מישו שמע במקרה על החידון על השואה לבנות?
אם כן,
אפשר להביא לי קישור לאתר שלהם?
תודה רבה
מישו שמע במקרה על החידון על השואה לבנות?
אם כן,
אפשר להביא לי קישור לאתר שלהם?
תודה רבה
moreshethashoah.michilah.edu
זה בעיקרון הכתובת של האתר. כרגע הוא לא עובד..
בהצלחה
הנסיך הקטן.אם מארגנים עצרת תפילה בכותל- במוצש"ק הקרוב- מי בא???
לא נמאס??
כל יומיים יש משהו שקורה בגלל הערביים האלה..!! המדינה לא שולטת בהם!!
ועכשיו גם ערבי הרג מישהו באזור ציר גלעד בתאונה חזיתית קשה!!
האינטיפדה השלישית כבר כאן!!
אמאלה!!!
וכל מה שקורה בירושלים בכלל פחד!!
שישמעאל ישלוט בארץ 1300 שנה בזכות שעשה את הברית מילה בגיל 13, המוסלמים בנו את מסגד כיפת הסלע בשנת 648 לספירה הנוצרית ו 1300 שנה מאז זה 1948 קום המדינה ועשכיו זה תלוי בנו אם אנחנו נשמור את הקדושה והברית הארץ תהיה בידנו ואם לאו בנתיים נחכה
נתפלל לה' שיעזור לנו לשמור את הקדושה ויוציא אותנו מהגלות
פפפפפפפפפפפפשששששששששששששששוווווווווווווווווווווווווווווווווווטטטטטטטטטטטטטטטטט בההההההההההההההמווווווווווווווווווווווווווווווווותתתתתתתתתתתתתתתתתתתת !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הערבייייייםם האלההה !! ![]()
ואז כולן יצאו מהכיתות והיה בלאגן וחברה שלי ראתה מהחלון איך השוטר הורג את המחבל
טוב שלא הלכתי גם לראות.
והיה מפחידדדדדדדדדד
טוב שהרגו את המחבל אבל אני הייתי ממליצה שבפעם הבאה יעשו את זה במשתיק קול
כי.........
מלא בנות קיבלו טראומה.
אומרים שלכל בנאדם שיש ניסיון יש גם את הכוח לעמוד בו..
אז איך זה שאנשים מתאבדים?
לאיפה הכוח שלהם נעלם?
יש פיתרון וצריך למצוא את הכוחות להגיע אליו. המלצה, לנסות למצוא נקודות אור. בן אדם אהוב, מטרה נכספת אפילו שטויות או דברים שאי אפשר להסתמך עליהם אבל לעת הזו הם נותנים לך תנופה ועוזרים לך לצאת מהפינה הזו אפילו בסנטימטר, לאט לאט אתה יוצא חזרה לאפשרויות נוספות
שמוליק פייןאגב ב19:00 הפגנה במקום הפיגוע..
ב"ה אחותי התחתנה אתמול,ובכיסא כלה שרו לה איזה שיר עם המילה בית נאמן..
לא הייתי מחוברת כ"כ ככה שאני לא ממש זוכרת איך הוא הלך ומשגעים אווותי פה שאני אמצא איזה שיר זה.. 
מזל טוב בובה !!
בדמייך חיי
לולית10
מקום בעולםבסוף זה באמת השיר הזה!! ![]()
הצלתן אותי מלהשתגע כל היום במרדף אחרי השיר הזה ![]()
![]()
וטלל תודה!אוריוששאחרונההכתבה ה- 30 שלי...
גיברת פלסף.זה אמנם מאוד ישן אך אני אישית מאוד אוהב את הגרסא של יהודה גלאנץ (החל מדקה 7:08):
איך חשבת בכלל שיש אפילו זיק של אמת בשטות הזאת.
אותו בטוח כ"כ שזה נכון!!!!
משו הזוייי
הרב שלי שאני מאוד מאוד מעריכה מאמין באמונה שלמה שהיתה אבולוציה.
אז כנראה שאולי יש בזה אמת.
לא לדבר ככה, טוב?
אבל בעיקרון אפשר להוכיח שאין סתירה בין התורה לאוולוציה.
חייבת לסתור את התורה.
