עדיף משהו שלא דורש תקציב גדול
(דפים טושים הדפסות זה בקטנה, אני מתכוונת לא דברים כמו יצירה מעץ )
וגם משחקי חברה שאפשר לעשות איתם.. שישמחו אותם ויעניינו.
משהו שימלא שעה וחצי בערך..
שנה הבאה אני עובר לישיבה עם פנימיה וקצת מלחיץ אותי הקטע של ללכת לישון שם כי בדרך כלל קשה לי ללכת לישון עם רעש אז מה אתם עושים?
וש(י)נה טובה ומוצלחת!

(מנסיון..
)
)
עלה למעלהוגם תבקש להיות בחדר שקט, בהצלחה!
נפלאות הבריאה איך שמתרגלים למצבים!!!!
מניסיון כשבאמת עייפים אין מצב שלא נרדמים לא משנה כמה רעש יש מסביב ואם כל האורות דלוקים!
אתה פשוט נרדם כמו שק תפוחי אדמה!
אם כבר אתה צריך לדאוג איך לקום בבוקר

וכו'. הכל תלוי אם באמת רוצים 
סבלתי מזה המון, אבל מתרגלים עם הזמן..
אם זה לא עוזר אפשר לדבר עם שאר החדר ולסכם על שעות שיש שקט.
בהצלחה!

חפרנית גאה=)להגיד לאחרים שאתה עייף ורוצה ללכת לישון.. אז לא יודע אם הם יקבלו את זה יפה.. פשוט.. סתובב לכיוון הקיר.. תחשוב על דברים שאתה אוהב/מפנטז.. תירדם עם זה...מקסימום לא הולך בלילה אחד? מתרגלים.. או שזורמים עם כולם לעשות שטויות 
לי בתחילת השנה זה היה סיוטט..כל לילה היו צרחות של בנות מתלהבות במסדרון, ואצלנו שומעים הכל
אז היו כאלה שהביאו אטמי אוזניים.. באיזשהו שלב המדריכות התערבו ונהיה שקט..
בהמשך השנה כבר לבד משעה 10-11 נהיה שקט בפנימיות.. ואם לא- יוצאים למסדרון וצועקים "שקטט" ואז נהיה שקט![]()
באופן כללי, רק בתחילת השנה היה לי קשה לישון, אבל זה בגלל עוד המון דברים ולא רק רעש/אור.
תאמין לי שתתרגל די מהר..
אבל בחדר עצמו קובעים כללים- למשל שעה שבה יש שקט או כיבוי אורות-מי שרוצה לישון נשאר ומי שלא הולך לבניין כיתות/חד"א/דשא וכו'...
בתור ילד חדש שבא לפנימיה . הוא לא יכול לקבוע כללים בחדר.
אנחנו היינו חמשושיות- כולנו היינו חדשות ועוד לא ידענו כלום ובאמת בהתחלה לא היה כ"כ קל להירדם, אבל ברגע שהבנו שאם פשוט נסכם שב11 למשל, מכבים את האורות-אז ב11 באמת מכבים את האורות, ולילה טוב.
מן הסתם גם הוא חמשוש=כולם חדשים, וכולם יכולים להחליט ביחד
אני לא מדברת על איזה ילד מתנשא שמחליט על כל החדר, אלא על שיתוף פעולה בין הילדים בחדר והסכמה של כולם!! ואם יש צורך אז אפשר גם להתפשר!
שולם עלייכם
הלל-יהוגם אם לא תמיד אפשר לבקש ואם החברה לא מסכימים אני לא הייתי רוצנה להיות איתם בחדר והייתי מבקש לעבור
שלום! אז ככה- פייסבוק.
לי ב"ה עד היום (אני בת 15 וחצי) אין פייסבוק וגם לא הרגשתי צורך לפתוח אע"פ שלהרבה חברות שלי יש.
בעז"ה בהמשך הקיץ אני טסה למחנה של בנ"ע העולמית לשליחות צעירה. אני אפגוש הרבה ילדים מכל אירופה, והדרך היחידה לשמור איתם על קשר אחרי המחנה ולגרום להם לעלות לארץ- זה דרך הפייסבוק.
בדקתי כל מיני אפשרויות כמו לדבר איתם בווצאפ, סקייפ וכו' - אבל זה הרבה פחות נגיש וזמין מאשר פייסבוק.
אני סומכת על עצמי שאשתמש בפייסבוק רק למטרות טובות, בלי להיגרר לשטויות ולבזבוז זמן.
אבל בכל זאת- זה פייסבוק ואני מעדיפה שלא לפתוח ולחשוף את עצמי- כי גם אם אני לא משתפת דברים, יכולים לתייג אותי וזה כבר לא יהיה בשליטתי...
מה אתם חושבים? לפתוח פייסבוק? לא לפתוח?
אה, וההורים מעדיפים שאני לא אפתח אבל הם לחלוטין סומכים עלי ועל שיקול דעתי.



השיקולים שלך...
