ב"ה עליתי לשלב ב' בחידון התנ"ך היישובי.
אשמח מאוד אם מישהו יוכל לכתוב לי בבקשה רעיונות לשאלות או שאלות.
החומר הוא: משלי, פרקים: א', ב'.
ומלכים א'+ב'.
ממש ממש תודה רבה
ב"ה עליתי לשלב ב' בחידון התנ"ך היישובי.
אשמח מאוד אם מישהו יוכל לכתוב לי בבקשה רעיונות לשאלות או שאלות.
החומר הוא: משלי, פרקים: א', ב'.
ומלכים א'+ב'.
ממש ממש תודה רבה
וכדומה?
אז מן הסתם יהיו השלמות גם בשלב ב'.
מיכה אני קצת זוכרת משנה שעברה.. (ביטויים מסוימים שנרשמו חזק בזיכרון לא את הכל..).
חוץ מזה על החומר של המחוזי אני ממש צריכה לחזור... (בעז"ה אחרי הבגרויות
)
לקרוא בטעמים??
או לחילופין - פרקים של התנ"ך מוקלטים בטעמים?
אם אפשר קישור
תודה רבה צדיקים=}
האפשרות הראשונה והטובה ביותר היא למצוא מישהו שילמד אותך. קריא מכרה שלך שיודעת לקרוא* או לחילופין אם אח/אבא/סבא שלך יכול ומוכן ללמד אותך.
אם את סוברת ש"קול באישה ערוה" אינו תקף בדבר שבקדושה**, תוכלי לשאול כל מכר שלך שיודע. (בתנאי שגם הוא מחזיק בדעה הזו - תשאלי.)
האפשרות השניה היא לחפש ביוטיוב.
אם את אשכנזיה, הוא מעולה - https://www.youtube.com/user/11yvl/videos?view=1&flow=grid
האפשרות השלישית (אם את מאוד מוזיקלית) היא לנגן את התוים שבתנ"כי קורן (בין ההפטרות למפות) וללמוד מזה.
בהצלחה!
(אם יש לך סבלנות, יש סיכוי שעוד כשבועיים אני אוכל להשיג לך הקלטות, לא יודעת אם הן טובות או לא.)
*יש מדרשות מסויימות שמלמדות, חידוניסטיות שאת מכירה, בנות שיודעות משמיעה, חברה או שכנה שיודעת לקרוא...
**אם את לא יודעת במה את מחזיקה תוכלי לשאול את הרב שלך (אם יש לך) או לבקש את המקורות ממישהו שמכיר וללמוד לבד.
(עקרונית יש את התשובה של השרידי אש על תנועת נוער בצרפת (ששרה שירי קודש בעירוב), שבה אחד השיקולים להתיר היה שזה דבר שבקדושה.
יש את הבאר שבע שאומר שבשירי שבת על האישה להיות "רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע".
יש גם את המשנה/גמרא (לא זוכרת) על קריאה בתורה שאנשים יוצאים ידי חובה ע"י נשים, אבל "משום כבוד הציבור" נשים לא קוראות (בלי אזכור לקול באישה).
יש את הכלבו שאומר שנשים לא יכולות להוציא גברים ידי חובת קריאת מגילה משום קול באישה ערוה, אבל שאר הפוסקים חולקים. שם יש גם מקום לומר שבגלל שיוצא ידי חובה זה לא תקף.
יש את הדברי חפץ (כואבות לי העיניים, ומה שהוא אומר מורכב מכדי להסביר בלי לקרוא לעומק)
יש גם את השדי חמד (מערכת ק מב) שכולם תמיד מביאים ושהמקלים מסתמכים עליו, אבל לא הצלחתי למצוא אותו בשום מקום.)
אני יודעת שפספסתי המון אז כדאי שתמצאי דף מקורות ולא תסתמכי על אלה, אבל זה העיקר.)
אני למדתי מזה.. פל': 0506754604
למישו יש רשימה של מלכי יהודה ומלכי ישראל עם כמה שנים מלך כל אחד???
תודה רבה, זה ממש חשוב!!!
מישהי בעולם!צריך להזמין אצלו...
איך אפשר להשיג אותו?
תודה!
(סבתא שלי קונה לכל הנכדים אז אני לא באמת יודעת איך משיגים, אבל העתקתי את מה שכתוב...)
דפי עזר לספרי נביאים ראשונים
ניתן להזמין דפים ישירות מהמחבר:
ר. שר שלום שד' בן אב"י 77 נתניה 42-308
מקווה שיעזור!!
שבת שלום!
אנכי ה'-
למי ה' אומר ואנכי אודיעך את אשר תעשה
באיזה מקום נאמר " ה' הוא האלהים ה' הוא האלהים "
באיזה מקום נאמר "אל אלהים ה' אל אלהים ה' "
לא יהיה-
מי המלך שלקח בת של מלך גוי והמשיך ללכת בדרכי ה'
מי המלך שלקח בת של מלך גוי ואשתו "הסיתה" אותו
מי האדם שהאמין שה' הוא האלוקים ובלית ברירה היה צריך להשתחוות לאלוקים אחרים
לא תשא-
למי נאמר " הנה נשאתי פניך "
מי אמר " אולי ישא פני"
מי אמר " ואל תשא להם"
זכור את יום השבת-
באיזה הקשר נאמר : שבתון שבת קדש לה'
באיזה הקשר נאמר : שבת שבתון הוא לכם
מי אמר : ולקדש את יום השבת לבלתי עשות בו כל מלאכה
כבד את-
מי בקש ממני "כבדני נא"
למי נאמר "ותכבד את בניך"
מי אמר " וכסא כבוד ינחלם"
דברות אחרונות בהמשך...
עניתי על מה שידעתי בע"פ..תודה.
לא תרצח-
מי ראו את המים אדומים כדם
מי מלא את ירושלים מפה לפה בדם נקי
מי אמר "נקי אנכי וממלכתי מעם ה' עד עולם מדמי..."
