שרשור חדש
מידע חשוב לטסיםמושיקו

א.לא לשכוח ביטוח בריאות, כמה שזה עולה זה שווה את הלחץ וחוסך אלפי דולרים במקרה שח"U קורה משהו.

 

ב.בקביעות כזו מי שקונה כרטיס עם חזור יום אחרי שבת  בראשית סיכוי גדול לאובר בוקינג וקבלת פיצוי תורת דחיית הטיסה.

 

קחו בחשבון

תודה רבה!ציףאחרונה
שליחותאסתי מ.
שלום וברכה,
אני גרושה בת 26 תושבת הארץ. מחפשת שליחות באחת מערי אירופה או ארצות הברית או עבודה כאופר במשפחת שליחים.
בעלת ניסיון רב עם ילדים והוראה ובעבר עשיתי שליחות של חצי שנה במזרח הרחוק.
0539639228
תחפשי דרך הדפי פייסבוק שלהםמושיקו


דף פייסבוק ייעודי לשאלות שכאלומושיקואחרונה
כנס נשי חב"דאשתו של בעלי
יש למישהו מספר שאפשר לקנות כרטיסים לכנס? לא דרך האתר. אני צריכה לשאול משהו

אולי בעצם מישהו פה ידע: אין לי בייביסיטר שתבוא איתי. אני צריכה לקנות כרטיס רגיל ולהיות בשמרטפיה?
הבת שלי מחפשת תינוק לשמרטף...+mp8
פני באישי...
יש מכירה סינית על דברים מבית רבי ודברים נוספים!חסיד ליובאוויטש

להכניס לביתך אוצר!

https://ozarot.org/?utm_source=chabadinfo

שלום...אוהב אותך ה

@מושיקו האם נהגו לשים קיטל ביום כיפור בק''ק הרבי?

 

נשואים, אחאי השנה הראשונהטאבולה ראסה
(יצאו י"ח בחופה )
מושיקואחרונה


דירה בתשרי.שיח סוד
שבוע טוב.
אם למישהו ידוע על דירה פנויה לראש השנה (כמה ימים לפני וכמה ימים אחרי) ל2 אנשים (בנים), אשמח ממש לקבל מספר.
נראלי...פיצוחית

מפה לא תצמח לך הישועה....

חושבחושב

לא חשוב, הם מצאו וסגרו שיח סוד
אבל כן היה סיכוי שמישהו כאן ידע.
ב"הפיצוחיתאחרונה


חסימת בנות חב"דשיח סוד
לא של בית דין רבני חבד, אלא בנות חבד... (לפלאפון כמובן)
מאפשרת ווצאפ? חוסמת דפדפן גוגל? מאפשרת מייל? הודעות? שיחות?
מישהו כאן יודע?
אין לי של חבדפה לקצת
אבל אני מאמינה שזה מאפשר וואטסאפ, מייל, הודעות ושיחות. ובטח גם אתרי חבד לסוגיהם (אינפו, שטורעם, col וכו')

לגבי דפדפן, אין לי מושג
ובטח זה חוסם גם יוטיוב
אין לי שמץפיצוחית

מה שאני יודעת שהחסימה של הבי"ד רבני חב"ד הורדתי אותה והיא דפקה לי תפאלאפון. שהייתי צריכה לשלם עוד כסף בשביל לשלוח לתיקון. ועשו לי פירמוט לפאל....

זאת בעיה של ממששיח סוד
עשו חסימה של חב"ד, אוקיי יופי. אבל כל מי שהוריד אותה פשוט נדפק. הפלאפון מת מזה. ועוד מחייבים במוסדות לשים אותה. זה ממש לא בסדר העניין הזה, עשו חסימה שתהיה יעילה לפחות ואיכותית.
מעניין אותי אם חסימות אחרות בכללי גם עושות בעיות...
נכון..פיצוחית
גם להורים שלי לשתיהם מת... ועוד משלמים על זה כסף🙁
תכלס אבל תלוי במכשיר יש מכשירים שהולכים אם זה מעולההה ואין שום בעיה... (נגיד המכשיר של אחותמ אם החסימה כבר מלאא זמן והכל סבבה)
בטח בפלאפון סיני זה לא יהיה משו.שיח סוד
דווקא לא סיניפיצוחית
אבל משו אחר
אולי זה עובד במכשירים חזקיםשיח סוד
ולא באלה שעלו רק כמה מאות שקלים
800 שחפיצוחית
נחשב בכמה מאות?
(אל דאגי זה לא המחיר שעלה לאחותי..)
בפלאפון סיני החסימה הזו לא עובדת+mp8

לכאורה נראה כי הטלפון חסום- אבל בלחיצת כפתור קטנה- אפשר להיכנס לכל אתר שהוא.

של בנות חב"ד או של בית הדין?שיח סוד
שניהם זה נטספארק. נראלי שהיה לי את של בית הדין+mp8
לי יש נטספארק רגיל, לא של חבד והיא מעולהפה לקצת
הייתי בשל חבד אבל זה חסם לי כל אתר כמעט
תלוי איזה רמה הייתפיצוחית
בחסימה של חבד
גם הרמה הכי כאילו פחות חסומהשיח סוד
חסמה לחברות שלי אתרי חב"ד
בהכי פחותפה לקצת
רק אתרי חבד נפתחו לי
רק תגלי לי..פיצוחית
מזה החסימה הזו של הבנות חבד?!
בחיים לא שמעתי על זה🙂
זה היה פעם כזה.שיח סוד
מטעם ארגון בנות חב"ד שעשו. לא כ"כ היה מפורסם וגם לא חייבו או משהו.
בעיקרון ישלי מספר, אני לא יודעת אם הוא תקף. מפחדת לבדוק
לא יודעת אם עדיין יש אבל לדעתי זה טוב יותר מבי"ד
יכול להיותפיצוחית
שמאז שהביד עשו הם סגרו את שלהם... אותי בגלל עלויות..
בעיהשיח סוד
אני צריכה לעשות חסימה אבל ידוע שזה יהרוס את הפלאפון. מה עושים?
מתייעציםפיצוחית
לא נראלי ממש לענין אם את יודעת את זה בוודאות...
אבל תייעצי או עם המוקד שירות של הביד(לא שיש ישרות משו...) או עם משפיעה. או...
העניין שבכל זאת מחייבים במוסדשיח סוד
אממממפיצוחית
אולי תגידי להם תבעיא ויהיה הבנה?...
או שתעשי את של הכללי של הנטספארק ואל תחברי עדיין לביד פחות תוקע
הבנה...? שיח סוד
את יודעת איזה בלאגנים זה?
וזו בעיה כללית, לא רק לי. מודעים לזה, גם לבנות של הצוות נהרס הפלאפון בגלל זה. אבל... כלום.
טוב...פיצוחית
בהצלחה😑 לא רואה עוד רעיונות ה
באופק.. אגב אפשר לשאול מזה המקום?! מקום לימודים? מוסד? מקום עבודה?
לימודיםשיח סוד
חייבת את של חבד?פה לקצת
לי היה אותהדפדפת

