ב"ה
החל ממחר בערב, יציינו בכל רחבי הארץ והעולם את התאריך המופלא של י"ט כסלו.
י"ט כסלו זהו החג שבו מציינים את יום שחרורו של האדמו"ר הזקן בעל התניא, רבי שניאור זלמן מלאדי, מייסד חסידות חב"ד. ביום זה בשנת תקנ"ט, לפני 212 שנים, שוחרר אדמו"ר הזקן ממאסרו בעיר פטרבורג, ויום זה נקרא בשם ´ראש השנה לחסידות´.
כמובן שכל מי ששמע על י"ט כסלו, מכיר בוודאי את הסיפור על מאסרו של האדמו"ר הזקן, שבא בעקבות הלשנות של ה´מתנגדים´ לשלטונות ברוסיה על כך שאדמו"ר הזקן שלח כספים לארץ ישראל, כספים שנועדו לכולל חב"ד שהוקם בארץ.
אלא שהעלילה שטפלו הייתה, שהכספים הללו נועדו כביכול על מנת לסייע לשלטון התורכי ששלט אז בארץ ושהיה מצוי אז במלחמה נגד רוסיה...
בעקבות כך החלה כל פרשת המאסר בן 53 הימים, שלווה בחקירות נוקבות אודות שיטת החסידות (כמו למשל קביעתו בסוף פרק א בתניא, שנפשות אומות העולם הן משאר קליפות טמאות, שאין בהן טוב כלל), ולווה באינספור סיפורי מופת וגילויי אלוקות (כמו הביקור שזכה בעת מאסרו מרבותיו הבעש"ט והמגיד ממזריטש שבאו לבקרו מעולם האמת!).
עד שביום הבהיר י"ט כסלו, בעת שקרא בתהלים היומי את הפסוק "פדה בשלום נפשי", נתבשר על שחרורו, ולכן יום זה נקבע לדורות כחג הגאולה.
אלא שכל האמור לעיל, מתאר את סיבת המאסר אך ורק ברובד החיצוני של הדברים.
ברם, סיבת המאסר מבחינת פנימיות העניינים, נבעה מקיטרוג גדול ועצום שהיה בשמיים על גילוי שיטת החסידות, בנוגע לשאלה האם מותר ושייך לגלות את הרבדים הפנימיים העמוקים ביותר שקיימים בתורה, שכן "הנסתרות לה´ אלוקינו והנגלות לנו ולבנינו עד עולם וכ´ו"...
ואכן, אף-על-פי שבדורות שלפני זה היתה פנימיות התורה צריכה להיות עבור יחידי סגולה בלבד ואסור היה להפיצה לכלל עמ"י, הרי סדר שכזה היה יכול להיות כאשר הכל היה כתיקונו.
אולם כאשר הגענו למצב של "עת לעשות לה´", ומאחר וקיים העניין של ירידת הדורות, אזי "הפרו תורתך". ומכיוון שמדור לדור החוליים הרוחניים הולכים ומתגברים, הרי ככל שהמחלה יותר ויותר מתגברת - בהתאם לכך גם מוטלת החובה לייצר תרופות חדשניות ביותר!
וכידוע המשל המפורסם של אדמו"ר הזקן בעניין זה על "בן המלך שחלה, וצוה המלך לשחוק את האבן היקרה ביותר שבכתר המלך ולטפטף לתוך פיו של בן המלך, שמא אולי תיכנס טיפה אחת לפיו ותצילו..."
והרי ברור לגמרי שבימים כתיקונם אין שום נתינת מקום כלל לשחוק את האבן היקרה שבכתר המלך...
אבל כשמדובר במעמד ומצב שבנו של המלך נהיה חולה אנוש, מובן וגם פשוט שהמלך יסכים לשחוק את כל האוצרות היקרים ביותר שלו, שבמשך שנים שמר עליהם מכל משמר, על מנת שבנו יתרפא ויבריא!
ועל דרך זה הוא גם בנמשל, בנוגע לגילוי הפצת תורת החסידות - שמזמן לזמן, כאשר ההעלמות וההסתרים הולכים ומתגברים, והחושך הרוחני מכסה את העולם ביתר שאת - לכן מוכן הקב"ה לשחוק את אוצרותיו היקרים מפז, את פנימיות כתר המלך, ולגלותם לכל, ובלבד שבזכות זה עם ישראל (´בן המלך´) יוכל להבריא ולהתגבר על החוליים הרוחניים הקשים מנשוא בדורות האחרונים של ´עקבתא דמשיחא´ ולעמוד בנסיונות רבים שנראים כבלתי אפשריים!
לכן גם מובן לגמרי, שהעובדה שיום י"ט כסלו הפך לחג החגים, איננה רק בגלל השחרור הפיסי של בעל התניא מהמאסר, אלא שביום זה נתבטל הקטרוג וניתן אישור מלמעלה להפצת מעיינות תורת החסידות (המאור שבתורתנו הקדושה) לכל מי שבשם ישראל יקרא - עד ביאת משיח צדקנו ועד בכלל.
ונסיים בברכה, אותה נוהגים בחב"ד לברך איש את רעהו בליל י"ט כסלו: (מחר בערב לאחר תפילת ערבית)
גוט יום טוב! (חג שמח)
לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות
תכתבו ותחתמו.
י"ט כסלו - ראש השנה לחסידות!משיח נאו
הרב מיכי יוספי על כינוס השלוחים ב'מעיני הישועה' :מושיקו
גוט יום טוב! יו"ד כסלו חג הגאולה!משיח נאו
זהו חג הגאולה של אדמו"ר האמצעי ממאסרו בשנת תקפ"ז, מאסר שבא בנסיבות דומות מאד למאסרו של אביו אדמו"ר הזקן - ה"עוון" של שליחת כספים לארץ הקודש. 'והימים האלה נזכרים ונעשים', כאשר שוב באים ופוגעים בארצנו הקדושה באמצעות הקפאת בניה, דיבורים על מסירת שטחים וכו'. והחמור במיוחד - שכיום זה עוד נעשה ע"י יהודים רחמנא ליצלן!
לכן חשוב להזכיר למר נתניהו שוב ושוב, שכל מי שפגע בארץ ישראל הושלך מהר מאד לפח האשפה של ההיסטוריה, ועצם הדיבורים על מסירת שטחים מהווים סכנת נפשות למיליוני יהודים! אז שיהיה לכולנו חג גאולה שמח!
ט' ויו"ד בכסלו: ימים של גאולה בחב"ד!משיח נאו
היום ט' כסלו - יום הולדתו ויום הסתלקותו של האדמו"ר האמצעי (רבי דובער, בנו של האדמו"ר הזקן שקיבל את הנשיאות לאחר הסתלקות אביו והיה הרבי השני של חב"ד):
http://www.hageula.com/study/law/2641.html
ומחר יו"ד כסלו - היום שבו שוחרר ממאסר בשנת תקפ"ז (שנה פחות יום לפני הסתלקותו), מאסר שבא בנסיבות דומות מאד למאסרו של אביו (שליחת כספים לכולל חב"ד בארץ-הקודש):
http://www.hageula.com/calendar/kislev/2417.html
כידוע, ישנם צדיקים ספורים ביותר שיום הולדתם ויום פטירתם חלים באותו היום.