לא תנאף
מי העביר קדשים מן הארץ
מי בער את הקדש שנשאר בארץ
מי אמר : נאפיך ומצהלותיך זמת זנותך על גבעות בשדה
לא תגנב-
מה עשה לבן בזמן שרחל גנבה לו את התרפים
מי האבא של "גנובת"
בתורה כתוב "לא תגנבו ולא תכחשו " באיזה אירוע הוזכר שגנבו וגם כחשו
לא תענה ברעך עד שקר-
מי אמר עדים אתם בכם
מי אמר עדים אתם היום
מי אמר הנני ענו בי
לא תחמד-
באיזה הקשר נאמר " ולא יחמד "
מי אמר " כרמי חמד נטעתם ולא תשתו את יינם"
מי אמר למלאך המשחית " רב עתה הרף ידך"
השאלה הזהה
"וַיַּרְכִּבוּ אֶת-אֲרוֹן הָאֱלֹהִים, אֶל-עֲגָלָה חֲדָשָׁה"
"וַיָּשִׂמוּ אֶת-אֲרוֹן ה', אֶל-הָעֲגָלָה"
"כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה הַמֶּלֶךְ, בְּעֵינֵי כָל-הָעָם טוֹב."
"בַּה' אֱלֹהֵי-יִשְׂרָאֵל, בָּטָח; וְאַחֲרָיו לֹא-הָיָה כָמֹהוּ"
"וְהֶחֱטִיאָם חֲטָאָה גְדוֹלָה"
"וַיַּעַשׂ אֲשֵׁרָה כַּאֲשֶׁר עָשָׂה אַחְאָב מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל"
ברכה והצלחה
אנכי ה'-
למי ה' אומר ואנכי אודיעך את אשר תעשה משה
באיזה מקום נאמר " ה' הוא האלהים ה' הוא האלהים " מעמד הר הכרמל
באיזה מקום נאמר "אל אלהים ה' אל אלהים ה' " מזבח גלילות הירדן
לא יהיה-
מי המלך שלקח בת של מלך גוי והמשיך ללכת בדרכי ה' שלמה?
מי המלך שלקח בת של מלך גוי ואשתו "הסיתה" אותו אחאב
מי האדם שהאמין שה' הוא האלוקים ובלית ברירה היה צריך להשתחוות לאלוקים אחרים
לא תשא-
למי נאמר " הנה נשאתי פניך "
מי אמר " אולי ישא פני"
מי אמר " ואל תשא להם"
זכור את יום השבת-
באיזה הקשר נאמר : שבתון שבת קדש לה'
באיזה הקשר נאמר : שבת שבתון הוא לכם
מי אמר : ולקדש את יום השבת לבלתי עשות בו כל מלאכה
כבד את-
מי בקש ממני "כבדני נא"
?למי נאמר "ותכבד את בניך"
מי אמר " וכסא כבוד ינחלם" חנה
לא תרצח-
מי ראו את המים אדומים כדם מואב
מי מלא את ירושלים מפה לפה בדם נקי מנשה
מי אמר "נקי אנכי וממלכתי מעם ה' עד עולם מדמי..." דוד
לא תנאף
מי העביר קדשים מן הארץ
מי בער את הקדש שנשאר בארץ יאשיהו
מי אמר : נאפיך ומצהלותיך זמת זנותך על גבעות בשדה ירמיהו
לא תגנב-
מה עשה לבן בזמן שרחל גנבה לו את התרפים גזז צאנו
מי האבא של "גנובת" תחפניס פרעה?
בתורה כתוב "לא תגנבו ולא תכחשו " באיזה אירוע הוזכר שגנבו וגם כחשו מעל עכן
לא תענה ברעך עד שקר-
מי אמר עדים אתם בכם
מי אמר עדים אתם היום בעז?
מי אמר הנני ענו בי שמואל
לא תחמד-
באיזה הקשר נאמר " ולא יחמד "
מי אמר " כרמי חמד נטעתם ולא תשתו את יינם"
מי אמר למלאך המשחית " רב עתה הרף ידך" ה'
השאלה הזהה
"וַיַּרְכִּבוּ אֶת-אֲרוֹן הָאֱלֹהִים, אֶל-עֲגָלָה חֲדָשָׁה" פלשתים
"וַיָּשִׂמוּ אֶת-אֲרוֹן ה', אֶל-הָעֲגָלָה"
"כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה הַמֶּלֶךְ, בְּעֵינֵי כָל-הָעָם טוֹב."
"בַּה' אֱלֹהֵי-יִשְׂרָאֵל, בָּטָח; וְאַחֲרָיו לֹא-הָיָה כָמֹהוּ" יאשיהו
"וְהֶחֱטִיאָם חֲטָאָה גְדוֹלָה" מנשה\אחאב
"וַיַּעַשׂ אֲשֵׁרָה כַּאֲשֶׁר עָשָׂה אַחְאָב מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל" יורם?
אנכי ה'-
למי ה' אומר ואנכי אודיעך את אשר תעשה - שמואל? בלעם?
באיזה מקום נאמר " ה' הוא האלהים ה' הוא האלהים " - כרמל
באיזה מקום נאמר "אל אלהים ה' אל אלהים ה' " -למרגלות הירדן? ליד המזבח הגדול למראה?
לא יהיה-
מי המלך שלקח בת של מלך גוי והמשיך ללכת בדרכי ה' - דוד.
מי המלך שלקח בת של מלך גוי ואשתו "הסיתה" אותו - אחאב
השאלות האלה טיפה מבלבלות עם שלמה
מי האדם שהאמין שה' הוא האלוקים ובלית ברירה היה צריך להשתחוות לאלוקים אחרים - נעמן. (שאלה יפה!)
לא תשא-
למי נאמר " הנה נשאתי פניך " ללוט
מי אמר " אולי ישא פני" - בלעם
מי אמר " ואל תשא להם" משה? אם לא אז ירמיהו.