במסגרת לימודי התיכון חוייבתי לעשות אותה.
אני אישית גילתי עד כמה אני מכורה לפלאפון,
החסימה די קשה,
רוב האתרים אי אפשר לפתוח, כל אתר עם תמונות נשים (ערוץ 7 למשל)
חסום לחלוטין.

קשה מאוד למצוא אפליקציות להורדה.
או שיש כאלו שמורידים ואז זה חוסם,
או שמורידים זה נפתח ואחרי כמה זמן נחסם (ה' יודע למה )
היא לא כזאת "תוקעת את הפלאפון" כמו שאומרים עליה,
לעניות דעתי הפלאפון שלי התחיל להתקע אחרי שהסרתי אותה (לשמחת ליבי)

ללא ספק אני חושבת שהיא חשובה אבל לא ברמה כזו

היא תוקעת את הפאלפון!!!פיצוחיתאחרונה

מנסיון!!

 

 

כנראה לך המזל הלך טוב... ב"ה

איך אני מעלה באנונימי?פיצוחית

אם אני רוצה לשאול שאלה אבל באנונימי איך עושה את זה?

לא בכל פורום אפשר.מושיקו
יש מצב שאתה...פיצוחית

כותב לי באיזה אפשר?...

פשוט ניסיתי בכמה אתרים ולא נתן.

 

תודה מראש!

כל פורום שאפשר מופיעה האפשרות מצד שמאלמושיקו
בכתיבת הודעה חדשה
ורוב הפורומיםפיצוחית

אי אפשר

נכון. בגלל.ניצול.לרעהמושיקו
אפשר לפתוח משתמש חדש לצורך השאלהברגועאחרונה


קינות גאולתיותמושיקו
יום הולדת משיח צדקנו.
לכבוד הגאולה...
אש תוקד בקרבי, בהעלותי על לבי, בצאתי ממצרים.
קינים אעירה, למען אזכירה, בצאתי מירושלים.
אצייר בדמיוני, ואפקח עיני, לראות שובי לירושלים.
אז ישיר משה, שיר לא ינשה, בצאתי ממצרים.
ויקונן ירמיה, ונהה נהי נהיה, בצאתי מירושלים.
ומלכי גואל שארית, מעודד שירה עשירית, בשובי לירושלים.
ביתי התכונן, ושכן עליו הענן, בצאתי ממצרים.
וחמת א-ל שכנה, עלי כעננה, בצאתי מירושלים.
ומרחפים כמטוסים, על ענני שמיא מהירים, בשובי לירושלים.
גלי ים רמו, וכחומה קמו, בצאתי ממצרים.
זדונים שטפו, ועל ראשי צפו, בצאתי מירושלים.
והניף ידו על הנהר ובקע נחלים, דעתו מלאה הארץ כמים מכסים, בשובי לירושלים.
דגן שמים, ומצור יזובו מים, בצאתי ממצרים.
לענה ומרורים, ומים המרים, בצאתי מירושלים.
מסובים לשולחן בלויתן ושור הבר, לו נאה לברך על יין המשומר, בשובי לירושלים.
השכם והערב, סביבות הר חורב, בצאתי ממצרים.
קורא אל אבל, על נהרות בבל, בצאתי מירושלים.
שב שבות נפשנו, מבבל, מבית רבנו, בשובי לירושלים.
ומראה כבוד ה', כאש אוכלת לפני, בצאתי ממצרים.
וחרב לטושה, ולטבח נטושה, בצאתי מירושלים.
וכתתו חרבותם, ולא יכנף עוד מאתם, בשובי לירושלים.
זבח ומנחה, ושמן המשחה, בצאתי ממצרים.
סגולת א-ל לקוחה, כצאן לטבחה, בצאתי מירושלים.
שמן שבתורה, וגילוי היחידה, בשובי לירושלים.
חגים ושבתות, ומופתים ואותות, בצאתי ממצרים.
תענית ואבל, ורדוף ההבל, בצאתי מירושלים.
לששון הפוכות, ובאגרות נפלאות, בשובי לירושלים.
טובו אהלים, לארבעה דגלים, בצאתי ממצרים.
ואהלי ישמעאלים, ומחנות אחרים, בצאתי מירושלים.
אהל ביתם אתם, קהלות ישראל וטפם, בשובי לירושלים.
יובל ושמטה, וארץ שוקטה, בצאתי ממצרים. מכור לצמיתות, וכרות וכתות, בצאתי מירושלים.
יושביה עליה כולם, מתפשטת בכל העולם, בשובי לירושלים.
כפורת וארון, ואבני זכרון, בצאתי ממצרים.
אבני הקלע, וכלי הבלע, בצאתי מירושלים.
דגלי משיח בידי, אבני אקדח בשערי, בשובי לירושלים.
לוים ואהרונים, ושבעים זקנים, בצאתי ממצרים. נוגשים ומונים, ומוכרים וקונים, בצאתי מירושלים.
חיילי בית דוד תמימים, וצבאות ה' משיחים, בשובי לירושלים.
משה ירענו, ואהרן ינחנו, בצאתי ממצרים.
נבוכדנצר, ואדריינוס קיסר, בצאתי מירושלים. מלכנו בראשנו, נשיא לבדו עלינו, בשובי לירושלים.
נערוך מלחמה, וה' שמה, בצאתי ממצרים.
רחק ממנו, והנה איננו, בצאתי מירושלים.
מלחמות ה' נצח, ודאי שהוא משיח, בשובי לירושלים.
סתרי פרוכת, וסדרי מערכת, בצאתי ממצרים.
חמה נתכת, ועלי סוככת, בצאתי מירושלים.
נכנסים לקדש קדשים, עם ממלכת כהנים, בשובי לירושלים.
עולות וזבחים, ואשי ניחוחים, בצאתי ממצרים.
בחרב מדוקרים, בני ציון היקרים, בצאתי מירושלים.
זבח לה' בבצרה, וערבה לה' מנחת יהודה, בשובי לירושלים.
פארי מגבעות, לכבוד נקבעות, בצאתי ממצרים.
שריקות ותרועות, וקולות וזועות, בצאתי מירושלים.
אשרקה להם ואקבצם, בדמעות שמחה אובילם, בשובי לירושלים.
ציץ הזהב, והמשל ורהב, בצאתי ממצרים.
הושלך הנזר, ואפס העזר, בצאתי מירושלים.
כתר מלוכה, וארמון תפארה, בשובי לירושלים.
קדושה ונבואה, וכבוד ה' נראה, בצאתי ממצרים.
נגאלה ומוראה, ורוח הטומאה, בצאתי מירושלים.
מריח ודן, עצמות בו שכן, בשובי לירושלים.
רנה וישועה, וחצוצרות התרועה, בצאתי ממצרים.
זעקת עולל, ונאקת חלל, בצאתי מירושלים.
יונק ועולל, בהכרזת יחי ותריסר, בשובי לירושלים.
שלחן ומנורה, וכליל וקטורה, בצאתי ממצרים.
אליל ותועבה, ופסל מצבה, בצאתי מירושלים.
מקדש משולש, ותורה מחדש, בשובי לירושלים.
תורה ותעודה, וכלי החמדה, בצאתי ממצרים.
ששון ושמחה, ונס יגון ואנחה, בשובי לירושלים.
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
איזה יפה!ציף
יפה!!סניורה


