ללמוד יתקבלו בברכה.
אנחנו יכולים ללמוד כל פעם מקישור אחר.
אז אפילו קטעים, סיפורים תרשמו כאן.
עדיפות לדברים עם קביעות כגון ספרים שכל פעם לומדים קטע.
תודה מראש לעוזרים!

מסילת ישרים.אוסנת
מממ כן... שכחתי להגיד חוץ מהספר הזהענבל
לא מתחברת בכלל ויש לי אסוציאציות שליליות ולא נעימות ממנו.
דברים אחרים יתקבלו בברכה

ואפשר גם סתם מאמרים באינטרנט שקראתם על זה, סיפורים, קטעים, כמו הפעולות של בני עקיבא

ארחות צדיקים.האדמו"ר מצנעא
לא ניתן להיכנס לתוך עולם המוסר ללא מסל"ש. מסל"ש הוא הא"ב של המוסר.
בכ"מ, מסל"ש פחות מדבר על מידות באופן ספציפי, אלא באופן כללי על עבודת ד', ונותן דוגמות שלא מכסות את כל הנושאים. אני מציע ללכת על 'ארחות צדיקים'. ארח"צ מדבר על מידות באופן פרטני (כעס, שנאה, אהבה, גאווה וכדומה). הוא לוקח זוג מידות הפוכות ומרחיב עליהן. הוא מבאר מה טוב ורע בכל מידה. אין צורך ללמוד את הכל בסדר הכתוב, ולכן הוא מצוין לצורך שלך. עם כל זאת, ההקדמה חשובה מאוד.
אני יכולה לכתובא.גולד
הלכות על הנושאים האלה.. אם זה יעזור... (כאילו קטעים קצרים מספר כזה של הלכות...)
למשל: להתרחק ממידת הכעס לגמרי:
"הכעס מדה רעה מאוד,ומגסות הרוח היא באה.
לכן יתרחק מזה גם כן עד קצה אחרון. ואפילו אם צריך לכעוס על העם(כדי) להפרישם מדבר עבירה,ולהחזירם למוטב- יראה עצמו כאילו הוא כועס,ותהיה דעתו מיושבת עליו בינו לבין עצמו.
ואמרו חכמים: כל הכועס כאילו עובד כוכבים ומזלות ונשמתו מסתלקת ממנו,
שנאמר:טורף נפשו באפו.
לפיכך ציוו,להתרחק מן הכעס עד שינהיג עצמו שלא ירגיש כלל לדברי המכעיסים.
וזו דרך צדיקים:עלובים ואינם עולבים,שומעים חרפתם ואינם משיבים,עושים מאהבה ושמחים ביסורים,ועליהם הכתוב אומר: 'ואוהביו כצאת השמש בגבורתו' ".
לכאלה דברים התכוונת? או שמא לא הבנתי אותך נכון....
גם דברים כאלה יעזרו....ענבל
אבל אני חושבת שיהיה לך יותר קל להגיד לי מאיזה ספר זה....
בכל אופן זה גם טוב אם תוכלי לכתוב פה תודה

אממ.. יש חפץ חיים למשל....אדם אחד
ספר די קליל...
לוידע, יש מלא ספרים כאלו. תסתכלי באיזה ספרייה (לספרי קודש) ותחפשי....
קפיץ. נו מדריכים אין לכם לפחות קטעים??ענבל
חובת התלמידים.קטנציק
כתוב בשפה פשוטה, ובצורה קלילה אך עמוקה, מצליח האדמו"ר מפיאסצנה הי"ד (נרצח בשואה) להעצים. הפרק העשירי עם תוכן קצת יותר מסובך, אבל גם די קל להבנה.
בגן האמונה של הרב ארושסולי הגינגי"
היא ביקשה הצעות אז אולי עדיך את הספר בגן סאקר? <צ>מרדכי
מהדוגמות שהיא הביאה, אני מבין שחוה"ת לא מתאים.האדמו"ר מצנעאאחרונה
חוה"ת מתאים יותר לבחורי ישיבות. היא רוצה ספר שנכנס באופן פרטני לכל מיני נושאים, וחוה"ת הוא לא זה.
איסור הנקימה והנטירה:א.גולד
"הנוקם מחברו או הנוטר,עובר בלא תעשה,שנאמר:לא תקום ולא תטור בני עמך.
איזוהי נקימה? אמר לו השאילני קרדומך,ולא השאילו,ולמחר בא חברו אצלו ואמר לו השאילני מגלך,ואמר לו איני משאילך,כדרך שלא השאלתני-זו היא נקימה.
ואם אמר לו,הריני משאילך ואיני כמותך-זו היא נטירה.
