עם מוסרי, צבא מוסרי,
אבל מוסר בסיסי, שלרוצח מגיע עונש מוות, נעלם מהלקסיקון המוסרי שלנו...
אז מגיע לו שיחקרו אותו ואז שכבר לא יהיה צריך אותו שיהרגו אותו!!!!@
ואז ישימו אותו בכלא וישחררו אותו בעסקה הבאה...![]()
דם יהודי אנו הפקר!!!
עם ישראל!
לאור המצב הקשה בארצנו נתכנס כולנו ביום שלישי כ"ה מרחשוון בשעה ארבע בצומת סגולה בפ"ת
להביא דגלים ושלטים
זה חשוב!
להעביר הלאה...
דחוף! אני צריכה עכשיו חיזוק....הלב שלי מתפוצץ מרוב דאגה ,שנאה (ימח שמם) ,וקשה...
כל יום אני מתפללת שה' ישמור עלינו מפני אויבינו וקשה לי להאמין בזה!...
רגע אני צריכה אותכם! דברי חיזוק או כל דבר אחר...שיכול להסיח לכמה רגעים.....
*אגב אני גרה באיזור גוש עציון ומכירה היטב את איזור ואת אנשים..*
שינה מרובהנשמה תועהאחרונה
יש לי שאלה חשובה.. למה בדור שלנו לא מבדילים בין מילים לא יפות או לרדת על בין אדם לבין צחוקים?? ![]()
כאיילו אם אתה יורד על מישהו זה לא עושה אותךך יותר ווואוו יותר מקובל או משהו כזה ..
תחשבוו מה מילים קטנות יכולות לעשוות לבן אדם !! לפני שמוציאים מילה מהפה צריך לחשוב פעמים ואפיילו יותר (סוף מעשה
במחשבה תחילה!)
זה כבר הרבה זמןן שמישהי מהכיתה שלי פשוט יורדת על הבנות בכיתה(גם עלי) על כול מה שהם אומרות יש לה מה להגייד
אני לא מבינה למה יש אנשים רעיים בעוולםםםם ??![]()
הדור שלנו לא פורץ דרך או משהו...
נכון, צודקת, זה לא טוב.
צריך להשתדל ללמוד הלכות לשון הרע ורכילות.
התכוונתי על לרדת על אנשים לא לשון הרע ורכילות זה גם לא טווב !!
אבל אני דייברתי על משהו אחר.. שאתה עוקץ אנשיים ויורד עליהם..
היה לי ויכוח עם חברה.
היא חושבת שגם אם משהו הוא מחבל ממש גדול אז אין סיבה להתנקם בו גם אם הוא נמצא בסכנת חיים ואת היחדה שיכולה להציל אותו, צריך להציל אותו ולא לתת לו למות וכשהוא מתאושש, לשים אותו בכלא שירצה את עונשו.
בנוסף, היא משווה בין יהודי שרצח לערבי שרצח.
אני לא חושבת כמוה ואני רוצה לענות לה.
(זה ויכוח אני לא יודעת אם זו באמת הדעה שלה)
יותר טוב מלהתווכח..
ויותר משכנע
הרי יותר קל ויעיל שלא תהיה יותר
היא פושעת!חושבת הפוך ממני
אתה רציני?!
הדת שלך דןגלת בהידברות מי אתה שתורה להרים יד
משה אמר לדתן ואבירם רשע למה תכה רעך....ונגיד לך זאת שוב
אני לא חושבת שזו באמת הדעה שלה.
דיברנו על משהו ואיך שהוא הגענו לזה.
חוץ מזה היא אחת אידיאליסטית כזאת אז זה היה לי מאוד מוזר שהיא אמרה את זה.
אני חושבת שהיא רצתה להראות לי את הצד השני כי הויכוח הגיע מזה.
אבל עדיין אני רוצה לענות לה.
ateretfa
תודה
ateretfaכי אפי' סתם גוי שעבר על 7 מצוות בני נח "אין מורידים ואין מעלים"-ז"א לא הורגים ולא מצילים.
וכשאפשר-צריך לדון אותו על מה שהוא עשה, ולהרוג אותו, כי בן נח שעבר על אחת מ7 מצוות חייב מיתה. אמנם נכון, שצריך דין מסודר ולא כל אחד יכול לדון מתי שבא לו.
