שרשור חדש
הרופאים ממשיכים להיאבק על חייו..חפרנית גאה=)
איזה אבסורד זה.. הוא רצח בחורה בת עשרים וחמש. ואנחנו?! במקום לירות בו, נאבקים על חייו...
עם מוסרי, צבא מוסרי,
אבל מוסר בסיסי, שלרוצח מגיע עונש מוות, נעלם מהלקסיקון המוסרי שלנו...
!!! ^^^^^^^^^^^אני ולא אחרת
כי רוצים לחקור אותו , גם ככה הוא רצה לתאבדבת 500

אז מגיע לו שיחקרו אותו ואז שכבר לא יהיה צריך אותו שיהרגו אותו!!!!@

לא..יחקרו אותו..חפרנית גאה=)

ואז ישימו אותו בכלא וישחררו אותו בעסקה הבאה...עצבני

רצה להיתאבד כי החיים זבל והבטיחו לו 70 בתולות.....סבבות!אחרונה
עבר עריכה על ידי Short Shadow בתאריך י"ח בחשון תשע"ה 17:40
להבא לכתוב בלשון נקיה יותר.

 

חשוב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!הגיטריסט123

                                             דם יהודי אנו הפקר!!!

                                 עם ישראל!

 לאור המצב הקשה בארצנו נתכנס כולנו ביום שלישי כ"ה מרחשוון בשעה ארבע בצומת סגולה בפ"ת

להביא דגלים ושלטים

                                  זה חשוב!

 

להעביר הלאה...

ה'!!!! |זועק|איןלי איפה לחיות בבטיחון ואמונה שלמה!אצילות

דחוף!  אני צריכה עכשיו חיזוק....הלב שלי מתפוצץ מרוב דאגה ,שנאה (ימח שמם) ,וקשה...

כל יום אני מתפללת שה' ישמור עלינו מפני אויבינו וקשה לי להאמין בזה!...

 

רגע אני צריכה אותכם! דברי חיזוק או כל דבר אחר...שיכול להסיח לכמה רגעים.....

 

 

*אגב אני גרה באיזור גוש עציון ומכירה היטב את איזור ואת אנשים..*

 

 

 

תחשוב טוב יהיה טוב....פטל ^.^


אני חושבת שאת צריכה לפנות למישהו גדול, איזשהוא רב!בת 500אחרונה
מישו מכיר?שונמית
מכירים כשאתם עפוצים? ,מין תחושה כזאת של עייפות/ תשישות מוזרה כזאת? שאתה מרגיש פשוט משונה? שמרגישים קצת אאוט? זאת מן תחושה מוזרה כזאת שאני לא סובלת, שלפעמים היא מעייפות אבל לפעמים דווקא מגיעה אחרי שינה טובה.
וואי, זה סיוט.

מישהו מכיר?
מישהו יודע למה זה ומה עושים עם זה?
מוכר מוכרכיבשה
ושונאת את זה!!!
אחרי שקמתי משנץ פי שתיים עייפים!

עוזר לחזור לישון או להתקלח מקלחת טובה
פעם אחת קפה עזר לי
מוכר ‎שינה מרובהנשמה תועהאחרונה
שינה מרובה (יותר ממה שהגוף צריך בערך שבע שעות ללילה) גורמת לעיפות‎
..~שירוש~

יש לי שאלה חשובה.. למה בדור שלנו לא מבדילים בין מילים לא יפות או לרדת על בין אדם לבין צחוקים?? חושב

 

כאיילו אם אתה יורד על מישהו זה לא עושה אותךך יותר ווואוו יותר מקובל או משהו כזה ..

 

תחשבוו מה מילים קטנות יכולות לעשוות לבן אדם !! לפני שמוציאים מילה מהפה צריך לחשוב פעמים ואפיילו יותר (סוף מעשה

 

במחשבה תחילה!) 

 

זה כבר הרבה זמןן שמישהי מהכיתה שלי פשוט יורדת על הבנות בכיתה(גם עלי) על כול מה שהם אומרות יש לה מה להגייד 

 

אני לא מבינה למה יש אנשים רעיים בעוולםםםם ??עצוב

 

זו בעיה שלא שייכת רק לדורנו.לך דומיה תהילה

הדור שלנו לא פורץ דרך או משהו...

 

נכון, צודקת, זה לא טוב. 

צריך להשתדל ללמוד הלכות לשון הרע ורכילות.

לא התכוונתי לזה..~שירוש~

התכוונתי על לרדת על אנשים לא לשון הרע ורכילות  זה גם לא טווב !!

 

אבל אני דייברתי על משהו אחר.. שאתה עוקץ אנשיים ויורד עליהם..

נכון.לך דומיה תהילהאחרונה
אבל מי שלומד הלכות לשון הרע ורכילות באמת יודע לשמור על הפה שלו ונזהר לא לפגוע באחרים. גם בדברים שהם לא לשון הרע.
|חש לא בנוח|אביגיל.
אז היום שמעתי איזו הלכה.
מרב, שזרק אותה סתם במקרה באמצע שיעור.
ואני קצת מזועזעת.


היא נוראית.



עכשיו אני בהתלבטות אם לברר את העניין כשיכול להיות שאני-

א. אגלה שלא הבנתי נכון את הרב, ואז הכל טוב ושמח.
או ב. אגלה שהבנתי מעולה את הרב, ואז אני בבעיה גדולה מאוד מאוד.


?
אני ממש לא מבין למה את חושבת ככה.די"מ
דחוףף!!!לב שבור!

בבקשה להתפלל לרפואת שרון בת חנה!

אמא של חברה נמצאת כבר מיום חמישי בטיפול נמרץ מורדמת ומונשמת..

והמצב רק מדרדר 

היא זקוקה לתפילות של כולם!!!

בבקשה תתפללו 

שבת שלום ושנשמע בשורות טובות!

ברוך דיין האמתלב שבור!


בד"ה..~אורטל~

ברוך דיין האמת!!שבורה

ברוך דיין האמתשרוטאחרונה
שאלהאחת כזאת
עבר עריכה על ידי אחת כזאת בתאריך כ"ט בתשרי תשע"ה 17:13

היה לי ויכוח עם חברה.

היא חושבת שגם אם משהו הוא מחבל ממש גדול אז אין סיבה להתנקם בו גם אם הוא נמצא בסכנת חיים ואת היחדה שיכולה להציל אותו, צריך להציל אותו ולא לתת לו למות וכשהוא מתאושש, לשים אותו בכלא שירצה את עונשו.

בנוסף, היא משווה בין יהודי שרצח לערבי שרצח.

אני לא חושבת כמוה ואני רוצה לענות לה.