זכור את יום השבת-
באיזה הקשר נאמר : שבתון שבת קדש לה'
באיזה הקשר נאמר : שבת שבתון הוא לכם
מי אמר : ולקדש את יום השבת לבלתי עשות בו כל מלאכה - ירמיהו? ישעיהו ?נחמיה?
כבד את-
מי בקש ממני "כבדני נא" שאול?
?למי נאמר "ותכבד את בניך" עלי
מי אמר " וכסא כבוד ינחלם" חנה?
דברות אחרונות בהמשך...
לא תרצח-
מי ראו את המים אדומים כדם מואב
מי מלא את ירושלים מפה לפה בדם נקי - כנראה מנשה, אם לא אז יהויקים
מי אמר "נקי אנכי וממלכתי מעם ה' עד עולם מדמי..." - דוד
לא תנאף
מי העביר קדשים מן הארץ
מי בער את הקדש שנשאר בארץ
מי אמר : נאפיך ומצהלותיך זמת זנותך על גבעות בשדה
לא תגנב-
מה עשה לבן בזמן שרחל גנבה לו את התרפים
מי האבא של "גנובת"
בתורה כתוב "לא תגנבו ולא תכחשו " באיזה אירוע הוזכר שגנבו וגם כחשו - עכן
לא תענה ברעך עד שקר-
מי אמר עדים אתם בכם
מי אמר עדים אתם היום - משה?
מי אמר הנני ענו בי - שמואל
לא תחמד-
באיזה הקשר נאמר " ולא יחמד " עלייה לרגל?
מי אמר " כרמי חמד נטעתם ולא תשתו את יינם" עמוס
מי אמר למלאך המשחית " רב עתה הרף ידך" ה'? אם לא אז גד הנביא? (זה בקניית גורן ארונה)
השאלה הזהה
"וַיַּרְכִּבוּ אֶת-אֲרוֹן הָאֱלֹהִים, אֶל-עֲגָלָה חֲדָשָׁה" דוד?
"וַיָּשִׂמוּ אֶת-אֲרוֹן ה', אֶל-הָעֲגָלָה" פלישתים? (שאלות יפות, לא שמתי לב לזה.)
"כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה הַמֶּלֶךְ, בְּעֵינֵי כָל-הָעָם טוֹב." דוד? שלמה?
"בַּה' אֱלֹהֵי-יִשְׂרָאֵל, בָּטָח; וְאַחֲרָיו לֹא-הָיָה כָמֹהוּ" (אם ברצף אני מהמרת על חזקיהו, אם לא ברצף יאשיהו)
"וְהֶחֱטִיאָם חֲטָאָה גְדוֹלָה"
"וַיַּעַשׂ אֲשֵׁרָה כַּאֲשֶׁר עָשָׂה אַחְאָב מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל"
ברכה והצלחה תודה רבה וישר כח!
מי ציווה להיות עם לב שלם אבל לבבו לא היה שלם?
מי העיד על עצמו שהתהלך בלבב שלם?
בתהילים כתוב :"אנא ה' הושיעה אנא אנא ה' הצליחה נא"- מי עוד בתנ"ך השתמש בביטוי "אנא ה' "?
אותה תשובה...
אנא ה' זכור נא את אשר התהלכתי לפניך באמת ובלבב שלם... חזקיהו התפלל.
יש על זה כבר שיר, אז זה קל
נסו לענות על השאלה הראשונה.
שלמה
חזקיהו?
המלאכים " אנא ה' .. אל תתן עלינו דם נקי ...
לאח שלי יש חידון על ספר שופטים בבי"ס ביום שישי הקרוב...
אשמח אם את יכולים לעלות שאלות מכל הסוגים- מי אמר למי, על מי נאמר, שאלות תוכניות, שאלות רוחב, ושאלות של פרטים (מספרים,מקומות, חפצים, סתם דברים וכו'. לדוג' שאלו אותם כמה אנשים שלחו להרוג את תושבי יבש גלעד ) ושיהיו שאלות קשות.
תודה רבה!
היכן הוזכר
כאיש גבורתו
צליל לחם שעורים
גדעם
הר העמלקי
לחי חמור
70 מלכים
בארה
בית אל
הר גריזים
הר צלמון
הר תבור
15000
120,000
ספל (2)
חמאה
סיני
נחל קישון
בית לחם
בזק
מעוז
4 ימים בשנה
שדה (2)
נחל שורק
גלת מים
עיר התמרים
בית האסורים
עד יום גלות הארץ
נגב ערד
חרמה
על מי נאמר :
וה' עמם
רוח ה' לבשה את
ויאסף אליו את בני עמון ועמלק
ותהי עליו רוח ה' וישפט את ישראל ויצא למלחמה
ותהי על _________ רוח ה'
ויכם מערוער ועד באך מנית עשרים עיר
ותחל רוח ה' לפעמו
לו בית אלוקים
ותצלח עליו רוח ה'
בא מן מעשהו מן השדה בערב
ברכה והצלחה!!!
בע"ה
על מי נאמר: "כי רכב ברזל להם"?
את מי לא הוריש זבולון (אפשר לשאול את אותה שאלה גם על שבט אשר, נפתלי, אפרים ומנשה)?
על מי נאמר: "ויחילו עד בוש"?
מי אמר: "רדפו אחרי כי נתן ה' את אויביכם... בידיכם"?
מי היה השופט שאחריו שקטה הארץ הכי הרבה זמן?
למי נאמר: "ה' עמך גיבור החיל"?
על מי נאמר: "ותכסהו בשמיכה"?
כמה שנים היו בנ"י תחת שלטון המדיינים?
איפה גדעון בנה את המזבח לאחר התגלות מלאך ה'?
את מי רוח ה לבשה?
מי אמר: "ממני תראו וכן תעשו"?
על מי נאמר שהיו "עייפים ורודפים"?
איפה נהרגו עורב וזאב?
ב"מבחן השתיה" שגדעון עשה ללוחמים שלו- כמה מהם כרעו על ברכיהם וכמה לקחו מים בכפם?
על מי נאמר: "אין מספר כחול שעל שפת הים לרוב"?
