חבר שלי קיבל 95 בשלב השני )



חידון תנ"ךבליק
חידהישראל12-$
מי עשה תפקיד של שוטר , לא גייס את החרדים לצבאו
לא קראו לו לפיד אבל הוא השתמש בלפיד
את התשובה אתם בטוח יודעים
רק תסבירו כל אחד מהשלושה רמזים
עשה תפקיד של שוטר-
לא גייס את החרדים לצבאו-
לא קראו לו לפיד אבל הוא השתמש בלפיד-
ברור אבל חמוד...שרייבר
גדעון:
השתמש בלפידים במלחמה(ביד שמאל)
לא גייס ת'חרדים=פוחדים...
תפקיד של שווטר-תצפת והאזין למחנה מדין?נתן דוח(עונש)לסוכות ופנואל?
תחשוב על תפקיד השוטרים בספר דברים...ישראל12-$
חידה נחמדה~מישי~
התשובה היא גדעון
עשה תפקיד של שוטר- אמר מי הירא וחרב ילך וישב לביתו (מזכיר את הנשוטרים בדברים שאומרים מי הירא ורך הלבב ילך וישב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבו)
לא גייס את החרדים לצבאו- החרדים מלשון פחד, גדעון לא גייס את מי שהיה ירא (22,000 איש)
השתמש בלפיד- במלחמה במדין ניפצו את הכדים בעזרת 300 לפידים.
חחח...מה הבעיה לענות אחרי שאת ראית ת'תשובות שלי...שרייבר
לשרייבר~מישי~
את הכל חוץ מהרמז של השוטר (שאגב חשבתי בדיוק כמוך) ידעתי עוד לפני שענית (ראיתי את השאלה לפני שענית..) ואז כשהוא כתב על תפקיד השוטרים בספר דברים אז הבנתי למה הוא התכוון. חוץ מזה שזה היה יחסית קל קיצר לא הייתי צריכה את התשובות שלך...
חחח...לא התכוונתי ברצינות...
שרייבראחרונה
למישו יש קישור לחידון תנ"ך של האולפנות? תודה!מישהי בעולם!
חבר'ה,אני עושה איזה משחק,אני חייב עזרה!שרייבר

אני צריך בערך מאה חמישים שאלות,מי שיכול לעזור..
תודה רבה חבר'ה!
משה שרייבר
נ.ב
ישראל,תהילה ופרידמן -תפציצו ז
בא נתחיליהודה פ.
בראשית
ונברכו בך כל משפחות האדמה
" ובזרעך
איפה יעקב בנה לו בית (מחוזי שנה שעברה)
איפה יעקב תקע יתדו(או אהלה אני לא זוכר בדיוק)
מי היו חדד יתור נפיש וקדמה...תוסיף את מי שאתה רוצה מבני ישמעאל
בן כמה מת ישמעאל
מה הקשר המשפחתי בין מדין וישמעאל (בי"ס השנה)
והאנשים שולחו המה וחמוריהם מי ומאיפה
והאיש משתאה.. מחריש לדעת מי ואיפה
מה קרה למקץ עשר שנים לשבת אברם בארץ כנען (בי"ס השנה)
ויהי בעצם היום הזה *2
ויהי ביום השלישי*2
יהושע
מה נצטווה יהושע לעשות לאמורי חוץ משרפת מרכבות
בן כמה מתו יהושע ויוסף (בי"ס השנה)
כמה מתו מהעי (מחוזי השנה לי)
כמה מתו מבנ"י נגד העי
כמה סיבובים בסה"כ הסתובבו מסביב ליריחו
מאיפה נשלחו המרגלים ליריחו
פשתי העץ הערוכות לה למי ומה היה שם
מה לבשו הגבעונים
מהם ערי הגבעונים ואחרי כמה ימים הגיעו לשם בנ"י (מתוחכם קצת)
למי נמס לבבם ולא היה בם עוד רוח
למי נמס לבבם והיה למים
עד איפה נפלו אבנים גדולות מהשמיים על האמורי (ארצי לאליאור)
מי העיד על עצמו שהוא חזק (כלב)
קמתם תחת אבותיכם תרבות אנשים חטאים מי אמר איפה נאמר על מה נאמר (אני חושב יהושע לא?)
מי כבש עיר וקיבל אשה ומים
מה היה שם העיר קודם
איפה נשארו ענקים ומאיפה הוכרתו
לבינתיים זה מה שהיה לי בשלוף
קצת שאלות~מישי~
1.היכן בנה יעקב את המזבח "א-ל אלקי ישראל"?
2.למי נאמר: "ונברכו בך כל משפחות האדמה ובזרעך"?
3.מי אמר למי: "למה שלמתם רעה תחת טובה"?
4.על מי נאמר:"וישיגם וידבר אלהם את הדברים האלה"?
5.מי אמר: "ויד אל תשלחו בו"?
6.על מי נאמר: "וירע בעיני ה' אשר עשה" (אם רוצים קצת יותר קל אפשר להוסיף את המשך הציטוט-וימת גם אותו)
7.מי אמר: "הנה מצא עבדך חן בעיניך" (אם רוצים לעשות יותר קל אפשר להוסיף: "ותגדל חסדך אשר עשית עמדי)
8.מה קרה: "בחדש השני בשבעה עשר יום לחדש"?
9.היכן נחה התיבה בחודש השביעי בשבעה עשר יום לחדש?
10.על מי נאמר: "ויצא יצוא ושוב"?
11.את מי ברך ה': "ומוראכם וחתכםן יהי על כל חית הארץ"?
12.
13.על מה נאמר שאין לו מספר?
14.מאיזו עיר "אין יוצא ואין בא"?
15.מי אמר: "גם עתה כדבריכם כן הוא" ומי:"כדבריכם כן הוא" ?
16.איזה שבט בורך שלא יסור מחוקק ממנו?
17.כמה ימים בכו את יעקב?
18. באיזה גיל מת יוסף?
19.על מי נאמר: "וירכתו על צידון"?
20.על מי נאמר: "כי הוא הי איש מלחמה"?
21.השלם: "ובראת לך שם בארץ _______ וה__________ כי אץ לך הר אפרים"
22.בשטח של איזה שבט היו הערים: יריחו ובית חגלה ועמק קציץ?
23.על מי נאמר: "ויפלו כלם לפי חרב עד תמם"?
24ץעל מי נאמר: "ויקימו עליו גל אבנים גדול עד היום הזה"?(2)
25.מה השם הנרדף לצער?
26.מה השם הנרדף לעמק השדים?
27.למי נאמר: "מי אתם ומאין תבואו"?
29."ויהי מקצה שלשת ימים"-מה קרה?
30.את מי תלו על העץ עד עת הערב?
31.כמה אנשים היו בעי?
32.על מי נאמר: "ויפל על פניו ארצה לפני ארון ה'"?
33. על מי נאמר: "כי חזק הוא"?
34.למי נאמר: "והגד נא לי מה עשית"?
35.מי אמר: "כי שמענו שמעו...ואת כל אשר עשה לשני מלכי האמורי"?
זהו בנתיים... בהצלחה!
