איזה עובי עלים אתם לוקחים?
איזה עובי עלים אתם לוקחים?
לוקח 2.5
זה לא מגיע יחד עם הקלרינ ואז קונים עוד??
לצורך העניין- יש לי קלרינט ודוד שלי קנה ממש מזמן עלים וצריך לקנות עוד. אז איך אני יודעת מה העובי שלהם?
וסליחה על הניצלוש..
אם אתה מתחיל, קח 1.5 אם אתה מתקדם קח 2, אף פעם נראלי לא ניסית 2.5... בהצלחה

כמה שנים את מנגנת?...
אני מתחילה עכשיו עצמאית...
טיפה הכוונה מבנדוד שלי שלמד כמה חודשים בבצפר והפסיק אז מה שהוא זוכר...
ועל אחד מה כתוב 1.5 ..
תקחי אחד, תתחילי מהדק לעבה- ותראי אם את מצליחה...
קשה להפיק צליל...
אני מנגנת ב"ה שנה, ברמה מקצועית, וקונה ריקו 2...
מתנדבים יקרים!
היום, יום חמישי כ"ה אב. משהו משהו למניינם... "יום חסד!"
שימו לב, הזמנים נשארו בערך אותו הדבר שינוי בינוני-פלוס בתוכנית.
אחרי בירורים- מכיון שארגון "חסדי נעמי" לא צריכים מתנדבים היום. וכן הארגונים- "יד עזרא ושולמית", "תכלית" ו"יד אליעזר" לא הצלחנו ליצור אִתם קשר/לא צריכים מתנדבים היום-
אנחנו הולכים להתנדב ב...
אחים לנשק!!! (זה ארגון להסברה ציבורית על השירות המשותף) (להסבר למה זה חסד- תשאלו שם(
התוכנית היא עם שני חלקי- לימוד ופעילות.
אז ככה-
12:00- נפגשים בתחנה המרכזית (תהיה עליה למעוניינים לדף הניקים שליט"א(
שימו לב- !12:30 )-נא לדייק) יציאה מהתחנה, הולכים לביה"ח שערי צדק. מי שיכול- נשמח אם יביא כלי נגינה. עושים שם א- ביס'ל פריילעך (קצח שמייח(
13:30- בערך עולים בזריזות לישיבת מרכז הרב שם לומדים ב"הרחיבי" ולומדים! (יהיו מקורות) (להזכירכם- להבדיל מהקבוצה של הבנות לנו יש חובת לימוד תורה....(
-נתחלק לחברותות או שנלמד בקבוצה, תלוי בהחלטה שלכם, ונלמד את המקורות.
-לאחר הלימוד נתאסף (אם נצטרך שלב כזה)
-נראה דפי הסברה להשלכות השירות המשותף במערך הצבא, בגשמיות
- נדון על המסקנות מהלימוד, החשיבות של הנושא.
- יהיה תדריך קצר וזזנו
איזור 14:30+ נצא לרחובה של עיר [התחנה המרכזית, (אל-מוחפ'ר מרכז'יה , סנטרו סטיישן (
שמה נקים דוכן, ונחלק פלאיירים , נדבר עם אנשים (ובינינו...(
שעת פריקת הדוכן- משוער 15:45-16:30 תלוי ברצון של כל אחד בערך...
מי שרוצה (ויביא כסף) נלך לדודא-לפיצה לסיכומיום.
חוזרים איש איש למשפחתו/ביתו/גפנו ותאנתו/ מה-שהוא-לא-עושה-בחופשה.
מי שיכול- שיביא רב קו. (שוב- כלי נגינה(.
תגובות, מידע נוסף, עידכונים, פרטים, כל הדברים שקשורים להתנדבות- נחמיה .
דרכי הגעה- *8787, פאטמה מ"כל קו" (או חוה)
מי שמגיע- נא לשמור את המספר של נחמיה, באישי, או באישי עם הניק "התנדבות נוג"ה".
מי שבסוף לא מגיע (אין כאלו!) - נא לעדכן את הנ"ל (מי שבסוף לא מגיע- ייחסם בפורום, סתאם...( 
יישר כח גדול!
בהצלחה לכולנו!
@כל מי ששכחתי...
~~~
~~~
שכוייח!

מה השאלה?נפש חיה.
לישועתך קיויתי
נפש חיה.
ולהסביר לבת ששואלת על השירות?נפש חיה.
חייכתינפש חיה.
יאא איזה גזורים!!!
קמנו ונתעודדבס"ד
הולכים להתנדב באחים לנשק ולומדים קודם במרכז...