מכיוון שכל ספור הבריאה הוא ממש לא כפשוטו ואנחנו לא באמת מבינים מזה בריאה וכו'.
ובנוסף יש כאלה שאומרים שזה דווקא מתאים לגישה של הידות שהכל הולך לפי שלבים והתפתחות..
ספר עם מלא סתירות פנימיות



לא באמת.
ריצ'ל
בן-ציוןהימצעים שהמדען גילה והפריכו אותם ובימיוחד שהמדען הזה היה כופר..
התיאוריה הנ"ל סובבת סביב האדם והחיות,התפתחויות פיזיות בילוגיות ברמות כאלו ואחרות ובמקומות שונים לא משוייכים לתאוריה הזו
cookie_monsterהתיאוריה הנ"ל מדברת על מוצא החי(לא הוצאתי את הצומח מתחום זה),על התפתחות מרחיקת לכת,התפתחויות מנוריות אך חשובות הן בעלות משקל ומשמעות אחרת לחלוטין.
כלומר התפתחויות שניתן לראות בעולם אינן בשום פנים בגודל או בכיוון של התפתחות מין למין אחר,אלא להשתדרגות מסווגת מאד.חיידק שמפתח עמידות אינו בגדר "אבולוציה" במובן של פנים התאוריה, אלא רמת השתדרגות מוגבלת ליצורים זעירים.
כלומר ארנבת לא תתפתח לקוף וכדומה,ולכן יש להפריד בין מהות התיאוריה הנ"ל שמדברת על מוצא המינים ובין העולם המתפתח והראיות לכך,הנסיון לחבר ביניהם הוא סובייקטיבי מאד ואולי ימצא בספרים המנסים לחבר תודעתית בין התחומים הללו מתוך השקפת עולם מסויימת,אולם רמת הוודאות בין שני התחומים הללו כלל לא דומה,אלו שדות אחרים.
קרבה גנטית לא יכולה להצביע או לרמוז על התפתחות של אחד מן השני,זו ספקולציה.
מעניין להמחיש את זה בתאוריה אלטרנטיבית שלא זוכה מן הסתם לפופולריות מכיון שאינה משרתת את האידאולוגיה שעומדת יותר מכל מאחורי הדחיפה של התאוריה הזו,והיא שהקוף הוא נסיגה מדרגת האדם.
בצד הדברים, כל העניין של קרבה גנטית הוא דבר בעל ממדים חריגים מטבעו,שמעתי שלירק מסויים יש קרבה גנטית של 50% לאדם,לירק.. כלומר כל התחום הוא למעשה תכנון על אדיר של הקב"ה שטמן בכל אחוז ואחוז הבדלים של שמיים וארץ,מימלא הבדלים כאלו אינם יכולים לרמז על קשר הכרחי.בצד הדברים ישנם מקורות יהודיים המקשרים באופן ההפוך בין האדם והקוף גם ברובד ההלכתי,כך שהקרבה שלהם אינה אקראית אך אינה בהכרח מה שרוצים לעשות ממנה.
בהתפתחות המינים אין הכוונה לזכר או נקבה אלא לחיה ממין מסויים כמו ארנבת או קוף,כל אלו נקראים מינים של חיות.
אבולוציה מדברת על התפתחות המינים והשדרגותם ממין למין,חיידק שמפתח עמידות לא קרוב ולא בספקטרום של להפוך ליצור אחר.
שימי לב לטרימנולוגיה,אבולוציה מתייחסת למעבר בין המינים,יתכן שמשייכים את עניין ההתפתחות המינורי גם למושג זה,אך לעניין האמת והדיוק,לדברים אין קשר הכרחי שקושר אותם במציאות.התפיסה הפסיכולוגית שמכירה באבולוציה היא זו שמשייכת את ההתפתחות שקיימת במציאות לתיאוריה הרעיונית שאומרת שישנה התפתחות מרחיקת לכת,זו שוב ספקולוציה.
אני מפריד בין המושגים ומתעקש לקרוא להם בשם אחר,משום שלעוסקים בתחום אין את הכנות(כלומר לא שהם משקרים במפורש,אני מדבר על איך שהדברים מוצגים) לעשות את ההפרדה הברורה הזו,ומציגים את הכל כמערכת אחת.