חבר'ה-ממש תודה רבה!שרייבר
יש למישו קישור לשאלונים של השנה?אולי אקח משם סגנונשרייבר
פה-JustMe
http://www.cet.ac.il/mikranet/bible-quiz/questionnaires.asp
זה קישור לשאלונים, יש שם גם את שאלוני 2013.
יש גם תשובונים? אין לי כח לכתוב להכול.. .שרייבר
למי שיש עוד שאלות, זה יהיה מצוין!תודה רבה!שרייבר
איזה פריט לבוש ניתן ליוסף מהמצרים-זה קל מידי?תענו!שרייבר
אתה מתכוון לרביד זהב?~מישי~
טבעת.. יאללה חבר'ה,אני צריך רק עוד שלושים שאלות...שרייבר
אני ישלח לך בפרטי ..ישראל12-$
תעשה לפחות 250 שאלותישראל12-$
///ישראל12-$
לפני איזה מכה שואל פרעה מי ומי ההולכים
תשובה ארבה
ראש אמות בית אב במדין
תשובה צור
מיהי אמו של המקלל
תשובה שלומית בת דברי
שם נרדף למקום המלחמה בעמלק
תשובה מסה ומריבה
היכן נקבר אלעזר הכהן
תשובה בגבעת פינחס בנו
ישראל12-$ (15:25)היכן שפטו יואל ואביה
תשובה באר שבע
ישראל12-$ (15:28)מה שם אשת שאול
תשובה : אחינעם בת אחימעץ
מי היה נציב שלמה ביששכר
יהושפט בן פרוח
ישראל12-$ (15:31)על מה חרושה חטאת יהודה
תשובה על לוח ליבם
מי האבא של עמינדב
תשובה רם
למי נאמר : תיקר נפשי בעיניך
תודה אחי,אבל אני צריך רק על בראשית ויהושוע.. .שרייבר
מה הקטע רק בראשית ויהושע?ישראל12-$
ועל כל ספר בראשית או רק מפרק יבישראל12-$
ביהושע תשאל על טענת שבט יוסף ליהושע על הוספת נחלה
בראשית לא חסר מה לשאל
זה משחק לאח שלי,הם צריכים על בראשית ויהושעשרייבר
לבקשתך...ישראל12-$
1. וַיָּבֹאוּ אֵלָיו בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית וַיֹּאמְרוּ לוֹ לֹא-נְכַחֵד מֵאֲדֹנִי, נאמר על
2. וַיַּחַנְטוּ אֹתוֹ, וַיִּישֶׂם בָּאָרוֹן בְּמִצְרָיִם
דבר אתי אני ישלח לך עוד
.......ישראל12-$אחרונה
עד לאן רדף אברהם אחרי 4 המלכים
תשובה : דן
מי אמר : אותי השיב על כני ואותו תלה
תשובה שר המשקים
היכן נקברה דבורה מינקת רבקה
תשובה באלון בכות/מתחת לבית אל
גרו שם אברהם ויצחק
תשובה חברון/קרית ארבע
על מי נאמר ושם עירו דנהבה
תשובה : בלע בן בעור
_ _ _
מספר יהושע:::::::::::::::::::::::
על מה נאמר רק חזק ואמץ מאד
תשובה לשמר לעשות ככל התורה
על מי נאמר ויצטירו
תשובה גבעונים
היכן נקבר אלעזר
תשובה בגבעת פינחס בנו
מקום קבורת יהושע
תשובה תמנת סרח
בהצלחה!!!!
חידה~מישי~
1.ה' אומר לקין: "....מן האדמה אשר פצתה את פיה" איזה נביא מנבא על משהו דומה? (לא מדובר על בליעת האדמה את עדת קרח)
2."ל5 אנשים נאמר "אהיה עמך". מיהם? ולמי נאמר: "ואהיה עמך"? (לא נכלל בתוך ה5 הקודמים למקרה שזה לא ברור)
ננסה...אשמח לתיקונים?שרייבר
1.את מדברת על עמוס? "היעלה פח מן האדמה ולכוד לר ילכוד".
2.למשה,
ליהושוע3 פעמים(ואנוכי אהיה עמך,כאשר הייתי עם משה אהיה עמך,ואשר ידעון כאשר הייתי...)
עם גדעון?"ואהיה עמך והיכית את מדין כאיש אחד"?
ואהיה-לאברהם,ליעקב,לדוד(שמואל ב,ו' או ז')
נסיוןיהודה פ.
1 לא יודע
2למשה ליהושע ליעקב אולי לאברהם
תשובות~מישי~אחרונה
1. זה לא עמוס.(שאלתי על כך שהאדמה בולעת ובעמוס זה הפח שעל האדמה..)
התכוונתי לישעיהו :"לכן הרחיבה שאול נפשה ופערה פיה לבלי חק" (פרק ה' פס' יד).
2.שרייבר צודק. התבלבלתי. יש 3 ב:"אהיה עמך" ו3 ב"ואהיה עמך":
"אהיה עמך"- משה,יהושע (לו זה נאמר 3 פעמים), גדעון (שרייבר-"כי אהיה עמך" ולא ואהיה עמך...)
"ואהיה עמך"- אברהם, יעקב, דוד
(דוד בפס': "ואהיה עמך בכל אשר הלכת ואכריתה כל אויביך מפניך" שמואל ב' פרק ז' פס' ט'. (בענין בנין ביהמ"ק)).
ישר כח לשניכם.
חידה.. .(קלה)שרייבר
רכב שאינו רכב
אדם שאינו אדם
ציפור שאינו ציפור
כן זה נראה די קלישראל12-$
רצפה בת איה
רכב אח של בענה / יהונדב בן רכב
אדם העיר של מקום
בלק בן ציפור
הוספה~מישי~
בישעיהו ו' יש רצפה שזה רצפה במשמעות התנכ"ית של מילה זו אבל לא בשפה היומיומית שלנו.
אכן חידה קלה (השאר עניתי כמו ישראל חוץ מרכב בן רימון הבארותי שעליו לא חשבתי. חשבתי רק על יהונדב בן רכב.)
אני חשבתי על פלך רכב,ועל הרצפה מישעיהו...שרייבר
נשים שאינן נשים..מי יודעשרייבר
חשבתי גם על פלח רכב אבל גם בימינו נראה לי קוראים~מישי~
לזה רכב, רק זה לא רכב במשמעות של כלי רכב...
תודה על השאלות..
בסדר,נוותר לך...מי יודע 6 מעיל בספר שמואל?שרייבר
חחח שאלת אותי את זה שנה שעברה...יהודה פ.
ננסה~מישי~
1."מעיל קטן תעשה לו אמו"
2.דוד כרת את כנף המעיל אשר לשאול
3.שאול כרת את העיל של שמואל- "ויחזק במעילו ויקרע"
4.כשבעלת האוב מעלה את שמואל כתוב שהוא לובש מעיל
5.כי כן ילבשו בנות המלך הבתולות מעילים- בסיפור אמנון ותמר
6.יונתן מביא לדוד את המעיל
יפה מאוד...כם עם הנשים...מאה!שרייבראחרונה
מתכוון לנשים עד נפח אשר עד מידבא?~מישי~
מלשון שממה...