אלא ימחה הדבר מיליבו ולא יזכירנו,ולא יעלה על לב לעולם.וצריך כל האדם להיזהר בזה"
ספר החינוך- להתמקד במצוות ספציפיות שקשורותasw
מאוד מאוד מומלץ, בשפה יפה ולא קשה מידי, רעיונות יפים ונוגעים
ממ."אוהב ימים".בהצלחהעטרה100
אורחות צדיקים. ספר קטלני.אלחנן
מממהסנה-בוער
אגרת הרמבן (לא ספר אבל באמת מדהימה)
חובת התלמידים (ספר מדהים, ויחסית "קל" ללמוד)
מוסר אביך (אבל קשה ללמוד לבד באמת)
רבנו הקדוש-אריאל דל"ת
ליקוטי עצות, שיחות הר"ן- יש רבה מה למצוא...
וגם אני ממש התחברתי לגישה של רבנו...![]()
אהה כמה ספרים מתוקים יש....פתחי
כל הזמן שמח
ספרים של הרב קוק פשוט יפים ומתוקים-
לבנות ובנים:
-אורות התשובה(יש עם הסבר של בראש יהודי עמוק ומובן)
-אורות התורה(חלק מהפרקים נוגעים גם לבנות)
-מוסר אביך
-מדבר שור(פרשות שבוע)
כל הספרים של הרב קוק הם עמוקים מאוד, ומתחלים בהתחלה לא הכל מובן, אח"כ כבר מתרגלים, והם נהפכים למתווקים עמוקים ומובנים.
הרב קרליבך:
-פתחו שערי הלב(אהבה וחים הוא עמוק ויפה)
-סיפורים נשמה(ב' ספרים, יש הסבר אחרי כל סיפור של שמואל זיון הרבה הרב קוק זצ"ל)
-למען אחי ורעי(מתוק מתוק)
-לב השמים(חנוכה, פסח, תשרי)
הספרים של הרב קרליבך עמוקים ומתוקים, מובנים הרב קרליבך הצליח להוריד דברים שכתוב בתורות כמו ליקוטי מוהר"ן, ומי השילוח, וכו'.
אם לומדים אותם בנחת אפשר לגלות עומק רוחני ומצב נפשי.
חסידות:
-נתיבות שלום, לבנים יש איסור של "לא ילבש" 
-השתפכות הנפש(יש אתרים שיש את כל ספרי ר' נחמן)
-משיבת נפש
-ליקוטי הלכות, ליקוטי מוהר"ן(קשים להבנה)
-חובת התלמדים(כתבו כבר...)
-לחיות את הזמן לפי סדר הפרשות(של הרב יצחק גינזבורג)
-בנתיבות החסדיות(אפשר לקנות בדברי שיר)
אמונה:
-תיקון המידות(עמוק ומכון על עבודת המידות מא' עד ת')
-שיחות הרב צבי יהודה(תורה, חגים, ארץ ישראל)
-הרב נבנצל על הפרשות(מערב הכל אמונה תורה ומוסר)
מוסר:
-אורחות צדקים
-חשבון נפש
-שבע יפול צדיק וקם(ספר מדהים, בחניות של חרדים)
יש המון המון......
רק תגדי לי קצת איזה סוג את יותר רוצה, אני הייתי ממליץ להתחיל סיפורים של הרב קרליבך ונתיבות שלום!!
תתחלי.....
בהצלחה
וואו... תודה על הרשימה 

ענבל
בס"ד
רשמתי למה אני רוצה...
ללמוד על נקימה ונטירה ועל כעס..
אולי אחרי זה אבחר עוד משהו סתם כי זה נחמד ללמוד עם עוד מישהו ולהפוך את זה לקבוע 

:
אז יש את 'מוסר אביך' של הרב קוקאוסנת
אני חושבת שתאהבי אותו - הוא מנתח מאוד לעומק את הנפש.
(ואאל"ט יש באחד הפרקים הראשונים התייחסות ישירה לנקימה)
כמובן שגם "שמונה פרקים לרמב"ם". ספר חובה.
את הראשון - לא ללמוד לבד, כי עלולים להבין לא נכון את הרב.
הרב קוק זה קבלה לגיל הרך, אני לא מבינה איך אפשר להבין אותו מציטוטים או לימוד פשוט...
(יש פירושים של ראש יהודי. לא יקר בכלל)
את השני - כדאי פירוש, משום שהרמב"ם מדייק מאוד מאוד בלשונו, עד שמפסידים את העומק אם לא מתכווננים אליו.
אורחות צדיקים.אני77
אם אתה מנסה ליצור רושם, זה הרושם שאתה תיצור....
אדם אחד
אה, איזה משפט!....
רגע, אז לנסות ליצור רושם, או לא?
אולי להיות פשוט מי שאני?!....
או ש-- ה"מי שאני" זה לא כ"כ אממ... איך לומר... בסטייל.
אז... כן כדאי ליצור רושם יותר טוב, לא?
מה אומרים?
לא אישית אחי....
אדם אחד
ה "אני" שלי, ברוך ה', בלי עין הרע...
שאלה כללית. זה טוב ליצור רושם?! או, לא טוב?!
כאילו, תמיד אומרים- "תהיה מי שאתה"... אבל, כן יש עניין, אפילו בהלכה,
של-- ליצור רושם חיובי, קידוש ה' וזה....
ליצור רושם חיובי זה טוב! אבל ליצור רושם שמושך צומיתן חיוך....=)
וכאלה-זה לא הכי..