(זה ויכוח אני לא יודעת אם זו באמת הדעה שלה)

תני לחברה הזאת מכותעומר-מנחם

יותר טוב מלהתווכח..

ויותר משכנע

בעיקרון רצח יהיה טוב יותרמאיר.

הרי יותר קל ויעיל שלא תהיה יותר
היא פושעת!חושבת הפוך ממני
אתה רציני?!
הדת שלך דןגלת בהידברות מי אתה שתורה להרים יד
משה אמר לדתן ואבירם רשע למה תכה רעך....ונגיד לך זאת שוב

אל תדאגואחת כזאת

אני לא חושבת שזו באמת הדעה שלה.

דיברנו על משהו ואיך שהוא הגענו לזה.

חוץ מזה היא אחת אידיאליסטית כזאת אז זה היה לי מאוד מוזר שהיא אמרה את זה.

אני חושבת שהיא רצתה להראות לי את הצד השני כי הויכוח הגיע מזה.

אבל עדיין אני רוצה לענות לה.

אה טוב אז תרחמי עלייה..עומר-מנחם


במלחמהלך דומיה תהילה
הקו המנחה הוא האינטרס הלאומי. גם בחיי היום-יום זה מה שצריך להוביל אותנו, אך במלחמה על אחת כמה וכמה.

מציאות של מלחמה היא התנגשות בין אומות, לכן תוקפו של המוסר הפרטי מצטמצם (אם כי לא מבוטל לחלוטין, אך אין כאן המקום להרחיב).

חזרה לראש דבריי: הלוחם צריך קודם כל לעשות את הטוב עבור העם בשמו יצא לקרב. יכולות להיות פעולות הפוכות שמשרתות את עם-ישראל באותה מידה, תלוי בנסיבות.

(אני בכוונה לא עונה תשובה ספציפית, רק קצת כלים לניתוח המצב...)
תגיד לי אם הבנתי אותך נכון..ateretfa
לפעמים אומרים לנו לא לעשות משהו (הלכה?) אבל כשאתה נמצא במצב מאוד יוצא דופן, אתה צריך להתחשב בטובת העם שלך בלי להסתבך עם הלכות?
לא התכוונתי להלכות.לך דומיה תהילה
למרות שבגדול זה גם נכון... חיילים רעבים שלא יכולים להשיג אספקה, יכולים לאכול גם אוכל טרף. זו לא הקלה בדיני כשרות, זאת חומרה בדיני פיקוח נפש. אבל זה לא "לא להסתבך עם הלכות", ההלכות צריכות להיות ברורות גם במלחמה. ואם יש ספק... אז מתמודדים כמו שצריך כשיש ספק.

אבל לא התכוונתי לעסוק בזה. הפסקה השנייה היא מאמר מוסגר, היא לא קשורה למה שהתחלתי להגיד.

התכוונתי שהיחס לגוי בשגרה הוא לא כמו במלחמה. ביום יום אני לא חושד בכל אחד, במלחמה אני חושד בכולם. ביום יום אני יכול לעזור לזקן גוי לחצות את הכביש, במלחמה אני לא מתעסק בזה. ביום יום אני לא שובר קירות של בתים, אבל במלחמה אני כן.

אבל מה אם הגוי הזה לא חשוד? מה אם הזקן הזה חייב עזרה? ולמה שבעל הבית יפסיד בגלל מישהו אחר? כי זה לא עסק בין שני אנשים, זה עסק בין שני עמים ואנחנו לא מתחשבנים על עסקים פרטיים כאלה.

יותר מובן?
ניראה לי שכן‎‎ תודה‎ateretfa
"הקם להורגך השקם להורגו"-לא לעזור לו.בת 500


דבר ראשון, אם הוא נמצא בסכנה, אין סיבה להציל אותו,אני77

כי אפי' סתם גוי שעבר על 7 מצוות בני נח "אין מורידים ואין מעלים"-ז"א לא הורגים ולא מצילים.

וכשאפשר-צריך לדון אותו על מה שהוא עשה, ולהרוג אותו, כי בן נח שעבר על אחת מ7 מצוות חייב מיתה. אמנם נכון, שצריך דין מסודר ולא כל אחד יכול לדון מתי שבא לו.

 "וכיצד הן מצווין על הדינים:  חייבין להושיב דיינין ושופטים בכל פלך ופלך לדון בשש מצוות אלו, ולהזהיר את העם, ובן נוח שעבר על אחת משבע מצוות אלו, ייהרג בסיף."

[רמב"ם, הלכות מלכים ומלחמותיהם, ט יד]

"ישראל שהרג גר-תושב אינו נהרג עליו בבית-דין שנאמר "וכי יזיד איש על רעהו", ואין צריך לומר שאינו נהרג על גוי."
[רמב"ם, הלכות רוצח ושמירת נפש, ב יא]

ויהודי שרצח יהודי, נהרג רק בשני עדים ובית דין של שבעים ואחד, לעומת גוי, שנהרג בעד אחד ודיין אחד, ועד נעשה דיין. (אם כי לא כל אדם כשר לדון, ויש אומרים שאין דיני נפשות בזמן הזה גם לגויים. אבל בעיקרון צריך לעשות דין ולהורגו.)

וגם אם נאמר שאין דיני נפשות בזמן הזה-תמיד מותר להרוג לפי צורך השעה להטיל אימה, ולהרוג אויבים זה צורך השעה.

 

 

הפשט של "עד נעשה דיין"די"מ
זה שכל אחד שרואה אותו עובר על 7 מצוות בני נוח מותר לו להרוג אותו.
העונש הראוי למחבל הוא מוותהמצב חסה
חברה, זה היה אאוטינג.. רנה בנה
עבר עריכה על ידי רנה בנה בתאריך ב' בחשון תשע"ה 17:44
עבר עריכה על ידי רנה בנה בתאריך ב' בחשון תשע"ה 17:39

 

מיצידי, ואני חוששת שהיה לי צד שלישי בעינין היתי נוחכה אך לא החולקת מדוברת זה היה דיון סתם כדי להזיז את המחשבות שלנו להפסיק לאכול את כל מה שאומרים ומשתילים לנו ולהאמין שזו האמת. לבדוק. 

אז דבר ראשון דעתי המסכמת היא: בשורה תחתונה, עונשו של מחבל היא מוות, והביסוס היחיד היא ההלכה.

ולעמדתי בדיון-

מי אנחנו שנחליט ל ה ר ו ג, לקחת את החיים של בנאדם אחר. למה מי אנחנו?