יפהפיצוחיתאחרונה

כןכן

שליחות בחו"להיום נעשה משהו
שלום אני בחורה בת 19 דתיה לאומית ומחפשת לעשות שליחות בחו"ל
רציתי לשאול איפה אני יכולה להשיג פרטים על השליחות ומה צריך בשביל זה
מישהו פה מכיר אותך?פה לקצת
אני מכירה מקום שמחפשים לעוד חודש וחצי
אבל פחות נראה לי להעביר פרטים בפורום
את מחפשת...פיצוחיתאחרונה

שליחות של חב"ד סתומרת לעזור לשלוחי חב"ד בעולם בית חב"ד שלהם או בכללי כל עמותה מי שבא ברוך הבא?

המלצה על ספר המיועד לרווקות לפני שידוכים ,זוגיותאושרקה
אשמח לתגובות
ב"חכמה בונה ביתה" של הרבנית טרדוביץמושיקואחרונה
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך י"ד באב תשע"ז 22:33


שלוםואני הקטן

מחפשת מדרשה של חב"ד ברמה גבוהה.

(פחות לחוזרות בתשובה, יותר למי שכבר בתוך..)

תודה רבה!!

אור חיה?מושיקואחרונה
באיזה אזור בארץ?
מחפשת רעיון למתנהאסתרקה
לילד בן 12, שליח אמיתי של הרבי, מבית חב"די עד400 שקל. תודה מראש!
*מדריך בצבאות ה'.
*אוהב לקרוא.
*משחק בהמון הצגות עם כישרון.
ספר 2 ומתנה לידפיצוחית


ממש/חיש/צבאות השםמושיקואחרונה

יש להם שפע של ספרים ומשחקים

מישהו שאל אותי שאלה בנוג"הסניורה

כתבתי: 

אחרי שהמשיח יתגלה יהיו שני זמנים:

הראשון זה עולם כמנהגו נוהג- הכל ממשיך כרגיל, עם הבדל קטן אבל גדול. לא יהיה רע בעולם! כולם יחיו בשלום!

והזמן השני- זהו הזמן בו יהיו ניסים גדולים: כמו תחיית המתים, וכדומה.

 

מישהו שם הוא שאל אותי מה המקור לזה? לפני שאני מתחילה לחפש.. מישהו אולי יודע?

 

זה הקישור: 

שבוע טוב! - נוער וגיל ההתבגרות

הרמב"ם.. לא?הפואנטה
תודה! יש מקור? ספר? עמוד?סניורה


לגבי השלב הראשוןהפואנטה
הלכות מלכים פרק יב

חכי שהחכמים פה יענו(;
תודה רבה!!סניורה

נחכה

המקור זה הרמבם, הרבי מרחיב בביאורמושיקו

ימות המשיח נראים לנו כתקופה אחת, אך למעשה היא עצמה מתחלקת לשתי תקופות עיקריות1. התקופה שעליה נאמר "עולם כמנהגו נוהג", היא זו הראשונה, והיא מהווה מבוא לתקופה השנייה, המאוחרת יותר. בתקופה ההיא אכן ישתנו סדרי העולם, יתבטלו חוקי הטבע הקיימים, ויקויימו כפשוטן ההבטחות שבדברי הנביאים על "וגר זאב עם כבש" וכדומה. אז תתרחש גם תחיית המתים, שהיא אחד מעיקרי היהדות2. הקב"ה בכבודו ובעצמו יתגלה אז במלוא זוהרו, בלי שום הסתרים.

יש מחלוקת בין החכמים מתי תתרחש תקופה שנייה זו, וכמה זמן יחלוף מביאת המשיח ועד הכניסה לתקופה השנייה. כמו-כן אין בידינו פרטים רבים על דמותו של העולם בתקופה זו, שהיא באמת מחוץ למערכת המושגים המוכרת לנו. אפשר אולי להחיל גם על כך את הכלל שנותן הרמב"ם3 על מלחמת גוג ומגוג, ביאת אליהו הנביא וכו' - "לא יידע אדם איך יהיו, עד שיהיו".

אולם ידוע לנו, שבתקופה ההיא יתקיים במלואו הייעוד הנבואי4: "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו כי פי ה' דיבר". הדגש כאן הוא על המלים "ונגלה", "וראו". בזמן הזה אנו 'תופסים' את הקב"ה בדרך של אמונה או הבנה (עד כמה ששכלנו מאפשר), תחושות-לב, וכדומה, אך איננו יכולים לראות במוחש את האלוקות. בימות המשיח יתגלה אור-ה' בעולם, באופן שגם הבשר הגשמי ("וראו כל בשר") יראה זאת.