"וכיצד הן מצווין על הדינים: חייבין להושיב דיינין ושופטים בכל פלך ופלך לדון בשש מצוות אלו, ולהזהיר את העם, ובן נוח שעבר על אחת משבע מצוות אלו, ייהרג בסיף."
[רמב"ם, הלכות מלכים ומלחמותיהם, ט יד]
"ישראל שהרג גר-תושב אינו נהרג עליו בבית-דין שנאמר "וכי יזיד איש על רעהו", ואין צריך לומר שאינו נהרג על גוי."
[רמב"ם, הלכות רוצח ושמירת נפש, ב יא]
ויהודי שרצח יהודי, נהרג רק בשני עדים ובית דין של שבעים ואחד, לעומת גוי, שנהרג בעד אחד ודיין אחד, ועד נעשה דיין. (אם כי לא כל אדם כשר לדון, ויש אומרים שאין דיני נפשות בזמן הזה גם לגויים. אבל בעיקרון צריך לעשות דין ולהורגו.)
וגם אם נאמר שאין דיני נפשות בזמן הזה-תמיד מותר להרוג לפי צורך השעה להטיל אימה, ולהרוג אויבים זה צורך השעה.
רנה בנה
מיצידי, ואני חוששת שהיה לי צד שלישי בעינין
היתי נוחכה אך לא החולקת מדוברת זה היה דיון סתם כדי להזיז את המחשבות שלנו להפסיק לאכול את כל מה שאומרים ומשתילים לנו ולהאמין שזו האמת. לבדוק.
אז דבר ראשון דעתי המסכמת היא: בשורה תחתונה, עונשו של מחבל היא מוות, והביסוס היחיד היא ההלכה.
ולעמדתי בדיון-
מי אנחנו שנחליט ל ה ר ו ג, לקחת את החיים של בנאדם אחר. למה מי אנחנו?
מישהו רצח?? מאסר עולם (נכון המאסר עולם במדינת ישראל הוא לא ממש עונה להגדרה, אבל אנחנו מדברים תיאורטית.ואם זה המסכנה, אז נהרוג בנאדם כי אנחנו לא מצליחים טכנית לאסור מאסר עולם?)
והרגת בנאדם, אז לא רק שהפסקת חיים שיכלו להמשיך להשפיע לשנות ואולי להתחרט, הרסת משפחה שלמה. מה עשה ילד בן 5 העכשיו החלטת להרוג את אבא שלו, מה הוא עשה שמגיע לו כאלה חיים?? ואל תגידו נקמה. כי זה שרצחו את הרוצח לא יחזיר את הנרצח לחיים. נתון.
אז מהה??
ובקטע של ההשוואה, אני חושבת, שיש מקום להשוות בין יהודי שרצח ערבי לערבי שרצח יהודי, כי אם אנחנו בני אדם, אז אנחנו בני אדם!! ואם הוא רצח וזה לא בסדר, אז הוא רוצח וזה לא בסדר!
ובבקשה אל תיתנו תשובות שמקורם ביהדות, כי זה לא הדיון וז לוקח ומנצח וזה גם המסכנה. יותר לכיוון המוסר האנושי. (ונכון, התורה היא המוסר אז בנאדם שהולך על פי התורה והיהדות זה הכי מוסרי שיש. אבל תנסו להתנתק מזה כדי לחשוב, לא כדי להגיע למסכנה..)
תבורכו!
מוסכם ****?
דפוס המחשבה שלך הוא שיש את המציאות המוסרית האמיתית (ככה את כותבת לפחות), ויש את מה שאת מרגישה/חושבת/מאמינה/חשה וכו'... שהיה צריך להיות נכון.
האם אין פה חיים כפולים? "סוכן כפול". מצד אחד מאמין באמת האלוקית שציווה אלוקי ישראל.
מצד שני גם משועבדת לרצונות ולאמונות של האדם האנושי...
צריך להבין שמה שה' רוצה וציווה אותנו - זה האמת המוסרית האמתית, ועכשיו צריך להתאים את המוסר האנושי ה"בהמי" שלי לרצון האלוקי.
