שרשור חדש
אפשר לבקש ממוכר בחו"ל שלא ישלחו עם חברת צ'יטה?מבקש אמונה
מבחן תילצע

יש כמה מכונים שמכינים למבחן תיל.

נעזרתם באחד מהם? יש לכם המלצות או דיס המלצות?

הבעיה, שביחס למבחן תיל הספציפי שאני צריך - פירמת ראיית חשבון מוכאת, ראיתי בתגובות שהמבחן היה קשה בכמה רמות בהשוואה להכנה, וגם שבמבחן עצמו לא ידוע לך מה מסךר השאלות ומה הזמן בכל פרק אז גם זה גורם להכנה להיות פחות אפקטיבית...

😒

כמה שאני זוכר מבחן תיל הוא יחסית קלאריק מהדרוםאחרונה
חוץ מהפרק של האנגלית שהוא זוועה וצריך ללמוד בעיקר אנגלית.
הלילה תדליקו נר לנשמה "שמשני אלפים שנה עד עתה לאחסדי הים

לא הייתה נשמה כזו בעולם" (עדות המקובל משה דוד מפודהייץ)

בעל היארצייט כתב את הספר המיסטורי:

"דרגא ימיני"

נוסח המצבה: "המתנדב בעם ועל נדיבות יקום איש יקר רוח ותבונה, הרודף צדקה וחסד, הגביר ונגיד בעמו, יהי אלהיו עמו, השר בישראל הרבני המופלג המוכתר בנימוסין המפורסם לתפארת ולתהלה, שמו מאוד נעלה מוהר"ר בנימין וואלף בן לראש גלות אריאל רשכב"ה מו"ה יונתן אייבעשיץ זצ"ל שהיה אב"ד בק"ק האמבורג ואגפיה, שנפשו הרמה נצרפה זה כמה שנים ביסורים ותחלואים מרים ושונים עד שנתבקש לישב בשבת תחכמונים בין צבא העליונים, ביום ד' שחשכו המאורות ח' לחדש כסליו אראנו נפלאות לפ"ק תנצב"ה".


😂😂😂😂😂😂😂😂


הסיפור הוא שהוא חזר בתשובה לגמרי בסוף ימיו בעקבות חלום שהתגלה אליו אביו. אני מאמין בזה.

הוא לא היה רשמית שבתאי?הסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ז' בכסלו תשפ"ו 19:03

וזה היתה אחת הסיבות שבגללן לא בצדק חשדו גם באביו זצ"ל.

 

(וגם נוכל שאסף כספים מחסידיו תוך הבטחות לכספים שירוויחו מהידע שלו באלכימיה...)

לא בדיוק. הוא היה קשור לתנועת הפרנקיזםחסדי הים

ששורשה בשבתאות.

אבל בסוף ימיו חזר בתשובה.

 

לעיין בפיסקה באורות על 'בר נפלי'.

אני כבר מזמן עברתי לתאורה חשמליתפשוט אני..
אם אתה מתעסק בסוד ה'חשמל', אתהחסדי הים

גם כנראה נשמה גבוהה.

"נהורא דנפקא מגו חשמל עלאה פנימאה גניז וסתים די רזין דאתוון קדישין עלאין דשמא קדישא תליין ביה"

אני לא מתעסק בסוד החשמלפשוט אני..
הידע שלי על חשמל נגמר בבגרות בפיזיקה בכיתה י''ב...
'פיזק' [גמטריא של 'אור' וגם 'אין סוף']-'י-ה'חסדי הים
לא יודע מה זה פיזקפשוט אני..
המילה פיזיקה מורכב מהאותיותחסדי היםאחרונה
פיזק- י-ה (לא משנה סדר האותיות לחשבון גימטריא) זה יוצא בגימטריא 'אור' 'י-ה' או 'אין סוף' 'י-ה'
תאוריית הצרכים של מאסלו - מכירים?זיויק

הנה אם לא:

תאוריית הצרכים – ויקיפדיה


 

אוקי, איזה מדרג בפרמידה הזו מעסיק אתכם רוב היום?

 

שאלת בונוס: הפרמידה הזו נכונה גם ליהודים עובדי ה'?