מישהו רצח?? מאסר עולם (נכון המאסר עולם במדינת ישראל הוא לא ממש עונה להגדרה, אבל אנחנו מדברים תיאורטית.ואם זה המסכנה, אז נהרוג בנאדם כי אנחנו לא מצליחים טכנית לאסור מאסר עולם?)

והרגת בנאדם, אז לא רק שהפסקת חיים שיכלו להמשיך להשפיע לשנות ואולי להתחרט, הרסת משפחה שלמה. מה עשה ילד בן 5 העכשיו החלטת להרוג את אבא שלו, מה הוא עשה שמגיע לו כאלה חיים?? ואל תגידו נקמה. כי זה שרצחו את הרוצח לא יחזיר את הנרצח לחיים. נתון. 

אז מהה??

ובקטע של ההשוואה, אני חושבת, שיש מקום להשוות בין יהודי שרצח ערבי לערבי שרצח יהודי, כי אם אנחנו בני אדם, אז אנחנו בני אדם!! ואם הוא רצח וזה לא בסדר, אז הוא רוצח וזה לא בסדר!

 

ובבקשה אל תיתנו תשובות שמקורם ביהדות, כי זה לא הדיון וז לוקח ומנצח וזה גם המסכנה. יותר לכיוון המוסר האנושי. (ונכון, התורה היא המוסר אז בנאדם שהולך על פי התורה והיהדות זה הכי מוסרי שיש. אבל תנסו להתנתק מזה כדי לחשוב, לא כדי להגיע למסכנה..)

תבורכו! 

מוסכם ****?

 

השאלה שלך לא חדשה.לך דומיה תהילה
"לא תקחו כופר לנפש רוצח אשר הוא רשע למות".

אי-אפשר להמיר עונש מוות בפיצוי כספי של המשפחה.

בשכל האנושי באמת אפשר להעלות את הסברה שאמרת. מספיק סבל היה ברצח הראשון, אז להרוג עוד אדם? לא עדיף פיצוי ממשי שכן עוזר למישהו?

אבל התורה מחדשת הפוך. אי-אפשר להוכיח את זה רק על-פי מוסר ושכל ארצי שלנו. התורה נותנת לנו סמכות מיוחדת ליטול חיים - ורק מתוכה אנחנו מוציאים להורג.

את צודקת. רק מתוך תורה אפשר להרוג.
מעבר להלכה היבשה התורה היא גם ספר מוסר.די"מ
והפסוק שממנו לומדים שאסור להרוג גויים ("לא תרצח" מדבר על יהודים) זה מסברא ומהפסוק "שופך דם האדם דמו ישפך" (פ"ש של שבוע שעבר) ומפה אנחנו גם לומדים שמי שהרג מגיע לו למות.
הבעיה היא דפוס המחשבה שלךצעיר רענן

דפוס המחשבה שלך הוא שיש את המציאות המוסרית האמיתית (ככה את כותבת לפחות), ויש את מה שאת מרגישה/חושבת/מאמינה/חשה וכו'... שהיה צריך להיות נכון.

 

האם אין פה חיים כפולים? "סוכן כפול". מצד אחד מאמין באמת האלוקית שציווה אלוקי ישראל. 
מצד שני גם משועבדת לרצונות ולאמונות של האדם האנושי... 
 

צריך להבין שמה שה' רוצה וציווה אותנו - זה האמת המוסרית האמתית, ועכשיו צריך להתאים את המוסר האנושי ה"בהמי" שלי לרצון האלוקי.

שאלתי מישהו מבין...מישהי........

באימון (אין לי מושג איך הוא הגדיר את זה) של אקדחים שאלו אותם מה עושים אם יריתם הסתיים היריי והמחבל פצוע מה לעשות?

ההוראה היא: כמו חפץ חשוד להתרחק, להרחיק ולהזעיק משטרה (הוא לא בצבא..) יכול להיות שיש עליו חגורת נפץ למשל...

טחח זה הנוהל של משטרה שלא מבינה מה זה הגיוןהמצב חסה
דווקא יש הגיוןbatsheva100

תקרא שוב בבקשה.

 

אם יש עליו חגורת נפץ? מה קורה אז לסובבים אותו? 

פשוט נותנים לו כדור בראש לא משאירים אותו חי בשוםהמצב חסה

אופן

אולי היא פשוט צחקה ואמרה את זה בציניותמישהי=)
מחבל הוא גוי שבוודאי עובר על 7 מצוות אני נוחדי"מ
ולכן הוא מושג בעד אחד ודיין אחד וזה יכול להיות אותו אדם.

יש הבדל עצום בין גוי ליהודי.
אין דבר כזה "יהודי שרצח ערבי" רצח לא שייך אצל גויים. אולי "יהודי שהרג ערבי"
למה?? למה יהודי שהרג ערבי זה לא רצח???רנה בנה


לא זה שפיכות דמים,אבל לא רצח.די"מאחרונה

"לא תרצח" מדבר רק על יהודים.

זה מוסרי לומרמחשבה אחרת

שצריך להעלים מהעולם את כל הרובים בכדי שלא יהיה עוד רצח בעולם, אבל האמת היא שהרובה לא עשה כלום, הוא פשוט היה הוא ומי שתפעל אותו גרם לרצח, ואז לומר שצריך להעלים את כל הרוצחים האמיתיים שתיפעלו את הרובים, זה כבר לא מוסרי!!!

 

מי שרצח ירצח! אבל..אהלן וסהלן
אבל ערבי שלא עשה כלום אסור להרוג אותו סתם.
מזה? זה כניעה לערבים...צופצוף
זה ממש לא כניעהשרוט

אבל ככל שאנחנו נעשה יותר הפגנות/נעלה להר הבית

זה יעלה בחיי אדם...

מי שעולה להר הבית כנראה לא מבין 

שכל חייל ושוטר שנמצא שם יכול למות..

אז ולי כדאי לתת למצב להירגע קצת...

זה לא משנה.reut13
הם יפגעו בנו גם אם נעלה וגם אם לא נעלה.
ערבים פוגעים בנו לא בגלל שאנחנו עולים להר אלא בגלל שאנחנו יהודים!
מי שגר ביו"ש או בירושלים או בכלל בארץ ישראלדי"מאחרונה

ובכלל מי שיהודי...

שאלה קטנהאסור להתייאש
אני עובדת בשבת למשפחה שיש לה אירוע משפחתי. מנהלת את המטבח לבד, סלטים, הגשה. פינוי, שטיפת כלים. כמובן שהמשפחה תעזור קצת..
הם שאלו אותי כמה משלמים לשבת כזאת כי אין להם מושג. ת'אמת שגם לי אין.
הם צריכים אותי בארוחת ליל שבת. קצת לקידוש ולסעודת שבת.
כמה כסף לקחת?
שבת שלום ותודה מראש..
אני יודעת שעל מלצרות מקבלים 300 ..נועוש=]]!!
אני לוקחת בסביבות 500 לשבת.אווזה.