על דברי משה רבנו ביום הסתלקותו: "בן מאה ועשרים שנה אנכי היום" (וילך לא,ב), אומרת הגמרא:
"מה תלמוד לומר היום, היום מלאו ימי ושנותיי, ללמדך שהקב"ה יושב וממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום ומחודש לחודש, שנאמר את מספר ימיך אמלא" (מסכת ר"ה יא,א. סוטה יג,ב. קידושין לח,א).
כלומר, הקב"ה ממלא את ימי חייו של הצדיק שיחיה מספר שנים עגול ומלא מיום הולדתו עד יום הסתלקותו.
נשאלת השאלה: במה מתבטאת המעלה והשלימות בזה? הרי חיי הצדיק אינם חיים בשריים כי אם חיים רוחניים?
מסביר על כך הרבי, כי תכלית ושלימות העבודה בתורה ובמצוות של יהודי היא לברר ולזכך את גופו הגשמי, באופן שאין שום חלקים נפרדים בחייו שאליהם אין עבודת ה' שלו מגעת, עד אשר הגשמיות נעשית טפלה ובטלה לנשמה ולרוחניות, ובאופן שהגשמיות משקפת ומבטאת את שלימות עבודתו הרוחנית.
לאור הנ"ל, מובן שדבר זה קיים אמנם אצל כל הצדיקים, אלא שבין הבודדים שאצלם זה התבטא גם בגלוי היו אבות האומה ומשה רבנו ש"בשבעה באדר מת ובשבעה באדר נולד" (קידושין שם), ועל דרך זה התבטא הדבר בגלוי אצל אדמו"ר האמצעי, שהיה משה רבינו שבדורו.
עוד שתי אנקדוטות חשובות (מעבר לכך שכאמור המאסר נבע בשני המקרים משליחת כספים לארץ-ישראל), הקושרות באופן חזק ביותר את שני הימים הללו (ט' ויו"ד בכסלו) עם חג הגאולה המרכזי י"ט בכסלו שנחגוג בעז"ה בעוד עשרה ימים ברוב עם הדרת מלך, היום שבו שוחרר אדמו"ר הזקן בעל התניא רבי שניאור זלמן מלאדי (כאמור אביו של אדמו"ר האמצעי):
1. ט'+י'=י"ט (19) - אין מדובר כאן כמובן בקשר מספרי "מקרי", אלא בעניין שמבטא קשר חזק ועצמותי בין גאולתו של אדמו"ר האמצעי (ביו"ד בחודש) לבין זו של אביו (י"ט בחודש).
2. גם אדמו"ר הזקן (בשנת תקנ"ט) וגם אדמו"ר האמצעי (בשנת תקפ"ז, 28 שנה לאחר אביו) נתבשרו על שחרורם בו ברגע שבו אמרו את הפסוק בתהלים "פדה בשלום נפשי"!
http://chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id=22
לאור כל הנ"ל, ובפרט בעניין צדקת ארץ ישראל, שעליה כתב אדמו"ר הזקן בספר התניא: "ובפרטת צדקת ארץ-ישראל שהיא צדקת ה' ממש כמ"ש תמיד עיני ה' אלוקיך בה והיו עיני ולבי שם כל הימים והיא שעמדה לנו לפדות חיי נפשנו מעצת החושבים לדחות פעמינו ותעמוד לנו לעד לשום נפשנו בחיים אמיתים מחיי החיים לאור באור החיים אשר יאר ה' פניו אתנו סלה אכי"ר".
אשר על כן, בוודאי שאין זה "מקרה" שראש ממשלת ישראל בחר להודיע על החלטתו המבישה בדבר הקפאת הבניה בארץ הקודש דווקא אתמול בערב, עת שנכנסנו לליל ט' בכסלו...
זה לא שמר נתניהו מתעניין במיוחד בחגים החסידיים, אלא שכידוע כל עולמו של הקב"ה מתנהל בהשגחה פרטית, ולכן סובב הקב"ה את העניינים כך באופן שבו לשיא הקלון והביזיון בקריירה האופורטוניסטית והמתקפלת שלו, המעידה על נפילתו המחצת הקרובה מאד לבוא בעז"ה, שכל זה יקרה דווקא באחד מהתאריכים בחודש כסלו הקשורים ביותר עם עניין ארץ-ישראל, שהכספים שנשלחו אליה גרמו כאמור הן למאסרו של אדמו"ר הזקן והן של אדמו"ר האמצעי. לכן לא יכל להיות תאריך מתאים יותר שבו יחשוף אותו הביבי את פרצופו האמיתי בפעם המי יודע כמה ועד כמה שדבר אצלו לא השתנה במאומה מאז הסכמי חברון וואי, ועוד והוא העיקר - שתאריך ט' בכסלו תש"ע (770) ייחרט וייזכר כיום תחילת סופה של ממשלת נתניהו - שהרי נוכחנו כולנו בשנים האחרונות עד כמה שארץ ישראל מקיאה מתוכה את כל הורסיה ומחריביה (אולמרט, שרון, קראדי, חלוץ, קצב, רמון, הירשזון - רשימה חלקית בלבד...), ואין יום מתאים לסמל זאת יותר מאשר ט' בכסלו שהוא חודש הגאולה, שיבוא הקב"ה ויפדה בשלום את נפשנו מממשלת הזדון, וישלח לנו את הרבי מלך המשיח שיבוא ויגאל את כולנו תיכף ומיד ממש מתוך שמחה וטוב לבב!
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
אקטואלי-מקפיץמושיקו
טוב אתה...
משיח נאואחרונה
ושוב, בדיוק כמו בשנה שעברה, ביבי דן בהחלטה על ה"הקפאה" ממש בימים הללו... פשוט לא יאומן...
מעשה דינה - טוב/רע?מושיקו
דבר תורה - משיחותיו של הרבי לפרשת וישלח
"וַתֵּצֵא דִינָה בַּת-לֵאָה אֲשֶׁר יָלְדָה לְיַעֲקֹב לִרְאוֹת בִּבְנוֹת הָאָרֶץ" (בראשית לד, א)
מפרש רש"י: "דינה בת לאה שאף היא הייתה יצאנית. כמו שכתוב "ותצא לאה לקראתו".
לכאורה התורה כ"כ נזהרת לא להזכיר אף אחד לגנאי אפי' לא להזכיר סתם את המילה חיה 'טמאה' וכש"כ את האבות והאמהות הקדושים, אז מדוע כאן מוזכרות דינה ולאה לגנאי?
ועוד נקודה שהרי יציאותיה של לאה היו לדבר טוב, מכיוון שהייתה מתאווה להרבות שבטים.
מסביר הרבי שלפי זה גם זה שדינה יצאה הייתה דבר טוב.