אני ממליצה לך לא לשים שם מלא ויותר מידי פרטים..
ככה אנשים שאת מכירה ביומיום לא ימצאו אותך- שלא תמצאי את עצמך בסוף עם 500 חברים שגם ככה את פוגשת כל יום ויש לך מיליון דרכים לתקשר איתם חוץ מפייסבוק..
או שלא תפרסמי את העובדה שפתחת.. בעיקרון לא להיגרר לשימוש בפייסבוק לקשר עם אנשים חוץ מאלה שבשבילם פתחת וככה יש יותר סיכוי שלא תיגררי לדברים שלא רצית..
בהצלחה 
זה אחלה דרך..הכרתי מישהי מברוקלין בארץ ואני מתקשרת איתה רק דרך הוואטסאפ!
ופייסבוק לדעתי זה פשוט מיותר. (מניסיון-היו לי איזה 6-7 פייסבוקים)
יש קבוצה בפייסבוק שקשורה לה' ושכחתי איך קוראים לה והיא עם כמעט מיליון וחצי לייקים,והבן אדם שפתח אותה אמר שכל עוד יש אפשרות לא לפתוח פייסבוק צריך להימנע מזה ושקשה לו למחוק את הקבוצה..קיצר באמת אל תכניסי את עצמך לזה.
וסתם להביא ללחץ חברתי ומצבים לא נעימים..
מנסיון של אחת שיש לה ווצאפ ולא בקבוצה של השכבתי... זה קשה שמנסים לשכנע אותך להצטרף
והיא רצתה מההתחלה פייסבוק רק בשביל קבוצה מסוימת
ווואטצאפ לא?די"מפייסבוק כלי מאד עצמתי. קל לאסוף דרכו מידע שוטף בנושאים שונים, להיות מעודכנים לגבי המצב,
אם את מודעת לסכנות וחושבת שאת מסוגלת להתמודד - לכי על זה. אם לא - אל תפתחי.
ניסיון קשה מאד, לטעמי. הרבה משמעת עצמית, הרבה רגעי שבירה, הרבה קושי.
בהצלחה.
איך אומרים:בכל מקום אפשר להגיע למקומות לא טובים אבל צריך להשתדל לא להללכת למקומות הלא טובים
תהל001.יש כאלה שמבלבלם את המוח ואומרים שאפשר להיות מכור לזה...אני ברוך ה' יש לי 4 שנים פייסבוק ואני נכנס לזה פעם-פעמיים בשבוע לא יותר...לא מכור ולא בטיח, וזה לא כאילו אני צריך להתגבר על עצמי או משו...
2.יש לך אפשרות שאת תקבעי מה יפרסמו לך על הקיר ומה לא...
3.לחשוף את עצמך...את לא צריכה לשים תמונה שלך את יכולה לשים תמונה יפה או סתם איזה תמונה שבא לך את לא חייבת לשים תמונה שלך...
4.דרך אגב בזמן האחרון לא כזה משתמשים בפייסבוק..משתמשים יותר בוואצאפ (לפחות ביישראל)...
בהצלחה
אבל לזלזל בניסיונות של אחרים? איפה אתה חי? אתה יודע כמה אנשים מכורים לפייסבוק?
Look Smile
הפייסבוק יכול לתרום הרבה וגם מצד שני להרוס הרבה השאלה איך משתמשים וכמה...
אני גם קצת התלבטתי עם לפתוח פייסבוק למען פרויקט חשוב שאנחנו מריצים,
בסוף פתחתי משתמש,אני חושב שכשמשתמשים בפייסבוק בצורה חיובית זה בסדר.
כמו כן,צריך באמת להיזהר לא להתמכר ולהציב גבולות.
כל הכבוד,בהצלחה!
כי אין ספק שזה ממכר ופוגע תשקלי מה עדיף לך...
בהצלחה..........
זה אומנם עלול למכר ולפגוע, אבל זה לא ממכר בהכרח.
תלוי במשתמש.
מישו יודע אולי על מסלול מאורגן דרך בי"ס שדה או משו, מים תיכון לכנרת?
או על מקום מאורגן לישון בו בדרך?
תודה רבה!
אני אשמח אם מישהו מוצא מקום כזה....
מי נהר!ירושלים והסביבה... חנויות של פיצה, פלאפל וכו'....
תעבור בחנויות ותשאל אם צריך עובדים.
ככה מוצאים עבודה, לא פה
לעומת העבודה שמחכה לך אח"כ.
צריך שם... בהצלחה!
אחלה מקום, יש לשם קו 216.
ישי- 0587800783
חי- 0533314680
אם בנות גם רוצות שיפנו בפרטי
מקום בעולםאני בת 14 וחצי ומחפשת התנדבות באזור הצפון\ ירושלים יש למישהו משהו להציע?
מוזמנת לפרטי ואפרט..הלל-יהאחרונהאח שלי מתגייס עוד מעט ואני צריכה רעיונות למסיבת גיוס!..
מתנות,משחקים,וכו'..
תודה!