זה תלוי כמה אנשים יש, וכמה מלצרים אתם.

בכיף באישי, אני עושה את זה כבר כמה שנים. לאבא שלי יש קיטנרינג הוא מבין בזה אני יכולה לשאול אותו כמה ניראלו מתאים.

40-5- איש ואני לבד. נראלי שאני אקח בסביבות ה500..אסור להתייאש

תודה

שבת שלום

 

וואי.. זה אחד הדברים המתישיםאסור להתייאשאחרונה
פעם הבאה אני עושה את זה רק עם עוד מישהו..
אז...איך לא טועים בטעות של בנות לוט?מסר מסתתר(פ"ש)
"... כי ירחם האלהים ונוליד זכר ונקבה ויתקיים העולם מהם...והנה היו צנועות ולא רצו לאמר לאביהם שישא אותן..." (רמב"ן בראשית פרק יט)
 
הפרשה מספרת בסופה על בנות לוט שהתעברו באביהן..
 
בפתיחה, הבאנו רמב"ן שכותב שבנות לוט היו צנועות. כלומר – את מעשיהם עשו מבחינתן במקסימום צניעות!
 
מצידנו, אנו יודעים שהמעשה היה בדיוק הפוך. מעשה שפל.
 
מדהים כמה שאנחנו נפגשים עם מציאויות כאלה בחיים שלנו...
אנחנו באים לעשות משהו, וחושבים אפילו שהוא מאוד טוב! אבל למפרע מתגלה בדיוק ההפך.
ויותר מזה. לפעמים יש להחלטות שלנו משמעות בחיים של אחרים. איך לא טועים? ראינו פה שגם אם הרצון מושלם – המטרה לא תמיד טובה!
 
אז איך יודעים? איך לא מגיעים למצב של טעות כזאת (שעלולה להיות טראגית ביותר!)??
 
דרך התורה. זה הקוד.
אין פה מקום להאריך יותר מדי, אבל כאשר התורה מנחה את האדם בפעולותיו – הוא לא יפול. התורה מנחה אותנו בדרך הנכונה! זו הדרך היחידה שלא נגיע למצב שהגיעו אליו בנות לוט...
 
 
שבת שלום!
נ.ב זוכרים את הד"ת משנה שעברה? אולי נשמע לכם סותר...בהודעה הבאה ננסה להסביר.
למי שזכר את הד"ת משנה שעברהמסר מסתתר(פ"ש)
אם מישהו זכר את הד"ת לפרשה הזו משנה שעברה, אולי הוא טיפה הסתבך...
אז אם זכרתם – נעשה סדר רגע..
 
בזמנו הסברנו שבנות לוט קיבלו שכר על המעשה שלהם('בשכר שקדמה...' אאל"ט בנזיר כ"ג..אבל זה מהזכרון..). הנקודה שניסינו אז להדגיש היא – כאשר אדם מאמין במה שהוא עושה, הוא מקבל שכר על המעשה, גם אם הוא לא בסדר. אבל רק אם הוא עשה אותו באמת באמת ממקום מאמין ואמיתי.
 
בד"ת עכשיו, הסברנו איך אדם אמור להגיע למצב שהמעשים שהוא עושה(מעשים שהוא בטוח שהם טובים!) יהיו באמת טובים. ומועילים לכלל.
 
אז זה לא סותר?
הנקודה פשוטה מאוד!
יש לנו בחיים מציאות של בדיעבד ולכתחילה. כאשר האדם רוצה לעשות מעשה בשלמות – הוא חיים את התורה מאחריו. אחרת הרצון הטהור לא בטוח יביא לתוצאות נכונות. אומנם, במצב שכבר נעשה מעשה(שאפילו הביא לתוצאות לא טובות), אם הכוונה טהורה – מקבלים עליה שכר!
 
בהצלו'חה
אוווי איזה מתיקות. תודה שזיכית !!נועוש=]]!!
ישר כח. שבת שלום!גאהלהיותיהודיה
יישר כח. תודה...עץ על מיםאחרונה
באיזה גיל זה לא מוגזם להתחיל לעשן???משכן עמינדב
בכל גיל אסור על פי ההלכהצבי-ליזציה
ובכל גיל פוגע אנושות בתפקוד, אוכל לך כסף וגורם למוות. לא עישנתי מעולם אבל כך קראתי.

ובנוסף לכך, מסריח ומגעיל. אנשים לא ירצו להתקרב אליך. בנוסף לסירחון העשן והעישון, גורם להזעה ולריח רע מהפה.
חח מזתומרת אסור לעשן לפי ההלכה?{חיה בסרט}
"ונשמרתם לנפשותיכם"קייטי

פשוט.

להלן דעת הרב אליעזר מלמד שליט"אצבי-ליזציה

http://www.yeshiva.org.il/midrash/7116

איסור עישון סיגריות (מתוך פניני הלכה ליקוטים ב' פרק ט' שמירת הנפש מעקה ועישון)
הרב אליעזר מלמד (נערך על ידי הרב)

 

1 - יסוד ההלכה
שאלה שרבים שואלים, מה הוא יחס ההלכה לעישון סיגריות או מקטרת, האם מותר לעשן או אסור?

תשובה: לפני מאות שנים, היו הרופאים סבורים שהעישון מועיל לבריאות, ולעיתים היו ממליצים לחולים מסוימים לעשן מקטרת לרפואה. אולם במשך הזמן התברר יותר ויותר, שהעישון מזיק מאוד לבריאות.
כבר בתקופת החפץ-חיים, שנפטר לפני כשישים שנה, התפרסמה דעה של כמה רופאים, שסברו שאסור לאדם חלש להתרגל לעשן, משום שהעישון מחליש את כוחותיו, ועלול אף לגרום למיתתו. ועל פי זה קבע החפץ-חיים שאסור לאדם להרגיל את עצמו לעשן.
ואף על פי כן, מאחר שלא היה ברור עד כמה העישון מזיק, רוב הרבנים סברו שאין בזה איסור גמור, אלא רק המלצה. ולכן לא מחו כנגד תלמידי הישיבות שנהגו לעשן.

