א.לא לשכוח ביטוח בריאות, כמה שזה עולה זה שווה את הלחץ וחוסך אלפי דולרים במקרה שח"U קורה משהו.
ב.בקביעות כזו מי שקונה כרטיס עם חזור יום אחרי שבת בראשית סיכוי גדול לאובר בוקינג וקבלת פיצוי תורת דחיית הטיסה.
קחו בחשבון

אשתו של בעליאחרונהלהכניס לביתך אוצר!
@מושיקו האם נהגו לשים קיטל ביום כיפור בק''ק הרבי?
)
מושיקואחרונהמה שאני יודעת שהחסימה של הבי"ד רבני חב"ד הורדתי אותה והיא דפקה לי תפאלאפון. שהייתי צריכה לשלם עוד כסף בשביל לשלוח לתיקון. ועשו לי פירמוט לפאל....
🙁
לכאורה נראה כי הטלפון חסום- אבל בלחיצת כפתור קטנה- אפשר להיכנס לכל אתר שהוא.

שיח סודבמסגרת לימודי התיכון חוייבתי לעשות אותה.
אני אישית גילתי עד כמה אני מכורה לפלאפון,
החסימה די קשה,
רוב האתרים אי אפשר לפתוח, כל אתר עם תמונות נשים (ערוץ 7 למשל)
חסום לחלוטין.
קשה מאוד למצוא אפליקציות להורדה.
או שיש כאלו שמורידים ואז זה חוסם,
או שמורידים זה נפתח ואחרי כמה זמן נחסם (ה' יודע למה )
היא לא כזאת "תוקעת את הפלאפון" כמו שאומרים עליה,
לעניות דעתי הפלאפון שלי התחיל להתקע אחרי שהסרתי אותה (לשמחת ליבי)
ללא ספק אני חושבת שהיא חשובה אבל לא ברמה כזו
מנסיון!!
כנראה לך המזל הלך טוב... ב"ה 
אם אני רוצה לשאול שאלה אבל באנונימי איך עושה את זה?
כותב לי באיזה אפשר?...
פשוט ניסיתי בכמה אתרים ולא נתן.
תודה מראש!
אי אפשר
סניורה![]()
![]()
שליחות של חב"ד סתומרת לעזור לשלוחי חב"ד בעולם בית חב"ד שלהם או בכללי כל עמותה מי שבא ברוך הבא?
כתבתי:
אחרי שהמשיח יתגלה יהיו שני זמנים:
הראשון זה עולם כמנהגו נוהג- הכל ממשיך כרגיל, עם הבדל קטן אבל גדול. לא יהיה רע בעולם! כולם יחיו בשלום!
והזמן השני- זהו הזמן בו יהיו ניסים גדולים: כמו תחיית המתים, וכדומה.
מישהו שם הוא שאל אותי מה המקור לזה? לפני שאני מתחילה לחפש.. מישהו אולי יודע?
זה הקישור:
נחכה
ימות המשיח נראים לנו כתקופה אחת, אך למעשה היא עצמה מתחלקת לשתי תקופות עיקריות1. התקופה שעליה נאמר "עולם כמנהגו נוהג", היא זו הראשונה, והיא מהווה מבוא לתקופה השנייה, המאוחרת יותר. בתקופה ההיא אכן ישתנו סדרי העולם, יתבטלו חוקי הטבע הקיימים, ויקויימו כפשוטן ההבטחות שבדברי הנביאים על "וגר זאב עם כבש" וכדומה. אז תתרחש גם תחיית המתים, שהיא אחד מעיקרי היהדות2. הקב"ה בכבודו ובעצמו יתגלה אז במלוא זוהרו, בלי שום הסתרים.
יש מחלוקת בין החכמים מתי תתרחש תקופה שנייה זו, וכמה זמן יחלוף מביאת המשיח ועד הכניסה לתקופה השנייה. כמו-כן אין בידינו פרטים רבים על דמותו של העולם בתקופה זו, שהיא באמת מחוץ למערכת המושגים המוכרת לנו. אפשר אולי להחיל גם על כך את הכלל שנותן הרמב"ם3 על מלחמת גוג ומגוג, ביאת אליהו הנביא וכו' - "לא יידע אדם איך יהיו, עד שיהיו".