הלכנו למסעדה בשרית שווה כזאת( יש לי חמש גברים בבית... תרתי משמע...)
והיה ממש נחמד.. כאילו לא עשינו יותר מידי כזה...
וגם כאלה של הרב קוק?
למה,אני לא בקיאה בנושא..
תודה!!
* אצל בנדוד שלי לקחנו דדגל ענק, וכ"א רשם לו עליו ברכות.
* שקית ענקית עם כל הציוד לצבא- כ"א מוציא חפץ ומעניק ברכה ע"פ החפץ.
* שירי א"י וצבא- שירון והרקדה.
* מילון מונחים צבאיים- אפשר בצורת חידון.
* חידון אתרים בא"י.
* תחרות ספורט כלשהי? לבחון את כושרו וכושר הנוכחים 
* הקראת מכתבים/ברכות של הנוכחים.
* תפילה לשלום המדינה ולחיילי צה"ל + פרק התהילים האישי של המגוייס.
צריך עוד??

ןיש הבדל בין אנגלית לעברית??
תודה לכל העונים
דברים בעלי תוכן תורני כמו תנ"ך והיטוריה של עם ישראל מותר,
השאר זה "עובדין דחול" - מעשה חול,
ועל זה אומר הנביא וכיבדתו מעשות דרכיך.. ודבר דבר"
מדובר רק במקרה שאין הנאה מהלימוד.
אבל אם הוא התכוון הפוך אז אני לא יודע

ובמילא המילים זה מהתכנה במחשב..
העניין הוא למלא שעות מול זה ומבחנים..
אז המצב שלו הדרדר ממש, והרופאים לא נותנים לו סיכוי לחיות..![]()
אבל בעז"ה תפילות יעזרו! כל מי שיכול בבקשה שיתפלל! כל פרק תהילים יעזור!
נתן בן רינת לרפואה שלמה...
תודה ושבוע טוב
היה בקייטנה שלי, בשכונה, בספריה...
ילד קטן....![]()
זו הודעה מהפייסבוק של זאב בן יוסף:
-----------------------------------------------------------------
בוגרים יקרים שלום.
שמי רוויה בלום אני ממחזור ו', ואני זקוקה לעזרתכם.
יש לי חברה טובה שגרה בחווה בדרום הר חברון, ליד בית יתיר. אבא שלה הקים את החווה הזו במו ידיו והיא הייתה כל חייו. ביום שלישי האחרון אבא שלה נהרג בתאונת עבודה קשה מאוד.
הוא השאיר אחריו אישה ארבע ילדים, ויותר מ300 כבשים, סוסים, תרנגולים, פרות וכלבים...
הטיפול בחווה דורש עבודה כל בוקר צהריים וערב..
המשפחה רוצה להתאבל על האב ויחד עם הכאב על אובדנו הם זקוקים לעזרה מיידית בסיוע בטיפול ותחזוק החווה.
אבא שלה אהב את ארץ ישראל אהבת אמת. נתן את כל כולו למען הארץ.
וחשוב לי לעזור כמה שיותר לחברתי ולמשפחתה.
אשמח אם תוכלו לעזור לי לתת יד בחווה כדי שהמשפחה תוכל להתאבל על האב בלי להיות טרודים בעבודה.
העבודה היא עם חיות, רפת, אכילה טיפול ותחזוק.
אשמח אם תוכלו ליצור איתי קשר בהקדם כדי להתחיל כבר בימים אלה:
מדובר בחוות טליה
רוויה בלום
054-7848179
מי שיכול... ומי שלא, שיעביר...
--------------------------------------------
אני לא מכירה את המשפחה וגם לא את רוויה. ואני אוסיף כאן משהו: גבעות זה חשוב. זה מאוד מאוד חשוב. אבל לפני שרצים להקים עוד גבעה, בואו נשמור על הקיים. אם החווה לא תטופל, היא לא תחזיק מעמד. ואז יכולים לקרות כמה דברים: חס וחלילה החווה תוזנח, יהיו גנבות בע"ח, חומרי גלם וציוד חקלאי, תימכר, תינטש, ערבים ישתלטו עליה, וכו'. אז למי ששקל להתנדב בחקלאות ועם בע"ח בחופש - זה המקום וזה הזמן. תודה.
(הועתק מאר"מ)
בחיים..

זה הלכה.!!.
אחרי זה מבררים את תנאיי הסיפור
יכול להיות מצב שהסיפור לא סופר בצורה מלאה
או גזרה או תקנת שעה
אבל ככלל סיפור הוא הלכה
נכון שלהשתמש בסיפור בלי לברר את כל התנאים זה לא הלכה
מוזמנת לפרטי!
הנה הודעה מהפייסבוק של זאב בן יוסף:
-----------------------------------------------------------------
בוגרים יקרים שלום.
שמי רוויה בלום אני ממחזור ו', ואני זקוקה לעזרתכם.