והביאור: לפי מה שנאמר בפרשתינו בהתחלה,כשכתוב כשיעקב פגש את אחיו עשו הוא הציג את אחד עשר ילדיו ואת דינה הוא החביא בתיבה שמא עשיו ייקח אותה ובהמשך יעקב נענש ע"כ שמנעה מאחיו בגלל שדינה יכלה להחזיר את עשיו בתשובה.
דהיינו שמעלתה של דינה כ"כ גדולה שיכלה להחזיר בתשובה את עשיו הרשע ועד כדי כך שהיה 'שווה' להכניס אותה לכל העסק עם עשיו אע"פ שהיה רק ספק שמא תחזירו בתשובה.
דהינו שכוחה של דינה בהחזרה בתשובה היה מאוד גדול ולכן היא יצאה ל"ראות בבנות הארץ" כדי להחזירן בתשובה.
והכישרון הזה הגיע מאימה,לאה, שזה מה שרש"י מייחס אותה אחרי אימה.
ענינה של רחל היה "יפת תואר ויפת מראה" שזה מסמל על דרגת עבודת הצדיקים שאין בהם שום פגם. ולאה מסמלת את עבודת התשובה "ועיני לאה רכות" מבכי שזה קשור לעניין התשובה, שעבודת בעלי תשובה היא להפוך רע לטוב משא"כ עבודת הצדיקים היא להתמודד עם הטוב הקיים.
וזו הייתה תכונתה של לאה ותכונה זו דינה ירשה ממנה שלכן יצאה להחזיר בתשובה את בנות הארץ להפוך את הרע שבהם לטוב.
ההוראה מכך היא:
אע"פ ש"כל כבודה בת מלך פנימה" ועיקר עבודתה של האישה היא להיות עקרת בית יש נשים שחוננו בתכונות מיוחדות שביכולתן להשפיע גם בחוץ, עליהן לנצל תכונה זו באופן דצניעות לשם שמים, לעבודת ה' ולהחזיר בנות ישראל הנמצאות ב'חוץ' למוטב.
ואף שמובן ופשוט שהשתדלות זו צריכה להיות כיאות לבת ישראל באופן צנוע, ועד שבה'יציאה' בחוץ צ"ל ניכר עלי' ש'כל כבודה בת מלך פנימה', מ"מ, ביחד עם הזהירות בתכלית של הליכה בגדרי הצניעות, עליהן להחזיר למוטב את בנות ישראל הטועות.
ואדרבה,טבע הקירוב והרכות של נשים מסייע אותן להצליח בקירוב הלבבות לעבודת ה' עוד יותר מאנשים, כפי שרואים במוחש, דכאשר משדלים את השני להתקרב לתורת ה' ועבודתו בדרכי נועם ודרכי שלום, יש הרבה יותר הצלחה (והפעולה היא פנימית יותר ויש לה קיום יותר) מאשר על ידי הפעולה על ידי ויכוחים ומלחמה (כטבע האנשים, ש"איש דרכו לכבוש").
וכיון שהקב"ה ברא את הנשים בתכונה זו, הרי מובן שעליהן לנצל אותה במילואה, לא רק בהנהגת הבית, אלא גם בהשפעה בחוץ, לקרב את בנות ישראל לאביהן שבשמים.
תודה רבה וישר כוח. סיכום מאוד יפה.יהודה.
ליהודהמושיקו
רק כעת אני רואה את תגובתך. אוקיי. אעשה השתדלותיהודה.
אקטואלי-מקפיץמושיקואחרונה
תקדים: אלפי בחורים חרדים חתמו נגד ההקפאהחלמישניק
מעט לפני שיתכנסו שרי השביעייה וייחרצו גורלות על עתיד היישובים מעבר לקו הירוק, בארגון חלמי"ש (חרדים למען יהודה ושומרון) ממהרים לשלוף את מסע הקמפיין הנרחב שבמהלכו הוחתמו אלפי בחורי ישיבות כנגד ההקפאה.
לדברי אנשי הארגון, "במהלך החודשים האחרונים הארגון יצא לדרך מסע החתמות חסר-תקדים, במהלכו הוחתמו למעלה מחמשת אלפים בחורי-ישיבות ברחבי הארץ".
במכתב, קוראים ציבור לומדי התורה למפלגות החרדיות "להתנגד בתוקף לתוכניות ההקפאה של נתניהו, לאור מצוקת הדור האופפת את הציבור החרדי".
כך חדרנו לישיבות הליטאיות
בחלמי"ש מציינים את הפעילות שערכו ראשי הארגון בעת האחרונה, מאחורי הקלעים. "ערכנו ביקורי בית בישיבות היוקרתיות ביותר בציבור החרדי. חרדים, אברכים ובחורי ישיבות חתמו בתקופה האחרונה נגד הקפאת הבנייה, במסע מתוכנן שכלל חוגי הסברה בישיבות גדולות וידועות".
ההחתמה נערכה בשרשרת בשיטת "חבר מביא חבר". רכזי חלמי"ש נפרשו ברוב הישיבות והחתימו נגד הקפאת הבנייה, אלפי אברכים ובחורי ישיבות חתמו עם שמם המלא ותעודת זהות.
אברכים רבים עודדו את הפעילים באומרם שמצוקת הדיור כל-כך החריפה, שאין להם כבר ממון לשכור מחסן תת-קרקעי ולכן הם עצמם חיים אצל הוריהם או אצל השווער שלהם, דבר מקשה משמעותית.
"אנחנו רואים בחומרה את הכוונה להקפיא את הבנייה ליהודים בלבד ביהודה ושומרון. המשך הבנייה הוא אינטרס חיוני של הציבור החרדי. הקפאת הבנייה מנציחה את מצוקת הדיור החריפה שהתחילה בגלל הבנייה המועטת ביהודה ושומרון", אומר ל"כיכר השבת" מרדכי לאנד מראשי חלמי"ש.
עוד מספרים בארגון, כי "במהלך ביקורי הבית הגענו לישיבת חברון ב'גבעת מרדכי' והתקבלנו בהתלהבות רבה על-ידי בחורי הישיבה שחתמו על העצומה".
שינוי באג'נדה הליטאית
מדובר בשינוי דרמטי של האג'נדה הליטאית הליטאי שעד עתה דגלה בדעות מתונות יותר, בפרט לאחר שנציגי "דגל התורה" התנגדו להקמת השדולה החרדית נגד ההקפאה.
מי שכבר הביע את הסכמתו לכהן כיו"ר השדולה החרדית-ימנית, הוא סגן שר החינוך ח"כ הרב מאיר פרוש, לצידם של חברים נוספים בסיעה שנעתרו לבקשתם של אנשי הארגון.
"עד עתה המהלך לא יצא לפועל בשל סירובו של יו"ר דגל התורה חה"כ הרב משה גפני להצטרף למערכה כנגד ההקפאה", מאשימים בחלמי"ש.
לאור הקמפיין המאסיבי, מקווים בארגון הימני-חרדים, יסיר גפני את התנגדותו למהלך.