אולם ידוע לנו, שבתקופה ההיא יתקיים במלואו הייעוד הנבואי4: "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו כי פי ה' דיבר". הדגש כאן הוא על המלים "ונגלה", "וראו". בזמן הזה אנו 'תופסים' את הקב"ה בדרך של אמונה או הבנה (עד כמה ששכלנו מאפשר), תחושות-לב, וכדומה, אך איננו יכולים לראות במוחש את האלוקות. בימות המשיח יתגלה אור-ה' בעולם, באופן שגם הבשר הגשמי ("וראו כל בשר") יראה זאת.
ראייה ושמיעה
תורת החסידות5 מסבירה זאת על-פי ההבדל שבין 'ראייה' ל'שמיעה'. אדם עשוי לקבל מידע בשתי דרכים: על-ידי ראיית דברים ועל-ידי שמיעה אודותיהם. הצורה הראשונה מכונה 'ראייה', ואילו הדרך השנייה נקראת 'שמיעה', ויש הבדל מהותי ביותר בין השתיים:
הראייה חודרת עד עומק נשמתו של האדם. דברים שהוא רואה בעיניו מתאמתים אצלו בצורה הברורה ביותר. "במו-עיניי ראיתי זאת", אומר אדם שרצונו להמחיש עד כמה הדבר מוחלט אצלו. לעומת זאת, דברים שמתקבלים על-ידי השמיעה אינם מתאמתים כל-כך בנפש האדם. אדם אינו מתרגש כל-כך מדברים שהוא שומע עליהם, כמו מדברים שהוא רואה במו-עיניו.
משום כך יכולה הראייה לתפוס רק דברים גשמיים, ואילו באמצעות השמיעה אנו יכולים לקבל גם דברים רוחניים: הואיל והראייה חודרת עמוק כל-כך אל הנפש, לא יכול היה האדם להישאר במצבו הנוכחי אילו היה רואה בעיניו את המציאות הרוחנית. על-כן, נמנע מאיתנו לראותה, ויש באפשרותנו רק לשמוע ולדעת עליה בשכלנו, בלא ההתאמתות החזקה של הראייה.
משום כך, יש הבדל מהותי בין הכרתו של האדם במציאות העולם הגשמית לבין הכרתו במציאות האלוקית: את העולם הגשמי הוא רואה, ועל-כן מתקבלת מציאותו בעיניו כדבר מובן מאליו; איש אינו זקוק להוכחות, שהעולם קיים. לעומת זאת, המציאות הרוחנית והאלוקית אינה מתקבלת בפשטות ובטבעיות כזאת. אנו זקוקים לאמונה, להתבוננות, למחשבה, להוכחות שכליות, כדי להגיע להכרה במציאותה. מכאן, שגם לאחר כל ההוכחות וגם לאחר שברור לנו כי המציאות הרוחנית קיימת, עדיין אין היא חודרת לפנימיותנו ואינה מתאמתת בבהירות כזאת, כמו ההכרה במציאות הגשמית הנראית לעינינו.
יתהפכו היוצרות
לעתיד-לבוא יתהפכו היוצרות. המציאות האלוקית תהיה ברורה ומוחלטת, ממש כשם שכיום ברורה ומוחלטת לנו המציאות הגשמית; ואילו המציאות הגשמית תתהפך לדבר שצריך להוכיחו ולהשתכנע בקיומו...
הדבר היחיד שיהיה ברור ומוחשי בימות המשיח ("וראו כל בשר") הוא הכוח האלוקי ("כבוד ה'"), שאותו נראה כולנו כדבר שמהווה את המציאות האמיתית של כל הדברים, ואילו המציאות הפיסית תאבד את תוקפה, ונזדקק למחשבה ולהוכחות כדי להשתכנע שאין היא אחיזת-עיניים.
ולאמיתו של דבר "כבר היה לעולמים" מעין זה. מהפך כזה התרחש בעת מתן-תורה, וזו המשמעות הפנימית של תופעה מיוחדת שאירעה אז - "רואים את הנשמע ושומעים את הנראה". כלומר, דברים שמבחינת מציאות העולם הם 'נשמע', התאמתו אז כדבר הנראה; ואילו הדברים הנראים, איבדו את תוקפם והיו כדברים הנשמעים.