אולם במשך עשרות השנים האחרונות, התברר ללא צל של ספק, על פי מחקרים יסודיים, שהעישון מסוכן מאוד לבריאות, ואם כן ברור שישנו איסור מן התורה לעשן. שכן ציוותה אותנו התורה שנשמור על חיינו, שנאמר (דברים ד, ט): "רק השמר לך ושמור נפשך מאד" וכן נאמר (שם ד, טו): "ונשמרתם מאד לנפשותיכם". וכן ציוותה התורה להיזהר מכל דבר שעלול לסכן את הנפש, ולכן מי שבונה גג או מרפסת לביתו, מצווה עליו להקיפם במעקה, כדי שלא יפול אדם משם. מכל זה הננו לומדים עד כמה מצווה אדם לשמור על בריאותו, וממילא ברור שמן התורה אסור לעשן (עשה לך רב ח"ב א; ציץ אליעזר טו, לט).

אגב כדאי לציין כאן, שהרב ד"ר מרדכי הלפרין, כתב שיתכן שאיסור עישון אינו רק מצד המצווה לשמור על הבריאות, אלא אף מצד האיסור לרצוח. שהרי בכל שאיפת עשן לריאות, המעשן גורם לנזק ישיר בריאותיו, ובמידה מסוימת מקרב את קיצו, והרי הוא עובר על האיסור החמור: 'לא תרצח' הנזכר בעשרת-הדיברות.

2 - עובדות מדעיות
נסקור מעט את העובדות המדעיות, כפי שמובאות בספרי אסיא (ח"ה ע' 222-237 מאמריהם של ד"ר מלצר וד"ר הרשקוביץ ופרופ' קטן) ששימשו בסיס לפסק ההלכתי האוסר את העישון.

שלושה סוגי מחלות עיקריים נגרמים על ידי העישון, האחד פגיעה ישירה בריאות על ידי ברונכיטיס ונפחת-הריאות. מחלות אלו פוגעות במנגנוני ההגנה שבריאות כנגד חדירת גורמים מזיקים לגוף, וכן פוגעות ביכולת הריאות לקלוט את החמצן. ברוב המקרים מחלות אלו פוגעות בכושר הגופני וביכולת התפקודית, ובמקרים נדירים מחלות אלו גורמות למוות. הסוג השני הוא מחלות לב: בערך אחד מכל ארבעה אנשים שמתים מהתקף-לב מת מחמת העישון. והסוג השלישי הוא סרטן. בסקרים מקיפים הוכח כי העישון הוא הגורם הסביבתי המרכזי להיווצרות מחלת הסרטן. הסיכון שגבר מעשן יחלה בסרטן גבוה פי שניים מאשר גבר שאינו מעשן. העישון גורם בעיקר לסרטן הריאה, עד שבקרב המעשנים הסיכוי לחלות בסרטן הריאה גבוה פי שבעה מאשר בקרב אלו שאינם מעשנים. על-פי החשבון הסטטיסטי נמצא שבכל שנה מתים בארץ יותר מחמש מאות אנשים מסרטן הריאה מחמת העישון.

בסיכום כללי יוצא ששיעור התמותה בקרב מעשנים גבוה בהרבה לעומת אלו שאינם מעשנים. למשל בסקר ענק של חברות הביטוח באמריקה, נמצא ששיעור התמותה אצל גברים מעשנים בני ארבעים וחמש, גבוה ב80% משיעור התמותה אצל גברים בני גילם שאינם מעשנים. ואילו בקרב בני השישים, שיעור התמותה אצל המעשנים גבוה ב125% מאלה שאינם מעשנים.

במחקר מעניין של אחת מחברות-הביטוח, נמצא כי גם שיעור תאונות הדרכים בקרב המעשנים גבוה מאשר בקרב אלו שאינם מעשנים. 6.59% מקרב המעשנים השתתפו בתאונות דרכים, ואילו בקרב אלו שאינם מעשנים רק 3.75% השתתפו בתאונות דרכים. הסיבה לכך היא שהעשן פוגע בהמוגלובין ועל ידי כך פוחתת כמות החמצן בדם, דבר שגורם לפגיעה ביכולת הריכוז וההערכה של הנהג.
בעקבות מחקרים אלו, חברות-ביטוח רבות העלו את מחיר הפוליסה למעשנים.
ולענייננו על פי כל הנתונים הנ"ל, נפסק להלכה, שישנו איסור חמור מן התורה לעשן.

3 - האיסור לעשן ליד אחרים
שאלה הלכתית הנוגעת לבעיית העישון היא, האם יכול אדם לתבוע מחברו להפסיק לעשן, משום שהעשן מפריע לו. ברור לכל, שבבית פרטי הסמכות לקבוע אם לעשן או לא נתונה בידיו של בעל-הבית. ולכן אורח אינו יכול לחייב את המארח להפסיק לעשן. וכן אורח אינו יכול לעשן בניגוד לרצונו של בעל הבית.
השאלה מה הדין במקומות ציבוריים, או במקומות ששייכים לכמה אנשים, האם יכול זה שאינו מעוניין שיעשנו לידו, לדרוש משכניו להפסיק לעשן, או לא?

בתלמוד מסכת בבא-בתרא (כג, א) מבואר שגם ברשותו הפרטית, צריך אדם להיזהר שלא ליצור נזק לחברו. למשל אסור לאדם ליצור ברשותו ריח רע או עשן שיחדור לרשותו של חברו ויזיק לו. ומכאן ראיה ברורה שהעשן מוגדר בהלכה כדבר מזיק ומפריע, וששכן יכול לתבוע מחברו שלא ליצור עשן שיגיע לרשותו ויצער אותו. וכן הדין במקום ציבורי, שאדם יכול לתבוע משכנו להפסיק לעשן. וכן שני פקידים העובדים במשרד, יכול פקיד אחד לחייב את חברו להפסיק לעשן בסביבתו.

ואפילו אם במשך זמן רב השכן שתק ולא מחה ביד המעשן, בכל זאת לא איבד את זכותו, ובכל שעה שימחה בחברו, יהיה החבר חייב להפסיק לעשן. ואף אם המעשן יטען שכבר שנים רבות הוא מעשן כאן, ועד כה אף אחד לא ביקש ממנו להפסיק, ולכן יש לו חזקה וזכות להמשיך במנהגו, בכל זאת על פי ההלכה ניתן לתבוע ממנו להפסיק לעשן. משום שידוע שהעשן מפריע מאוד לאלו שסובלים ממנו, ואין אדם יכול לטעון שיש בידו חזקה וזכות לעשות דבר שמזיק לשכניו (שו"ע חו"מ קנה, מא).