אינני בא לומר שהתאוריה הזו מנוגדת לתורה,הרב קוק זצ"ל אמר כבר שאינה מהווה סתירה ואף יותר מכך,וצריך לעיין בדבריו במקורם.אלא אני חושב שחשוב לעשות את ההבחנות הללו
בס"ד
אומרים שלאדם ולקוף יש אב קדמון משותף, לא שהאדם נברא באופן ישיר מהקוף. (תיאוריה מבוססת גם על מדרשים, כמו זה שהקופים "התפתחו" מבני אדם, מסיבות כאלה ואחרות.)
א.לא אמרתי שהיא טוענת לגבי טווחים של אלפי שנים,היא טוענת שהמגמה היא כזו.
ב.אפשר לקרוא לזה כך,אומנם בשדה המדעי ידייקו כנראה יותר ויפרידו בין המושגים הללו.
ג.אני שוב חושב שעלי לחלוק על כך,יסוד התאוריה דיבר על התפתחות בין המינים דבר שהיה מבוסס על ממצאים ארכיאולוגים (שהיום התבררו כלא נכונים כד"א ונמצאה סתירה בשיטתיות שראו בעבר,ולכן עצוב שלא מעלים זאת מבחינה של כנות מדעית) ,זה עוד לפני שהיה ניתן לדבר על התפתחות מינוריות מסתגלות כאלו ואחרות.
שוב,יתכן שהנטייה היא להכליל הכל תחת שם אחד כי ישנה מגמה לאמת את התאוריה הזו בכל מחיר,אך במקור אלו לא דברים שצמחו ביחד,ולכן הקישור ביניהם הוא ספקולציה שמנסה להפוך את השטח האמין,קרי צפיה בהתפתחויות מינוריות כמו בחיידקים שאינם בספקטרום של מהפך ממין אחד לאחר,לרעיון שיצור כן יהפוך ממין אחד לאחר,ואלו דברים שאולי דומים בצליל הווקלי שלהם מכיוון שמדברים על "התפתחות" אך אינם קרובים זה לזה מבחינה מהותית כלל ועיקר.
הדבר דומה לנסיון השוואה בין מהירות של הולך רגל ומהירות האור,בשני המקרים מדובר על יסוד של מהירות,אבל אלו דברים שבאים ממידים שונים ואינם נמצאים על אותו קו.
במקרה שלנו הדבר חמור יותר,משום שלא מדובר רק על הבדל כמותי,אלא בעיקר על הבדל איכותי.

חשוב לי לומר שכל הדיון מבחינתי הוא מכיוון שחשבתי שנכון להפריד בין הדברים הללו ולקטלג אותם במקום המדויק ובזאת להיות ער לנסיון הסובייקטיבי של בעלי אידיאולוגיה לחבר אותם,אבל מבחינה תורנית כפי שאמרתי ונדמה לי שגם את הדגשת אין סתירה בין הדברים
.

עם זה???
וצריך לעיין בדבריו במקורם,אולם הרמב"ם לא חי בתקופה הזאת.
אכן דברי הרב קוק זצ"ל הופכים את הדיון ללמדני מדעי בלבד ולא מהותי מבחינת ביאור האמונה,כלומר אין בזה קושי
הוא רק אמר (על שיטה פילוסופית דומה קצת לתאורית האבולוציה) שאין בזה אמירה שהקב"ה אינו מלך העולם בניגוד לשיטות פילוסופיות אחרות בנות זמנו שיש בהן הכחשה לכחו של אלקים.
והרב קוק אמר זאת על תאורית האבולוציה, והוסיף גם שיש בתאוריה רעיונות יפים מבחינה פילוסופית, אבל לא דיבר על התאוריה מהצד המדעי-היסטורי שבה. (אמנם הוא לא אמר שהוא לא מסכים עם התאוריה, אבל הוא השאיר את השאלה פתוחה, ולא נכון לומר שהוא הכריע שהיא נכונה)
ברוך עובד ה'לאוולוציה אני לא חושבת אבל כרגע אני מנסה לעש/ות תוך כדי לימודים עבודת חקר בנושא תאוריית המפץ הגדול, אם היא סותרת את אמונת ישראל או לאו...
בינתיים גליתי דברים מעניינים בנושא.