אלא שהגילוי הנפלא הזה, שהיה בעת מתן-תורה, היה ארעי וחלף לו לאחר מכן. העולם טרם היה מוכן להתגלות כזאת. אך בימות המשיח יהיה זה מצב-הקבע של העולם. במשך אלפי השנים שחלפו מאז מתן-תורה הזדככה מציאות העולם על-ידי התורה והמצוות שלמדו וקיימו דורות של יהודים, והעולם כבר מסוגל לשאת אור כזה. בבוא העת, יוסר הלוט מעל העולם, ונראה בעיני בשר איך מתגלה כאן אור-ה', באופן שגם עינינו הגשמיות רואות אותו.
(מתוך הספר "ימות המשיח" בהוצאת "צעירי אגודת חב"ד - המרכז", מאת הרב מנחם ברוד)
ימות המשיח – חב"דפדיה
מיומנו של הרבי הריי"צ בביקורו בירושלים בט' באב תרפ"ט
כבשנה זו כך בשנה ההיא, לפני שמונים שנה, יום ט' באב חל ביום החמישי בשבוע. לא היה זה ט' באב רגיל כבכל השנים, הפעם הרבי נמצא בתוככי ירושלים, סמוך ונראה למקום הקודש והמקדש; מוחשיותו של מקום הקודש הזה כמו מעצימה את החורבן והגלות הנוראה זה דורות רבים כל כך.
בשמונה בערב של יום רביעי, פתח הרבי ואמר את קינות 'איכה' בחדרו שבמלון אמדורסקי, כשבטווח שמיעה נמצא מניין תפילה שהתפלל ערבית ואמר את הקינות.
החורבן הינו לא רק מקום המקדש הרחב, אלא גם היותו של העם היהודי, הכלל והפרט, נמצאים בו, והרבי מביע את כאב החורבן דווקא כפי שהוא משתקף ביהודי ירושלים, אותם יהודים שלא מצאו לנכון ביום זה להתאבל. גלות בתוך גלות. יש יהודים שצריך להוציא מהגלות ויש גלות שצריך להוציאה מן היהודי – וכפי שאמר אחד מגדולי הצדיקים "איזו קשה מביניהם"…
וכך כותב הרבי במר לבו את מר החורבן כפי שחווה באותו לילה:
"מאוד צר לי אשר מעוני הוא ברחוב כזה שאינני רואה את בני ירושלים היראים והחרדים לדבר ה', כי ברחוב הזה מושב הצעירים בני הישוב החדש ומנהגיהם רע.
"רושם רע ומדאיב עשה עלי לילה זה, הטיול של צעירים וצעירות בקול רעש של שמחה והמולה, רבים קונים מים ופירות, אוכלים ושותים ומטיילים וכו' וכו'.
"נזכרתי אשר בהיותי ילד קטן בן שש או שבע היה אז בליובאוויטש ר' לוי יצחק סלאנים ז"ל מחברון. שאלתיו איך הוא ט' באב בירושלים, וענה לי: ט' באב בירושלים כמו י"ט כסלו בליובאוויטש". לפי הבנתי הקטנה [חשבתי] כי כשם שי"ט כסלו בליובאוויטש הוא שמחה גדולה, כן ט' באב בירושלים הוא אבילות גדולה, ינחמנו ה' בגואל צדק במהרה בימינו אמן. אבל עתה הנני רואה כי טעיתי, כי ט' באב בירושלים הוא ר"ל כמו י"ט כסלו בליובאוויטש כפשוטו, ואוי לעינים שרואות כך, והשי"ת ינחמנו וישלח לנו גואל צדק במהרה בימינו אמן ויהפוך לשמחה של תורה ומצוה".
את יום ט' באב, לאחר התפילה ואמירת הקינות כנהוג, הקדיש הרבי לפקוד את המקומות הקודשים, קברים קדמוניים הנמצאים בירושלים ובסביבותיה. כך הגיע הרבי להר הזיתים, מול מקום הקודש והמקדש החרב. כך ביקר הרבי בקברי זכריה הנביא, רבי חיים בן עטר בעל ה'אור החיים' הקדוש, בקבר ה'פרי חדש', במערת שמעון הצדיק, חצר כלבא שבוע, במערכת סנהדרין הקטנה ובמערת סנהדרין הגדולה, ובקברי מלכי בית דוד שעל הר ציון, סמוך ונראה למקום המקדש.