8 פעמים שמוזכר על גמילה...שרייבר
ננסה~מישי~אחרונה
1."הגמול אתם גומלים עלי" ביואל ויש שם גם נראה לי :"גמולכם אשיב בראשיכם"
2."ויגדל הנער ויגמל"-יצחק
3."שבי עד גומלך אותו" אלקנה לחנה, וכן בהמשך כאשר גמלתהו
4."גמולך אשיב בראשך" בעובדיה
5.לגבי גנובת בן אדד האדומי נראה לי כתוב שהוא נגמל..
6."ואני גמלתיך הרעה"-שאול לדוד
7.גמולי מחלב בישעיהו
אני צריכה ללכת ללמוד למתמטיקה אם אחשוב על עוד אכתוב.
חידהשבח לאל
4 אנשים בתנך שהתאבדו ב4 מיטות בית דין
(סקילה ,שרפה, הרג וחנק)
תהיו יצירתיים
......דבורה ד
סקילה=שמשון במוטתו עליו את בית דגון
שריפה=זימרי ששרף עליו את בית המלך
חנק=אחיתופל הגילוני "ויצו על ביתו ויחנק"
הרג=שאול המלך שנפל על חרבו בגלבוע
יצירתיים?
שרייבראחרונה
חנק-השומרים של עגלון שנכנסו לעליית המקרה..
סקילה -אם הייתי האמא של. הפילגש הייתי סוקלת את הבעל.. .
שריפה-תחשבו כבר על משו...
נ.ב
המבין יבין...
חידה~מישי~
באיזה שני מקומות כתוב: "ולא נשאר איש" ?
ובאיזה : ויפוצו?(כתוב כתיב חסר . אני כותבת בכתיב מלא כדי שזה יהיה ברור..)
כמה גתים באו עם אתי הגתי מגת?
באיזה 5 הקשרים מוזכר "ארבע מאות איש"?
נסיון...שרייבר
בס"ד
ויפוצו-יש עם שאול ועמלק,ויחזקאל?
לא נשאר איש-העי,ואם יהוא ובית הבעל
גתים-שש מאות?
וגם עם עשיו,שברחו מהגדוד העמלקי,אליהו והנביאים(בעל?),ואחאב קיבץ ת'נביאים.
יש גם ארבע מאות נשים שנשארו מבנימין,נחשב?
אשמח לתשובות!
תגידי,יש לךטבלת מלכים-אני צריך לאח שלי למבחן?שרייבר
///ישראל12-$
1 בעי
2. שאול מול עמון
3. 600
4. בהזדמנות אני יראה...
תשובות~מישי~
"ולא נשאר איש"-1.במלחמה העי השניה "ולא נשאר איש בעי ובית אל"
2.עובדי הבעל בבית הבעל כשיהוא "עשה עצרה לבעל".
"ויפוצו"- 1."ויהי בנסוע הארון ויאמר משה קומה ה' ויפצו אויביך וינוסו משנאיך מפניך"
2.במלחמה של שאול בבני עמון
3."ויפוצו מעל העיר איש לאהליו"-באבל בית מעכה
מס' הגתים-שש מאות
"ארבע מאות איש"- עם עשו שהולך לקראת יעקב,האנשים שיתקבצו לדוד-כל איש אשר לו נשא וכל איש מר נפש, 400 איש רדפו עם דוד אחרי נבל, 400 איש רדפו עם דוד אחרי עמלק, 400 איש נער מהגדוד העמלקי נסו על הגמלים, 400 נביאים שאחאב קיבץ כדי לשאול אותו אם עללות למלחמה ברמות גלעד. (אגב גם נביאי האשרה היו 400 אבל לא כתוב 400 איש אלא: "ועת שלח קבץ.. ואת נביאי האשרה ארבע מאות אכלי שלחן איזבל" )
טבלת מלכי יהודה~מישי~
תודה רבה!חחח,כמה קיבלתי בחידה שלך?שרייבראחרונה
וואו, עוד יומיים החידון...הנורמלית האחרונה
אותכם זה בטח מרגש יותר, אבל גם אותי זה מרגש
יש פה מתמודדים?
שיהיה בהצלחה רבה רבה...
כן. ה' מצליח וליאורה ברוורמן שניהם בפורום~מישי~
מתמודדים בעולמי. מאחלים להם הרבה ב"הצלחה! 
אם יש לעוד מישו כרטיסים לחידון,שידבר איתי,נפגש שםשרייבר
בהצלחהמושיקו
מי זה ה' מצליח? אליאור?עטרושקה
סביר להניח. בטוחים שמותר לאאנטג אותם?ענבל
שמו כתוב אצלו בכרטיס אישישמואלג
האם שאלת רה"מ היתה מה שביבי שאל~מישי~
או ששאלו אותם שאלות אחרות? (הבנתי מליאורה שסה"כ היו 12 שאלות אך לא יצא לי לשאול אותה האם בכלל השאלות שהוקראו זה השאלות שעליהם ענו).
נהניתי מאוד מהחידון. ישר כוח לכל המתמודדים ולחמשת הזוכים!
אם אינני טועהחידוניסט לשעבר
תמיד השאלות שמקריאים אלו השאלות שהמתמודדים נשאלים.
פשוט יש עוד כמה שאלות, בד"כ הקלות פחות, שלא מקריאים בפומבי.
בתש"ע אלה לא היו אותם שאלות~מישי~
אבל בשנתיים האחרונות באמת אלה היו השאלות והיו עוד שאלות יותר קשות.
8 השאלות שהקריאו היו באמת יפות (וקלות
).
אם היתה אפשרות לקבל 23 נק', היו 24 שאלות.אילת.
והקריאו מהשאלה.
כן שמעתי על השאלה.~מישי~
הבנתי שהיה אפשר לקבל איזוגי כי היו 4 שאלות עם שני חלקים אז על עניית חצי שאלה נכון מקבלים נקודה.
היו בסה"כ 12 שאלות. 8 הקריאו בחידון. 4 לא.
אז הן היו נורא קלות (מוזר.)אילת.
את יכולה לשאול את אליאור~מישי~
מה ששאלו אותם. כן זה באמת יחסית קל. אפשר להגיד שמה שלא הקריאו הרבה יותר קשה ממה שכן הקריאו אבל גם לא נורא נורא קשה .
לא היתה אפשרות לקבל 23 נקודותtreeאחרונה
ליאורה קיבלה ניקוד מלא בשאלת ראש ממשלה אולם קיבלה פחות מאליאור במילואים ולכן-בשביל לפשט עניינים כאילו הורידו לה נקודה בשאלת ראש הממשלה. לא ברור שזה היה ניקוד אמיתי.
(כי רק אחד משניהם יכל לעלות לשלב הבא)
חידון תנ"ךשבח לאל
אני בעז"ה מתחיל ללמוד לחידון תנ"ך שיהיה בעוד שנתיים.
אני צריך הרבה עזרה, טיפים,שיטות לימוד. כול מה שלדעתכם יוכל לעזור לי
ואים יש פה מישהו שהתמודד פעם הארצי\מחוזי\עולמי אשמח לדעת איך למד , כמה שעות ביום וכו'
תודה רבה.
הרבה מפה מתמודדיםיהודה פ.