לא טוב...פלוני0
ליצור רושם- זה לא טוב...
זה אומר שאתה לא אמיתי עם עצמך- ואתה סתם משחק אותה!
זה תלוי ת'אמת איזה רושם- על בנים או על בנות...
אם אתה עושה רושם על חברים שלך- אני רואה בזה פחות בעיה-מאשר מי שמשחק אותה גבר לייד בנות...!
בצעירותי הייתי תמיד שונא את זה, וכל מי שהיה עושה רושם="פוזיונר" הייתי ממש שונא אותו...
אבל עכשיו כשאני חושב על זה מידי פעם- גם אני הייתי עושה רושם...
לכן אני חושב שזה טבעי לחלוטין לעשות רושם, להיות במרכז העניינים...
אבל זה לא האידיאל- לא צריך לנסות לעשות רושם, זה פשוט קורה לבד...
הרבה הצלחה!
להיות מי שאתה... אבל,ענבל
בס"ד
לפעמים אנחנו חושבים שמי שאנחנו זה דבר אחד אבל בעצם אנחנו כאילו מתכחשים לעצמנו.
היה פה לא מזמן שרשור על מישהי שלא התקבלה בחברה ושאלה מה היא צריכה לעשות...
אז חלק אמרו לה שאולי היא צריכה להשתנות.
שנה שעברה הגעתי לבית ספר חדש, כיתה ט'.
לא התחברתי לכיתה ולבנות בכלל!
הייתי בצד, מסתכלת ולא מבינה מה לעזאזל אני מחפשת שם.
אחרי שתי שיחות עם היועצת והמון ניסיונות של המורה הצלחתי להשתלב, אבל שיניתי בעצמי המון.
להיות מי שאני לא אומר להישאר תמיד אותו דבר.
אלא לשנות במידה וצריך.
אם הייתם מכירים אותי לפני שנתיים שלום הייתם חושבים שאני עובדת עליכם.
אבל השתניתי.
להיות מי שאתה מבחינת עקרונות וכו' אבל באופי, פתיחות וכדומה יש מקום שלפעמים צריך להשתנות....
זהו, מקווה שהובנתי ומקווה שהבנתי את השאלה 
~~אולי במקום להוולד מחדש פשוט תתבגר..~~ 
לב אדום.אחרונה
ליצור רושם, מזוייף, לא.
להשתנות אפשר, להיות אדם אחר, טוב יותר. בטח שאפשרי..
אם תביט (לא אתה אישית....) במרה ותראה ילד כאפות...
, תרצה לשנות תדמית, זה נכון. כי זה משהו פנימי.
אבל להיות אדם אחד כאן ואחר שם זו שטות, ויהיה קשה גם לך.
יש עניין של יצירה, של יצירת רושם, של כבוד במקרים מסויימים, לתפילה לא תגיע על מכנס קצר וכשההורים יבואו לסניף תנקה אותו לפני, כי אתה מכבד. לא כי אתה רוצה להראות מציאות שונה.
תהיה מי שאתה, מי שנוח לך להיות, וכשתהיה שלם עם עצמך, ותהיה בדרך מסויימת, תהיה מאושר...![]()
תהילים לכבוד שבת קוד פרשת נשא!
עץ על מים
לרפואת כל חולי עמ"י, ובכללם:
אברהם זאב בן שירה צירל.
אודליה נחמה בת מיכל
יונתן בן מלכה
יונתן בן עדינה
יעל בת אסתר
בתוך שאר חולי עמך ישראל.
אני לוקחת בע"ה פרקים א'-י'.
שבת שלום ובשורות טובות=]
נא להוסיף גם את :שואף לאור
הרב יעקב חי בן מרגלית.
רבי יוסף שלום בן חיה מושא אלישיב.
הקפצה.ישר כח !
משה חי בן ידידה (זה לא טעות, ידידה ולא ידידיה)קטנציק
דניאלה .יע. לוקחת פרקים י"א-ל'.עץ על מים
הצעות לחלק:עץ על מים
נ"א-ס'..numb
סא' - ע' בע"ה*חזרזיר*
יישר כח צדיקים!
שבת שלום ומבורכת!
ע"א - פ'. בעז"ה!
בל"חיתאחרונה
אני לא מאמין!!!ליבי עולה אליך
חלמתי הלילה על הפורום הזה!!!
חחחח...
אשכרה בדיחה
ש.מאפושו!
חחח..קרה לי גם פעם.XD.numb
זה אומר שאתה מכור או שאתה חושב על זה כל הזמן.
אוי ואבוי...אדם אחד
בטח זה היה חלום רע....
חחחחח תיגמל =]שוקו =)אחרונה
וואי במי שמעליי הזה תשתדלו ממש לא לעשות אאוטינג.רעות :)
קחו לתשומת ליבכם. (כמובן שבכללי אל תעשו אאוטינג לאף אחד, אבל ב'מי שמעליי' ספציפית זה הפריע לי.)
תודה שבת שלום!