אניoo

עסוקה במימוש עצמי

הוא אינסופי

שאר הנושאים מובנים בחיים שלי כהרגלים ותכונות שכבר רכשתי


היא נכונה כבסיס לכל בנאדם

מוכחלא שלם,משתלם
בשואה ומובא  בספר אדם מחפש משמעות שהמחשבה שיחסי מין הם צורך בסיסי לא נכונה
הכרחי להמשך המין האנושינפשי תערוגאחרונה
זה תיאוריה מלפני 75 שנים בערךintuscrepidam
לעניות דעתי המציאות מוכיחה שהפירמידה לא מדויקת כל כך.
לנהגים שמסנוורים אותך מאחורהכְּקֶדֶם

יש מקום מאד מיוחד בגהינום

תעבור נתיבמשה
(כן אני נוהג יחסית מהר, לא, אני לא מאותת קדימה מעבר לפעם בודדת בתור בקשה לפנות נתיב)
נעזר בחכמת ההמונים: מחפש מם מסוים מתקופת המלחמהיוני.ו.

מם שפורסם אולי בכמה מקומות, ואת הקישור למקור שלו.

תיאור המם: כיתוב "from the river to the sea" כאשר מה שמוצג בתמונה הינה מפה שמראה שה-river הוא בעצם נהר הפרת או החידקל, לא יודע, שם רחוק מזרחית. והים, הים התיכון כמובן.

כלומר, פארודיה או ציניקה על המשפט של הפלסטינים, שבעצם כולל את ארץ ישראל השלימה (או חלק נרחב ממנה).

תודות לעוזרים.

למי אתם תורמים? לאיזה מטרות? איזה גופים?זיויק
פשוט תורם כל שבוע לאיזה 10 פונים ורוצה לעשות בזה סדרי עדיפויות
תורם בכל חודש למשפחה מסוימתפשוט אני..
ומאז המלחמה אני תורם (אמנם סכומים סמליים) לכל מיני מגביות ופרויקטים לעילוי נשמת חיילים.


משתנהנקדימון
קודם כל, מי שמטריד אותי בטלפונים נכנס לרשימה שחורה.


אבל זה משתנה, במיוחד בעת הזו, שיש כל כך הרבה פרויקטים להנצחה ולתמיכה.


חוץ מזה. יש לי רשימה לבנה שאני בונה באיטיות, כאשר השאיפה היא ליצור מעגל מחזורי שבו כל פעם גוף אחר יקבל את התרומה.


וכמובן שיש לי תקרה קבועה כל חודש שמיועדת לתרומות.

בעיקר לפעמונים, מקימי והישיבה שליברגוע
עושה דומה לרעיון שהציע פה פעם אניוהואארץ השוקולד

תורם חלק לארגוני צדקה - כאלה שעוזרים למציאת עבודה (לאופק) או ניהול כספי טוב יותר (פעמונים או מקימי) וחלק לעניים ישירות (מאיר פנים, משהו מקומי, שכן טוב)

חלק לארגונים שמקדמים ערכים שאני מאמין בהם (המילואימניקים דור הניצחון, פורום הגבורה, ישראל שלי, הביטחוניסטים, אם תרצו, התנועה למשילות ודמוקרטיה, ישיבת הר הבית, סטודנטים למען הר הבית)

וחלק לצרכים נוספים שיש (סה"ר, ער"ן, התרמות שנראות לי חשובות מדי פעם)

וחלק לארגונים שאני משתמש בהם (בתי כנסת שאני מתפלל בהם, שיעורים שאני מאזין להם)


לא תורם לכל אלה בהכרח על בסיס חודשי ולא אותו סכום לכולם ויש תקרה שאני לא עובר בתרומות. (תורם בגדול מעשר ומדי פעם מעט יותר)

 

..אריק מהדרום

קרן יחד

להבת מנחם

בית הכנסת

בית חבד

מקימי

פעמונים

על"ה

נתינת לולב

המשביע

מעשר כספיםטיפות של אור

• פעמונים

• הישיבה שלמדתי בה והמדרשות שאשתי למדה בהן

• בתי כנסת שאני מתפלל בהם

לפעמים מוצאים גם מטרות אחרות (עמותת לתת, איגוד החוות)

תעשה טובה, תחפש בגיידסטאר!מרגול

זה מה שהכי חשוב בעיניי

ברגע שאני תורמת לעמותה, אני רוצה לדעת שרוב רובו של הכסף הולך למטרת העמותה, ולא לנושאים ניהוליים.


ברור שאדם שעובד בעמותה משרה מלאה צריך להרוויח משכורת. וכדאי שזו תהיה משכורת שאפשר לחיות ממנה, כן?

אבל אישית, מסתכלת הרבה על 5 המשכורות הגבוהות שם. אם הן נראות לי מופרזות (נניח 50 בחודש), אני אתרום לגוף אחר תודה רבה.