מזכיר לי את ההר-המורניקים שדפקו אצל ר' שמואל שפירא כדי לשכנע אותו להצביע ל'יחד'
בס"ד
להוריד אותן - כן.
בס"ד
במידה מסוימת גם בגלל סדר עדיפויות.
זה היה דיון תורני פתוח מאוד...
אני מודה לך ממש על הארגון...נגרינסקי
א-י
יא-כ
כא-ל
לא-מ
מא-נ
נא-ס
סא-ע
עא-פ
פא-צ
צא-ק
קא-קיב
קיג-קיח
קיט-קכא
קכב-קל
קלא-קמ
קמא-קנ ויהי רצוןיישר כח!
אשריכם ושבעס שולם
רכה כמיםא-י
יא-כ
לא-מ
עא-פ
קא-קיב
קכב-קל
קלא-קמ
קמא-קנ ויהי רצון
קלא-קמ
קא-קיב
הכל מאת ה'
בלא כחל
נגרינסקיאחרונה
בהצלחהבלא כחלאחרונה
אווצ'כואב לי כל כך..
זה באסה
גם לי זה קרה ווהוו כל כך הרבה פעמים, נפתחתי לאנשים ונתתי להם את כל כולי, זה לא היה הדדי קיבלתי כאפה ענקית... אבל ברוך ה לפחות קיבלתי שיעור לחיים.. למדתי לסמוך על עצמי ועל הקב"ה !!!
לסמוך על אנשים זאת בעיה, בני אדם מטבעם הם הפכפכים והרגש משתנה, לכן צריך לדעת איך להפתח, ולעשות את זה בחכמה ובשליטה, זה אחלה לסמוך על אנשים לספר ולשתף, אבל לדעת גם לשמור קצת דברים לעצמך, ולא לפתח תלות נפשית....
ובכל זאת רוצה להעיר משהו.
לפעמים מנסים ממש לעזור, ולקלוע למה שהשני ירצה לשמוע... ובכל אופן לא יוצא.
הרבה פעמים זה קורה.
כי אין בזה כללים, גם מי שמכיר אותך לא יכול לדעת במאה אחוז מה לעשות.
וואלה, זה מבאס ממש. כי אני רוצה מישהו שיגיד לי בדיוק את מה שאני צריכה, אבל זה לא יקרה.
אז אני מסכימה איתך ממש ממש שצריך לחשוב לפני מה שאומרים, ולנסות באמת שיהיה מתאים למצב.
אבל כאן מגיעה ההסתייגות- זה שמישהו לא עונה על הציפיות שלי לא בהכרח שהוא לא ניסה לענות.
אני מניחה שאת מסכימה איתי, רק רציתי להדגיש
ותודה שכתבת את זה.
גרמת לי לחשוב.
רוצה לעשות סקר קצר כדי לדעת פחות או יותר מי רוב האנשים פה.
עשו טובה. בבקשה! אם אתם כבר עונים תענו אמיתי אם תכננתם להמציא. עדיף שלא תענו...
א. את\ה בן\בת?
ב. הגיל שלך?
1. 13-20
2. 21-30
3. 31-40
4. כלום ממה שכתוב=פחות\יותר![]()
ג. את\ה בפורום כי....
1. לעזור לאנשים
2. להתייעץ עם אנשים
3. מסתקרן לדעת זוויות התמודדיות וחיים של אנשים אחרים.
4. סתם, מחפש להעביר תזמן.
5. אחר:
אני בן
13 ל 20
אני בפורום
3. מסתקרן לדעת זוויות התמודדיות וחיים של אנשים אחרים.
4. סתם, מחפש להעביר תזמן.
שוטוווווווווו
![]()
![]()
![]()
![]()
ביחד ננצחבהצלחה רבה!
ותודה לאיש חשוב על ההנהלה הנאמנה 
שים לב לנשמה
לב סדוק
פוסעת
תודה רבה...נגרינסקי
נגרינסקי
הכל מאת ה'
תהנה @נגרינסקי

אז נפסיק פה... יש את מיכאל שינפלד-אני אישית פחות אהבתי
הרב סבתו
רוצה עוד?
מצרפי המקרים-יואב בלום. פשוט אין עליו
[אולי יש בו טיפטיפונת בעיות אבל נ"ל שזה סבבה]
נמאס לי להיות בודדה!
תנסי להזמין הביתה, זה הרבה פעמים גורם לבנות להכיר אותך אחרת!
בהצלחה רבה!!!