אל מי פנו בנ"י בבקשה: "משול בנו גם אתה גם בנך גם בן בנך"?
איפה גדעון שם את האפוד?
מאיפה יותם נשא את משלו?
כמה כסף אנשי שכם נתנו לאבימלך כדי שיהיה מלך עליהם?
מי המליך את אבימלך (מאיזו עיר באו האנשים שהמליכו את אבימלך?)
מי אמר: "מה ראיתם עשיתי מהרו עשו כמוני"?
באיזו עיר היה "מגדל עוז"?
מי היה יושב בשמיר בהר אפרים?
למי היו "שלושים בנים רוכבים על שלושים עיירים ושלושים עיירים להם"?
איפה יאיר הגלעדי נקבר?
איפה ישב יפתח הגלעדי?
ממי בקשו: "לכה והייתה לנו לקצין"?
כמה זמן עבדון בן הלל הפרעתוני שפט את ישראל?
איפה אילון הזבולוני נקבר?
אפשר לענות על השאלות עכשיו, הן יחסית קלות..
מקווה שזה מספיק, אם את צריכה עוד את יכולה לפנות אליי באישי בכיף (:
ב"הצלחה תמיד (:
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך כ"ז באייר תשע"ג 11:45
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך כ"ז באייר תשע"ג 11:45
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך כ"ז באייר תשע"ג 11:28
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך כ"ז באייר תשע"ג 11:21
שאלות:
1.לשני אנשים היה לב חרד- מי הם?
ומה היתה הסיבה אצל כל אחד מהם?
2. מתי מוזכר הסרת עול או שבירת עול (3 פעמים בחומר של המחוזי+פעם אחת בחומר של העולמי.) והיכן יש הוספה על עול?
3. למי היה נדודי שינה ולמי היתה שינה ערבה?
4.איפה מוזכר "יום אחרון"? (פעם בחומר למחוזי ופעם בחומר לעולמי)
5.היכן מוזכר זבח גדול?(2,בחומר למחוזי) והיכן "זבחים גדולים"?(בחומר לארצי)
6.היכן מוזכר שולחן (כולל הטיות)-אני מצאתי 11 (דברים שחוזרים עצמם נחשב 1)
7.מתי מוזכר הביטוי:"שקל כסף"? (פעמיים)
8.היכן יש חרב משכלת? (פעמיים בצורה מפורשת ועוד פעם בצורה עקיפה שמוזכר חרב ומוזכר שכול)
9.היכן מוזכר גג (נטיות שונות)- 12 פעמים בחומר למחוזי +1 בחומר לארצי+אחד בחומר לעולמי (-קשה.. אבל אתם יכולים למצוא לפחות חלק)
10. היכן מוזכר מעגל (נטיות שונות)-3 פעמים בחומר (מוקדש לכל הלומדים מתמטיקה למיניהם
)
11.הביטוי ברית עולם- 7 פעמים בחומר
12.צלמות- 3 פעמים בחומר של המחוזי+2 בחומר של הארצי
13.אפלה (במשמעות של חושך)-3 פעמים בחומר של המחוזי+1 בחומר של העולמי
14. "שחוק"-פעמיים בחומר(בלי הטיות)
15.היכן מוזכר:סוד משחקים,קול משחקים,מול משחקים
16.היכן מוזכר "רכב ופרשים" (2)
17.ארמון בית המלך (2), ארמון זרים (1)
18.מפתח,עגלה חדשה(2),צנצנת,צלחית,צלחת (1 במחוזי+1 בעולמי),בקבוק (2),מזלג,פרור (3),
מוזמנים לענות (וגם לעלות עוד שאלות..).
(הייתי שמחה לענות על השאלות שלך אבל אין לי ממש מושג)
3. א. "ויגר מפניו " ב. "ויגר..מפני...מאוד" – מי פחד ממי ולמה?
1."זקן בא בימים"-אברהם,המלך דוד, "זקן בא באנשים"-ישי
2.חושי הארכי אומר על דוד שהוא כדב שכול בשדה, כמדומני יש גם אחד באיוב (לא זוכרת את ההקשר)
3."מכה גדולה"-דוד מכה בפלישתים (פעמיים-פעם אחת פשוט כתוב שהוא מכה בפלישתים ופעם שניה זה בקעילה), עם שמשון, עם יפתח.
4."ותחת כל עץ רענן" בקשר לע"ז -יש כמה פעם בספר מלכים(אחת בקשר למלכות ישראל בפרק יז'), יש גם בירמיהו (בדקתי)
5.עם נבל ולא חכם-משה בהאזינו, עם לא יבין-ישעיהו?
לגבי השאלות שלי האמת עשיתי הרבה קשות (סתם כי כבר נכנסתי לשוונג) אבל את יכולה לענות על חלק.
1.לשני אנשים היה לב חרד- מי הם?
