הפתעה לעוגת גבינה
הגמד הענק
יאאאא תודה
עוגת גבינה.אחרונה

משלוח מנות למישהי
הגמד והענק
עוד לא הייתי באתר היצירה
באתר ראיתי אותה
לא במציאות
ובכל זאת
הספקתי לגלות
שהיא חתיכת אישיות
פרוטאינים מרובים
אז מה נשלח לה לפורים?
לא דג,לא ביצה
וגם לא רוטב קציצה
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
פורים שמח
ממני באהבה![]()
ברוקולי?משיח נאו בפומ!
לא!!!הגמד והענק
תקראו טוב.יש רמזים בתוכן המילים
ריבוזום?יטבתה
נכון
הגמד והענק
שלחתי את זה לריבוזום
הו, וואו!
תודה! תודה רבה!
ריבוזום
איזה כיף לקבל כזה משלוח 
רוטב קציצה? 
עכשיו אני צריכה לנחש מי את? 
לא כדאי לך לנחש.לפחות לא בפומביהגמד והענק
אלא אם כן את רוצה להסתפק רק במשלוח הזה.טנגעענס (איך כותבים תשם הזה למען ה??) כתב שעדיף שהגילוי יהיה ליד פורים.ככה תוכלי לקבל יותר הפתעות.לילה טוב![]()
חחח איזה כיף זה לדעת... אני פונה אליך באישינועם ה
ששששששששששששששששששששהגמד והענק
זה לא יפהריבוזום
.
למה??? אני לא הענק...נועם ה
התכוונתי שזה לא יפה לנפנף מולי בידיעות שלך!ריבוזום

|משקשק מפחד|הגמד והענק
סתאאםםםםםםםםםם.לכי על זה נועם
.העיקר שתשאלי באישי
אוקיי
ריבוזום
מנחשת ניחושים לעצמי...
הגמד והענק
נכנסת לניק אחר. עברי לניק "הגמד הענק"
תודה 
לא התכוונת לדבר אליי, לבטח?ריבוזום
אופס
הגמד הענק
בוקר טוב לריבוזום!!!הגמד הענק
היי, תודה
ריבוזום
ריבוזום,הגמד הענק
תודה
(הו, לא, פרג זה
)ריבוזום
אני לא יודעת...
ממ. אולי נועם ה?
(יריה באפילה)
לא
|צחוק מרושע|הגמד הענק
והייתה לי הרגשה שלא תאהבי פרג![]()
רוצה רמז?
נקודה טובה? אושר תמידי?
ריבוזום
אם לא אני מרימה ידיים.
אין לי באמת סיבה לחשוד דווקא במי שכתבתי, אבל ניסיתי לנחש מתוך אלה שקיבלו משלוחים בעצמן...
אה, רמז - בעצם אשמח לרמזריבוזום
אוקי,הגמד הענק
אני אוהבת לכתוב שירים בחרוזים (כמו שראית במשלוח הראשון) והתכתבת איתי באישי איזה פעם\פעמיים
אם צריך עוד רמזים-תגידי![]()
אממ, אולי חרותיק?
ריבוזום
אה, לא לא! בעצם לא יכול להיות.ריבוזום
בתשבע77? (וזה ניחוש אחרון!)ריבוזום
נכון
הגמד הענק
יפה!!
תודה רבה רבה על ההשקעה!
ריבוזום
שימחת! ![]()
פורים שמח לך, ולכל שאר חברי הפורום גם!
פורים שמיייח
בת-שבע77אחרונה
חחחח בונא מה נסגר שכולן חושדות בי?
נועם ה
לא יודעתהגמד הענק
אולי יש בך משהו מעורר חשד![]()
![]()
![]()
משלוח מנות לכל באי הפורום ככל, ולyoniSmile בפרט!!!הגמד הענק
למה זה מעוות לי את הציור?הגמד הענק
בקצרה?רוני60
הו, הו, ידעתי שזה בקצרה!ריבוזום

נקודה טובה
^^ממש מוכשר! סחתיין
אושר תמידי
תודה!
בקצרהאחרונה
תודה!יוני
או בקצרה, שימחת..
שבת שלום ופורים שמח!
ממש בכיף!!!בקצרה
המון שבת שלומים, לכל השנה!
חח, בהחלט.בקצרה
ליהודים היתהלבי ובשרי
קר לי!