וכל זה נאמר גם כשלא נודע שהעשן מזיק לבריאות, ורק ידעו שהוא גורם צער למי שמריח אותו. אבל כיום, שידוע שהעשן מזיק גם לאלו שנמצאים ליד המעשנים, האיסור הרבה יותר חמור. למשל, התברר במחקרים שכאשר אחד מבני-הזוג מעשן, סיכוייו של בן הזוג האחר לחלות בסרטן גבוה פי שלושה מסיכוייו של אדם שבן זוגו אינו מעשן.
וכן הורה מו"ר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל, שלא לעשן בבית המדרש. וכן פסק הרב פיינשטיין, שאסור לעשן בבית-מדרש או בבית-כנסת, משום שהעשן מזיק לשכנים (אסיא ח"ה ע' 248).

4 - האם מותר לסייע למעשן
אחד מהרבנים הראשונים שלאור המחקרים המדעיים פרסם את ההלכה שאסור לעשן, היה הרב חיים דוד הלוי, רבה של תל אביב.
ועלתה לפניו שאלה נוספת, האם מותר לסייע לאדם מעשן. למשל, אב שמבקש מבנו שיקנה עבורו קופסת סיגריות, האם מותר לו לקנות אותה או אסור. מצד אחד למדנו שיש איסור מן התורה לעשן סיגריות, משום שזה מזיק לבריאות, ואסור לסייע לדבר עבירה. ומאידך ישנה מצווה לכבד אב ואם.

והשיב הרב חיים דוד הלוי, שהואיל ונפסק, שכיבוד הורים אינו דוחה את מצוות התורה, אסור לבן להיענות לבקשת האב ולקנות עבורו סיגריות. ואמנם אין בזה איסור מן התורה של "לפני עיור לא תתן מכשול", מפני שהאיסור מן התורה הוא רק כאשר ללא הסיוע לא הייתה מתבצעת העבירה, וכאן גם ללא הבן יכול האב להשיג סיגריות. מכל מקום איסור מדברי חכמים יש כאן, הואיל ואמרו שגם כאשר אדם יכול לעבור את העבירה ללא עזרה, אסור לחברו לסייע לו לדבר עבירה. ולכן אין לבן לקנות עבור אביו את הסיגריות, משום שזהו סיוע לדבר עבירה. זוהי דעתו של הרב חיים דוד הלוי (עשה לך רב ו, נח).

כעיקרון הצדק עימו, אולם אם הדבר יגרום לסכסוך גדול, נמצא שבסופו של דבר הבן יגרום לפגיעה חמורה ביחסי האהבה והכבוד שצריכים להיות בינו לבין אביו, ושכרו יצא בהפסדו. ולכן נראה שבמקרה שההימנעות מקניית סיגריות לא תובן על ידי האב, והדבר יגרום למתח וצער במשפחה, עדיף שהבן יקנה לאביו את הסיגריות, וימנע על ידי כך מפגיעה ביחסים שבינו לבין אביו (כיוצא בזה כתב הגרש"ז אוירבאך מנחת שלמה סי' ל"ה).

5 - החינוך נגד עישון
לאחר שלמדנו שישנו איסור מן התורה לעשן, משום שהעישון גורם נזק לבריאות, ומסכן את חיי המעשן וסביבתו, ברור שיש לתבוע מכל אדם שלא להתחיל לעשן סיגריות או מקטרת. כי לפני שאדם התרגל לעישון, הוא יכול להימנע מזה בקלות, אבל לאחר שהתמכר להרגל ולניקוטין - קשה מאוד להפסיק.
ואף-על-פי-כן, גם מי שכבר רגיל לעשן סיגריות, מוטלת עליו מצווה מן התורה להפסיק לעשן. ואכן לאחר הפסקת העישון, הסיכון לחלות במחלת לב או סרטן הולך ופוחת בהדרגה, עד שכעבור עשר שנים הסיכוי לחלות במחלות לב דומה לסיכויו של כל אדם שלא עישן. והסיכון המוגבר לחלות בסרטן, נעלם לאחר חמש עשרה שנה. (אסיא ח"ה ע' 224 וע' 235).

ואמנם ממבט ראשון נראה שקשה מאוד להפסיק את העישון, אבל הניסיון מצביע שעל ידי הסברה וחינוך גם מי  רגיל לעשן יכול להפסיק. למשל בשנת תש"ל, בעת שהתחילו להתפרסם מחקרים אודות הסכנה שבעישון, היו 64% מן הרופאים רגילים לעשן. וכשנשאלו האם ניתן לדעתם להפסיק את העישון סברו שלא. אולם עשר שנים לאחר מכן, רק 16% מן הרופאים המשיכו לעשן. המסקנה מכך, שהכרה ברורה בסכנה שנשקפת מן העישון, מסייעת מאוד להפסקת העישון. ולכן מוטלת על המעשנים חובה, ללמוד את הסכנות שבעישון, ולעשות הכל כדי להפסיק לעשן.

אמנם נכון שלפעמים מצבו הנפשי של האדם, או הלחצים הסביבתיים שהוא נמצא בהם, כמעט ולא מאפשרים לו להתמודד עם המשימה להפסיק לעשן, ואז אולי ניתן להגדיר את מצבו כאונס. ולפעמים כדאי אף להציע לאדם כזה שלא לנסות ולהתמודד עם הפסקת העישון, משום שהתמודדות זו עלולה להתיש את כל כוחותיו, ולשבש את האיזון הנפשי שלו. אבל רוב רובם של האנשים מסוגל להתמודד עם הפסקת העישון.

אגב, ראוי לציין שהעישון גם גורם לאיבוד ממון רב. אדם שמעשן במשך חמישים שנה, בכל יום שתי קופסאות של סיגריות רגילות, משלם עליהם קרוב למאה וחמישים אלף ש"ח. ואם היה חוסך את אותו הכסף, היה בידו בגיל שבעים יותר משלוש מאות אלף ש"ח.

מה חסר לך בחיים שאתה רוצה לעשן?לך דומיה תהילה

מילא אם התחלת וקשה לך להפסיק, אבל למה להכניס ראש למיטה חולה?

 

יש לך רק שתי ריאות, שמור עליהן.

אסור בהלכה ?!Tal.

הלכות דעות, פרק רביעי.לך דומיה תהילהאחרונה

צריך לשמור על הבריאות. אסור לעשן, כמו שאסור לאכול דברים לא בריאים.

מותר לאכול במידה, כי אז זה לא מזיק. אבל מי עישון זה ממכר ועישון חד-פעמי

יכול להפוך לקבוע. המדרון חלקלק.

 

זה לא "ונשמרתם", שזו סכנה מיידית, אלא זה משהו אחר.

 

ואפילו בלי לפתוח ספר, כל מי שישתמש בשכל יבין את זה.