ראייה ושמיעה

תורת החסידות5 מסבירה זאת על-פי ההבדל שבין 'ראייה' ל'שמיעה'. אדם עשוי לקבל מידע בשתי דרכים: על-ידי ראיית דברים ועל-ידי שמיעה אודותיהם. הצורה הראשונה מכונה 'ראייה', ואילו הדרך השנייה נקראת 'שמיעה', ויש הבדל מהותי ביותר בין השתיים:

הראייה חודרת עד עומק נשמתו של האדם. דברים שהוא רואה בעיניו מתאמתים אצלו בצורה הברורה ביותר. "במו-עיניי ראיתי זאת", אומר אדם שרצונו להמחיש עד כמה הדבר מוחלט אצלו. לעומת זאת, דברים שמתקבלים על-ידי השמיעה אינם מתאמתים כל-כך בנפש האדם. אדם אינו מתרגש כל-כך מדברים שהוא שומע עליהם, כמו מדברים שהוא רואה במו-עיניו.

משום כך יכולה הראייה לתפוס רק דברים גשמיים, ואילו באמצעות השמיעה אנו יכולים לקבל גם דברים רוחניים: הואיל והראייה חודרת עמוק כל-כך אל הנפש, לא יכול היה האדם להישאר במצבו הנוכחי אילו היה רואה בעיניו את המציאות הרוחנית. על-כן, נמנע מאיתנו לראותה, ויש באפשרותנו רק לשמוע ולדעת עליה בשכלנו, בלא ההתאמתות החזקה של הראייה.

משום כך, יש הבדל מהותי בין הכרתו של האדם במציאות העולם הגשמית לבין הכרתו במציאות האלוקית: את העולם הגשמי הוא רואה, ועל-כן מתקבלת מציאותו בעיניו כדבר מובן מאליו; איש אינו זקוק להוכחות, שהעולם קיים. לעומת זאת, המציאות הרוחנית והאלוקית אינה מתקבלת בפשטות ובטבעיות כזאת. אנו זקוקים לאמונה, להתבוננות, למחשבה, להוכחות שכליות, כדי להגיע להכרה במציאותה. מכאן, שגם לאחר כל ההוכחות וגם לאחר שברור לנו כי המציאות הרוחנית קיימת, עדיין אין היא חודרת לפנימיותנו ואינה מתאמתת בבהירות כזאת, כמו ההכרה במציאות הגשמית הנראית לעינינו.

יתהפכו היוצרות

לעתיד-לבוא יתהפכו היוצרות. המציאות האלוקית תהיה ברורה ומוחלטת, ממש כשם שכיום ברורה ומוחלטת לנו המציאות הגשמית; ואילו המציאות הגשמית תתהפך לדבר שצריך להוכיחו ולהשתכנע בקיומו...

הדבר היחיד שיהיה ברור ומוחשי בימות המשיח ("וראו כל בשר") הוא הכוח האלוקי ("כבוד ה'"), שאותו נראה כולנו כדבר שמהווה את המציאות האמיתית של כל הדברים, ואילו המציאות הפיסית תאבד את תוקפה, ונזדקק למחשבה ולהוכחות כדי להשתכנע שאין היא אחיזת-עיניים.

ולאמיתו של דבר "כבר היה לעולמים" מעין זה. מהפך כזה התרחש בעת מתן-תורה, וזו המשמעות הפנימית של תופעה מיוחדת שאירעה אז - "רואים את הנשמע ושומעים את הנראה". כלומר, דברים שמבחינת מציאות העולם הם 'נשמע', התאמתו אז כדבר הנראה; ואילו הדברים הנראים, איבדו את תוקפם והיו כדברים הנשמעים.

אלא שהגילוי הנפלא הזה, שהיה בעת מתן-תורה, היה ארעי וחלף לו לאחר מכן. העולם טרם היה מוכן להתגלות כזאת. אך בימות המשיח יהיה זה מצב-הקבע של העולם. במשך אלפי השנים שחלפו מאז מתן-תורה הזדככה מציאות העולם על-ידי התורה והמצוות שלמדו וקיימו דורות של יהודים, והעולם כבר מסוגל לשאת אור כזה. בבוא העת, יוסר הלוט מעל העולם, ונראה בעיני בשר איך מתגלה כאן אור-ה', באופן שגם עינינו הגשמיות רואות אותו.

(מתוך הספר "ימות המשיח" בהוצאת "צעירי אגודת חב"ד - המרכז", מאת הרב מנחם ברוד)


ימות המשיח – חב"דפדיה

וואוו!!! תודה ענקית!!!סניורהאחרונה


ט' באב בירושלים כמו י"ט כסלו בליובאוויטש"מושיקו

מיומנו של הרבי הריי"צ בביקורו בירושלים בט' באב תרפ"ט

 

כבשנה זו כך בשנה ההיא, לפני שמונים שנה, יום ט' באב חל ביום החמישי בשבוע. לא היה זה ט' באב רגיל כבכל השנים, הפעם הרבי נמצא בתוככי ירושלים, סמוך ונראה למקום הקודש והמקדש; מוחשיותו של מקום הקודש הזה כמו מעצימה את החורבן והגלות הנוראה זה דורות רבים כל כך.

בשמונה בערב של יום רביעי, פתח הרבי ואמר את קינות 'איכה' בחדרו שבמלון אמדורסקי, כשבטווח שמיעה נמצא מניין תפילה שהתפלל ערבית ואמר את הקינות.

החורבן הינו לא רק מקום המקדש הרחב, אלא גם היותו של העם היהודי, הכלל והפרט, נמצאים בו, והרבי מביע את כאב החורבן דווקא כפי שהוא משתקף ביהודי ירושלים, אותם יהודים שלא מצאו לנכון ביום זה להתאבל. גלות בתוך גלות. יש יהודים שצריך להוציא מהגלות ויש גלות שצריך להוציאה מן היהודי – וכפי שאמר אחד מגדולי הצדיקים "איזו קשה מביניהם"…

וכך כותב הרבי במר לבו את מר החורבן כפי שחווה באותו לילה:

"מאוד צר לי אשר מעוני הוא ברחוב כזה שאינני רואה את בני ירושלים היראים והחרדים לדבר ה', כי ברחוב הזה מושב הצעירים בני הישוב החדש ומנהגיהם רע.

"רושם רע ומדאיב עשה עלי לילה זה, הטיול של צעירים וצעירות בקול רעש של שמחה והמולה, רבים קונים מים ופירות, אוכלים ושותים ומטיילים וכו' וכו'.