פורים שמח ושבת שלום



גם לי!!נקודה טובה
אצלנו יש שמש..קוצ'ינית =)
אצלנו היא שקרניתנקודה טובה
חחחחח
בקצרהאחרונה
לא קורא בשבע אבל אבא הראה לי:כורש
לח"כ יוני שטבון
ברכות...
בלה
בלה
בלה.
וחתום כך:
העם היהודי
הרב...
הרב...
הרב..
במתותא מכבוד תורתכם, מי אתם שתחתמו בשם העם היהודי?
לאיזה עם אתם משיכים בן אדם כמוני שחושב בדיוק להפך?
אתה יכול לפרסם מודעה בשם העם הפרסי
טנגענס
האמת שהצחקתני. תדה.כורש
יפה. אני שמח
חששתי שתיפול כבדטנגענס
לא מודעה! הצהרה! הצהרת כורש
ותן טל
הם כבר עשרות שנים לוקחים אחריות עלטוביה2
שום לחץכורש
אתה רוצה לתמוך בדעה מסויימת מותר לך.
אתה לא יכול לצרף אותי לשם. ואתה לא יכול להחליט מה טוב לי ומה רע לי.
יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיהמושיקואחרונה
ואם לא מתאים לך שתתפוצץ (אבל באיזה כור באירן)
<<<סקר שבת זכור>>>פריסבי
ב"ה השנה יש לי חבילת "הכל כלול" בישיבה