יש לי חברה טובה שגרה בחווה בדרום הר חברון, ליד בית יתיר. אבא שלה הקים את החווה הזו במו ידיו והיא הייתה כל חייו. ביום שלישי האחרון אבא שלה נהרג בתאונת עבודה קשה מאוד.
הוא השאיר אחריו אישה ארבע ילדים, ויותר מ300 כבשים, סוסים, תרנגולים, פרות וכלבים...
הטיפול בחווה דורש עבודה כל בוקר צהריים וערב..
המשפחה רוצה להתאבל על האב ויחד עם הכאב על אובדנו הם זקוקים לעזרה מיידית בסיוע בטיפול ותחזוק החווה.
אבא שלה אהב את ארץ ישראל אהבת אמת. נתן את כל כולו למען הארץ.
וחשוב לי לעזור כמה שיותר לחברתי ולמשפחתה.
אשמח אם תוכלו לעזור לי לתת יד בחווה כדי שהמשפחה תוכל להתאבל על האב בלי להיות טרודים בעבודה.
העבודה היא עם חיות, רפת, אכילה טיפול ותחזוק.
אשמח אם תוכלו ליצור איתי קשר בהקדם כדי להתחיל כבר בימים אלה:
מדובר בחוות טליה
רוויה בלום
054-7848179
מי שיכול... ומי שלא שיעביר...
אני לידעת איך שולחים באישי
הלל-יההתנדבות מאוד מאתגרת ומהנה עם אנשים עיוורים בירושלים, עם אנשים מבוגרים או ילדים שההורים שלהם עיוורים. ניתן ליצור קשר בטלפון 5457696, לדבר עם נטע רכזת המתנדבים
דגני בוקר=)אין לי כל כך באיזור ירושלים אבל מי שבכל זאת רוצה, התנדבות חשובה בטירוף!!
יש ילדים שמתאשפזים בבתי חולים לתקופות וההורים צריכים להיות איתם בבית חולים כל היום וכל הלילה, זה מתיש בטירוף והם מגיעים לעבודה ובכללי למשפחה בלי כוחות..
ההתנדבות היא כזו: מגיעים בערב לבתי חולים: שניידר/ בלינסון/ איכילוב/ תל השומר/ אסף הרופא וישנים עם ילד או תינוק בלילה.
זו הצלה עצומה להורים!! משפט שפעם אמא אמרה לי: "אתן פשוט נותנות לי עוד יום שאני יקום עם כוחות"
והילדים שם מתוקים בטירוף!! מי שמעוניינת מוזמנת לפנות אלי
תיזכו למצוות צדיקים וצדיקות!
עזרה במחלקות השונות.. יחסית עזרה טכנית.


אביגיל.

קול דממה






בס"ד
שבת שלום!
א"י לנצחיא-כ
כא-ל
מא-נ
נא-ס
עא-פ
פא-צ
צא-ק
קא-קיב
קכב-קל
קמא-קנ +יה"ר
תודה 
*אביה*
קול דממה
!
הלל-יה
3 אחרונים!קול דממה
אחרון?קול דממה
קול דממה
מיצ'ל
הפרקים:קול דממה
עוד מישהו?קול דממה
עוד מישהו??קול דממהאחרונהבמדבר, כ"א
ד וַיִּסְעוּ מֵהֹר הָהָר, דֶּרֶךְ יַם-סוּף, לִסְבֹב, אֶת-אֶרֶץ אֱדוֹם; וַתִּקְצַר נֶפֶשׁ-הָעָם, בַּדָּרֶךְ:
ה וַיְדַבֵּר הָעָם בֵּאלֹהִים וּבְמֹשֶׁה לָמָה הֶעֱלִיתֻנוּ מִמִּצְרַיִם לָמוּת בַּמִּדְבָּר כִּי אֵין לֶחֶם וְאֵין מַיִם וְנַפְשֵׁנוּ קָצָה בַּלֶּחֶם הַקְּלֹקֵל:
זו איננה התלונה הראשונה של דור המדבר, אך כאן זו התלונה הקשה ביותר!
למה? נתבונן בתלונות הקודמות:
יא וַיֹּאמְרוּ אֶל-מֹשֶׁה הֲמִבְּלִי אֵין קְבָרִים בְּמִצְרַיִם לְקַחְתָּנוּ לָמוּת בַּמִּדְבָּר מַה זֹּאת עָשִׂיתָ לָּנוּ לְהוֹצִיאָנוּ מִמִּצְרָיִם:
יב הֲלֹא-זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר דִּבַּרְנוּ אֵלֶיךָ בְמִצְרַיִם לֵאמֹר חֲדַל מִמֶּנּוּ, וְנַעַבְדָה אֶת מִצְרָיִם כִּי טוֹב לָנוּ עֲבֹד אֶת מִצְרַיִם מִמֻּתֵנוּ בַּמִּדְבָּר:
^התלונה מופנית למשה.