באימון (אין לי מושג איך הוא הגדיר את זה) של אקדחים שאלו אותם מה עושים אם יריתם הסתיים היריי והמחבל פצוע מה לעשות?
ההוראה היא: כמו חפץ חשוד להתרחק, להרחיק ולהזעיק משטרה (הוא לא בצבא..) יכול להיות שיש עליו חגורת נפץ למשל...
תקרא שוב בבקשה.
אם יש עליו חגורת נפץ? מה קורה אז לסובבים אותו?
אופן
"לא תרצח" מדבר רק על יהודים.
שצריך להעלים מהעולם את כל הרובים בכדי שלא יהיה עוד רצח בעולם, אבל האמת היא שהרובה לא עשה כלום, הוא פשוט היה הוא ומי שתפעל אותו גרם לרצח, ואז לומר שצריך להעלים את כל הרוצחים האמיתיים שתיפעלו את הרובים, זה כבר לא מוסרי!!!
אבל ככל שאנחנו נעשה יותר הפגנות/נעלה להר הבית
זה יעלה בחיי אדם...
מי שעולה להר הבית כנראה לא מבין
שכל חייל ושוטר שנמצא שם יכול למות..
אז ולי כדאי לתת למצב להירגע קצת...
ובכלל מי שיהודי...
זה תלוי כמה אנשים יש, וכמה מלצרים אתם.
בכיף באישי, אני עושה את זה כבר כמה שנים. לאבא שלי יש קיטנרינג הוא מבין בזה אני יכולה לשאול אותו כמה ניראלו מתאים.
תודה
שבת שלום

פשוט.
http://www.yeshiva.org.il/midrash/7116
איסור עישון סיגריות (מתוך פניני הלכה ליקוטים ב' פרק ט' שמירת הנפש מעקה ועישון)
הרב אליעזר מלמד (נערך על ידי הרב)
1 - יסוד ההלכה
שאלה שרבים שואלים, מה הוא יחס ההלכה לעישון סיגריות או מקטרת, האם מותר לעשן או אסור?
תשובה: לפני מאות שנים, היו הרופאים סבורים שהעישון מועיל לבריאות, ולעיתים היו ממליצים לחולים מסוימים לעשן מקטרת לרפואה. אולם במשך הזמן התברר יותר ויותר, שהעישון מזיק מאוד לבריאות.
כבר בתקופת החפץ-חיים, שנפטר לפני כשישים שנה, התפרסמה דעה של כמה רופאים, שסברו שאסור לאדם חלש להתרגל לעשן, משום שהעישון מחליש את כוחותיו, ועלול אף לגרום למיתתו. ועל פי זה קבע החפץ-חיים שאסור לאדם להרגיל את עצמו לעשן.
ואף על פי כן, מאחר שלא היה ברור עד כמה העישון מזיק, רוב הרבנים סברו שאין בזה איסור גמור, אלא רק המלצה. ולכן לא מחו כנגד תלמידי הישיבות שנהגו לעשן.
אולם במשך עשרות השנים האחרונות, התברר ללא צל של ספק, על פי מחקרים יסודיים, שהעישון מסוכן מאוד לבריאות, ואם כן ברור שישנו איסור מן התורה לעשן. שכן ציוותה אותנו התורה שנשמור על חיינו, שנאמר (דברים ד, ט): "רק השמר לך ושמור נפשך מאד" וכן נאמר (שם ד, טו): "ונשמרתם מאד לנפשותיכם". וכן ציוותה התורה להיזהר מכל דבר שעלול לסכן את הנפש, ולכן מי שבונה גג או מרפסת לביתו, מצווה עליו להקיפם במעקה, כדי שלא יפול אדם משם. מכל זה הננו לומדים עד כמה מצווה אדם לשמור על בריאותו, וממילא ברור שמן התורה אסור לעשן (עשה לך רב ח"ב א; ציץ אליעזר טו, לט).
אגב כדאי לציין כאן, שהרב ד"ר מרדכי הלפרין, כתב שיתכן שאיסור עישון אינו רק מצד המצווה לשמור על הבריאות, אלא אף מצד האיסור לרצוח. שהרי בכל שאיפת עשן לריאות, המעשן גורם לנזק ישיר בריאותיו, ובמידה מסוימת מקרב את קיצו, והרי הוא עובר על האיסור החמור: 'לא תרצח' הנזכר בעשרת-הדיברות.