אגב, תנצלי את החופש. להיפגש. להיפגש. להיפגש. את תגיעי שנה הבאה כשאת מכירה הרבה יותר בנות, בהכרות בצורה שונה.
![]()
![]()
![]()
אני עומדת להתחיל שביעית שזו שנה קשה (ככה אומרים) ופשוט אינלי חברות
יש בנות שהן יענו חברות שלי אבל לא באמת
בעיני יש שתי אופציות,
1. להתחיל לנסות להתחבר לבנות מכיתות אחרות. החברות הכי טובות שלי מבית הספר זה מכיתות אחרות.
יש אחלה בנות, גם אם הן יותר קטנות ממך..
2. לפתח אפיקי היכרות נוספים חוץ מבית הספר.
מה זה אומר?
שהחברה העיקרית שלך לא תיהיה מבית הספר.
תלכי לחוגים, לסניף, תכירי בנות מפה אם זה רלוונטי, בנות מהיישוב וכל העולה על רוחך.
בהצלחה ממש יקרה!
מוזמנת לאישי אם את רוצה.
פתחתי אחר כדי שיהיה לי יותר קל לכתוב ..
אז ככה,
ב'ה הקב'ה ברא אותי בתור בנאדם עם המון רגש.. רגש כלפי האחר בכלל.
אבל יוצא שאני בוכה המון. ואני גם רגישה בצורה לא נורמאלית..
אני יודעת שזה מבורך וטוב.. אבל, כמה אפשר?
אני בוכה כמעט מכל דבר.. לא דברים שטותיים ממש לא! דבריים פנימיים שבי יותר..
וזה כבר קשה לי הקטע הזה. ושאני עוצרת את הבכי הוא יוצא אחכ פי שניים..
הקטע הוא, שאני משחררת רגשות כלפי מישו במהירות ממש.. ואני נפתחת מהר. אז בע'ה שאתחיל לצאת הבכי יגיע בדייט הראשון? וזה מפחיד אותי. כי הוא לא יידע מי אני ולמה אני כזו.
ולא שקרה משו שהרגישות הזו נבעה ממנו.. פשוט ככה נבראתי.
אני באמת לא יודעת מה לעשות.. ובעיקר מה יהיה.
שכל זה הפיתרון, זה ההפך מרגש (שביל הזהב של הרמב''ם - ללכת לקיצוניות השנייה ואז להתאזן). את יכולה לחשוב לפני כל פעם שאת מרגישה מצב רגש קיצוני למה אני מרגישה ככה בכלל? למה זה טוב? מה התכלית של זה? וכו וכו, וכשאת תרגישי שאת מתאזנת בזה תפסיקי לשאול שאלות (ואם השאלות ממשיכות -להדחיק)
סתם, שאלו אותי כמה פעמים על גידול פיאות, וגם אני רואה שיש הרבה בלבולים בזה...
אז החלטתי לכתוב-
יש איסור דאורייתא [לבנים] לגלח את פיאת הראש.
לכן, יש להאיר שיעור שהוא "כדי לכוף שערה לשרשה" שהוא כ5 מ"מ, מכיוון שהיום המכונות מכוונות בכפולות של 3 יש להסתפר על לא פחות מ2 היינו 6 מ"מ, באיזור הפיאות.
ישנה מח' שו"ע רמ"א לגבי גודל מקום השיער שנקרא פיאות, אם ממפרץ עליון או ממפרץ תחתון.
רמ"א סובר- מפרץ עליון (מה"שפיץ של המצח")
ומרן סובר- ממפרץ תחתון. כל זאת עד החלק הגבוה של איזור השיער שמאחורי האוזן.
וכתבו הרבה פוסקים שיש אף לספרדים להחמיר כרמ"א ולא לגלח את השיער מ"מפרץ עליון".
הגרז"ן הורה בישיבה בה למדתי מפורשות שהמנהג הוא גם לא לגלח את השיער לכדי "מרובע" בערך.
(תרשים הסבר- די השקעתי... בערך-
)
(
- זה יותר נכון אצל הספרדים נראלי, הקו התחתון...)
בכ"א, כל זה מצד מצות לא תעשה שלא לגלח פיאת הראש.
כמו"כ. נהגו האשכנזים זה מכבר מאות שנים לגדל את פיאת ראשם ששערותיה תהיינה ארוכות.
