יוד בשםאריק אלחרר
שאלה קשהאות והדר
צריך לקלוף לדעתי.
ניכר עם שינוי צורה
פסולאילן ח.
שינויאריק אלחרראחרונה
טעה במקום אלהיכםאריק אלחרר
נטפלות בטעות אפשר למחוקמ. שלום
אני חושבאות והדר
שהייתי מוחק את "כם", את היו"ד ממשיך לה"א ומסיים.
מצד הדין גם את היוד מותר למחוקאילן ח.
מסכיםאריק אלחרראחרונה
ברצוני לשתף את הגולשים בשאלה שנשאלה שבוע שעבר..אילן ח.
ידועה הגמ׳ בעניין מכירת ס״ת וכן ההלכה.. שרק לשני דברים מותר אולם מה משקל כיבוד הורים לעומתם ? מה דעתכם.
עיין אורח חיים סימן קנג קנד ויורה דיעה סימן רע רפבאריק אלחרר
לדעת הרא״ש בס״ת של יחיד אין איסור מכירה רק שלאריק אלחרר
אחי היקר מגיב בשמואילן ח.
מחילה תמוה מאוד דינא דגמרא מי יחלוקאריק אלחרראחרונה
מותר לנקות?הלוי מא
נראה שכןאות והדר
הייתי פוסל רק את יו"ד
כנ"לאלעד
יוד ש״ת וגרד והשאר נקהאילן ח.
מסכים עם אילןאריק אלחרר
שאלת תינוק?אלעד
גררתי היוד וזהו!הלוי מא
אלעד היקר כשעולה כאן שאלה בס״ת.. אנו מתייחסיםאילן ח.אחרונה
תמיד תחשוב מה היה הדין בכסדרן. ולגבי הש״ת בגלל שזה דיבוק עב ש״ת.. גם אם ברור לנו שיקרא..ואדרבא לכן כתבנו גרד אחרי הש״ת.
מבקש המלצה לשולחן סופרים משובחהלוי מא
רצוי יד שניה במחיר טוב
פנה לאילןאריק אלחרר
אין לוהלוי מא
שלחתי לךאות והדראחרונה
גם שולחן ינאי מעולה
אבל כל אחד והשולחן שלו, יש אחד שנוח לו עם חתיכת עץ
ויש שני שגם חללית לא נח לו...
לכבוד החג אני אוסף חומר להקל בפנים חדשותאריק אלחרר
מתקרב לעשר פוסקים
אריק מסיטרא ימינאאות והדר
באחד התפילין הראשונות שכתבתי, כתבתי את המילה חקה מלא (חוקה), מחקתי את ו"ו הרחבתי את החי"ת יפה כנראה גם עברתי את "פנים חדשות". כאשר שמעתי על הדין פנים חדשות שאלתי את הרב גרוס אם צריך להחליף פרשיות לאותו יהודי, ואמר לי שאני יכול לסמוך בזה על המקלים...
בחג ראיתי עוד פוסקים שמקילים ואריק עוד לא הזכירםאילן ח.
חסד לאברהם תאומים מהדורא תנינא סימן דאריק אלחרר
מאסף לכל המחנות סימן לב אות רלד
דעת כהן יורה דיעה סימן קסג
בנתיים וכל המוסיף
חבריםהלוי מא
אשמח לדעת מהו דין פנים חדשות?
כשמעבה אות מצד אחד ומגרד מצד שני עד שנשאראילן ח.
ועוד עיין בספר דברי יעקב - סת״ם שהביא מהמקיליםאילן ח.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=46102&hilite=c0489b01-3bad-4dbe-9d29-6f140df59acd&st=פנים+חדשות&pgnum=78
וכן אמרי יושר ח״ב ס״ סד אות גאריק אלחרר
אילן חזק לכל החברים לחפור בבקשהאריק אלחרר
ועוד אפשר להקל בספק שלפעמים חוזרים ומעבים ואחר מסתפקים אם נשאר הקו הראשוני
וכן מכשיר בספר- מספר הסופר- ר יצחק סופראילן ח.