"נזכרתי אשר בהיותי ילד קטן בן שש או שבע היה אז בליובאוויטש ר' לוי יצחק סלאנים ז"ל מחברון. שאלתיו איך הוא ט' באב בירושלים, וענה לי: ט' באב בירושלים כמו י"ט כסלו בליובאוויטש". לפי הבנתי הקטנה [חשבתי] כי כשם שי"ט כסלו בליובאוויטש הוא שמחה גדולה, כן ט' באב בירושלים הוא אבילות גדולה, ינחמנו ה' בגואל צדק במהרה בימינו אמן. אבל עתה הנני רואה כי טעיתי, כי ט' באב בירושלים הוא ר"ל כמו י"ט כסלו בליובאוויטש כפשוטו, ואוי לעינים שרואות כך, והשי"ת ינחמנו וישלח לנו גואל צדק במהרה בימינו אמן ויהפוך לשמחה של תורה ומצוה".

את יום ט' באב, לאחר התפילה ואמירת הקינות כנהוג, הקדיש הרבי לפקוד את המקומות הקודשים, קברים קדמוניים הנמצאים בירושלים ובסביבותיה. כך הגיע הרבי להר הזיתים, מול מקום הקודש והמקדש החרב. כך ביקר הרבי בקברי זכריה הנביא, רבי חיים בן עטר בעל ה'אור החיים' הקדוש, בקבר ה'פרי חדש', במערת שמעון הצדיק, חצר כלבא שבוע, במערכת סנהדרין הקטנה ובמערת סנהדרין הגדולה, ובקברי מלכי בית דוד שעל הר ציון, סמוך ונראה למקום המקדש.

הרבי הריי"צ גילה התעניינות רבה בצורת הכוכים בהן נטמנו חברי הסנהדרין. כשאחד המלווים העיר כי "מערות שכאלו הן דבר יקר המציאות ומעניינות מאוד", הגיב הרבי "מעניין יהיה אז, בשעה ששוכניהן יקומו ויקיצו לחיי עולם" – ושוב הביע הרבי את כמיהתו הגדולה שמלאה את לבו בכל רגע ובכל שעה – גאולתן של ישראל.

ליומן המלא - כולל הביקור במערת המכפלה קבר רחל  הכותל וקברי הקדמונים בירושלים

 

 

חב"ד וברסלב - סליחה על השאלה המוזרהסער5

אשמח לדעת את היחס בחסידות חב"ד לחסידות ברסלב ולדרך שלה והפוך, היחס של ברסלב לחב"ד.

אני בעל תשובה, אוהב את שתי החסידיות, אבל עדין ממש בתחילת הדרך ולא ממש יודע להבדיל כפי שרבים מכאן בוודאי יודעים..

 

לא בטוח שיש איזהגמני
יחס מיוחד. הרב יצחק גינזבורג בא מחב"ד אבל מביא לימוד גם מעוד מקומות וגם מר' נחמן. אני לא חב"דניק ככה שתכלס צריך תשובה ממי שיודע.
אחד ההבדלים המשמעותייםצהובה

בעצם חב"ד עובדים בעיקר עם השכל-לידע את ה' יתברך ולהתבונן עוד ועוד שע"י כך יגיעו להרגש ולאהבת וליראת ה'. ברסלב בעיקר עובדים על המידות,ללא ההתבוננות השכלית. (אחד ההבדלים)

אך כמובן שנצרך את שתיהם כי לעיתים מרוב התבוננות נשארים בשכל וקשה להגיע להרגש, קיצר צריך אורות דתוהו של ברסלב בכלים דתיקון של חבד... אורות גבוהים, בכלים גשמיים.. מקווה שהדגשתי קצת את ההבדל.

 

תשובה מדויקת עם תיקון קטןמושיקו

לגבי הפיסקא השניה, אי אפשר שניהם, זה או זה או זה.

 

כל דרך מחייבת סוג עבודה שונה לגמרי.

שמנסים לשלב אמנם עובדים את ה' ברוח החסידות וזה דבר מאוד חיובי

אבל זה לא ברסלב ולא חב"ד

זה לא עד כדי כךגמני
הרב גינזבורג לדוגמא יודע לשלב מכל השיטות. 70 פנים לתורה היהדות לא דיכוטומית.
אדרבה זה מצדיק את טענתימושיקו
הרב יצחק גינזבורג שליטא הקים תנועה חדשה שאי אפשר לומר עליה שהיא חבד ואי אפשר לומר שהיא ברסלב
לא יודע מה זה מצדיקגמני
מה שאני אומר זה בוודאי שטוב שיש קו, אך זה לא סותר ללמוד מעוד מקומות.
ילדה,מי חינך אותך? ⁦ציף
את יודעת שאני לא מסכימה עם הפיסקה האחרונה שלך
יש דרך,בחסידות חבד יש גם תיקון המידות ובהדגשה

(עזבי אנשים ומה בפועל שעם זה אני מסכימה איתך,קחי את החסידות בלבד,יש בה הכל בשביל לחיות חיים שלמים.)
לא יודעת למה בער לי לכתוב,אם את רוצה להרחיב מוזמנת בכיף
אממ. נתוועד על זה רק ננחצהובה


יחי יחיציף
יחי מה"מ לע"וצהובה

היום אבא שלי כתב אתזה למפקדות של אחותי. הופתעתי ממנו..

 

מסכים לגמרי..Solomon
צריך את השילוב הזה ביחד !!
ובכללי לא דווקא בחבד ובברסלב..
בכול חסידות יש דברים טובים לכל בן אדם..
שנזכה למצא את הטוב בכול המגזרים..
וללמוד מכולם..
שאלה לגיבעוננחשורקת

אפשר לשאול מזה החתימה שלך?

וואלה בואי לא ננצלש פה..Solomon
מחילה..תפתחי שירשור..כי זה סיפור ארוך ועצוב..)
לא חייב להגיד, עניין אותי פשוט..שורקת

לא ברור לי איך עושים את זה(פותחים שרשור)..