ותתרום לעמותה שמקדמת דברים חשובים בעיניך😄

אני אוהבת או לגופים שמקדמים נושאים חשובים בעיניי, או לעמותות כמו פעמונים, שעוזרים לעניים לעמוד על הרגליים ושבטווח הארוך יפרנסו את עצמם

מה חשוב? איזה מטרות?זיויק
וההערה על השכר חשובה!
בגדול מטרות שקרובות לליבימרגול

אם תרצה ארשום לך בפרטי.

(לא רוצה כאן כי זה קצת מסגיר…)


אצלי זה לא עמותות שעוסקות בדברים פוליטיים, גם לא דתיים. יותר בינאישי ורפואי

משתדל שעיקר המעשרות יהיו לעוסקים בבעיות כלכליותפתית שלג

למיניהם

יש הוראת קבע לישיבת ברכיהשדמות בחולות

ועוד אחת לעזר מציון

 

(כשאני שומעת שמי מחברותיי מתקשה "לסגור את החודש", משתדללת ללתת גם מעטפה שתעזור)

מה שאני ממליץהמצפה לישועהאחרונה

מקום של עזרה למשפחות נזקקות במגוון רחב של סוגים

נזקקים בכללי יתומים ואלמנות חד הוריות חולי סרטן ניצולי שואה ,חולים מרותקי בית ועוד...

זה מקום מיוחד מאוד גם יוצא להתנדב מידי פעם.

הנקודה המרכזית שזה מפעל ענק של עשיה...

אבל הבעלים לא לוקחים אפילו לא 10 אגר' מהכסף שנכנס...

הפעלה: מילה טובהזיויק

נראה אם תצליחו לומר משהו טוב למישהו הבוקר בעולם האמיתי שלכם.

משהו מחזק שיעשה לו את היום.. אולי את השבוע.

אם בא לכם לשתף איך היה אשמח 🙂

מה כל כך גרוע אם מקנאים בך?חסדי הים

יש חילוק פשוט של החתם סופר שאצל יצחק וכל האבות (ואפשר להוסיף הרבה דוגמאות בהיסטוריה) הגויים התקנאו בהם, אבל לעתיד לבוא הגויים דווקא יפרגנו ויאהבו אותנו. הוא אומר שזה חוסר בטוב האבות, ויתמלא לעתיד לבוא.

אז אני שואל מבחינה כללית מה כל כך גרוע אם מקנאים בך?

אנחנו גם מתפללים על זה בכניסה לבית המדרש.

אז נכון זה יכול לגרום לך נזק בפועל, כמו אצל יצחק בפרשה.

אבל אני שואל אם יש נזק לך עצם הקנאה?

ראיתי בעבר, שמדקדקים יותר בדין של מי שמקנאים בו.

אבל אני שואל מבחינה רחבה בכל כיוון: רוחני, פסיכולוגי ומעשי.

 

קנאה יוצרת ריחוק וגם סלידה לפעמיםנוגע, לא נוגע

ובני אדם בד"כ רוצים קרבה וחברות

קנאה היתה אצל יצחק לא אצל אברהם. זה רעקעלעברימבאר
כי זה יוצר שנאה בין יצחק לאומות. זה לטובה כי זה גורם ליצחק להתבדל מהאומות ולהדגיש את ייחודיות ישראל.


אפשר לומר שיצחק הוא הראשון בהיסטוריה שחווה אנטישמיות

כי לזרוק את המאמין הראשון לכבשן האשחסדי הים
זה לא אנטישמיות.
לא. זה אנטי-מונותאיסטיות. עדיין לאקעלעברימבאר

היה הבטחת ה' לאברהם על עם ישראל. אז זה לא שנמרוד שנא פוטנציאל של לאומיות קודש. אלא שנא דת.    

 

אנטישמיות היא חא שנאת דת אלא שנאת עם ישראל. כמו שאומר רשי שאויביו של ה' זה אלו ששונאים את ישראל. "ומי הם אויביו של ה'? אלו ששונאין לישראל". היה יכול לענות אלו ששונאים את אלוקים או את הדת או את יראת אלוקים, אבל ענה ישראל.


 

נמרוד זרק את אברם לאש, לא את אברהם.


 

זה דוגמת כל מלחמת עובדי האלילים במונותאיסטים צדיקים, כמו המדיינים שגירשו את יתרו שפרש מע"ז.