תהילים לשבת "וירא" - כולם מוזמנים נחמה בין החוחים =]

 

נפש חיה מוסרת את סליחתה פשוט נבצר ממנה השבוע לכתוב שירשור זה

היא מוסרת לכולם את אהבתה הכנה

 

 

 


אז ככה

  • א-י
  • יא-כ
  • כא-ל
  • לא-מ
  • מא-נ
  • נא-ס
  • סא-ע
  • עא-פ
  • פא-צ
  • צא-ק
  • קא-קיב
  • קיג-קיח
  • קיט-קכא
  • קכב-קל
  • קלא-קמ
  • קמא-קנ+יה"ר

    הרבה טוב!מרחף
    מנוחת הנפש והגוףגבעוני
    תהנו מהקדושה של שבת קדש!מלך
    הרבה תורה!מתפלפל
    הרבה ברכה!מנפנף
    הרבה אהבת הבורא !אוהב
    סיעתא דשמייא בכל מכל כל!

 

 

נ.ב

בבקשה ממש תקפיצו את השרשור הזה מידי פעם כדי שלא ירד למטה מידי....

 

 

קי"ג- קי"ח -רמקול לקחה. תודה!נחמה בין החוחים =]


קי"ט- קכ"א נהגת לקחה. תודה!נחמה בין החוחים =]
קמא-קנ+יה"רשרוט

קלא-קמ..בלי נדר Elishva
סליחה שלא פתחתי. לא הייתי יכולה...לקחתי צא-ק.נפש חיה.
ס"א- ע' בעז"ה. שבת שלום!חידניסטית

קפיץרמקול
חברה! מ מה עם תהילים?- נשאר ככה- שימו לב---נפש חיה.
  • א-י
  • יא-כ
  • כא-ל
  • לא-מ
  • מא-נ
  • נא-ס
  • עא-פ
  • פא-צ
  • קא-קיב
  • קכב-קל
נא-ס בעז"ה בלנ"ד ה.ת.


אני יקח את א-י בעז"ההדס XD
קכב-קל אמונה..
יופי. ככה-נפש חיה.

 

  • יא-כ
  • כא-ל
  • לא-מ
  • מא-נ

 

  • עא-פ
  • פא-צ
  • קא-קיב

 

 

שלום..כא-ל בע"היהודה פ.
אם אפשר שהתהילים יהיו לרפואת שרון בת חנה זה ממשלב שבור!

יעזור..היא בסכנת חיים זקוקים לתפילות!

שלום וברכה גם לך! טוב לראותך ^נפש חיה.
יא-כ בעזרת ה'סתם שמנה
מא-נפינג.

יופי שנשמרו לי הפרקים הקבועים שלי ואפחד לא לקח לי אותםכאילו מוציא לשון

ככה- ארבעה1נפש חיה.

 

  • לא-מ
  • עא-פ
  • פא-צ
  • קא-קיב
פא- קיב. תודה לניצן!נפש חיה.
שניים אחרוניםנפש חיה.
  • לא-מ
  • עא-פ
עא-פ בעז"ה תודה רבה. שבת טובה ושמחה!!שושנת העמקיםאחרונה
שבת שלום ומבורך בכל מכל כל!(פרח)נפש חיה.

שנרגיש בכל חדרי הלב
אהבת ה'אוהב
יראתו
שמחה בוגבעוני
שמחה במלוכתומלך

עונג שבת ושמחהדוסאישה
בהם למשחה

ברכת ה' בכל מכל כל.
 

ל"א-מ בע"ה..שבת שלום!אבישג!!
שאלה שמציקה לי המון זמן.עמית..

מי ברא את אלוהים? איך הוא נוצר, לבד?? מעצמו??

הוא היה תמיד. זה משהו שקשה ואפילו בלתי אפשרי לתפוסריעות

אותו...

זה משו שהמוח שלנו לא יכול להביןיצור .. =]

אבל ה' היה תמיד קיים המון זמן לפנינו בתוהו ובוהו. והוא החליט בשלב כלשהו שהוא צריך לברוא עולם

והוא ברא אותנו

זהו דבר שאיננו יכולים להבין...reut13
זה שאלות שהמוח האנושי לא מבין!!rachelimr950אחרונה

זה לא נטפס אצלו...!!

 

שירים קצביים בנושא חברות?אש"ה

לאהוב את החבר/לחשוב עליו, עזרה לזולת.. בסגנון הזה..

תודה(:

יש שיר95200
מהתקופה הויקטוריאנית .
קוראים לו
count that day lost.


If you sit down at set of sun
And count the acts that you have done,
And, counting, find
One self-denying deed, one word
That eased the heart of him who heard,
One glance most kind
That fell like sunshine where it went --
Then you may count that day well spent.

But if, through all the livelong day,
You've cheered no heart, by yea or nay --
If, through it all
You've nothing done that you can trace
That brought the sunshine to one face--
No act most small
That helped some soul and nothing cost --
Then count that day as worse than lost.

אבל זה poem ואין לו מנגינה...
חחח עשינו על זה לוג...דלוקה...
אני עושה על זה לוג עכשיו :-/ 95200
היום נבחנו על הלוג הזה אחת כזאת

בגרות באנגלית בראבק זורמת עם החיים

בגרות באנגלית :'(95200
זה היה מזמן!!!כיבשה
בגרויות. ..
"ואהבת לרעך כמוך" - "החבר'ה" נראלי..ברוך עובד ה'
הקשיבו כל אחי כל בית ישראל ישנה מצווה95200
כה יקרה הורה לנו הק-ל .
לאהוב... ולכבד את השני,
להתייחס לכל אדם כאילו הוא אנייייייי.
להושיט יד לעזור מכל הלב.
ולתמוך ביום צרה,
בזמן כאאאאאאב
...

הנה המילים95200

מילים לשיר ואהבת לרעך כמוך - על נהרות בבל - מידד טסהעל נהרות בבל
(2008) ואהבת לרעך כמוך
מידד טסה
מילים: עממי
לחן: שרון אבילחק

הקשיבו כל אחיי כל בית ישראל
יש נא מצווה כה יקרה הורה לנו הקל
לאהוב, לחבק את השני
להתייחס לכל אדם כאילו הוא אני
להושיט יד לעזור מכל הלב
ולתמוך ביום צרה בזמן כאב
להבין, כמוני כמוך ולהגיד
מה ששלי שלך ושלך שלך.

ואהבת לרעך כמוך,
זה כלל גדול בתורה.
ואהבת לרעך כמוך,
זה כלל גדול בתורה.