ויש שעלו לעולמי (ה' מצליח זכה השנה וליאורה סיימה 3)
ויש למטה שיטות תעקוב קצת
איזה כיתה אתה?שרייבר
כיתה ח'שבח לאלאחרונה
בקשה~מישי~
אם למישהו יש סיכומים על ספר עמוס של הבגרות בתנ"ך-תוכנית ישנה (כיתה יא' יחידה 2106 ) על פרקים א-ג,ח-ט אני אשמח.
אנחנו לא לומדות את זה בכיתה והמורה אמרה שפשוט לא נבחר את זה בבגרות (כי זה כן במיקוד) אבל אני לא רוצה שיהיה לי פחות בחירה. אני יודעת את זה מבחינת בקיאות והבנה ואני גם בעז"ה אלמד את זה עם פרשנים אבל לא תמיד זה מספיק לבגרות כי צריך להתמקד דווקא בצורת חשיבה שלהם. אז אם יש למישהו סיכומים אשמח שיכתוב לי במסר ואני אתן לו את האימייל שלי. תודה.
יש מיקודית בתנ"ך של לא יודע מייהודה פ.
יש לי מיקודית~מישי~אחרונה
הסיכומים שם קצרים רק התוכן העיקרי של הפרק וחלוקת הפסוקים לנושאים. לכן אם יש למישהו סיכומים זה עדיף לי אבל ת'אמת גם זה טוב...
תודה!
תגידו- נח"ת זהגושניקית גאה
מעורב?
כאילו עד כמה רמת ההפרדה שם?
חח...בחידונים יושיבים עם רווח של מטר
שרייבראחרונה
בעקרון אין לך מה לדאוג בפגישות וכאלה... 
ישר כח לשני חתני התנ"ך ולשאר הזוכים והמשתתפים!חידוניסט לשעבר
מותר לומר שלא אהבתי את הסוף?ענבל
בס"ד
אני חושבת שהיה צריך לתת להם להמשיך את הראש בראש כדי לראות מי ינצח..
ובלי להעליב אבל אני חושבת שלישי הגיע לנצח יותר מלאליאור.
הוא קיבל יותר נקודות...
ממש לא אהבתי את זה..
אבל כל הכבוד לשניהם 


!!!ממש מגעיל הסוף..ישי היה תותח!!ידע הכלשמעון12
מה קרה כל השנים התעקשו שיש רק חתן אחד?! פתאם שניים?מדינת ישראל לא אוהבת שהאמריקאים לוקחים את החידון אבל מה לעשות שהוא היה בפער של 5 נקודות משלב המחשב יותר מהחתן השני ופתאם מוחקם את כל הנקודות ולא ממשיכים ראש בראש...מעניין..
בקיצור השנה ה50 !!חתן תנ''ך עולמי אמריקאי מניו ג'זרי זו גאווה!!ולו היה הכי מגיע לזכות!!ברוך השם שהוא זכה הוא מעולה וירבו כמותו!!התנ''ך שייך לכולם לחוצניקים ולממלכתים ולא רק לדתיים.בקיצור מדינת ישראל צריכה לא להתערב גם כשזה לא מוצא חן בעיניה...אה ודבר אחר -איזו ''נבחרת'' לתפארת העלתם לעולמי.
הייי!!!!!!!!!חנהודיה
זה לא נכון!!!!!!!!!
זה לא קשור לישראלי או אמריקאי!!! היה כבר כמה פעמים חתני תנ"ך לא ישראלים...
בכל שנה עשו 4 שלבים בחידון התנ"ך!!! זה לא פעם ראשונה!!!!!!!
וחוץ מזה זה לא בסדר להגיד לשון הרע ועוד יותר לא בסדר להוציא שם רע על מדינת ישראל ועל האנשים שעבדו כל כך קשה בשביל שיהיה חידון! ובטח שלא בסדר לקטרג על עמ"י במיוחד לא בימים כאלה של ימי ספירת העומר שבגלל שלא נהגו כבוד זה בזה נחרב לנו בית המקדש!!!!!!!!
סליחה שאני אומרת אבל זה לא פעם ראשונה שקורה דבר כזה פה, בפורום ולא יזיק אם נשתפר קצת בעניין הזה...
התנ"ך לא נכתב רק בשביל שילמדו אותו אלא גם ובעיקר בשביל שיישמו אותו!!!!!!!!!
תגובתי בעניין:ה.ת.
אולי היא חריפה-אך זו הרגשתי בעניין:
עשו "קומבינה" כדי שלא תהיה בושה שישראלי לא יזכה בחידון
כי אם האמריקאי היה זוכה אז זה היה שיא של 50 שנה...[שבהם ישראלי זכה]
אישית-לי היה טעם חמוץ בפה כשהחידון הסתיים,
הרגשתי רע שהאמריקאי לא זכה-כי הגיע לו ובצדק!
אני במקומו הייתי מתקוממת, הוא יהודי, מה זה משנה להם אם הוא באמריקה?
אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני ממש לא אהבתי את המהלך,
גם בשביל גאווה לא צריך לרמוס את האחר ולעשות מהלכים "לא חוקיים"...
סליחה על מה אתם מדברים , ע''פ התקנון :ישראל12-$
מאפסים נקודות, ואם זה היה הפוך ??????
לשניהם היה מגיע וכל הכבוד להם!!!!
בקטע הזה ישראל צודק.~מישי~
אפשר להגיד שזה רעיון רע לאפס את הנקודות אבל זה היה גם בשנים הקודמות (נראה לי מתשע"א) וזה הוחלט מראש בכלל בלי קשר לאמריקאי. ובכל אופן ישר כח לישי אייזנברג!
לשניהם היה מגיע וזהו.אנונימי (פותח)
שניהם עבדו קשה (מן הסתם..) ולשניהם ממש מגיע לזכות..
ובאמת מה זה משנה?? אז מה אם הוא אמריקאי הוא יהודי לכל דבר ובקטע הזה אין הבדל בין האמריקאים לישראלים או למתמודדים מהמדינות האחרות- כולם יהודים וזהו.
מי שלמד והשקיע את הנשמה שלו זוכה ורואה את הפירות וזה לא משנה אם הוא אמריקאי או ישראלי..
נכון, אבל לרוב ממשיכים ראש בראש עד להכרעה...ענבל
וזה ממש הציק.
זה באמת היה נראה כאילו הם מעדיפים את הישראלים...
יצאתי בהרגשה דוחה וזועתית מהחידון הזה כמו שבחיים לא יצאתי מהחידון בעבר.
זוועת עולם.
זוועה?? O:תנ"ך ב-3>
בע"ה
למה זוועה??
הם לא העדיפו את הישראלי זה היה ממשיך ככה שניהם פשוט ידעו את כל התנ"ך ולכן לשניהם היה מגיע לזכות זה הכל!