~~~דיון!~~~*ר*
שאלה לדיון ומחשבה-
הקב"ה חנן כל אחד מאיתנו בכישרונות וכוחות שונים ומיוחדים.
יש "מתנות" יחודיות יותר ויש פחות... (לא ממקום של זלזול ח"ו..)
האם האדם נדרש לנצל את המתנה הייחודית שלו?
האם בשיקולי הבחירה יש מקום גם לנטיית ליבו?
האם תרומתו לעולם היא דווקא בתחום הייחודי לו, בכישרון המיוחד לו, או שבכל תחום בו יבחר הוא יכול לתרום?
לדוגמה -
אם מישהי חכמה מאוד, באמת הקב"ה חנן אותה בהרבה שכל, והיא יודעת שאם תבחר בכך - היא יכולה לתרום למדינה ולעולם, נניח בתחום המדע. לפתח דברים, לחקור וכו'...
חוץ מהשכל שניחנה בו, היא רוצה להיות מורה. זה מקצוע שמושך אותה, היא אוהבת את זה וחושבת שזה מתאים לה.
במה היא צריכה לבחור?
בהוראה - שזה מקצוע "רגיל", שיש עוד רבים שעוסקים בו (גם לזה צריך כשרונות, וגם זה מקצוע חשוב ומשפיע, אבל בכל זאת יותר "רגיל"..), או במדע, בשימוש במתנה הייחודית לה?
אם מישהו ממש טוב במוזיקה, והוא חושב שאם הוא יתפתח בתחום הזה הוא באמת יגדל להיות מוזיקאי ויתרום לעולם במוזיקה שלו, וחוצמזה הוא גם חולם להיות נגיד טכנאי (שוב - זה לא מקצוע פחות טוב, רק פחות "ייחודי"..)
במה הוא אמור לבחור? בתחום הייחודי לו, או בתחום ה"רגיל" שגם אותו הוא אוהב?
או בכלליות-
האם האדם נדרש להשתמש במתנה המיוחדת שהקב"ה נתן, מתנה שבאמת אין עוד לרבים, או שהוא יכול לבחור בכל דבר, כי אוהב יותר את מה שהוא בחר בו, או כי סתם כך הוא רוצה, ואולי גם מתוך אמונה שבכל תחום שבו הוא יבחר הוא יתרום משהו לעולם...?
קצת הסתבכתי עם הניסוח, אבל מקווה שהובנתי...
אשמח לתגובות ודעות שונות..
לדעתירעות :)
זה מאוד טוב ויפה לפתח את הכשרונות שה' נתן לך אבל אם אתה לא מתחבר או אוהב יותר משהו אחר, זה זכותך ובחירתך המלאה לעשות אותו. כמובן שבכל דבר צריך להשתדל לעשות אותו על הצד הטוב ביותר,אבל זה לא אומר שאם אני יבחר משהו שהוא לא בדיוק ה כישרון שלי אני פחות אתרום לעולם.
מקפיצה =]הסנה-בוער
נראה לי קצת שאם "מכריחים" את עצמנו לממש איזשהו כשרון שבנו שאנחנו לא ממש מתחברים אליו- זה לא יחזיק מעמד להרבה זמן...
לנסות ללהאיר את העולם עם הכישורים שלנו בדרך שגם אנחנו נאהב
ברור שיש מקום לנטיות הלבשפמנוןאחרונה
זה שאתה טוב בדבר כלשהו זה לא אומר שאתה צריך לעסוק בו בתור מקצוע.
לדוגמא: הקב"ה נתן לי מתנה ואני טוב באזרחות (בכל זאת 100 בתעודה, אבל למה דווקה בזה?), אבל אני לא רואה את עצמי ממשיך בחיים בתחום זה . אם אני טוב באזרחות זה אומר שאני עכשיו חייב ללכת להיות ד"ר למדעי המדינה או שופט? ברור שלא!
חוץ מזה, זה שמישהי חכמה זה לא אומר שהיא לא יכולה להיות מורה, שאולי תפתח דרך חינוכית חדשה שתקדם הרבה ילדים (חוץ מזה, את יודעת כמה צריך מורים חכמים, שידעו כיצד להסתדר עם פצצות האנרגיה הקוריים "ילדים"), או שמי שטכנאי לא יכול להיות נגן בשמחות בערב, כי בכל זאת- אם אתה טוב במשהו בד"כ אתה גם תאהב אותו ותמשיך קצת לעסוק בו.
הרב שרלו שוב לטובת המסתננים66
צאו מסרט הרע שלכם.