הרבי הריי"צ גילה התעניינות רבה בצורת הכוכים בהן נטמנו חברי הסנהדרין. כשאחד המלווים העיר כי "מערות שכאלו הן דבר יקר המציאות ומעניינות מאוד", הגיב הרבי "מעניין יהיה אז, בשעה ששוכניהן יקומו ויקיצו לחיי עולם" – ושוב הביע הרבי את כמיהתו הגדולה שמלאה את לבו בכל רגע ובכל שעה – גאולתן של ישראל.
ליומן המלא - כולל הביקור במערת המכפלה קבר רחל הכותל וקברי הקדמונים בירושלים
אשמח לדעת את היחס בחסידות חב"ד לחסידות ברסלב ולדרך שלה והפוך, היחס של ברסלב לחב"ד.
אני בעל תשובה, אוהב את שתי החסידיות, אבל עדין ממש בתחילת הדרך ולא ממש יודע להבדיל כפי שרבים מכאן בוודאי יודעים..
בעצם חב"ד עובדים בעיקר עם השכל-לידע את ה' יתברך ולהתבונן עוד ועוד שע"י כך יגיעו להרגש ולאהבת וליראת ה'. ברסלב בעיקר עובדים על המידות,ללא ההתבוננות השכלית. (אחד ההבדלים)
אך כמובן שנצרך את שתיהם כי לעיתים מרוב התבוננות נשארים בשכל וקשה להגיע להרגש, קיצר צריך אורות דתוהו של ברסלב בכלים דתיקון של חבד...
אורות גבוהים, בכלים גשמיים.. מקווה שהדגשתי קצת את ההבדל.
לגבי הפיסקא השניה, אי אפשר שניהם, זה או זה או זה.
כל דרך מחייבת סוג עבודה שונה לגמרי.
שמנסים לשלב אמנם עובדים את ה' ברוח החסידות וזה דבר מאוד חיובי
אבל זה לא ברסלב ולא חב"ד
ציף
רק ננח
צהובה
ציף
צהובההיום אבא שלי כתב אתזה למפקדות של אחותי. הופתעתי ממנו..
..Solomonאפשר לשאול מזה החתימה שלך?
לא ברור לי איך עושים את זה(פותחים שרשור)..
א. ישנו סיפור בספר "שבחי האריז"ל"1 (שחלק גדול מהסיפורים שבו נמצא גם בכתבי האריז"ל), שגם הוא חלק בתורה, ובמילא גם הוראה בעבודתנו:
האריז"ל היה נוהג לצאת עם תלמידיו לקבל שבת בשדה, כפי שהסדר הוא על פי קבלה, שצריכים לצאת לשדה לקבל פני שבת המלכה2. פעם אחת, בצאתם לשדה, אמר האריז"ל לתלמידיו: רצונכם שנלך לירושלים לקבל שבת?
– אף על פי שמצד ריחוקה של צפת מירושלים לא היה שייך שבהליכה רגילה בגשמיות יגיעו לירושלים לקבלת שבת, מכל מקום, לא היה אצלם פלא על האריז"ל שיוכלו להגיע לשם. –
אמנם, כיון שבשביל זה היו צריכים לעזוב את ביתם למשך השבת, אמרו חלק מהתלמידים שצריכים להודיע תחלה לנשותיהם, על דרך לשון הש"ס3: "איזיל ואימליך בדביתהו". מיד נפלה רוחו של האריז"ל, ונתבטלה הליכתם לירושלים. ואמר האריז"ל, שאילו היו הולכים מיד – היו יכולים להביא את המשיח.
ולכאורה: איך יתכן שהאמירה "איזיל ואימליך בדביתהו" תהיה סתירה להבאת הגאולה? הרי כן הוא על פי תורה, שבנוגע למילי דעלמא צריכה להיות ההנהגה באופן ד"אימליך בדביתהו", ובפרט בשייכות לשבת, שכל עניין נרות שבת הוא בשביל השלום שבין איש לאשתו4, ובשבת ישנם כמה עניני חיוב של איש לאשתו; ואם כן, עניין שכולו על פי תורה, ומיוסד על השולחן-ערוך – מדוע יעכב את הגאולה?
והמענה לזה הוא: ה"חשבון" הוא אמנם "חשבון", אבל למלחמה – אינו ראוי!