למרות שאין בעיה בתאורית המפץ הגדול אם מבינים שהוא לא נוצר מעצמו ולא במקרה. יש פרשנים מעניינים על זה.
ונתן תורה לישראל.
אפשר להסביר שהוא ברא את העולם ואח"כ סידר אותו ע"י התפתחות הדרגתית טבעית כפי שטוענת תאוריית האבולוציה.
אני חושב שנכון יותר להסביר שהוא ברא את העולם בבת אחת.
אבל ההבדל היחיד הוא אם הוא סידר את העולם בשישה ימים ע"י ניסים או במיליארדי שנים בכחות טבע.
הסיבה שזה לא צריך כ"כ להטריד אותך, זה שהשאלה היא לא מי סידר את העולם, שאת זה כולנו יודעים ומסכימים-אלקים ברצונו, כחו וחכמתו סידר את העולם. השאלה היא שאלה פילוסופית בהבנת ההנהגה האלוקית, האם הקב"ה אוהב יותר להשתמש בכלים איטיים שפועלים בסדר מדעי גלוי לעין, או שהוא מעדיף להשתמש בכלים מהירים יותר, אע"פ שהם יפעלו בסדר שאינו ברור לשכל אנושי אם לא יחקור ויחפש בעמל ויגיעה גדולים.
ויש בזה עוד מחלוקת שהיא אם מה שהתורה אומרת צירך להיות נכון על פי המושגים הרגילים שלנו, או שיתכן שהתורה ספרה לנו את ההסטוריה על ידי משל, ולא כתיאור אותנטי.
הוא ברא את העולם ואת האדם ובגלל זה אנחנו שומרים שבת כי אנחנו מאמינים שהוא ברא עולם בששת ימים ובגלל שהוא שבת ביום השבת אנחנו גם שובתים.
כי אתה יכול להגיע למקום הרבה יותר גבוה ממה שאתה נמצא בו.
אז בעצם הוא אומר שבכלל אין טעם לחיים. כשאתה לא טורח אתה לא משיג כלום ואין לך שום מטרה אליה אתה שואף להגיע. החיים במילא חסרי משמעות ואין טעם לחיות אותם.
לא ככה?
למי אתה עושה טובה?
שבת רגילה עוד אפשר לחלל, אבל את היום שכולו שבת א"א לחלל, הרי לך סיבה לטרוח.
ה' עשה יום ולילה בשביל שלא נשתעמם בשביל שיהיה זרימה וכן לפעמים יש נפילות בשביל לדרבן את האדם שיקום ויתחדש בעבודתו
יש לי ניסיונות כמו לכל אחד..והם קשים בשביליי, ואני יודעת שב''ה הם קלים יחסית..
אבל מאיפה יש את הכוחות להתמודד עם הניסיונות?? ואם הניסיונות הקלים קשים בשבילי, מהזה אומר עלי?
שאינלי מספיק כוחות להתמודד עם ניסיונות קשים יותר??
מתנחלת איפשהואלאחרים..
ולהתחיל למדוד את עצמך רק ביחס לעצמך! ולכוחות שהקב"ה נטע בך.
להתפלל לאלוקים הוא נותן לנו את הכח תמיד להתמודד עם הניסיונות,
וגם אם נופלים חשוב להתחרט על זה באיזה חמש דקות ביום
יש לי חברה כזאת שמסתירה והכול..
לדעתי זה לא טוב להסתיר.
ומצד שני בגיל כזה זה גם לא טוב חבר.
אין לי כל כך מה לייעץ.
אני ינסה לעזור למרות שלי פשוט מסכימים כמעט הכל... אני אני ינסה..
תסבירי לאמא שלך (היא אמא שלך אחרי הכל) תגידי לה שקשה לך ואת לא רוצה להיפרד מימני ... עם את לא יכולה להגיד לה את זה בפנים אז בפתק..
את אוהבת אותו?
את חושבת שזה בסדר שאתם חברים? תעני דוגרי!
וזה מקסים אך זה בעייתי שזה בא על חשבונך לא הבנתי כולכך רק את הוריך דתיים ?
אם את יודעת שזה לא טוב אז למה את עושה את זה???
את מבינה בשכל וברגש שחבר זה לא טוב?
עכשיו הגיע הזמן לצאת מזה, את לא יודעת איך? תבקשי הדרכה.