ומה היתה הסיבה אצל כל אחד מהם? עלי ארון ה' לוחמי גדעון נגד מדין
2. מתי מוזכר הסרת עול או שבירת עול (3 פעמים בחומר של המחוזי+פעם אחת בחומר של העולמי.) והיכן יש הוספה על עול? שבירת עול מצרים וירמיהו,רחבעם מוסיף עול
3. למי היה נדודי שינה ולמי היתה שינה ערבה? פרעה (אולי יעקב ותדד שנתי)
4.איפה מוזכר "יום אחרון"? (פעם בחומר למחוזי ופעם בחומר לעולמי)
5.היכן מוזכר זבח גדול?(2,בחומר למחוזי) והיכן "זבחים גדולים"?(בחומר לארצי) לדגון עם שמשון
6.היכן מוזכר שולחן (כולל הטיות)-אני מצאתי 11 (דברים שחוזרים עצמם נחשב 1) אוכלי שולחן איזבל,כל שולחנות מלאו קיא ישעיהו, לחם הפנים,עשו לאלישע בבית השונמית,
7.מתי מוזכר הביטוי:"שקל כסף"? (פעמיים) אברהם 400
8.היכן יש חרב משכלת? (פעמיים בצורה מפורשת ועוד פעם בצורה עקיפה שמוזכר חרב ומוזכר שכול)
9.היכן מוזכר גג (נטיות שונות)- 12 פעמים בחומר למחוזי +1 בחומר לארצי+אחד בחומר לעולמי (-קשה.. אבל אתם יכולים למצוא לפחות חלק) טוב לשבת על פנת גג משלי,עם שמשון שמת,יואש בגג בית ה',המרגלים בבית רחב,בבנית בית המקדש,מעקה לגגך,יואב על גג המזבח,
10. היכן מוזכר מעגל (נטיות שונות)-3 פעמים בחומר (מוקדש לכל הלומדים מתמטיקה למיניהם
) לוחמי שאול בשנתם,חניית ישראל מול גלית,
11.הביטוי ברית עולם- 7 פעמים בחומר לחק לישראל ברית עולם,
12.צלמות- 3 פעמים בחומר של המחוזי+2 בחומר של הארצי צלמי טחוריהם?,
13.אפלה (במשמעות של חושך)-3 פעמים בחומר של המחוזי+1 בחומר של העולמי מכת חושך,מכת ארבה,
14. "שחוק"-פעמיים בחומר(בלי הטיות)
15.היכן מוזכר:סוד משחקים,קול משחקים,מול משחקים
16.היכן מוזכר "רכב ופרשים" (2) מצרים
17.ארמון בית המלך (2), ארמון זרים (1) ישעיהו
18.מפתח אצל עגלון,עגלה חדשה(2) הבאת הארון לבית שמש,צנצנת מן,צלחית ריפוי מים ע"י אלישע,מלחת (1 במחוזי+1 בעולמי),בקבוק (2) אשת ירבעם,שבירת בקבוק בירמיהו,מזלג,פרור (3) עם בני עלי ,
1.עלי-נכון. לא זוכרת שכתוב דבר כזה על גדעון. התכוונתי לשאול שכתוב: "וירא ויחרד לבו מאד"
2.נכון
3.התכוונתי ליעקב "ותדד שנתי מעיני".
5.נכון (זבח גדול)
6.נכון
7.נכון
9.לא נראה לי כתוב על יואש שהיה בגג, גם לא נראה לי כתוב גג בבנית ביהמ"ק, וגם אצל יואב זה לא גג הזבח אלא קרנות המזבח. השאר נכון.
10.נכון
11.נכון אבל זה לא בחומר.
12.לא. יש ממש את המילה צלמוות. (עם וו אחת) כמו "גם כי אלך בגיא צלמות". אז יש גם בחומר את המילה צלמות.
13.חושך-נכון. ארבה-לא. בארבה כתוב "ותחשך הארץ".
16.נכון
17.נכון
18.נכון.
באחד מהדברים שכתבתי בשאלה זו כתבתי בטעות מלחת. התכוונתי צלחת... תיקנתי בהודעה שלי לעיל.
2 שבירת עול ירמיהו
6 מפיבשת ,הנביא מיהודה אצל הנביא מבית אל
9 הצופה של דוד,הצריח בתבץ,בעליית אחז ,אשר קטרו על גגותיהם(ירמיהו)
17 זמרי
18 צלחת בימי מנשה
19 פרור מנחת גדעון
(חלק בדקתי)
1 אנשים שקשור אליהם הספד הוי אחי (2)
2 נשים שהגיעו עד סף הבית וקשור מות (2)
3מות אנשים בנחל קישון (2)
4 ש(ו)תה שיכור (2)
5 עד ב(ו)ש (3)
6 סוסים ורכב אש (2)
7 חדר בחדר (2)
8 אדרמלך (2)
9 שריפת ע"ז בקדרון ע"י מלכים (2)
10 דם נקי (2)
11 עוף השמים ובהמת.. (2)
12 נקיקי הסלע (2)
13 "צליית" אזן (3)
14 שקט ואין מחריד (2)
1 אנשים שקשור אליהם הספד הוי אחי (2)-יהויקים, איש האלקים אשר בא מיהודה
2 נשים שהגיעו עד סף הבית וקשור מות (2)-הפילגש בגבעה,אשת ירבעם שהגיעה עד סף הבית ואביה מת
3מות אנשים בנחל קישון (2)-נביאי הבעל והאשרה, צבא סיסרא
4 ש(ו)תה שיכור (2)-אלה בן בעשא, בן הדד והמלכים שאיתו
5 עד ב(ו)ש (3)- עבדי עגלון, אלישע וישם עד בוש ויבך איש האלקים או משהו כזה, ויפצירו בו עד בש (נראה לי)- בני הנביאים מפצירים באלישע
6 סוסים ורכב אש (2)-בדותן,
7 חדר בחדר (2)- יש 3: בן הדד מתחבא חדר בחדר, את יהוא מושחים חדר בחדר, "הנך רואה ביום ההוא אשר תבוא חדר בחדר להחבא"-מיכיהו בן ימלה לצדקיהו בן כנענה
8 אדרמלך (2)-אדרמלך וענמלך אלהי ספרוים, אדרמלך ושראצר בני סנחריב-הרגו אותו.
9 שריפת ע"ז בקדרון ע"י מלכים (2)-אסא את המפלצת?, יאשיהו (הכלים לבעל ולאשרה),
10 דם נקי (2)- ואל תתן דם נקי בקרב עמך ישראל ונכפר לנו הדם- בקשר לעגלה ערופה,מנשה שפך דם נקי בירושלים, (דומה: ואל תתן עלינו דם נקיא ביונה)
11 עוף השמים ובהמת.. (2)-מאכל לעוף השמים ולבהמת הארץ בירמיהו, יש גם בקללות בכי תבוא אבל זה לא בחומר, ויש עוד-דברי גלית לדוד
12 נקיקי הסלע (2)-בירמיהו , בישעיהו על אשור
13 "צליית" אזן (3)- הנבואה על בית עלי, הנבואה של חולדה על יהודה וירושלים, נבואת ירמיהו
14 שקט ואין מחריד (2)- ירמיהו, הקללות בכי תבוא-לא בחומר,יש אפשיהו גם ביחזקאל ובמיכה.