2 - עובדות מדעיות
נסקור מעט את העובדות המדעיות, כפי שמובאות בספרי אסיא (ח"ה ע' 222-237 מאמריהם של ד"ר מלצר וד"ר הרשקוביץ ופרופ' קטן) ששימשו בסיס לפסק ההלכתי האוסר את העישון.
שלושה סוגי מחלות עיקריים נגרמים על ידי העישון, האחד פגיעה ישירה בריאות על ידי ברונכיטיס ונפחת-הריאות. מחלות אלו פוגעות במנגנוני ההגנה שבריאות כנגד חדירת גורמים מזיקים לגוף, וכן פוגעות ביכולת הריאות לקלוט את החמצן. ברוב המקרים מחלות אלו פוגעות בכושר הגופני וביכולת התפקודית, ובמקרים נדירים מחלות אלו גורמות למוות. הסוג השני הוא מחלות לב: בערך אחד מכל ארבעה אנשים שמתים מהתקף-לב מת מחמת העישון. והסוג השלישי הוא סרטן. בסקרים מקיפים הוכח כי העישון הוא הגורם הסביבתי המרכזי להיווצרות מחלת הסרטן. הסיכון שגבר מעשן יחלה בסרטן גבוה פי שניים מאשר גבר שאינו מעשן. העישון גורם בעיקר לסרטן הריאה, עד שבקרב המעשנים הסיכוי לחלות בסרטן הריאה גבוה פי שבעה מאשר בקרב אלו שאינם מעשנים. על-פי החשבון הסטטיסטי נמצא שבכל שנה מתים בארץ יותר מחמש מאות אנשים מסרטן הריאה מחמת העישון.
בסיכום כללי יוצא ששיעור התמותה בקרב מעשנים גבוה בהרבה לעומת אלו שאינם מעשנים. למשל בסקר ענק של חברות הביטוח באמריקה, נמצא ששיעור התמותה אצל גברים מעשנים בני ארבעים וחמש, גבוה ב80% משיעור התמותה אצל גברים בני גילם שאינם מעשנים. ואילו בקרב בני השישים, שיעור התמותה אצל המעשנים גבוה ב125% מאלה שאינם מעשנים.
במחקר מעניין של אחת מחברות-הביטוח, נמצא כי גם שיעור תאונות הדרכים בקרב המעשנים גבוה מאשר בקרב אלו שאינם מעשנים. 6.59% מקרב המעשנים השתתפו בתאונות דרכים, ואילו בקרב אלו שאינם מעשנים רק 3.75% השתתפו בתאונות דרכים. הסיבה לכך היא שהעשן פוגע בהמוגלובין ועל ידי כך פוחתת כמות החמצן בדם, דבר שגורם לפגיעה ביכולת הריכוז וההערכה של הנהג.
בעקבות מחקרים אלו, חברות-ביטוח רבות העלו את מחיר הפוליסה למעשנים.
ולענייננו על פי כל הנתונים הנ"ל, נפסק להלכה, שישנו איסור חמור מן התורה לעשן.
3 - האיסור לעשן ליד אחרים
שאלה הלכתית הנוגעת לבעיית העישון היא, האם יכול אדם לתבוע מחברו להפסיק לעשן, משום שהעשן מפריע לו. ברור לכל, שבבית פרטי הסמכות לקבוע אם לעשן או לא נתונה בידיו של בעל-הבית. ולכן אורח אינו יכול לחייב את המארח להפסיק לעשן. וכן אורח אינו יכול לעשן בניגוד לרצונו של בעל הבית.
השאלה מה הדין במקומות ציבוריים, או במקומות ששייכים לכמה אנשים, האם יכול זה שאינו מעוניין שיעשנו לידו, לדרוש משכניו להפסיק לעשן, או לא?