אם היית מבקשת ממנו הדרכה איך לחלל שבת? היית מצפה שנעזור לך?
מה הגיל שלכם?
דברים כאלו.. או אחרים..
לדעתי תתייעצי עם מישו שאתה מקבלת את דעתו - והוא או היא יסבירו לך בדיוק..
ואם שואלים אותי - אז יש יתרונות וחסרונות להכל (!!)
בתכלס לשאול כאלו שאלות באינטרנט זה די מפוקפק;)
תאמת - יחסית מכירים אותי כאן;)).. אז מוזמנת ממש בשמחה לפנות באישי ~
בעיה אחת-יש לך חבר. בעיה הלכתית.
בעיה שניה-את חוששת שידעו על זה. בעיה מעשית.
כמובן שיש לתת עדיפות לפתרון הבעיה השניה, מכיון שהיא עלולה להביא למשבר, ולכן היא קודמת לבעיה הראשונה. וזו כנראה הסיבה שהבעיה הזו הלחיצה אותך יותר, ופנית הנה.
במקרה ויהיה צורך להסביר לאמך משהו, אני ממליץ לך שדבר ראשון תסבירי לה את זה, בכנות ובפשטות. תאמרי לה שהיא צודקת שזה בעיה שיש לך חבר, אבל המשבר והנזק שעלול להיווצר מאי מהתחשבות בך עלול להיות חזק יותר, ולכן את מבקשת שבנתיים תניח לזה, עד שתמצאו דרך להתמודד עם הבעיה בצורה שתישארי רגועה, וכך יהיה לך יותר בטחון, ותוכלו לפתור את הבעיה ההלכתית ביישוב הדעת (אחד הדברים החיוניים ביותר לפתירת בעיות).
ואולי כדאי שתנסי לדבר עם רב שאת מכירה ותתיעצי איתו, ותנסי להסביר לו את שתי הבעיות שהצגתי בפתיחה ותבקשי ממנו שיעזור לך להציג את הדברים לאמך, מתוך הבנה שכמו שאמרתי, הבעיה השניה כאן קודמת לראשונה, אע"פ שהראשונה היא הלכה, השניה עלולה להביא משבר והדרדרות גדולה יותר.
מלבד זאת, אני ממליץ לך על עוד עצה, שתדברי עם החבר שלך על זה שלא טוב שאתם חברים, אל תדחקי בו שתפרדו, אבל תדברי איתו ותתיעצי איתו, אולי כדאי שתנסו לרופף קצת את החברות במשך הזמן, ואפילו תציבו לעצמכם יעד להפסיק את החברות הבעייתית כשיהיה לכם הכח הנפשי לעשות דבר כזה (מה שאני מבין שקשה לכם מדאי בשלב הזה), מתוך הכרה שזה מה שצריך לעשות. העצה הזו היא כבר הרהור תשובה, והוצאתו לפועל במינון סביל, ולכן זה מאוד מאוד מומלץ, כי גם מי שמרגיש שאין לו כח לתשובה שלמה, עצם הרהורי התשובה, הדיבור עליה, והניסיון להוציא אותה לפועל כמה שאפשר-זה כבר דבר עצום ורצוי מאוד לה', וה' מסייע למי שרוצה ומנסה אבל קשה לו.
ותתפללי לה' שיעזור לך לצאת משתי הבעיות בקרוב ובנחת. יהי ה' עימך.
הסתדרת?? מה עם אמא שלך??
בס"ד
ואם את מחליטה מסיבה לא ידועה לא ללכת לרב אז בכל זאת הייתי ממליצה לרופף את הקשר..
לא כי אני מעוניינת שתיפרדו או כי יש לי אינטרס כלשהו, פשוט זה יותר בריא ויכול יותר להועיל.
אם זאת חברות שאולי עכשיו היא לא לחתונה אבל שניכם חושבים על זה אז כן הייתי ממליצה גם ללכת לרב וגם לרופף קשר.
קשר אינטנסיבי יכול מאוד להזיק בכל המובנים.
מוזמנת לאישי 
[ואני מדברת מניסיון... יותר נכון- מניסיונות..]
מה שמכשיר קשר בין בן לבת, זה אם מטרתו המרכזית (ורצוי הבלעדית) היא חתונה.