שניה אני יעשה את זה..Solomon
תודה רבהשורקתאחרונה


ה' אב - יום הילולא של האריז"ל החימושיקו



 

א. ישנו סיפור בספר "שבחי האריז"ל"1 (שחלק גדול מהסיפורים שבו נמצא גם בכתבי האריז"ל), שגם הוא חלק בתורה, ובמילא גם הוראה בעבודתנו:

האריז"ל היה נוהג לצאת עם תלמידיו לקבל שבת בשדה, כפי שהסדר הוא על פי קבלה, שצריכים לצאת לשדה לקבל פני שבת המלכה2. פעם אחת, בצאתם לשדה, אמר האריז"ל לתלמידיו: רצונכם שנלך לירושלים לקבל שבת?

– אף על פי שמצד ריחוקה של צפת מירושלים לא היה שייך שבהליכה רגילה בגשמיות יגיעו לירושלים לקבלת שבת, מכל מקום, לא היה אצלם פלא על האריז"ל שיוכלו להגיע לשם. –

אמנם, כיון שבשביל זה היו צריכים לעזוב את ביתם למשך השבת, אמרו חלק מהתלמידים שצריכים להודיע תחלה לנשותיהם, על דרך לשון הש"ס3: "איזיל ואימליך בדביתהו". מיד נפלה רוחו של האריז"ל, ונתבטלה הליכתם לירושלים. ואמר האריז"ל, שאילו היו הולכים מיד – היו יכולים להביא את המשיח.

ולכאורה: איך יתכן שהאמירה "איזיל ואימליך בדביתהו" תהיה סתירה להבאת הגאולה? הרי כן הוא על פי תורה, שבנוגע למילי דעלמא צריכה להיות ההנהגה באופן ד"אימליך בדביתהו", ובפרט בשייכות לשבת, שכל עניין נרות שבת הוא בשביל השלום שבין איש לאשתו4, ובשבת ישנם כמה עניני חיוב של איש לאשתו; ואם כן, עניין שכולו על פי תורה, ומיוסד על השולחן-ערוך – מדוע יעכב את הגאולה?

והמענה לזה הוא: ה"חשבון" הוא אמנם "חשבון", אבל למלחמה – אינו ראוי!

אי-אפשר להביא את המשיח על ידי הנהגה כזו, שכאשר שומעים הוראה מהאריז"ל, מוציאים את ה"שולחן-ערוך", ופונים ל"מורה הוראה" לברר פשט ב"באר היטב"... אם אין סתירה בדבר! באופן כזה – אי-אפשר להביא את המשיח!

ואין זה רק מצד פנימיות העניינים, אלא כן הוא גם על פי נגלה דתורה:

כאשר שמעו דבר-מה מהאריז"ל, שהיה גאון גדול גם בנגלה (כדאיתא בלקוטי-תורה בטעמי-המצות להרח"ו5) – היה להם לדעת שאפשר לסמוך עליו שלא יכשיל אותם ח"ו לעשות עניין היפך ההלכה.

ומי שמפקפק חס-ושלום בדברי רבו – הרי זו הוראה שחסר בהתקשרות שלו אליו, וכשחסר בעניין ההתקשרות, חסר בדרך ממילא בעניין האחדות, "כולנו כאחד"6, וממילא חסר גם בתיבות שלפני "כולנו כאחד"...

איתא בגמרא7: "בדרבנן עבדינן מעשה והדר מותבינן תיובתא" ("שבקינן לחכם לעשות כהוראתו, והדר מותבינן ליה ללמוד אם יפה הורה").

ולכאורה, אם יש מקום לקושיא ("מותבינן") – היתכן ש"עבדינן מעשה"?

והביאור בזה – כנ"ל – שבעניינים שנמסרו לרבנן, נדרש לכל לראש עניין ההתקשרות, ופירוש הדברים על פי נגלה – שיש לדעת שרבנן הם לומדים גדולים, ואפשר לסמוך עליהם. ומה שיש לו קושיא – הרי זה רק משום שחסרה אצלו היגיעה האמיתית בתורה, וכשתהיה אצלו היגיעה האמיתית, ויזכה לזה – יראה שהדין הוא כדבריהם של רבנן.

ופנימיות העניין – שצריכה להיות התקשרות וקבלת-עול. צריכים לציית לדבריהם של רבנן בלי שום חשבונות כלל.

 

לשיחה המליאה
 

 

 

 

חלות הלב

דברי הרב הדהדו בחלל בית הכנסת ועשו רושם עמוק על המתפללים. דממה שררה בבית הכנסת הצפתי בשעת הדרשה. תיאוריו מלאי הצבע של הרב, שיצאו מפיו כמחרוזת פנינים, הילכו קסם על המאזינים וסחפו את דמיונם.

הנה הם בבית המקדש, צופים בהקרבת הקרבנות, המכפרת על עוונות בני ישראל. וכאן מנורת הזהב הטהורה, שנרותיה מאירים את העולם כולו. ועתה לפניהם השולחן הטהור, ועליו לחם הפנים.

כעת נשבר קולו של הרב וביטא את הגעגועים לבית המקדש החרב. הרב תיאר את צערה של השכינה על הגלות המרה ועל החשֵכה שירדה לעולם עם שריפת בית אלוקינו. לא שולחן ולא מנורה, לא הקרבת לחם פנים ולא הדלקת נרות... מעיני השומעים נשקף צער.

בין השומעים היה יהודי שעלה ארצה מפורטוגל. הוא בא ממשפחת אנוסים, וגדל בבית שבו ניסו לשמור אורח חיים יהודי על אף רדיפות האינקוויזיציה. ידיעותיו היו דלות, אך הוא קיים מצוות בדקדקנות וביראת שמים תמימה.

הוא שב הביתה מדרשת הרב ולבו בוער. במיוחד נקשר לדברי הרב שעסקו בלחם הפנים. בלבו גמלה החלטה לחדש את המצווה היקרה. הוא פנה מיד אל אשתו וביקש ממנה לאפות בעבורו בערב שבת שתי חלות. הוא הוסיף והדריך אותה כיצד להכין את החלות: עליה להשתמש בקמח סולת נקי בלבד, לנפותו שלוש-עשרה פעמים, ללוש את העיסה בטהרה ולאפות את החלות היטב.

אף שהשניים היו עניים וחסרי כול הצליח האיש להדביק בהתלהבותו גם את רעייתו. "נניח את לחם הפנים לפני ה' ונעשה לו נחת רוח", אמר לה בעיניים בורקות. במאמצים רבים הצליחו לחסוך פרוטה לפרוטה ולקנות קמח מובחר לצורך המצווה.