 

מה גם שאם סיפור הכבשן לא מופיע בכתוב ואילו גירוש יצחק מגרר כן , זה אומר משהו

אם אתה לא מגדיר את אברהם בכללחסדי הים
אנטישמיות, אלא רק עם ישראל, אז למה אתה מגדיר את יצחק בכלל זה?
כי יצחק כבר נכרתה ברית עם אברהם, בעודקעלעברימבאר
שכשנמרוד זרק את אברהם לכבשן עדיין הוא לא צווה לך לך אל הארץ ואעשך לגוי, הוא היה אברם ולא אברהם.


לפי המדרש נמרוד זרק את אברהם רק כי לא עבד ע"ז, משמע אם היה עובד היה אוהב אותו. את יצחק שנאו בלי קשר לעמדתו הפולחנית, וכן כל האנטישמיות לדורות, שונאים האנטישמים את ישראל בין עם הם דתיים קיבוצניקים או מתבוללים או אפילו יהודים שהתנצרו המשיכו לשנוא 

קנאו את יצחק בגלל:חסדי הים

"בעבור כי גדולתו אשר נתגדל שם בארץ פלשתים במקנה ובעבדה היתה , ויקנאו אותו פלשתים בענין ההוא; וזה טעם "כי עצמת ממנו מאוד" (להלן , טז) - אמר: גם לי שאני המלך אין לי בביתי מקנה ועבודה כמוך , וחרפה הוא לנו להיות ביתך גדול מבית המלך". (רמב"ן ועוד ראשונים)


 

החתם סופר, מתכוון שקנאו בכל האבות, בלי קשר ממה זה נבע.


 

לגבי אם זה אנטישמיות או לא, זה סתם משחק הגדרות: אתה יכול להגדיר באברהם וביצחק שזה אנטישמיות כי הם היו ראשית האמונה הישראלית, או שאתה יכול לבחור לא להגדיר את זה ככה בשניהם, כי עדיין לא היה עם ישראל. אבל אינני רואה הבדל מהותי בין אברהם ליצחק לגבי הגדרת האנטישמיות. אם כבר באברהם שייך יותר כי נלחמו בו בגלל אמונתו, מה שאין כן יצחק שזה היה גורם חיצוני.

הדיון הזה לגבי אם להגדיר את זה כאנטישמי או לא, לא כזה משנה לעצם השרשור.

שנאו את יצחק בגלל הוא עצמו, ומה שהואקעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ו בחשוון תשפ"ו 21:36

 

מייצג בין אם יודה בזה או יכפור. בעוד שאם אברהם היה כופר באמונה בה' היו אוהבים אותו.

 

דברי החתם סופר נכונים שהייתה אנטישמיות נגד כל האבות, אבל אצל אברהם זה לא הודגש כל כך, חוץ מכך שעבדי אבימלך גוזלים את הבאר ואבימלך לא ידע מזה (בניגוד ליצחק שהם מערערים על 2 בארות בפומבי ובתוך אבימלך ידע מזה ועדיין הוא תומך בנתיניו הפלשתים ולא מוחה)


 

 

למה אבימלך קינא ביצחק ולא באברהם?


 

 

הקנאה היא תירוץ של ההומניסט פרופסור אבימלך לשנוא את יצחק ולהשאר מוסרי בעיני עצמו. שהרי ה' דיבר עם אבימלך סימן שהוא אדם מאוד רוחני. אבל עדיין היתה בו אנטישמיות שהרי הלכה שגויים שונאים את ישראל.


 

גם וולטייר היה פילוסוף הומינסט , וזה לא מנע ממנו לשנוא את היהודים בתירוצים שהם מזיקים להומניזם. כנל רוב האינטלקטואלים האנטישמים כיום גם מוצאים תירוצים "מוצדקים" למה לשנוא את העם היהודי - " היהודים שולטים בעולם, היהודים מזיקים לטנושות וכו וכו".


 

בקיצור הקנאה היט רק תירוץ לאנטישמיות.

 

אברם לא חווה אנטישמיות כי הוא עדיין לא ייצג בעצמו את האמונה בה דגל. אברהם כבר כן ייצג, וכבר היה אבי אומה שהרי נכרתה ברית כבר, אבל לא חווה אנטישמיות כי אברהם שידר את המאחד בין ישראל לאומות את הרצון להיות אור לגויים. האנטישמיות נובעת מההרגשה של הגויים שישראל הם עם נבדל מהם, ויצחק מבטא את ההבדלות מהאומות, ולכן התעוררה לראשונה בימיו אנטישמיות. אין לו את הגודל של אברהם אלא יצחק מבטא את סוד הצמצום והמיקוד של הקדושה וההתכנסות. מאפיין לזה זה שבעוד אברהם רק מוכיח את אבימלך אך עושה איתו שלום, יצחק לא מוכן לעשות שלום עד שישמע שהם חזרו בתשובה. אברהם משפיע טוב על הרשעים אפילו הם משתחווים לאבק, יצחק פורש מהרשעים כדי לא להיות מושפע לרעה

