אשמח לחוות דעתכם היקרהאיתן בן דוד
יש לי חלישות הדעת כמה זמן אתה כותב?הלוי מא
2 הערות להידור הלכתי
1. לתייג יודין
2. לתייג יוד וואו בהויה
יפהפהאות והדר
כמה הערות קלות לשיפור
מ"ם, יש כאלה מקפידים לעשות פינה למטה בצד ימין
לגבי חי"ת, זי"ן השמאלית עגולה יפה אבל יש לה קוץ מיותר שיורד למטה, לא צריך להיות שם קוץ.
שי"ן, הירך של יוד ו"ו השמאלי לענ"ד גסה מדי ופונה יותר מדי ימינה. (זה עניין אסטתי)
זוית בימין תחתון של מ'.הרש
למרות שזה לא נהוג בדורי דורות.
אך עקב זה שהיום הרב מועלם נכנס חזק, כדאי ליישר איתו קו - והוא לוקח את החומרא הזו מהמשנ"ב.
לגבי תג שוא"ו של שם הוי"האות והדר
ספרדים לא נהגו לשים שם תג אלא רק בבלים וחלאבים.
אני גם עושה שם תג כדי שלא ישגעו אותי אע"פ שאני ממש לא מחזיק בזה...
וכן במאות ס"ת ספרדים שראיתי וצילמתי, לא ראיתי אפילו אחד עם התג הנ"ל.
אות.. בספר קול הרמ״ז של הקובל האלוקי..אילן ח.
חוץ מזה שאני לא ראיתיאות והדר
גם הרב גרוס אמר לי שלא נהגו הספרדים (והוא קיבל מכמה חכמים ספרדים כמו חכם ששון מזרחי והרב בן ציון אבא שלום, אני לא יודע מה דעתם לגבי הנידון הספציפי).
לא כל מה שכתוב בספרים (ומיוחד בספרי מקובלים) נהגו בפועל.
אות אתה צודק לא אמרתי שחייבים לתייג..אילן ח.
והנה מה שהבטחתי... קול הרמ״ז זכותאילן ח.
לאילן ארי שבחבורה משנתך סדורה אבלאריק אלחרר
ועוד שהרש״ש כתב לשון חריפה חס ושלום להוסיף או לגרוע משעטנז גץ בדק חיה
מ״מ נראה שחכמי בגדד נהגו בזה זכור לי שראיתי ס״ת של הרב פתיה עם תג הנזכר על כן דעתי לא לעשות
וכן דעת הרד״ך שהוספת תג מיותר פוסלת
אריק אשריך... אתה יודע שבמקורות אני לא מתווכחאילן ח.
א) למה לא לסמוך ומי אמר שלא סומכים על גורי הארי יש לנו צילומים של גורי האר״י שעליהם כתב מרן החיד״א שכשיכתוב יבדוק אם האותיות הם כמו שכתבו מהר״ם זברו ורבינו סולימאן אוחנה ועוד.. שכידוע שבספריהם לא נמצא שום פסול.. עי״ש. והם הנה גורי האר״י ז״ל כאמור.
ב)וזה שזה חידוש ולא מופיע בראשונים כלל... אדרבא הם חידשו ולהם נאה לחדש כמו שלכל אחד מותר לחדש.. ואנו עושים המון דברים שלא מוזכרים בראשונים כשיש להם מקור באחרונים. במיוחד שמדובר בדברי קבלה.. שהוזכרו ביותר וחודשו דווקא באחרונים ולא בראשונים. ומה שהרש״ש ודעימא דיברו זה ודאי על שאר מלאכת סופר וכו.. אבל אין ספק שעל הואו של הויה לא דיברו..שהוא שם מיוחד ודווקא בו יש עניין שכל ה׳ יהיה מתויג .. מה שאין כן בשאר ווין.. דודאי לא מתייגים. וכן מסכים הרמ״ז בעניין הנ״ל וכתב מפורש שלא מתייגים מלאכת סופר. חוץ מהויה כנ״ל. וכן הרד״ך שפוסל תגים מיותרים לא על כהאי גוונא דיבר ופשוט.
ובודאי שאין לפסול ומהודר לכתחילה !! שכן יש לנו מקורות חזקים להשען עליהם כנז״ל! על כן אני על משמרתי אעמודה.. שמי שיכול אדרבא יהדר בזה ויתייג את כל ההויה בלבד..וכל אחד ינהג כמנהגו ושנזכה להחזיר עטרה ליושנה. לעד״כ.
אלו ואלו דברי אלהים חיים והבוחר יבחראריק אלחרר
אני סופר בן שנה וחצי תמיד אני מתייג בסוד בעטרההלוי מא
שעיטרה לו שכך מקובלני מידיד סופר שהדריך אותי לאחרונה
תודה רבה לכל המאירים אותי במאורות חביביםאיתן בן דוד
איתן החביב.. תם ולא נשלם עוד נביא ראיותאילן ח.