כנ"ל, בערך...אילה שלוחה
בס"ד
החברות נשואות, האחים נשואים.
וגם אלו שבבית הולכים לחגוג בישיבה.. 
(בלילה. ביום יהיו 2 אחים נשואים שלי + ה"קטנים" שבלילה יהיו בישיבה..)
IQ יותר גבוה- מתבגר יותר לאטחסדי הים
מסכימים או לא? האם אתם רואים את זה במציאות?
הגיונילשם שבו ואחלמה
כמובן שלא תמיד (יש לי חבר גאון בשני התחומים)
איך אתה יכול לכמת התבגרות?נפשי תערוג
כל אחד מגדיר את הפרמטרים שונה
ולכן יש הרבה מחקרים סותרים
במחקר הזה דברו על הפתחות תאי המוח לשיאחסדי היםאחרונה
לא יודע אם זה קשור, מה שאני רואה במציאות, שהרבה פעמים אנשים חכמים, הם מתבגרים מהר יותר. אבל אנשים חכמים מאוד, אז הם יותר ילדותיים בצורה רגשית, ולוקח להם זמן להתבגר רגשית.
לא מסכימה.נועם ה
נכון שלפעמים זה בא על חשבון האינטיליגנציה הרגשית, אבל ממש לא מחייב...
משלוח מנות ל-הגמד הענק
יצא מעפן..
הגמד הענק
סחטיין על ההשקעה!בקצרה
זה עושה כאב ראש!יוני
חמוד!אושר תמידיאחרונה
כמה רעיונות לפוריםמרכזניק
מרמז לגאולה ראשונה שנייה ושלישית לעתיד לבוא
אם-אהרון ומשה
אם-אסתר ומרדכי
אם-אליהו ומשיח
ושתי נענשה מידה כנגד מידה אומרת הגמ׳ שושתי הפשיטה את בנות ישראל והייתה מעבידה אותם בשבתות
מה כתוב במגילה? להביא את ושתי המלכה בכתר מלכות, מלמד שרצה להביאה רק בכתר מלכות לראשה ולכן לא רצתה לבוא.
דבר נוסף-מגילת אסתר ולא מגילת מרדכי ואסתר ולמה? מפני שצריך לגלות את ההסתר שבה מי שיקרא את המגילה סתם כך יחשוב שהכל קרה בדרך הטבע ולא בצורה ניסית
כשאסתר רצתה להציל את עם ישראל אמרה-תמות נפשי עם פלישתים לכן אמרה כמה פעמים יבוא המלך והמן רצתה שכשיבוא המן למשתה תחבק אותו ובכך יהרוג המלך את שניהם ותיבטל הגזירה מעם ישראל כמו שמצינו בגמ׳ במס׳ שבת לג: משמת הקיסר בטלה הגזירה.
ועוד כתוב לאבדם-לא בדם! מלמד שנגזרה עליהם מיתה או בדם או בטיט משה עמד והתפלל ולבסוף התבטל גזרית הדם(לא בדם) ונשאר הטיט שבו היו חותמים את האיגרות- אותן איגרות ששלח המן.
וזכינו לקבל קדושת פורים באמת!
...מרכזניקאחרונה
היה על זה שרשור ארוך וסוער בנשואים טריים לא מזמןלשם שבו ואחלמה
אסור להיכנס לשם..זה כמו היער האסור של הוגרוטסבן של מלךאחרונה
ברוך ה'מופים
סבתא שלי השתחררה מבית חולים!
תודה לה'!
ב"ה
חוזרת
ב"ה, כיפ לשמוענקודה טובה
ב"ה! עד 120 בבריאות איתנה!חרדי מקוריאחרונה
רגע של עברית 62 (רכוש, קניין)כתר הרימון
מי יודע מאיפה הגיעו המילים של רכוש וקניין לעברית??
במגילה כתוב: "רוכבי הרכש, האחשתרנים, יצאו מבוהלים ודחופים..."
רכש=סוס (ארמית או פרסית, אאל"ט).
וכך גם מתורגם בתרגום השבעים: "תן לי הנפש והרכוש קח לך" - תן לי האנשים והסוסים קח לך.
מכאן באה המילה רכוש, מהמילה סוס.
גם המילה קניין נגזרה מהמילה מקנה = אופן הקניין והתשלום בימים עברו.
(יש לי מהמגילה מלא דברים יפים על השפה המהממת שלנו, אז לא יכולתי להתאפק.
תסבלו
)
תודה
שמואלג
מצטער, אבל זה ממש מעוות
רוני60
אם כבר, אז הכל הפוך!
לגבי רכוש, כתוב: "ואברם כבד מאד, במקנה בכסף ובזהב"..."כי היה רכושם רב, ולא יכלו לשבת יחדיו"
מכאן מבינים שרכוש=כסף וזהב, והסיפור עם מלך סדום, היה בכלל לאחר-מכן!!
גם אם לפעמים רכוש=סוס, זה ממש לא אומר שהמילה רכוש נגזרה מסוס, אולי להיפך?