מקור חלמיש:
http://www.associationchalamish.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=103723


עוד בנושא:
אגודת חלמי"ש מפתיעה בקמפיין אדיר שמטרתו להגיע לעשרות אלפי חתימות מציבור אנ"ש בכדי להגדיל את כוחנו וליצור לחץ על הנציגות בכנסת. ? "מניתוח מעמיק של נתונים אלו ועוד הוחלט כאמור על קמפיין ההחתמה, שיורכב מכמה שלבים. בשלב הראשוני הועלו עצומות מעל גבי האתרים והתקשורת המקווונת, וכבר במקביל החלה החתמת שרשרת ע"י פעילינו המסורים בשיטת חבר מביא חבר, וכל המצטרף לחבורה של מצווה אשריו ואשרי חלקו". ? לפרטים נוספים זאבי 0549181908
http://www.associationchalamish.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=79531&kw=%D7%A2%D7%A6%D7%95%D7%9E%D7%94
בכיףחשבשבת
תמסר"שי ובכיף אעזור
מחשב שכולו תורה - אלא לשמש את קוני - יזרז את הגאולהמדינאי
בס"ד
|
צריכים מחשב שכולו תורה - ברוח של "אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני" כשרות אומר רק שזה מותר. אבל האם זה רצוי? האם זה לא ביטול תורה עבור בני תורה. על זה הכשרות אינה מסוגלת לתת מענה. בנוסף לזה חלק מהסרטים החרדיים למרות שהם לכאורה כשרים, הם לא חינוכיים מבחינת תוכן, וגם לא עונים על הדרישה של הרבי (האדמו"ר של חב"ד) שבשום אופן לא לשחק את המן הרשע בסרטים, כידוע השיחה הקדושה בזה. וגם ידוע המענה של הרבי לא לצייר אנשים עם פנים משונות בקומיקס שמזה מובן גם בקשר לקולות משונים ותנועות משונות שכל כך אוהבים לעשות את זה בסרטים החרדיים, וזה מה שמקלקל מאוד את הנוער. צריכים מחשב שיהיה בו אך ורק תורה, סרטי ווידיאו של הרבי ועוד רבנים, שיעורי תורה וכדומה |
מחשב שכולו תורה - "אלא לשמש את קוני" יזרז את הגאולה
בשיחת ליל שמח"ת קודם הקפות ה'תשנ"ב סוף סעיף ב:
http://www.chabad.info/files/dvash_malcut/110.pdf
"אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני", פירושו... הענין היחידי שישנו - הוא "לשמש את קוני". אולי יש לומר הביאור בהעיקוב המבהיל של הגאולה - שהוא מצד זה שהיתה חסרה אצל בנ"י שלימות בדרגת העבודה באופן ד"אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני" שדוקא על ידי זה מגיעים להגאולה.... אבל עכשיו כבר הוסר גם עיקוב זה...
ובהערה 61 שם: דוגמה לדבר - החילוק בין זהב ותחש.... שבזהב קיימת האפשריות להשתמש בו בענייני חול... מה שאין כן בנוגע לתחש - הרי "לפי שעה נזדמן לו.." שכל מציאותו אינה אלא בשביל המשכן. עיין שם בארוכה.
אם נשווה את זה למה שהרבי שיבח בכמה מקומות ניצול הדברים הטכנולוגיים לדברים שבקדושה, ולדוגמה:
משיחת ש"פ תרומה תשד"מ - לקו"ש כו עמ' 38
ישנם כאלו שטוענים שרדיו שייך לסטרא אחרא, ואסור להשתמש בו לדברים שבקדושה.
טיעון זה - נוגד לעיקר גדול באמונה. שכן הסטרא אחרא אינו מסוגל לברוא שום דבר יש מאין (סנהדרין סז, ב), ומקרא מלא דבר הכתוב (בראשית א, א) "בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ", "את" לרבות צבאיהם (רש"י בראשית א, יד), וח"ו לומר שמישהו חוץ מהשם יתברך מסוגל לברוא משהו. וכמבואר בתניא (אגה"ק סימן כ): רק "הוא לבדו (המאציל ברוך הוא) בכחו ויכלתו לברוא יש מאין".
והנה, גם תכלית בריאת כל דבר מפורשת בתורה (אבות ספ"ו): "כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו". ואם אפילו יתוש לא נברא אלא לכבודו יתברך – על אחת כמה וכמה כח אדיר כרדיו (העברת קול מסוף העולם ועד סופו ברגע כמימרא)!
ואותם אנשים שאינם מנצלים כח זה בקדושה - אין הקב"ה מאבד את הדבר הטוב בשבילם. ובלשון המשנה (עבודה זרה פ"ד מ"ז): "שאלו את הזקנים ברומי, אם אין רצונו בעבודת כוכבים למה אינו מבטלה, אמרו להן... הרי הן עובדין לחמה וללבנה... יאבד עולמו מפני השוטים"?!
ואין לחלק ולומר שהדברים אמורים רק לגבי חמה ולבנה, שמלכתחילה נבראו להאיר על הארץ, ורק לאחר מכן החלו לעבוד אותם, אבל לא לגבי רדיו, שנוצל מלכתחילה להיפך הטוב - שהרי רז"ל אמרו (שמו"ר רפל"ה) "לא היה העולם ראוי להשתמש בזהבו, למה נברא? בשביל המשכן ובשביל בית המקדש", כך אומרים חז"ל למרות שלפני עשיית המשכן השתמשו בזהב לעבודת אלילים (ראה רמב"ם הלכות עבודה זרה פ"א).
(משיחת ש"פ תרומה תשד"מ - לקו"ש כו עמ' 380)
-------------------------
אבל משיחת שמחת תורה נ"ב שהבאנו משמע שצריכים גם משהו במשקל כזה שאין לו גם את האפשרות אחרת חוץ מ"לשמש את קוני".
ובפועל ממש רואים במוחש שהמחשב יש לו עוצמה אדירה ביותר, אבל ביחד עם זה היות וישנה את האפשרות להשתמש בו גם לדברים אחרים, הרי הרבה פעמים יצא שכרו בהפסדו.
הנה כמה אפשרויות איך לבנות מחשב שכל כולו תורה ומצוות:
1. מחשב שיש עליו את כל התורה כולה, כולל גם כל ספרי רבותינו נשיאנו עם אפשרות חיפוש וכו', שיחות ווידיאו של הרבי, ושלא יצטרכו לשדרג אותו. וגם שלא יהיה לו שום אפשרות של חיבור לא לאינטרנט ולא להכניס בו דיסקים. היות ומאות גיגה-בייט למחשב לא עולה הרבה כלל כיום, אפשרי שמלכתחילה יהיה במחשב כל מה שבן תורה צריך בכול מכול כול.
2. מחשב שיהיה מחובר לרשת פנימית אינטרה-נט (להבדיל מאינטרנט) שיש לו גישה אך ורק לאתרים של חידושי תורה ואתרי תורה כדוגמת 'הערות וביאורים' - אהלי תורה - http://haoros.com/ או אוצר ספרי חב"ד - http://chabadlibrary.org/books/ . המעלה בזה - אפשרות לכתוב חידושי תורה - דיבוק חברים ופלפול התלמידים - מעלות שהתורה נקנית בהם.. אפשר להעמיד כאלו בכל ישיבה ועל ידי זה יהיה קישור הדוק בין כל הישיבות בקשר לחידושי תורה וכדומה.