עין הרעאורין
מה הכוונה "מדקדקים יותר בדין של מי שמקנאים בו"?סוסה אדומה
זה קצת דומה למי שמלמד חובה על חבירוחסדי הים
בפשטות נראה ליהרמוניה

כי לקנא (ברוב המקרים) זה לא דבר טוב

ואני לא רוצה שמישהו יפול לזה בסיבתי

 

כשעושים משהו שידוע שיגרום לאנשים לקנא זה קצת כמו לדרוך למישהו על היבלת

עם הדבר האחרון אני מסכים. אני יותרחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך כ"ז בחשוון תשפ"ו 12:43

שואל על האם זה קורה לא באשמת מי שמקנאים בו.

אולי אםריבוזום

מישהו שמקנאים בו יודע להנות אחרים במתנות שלו ולא להתנשא אז הם פחות יקנאו, ולכן יש לו (במידה מסוימת) אחריות על זה.

למשל, מישהו מוערך מאוד בגלל חכמה \ כשרונות \ קסם אישי - כשהוא יהיה צנוע באמת, נעים לאחרים, יתפעל מהמעלות שלהם, יחמיא להם וכו', המחמאות שלו יהיו "שוות" ויגרמו לאנשים להרגיש טוב, יהיה לאנשים נוח בקרבתו, הם יאהבו אותו ולא יקנאו בו.

מישהו עשיר שלא מנקר עיניים ועוזר לנזקקים - פחות יש סיבה לקנא מאדם ראוותן וקמצן.

זה בלתי נסבלהפיאחרונה
תקשיבו סיפור מטורףמחפש שם

היה לי איזה קורס שהייתה שם משהי שמצאה חן בעיני, בקטע טוב ממש.

אני בצחוק שמרתי אותה ווצאפ בתור ***

אישתי לעתיד חחח

עכשו אני לא מכיר את התחושה הזו שהרגשתי כלפיה, מין תחושה עמומה כזו של וודאות ברצון לקשר איתה.

נכנסתי עכשו דרך קישור לקבוצה של מקומות יפים לדייטים, ומי היחידה שנמצאת בקבוצה מתוך כל האנשי קשר שלי - היא!

חחח אלוהים צוחק

ככה להשאיר אותנו במתח?זיויקאחרונה
מרגישה לפעמיםהפי

שה' דוחק אותי לקצה

זה קשה כל אדם אחר היה נשבר מזמן

לפעמים אין לי מה להגיד יותר

נגמרו לי המילים 

רוצה לפרט?פשוט אני..
לא, נוח לי ככההפי
"קץ שם לחושך ולכל תכלית הוא חוקר"חסדי הים
כוונההפי
כתבתי מהלב לא מהראש. הראש שלי מסבירחסדי הים

את התגובה בכמה צורות.

אבל בסוף זה בחינת 'דברים שבלב שנכנסים ללב', ואז הלב שלך שמקבל את המסר, אמור לפרש את זה בראש שלך.

אם את רוצה אני יגיד לך את הצורות שהראש שלי מפרש את התגובה שהלב שלי כתב.

הראש שליהפי
מפרש שהוא שם קץ סיום לכל חושך לכל אתגר יש סיום גם כאלה שמרגישים בלי תכלית . 
כן. זה גם הפירוש הפשוט והמעודדחסדי הים

בראש שלי, ש-ה' חוקר ויודע מתי יהיה קץ, וסיום התכלית של החושך, ואחרי זה בעז"ה יבוא אור גדול.

תודה רבההפי
מאחל רק טובארץ השוקולד
קשה
שולח כוחותפ.א.

הלב איתך. זה לגמרי אנושי להרגיש מותשים כשהכול כבד. את לא אמורה להיות חזקה כל הזמן. מאחל לך קצת מנוחה לנשמה והרבה הקלה.

גם בתוך העומס והכאב — ה’ מחזיק אותך, ה' איתך גם בקשיים  


בע"ה בשורות טובות בקרוב!