אין כזה דבר "הגיע לו"ילדת ירח
לא נותנים תארים בגלל ש"מגיע". נותנים רק על פי הוכחות בהתאם לכללי התחרות. לא היה כאן שום דבר לא חוקי. חד וחלק. כל כללי התחרות כובדו עד לפסיק האחרון. האמריקאי היה פשוט טוב יותר בשלבים מוקדמים, אבל הנקודות משלבים מוקדמים נמחקות וזה על פי הכללים, חוקי לגמרי. תחשוב לרגע שיכול להיות שהוא פשוט קיבל שאלות קלות יותר, או שאלות שהתכונן אליהן יותר טוב או שהוא פחות התרגש - בקיצור, יש סיבות רבות לכך שקובעי הכללים לתחרות קבעו "ציוני דרך" במהלכה שבהן נמחקות כל הנקודות המוקדמות, בדיוק בגלל מצב כזה - לא רוצים שאדם מסוים יזכה רק בגלל שהצליח יותר בשלב מסוים. רוצים שמי שיכול להוכיח ידע יזכה.
שניהם הגיעו לשלב סופי, לשלב הסופי יש 10 שאלות. שניהם ענו כל כל ה-10. שניהם זוכים. זה פשוט מאוד, ולגמרי חוקי. גם אם היו מניעים כאלה ואחרים אי אפשר לומר שהיה כאן משהו לא חוקי. אל תשכח שזו תחרות שתלויה בזמן שידור של טלוויזיה ורדיו, אמצעי תקשורת מתוקתקים שבהם כל דקה חשובה ולא מושכים תכנית מעבר לזמן שנקבע לה. יש שם אישי ציבור - ראש ממשלה, נשיא, שר חינוך. יש להם עוד הרבה מה לעשות והרבה אירועים ללכת אליהם. בקיצור, התחרות הסתיימה, אז היא הסתיימה. תפרגן לזוכים. שניהם ידעו טוב מאוד.
בהחלטילדת ירח
לכן אני לגמרי תומכת במחיקת נקודות מקדימות ולא מסכימה עם הקביעה שהאמריקאי היה יותר טוב והגיע לו לזכות.
יותר נקודות לא תמיד מעיד על יותר ידע - יש מי שיצאו לו שאלות קלות יותר, יש מי שיצאו לו דווקא השאלות שעוסקות בפרקים שהוא למד יותר, יש מי שמתרגש פחות ויש מי שטוב יותר או פחות בסוג המשימה (עמידה בלחץ של זמן, משימה ברעש רקע חזק, כמו שאלת ראש הממשלה עם הלהקה הצבאית שהיה כ"כ דחוף להעלות אותה לבמה דווקא ברגע הקריטי של התחרות).
הם לא עשו שום דבר שהוא לא בסדרילדת ירח
לפי כללי התחרות הניקוד עד לשלב הסופי נמחק. ומשם המתמודדים מתחילים מ-0 כמו בהתחלה. יש בזה משהו הגיוני ונכון. המעמד הזה איננו מעמד קל. יש מתמודדים שלא ענו נכון לא משום שלא ידוע, אלא מכיוון ששכחו בגלל התרגשות למשל. כמו כן כל מתמודד מקבל שאלה שונה, מטבע הדברים יש שאלות קלות יותר וקשות יותר (אפילו אני שלא כ"כ בקיאה בתנ"ך ולא התכוננתי מראש. יש שאלות שידעתי לענות עליהן. אחרות היו לי קשות מאוד) ורוצים לאזן את זה, ושלא יקרה מקרה שמתמודד מפסיד בגלל שיצאה לו שאלה אחת קשה.
לשלב האחרון יש 10 שאלות, ולא יותר. מכיוון ששניהם ענו נכונה על כל 10 השאלות, לפי הכללים שניהם זכו. לא מחויבים להמשיך את התחרות, לתחרות יש גם זמן שידור קבוע שאסור לחרוג ממנו (אם יש משהו מדויק במדינה הזאת אלה הטלוויזיה והרדיו...). כמו כן לא ניתן לשלול את האפשרות שגם אם היו ממשיכים, היו נגמרות השאלות או הזמן ולא הייתה הכרעה. לכן, יש משהו נכון בכך ששניהם זכו (היה, דרך אגב, מקרה שבו שני חתני תנ"ך זכו). גם אם היו מעורבים כאן שיקולים זרים (כגון רצון לתת גם לישראלי), הרי שלא ניתן לומר שיש כאן משהו פסול או נוגד את התקנון של התחרות.
לא מאמינה שהיו שיקולים זרים~מישי~
ואם כן בטח זה לא היה בגלל שחשבו שאחרת האמריקאי היה לוקח. דווקא מבחינתם הכי טוב שאמריקאי לוקח זה מדברים את החוצניקים וזה מוסיף רק טוב לחידון.
מסכימה עם האנונימי.
גאווה ישראלית זה לא דבר של מה בכךילדת ירח
במיוחד בעניין כזה, בשנה כזאת. כמובן, לא יודעים, אבל גם אם כן, ייאמר לזכותם שהם עשו את זה בצורה שסגרה את כל הפרצות וסתמה את כל הטיעונים ואין אף אחד שיכול להוכיח את זה או לטעון נגדם משהו. וכן, גם בצורה חוקית לחלוטין, כך שבעצם זה גם בסדר גמור, ולא משנה מה הסיבה.
אפשר לספר לכם משהואנונימי (פותח)
תקשיבו לדעתי זה היה מהזה נכון כי עם כל הכבוד לישי-
ואני ממש לא מזלזלת, אני מכירה אותו, הוא גאון וחרש תנשמה, אבל הוא לא לגמרי אמריקאי!!!
הוא חמשוש עכשיו ומכיתה ב'-ז' הם גרו פה והוא למד כישראלי, אבל לחידון הגיע כאמריקאי, שזה יותר פשוט...
אין פה משהו לא בסדר, זה הוגן לחלוטין, אבל גם הסוף היה הוגן.
מה הבעיה שיהיו 2 חתנים? יאללה זרמו...
זה לא נכון.ענבל
בשלב האחרון יש דבר שנקרא שאלות מילואים...
במצב של תיקו פשוט מוסיפים שאלות...
אם גם שם אחרי השאלות מילואים אין הכרעה אז סבבה, אבל פה הם פשוט החליטו לא להמשיך.
ענבל~מישי~
לפי החוקים היו אמורים להוסיף עוד 3 שאלות ראש בראש ואם לא אז להכתיר את שניהם חתנים. מילואים יש לכל אורך הדרך לא בשלב זה לפי התקנון. בשלב זה אם יש תיקו (אחרי 15 שאלות) מכריזים על 2 זוכים.
נכון ,,אמת ותמים
גם אני חשבת ,,]
שישי היה צריך לנצח ,,
אני אישית חשבתי שהם צריכים לנצח ביחד~מישי~
כי אי אפשר ששלב המחשב יקבע מי יהיו הזוכים. ניתן לתת משקל רב יותר לשאלת רה"מ ואז לא לאפס בשלב האחרון אבל זה די מעצבן אם שאלת המחשב קובעת כי לפי דעתי בגלל שזה השלב הכי מלחיץ והכי קל להתבלבל בו (למרות שהשאלות לא קשות אבל בגלל שאתה מנסה לענות כמה שיותר מהר אתה לא תמיד שם לב לשאלה וגם לא למה שאתה אומר.. וכך בקלות אפשר להתכוון לישעיהו ולהגיד ירמיהו, להתכוון לחגי ולהגיד זכריה בגלל שאתה לא מאופס על עצמך) וזה פחות מראה על ידע.
בכל מקרה במקרה ספציפי זה אני חושבת שהנכון ביותר היה לתת להם חתן ביחד.