יצר העריות, במיוחד של בנים חזק מאוד, וכמו שכמעט בלתי אפשרי להגיד לך לא להנות ממחמאה שאת מקבלת מאדם אהוב, כך קשה מאוד לומר לבן לא להנות ממבט באשה, כי מדובר ברגש טבעי. והתורה אסרה הסתכלות באשה על מנת להנות, לכן קשר שאין מטרתו חתונה הוא בעייתי מאוד וקרוב לאיסור.
העצה שהצעתי לך, היא טובה מאוד, בהנחה שאת רוצה לשמור על ההלכה.
אם הרצון שלך לשמור על ההלכה לא מספיק חזק, לא נוכל לעזור לך, מכיון שאיננו מסכימים עם הדרך בה את הולכת.
את תוכלי לעזור לאדם להגמל מסמים אם הוא ירצה בכך, ואף לייעץ לו איך לעשות זאת בצורה שלא ירגיש צער, אבל רק בתנאי שהוא הפנים שהסמים מזיקים לו. (בד"כ האדם מבין שזה מזיק, אבל זה לא מספיק חדור בו כדי לגרום לו לפעול בהתאם.)
אם הוא החליט להמשיך איתם, לא תוכלי לעזור לו, גם אם תרצי, ובטח שלא תעזרי לו להשיג סמים.
למטרת חתונה?
אני מנחשת שהתשובה היא כן, אז כל רגע שהקשר ממשיך הוא מורי את הסיכויי, חבל זה הורס.
לדעתי זה גם משבש את הבניה העצמית..
ותכלס' תחשבי שניה, היית מעדיפה להתחתן עם מישהו שאת החברה הראשונה שלו או שהיו לו שלוש חברות רצינית לכמה חודשים\שנים?!
זה נראה לי בסיבות ממש הגיוניות, אבל ברור, ברור, ברור שזה קשה, מאוד קשה. אבל אן דבר העומד בפני הרצון!
אז אם את מחליטה שצריך להפסיק את זה, עדיףשזה יהיה כי את מבינה שזה לא טוב לך מאשר אם זה כדי לא לאכזב את ההורים, או בגלל הבעיה ההלכתית וכד'.
בהצלחה!!! 
מוזמנת לאישי אם בא לך...
אלוקים אוהב אותנו חבל לעשות לו משהו שהוא לא אוהב, ואם קשה לך להיפרד תתפללי על זה שה' יתן לך את האומץ. יש פיתרון להתפלל
אני מכירה הרבה בנות שהיו / עדיין עם חברים וזה באמת בעיה קשה מאוד...
את בטח מרגישה שהוא היחיד שמבין אותך באמת באמת ושהוא האהבה שלך וכו'... ושלא תמצאי לו תחליף וכו'..
אבל תחשבי איך תרגישי גדולה מהחיים אם תפסיקו את הקשר.. תחשבי כמה סיפוק יהיה לך,
ואם הוא באמת שלך - אז משמים הקב"ה ישמור לך אותו עד לזמן שתהיו מוכנים, שתהיו בגיל המתאים להתחתן.
ואם לא - לא חבל על הזמן והלב שלך?
אם תעזבי אותו ותשקעי יותר בחיים היומיומיים שלך - חברות לימודים וכו, לאט לאט תראי שזה עוזב אותך ושאת יכולה לחיות בלי זה. עובדה שמלא בנות דתיות וחרדיות חיות בשמחה בלי שום חבר.. וזה גם לא חסר להם. אפילו כאלו שכבר ניסו את זה.
את יודעת בטח את כל הענין הדתי, שקשר עם בנים זה אסור גם אם שומרים נגיעה, שמותר להיות בקשר עם בן רק אם אתם בודקים את מידת ההתאמה שלכם לחתונה וכו'... לא חושבת שזה מה שאת צריכה תזכורת...
אני ככ מבינה אותך אומנם לא עברתי את זה בעצמי אבל היכרתי מקרוב ככ הרבה בנות שעברו את זה... וזה באמת נסיון מטורף, זה ממש קשה.
אבל תחשבי שאם את נפרדת ממנו ועושה לזה סוף - את יוצאת גדולה מהחיים.. וזה רק יעמוד לך לזוגיות האמיתית שלך.