אמןהפי
שולחת חיבוק❤️המקורית

וזה בסדר גם להישבר וגם שנגמרות המילים

♥♥הפי
אמן שיצא מזה טוב גלויזיויקאחרונה
...?אחד שיודע45

מילואים, לימודים, ציפייה להיות מישהו שאני לא...
מחפש  להפיג קצת את הבדידות ולדבר קצת..
לא יודע אם אני בשל לקשר עדיין

..מבולבלת מאדדדד
להטריד אנשים בפרטי זו לא הדרך זה וודאי. 
לגמרי צודקתארץ השוקולד

ובכלל, תמיד כדאי להיזהר בשיח עם אחרים, אתם לא יודעים מי באמת האדם מהצד השני של המסך.


המלצות שלי:

רק לכתוב דברים שהייתם סבבה אם מישהו אקראי נוסף מהחברים שלכם היה רואה את זה.

לא להתכתב כשעייפים מאוד כי אז פחות זהירים בלשוננו.

מסכימה ממשדומיה תהילה

במיוחד עם החלק של העייפות

עלולים להגרר בלי לשים לב

ישר כח. פעם לא היה אפשר לשלוח הודעה פרטיתפתית שלגאחרונה

עד כמות הודעות מסוימת, לא?

לאור ריבוי הזמנות אנונימיות לפרטי כדאי להחזיר את ההגבלה הזאת, אולי גם למסרים @משה 

הודעה מנהלתיתפשוט אני..

בחודש האחרון נפתחו 6 (!) שרשורים שונים, שבכולם הרעיון זהה:

תראו איזה מצחיק/אידיוט צ'אט GPT.

 

א. איחדתי את כולם לשרשור אחד כדי למנוע הצפות

ב. לעניות דעתי הנושא מיצה את עצמו די מהר, ובאמת ככל שהשרשורים היו מאוחרים יותר כרונולוגית - כך היו להם פחות תגובות ופחות עניין.

 

והאמת והשלום אהבו

יותר טוב ככה.. הכי נכון.בנות רבות עליאחרונה
שאלה על השקעותמחפש שם

יש למישהו ידע קטן בהשקעות?

מחפש מקום אמין להשקיע בו סכום לא גדול( כמה מאות) בחודש עם אפשרות להוציא את הכסף בכל רגע נתון.

אשמח לשמוע רעיונות

יש פורום לזהזיויק
נכון לא שמתי לב תודהמחפש שם
יש לך חברים, מכרים, בני משפחה להתייעץ איתם?פ.א.

צריך להתחיל בסקר שוק לגבי דמי הניהול.  כל בית השקעות ומדיניות דמי הניהול שהוא לוקח.  ויש הבדלים גדולים.  

אם יש כבר מישהו במשפחה הגרעינית שמשקיע ויש לו דמי ניהול טובים, יש בד"כ אפשרות לבקש תנאים דומים. (תלוי כמובן בגובה ההשקעה. על סכומים נמוכים קשה לקבל דמי ניהול נמוכים במיוחד).


אח"כ צריך להגדיר טווח השקעה ומזה לגזור מדיניות השקעה.  

תמיד אפשר להוציא את הכסף בהתראה קצרה. העניין הוא שאם אתה צריך את הכסף בעוד כמה חודשים או בעוד שנים - ככל שהטווח ארוך יותר מומלץ להשקיע באפיק מסוכן יותר.  

אתה רוצה לבחור כיצד להשקיע או שמישהו ינהל עבורך?ארץ השוקולד
אתה רוצה כסף בטוח או שאתה מוכן גם להפסיד ובתקווה תרוויח יותר?
משקיע בפסגותאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק מהדרום בתאריך כ"ד בחשוון תשפ"ו 23:30

 

הבנתי שהם הכי זולים.

מה מקור הטבלה?זיויק
כתוב לךאריק מהדרום
קהילת השקעות לעצלנים
איך מצטרפים?זיויק
איך מצטרפים למה?אריק מהדרום
לתפוצה הזאתזיויק
עושים לייק בפייסבוקאריק מהדרום
אין תפוצה מה אנחנו בניינטיז?
חחחזיויק
פייסבוק זה ניינטיז
טבלה יפהארץ השוקולדאחרונה

אבל מה שמשמעותי וחסר בטבלה זה מרווח ההמרה שיכול להיות משמעותי. (זה 2 אגורות לדולר ברוב המקומות, כך שזה יותר מחצי אחוז)

סקר סתמיהרמוניה

כמה ממתקים אתם אוכלים בשבוע ?

 

תלוי בשבועשדמות בחולות

בתור אחת שמוגבלת לבמבה/ תפוצ'יפס טבעי / שוקולד 90% בלבד- אפשר להגיד שפעם- פעמיים בשבוע.

 

 

מה היחס שלכם לחבר מביא חבר בעבודה?דג כחול

בס"ד.