יב וַיִּשְׁלַח מֹשֶׁה לִקְרֹא לְדָתָן וְלַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב וַיֹּאמְרוּ לֹא נַעֲלֶה:
יג הַמְעַט כִּי הֶעֱלִיתָנוּ מֵאֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ לַהֲמִיתֵנוּ בַּמִּדְבָּר כִּי תִשְׂתָּרֵר עָלֵינוּ גַּם הִשְׂתָּרֵר:
^גם כאן מתלוננים לפני משה.
א וַיָּבֹאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל כָּל הָעֵדָה מִדְבַּר צִן בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן וַיֵּשֶׁב הָעָם בְּקָדֵשׁ וַתָּמָת שָׁם מִרְיָם וַתִּקָּבֵר שָׁם:
ב וְלֹא הָיָה מַיִם לָעֵדָה וַיִּקָּהֲלוּ עַל מֹשֶׁה וְעַל אַהֲרֹן:
ג וַיָּרֶב הָעָם עִם מֹשֶׁה וַיֹּאמְרוּ לֵאמֹר וְלוּ גָוַעְנוּ בִּגְוַע אַחֵינוּ לִפְנֵי ד'.
ד וְלָמָה הֲבֵאתֶם אֶת-קְהַל ד' אֶל הַמִּדְבָּר הַזֶּה לָמוּת שָׁם אֲנַחְנוּ וּבְעִירֵנוּ:
ה וְלָמָה הֶעֱלִיתֻנוּ מִמִּצְרַיִם לְהָבִיא אֹתָנוּ אֶל הַמָּקוֹם הָרָע הַזֶּה לֹא מְקוֹם זֶרַע וּתְאֵנָה וְגֶפֶן וְרִמּוֹן וּמַיִם אַיִן לִשְׁתּוֹת:
^גם כאן, התלונה מופנית אל משה ואהרון.
נחזור לפסוק בפרשתנו:
ה וַיְדַבֵּר הָעָם בֵּאלֹהִים וּבְמֹשֶׁה לָמָה הֶעֱלִיתֻנוּ מִמִּצְרַיִם לָמוּת בַּמִּדְבָּר כִּי אֵין לֶחֶם וְאֵין מַיִם וְנַפְשֵׁנוּ קָצָה בַּלֶּחֶם הַקְּלֹקֵל:
מההשוואה לשאר התלונות מבינים שבפרשתנו זו התלונה הקשה ביותר:
"בֵּאלֹהִים וּבְמֹשֶׁה"-השוו עבד לקונו: למה העליתנו-שניהם שוים: (רש"י) [התרעומת כלפי הקב"ה!]
כמו כן, עמ"י טוענים שאין לחם ומים-אז איך הגיוני שהם מתקיימים? בהמשך הפס' רשום "בַּלֶּחֶם הַקְּלֹקֵל"-
אזי יש לחם ומים-שהם ניסיים ואינם טבעיים. יש כאן כפיות טובה, עמ"י זוכה לקיום ניסי במקום שבדרך הטבע אין יכולת קיום,
לאחר כל זה הם מתלוננים נגד הקיום הניסי ועל זה באה התגובה האלוקית:
ו וַיְשַׁלַּח ד' בָּעָם אֵת הַנְּחָשִׁים הַשְּׂרָפִים וַיְנַשְּׁכוּ אֶת הָעָם וַיָּמָת עַם רָב מִיִּשְׂרָאֵל:
מדוע העונש דווקא בנחשים?
אפשר לתרץ את זה-"כי אלו החיות שיש במדבר":
טו הַמּוֹלִיכְךָ בַּמִּדְבָּר הַגָּדֹל וְהַנּוֹרָא נָחָשׁ שָׂרָף וְעַקְרָב.. [דברים, ח']
אם כך, אז מדוע לא עקרבים?
הנחש מבטא את שיא כפיות הטובה:
א וְהַנָּחָשׁ, הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהִים;[בראשית, ג']
הנחש היה חכם ובמקום להכיר תודה לקב"ה הוא השתמש בחוכמתו לרעה וכפר בטובה.
"וכן מצינו בנחש הקדמוני...אמר הקב"ה: אני אמרתי יהא מלך על כל בהמה וחיה, ועכשיו (בראשית ג') ארור הוא מכל הבהמה ומכל חית השדה; אני אמרתי יהלך בקומה זקופה, עכשיו על גחונו ילך.
לכן ד' העניש את עמ"י בנחשים-מידה כנגד מידה (על כפיות טובתם), שיודו (יכירו טובה) על החיים הניסיים שד' העניק להם. וכן-
"..שדרו של אדם לאחר שבע שנים נעשה נחש; והני מילי דלא כרע במודים.."
לכאורה נראה שהכוונה כאן, שעמוד שדרתו של אדם נעשה נחש 7 שנים לאחר מותו.
"דעניין הכריעה לשם ד', היא הכנעה והשפלה היפך מעשה הנחש" [בבא קמא ט"ז ע"א ובמהרש"א שם]
הכריעה זו הכרת תודה-שזהו ההפך ממעשה הנחש הקדמוני.