הרב שרלו: יש לארח מסתננים בהתנחלויות
במאמר שמפרסם הרב באתר ישיבת ההסדר בפתח תקווה מציין הרב כי אמנם המדינה אינה צריכה לקלוט את כל המסתננים מאפריקה אולם על רקע ההיסטוריה היהודית מוטלת על ישראל החובה לסייע לגר ליתום ולאלמנה
ראש ישיבת פ"ת, הרב יובל שרלו, אומר במאמר שהוא מפרסם באתר ישיבת ההסדר בפתח תקווה כי בהתנחלויות ובצפון תל אביב יש לשאת בנטל המסתננים ולארח אותם בישובים ובכלל הערים בישראל. "אין זה הוגן כי האחריות לכך מוטלת על דרום תל אביב, ומקומות אחרים ששם מתקבצים המהגרים. גם ההתנחלויות צריכות לשאת בעול הזה; גם צפון תל אביב; גם כל המקומות במדינת ישראל. הטלת האחריות על מקומות מסוימים בלבד נוגדת את כל תפישת ההלכה בדבר שוויון נשיאה בנטל, ואי ניצול שכבות מצוקה בצורה לא הוגנת. על כך דיברו הנביאים עוד ועוד, בכל ההקשרים של צדק חברתי",
בנוגע לעצם הכנסת המסתננים לישראל אומר הרב שרלו כי "הכלל היסודי בדיני ממונות ומכאן אני משליך למדיניות מדינה היא "שלך קודם לשל כל אדם". לאמור: עיקרון המדיניות צריך להתבסס על כך שחובתה הראשונית של מדינה היא לדאוג לטובת אזרחיה ורווחתם, וזוהי נקודת המוצא של כל מדיניות. כלל זה מחייב את השלטון לדאוג בראש ובראשונה לטובת אזרחי מדינת ישראל, ולהגן עליהם מפני זרם כיבוש של מהגרים, ואם אכן הידיעות בדבר המצב הבריאותי שלהם המסכן אותנו נכונות – על אחת כמה וכמה".
אולם מציין הרב כי "כלל זה אינו מטיף לאגואיסטיות ואינו בונה חומה בין האדם היהודי ובין שכנו, או בין המדינה היהודית ובין העולם כולו. לאחר ההכרה בגרעין הקיומי היסודי וב"שלך" – מוטלת חובה על האדם הפרטי להיפתח: להיפתח כלפי העני, הגר, היתום, האלמנה, המקדש (מעשרות לשבט לוי), המשימות הלאומיות (גיוס) וכדו'. אולם כל אלה מתוך הרחבת מעגלים, ולא מתוך ביטול גרעין הקיום האישי. הדבר נכון גם ביחס למדיניות מדינה יהודית, שחובה עליה להרחיב מעגלים".
לאור זאת קובע הרב שרלו, "עמדתי היא שכיום מוטל עלינו גם להתחשב בהיסטוריה המיוחדת שלנו, ובכך שבפנינו נעלו את שערי העולם, ואנו יודעים מה משמעות נעילת השערים. אני למד את זה מפשוטו של מקרא "וגר לא תונה ולא תלחצנו, ואתם ידעתם את נפש הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים" (ופסוקים נוספים רבים), לאמור: מי שהיה גר בארץ מצרים – חייב לנהוג בצורה אחרת כלפי מי שעובר את אותה חוויה עתה. אדגיש כי זה לא מקור הלכתי, אולם בעיני הוא מקור יסודי מאוד מאוד להבנת דרכה של תורה".
לא שמעת שהזמני כמה הביתה לשבת?
מרדכי
להקצות מיטות ב"ישיבת" פתח תקווהצעיר רענן
לסודנים וסודאניות...
כן, אני חושבת שהוא עדיין רב!תן חיוך....=)
לא מסכימה עם כל הדיעות שלו. אבל הוא רב.
אני רק רוצה לאחל לך ולכל החבר'ה שאיתך, שכשתגיעו למעלה-אמן שישארו לכם קצת זכויות עם כל הזבל שאתם מוציאים מהפה על רבנים!!
אמן!אני17
ואני מוחה על ביזוי כבוד תלמידי חכמים!
אתה לא יודע לקרוא, וגם העיתונאי לאמשה
הוא לא כתב שצריך לארח אותם ביישובים, אלא שהמדינה צריכה לגבש מדיניות בנושא הזה, ואם להחליט לקבל אותם - אז כולם צריכים לשאת בנטל.
לא צריך להסכים איתו, אבל מכאן ועד לזלזל הדרך קצת ארוכה...
לכן גם סגרתם את האפשרות לכתוב תגובות על הכתבה66
עליו??
אני מוחה בשום פנים ואופן אני לא קורא לו הרב ואל תכתוב בשמי סתם דברים.
לא נראה לך תמחוק.
חחחח קודם שיהיה לנו מקום אחרי זה מסתננים..רק אלוקים
אתה יודע משהו?ענבל
אתם שם באר"מ כל הזמן בוכים שיש לכם פרובוקטורים, אבל מה אתם בנוגה?
למה הבאת את זה לפה? כדי ללגלג עלינו?
אני גם לא ממש מחזיקה ממנו כרב אבל סתם על העקרון של לבוא בכוונה ולעצבן.
תפסיק. זה לא מוסיף לאף אחד.
אני לא אלך אחרי פסקיו של הרב יובל שרלוחית הברזל
אבל אחרי הכל הוא רב?
והוא פוסק הרבה דברים שישנם רבנים שלא מעיזים להתמודד עם שאלות מהסוגים שהוא נשאל.