3. כדוגמה של 1, אבל הוא יתעדכן מדי פעם על ידי חיבורו לרשת באופן סמוי. אפשר לעשות שיהי מחובר דרך רשת הפלפונים, ככה שלא יצטרכו חוטים ומינוי לאינטרנט. תהיה אפשרות לכתוב חידושי תורה, ואחרי שהמערכת תבדוק את החידושי תורה שנכתבו, זה יתעדכן למחרת. היות וזה יצטרך להעביר רק טקסט, השימוש בגלי הפלפון יהיה מינימאלי, והתשלום גם כן מינימאלי.
יש עוד כמה אפשרויות, ותן לחכם ויחכם עוד...
נפתח פורום חדש על לספרות סת"ם ואומנות יהודית!אות והדר
כולם מוזמנים להצטרף....
שויילם עלייך!! שלויימי נפלא בויירוך הוישם!אבישג=]אחרונה
סתם צחקתי- למה את חייבת לכתוב ככה?
"בורוואווך השאאם שלווימכם...."- כאילו מה הקטע?
אגרות הקודש באינטרנט-בבקשה כנסומעריצה של אבא
שלום,ניסיתי לשאול שאלה באגרות הקודש באינטרנט
ואני אף פעם לא מצליחה להבין את התשובה..זה לא ממש ברור,זה באמת עובד באינטרנט?ובכלל איך אפשר להבין את התשובה אם הנושא תמיד מדבר על נושא אחר שלא שייך למה ששאלתי בכלל.
אשמח לתשובה ולהסבר איך בדיוק זה עובד. ואם אפשר בכלל לשאול שאלה או שצריך לבקש ברכה?
תודה אשרייכם!
אז ככה...חשבשבת
זה עובד תמיד!!!!!
מאוד קשה להבין אם את לא בתוך זה..
יש פעמים שהתשובה קולעת בול...
יש פעמים שהרבי כותב בשורות טובות ואזכיר על הציון שזה גם ברכה
ויש פעמים שבאמת צריך הסבר.
אז אם את לא מצליחה תפני לחבדני"ק/ בית חב"ד שיעזור לך
ואם לא אז אני כאן וממש ביף ישמח לעזור לך בנושא
בהצלחה שבת שלום!
באיזה אתר?מושיקו
יש אתר של אגרות קודש הרדמי שיש שם רשימה של אנשים ליצור איתם קשר להסבר על התשובה ברוב שעות היממה תתקשרי לשם והם יסבירו לך.
או שתביאי את הכרך והעמוד ואסביר בש"א
גם אם לא..חיים שלמהאחרונה
מבינים את התשובה,אין זה אומר שהרבי לא ראה את המכתב!
הרבי תמיד אמר לאנשים שלא קיבלו תשובות שהוא הזכיר אותם כבר בציון חותנו (הרבי הריי''צ) ולכן אל להם לדאוג.
עוד דבר.. אפילו מי שרק חושב לכתוב לרבי..שמעתי מאיזה משפיע שזה מגיע לרבי.
מזל טובאלעד
רק חבל שהוא נפטר בנתיים
ראיתי שנושאים אותו על מיטה מיוחדתאלעד
אני מניח שהרבי קבור היכן שהטמינו אותו, ובטוח שגם אם יפתחו את הקבר ויראו שהוא שם החסידים לא ישתכנעו
אתה מסיט את הנושאאלעד
אם יפתחו את הקבר ויתגלה ללא צל ספק שעל פי חוקי האנטומיה מה שנמצא שם אכן מוגדר כמת, עדיין תאמין שהרבי חי בגוף הגשמי שלו?
ויכוח לא יעזור מסיבה פשוטהמושיקואחרונה
זה ענין של גישה כללית לכל הענין של מה ואיך ללמוד.
וזה לא אומר שזה שולל מישהו אחר.
כמו שהגישה של מרן המחבר ושל הרמ"א הן שונות בפרטים עיקריים שמזה משתלשל הבדלים בדינים בפועל, ע"ד זה מה שאומרים על זה שהרבי מלך המשיח וחי וכו' וכו' זה מגיע ממקום אחר לגמרי, ולכן ויכוח לא יעזור כאן, כי זה לא שני צדדים שוים.
יתכן שהיו דינוזארים בעולםמושיקו
המדען הראשי של משרד החינוך בישראל פוטר כיון שכפר בתאוריית האבולוציה וקרא ללמד גם את סיפור הבריאה. בקשר עם כך אנו מפרסמים מכתב, בו מתייחס הרבי למספר שאלות בקשר לתורת האבולוציה, וגם לשאלה: כיצד נסביר את מציאתם של מאובני הדינוזארים? ● "אי אפשר להוציא מכלל אפשרות שדינוזאורים היו קיימים לפני 5722 שנה ונתאבנו בקטקליזם (מהפכות) טבע אדירות במשך מספר שנים, ולא במשך מיליוני שנים" ●
חלק ממכתב שנכתב במקור באנגלית, ותורגם ללה"ק:
י״ח בטבת, ה׳תשכ״ב
...נוכל עתה לסכם את החולשות וחוסר התוחלת, של כל התאוריות המדעיות כביכול, בנוגע למוצאו ואורך ימיו של התבל:
א) תאוריות אלו הועלו על סמך נתונים שנצפו במשך תקופת זמן קצרה יחסית, של מספר עשרות שנים ועל כל פנים לא יותר משתי מאות
שנים.
ב) על יסוד טווח קטן יחסית של נתונים ידועים (ידיעה לא מושלמת כלל), מעיזים אנשי המדע לבנות תאוריות בשיטת האקסטראפולציה החלשה, ועוד מן התוצאה אל הסבה, המשתרעות על פני אלפי (ולדעתם מיליוני וביליוני) שנים!
ג) בהציעם תאוריות כאלו הם מתעלמים בקלות ראש מגורמים המקובלים על כל אנשי המדע, והם — שבתקופה ההתחלתית של ״לידת״ העולם היו תנאי הטמפרטורה, הלחץ האטמוספרי, הרדיו אקטיביות וגורמים מהפכניים רבים אחרים, שונים לחלוטין מאלו הקיימים במצב הנוכחי של העולם.
ד) ישנה אחדות דעים במדע, שחייבים היו להיות הרבה יסודות רדיו־אקטיביים בשלב ההתחלתי, אשר אינם קיימים עוד, או קיימים בכמויות מזעריות: אחדים מאלו — יסודות שעצמתם הקטקליסטית (מהפכנית, הרסנית), אפילו בכמויות מזעריות, ידועה היטב.
ה) יצירת העולם, לפי תאוריות אלו, התחילה בתהליך של התחברות אטומים בודדים או של חלקי האטום, צבירתם והתגבשותם, בתהליכים, ותוך שינויים בלתי מוכרים לחלוטין.