בערב שבת קודש מיהר היהודי לבית הכנסת ובידיו שתי חלות ריחניות. איש לא היה שם מלבדו. הוא ניגש אל ארון הקודש, פתחו בהתרגשות, נשא את כפיו והתפלל בכל לבו: "ריבונו של עולם, הרי לך לחם הפנים, ויהיה זה לנחת רוח לפניך!". בזהירות הניח את החלות בארון הקודש, סגר את דלתותיו, וחזר לביתו.

כעבור זמן בא השמש לבית הכנסת, להכין את המקום לקראת השבת. כשניגש לארון הקודש הבחין מיד בחלות הטריות. בלי לחשוב פעמיים לקחן לביתו בשמחה. כשחזר היהודי לבדוק מה אירע לחלות, לא ידע את נפשו מרוב שמחה: החלות נעלמו. לא היה לו ספק: יד מן השמים אספה אותן. הקרבן שהביא התקבל לרצון.

הוא שב לביתו ובישר בצהלה לאשתו כי בדק בארון הקודש והחלות אכן נלקחו. "אשריי!", ספק את כפיו באושר, "על כך נאמר 'כי לא בזה ענות עני', והלחם התקבל לקרבן בעודו חם!".

בקוצר רוח המתין ליום שישי הבא. שוב אפתה אשתו חלות, והעניין שב ונשנה, לשמחת האיש ואשתו ולשמחת השמש...

בערב שבת הגדול ישב הרב בשעת אחר הצהריים בבית הכנסת והכין את הדרשה שהוא אמור לדרוש לרגל שבת הגדול. הוא הבחין באיש הפשוט נכנס לבית הכנסת, ניגש אל ארון הקודש ומניח בו שתי חלות!

בעודו מנסה לעכל את פשר המעשה, שמע את תפילתו המוזרה של האיש ואת דבריו על לחם הפנים. "מה אתה עושה!", הזדעק לעברו, "הלוא זה חילול הקודש!".

היהודי נחרד. בתום לב הסביר לרב כי הרעיון נולד בו למשמע דבריו על נחת הרוח הגדולה שעשה לחם הפנים לקב"ה. "לכן החלטתי", הסביר, "לחדש את המצווה ולהקריב מדי ערב שבת שתי חלות. ואכן, החלות נעלמות באורח פלא, ואין ספק שקרבני מתקבל לרצון".

"שוטה שכמותך!", קטע הרב את דבריו, "וכי סבור אתה שקרבנך עולה השמימה? וכי הקב"ה זקוק ללחם שלך? מן הסתם השמש לוקח את החלות ואוכל אותן בהנאה בסעודת השבת!".

הרב הוסיף לגעור ביהודי הפשוט, ואף זימן אליו את השמש וזה הודה כי אכן הוא הנוטל בכל ערב שבת את החלות מארון הקודש.

אבל וחפוי ראש שב היהודי אל ביתו. הוא חש שעולמו חרב עליו. לא זו בלבד שלא עשה מצווה, מתברר שעבר עבֵרה חמורה וביזה את הקודש. הוא לא ידע את נפשו מרוב צער.

לא חלף זמן רב ואל בית הכנסת נכנס בצעדים נמרצים אחד מתלמידיו של האר"י. הוא ניגש בבהילות אל הרב, והודיע לו כי בפיו הודעה מאת רבו. "האר"י אמר שעליך להיפרד ממשפחתך", הודיע לרב בארשת פנים חמורה.

"מדוע?!", נחרד הרב, "מה פשעתי?".

"מן השמים נגזר עליך כי מחר בשעת הדרשה תלך לעולמך!", אמר לו התלמיד.

הרב מיהר אל האר"י הקדוש, לשאול על פשר הגזֵרה שניחתה עליו. "ביזית והשפלת יהודי תמים ויקר", אמר לו האר"י. "דע לך, שמיום שחרב בית המקדש ובטל לחם הפנים, לא הייתה לקב"ה נחת רוח כפי שגרם היהודי הזה. מעשיו התמימים, אף שהיו שגויים, נחשבו כאילו הביא את לחם הפנים ממש. ומאחר שאתה לעגת לו וגרמת להפסקת אותה נחת רוח עילאית, נחתם דינך. אין ביכולתי להמתיק את הגזֵרה!".

ואכן, למחרת, עוד בטרם נשא הרב את הדרשה, התקיימו דברי האריז"ל, והרב שבק חיים לכל חי.

(על-פי 'משנת חכמים' לרבי משה חאגיז)

סיפור לא שגרתי ב"שיחת השבוע"shaulreznik

בגיליון האחרון של "שיחת השבוע" התפרסם סיפור אמיתי, אך די מוזר, לעניות דעתי:

http://chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=13492&CategoryID=2188

הגיבור הסתיר את יהדותו ואף התפלל על הצלחת ה"הסוואה", הוא ניצל משום שנקט משנה זהירות ולא בגלל ברכה שקיבל או מצווה שקיים וכו'. לכאורה, הצלתו של הנער עומדת בסתירה גמורה למה שעלון השבת מלמד את קוראיו בדרך כלל. מישהו יכול להסביר מה מושר ההשכל של הסיפור?

כמה זמן לא קראתי את זה..ברגוע

מדובר בזמן השואה, הוא היה צריך להסתיר את יהדותו כדי להינצל,

לא סותר בכלל את מה שהעלון מלמד.

בד"כ "שיחת השבוע" מעבירה את המסרים הבאיםshaulreznik

1. צריך להיות יהודי גאה, מי שמתעקש על יהדותו, מצליח להתגבר על מכשולים

2. "כוחי ועוצם ידי" זאת לא דרך יהודית

3. ברכתו של צדיק/תפילה שנאמרה/מצווה שנעשתה מחוללת ניסים

 

הסיפור הנ"ל, שאין לי צל של ספק במהימנותו, לא עונה על שלושת הקריטריונים. 

אני חושב שהוא עונה על 1ברגוע

הבן אדם לא התפקר חלילה

הוא המשיך לשמור על יהדותו

והתפלל לה' בשעת צרה.

 

ואולי זה חלק מהמסר-

שלפעמים צריכים להסתיר את היהדות.

תכלס גם אנחנו לא הבנו את הפואנטההפואנטה
בזמן השואה היו רבנים שהתירו לאכול לכתחילה בשר טרףמושיקו
ואף היתה ברכה מיוחדת על כך.