ואם באמת תעשו בדיקה לגבי הפסיקות שלו, תגלו שברוב המקומות ישנם הרבה רבנים שמסכימים איתו, אבל לא אומרים את זה בקול.
וגם, כן תתפלאו! ישלו הרבה חומרות, שמשום מה אנשים לא ?רוצים ?לשמוע אותם.
אז דבר ראשון, הוא רב שמוכן להתמודד עם שאלות קשות
דבר שני, הוא לא דעת יחיד ברוב הפסיקות שלו
ודבר שלישי, שלא תעלו בדעתכם שאני הולך ע"פ פסקיו, לי ברוך השם יש רב שאני הולך על פיו
מה זה הביזוי כבוד תחי"ם הזה?!!?הסנה-בועראחרונה
פשוט תתביישו לכם.
במקום לפתוח דיון מכובד-
על איך אנחנו מתמודדים עם הבעיה של הפליטים שמסתננים, לפתוח שרשור שמבזה רב. יפה, ממש יפה.
---
ברור שמה שהולך בדרום ת"א זה זוועת עולם וא"א להמשיך ככה.
אבל להגיד "לגרש את כולם" ואז בשיעורי הסטוריה להתעצבן על מדינות אירופה שסגרו את השערים בפנינו... ממ. קצת צבוע.
להעלים עין זו אחת דרכי ההתמודדויות הכי גרועות... בטח עם הבעיה הזו.
--
באמת שאני מרחמת קצת על מה שקורה פה,
כי כמה עבודת ה' צריכה להיות פגומה בשיל ככה לזלזל במישהו שנושא עליו את התורה, גם אם לא מסכימים עם הדרך שלו...
פרשת נשואhoki
עלון לפרשת שבוע-מתורותו של הרב שלמה קרליבך.
מקפיץ
כל הזמן שמחאחרונה
היום יומולדת היום יומולדת היום יומולדת ל...יומולדת שמח!
לילידי אייר-
לולה=] !!
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ול-
שואף להתנחל !!
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ול-
The Juggler
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ול-
המלכה של העולם !!
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ול-
קוגל ירושלמי !!
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ולילידי סיוון-
סתם אחת! !!
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ול-
-Rעות- !!
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ול-
כחול כהה !!
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ול-
א*ן ע!ד מל2ד! !!
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ושבוע הבא ל-
דוסית גאה!!!!
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ול-
mp123
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
ול-
שימעלה !!
מזל טוב!! עד 120 בבריאות ושמחה! 
מזל טוב לכוולםםם !! 
מזל טוב לכולםמרדכי
בס"ד
והיום יש יום הולדת גם למשתמש
יער"ב שיחי
מזל טוב!!!
מזל טוב..=)(=א.ש=)
חח..רובם לא יראו אתזה
אנשים ישנים..
מזל טוב
עץ על מים
מזל"ט!!..
דברי שיר.
מזל טוב לכולם!!!! כל הברכות!א.גולד
קולולולוולושש מזל טוב ! ><צ'ילצ'
מזל טוב לכולם!!!מצפה אביחי
מזל טוב...
ש.מאפושו!
מזל טוב לכולם, שפע ברכות ואיחולים...לפרוש כנפיים
בהצלחה בלימודים, במבחנים ובכל מעשי ידכם.
מזל"טstudiomc8
מזזללל"טטטרק אלוקים
מזל טוב! יומולדת שמח! רק בריאות שמחה והצלחה!=)רעות :)אחרונה
שמעתם פעם על מס נדבות? מה יש להם אלה?אני17
מעצבנים אלה..
הוא בא אלינו הביתה..
אומרים לו שאבאעייף והוא נכנס למקלחת..
הוא אומר שהוא בא מרחוק והוא מוכן לחכות..
הוא מחכה מחכה מחכה ומחכה..
מתישהו אבא שלי מגיע ואומר לו שאנחנו לא יכולים כרגע לתת כי המצב הכלכלי קצת בעייתי..
הוא כמובן אמר שהוא מבין אותו והכל א-ב-ל
המצב ממש קשה ובלה בלה בלה והם באו מירושלים עד לפה וכולי וכולי.. בערך עשרים דקות
הוא הרצה לו.. מתישהו אבא שלי החליט כן לתת קצת, אז הוא נתן לו כמה מאות (לא ראיתי בדיוק..)
עכ שיו מה הוא אמור לעשות? להגיד תודה חזק וברוך וביי..
אבל.. לא.. הוא מתחיל לשכנע אותו שהם חייבים יותר ואם הוא יכול ובלה בלה בלה.. ואחרי כמה זמןהוא הביא את האמא של ני שהיה צריך תתרומה והיא התחילה להתחנן ולבכות לאבא שלי..
אחרי הרבה זמן הוא אמר שלמרות שזה ממש קשה לנו לתת הוא יתן לה אז הוא הלך להביא עוד קצת, אין לי מושג כמה.. טוב, אחרי כףעוד כמה הסברים כמה הם צריכים הם החליטו שהם התעללו מספיק והלכו..