היו כמה שבדקתי ...
שקט ואין מחריד משפט הצידונים על ליש
נושא: ששון,שופר,יהודה.
נושא: שלושת ימים, שערים, כל הארץ
בהצלחה 
נושא: ששון,שופר,יהודה.
נושא: שלושת ימים, שערים, כל הארץ
אשמח לתיקונים והשלמות. תודה. (את הנושא לא כתבתי כי רואים בהמשך..)
תיקון...צוקי!2. "ואין קול ואין עונה ואין קשב"- זה במעמד הכרמל
( "ואין קול ואין קשב"-שימת משענת אליהו על בן השונמית...)
אחת העם...ותזעק בקול גדול - בעלת האוב
הנה אנוכי הלך היום בדרך כל הארץ - יהושע
אצל דוד נאמר: אנכי הולך בדרך כל הארץ
נושא :קול
1.אשור
2. נביאי הבעל בהר הכרמל
3. קול שאון מעיר קול מהיכל קול ה' משלם גמול לאויביו.
4.יונה
5.כפיר
6.ישעיהו
7.מרה.
8. אשת פוטיפר, בעלת האוב.
נושא : דרך.
1. אלישע
2.שקר. יהושע אמר את זה : "והנה אנוכי הולך היום בדרך כל הארץ" (יהושע כג יד) דוד אומר : "אנוכי הולך בדרך כל הארץ" (מלכים א ב ב)
3.שמואל
4.שאול
5.אליהו
6. לבן אחרי יעקב (תודה על ההערה)
7.פלשתים
8.האחרון
בחידון התנ"ך הארצי בכתב של הממלכתי יש את השאלה הבאה:" יַכְּכָה ה' בִּשְׁחִין רָע עַל הַבִּרְכַּיִם וְעַל הַשֹּׁקַיִם אֲשֶׁר לֹא תוּכַל לְהֵרָפֵא מִכַּף רַגְלְךָ וְעַד קָדְקֳדֶךָ". איזה איש הוכה במכה דומה אבל נרפא בסופו של דבר?
אני חושבת שמדובר באיוב שמתואר כמעט באותם מילים אבל נראה לי לא כתוב במפורש שהוא נרפא זה רק משתמע ממה שקורה (שה' שב את שבות איוב ויש לו יותר מכל מה ש"הלך לו" במה שהביא לו השטן-בנים, בהמות..)..
לכן אפשר גם להגיד שמדובר על חזקיהו אבל זה לא מספיק דומה הדימיון היחיד זה שיש לו שחין ואיוב יותר דומה בניסוח(שחין רע, מרגלו ועד קדקדו). לכן חשבתי שזה איוב.
למה לדעתכם התכוונו?
מי שמע קול שופר ושאל על כך?
יואב. אחרי כל כך הרבה פעמים שהוא תקע בשופר, מגיע לו פעם אחת לשמוע את זה ממישהו אחר. הוא בטח נורא הופתע ונעלב שלקחו לו את התפקיד, ולכן הוא שאל...
אם כבר אז כמה פעמים תקע יואב ותפרט באיזה מקרים..
ישר כח.
חידון התנ"ך של האולפנות למען ה'???????
צוקי!אחרונהפרוייקט שאולפנת קרית4 מארגנת- מיועד לכיתות י'... על החומר של הבגרות.. (בדר"כ..) הוא ברמה גבוהה...
על שם הרב נריה והרב ציון צדוק זצ"ל...
וזהו מקווה שהסביר לך...
שרייברמי אמר:
אני תרד.
ישראל רב.
אין יש.
בה' ומחר.
בני-אתה אני.
אבינו כי בן.
מקווה שתהנו... 
אני תרד אם איש אלוקים אני תרד אש מהשמיים... אליהו לשר חמישים וחמישיו
ישראל רב
אין יש יש לאל ידי לעשות?
בה' ומחר אם תמרדון היום בה' ומחר (בדקתי)
בני אתה אני בני אתה אני היום ילידתיך
אבינו כי בן כי בן זקונים הוא לו (טעיתי לא תנחל בבית אבינו כי בן אשה..)
אני תרד-אליהו
אין יש-דוד לאחימלך
ישראל רב- לא יודעת
בה' ומחר-המשלחת ל2 וחצי השבטים?
בני אתה אני- דוד?
אבינו כי בן-נאום יהודה
א.אליהו-צדקתם-"אם איש אלוקים אני,תרד אש מן השמיים".
ב.כמובן-דוד לאחימלך
ג.ויאמר ישראל רב עוד יוסף בני חי
ד.נאום יהושוע-והיה אתם תמרדו היום ב-ה' ומחר אל כל עדת ישראל..
ה.תהילים-הפרק השני-"בני אתה אני היום ילדתיך".(חלק אומרים זאת בקריאת שמע על המיטה)
ו.אחי יפתח!!!-"לא תנחל בבית אבינו כי בן איש אחרת אתה".
משהו בסגנון: מי אמר: שקר הגד?
והיכן כתוב:" אחד אני והוא איש"? (שתי שאלות ששמעתי פעם..)
שקר הגד זה עם השרים ויהוא
השני זה עם שר המשקים והאופים בבית הסוהר נראה לי
האתר: https://sites.google.com/site/atarnachat/
לגבי שאר השאלות ממליצה לדבר עם אילת. או עם אביעד נציג נח"ת - שני ניקים מהפורום פה אני חושבת שהם יענו לך בצורה יותר טובה ממני.
בס"ד
שלום,
1.. המטרות של נח"ת, (שאני מכירה) הם לתת מסגרת ללימוד תנ"ך לנוער, ולקדם לימוד תנ"ך בארץ ובעולם.
יש בו שיעורים שבועיים במחוזות השונים, שמועברים כל פעם ע"י נח"תיסט אחר, על רעיון כלשהו שהוא פיתח.