בקצור: מכל התאוריות ה״מדעיות״ הרופפות, הרי אלו העוסקות במוצא התבל ובקביעת גילה הנן (כפי שמודים אנשי המדע עצמם) החלשות שבכולן.
לא פלא הוא (וזו אמנם אחת ההכחשות הברורות של תאוריות אלו) שהתאוריות ה״מדעיות״ השונות ביחס לגיל העולם, לא רק שהן אינן מתיישבות אחת עם זולתה, אלא אתדות מהן נוגדות ואף שוללות זו את זו, כאשר הגיל המקסימלי של תאוריה אחת, הוא פחות מן הגיל המינימלי של האחרת.
אם יקבל מאן דהוא תאוריה כזאת ללא בקורת, יכול הדבר להוביל אותו לחשיבה מועטית ולמסקנות בלתי מבוססות כלל. נתבונן למשל בתאוריה ההתפחחותית של מוצא העולם, המבוססת על ההנחה שהעולם התפתח מתוך חלקיקים אטומיים ותת־אטומיים קיימים, אשר בדרך של תהליך התפתחותי התחברו כדי להוות את העולם הפיסי, אשר עליו התפתחו, איכשהו, חיים אורגניים, גם זה בתהליך התפתחותי, עד שהופיע ״הומוספינס״ (האדם). קשה להבין למה נכון האדם לקבל ללא היסוס את בריאתם של חלקיקים אטומיים ותת־אטומיים באופן אשר הכל מודים כי אינו נודע ואינו מושג, אבל יסרב לקבל את בריאתם של כוכבי לכת, או אורגניזמים, או יצור אנושי, כפי שאנו מכירים אותם קיימים.
גם הטענה של מציאת מאובנים, בשום אופן אינה הוכחה החלטית לקדמות כדור הארץ, מן הסבות דלהלן:
א) לאור התנאים הבלתי נודעים אשר שררו בתקופה ״הפרה־היסטורית״, תנאי לחץ אטמוספרי, טמפרטורות, רדיו־אקטיביות, קטליזטורים (מזרזים) בלתי ידועים וכו' וכו', כפי שהוזכר לעיל, ז.א. תנאים אשר יכלו לגרום לריאקציות ושינויים בעלי אופי וקצב שונים לחלוטין, מאלו הידועים בתהליכי הטבע הקצובים של היום — אי אפשר להוציא מכלל אפשרות שדינוזאורים היו קיימים לפני 5722 שנה ונתאבנו בקטקליזם (מהפכות) טבע אדירות במשך מספר שנים, ולא במשך מיליוני שנים, מכיון שאין בידינו אמצעי מדידה מתקבלים על הדעת, או קני מדה לחישובים באותם תנאים בלתי ידועים.
ב) גם אם נניח שמשך הזמן שנותנת התורה לגיל העולם, הנו קצר מדי בשביל תהליך ההתאבנות (אם כי איני רואה איך אפשר לקבוע זאת בודאות), עדיין נוכל לקבל בקלות את האפשרות שאלקים ברא מאובנים כתבניתם, עצמות או שלדים (מסבות הידועות לו), בדיוק כפי שיכול היה לברוא אורגניזמים חיים, אדם בשלמותו, ומוצרים מוגמרים כמו נפט, פחם, או יהלומים, ללא שום תהליך התפתחותי.
ומה שנוגע לשאלה אם נכון הדבר כבסעיף ב׳ דלעיל, לשם מה היה הקב״ה צריך לברוא מאובנים בכלל? התשובה פשוטה היא: אין אנו יכולים לדעת את הסבה מדוע העדיף הקב׳׳ה אופן כזה של בריאה על פני אופן אחר, ובכל תאוריה של בריאה שנקבל, תמיד תשאר שאלה זו ללא מענה. השאלה — ״למה לברוא מאובן״? אין לה יותר משמעות מאשר לשאלה ״למה לברוא אטום״? ובודאי שאין שאלה כזאת יכולה לשמש טענה, ועוד פחות מזה — יסוד הגיוני לתאורית ההתפתחות.
מהו היסוד המדעי, עליו מבוסס תיאור תהליך הבריאה כהתפתחות, בלבד, והגבלת התחלתה בחלקיקים אטומיים ותת אטומיים? והכיצד יתכן לשלול את אפשרות הבריאה, כפי שהיא מבוארת בתורה, על ידי תיאוריה זו מרובת הפרצות הבלתי מוסברות ומלאת הסיבוכים?! והרי כאשר מקבלים אנו את האמור בתורה — מסתדר הכל בדיוק לפי התכנית, וכל שקלא וטריא בדבר מוצא העולם וגילו, נעשית מיותרת וחסרת כל חשיבות.
ואם ישאל השואל — בבואו לדחות את סיפור הבריאה כמבואר במקרא — וכי למה היה לו לבורא לברוא תבל ומלואה בשכלולם? וכי לא די לו בכך, אילו ברא מספר מספיק של אטומים ותת אטומים בעלי כח התחברות והתפתחות, כדי שיתפתח הסדר הקוסמי הנוכחי? בודאי שאין שאלה כזו מהווה בסיס ויסוד, להטלת ספק בהאמור בתורה. האבסורד שבטיעון זה, בולט עוד יותר, כאשר הוא משמש יסוד לתיאוריה קלושה, כאילו היתה מבוססת על הוכחות יציבות, שאין עליהם פירכא, והמבטלות כל אפשרות אחרת.
אפשר לשאול, בצורה הפוכה, אם התאוריות המנסות להסביר את מוצא העולם וגילו רופפות כל כך, כיצד קרה שהן הועלו מלכתחילה? התשובה לכך פשוטה: זהו טבעו של האדם לחפש הסבר לכל הסובב אותו: וכל תאוריה, אף ה״מרחיקה עדותה״, טובה מלא כלום, לפחות עד שנמצא הסבר טוב יותר.
יכול אדם לשאול: בהעדר תאוריה הגיונית אחרת, מדוע אינה מתקבלת ע״י מדענים אלה, פרשת הבריאה כפי שהיא כתובה בתורה ? גם לשאלה זו התשובה היא: הטבע האנושי. זוהי אמביציה אנושית טבעית להמציא ולהיות מקורי.
קבלת האמור בתנ״ך שוללת ממנו את ההזדמנות לגלות בשטח זה את חריפותו האנליטית והאינדוקטיבית. לכן, המדען, המתעלם מן האמור בתנ״ך, צריך להמציא סבות ״להצדקת״ מעשהו זה, והוא מוצא מחסה בכך שהוא מדרג את האמור בתנ״ך ביחד עם מיתולוגיה עתיקה ופרימיטיבית וכדו', מכיון שאינו יכול להתוכח נגדו על בסיס מדעי.