אני מנסה להתקבל למקום עבודה, ויש לי בגדול 3 אפשרויות. 

אפשרות אחת לנסות להתקבל בלי שידעו איך הגעתי.

אפשרות שניה להגיע לראיון אחרי שחבר שעובד/עבד במקום העבודה יאמר שהוא ממליץ עליי.

ואפשרות שלישית, שאחד העובדים הבכירים בגלל שהוא מכיר את בן דוד שלי יתאמץ שיקבלו אותי..

 

אתם סבבה עם להתקבל לעבודה בכל אחת מהדרכים? אפשר גם לפרט קצת אם טיפה היה צובט לכם שאולי התקבלתם בגלל פרוטקציה אבל לא הייתם מוותרים על משרה בגלל זה או שכלל לא מפריע או שהייתם נמנעים מאחת הדרכים כי הייתם מרגישים שלא קיבלו אותכם בגלל כישורכם? 

  

תלוי איזה מקום עבודהנפשי תערוג

אם זה מקום עבודה שרוב העובדים התקבלו בגלל פרוטקציה או חבר מביא חבר.

לא רואה שום בעיה עם זה

חח מסכים, אבל איך אפשר לדעת זאת?דג כחול
החבר/הממליץנפשי תערוג
לא מכיר את התרבות הארגונית?
במקומות עבודה אוהבים לקלוט מועמדים המגיעים דרךזמירות

המלצות של עובדים מהארגון - כי עובדים כאלו עם פוטנציאל יותר טוב להיות יותר מתאימים מאוד לתרבות הארגונית, לעומת זרים שאף אחד לא מכיר.

 

תרבות ותמריצים של חבר מביא חבר חוסכת לארגונים הרבה כסף, מייעלת את תהליכי הגיוס.


 

מאוד ממליץ לך לנצל קשרים כדי להכנס למקום העבודה. 

בסופו של דברקפיץ

זאת פחות או יותר הדרך היחידה שקיימת.

הפסקתי לחשוב שזה דבר רע

אניoo

הגעתי למשרות רק דרך אתרי דרושים

לא ניסיתי דרך חברות ולא היו לי קשרים עם בכירים


בתכלס מה שחשוב זה איך עובדים ולא איך מתקבלים לעבודה


היו ויש לי אחלה משרות

ממש לא צריך פרוטקציה בשביל עבודה טובה

האפשרות השנייה היא הדרך הרצויה בחברות רבותארץ השוקולד

השלישית ממש תלוי באופן הנעשה והגיוס.

בתור מעסיקזיויק

אין לי בעיה שעובד יביא עובד אם הוא עובד טוב.

בסוף ההחלטה היא שלי.

אצלנו חבר מביא חבר מזכה את העובד בסכום כסףהמקורית

אבל זו לא ערובה להצלחה של הגיוס

בתור מעסיקהשם פשוט

אף אחד לא התקבל בגלל פרוטקציה

גם אם בא מהמלצה,


 

אבל פחות אוהבת שעובדים ביחד משפחה/ חברים קרובים.

בעיני זה חסרון ולא יתרון. 

נכוןזיויקאחרונה
שבוע טוב, איך היה לכם הגשם השבת?זיויק

אותי זה מחזיר לילדות

בשבת היה הכי טוב שאפשר לבקש - רק במהלך הלילהזמירות
כייף לשכב במיטה, מתחת לשמיכה חמה ומפנקת, ולשמוע את הגשם בחוץ 🌧️🌧️🌧️
חדמשזיויק
היו גשמים חזקיםאביעד מילוא

ב"ה מלא גשמים שפע וברכה

חסדי ה'זיויקאחרונה
לפי מה אתם קובעים מהם היעדים החשובים שלכם?זיויק
איך בכלל מתחילים למדוד את זה?


החשיבות היא לפי הפרנסה? ההנאה? האידאולוגיה? רצון ה'?

גם וגם וגםלגעת באור

בעיניי זה שילוב של הכל, דינאמיקה של החיים.

חשוב לי להציב לי יעד שיהיה לי בו טוב, ויהיה לי טוב אם יהיה לי סיפוק, פרנסה, ושלא יתנגש לי באידיאולוגיה, בערכים ובחינוך שעליו גדלתי.

וכמובן שאם לא טוב לנשמה שלי אז לא טוב גם לי אז איכשהו מתקשר לרצון ה'.

וזו עבודת חיים ודרגה מאד גבוהה שהרצון שלי יהיה מה שה' רוצה.

