מישהו עשה / עושה / יעשה מסלולים בלי יישובים בדרך? השאלה לעניין תפילות במניין, במיוחד ס"ת. כמו מסלולים בנגב וכדו'? איך מסתדרים? נניח שיש עשרה חבר'ה, מה עושים עם ס"ת?
אשמח מאוד אם מישהו יוכל לעזור בעניין הזה. תודה רבה.
מישהו עשה / עושה / יעשה מסלולים בלי יישובים בדרך? השאלה לעניין תפילות במניין, במיוחד ס"ת. כמו מסלולים בנגב וכדו'? איך מסתדרים? נניח שיש עשרה חבר'ה, מה עושים עם ס"ת?
אשמח מאוד אם מישהו יוכל לעזור בעניין הזה. תודה רבה.
שאפשר לדלג על קריאת התורה ולחזור אח"כ ואז לקרוא בתורה
את פשוט סתומה.
מה את עושה לעצמך?
מה?
רק אם מישהי מעירה לך על זה
ופתאום פותחת לך את העיניים
אז את מבינה את המשמעות
של מה שאת עושה?
אבל מה את יכולה לעשות עם זה?
הכל!
להתגבר!
לנסות!
שוב ושוב, עד שתצליחי!
זה אולי מרגיש לך מגניב לעשות את זה.
אבל זה לא תפסיקי!
כי את רק עושה נזק לעצמך!
שלום. האם יש טיפים להתמודדות עם יצר המין לבנות שנופלות באינטרנט?
אבל בכללי צריך שיהיה תעסוקה משמעותית, כושר, לימוד תורה ומידות. במידה וכבר מגיעים לגיל שנישואים רלוונטיים אז כדאי להכין את עצמך נפשית לכך. חוץ מזה שיש ספרים על צניעות וכל מיני טענות לוגיות שכדאי ללמוד...
עוסק בנושאים האלו בהרחבה, ספר מומלץ
ה' יצליח דרכך.
בס"ד
מַעֲשֶה מִמָּרוֹר (רבי נחמן מברסלב)
שֶׁפַּעַם אַחַת הָלְכוּ יְהוּדִי וְגֶרְמַנִי יַחַד לִנְדוֹד
וְלִמֵּד הַיְּהוּדִי אֶת הַגֶּרְמַנִי שֶׁיַּעֲשֶה אֶת עַצְמוֹ כְּמוֹ יְהוּדִי
וְלא יִקְשֶׁה עָלָיו הַדָּבָר
כֵּיוָן שֶׁהַלָּשׁוֹן הוּא אֶחָד
וְהַיְּהוּדִים הֲרֵי רַחֲמָנִים וּבְוַדַּאי יְרַחֲמוּ עָלָיו.
כֵּיוָן שֶׁבָּא סָמוּךְ לְפֶסַח
לִמְדוֹ אֵיךְ שֶׁיִתְנַהֵג בְּבֵית הַיְּהוּדִי שֶׁיַּזְמִינוֹ לְשֻׁלְחָן הַסֵּדֶר
בַּתְּחִלָּה עוֹשִין קִדּוּשׁ
וְאַחַר כַּךְ רוֹחֲצִים יָדַיִם
אוּלָם שָׁכַח לוֹמַר לוֹ שֶׁאוֹכְלִים מָרוֹר.
וְכֵן הָיָה
שֶׁהִזְמִינוֹ יְהוּדִי אֶחָד אֵלָיו לַסֵּדֶר
אוּלָם הוּא הָיָה רָעֵב מִכָּל הַיּוֹם
וְצִפָּה שֶׁכְּבָר יַגִּיעוּ לֶאֱכוֹל אֶת הַדְּבָרִים הַטּוֹבִים שֶׁאָמַר לוֹ הַיְּהוּדִי.