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=22481&hilite=fb8b2cc0-c6ce-4e8e-9d86-388335143e16&st=פנים+חדשות&pgnum=282
עדיין אין להתיר לכתחילהאות והדר
יש גם הרבה אוסרים, בעלי משקל וכן התקבל הדין פנים חדשות אע"פ שאין לו כ"כ מקור לא בתלמוד ולא בראשונים...
לענ"ד להקל אולי בדיעבד רק אחרי שאלת חכם
כמובן שדיעבד אבל לא לפסול כמו שמוריםאריק אלחרר
אני לא מכיראות והדר
שמי שהוא מקל בפנים חדשות אף בדיעבד
אולי מי שהוא מכיר, מבני דורנו? אולי הרב עובדיה? (שה' ישלח לו רפואה שלימה)
מעניין מה אומר הרב יוסף כהן?
אמרת שהרב גרוס הקל לךאריק אלחרר
נכון אבלאות והדר
אחרי שהתפילין בתוך בתים והיהודי הניח אותם כבר כמה שנים.
לא נראה לי שזה דעתו הרשמית.
אשאל אותו בלי"נ
אריק אינני מבין אותך!הלוי מא
לאחר לימוד הנושא בשטחיות
מיריעות שלמה קו"י וקה"ס מהיכן הצורך/הרצון בהליכה בשביל שחסמו אותו גדולי עולם?
כמו שאמרת בשטחיות זה חסוםאריק אלחרר
האמת אריק שחשבתי על משהו מענייןהלוי מא
כשיש מילה מיותרת וגררתי אותה ואז יש במילה הקודמת אות שניתן למשוך כגון פעמיים מטר
ואז אני מושך את הר אזי הכשרתי את המזוזה על ידי "פנים חדשות" שלא היו פה ומה משנה לי סוף סוף
לפני זה זה פסול
במקרה שלך האות ריש היתה כשרה מלכתחילהרחמים-
ומשכת אותה ואך לא הזזת אותה ממקומה ולכן זה לא פנים חדשות
אכן זו מחלוקת ראה בסימן לב סעיף כגאריק אלחרר
מ״מ לשיטה זו יוצא שכל חיבור של פירוד הוי פנים חדשות
רציתי להוסיף שבמטר רק הוסיף ולא גרד כלוםאילן ח.
אני רוצה לעשות ק"והלוי מא
ומה אם הקו של ר דמטר לא היה שם והמזוזה הייתה פסולה מדין מרווח בין תיבות ומותר לכתחילה לעשות כן (עכשיו התנועה הלמדנית עם היד)
ירך אות שהייתה שם ורק החלפתי אותה באחרת אינו דין שמותר???????????
יפה דרשת כך כותב השלטי גבוריםאריק אלחרראחרונה
מחפש ספר תורה אשכנזי (ב"י)AVIDAN444
חדש, ישירות מהסופר, עד סביבות מחיר 80.000 ש"ח.
052-7685227 שמואל
גודל התפיליןsome1
שלום לכם
רציתי לשאול, מה הסופרים אומרים על תפילין הקטנות? אני רואה שזה נהיתה אופנה בזמן אחרון שכל ילד מניח שני זוגות, אני שמעתי בזמנו שיש מתנגדים לזה...וגם מבחינה טכנית מקצועית, זה טוב? מהודר?
ולמה יקר כל כך??
למה יקר?רחמים-
כי רק חלק קטן מהסופרים כותבים כאלה.
כי מי שמגיע לרמה כזו של אומנות כנראה שמגיע לו קצת יותר חוץ מהמאמץ המרובה .
וגם תפילין מהודרות בגודל רגיל זה לא זול,
אבל בגלל שיש הרבה יותר סופרים שכותבים גודל רגיל אז יש הרבה רמות של "מהודר" וד"ל
שים לב מה אתה קונה.
שמעתי לא פעם מהרב מרדכי אליהו זיע"א
שאומרים שהתפילין הקטנות מתקלקלות מהר וכו...
ותמיד הרב ענה אז שיקנו משהו איכותי למרות שיותר יקר וזה ישמר לאורך ימים.
לגבי מה עדיף להניח, תשאל את הרב שלך !