אם עדיין הנו מוטרד מתאורית ההתפתחות, יכול אני לומר לו, ללא חשש סתירה, שאין אף שמץ הוכחה ה התומכת בתיאוריה זו. להיפך, במשך שנים של מחקר ובדיקה, מאז הועלתה החאוריה לראשונה, נערכו תצפיות במינים של חי וצומח בעלי אורך חיים קצר, במשך אלפי דורות של מינים אלו, ואף על פי כן מעולם לא נקבעה טרנסמוטציה (מעבר) ממין אחד למשנהו , ועל אחת כמה וכמה מצומח לחי. לכן לתאוריה כזאת אין מקום בין אוצר המדעים האמפיריים.
תאורית ההתפתחות, שהוזכרה לעיל, אינה עומדת כעימות להאמור בתורה על הבריאה, כי גם אילו הוכחה התאוריה היום, ומוטציות (תמורות) של מינים היו מוכחות בנסויים מעבדתים, גם אז לא היה זה סותר את אפשרות בריאת העולם כפי שנאמר בתורה, שלא ע״י תהליך ההתפתחות. המטרה העיקרית שתאורית ההתפתחות הוזכרה כאן היתה, כדי להדגים כיצד תאוריה מאד לא מבוססת ובלתי הגיונית מבחינה מדעית, יכולה להוליך שולל את דמיונם של אנשים לא בקורתיים, עד כדי כך שמציעים אותה כהסבר ״מדעי״ של מיסתורין הבריאה, למרות העובדה שתאורית ההתפתחות בעצמה לא הוכחה באופן מדעי והיא חסרת כל בסיס מדעי אמיתי.
מיותר לומר שאין זו כוונתי להשמיץ את המדע או להטיל ספק בשיטה המדעית. ברם, המדע אינו יכול לפעול אלא אם כן יניח כמה תיאוריות עבודה או היפותזות, גם אם אין אפשרות לאמת אותן (אם כי תאוריות אחדות מסרבות להיעלם גם לאחר שהמדע סתר אותן או שלל את ביסוסן — תאורית האבולוציה היא דוגמא לזאת), מכיון שלא היתה אפשרות להתקדמות טכנית ללא קבלת מספר ״חוקים״ פיסקליים, גם אם אין בטחון שה״חוק״ יחזור על עצמו. אולם ברצוני להדגיש, כפי שנאמר לעיל, שהמדע עוסק רק בתאוריות ולא בודאויות.
כל המסקנות או ההכללות המדעיות, יכולות להיות סבירות, במדה גדולה או קטנה יותר, בהתאם לאמצעי הזהירות שננקטו בשמוש של החוקים המדעיים הנובעים מן העובדות הנסיוניות, או עם גדול המשתנים הלא־ידועים וכר, כפי שנאמר לעיל. אם יזכור זאת, יווכח כב׳ בקלות שלא יכול להיות קונפליקט כלל בין תאוריה מדעית כלשהי לבין התורה.
הערותי דלעיל התארכו קצת למעלה מן המתוכנן, אבל עדיין הן קצרות מדי כהשואה למושגים הלא נכונים והבלבול השורר במוחות רבים. ועוד, הערותי בהכרח הוגבלו להערות כלליות, כי מכתב אינו האמצעי המתאים ביותר לפירוט נרחב. אם יש לכב׳ שאלות נוספות, אל נא יהסס לכתוב אלי.
ואסיים בענין שנגענו בו בשיחתנו:
מצות הנחת תפלין בכל יום חול, על היד כנגד הלב, ועל הראש משכן המוחין, מראה, בין השאר, את הגישה היהודית האמתית: תחילה העשיה (יד) בכנות ובלב שלם, ואחר כך ההבנה השכלית (ראש): כלומר: תחילה — נעשה, ואחר כך — ונשמע. יהי רצון שרוח זו תמלא את מחשבתו ותעורר את כחותיו הרגשיים, ותמצא את נטויה בכל בחינות החיים, כי ״המעשה הוא העיקר״
החדש של עמיר בניון בתוכנית "סבבת שלום" ברדיו! וגם:אנונימי (פותח)
החדש של עמיר בניון בתוכנית "סבבת שלום" ברדיו!
וגם: יובל טייב מדבר על הכל בראיון בלעדי על המעבר ממוזיקה מסורתית לים תיכונית מודרנית. השמעות בכורה מהאלבום החדש של עמיר בניון, וגם קטע של האח אבי בניון, ועוד השמעות בכורה בלעדיות.
להאזנה והורדה לנגן או למחשב (לחצו על מקש ימני בעכבר ובחרו בשמירה בשם):
http://pod.icast.co.il/0d89006d-fb6a-4c54-8966-d00aef762f76.icast.mp3
כדאי להרשם כאן בחינם:
http://www.icast.co.il/default.aspx?p=PodcastSubscribe&id=347246
המוזיקה שאין ברדיו רק ב"סבבת שלום" כל שישי 12-2 בצהרים ברדיו קול רמת השרון 106FM וברשת כל הזמן:
www.sababat.co.cc
איך החבדניקים מאמיניםאברהם איתן
שאדם שמת יכול להיות המשיח ![]()
אנו מאמינים שהרבי חי בגוף גשמי והוא נשיא הדורבן ציון גגולה
ב"ה
ובגלל שהרבי שהוא צדיק מקובל על כל עולם התורה אומר שהוא שליח של בורא עולם - מלך המשיח - לגאול אותנו אנו כיהודים המאמינים באמונת חכמים מאמינים שהוא מלך המשיח ואם תרצה תוכל לקבל את השיחות של הרבי ששם הוא אומר את הדברים וכן את ההסבר ההלכתי .
אתם פסיכופטיםאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
הרבי זצ"ל נפטר....
הוא היה צדיק, היה לו ניצוץ משיח אבל לא היינו ראויים לגאולה והוא נפטר...
פשוט קשה לכם לקבל אתזה.... וחבל
אוי כל צמא לכו למים - ואין מים אלא תורהמושיקו
החבדיניקים מאמינים במה שהם מאמינים בגלל שהם למדו תורה והם אומרים מה שאומרים על פי מה שהם למדו..
ולמי שלא למד, אז הוא לא חייב להאמין, אבל שלא יתווכח על דבר שהוא לא יודע, כי זה סתם לא מכבד אותו.