זה הזמן מהר עכשיו להתעורר
לחשוב רק מחשבות טובות
זה לעולם עוזר להשפיע,
תמיד עם מה שיש
וגם אם אין מליונים לא צריך להתרגש
להקדים, שלום לכל אחד
ולתת גם הרגשה שהוא לא לבד
לדבר רק בלשון רכה
ואם אי אפשר הרי כבר נאמר
לא מצאתי לגוף טוב משתיקה

ואהבת לרעך כמוך...
"יותר"אני! =]

יותר אהבה יותר הקשבה יותר אמונה בין אדם לאדםץץץ פחות קנאה ושנאת חינם"

חחחחח בדיוק עשינו עלזה לוגמיכל:)אחרונה
ממש רוצה להתנדב!!ח'

אני לומדת בבית אל וממש רוצה להתנדב! אפילו יום קבוע גם אם זה מחוץ בית אל.

אני מתנדבת בארגון להבה אבל לא עושה הרבה.

אני בכיתה ט' וממש אשמח אם ישלכם רעיונות או שאתם מחפשים מתנדבים.

תודה רבה, שבת שלום ורק בשורות טובות!

ועדות חודש ארגון. דחווווווף!!דלוקה...

אני חייבת ממש דחוף רעיונות לועדות חודש ארגון לשבט מעפילים-הרא"ה. (אם זה קשור אז הם דגלנות..)

בינתיים חשבנו על ועדת ריקוד וועדת מצב רוח. עוד רעיונות??

וועדת קיר ..? וועדת כסף ..? -אחראיות על הכסףElishva

אם הן מפעילות קיוסק או משהו ..

 

וואלה.. תודה דלוקה...
ועדת אוכלחפרנית גאה=)
הנהאניייי

וועדת קיר

וועדת כסף

וועדת ריקוד

וועדת תלבושות

וועדת מצב רוח (יענו צופרים וזה)

אם אתם מוציאים חולצה - אז וועדת חולצה/קפוצון

וועדת פעולות שאחראית מתי יש פעולות..

 

זה מה שעולה לי...

תמציאי עוד... בטח לא חסר מה לעשות..

בהצלחה!!

וגם ועדת אוכל אפשר..קול דממהאחרונה

שיהיו אחראיים על מי מביא אוכל לחזרות וכאלה..

 

איך משדרים ביטחון עצמי?כשרה

אני מנסה לשדר ביטחון עצמי מול החברות והרבה פעמים נכשלת ולא מצליחה.

מה לעשות?

קשר עין הכי חשוב.קייטי

אל 'תברחי' עם העיניים או תשפילי מבט כשאת מדברת.

חוץ מזה - יציבה זקופה, חיוך - חשוב מאוד, ו... זהו.

כמובן שהיה עוזר אם היה לך ביטחון עצמי אמיתי, הוא כבר יקרין את עצמו החוצה...

בהצלחה!

 

מצטרפת לשאלה..קול דממהאחרונה
היושפטל ^.^

 

מישהו יודע איפה יש בגרויות של שנים קודמות של תנ"ך דתי 2115 ?או אפילו מתכונות / שאלות אני לא מוצאת...  

תודה D: 

תהילים לרפואת החייל שנפצע אתמול בגוש עציוןכזאתי2
מי שמת בפיגוע זה ערבי!!ברוך עובד ה'


ה' משגיח על הכלברך משה


לא נכוןסתם שמנה
הוא היה דרוזי ששירת בצבא.
דרוזי הוא ערבי, הוא פשוט לא מוסלמי...ברוך עובד ה'
עבר עריכה על ידי ברוך עובד ה' בתאריך י"ב בחשון תשע"ה 19:40
עבר עריכה על ידי ברוך עובד ה' בתאריך י"ב בחשון תשע"ה 19:39
עבר עריכה על ידי ברוך עובד ה' בתאריך י"ב בחשון תשע"ה 19:38

ידע בסיסי במזרחנות..

 

הם כופרים בה', ולכן אסור להם לגור בארץ.

 

למען האמת, גם אם הם לא היו כופרים

היה מותר להם לגור בארץ רק בזמן שהיובל נוהג (והוא לא נוהג בימינו)

ורק לאחר קבלת 7 מצוות בני נוח בבית דין.

 

ההלכה לא משתנה בעקבות שירות בצבא של אדם זה או אחר..

 

"איזה הוא גר תושב?

 

זה גוי שקבל עליו שלא יעבוד עבודה זרה עם שאר המצוות שנצטוו בני נח, ולא מל ולא טבל – הרי זה מקבלין אותו, והרי הוא מחסידי אומות העולם.

 

ולמה נקרא "שמו תושב"? לפי שמותר לנו להושיבו בינינו בארץ ישראל, כמו שביארנו בהלכות עבודה זרה

 

ואין מקבלין גר תושב אלא בזמן שהיובל נוהג. 

אבל בזמן הזה, אפילו קיבל כל התורה כולה חוץ מדקדוק אחד – אין מקבלין אותו."

 

אז ככהסתם שמנה
הם בסך הכל לא יהודים אבל הם גם בני אדם. וחוץ מזה זה שהוא שירת בצבא זה אומר שהוא חלק ממדינת ישראל (לא עם ישראל) ואנחנו לא אמורים לשמוח שהוא נהרג כי הוא שירת בצבא שלנו.
לא שמחתי שהוא מת, שמחתי שמי שמת זה גוי ולא יהודי!ברוך עובד ה'
בנפול אוייבך אל תשמח כך כתובברך משה

אבל בטבעיות יש לי פחות צער אם הנפטר הוא לא מהעם שלי

זה נאמר רק על יהודים!חידניסטית


אם לומר את האמת-חופשיה לנפשי
עבר עריכה על ידי חופשיה לנפשי בתאריך י"ב בחשון תשע"ה 21:55
כאשר מדובר בגוי שאני "מכירה"(שחקנים שאני אוהבת) אוטומטית יהיה לי יותר קשה לעומת יהודי שאף פעם לא שמעתי עליו.
לדוגמא-בתקופת החטופים התאבד חייל קוריאני וירה בעוד שניים או שלושה חיילים, והתברר לי שהוא מאותה מחלקה שמשרת בה שחקן שאני אוהבת. מצד שני אני הייתי בסוג של התכחשות למצב בגלל שפחדתי להכנס לסטרסים שאין מהם חזרה, אז אל תתנפלו עלי.
ברור שאם מדובר בשניים שאני לא מכירה יכאב לי יותר על היהודי.
...המתיקות שבשכחה
-נערך עקב חוסר כח להכנס לתוך זה -
זה היה דרוזי שמשרת את המדינה הרבה יותרozd
מהרבה יהודים..
יופי גיבור גדולצבי-ליזציהאחרונה
הצלחת לקבל את הצומי שרצית.