כן זה הרבה יותר קשה לכתוב פיצפונים וגם הזמן יותראילן ח.
תפילין קטנותאות והדר
אפשר שיהיו מהודרות מאוד, אפשר שיהיו גרועות מאוד.
קשה יותר לכתוב אותן, זה ברור. וכן כל דיבוק או קוץ מיותר יכולים להיות מסוכנים יותר.
אני מסכים שלא כדאי לקנות פצפונים ממי שלא מצוי בעניין, מי שמצוי בתוך זה הכתב כבר לא מרגיש לו קטן כ"כ.
זה יקר כי זה יותר קשה יותר מיוחד יותר נדיר וגם הבתים יותר יקרים.
דעת הרב עובדיה לא נוחה מהםאריק אלחרראחרונה
בעניין הדיו לרפידוגרףאנונימי (פותח)
בס"ד
שלום לכולם,
חז"ל אומרים שהמרכיבים של הדיו צריכים להיות מן המותר בפיך, אז מה הדין לגבי הרפידוגרף שהרי דיו זה מיוצר
בגרמניה ללא השגחה של יהודים? האם מותר בעניין זה לסמוך על הגויים? כלל ידוע לגבי כשרות מאכלים הוא שצריך
שיהיה משגיח "נכנס ויוצא", וכמו שיש משגיח בשחיטה של בהמות בחו"ל כך צריך השגחה גם בדיו שלנו?
פס יצור אפשר לשנות בקלות מאיזה סיבה שהיא ויכול להיות שאנו לא נהיה מודעים לכך בכלל .
אם למישהו יש תשובה לעזור לי אני אודה לו ...תודה
איפה חז"ל אומרים את זה?אות והדר
הדיו של רוטרינג ושל פברקאסטל נבדק במכון וכשראילן ח.אחרונה
מה הייתם מכריעים בזה?הלוי מא
כשר. נקהאריק אלחרר
בכולם????הלוי מא
שלחתי לרב גרוס ענה שיועיל תיקוןהלוי מא
עכשיו אני רואה שיש עוד שאלות אני עניתי רקאריק אלחרראחרונה
תרופה ליריעות חלקות מהי?הלוי מא
נייר שיוףאות והדר
תקח 600 או 400 (אם קלף קשה), תשייף בסיבובים (נגד כיון השעון).
זה אמור להרים את השערות
תוספתהרש
עדיף אח"כ לעשות עוד שיוף קטן עם עם כיוון הכתיבה (שמאל לימין) עם נייר 1000.
לא מסכים הפוך הוא יותר החלקה אות צודקאריק אלחרר
הכי טוב להתקשר לסוחר הקלף ולקבוע עובדה שמחליפים!הלוי מאאחרונה
![]()
יו"ד דומה לסמ"ך, מה הדין?אות והדר
נראה עדיין כשר אך אם ימשך יותר ש״תאריק אלחרר
גרד מהקוץ בלי ש״ת.. זה לא ס׳אילן ח.
אולי דומה. אבל זה י'אלעד
אין מה לשאול תינוק
הרב אמראות והדר
שפסול...
אות פסול כמו שהוא אבל מועיל תיקון או פסול - פסול ?אילן ח.
לא מועיל...אות והדר
אני גם חשבתי שזה מקסימום ש"ת, אבל הרב פסל...
הרב ויינר אמר שלדעתו ש"ת
למה פסול??אלעד
אם מתקרבים מבחינים שזה ודאי לא דומה לס' אלא אולי לח'
אבל פסול? אתה יודע כמה י' כאלה ראיתי? ![]()
אלעד..אות.. וכולם.. רציתי לשתף אתכםאילן ח.
והנה צילום מיריעות שלמה מאריק ידידנואילן ח.
הסברה יפה. אבל את הרב אינני מביןאלעד
מדוע הוא לא הסביר מה עילת הפסילה?
הנה הסבראות והדר
נדמית לסמ"ך ולא יועיל תינוק, כיון שקצה ה"עוקץ" הארוך, סמוך לקצה רגל היו"ד במרחק של "אינו ניכר להדיא", ולדעת המק"מ נחשב כמחובר שנפסק, והלכה כמותו.