יישר כח גדול!!!הנורמלית האחרונה
באמת היה מרגש
למרות שאני לא ממש מסכימה עם המהלך של 2 חתנים, במיוחד כשכמה דקות לפנ"ז אבשלום קור אומר שאין תיקו, אבל באמת מגיע לשניהם, הם הפגינו ידיעות יופי (ויו"ר השופטים קצת 'סלחן' או איך שלא תגידו את זה..)
שכוייח גדווול!!לילוש=)אחרונה
כל הכבוד!!!
שאלות נחמדותישראל12-$
לכמה זמן התברך כד הקמח וצפחת השמן של האישה הצרפתית ( לא לענות : עד שירד גשם זה לא הכוונה)
על מי נאמר : כהן ה' בשלו נשא אפוד
היכן מוזכר והנה היתה חרב איש ברעהו
והיכן וישם ה' את חרב איש ברעהו
וַיְהֻמֵּם, וַיִּנָּגְפוּ, לִפְנֵי יִשְׂרָאֵל נאמר על
וַיְהֻמֵּם ה' לִפְנֵי יִשְׂרָאֵל נאמר על
מי אמר יַרְעֵם-ה' יָדִין אַפְסֵי-אָרֶץ
ומי אמר יַרְעֵם מִן-שָׁמַיִם, ה' ועֶלְיוֹן, יִתֵּן קוֹלוֹ
וַיַּרְעֵם ה' בְּקוֹל-גָּדוֹל בַּיּוֹם הַהוּא נאמר על
תשובות
1. שנה
2. אחיה בן אחיטוב אחי איכבוד
3. שאול מול הפלשתים
4. במחנה מדין
5. פלשתים
6 על חמשת מלכי האמורי
7. חנה
8. דוד
9. פלשתים
ננסה~מישי~
לכמה זמן התברך כד הקמח וצפחת השמן של האישה הצרפתית ( לא לענות : עד שירד גשם זה לא הכוונה)-ימים רבים? אוקי בדקתי עכשיו ומסתבר שזה ימים ולא ימים רבים. (במילים שלנו המשמעות של זה כמו שכתבת שנה אבל בלשון הפסוק-ימים)
על מי נאמר : כהן ה' בשלו נשא אפוד-אחיה בן אחיטוב
היכן מוזכר והנה היתה חרב איש ברעהו-כששאול עולה למחנה פלישתים אחרי שיונתן ונערו מכים שם
והיכן וישם ה' את חרב איש ברעהו-מחנה מדין
וַיְהֻמֵּם, וַיִּנָּגְפוּ, לִפְנֵי יִשְׂרָאֵל נאמר על-לא יודעת
וַיְהֻמֵּם ה' לִפְנֵי יִשְׂרָאֵל נאמר על-5 מלכי האמורי (בדקתי לוודא)
מי אמר יַרְעֵם-ה' יָדִין אַפְסֵי-אָרֶץ -חנה
ומי אמר יַרְעֵם מִן-שָׁמַיִם, ה' ועֶלְיוֹן, יִתֵּן קוֹלוֹ-דוד
וַיַּרְעֵם ה' בְּקוֹל-גָּדוֹל בַּיּוֹם הַהוּא נאמר על פלשתים (במלחמה בפלישתים)
עכשיו ראיתי שכתבת תשובות. תודה.
בהחלט היה קליל...שרייבראחרונה
לא יודעת ,,אמת ותמים
לאנונימי השני~מישי~
מצד אחד אתה צודק. מצד שני אני באמת לא יודעת כמה יש ברירה כשמושיטים לך יד ללחוץ. לדעתי מה שלא בסדר זה שלא הנחו את מי שאמור ללחוץ את היד ללא ללחוץ את היד למין השני. בארצי שלי (שנה שעברה) שאלו את שלוש המתמודדות הדתיות אם הן שומרות נגיעה כדי שלא נצטרך ללחוץ לבנים במידה ונזכה. זה מה שהיה צריך לעשות בחידון הזה. או האמת עדיף שפשוט יגידו להם לא ללחוץ למין השני בלי לשאול את המתמודדים אם הם כן או לא שומרים נגיעה. בטוחני שסתם כך אליאור בביאן שומר נגיעה...
לבייש אדם זה הרבה יותר גרוע משמירת נגיעה...ישראל12-$
לאנונימי נניח שאתה בן ובת מושיטה לך את היד בשידור:ישראל12-$
היית לוחץ או לא ? תחשוב שזה מול קהל ענק וצופים בטלווזיה , הלבנת פנים זה אחת העבירות הגדולות בתורה.
וגם השמירת נגיעה זה מנימוס ולא מחיבה ברור שמלכתחילה היה אפשר לוותר על הלחיצת יד הזאת אבל אחרי הושטת היד
אין ברירה אלא ללחוץ
ע''פ ההלכה במצב כזה מותר ואפילו חובה : כנס..ישראל12-$
אני לא מדבר בסיטואציה של 200 איש
זה סיטואציה שלפחות מאה אלף צופים
ואם נגיד המתמודדת לא היתה לוחצת לו יד יש מצב שהתמונה הזאת הייתה מופיעה בכמה עיתונים או אתרי אינטרנט וזה ממש מבייש
ועוד משהוישראל12-$
חסיד שוטה הוא כינוי גנאי שנתנו חז"ל לאדם שמנסה להחמיר בקיום מצוות, אך למעשה הוא נוהג כשוטה; כלומר, רצונו להתנהג כחסיד מוביל אותו לחטוא או לנהוג באופן מטופש. במשנה מתואר "החסיד השוטה", יחד עם דמויות מגונות אחרות, כ"מכַלי-עולם" או "מבַלי-עולם".[1]
רבי מנחם המאירי מגדיר מונח זה בהתבסס על דוגמאות מהתלמוד: "עניין חסיד שוטה הוא שמתחסד ביותר מדאי אף במה שחסידותו גורם נזק או לעצמו או לאחר; כגון שמתענה בכל יום, או שרואה אשה טובעת בנהר ואומר איני יורד להצילה כדי שלא אסתכל בערווה, או שראה תינוק מבעבע בנהר ואומר אחלוץ תפילין קודם שאכנס." (בית הבחירה להמאירי, סוטה כ,א)
מה הקשר הלבנת פנים? (זה האנונימי השני)תנ"ך ב-3>
אם יודעים שאני דתי\ה אז זה לא אמור להפתיע שאני לא לוחץ ידיים לבנות\בנים מה הלבנת פנים בזה?
לא כולם מקפידים על זה...(יש כאלה לא אני..)יהודה פ.
מה נלחצתם??לא הייתה להם ברירה,הם פשוט תקעו להםשרייבר
ת'יד אצלם...(ע"ע ברוורמן).
חוץ מזה אני בטוח שלקב"ה אין שום הקפדה עליהם... 
בטח שזה קשור להלבנת פנים!! (ואני בת)אנונימי (פותח)
ולידיעתכם-לא סתם נאמר:
דרך ארץ קדמה לתורה!!
אין מצב שבן נותן לך יד ללחוץ ואת תגידי:"לא, מצטערת, אני שומרת נגיעה". והוא ככה עוומד עם היד וזה מבייש.