אצל הספרדים אמנם לא נהגו כן, ובאמת בעל הבן איש חי (כמדומני בספרו מקור חיים) מוכיח על זה (משהו בסגנון ה" ראוי שתהיינה פיאות עבות וגסות, לא דורש כמו האשכנזים, אבל לא כעשב של פתח הבית")
ואמנם! כידוע, תנועת המוסר התפצלה לג' שיטות- קלם, סלובדוקה ונובאהרדוק בשיטת ישיבת סלובודקה, (כיום, ישיבת "חברון") הדגש הוא גדלות האדם, האדם כבחיר הבריאה וכו'. ולכן גם האופנה היתה בהתאם, הם דרשו מהתלמידים להיות הכי באופנה עם הלבוש הנאה ביותר וכו' קיצור, מטופחים כאלו.
ישיבת נובהרדוק קרסה לגמרי ולא נשאר היום זכר לשיטתה בעולם הישיבות (אולי שלומבא.... ) שיטתם היתה הפוכה משיטת סלובודקה- האדם הוא בזוי וכו'.
ומה שממש התפשט בעולם הישיבות (הליטאי לפחות) זו שיטת סלובודקא.
חלק מהעניין האופנתי שדברנו זה אי- גידול הפיאות, וכך התופעה צברה תאוצה גם בקרב האשכנזים. נשוב לדבר על זה בהמשך.
מקור המנהג מבחינה הלכתית לא ברור. שכן אף אם יאמרו שזו חומרא באיסור גילוח פאת הראש- לא מצינו חומרות באיסורים, היינו ב"לא תעשה" מצינו סייגים, ואולי זה סייג מסויים שלא לקרב שום דבר שאפי' כעין תער לאיזור הפיאות, אך לא כך התייחסו לזה הפוסקים שאני ראיתי..
כן יש לומר, העניין שבו מדבר ה"בן איש חי" למה לגדלם דוקא לכדי "עבות וגסות" כלה"ק. והוא- מראה יהודי, אין זה עניין של מה בכך, קוד הלבוש היהודי מורכב מכמה עניינים, צניעות הגוף, צניעות הלבוש (צבעים עזים לעומת צבעים המורים על ענוה ושפלות וכד') וכמו כן גם סביב מצוות התורה בנוגע למראינו, אלו מנהגי ישראל.
אמרו על אבותינו שיצאו ממצרים מפני שלא שינו את לבושיהן, צביון העם נמדד גם באופנה שלו, ובזה ששמרו על טיפוח מראה שונה משל הגויים- זכו להגאל.
בעצם- עניין של היכר., מנהג ישראל לגבי פיאות הוא מנהג של היכר בחזות היהודי, (כמובן שזה סביב, ומבוסס על המצוה שלא לגלח אבל העניין הוא היכר.)
וכמו שאמר הרצי"ה שהזקן הוא "שלימות המראה היהודי" (זה מצטרף לעוד עניין שהציגו בעצם המראה של המגולח- איסור לא יילבש, אבל לא נכנס לזה עכשיו)
כן אומר גם הבן איש חי שהפיאות הם כ"שני עדים" על היות האדם יהודי, (יש לו סיפור-משל על יהודי ש"הביא שני עדים" לפחה שחשד שהוא נוצרי ורצה להורגו מפני שאינו מאמין ביחוד, אז הוא הציג את הפיאות, הפחה שועשע ותלה על פיאותיו כל מיני תכשיטים.).
נחזור לסלובודקה, סלובודקה קבלו ביקורת מכמה צדדים על העניין הזה של הפגיעה במראה היהודי.
בין אלו שלא נחה דעתם מהפגיעה הזו במראה היהודי היה מרן הרב קוק זצ"ל. אע"פ שגם בישיבה המרכזית העולמית דאז- כמעט כולם היו מגולחי זקן, דעת הרב לא היתה נוחה מזה...
והנה סיפור מזעזע מופיע ב"לשלושה באלול" המורחב (ק"נ)-
אחר הטבח הנוראי בשנת תרפ"ט בישיבת חברון (סלובודקה לשעבר) בו נהרגו בחורים רבים ודם נשפך כמים. הודיעו זאת למרן הרב. ומרן הרב בכה ואמר 'אולי זה משום שגלחו את זקנם וגדלו את בלוריותיהם'.
ע"כ
א"כ, מנהג גידול הפיאות, שנפוץ אצל האשכנזים זה מאות בשנים וכיום משתמר בעיקר בקרב החסידים, ואילו אצל הליטאים הוא משתכח לצערנו אט אט. כמו גם גידול הזקן מהוה מראה יהודי.