ועפ"י רשי שם: "רוכבי הרכש האחשתרנים" זה בכלל מדובר על גמלים.
ולגבי המילה קניין, היא מופיעה הרבה לפני.. כשחווה קוראת לקין בשמו כתוב: "קניתי איש את ה'"
ומדובר של על יצירת אדם, ולא על קניין עם כבש.
ודווקא הקניין הראשון שאנו מכירים, זה קניית מערת המכפלה שהיא הייתה בכסף.
אז אם כבר, המילה "מקנה" נגזרת מהמילה "קניין".
למצוא וורטים זה נחמד, אבל לא צריך לעקם את הפסוקים בגללם!
לא וורט.כתר הרימון
אלא פשוט השוואה בין שפות שמיות (+העובדה שהמגילה מלאה במילים פרסיות ועוד שפות) ואטימולוגיה.
1. שני הפסוקים שהראית מראים בסה"כ את המשמעות של המילה רכוש, ולא השוואה מילולית לסוס.
2. יכול להיות, זה בכל אופן מראה את האטימולוגיה והקשר בין המילים בשפה. מקנה=שורש קני/ה.
טוב, אז אם התכוונת רק לעשות השוואה,רוני60
ולא להראות מהיכן המוצא של המילה,
אני מסכים עם מה שהתכוונת.
נכון, לא תמיד אפשר לדעת מה קדם למה.כתר הרימון
אבל כן יש אטימולוגיה=גזרון=מקור המילה.
שזה בעצם השוואה לשפות אחרות. (ואבן שושן מביא את זה.)
ואני רואה קשר הדוק בין סוס בשפה זרה לרכוש בעברית...
(אבל כן אפשר לראות כאשר המילה שאולה משפה אחרת ולאו דווקא לחשוב:
הי, אולי בעצם הם שאלו מאתנו?...)
איזה כיף זה להיכנס לשרשור ולגלות שכבר שאלו אתחרדי מקורי
תודה רוני וכתר!
קודם כל ההנחה הפשוטה צריכה להיותחסדי הים
לגבי המילה 'רכוש'. הוא מופיע בהמון מקומות בתנ"ך, (גם בספרים שקדמו הרבה שנים למגילת אסתר) אביא כמה דוגמאות:
"ויקחו את כל רכוש סדום ועמורה" [לך לך יד, יא]
"ואחרי כן יצאו ברכוש גדול" [לך לך א, יד]
"וינהג... ואת כל רכושו אשר רכש מקנה קנינו אשר רכש בפדן ארם" [ויצא לא, יח]
"ותבלע אותם... ואת כל הרכוש" [קורח טז, לב]
"ולקץ העתים יבוא בוא בחיל גדול וברכוש רב". [דניאל יא, כד]
"ינשאוהו אנשי מקומו בכסף ובזהב וברכוש ובבהמה עם הנדבה לבית א-לוהים בירושלים" [עזרא א,ד]
"כל אלה שרי הרכוש אשר למלך דוד" [דברי הימים א כז, לא]
"כי נתן לו א-לוהים רכוש רב מאוד" [דברי הימים ב לב, כט]}
לגבי מקור המילה "רכש" שנכתב לגבי בהמה-
הפעם הראשונה שהמילה מופיעה זה בספר מלכים א [ה, ח]
"והשעורים והתבן לסוסים ולרכש".
איזה סוג בהמה היתה ה'רכש'?
הרד"ק שם מסביר: "מין בהמה וי"א שהם פרדים בני הסוסיות".
בספר מיכה ]א, יג] רש"י ורד"ק מוסיפים וכותבים: "שהוא קל לרוץ".
רבי יונה אבן ג'נאח מפרש פירוש אחר: "הסוסים הטובים שלא עברו עליהם שנים רבות".
הבהמה 'רכש' היתה בהמה חזקה שרצה מהיר, והיה מושך 'רכב' שעליו 'רכוש', כמו שכתוב בספר מיכה [א, יג] "רתום המרכבה ל'רכש' ".
לכן מקור המילה 'רכש' הוא חיבור של שתי מילים עבריות
'רכוש'-'רכב'= 'רכש'!
יפה
טופי תות
זה רק נדמה לי או שזה באמת שהרבה זמו כבר לא היו פה רגעים שכאלה???
עוד על הקשר בין סוסים לפוריםחסדי היםאחרונה
מהרבה מקומות בתנ"ך ובחז"ל רואים ש'סוס' מסמל את הסטרא אחרא המתגלם בריצה לתאוות. מרדכי שרכב על סוסו של המלך, מסמל את השלטון על הסט"א המתגלם בריצה לתאוות.
לכן זה יכול להסביר את העובדה שהאגרות שבטלו את האגרות הראשונות, ונתנו למרדכי וליהודים השלטון, היה צריך להיות ע"י 'רכש', שלפי חלק מהדעות הוא סוג של סוס.
[קצרתי מאוד, והרעיון יותר רחב ועמוק ומעוגן במקורות]
אתם ערים?!חרותיק