כן. זה מבייש שהוא נשאר עומד עם היד ואת לא לוחצת לו אותה.
ואז הוא צריך להחזיר את היד ולהצטער על זה. וזה מאוד מבייש.
עדיף להתנהג בדרך ארץ ובמקרה הזה, כן לללחוץ את היד, אפילו שאת בת דתייה ששומרת נגיעה! מאשר, ללכת בדרכי התורה ובמקרה הזה לבייש אותו ברבים (מאוד!!) ולהגיד שאת שומרת נגיעה.
מאוד מבייש ברבים, ולא מכובד מאוד, ולא מכבד אותך כבת דתייה.
בעיה שלו שהוא מושיט יד לבת דתייה..אנונימי (פותח)
בע"ה
או גם הפוך..
כשהוא מושיט יד הוא אמור לחשוב על זה שהיא דתייה והוא לא חי ביקום אחר שהוא לא יודע מה זה שמירת נגיעה אז תיקח את זה בחשבון שהיא דתייה ותמנע לעצמך ולה פאדיחות ואל תושיט יד זה הכל..לא ראיתי מישו מת אם הוא קיבל פרס ולא לחצו לו יד..
צריך להגיד ולהסביר בחיוך ובנימוס שאת נמנעת מללחוץ ידיים לבנים אפשר להסביר לי מה מבייש בזה??
דווקא מעריכים את מי שעומד על שלו וזה דווקא יותר חילול ה' ללחוץ ידיים..
את בת דתייה תעמדי על העקרונות שלך ועל הדברים שחשובים לך..תעשי את זה בחיוך ובנועם אבל כן תעמדי על זה..
(זה נכתב בלשון נקבה מטעמי נוחות..
)
^^הנורמלית האחרונה
ואני מזכירה לכם את כלום תהנ"ך הרבות שנמנעו מזה, ב"ה, ולא קרה שומדבר...
יש שו"ת על זה, אבל אני לא זוכרת של מי,אילת.
אולי הרב פיינשטיין.
הכלל הוא שאסור להושיט, אבל אמורים ללחוץ יד מושטת אם אחרת תהיה הלבנת פנים.
בכל מקרה צריך להנחות את אלה שמביאים~מישי~
את התעודה וכד' לא ללחוץ יד למין השני וככה לא ניכנס למצבים לא נעימים...
אבל מי שלא שומר נגיעה ייעלב.אילת.
המתמודדים מחו"ל ברובם לא שומרי נגיעה, ואם מי שנותן להם את התעודה לא ילחץ להם את היד, זה עלול להעליב ולהשפיל אותם, ואם נותן התעודה לא שומר נגיעה בד"כ, זה הלבנת פנים ממש.
הכי טוב לשאול כל מתמודד מראש, אבל יש הרבה מתמודדים ולכן אולי זה מסובך להם.
יש מצב. 16 זה לא כ"כ הרבה..~מישי~
לצורך הענין אם ניקח את החידון עכשיו אז אפשר לשאול כל מי שקיבל 50 ומעלה- כלומר כל מי שיש סיכוי קלוש שיזכה (אם נניח שניים טובים ממש יפלו והוא יעלה במקומם לשלב שני ואז יצליח שם ממש טוב) -אותו לשאול. אין טכם לשאול את מי שקיבל 46 אם לא קיים סיכוי שהוא ינצח. ככה זה יוצא פחות לשאול..
הוא לקח לה את היד!!!חנהודיה
היא לא התכוונה לזה!!!
וחוץ מזה שאין מה לשפוט דברים כאלה!!!
מה כבר כל הוויכוח..בדוק שאנחנו היחידים בעולם ששמנושרייבר
פחחח רק היא לחצה לו יד כול המשפחה שלי היתה בהלם!אולפניסטית 1
תפסיקו לחשוב שכל אחד צודק! יש בזה מנהגים ו..*בננית*אחרונה
כעיקרון מן הדין מותר, אבל יש כאלה שמקפידים.
כמובן שהרבה יותר ראוי שלא ללחוץ, אבל זה מותר.
וזו לא עבירה ללחוץ במצב כזה!!!
מי פהמתכוון לגשת גם שנה הבאה?שרייבר
אני בעז"ה....ארץ ושמים
אני כבר התחלתי חזרות...יהודה פ.
מישי, מה איתך?בגרויות או תנך??
שרייבר
בעז"ה אגש שנה הבאה.~מישי~
מה אתך שרייבר?יהודה פ.
כל השאר לא ניגשים?
אליאור אתה לא ניגש? אין לך מושג מה אתה מפסיד............חחחח
אני כנראה לא,אבל עדיין מתלבט אםשרייבראחרונה
אם אלך,אז אחד מכם יצטרך לחכות לחידון של המבוגרים.. .
טוב יצאתי באורותאנונימי (פותח)
בא לי לדעת תנך !!!!!!!!!!!!!!!!!!1111
אבל איך ?
פשוט ללמוד ולחרוש ת'נשמה
פסדר התייאשתי
איך מתחילים??? אין לי שום קשר לשיעורי תנך אז יש לי הרבה זמן פנוי אבל באמת שזה לא כיף כי איך שתופחים ת'ספר מתחילים לחשוב על הכל חוץממה שכתוב
אולי קל לעשות חזרות משחקים והצגות אחרי שכבר מכירים ת'סיפורים אבל איך מתחילים???
גם לכם היה משעמם פעם ראשונה שפתחתם תנך או שנולדתם עם זה?
ילה תנו טיפים וגם רעל ומוטיבציה
לחידון התנ"ך או רק לדעת בלי תחרות?יהודה פ.
זה משנה?ענבל
גם כשלומדים לחידון לומדים כדי לדעת.
(אני לא הפותחת...)
לחידון המטרה היאיהודה פ.
לזכור את כל הפרטים ההשוואות וכו'
לדעת בכללי לא ניסיתי ואין לי כל כך דרך לעזור זה נראה לי פשוט ללמוד פעמיים נגיד כל ספר ולהמשיך
הלאה כך נראה לי
טיפים, רעל, ומוטיבציה (קצת ארוך)אילת.
בפעם הראשונה ראשונה, קראתי שמואל ב (פעם אחת), היה חביב, נגמר, וזהו.
להתחיל להתחיל - אפשר בשיטת המרקרים (פירוט להלן), (אני לא אגיד הצטרפות לנח"ת כי אני אפרט על זה המון בהמשך), בקריאה של סיכומי הסיפורים, מאמרים ושיעורים (אם זה מושך אותך יותר), ובעצם בקריאת פרק ועיבוד שלו למה שבא לך (מבחינת הצגות וכו'.) מומלץ מאוד גם ללמוד טעמים, ( מבחינת אנשים שילמדו אותך- חברות שיודעות, אבא, אחים, אינטרנט, וכו.), תוכלי לשקול גם לימוד בחברותא.
כשלמדתי לחידון ממש לראשונה, נהניתי ונדלקתי. (הוסיף לזה גם שהצטרפתי לנח"ת, פירוט בהמשך)
עברתי מספר שיטות, (לנסות לשנן הכל 100%, לשנן לרמה של 70-75%, לקרוא מיליון פעמים, ולבסוף שיטת המרקרים* שנשארתי בה כי היא עבדה לי.)