עכשיו ציפינו לקצת שקט.. אבל
פתאום מגיע עלם חמודות פחות או יותר,לבוש בגדים שחורים ומה אם לא מבקש כסף?הפעם אבא שלי ישר אמר לו שאין סיכוי והסביר לו למה אבל ההוא גברא ממשיך לנסות לשכנע אותו..
הפעם הוא לא הסכים, אבל לפני שהוא הלך רציתי לתת לו קצת כסף. הבעיה היא שהרגשתי קצת לא נעים כי אבא שלי לא נתן.. אז בסוף לא נתתי..
עכשיו, אני יכול להסתדר עם מצב כלכלי קצת קשה; אבל מה יש להם? קצת רחמנות על הבנאדם.. אתם לא היחידים שצריכים כסף בעולם הזה..
הבעיה היא שבהנחה שהם באמת צריכים כסף אז קצת קשה לכעוס עליהם..
בכל זאת, די התעצבנתי עליהם..
מה אתם אומרים?
אצלנו ביישוב זה שונהמרדכי
בס"ד
כל מי שבא לקבץ נדבות חייב לעבור דרך הרב של היישוב. הרב חוקר אותו (אם הוא באמת אמין) ואחר כך הוא אומר לו שהתנאי זה שכל אחד תורם כמה שהוא רוצה בין עם זה שקל ובין עם זה 100 שקל - אחרת הוא לא יכול לאסוף ביישוב נדבות.
ותושבי היישוב יודעים - בלי אישור של הרב לא נותנים (יש כאלה שכן - אבל הרוב לא)
היה לנו לפני כמה שנים ביישוב "קבצן" שאסף נדבות ויצא ברכב מפואר מהיישוב... זה למשל היה משהו רמאי שקורצים למנוע את בואם של אנשים כמהו, ואז שיגיע אדם ישר זה יגיע בתדירות יותר נמוכה (ולא כל יום) אז לכן יתנו לו יותר.
גם אצלנו זה ככה.. אבל הם אמרו שהם לא יודעיםאני17אחרונה
ואיכשהו זה שיכנע
מכיר את זהשמשון ר
כל הזמן אנשים באים אלינו לבית לבקש תרומות.
ומניסיון אישי, בדר"כ האנשים שחופרים לך בשכל הם אנשים רמאים, לא כולם, אבל ככה זה בדר"כ, ומה שעושים זה שאומרים להם שאנחנו לא מעונינים וסוגרים את הדלת.
סתם סיפור שקרה לחבר שלי, בא אליהם מישו לדלת ואבא שלו נתן לו 20 שקל, אחרי זה האיש המשיך לחפור להם בשכל על זה שהם במצב קשה ושהוא חולה בכל מיני דברים וכו' וכו'' אז אבא שלו נתן לו עוד 30 שקל, ומתי שהאיש המשיך לחפור הוא אמר לו שהוא לא עומד לתת עוד, אבל כמובן שלאיש בדלת זה לא הפריע הוא המשיך בלחפור לאבא של החבר שלי. אז מה האבא עשה? לקח לו את הכסף מהיד ואמר לו שאם הוא היה קצת יותר חכם הוא היה יכול להשיג כסף ותרק לו את הדלת בפנים.
יואוו אני שונאת תדברים האלה..תהילול
כי זה גם יוצר מלא פאדיחות "מה אמא הוא עני?" "הוא מסכןןן" וכו'..
וגם כאילו זה די מביך ככה...
אבל אני לא יכולה לשפוט אותם...
אבל מה שקרה אצלכם זה כבר עבר תגבול..
אצלנו בחיים לא נותנים כמה מאות!!!
כל משפחה נותנת איזה 10 ש"ח.. אם החליטו להיות ממש נחמדים אז עד 50...
כאילו אנחנו מבינים שאתם עניים אבל לא כולם חייבים לתת לכם את כל מה שהם הרוויחו החודש..!!
חרדים..צעיר רענן
פשוט מאוד שילכו לעבוד במקום להתבטל ברחובות, מי שלומד תורה באמת מסתפק במועט מאוד מאוד מאוד(מכיר),
מי שחולה זה משהו אחר אבל גם עדיין צריך רחמנות.
אז מה אתם חושבים?
ניגונים
מה אתם אומרים על התנדבות במקום חילוני? לא ש''ל, סתם התנדבות של פעם בשבוע.
(בדיוק עומדת בצומת הזו ופוחדת ככה לבחור...)
תודה!
(כן כן, אני יודעת שאני צריכה "לחשוב עם עצמי", אבל אני רוצה בכל זאת לשמוע דעות שונות!
)
מבחינת מה?ישראל כהן
איזו התנדבות?
ילדים עם צרכים מיוחדים מורכבים,ניגונים
מגילאים 7-21 בערך, והחונכים הם כל סוגי האנשים שרוצים (מכיתה ח' ומעלה)
מתלבטת. הייתי במקומות חילוניים, למדתי גם שנ''ש בשלוחה של בר אילן שהכול היה חילוני לחלוטין, והיה ממש נחמד, אבל..
לא יודעת למה אני מתלבטת. בכללי- מה אתם חושבים על זה?