אוּלָם הוּא רָאָה כִּי נָתְנוּ לוֹ חֲתִיכַת כַּרְפַּס בְּמֵי מֶלַח
וּשְׁאָר הַדְּבָרִים הַנּוֹהֲגִים בַּסֵּדֶר
וְאוֹמְרִים אֶת הַהַגָּדָה
וְהוּא בְּעֵינַיִם צוֹפִיּוֹת מְצַפֶּה כְּבָר לַאֲכִילָה
וְהִנֵּה כַּאֲשֶׁר הִבְחִין כִּי בּוֹצְעִים אֶת הַמַּצָּה שָמַח
כִּי הִנֵּה עוֹד מְעַט. קָט יוּכַל לְהַשְׁקִיט אֶת רַעֲבוֹנוֹ
וּפִתְאוֹם נוֹתְנִים לוֹ מָרוֹר
וְכַאֲשֶׁר הִכְנִיסוֹ לַפֶּה נַעֲשָה לוֹ מַר בְּפִיו
וְחָשַׁב שֶׁזֶּהוּ הַסְעוּדָה שֶׁרַק זֶה יאכְלוּ
וּבָרַח תֵּיכֶף בִּמְרִירוּת וְרָעֵב
וְחָשַׁב לְעַצְמוֹ יְהוּדִים אֲרוּרִים
אַחַר כָּל הַחֲגִיגָה נוֹתְנִים לִי לֶאֱכוֹל מָרוֹר.
וּבָא לְבֵית הַמִּדְרָשׁ וְנִרְדַם שָׁם.
אַחַר כַּךְ בָּא הַיְּהוּדִי בְּפָנִים שְמֵחוֹת שָבֵעַ מֵאֲכִילָה וּשְׁתִיָּה
וְשָׁאֲלוֹ אֵיךְ הָיָה לְךָ הַסֵּדֶר
וְסִפֵּר לוֹ בְּכַעַס מִמַּה שֶׁעָבַר עָלָיו
אָמַר לוֹ הַיְּהוּדִי אוֹי גֶּרְמַנִי שׁוֹטֶה
אִם הָיִיתָ מְחַכֶּה רַק עוֹד מְעַט
הָיִיתָ אוֹכֵל כָּל טוּב כָּמוֹנִי.
וְסִפֵּר זאת רַבֵּנוּ לוֹמַר
שֶׁזִכּוּךְ הַגּוּף בָּא בִּמְרִירוּת
אוּלָם הָאָדָם חוֹשֵׁב שֶׁתָּמִיד יִהְיֶה רַק הַמְּרִירוּת
עַל כֵּן בּוֹרֵחַ תֵּיכֶף
אוּלָם אִם מְחַכֶּה מְעַט וְסוֹבֵל מְעַט הַמְּרִירוּת מִזִּכּוּךְ גּוּפוֹ
אַז מַרְגִּישׁ אַחַר כַּךְ כָּל מִינֵי חַיּוּת וְתַעֲנוּג.
ארצ'יבלדאחרונהשמתרצים את זה שאין להם חברה/חבר ב"אני רוצה לשמור על עצמי" ודברים כאלה, כשלעומתם עונים להם האלה שיוצאים עם בנות/בנים ב"זה למטרות חתונה" וזה כולה התמודדות נוספת לחיים.
חברים, אני לא יודע אם אתם יודעים את זה אבל לגברים להסתכל על יופי של אישה (לגברים) זה איסור דאורייתא של ולא תתורו (מוכר לכם?). (נשים לא חייבות בולא תתורו אבל אם הן מכשילות גבר בזה במודע כשהן יוצאות איתו כקשר חברי אז ודאי זה נגד ההלכה).
ישאלו השואלים: אז איך אני אבדוק את כלתי? התשובה היא שלזה יש היתר מיוחד, ובאמת הסטטוס של "חבר/ה" לא קיים בהלכה לכן לא צריך להרבות בפגישות לפני החתונה כי הקשר נבנה אח"כ.
יטענו הטוענים: "אבל אני מצליח לשמור נגיעה". ובכן, אתה מצליח לא להסתכל ביופיה של חברתך? נו באמת.