תלמיד הרש״ש מסביר דברי הרש״שאילן ח.אחרונה
עוד שאלו בעניין התגין החכמי המערב הנז׳(בסימן ע׳)תגין היתרים של המזוזה והתפילין שכתב הרב מצת שימורים משם הרב ז״ל והסכים מורנו הרב ז״ל עמהם שלא להוסיף מן ג׳ בשעטנ״ז גץ. ואני ראיתי מבין ריסי עיניו שלא היה דעתו כן כי ענותנותו עצמו מספר והעניין נראה שהאמת הוא שלא יש יותר מתג אחד בבדק חיה אבל זה התג כלול מי״ס וכו.. עיין שם.
זה קרה לי גם...מה הדין?אות והדר
יכול להדמות לח׳ אבל אני הייתי קולף מספק..ש״תאילן ח.
הא נשחתה למחקאריק אלחרר
אני לא בטוח שש"ת תעזור כאן. בעיה.אלעד
אלעד, ש"ת תינוק תעזור כאןאות והדר
שאם תינוק יקרא חי"ת אז מותר יהיה למחוק ואם יקרא ה"א יהיה אסור ואז לקלוף, זה מה שמתכוון אילן.
זה גפלסין! = רק מורה הוראהhaim770
ב"ה
ולא תינוק.
זו עניות דעתי, לגיפלסין דין שונה מדיו.
זה לא גיפלסין זה דיו ולגבי תינוק לא רואה מקוםאריק אלחרר
למה לא גיפלסין?haim770
ב"ה
זה בהיר הרבה יותר מהכתב.
גפלסין הוא צד היתר לומר שזה לא דיואריק אלחרראחרונה
על פי מה שאני רואה אצלי
היה צריך להיות אלהיך...הרש
וכבר כמה פעמים שאגב שטף הכתיבה יוצא לי אלהינו... המחשב צוחק עלי כל פעם שאני כללי מידי...
הפעם שמתי לב אחרי ה נ' - אלהינ - מה הדין?
לא ראיתי שזה מופיע בפירוש, ויש לי סברא לכאן ולכאן.
וגם, אין לי כוח ללכת לבית הוראה על זה...
מעיקר הדין מותר למחוק הנון ונוהגים לקלוףאריק אלחרר
מחלוקת אחרוניםמ. שלום
הובאה במשנת הסופר סימן יא (לא זוכר כרגע את הסעיף-קטן)
גם אם לא הושלם השם הנטפלות שבמקומן התקדשו ואסור למחוק למי שאוסר
וכמו שאם כתב יקו משם הויה שאסור למחוק הוא"ו
הרש אריק צודק ובהחלט יש לקלף רק נ׳.. מ׳ שלום איןאילן ח.
נ״ב : לגבי מה שהזכרת שדין זה דומה ליהו זה איננו נכון מפני שביהו ואין נטפלות והוא עיקר ה׳ ולכן אסור למחוק הו׳.. ע״כ.
מחילה אבלמ. שלום
מקומם ולא מקומם כגון שכתב אלהנו שאז נו לא התקדשו מאחר וה י חסרה
וזה נקרא לא במקומם
אבל אם כתב אלהינו במקום אלהיך הרי ה נו במקומם מצד המילה עצמה
הקסת ודעימיה אוסרים למחוק
ובמשנת הסופר מביא אחרונים שמתירים ובראשם הבני יונה
ובשער הציון מביא בשם חתם סופר שהרוצה לסמוך עליו יכול, אולם עדיף להחמיר
ומה שדימיתי אלהינ ליהו רק לענין שכשם ששם אילו היה גומר את השם היה אסור למחוק את ה ו, גם עתה אסור,
כך גם אצלנו מאחר שלקסת וסייעתו אסור לו היה גומר את השם כך גם כאן אסור לשיטתם
קול יעקב כותבאות והדר
שמותר למחוק אך נהגו לקלוף.
אני לא מבין את המושג "במקומו מצד המילה עצמה"
שלא במקומו פירושו שהיה צריך להיות כתוב משהו אחד וכתוב שם משהו אחר.
אני כתבתי את פסק הרב עובדיה ביביע אומראריק אלחרר
אשריכםמ. שלום
לצערי לא למדתי ע"פ קול יעקב אלא ע"פ משנת הסופר
כדאי שמי שבא לפסוק יבדוק מי עומד מולו, ושמא הוא נוהג אחרת ממה שאתה נוהג
אילן חזק מסכים וכן אות זה נקרא לא מקומואריק אלחרר
מ. שלוםאות והדר
בלי"נ אעיין במשנת הסופר, מעניין מה שאתה אומר.
אבל גם אם נניח שיש מחלוקת ויש אוסרים וכדו', במקרים כאלה הולכים אחרי מנהג סופרים.