בתלמוד מסכת בבא-בתרא (כג, א) מבואר שגם ברשותו הפרטית, צריך אדם להיזהר שלא ליצור נזק לחברו. למשל אסור לאדם ליצור ברשותו ריח רע או עשן שיחדור לרשותו של חברו ויזיק לו. ומכאן ראיה ברורה שהעשן מוגדר בהלכה כדבר מזיק ומפריע, וששכן יכול לתבוע מחברו שלא ליצור עשן שיגיע לרשותו ויצער אותו. וכן הדין במקום ציבורי, שאדם יכול לתבוע משכנו להפסיק לעשן. וכן שני פקידים העובדים במשרד, יכול פקיד אחד לחייב את חברו להפסיק לעשן בסביבתו.
ואפילו אם במשך זמן רב השכן שתק ולא מחה ביד המעשן, בכל זאת לא איבד את זכותו, ובכל שעה שימחה בחברו, יהיה החבר חייב להפסיק לעשן. ואף אם המעשן יטען שכבר שנים רבות הוא מעשן כאן, ועד כה אף אחד לא ביקש ממנו להפסיק, ולכן יש לו חזקה וזכות להמשיך במנהגו, בכל זאת על פי ההלכה ניתן לתבוע ממנו להפסיק לעשן. משום שידוע שהעשן מפריע מאוד לאלו שסובלים ממנו, ואין אדם יכול לטעון שיש בידו חזקה וזכות לעשות דבר שמזיק לשכניו (שו"ע חו"מ קנה, מא).
וכל זה נאמר גם כשלא נודע שהעשן מזיק לבריאות, ורק ידעו שהוא גורם צער למי שמריח אותו. אבל כיום, שידוע שהעשן מזיק גם לאלו שנמצאים ליד המעשנים, האיסור הרבה יותר חמור. למשל, התברר במחקרים שכאשר אחד מבני-הזוג מעשן, סיכוייו של בן הזוג האחר לחלות בסרטן גבוה פי שלושה מסיכוייו של אדם שבן זוגו אינו מעשן.
וכן הורה מו"ר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל, שלא לעשן בבית המדרש. וכן פסק הרב פיינשטיין, שאסור לעשן בבית-מדרש או בבית-כנסת, משום שהעשן מזיק לשכנים (אסיא ח"ה ע' 248).
4 - האם מותר לסייע למעשן
אחד מהרבנים הראשונים שלאור המחקרים המדעיים פרסם את ההלכה שאסור לעשן, היה הרב חיים דוד הלוי, רבה של תל אביב.
ועלתה לפניו שאלה נוספת, האם מותר לסייע לאדם מעשן. למשל, אב שמבקש מבנו שיקנה עבורו קופסת סיגריות, האם מותר לו לקנות אותה או אסור. מצד אחד למדנו שיש איסור מן התורה לעשן סיגריות, משום שזה מזיק לבריאות, ואסור לסייע לדבר עבירה. ומאידך ישנה מצווה לכבד אב ואם.
והשיב הרב חיים דוד הלוי, שהואיל ונפסק, שכיבוד הורים אינו דוחה את מצוות התורה, אסור לבן להיענות לבקשת האב ולקנות עבורו סיגריות. ואמנם אין בזה איסור מן התורה של "לפני עיור לא תתן מכשול", מפני שהאיסור מן התורה הוא רק כאשר ללא הסיוע לא הייתה מתבצעת העבירה, וכאן גם ללא הבן יכול האב להשיג סיגריות. מכל מקום איסור מדברי חכמים יש כאן, הואיל ואמרו שגם כאשר אדם יכול לעבור את העבירה ללא עזרה, אסור לחברו לסייע לו לדבר עבירה. ולכן אין לבן לקנות עבור אביו את הסיגריות, משום שזהו סיוע לדבר עבירה. זוהי דעתו של הרב חיים דוד הלוי (עשה לך רב ו, נח).
כעיקרון הצדק עימו, אולם אם הדבר יגרום לסכסוך גדול, נמצא שבסופו של דבר הבן יגרום לפגיעה חמורה ביחסי האהבה והכבוד שצריכים להיות בינו לבין אביו, ושכרו יצא בהפסדו. ולכן נראה שבמקרה שההימנעות מקניית סיגריות לא תובן על ידי האב, והדבר יגרום למתח וצער במשפחה, עדיף שהבן יקנה לאביו את הסיגריות, וימנע על ידי כך מפגיעה ביחסים שבינו לבין אביו (כיוצא בזה כתב הגרש"ז אוירבאך מנחת שלמה סי' ל"ה).