כאן מפורש שאדם ש7 שנים לא מכיר תודה לקב"ה-הוא נחש! (כפוי טובה-כמו הנחש)
למרות שהולך זקוף על שתיים..
(המספר 7 הוא ביטוי לשלמות המציאות. אדם זה הופך לנחש בחייו..)
נחזור לתחילת הפסוק:
ו וַיְשַׁלַּח ד' בָּעָם אֵת הַנְּחָשִׁים הַשְּׂרָפִים וַיְנַשְּׁכוּ אֶת הָעָם וַיָּמָת עַם רָב מִיִּשְׂרָאֵל:
לעומת-
ד וַיִּשְׁלַח יַעֲקֹב מַלְאָכִים לְפָנָיו אֶל-עֵשָׂו אָחִיו אַרְצָה שֵׂעִיר שְׂדֵה אֱדוֹם. [בראשית, ל"ב]
מדוע בפרשתנו התורה משתמשת בבניין פיעל- וַיְשַׁלַּח ולא בבניין פעל (קל)- וַיִּשְׁלַח ?
נשווה לפסוקים נוספים כדי לראות את הבדל בעניין:
יד וַיֹּאמֶר לוֹ לֶךְ נָא רְאֵה אֶת שְׁלוֹם אַחֶיךָ וְאֶת שְׁלוֹם הַצֹּאן וַהֲשִׁבֵנִי דָּבָר וַיִּשְׁלָחֵהוּ מֵעֵמֶק חֶבְרוֹן וַיָּבֹא שְׁכֶמָה: [בראשית, ל"ז] ^בניין פעל-יעקב שלח את יוסף
ז וַיְשַׁלַּח אֶת הָעֹרֵב וַיֵּצֵא יָצוֹא וָשׁוֹב עַד יְבֹשֶׁת הַמַּיִם מֵעַל הָאָרֶץ:
ח וַיְשַׁלַּח אֶת הַיּוֹנָה מֵאִתּוֹ לִרְאוֹת הֲקַלּוּ הַמַּיִם מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה:
^ בניין פיעל-הכוונה, שחרר, איפשר לצאת.
ט וְלֹא מָצְאָה הַיּוֹנָה מָנוֹחַ לְכַף רַגְלָהּ, וַתָּשָׁב אֵלָיו אֶל-הַתֵּבָה כִּי מַיִם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וַיִּשְׁלַח יָדוֹ וַיִּקָּחֶהָ וַיָּבֵא אֹתָהּ אֵלָיו אֶל הַתֵּבָה: [בראשית, ח'] ^במכוון.
וַיִּשְׁלַח- הכוונה שליחות.
וַיְשַׁלַּח ד' בָּעָם אֵת הַנְּחָשִׁים- הכוונה, איפשר לצאת. (שחרר את הנחשים לנהוג כטבעם) :
"ולפי זה דן אותם ד' יתעלה על פי דרכם (מידה כנגד מידה). אמר כיון שאין חפצכם לחיות כי אם על המנהג הטבעי,
אף אני אעשה זאת לכם, שאניח הנחשים השרפים אשר במדבר הגדול ההוא לטבעם, ולא אחסום פיהם מהזיק להם, כמו שעשיתי עד הנה, וכן עשה: "וַיְשַׁלַּח ד' בָּעָם אֵת הַנְּחָשִׁים הַשְּׂרָפִים וַיְנַשְּׁכוּ אֶת הָעָם וַיָּמָת עַם רָב מִיִּשְׂרָאֵל"
[עקידת יצחק במדבר שער אחד ושמונים]
הקב"ה אומר לישראל-אתם רוצים לחיות בדרך הטבע ולא באופן ניסי, אזי אני מאפשר לנחשים שינהגו בדרך הטבע..עד כה חסמתי אותם, אך אם לא טוב לכם כך-אתם רוצים לחיות בדרך הטבע-אשחרר אותם.
הקב"ה לא שלח את הנחשים בכוונה (בניגוד לשליחות-שזהו דבר מכוון), אלא שחרר אותם שיפעלו בדרך הטבע.
עד כאן ראינו את עניין המידה כנגד מידה, ישנו פירוש נוסף למה דווקא ע"י נחש:
ח וַיֹּאמֶר ד' אֶל מֹשֶׁה עֲשֵׂה לְךָ שָׂרָף וְשִׂים אֹתוֹ עַל נֵס וְהָיָה כָּל הַנָּשׁוּךְ וְרָאָה אֹתוֹ וָחָי:
"וכי נחש ממית או נחש מחיה אלא בזמן שישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את לבם לאביהן שבשמים היו מתרפאים ואם לאו היו נימוקים" [משנה ראש השנה ג', ח']
"והיה כל הנשוך וראה אותו וחי אמאי אלא כד סליק לעינוי וחמי דיוקנא דההוא דנשיך ליה הוה דחיל וצלי קדם יי'
[למה, אלא כשמעלה עיניו ורואה הצורה של אותו שנשכו היה מפחד ומתפלל לפני ד']
והוה ידע דאיהו עונשא דחייביא
[והיה יודע שזה היא עונש לרשעים]
כל זמנא דברא חמי רצועה דאבוי דחיל מאבוי, אשתזיב מרצועה אשתזיב מכלא
[כל זמן שהבן רואה את הרצועה של אביו הוא מפחד מאביו, ניצל מן הרצועה ניצל מכל]
מאן גרים ליה לאשתזבא ההוא דחמי בעינוי ההוא רצועה
[מי גרם לו להינצל, הוא מה שראה בעיניו אותה רצועה]
ההוא רצועה גרים ליה לאשתזבא, ועל דא וראה אותו וחי חמי רצועה דאלקי ליה ואיהו עביד ליה לאשתזבא
[אותה רצועה גרמה לו להינצל. וע"כ, וראה אותו וחי, ראה הרצועה שהכה אותו, והיא גורמת לו להינצל].