ואפילו שהדעה הרווחות היא מה שבן ציון אמר, אז ל'אברהם איתן' כדאי לפתוח ספרים ולבדוק פעם הבאה כי התשובה לשאלה ששאלת היא נמצאית בגמרא מפורשת (ואפשר לחפש בגוגל גם) מצו"ב קטע הגמ' מסנהדרין דף צ"ח ע"ב
(במאמר המוסגר מובא פה גם איך שהחסידים אומרים על רבם שהוא משיח, או ליתר דיוק איך שתלמידי האמוראים אמרו על רבם שהוא משיח, או יותר נכון הרב דרש אחר שמו שהוא משיח)
" . ורבי יוחנן אמר למשיח מה שמו דבי רבי שילא אמרי שילה שמו שנאמר (בראשית מט, י) עד כי יבא שילה דבי רבי ינאי אמרי ינון שמו שנאמר (תהלים עב, יז) יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו דבי רבי חנינה אמר חנינה שמו שנאמר (ירמיהו טז, יג) אשר לא אתן לכם חנינה ויש אומרים מנחם בן חזקיה שמו שנאמר (איכה א, טז) כי רחק ממני מנחם משיב נפשי ורבנן אמרי חיוורא דבי רבי שמו שנאמר (ישעיהו נג, ד) אכן חליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנוהו נגוע מוכה אלהים ומעונה אמר רב נחמן אי מן חייא הוא כגון אנא שנאמר (ירמיהו ל, כא) והיה אדירו ממנו ומושלו מקרבו יצא אמר רב אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש אי מן מתיא הוא כגון דניאל איש חמודות
(תרגום: דבי רבי-בית רבי, אמרי=אמרו, אי מן חייא=אם מן החיים, אי מן מתיא=אם מן המתים,)
רשי
לקטע הרלוונטי) אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש - אם משיח מאותן שחיים עכשיו ודאי היינו רבינו הקדוש דסובל תחלואים וחסיד גמור הוה כדאמרינן בבבא מציעא (דף פה.) ואם היה מאותן שמתו כבר היה דניאל איש חמודות שנדון ביסורין בגוב אריות וחסיד גמור היה והאי כגון לאו דווקא ל"א כגון רבינו הקדוש כלומר אם יש דוגמתו בחיים היינו רבינו הקדוש ואם דוגמא הוא למתים היינו כגון דניאל איש חמודות
חבל על המאמץ.חני.
בס"ד
אנשים אוהבים לשאול שאלות למרות שהסבירו להם את התשובה מליון פעם.
עובדה לכך שהבנאדם אפילו לא טרח לקפוץ לקבל תשובה אלא רק שאל.
ד"א, אם הרבי לא המשיח (ח"ו כמובן.) , מי כן? יש למישהו הצעות + סימנים מובהקים? אני בטוחה שלא.
חבוב..חיים שלמה
א.קודם כל תשאל איך הוא יכול להיות משיח לפני שהוא נפטר..ואח''כ תשאל שאלות יותר קשות!
ב. תכתוב בגוגל את השאלה למה הרבי מלובביץ חי..ותקבל עשרות לינקים עם תשובות,כי פה כבר דשו על זה יותר מדי!
ג. שיהיה לך בהצלחה במציאת התשובות ויגעת ומצאת תאמין.
בזכותו הפורום עוד זז. תכירו תודה!
אלעד
חיכיתי חיכיתי חיכיתימושיקו
בסוף הגיעה תגובה

חחח..חיים שלמה
אז אולי תתחיל לחיה אותו אתה?
ואני מצטרף למושיקו..גם אני חכיתי לאמרי השפר שלך..חחח![]()
באווירה שמחה זו קבלו סרט ניגון עם הרבי לכבוד אלולבן ציון גגולה
ב"ה
מלך המשיח מעודד את ניגון רחמנא - לכבוד חודש אלול
אני לא מאמין שיש עוד כאלהאנונימי (פותח)אחרונה
שחושבים שהרבי מת (ח"ו). זה מזכיר לי קצת את הכחשת השואה, כל כך הרבה מממצאים על השואה ועוד יש אנשים שמכחישים. כנראה בן אדם זה לא משהו נורמלי כל כך. (או שהקליפות מעוורות את העינים).
ודרך אגב, אני אישית חיפשתי מספר שנים (!) בן אדם שראוי להיות המשיח ולא מצאתי אפילו אחד! וברור שהרבי שליט"א זה הוא הוא.!!!!!!!!!!!!!!!!
תשובה אקטואלית לארה"ב בנושא איראןמושיקו
כשרון נחמן הגיע לרבי מלובאוויטש לפני 20 שנה ,ושאל בעקבות זה שהוא הולך להפגש עם בכירים אמריקאים, איך להסביר את עמדת ישראל.
מדהים לראות איך הדברים אקטואלים היום!
לוידיאו לחץ כאן
אח אחח..אלעד
אין כמו מאמר מתלהם של הרב וולפא כדי לעורר את כל השדים שבתוכי
עוד מעט מתקרב סוכות. ויעלו כאן דיונים על שינה בסוכה 
[איך לא?]
תתכוננו ![]()
או שיבוא משיח ויבנה את בית המקדשמושיקו
ואז אף אחד לא יישן בסוכה 
בכלל לא נראה לי שיהיה עם י להתווכחחשבשבת
כולם אצל הרבי ואין יכולת להיכנס
כולם ימותו??אלעד
אין יכולת לפורום כשנמצאים ב770..חשבשבת
לא דווקא אנחנו טוענים שבגאולה בשלב הזה של "כי עפר אתה ואל עפר תשוב" - שכולם כביכול ימותו ויחזרו לחיים נוכל לדלג עליו ע"י שינון משניות תניא ודברי קודש בע"פ..
נפגש בבית המקדש...
מוזר שהתגובה שלי ה^^^כאילו נכתבה ביום כיפו...חשבשבת
משו קרה כאן למערכת??
הרבי מנהל את העולם!מושיקו
סתם כמה נקודות שעלו לי בימים הנוראים האחרונים.
הליטאים התחילו לעשות שידורי לווין לכל העולם (דבר שאסרו בתכלית האיסור לפני כ20 וכמה שנים).
חסידי גור התחילו במבצע נרות שבת קודש.
המגזר הדתי לאומי התחיל לצאת למבצע תפילין ברחובות, לעשות פעילות ו מניני תפילה בימים הנוראים בקיבוצים וכדו', בתי חב"ד (או הבית היוהודי כפי שזה נקרא) למטיילים. לימוד חסידות וכו' וכו'
ב"ה
אולי בעוד שנה שנתיים יתחיל עוד מגזר זה או אחר להפיץ את בשורת הגאולה..
בכל אופן שיהיה לכולם לבריאות ובהצלחה רבה ומופלגה להכין את העולם להבאת הגאולה ולמלך המשיח.
סליחה שאני מתערבאלעד
חב"ד לא המציאה ולא חידשה דבר בנושא זה, ושמורה לה אך הזכות של הדחיפה העצומה שהעלתה את המודעות והגבירה את הפעולות
לא יזיק לתת את הקרדיט למי שהוא מגיע+mp8
ועובדה היא, שתומכי הרב קוק עד לפני שנים מועטות- לא עשו כמעט כלום בנושא הקירוב וההפצה, אז נא לפרגן......
מטבע הדבריםאנונימי (פותח)אחרונה
לכל ציבור יש דברים שהם תחילו בו ראשונה, הציבור הדתי לאוומי הנחיל אהבת העם והארץ לכל העם, ואת תורת הרב קוק.
הציבור הלייטאי הנחיל את לימוד התורה במסירות נפש.
חסידי ברסלב הנחילו את הענוה והתמימות גם למחרפים אותם (מידה מפתיעה) את ההתבודדות ואת התמימות.
חסידי גור הנחילו את ה"אמור ממעט ועשה הרבה"
בקיצור "אין לך אדם שאין לו שעה"