יש גם כַּפִּית, שבו מפרסמים מאמרים על התנ"ך, וכן שבתות ופעילויות ארציות (שגם סובבות סביב התנ"ך.)
(לא הייתי בטוחה למה את/ה מתכוון, מקווה שזו הייתה הכוונה.)
(כתבת גם בלשון זכר וגם בלשון נקבה, אז זה מכוון אליך, בין אם את בת ובין אם אתה בן.)
2. ההצטרפות כרוכה בהליכה לשיעור פעם אחת, מתן כתובת אימל ומספר טלפון למזכירי המחוז ואח"כ לבוא מתי שמתחשק לך ואתה יכול.
(או במילים שונות אין התחייבות, הגישה היא שמי שבא ברוך הבא תמיד. אפשר להיות חלק מנח"ת ולבוא רק לחלק מהשבתות והפעילויות, או לבוא לשיעור פעם בשלושה חודשים, ואפשר גם לבוא לשיעור כל שבוע.)
מבחינה כספית אין תשלום על השיעורים השבועיים. הפעילויות עולות 25 שקלים, והשבתות 125שקלים.
יש דמי חברות שעולים 40-60 (לשנה, משתנה משנה לשנה) התשלום מאפשר לך ללכת ליותר משבת/פעילות אחת ולקבל יותר מכפית אחת.
(אם יש בעיה כספית, נח"ת יתאמצו לסבסד לך )
3. (זה קשה לעשות את זה כשאני לא יודעת עם מי אני מדברת, אבל תמיד אפשר לנסות....)
הדבר הראשון מבחינתי הוא שהתנ"ך חי, נושם ודינאמי (משתנה, גמיש).
יש אפשרות להרגיש את התנ"ך, להתווכח "אותו", לחלום אותו, לבנות בו, לצחוק איתו, ובעצם לחיות אותו. הדמויות הופכות לדמיות מוכרות, מובנות, אהובות. הסיפורים למשהו שאתה יכול לדמיין אותם ממש, בצורה ריאלית.
לומדים להכיר את התנ"ך (מזוית קצת שונה מזו החידוניסטית) ללמוד להעביר שיעורים, לכתוב מאמרים וליצור משחקים.
אם אתה פעיל בנח"ת אז גם ללמוד איך לארגן דברים. באופן כללי ככל שנותנים יותר מקבלים יותר חזרה, בתוספת כפל ורביעית.
פוגשים אנשים שגם אותם התנ"ך מעניין, ושאפשר לדבר איתם על האם ליהורם הגיע העונש שהוא קיבל,
האם הפילגש הייתה חיה או מתה כשניתחו אותה ומה אפשר ללמוד מההקבלה בין יוסף לאסתר.
האם ביואל הארבה הוא נמשל לאויב או האויב נמשל לארבה, ומתי בכלל במהלך הפורענות הוא התנבא.
האם המדרשים מעצימים פנים מסויימים בפשט או מנסים להעביר מסר חינוכי (או גם גם או יש ויש)
מה בדיוק עשתה מרים ולמה בכלל מקבלים צרעת, מה הייחוס של כלב, וכו'.
(אני יכולה להמשיך אם זה מעניין אותך. אני גם יכולה לספר על נושאי שיחה שלא קשורים לתנ"ך.)
מבחינת החידון, זה גם נותן משהו שיכול להחזיק אותך ב-8 החודשים עד החידון, נותן לך ראייה רוחבית, מאפשר לך להעביר שיעורים, עוזר לזכור וכו'. גם הרבה יותר קל ללמוד כשהתנ"ך נושם.
4. ~מישי~ כבר ענתה.
אני מקווה שבאמת עזרתי, אם יש עוד שאלות, אשמח מאוד לענות, אפשר לענות בשרשור הזה, או לשלוח לי מסר.
(הזהרה: לפעמים אני לא פה לפרק זמן ארוך, אז אם אני לא עונה תמיד תוכל/י לבקש מ~מישי~ לומר לי שיש לי הודעה.)
אביעד-נציג נחתאחרונההייתי באמצע לכתוב כשאילת ענתה, אז לא שמתי לב. אבל אין ספק שהתיאור שלה מוסיף המון, וכולו נכון בהחלט. אפילו קצת יותר מדויק משלי.
1. נח"ת זה ארגון מדהים(ניסוח של אשתי.;)) של בני נוער שאוהבים ללמוד תנ"ך. מטרתו היא להוות מסגרת משותפת להיכרות של בני נוער סביב התנ"ך ולהפיץ את לימוד התנ"ך בקרב בני הנוער בארץ. והוא מיועד לנערים ונערות בגילאי תיכון וקצת מעבר.
הפעילות השוטפת-שיעורים במספר מחוזות בארץ (מחולק על פי משרד החינוך) אותם מעבירים חבר'ה מהארגון עצמו: על כל נושא בתנ"ך שמעניין את המעביר, ובכל סגנון; בערך ארבע פעמים בשנה מקיימים שבת ארצית שמתמקדת כל פעם בספר אחר; ובחופשים נפגשים לפעילויות ארציות בנושאים מגוונים.
מעבר לזה יש לארגון שלנו חלק בהכנה לחידון ואנחנו עובדים יחד עם משרד החינוך בנסיון לקדם דברים נוספים בנושא.
2. ההצטרפות לנח"ת כרוכה בתשלום דמי חברות בסך 60 ש"ח לשנה(התשלום הוא סמלי בשביל לעזור לארגון לתפקד. אין צורך לשלם על ההתחלה, רק כשכבר רשמית מחליטים להצטרף.
) ובכל פעילות/ שבת משלמים תשלום נוסף לכיסוי הוצאות. באופן כללי, אין התחייבות כלשהי לנח"ת. רוצה, מגיעה, לא רוצה, לא מגיעה.