בסוף בסוף אני חושבת שאיפה שטוב לנשמה מבחינת סיפוק, אידאולוגיה וערכים יהיה לי הכי טוב אז לשם שואפת(:

וואו נשמע מאד חלומיזיויק

אבל בסוף יש מציאות, לא?

צריך לתת דגש על כיוון

יש מציאות ויש יעד...לגעת באור

לא שאלת איפה אני היום (למרות שמרוצה מהמקום שלי בחיים כרגע)

שאלת מה היעד...

מתכוונת בעז"ה לעסוק בתחום שלמדתי ושעובדת בו, בהתאם לערכים שלי.

אמן ואזכה להקים בית שמושתת על הערכים שלי.

ולחיות את החיים על פי האידאולוגיה שלי...

עד כמה שאפשר...

אז שואלזיויק
מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמול תחת השמששבבצער
לפיoo

רצונות מתמשכים

כאלה שמלווים לאורך זמן


אני התחלתי מרצונות שליוו אותי מילדות

לחיות בשלווה עם אווירה ואנשים נעימים


המשכתי עם הרצון שיהיה לי כסף לכל הצרכים שלי (יעד קל להשגה בגלל שהצרכים שלי מעטים)


ואז הגעתי לרצון להוציא את המקסימום מכל דבר בחיים

מעצמי

מהזוגיות

הקשר עם הילדים

מעשייה

מבילויים 

נשמע מקסים, אבלזיויק

יש לנו המון רצונות.

איך בוחרים מה חשוב?

צריךoo

יכולת ניתוח טובה ומודעות עצמית

להבין מה קודם למה

מה הכי חשוב


אפשר בפשטות לכתוב את הרצונות בסדר יורד

ולהתחיל לטפל בחשוב ביותר 

רצון ה' שבא עם יגיעה, הנאה ותשוקהחסדי הים
לפי מה שאליסיה עושה אני יודע מה אני צריך לעשותבנות רבות עליאחרונה
תמלול הקלטות + סיכוםלעבדך

בע"ה.

 יש כלי AI חינמי שניתן להעלות לו/אליו קובץ שמע/הקלטה והוא יתמלל ואולי אפילו יסכם אותה? אשמח להפניות. תודה שבוע טוב.

בעברית?אנימה

אפשר לתמלל עם ivrit.ai

יש להם גם וואטסאפגבר יהודי

אליעזר

פשוט מעבירים הקלטה ומקבלים תמלול די איכותי

זה בחינם?שלג דאשתקד
אני עכשיו משחק בזה קצתשלג דאשתקד
יש גבול לאורך של ההקלטה שהוא מתמלל? יש איזו הגבלה (כמות בקשות ביום וכדו)?
כן יש גבול.. יש קבצים שראיתי שאני חסום מלהעלותלעבדךאחרונה

בשל אורכם.

מקווה שאיני מטעה.

אני משתמש בנוטבוקשלג דאשתקד

מתמלל די טוב, אם המלל המדויק חשוב - תעבור על זה אחר כך.

כמובן שאפשר לבקש שיסכם לך בדרכים שונות ומשונות, כמו שרק נוטבוק יודע לעשות...

יש רואי חשבון בקהל שאפשר לשאול אותם שאלה בפרטי?לעבדך
נראה לי הואבנות רבות עליאחרונה
שאלה על דמי אבטלהלעבדך

היה לי חוזה עד ספטמבר האחרון(כולל), ואכן בתום ספטמבר נפרדתי ממקום עבודתי כך שבחודש אוקטובר לא עבדתי.

אבל את משכורת ספטמבר מסיבה מסוימת (מעדיף לא להלאות בפרטים) חילקו לנו לשתיים כך שחלק קיבלנו בספטמבר וחלק קיבלנו באקטובר.  (לא רק לי, גם לאחרים..). ויש גם תלוש.


השאלה היא אם אני זכאי לדמי אבטלה בגין חודש אוקטובר (שהרי לא עבדתי בו) או שאנע לא זכאי כי סוף סוף קיבלתי משכורת על חודש זה ויש גם תלוש?

אגב, גם מידע אחר על דמי אבטלה אשמח לשמוע אם נשמע לכם רלוונטי לשאלה.. תודה!

זכאות לאבטלהפ.א.אחרונה

בתביעת אבטלה צריך לצרף אישור מהמעסיק על תקופת ההעסקה והשכר, אישור על סיבת הפסקת העבודה (כמו פיטורין או חופשה ללא תשלום, התפטרות, סיום חוזה)

ותלושי שכר.  

הזכאות נבדקת מיום סיום יחסי עובד/מעביד.