שבע"ה יהיה לך את ההתלהבות ואת ההתרגשות לעשות את הכול בפעם הראשונה.. ואת הידיעה שזה טהור..
ומה שאת אומרת שתעלו ביחד- את יודעת כמה בנות ובנים אומרים את זה?? המון המון המון... בתכלס קשה מאוד לעמוד בזה.
אם את באמת אוהבת אותו, אמיתי - הדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות בשבילו ובשבילך זה לשים את הקשר הזה בצד כרגע ולחכות לזמן שיהיה מותר.
תהיי חזקה.. ותדעי שכל התגברות אפילו מזערית לגמרי שיש לך בעניין הזה היא דבר ענק מאוד בעיני השם, וכל דבר קטן שווה , באמת כל דבר.
שה' יעזור..
אל תקשבי לשום דבר חוץ מללב שלך
אל תיפלי לפחד של ההורים והעקרונות שלהם..ולא ליפול לאהבה[כוזבת?-תקשבי ללב]
תני ללב שלך להוביל אותך!!!!וללב זה לא דווקא לאהבה!
תמשיכי עם הקשר כי אחרת זה סתם יכניס אותך לדיכאון מצפון וכל זה..
ואם את חושבת שזה קשר חזק לחתונה אז את צריכה לשאול את החבר שלך מה הוא חושב על זה..
ואם זה הולך אז למה לא?
בהצלחה מאמי![]()
באמת מצער. חמישה ילדים וארבעה מתוכם לא ממשיכים את הדרך... כמובן שישבור אותם. ולא רק אותם...
חבל...
ובאמת מאתגר כשיש הרבה אחים כאלה, להשאר יציב. אבל אפשרי בהחלט עם קצת רצון 
מציעה שבלי קשר לאבא ואמא, שזה בהחלט חשוב להימנע מלצער אותם-
תחשבי עם עצמך בכנות ובבגרות מה את רוצה בחיים.
לחשוב עם עצמך האם חסר לך משהו מהותי ספציפי שאת מנסה למלא אותו במשהו שתתחרטי עליו אח"כ?
גם אני הייתי במקום שלך בסביבות גיל 14, עד שהגעתי למסקנה שאין דבר כזה "חבר". חבר בגיל כזה זה לחלשים...
תרימי את עצמך, תקומי. זה יעשה לך רק טוב...
בהצלחה נשמה יקרה 
קצת...
תחשבו על זה שפעם {לפני 10 שנים} לא היה את כל הטלפונים,הסיגריות,סמים,חצאיות מעל הברך וכו'...
כל הדברים שלפעמיים מגעילים ולא נעימים עבר רק 10 שנים שזה ממש קצת ופתאום נער בגיל 14 שותה בירה.
זה פשוט מגעיל ויש חושבים שזה מגניב ,אז שידעו שזה ממש לא מגניב זה מגעיל.
לפעמים אני מסתובב ב{לא משנה}ואתה רואה את כל הנוער {דתיים בעיקר}ששותים אלכוהל ואני שואלת את עצמי הדתיים הולכים ונמחקים?
הכול זה לחץ חברתי,כי זה מגניב להסתובב עם בנים וללבוש מכנסיים,אז אני לא מבינה אתם דתיים שומרים שבת אבל יש מצוות שאתם מחפפים .תחליטו איפה אתם,הנושא הזה תמיד משגע אותי.
ככה אני רואה את הנוער {ואני בת 14} שמתקלקל{חלקם},יכול להיות שיש נוער שלא...
יכול להיות שאני רואה קצת שונה כי אני נמצאת בתוך הנוער.
ויכול להיות שפעם המצב היה כמעט אותו דבר.
לא באתי להאשים אף אחד.
סתם מעניין מה עוד משהו חושב{חושב כמוני ,לא כמוני}
מעולה שרובם חולקים עלי.
אז כנראה הנוער לא כזה התקלקל{אם גם פעם שנוער היה במצב כזה}
![]()
![]()
![]()
"זה מרשים שאתה לא עושה הנחות לעצמך. בד"כ אנשים מתרגלים לחטאים שלהם ומתיידדים איתם.