3. בנח"ת לומדים תנ"ך מכיוון שאוהבים אותו ולא בגלל מבחנים ובגרויות ולכן הלימוד הרבה יותר נינוח ונותן מקום להתעמק במה שמעניין אותנו ולא את כותבי הבגרויות; לומדים להכיר את התנ"ך מקרוב, דרך מבט של חברים ושל עצמך; לומדים להעביר שיעורים- מבניית הרעיון עד העמידה עצמה מול הקבוצה. ובהקשר החברתי-נח"ת מפגיש אותך עם אנשים נפלאים שלולא נח"ת, סביר להניח שלא היית פוגשת. בנח"ת פערי הגילאים כמעט ואינם מורגשים, ואפשר להכיר ולהתיידד עם אנשים מסוגים שונים וממקומות שונים, שבמקום אחר כמעט ולא הייתם מדברים. וזה כיף מיוחד שההיכרות הזו והחברה הזו, סובבת סביב התנ"ך.
4. מישי כבר ענתה אבל בשביל השלמות
האתר: https://sites.google.com/site/atarnachat/
מקווה שלא שכחתי כלום.
הייתה חוויה די מעניינת. אם יש משהו שאת רוצה לדעת את יכולה בכיף לשאול.
ולא סיימתי במקום מיוחד...
סתם רציתי לדעת...
שמעתי שבגלל ששינו את התוכנית בלימודי תנ"ך אז שינו גם את החידון והם עושים אותו גם על רש"י וכמעת אין חומר בבקיאות...
צוקי!החידון המקדים בכתב? (אם זה המקדים בכתב נראה לי הן עושות אותו רק בערב)
החידון היה כבר? איך היה?
טובה מאיר מאולפנית תאיר בבית אל זכתה מקום ראשון - כלת התנ"ך...
מקום שני - רוחמה גרבבוסקי ממעלה אדומים
וסגניות דפנה סמואל מאולפנת אוריה ושיר מקרית ארבע
ישר כח לכולם


טובה מאיר גם מהפורומים פה בערוץ 7...
ודפנה סמואל היא נח"תיסטית
שפיצית.יפה להן ולכל המתמודדות!
מישהי היתה ויכולה לכתוב שאלות שהיו שם? אם כן אשמח מאוד...
שכוייח!
חשבתי שכן ישאלו בגלל שזה פחות חומר אבל האמת זה ספרים שיש בלי סוף מה לשאול עליהם אם מחפשים אז...
אם את זוכרת את השאלות על ירושלים אשמח אם תכתבי.
ממש ישר כח!
וד"ש לבת דודה שלי. 
נ.ב-אולי תגשי שנה הבאה לחידון המחוזי?
עבר עריכה על ידי מישהי בעולם! בתאריך כ"א באייר תשע"ג 18:26
ידעתי שתצליחי ;)
רואים שהסניף שלנו חינך אותך....
בזכות שלמדנו בשלוש וחצי לפנות בוקר וזה... (אני מהאלה שמשוכנעים שזה בזכותם...)
דרך אגב, יש איפשהו שאפשר לראות ת'חידון באינטרנט?
צוקי!יש מצב לעלות שאלות מהחידון בכתב שאת זוכרת?
בס"ד
מי יודעה באיזה שם מוזכרת ירושלים לרשונה בתנ"ך?
(מיצטערת אם זה לא קשור לפורום)
מקור (מדובר כאן על אחרי המלחמה של 4 ו5 המלכים שאברהם הלך להציל את לוט שנשבה- שאחרי המלחמה בא אל אברהם מלכיצדק מלך שלם מוציא אוכל ויין ומברך את אברהם ):
"ומלכיצדק מלך שלם הוציא לחם ויין והוא כהן לא-ל עליון" (בראשית פרק יד פסוק יח)
בעזרת ה'
אחת החברות בארגון העלתה הצעה לקיים בחופש מחנה של כמה ימים להכנה לחידון.
המחנה יתמקד סביב תנ"ך עם יחידות הכנה, סיכום ולימוד. הכוונה לשלב גם אטרקציות מתאימות והמון זמן להכיר חברים ואת התנ"ך.
מה אתם חושבים על זה, והאם תהיה היענות?
הבהרה (נכתב ע"י ~מישי~): המחנה מיועד לכל החידונסטים המעוניינים. אין צורך להיות חברים בארגון נח"ת על מנת להשתתף.
הרעיון הוא יותר כחוויה סביב לימוד התנ"ך. זה אמור להוסיף המון ללימוד ולידע, אבל הרבה מזה יהיה חוויה כיפית של היכרות עם חבר'ה אחרים סביב התנ"ך וסביב החידון. לא לגמרי בזבוז של החופש לדעתי
זה מופנה לחידוניסטים. אבל אנחנו לא רוצים להתחיל לעבוד על זה ולפרסם יותר מדי, לפני שנדע ונגשש שבאמת יהיה לזה ביקוש...
הבגורוית לא נמשכות כ"כ לתוך החופש...
הבגרות האחרונה היא בכ"ו תמוז (אזרחות) ויש עוד מועדי ב' ב-א' אב (אנגלית) ובד' אב (מתמטיקה). סה"כ מתחילת החופש עד המועד ב' האחרון עוברים שלושה שבועות... בהם יש עוד בגרויות לחלק מהתלמידים (לשון ב, הסטוריה ותע"י ב, ומספר מגמות). וגם לא כולם נגשים למועדי ב' וגם אם כן לאנגלית לא צריך ללמוד (מלבד אלה שעושים ספרות) ..בכל מקרה אפילו כך נשאר 5 וחצי שבועות בערך אם אני לא טועה. מתוכם נניח שבועיים חופש משפחתיועוד נניחשבוע מחנה, טיול עם חברים וכד' -נשאר עוד המון זמן.
אז כן החופש קצר יותר אבל זה לא אומר שבטוח לא ירצו.. חוץ מזה הרעיון הוא לנצל קצת מהחופש ללמוד לחידון כי בטח בכיתות יא' ו-יב' יש פחות זמן ללמוד בתקופת לימודים (עומס..) ולכן טוב ללמוד גם בחופש למרות שהחידון עוד רחוק.
אז אל תחליט בשביל אחרים..