אילן, ישר כחאות והדראחרונה
דבריך בודאי הגיוניים.
כל עוד שלא נרגיל את התינוק באותיות הקטנות, אין סיכוי שיקרא משהו אחר חוץ מיו"ד...
שי"ן, מה דינה?אות והדר
לבטל או לצאת מספק הייתי מוסיף קצת דיואריק אלחרר
זה נראה יותר קשקוש מש׳אילן ח.
הייתי מוחק לגמרי וכותב מחדש.הרשאחרונה
הקלף שעיר, אז הגירודים מסביב יעשו שם יער...
משו מענייןהלוי מא
עוד אחדהלוי מא
ביר"ש ובילקו"י מדובר שיש הוא אמינה לח"ת בהוספתהלוי מא
תגים נוספים מהי ההוא אמינה המוזרה הזו?
עוד אחד דומה לבהלוי מא
כלום, הכל כשראות והדר
התג לא עבה, ודאי שלא נדמה ללמ"ד ולא שואלים תינוק במקרה כזה.
שתי הנונים עם התג ש״ת כמות שהוא אך אם מתקן לא צריךאריק אלחרר
אתה טועןאות והדר
שמי שמתייג משמאל לימין, תמיד גורם לרעותא באות עד שנצרכת ש"ת אח"כ מתקן את זה ע"י תיוג שאר האותיות?
אין הדעת יכולה לסבול זאת...
שמאל או ימין לא משנה רק צורת אותאריק אלחרר
וזה לא גרע מנפל טיפת דיו
ובתו״מ יש שינויי לרגע יש מחלוקת כמו בכניסת אות לאות
ולגבי ח״ת בכתיבה מי שמחמיר כאן הסתבך
אריק ..! אין כאן כלום לא ל׳ ולא ש״ת..ולא ב׳אילן ח.אחרונה
הוציאנו נדבק...אות והדר
עד שהקטנת לי את הראשים של שעטנז גץ אתה מרחיב אתהלוי מא
שלך לא יפה ![]()
אני כבר בקושי שם תגים על הנון ולך יש מקום לחמישה תגים שם!
בתפילין מותר קצתאות והדר
חוץ מזה, אני אמרתי לך להקטין את הנו"נים?
אמרתי להקטין את הראשים של שי"ן ועי"ן, אז בבקשה
הוציאנו ש״ת. עם התגים והראשים לא הבנתי כלום.אילן ח.
גרד תינוק קרא כראויאילן ח.אחרונה
י ךאריק אלחרר
לדעתי יש לשאול מורה הוראה!הלוי מא
האופציות לפסול ץ או ד גדולה
בדיבוק יפה יותר שממש עשה את האותיות כמו ץ יפה מורה הוראה התיר לי להפריד אך זה לא היה בשם ה
מצד אחדאות והדר
נראה שהיו"ד נשחת
מצד שני יש פגימה למעלה.
נראה שאפשר למחוק אחרי שאלת תינוק
אבל אני הייתי קולף מספק...
פשש, שאלה מסובכת..
וזה ההמשךאריק אלחרר
דעתי בראשון ש״ת ובאלה נשחתאריק אלחרר
וכן לענ"דאות והדראחרונה
מה דין הריש והכאף במילה בכרה?הלוי מא
לא טובאות והדר
רי"ש פסולה לדעתי, זווית חדה
כ"ף, זווית 90 מעלות, לפי מקדש מעט ש"ת וכך פוסק הרב גרוס, לפי מ"ב וכן יריעות שלמה פסול.
מסכים עם או"הרחמים-
ומצרף תשובה של ים החכמה שסובר הפוך בעניין הריש למרות שלא נוהגים ככה להלכה.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=47255&st=&pgnum=144
תשובה מעניינת, ישר כחאות והדר
אני מבין שהוא מדבר על זווית 90 מעלות, בתמונה נראה שיש זוית טיפה חדה (אני לא יודע אם ייחשב זווית חדה כי הוא ממש קרוב ל90)
אות חזק מסכיםאריק אלחרר
בעיהאלעדאחרונה
אגב הכף' שלפניה לא יותר טובה

