*שיטת המרקים - 1)לקרוא כל פרק 2-3 פעמים, עדיף בטעמים אם את יודעת, אם לא מומלץ ללמוד.
2) למרקר (תוך כדי):
א. פרטים (מקומות, אנשים, מספרים, חפצים, תאריכים, פעלים, וכו',)
ב. פסוקים מקבילים (כשיש 2 ציטוטים נורא דומים, או אפילו קצת דומים, לדוגמא - "של נעליך מעל רגליך כי המקום אשר אתה עומד עליו אדמת קודש הוא" (משה) לעומת "של נעלך מעל רגליך כי המקום אשר אתה עומד עליו קודש הוא" (יהושע). אני משתמשת ב2 צבעים - אחד לסימון הפסוק ואחד להבדלים)
ג. פסוקים חשובים, מרכזיים, מבלבלים, וציטוטים שאת אוהבת/רוצה לזכור,
3) לעבור עוד פעם-פעמיים רק על הקטעים המסומנים
4) בסוף כל ספר לעבור שוב על הקטעים המסומנים, ואז פעם שניה בצורת מבחן, עד שיודעים הכל פיקס.
5) לחזור על כל ספר לפחות פעם בחודש (מה שאני עצמי לא עושה....)
חסרונות: 1) צריך למרקר בתוך התנ"ך, יש אנשים שזה מפריע להם. (במצב כזה אני ממליצה לעשות את אותו דבר על דפים/מחשב/מחברות, יש לי גם כמה כאלה.)
2) אפשר להשתמש בזה כדי לחפף בהבנת המתרחש, אולי אובר ממוקדת בפרטים,
3) אפשר לפספס הקבלות.
4) עלול לא להתאים לך, פחות חוויתי.
יתרונות: 1) לומדים בשיטה שמערבת אותך, הרבה יותר קל להתרכז
2) ממוקדת פרטים והקבלות - מה ששואלים עליהם (גם בלימוד, גם בחזרה, גם בקריאה אקראית, וכו'.)
3) קל מאוד לחזור על ספרים.
4) לדעתי - יותר מבינים מה קרה
5) קל יותר לזכור לאורך זמן
6) מסדר את העמוד של התנ"ך, ככה שיותר נוח ללמוד בו.
בהקבלות, שיטת הסימנים מאוד מומלצת - למצוא את ההבדלים, ולמצוא רמז שעוזר לזכור. (בדוגמא שהבאתי - משה הלך במדבר, ולכן היה זקוק לנעליים מורגשות יותר, ולכן נעליים ברבים. קדושת הר סיני היא ספציפית יותר ולכן "אדמת קודש", לעומת א"י ש"קודש" בלי תוספות.)
בנביאים אחרונים, מומלץ מאוד להשתמש בדעת מקרא, בעיקר במבוא. כדאי להבין על כל נביא (בייחוד בתרי עשר) מה הרקע שבו הוא מתנבא, ואיך הנבואות והייחודיות שלו באות להתייחס למצב סביבו.
מבחינת רעל, אני הכי אוהבת ללמוד בלילה, בין 22:00 ל3:00, וזה מספק לי המון רעל.
משהו נוסף (אחרי כל האיזכורים אליו..) שהדליק והרעיל אותי הוא נח"ת - נוער חובב תנ"ך, שזה בעצם ארגון נוער, שלומד תנ"ך ביחד. (כל שבוע במחוזות הפעילים מישהוא אחר מעביר שיעור על רעיון שהוא פיתח, והשאר לומדים, משתתפים, תוקפים, מתרצים, (וכו'..) יש גם שבתות ופעילויות ארציות שגם סביב התנ"ך.)
התנ"ך שם חי ודינאמי, ובקיצור אני ממליצה בחום.
מומלץ גם שתמצאי מישהיא שתבחן אותך, תשאל אותך עד לאיפה למדת, ותיצור לך רף הספק שאת חייבת לעבור. (תוודאי שהוא סביר, ושאת יכולה להשלים נורא בקלות.)
רעלן אחרון, בכל פעם שאת צריכה את זה, לצפות שוב בחידון.
מה שאמרתי עד עכשיו, הוא איך אני ממליצה ללמוד לחידון, וקצת על נח"ת.
מבחינת סתם ללמוד ולאהוב תנ"ך, זה תלוי איך את רוצה ללמוד - יותר ממוקד חוויה (הצגות, שירים, ציורים, בתי משפט, משחקים וכו.) , זכירה (כמו לחידון), פשט (קודם תגדירי מה זה פשט.....), דרשנים (כמו נחמה ליבוביץ, פשוט תלמדי כמה מהדברים שלה, ואז תביני את הסגנון), מדרשים (נורא קשה, צריך קודם ידע טוב בתנ"ך, ולעשות את הראשונים עם עוד מישהו), הבנה, רקע היסטורי(דעת מקרא מביא הרבה, יש עוד כמה ספרים), וכו'.
מומלץ גם ללמוד עם חברותא אם זה עושה לך את זה (רק תוודאי שזה מתאים (אתן לומדת היטב, ונהנות מהלימוד), ושתרגישו בנוח לפרק אם זה לא הולך)
חשוב כמובן שתלמדי בשעות שנוחות לך, במקומות שנוח לך ללמוד בהם.
עלי והצליחי!
ד"א - נח"ת שוקלים לארגן בחופש מחנה הכנה לחידון (הם אחראים על ההדרכה לקראת החידון), שיעזור לך בדיוק עם זה (בין השאר)
אם זה יקרה בסוף אני אעדכן פה. (תלוי אם ימצאו מקום במחיר שפוי, אם יהיה סבסוד ממשרד החינוך, אם למארגנים הפוטנציאלים יהיה זמן מבחינת הבגרויות, וכו'.)
ד"א 2 - מוזמנת לפנות אליי לכל דבר.
לאנונימית~מישי~
האמת אני חייבת התנצלות אבל אין לי זמן ולא כוח עכשיו לפרט כמו אילת אבל בהזדמנות אני אוכל להגיד לך יותר. את מוזמנת לפנות לי באישי.
אתחיל בענין המוטיבציה הרעל וההתלהבות ואח"כ אעבור לטיפים.
קודם כל זה שהחידון עשה לך את זה נפלא זה גם מה שקרה לי שנה לפני שניגשתי לראשונה בחידון- ראיתי את החידון העולמי ופשוט התלהבתי וזה אחד הדברים הכי טובים שקרו לי.
אם את חדורת התלהבות את צריכה לנצל את זה. עכשיו לקבוע לך זמנים ללמוד. איך? פשוט לפתוח תנ"ך ולקרוא. אם את רוצה וודאי יכול להוסיף ללמוד עם דעת מקרא או עם פרשנים. אבל המלצה שלי פעם ראשונה לקרוא את התנ"ך בלי פירושים והוספות. רק להעזר בדעת מקרא להבין דברים שאת לא מבינה.
באופן כללי פשוט לומדים ללמוד תנ"ך. את לומדת בעצמך. כשאת מרגישה צורך להעזר בחומרי עזר תעזרי. בעיקר באתרים עם שאלות או עם ביטויים חוזרים, מקומות..