[זוהר שלח לך (רעיא מהימנא) קע"ה ע"א]
ראיית הנחש היא זו שמעוררת לתפילה,לתשובה,לתיקון.כמו שיראת הבן גורמת לבן להינצל
בלי חסדי ד' והשגחה מיוחדת-אורבות לנו סכנות כל הזמן, רק שהקב"ה מקיימנו ומצילנו..
"אמר רב כהנא: כשחלה רבי ישמעאל ברבי יוסי שלח לו רבי: אמור לנו שנים ושלשה דברים שאמרת לנו משום אביך.
שלח לו, כך אמר אבא: מאי דכתיב (תהילים קיז) הללו את ד' כל גוים, אומות העולם מאי עבידתייהו? הכי קאמר:
הללו את ד' כל גוים-אגבורות ונפלאות דעביד בהדייהו, כל שכן אנו דגבר עלינו חסדו.
למה אומות העולם צריכים לשבח את ד'? הרי נאמר "גבר עלינו חסדו"
הללו את ד' כל גויים-על החסדים שעשה עמהם, כל שכן אנו-כי גבר עלינו חסדו..
"אומות העולם מאי עבידתייהו-לשבוחי, משום דגבר עלינו חסדו, הא עלן לשבוחי.
אגבורות ונפלאות-דחזיתו שעשה לי"
[מסכת פסחים קיח ע"ב ורש"י שם]
שהם (אומות העולם) ראו שד' עשה לנו. כיוון שיש דברים שהיהודים לא ידעו שהם נס, כי הם לא ידעו בכלל שרצו להרע להם. אבל הגוי יודע את הנס כי הוא מכיר את רצונותיו-להרע לעמ"י.
הרב הדגים את הענין ע"י סיפור:
היה יהודי שכל בוקר היה משכים ללימוד הדף היומי עוד לפני התפילה. גוי אחד ראה אותו ורצה לפגוע בו,
הוא החליט לחפור בור כדי שהיהודי יפול בו-כי הוא הולך בלילה[בזמן שיש עוד חושך]
באותו זמן הסתכל הגוי ביהודי שהלך לדרכו וראה שאותו יהודי הגיע עד לבור וחזר.
[היהודי הגיע עד לבור ונזכר ששכח את משקפיו, ובלעדיהן לא יכול ללמוד]
וכאשר חזר לאחר מכן עבר את הבור-וכבר ראה אותו..
היהודי לא ידע שזה נס-אך הגוי ראה שזהו נס..
ד' מיטיב עמנו כ"כ הרבה חסדים שלחלקם איננו מודעים כלל! כך שצריכה להיות הכרת תודה עמוקה,
כמו שאומרים ב"מודים אנחנו לך"-מודים על ניסים שהשי"ת עושה לכלל ישראל בכל הדורות, ובמיוחד בדורנו-
דור שיבתנו לארצנו, לציון ולירושלים. צריכים להיות מלאים בהכרת תודה ומתוך כך צריכים להשתדל לפעול עם אל כדי להתקדם בתהליך גאולתנו 
מהמם!!!מתחברת=)
ה.ת.אחרונהאוהבים ספורט?!?
גם אנחנו...
לא לא הספורט הזה שרצים ומזיעים
הזה המגניב...
ספורט כורסא
אולי ידעתם ואולי לא
אבל בפורומים של ערוץ 7 קיים פורום ספורט שמהיום יהיה פעיל חי ובועט
בואו להתעדכן לפרשן למתוח ביקורת על מאמנים
ולהתייעץ בנושא כושר וכדומה
אתם יותר ממוזמנים לבוא ולהגיב
מופנה לציבור הזכרים והגברים כאחד
די"מ


לגבי מחר!!ממש חשוב להגיע!!
מישרוצה יש גם מלא סיורים שמארגנים באזור שכולם עוברים/מסיימים בעין דני!
גיפים, אופנים, סיור ממבוא חורון לעין דני ועוד מלא!
כל הסיורים דרך עמיתים לטיולים, טיולי דוד ואחיקם סיורי יום שישי בהר אפרים ועוד!
מי שרוצה עוד פרטים שידבר איתי.