אי-אפשר להביא את המשיח על ידי הנהגה כזו, שכאשר שומעים הוראה מהאריז"ל, מוציאים את ה"שולחן-ערוך", ופונים ל"מורה הוראה" לברר פשט ב"באר היטב"... אם אין סתירה בדבר! באופן כזה – אי-אפשר להביא את המשיח!
ואין זה רק מצד פנימיות העניינים, אלא כן הוא גם על פי נגלה דתורה:
כאשר שמעו דבר-מה מהאריז"ל, שהיה גאון גדול גם בנגלה (כדאיתא בלקוטי-תורה בטעמי-המצות להרח"ו5) – היה להם לדעת שאפשר לסמוך עליו שלא יכשיל אותם ח"ו לעשות עניין היפך ההלכה.
ומי שמפקפק חס-ושלום בדברי רבו – הרי זו הוראה שחסר בהתקשרות שלו אליו, וכשחסר בעניין ההתקשרות, חסר בדרך ממילא בעניין האחדות, "כולנו כאחד"6, וממילא חסר גם בתיבות שלפני "כולנו כאחד"...
איתא בגמרא7: "בדרבנן עבדינן מעשה והדר מותבינן תיובתא" ("שבקינן לחכם לעשות כהוראתו, והדר מותבינן ליה ללמוד אם יפה הורה").
ולכאורה, אם יש מקום לקושיא ("מותבינן") – היתכן ש"עבדינן מעשה"?
והביאור בזה – כנ"ל – שבעניינים שנמסרו לרבנן, נדרש לכל לראש עניין ההתקשרות, ופירוש הדברים על פי נגלה – שיש לדעת שרבנן הם לומדים גדולים, ואפשר לסמוך עליהם. ומה שיש לו קושיא – הרי זה רק משום שחסרה אצלו היגיעה האמיתית בתורה, וכשתהיה אצלו היגיעה האמיתית, ויזכה לזה – יראה שהדין הוא כדבריהם של רבנן.
ופנימיות העניין – שצריכה להיות התקשרות וקבלת-עול. צריכים לציית לדבריהם של רבנן בלי שום חשבונות כלל.
חלות הלב
דברי הרב הדהדו בחלל בית הכנסת ועשו רושם עמוק על המתפללים. דממה שררה בבית הכנסת הצפתי בשעת הדרשה. תיאוריו מלאי הצבע של הרב, שיצאו מפיו כמחרוזת פנינים, הילכו קסם על המאזינים וסחפו את דמיונם.
הנה הם בבית המקדש, צופים בהקרבת הקרבנות, המכפרת על עוונות בני ישראל. וכאן מנורת הזהב הטהורה, שנרותיה מאירים את העולם כולו. ועתה לפניהם השולחן הטהור, ועליו לחם הפנים.
כעת נשבר קולו של הרב וביטא את הגעגועים לבית המקדש החרב. הרב תיאר את צערה של השכינה על הגלות המרה ועל החשֵכה שירדה לעולם עם שריפת בית אלוקינו. לא שולחן ולא מנורה, לא הקרבת לחם פנים ולא הדלקת נרות... מעיני השומעים נשקף צער.
בין השומעים היה יהודי שעלה ארצה מפורטוגל. הוא בא ממשפחת אנוסים, וגדל בבית שבו ניסו לשמור אורח חיים יהודי על אף רדיפות האינקוויזיציה. ידיעותיו היו דלות, אך הוא קיים מצוות בדקדקנות וביראת שמים תמימה.
הוא שב הביתה מדרשת הרב ולבו בוער. במיוחד נקשר לדברי הרב שעסקו בלחם הפנים. בלבו גמלה החלטה לחדש את המצווה היקרה. הוא פנה מיד אל אשתו וביקש ממנה לאפות בעבורו בערב שבת שתי חלות. הוא הוסיף והדריך אותה כיצד להכין את החלות: עליה להשתמש בקמח סולת נקי בלבד, לנפותו שלוש-עשרה פעמים, ללוש את העיסה בטהרה ולאפות את החלות היטב.
אף שהשניים היו עניים וחסרי כול הצליח האיש להדביק בהתלהבותו גם את רעייתו. "נניח את לחם הפנים לפני ה' ונעשה לו נחת רוח", אמר לה בעיניים בורקות. במאמצים רבים הצליחו לחסוך פרוטה לפרוטה ולקנות קמח מובחר לצורך המצווה.