ב"ה
כןעדידפ
כן
שיר ידידת
איך לא?ארוון
סיימתי 4 מאמרים על נשים, פמיניזם, מגדר וכו', נשארו עוד 8....
צריך קצת להתקדם בשני הסמינרים...[כרגע בעיקר להתחיל לנתח איזה 10 מאמרים באנגלית]
עוד עבודה על יצירתיות [כבר נגמרו לי הידידים עם הפאות, אז עברתי לעשות להם צמות וקוקיות בשיער..יצירתי לא?]
וכדאי להתחיל לתקתק כי יש עוד עבודה השבוע...
אז, יאללה לילה לבן!
נראה לי אני אתחיל לפרסם מודעות של חיפוש עוזרים באמת...
כןחוזרת
לסינית-אפשר לעשות פס שחור גם עם צלליות?)בסד עוד מעט אלך לישון (מבטיחה לעצמי)
במקרה...נקודה טובה

איזה כיף לך!!!!!!!!! [ קבר יוסף הצדיק!!]נפש חיה.
כן
טופי תות
מחכה למייל כבר יומיים.
עוד רגע אני משתגעת.
רעיונות, משהו?
#מחכה_לובקצרה
ערהרעות=))
מתאזן לאט לאטפשוט_
יופי לכם,חרותיק
מה שמעניין שיש הקבלה במדרש בין פורים ליוסף הצדיקחסדי היםאחרונה
עמ"י היה בצרה ומרדכי נהיה משנה למלך.
יוסף היה לו חן- אסתר היתה לה חן
הנסיון של יוסף היה "יום יום"- הנסיון של מרדכי היה להתחוות להמן היה "יום יום"
"לכו ונמכרנו לישמעאלים"- "כי נמכרנו אני ועמי"
בלשון המדרש בקיצור: "בניה של רחל נסן שווה וגדולתן שווה" [בראשית רבה וישב פז]
איזה דבר מקסים זה!!אני והוא
בס"ד
יש לי חברה מאמריקה שהתארסה
היא מאוד ציונית כזאת
אז כנראה קצת אחרי החתונה הם באים לארץ
לאיזשהי ישיבה בירושלים
הם צריכים לשלם על כרטיס טיסה
והישיבה דואגת להם לדירה, רהיטים, אוכל
פשוט שווה!!!!
איזה יופי שיש ישיבות כאלה
פשוט מעודד זוגות לעלות לארץ

מרגש! הלוואי שיגיעו כל היהודים משם!חסדי היםאחרונה
משלוח לאושר תמידי!הגמד הענק
וואייי
אושר תמידי
תודה

אממ... אני אמורה לזהות מי את עכשיו?

את יודעת?
הגמד הענק
טוב האמת היא שכן
אושר תמידי

ריבוזום
טוב, עשיתי פדיחה בהתחלה... 
אבל חשבתי שעדיף להמשיך כרגיל...
היה לי ממש כיף! 
שיהיה לך פורים שמח, ושהשמחה תמשיך ללוות אותך אחריו עוד ועוד... תמידית!

את מותק!!
אושר תמידיאחרונה

תודה מתוקה! פורים שמח גם לך!!

את יודעת,הגמד הענק
נקודה טובהאחרונה
מעתיק לפה אבל לא כפריקה-משה ר-
זה מעציב שרואים דתלי״ם שמנסים לקרב חילונים בכל מחיר ויש להם סבלנות כלפיהם גם כשהצד השני לא מרגיש את אותו הדבר.
אנשים שרוצים להרוס את הדת ואת היהדות אין בעייה לשמוע, אבל אנשים שאכפת להם מהעם ומא״י תוקפים אותם משל היו אוייביהם הגדולים ביותר.
עצוב שאחרי כל מה שנתתי ועשיתי בפורום באים אנשים ובמחי יד הורסים הכל ותוקעים מילים מעליבות ביותר.
שגם כשאנשים שפגעו בי היו צריכים עזרה, עזרתי להם בלי למצמץ בכלל אבל הם ממשיכים להשמיץ ולפגוע על גבי הפורום, מאיפה אנשים מביאים את הרוע הזה? מאיפה??
למה אני כ״קיצוני״ פחות טוב מהאפיקורוסים?
למה אין לאנשים סבלנות לצדיקים מהגבעות ולכהניסטים אבל יש עודף סבלנות לאטאיסטים, להומואים, לאוכלי נבלות וטרפות, לארכיסטים ובקיצור לכולם, חוץ מי למי שהתורה וא״י חשובים לו??
כנראה שאנחנו באמת בסוף, בו כתוב שהאמת תהא נעדרת, הכל הפוך וזה עצוב