יקשו המקשים: "אפשר לחשוב שאתה מצליח לא להסתכל על נשים ברחוב". אז האמת שנכון, אני לא מצליח. אבל יש הבדל בין פספוס רגעי שאני לא מצליח לשלוט בעצמי ומסתכל על אישה יפה ברחוב, לבין להיות בקשר ארוך טווח עם אישה שאני נמשך אליה לא למטרות חתונה. בדיוק כשם שיש הבדל בין מי שפעם אחת לא התאפק ואכל צ'יזבורגר קטן מחנות ברחוב, לבין מי שמחזיק כלים מיוחדים בבית כדי להכין צ'יזבורגר. כי מי שנותן לעצמו לגיטימציה לחטוא גם בזמן שהיצר לא שולט עליו, זה רמה אחרת.
וההתמודדות? באמת קשה. לא טוב היות האדם לבדו. מה לעשות. לזה באמת אין לי מה לענות. גם אני רוצה קשר עם אישה. אבל טאטע אוהב כל הילדים שלו ונצטרך לסמוך עליו בקטע הזה וללכת אחריו תמים 
ישר כח.
רק תיקון אחד חשוב: נשים חייבות בלא תתורו, ולא רק מצד שלא להכשיל.
לפי רש"י המטרה של ולא תתורו זה כדי למנוע את פגם הברית ונשים לא שייכות בזה. ("העין רואה והלב חומד וכלי מעשה גומרים" כך לשונו).
א. ממש לא בטוח שנשים לא שייכות.
ב. ברש"י מדובר על ג"ע, שבודאי שייך בנשים.
ג. בחינוך מפורש שחייבות. יש לך מקור שחולק במפורש?
וזה לא המקום לפרט למה, אבל מכיוון ששום דבר לא יוצא לבטלה ודי לחכימא.
עכשיו באמת אני רואה שבלשון רש"י זה "והגוף עושה את העברות" ושהעין רואה והלב חומד וכלי המעשה גומרין זה לשון הטור, שלא מביא את זה על ולא תתורו הספציפי אלא באופן כללי.
כך שזה באמת נראה לסברה שלך. המקור שלי הוא לא מפורש אלא רב (לא איזה גדויל, רב צעיר שאני מכיר) ששאלתי איך בנים נכנסים בבוקסר למעיינות כשזה גורם לנשים ולא תתורו וזה מה שהוא אמר (והביא את הרשי הזה). עכשיו כשאני רואה את זה בפנים באמת מתאים יותר שגם נשים חייבות. צודק.
כלומר לא להתפתות אחרי משיכה לעבירה בכלל וליופי של בני המין השני בפרט (תפתחי קיצור שולח ערוך בנושא). אחת המצוות הכי קשות כנראה, מתחרה צמוד עם "לא תחמוד" ולשון הרע.
אומרים כל יום בפרשת ציצית בקריאת שמע
לרוב הדעות דווקא כן שייכות. אבל אתה צודק שזה לא המקום.
מה זה ע.י.?
זה הסוד השמור ביותר בפורומים. אף אחד לא יודע.
זה מאוד חשוב, ואין לך מושג עד כמה!
אמרו לי שיש ב100 שח. אתם יודעים איפה?
ואם התכוונת ל3310 המקורי הישן, זה רק דרך איביי או אלי אקספרס..
הייתה לי מריבה מאד רצינית עם חברה, שגם על זה הייתי רוצה לשאול אבל עכשיו אני רוצה להתייעץ על משהו אחר-
ביום רביעי זה היה היום האחרון ללימודים, ויש לי חברה מהכיתה השנייה שצברה עליי הרבה כעס בגלל שהיא הרגישה שעשיתי עוול לחברה שהיה לי איתה את המריבה, והיא ביום רביעי בסוף היום התפרצה עליי בצעקות מטורפות והיו מלא בנות וכולם היו בשוק ואני גם הייתי בהלם ולא ידעתי מה להגיב כי תכלס היא סתם התפרצה עליי היא לא הייתה קשורה.. הלכתי בשוק ודיברתי מלא זמן עם החברה הטובה שלי ומאז אנחנו בחופש ושמעתי מחברות שהיא ממש התבאסה על עצמה שהיא ככה התפרצה והיא רוצה להתקשר אליי.... יש לכם עצות איך אני אמורה לדבר איתה אחרי מה שהיה?? ואני מרגישה שחסרים פה הרבה פרטים אז אם מישהו מרגיש שצריך עוד פרטים ויכול לעזור אשמח שיכתוב לי באישי... זה מציק לי מאד אשמח לעזרה!!! תודהההה
עבודת בעלי עסקים מתחלקת לשני סעיפים עיקריים:
א. העבודה עם עצמו. בעת עסקו ממש בשעה הפנויה, בישבו בחנות וכדומה, ילמוד משנה משניות, פרק תניא, ויהיו לו איזה דברי תורה, כמו חומש, משניות, תהלים ותניא, שיהיה בקי בהם בעל - פה, למען שיוכל לחזור עליהם בהלכו ברחוב, בשוק וכדומה,
ב. העבודה עם זולתו, בעת הדיבור בעניני עסק יסבב הדיבור לספר איזה סיפור תוכני, ולמצוא עליה וסיבה לעורר על דבר לימוד וכיוצא בזה.