בערב שבת קודש מיהר היהודי לבית הכנסת ובידיו שתי חלות ריחניות. איש לא היה שם מלבדו. הוא ניגש אל ארון הקודש, פתחו בהתרגשות, נשא את כפיו והתפלל בכל לבו: "ריבונו של עולם, הרי לך לחם הפנים, ויהיה זה לנחת רוח לפניך!". בזהירות הניח את החלות בארון הקודש, סגר את דלתותיו, וחזר לביתו.
כעבור זמן בא השמש לבית הכנסת, להכין את המקום לקראת השבת. כשניגש לארון הקודש הבחין מיד בחלות הטריות. בלי לחשוב פעמיים לקחן לביתו בשמחה. כשחזר היהודי לבדוק מה אירע לחלות, לא ידע את נפשו מרוב שמחה: החלות נעלמו. לא היה לו ספק: יד מן השמים אספה אותן. הקרבן שהביא התקבל לרצון.
הוא שב לביתו ובישר בצהלה לאשתו כי בדק בארון הקודש והחלות אכן נלקחו. "אשריי!", ספק את כפיו באושר, "על כך נאמר 'כי לא בזה ענות עני', והלחם התקבל לקרבן בעודו חם!".
בקוצר רוח המתין ליום שישי הבא. שוב אפתה אשתו חלות, והעניין שב ונשנה, לשמחת האיש ואשתו ולשמחת השמש...
בערב שבת הגדול ישב הרב בשעת אחר הצהריים בבית הכנסת והכין את הדרשה שהוא אמור לדרוש לרגל שבת הגדול. הוא הבחין באיש הפשוט נכנס לבית הכנסת, ניגש אל ארון הקודש ומניח בו שתי חלות!
בעודו מנסה לעכל את פשר המעשה, שמע את תפילתו המוזרה של האיש ואת דבריו על לחם הפנים. "מה אתה עושה!", הזדעק לעברו, "הלוא זה חילול הקודש!".
היהודי נחרד. בתום לב הסביר לרב כי הרעיון נולד בו למשמע דבריו על נחת הרוח הגדולה שעשה לחם הפנים לקב"ה. "לכן החלטתי", הסביר, "לחדש את המצווה ולהקריב מדי ערב שבת שתי חלות. ואכן, החלות נעלמות באורח פלא, ואין ספק שקרבני מתקבל לרצון".
"שוטה שכמותך!", קטע הרב את דבריו, "וכי סבור אתה שקרבנך עולה השמימה? וכי הקב"ה זקוק ללחם שלך? מן הסתם השמש לוקח את החלות ואוכל אותן בהנאה בסעודת השבת!".
הרב הוסיף לגעור ביהודי הפשוט, ואף זימן אליו את השמש וזה הודה כי אכן הוא הנוטל בכל ערב שבת את החלות מארון הקודש.
אבל וחפוי ראש שב היהודי אל ביתו. הוא חש שעולמו חרב עליו. לא זו בלבד שלא עשה מצווה, מתברר שעבר עבֵרה חמורה וביזה את הקודש. הוא לא ידע את נפשו מרוב צער.
לא חלף זמן רב ואל בית הכנסת נכנס בצעדים נמרצים אחד מתלמידיו של האר"י. הוא ניגש בבהילות אל הרב, והודיע לו כי בפיו הודעה מאת רבו. "האר"י אמר שעליך להיפרד ממשפחתך", הודיע לרב בארשת פנים חמורה.
"מדוע?!", נחרד הרב, "מה פשעתי?".
"מן השמים נגזר עליך כי מחר בשעת הדרשה תלך לעולמך!", אמר לו התלמיד.
הרב מיהר אל האר"י הקדוש, לשאול על פשר הגזֵרה שניחתה עליו. "ביזית והשפלת יהודי תמים ויקר", אמר לו האר"י. "דע לך, שמיום שחרב בית המקדש ובטל לחם הפנים, לא הייתה לקב"ה נחת רוח כפי שגרם היהודי הזה. מעשיו התמימים, אף שהיו שגויים, נחשבו כאילו הביא את לחם הפנים ממש. ומאחר שאתה לעגת לו וגרמת להפסקת אותה נחת רוח עילאית, נחתם דינך. אין ביכולתי להמתיק את הגזֵרה!".
ואכן, למחרת, עוד בטרם נשא הרב את הדרשה, התקיימו דברי האריז"ל, והרב שבק חיים לכל חי.