כאן המנהג פשוט הוא שקולפים את הנטפל, וכן הרב גרוס הורה לי במקרים דומים.
מסכים לחלוטיןמ. שלוםאחרונה
אם זה המנהג - כך ההלכה.
כדאי רק לבדוק האם גם הרב שטרן פוסק כך להלכה.
קו"ף, מה הדין?אות והדר
פסול לא בתוך חלל האות שמעתי שהרב יוסף כהן מקילאריק אלחרר
נראה לפסול כשכל הרגל מחוץ לחלל...מה שאין כן הכאאילן ח.אחרונה
עזרה קצת דחופה.יעקב מאיר
בתיקון של הרב אורן מלכה בפרשת בלק יש כמה שמות קודש שצבועים גם כספק וגם כקודש אם למישהו יש את התיקון ויש את הבעיה אם אפשר עזרה מה עושים בשמות האלה תודה רבה רבה!!!!
עיין בקול יעקבאות והדר
בסימן רע"ו, כותב את כל מה שספק בפרשיה הזאת.
אצלי הכל מסומן יפה, אולי היתה איזה טעות דפוס או משהו כזה.
ידידי אל תסבך כל מה שיש לך ספק תעשה תנאי אם איןאריק אלחרראחרונה
יו"ד, מה דינו?אות והדר
כשראילן ח.
מסכיםאריק אלחרר
כשר למהדרין סתם פרנויה של הסופרהלוי מא
רצויי שאורך הרגל כרוחב הגג מה שמציל פה זה העיקום האריק אלחרראחרונה
רק נטפלותאריק אלחרר
נטפלות???מ. שלום
ם מאלהים אינה נטפלות עד כמה שידוע לי
מ. שלום צודק בהחלט.. אין ספק אריק שלא שמת לבאילן ח.
ברור שטעיתי חזק וברוך תמיד תבדקו אותי חחחאריק אלחרר
וזה הזמן לבקש מחילה אם פגענו במישהו סליחהאריק אלחרר
גמני מצטרף לבקשת המחילה... אריק יישר כחאילן ח.אחרונה
מאריק ידידנו..דברים שלא תמצאו בשום מקום..אילן ח.
אופן התיקון לענ״ד..אילן ח.
ימחוק רגל ימין של ה׳ המיותרת- ואח״כ יחבר את שני הגגות של הההין לשם קדושה-כך שנוצרה ה׳ ארוכה עם שני רגלים פנמיים- שכשרה כמות שהיא.. ואז ימחוק רגל ראשונה מצד ימין ותשאר הרגל השמאלית במקומה.
והנלעד״כ.
חזק וברוך כל מילה סוכראריק אלחרר
דיוק לפענ"דהלוי מא
למה לא להוריד את הרגל הימנית לפני החיבור של הגגות?
זו כוונתו ברוך שכוונתאריק אלחרראחרונה
צ״ל וילקטו וכתב ויקלטו.. אופן התיקון. ?אילן ח.
לבטלאריק אלחרר
מגניב...אות והדר
..אילן ח.
עבודה יפה.אלעד
כתב מקסים ושובה עין
אלעד תודה על הפירגון.אילן ח.
אילן הייתי ממליץ לבטל תמיד צד שלם או גגאריק אלחרר
וכן אחרים לומדים מדברינו
וכלשון הרמבם עד שלא תיקרא כל עיקר
אריק .. צודק . קבלתי.אילן ח.אחרונה
מה דין הכ"ף הפשוטה?אות והדר
פסולה..אילן ח.
מדוע, בעצם?אלעד
תינוק ודאי יקרא אותה כראוי לה,
והיא אינה דומה לשום אות אחרת, וגם לא נוגעת ופוסלת שום אות אחרת
לענ"דאות והדר
זה אמנם קרוב להיות פסול אבל עדיין יועיל תינוק ולתקן.
אשאל את הרב בע"ה
אות יש דין שאחת הדעות בנ׳ מנוזרת שמושבה הפוךאילן ח.
אלעד אתה צודק..יש לנו דין שונה בנון מנוזרתאילן ח.
אות עכשיו ראיתי את תגובתך .. נשמח לדעת מה דעתו של הרב..
שתאריק אלחרראחרונה
מאריקאילן ח.
למחק מאות האריק אלחרר
למחוק לסופר את התעודה..אילן ח.
חחח...או לתת לו ריטלין, רחפן רציני!אות והדראחרונה
?????אילן ח.
1. 2 שת. 3. 4 פסולאריק אלחרר
לענ"ד גם 1 פסולאות והדר
גג והבסיס אותו אורך
אות .. מסכים עם אריק ב-1אילן ח.
כזה צורהאות והדר
כשרה למ"ם סופית בספרי תורה ישנים, יכול להיות שבאמת אפשר להקל בגלל שהיא לא בסוף תיבה





