לכן- ספרדים לא נהגו בו אך הבן איש חי כתב כן לנהוג. ואני ראיתי בשו"ת SMS לא מזמן ששאלו את הרב שמואל אליהו שליט"א בעניין גידול פיאות לספרדי והוא הביא שאצל הספרדים לא נהגו כן ולא הביא את דברי הבן איש חי אע"פ שהוא כידוע כשיטתו של אביו שמקבלים את דעת הבן איש חי. וכן אביו, הגר"מ אליהו זצ"ל זיע"א לא גידל את פיאותיו. אך הוסיף ואמר הרב שמואל אליהו יבדלחט"א שמי שיוסיף לא הדבר להסתובב עם מראה המוכיח שהוא נדבק לדרך היהדות כמראה הפיאות, יראת שמים- מומלץ לגדל לאיזו תקופה, כגון לצבא.
אשכנזים- אני יודע שאצל הליטאים כבר לא כ"כ נוהגים אצל אלו ההולכים לפי החזו"א מקפידים על זה וכן שמעתי מכמה מחבריי שהיו אצל הרה"ג כת"ר מרן רבי חיים קנייבסקי שליט"א שהוא מעודד אף להעביר את הפיאות קדימה ומי שמגיע אליו עם פיאות מאחוריה- הרב בעצמו מעביר לו אותם קדימה, ג"כ שלא להתבייש במראה היהודי.
וכן החסידים נהגו במנהג הפיאות בהמון חצרות (אמנם יש כמה חצרות שלא נהגו ונהגו כמו הליטאים פיאות דקות מאחורי האזניים שלא יוצאות מאורך האוזן)
ובכל התמונות וציורים של גדולי יהדות אירופה עד לפני 50 שנה- רואים בפירוש שהיו להם פיאות עבות וגסות.
(תמונת מורנו הנצי"ב מוולוז'ין-
לדוגמא)
וכן בקהילות תימן לי ידוע שנהגו ונשאיר את ההסבר בקהילות קדש אלו לחברינו נגרינסקי.
לסיכום- אני חושב שיש לחלק בין אשכנזי לספרדי
אשכנזים- ראוי ונכון לגדל פיאות ארוכות (מסודרות, אמנם. אין להיראות מוזנח. ות"ח עם רבב בבגדו וכו'..) אמנם אין איסור בלקצרם עד 5 מ"מ.
ספרדים- לא נהגו בכך, והמהדר לגדל את פיאותיו- תבוא עליו ברכתו של הרי"ח הטוב הבן איש חי.
תימנים- לכא' גם ראוי לגדל את פיאותיהם.
לי אישית יש פיאות מהחלק שאסור מדא' לאשכנזים לגלח באורך ובשאר הראש אני מסתפר מדי פעם על לא פחות מ6 מ"מ. נכון לעכשיו.
בברכת שנזכה ל"תרומננה קרנות צדיק"
ול"וראו כל עמי הארץ כי שם ד' נקרא עליך"
אשריך לגמרי..
ובנים סתם שתדעו שפאות זה דבר ממש יפה - שבעיניי גורם לגאווה יהודית! אשריכם זכיתם!
לא יודעת זה כזה ממש סימנים של " אני יהודי!"
ובנות עושות כזה בגלל היופי והקטע החברתי..

וואי!!! בוקר טוב לכווולכם!!! ותהנו בטרוווף!!!!!!!!!
וכמובן תנצלו כל רגע


הכל מאת ה'

הכל מאת ה'


חמוד,ירא שמיים.ילדים צדיקים שתחיו באושר ובשמחה.
שתזכי להרבה שנים טובות ומאושרות.




שתמשיכי להיות מדהימה ומהממת
ושואפת תמיד לטוב
ותצליחי בכל מה שתעשי ותפני
ווואלה כל הברכות יחולו על ראשך
מי שברך אמתנו הקדושות
הוא ינצור וישמור על חברתי הנחמדת
**** בת ****
ויעלה אותה מעלה מעלה
וייתן לה חתן צדיק חתיך וטוב
שיאה אותה יכבד אותה
יעשה אותך מלכה!!
יא אהובה אחת!!
אוהבת המון!!
עברת עוד שלב בחיים , ומסתכמת לה עוד תקופה..
את מדהימה מהממת ונשמה!
שתזכי לעבור את כל הבגרויות האלה בקלות ויעילות!
שתמצאי את זיווגך בעז"ה בזמן שהק"בה ייעד לך...
שתזכי להקרין לכולם מאורך המיוחד - שיש רק לך!
שתמיד הטוב שבך יקרין על הסובבים אותך..
שתמיד תמיד תזכירי שהקב"ה נימצא פה - ממש איתך לידך ובתוכך!
אוהבת![]()
![]()
![]()
![]()
א"י לעמ'יאחרונה