(על-פי 'משנת חכמים' לרבי משה חאגיז)
בגיליון האחרון של "שיחת השבוע" התפרסם סיפור אמיתי, אך די מוזר, לעניות דעתי:
http://chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=13492&CategoryID=2188
הגיבור הסתיר את יהדותו ואף התפלל על הצלחת ה"הסוואה", הוא ניצל משום שנקט משנה זהירות ולא בגלל ברכה שקיבל או מצווה שקיים וכו'. לכאורה, הצלתו של הנער עומדת בסתירה גמורה למה שעלון השבת מלמד את קוראיו בדרך כלל. מישהו יכול להסביר מה מושר ההשכל של הסיפור?
מדובר בזמן השואה, הוא היה צריך להסתיר את יהדותו כדי להינצל,
לא סותר בכלל את מה שהעלון מלמד.
1. צריך להיות יהודי גאה, מי שמתעקש על יהדותו, מצליח להתגבר על מכשולים
2. "כוחי ועוצם ידי" זאת לא דרך יהודית
3. ברכתו של צדיק/תפילה שנאמרה/מצווה שנעשתה מחוללת ניסים
הסיפור הנ"ל, שאין לי צל של ספק במהימנותו, לא עונה על שלושת הקריטריונים.
הבן אדם לא התפקר חלילה
הוא המשיך לשמור על יהדותו
והתפלל לה' בשעת צרה.
ואולי זה חלק מהמסר-
שלפעמים צריכים להסתיר את היהדות.
מוסר השכל? השגחה פרטית.
לא היה נראה לי כזה מוזר.
אם נציג את העלילה ליהודי שאינו דתי לעת עתה, הוא יגיד: "מה הפלא? הבחור התחפש לגוי, תפס מרחק ממבריח הגבול, הסתתר בשדה, לא דיבר בקול, וכתוצאה מכך לא נתפס".
לדעתי זה סתם תיאור טכני של מה שקרה בלי פואנטה מיוחדת
השגחה פרטית? גם יהודי שנפטר זה בהשגחה פרטית. כל דבר שקורה מושגח מלמעלה.
בסיפור הזה היא לא מהפעמים הגלויות יותר.
אין לסיפור מסר שלילי. לא באמת אכפת לי...
סתם סיפור לא מעניין חסר קעטש
חיה רוזאחרונהמשימה כל כך קשה להנצל מזה.
אשמח להמלצות.
תודה מראש
אלא לימוד כללי של החסידות כתרופה מונעת.
אפשר להתחיל מתניא שמסביר מה כל פעולה גורמת.
וספציפית לאהבת ישראל ניתן ללמוד קונטרס 'החלצו'
ר' איצ'ע דער מתמיד אמר פעם בהתוועדות חסידים שה"חפץ חיים" בספרו על שמירת הלשון, לקח "ראש" ועשה ממנו "נעליים", כלומר: לו היה כותב ספר שלם שמסביר את מעלת האיש היהודי, אף אחד כבר לא היה אפילו מעלה על דעתו לדבר סרה על יהודי שני...
מבלי לגרוע מגאונתו וצדקתו של הגאון בעל ה'חפץ חיים'.
אבל חסיד הוא לא היה..
היה לבעל החפץ חיים ולרבי הרש"ב כבוד עצום כלפי השני עד כדי מסירות נפש.
ועדיין החפץ חיים תהה איך זה שבתומכי תמימים הבחורים לא נוגעים בזקן והרבי הרש"ב הסביר לו שזה הגישה החסידית
שלא ממעיטה אפילו במעט ממעלותיו של אותו ת"ח עצום, זה או אחר
אם זה החפץ חיים
אם זה ר' חיים עוזר גרודז'ינסקי וכו
אבל שמעתי שהחפץ חיים למד מספרי רבי נחמן.
אינני יודע עד כמה נכון. ראו מקור בפסקה השניה במקור :
למה הצעירים לא שמים גרטל למה רק מחותנים?
הרבי הרש"ב.
יש הזדמנויות שנהוג לחבוש גרטל מתחת לבגדים.
כמו לפני כניסה ליחידות
או חתן ממתי שהוא מתפלל בסידור של הרבי/מנחה לפני החופה.
נראה לי יש עוד הזדמנויות אבל איני זוכר אותן כעת