אתה לא מוכן לחיות איתם בשלום. אבל החיטוט הבלתי פוסק בפצע הפתוח...אולי הוא מופרז.אדם צריך
לפעמים לראות את החסרונות שלו כסוג של מתנה.לא לשקוע בתוכם". (לקוח מספר)
כביכול הקב"ה לא יכול להסתדר אם הוא יתן לנו יותר מדי.
אבל לפעמים אדם צריך לדעת שיש לו חסרונות שאינו יכול לתקנם בלי לטפל בבעיות אחרות שיש לו.
אדם שמסתכל על חיסרון-צריך לראות רע, אבל לא תמיד צריך להסתכל על החיסרון, יש הרבה דברים שמחכים שנתבונן בהם.
אוריושש
)אוריושש
מתחברת=)אחרונהעדיין אינלי מושג איך קוראים לזה, אבל השגתי את הקובץ המקורי של זה...
ב"הצלחה למי שצריך
ספר רבנו משל לעניין שטות העולם הזה
שכל בני העולם עובדים ומשתדלים בשביל פרנסתם
ונדמה להם שרק מחמת השתדלותם הם חיים וקיימים.
ובאמת מקבלים פרנסתם רק מידו הרחבה יתברך.
שפעם. דרו בבנין אחד שני עשירים אחד קמצן גדול
ואחד בעל מכניס אורחים ובעל צדקה גדול.
פעם בא עני אחד אל הקמצן
ובקש ממנו נדבה עבור כדי שיוכל לשבור את רעבונו.
אמר לו העשיר: הנה יש לי עצים שצריך לחתכם לחתיכות קטנות
ובכן עבוד אצלי ואתן לך אחר כך לאכול עבור עבודתך.
בלית ברירה עבד אצלו העני עבודה מפרכת זו.
כשסיים עבודתו
אמר לו העשיר שיפנה לבית שכנו העשיר הנדבן השוכן בבנין
ושם יתנו לו מבוקשו.
הלך העני לתומו לבית הכנסת האורחים
כי סבר שהעשיר שעבד אצלו משלם עבור אכילתו.
ותיכף בהיכנסו קבלו העשיר בעל הצדקה בכבוד גדול ונתן לו לאכול כדרכו.
באמצע האכילה שמע המכניס אורחים
איך שהעני מתאנח ואומר
אני עבדתי היום קשה
שאלו המכניס אורח על עסק עבודתו
וספר לו כל המעשה שעבד אצל העשיר השכן
ושלחו תמורת עבודתו לאכול כאן.
נענה לו המכניס אורח ואמר לו
"רבי יהודי עבדת בחינם ואתה אוכל בחינם"!
ואמר רבנו
"פרנסה נותן הקב"ה ובני העולם אוכלים בחינם
אולם עובדים הם בגלל עוונותיהם".
מעשייה מרבי נחמן מברסלב.
תודה רבה.
לא נכון! אדם אוכל כי הוא עבד! לא כי ה' עשה. ה' ברא חוקים בעולם ומאז העולם מתנהל על פי החוקים האלה כמעט ללא הפרעה (ניסים גלויים שכתובים בתנך).
והמשיל על הרמב"ם כך: יש את אלה שחושבים שמי שחולה והולך לרופא שירפא אותו הוא כופר והוא צריך להתפלל לה' הרי ה' הביא את המחלה והוא יכול להתגבר עליה לכן אין סיבה ללכת לרופאים. האנשים האלה ציריכם גם לא לאכול! אם ה' הביא להם רעב אז שיתפללו! הרי ה' יכול להתגבר על הרעב!
(לא ברסלבר)
(רמבמיסט)
גישתם של גדולי ישראל לדורותיהם
"ובאמת מקבלים פרנסתם רק מידו הרחבה יתברך."
נפש חיה.
בינתיים תראו מה נשאר-נפש חיה.
לא להתבייש! יש מקום לכולם!! בואו בואו!
מוזמנים!...
ה.ת.
מישהי........
שבת שלום! התגעגתי
להבה=)
Look Smile
נפש חיה.
reut13הרבה טוב!![]()
מנוחת הנפש והגוף![]()
תהנו מהקדושה של שבת קדש!![]()
הרבה תורה!![]()
הרבה ברכה!![]()
הרבה אהבת הבורא !![]()
סיעתא דשמייא בכל מכל כל!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()