ט' אדר ב 21:57
הקשר?הרועה
אולי זה- מכוון לשרשור מתחתנפש חיה.
וחוץ מזה שהוא צודק.
לא בסדר להתהדר ב "אהבת ישראל" ובתוכנו- לא להיות בסדר אחד כלפי השני..
נקודה טובה
אז אנשים, כשאתם כותבים משהו, ולא משנה לגבי מה, תזכרו שיש מישהו מאחורי הניק, ואל תגידו כל מה שעולה על דעתכם באותו הרגע, כי זלזול בדעה של מישהו אחר יכולה לפגוע מאוד וזה לא משנה עד כמה אתם לא מסכימים איתה..לפעמים גם תגובה אחת, או סמיילי אחד שלא במקום יכולים להרוס מצב רוח שלם..חבל, באמת..כי כולם כאן באמת אנשים טובים ובטוחה שאף אחד לא רוצה להגיע לרמה כזאת.
בהצלחה.
אמן שנזכה רק לשמח אנשים.
צודקת!הודעה
(אמנם קצת פדיחה שזה ככה בפרהסיה אם אם כבר אז כבר)
מחילה אם אני ספציפית כתבתי משהו שפגע בך או במישהו אחר פה [בהזדמנות זו],לכל אחד יש דעות שונות וב"ה שזה ככה, התכוונתי רק להביע את דעתי ולא ח"ו לזלזל במשהו שאחרים כותבים, אזסליחה לא התכוונתי לפגוע וכלום לא היה אישי...
שנזכה באמת רק לשמח אנשים ולהיות סבלניים ואוהבים תמיד.
כנראה שאין מקומי בפורום הזה יותר-משה ר-
חס ושלום..ד.
מה קרה?
יהודי יקר כמוך...
[אתה רוצה שיארגנו פה שרשור כמו למופים?.... זה מגיע בקלות. תיזהר..]
^^^מופים
זהו
מיד חשבתי על השירשור שעשו לי
תעשו טובה חבר'ה, תיזהרו לא לתקוף אנשים.
בסוף לא יהיה מקום בחתימה של ותן טל!
היי היי! אני מוחה!!אושר תמידי
היי, תקשיב..קאתרין
אני חושבת שאתה צודק, התגובות שם באמת חצו את גבול הטעם הטוב..
(לא בהכרח מבחינת הדעות השונות- זה פורום וזה לגיטימי, אבל כן מבחינת הדרך בה הביעו אותן).
אני באופן אישי השתדלתי מאוד להביע את דעתי בצורה עניינית
ובלי לפגוע באף אחד,
אבל אם בכל זאת נפגעת ממשהו שאמרתי- אני באמת מצטערת.
מקווה שאתה סולח.
בכל אופן אני מקווה שתחזור בך.. ![]()
מה...?
נועם ה

לאאא!
יטבתה
יש לנו דעות שונות ומגוונות
מה שמיוחד כאן שרוב המשתמשים הם על אותו ספקטרום ולכן קל לנו לשתף, לשוחח ולהעלות נקודןות.
אבל גם בתוך המעין 'חממה' קיימות דעות לכאן ולכאן
עלינו לומר את דעתנו בצורה מכובדת ולקבל אי הסכמה או הסכמה
ועל האחרים לנהוג בכבוד כלפי הדעות השונות.
אני חושבת שתחסר.
וחבר'ה, קראתי פה את הירידות בשירשור ובאמת מזל שנעלו אותו.
שדרותי, דרך צלחה בכל אשר תפנה!