5 - החינוך נגד עישון
לאחר שלמדנו שישנו איסור מן התורה לעשן, משום שהעישון גורם נזק לבריאות, ומסכן את חיי המעשן וסביבתו, ברור שיש לתבוע מכל אדם שלא להתחיל לעשן סיגריות או מקטרת. כי לפני שאדם התרגל לעישון, הוא יכול להימנע מזה בקלות, אבל לאחר שהתמכר להרגל ולניקוטין - קשה מאוד להפסיק.
ואף-על-פי-כן, גם מי שכבר רגיל לעשן סיגריות, מוטלת עליו מצווה מן התורה להפסיק לעשן. ואכן לאחר הפסקת העישון, הסיכון לחלות במחלת לב או סרטן הולך ופוחת בהדרגה, עד שכעבור עשר שנים הסיכוי לחלות במחלות לב דומה לסיכויו של כל אדם שלא עישן. והסיכון המוגבר לחלות בסרטן, נעלם לאחר חמש עשרה שנה. (אסיא ח"ה ע' 224 וע' 235).
ואמנם ממבט ראשון נראה שקשה מאוד להפסיק את העישון, אבל הניסיון מצביע שעל ידי הסברה וחינוך גם מי רגיל לעשן יכול להפסיק. למשל בשנת תש"ל, בעת שהתחילו להתפרסם מחקרים אודות הסכנה שבעישון, היו 64% מן הרופאים רגילים לעשן. וכשנשאלו האם ניתן לדעתם להפסיק את העישון סברו שלא. אולם עשר שנים לאחר מכן, רק 16% מן הרופאים המשיכו לעשן. המסקנה מכך, שהכרה ברורה בסכנה שנשקפת מן העישון, מסייעת מאוד להפסקת העישון. ולכן מוטלת על המעשנים חובה, ללמוד את הסכנות שבעישון, ולעשות הכל כדי להפסיק לעשן.
אמנם נכון שלפעמים מצבו הנפשי של האדם, או הלחצים הסביבתיים שהוא נמצא בהם, כמעט ולא מאפשרים לו להתמודד עם המשימה להפסיק לעשן, ואז אולי ניתן להגדיר את מצבו כאונס. ולפעמים כדאי אף להציע לאדם כזה שלא לנסות ולהתמודד עם הפסקת העישון, משום שהתמודדות זו עלולה להתיש את כל כוחותיו, ולשבש את האיזון הנפשי שלו. אבל רוב רובם של האנשים מסוגל להתמודד עם הפסקת העישון.
אגב, ראוי לציין שהעישון גם גורם לאיבוד ממון רב. אדם שמעשן במשך חמישים שנה, בכל יום שתי קופסאות של סיגריות רגילות, משלם עליהם קרוב למאה וחמישים אלף ש"ח. ואם היה חוסך את אותו הכסף, היה בידו בגיל שבעים יותר משלוש מאות אלף ש"ח.
מילא אם התחלת וקשה לך להפסיק, אבל למה להכניס ראש למיטה חולה?
יש לך רק שתי ריאות, שמור עליהן.
צריך לשמור על הבריאות. אסור לעשן, כמו שאסור לאכול דברים לא בריאים.
מותר לאכול במידה, כי אז זה לא מזיק. אבל מי עישון זה ממכר ועישון חד-פעמי
יכול להפוך לקבוע. המדרון חלקלק.
זה לא "ונשמרתם", שזו סכנה מיידית, אלא זה משהו אחר.
ואפילו בלי לפתוח ספר, כל מי שישתמש בשכל יבין את זה.

נחמה בין החוחים =]
נפש חיה מוסרת את סליחתה פשוט נבצר ממנה השבוע לכתוב שירשור זה
היא מוסרת לכולם את אהבתה הכנה

אז ככה 
נ.ב
בבקשה ממש תקפיצו את השרשור הזה מידי פעם כדי שלא ירד למטה מידי....
Elishva
ה.ת.
אמונה..
יעזור..היא בסכנת חיים זקוקים לתפילות!