אין מה לתלבטישראל כהן
קודם כל אם את מתלבטת זה אומר שכאן יש לך רצון מסויים אך יש לך גם פחד או הסתייגות מסוימת ממנו.
אם ההתלבטות שלך היא שאת מרגישה לא כשירה מספיק להיות חונכת הייתי ממליץ לך לקבל הכוונה מאדם מבוגר קרוב שיכוון אותך.
אם ההתלבטות שלך היא מבחינה דתית אז לפי דעתי הייתי אומר שאין לך ממה לחשוש ולהפך לדעתי כשאנשים רואים בחורה דתיה שהולכת להתנדבות במקום כזה יש לעשות קידוש ה' גדול מאוד!
מקווה שעזרתי.
אם לא הבנתי משהו את יכולה להסביר לי הגיוני שלא הבנתי וכנ"ל הפוך.
אני חושבת לדעתי שצריך יותר לדאוג מהעבודה עםשוקו =)
מדריכים חילונים, לא עם הילדים עצמם 
ועקרונית יש לי מה להגיד אבל בטח כולם יכתבו את זה אז נחכה קצת
^^ מזה בדיוק אני דואגתניגונים
(עם ילדים כבר הייתי, ואני מסתדרת עם זה.)
התגובה שלי-רביד.
ילדים עם צרכים מיוחדים,
מותר לפי ההלכה לטפל בהם..
אפילו אם יש בעיות נגיעה ודברים כאלה..
הם צריכים את זה..
הם פחות או יותר כמונו ..
רק שקצת קשה להם .
אני מכירה את זה ממש קרוב..
אז בקיצור לכי על זה!
היא מסבירה שהבעיה זה עם המדריכים, לא הילדים.אובז'יי!!
את הולכת לבד? כי אם את באה עם עוד חברה, אז את יכולה ליהיות איתה ופחות להיקשר לאנשים אחרים...
שוקו, אם יש לך מה להגיד תגיד אל תחכה לכולםישראל כהן
* תגידי
היא בת... אגיב מאוחר יותרענבל
כולם אמרו שהם יגיבו מאוחר יותר-אז אני אגיב עכשיו!.פלוני0
אני מאוד מבין את ההתלבטויות שלך- התלבטות לגיטימית ביותר...
אני חושב זה תלוי בכמה גורמים-
דבר ראשון- איזה סוג מדריכים יש שם?
הבנתי שהם חילונים-אבל איזה סוג: מוסריים, ערכיים, פרחות, ערסים וכו'...
אני חושב שזה פרט מאוד חשוב ומשפיע-שווה לגלות!
דבר שני- תלוי כמה את מסתדרת במצבים כאלה- יש ילדים יותר דוסים שקשה להם לעבוד עם חילונים,
ויש ילדים יותר פתוחים שזה לא משפיע עליהם בכלל.
דבר שלישי- לדעת לשים גבולות!!
את צריכה מראש לפני שאת נכנסת להציב לעצמך גבולות- מה לא תעשי, מתי את עוברת את הגבול...
לדוגמא- לא להיפגש סתם ככה, רק בשביל החניכים וכו'...
דבר רביעי- מה בסדר עדיפויות שלך- המדריכים או החניכים, בשביל מה את באה לשם?
אני מניח שאת באה בשביל החניכים, ולא בשביל המדריכים- לכן זה לא אמור להפריע לך כל כך..
דבר אחרון-וזה הכי חשוב!!!- לא משנה מה תחליטי, הבחירה שתעשי לכי איתו ברבאק עד הסוף- ואל תתבאסי אם ההחלטה שלך!!!
שיהיה לך הרבה בהצלחה!!!
זה תלוי בסוג ההתנדבות ובאופי של מה שאת צריכה לעשותשואף לאור
אתה צריכה להתייעץ עם רב לגבי ההתנדבות הספציפית שאת רוצה לעשות.
בהצלחה !
החלטתי ללכת,ניגונים
כי בסופו של דבר- אני מכירה את החברה החילונית, ומי שמלחיץ אותי זה שזה גם חברה חילונית, גם יחסית עבודה צמודה, וגם זה מקום חדש.
אז יהיה בסדר. 
תודה רבה! עזרתם.
אבל תמשיכו להגיד את דעתיכם, זה מעניין. 
מה הבעיה להתנדב במקון חילוני?עינב שכמותי
בכל מקום אפשר להדרדר.... גם עם חבורת דוסות.....
חוץ מזה, אסור לנו לחיות בבועה!
טלויליק המדליק123אחרונה
איסורי נגיעה זה על ילדים עם עובדות שיכליות רגילות ,אין בעיה לעזור לכל אחד
עם בעיה או שיכלית או הגבלה שאינו יכול להיסתדר בעצמו
ואני חושב שיהו כאן הרבה שיצטרפו אלייך אם תתני את האפשרות
זה קיום המצווה גמילות חסדים בצורה הטובה ביותר
ו גם את מכניסה לשם קידוש ה' גדול
אבל בקיצקץ תמשיכי ותהיני מזה בעזרת ה'
תצליחי.