לא!!!!!!!!!!!! בבקשה!!!!!חרדי מקורי
נכוןפייגליניזית
שאלה טובה
אני לא חושבת שיש הכלה כלפי חילוני/אטיאיסט שמנסה לכפות עצמו עליך או להפוך את כל עירו / שכונתו לכמוהו. ולכן גם אין הערכה לחרדי, קיצוני נאמן לארץ ולתורה ככל שיהיה, אם הוא כופה דעתו עליך ורוצה, שוב, להפוך את כל העולם לכזה- יש הרבה כעס. זה מובן באיזשהוא מקום. הבעיה היא שהגבול מטשטש כשהדת"ל לא יודע להבדיל מיהו ירא שמיים ותמים תהיה בלי לבצע כפייה דתית ומי הוא כל כולו מלחמה באחרים שלא עושים כמותו ונסיון למגר אותם וכו'. כמו כן החרדים לא יודעים להבדיל מיהו 'תינוק שנשבה' (או למי שקשה עם ההגדרה הזו, חילוני שבחר באפשרות של חוסר אמונה) ומיהו אתאיסט שכל רצונו זה לתקוע חרב בגבם של היהודים שומרי המסורת וכפירה בשם שמיים וכו'.
אם מסתכלים על זה זה מתחיל לקבל קצת הגיון, אבל ככלל- אתה צודק..
(שדרותי- מי כתב את הקטע?)קראתי את השרשור עכשיו. יש לי הרגשה שאף אחד שם לא הבין אותך.
ענית נכון - ואז במשפט האחרון "ככלל אתה צודק" ???ברוך מאמסטרדם
לא. הוא לא צודק. ענית היטב למה.
אני גם מאמסטרדם.*פייגליניזית
כי אם חושבים על זה בצורה כללית בלי להכנס לפרטים שנתתי (שאפשר להתווכח עליהם, הם לא עובדתיים וע"כ לא חד משמעיים וכו וכו) הוא אכן צודק.
וגם אם מה שכתבתי הוא נכון בתכליתו והציבור כולו נוהג כך במדויק- יש עדיין אחרים שיודעים להבדיל, או לחילופין בכוונה תחילה לא מבצעים שום הבדלה.
*מבהירה לשואלים הנמרצים: אני לא. זו השעה
השרשור הזה לא נועד לדיון חוזרנקודה טובה
יודעת, מנעלת יקרהפייגליניזית
לא קראתי אותו כלל כשכתבתי את התגובה שלי.
סליחהנקודה טובה
בסדר, בסדרפייגליניזית
את חמודה
כתבתי אתמול אבל אכתוב גם כאן:מוטיבציה
אני מצטערת, מכל הלב, אם נפגעת ממה שכתבתי.
לא הייתה לי כל כוונה כזו וכמובן שאין כאן שום דבר אישי מעבר לשיח על גבי הפורום.
רק טוב.
וואו.ונסי
בס"ד.
/מקווה שמה שאכתוב יהיה במקום/
זה נושא שמעסיק אותי במיוחד בזמן האחרון. אנשים רוצים לומר את הדעות שלהם וזה בא על חשבון אנשים שרוצים לומר את הדעות שלהם. מה נקרא גבול? איפה צריך לקבל? איפה צריך למחות? מי נקרא דורסני? ומתי זה בדיוק הדבר הנכון לומר? תמי צריך לשתוק? מתי כבר אי אפשר?
ועד כמה הדברים לא ברורים, ועד כמה הגבולות הכי חשובים הם הגבולות הפנימיים: שבני אדם שמים לעצמם.
ועד כמה, בסופו של דבר, הדברים יכולים לפגוע.
לא רוצים שתעזוב.
לא רוצים שזה מה שיגרום לך עזוב.
וגם לא רוצים להיות כאלו רעים.
זו הבחירה שלך אם לעזוב. וזו הבחירה של כל אחד ואחת מאיתנו (חברי הפורומים) איך להתנהג. ואם אנו לא רוצים שכולם יעזבו, אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש.
/האמת, בשלב הזה רציתי למחוק הכל ולנסח מחדש. אבל ממש כואב לי הראש. אז, השארתי את ההודעה ושולחת. יום טוב/
לא נראה לי רציני לעזוב בגלל ביקורתאלעד
מוצדקת או לא מוצדקת,
מוגזמת או לא מוגזמת,
גדולה או קטנה,
שקבלת כאן.
אל תברח - תתמודד
אוהבים אותך.
![]()
אגב אותה שאלה מופנית כלפי החוסר סובלנות כלפי חרדיםיוסלה קמצן (קדוש?)אחרונה
תקשיבו, קראתי אפשהו על רב שענה על השאלה:רעות=))
השאלה היא- הרי כתוב לדוגמא: ואהבת את ה' אלוקיך" "ושמחת בחגך" "משנכנס אדר מרבין בשמחה".. אז השאלה שלי היא- איך אפשר לצוות על תחושות של האדם? אפשר לצוות אותנו לעשות מעשים אבל על תחושות הרבה פעמים אי אפשר לשלוט..אז איך אפשר לצוות עלינו דבר כזה??
מישו יודע מי ענה על זה, ויכול לתת לי מקור. או להגיד את דעתו בעיניין..
אני ממש אשמח