^נפש חיה.יופי שנשמרו לי הפרקים הקבועים שלי ואפחד לא לקח לי אותם![]()
שושנת העמקיםאחרונה
נפש חיה.שנרגיש בכל חדרי הלב
אהבת ה'![]()
יראתו
שמחה בו![]()
שמחה במלוכתו![]()
עונג שבת ושמחה![]()
![]()
בהם למשחה
ברכת ה' בכל מכל כל.
מי ברא את אלוהים? איך הוא נוצר, לבד?? מעצמו??
אותו...
אבל ה' היה תמיד קיים המון זמן לפנינו בתוהו ובוהו. והוא החליט בשלב כלשהו שהוא צריך לברוא עולם
והוא ברא אותנו
זה לא נטפס אצלו...!!
לאהוב את החבר/לחשוב עליו, עזרה לזולת.. בסגנון הזה..
תודה(:
95200
אחת כזאת
זורמת עם החייםיותר אהבה יותר הקשבה יותר אמונה בין אדם לאדםץץץ פחות קנאה ושנאת חינם"
מיכל:)אחרונהאני לומדת בבית אל וממש רוצה להתנדב! אפילו יום קבוע גם אם זה מחוץ בית אל.
אני מתנדבת בארגון להבה אבל לא עושה הרבה.
אני בכיתה ט' וממש אשמח אם ישלכם רעיונות או שאתם מחפשים מתנדבים.
תודה רבה, שבת שלום ורק בשורות טובות!
אני חייבת ממש דחוף רעיונות לועדות חודש ארגון לשבט מעפילים-הרא"ה. (אם זה קשור אז הם דגלנות..)
בינתיים חשבנו על ועדת ריקוד וועדת מצב רוח. עוד רעיונות??
אם הן מפעילות קיוסק או משהו ..
דלוקה...
חפרנית גאה=)וועדת קיר
וועדת כסף
וועדת ריקוד
וועדת תלבושות
וועדת מצב רוח (יענו צופרים וזה)
אם אתם מוציאים חולצה - אז וועדת חולצה/קפוצון
וועדת פעולות שאחראית מתי יש פעולות..
זה מה שעולה לי...
תמציאי עוד... בטח לא חסר מה לעשות..
בהצלחה!!
שיהיו אחראיים על מי מביא אוכל לחזרות וכאלה..
אני מנסה לשדר ביטחון עצמי מול החברות והרבה פעמים נכשלת ולא מצליחה.
מה לעשות?
אל 'תברחי' עם העיניים או תשפילי מבט כשאת מדברת.
חוץ מזה - יציבה זקופה, חיוך - חשוב מאוד, ו... זהו.
כמובן שהיה עוזר אם היה לך ביטחון עצמי אמיתי, הוא כבר יקרין את עצמו החוצה...
בהצלחה!
מישהו יודע איפה יש בגרויות של שנים קודמות של תנ"ך דתי 2115 ?או אפילו מתכונות / שאלות אני לא מוצאת...
תודה D:
ידע בסיסי במזרחנות..
הם כופרים בה', ולכן אסור להם לגור בארץ.
למען האמת, גם אם הם לא היו כופרים
היה מותר להם לגור בארץ רק בזמן שהיובל נוהג (והוא לא נוהג בימינו)
ורק לאחר קבלת 7 מצוות בני נוח בבית דין.
ההלכה לא משתנה בעקבות שירות בצבא של אדם זה או אחר..
"איזה הוא גר תושב?
זה גוי שקבל עליו שלא יעבוד עבודה זרה עם שאר המצוות שנצטוו בני נח, ולא מל ולא טבל – הרי זה מקבלין אותו, והרי הוא מחסידי אומות העולם.
ולמה נקרא "שמו תושב"? לפי שמותר לנו להושיבו בינינו בארץ ישראל, כמו שביארנו בהלכות עבודה זרה.
ואין מקבלין גר תושב אלא בזמן שהיובל נוהג.
אבל בזמן הזה, אפילו קיבל כל התורה כולה חוץ מדקדוק אחד – אין מקבלין אותו."
אבל בטבעיות יש לי פחות צער אם הנפטר הוא לא מהעם שלי