ואו!!רעיה123איזה קטע לא ידעתי שיש ממבוא חורון
מי עושה את זה? אתה יודע?
ואחד עם כיפהאחרונה
עמיתים לטיולים אחראים על הכול.
המוביל יעקב טבגר
) קיצר... אני בטוחה (!!!!) שאני ללא הבן אדם היחיד ככה!! מבטיחה לך שלא!!
אם את חושבת ככה אז אני אשמח אם תסבירי למה את מתכוונת.. שנדע באמת מה לחשוב ולהשתנות אולי..בכללי שהפורום מעורב או מקרים ספציפיים?
כשבת / בן כותבים משו ריגשי/ סתם אישי..
אז בדר"כ מגיבים כי את רוצה לעזור בקטע הכי טוב שלך!!
אבל את לא תמיד זוכרת שיש כאן בנים!!(בנים תהפכו את הכל גם לזכר..)
ואז מתווצר מצב שכותבים דברים שלא הייתם בחיים אומרים פנים אל פנים..
ולא באלי לפרט מיקרים ששמתי לב אליהם כי לא נעים לי..
אז שכל אחד\ת יעשו תשיקול ויבדקו אם זה מתאים לשלוח או לא!
כי אנחנו פורום דתי (נוער!!) ולכן צריך להיות הרבה יותר רגישים לדברים האלה!
בהצלוחה
שדווקא זה שאין הכרות בין האנשים כאן הופך את זה ללא משנה. כלומר, אנשים כאן אחלה וכו אבל אין פגישה ממשית...
למרות שהשוואה צריכה להיות כלפי התורה ולא כלפי הפורומים האחרים, אם חס ושלום יצא לכם להיות בפורום חילוני אתם מיד תבינו כמה הרמה של הפורום הזה גבוהה וכמה האנשים איכותיים. זה פשוט שונה לגמרי. על כל שרשור רגיל שנפתח כאן בפורומים של חילונים יש את כל הזוהמה שאתם לא רוצים.
אז יש להפריד.
אנו דתיים, ודאי שכן.
לעומת זאת, יכול להיות שהפתיחות הזו בעייתית. מצד שני - מאד יכול להיות שהיא לא בעייתית כי אין כאן היכרות מעשית בין אנשים ולא נוצר מזה שום דבר שקשור לקלות ראש או לחמור מכך.
אמרתי שבהשוואה להרבה מקומות.
אמרתי שחילונים = בהמות? לא. ואני גם לא חושב ככה.
סתם לפזר הערות זה טפשי. וגם סתם להסביר אותן זה טפשי.
את רוצה לראות מה זה פורום לא דתי? תכנסי לfxp ותראי מה זה פורומים לא דתיים,גם לא צריך להגזים
כל עוד זה בצורה מכובדת לא דיבורים על דברים גסים - אלא דיונים מכובדים אני לא רואה את הבעייה...
ואני לא צריכה להיכנס כדי לדעת מה הולך שם..זה די ברור..
אבל התכוונתי שבגלל שאנחנו דתיים!ולא מכירים אחד את השני כדאי שיותר נשים לב גם לדברים הקטנים!
לא אמרתי שעכשיו אל תכתבו כלום...פשוט קצת!! יותר להיות רגישים בנושא =כדי שלא נגיע למצבים לא נעימים...
אנחנו ב"ה לא שם בכלל אבל כדי שלא נגיע לשם צריך הרבה תשומת לב!!
איזה מצב לא נעים היה בזמן האחרון?
מישהו באמת העיר לי על משהו שכתבתי שניראלו שאנשים פה אוהבים ללכלך על הציונות הדתית. בהתחלה חשבתי שהוא מזלזל ואז נרגעתי, ביקשתי סליחה והבנתי שהוא סך הכל העיר את צומת ליבי לזה שאנשים פה מלכלכים על הציונות הדתית. הזדעזעתי.
ועכשיו אני מבינה למה את מתכוונת.
סוף שביעית!זה שבנות מדברות פה עם בנים לא הופך את הפורום הזה ללא דתי..!
כאילו שאנחנו לא מדברות עם בנים בסניף, בפעילויות..
מדברים, וזה לא נורא!
ככה אני גדלתי לפחות.. 
בסניף וזה..?
![]()
הבעיה שכתבת שש שורות של כלום... לא הבנתי איפה הטיעון? מה לא בסדר? בנים בנות? שמה שמתעסקים הוא שטויות?
תמקדי את עצמך
כי במידה מסימת, די משמעותית, אנשים מגיבים לניק ולא לאישיות.
(אמנם זו בפני עצמה סיבה לא להתעסק בזה יותר מדי, אבל נניח לזה כרגע)
מסתבר שהיה טעות לשלוח אתזה.. סתם מחשבה שעלתה לי בראש באותו הרגע והתחלתי לפרוק... אני לא חוזרת בי על הדברים שאמרתי פשוט החלטתי לסגור תעניין כי ראיתי שגם אני לא ממש צדקת בעניין הזה... בי חברים, סורי...