משיחת אאמו"ר [הרש"ב]: חטא בני אהרן היה "בקרבתם לפני ה' וימותו", רצוא בלי שוב. האמת היא שכאשר "נגשים לפני ה'" צריך להיות "תטהרו" - נקי וזך. [ההתקרבות] חייבת לבוא לידי ביטוי במעשה בפועל: 'כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר', ורצוא בלי שוב היא מיתה. ועל זה בה צווי ה' אל משה (ויקרא טז,ב. שיאמר לאהרן - אותיות נראה, ובכוחות הנפש ["ראיה"] הוא השכלה - לאמר: בשביל לבא אל הקדש גם מבית לפרוכת, שהוא לפני הצמצום, יש לדעת ש"על הארן" - אותיות נראה, השכלה - נמצאת "כפורת", הסתרה מכוונת, הוא "פני הכפורת" - אשר על כך האזהרה: "ולא ימות" - לא להסתפק ב'רצוא' בלבד, "כי בענן אראה על הכפורת" - תכליתו של הצמצום הראשון הוא הגילוי, כשהמבוא [=ההכנה] לזה הוא [בחינת] ה"ואל" - ביטול עצמי; לקיים מה שהחסידות תובעת, ולא מה שהשכל אומר. או אז - "יבא אל הקודש".
אחת מהגלובוסיעני אין לי אותם רבנים שלהם..
וגם איך שהם מסתכלים בכללי על הדרך חיים שלהם- ממש אני לא רוצה שזה יהיה אני..
וגם דעה פוליטית..
ויש לנו מלאאא וויכוחים על זה..
תענוו אחים
אנחנו לא צריכים לחיות את החיים של ההורים שלנו אחד לאחד.
ולא צריכים להיות הם.
מה שחשוב שתשמרי את המידות הטובות והכלים שקיבלת בבית ומתוך כך לבנות את העולם שלך.
כמובן להשמיע את הדעה שלך בנעימות, ברוגע, בענווה גדולה
ולא לסתור את דבריהם בישירות.
לא צריך איחוד דעות, צריך איחוד לבבות וכבוד כלפיהם.
אני שוקלת 51 ואני בכיתה ו
וכולם צוחקות עלי ואני ממש מפותחת בשומן הזה
ואני חדשה כאן בפורמים
הן לא צוחקות עלייך בגלל שאת שוקלת 51 אלא הן מחפשות משהו לצחוק עלייך והן "התלבשו" על הקטע הזה.
אם תהפכי את זה למשהו שאפשר לצחוק עליו לא יצחקו על זה.
לדוגמא: אם מישהי באה אליך ואומרת לך: "איזה שמנה את" אז במקום להעלב אפשר להגיד בנימה משתפת בלי שמץ של בושה: " וואי נכון, תראי עליתי קילו השבוע"
זה נשמע קצת הזוי אבל זה עובד.
תמיד צחקו עלי על השומן וככה הייתי מגיבה עד שכבר נמאס להן לצחוק עלי....

מתו"שאחרונהשאינטרנט רימון התחיל לחסום את הפורומים?
להיכנס ![]()