אחד הרבנים שעלה לארץ אחרי המלחמה לא רצה בתחילה לשמש ברבנות אחרי שהוא אכל טריפות,למרות שזה היה בהיתר...
באמת מוזרחיה רוז


סתם סיפור על נס הצלה של יהודי+mp8

מוסר השכל? השגחה פרטית. 

לא היה נראה לי כזה מוזר.

דווקא עניין ההשגחה פחות מובלט בסיפורshaulreznik

אם נציג את העלילה ליהודי שאינו דתי לעת עתה, הוא יגיד: "מה הפלא? הבחור התחפש לגוי, תפס מרחק ממבריח הגבול, הסתתר בשדה, לא דיבר בקול, וכתוצאה מכך לא נתפס".

דבר גלוי וידוע שלהתחבא ולהתחפש באותה תקופה לא תמיד עזרמושיקו


בסיפור אמורה להיות פואנטה או רעיונית או ספרותיתחיה רוז

לדעתי זה סתם תיאור טכני של מה שקרה בלי פואנטה מיוחדת

 

השגחה פרטית? גם יהודי שנפטר זה בהשגחה פרטית. כל דבר שקורה מושגח מלמעלה.

בסיפור הזה היא לא מהפעמים הגלויות יותר.

 

אין לסיפור מסר שלילי. לא באמת אכפת לי...

סתם סיפור לא מעניין חסר קעטש

עם זה אני מסכימה.+mp8
חיה רוזאחרונה


המגנומטר הכי עתיק בהר הביתמושיקו



כתובת ביוונית שהיתה על הסורג ש"גוי שנכנס להר מתחייב בנפשו"
הלוואי שהיום היו כותבים להם ככה..ברגועאחרונה

היום יש רק שלט של הרבנות שאוסר עלייה של יהודים..

אשמח להמלצות על ספרים להשמר מלשון הרעסער5

משימה כל כך קשה להנצל מזה. 

אשמח להמלצות.

 

תודה מראש

שיטת חסידות חב"ד היא לא ספר נגד ענין מסויםמושיקו

אלא לימוד כללי של החסידות כתרופה מונעת.

 

אפשר להתחיל מתניא שמסביר מה כל פעולה גורמת.

 

וספציפית לאהבת ישראל ניתן ללמוד קונטרס 'החלצו'

 

הממ חפץ חיים?אלעד


אהמממושיקו

ר' איצ'ע דער מתמיד אמר פעם בהתוועדות חסידים שה"חפץ חיים" בספרו על שמירת הלשון, לקח "ראש" ועשה ממנו "נעליים", כלומר: לו היה כותב ספר שלם שמסביר את מעלת האיש היהודי, אף אחד כבר לא היה אפילו מעלה על דעתו לדבר סרה על יהודי שני...
 

 

מבלי לגרוע מגאונתו וצדקתו של הגאון בעל ה'חפץ חיים'.

אבל חסיד הוא לא היה..

מבלי לגרוע בדבריך, באמת משנה לך אם הוא היה חסיד?אופטימיות
הוא היה צדיק גדול שאפשר ללמוד מהנהגתו ומדבריו.
חורה לי לשמוע "חסיד הוא לא היה" על צדיק כזה.
נראה שזה נאמר כהסברטאבולה ראסה
כל הגישה החסידית היא שונה
ולכן קשה למצוא בחסידות ספרים על מושג שנראה שזכה החפץ חיים להטמיע בעם ישראל...
אכן זה שינויי גישהמושיקו

היה לבעל החפץ חיים ולרבי הרש"ב כבוד עצום כלפי השני עד כדי מסירות נפש.

 

ועדיין החפץ חיים תהה איך זה שבתומכי תמימים הבחורים לא נוגעים בזקן והרבי הרש"ב הסביר לו שזה הגישה החסידית

אני יודעת שהגישה שונה, אני חבדניקית;)אופטימיות
המשפט שבסוף פשוט הפריע לי ולא היה נראה לי ככזה שבא להבדיל בין הגישות.
עדיין..באופן אישי,הייתי נמנעת מלומר "חסיד הוא לא היה" .הייתי אומרת שגישתו לא חופפת לגישת החסידות ומכאן ההבדל.
זה לא חיסרון,זה עובדהמושיקו

שלא ממעיטה אפילו במעט ממעלותיו של אותו ת"ח עצום, זה או אחר

 

אם זה החפץ חיים

 

אם זה ר' חיים עוזר גרודז'ינסקי וכו

מסכימה שזו עובדהאופטימיות
רק שלדעתי יש דרכים עדינות יותר לומר אותה באופן שחלילה לא ישתמע אחרת מכוונתך. אולי זו רק אני כך..;)
אני חושב שהוא התכוון לכךגמני
שהפורום הזה הוא של חסידות (בכלל?) וחב"ד (בפרט?) ולכן הבחור מחפש דווקא ספרי שמירת הלשון חסידיים.
מן הסתםאופטימיות
רק שלי זה הציק בעין ולא היה מובן, לכן שאלתי.

לא נעים לי שיצא מהשרשור נצלוש שכזה, אז מחילה מ @סער5 ומ@מושיקו.
אמנם אני בעל תשובה והידע שלי ממש קטןסער5

אבל שמעתי שהחפץ חיים למד מספרי רבי נחמן.

אינני יודע עד כמה נכון. ראו מקור בפסקה השניה במקור :

http://www.shoresh.org.il/spages/articles/article1856.htm

זה אפשרי.גמני
אך לא בהכרח שהוא למד ממנו את ענייני שמירת הלשון דווקא.
יש שמירת הלשון שזה מה שכתבתברגועאחרונה
ויש ח"ח שזה (כמעט) רק הלכות.
בזה אני מאמין שאין הבדל..
ומאוד מועיל ללמוד את ההלכות בשביל להנצל מהחטא.
חברים מה קורהה?ככה אני מחובר לחסידות חבד(אפילו מאוד מחובר)אוהב אותך ה

למה הצעירים לא שמים גרטל למה רק מחותנים?

 

חידוש של מייסד ישיבת תומכי תמימיםמושיקואחרונה

הרבי הרש"ב.

 

 

יש הזדמנויות שנהוג לחבוש גרטל מתחת לבגדים.

 

כמו לפני כניסה ליחידות

או חתן ממתי שהוא מתפלל בסידור של הרבי/מנחה לפני החופה.

נראה לי יש עוד הזדמנויות אבל איני זוכר אותן כעת